Защо заради Pussy Riot напускам руската църква

Защо заради Pussy Riot напускам руската църква

© Reuters



Дяконът от Тамбовската епархия отец Сергий (Баранов) уведоми в открито писмо патриарх Кирил, че скъсва отношения с Руската православна църква заради отношението й към нашумялото дело срещу пънк групата Pussy Riot. Текстът, публикуван на личната страница на свещеника във Facebook, бе посрещнат нееднозначно от руснаците, които показват разделение и в отношението си към осъждането на трите млади рускини. Едни подкрепят отец Сергий за проява на морал на истински християнин, а други го критикуват, че е трябвало смирено да се оттегли без шум, след като има разногласия с Московската патриаршия. Предлагаме ви текста на свещеника:


отец Сергий

© radikal.ru, Reuters

отец Сергий

Ваше Светейшество!


Във връзка с позорните събития от последните месеци и особено произнесената неправосъдна присъда по отношение на Pussy Riot при пряко подстрекателство от свещеноначалието на Руската православна църква (РПЦ) и люде, по недоразумение наричащи се "православни граждани", аз, клирик от Тамбовската епархия дякон Сергий Баранов, официално обявявам пълното и безусловно скъсване с Руската православна църква на Московския патриархат и ходатайствам да бъде снет от мен свещеническият сан. Оставам вярващ християнин, но намирайки се в една църква с лъжци и користолюбиви лицемери, смятам това за съвършено невъзможно от етични съображения. Ценя вярата си, но да остана след случващото се в РПЦ би означавало, че одобрявам техните действия и следователно съучаствам в тях. Считам, че църквата като институт се нуждае от пречистване и обновление - едва тогава честният и порядъчният човек ще може с чиста съвест отново да прекрачи нейния праг. Призовавам всички искрено вярващи да възнесат молитви към Господа наш Иисус Христос за по-скорошното изцеляване от всички язви, поразили нашата свята църква.




Не искам да засягам духовно-нравствената оценка на извършената от тях постъпка, която действително е недопустима, но сега хиляди хора станаха привърженици на Pussy Riot, защото този съд показа, че всеки човек може да бъде вкаран в затвора за всичко, което си поискат, мотивирайки решението с каквото им се ще и както им е угодно. Създаден е прецедент, при който малка простъпка и обикновена глупост могат да ви съсипят живота по желание на началството. Криминално наказуеми стават практически всички мисли и постъпки, които не са угодни на властите.


Защо заради Pussy Riot напускам руската църква

© Reuters


Московската патриаршия всъщност се оказа инициатор за възбуждане на криминалното дело и развитието на последвалите събития. Процесът срещу Pussy Riot още повече засили изолацията на Русия от останалия свят, който и без това смята страната ни за агресивна и несвободна, тъй като отгоре на това тя се оказва още и страна на съдебно-религиозното мракобесие. Стана понятно, че този процес не е последният. Но пускайки машината за репресии, църквата и властта завъртяха и машината на саморазрушението.


В момента, когато федералният съдия Марина Сирова призна участничките в Pussy Riot за виновни в криминално престъпление, тя произнесе присъда не само за тези три момичета. Марина Сирова даде присъда за целия руски съд и нанесе огромна щета на православната църква, понеже осъди по Наказателния кодекс хора, които не са извършили криминално престъпление, а святото православие се превръща в православен фундаментализъм, за което толкова настойчиво се домогват самите църковни йерарси, без да разбират пагубните последици. Станахме свидетели на това как в ХХІ век в светска и като че ли правова и демократична страна фактически се състоя съд на църковната инквизиция, в който мотивите към присъдата се основаваха на Лаодикийския поместен събор от ІV век, Архиерейския събор на РПЦ от 2011г., на писмото на ключаря на катедралния храм "Христос Спасител" протойерей Махаил Рязанцев и бележка за поведението в храма. Иначе казано, на базата на изключително вътрешноцърковни документи и писмо на свещеник по зла ирония е произнесено решение от името на Руската федерация.


Момичетата от Pussy Riot бяха осъдени фактически не по член от Наказателния кодекс, а по морално-нравствените понятия от ранното Средновековие. И ето съгласно тези понятия Руската православна църква се позиционира като такъв морален, нравствен еталон в нашето общество с помощта на държавата. Този процес се превърна в тежък удар по църквата. За хиляди хора стана окончателно ясно, че нашата църква е отделена не от държавата - нашата църква сама се е отделила от Бога и истинно вярващите люде. Вярващите няма да намалеят, но у мнозина желанието да се ходи в храма вече изчезна.


Защо заради Pussy Riot напускам руската църква

© Reuters


Това решение на съда внася разкол във вътрешното единство на църквата и разбива вярващите на два фронта. Тези православни, които простиха и се молят за момичетата затворнички, са хора, които може в момента да са малцинство, но те са най-образованата, най-активната социална група вярващи, това са мислещи хора. В значителна степен на тази част принадлежи бъдещето, защото те влияят на общественото мнение на все повече вярващи, но не искат да се идентифицират с РПЦ, която все повече се сраства с държавната власт.


В заключение искам да кажа следното - предполагам колко мръсни измислици и пакостни слова ще излеят върху ми свещеноначалството, събратята и православните фундаменталисти, когато узнаят за решението ми да ходатайствам за снемане на сана в знак на протест срещу една абсурдна и незаконна присъда. Не се срамувам от годините ми на свещенослужител в храмовете на град Тамбов. Преди 15 години като клирик от Скорбященския храм на Вознесенския манастир преподавах в неделното училище догматично богословие, богослужебен устав и канонично право. С божията помощ отгледах прекрасни ученици, трима от които станаха свещеници, един е лекар на подводница, един е хирург в болница в родния ми град и един стана преподавател в духовна семинария - те ще ме разберат и, надявам се, няма да ме осъдят.


Защо заради Pussy Riot напускам руската църква

© Reuters


Да ми прости Господ, но не вярвам нито на тези православни потърпевши, нито на онези, които се причисляват към православната общественост. Защо? Защото според мен истинно вярващите люде - те знаят Свещеното писание, знаят какво ни е заповядал Господ, знаят какво е милосърдие, знаят какво е всеопрощение и ЛЮБОВ! Те в края на краищата знаят какво е адекватност.


В тези момичета, затворени заради възгледите си - Надежда, Мария и Екатерина, има много повече християнско человеколюбие и милосърдие, нежели у тези, които ги осъждат, тъй като те обичат правдата и я следват, а правдата прави човека свободен!


Смирен послушник на Ваше Светейшество, дякон Сергий Баранов (Баранов, Сергей Викторович)


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (673)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Мъжка постъпка. Евала му!

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Отецът каква търговска марка ще регистрира?

    След подигравката с църквата от "пуситата" някой финансира медийна кампания за омаловажаването на деянието им!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  6. 6 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "Да ми прости Господ, но не вярвам нито на тези православни потърпевши, нито на онези, които се причисляват към православната общественост. Защо? Защото според мен истинно вярващите люде - те знаят Свещеното писание, знаят какво ни е заповядал Господ, знаят какво е милосърдие, знаят какво е всеопрощение и ЛЮБОВ! Те в края на краищата знаят какво е адекватност.

    В тези момичета, затворени заради възгледите си - Надежда, Мария и Екатерина, има много повече християнско человеколюбие и милосърдие, нежели у тези, които ги осъждат, тъй като те обичат правдата и я следват, а правдата прави човека свободен!"

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  7. 7 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#1] от "monarchist":

    ++++++++++++

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  8. 8 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Можем само да си мечтаем и в нашата "църква" да има такива хора.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  9. 9 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "Момичетата от Pussy Riot бяха осъдени фактически не по член от Наказателния кодекс, а по морално-нравствените понятия от ранното Средновековие."

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  10. 10 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1134 Неутрално
  11. 11 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Поздравления за храбростта и съчувствие за това което предстои да му се случи на отчето...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Човекът е решил да се разпопи и намира удобен повод, като се прави на пич- на това ми намирисва цялата работа.

  14. 14 Профил на dzmey
    dzmey
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Човекът си е лицемер и най-доброто, което направи е да го каже и покаже на всеослушание, за да знаят вярващите и да спорят атеистите.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16
    bacho_angelov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  17. 17 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#8] от "Николай Цолев":

    Имаше, Фори Светулката и алтернативен "Синод"! Чудя се къде са тези "свестни" люде сега?

    Църквата е отделена от държавата и не може/забранено е да прави политика. Важи за свещенниците тоже!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  18. 18 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 853 Неутрално

    постъпката им си заслужава наказанието щом се гаврят с храмове на вярващи .

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#17] от "Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!":

    В руския случай обаче далеч не е така. А свестните люде останаха в миналото, в църквата останаха само ченгетата, но виждам, това ти допада.

    Интересно всъщност е пълното сходство и по тази тема на гербави и комуноиди.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  21. 21 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    Вече и залупените швейцарци започнаха да окачват 10-метрови плакати по цюрихските катедрали с краткото, но съдържателно:

    "Free Pussy Riot! Fuck Putin now!"

    http://www.socialistrevolution.org/wp-content/uploads/2012/08/Pussy-Riot-hooded-protest-008.jpg

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на VBT
    VBT
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#3] от "bta":

    Прочете ли статията?

    VBT
  24. 24 Профил на Георгий
    Георгий
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ех, ако имаше достойни клирици и в БПЦ...

  25. 25 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1002 Весело

    [quote#5:"Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!"]

    Отецът каква търговска марка ще регистрира?
    [/quote]

    -"Сергий Светулката" и подобно на Фори Светулката ще основе частпром църква за "религиозни" ширптреби в САЩ или другаде.

  26. 26 Профил на dzmey
    dzmey
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#6:"Хипчо"]В тези момичета, затворени заради възгледите си - Надежда, Мария и Екатерина, има много повече християнско человеколюбие и милосърдие, [/quote]

    ...към замразени пилета и секс оргии на публични места, с това "християнското" им милосърдие е милосърдие без граници към всички бедни, които не могат да си позволят пилета с ниски температури.

  27. 27 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    " ..... а святото православие
    се превръща в православен фундаментализъм,
    за което толкова настойчиво се домогват самите църковни йерарси",
    ======================

    Браво на свещенникът !!

    Кремълският православен талибанизъм
    е пуснал дълбоки корени и в България !!!

    ЗАХАРИ СТОЯНОВ
    "По-малък грях е да обереш черква и манастир, отколкото да клеветиш пред олтара на историята и на събитията, че руското правителство имало братски, честни и благородни намерения, когато е стъпило в земята ни да ни освобождава. "

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  28. 28 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Изключителен текст! Наистина можем само да мечтаем у нас да се появи Човек, който да има знанията, уменията, душата и смелостта да напише подобен текст както за БПЦ, така и за Държавата.

    Но тук първо герберите, а с тях и "вярващите" в Бог комунисти моменталически се нахвърлиха върху Човека... в очакване на обещаната пържолка.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  29. 29
    Thoth
    Рейтинг: 627 Любопитно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  30. 30 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#27] от "barcelonski":

    Извинявай, теб не те включвам в предния си коментар за герберите.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  31. 31 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#18] от "palermo88":

    Правилно, за такива гаври като пеена в църква трябва да влизаш в затвора, но ако говориш открито за омраза, палиш религиозни килимчета, караш пиян или побийваш жена си например няма и да те съдят даже защото си е съвсем нормално.

  32. 32 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Не е твърде богоугодно божиите служители да смесват делата божии и вярата със светските, правови и политически порядки в една страна /колкото и последните да са неприемливи/.
    Както и обратното.
    Леко лицемерно изглежда толерирането на непристойни прояви в божия храм - макар и подбудите им да са чисти и достойни за уважение. Ако изпълнението на тези момичета беше на друго обществено място, то постъпката на на отеца би била напълно достойна. Сега се прокрадват съмнения...
    Само си представям какво би станало, ако нещо подобно би се случило в някой бапистки храм в Средния запад. Макар, че такава вероятност е почти изключена.

  33. 33 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#20] от "demokratizator":

    Много е паднало нивото в клуба. Даже руски език се владее твърде слабо.

  34. 34 Профил на siolen
    siolen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Въпрос:
    Защо Христос не е простил на търговците в храма, а ги е изгонил ?
    Помисли брате и си спомни че всеки отива в ада по собствено желание, не можеш насила да измъкнеш някого от там. На това му се казва свобода.

  35. 35 Профил на green
    green
    Рейтинг: 460 Весело

    Кога ли ще прочетем нещо подобно от бългърски свещенник?!

  36. 36 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#18] от "palermo88":

    Със сигурност не си прочел статията. Мога да ти предложа цитат от нея, където точно твоите "аргументи" са коментирани:

    "Станахме свидетели на това как в ХХІ век в светска и като че ли правова и демократична страна фактически се състоя съд на църковната инквизиция, в който мотивите към присъдата се основаваха на Лаодикийския поместен събор от ІV век, Архиерейския събор на РПЦ от 2011г., на писмото на ключаря на катедралния храм "Христос Спасител" протойерей Махаил Рязанцев и бележка за поведението в храма. Иначе казано, на базата на изключително вътрешноцърковни документи и писмо на свещеник по зла ирония е произнесено решение от името на Руската федерация.

    Момичетата от Pussy Riot бяха осъдени фактически не по член от Наказателния кодекс, а по морално-нравствените понятия от ранното Средновековие."

    [quote#18:"palermo88"]постъпката им си заслужава наказанието щом се гаврят с храмове на вярващи .[/quote]

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  37. 37 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    БРАВО! Постъпката заслужава уважение, да не говорим че посмява да хвърли камък в блатото наречено РПЦ!
    Вярата е личен избор, проблемите идват когато има срастване между религия/църква/държава, което в Россия е от столетия.
    А че има свястни хора - човекът само го казва "Тези православни, които простиха и се молят за момичетата затворнички, са хора, които може в момента да са малцинство, но те са най-образованата, най-активната социална група вярващи, това са мислещи хора. В значителна степен на тази част принадлежи бъдещето, защото те влияят на общественото мнение на все повече вярващи, но не искат да се идентифицират с РПЦ, която все повече се сраства с държавната власт."

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  38. 38
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  39. 39 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    "Това решение на съда внася разкол във вътрешното единство на църквата и разбива вярващите на два фронта. "

    -Фамилията на този г-н Баранов много точно съответства на размислите му.Ако каквото и да е решение на СВЕТСКИ съд,може да "внася разкол във вътрешното единство на църквата" и да "разбива вярващите на два фронта",Боже помилуй,ама "ега ти църквата". За него,а и за всички религиозно вярващи, би трябвало да са важни решенията на Църковния съд по такива въпроси.А ако е истински вярващ ще се отнесе със смирение,с пост и молитви към Господ,а не с политиканска шумотевица.

  40. 40 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 632 Неутрално

    достоен човек е отеца...

    така трябва да се натрият мутрите на тия самозабравили се ченгета !

  41. 41 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#30:"Музар"]Извинява, теб не те включвам в предния си коментар за герберите. [/quote]
    Правилно - прагматик съм, а не гербер, седесар, десебар.

    Музаре,
    кога ще върнат отново Захари Стоянов в училищата .... ??! Толкова се нуждаем от това !!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  42. 42 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Пичи бунт постигнаха целта си - противопоставяне в обществото, отлив от църквата..

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  47. 47 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1523 Разстроено

    Цялата руска власт - и светската и църковната (които реално са се срастнали) се посраха - посирают = pussyriot - не изключвам името да загатва именно това.
    Тоталитаризъм до откат, ни6то старо не е забравено, ни6то ново не е научено. "Има човек, има проблем, няма човек, няма проблем"?!
    Човеците масово отказват да са част от "системата" в Россия и масово гласуват с краката си и напускат тази територия, независимо от това че обичат Родината си.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  49. 49
    Бегемот
    Рейтинг: 458 Любопитно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  50. 50 Профил на svetlata1309
    svetlata1309
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#35] от "green":

    От бългЪрски свещенНик - никога ))

    Но вярвам, че сред Българските свещеници има доста достойни хора, но те не служат в Александър Невски...

  51. 51 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ето позицията на един друг руснак, доста по-известен от отец Кирил.
    http://www.youtube.com/watch?v=AWIEtHOQjaA&feature=related

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на DonAngel
    DonAngel
    Рейтинг: 1134 Гневно

    Поклон на клирика. Жалко, че в нашата "православна" църква са малко хората като него.
    Според мен голяма част от казаното от него важи едно към едно за нашите "попове" в мерцедеси и БМВ-та...
    (кавичките навсякъде са умишлени)

    -- Дончо https://doncho.net
  54. 54 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Не смятам, че постъпката на тези момичета е безобидна. Гаврата със светинята изисква сериозно мъмрене. Не смятам и че трябва да бъдат пращани в затвора. По този повод Руската Църква официално призова за милосърдие към момичетата. Мисля, че този свещеник критикува Църквата избирателно и тенденциозно. Не смятам, че патриарх Кирил има власт над съдебни решения, ако е упражнил натиск, този натиск е за лично негова сметка и Руската Църква няма нищо общо с това. Тук бих вмъкнал, че о. Сергий явно не е чел дефиниция за Църква - Богочовешки организъм, който е съставен от Бог, светиите, свещения клир, всички православни християни. Не може действията на отделни владици да бъдат вменявани за действия на Църквата. Призоваването към вярващите да си вярват от къщи е абсолютно противоканонично. Църковните канони недвусмислено говорят, че непосещение на богослужението е допустимо, само когато в Църквата се проповядват ереси. Слабите, греховните владици, които изповядват вярата така, както е оставена от апостолите не са причина за излизане от Църквата. По тази логика трябва да напуснем планетата земя, защото аз почти не виждам правителство на земята, което да върши предимно правда. (Нека спомена белите държави, където лобизмът е напълно законен) Ние бидейки граждани и непротестирайки срещу хилядите беззакония на политиците участваме в много по-велико беззаконие. Постъпката на о. Сергий според мен е безотговорна, неканонична и е вид бягство от проблемите. Няма бързо решение на проблемите в Църквата и държавата. За всичко трябва време, трябва възпитание на следващото поколение в Християнски ценности. Трябва да се полагат много усилия от всички. С напускане на проблемно място, общество не се решават проблеми.

  55. 55 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2783 Весело

    На русофилите/Путинофилите/българофобите пак им е трудно. Хем религията е опиат на народите, хем е лошо, че тия девойчета са пели против бащицата в църква и е ъъъ грях и много лошо.... Другари, тежко е.... дръжте се....

  56. 56 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#55] от "Yard":

    +++++++++++++++

  57. 57
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  58. 58 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Неутрално


    ВРЕМЕ е > и България

    Кремълското Православие да бъде завряно където Му е мястото !!!

    ЗАХАРИ СТОЯНОВ
    "Време е, трябва вече, щото българските деятели, офицери, учители и пр., когато говорят на своите подчинени и слушатели за

    вънкашните неприятели на отечеството, официалният московец
    със своите донски и кубански казаци
    да стои на първо място."

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  59. 59 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Истински свещенник. За съжаление един от малкото такива в правослявния свят.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  60. 60 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#54:"peter1878"]Църковните канони недвусмислено говорят, че непосещение на богослужението е допустимо, само когато в Църквата се проповядват ереси. [/quote]

    Браво! Докато се опитваш да се аргументираш срещу словото на отец Сергий си дал перфектният довод срещу собствените си писаници!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  61. 61 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 978 Разстроено

    Отпреди един час:
    Пънк групата Pussy Riot ("Пуси райът" ще регистрира търговска марка, под която ще бъдат продавани продукти, свързани със скандалните й членове.

    Интересно и отчето какво печели. Защото не е в шоубизнеса, където от скандалът и скандалното поведение се печели. От този свят където само шоуто е от значение, направо ми се повдига! Наскоро бях почнал да гледам документален филм за шоутата, които има по света, но спрях в началото. Където по британска телевизия един си играе на руска ролетка пред камерите, в японско шоу се самоизтезават хора, в американско се прави дране на човешки трупове...

  62. 62 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#60] от "Музар":
    И къде видяхте ерес в проповедите на патриарх Кирил или някой руски владика?

  63. 63 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    Всъщност , нищо ново ..ВСЕКИ , който беше ПРОТИВ диктатурата , тоталитаризма , тошо или който е там - беше обявяван за АГЕНТ на ИмпериализЪма, обикновено на американския :))
    ВСЯКА дума, постъпка , несъгласие с червените сатрапи - беше повод да ти лепнат прозвището : агент на ам. империализъм и срещу 'свободата" на народите от социалистическия лагер ..Каква пародия ..А в същото време другарите им във Франция , Италия , Испания - си гласуваха СВОБОДНО :))))
    Бетонни слуги на болшевиките - никакво развитие , каскети - продукти на други каскети :)))

    BIG AL
  64. 64 Профил на Dante
    Dante
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#54:"peter1878"]Тук бих вмъкнал, че о. Сергий явно не е чел дефиниция за Църква - Богочовешки организъм, който е съставен от Бог, светиите, свещения клир, всички православни християни. [/quote]

    Този организъм е много, ама много болен.

  65. 65 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#62] от "peter1878":

    А ти къде виждаш чиста вяра в клирици с пагони? Всички висши клирици (за нашите 100% доказано от Комисията по досиетата) са служили на двама господари. Като си толкова запознат с църковните канони - сам си намери конкретния текст.

    Това дори не е ерес. Съгласно същите канони, в стария им вид от началото на Христовата Църква, такива хора (хем църковни, хем светски слуги) подлежат на анатемосване.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  66. 66 Профил на alehin
    alehin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Големите боркини срещу Путин явно се стремят да лапнат кинти). А балъците нека да подскачат по площадите:

    http://dnes.dir.bg/news/marka-pussy-riot-pusi-riat-targovska-marka-11835503?nt=10

    "Процесът на регистриране на марката е започнал през април, уточни един от адвокатите на пънкарките Марк Фейгин..."

    И така - боркините имат няколко адвокати и този е един от тях. Откъде пари за адвокати, а ? И как така докато бяха в храма се намери камера, която да ги снима ?
    Е, като излязат от затвора поне за по един Мерседес за всяка (да си купят гараж на ЦК като нашата демократка Надя няма да могат) ще са изкарали пари и ще може да помахат от колите си на другите "демократи" дето висят по площадите))).

  67. 67 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#60] от "Музар":

    Аха и какви ереси се проповядват там? Чета тук и против нашата църква писания. Аз не съм вярващ, но посещавам църква, заради ценностите, които проповядва и които подкрепям. И освен църковни песнопения, други неща не съм чувал. Ти кои "ереси" точно си чул. В църква. Не по радиото или телевизията преразкази.

  68. 68 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#62] от "peter1878":

    И къде видяхте ерес в проповедите на патриар:))
    ......
    Нито ерес , нито Православие - кога както ДОЙДЕ и както КГБ - заповяда :) Днес ерес- утре - "любвеобвилност" ..))
    Днес - едно , утре- друго ..Както самодържецът заповяда ..
    Днес- конюшни, утре - ДС- другари в черквите , вдругиден -най- православни сме НИЕ - от КГБ или ДС ...))))

    BIG AL
  69. 69 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#54] от "peter1878":

    ++++

  70. 70 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 732 Любопитно

    До коментар [#5] от "Баламурт Баламуртев- давай МОН, запуши му устата!":

    Радва ме политическата ти зависимост,
    определяща коментарчетата.
    Лъщи червената значка под ревера.
    Личи дребната душица.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  71. 71 Профил на rizar1333
    rizar1333
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#46] от "demokrast":

    Да неща формулирани най-общо като Нео-пънк.

    Междувпрочем последните няколко години РПЦ направи едно изключително аджорнаменто и дори някой монаси започнаха да събират по манастирите рок-групи. Йеромонах Сергий Рибко е последователен в това отношение, което роди дори православния рокер. Дякон Кураев също направи стъпки в тази посока.
    Предполагам, че първоначалното предоставяне на "терен" е имало точно това предвид - някакъв вид симбиоза пънк-християнство, но гарнитурата беше доста зле - всичко изби в антипутинизъм.
    Можеше да го направят поне някъде другаде, но такова е вече съзнанието на младите тинейджъри.
    В един български манастир едно младо момиче дъщеря на известен ексцентричен български свещеник, който заклеймява Ванга и направи списък на останалите врачки, се появи по къси панталонки и потниче пред Владиката, който й направи сериозна забележка, но без скандал. Момичето отиде и си облече един анцуг, фланелка с дълъг ръкав и сложи една имитирана бурка - една голяма хавлия овита около главата и раменете, така тя се появи пред светиня му ....
    Разбира се крайния резултат съвсем не беше ЗАТВОР! та в българия си имаме пусита даже в църковните среди.
    Изхода ?!
    Просто трябва СЕРИОЗЕН ДИАЛОГ между поколенията. Без лицемерие и страх. Взаиморазбиране и възпитание , това което не го щат СЕДЕРАСТИ , АТЕИСТИ И РАЗНИ ПСЕВДОХУМАНИСТИ !

  72. 72 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#66] от "alehin":

    Големите боркини срещу Путин явно се стремят да лапнат кинти...)
    .................
    Като вас ли , бе ?? За една нощ - от комунисти - станахте - капиталисти :) От фуражки - 'верващи" ..От ленинци- капиталисти ?? Това Вашият мозък го 'мисли" :))
    Всички , които са за Демокрация - мислят за пари ?? !!?? Това да не са вашите МУТРИ ???
    Май има и други хора , на този свят :)), не само продукти на фуражки :)

    BIG AL
  73. 73 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#64] от "Dante":
    Част от този организъм е болна. Тази част, която не подражава на Христос и светиите. Останалата част от Църквата е абсолютно чиста, затова и не смятам, че е допустимо о. Сергий да вменява на цялата Църква грехове.

  74. 74 Профил на Dante
    Dante
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#55] от "Yard":

    Не се притеснявай- соцкомунистите за една нощ се обърнаха на 180 градуса и станаха капиталисти, членове на НАТО, обикнаха религията, но най-вече обикнаха наистина от сърце прокълнатата частна собственост. Ще се повторя- обикновен човек няма да издържи тия лупинги, но на който му е празна главата, няма никакви проблеми.

  75. 75 Профил на БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ха , ха на Ви един свещеник дето е решил да става известен пънкар!!!! ..когато се вдига много шууууууууум за нищо, целта е една -скандал. Можеше с тихо достойнтсво да напусне, а не да се прави и той на известен, анджък че е свещеник и проповясва скромност и смирение

  76. 76 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Който смята пънкарките за възвишени защитнички на съвестта и слага себе си на по-ниско ниво от тях, да ми цъкне минус.

    А иначе ще видите как на позицията на осъдените момичета (и западната пропаганда в тяхна защита) ще застават само много редки единични случаи като този. Няма да видите масови демонстрации в защита на безбожието и против традиционната православна култура. Протестите против Путин, организирани от спонсорирани от САЩ неправителствени организации ще стават все по-малобройни.

  77. 77 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#61] от "bobix":

    в американско се прави дране на човешки трупове..:)
    ...
    Нали знаеш КОИ са първенците по дране , убиване , закопаване на трупове ?? След Сталин е ленин и не много по- назад - тези , които са около теб - червените сатрапи ...

    BIG AL
  78. 78 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    "В тези момичета, затворени заради възгледите си - Надежда, Мария и Екатерина, има много повече християнско человеколюбие и милосърдие, нежели у тези, които ги осъждат, тъй като те обичат правдата и я следват, а правдата прави човека свободен!"

    Този акт ме прави много горда, че съм православна християнка. Руската църква губи достоен отец. И доверие.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  79. 79 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#65] от "Музар":
    Никъде в коментара си не съм говорил за чиста вяра или за личностите на владиците. За ваше сведение вярата не се вижда. Безспорно по делата може да се отличат добри от лоши пастири, но както вече споменах по-рано - Църквата си има канони. Според тези канони, докато свещенослужителите не проповядват доктрини противни на Христовите нямаме право да бягаме от Църквата. Нашите владици ще отговарят пред Бога за служението си на двама господари (доколкото са служили). Аз не съм им в сърцата, за да зная дали не са се покаяли, нито пък зная дали не са били подложени на непосилен натиск, за да се подпишат под някой донос.

  80. 80 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    [quote#29:"NnT"]След като църквата ти е пак в главата, какво напускаш, бре, серсем неразумний? Сградата ли? [/quote]

    Напуска църквата, в душата му остава вярата, какво точно не разбра? Това, да скъсаш с църквата съвсем не означава, че трябва да се откажеш от вярата си и да станеш атеист. Вярващ можеш да бъдеш и без да си духовно лице или да ходиш всеки ден на църква.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  81. 81 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    Очевидно , след като няма да останат в историята - като "нещо", построили болшевизма и диктатурите в 20 - тия век , другарите са го ударили на - Православие ..:)
    Дано да забравят ПРАЗНИЯ си ЖИВОТ ..Изхвърлени приживе на бунището на историята ..Слугите на Ленин и сталин ..Отрепките с петолъчките по шапките :))

    BIG AL
  82. 82 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 978 Неутрално

    [quote#71:"rizar1333"]Взаиморазбиране и възпитание , това което не го щат СЕДЕРАСТИ , АТЕИСТИ И РАЗНИ ПСЕВДОХУМАНИСТИ ! [/quote]
    +++
    Хм аз съм атеист, но както казах - подкрепям православието заради ценностите му, които се потъпкват доста сериозно напоследък. Щото било "модерно". И моя план е ако все пак има такова нещо като рай-да съдят по делата ми, а не по това дали съм "вярвал" или не

  83. 83 Профил на Господин Никой
    Господин Никой
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Жалко, че Дневник няма специална икона за доста по-важното за всички хора по земята преследване на Уикилийкс. Оливър Стоун и Майкъл Мор апелират от страниците на Ню Йорк Таймз към жителите на Британия и Швеция да притиснат своите правителства в името на свободата на словото:

    http://www.nytimes.com/2012/08/21/opinion/wikileaks-and-the-global-future-of-free-speech.html

    Интересно дали нашите медии ще препечатат този призив или ще ни занимават само с горките момичета от Пуси Райът, които имат нужда не от затвор, а от психиатър.

  84. 84 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#67] от "bobix":
    До коментар [#79] от "peter1878":

    Безсмислено е да ви обяснявам разликата между привидното и истинското.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  85. 85 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#76] от "Отнесен":

    западната пропаганда в тяхна защита) :)
    ................
    Ах, тази западна пропаганда :) тя ви изяде главите на "правилната" източна , болшевишка пропаганда ..Ама колко добре си бяхте , а ?? Азиатска диктатура - и такива като ТЕБ - начело ???
    Всяко човешко ПРАВО - беше западна пропаганда ..:)))))
    Може ли такова нещо ?? Ние , каскетите , искахме да сме ..вечни :))

    BIG AL
  86. 86 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 921 Неутрално

    [quote#77:"BIG AL"]Нали знаеш КОИ са първенците по дране , убиване , закопаване на трупове ?? След Сталин е ленин и не много по- назад - тези , които са около теб - червените сатрапи ...[/quote]
    Това е интересна хипотеза, но ако кажеш на някой руснак, че Сталин навремето е изтребил 20 милиона негови сънародници, той само ще ти се изсмее и ще те попита - "Така ли? А как досега не сме забелязали това?".

  87. 87 Профил на alehin
    alehin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#72] от "BIG AL":

    Кой не скача е червен, кой не скача е червен)). Надка с гаража на ЦК, Костов на почивка в "Адмирал" на Златните и т.н. и т.н. На тия децата не са им на борката на труда, а са все я консултанти с по няколко хиляди месечна заплата, а бизнес дами и бизнесмени и т.н. Нема лабаво). А ти подскачай.....

  88. 88
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  89. 89 Профил на c0ng0
    c0ng0
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Който не знае - Юсченко навремето така е регистрирал оранжевия цвят и др. атрибути на тяхната оранжева "революция". Така едни правеха революция (доброволно и безплатно), а друг прибира парите. Та и тук протеста си е протест, ама ако може и малко парички...

  90. 90 Профил на Dante
    Dante
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#73] от "peter1878":

    Добре е когато пишеш за нещо да познаваш поне основните постулати. Има една книга, казва се Книгата " Библията". Всеки я знае, но изглежда никой не я е чел. не цялата, защото не е леко четиво, но поне някой основни неща: десетте божи заповеди, Еклесиаст, поне едно от Евангелията и Апокалипсис.
    Когато се запознаеш с тях, лесно ще разбереш фундаменталното изкривяване на ортодоксалните Синоди спрямо основните принципи на християнството.
    Забранени са идолопоклонничеството, клеветата , кражбата и прелюбодеянието, Христос изисква скромност, смирение и отказ от земни блага (лукс). Кои от тях спазват руските и българските свещеници, особено от висшия клир?


  91. 91 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#87] от "alehin":

    Ти мелез ли си , бе ??? Или от руската легация ??
    НИкой ,никога НЕ може да ви надмине по ГРАБЕНЕ - никъде :)
    Не си ли го разбрал ?? Още от 1918 година ..И днес- в 20012 година ..))
    "Златото на партията " - прочети ..))

    BIG AL
  92. 92 Профил на Dante
    Dante
    Рейтинг: 684 Любопитно

    До коментар [#86] от "Отнесен":

    Откъде си купуваш дрогата?

  93. 93 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#84] от "Музар":

    Думата светотатство за теб значи ли нещо? Да уважаваш вярата на другия? Въобще да живееш в общество и свободата ти да спира там, където се отнема от свободата на друг, знаеш ли какво е?

  94. 94 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#86] от "Отнесен":

    че Сталин навремето е изтребил 20 милиона негови сънародници, той само ще ти се изсмее и ще:)
    ,............
    И кое е чудното ??? Ами и ВИЕ , тук , в България НИТО един не сте вкарали в пандиза , убили или изселили..))
    Достатъчно е да чуем вашите лъжи - защо да се учудвам на почти 100- годишното промиване на мозъци в Русия ??
    После и сталин не оставаше МНОГО свидетели - за такива , като теб - да си МУ вервате :)))

    BIG AL
  95. 95 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    [quote#86:"Отнесен"]ако кажеш на някой руснак, че Сталин навремето е изтребил 20 милиона негови сънародници, той само ще ти се изсмее [/quote]

    -"Изтребил" ги е,след като не е отстъпил доброволно "жизнено пространство" на Хитлер.Толкова,май, са горе-долу загиналите от страна на СССР хора на фронта и в окупираните от немците територии през ВСВ.

  96. 96 Профил на Венцеслав Йонков
    Венцеслав Йонков
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Крайно време е Православната църква да се обособи в два поддомейна - официално-светска, тази която обича ролекси, линкълни и е с по-голямо или по-малко съгласие със социализма и постсоциализма и на исконно-народна-модернизирана.

  97. 97 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#93] от "bobix":

    Въобще да живееш в общество и свободата ти да спира там, където се отнема от свободата на друг, знаеш ли какво е? :)
    ..................
    И това вече ли си говорите на Позитано 20 ?? Или в клуба на БКП ?? Или любен гоцевци , ивановци от 6-то, манджуковци и с ие ?? В клуба по интереси на ДС ??
    Айде , бе ...) хахахахахаааааа.............
    Каква е тази западна пропаганда ?

    BIG AL
  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  99. 99 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2783 Неутрално

    До коментар [#95] от "benkovski11":

    Загиналите заради некадърния начин за водена на война от Сталин са отделно:

    the executions of tens of thousands of hostages and prisoners
    the murder of hundreds of thousands of rebellious workers and peasants from 1918 to 1922
    the Russian famine of 1921, which caused the death of 5 million people
    the extermination and deportation of the Don Cossacks in 1920
    the murder of tens of thousands in concentration camps in the period between 1918 and 1930
    the Great Purge which killed almost 690,000 people
    the deportation of 2 million so-called "kulaks" from 1930 to 1932
    the deaths of 4 million Ukrainians (Holodomor) and 2 million others during the famine of 1932 and 1933
    the deportations of Poles, Ukrainians, Moldavians and people from the Baltic Republics from 1939 to 1941 and from 1944 to 1945
    the deportation of the Volga Germans in 1941
    the deportation of the Crimean Tatars in 1943
    the deportation of the Chechens in 1944
    the deportation of the Ingush in 1944

  100. 100 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#45] от "demokrast":

    Намирам обсебеността ви към идеята за самозадоволяванепосредством замразени хранителни продукти като изключително нездрава. Препоръчвам да я приложите бързо върху себе си, за да се успокоите, намалите възбудата и така се предпазите от по-сериозни психически увреждания.

    Другата мания, която се долавя непрестанно от вас и вашите съмишленици, а именно влечението към изходния край на храносмилателния тракт, е разбираема и не се нуждае от специално внимание. Вие сте възпитаници на едно затворено псевдо-милитаристично съсловие все пак.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK