Андрей Райчев: Скандалът на годината е референдумът за АЕЦ "Белене"

Андрей Райчев

© Цветелина Николаева

Андрей Райчев



На финала на годината "Дневник" направи анкета сред политолози и социолози, които обобщават тенденциите, скандалите, изненадите на 2012 г. Четете техните мнения всеки ден. Прогнозите им за 2013 ще публикуваме веднага след Нова година. 


С какво ще запомните тази политическа година?


- 2012 г. бе една обикновена политическа година, няма нищо особено. Важното е, че отново нямаше никакви реформи.




Кой според вас е скандалът на 2012-а?


- Безспорно скандалът на годината е референдумът за АЕЦ "Белене". 750 хил. души се подписаха под един въпрос, след което той беше заменен и зададоха съвсем друг. Както Станишев остроумно отбеляза, вместо въпроса "Искаш ли да се ожениш за Иван?", задаваме въпроса "Искаш ли да се ожениш?". Това е различно нещо. Това е първият български легален и всепризнат референдум и започна с подмяна. Така формулиран, въпросът нищо няма да реши. Това е въпрос от сорта на "Трябва ли да продължим да дишаме?". Няма такава дискусия дали да има ядрена енергетика. В България този въпрос се подразбира.


Какво ново научихте за съдебната система покрай изборите на Висш съдебен съвет, на главен прокурор и уволнението на съдия Мирослава Тодорова?


- Научи се, че нищо ново не се случва. Стана ясно, че всичко си е както беше. Това са отчайващи неща, просто няма смисъл да ги говорим.


Какво показаха гражданските протести?


-Те всъщност показаха, че няма граждански протест. Първо, показаха, че са малки и, второ, като им направят една дребна отстъпка, те остават доволни от това. Всъщност това е системата. Събират се малко хора, залъгват ги с нещо дребно и всичко продължава както си беше.


Има ли промяна в гражданското общество?


- Не, нищо особено, но все пак се забелязват някакви неща.


Кои постижения и гафове на правителството бихте откроили?


- Всъщност постижението и гафът са едно и също нещо. Нито в БДЖ, нито в здравеопазването, нито в образованието и науката – никакви реформи не се осъществиха. Това е главното постижение и главният гаф. Успяват да закрепят положението – това е постижението, но не успяват да реформират, това е гафът.


Как оценявате първата година на президента Росен Плевнелиев?


- През първата година той не се прояви с нищо освен с широка усмивка. Единствено при случая с Марковска (когато попречи да положи клетва като конституционен съдия - бел.ред.) все пак постъпи по някакъв по-решителен начин. Постъпката му беше правилна и добре дошла. Всъщност нищо друго не направи. Той продължи с обещанията, но действия реално няма.


Какво се случи с левицата и с десницата?


- Ако говорим за СДС, слава Богу, най-после някак си се разреши историята и тази агония вече ще престане. Всичко там се случи за добро, това беше една антагонистична ситуация, която никому не носеше удовлетворение. Разбира се, сега стои въпросът за оцеляването. Левицата се изправи на крака, събра почти максимални показатели и се готви да нанесе поражение на правителството.



На дискусия "Политическата 2012", организирана от Института за социални ценности и структури "Иван Хаджийски" в неделя (въпросите на "Дневник" са зададени преди седмица - бел.ред.), Андрей Райчев посочи още отличаващи отминаващата година събития и тенденции. Публикуваме част от коментарите му, цитирани от вестник "Труд", със съкращение: 


При Бойко Борисов виждаме ясно решение, че нататък ще я кара, както досега. Вътрешно той е убеден, че тази политика ще му донесе успех - ножиците, лентите, магистралите, спортните зали. Въпросът е, че


Бойко Борисов не беше избран като строителя, а като отмъстителя.


Той беше избран като реакция на българите срещу прехода. Той беше призван да ликвидира резултатите на прехода. Това беше смисълът на политическия избор през 2009 г. Той обаче промени ролята си на втората година от управлението си, защото видя, че не може да се справи с решението на главния въпрос. Защото несправедливостта в България идва от приватизацията. А никой не може да отмени нея и нейните резултати, защото ще вкара страната в геополитически и вътрешен катаклизъм. Следователно наказанието на тези, които направиха прехода, е невъзможно. 


Сергей Станишев вкара през тази година три лични гола


и успя да стане опозицията с главно О. Първият гол е победата срещу Георги Първанов, вторият - оглавяването на ПЕС, третият - референдумът. Той събра 750 хил. гласа при предварителни прогнози за 200-300 хил. гласа. Това е може би е най-успешната година в политическата кариера на Станишев. Той набра достатъчна сила, за да може да извърши действието - събаряне на Бойко Борисов от власт. Но дори тази сила на Станишев не му стига да вземе властта.


От Меглена Кунева се очакваше да събере около 10%, но тя умишлено взе само 5-6%. Причината е, че тя съзнателно предпочете центристка поза в полза на дясното. Такова беше решението и на хората около нея. Което означава, че имаме нова дясна партия. Както и при Бойко Борисов, десният език при Кунева също е без "антикомунизъм". Той е нормален европейски десен политически език.


Ахмед Доган не позволи засега да му се накърни положението сред българските турци въпреки могъщото усилие на неговите противници от Турция и България. 50% от тях са негови гласоподаватели. Това не означава, че не е възможен сценарият да се наложи изкуствено друга турска партия у нас. 


След кризата в СДС Иван Костов - един от лидерите на "Синята коалиция", би могъл да продължи присъствието си в политиката вече 23 години. Това ми напомня за възрастния световен шампион Смислов, който успя на 70 години да стане трети на световно първенство. Костов би отбелязал успех на терена на българския политически футбол.


Преизбирането на Барак Обама за президент на САЩ, избирането на Оланд за президент на Франция и смяната на политическото ръководството на Китай са сред основните световни събития през 2012 г. Другото много голямо събитие е, че Турция става световна сила, а България става граница. В това няма съмнение. Както и че българската външна политика е дълбоко неадекватна. За съжаление в този момент на психологическа основа започваме да се караме с Македония. Да, македонците ни дразнят, но нищо повече.


Бидейки граница, ние трябва рязко да си подобрим отношенията със съседите и с Русия. Вместо това правителството влошава отношенията с Русия и позволява на Турция да прави алтернативна партия в България. Те са или едни бебета и идиоти политически, или не играят за интересите на България.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (273)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Весело


    - Ало Райчев, чуваме се ..... нали .....


    Не се прави на ударен

    и да изместваш вниманието от >


    Скандалът на десетилетието >


    Гигантската Корупционна Далавера Белене.

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  2. 2 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Референдума гаф на годината,Плевнелиев-мъж на годината.И тъй като некакви си там открили още един календар на маите,по който ни дават още 2000 год. да се поправим,по-добре да видим къде са се изпокрили българските мъже,та този да е мъж на годината?

  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2473 Неутрално

    Райчев ли повтаря думите на Сергей,или обратното?Няма значение, те са едно!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 571 Весело

    Мноу сме умин... Само забрайхме а ричем, че скъндалъ е изкуствено създадин...Тоя е напрао един неземин гений...

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  5. 5 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Хора, залъгват ви с нещо дребно и вие сте щастливи и доволни.Тогава да кажем едно Голямо" Да" или "Не" за Белене.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 402 Неутрално

    За Плевнелиев е напълно прав, за една година не видяхме нищо постигнато от него, само широка усмивка и позьорство, нищо на лице свършено, по недееспособен президент от Плевнелиев не помня да сме имали.

  8. 8 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Никаква дясна партия нямаме в лицето на Кунева, която по време на комунизма съзнателно се наричаше Пръмова, защото имаше полза от тази фамилия, а сега, когато не и е нужна я остави и веднага се преименува. Не може да си преоблечеш дрехите и моментално да отидеш на другият бряг. Тази жена е изкусен манипулатор и няма място в управлението на страната ни.

  9. 9 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    "Няма такава дискусия дали да има ядрена енергетика. В България този въпрос се подразбира."

    Не знам какво му се подразбира на въпроса, но като цяло е въпрос на 2-3 години ядрената енергетика напълно да загуби своята конкурентност като източник на електричество. Много се изписа за това колко икономически нерентабилна става ядрената енергетика и как страни като Германия, Япония, Италия, Австрия и други вече я вадят от сметките си.

    Това, за което в България се мълчи е, че освен в гореизброените страни, и в САЩ и Китай възобновяемите мощности нарастват експоненциално, а цените за инсталация падат с двуцифрен процент ежегодно.

    Но България е над тия неща. Ние обичаме да плащаме на братушки и местни пиявици. При нас няма нужда да мислим, защото то се подразбира, особено за "експерти" от 80те. Ама какво да правиш - тогава са го научили, никой не им е казал, че света се променя и то бързо.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  10. 10 Профил на Драги ми господине
    Драги ми господине
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#7] от "Борислав":

    А Гоце какво направи за 10 години? Някаква смела постъпка, нещо запомнящо се? А да, уби един архар и още много животни, но това не е постижение, с което може да се гордее един мъж.

    Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.
  11. 11 Профил на Sharkolia
    Sharkolia
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Еххх...червеното си е червено,а комунистът си е комунист откъдето и да го гледаме.Двамата агенти се величаят един друг.Райчев е като аутист-до последно през 2009г твърдеше ,че БКП печели с голяма преднина.Значи можем да сме спокойни-пак нищо няма да направят "червените кхмери".

    Червено зло броди из Европа...Анадолска гнет поглежда откъм юг
  12. 12 Профил на Sharkolia
    Sharkolia
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#10] от "Драги ми господине":

    Е как,"големи постижения" за Гоце! Превърна помилванията в бизнес,оформи "Големият шлем",създаде Тройната коалиция,пътуваше по-често до Азия отколкото из ЕС...И това ако не са "големи успехи",не знам кое...

    Червено зло броди из Европа...Анадолска гнет поглежда откъм юг
  13. 13 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Оооо, майсторът на полулъжите, полуистините, подличките внушения и спекулации се изказал...И както винаги в полза на червената мафия.
    Нищо ново и при него.

  14. 14 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    Мда! Верваме ти, дУругаю! Казвай ни "истините", цитирай остроумията на Любимия си вожд и чакай да тръгнем след слепите по посока на светлото бъдеще. Явно комуноидите нямат насита на лъжи и наглост.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  15. 15 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 735 Весело

    Андрей Райчев си е Андрей Райчев - интелегентен човек с леви убеждения, манипулатор, намазал от прехода доколкото може, без да влиза в "обектива". Какво очаквате? Да похвали Бойко Борисов? Трудно работа, той все така ще продължи да си работи за левите, колкото и дразнещо да е това. Зад разсъжденията обаче, прозира не дотам чистоплътна идея, че е добре да гласуваме за лявото.

    agent
  16. 16 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    В общи линии, празни приказки. Единственото смислено е:

    --------------------------------------------"Бидейки граница, ние трябва рязко да си подобрим отношенията със съседите и с Русия. Вместо това правителството влошава отношенията с Русия и позволява на Турция да прави алтернативна партия в България. Те са или едни бебета и идиоти политически, или не играят за интересите на България."______________________________

  17. 17 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#9] от "mapto":

    [quote#9:"mapto"]Това, за което в България се мълчи е, че освен в гореизброените страни, и в САЩ и Китай възобновяемите мощности нарастват експоненциално, а цените за инсталация падат с двуцифрен процент ежегодно. [/quote]

    България, колега, въобще не мълчи по отношение на ВЕИ, направо крещи, в лецето на Борисов, Добрев, Семерджиев и други "специалисти" по ВЕИ сектора и неговото българско и световно бъдеще. ГЕРБ успяха, чрез своите безумни и некадърни действия и в областа на ВЕИ, да предизвикат хаос и да настроят обществото, срещу сектора, който съм напълно съгласен с вас, че ще замести ядрената енергетика в бъдеще. Себестойността във този сектор(по скоро фото ВЕИ) пада толкова бързо, че за 2-3г., ако не с ядрената , то със сигурност, производството на ел.енергия от фото ВЕИ, ще е по евтина или конкурентна на тази от ТЕЦ.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  18. 18 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    Цитат: "Защото несправедливостта в България идва от приватизацията. А никой не може да отмени нея и нейните резултати " Еий ...ама много ви се иска ... Когато хората не могат да спрат злодей ... Господ го спира !
    Дори с цената на катаклизъм ! Освен да окрадеш, трябва и да ти го признаят, че си богат. Докато не ти го признаят си КРАДЕЦ!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  19. 19 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#8:"Съни"] която по време на комунизма съзнателно се наричаше Пръмова,[/quote]

    Никога не се е наричала Пръмова! Кунева беше водеща в БНР и винаги е била представяна като Кунева. Историята с Пръмова е измислица на Костов и титаните на мисълта около него.

    [quote#11:"Sharkolia"]Райчев е като аутист-до последно през 2009г твърдеше ,че БКП печели с голяма преднина.[/quote]

    Никой преди изборите не е твърдял, че БСП ще спечели, особено с голяма преднина.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  20. 20 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Тия внушиха на добродушните и не много разбиращи пък и неинтересуващи се от политика обикновени хора, че приватизацията просто така трябва да се извърши - по бандитски. Че не било хубаво ама нямало било друг начин. И че политиците са маскари и като така няма какво да му избираме толкоз. Тия "социолози" не много умни и говорещи общоизвестни истини с мъдър вид. Тия и медиите. Те са много виновни. Не знам в какъв казань ше врът...

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  21. 21 Профил на armia
    armia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Лесно се говори когато притежаваш това

    http://www.blacksearama.com/page.php?pid=82&lid=2

    А ето и прогноза на Райчевия Галъп за изборите през 2009 г)

    http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=166410

    А резултатите са - за ГЕРБ 39%, за Коалиция за България - 17%...

    Ама какво от това, че Райчев прогнозира 26-30% за Герб ?! Където са 26-30, там са и 39%...
    Освен това Райчев прогнозира, че Лидер и Новото време ще влязат, ама видяха парламента през кривия макарон.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    "Това е въпрос от сорта на "Трябва ли да продължим да дишаме?". Няма такава дискусия дали да има ядрена енергетика. В България този въпрос се подразбира."
    Подразбира се,че си съвсем изпаткал..

  24. 24 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 869 Весело

    [quote#9:"mapto"]експоненциано[/quote]
    Слагай под черта за "по-неинтелегентните" обяснение на чуждите думи(показателно)!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  25. 25 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    Защо когато стане дума за СЕРИОЗНА енергетика някакви кръжочници от ТНТМ постоянно ни навират глупости за някакви мижави ВЕИ ... Хора, не ви е тук мястото ... а във отдел "фантастика"! Въпроса за ядрената енергия е сериозен и не е "ДАЛИ", а "КЪДЕ" ! Не с епритеснявайте за ВЕИ = обществото ще си плати рекета на избраните милиционер -токаджии Споко! Вашето е сигурно! Сега говорим за нашето - за евтин ток и работа!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  26. 26 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Да, референдума е измамата на годината, но по съвсем друга причина - докато през януари ние ще гласуваме дали искаме НОВА ЦЕНТРАЛА усилено се работи по пускането на НОВ РЕАКТОР в старата централа, което е горе-долу същото, т.е. докато задават един въпрос политиците вече вземат мерки да заобиколят отговора му какъвто и да е той.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  27. 27 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Референдума е измама и по друга причина - ядрената енергетика е сложна материя, пълна с противоречиви тези и със засекретена информация. Дали някой сериозно очаква докато хапваме и пийваме по празниците и януарските именни дни да се образоваме на тази тема?! Или просто ПОЛИТИЦИТЕ ПРЕХВЪРЛЯТ ОТГОВОРНОСТТА за това решение върху неинформираната маса?!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  28. 28 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#25:"t'Ankus"] Въпроса за ядрената енергия е сериозен и не е "ДАЛИ", а "КЪДЕ" ![/quote]
    Тц.
    Въпросът е НА КАКВА ЦЕНА...
    във всички аспекти- технологични, финансови, национални, сигурност и зависимост!

  29. 29 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    За капак след отказа на ЦИК да регистрира инициативния комитет на "Зелените" почти не остана кой твърдо да застъпи тезата "ПРОТИВ" в дебата.

    Защото Костов може да е против, но той е десен политик, което предполага да поставя печалбата преди безопасността и здравето. Капон - същата работа.

    За БСП и ГЕРБ въобще няма какво да говорим - те просто се боричкат кой да лапне комисионите.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  30. 30 Профил на barabana
    barabana
    Рейтинг: 515 Неутрално

    От интервюто ми стана ясно, че в България нищо не се случва, ако се случва нещо, то е грешно и неадекватно. Единственият светъл лъч на българския политически небосклон за автора е Сергей Станишев...като толкова много си го харесва, да си го вземе у тях...

  31. 31 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    Цитат:"десният език при Кунева също е без "антикомунизъм". Той е нормален европейски десен политически език." = То това хубаво ... нормален европейски десен език за нормална (?) европейска (??) страна (???) Да видим колко са в България нормалните (?) десни ... и то при Кунева ?! Тези които симпатизират на Кунева са по-скоро лево-центристи, царисти, социал/либерал демократи и разочаровани от пишман-демократите и талибан-демократите = отломки нищожни от някога велик идеал - мъченик (СДС на Ф.Д.)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  32. 32 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Скандалът на ПРЕХОДА е далаверата с АЕЦ Белене! Само дето разговорът по тая тема не се води по същество. Един чешки реактор подарен на руснаците, други 2 поръчани, също подарени, и един гьол за 2 млрд лв!
    И виновни няма!

  33. 33 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#8] от "Съни":
    Съгласна съм с вас и смятам,че това ще е нелепа глупост, ако някой се излъже да пусне бюлетина за тази интригантка.Но аз, не вярвам, народът не е толкова глупав, народът е обезверен и най- малкото ще повярва на старите лица, от които неведнъж е бил измамен. Ако ще и към новия си тоалет да прибави и обувките на Папата, пак никой няма да и обърне внимание на тази манипулаторка.

  34. 34 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Всъщност това наистина е скандал на годината.Ще пръснем 30-40 милиона за провеждане на активно предизборно мероприятие на БСП.Наистина е скандално...

  35. 35 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#25] от "t'Ankus":
    Да не би да смяташ, че с енергетиката в Германия се занимават ТНТМ бе таранкоолу?

  36. 36 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#35] от "shumkar":
    Емчи как,Германия е царството на ТНТМ.Ти де си мислиш,че ги правят мерцедесите?В кръжоци,разбира се...!!

  37. 37 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 767 Неутрално

    [quote#33:"niki2003"]Но аз, не вярвам, народът не е толкова глупав, народът е обезверен и най- малкото ще повярва на старите лица, от които неведнъж е бил измамен. [/quote]
    От старите не, но да му пробутат "ново лице" (нова мутра) изобщо не е проблем. Народът би гласувал и за Пешо Поялника, но взеха че го убиха.

  38. 38 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Горкият Райчев,вече за кой ли път иска да пробута напред фаворитката си и семейна приятелка Кунева! Всичко това е един добре платен фарс, който има за цел да прибере известна сума пари.

  39. 39 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    До коментар [#28] от "marsena": Дано си права, ама не ми се вярва! Тези които решават (все едно за какви се представят) са закърмени с основния постолат на комунизма: "Мьi за ценой не постоим ..." = За да си реализират идеите и ориентацията (на изток или на запад) няма да се спрат пред никаква цена ... още повече, че не те, а НИЕ ще я плащаме... а комисионите си остават за ТЯХ !!! Позицията им се променя в зависимост от комисиона и се борят за него на ВСЯКА ЦЕНА! Другото са приказки за дечица

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  40. 40 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    "Кой според вас е скандалът на 2012-а?

    - Безспорно скандалът на годината е референдумът за АЕЦ "Белене". 750 хил. души се подписаха под един въпрос, след което той беше заменен и зададоха съвсем друг. Както Станишев остроумно отбеляза, вместо въпроса "Искаш ли да се ожениш за Иван?", задаваме въпроса "Искаш ли да се ожениш?"."

    Райчеееееееееееееев.

    Според закона приет от твоите господари - не може на референдум да се пита за нещо, което не е в компетенцията на НС, т.е. конкретен проект.

    Защо продължаваш да си продаваш душата?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  41. 41 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 945 Весело

    Тоя спре да лапка и сега умира от яд.

  42. 42 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2025 Любопитно

    [quote#29:"Настрадин Ходжа"]За капак след отказа на ЦИК да регистрира инициативния комитет на "Зелените" почти не остана кой твърдо да застъпи тезата "ПРОТИВ" в дебата.

    Защото Костов може да е против, но той е десен политик, което предполага да поставя печалбата преди безопасността и здравето. Капон - същата работа. [/quote]

    Зелените не са успели да съберат 7000 хил. подписа, което е странно.

    Имат възможност да се включат в кампанията, чрез друг инициативен комитет, който е против.

    ЦИК обяви таван за финансиране на кампанията 2 мил. лв.
    Въпросът е, кой, освен ядреното лоби, може да си позволи да самофинасира с толкова пари разяснителна кампания? Какъв е смисъла и логиката по която държавата прави референдум, дават се 10 млн. на МВР за охрана, а да не финансира разяснителната кампания на участниците?

  43. 43 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Най-хубавото е, че каквото е казал през животът си - никога нищо не е познал.

  44. 44 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#25] от "t'Ankus":Я кажи кое му е евтиното на тока от Белене. Че като гледам как ти тече мисълта ми се струва че ти си от някакъв кръжок.

  45. 45 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Бе другарИо Иванов, ако на вълчица и викаш лайКучка, няма да стане агънце.

    chavo64
  46. 46 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Райчев е най големия комунис-лъже както си иска .

  47. 47 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#25] от "t'Ankus":


    [quote#25:"t'Ankus"] СЕРИОЗНА енергетика някакви кръжочници от ТНТМ постоянно ни навират глупости за някакви мижави ВЕИ [/quote]

    Ето ти малко "сериозна" енергетика:

    http://www.bloomberg.com/news/2012-12-14/four-developers-sign-wind-contracts-in-brazil-for-282-megawatts.html

    Enerfin Sociedad de Energia SA, Renova Energia SA (RNEW11), EGP- Serra Azul and Bioenergy Geradora de Energia Ltda. won contracts to sell electricity to distributors for an average price of 87.94 reais ($42.16) a megawatt-hour, Brazil’s national energy agency Empresa de Pesquisa Energetica said in an e-mail yesterday.

    Сключен е договор за преференция от вятърна ферма за 42.16 долара за мегават час изкупна цена.

    Колко е това в лева?

    Нека ви го сметна, колега сериозен енергетик:

    62.65 лева за мегават час струва тока от вятърните генератори достигнат на последните търгове.

    или 6 ст./квтч.

    Аз сега знам, че вие сте много промит мозък и много трудно ще компилирате подобни новини, но това са факти, а не "фантастика" нито "измислици".

    Така, че аре къш с тези АЕЦи.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  48. 48 Профил на Sharkolia
    Sharkolia
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#19] от "др. Иванов":

    Много ясно си го спомням Райчев какви ги плещеше по това време.Прогнозите му винаги са крайно в полза на БСП и заради това винаги са и неточни.

    Червено зло броди из Европа...Анадолска гнет поглежда откъм юг
  49. 49 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    До коментар [#35] от "shumkar":
    Смятам, че тук не е Германия ... и нямаме същите условия. Като се говори за Германия винаги прибавяйте и френските РЕАКТОРИ = тогава се получава !!! Сега изравнете нашите заплати, технологии, производителност и енергоемкост с немските. Докарайте ГАЗ, ТОК и пазари като при немците ... и тогава имаме повод за разговор за Мега-пика ... В една система ВСИЧКО е комплексно. Не може да се вземе само един елемент и да се фаворизира

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  50. 50 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Бойко Борисов не беше избран като строителя, а като отмъстителя.

    Той беше избран като реакция на българите срещу прехода. Той беше призван да ликвидира резултатите на прехода.
    Какви резултати бе комунис,само в сметките ви има резултати-65г.ни управлявахте и др.са били виновни.
    Добре че историята ви помни,но за съжаление народа не чете.

  51. 51 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#49] от "t'Ankus":

    ++++++++

  52. 52 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#42] от "Роси Кирилова":


    [quote#42:"Роси Кирилова"]Зелените не са успели да съберат 7000 хил. подписа, което е странно.

    Имат възможност да се включат в кампанията, чрез друг инициативен комитет, който е против.[/quote]

    Зелените събраха 7000 подписа и още 1500, но ЦИК не позволи след като обяви 600 от първите за невалидни да се използват резервните.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  53. 53 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 515 Неутрално

    21 г. т.н. демокрация.
    Нищо ново не се чува и пише.
    Само се плюем един друг.
    Кой най-далече ще изплюе своята вътрешна умраза.
    После се чудиме ,защо България е най-мръсна и неподредена страна.
    Защото тук си хвърляме отровата , а като излезе навън българина работи и СПАЗВА РЕДЪТ И ЗАКОНИТЕ НА СТРАНИТЕ !

    Стана ли ви ясно или не ?

    Криза е вярно.Прието е да се гласува.Под давление на самия ,,мъж на годината,, се определи и датата. Смятам за негова ОГРОМНА ГРЕШКА ,ЧЕ ,,ГОРДО КАЗА ЧЕ ЩЕ ГЛАСУВА ПРОТИВ ,,.

    ТОВА СИ Е НЕГОВО МНЕНИЕ . ИМА ТАЙНА НА ВОТА. ТРЯБВАШЕ ДА ГО СПАЗВА ,КАКТО СЕ БИЕ В ГЪРДИТЕ ,ЧЕ СПАЗВА ЗАКОНИТЕ НА СТРАНАТА.

    НЯКОЛКО ПЪТИ ГЕРБЕРИТЕ МУ КАЗАХА,ЧЕ ИМА ПРЕДСТАВИТЕЛНА ФУНКЦИЯ,ЧЕ АКО ТЕ НЕ СА ГО ПРЕДЛОЖИЛИ,ЩЕШЕ ДА ДОЙДЕ КРАЯ НА СВЕТА.
    ДА БЪДЕ БЛАГОДАРЕН.

  54. 54 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 486 Весело

    [quote#40:"Distributed"]Според закона приет от твоите господари - не може на референдум да се пита за нещо, което не е в компетенцията на НС, т.е. конкретен проект.
    [/quote]

    Абе може и въпроса си е въпрос от секъде, ама на твоя Патрон /Тиквата/ не му изнася, щото ще лъсне падналия му имидж ....
    Абе страх си го е .... Шубелия е ....

  55. 55 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#49] от "t'Ankus":


    [quote#49:"t'Ankus"]Смятам, че тук не е Германия ... и нямаме същите условия. Като се говори за Германия винаги прибавяйте и френските РЕАКТОРИ = тогава се получава !![/quote]

    Понеже не спирате да говорите глупости. Ето да видите състоянието на фернската ел. преносна мрежа:

    http://clients.rte-france.com/lang/an/visiteurs/vie/tableau_de_bord.jsp

    тук може да си следите накъде и колко изнася и внася Франция, но ще ви разваля интригата - От Германия главно внасят, а изнасят за всички останали.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  56. 56 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#54] от "keko2":

    Пак иди да видиш закона писан от Гнойната Коалиция, който обрича на всичкото отгоре всички референдуми да са невалидни.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  57. 57 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 458 Неутрално

    На Андрей Райчев каквото му кажат от Позитано 20 сяда и пише прогнозите. Това обаче няма да помогне на престъпната мафия БСП-ДПС-ДС-Кунева-Пръмова.

  58. 58 Профил на kossis
    kossis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    А стига сте писали глупости без въобще да си направите труда да разберете каква е истината. Медиите са лъжци и инструмент на власт-имащите да диктуват и управляват народните маси по всякакъв начин и със всички средства !

    И тука мога да напиша доста. Основното е че и в природата има естествени ядрени реактори, а именно там където има уранова руда тя се разпада и отдава радиация. Целия ни живот е свързан с ядреният разпад и дори когато се храним и се отделя енергия това е свързано с радиация но в допустими количества. Дали са безопасни АЕЦ ? Който го е страх от мечки не ходи в гората !!! Истината е че ВВЕР се е доказал в цяла Европа и по света като Конструктивно и Физически най устойчив и безопасен реактор !!! В цяла Европа го ползват - PWR, EWR все тая. ФИЗИКАТА НА РЕАКТОРА Е С ОТРИЦАТЕЛЕН ТЕМПЕРАТУРЕН КОЕФИЦИЕНТ, тоест каквато и авария да стане, процеса в контура спира. И този реактор е Руски и е единствен от този вид. Всички други и Канадския КАНДУ , и Японския МОДЖУ, и другия печален Руски РКБМ са с положителен температурен коефициент. Тоест те наистина трябва да се следят изкъсо и да се охлаждат добре и постоянно. Но при правилна експлоатация и те са пригодни !!! Няма да говоря на дълго че един ТЕЦ при горенето си изхвърля тонове радиация във въздуха. При возенето ни в Самолет има повече радиация от колкото в АЕЦ. А че е имало аварии имало е, но така се учим !!! И самолетни катастрофи бол, но не сме се отказали от летенето !!! И от тока не се отказваме нещо ! Ако искаме да се развиване това е пътя. Ако ли не ..... Това казват фактите, и АЕЦ Козлодуй не е от вчера и се е доказал и инженеринга го имаме. НО И НЕГО ЩЕ ИЗГОНИМЕ !!!


    Много ми е интересно защо хората поддържащи АЕЦ и хората изградили до тук сегашните Ядрени мощности в България не издигат лозунги протива "зелената енергия" и не говорят чуротии по този въпрос ? Факт е че в тази Държава всичко се обърна на Измама- щом и ядрената енергетика я обърнахме на Панаир !!! А истината е че Атомната енергетика няма нищо общо с измамните ни политици и техните игри за много пари. Атомната енергетика е Просперитет, Инженеринг, Членство в Ядрения съюз на Страните имащи ядрени мощности, от това следва и Независимост. Който се интересува е разбрал къде са вложени парите по Проекта Белене, че това не е гьол както казва големия специалист по Всичко. Специалистите казаха защо се събира вода отгоре и че бетона е с чугун в него и е узрявал 10 години и тнт. За така наречената "зелена енергия" може много да се изпише, но фактите са ясни. Първо и основно ние презадоволихме нашия пазар с такава енергия. Оказа се че тя е много скъпа и нерентабилна. Това е така, защото един ФвЕЦ не може да се изплати доживот, един ВяЕЦ също е много скъп за това което произвежда като мощност от себеси. Да не говориме от екологична гледна точка че и двата вида са страхотни замърсители. Само за да се произведът е необходимо доста отпадни суровини да се отделят, когато са монтирани едните правят парников ефект, а другите убиват птици и поддръжката им е много скъпа !!! Указва се че ЗА ИЗНОС ТАЗИ ЕНЕРГИЯ Е МНОГО СКЪПА И НИКОЙ НЕ Я ЖЕЛАЕ . НИЕ ТРЯБВА ДА Я КОНСУМИРАМЕ И ПЛАЩАМЕ КАКТО СЕ УБЕДИХМЕ!!! ТОЗИ ВИД ЕНЕРГИЯ НЕ МОЖЕ ДА Е ОСНОВЕН ИЗТОЧНИК. Тя е второстепенна, защото зависи от природните сили и е с малка мощност ! Тоест "зелената енергия" може да бъде само и единствено РЕГУЛИРАЩА . Който е на ясно с ел.енергийната схема на работа е на ясно че за да има постоянна честота от 50 херца по преносната мрежа трябва да има баланс между консумация и производство - е този баланс се постига чрез изключване на вторични мощности като "зелени енергии" и тем подобни !!! Факт е че сега управляващите ни и шепа богаташи имат сметка от тази зелена енергия и за това ние потребителите ще им пълниме гушите !!!

  59. 59 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    До коментар [#44] от "Стан":
    Имам опит = малък кръжок от 340 MW инсталирана мощност + 48 MW генерираща
    и 11 синхронни компесатора по 4 MW(cos Фи)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  60. 60 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#59] от "t'Ankus":и кое е евтиното не разбрах

  61. 61 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    [quote#24:"geoimg*"]Слагай под черта за "по-неинтелегентните" обяснение на чуждите думи(показателно)!?[/quote]

    Приятелю, "експоненциално" (извинете за грешката) не е чужда дума, освен ако "по-неинтелигентните" не смятат математиката за чужд език. За тези, които са спали в час по математика - това означава с постоянно нарастваща скорост или с увеличаваща се производна. Но не искам да натоварвам обременените ви мозъчета с чужди езици.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  62. 62 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#58] от "kossis":

    -Браво за коментара! ++++++++++++++++++

  63. 63 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    И като лъжете колко от тези 2% извън ДСБ и тичащите към затворите гербаджии ще ви повярват?

    28.05.2009 г.
    Андрей Райчев: Има продажни социолози

    - Каква е прогнозата ви за предстоящите избори?
    - Съотношението между ГЕРБ и БСП в момента е 3 към 2 в полза на ГЕРБ.;

    - Да разбирам ли, че предричате сигурна победа на ГЕРБ?
    - Да, ако не се случи нещо сензационно, те със сигурност ще излязат на първо място.

    - Каква оценка бихте дал на Бойко Борисов като политик?
    - Бойко Борисов направи нещо изключително важно за България и на това дължи успеха си.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  64. 64 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#58] от "kossis":

    И колко ще струва тока от новите АЕЦ, който значел "Просперитет, Инженеринг, Членство в Ядрения съюз на Страните имащи ядрени мощности, от това следва и Независимост"?

    И как доказахме, че следващите 50 години няма да имаме нещо по-евтино?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  65. 65 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Райчев, как стана сградата на бул. Вапцаров за милиони (Галъп) и голфигрището на морето за десетки милиони?

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  66. 66 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#60] от "Стан":

    Колегата становището си го е казал тук:

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/12/11/1966125_bsp_obvini_upravliavashtite_v_taini_dogovorki_s/?ref=miniurl#comment-44

    [quote#44:"t'Ankus"]Въпреки всичко няма начин [ядрения ток] да не е поне 3 пъти ПО-ЕВТИНО от всичко друго ! [/quote]

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  67. 67 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 702 Весело

    До коментар [#66] от "Distributed": да. аргументите са много солидни.

  68. 68 Профил на kossis
    kossis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Зелената енергия е вятър работа защото е страшно НЕЕФЕКТИВЕН ИСТОчНИК като съотношение КПД /цена.

    Истината е че бъдещето е на термо-ядрения синтез- това е така защото този источник се е доказал в природата като най-мощен и ефективен-всеки ден го ползваме. Говоря за нашето Слънце.
    А исторически погледнато ние откакто сме на тази земя преоткриваме вече създадените от природата принципи и способи на живота.
    Така че във Франция се тества и разработва такъв вид реактор, но все още е нерентабилен и скъп, защото иска плазмени температури и високо налягане- абе да затвориш звезда в реактор. А иначе и тука има радиация - но само така има и много енергия !

  69. 69 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    До коментар [#58] от "kossis":

    Само не разбрах какво значение има колко е велика технологията ако реално е недостъпна (достатъчно недостъпна, за да не бъде реализирана вече 30 години) и вече цената ѝ е съпоставима с много по-лесни за изграждане технологии: http://thinkprogress.org/climate/2012/02/12/422649/new-european-electricity-capacity-wind-solar-in-2011/?mobile=nc

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  70. 70 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    До коментар [#60] от "Стан":
    Евтино и скъпо е въпрос на далавери - питай някой икономист. По принцип най-евтината енергия е от ядрени централи за базови мощности и от водни за покриване на върхово потребление. Да не ти казвам колко струва подържане на "горещ резерв" ТЕЦ - ще ти настръхне косата. Несериозно е да тикаш ВЕИ при евтините алтернативи, много е хубаво - но е само алтрнатива. В общия микс ВЕИ е като конфитюра върху филийката и маслото, но те не са ВЕИ. Няма начин да останем само на ВЕИ

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  71. 71 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#67] от "Стан":


    До коментар [#69] от "mapto":

    Идвайте тук : http://www.facebook.com/groups/172169062843817/

    Както и който още иска - всички са поканени

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  72. 72 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    "Няма такава дискусия дали да има ядрена енергетика. В България този въпрос се подразбира."

    И как се подразбира, бе гусин пропагандист .. извинете - социолог?

    След Чернобил и Фукушима, и след зачестилите аварии в Белене какво се подразбира?

    При възхода на ВЕИ какво се подразбира?

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  73. 73 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#68] от "kossis":


    [quote#68:"kossis"] Зелената енергия е вятър работа защото е страшно НЕЕФЕКТИВЕН ИСТОчНИК като съотношение КПД /цена. [/quote]

    Колега, не разбирате как седят нещата с ВЕИ.

    КОГАТО правят ток, те ще правят евтин ток. Когато не правят, няма да има - ефективност, КПД, КПД/цена, това са глупости.

    Подписваш договор за фиксирана, т.е. константа, т.е. дори и с инфлацията не се осъвременява, цена на тока за 20 години и когато прави го ползваш, когато не го прави се набутваш да ползваш скъп ток от въглища, газ и ВЕЦ.

    Тва е. Термоядрения реактор е до под кривата круша и още не е ясно дали ще го бъде.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  74. 74 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    [quote#68:"kossis"]Зелената енергия е вятър работа защото е страшно НЕЕФЕКТИВЕН ИСТОчНИК като съотношение КПД /цена.[/quote]

    Страшно неефективен към коя дата? Защото централата няма да бъде строена през 2000г. С нашите исполински темпове до 2015 няма да са започнали дори новия реактор в Козлодуй. Причината е проста - на всеки избори се прави ново преразпределение на далаверата, а изграждането е процес, който отнема значително повече от 4 години.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  75. 75 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#70] от "t'Ankus":


    [quote#70:"t'Ankus"]Няма начин да останем само на ВЕИ[/quote]


    Глупости на търкалета. Това ли са ви учили преди 20-30 години.

    Как може да вярваш, че учебник писан преди 30-40 години е още актуален.

    И как ще коментирате цена от 6 ст/квтч от вятърните генератори за 20 години напред?

    P.S. проверихте ли какво значи "fachidiot" в речника?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  76. 76 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "Те всъщност показаха, че няма граждански протест."

    Глупости! Видя се, че граждански протест има, но няма развито гражданско общество. Защото кризата още повече засили (верно)ПОДАНИЧЕСКОТО поведение на масовия абсурдистанец, а усилената черна пропаганда и "разделяй и владей" на властта задълбочи ИЗОЛАЦИЯТА, фрагментацията и пасивността в обществото.

    Как иначе да си обясним, че за 3 години бяха загубени 300-400 ХИЛЯДИ работни места, а на протест не излизат повече от няколко хиляди човека?!

    Видя се - особено на Орлов мост - че гражданския протест е изключително силно оръжие, особено при управлението на едно нестабилно и колебливо правителство, което непрекъснато се извърта според ситуацията, вместо да следва някакив принципи и цели дори с цената на падането си от власт.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  77. 77 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    [quote#8:"Съни"]Кунева, която по време на комунизма съзнателно се наричаше Пръмова[/quote]
    Това просто не е вярно. Колеги сме с нея от БНР (радиото) - беше си Кунева. Всички слушатели на всекидневното сутрешно предаване "Добър ден", което тогава бе изключително популярно, помнят, че водеща на правното му издание във вторник бе Меглена Кунева. Брат ми следваше право в СУ "Кл.Охридски". хоноруван асистент по някаква дисциплина, не съм сигурна, но май беше екологично право, бе Меглена Кунева. Т.е., и в основната си работа, и в допълнителната преподавателска, тя бе известна като Меглена Кунева.
    Ас съм поддръжник на ДСБ и ще гласувам за тях, но истината си е истина.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  78. 78 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    [quote#17:"nuzzo"]фото ВЕИ[/quote]
    сега аз на балкона имам едни китайски лампи по 2 лева, верно евтения, лятото, като ги напече през деня, цяла нощ светят, обаче сега, едвам светнат за 2 часа и край, та в ден, като днешния как ще са фотото.

  79. 79 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    "Успяват да закрепят положението – това е постижението, но не успяват да реформират, това е гафът."

    Как може сда се говори за "закрепяне на положението", когато положението пада в пропастта?

    Как може да се нарече "закрепяне на положението" 300-400 хиляди нови берзаботни, изядения резерв, убития малък и среден бизнес, амортизираната инфраструктура която се влошава с всяка година, споминалата се свобода на словото?

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  80. 80 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Весело

    Тоя човек въобще на кой свят живее? В Голфландия ли?

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  81. 81 Профил на kossis
    kossis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Пак казвам АЕЦ няма нищо общо с далаверите на нашите политици.

    Цената стана дебела защото проекта се забатачи и се обърна на далавера !
    А истината е че тия сегашните гепят от АЕЦ Козлодуй и от произведената от него евтина ел. енергия. И същевременно плюят по него. А ВяЕЦ и ФвЕЦ са централи от които имат файда само притежателите им, а ние потребителите ще плащаме по 100 лева ток на месец и ще ни пукат ушите от студ !
    АЕЦ е дългосрочен проект и изисква сериозни инвестиции, които се възврщат при експлоатацията му !
    Сегашните политици нямат файда от ДЪЛГОСРОЧНИ ПРОЕКТИ, те търсят бързата далавера и кеша за тях сега !!!

  82. 82 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    [quote#24:"geoimg*"]експоненциано- цитат на коментар #9 от “mapto”

    Слагай под черта за "по-неинтелегентните" обяснение на чуждите думи(показателно)!?[/quote]

    Експоненциално - дадена величина се изменя по формулата
    exp(x)=e на степен x, где e — основание натуральных логарифмов (e = 2.7182818284590452...).

    Графика на експоненциалната функция:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Exp_derivative_at_0.svg?uselang=ru

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  83. 83 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#78] от "ban":


    [quote#78:"ban"]та в ден, като днешния как ще са фотото. [/quote]

    Какво ти дреме - нали лятото ще им ползваш евтиния ток?

    Това е разликата с другите - като правят ток тока е евтин, като не правят - тока е скъп.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  84. 84 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#81] от "kossis":


    [quote#81:"kossis"]А ВяЕЦ и ФвЕЦ са централи от които имат файда само притежателите им, а ние потребителите ще плащаме по 100 лева ток на месец и ще ни пукат ушите от студ ! [/quote]

    Айде стига глупости.

    Първо. Преференциите на ДКЕВР нямат нищо общо с инсталационната цена на ВЕИ - ДКЕВР и МИЕТ са същите fachidiot-и като колегата t'Ankus - не могат да проумеят как работи ВЕИ и какво е най-добре да се направи.

    Второ. Инсталационната цена на ВЕИ пада и ще продължи да пада поне още 20 години, това изглежда не го отчитате.

    Няма нужда от АЕЦ.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  85. 85 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Това, че Райчев се опитва да се прави, че нищо не се случва може само да ме радва - значи статуквото, читйо говорител е той, е дотолкова уплашено от някои явления, че дори се страхува да ги коментира, защото се опасява, че така може да ги насърчи и легитимира още повече.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  86. 86 Профил на kossis
    kossis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Аз ви написах горе какви са фактите и това е инфо от първа ръка, пък вие си говорете квото си искате ВЯЕЦ и ФвЕЦ са НЕРЕНТАБИЛНИ И НЯМАТ никакво КПД, цената им е страшно висока и произвеждат никаква енергия !
    Те не могат да са ОСНОВЕН ИЗТОЧНИК за която и да е било електропреносна система.
    Защото само с такива източници системата би влезнала в Островен режим на работа и честотата на тока и другите му параметри не би било възможно да се контролират и подържат по стандарт - тогава компютрите ви ще изгорят и няма да можете да пишете много умните си работи относно " Вятър енергията"

  87. 87 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    [quote#56:"Distributed"]Пак иди да видиш закона писан от Гнойната Коалиция, който обрича на всичкото отгоре всички референдуми да са невалидни. [/quote]
    Хубаво е да се знаят фактите пруеди да се правят изказвания:

    ЗАКОН ЗА ДОПИТВАНЕ ДО НАРОДА
    Обн. ДВ. бр.100 от 22 Ноември 1996г., изм. ДВ. бр.24 от 21 Март 2006г., изм. ДВ. бр.13 от 9 Февруари 2007г.

    Т.е. при Тройната коалиция не е приела този закон. Направила е само изменения, които са чисто технически:
    Чл. 9. (1) (Доп. - ДВ, бр. 24 от 2006 г.) Организационно-техническаа подготовка на национален референдум се осъществява от Министерския съвет и от областните и общинските администрации във взаимодействие с избирателните комисии.
    (2) (Нова - ДВ, бр. 24 от 2006 г.) Министерският съвет може да възложи координацията и изпълнението на дейностите по ал. 1 на определен министър.
    (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 24 от 2006 г.) Разноските по произвеждането на национален референдум се покриват от държавния бюджет.


    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  88. 88 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#86] от "kossis":

    Вижте, колега, ВЕИ ще се слагат по много - няма как да го спрете колкото и да плашите орталъка.

    ЩЕ има МНОГО фотоволтаици и то не в България, а в Гърция (добавят по 30 мегавата фотоволтаици на месец), Турция, Румъния и т.н.

    Скоро (до 5 години) по обяд всичкия ни ток може и да дойде от фотоволтаици и то ЕВТИН ток.

    Какво ще прави АЕЦ-а тогава, когато фотоволтаиците на балканите произвеждат повече ток от потреблението?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  89. 89 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1065 Весело

    [quote#83:"Distributed"]нали лятото ще им ползваш евтиния ток? [/quote]
    е, ако туй нещо може да работи само три месеца, лятото, тока и от него май няма да е евтин! А не е като киселото зеле, пущината, слагаш си го наесен, и хапваш до великден!

  90. 90 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    [quote#88:"Distributed"]Какво ще прави АЕЦ-а тогава, когато фотоволтаиците[/quote]
    ще прави, абсолютно същото, което правят фотоволтаиците, днес, ама забележи, днес консумацията е доста голяма, докато лятото .. не знам!

  91. 91 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Райчев, кат един нещо лог там не помня вече какъв лог си, требе да знаеш, че като лъскаш така откровено левицата, хората разбират, че ти плащат за това и ефекта не е добър

  92. 92 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#87] от "Вени Г.":

    Мисля обаче, че става дума за този закон:

    ЗАКОН ЗА ПРЯКО УЧАСТИЕ НА ГРАЖДАНИТЕ В ДЪРЖАВНАТА ВЛАСТ И МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ

    Обн. ДВ. бр.44 от 12 Юни 2009г., изм. ДВ. бр.100 от 21 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.9 от 28 Януари 2011г., изм. и доп. ДВ. бр.42 от 5 Юни 2012г.

    http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135636485

    Раздел II.
    Национален референдум

    [Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки]

    Предмет
    Чл. 9. (1) Национален референдум се произвежда на територията на Република България за пряко решаване от гражданите на въпроси с национално значение от компетентността на Народното събрание.
    (2) Чрез национален референдум не могат да се решават въпроси:
    1. от компетентността на Великото Народно събрание;
    2. по чл. 84, т. 4, 6, 7, 8, 10, 12, 16 и 17, чл. 91, 91а, чл. 103, ал. 2, чл. 130, ал. 3, чл. 132а и чл. 147, ал. 1 от Конституцията;
    3. за размера на данъците, таксите и трудовите и осигурителните плащания и вноски;
    4. на държавния бюджет;
    5. на правилата на вътрешната организация и дейност на Народното събрание.
    (3) Не могат да се подлагат на референдум в тяхната цялост кодекси и закони, които уреждат изцяло материята в дадена област.
    (4) Референдум по въпроси, уредени в сключени от Република България международни договори, може да се произвежда преди тяхната ратификация.

    Приемане или отхвърляне на предложението - предмет на референдума

    Чл. 23. (1) Предложението, предмет на рефендума, е прието, ако в гласуването са участвали не по-малко от участвалите в последните избори за Народно събрание и ако с "да" са гласували повече от половината от участвалите в референдума избиратели.
    (2) Ако предложението, предмет на референдума, не е прието, национален референдум по същия въпрос може да бъде иницииран не по-рано от две години от датата на произвеждането на референдума.
    (3) Когато в гласуването са участвали по-малко от участвалите в последните избори за Народно събрание, но повече от 20 на сто от гражданите с избирателни права, и ако с "да" са гласували повече от половината от участвалите в референдума, предложението, предмет на референдума, се внася в Народното събрание и се разглежда по реда на чл. 52.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  93. 93 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    До коментар [#66] от "Distributed":
    ++++ Благодаря, че ме цитирате! +++
    Държа си на позицията и то с основание!
    Без далавеките и тока от АЕЦ и от ВЕИ ще е поне 3 пъти по-евтин. С въвеждане на драконовски мерки относно CO2, наистина е реална перспектива ВЕИ да изместят по цена ТЕЦ на въглища. По-добре ВЕИ - феновете да пренасочат посоката на главния удар сещу ТЕЦ - успехът е далеч, далеч по-сигурен!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  94. 94 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#88:"Distributed"]Скоро (до 5 години) по обяд всичкия ни ток може и да дойде от фотоволтаици и то ЕВТИН ток. [/quote]
    АЕЦа че го пущаме вечер, оти като е темно не видим да вечерам

  95. 95 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#89] от "ban":


    [quote#89:"ban"], ако туй нещо може да работи само три месеца, лятото, тока и от него май няма да е евтин![/quote]

    Глупости на търкалета. Продължавате да упорствате в нежеланието си да разберете как работят ВЕИ.

    Не правят ток "три месеца лятото". През цялата година правят, но по-малко.

    Пак повтарям:

    КОГАТО правят ток, правят евтин ток, КОГАТО не правят ток - плащаш скъп ток.

    Затова слагаш колкото се може повече ВЕИ за да може да имаш евтин ток, КОГАТО Правят.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  96. 96 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#57:"petar_333"]Това обаче няма да помогне на престъпната мафия БСП-ДПС-ДС-Кунева-Пръмова. [/quote]

    Малко си се объркал. "Коалиция Марковска" е:
    БКП(герб)+БСП(гоцевисти)+Д(П)С+"Независими"(гмо)

    Има и друго - ще ти напомня, че през март Тиквата заяви, че ако потрябва коалиция най-близо до ГЕРБ били Синята коалиция (СДС и ДСБ), РЗС и Кунева.

    Само че Кунева още на другия ден му каза, че не иска да се коалира с него, затова стана "лоша" и Прас-прес и Дудука се нахвърлиха да я плюят. След втори рунд на скандала с КС Костов, Димитров и Нейнски също станаха "лоши", понеже отказаха да превърнат Синята коалиция в послушно крило на гробераския тумор.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  97. 97 Профил на kossis
    kossis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    То ако бяха много ефективни тия Вятърни работи в страните като Италия и Испания щяха да продължават да инсталират такива мощности, защото имат повече годишно слънцестоене от нас. Да ама не те спряха и даже в Италия се разработват нови алтернативни - огледално бойлерни пароцентрали, защото разбраха че тия са бошлаф работа.
    То ако е така що не покриеме цяла Африка и пустините и сме ние ?
    Айде спецовете - защо не може да се сложи в пустинята тия невероятни централи - подсказвам-има 2 основни проблема !

  98. 98 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    Криза е, всеки говори и пише това, за което му плащат. Нормална борба за оцеляване, още повече, че социологическото пространство е окупирано, както и лявото и дясното политически пространства, както и спортните федерации, както и съдебната власт, както и прокуратурата, както и аптечния, цигарения, транспортния, туристическия и строителния браншове... както съм тръгнал, разсъждавайки, май че няма да мога да спра по естествен начин, затова го правя насилствено! Но не мога да не добавя, че и ловните полета вече станаха тесни, там се връщат към методите на Дивия Запад от типа "Бърз или мъртав" (в български вариант "И бърз, и мъртав".

  99. 99 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#93] от "t'Ankus":


    [quote#93:"t'Ankus"]По-добре ВЕИ - феновете да пренасочат посоката на главния удар сещу ТЕЦ - успехът е далеч, далеч по-сигурен[/quote]

    Факт. Само, че всеки знае, че голямото зло е ТЕЦа и на теория всички са против ТЕЦ-а. Докато голяма част от хората още си самовнушават, че имаме нужда от базови мощности.

    Базовите мощности са отживелица.

    Просто защото скоро ще има повече ВЕИ от колкото максималния товар, както обяснявам по-горе.

    Когато Бългаиря има 5 фотоволтаици ( можем да ги построим за 3-4 години - исторически добавяме повече от 500 мегаватапика за 6 месеца - 1H2012) - някъде около 2020та. Много често те ще правят повече ток от товара

    Това е НЕ ИЗ БЕЖ НО!

    Няма как да се забрани на хората да си слагат фотоволтаици по покривите, а малоумния мораториум на НЕК и ДКЕВР ще отпадне когато либерализираме енергетиката в България и след това ще сложим МНОГО МНОГО фотоволтаици

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  100. 100 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#94] от "gsb":


    [quote#94:"gsb"]АЕЦа че го пущаме вечер, оти като е темно не видим да вечерам [/quote]

    Още не са измислили такива АЕЦи

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK