Няма компания "Газпром"

Алексей Милер, председател на ОАО "Газпром"

© Reuters

Алексей Милер, председател на ОАО "Газпром"



С указа си Владимир Путин иска да защити "националното достояние" от Европейската комисия. Тя заподозря "Газпром" в злоупотреби на пазарите на няколко страни в Европа и започна разследване, а президентът нареди на стратегическите държавни компании в случай на претенции на чуждестранни власти да съгласуват всичките си действия с държавата.


Този опит да се разпространи върху "Газпром" суверенният имунитет с нищо няма да му помогне - ще се затрудни представянето на аргументи в негова защита, ще се намалят шансовете за успех, ще се увеличат заплашващите го глоби и ще се закрепи de jure това, което вече е известно de facto: в действителност не съществува компания "Газпром".


Разбира се, съществува дружеството ОАО "Газпром", то си има акционери, съвет на директорите, пазарна капитализация и даже отчетност по Международните стандарти за финансови отчети (МСФО). Но




нима неговата дейност прилича на работата на нормален участник на пазара


чиято цел е извличане на печалби със законни средства при съблюдаване на всички общоприети стандарти - екологични, етични и т.н.? Може ли да се нарече компания една организация, ръководителят на която достатъчно често заявява, че едрите клиенти, питащи за отстъпки, вече да си отправят въпросите на друго място? Може ли да се счита за компания структура, която в един прекрасен ден съобщава, че се отказва от поетите по договорите задължения?


Явява ли се компания едно начинание, което продължава да доставя на едър потребител, задлъжнял с гигантски пари (и води с него преговори), но ги прекратява на още по-голям, един от най-главните, заедно с още няколко (такива са технологичните особености на отрасъла) за много по-малък дълг?


Може ли да се разглежда като компания учреждение, което се кани да похарчи астрономична сума за развитие на инфраструктура за доставка на продукцията си, докато продажбите й намаляват? И не й ли пречи да изразходва крупна сума за подготовка на Олимпиадата в Сочи и да се опитва да счупи европейските рекорди по загуби от покупки на футболисти.


Всичко това "Газпром" направи са последната седмица.


Списъкът с въпросите може да бъде продължен. Явява ли се акционерно дружество организация, в съвета на директорите на която няма представители на инвестиционни фондове и то при положение, че почти половината от акциите й се търгуват свободно? Може ли да се разглежда като компания учреждение,


редовно оставящо част от печалбата от продажбите на неизвестни


(за известно време) хора чрез смесени (с тяхно участие) посредници, а в същото време често да купува материали от едни и същи структури, печелещи от това стотици милиони долари?


Така че би било логично да се издаде още един указ - за прекръстването на "Газпром" отново в Министерство на газовата промишленост, филиал на Министерството на външните работи или просто в Търговско дружество "Национално достояние".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (239)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1366 Весело

    Без да съм фен на руската газова мафия, греховете, в които ги обвиняват ги прави всяка друга голяма фирма с "господстващо положение" на даден пазар.

    Греховете с политически оттенък ги правят всички големи фирми, зад които стои голямо правителство.

    А некои държави защитават частния бизнес с бомби още отпреди преврата от октомври 1917.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  2. 2 Профил на sandr0
    sandr0
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Де да нямаше.......

    "Съветската империя на злото ,трябва да бъде окончателно ликвидирана"
  3. 3 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Малко се пресолява манджата с Газпром ...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  4. 4 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Газпром работи още от съветско време по пазарните закони в Западна Европа. В Източна не беше така, но от 22 години ни продават газта по закона на търсенето и предлагането.

    Т.е. понеже при нас никой друг не предлага газ, те имат монополно положение на БГ-пазара.

    Но кви ги дъвчеха БГ-правителствата 22 години? Как пък никое не инвестира някой лев за някаква диверсификация на доставките на газ?

    ЕК трябва да накаже България и другите бивши сателити за безхаберната политика в енергийния сектор!!!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  5. 5 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#1:"jubal harshaw"]

    Без да съм фен на руската газова мафия, греховете, в които ги обвиняват ги прави всяка друга голяма фирма с "господстващо положение" на даден пазар. [/quote]

    Майкрософт например, който покрай операционната си система ти "пробутват" поне още десет програмки, като "Интернет Експлорер", която не става за нищо.

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  6. 6 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5281 Разстроено

    Разбира се,че няма търговска компания Газпром.
    Търговска компания,в нормалния,възприет от цивилизования свят смисъл.
    Има СЪВЕТСКИ ТИП образувание,което е на пряко подчинение на царстващия елит в Кремъл.
    Такова нещо може да съществува само в качеството си на монополист.
    В монополна среда.
    Поставена в конкурентни ,условия,в пазарна среда,ГАЗПРОМ ЩЕ ЗАГИНЕ.
    Това вече се доказва практически,колкото и да се опитва пропагадната да потопи в порой от безсмислени обяснения колапса на Газпром,а с него и на Русия в този неин вид.

  7. 7 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2759 Весело

    С оглед на развитието на новите технологии в газовия бизнес (биогаз,шисти и др.) господата руски газовици ще станат просто едни от многото!

    А това винаги води до дискомфорт ( нарушено храносмилане и киселини) след банкетите с чер хайвер , водка и сельодка в Кремъл !

  8. 8 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Много патетично е написана тая статия.

    Съвсем по руски - с много емоция и малко логика.

    Което не променя верността на защитаваната идея, но така я оплита в глупави риторики, че те кара да я намразиш.

    "Може ли да се счита за компания структура, която в един прекрасен ден съобщава, че се отказва от поетите по договорите задължения?" - да, постоянно се случва.

    "Може ли да се разглежда като компания учреждение, което се кани да похарчи астрономична сума за развитие на инфраструктура за доставка на продукцията си, докато продажбите й намаляват?"
    Ами естествено! Повечето телекоми в САЩ и сигурно по света, както и много от енергийните компании.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  9. 9 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Любопитно

    "Този, който е глух, сляп и мълчи, ще живее сто години в мир."
    Омерта мафия.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  10. 10 Профил на bg
    bg
    Рейтинг: 388 Весело

    Газпром ще кажат, че Шрьодер ги е съветвал по този начин.

  11. 11 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Какво стана с ембаргото, което ЕК щеше да налага на Иран преди няма половин година?

    Качиха се цените на горивата и ЕК подви опашка за 1 месец. Кой крив кой прав е без значение, интересно ми е какво ще е съотношението на силите и този път в условията на криза.

    Според мен докато Европа не се справи с огромните си икономически проблеми ще я подритва кой където свари.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  12. 12 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    А ЕК да финансира Набуко от еврофондовете, напълно безплатно за България и другите страни от Източна Европа!!

    Кво се мотаят кат оплетени в кълчища?

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5445 Неутрално

    тази статия откри колелото на световната бизнес мода !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#5:"Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!"]Майкрософт например, който покрай операционната си система ти "пробутват" поне още десет програмки, като "Интернет Експлорер", която не става за нищо. [/quote]
    Да, ама ги съдиха в ЕС не за това. А защото не предоставят сорс кода си за сървърните си приложения, с което злоупотребяват с монополното си положение в ущърб на независимите разработчици на такива приложения. И хем си платиха космическите глоби, хем бяха принудени да си отворят сорс кода. Тъй че в ЕС отдавна правят разлика между пазарен монопол и непазарен монопол.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    До коментар [#8] от "Боби Колев":

    На входа на борсата в Лондон пише:"Моята дума е моята акция."
    "Акциите" на "Газпром" вече стават само за тоалетна хартия.
    На Запад една компания като "Газпром",отдавна щеше да е фалирала.

  16. 16 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#12:"Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!"]А ЕК да финансира Набуко от еврофондовете,[/quote]
    Никаква икономическа логика няма в "Набуко" и затова ЕС и САЩ го турнаха у пета глуха. Нарастващият пазар на втечнен газ (LNG), съответно нарастващият спот пазар направиха инвестицията в "Набуко" съвършено нерентабилна. А източноевропейските страни ще си решат проблема като изградят съответните интерконекторни връзки за спот покупки.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  17. 17 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 603 Любопитно

    Нали и България искаше отстъпки от Газпром (миналите години) и се оказа, че договори директно с Газпром - няма. Сега не знам как са точно са намалили с 11% газта тази година (които за крайния потребител се оказаха 0,67 %) , но ако изпратят в ЕК договорите със разни доставчици, и се окаже, че няма директно с Газпром, по правилата на пазарната икономика ЕК не може да каже нищо.

  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    До коментар [#11] от "bibian":

    Какви икономически проблеми,че даже и огромни,ти се привиждат в ЕС? Няколко държави имат дългов проблем и това е всичко. И могат спокойно да се справят с този проблем,както Ирландия например.

  19. 19 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#15] от "deaf":

    Ай ся, и на запад има компании, които не фалират. Сравнително пресни примери са некои банки и американската автоиндустрия, но има още много.

    А и в Русия се случват фалити, кога политически, кога не толкова.

    Просто в Рашката новият капитализъм не е изпитвал ужаса от 1917-та и затова не се пиари толкова старателно, колкото западния.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  20. 20 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    То доверието в Газпром си личи по цената на акциите им. В момента стойността им е една трета от стойността им през 2008 г. и се продават на мизерното P/E малко над 3...Това е достатъчно красноречиво доказателство за това,какво е мнението на пазара за Газпром.

  21. 21 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5281 Любопитно

    [quote#8:"Боби Колев"]"Може ли да се счита за компания структура, която в един прекрасен ден съобщава, че се отказва от поетите по договорите задължения?" - да, постоянно се случва. [/quote]
    И също постоянно се случва на следващия прекрасен ден всички участници на пазара да започнат да отбягват като крастава въпросната своенравна структура.
    Затова ДЪРЖАВНИТЕ МОНОПОЛИСТИ,като СЪВЕТСКИЯ ТИП "компании" толкова мразят капитализма.
    Защото там има ясни правила,конкуренция,антимополна логика и ВЗАИМНА ИЗГОДА,от които печелят всички.
    А не МОНОПОЛЕН ВАМПИРИЗЪМ.богатството и щастието на монополиста да зависи от нещастието и бедността на отсрещния,чиято единствено роля е да бъде доен и стриган до голо.
    От които печелят всички.

  22. 22 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Който не го мързи и поназнайва английски,може да прочете тук един доста интересен и пресен анализ за Газпром и състоянието и перспективите пред позициите му в газовия пазар в света:
    http://www.forbes.com/sites/matthewhulbert/2012/09/13/gazprom-beyond-the-point-of-commercial-return/

  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    До коментар [#19] от "jubal harshaw":

    Прав си за банките,но Дженеръл Мотърс вече е на печалба и започна да си връща заемите към държавата.

  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    [quote#4:"Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!"]Но кви ги дъвчеха БГ-правителствата 22 години? [/quote]
    22 години ние се борим....сами със себе си и не остава време да се занимаем със другите си проблеми.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на dgbox
    dgbox
    Рейтинг: 334 Неутрално

    ЕС ми прилича на малко пинчерче което се напъва да лае срещу кралски дог. И правилно някой по-горе пише за Майкросфт- защо по тоя въпрос си траят. И въобще пазарната икономика е еднаква за всички. Няма живот в рая и кеф до края!

  26. 26 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1443 Весело

    С една дума - поредния тъп ход на нано императора , който обче не може да си владее емоциите и да си сдържа нервите. И понеже света не го признава за нищо , а само му се смеят , той се нерви и тропа злобно с крак ахахахаха , 'га не му обърнем внимание.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  27. 27 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5281 Разстроено

    [quote#21:"Hawaii"]От които печелят всички. [/quote]
    Това последното,се отпечати по грешка.
    Естествено,че това,отнесено към държавно-монополните структури е нон-сенс и трябва да стои в кавички като шега.
    Черна шега.
    Лошото е,че подобна шега ни я пробутват съвсем сериозно като истина.
    Което показва и друго.
    Че търговския вампиризъм върви ръка за ръка с политическия вампиризъм.
    С това да подмениш реалността с медийна реалност,която да изискваш от раята да я възприема като истина от последна инстанция.
    Спавка - Северна Корея.
    Лошото е,че логиката на държавно-монополните структури е насочена именно към създаването на нещо ОЩЕ ПО-СЕВЕРНО ОТ СЕВЕРНА КОРЕЯ.
    За да имат ресурс за доизживяване,след като бъдат изритани от конкурентния пазар.

  28. 28 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1443 Весело

    До коментар [#25] от "dgbox":

    Майкрософт беше глобен от ЕС с най-голямата глоба в историята на съюза , седни си двойка. Сега Газпром ще подобри рекорда

    15.02.1989 - 07.02.2018
  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3116 Весело

    До коментар [#25] от "dgbox":

    Разменил си местата на дога и пинчера.

  30. 30 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1443 Весело

    До коментар [#12] от "Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!":

    Селски , ЕС финансира само изгодни икономически проекти. При условие ,че има много по-лесни варианти за внасяне на не руски газ ,защо трябва да се строи Набуко ?

    15.02.1989 - 07.02.2018
  31. 31 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1443 Весело

    До коментар [#11] от "bibian":

    Фуражка , ЕС наложи ембарго на Иран. Това ,че ти не знаеш нещо не значи ,че то не съществува..... ( иначе свеът щеше да се изчерпва само с наръчника на политагитатора)

    15.02.1989 - 07.02.2018
  32. 32
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1443 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  33. 33 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    До коментар [#25] от "dgbox":
    И правилно някой по-горе пише за Майкросфт- защо по тоя въпрос си траят.
    ...........
    Никой не си трае, ами ти не си информиран:
    Microsoft излетя през прозореца
    1.Европейският съд обърка плановете на софтуерния монополист
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2007/09/21/379045_microsoft_izletia_prez_prozoreca/
    2.ЕК наложи на Intel рекордната 1 милиард евро глоба
    http://www.kaldata.com/comments.php?catid=3&id=45065


    nemo malus felix, minime corruptor.
  34. 34 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5281 Весело

    [quote#29:"deaf"]Разменил си местата на дога и пинчера. [/quote]
    Като се замислих,май не ги е разменил.
    Руската сабака си е КРАЛСКА отвсякъде.
    И в смисъл на КРАДЕНЕ,
    И в смисъл на АБСОЛЮТИЗЪМ.....

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Не можах да сфана кой казал, че няма "Газпром" или на кой му се иска да няма.
    А иначе си има. И ко да прайм сея ? Тръбътъ идва оттам и отива у Европа. И сея, че подскачаме щото нещо ни се искало друго, няма да промени разпределението на газта в Земята. Ми пазарна икономика - купувайте от друго място кат не ви харесва. Мое се превозва с кораби ако няма тръбъ...
    Кво сте се разврещели и кършите пръсти ?

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  37. 37 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1883 Весело

    До коментар [#5] от "Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!":
    А-а-а, не. Само не сравнявайте Газпром и Съветска Русия с Майкрософт. Всеки, който си изкарва омразата към САЩ върху MS, може вместо да ползва IE да си троши главата с Google Chrome или Mozilla Firefox и пр. Лошото е, че пак са американски, а не руски, макар, че единият собственик на Google има нещо руско, та все пак почесва русофилската краста.
    А пък като не му харесва Windows да се помъчи с Linux (ама за това се иска доста професионализъм за разлика от омразния Windows) И, ако направите това, нито САЩ, нито MS ще започнат да ви изнудват по всякакви начини.
    Избощо нерде Газпром, нерде Майкрософт...

  38. 38 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1443 Любопитно

    До коментар [#35] от "Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!":

    Не съм отписал нищо. Просто специалистите да си кажат думата - ако има пара - ще се строи. Ако няма пара - втечнен газ.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  39. 39 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1443 Весело

    До коментар [#36] от "Лунчо":

    1. Да беше прочел статията преди да пишеш бе чукче ....
    2. Газ има на много места по земята. За това в ЕС под 20% от газът е руски

    15.02.1989 - 07.02.2018
  40. 40 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#15] от "deaf":

    dictum meum pactum -> my word is my bond
    което съвсем не е "моята дума е моята акция"

  41. 41 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#39] от "Karelson":

    Ц ц ц ц ц ми кат не сфащаш ... не съ притеснявай то от това, че си новоизлюпен антикомунист и русофоб, без да знаеш що си такъв
    Та по въпроса нал точно тва казвам - кат не ни харесва, започваме да носим с тубите от други места, а не да врещим кат приклещени

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  42. 42 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#36] от "Лунчо":
    Ми пазарна икономика - купувайте от друго място кат не ви харесва.
    ...........
    Ми то, Русия се присъедини към СТО (Световна търговска организация) и от 22.08.2012 г е страна членка, пък там именно се набляга на " с цел да координира либерализацията на международната търговия.". Русия се присъедини като предпоследна, след Самоа и преди Вануату.
    Така че и по тази линия може да и се извият ръцете, нали се сещаш. Не може ти да ползваш благата от едно споразумение, а да налагаш свои си правила спрямо другите. В ЕС не може. В СССР може, ама те пък нищо свястно не произвеждат.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  43. 43 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#37] от "Мондиана":Не знам защо въобще коментираш подобно сравнение.Толкова е нелепо,че чак в началото не можах да повярвам на очите си,че има подобни кухи кратуни,способни да го направят
    Пък то руското участие в Гугъл не е съвсем руско,на еврейско ми бие,пък то не е същото.И тъй като повечето почитатели на матушката са и по дефолт антисемити,тва не ги грее,затва не го споменават

  44. 44 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#16:"Вени Г."]Нарастващият пазар на втечнен газ (LNG), съответно нарастващият спот пазар направиха инвестицията в "Набуко" съвършено нерентабилна. [/quote]
    Е, аман от тия ваши спот-покупки! Нали освен сделката на борсата, трябва и самият газ да се появи отнякъде в газхолдерите на продавача! Акции от въздух се правят, ама не и природен газ. То бива наивно четене, ама...

  45. 45 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 823 Весело

    Цялата "дандания " от брюксел Е заради отстъпкит от Газпром към някои държави до 30% (ние сме в тази група )за газ , те искат една цена за Висички държави в ЕС . А познайте "ревачи и плачачи " против Русия как ще изменят цената на газ за нас тези от Брюксел .подсказаане за "досетливите " за 2011 средната цена за 390 долара а за много други страни в ЕС е над 400 долара (430-460). Е "американчета"я "викнете и запейте песен юнашка ....." как Газпром и Русия не спазват пазарната цена .( а тя се определя по формула за 9 месеца от цената на петрола ,а той Нещо не иска да пада дори при стагнация )

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  46. 46 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#20:"eurogi"]То доверието в Газпром си личи по цената на акциите им. В момента стойността им е една трета от стойността им през 2008 г. и се продават на мизерното P/E малко над 3...Това е достатъчно красноречиво доказателство за това,какво е мнението на пазара за Газпром. [/quote]
    Не бъдете зомбирани от алчни брокери! Как се движи цената на акциите на вторичния пазар си е чиста спекула. Мнението на пазара за Газпром няма да ви огрее през зимата.

  47. 47 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1883 Весело

    До коментар [#43] от "eurogi":
    И освен че Сергей Брин е евреин, не е развил таланта си и постигнал успеха си в необятната страна, пълна с широки души, а в омразните САЩ, полицейска страна, в която бият негри и пр.

  48. 48 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#30] от "Karelson":

    Я пак.Обясни на нас простите,кой са другите ''по-лесни''начини доставчици?Па и по-йофтини.

  49. 49 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#21:"Hawaii"]Затова ДЪРЖАВНИТЕ МОНОПОЛИСТИ,като СЪВЕТСКИЯ ТИП "компании" толкова мразят капитализма.
    Защото там има ясни правила,конкуренция,антимополна логика и ВЗАИМНА ИЗГОДА,от които печелят всички.
    А не МОНОПОЛЕН ВАМПИРИЗЪМ.богатството и щастието на монополиста да зависи от нещастието и бедността на отсрещния,чиято единствено роля е да бъде доен и стриган до голо. [/quote]
    Много алогично изказване! Започва с антикомунистически лозунг, а завършва с достоен и за В.И. Ленин: "богатството и щастието на монополиста да зависи от нещастието и бедността на отсрещния,чиято единствено роля е да бъде доен и стриган до голо. "

  50. 50 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#42] от "СДС":
    Кво произворство в Русия бе френд.В тазгодишната класация Global 2000 на Форбс попадат 28 руски фирми.От тях 21 се занимават с добив и пренос на суровини и електричество.2 са търговски вериги ,3 банки и 2 комуникационни...За сравнение Южна Корея има 65 компании в класацията и то сам можеш да се сетиш какви са...

  51. 51 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#36:"Лунчо"]Ми пазарна икономика - купувайте от друго място кат не ви харесва. Мое се превозва с кораби ако няма тръбъ... [/quote]
    Катарците имат най-големия морски газов терминал, а и 254 новозакупени танкери за втечнен газ. Обаче! Гадният монополист Газпром коварно държи цената на доставките в Европа ниски и катарската стока остава неконкурентноспособна.
    Трябва да се вдигне двойно цената на руския газ, за да се разбие монополът им и да се пуснат на пазара Катар и САЩ (дето вече били най-големият износител на шистов газ).

  52. 52 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#23] от "deaf":

    Това, че ГМ си връща дълговете към държавата какво отношение има към темата за фалитите?

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  53. 53 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#50] от "eurogi":

    Бе мое ли да сте толкоз зомбирани ?
    "Какво производство в Русия ?"
    Ами например ракетите дето си ги правят или самолетите...то да не ти е железарски цех в Бусманци ? Ми само за тая промишленост работят хиляди предприятия. Може би си представяш производство тип - китайско. Ефтини боклуци за населението.
    Кви класации ? Хората си гледат работата. Според теб всичките народи гледат само класациите и си апят пръстите

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  54. 54 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#51] от "varog":

    Ами кат цените "коварно" се държат ниски т.е. купуваме евтин газ според логиката ти, що пак сме недоволни ?

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  55. 55 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 823 Весело

    До коментар [#47] от "Мондиана":

    Но Сергей брин е получил образованието в СССР ,,това не трябва да се забравя (монетата има две страни )!!!

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  56. 56 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#51] от "varog":
    САЩ в момента не могат да изнесат и 1 кубик газ,по простата причина,че нямат терминали за износ на LPG.Затова цената там е толкова ниска.А терминалите не са съоръжения,които стават от днес за утре.А Европа пък има малко подобни терминали за внос.Така че това засега спасява Газпром.

  57. 57 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#55] от "USSR":
    Добър си..Сергей Брин е пристигнал в САЩ на 6 години,сериозно образование е получил в Русия))))хахахаа

  58. 58 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#50:"eurogi"]Кво произворство в Русия бе френд.В тазгодишната класация Global 2000 на Форбс попадат 28 руски фирми.[/quote]
    Много важно, какво пише Форбс! Вземете, че цитирайте Плейбой, кой е по-секси, Путин или Обама... Горко ви, ако се ориентирате в живота чрез лъскавите списания по сергиите.

  59. 59 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#53] от "Лунчо":
    То най-лесно да си затвориш очите и да дрънкаш на ангро.тези класации не са изсмукани от пръстите,те отразяват реалността.Която е тази,че в Русия само се копа и квото се вади се продава и тва е...А Южна Корея,която е миниатюрна държава спрямо Русия по размери,я тръшка в земята ,когато стане дума за големи производствени итехнологични корпорации.

  60. 60 Профил на kondu
    kondu
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Дано ги осъдят, та да намалят още цената за газта и у нас.

  61. 61 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#58] от "varog":
    Тъй Тъй,по коммсомолская правда ще се ориентираме)И по директивите на Цар Капутин

  62. 62 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#54:"Лунчо"]Ами кат цените "коварно" се държат ниски т.е. купуваме евтин газ според логиката ти, що пак сме недоволни ? [/quote]
    А де? И аз това се питам. Идеята на "Набуко" беше да се осигурят алтернативни доставки по суша от близкия изток (Азърбайджан, Туркменистан, Иран), ама виж какви смутни времена настанаха, че скоро близкоизточен газ по тръба няма да видим. Някой няма интерес цената в Европа да пада, и се питам, кои ли са тези страни?

  63. 63 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#22] от "eurogi":
    "В крайна сметка: Путин се нуждае от "Газпром", колкото "Газпром" се нуждае от Путин. Време е да се отърват от "пазарно нещо", в което "Газпром" толкова ужасно се провали , и да се върнем на това, което Русия знае най-добре: съветската икономика . "Газпром" може да прекрати провеждането на цялата руска постройка с това. Но точно сега, г-н Милър или президента Путин имат голям избор - ако не искат да избегнат да станат за смях пред "обществото" на енергийния свят."

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    [quote#59:"eurogi"]А Южна Корея,която е миниатюрна държава спрямо Русия по размери,я тръшка в земята ,когато стане дума за големи производствени итехнологични корпорации. [/quote]
    Първо, Ю.Корея и Русия са в прекрасни икономически отношения.
    И обменят технологии. Например корейската ракета си е с първа степен "Ангара", изцяло конструирана и правена в Русия и другите степени, пак с руска помощ.
    Корея, с 40 процента дял в световното корабостроене, прави съсместно в Русия 2 огромни корабостроителници, като предава технологията, оборудването, а от руснаците земята, работници и поръчки. И така за много неща, просто пример за взаимна полза, за разлика от нас и други васали на САЩ...

  66. 66 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#64] от "Karelson":

    Чакам с интерес вашите мантри, с които ще ме сразите!

  67. 67 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Няма по-примитивно и продажно племе от рубладжиите, платени или не. Не съм чул някои друг да защитава с такъв патос чужда компания във вреда на собствения си интерес. Това нещо може да се случи само в БГ, подкрепяно политически от също толковс продажна партия като БСП.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  68. 68 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#65] от ".":
    Добър анализА Западът и Южна Корея щото са в много лоши отношенияТо дори си написал съвсем несъзнателно точно каквото и аз казвам-от Южна Корея технологиите и оборудването-от Русия земята и работниците

  69. 69 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#25:"dgbox"]правилно някой по-горе пише за Майкросфт- защо по тоя въпрос си траят.[/quote]
    Ако наричаш "траене" следното:
    [quote#14:"Вени Г."]Да, ама ги съдиха в ЕС не за това. А защото не предоставят сорс кода си за сървърните си приложения, с което злоупотребяват с монополното си положение в ущърб на независимите разработчици на такива приложения. И хем си платиха космическите глоби, хем бяха принудени да си отворят сорс кода.[/quote]

    ще се радвам на същото "траене" по отношениее на "Газпром".

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  70. 70 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#32:"Karelson"]Майкросфт бяха глобени с рекордна глоба , ненадмината до сега[/quote]
    Мани я глобата - съпътстваща вреда, верно голяма; ама ги принудиха да си отворят сорс кода за Novel и другите разработчици на сървърни приложения.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  71. 71 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#68] от "eurogi":

    Не моа сфана нормално ли си заблуден или платено си заблуден

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  72. 72 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    [quote#68:"eurogi"]То дори си написал съвсем несъзнателно точно каквото и аз казвам-от Южна Корея технологиите и оборудването-от Русия земята и работниците[/quote]
    Гражданското корабостроене в Русия никога не е било развито. А военното е изостанало и полуразрушено. Затова напремер купуването на френските Мистрали не заради самите тях, а заради технологията, два ще си проват в Русия. Руснаците имат достътъчно мозък да развият по нататък нещата. Ката пример, двигателите за Суперджета, уж франсетата частично им предадоха технологията, а сега руснаците имат чисто руски завод за производства на лопатки за турбините им и то на по високо качество от тези на Суперджета. На тех много марко им трябва, те не копират като китайците, а го развиват, щото имат предишен опит.

  73. 73 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#15] от "deaf":

    Основната разлика между западните енергийни гиганти и руските такива е, че при първите отношенията с държавата са по-ясно и еднопосочно формирани, а именно: бизнеса притежава държавата.

    Справка - разлива на Бритиш Петролиум и фиаското Енрон.

    В Русия и другите подобни тоталитарни страни държавата има собствен репресивен апарат с който да манипулира бизнеса.

    Не защитавам Газпром ни най-малко.

    Просто е глупаво да се смята, че Шел или Тексако са по-различни по отношение на прокарването на националната политика.

    Разликата е в проявлението, което пък е специфично за средата.

    Номера, които биха минали в Русия не биха минали в Америка и обратно.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  74. 74 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#35:"Курт Деликуртев- давай Моди, запуши ми устата!"]Кажи, внук на убиец от ДС?

    Що така отписа Набуко[/quote]
    Много ясно защо. Внуците на "убийците" винаги са вярвали в логиката на пазара. А пазарът показа, че "Набуко" не е рентабилен. Не защото рашките газопроводи го превъзхождат, а защото пазарът на втечнен газ и свързаният с него спот пазар го бият отвсякъде.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  75. 75 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#71] от "Лунчо":
    Не са мъчи..Тва са дълбоки води за тебе

  76. 76 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#69:"Вени Г."]ще се радвам на същото "траене" по отношениее на "Газпром".[/quote]
    И какво ще ви донесе тази радост? Какъв сорскод да отвори Газпром? А, може би, да отвори самия сорс (сондажите), че който иска да си черпи газ без пари! Добре измислено. Ама който и да черпи, на нас пак ще ни го продава скъпо.

  77. 77 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#75] от "eurogi":

    Начи да приемам, че си на системи и с отдалечено управление

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  78. 78 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#77] от "Лунчо":
    както искаш,така го приемай

  79. 79 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#44:"varog"]Нали освен сделката на борсата, трябва и самият газ да се появи отнякъде в газхолдерите на продавача! [/quote]
    Правилно смяташ. От нарастващия пазар на втечнен газ (LNG). 2015 америкашките като пуснат двата терминала за износ за Европа, глей кво става.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  80. 80 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#74:"Вени Г."]Не защото рашките газопроводи го превъзхождат, а защото пазарът на втечнен газ и свързаният с него спот пазар го бият отвсякъде. [/quote]
    Г-жо Спот, пише ли някъде по руските сайтове откъде иде този прословут "спот газ"? И как пазарът показа, че Набуко е нерентабилен? Започвам вече да се съмнявам дори дали имате представа за това, което пишете?!

  81. 81 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Весело

    Газпром ще го закриват, а газовите полета ги националира ЕС!

    Аре стига със соцпопулизмите, бре! Интересно, че "десните" в България най-много крякат.

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  82. 82 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#46:"varog"]Мнението на пазара за Газпром няма да ви огрее през зимата.[/quote]
    Прав си. Ама мнението на пазара има пряко отношение към цената на финансиране на "Газпром". Сиреч на цената на дълговите облигации. Щото без дългово финансиране "Газпром" не може пукнато ново находище да разработи. Камо ли прословутия Щокман.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  83. 83 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#79:"Вени Г."]От нарастващия пазар на втечнен газ (LNG). 2015 америкашките като пуснат двата терминала за износ за Европа, глей кво става. [/quote]
    втечнен газ (LNG) - къде е?

  84. 84 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#82:"Вени Г."]Щото без дългово финансиране "Газпром" не може пукнато ново находище да разработи. Камо ли прословутия Щокман. [/quote]
    Днес трябва да спра да чета тук, за да не пострадам от когнитивен дисонанс. Досега хулехте Газпром, че имал вампирски хиперпечалби и трябвало да се удари през ръцете, сега го жалите, че без заеми не може да съществува и сте се загрижили за него...

  85. 85 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    коментар #68 от “eurogi”
    А след Суперджета започнаха МС-21
    http://www.uacrussia.ru/ru/models/civil/ms_21/, като го направиха от композиционни матеряли , а производството в Комсомолск на Амур премина по най-високите съвременни стандарти, цифрово, без чертежи - от компютъра - програмата на машината. А супер компютър управлява дизайна, проекта, всичко.
    И софтуера е руски. Петър 1 е правил така на времето...

  86. 86 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#56:"eurogi"]САЩ в момента не могат да изнесат и 1 кубик газ,по простата причина,че нямат терминали за износ на LPG.[/quote]
    Аре бегай да четеш:
    http://enr.construction.com/business_management/companies/2012/0514-us-lng-export-terminals.asp

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  87. 87 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#57] от "eurogi":

    да . прав си !

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  88. 88 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1443 Весело

    До коментар [#83] от "varog":

    У нас

    15.02.1989 - 07.02.2018
  89. 89 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#88] от "Karelson":

    Много смешно! На метан-станцията в Обеля.

  90. 90 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 605 Неутрално
  91. 91 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#76:"varog"]Какъв сорскод да отвори Газпром?[/quote]
    Не съм изненадана, че си тоталноа неграмотен в областта на европейското конкурентно право. Дадох примера с Майкрософт като доказателство, че ЕС не пасе трева. А не като модел, по който ще натика "Газпром" в кучи гъз. Тъй като очевидно нямаш и хабер от конкурентнотото право на ЕС, не смятам дя те попълвям про боно невежоството. Само споделям про боно, че щом имат мехавизъм да отсвирят злоупотреба от страна на Майкрософт, немай грижа, че имат правни механизми да отсвирят и любимия ти "Газпром". Само че да светна точво какви са, требе си платиш курс по конкурентно право но ЕС. Неколко хиляди ако не знаеш.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  92. 92 Профил на ronin777
    ronin777
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Казано по лаически, положението е следното: имат си руснаците газ - имат си господстващо положение. Имат си договори, имат си търсене, пазят си пазара, защото ги научиха на капитализъм. Факт е, че не нарушават подписаните договори, а просто не се съгласяват да намаляват цените, за да поемат тежестта от кризата, получила се от действията на разни банкери и бюрокрация.

  93. 93 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#91] от "Вени Г.":

    Е, како, щом като и на един неграмотен не можеш про боно по същество да възразиш, а се кичиш с купешки думички и скъпи курсове, значи си пълно про фано!

  94. 94 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    [quote#44:"varog"]Е, аман от тия ваши спот-покупки! Нали освен сделката на борсата, трябва и самият газ да се появи отнякъде в газхолдерите на продавача! [/quote]
    Ноо просто и ноо неприятно за рашките. Като продават на ниски цени на дойчовците, дойчовците ще продават спот на изнудваните от рашките източноевропейци. И рашките нема и да помислят да поставят условие да не се препродава газа, щото директно го отнасят по антимонополното законодателство на ЕС. Тоест, чрез спот пазара ще ке посгине единно центоно раавнище на рашкия газ

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  95. 95 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#94:"Вени Г."]Ноо просто и ноо неприятно за рашките. Като продават на ниски цени на дойчовците, дойчовците ще продават спот на изнудваните от рашките източноевропейци.[/quote]
    ХА ХА ХА!!! Това ли бил ключът от бараката? Шегаджийка.

  96. 96 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    За Ю.Корея вече имат договорка за 10 млд м3 . С Япония - съвместен завод за сгъстен газ са в преговори и имат договорка.
    Ако и Китай купи нещо за добри пари, а и поразшири вътрешного потреблиние, например с чужди итвеститори, нещата ще се променят коренно. Затова Европа бърза. Но ако скъса с Газпром, тогава нещата ще са зле най-вече за Европа. Защото китайците ще намажат евтин газ, и тогава, освен ако заплатите в Европа не станат на половина от китайските, особенно енергоемкото производство ще умре напълно.

  97. 97 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    1. "Може ли да се счита за компания структура, която в един прекрасен ден съобщава, че се отказва от поетите по договорите задължения?"

    Да може, в такъв случай тази компания дължи неустойки.

    2. "но ги прекратява на още по-голям, един от най-главните, заедно с още няколко (такива са технологичните особености на отрасъла) за много по-малък дълг?"

    Да може, това си е решение на компанията. Ако аз имам клиент, който ми дължи 100лв и друг, който ми дължи 2000, но аз имам доверие на втория, щото знам че е изряден платец, а на първия нямам никакво доверие, не виждам нищо странно в това да спра доставките на първия. Това си е мое решение и ми изглежда съвсем разумно.

    3. "се кани да похарчи астрономична сума за развитие на инфраструктура за доставка на продукцията си, докато продажбите й намаляват? "

    Да може, това си е решение на компанията, тя си решава как, къде и колко да инвестира.

    Изобщо, авторът е явно много емоционален, но няма реален анализ на проблемните зони в работата на Газпром, само се задават тъпи въпроси. Съжалявам, но е несериозно да се пише така. Това статия от нивото на 24 часа. Ако авторът е способен да изкара кирливите ризи, нека го направи аргументирано.

  98. 98 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#97:"luda_krava"]1. "Може ли да се счита за компания структура, която в един прекрасен ден съобщава, че се отказва от поетите по договорите задължения?" [/quote]
    Аз пък рекох, че пак става дума за АЕЦ Белене и ГЕРБ

  99. 99 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#96] от ".":
    Не зная дали си чувал, но за да се продава газ е необходим газопровод, а не жп линия. така че за 1-2 дена трудно се пренасочва каза от ЕС към Китай. Ти ако не го знаеш това, путинката го знае.

  100. 100 Профил на varog
    varog
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#99:"shumkar"]Не зная дали си чувал, но за да се продава газ е необходим газопровод, а не жп линия.[/quote]
    Може и по влака, има вагони за втечнен газ: http://comicsia.ru/i/27/e0-10208.jpeg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK