Защо американците позволяват убийствата да продължават

Защо американците позволяват убийствата да продължават

© Reuters



В петък 20-годишният Адам Ланза уби 27 души, включително 20 деца на 6-7 години, в училище в Нютаун, щата Кънектикът. Разстроеният президент Барак Обама заяви, че "ние се проваляме пред собствените си деца" и че "на такива трагедии най-после трябва да се сложи край". Но както в Нютаун, така и в цялата страна населението масово не иска засилен контрол над огнестрелните оръжия. Битката с мощното оръжейно лоби за промяна на режима изглежда почти невъзможна. Предлагаме ви коментара на Грегъри Гибсън, публикуван в първите часове след стрелбата:


С жена ми научихме за стрелбата в училището в Кънектикът, докато се прибирахме от гробищата, където току-що беше приключила службата по повод 20 години от убийството на нашия син.


На 18 години Гейлън и един учител бяха убити от откачил студент, тръгнал да стреля из колежа "Саймънс рок" в Западен Масачузетс на 14 декември 1992 г. Гейлън бе талантливо хлапе, а "Саймънс рок" изглеждаше като перфектното място за него. Никога не е бил по-щастлив. Убиецът бе реагирал по съвсем различен начин на заобикалящото го. След разправия с ръководството той решил "да поставя на колене този колеж". Купил си карабина в оръжейния магазин надолу по улицата и по пощата се снабдил с муниции и големи пълнители.




След убийството на Гейлън написах книга за стрелбата. В нея казах, че ние възприемаме престъпленията с огнестрелно оръжие като проблем на общественото здраве - по същия начин, по който гледаме на пушенето или пестицидите.


Прекарах години в участие в събирания, митинги, подписване на петиции, писане на писма и произнасяне на речи, но накрая се отказах. Контролът над оръжията - един толкова енергично обсъждан въпрос след всяко поредно убийство в училище, необяснимо стана треторазреден проблем за политиците.


Осъзнах, че всъщност, ние, американците, искаме нещата да бъдат точно такива.


Искаме си свободата и си искаме огнестрелните оръжия и ако трябва да търпим стрелби по училищата от време навреме - така да бъде! Ужасяваща срамота, но не направи ли същото неотдавна един китаец с нож?


И все пак, каквато и да е позицията му за контрола над въоръженията, невъзможно е да не реагира човек с ужас на новината за стрелбата в Кънектикът. Ужасът ни е нюансиран от знанието през какво преминават тези семейства и с какво ще трябва да се справят в следващите години.


Но още по-ужасяващо - поне според мен - е поредното оплакване "Как позволихме да се случи?".
Ужасен въпрос, защото отговорът му е толкова елементарен. Когато направите толкова лесно сдобиването с оръжие, такива неща ще се случват.


Деца ще продължат да плащат за свободата, на която се радват техните родители.

Коментари (197)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 418 Неутрално

    лобито на оръжейните производители и търговци е по-силно и от това на тютюневите компании...

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  2. 2 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Простият, примитивният човек не се опира на ума си, а на пищова си!

  3. 3 Профил на 111
    111
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Много сложен Въпрос???
    Ако се забрани оръжието ,което повечето Американци не искат едва ли ще спадне Престъпността,много от хората без оръжие ще са ептен без защитни ,кто възрастните ,които живеят сами в голями и богати къщи това е добре дошло за някои , от друга страна пък вероятноста такива случаи да се повторят е много голяма.

  4. 4 Профил на sova78
    sova78
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Намалете антидепресантите, не оръжията

  5. 5 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    От години на пазара има оръжия, които са за обезвреждане а не за убийство. В САЩ полицаите имат шокови пистолети а всякакви комплексарчета се разкарват с бойни... Време е нещата да се обърнат...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  6. 6 Профил на 111
    111
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До # 2 ако ти влезнат трима четирима негри в твоят дом на какво ще се опреш????

  7. 7 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Как защо бе? 9 от 10 американци ще ти отговорят, че притежанието на оръжие е едно от най-свещените им права!

  8. 8 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Всъщност, втората поправка разпознава правото на американците да притежават оръжие, като го свързва с целите на сигурност (гражданска милиция). Забраната там е немислима и противоконституционна. Въпросът е да намерят някакъв баланс на режима като общество. А че двама или трима психопата винаги ще намерят оръжие в 400-милионан държава, това е ясно. Оръжията на Жокера бяха най-малко незаконното нещо по него при предишното клане. Той си беше набавил тактически екип.

    Governments never learn. Only people learn.
  9. 9 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Има и един друг проблем. В САЩ свободата на словото например не е част от конституцията, а е част от първата поправка на конституцията. Но свободата да носиш и да ползваш оръжие е част от конституцията. За премахването му, тук не говорим за допълване на конституцията, което макар и тежко, е допустимо. Тук говорим за направята на нова конституция или премахването на елемент от нея, което може да се окаже и правно невъзможно, или изключително тежко. За това говорим и за един тежък чисто юридически проблем, който вероятно ще заобикалят с частично решение, дори да се решат на контрол на въоръженията (с ограничение върху продажбата, но не върху притежанието).

  10. 10 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#7:"xymax"]Как защо бе? 9 от 10 американци ще ти отговорят, че притежанието на оръжие е едно от най-свещените им права![/quote]

    Така е. Там това е на ниво с неприкосновеността на частната собственост.

    Governments never learn. Only people learn.
  11. 11 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    "Деца ще продължат да плащат за свободата, на която се радват техните родители."
    За съжаление децата винаги плащат за неразумността и тъпотията на родителите си.Без значение на проявленията - дали прекалената свобода/слободия или овчедушие/немара,децата плащат нашите сметки.Дано се научим да не ги товарим с грешките си,те със сигурност ще направят свои,но можем да се понапънем да пооправим страната/света си.Другото е празнота.

  12. 12 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 430 Гневно

    Като искат да носят пищови - детектор за оръжие на входа на всяко училище,детска градина,университет,библиотека и т.н Ама финансирано от държавата . Ебати зора всеки тъпунгер да носи Магнум ...

  13. 13 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Гневно

    "Защо американците позволяват убийствата да продължават"

    Какво значи "позволяват"!!? Никой не позволява такива чудовищни актове , никой!!!
    А това , че в повечето щати хората имат право да притежават и дори да носят оръжие е тяхно изконно право. Всеки има право да защити живота или имота си , свободните хора имат такова право.
    А да има ИЗРОДИ , като тоя е неизбежно.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  14. 14 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#9:"Делян (delian) Делчев"]Тук говорим за направята на нова конституция или премахването на елемент от нея, което може да се окаже и правно невъзможно, или изключително тежко. За това говорим и за един тежък чисто юридически проблем[/quote]

    Точно. Но имай предвид, че това не е само тежък юридически, а и идеологически проблем. Знаеш как се отнасят американците към конституцията си ("малко" по-различно от българите, част, от които, се кефят на ежедневни призиви за противоконституционни национализации на частна собственост) и всякакви нейни промени ще се възприемат изключително тежко и ще имат изключителна политическа цена.

    Governments never learn. Only people learn.
  15. 15
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  16. 16 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1105 Разстроено

    "Защо американците позволяват убийствата да продължават"

    Така зададен въпросът е манипулативен. И е зададен умишлено манипулативно. Сякаш обикновените хора могат да възпрепятствуват с нещо появяването на изперкали идиоти.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  17. 17 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 462 Неутрално

    По всичко личи , че и този президент няма да посмее да сложи спирачки върху лесната продажба на огнестрелни оръжия.Не е трудно да се прогнозира , че подобни касапници ще има и занапред , колкото и жалко да е това. Изглежда американското общество още не е готово да заплати с част от свободата си , безопасността на децата си.

  18. 18 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    Това е същото като при автомобилите - от катастрофи загиват много повече хора, но на никой и през ум не му минава да се откажем от тях. Просто американците много държат на правото си да притежават оръжие и няма да се откажат от него по никаква причина.
    От едната страна на кантара са невинните жертви на психопати, но от другата страна са хората чийто живот и здраве са спасени заради възможността да носят оръжие и да предотвратят случаи на нападение. Във втория случай спасените животи са много повече от загубените.
    Марксистко-ленинското обяснение за интересите на оръжейните концерни ни го спестете - това са американци и ако искаха нещо да се случи в тяхната държава то непременно щеше да се случи.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  19. 19 Профил на VaKY
    VaKY
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#8] от "vladimirkarolev":

    Не са двама, или трима, обаче. Няма ли вариант да ограничат притежанието им, до не повече от едно оръжие?! Същият ден, в който този луд е стрелял по деца, там е стреляно по 190 души, а майката на това полудяло момче е собственик на полуавтоматична карабина, заедно с 4 пистолета!

    Pro bono publicum with a bit more gusto
  20. 20 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До горните забранители : в Европа само престъпниците са въоръжени в това число и полицията , а гражданите са беззащитни , в това число и от полицията.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  21. 21 Профил на gusinci
    gusinci
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Защо да забраняват част от американския бит и култура?

  22. 22 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Проблемът не е в свободната продажба на оръжие в САЩ. Въоръжените до зъби американци са навсякъде - в собствената си страна, в Афганистан, в Ирак......и стрелят на месо. Нима има някаква разлика между убитото американско и афганистанско дете. Разликата е, че президентът Обама не рони сълзи, когато американците "по грешка" избиват чуждите деца.

  23. 23 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 420 Неутрално

    [quote#6:"111"]До # 2 ако ти влезнат трима четирима негри в твоят дом на какво ще се опреш????[/quote]

    Според тебе един немец или французин на какво се опира в подобни случаи?

  24. 24 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    Еми те пуцат по цел свет. От време на време некой в тила изтрещява и почва да пуца не по "правилните хора"...

  25. 25 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#9] от "Делян (delian) Делчев":

    Поправките са част от Конституцията. А свободата да носиш оръжие е Втората Поправка. Не е хубаво да базираш мнението си на факти, които очевидно не са ти известни.

    Romanes eunt domus!
  26. 26 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Немислимо е да се поиска от американците да допуснат правителството им да има монопол върху притежаването на оръжие на територията на страната. Колкото и демократично да е конституирано това правителство.

    Свобода за Надежда Савченко!
  27. 27 Профил на pentcho
    pentcho
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ако се изисква документ - свидетелство за съдимост или удосоверение за психическо здраве, например, такива случаи ще намалеят, защото такива психопати действат в определен момент, ако в този момент няма оръжие на разположение в следващия момент той размисля и се отказва.
    Не и маняци като Брейвик, който се е готвил с години, но 20-годишни момчета като последния.

  28. 28 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 682 Неутрално

    През 18 век демонстрирали на Луи 16-ти картечницата.Кралят-слънце се запознал с възможностите й и я отхвърлил като ужасно,нехуманно оръжие.
    После знаем какво става.Кралят е обезглавен,революция,демокрация,износ на революция,износ на демокрация и така,докато стигнем дотук.

  29. 29 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#9] от "Делян (delian) Делчев":

    А иначе, Върховният съд много пъти е решавал, че ограничения в притежаването на оръжие са конституционни. Затова например не можеш да си купиш танк или картечница.

    Romanes eunt domus!
  30. 30 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#17:"sss700431"]американското общество още не е готово да заплати с част от свободата си , безопасността на децата си[/quote]

    Нали знаеш какво е казал Франклин? "Който заменя свободата си за сигурност не получава нито едното , нито другото" в свободен превод.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  31. 31 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#13] от "Karla Baggins Hanneman":

    Проблемът е, че това "изконно" право дава възможност на такива като лудия да имат достъп до оръжие и да практикуват използването му. Ако изтрещиш, но никога през живота си не си докосвал оръжие или нямаш такова вкъщи, вероятността да застреляш някой е твърде малка.

    Romanes eunt domus!
  32. 32 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 625 Любопитно

    До коментар [#6] от "111":

    А ако същите, въоръжени до зъби, влязат в класната стая на детето ти?
    Въпросът въобще не е толкова елементарен и не случайно по него от дълго време се спори.

  33. 33 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Класация на страни според убийства с огнестрелно оръжие на глава от населението. Мястото на САЩ е показателно, причината - изключително лесно е да се сдобиеш с оръжие: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_firearm-related_death_rate

  34. 34 Профил на gospodinkanchov
    gospodinkanchov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Стига с това оръжие, то е средство, не причина за психарските убийства. В болното им деградирало общество е проблемът, но май нема да го осъзнаят.

  35. 35 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#30] от "Karla Baggins Hanneman":

    И кое е според теб свобода, да носиш оръжие, значи да си свободен?

  36. 36 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1381 Любопитно

    Осъзнах, че всъщност, ние, американците, искаме нещата да бъдат точно такива.

    Искаме си свободата и си искаме огнестрелните оръжия и ако трябва да търпим стрелби по училищата от време навреме - така да бъде!
    ***********************

    Ей-тука е заровено кучето.... Всяко право, всяко предимство върви в комплект с някакво задължение или недостатък, не може да искаш да имаш само права и предимства, а след това, като ти се стовари нещо такова на главата да ревеш, че никой не правел нищо. Та, по този повод американците отдавна са избрали - колкото и такива случаи да има, няма да се съгласят да им се отнеме правото да притежават оръжия. Каквито и дебати да има, каквито и популистки изказвания да правят политиците, политолозите и социолозите, факта си е факт - американеца няма да се откаже от пушката си.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  37. 37 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#28] от "vjacho":

    Кралят-слънце е четиринайсти, а не шестнайсти Луи... и не е даже помирисвал 18-и век. Кралят-слънце никога не е бил и обезглавяван, за разлика от краля-гражданин, който - действително - беше сполетян от подобна участ.

    Свобода за Надежда Савченко!
  38. 38 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#16] от "simval":

    Да, могат. Например предоставяйки евтина психиатрична помощ.

    Romanes eunt domus!
  39. 39 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Любопитно

    Ако утре ми влезе в къщата подобен изрод , а аз съм си предала пистолета днес какво да правя , може ли някой да сподели? Да чакам да видя дали ще ме застреля или само ще ме изнасили и обере и като свърши да се обадя в полицията?

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  40. 40 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ian Smith":

    А невинните жертви на неправилно боравене с оръжие къде ги забравяш?

    Някаква статистика за броя спасени животи от притежаването на оръжие от хората да имаш? Защото гледам много смело твърдиш, че са повече.

    Romanes eunt domus!
  41. 41 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#39] от "Karla Baggins Hanneman":

    Call 911. И бягай. Спасява много повече животи.

    Romanes eunt domus!
  42. 42 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#19:"VaKY"]Няма ли вариант да ограничат притежанието им, до не повече от едно оръжие[/quote]

    Не знам, предполагам, че това ще е по-лесно. Да си кажа честно, на мен също ми се вижда прекалено да има долапи с дузини пушки и карабини.

    Governments never learn. Only people learn.
  43. 43 Профил на gusinci
    gusinci
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Сащ е най-неподходящото място да се продава свободно оръжие.

  44. 44 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    Иначе, трябва да се направи нещо, разбира се. Като например да не се продават оръжия и муниции на лица под 21 години, преди да се продаде оръжие на някого задължително той да мине психотест, да има и документ, че не е съден или криминално проявен и чак тогава да му се даде пушка в ръката.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  45. 45 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#20] от "Karla Baggins Hanneman":

    Приравняваш престъпниците с полицията? Личи си, че си параноично фунди

    Romanes eunt domus!
  46. 46 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#34:"gospodinkanchov"]В болното им деградирало общество е проблемът[/quote]

    Не съм сигурен от каква позиция българите можем да го твърдим това. Или пък други европейци, като гърците и дори чехите. Все пак, не американците си напълниха парламентите със сталинисти и фашисти в 21-ви век.

    Governments never learn. Only people learn.
  47. 47 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#35] от "reakzioner":

    И без да ме питаш съм ти отговорила в постове 20 , 30 и 39.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#30] от "Karla Baggins Hanneman":
    Щеше да се съглася с теб, ако не бяха убити 20 деца . Един ненормалник винаги може да посегне на дете , но трудно би извършил масово убийство от такъв мащаб ,ако не би имал толкова лесен достъп до полуавтоматично оръжие.

  50. 50 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#27] от "pentcho":

    Отделно трябва да има информация кой какви оръжия притежава, защото някои хора изтрещяват след като са се сдобили с оръжие.

    Romanes eunt domus!
  51. 51 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#13] от "Karla Baggins Hanneman":

    Правото да се носи и притежава оръжие в САЩ датира от времето, когато държавата/властта/щата е нямала физическата възможност да защити гражданите си и да им гарантира сигурността. В момента нещата не са такива, в същност отдавна не са.

  52. 52 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3864 Неутрално

    Не мога да твърдя,че моето мнение е меродавно,но от това което знам/най-вече от мой добър приятел в САЩ/там е мания да имаш оръжие/над 280 млн. единици регистрирани/ и в определени квартали се вихри сериозна престъпност/там със сигурност има много незаконно оръжие/!Като резултат все по-чести стават инцидентите при които има безразборна и безразсъдна стрелба в САЩ!Такова безумия в ЕС са много рядко срещано явление,защото в Европа не се продава свободно оръжие и риска някой превъртял да гърми по хората е сведен до минимум!

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    Най-лесно е да се каже : луди, психопати, наркомани ... и да се бяга от проблема, да не се дава отговор и да НЕ се позволява въпрос! Доказано поне Брайвик НЕ е луд! Има ПРОБЛЕМ, няма чувамост (като двамата работници и неплатените заплати в Сливен) ... и следва УЖАСЪТ. Тези които го правят знаят, че накрая ще се самоубият или ще ги самоубият за да НЕ бъдат чути !!! ... и пак го правят за ДА бъдат чути! Оръжие ли?! Всяко нещо е оръжие ...Чакайте следващия !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  55. 55 Профил на gospodinkanchov
    gospodinkanchov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#33] от "persifedron1":

    Убийства стават навсекъде - битови, по невнимание, криминални, но като в Америка да избиваш непознати умишлено, при това без абсолютно никаква причина - това си е американски патент. И то хора, които даже не са луди в общоприетия смисъл на думата, а само странни. Ако немат оръжие ще поровят в интернет за инструкции и ще си направят самоделна бомба, същата работа. Като иска да убива нема какво да го спре.

  56. 56 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#46:"vladimirkarolev"]сталинисти и фашисти[/quote]

    Стига бре Каролев, ти направи ли си труда да им слушаш реториката... Ако няма враг, да го създадем веднага...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  57. 57 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#41] от "|":

    Държа си го под възглавницата , по-близо е от телефона
    Много по-лесно е да му отвинтиш тапата на мозъка , отколкото да чакаш да те спасяват след неопределено време.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  58. 58 Профил на gusinci
    gusinci
    Рейтинг: 418 Неутрално
  59. 59 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#57] от "Karla Baggins Hanneman":


    [quote#57:"Karla Baggins Hanneman"]Държа си го под възглавницата , по-близо е от телефона [/quote]

    Нали това ти казвам, ти си изтрещяло параноично фунди.

    А най-забавно ще е ако (дано не се случва) някой наистина нахлуе в къщата ти и напълниш гащите от страх, забравяйки за оръжието. Колко съм ги виждал такива теоретични герои...

    Romanes eunt domus!
  60. 60 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#51] от "sbk":

    Правото да се притежава и носи оръжие в САЩ е свързано с начина, по който тази държава е била създадена. Въстание на въоръжения народ срещу собственото му, тогава задокеанско, правителство. Правото на народа да отхвърля, ако е нужно и със сила, всяко правителство, което стане нетърпимо за него, е залегнало в основополагащите документи на САЩ.

    Да се втренчваме в правото да бъде притажавано оръжие - това означава да се откажем да търсим къде са истинските проблеми. Опасно кривогледство, тъй като тези проблеми - очевидно - не само съществуват, но се и задълбочават.

    Свобода за Надежда Савченко!
  61. 61 Профил на gospodinkanchov
    gospodinkanchov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#46] от "vladimirkarolev":

    Ами явно сталинистите и фашистите в парламента не са мерило за деградацията на едно общество. Политиката в случая е на второстепенен план, както и икономиката.

  62. 62 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Гневно

    До коментар [#48] от "reakzioner":
    До коментар [#53] от "Capricornicus":

    Какво ли възпитание трябва сте получили , за да напишете подобни коментари под статия третираща причините за убийството на 28 невинни , 23 от тях деца!
    Боклуци!

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#51] от "sbk":

    Отделно причината за Втората поправка е била въведена за да попречи на недемократично правителство да вземе властта, по времето когато достатъчно хора с пушки са можели да се опълчат на организирана войска. В епохата на танковете, бомбардировачите и тежките картечници, на подобни въстания с полуавтоматични пушки могат да вЕрват само невероятно неадекватни хора.

    Romanes eunt domus!
  65. 65 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Презумцията за притежание на лично оръжие в щатите - освен за лична защита има и функцията на гарант на републиката - последното средство за защита на обществения договор ако всички други средства са изчерпани. Искаше ми се и местните, нашенски тъпоиди да имат едно такова на ум когато дерибействат...

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  66. 66 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#60] от "GogoPG":

    Викаш ако утре правителството на САЩ стане диктатура, ще го свалите с полуавтоматичните си пушкала, а?

    Romanes eunt domus!
  67. 67 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1747 Неутрално

    До коментар [#9] от "Делян (delian) Делчев":

    Може и да е доста трудно, но не е невъзможно. А е абсолютно необходимо да се осъвремени!

    http://weeklyworldnews.com/politics/35813/obama-to-write-new-u-s-constitution/

  68. 68 Профил на Balderdash
    Balderdash
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#8] от "vladimirkarolev":

    Втората поправка не е абсолютна и чисто технически се нарушава всеки ден. Имаш ли право да притежаваш кутии с газ зарин? Имаш ли право да притежаваш RPG? Гранати?

  69. 69 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#49] от "sss700431": В магазина в който си купуваш хляб има неща които могат да убият далеч повече хора от всеки пистолет - не се изискват кой знае какви познания по въпроса!(в Токийското метро имаше такъв удар). Идеята там беше някаква секта ... Идеята (може и да не я осъзнават извършителите), но идеята е важна и тя трябва да се хване преди да е станала белята ... Узрее ли идеята - средство ще се намери = почти всичко гърми, гори и трови! Иначе ... Психолозите и съседите се правят на слепи!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  70. 70 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#66] от "|":

    Въпросът не е до свалянето му, а до усещането на гражданите, че не им е отнето изначалното право поне да му се опълчат, ако трябва и с оръжие в ръка. Друг е въпросът, че "утре", а дори и вдругиден, такъв сценарий е малко вероятен.

    Свобода за Надежда Савченко!
  71. 71 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#65] от "mastikata":

    Ей го още един неадекватен...

    Romanes eunt domus!
  72. 72 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#62] от "Karla Baggins Hanneman":

    Докато не се промени културата в УСА ще е така. В алкашия и България тези сакатлъци стават от безхаберие...

    Трудно е да разбереш, че не трябва да се борят симптомите а първопричините.

    И като си се загрижила за тези 28 души, защо не си първа да подкрепиш Обамата и да влезнеш в някой инициативен комитет за взаимопомощ?

    Твоето лицемерие е още по отвратително, не се коси...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  73. 73 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#70] от "GogoPG":

    Усещането е много лесно и без това. И го усещаме на всеки две години когато ходим да гласуваме.

    Romanes eunt domus!
  74. 74 Профил на Balderdash
    Balderdash
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#9] от "Делян (delian) Делчев":

    Втората поправка на конститутията касае оръжията. Онази след първата.

  75. 75 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Съгласен съм. Но можеш ли да отречеш ,че либералния режим на продажба на оръжие ,способства за такива трагедии.

  76. 76 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#67] от "princess_x":

    Не знам защо даваш линкове към сайтовете на разни луди.

    А иначе, не е невъзможно да се промени Конституцията. 2/3 от конгресмените и 2/3 от щатите трябва да гласуват за промяната.

    Romanes eunt domus!
  77. 77 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 578 Весело

    Ако ги накарат да ходят по 2-3 пъти, като у нас до 5-6 администрацийки, в различни градове на щата примерно и да чакат, на всяка по 10-20 дена, найш как бързо ще намалее притежанието на оръжие.

  78. 78 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#69] от "t'Ankus":

    Съгласен съм. Но можеш ли да отречеш ,че либералния режим на продажба на оръжие ,способства за такива трагедии.


  79. 79 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    След трагедията в Колорадо бях чел мнението на бивш военен, специалист по оръжия. Твърдеше, че не притежава никакви оръжия, вместо това е инвестирал в здрава врата и прозорци, както и сигнална система, която ще го предупреди (и полицията) при нахлуване в дома му. Професионалното му мнение е, че тези стъпки подобряват в ПЪТИ шанса за оцеляване на семейството му.

    Romanes eunt domus!
  80. 80 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#39] от "Karla Baggins Hanneman": Най-вероятно ще те обере и ще те набие за да те унижи, под стрес повечето мъже не могат направи повече дори и да искат ... въпроса е да не се натресеш на малкия процент с такава склонност. Ако имаш оръжие обаче трябва да го използваш директно без никакви преговори и никакво плашене ... Ще можеш Ли наистина...?
    ... или само ще си усложниш положението

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  81. 81 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Четейки коментарите не мога да не забележа колко много са робите по душа у нас. Готови да заменят свобода за сигурност. Най-странното е, че изглежда наистина си вярват, че като нямат оръжие те и децата им са в безопасност?
    Така ще мислите до първата пияна мутра или полицай, които ще ви извадят оръжие. Или до първият, който с брониран джип помели децата ви на пешеходна пътека - и после е оправдан от съда! А после ще разберете, че за да изискваш нещо от управлението си трябва да имаш нещо насреща, с което да ги накараш да те слушат. Ако цялото ни общество е въоръжено мислите ли, че щеше да има мутри? Или откровенно корумпирани магистрати?

  82. 82 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Неутрално
  83. 83 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#73] от "|":

    Не е лесно да бъде проследена мисълта ви. В пост 66 предложихте хипотезата "утре" правителството да се превърне в диктатура. За какви "всеки две години" и за какви избори говорите сетне, в такъв случай?

    Свобода за Надежда Савченко!
  84. 84 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    [quote#44:"VеnRus 2008"]Иначе, трябва да се направи нещо, разбира се. Като например да не се продават оръжия и муниции на лица под 21 години, преди да се продаде оръжие на някого задължително той да мине психотест, да има и документ, че не е съден или криминално проявен и чак тогава да му се даде пушка в ръката. [/quote]
    Венче, на този психично болен никой не му е продал оръжие; взел е това на майка си. Утре някой може да вземе на заем и на Карлето патлака. Та решението не е толкова просто като да се ограничи правото на лудите да купуват оръжие.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  85. 85 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#80:"t'Ankus"]Ако имаш оръжие обаче трябва да го използваш директно без никакви преговори и никакво плашене ... Ще можеш Ли наистина...? [/quote]

    Не виждам защо да не се плашим или преговаряме , това едно. И второ , мисля че да , ще мога.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  86. 86 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#78] от "sss700431": +++Липсата на масов достъп до оръжия ще намали подобни случаи поне 10 пъти по брой и 10 пъти по мащаб = поне спонтанните изблици ! Там където е идеологически подковано и дълго приготвяно няма бягане.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  87. 87 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Рестрикции в правото да се носи и притежава оръжие няма да спре или намали подобни трагедииДори обратното.Ако в училището имаше въоръжени,този психар щеше да бъде застрелян преди да убие толково хора.Най много оръжие в населението има в Швейцария и там такива неща не се случват.От друга страна масови убийства са се случваели и в държави с доста рестриктивен режим на оръжието.Проблема е другаде.

  88. 88 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#85] от "Karla Baggins Hanneman":

    По-добре мисли по Plan B...

    Romanes eunt domus!
  89. 89 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 682 Неутрално

    [quote#37:"GogoPG"]Кралят-слънце е четиринайсти, а не шестнайсти Луи.[/quote]

    Точно така,имах напредвид този преди Революцията от 1789 г.
    Моля да бъда извинен!

  90. 90 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#83] от "GogoPG":

    Знам че не ти е лесно да проследяваш сложни мисли, затова прибягваш към "лесни" (и разбира се неадекватни) решения.

    Правителството в САЩ се избира демократично от американците. И най-лесния начин да продължиш да имаш усещането, че можеш да му се опълчиш е като отидеш и гласуваш.

    Romanes eunt domus!
  91. 91 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#81] от "johnniewalker":

    Много екшън филми гледаш, намали ги и може да се освестиш.

    Romanes eunt domus!
  92. 92 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#85] от "Karla Baggins Hanneman": Щом ще можеш = респектитай го с един хап в краката ... и бягай, бягай ! После се обади в полицията ... когато вече си далече.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  93. 93 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#88] от "|":

    Абе моята къща е като каютата на братята Маркс , винаги има някой , който не спи , отделно от трите кучета

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  94. 94 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#93] от "Karla Baggins Hanneman":

    В къщи като тази на братята Маркс е още по-страшно да има оръжие

    Romanes eunt domus!
  95. 95 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#92:"t'Ankus"]Щом ще можеш = респектитай го с един хап в краката[/quote]

    Докато стигне до мен Джимбо вече ще му е отхапал единият крак. Така че мен не ме е страх , имам пистолет , защото мога да го имам. Само че в едноетажна Америка е пълно със самотни стари хора , живеещи далеч от съседите , които нямат избор , защото са потенциални мишени.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  96. 96 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#9] от "Делян (delian) Делчев":

    Ооо, капацитета Много ясно че няма да го премахнат, но малко повечко контрол е напълно възможен и необходим. Ето човека казва, отишъл по-надолу, купил си карабина, върнал се и ги застрелял... е така ли бе, се купува карабина като кило домати?

  97. 97 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#87:"slonsco"].Най много оръжие в населението има в Швейцария и там такива неща не се случват[/quote]
    Да, там предимно се стрелят сами. Една и съща реакция, ама в различна посока

  98. 98 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#19] от "VaKY": Ако не може да се премахне ... Поне да е еднозарядно оръжие ... поне докато презарежда да избягат повече хора! ... или да скочат оцелелите отгоре му и да го скъсат от бой докато го отърве полицията.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  99. 99 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1747 Неутрално

    [quote#76:"|"]Не знам защо даваш линкове към сайтовете на разни луди. [/quote]

    Надявам се този линк да ти хареса повече:

    http://www.newusconstitution.org/

  100. 100 Профил на tarator9
    tarator9
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#84] от "7777":

    Всъщност май и майката не е била много нормална след като не е пускала никакви хора в къщата си и е била фен на оръжията. Точно такива неща би могъл да провери един психологичен тест преди купуването на оръжие.

    Romanes eunt domus!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK