Кризата в Европа, кризата в България

 

© Юлия Лазарова

 



Европейската криза и ефектите й бяха широката тема на дискусията,  организирана от Посолството на Испания в България, Центъра за либерални стратегии, Европейския съвет за външна политика, Кралския институт "Елкано" и Софийския университет "Св. Климент Охридски" в сряда. "Усещането за криза е много различно в различните страни. В едни то е задушаващо - ограничения, безработица. В други - това усещане не съществува и страданието на другите страни се счита за необходимото лекарство. Но ЕС е най-голямата гаранция за държавите в по-слаба позиция", заяви Игнасио Молина от Кралски институт "Елкано", цитиран от БНТ. В дискусията участваха български и испански експерти. Публикуваме изказването на лидера на ДСБ Иван Костов по време на обсъждането:


Не споделям мнението, че кризата в Европа е предизвикана от кризата на глобалната икономика, която на свой ред е започнала на финансовите пазари в САЩ. Кризата на стария континент има достатъчно видими местни причини.


Европа е в криза на Кондратиев. Тя е от вида на големите кризисни вълни от края на 19 и 20 век. Тези вълни са предизвикани от радикални промени в технологиите. Промените са толкова силни, че относителните цени на производствените фактори предизвикват дълбоко преструктуриране на икономиката и заетостта. Земеделието се замества от индустрията; индустрията - от услугите; а услугите - от виртуалния свят. Дигиталните технологии заместват хората в създаването на услуги, включително в здравеопазването, образованието, публичната администрация, управлението и контрола на фирмите и банките.




Ненужна военно отбранителна промишленост. Втората причина е нежеланието на Европа да се съобрази с радикалната промяна на начина на водене на военни действия. Масовите армии от началото на 19 век станаха напълно безпомощни пред модерните военни комплекси от компютри, машини и малко хора. Това направи до голяма степен излишен целия военнопромишлен комплекс. Отне му ролята в разработването на високи технологии. Неговия упадък ограничава търсенето в тежката металургия и химия и в редица други индустриални отрасли.


Инвестиции извън Европа. Третата причина е огромният износ извън Европа на капитали и индустриални технологии, извършен за изключително краткия период от две десетилетия. Много малка част от капиталите в Западна Европа бяха инвестирани в Централна, Източна и Южна Европа. Периферията на Съюза остана с много ниска способност да създава добавена стойност и най-слаба в конкурентно отношение в сравнение с новите индустриални сили. Не е случайно, че кризата в южната и югоизточната европейска периферия е най-силна.


Политиката на ЕС. Тази причина е в остарелите или направо неправилно поставени приоритети на ЕС. Сред размитите, компромисни и многобройни цели конкурентоспособността е една от програмите за финансиране. Предимно социалната политическа насоченост на ЕС намалява непрекъснато способността на периферията да издържа вътрешния и външен конкурентен натиск. Един от първите критерии от Копенхаген беше новоприетите страни да издържат вътрешния конкурентен натиск. Не се допускаше, че външният, ще е много по-силен.      


Кризата в България в определена степен е повлияна от европейската и глобалната, но има своя специфика. Ние нямаме проблеми с обслужване на външния дълг. Нямаме прекомерни дефицити на бюджета. Нямаме банки, които да се провалят на стрес тестовете на Съюза. Нямаме военнопромишлен комплекс, тежка металургия и химия както през 1989 г. Нямаме огромната публична администрация, характерна за много от страните от ЕС.


Ширещата се бедност и безработица у нас доведоха до тежка социална криза, последвана от политическа криза и служебно правителство. България е единствената европейска страна, в която правителството призна с оставка, че не е способно да намери изход. Бедността и безработицата у нас превърнаха икономическата криза в политическа.


Българската бедност започва в 1990 г. когато страната ни обяви официален фалит. Дълго проточилите се преговори с банките кредитори и Парижкия клуб завършиха преди 20 години с налагане на страната ни на непосилни условия за преструктуриране на дълга. Те имат много малко общо с щедрите условия дадени от еврозоната на Гърция и Кипър.


В края на 1996 г. България бе изправена отново пред официален фалит, поради неспособността да обслужва дълга си и вредна вътрешна икономическа политика. Бяхме принудени да приемем крайно рестриктивните програми на МВФ и Световната банка, каквито не се предлагат сега на нито една европейска страна, дори на тези с тежки проблеми на платежоспособността си.


През 2002 г. кредиторите на България получиха своето след преструктуриране на българските брейди облигации. Това натовари българските данъкоплатци с нов 1 милиард евро в повече за обслужване на дълга.  


Българският бизнес преживява дълбоко разочарование. След годините на реформите 1997-2001 г. с надежди за успешно предприемачество стартираха стотици хиляди. Вследствие на това през 2001 г. 21 на сто от паричните доходи на домакинствата бяха извън работната заплата, от предприемачество, от собственост, от домашно стопанство и други източници. През 2011 г. тези доходи са 13.2 на сто, но за сметка на това паричните доходи от работна заплата и пенсии вече са над 83 на сто. България се пролетаризира отново. Обяснението е, че сега от 366 000 фирми в половината има само един зает.


Половината от българския бизнес е във фризера. Причините за това започват от слабата способност дори на българските фирми в хранителната индустрия, да издържат на конкуренцията на силно субсидираното от ЕС и съседните страни земеделие. Земеделската субсидия в България т.г. е с 40 на сто по-ниска от тази в европейските страни, като преди 5 години беше 4 пъти по-малка. Причините продължават през закриването на десетки хиляди фирми от леката промишленост, поради много ниската добавена стойност в тях и загуба на поръчки. Стигат до изпадналия в упорита криза сектор на строителството и недвижимите имоти след спукването на балона на спекулативното изграждане на жилища, офиси и хотели. Над 10 млрд. лева са блокирани в непродадени имоти. Строителството повлече надолу със себе си индустрията за строителни материали, мебелната индустрия и фирмите, произвеждащи стоки за дома.   


Злоупотребата с господстващо положение силно влоши положението на малките и средни български фирми. Всички сектори на пазара за стоки и услуги с нееластично потребление в момента са окупирани от злоупотребяващи фирми. Цените на горивата, на газа, на публичните услуги, на електроенергията са най-бързо растящите. Ако общият индексна цените през последния отчетен месец на т.г. по отношение на юли 2001 е 184,7, то в посочените сектори на злоупотреба с господстващо положение от частните и държавни фирми, индексът е над 220.


НЗОК харчи т.г. 5 пъти повече за лекарства в сравнение с 2001 г., когато населението е било с 604 хиляди души повече. В условията на икономическа криза това свива силно в реално изражение потреблението на домакинствата и оборота на малките фирми. Води до обедняване и загуба на работни места.


Замразените доходи. През мандата на последното правителство българският лев загуби почти 15 на сто от своята покупателна способност на вътрешния пазар. От това пострадаха всички хора, които получават фиксирани доходи и социални плащания. Особено тежък е ударът върху пенсионерите с техните замразени пенсии. Средната пенсия от 262 лева е загубила 39 лева от реалната си покупателна способност в сравнение с юли 2009-та.


Постоянен износ на валута. Значителна част от увеличената печалба на злоупотребяващите с господстващо положение фирми напуска страната. Платежният баланс на страната през миналата година е с дефицит от 1.3 млрд. евро. Търговският дефицит на страната ни с Русия, която диктува у нас цените на течните горива, газа и ядреното гориво, през 2011 е 3.5 млрд. евро, а през 2012 г. е 9.3 млрд. лева или 4.8 млрд. евро. Този огромен приток от валута в Русия е от намиращото се в силна стагнация българско потребление и от загиващия български бизнес. Този внос на валута от България е наложен от Москва вместо балансирана търговия, която би създала над 200 хиляди работни места у нас.


Кризата в Европа изисква голямо политическо усилие за дълбоки реформи. ЕС видимо губи икономическата си мощ в последните 5 години. Интеграцията в Съюза обективно отслабва. Дълговите проблеми на Юга създават остри напрежения. На общите ни проблеми се дават национални решения. Те често са за сметка на останалите.


ЕК предприема нещо срещу монополиста Газпром едва в последните месеци. 


Кризата в България заплашва да се усили от дългогодишна политическа нестабилност, от правителствени и парламентарни кризи. Както беше в първите 7 години у нас след падането на Берлинската стена. Намирайки се в далечната периферия на ЕС ние сме изложени на много по-големи опасности от останалите страни.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (277)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на it
    it
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Прав си е Костов, ама вече кой ли го слуша...

  2. 2 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1296 Неутрално
  3. 3 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4137 Весело

    Хубави приказки, ама какво от това?
    Както казала госпожицата, на която кавалерът-офицер настъпил шлейфа на балната рокля:
    "Вашите извинения не могат да закрият голия ми ...".

  4. 4 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    Нали точно Тоя на снимката заложи кризата в България, унищожавайки цялата ни промишленост. Сега няма какво да многознайничи колко сме били конкурентни.УМРЯЛА КРАВА МЛЯКО НЕ ДАВА!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  5. 5 Профил на Desolater
    Desolater
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "ЕК предприема нещо срещу монополиста Газпром едва в последните месеци."

    Вече Генералният спонсор на Шампионска лига Газпром.

  6. 6 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Истината е, че живеем в един враждебен свят, в който превес взема животинското над човешкото.
    Истината е ,че не може да се разчита на добрите намерения нито на Русия, нито на САЩ, нито на Европейския съюз.
    Истината е, че докато не се намерят морални и етични хора, които да управляват България отговорно, отстоявайки националните и интереси, нашия разпад като общество ще продължава.
    В това отношение аз съм песимист.

  7. 7 Профил на R VMarkov
    R VMarkov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Г-н Костов, както и неговите колеги - политици от всички български партии и икономисти - не вижда истинските причини за кризата в България и еврозоната. Най-общо, главната причина се крие в пълното неразбиране на функционирането на съвременните парични системи.

    Не можеш да искаш някой, който никога не се е качвал в самолет да го управлява безопасно.

    В България причината е паричната система на валутен борд, която действа проциклично за икономиката, връзвайки ръцете на правителството в провеждане на нужната фискална политика. Същото се отнася и за злополучната еврозона, където страните-членки използват чужда валута - еврото.

    За България погледнете това: http://bulgaria-mmt.blogspot.com/2013/01/blog-post_19.html

    За еврозоната - това: http://bulgaria-mmt.blogspot.com/2012/11/blog-post.html

  8. 8 Профил на valiopc
    valiopc
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Хайде да видим сега колко комуниста трябват за да се завие една крушка

  9. 9 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    Без ПРОМИШЛЕНОСТ няма благоденствие ! Загубим ли и каквото е останало от кадрите - кризата няма да свърши поне още век. Като капак на Костовия вандализъм и ГЕРБ уби и жалките фирмички от които се препитаваше народа - за това сега хората се палят сами по мегдани и стадиони.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    Добър анализ!Сега остава някой да го прочете и разбере!

  11. 11 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Мек изказ на факта, че България е... последната дупка на европейския кавал.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  12. 12 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Костов както винаги е изключително прав, но обикновено на практика винаги върши не това което казва и не по начина по който трябва.....

  13. 13 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Представете си Бойко да напише такава статия. Или Цветанов.
    Муахаха!

  14. 14 Профил на patladjan_1991
    patladjan_1991
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Достатъчно е да споменем търговските кризи,
    които със своето периодично повтаряне все по-заплашително поставят под въпрос съществуването на цялото буржоазно общество. При търговските кризи редовно се унищожава голяма част не само от произведените продукти, но дори и от вече създадените производителни сили. При кризите избухва обществена епидемия, която на всички по-ранни епохи би се сторила абсурдна - епидемията на свръхпроизводството. Защото обществото притежава твърде много цивилизация, твърде много средства за живот, твърде много индустрия, твърде много търговия. Производителните сили, които се намират в негово разположение, вече не служат за развитието на буржоазните имуществени отношения; напротив, те са станали прекомерно огромни за тия отношения и последните ги спъват; а когато преодолеят тази спънка, те разстройват цялото буржоазно общество, поставят под заплаха съществуването на буржоазната собственост. Буржоазните отношения са станали твърде тесни, за да поберат създаденото от тях богатство.
    Ще оставя оставя източника неназован, че да не разбунвам духовете

  15. 15 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Хубав анализ Костов ..... не сме забравили ти какво допринесе за ситуацията в страната.

  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#4] от "Bay Tan":

    Ти статията прочете ли?Там пише кога е умряла кравата

  17. 17 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Голям анализатор стана Костов. Нямам думи. Страшна работа, всички проблеми са му ясни и ще ни ги реши. Да, ама не, изчерпа се доверието в него отдавна.
    А що се отнася до "България е единствената европейска страна, в която правителството призна с оставка, че не е способно да намери изход. " е пълна лъжа. На мястото на Борисов той щеше да направи същото, но никога няма да си го признае, защото не му отърва. Само комунетата са способни да управляват на всяка цена.

  18. 18 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Бре! Доживях да открия, че поне един роден политик си представя т.нар. "вълни на Кондратиев" не като мексикански или като ултракъси по ВЕФ-а, примерно... Дум спиро, сперо! Е, остава да се надяваме, че не на всички ни думите ще влязат през едното ухо и ще излязат през другото...

    П.П.
    Слушайте, братя врабци и цанцугери (по ботев)... ако щете! Тая криза е като Слънцето, ама наопаки - изгрява от Запад и залязва на Изток, затова и при нас е с 2 часа закъснение спрямо Гринуич или по международному - с 2 години закъснение за най-големия "купон"!
    Затова си дръжте парите на къси и средносрочни депозити, или най-добре не дръжте на парите, купете си:
    - тога (защо ли? И ти ли, Бруте?)
    - ловна пушка (и разрешително за нея)
    - нечетен брой кутии с патрони, русенско варено, витамин Ц на ампули, три-четвърти чорапи, пет-шест бидона (по два за кисело зеле, за червено вино и за бяло саламурено сирене), седем-осем чифта обувки, девет-десет кокошки носачки,
    и ще сте горе-долу готови за "купона"!

    (горецитираното мнение не е меродавно и не бива да служи за пътеводител на галактическия стопаджия и за закупуване на ДЦК, но може да служи като предупреждение за възможна антиутопия, към която целокупно сме се запътили)

  19. 19 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 624 Неутрално

    За съжаление,болшинството от българските гласоподаватели,е необратимо затъпяло!Ако нямаше експерименти с царя,украинеца,анадолеца и банкянеца,Костов отдавна да е провел всички реформи и жизненият стандарт на Ганьо,щеше да е европейски.
    Ние обаче сме много добри в самоизнасилванията и избираме да ни управляват всякакви некадърници. Всички правителства след това на ОДС бяха "хремави",а това е свързано с доста сополи.Ние така и не се научихме,че по време на секс,хремавият трябва да е отдолу!
    Успех на изборите г-н Костов и си пожелавам да ни управлявате отново

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  20. 20 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Гочен, ясен и необорим анализ!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  21. 21 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Никъде не прочетох, че в България, работещия бизнес беше харизан на мутро-милиционери. От мутро-милиционери бизнесмени не става и това вече ни е до болка ясно. Нищо не прочетох, за това, че работещи предприятия бяха "продадени" на "чуждестранни инвеститори", на които се явяваха някаква конкуренция и те просто ги закриха. Никъде не прочетох що ни беше зор да си продадем всички банки !!! и що ни беше зор да си продадем ЕРП-тата ??? Що бе Костоффф, ЩО ???

  22. 22 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Заплатите в България са прекалено високи спрямо това, което се произвежда. Това е видно и от плачевното състояние на финансите на страната.

    In debt we trust
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  24. 24 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#8:"valiopc"]Хайде да видим сега колко комуниста трябват за да се завие една крушка [/quote]Точно комунистите електрифицираха България и я докараха до върхове особено електрониката, а вашето скудоумие дръпна шалтера на децата и на внуците ви. Ха сега плюйте и се тръшкайте ... Огънят на живите фалки не ви ли сетна до къде докарахте хората, ... а един ден УЖАСЪТ ще стигне и до вас.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  25. 25 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Както може и да се очаква . До 97- ма - хаос и разруха ,едва ли не фалит на държавата . 97- 2001 небивал възход , решаване проблема с измъкване на държавата от кризата и богат и безгрижен лайф. И нов погром след 2001 -ва , та досега . Направете си извода ,хора , казва Костов. И го повикайте . Ако го помните .

  26. 26 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Весело

    До коментар [#24] от "Bay Tan":

    Сега ще те заядат за това ,че си написал фалки . Макар и да се сещат за какво става въпрос.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bay Tan":

    Престани с тези глупости!
    Като си толкова умен иди и дай акъл в Вазовските заводи.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  29. 29 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Виждам, че сме цъфнали.....

  30. 30 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#25] от "papyre":

    През 2001 г. средната заплата беше 200 лв. Голям лайф беше, всеки имаше яхта и остров.

    In debt we trust
  31. 31 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 425 Неутрално

    [quote#20:"Geoimg"]Гочен, ясен и необорим анализ![/quote]


    Е не е вярно това. Има доста неща по които може да се спори!

  32. 32 Профил на patladjan_1991
    patladjan_1991
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#30:"Dollar Akbar"]През 2001 г. средната заплата беше 200 лв. Голям лайф беше, всеки имаше яхта и остров. [/quote]
    Ми ся не е много по различно. Тогава средната заплата била 200 лева, пък една баничка 50ст., днес средната заплата е 500лв., а същата баничка- 1,10лв.

  33. 33 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#27] от "braveheart7":


    [quote#27:"braveheart7"] И няколко бъзикчии. [/quote]
    Къде па бъзикчие виде?

    пп. А?

  34. 34 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Ето това се казва изказване не на български, а на световен политик. Компетентен, уравновесен, работещ с факти и имащ завидни икономически познания....А не като предишните ни 3 премиера...

  35. 35 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bay Tan":

    Честно казано много ме вълнува в кои сектори умряха малките фирми и защо, говори се по принцип а това няма да помогне на никой.
    В строителството е ясно - след имотния балон всичко сързано също фалира.
    Кварталните бакалии в този си вид са мъртви защото не предлагат нищо различно от големите - само по скъпо.
    Кои са другите?

    За да имаш малки и средни фирми които произвеждат нещо те обикновенно са подизпълнители, значи трябва големи работещи производства.

    За момента само селско стопанство и производство на традиционни храни може да прави микробизнес.

    ИТ сектора може да се подпомогне някак си или поне да почне да се влага повече в образование на нови кадри, заедно с инженери които да могат поне да чертаят гайки на компютър...




  36. 36 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 866 Неутрално

    До коментар [#10] от "hodounski":

    Малцина ще я прочетат, а разбирането не е трудно, защото нещата са казани ясно. Но колко пък ще коментират, без да са я чели - вече е пълно с такива.

  37. 37 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bay Tan":

    "Като капак на Костовия вандализъм и ГЕРБ уби и жалките фирмички..."
    Да бе, а управлението на царя, Жан Виденов и Станишев ни докара голям просперитет!
    По-добре прочети статията и кажи къде Костов не е прав, ама с аргументи като него, а не левичарски лозунги.

  38. 38 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#6] от "bpcorp":

    България не може да се управлява вън и независимо от ареала в който се намира . Донякъде е окуражаващо ,че в големите и мощни държави вече доста отчетливо се слушат гласове за промяна в начина на организиране на обществата . Тъй като станаха много гладните . Навсякъде . И сигурно идва времето на нова "революция " този път оглавена не от пролетариата , от което се страхува Костов , а от средната класа .Лошото е че идва бавно .

  39. 39 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Този лицемер Костов се мисли за по-по-най! Той не разбра ли вече,че няма да е в парламента, алчен и ненаситен политически аутсайдер!

  40. 40 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1296 Гневно

    Постоянният износ на валута наистина дразни и мен, не само Костов.

  41. 41 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Костов кажи си! Те ще те разберат.

    In debt we trust
  42. 42 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#4:"Bay Tan"]унищожавайки цялата ни промишленост[/quote]
    не си съвсем прав, причините за унищожаване на промишленоста са много и са казани много добре. Проблемът е, че нито Костов, нито който и да е имат решение на кризата!

  43. 43 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 624 Любопитно

    До коментар [#30] от "Dollar Akbar":

    Беше 200 лв наистина,
    но какво можеше да се купи с тези 200 лв?

    Да не говорим,че заплатата преди него беше 3$,а пенсията 1$.

    Кажи сега каква е покупателната способност със сегашната средна заплата?

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  44. 44 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#16:"hodounski"]Ти статията прочете ли?Там пише кога е умряла кравата [/quote]Цитат : "Нямаме военнопромишлен комплекс, тежка металургия и химия както през 1989 г. " До колкото помняТОЙ беше министър при Филип Димитров, а по-късно в 2000 г. собственоръчно удуши с високи цени на ток и газ и завода в който работех = АТЗ-СЗ - бяхме най-добрите в Европа ... как ще има тежка химия. ТОЙ ни ЗАКЛА !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  45. 45 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Ах , този лош , демонизиран , незнаещ, грозен Костов!
    Не го четете...

  46. 46 Профил на heavymetal
    heavymetal
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#4:"Bay Tan"]Нали точно Тоя на снимката заложи кризата в България, унищожавайки цялата ни промишленост.[/quote]
    Абсолютно: създавани през 60-те ( и с тогавашна технология и организациа на работа), разчитащи на СИВ, изцяло зависими от външни суровини, ужасно енергоемки, брутално замърсяващи, затънали в милиони дългове, неплащащи заплати и осигуровки.
    Добре, че тогава се намери смелост да ни отърват от тях! А вие си плачете за Тодор Живков!

    Who Is John Galt?
  47. 47 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Е и? Какво следва от това описанието на кризата? Някъде да видяхте нещо като предложени мерки за излизане от нея?
    Не, че тази подробност има значение за последователите на г-на Костова де!

  48. 48 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#38:"papyre"]средната класа [/quote]
    ами то такава няма, нали това е проблема, че се очертава масова мизерия, лумпенизация, и циганизация!

  49. 49 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#36] от "murttle":

    На някои им е трудно и сега да разберат за какво става дума.Пример-правителството на герб.Костов ги говори тези неща отдавна.

  50. 50 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#42] от "ban":


    [quote#4:"Bay Tan"]Нали точно Тоя на снимката заложи кризата в България, унищожавайки цялата ни промишленост.[/quote]

    Груба грешка! Иван Костов показа пътя през 1998 година и той донесе някакви плодове и най-вече надежда въпреки усилията на Царя, Тройката и Бойко! За съжаление този период свърши и сега очевидно пак Иван Костов трябва да покаже пътя, по който да тръгнем.

  51. 51 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 425 Неутрално

    [quote#40:"Доби Велков - цъфнал та завързал"]
    Постоянният износ на валута наистина дразни и мен, не само Костов.[/quote]

    Ами като те притеснява, спираш вноса на нефт и газ от Русия и си палиш един огън в хола! Русия ни е виновна, че не можем да произведем един нормален конкурентноспособен продукт!

  52. 52 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#44] от "Bay Tan":

    Нищо не си разбрал.Чети пак!

  53. 53 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#16] от "hodounski":

    Ами кравата умря през 89- та . А кожата й я делят и досега . Тези ,които я умориха . А тези ,дето я хранеха , пият студена вода , вместо топло мляко . Анадънму?.

  54. 54 Профил на heavymetal
    heavymetal
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#44:"Bay Tan"]собственоръчно удуши с високи цени на ток и газ и завода в който работех = АТЗ-СЗ - бяхме най-добрите в Европа ... как ще има тежка химия. ТОЙ ни ЗАКЛА ! [/quote]
    Спомням си селата около АТЗ-то - с жълти покриви и отрова навсякъде!

    Who Is John Galt?
  55. 55 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 679 Весело

    До коментар [#13] от "atropin":

    Много ми хареса коментарът ти!
    Ако можех, щях да ти сложа два плюса.

  56. 56 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#46:"heavymetal"]брутално замърсяващи[/quote]
    е ти нали видя какво е в Пекин, така че защо мислиш, че там ползват космически технологии!

  57. 57 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Прав си! Аз също не видях конкретно решение. Но нали 50% от пътя е да посочиш точно проблема и останалите 50% са за решението! Ако стъпиш на грешно основание всичко ще е напразно. Добрата новина е че българите минахме 23 години от нужните ни 40, за да се оправим!

  58. 58 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Няма лошо да си кажеш, но физиономията на тези стари муцуни вече ни омръзнаха!

  59. 59 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2793 Весело

    До коментар [#53] от "papyre":

    Тя тогава беше умряла отдавна,после леко вампиряса и сега-край!

  60. 60 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5295 Неутрално

    Изключителен анализ на Костов. Представям си подобен анализ от някой друг бивш премиер - ББ би писал за ролята на маркуча в гасенето на полски пожари, а Станишев - нещо за ролята на униформата в съветската армия. Царо би анализирал ролята на зарчетата при игра на рулетка. Ето затова сме на туй дередже.

  61. 61 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 866 Неутрално

    "България се пролетаризира отново."

    Ето това е най-страшното последствие от кризата и некадърното управление на последните две правителства, при които "злоупотребата с господстващо положение" се превърна в основен принцип на българската икономика. А всички знаем до какво води пролетаризацията.

  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#4] от "Bay Tan":

    Странно изказване. Вчера написах, че предприятията започнаха да се източват още 83та, и още оттогава сгромолясването на промишленоста беше заложено и неизбежно, и ти ни написа един куп плюсчета, а днес пишеш точно обратното.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#37:"marker"]По-добре прочети статията и кажи къде Костов не е прав, [/quote]Ами прав е !... Ама говори като за икономиката на някаква далечна страна, която не помни лично Неговото съпричастие към погрома. Можеше поне едно "Простете ми ..." да каже. Нали това чакаме вече 12 години. Дори да беше икономически обоснован процесът беше болезнен и не сме го забравили.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  64. 64 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#43] от "sashobal":

    Два пъти по-малко отколкото със 700 лв сега.

    In debt we trust
  65. 65 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Конференция на крайностите.

    Начо Молина: "Европейският съюз е най-голямата гаранция за държавите в по-слаба позиция".
    Иван Костов: "Остарели или направо неправилно поставени приоритети на Европейския съюз."

    "Дневник", на ваше място щях да направя интервю с двамата с едни и същи въпроси.

    ”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)
  66. 66 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    С анализи като този господин Костов става все по-известен.

  67. 67 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#28] от "Captain Shakespeare":

    Къде виждаш Вазовски заводИ ? Имаше навремето ЗАВОДИ , сега има една работилница . Която хората искат да работи , па макар и за ширпотреба . Заводи , които даваха до един милиард долара приход на държавата . В състава на ВПК.

  68. 68 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#57:"nando"]Добрата новина е че българите минахме 23 години от нужните ни 40, за да се оправим! [/quote]
    не си прочел статията, самия Костов ти казва, че това което беше досега, е нищо в сравнение с това което ни чака! Тоест ще се оправим, ако с копане излезнем къде Австралия!

  69. 69 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Боко ,Цв, сергей , руменовците и прочие са по добри и интересни! Това е видно от процентите...
    А на Костов не може да му размерем какво казва...

  70. 70 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#63:"Bay Tan"] Дори да беше икономически обоснован процесът беше болезнен и не сме го забравили.[/quote]

    е извинявай ама това не е сериозно! Иван Костов каква вина има за "болезнеността на необходимите икономически реформи"? Човекът е направил каквото е можал. Въпросът е защо 15 години след правилните реформи, довели до членство в НАТО и ЕС, огоромно повишаване на бюджета по раземр (в сравнение с този на правителството на Иван Костов) хората се самозапалват от отчаяние???

  71. 71 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5295 Неутрално

    До коментар [#47] от "bobo_bobo":

    Само ти не си ги видял мерките, старши. Те следват от самото изясняване на проблема. Ще ти кажа няколко от тях - по-високи земеделски субсидии, борба с монополите, диверсификация на енергийните източници, за да не храним Газпром, а нас си. Още искаш ли?

  72. 72 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#62:"Тони!"]Странно изказване. Вчера написах, че предприятията започнаха да се източват още 83та, и още оттогава сгромолясването на промишленоста беше заложено и неизбежно, и ти ни написа един куп плюсчета, а днес пишеш точно обратното. [/quote]И сега ти писах (+) ... Така е! Прав си! Номенклатурата се изхитри , започна да краде и потъването започна още тогава. Дори по негово време партийните секретари разграбиха къде какво можаха, защото все още имаха позиции. Никъде не съм казал, че някой друг осве избрани "другари" ушмули държавата. Неговата вина е, че го допусна ... и още повече да стане в Негово име ! Може да ти звучи объркано, но живота не е прост черно/бяло.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  73. 73 Профил на baghatur
    baghatur
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Слабо и посредствено,типично за политик на прехода.Не прочетох нищо интересно,направил някакви констатации,вмъкнал няколко лъжи,а костовистите изпаднали в екстаз и бълват коментари с осанна ...

    Liberate Your Mind!
  74. 74 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5295 Любопитно

    [quote#73:"baghatur"]вмъкнал няколко лъжи[/quote]
    Кои са лужите?

  75. 75 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#63] от "Bay Tan":

    Добре де, аргументирай се с факти. Защото изрази от сорта ..."лично Неговото съпричастие към погрома..." са както казах левичарски лозунг без покритие.
    Виж икономическите показатели на България след 1990 и там се вижда, че единствено правителството на Костов предава управлението през 2001 при състояние на държавата по-добро от това, когато поема управлението. Освен стабилизирането на икономиката след погрома на Жан Виденов, брутният вътрешен продукт и доходите на населението нарастват неколкократно. Това са факти, а не голословни лозунги и ги има в статистическите отчети.

  76. 76 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#54:"heavymetal"]Спомням си селата около АТЗ-то - с жълти покриви и отрова навсякъде! [/quote] Смешник = NO3 ...страшния жълт пушек е "Райски газ" и се ползва за приспиване при операции ... Мръсните покриви си ги видял в други села от други заводи - за жалост индустиализацията си има цена. С тогавашните технологии това можахме -това направихме. Сегашните чикиджии да не би да са направили повече? Това е лошото.... Стана по-зле!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  77. 77 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#59] от "hodounski":

    Чукни в Гугъла военнопромишлен комплекс , и ще видиш ща за крави сме имали .

  78. 78 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#70:"nando"]Въпросът е защо 15 години след правилните реформи, довели до членство в НАТО и ЕС, огоромно повишаване на бюджета по раземр (в сравнение с този на правителството на Иван Костов) хората се самозапалват от отчаяние??? [/quote]Защото тогава Той отряза клона , който сега пресъхна съвсем и доведе до това положение. Бездарния бизнес не можа да измъдри нищо жизнеспособно за тия години - за това вче Той вина няма, ама и старото което ни хранеше го няма. Не само Той е виновен

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  79. 79 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#50:"nando"]Груба грешка! Иван Костов показа пътя през 1998 година и той донесе някакви плодове [/quote]

    Да , да, донесените плодове колко години ядохме.... !

  80. 80 Профил на valiopc
    valiopc
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#44:"Bay Tan"]завода в който работех = АТЗ-СЗ[/quote]
    Като ви чета разсъжденията май сте работили като комсомолски секретар в АТЗ....най-добрите в Европа...да бяхте казали любимото на всички "на Балканския полуостров".С остарелите си технологии от 60-години,замърсяващо и абсолютно неадекватно на съвремените изисквания,този завод напълно заслужи съдбата си.

  81. 81 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    "България е единствената европейска страна, в която правителството призна с оставка, че не е способно да намери изход."

    Въпреки това, ГЕРБ-аджии са дълбоко убедени, че ще спечелят предстоящите избори и ще продължат да агонизират народа. Оставката била стратегически ход, за да не се срине рейтинга на Боко и партията му и след два месеца народът да каже: "С ГЕРБ лошо, но без ГЕРБ - много по лошо!!!!" Българи, не се поддавайте на илюзии и миражи, много вярвахме, много пъти бяхме лъгани, но ножът вече е до сърцето - място за илюзии няма!!!!!

  82. 82 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#73] от "baghatur":
    И аз нищо не разбрах. Виж Цецо и другата мутра като говорят, направо ми се топи сърцето и скимтя от признателност.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  83. 83 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#75:"marker"]Виж икономическите показатели [/quote]BG-BNP bilion $
    1970 17.07 *
    1971 18.25 **
    1972 19.65 ***
    1973 21.25 *****
    1974 22.86 ******
    1975 24.87 ********
    1976 26.49 **********
    1977 28.16 ************
    1978 29.73 *************
    1979 31.70 ***************
    1980 33.51 *****************
    1981 35.29 *******************
    1982 36.77 *********************
    1983 37.88 **********************
    1984 39.62 ************************
    1985 40.33 *************************
    1986 42.47 ***************************
    1987 44.47 *****************************
    1988 45.53 ******************************
    1989 45.31 ******************************
    1990 41.18 *************************
    1991 36.75 ******************* F.Dimitrov
    1992 33.66 **************** Berov
    1993 29.74 **************
    1994 28.65 *************
    1995 28.19 *************Jan Videnov
    1996 25.93 ***********
    1997 24.41 ******** Kostov
    1998 25.42 *********
    1999 26.00 **********
    2000 27.40 ***********
    2001 28.54 ************ Simeon
    2002 29.86 **************
    2003 31.51 ****************
    2004 33.63 ****************** Sergey
    2005 35.77 *********************
    2006 38.10 ***********************
    2007 40.56 **************************
    2008 43.07 ***************************** B.B.
    2009 40.71 **************************
    2010 40.77 **************************

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  84. 84 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1291 Весело

    Големи глупости е надрънкал пак Костов. Попреписал оттук - оттам, сложил две щипки от мунициите на евроскептиците, забъркал сос със социалната слабост, буламача се подправя с две супени лъжичи костово мърморене - собствена рецепта. Бърка се с миксера, докато се получи гъста, хомогенна, разтеглива маса, лесно усвоима за несхватливи малчугани. Сервира се топло, консумира се веднага , задължително е придружено от засилено слюноотделяне и съскащи възклицания надавнаи с пълни устя: "У-у-у!".
    Еи го на: "анализ а ла минут"!, който събира цялото виолетово-червено семейство дружно около масата.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  85. 85 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Като чета статията и коментарите за Костов се сещам:
    В древногръцката митология има една пророчица в Троя - Касандра, надарена от боговете винаги да предсказва точно това, което ще се случи, но на цената никой да не и вярва. Така е и с Костов. Явно за повече от 3000 години човечеството не е мръднало и крачка напред, щом и сега "матриала" предпочита да не вярва на истината, макар и горчива, а да лапа като шаран разни розови обещания я за 800 дни, я за 200000 нови работни места.

  86. 86 Профил на heavymetal
    heavymetal
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Какво имаме:
    1. Действащ политик и бивш премиер, правещ задълбочен анализ на процесите в Европа и България. Научен и разумен подход. Разбира се, че има и други гледни точки, и други мнения. Това е нормално. Важен е подхода! Такъв би бил (и беше) и в управлението.
    2. ГЕРБ - без коментар!
    3. БСП - комсомолци, за които управлението на държавата е единственото място за трудов стаж. (Добре, че беше Орешарски, за да им измие поне малко срама.)
    4. Всякакви крякащи малоумници.

    Е, какво би избрал един разумен избирател?
    Или такова животно няма?

    Who Is John Galt?
  87. 87 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#77] от "papyre":

    И ти не си чел статията

  88. 88 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#75] от "marker":

    И с какво сравняваш наследството , което е получил Костов? Ами сравни го с 85-та - 89 та година . Достатъчно му е на Костов сделката с Балкан, за да опропасти дори и малкото добро , което е направил, ако има такова . Не става въпрос само за самолети - става въпрос за цяла индустрия около тези самолети .Но темата е дъвкана , дъвкана , че анализаторите са останали без зъби. Костов бе изваден от политиката още когато Стоянов го призова - Иване ,кажи си . Е ,не си каза и хората не го разбраха . И сега живурка около политическата трапеза . И добре си живурка . Докато му дойде време за мемоари . Дано има кой да ги чете .

  89. 89 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5295 Неутрално

    До коментар [#84] от "СДС":
    Анализът на Костов е интересен и задълбочен, а твоя коментар нищо не казва.

  90. 90 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#75:"marker"]Освен стабилизирането на икономиката след погрома на Жан Виденов, брутният вътрешен продукт и доходите на населението нарастват неколкократно.[/quote]Графикаа # 83 показва че имаш основание - ПРАВ СИ !!! Болката обаче беше голяма и избирателя не го разбра ! Думите : "Иване кажи си! Хората ще те разберат ... " не бяха безсмислени. Хората не го разбраха = Това МУ е проблема, че и на БГ !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  91. 91 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5295 Любопитно

    [quote#88:"papyre"]Ами сравни го с 85-та - 89 та година . [/quote]
    Когато магазините бяха празни и имаше режим на тока ли?

  92. 92 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#89] от "g_t_DimebagDarrell":
    Анализът на Костов е интересен и задълбочен, а твоя коментар нищо не казва.
    .........
    Благодаря за комплимента!

    nemo malus felix, minime corruptor.
  93. 93 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#46:"heavymetal"]създаван през 60-те ( и с тогавашна технология и организациа на работа), разчитащи на СИВ, изцяло зависими от външни суровини, ужасно енергоемки,[/quote]

    Виж, точно този принцип на тоталното отричане е много вреден за България. Нито СИВ ни е бил виновен, нито външните суровини и тн. Фалита е по други причини. Иван Костов много правилно отбелязва, че това са част от причините за днешната бедност! Плюс това грешката на България от Царя насам е че разчита само на ЕС и оставиха бг фирмите и хората САМИ ДА СЕ ОПРАВЯТ С ПАЗАРА! ТОва не може да стане при положение, че от Холандия до Китай и Япония цялата държавна машина работи за успеха на местния бизнес. Или с една дума - Баба Сийка се конкурира с отличниците на световните бизнес училища, за да продава краставици! ЗАтова в тази статия на Костов виждам и самокритика, но и критичен анализ на целият 23 годишен преход, където се коренят причините за бг бедността. Опита на ДС и мафията, както и на политическата номенклатура на БСП и СДС да прехвърлят върху СТОПАНСКИТЕ КАДРИ(частника или директора) вината за унищожената икономика е в осонвата на нашата бедност! Затова именно Костов е атакуван за приватизацията. Затова дори Пешо Коня му скочи. ПРОВАЛЪТ на икономиката(след новия курс на Иван Костов) започна с Царя и либералната атака срещу държавата. Тогава именно предприятията и фирмите бяха оставени да се оправят сами срещу пряката конукренция на Китай, Турция, Германия итн Но това е толкова широк разговор, че не знам........

  94. 94 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 730 Гневно

    Един от малкото политици, да не кажа единствен, който говори разумно и има какво да каже. Но прост народ - не може да му разбере думите и заради това сме на тоя хал.

    https://swansphotography.com/
  95. 95 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#89] от "g_t_DimebagDarrell":
    [quote#89:"g_t_DimebagDarrell"]Аналзът на Костов е интересен и задълбочен, а твоя коментар нищо не казва. [/quote]
    Колегата вероятно кара готварски курсове...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  96. 96 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#89] от "g_t_DimebagDarrell":
    Дълго проточилите се преговори с банките кредитори и Парижкия клуб завършиха преди 20 години с налагане на страната ни на непосилни условия за преструктуриране на дълга.
    .........
    Знаеш ли какво е "булшит"?
    Структурата на българският външен дълг е следната:
    1. 78 % от задълженията ни са към Лондонския клуб,
    2. 16 % към ПАрижкия клуб,
    3. 6 % към страните от бившият СИВ.
    Парижкият клуб е този, който ни опростява част от дълга, а останалият го разссрочва. Иван Костов е този, който водеше преговорите и допълнително усложни ситуацията, да не кажа ИЗПРОТИ. Точно оттогава, от 1992 г за мен той е един мазен предател-болшевик. Беше изгодно на червената върхушка България да има дълг, за тях това бе жива далавера, която по-късно многократно капитализираха.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  97. 97 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5295 Неутрално

    Прави впечатление, че Костов критикува ЕС, което се прави от малцина български политици (изключвам Уго Сидеров и подобните му). Навремето също тропна по масата и настоя за скорошно приемане на България в ЕС. Думите му бяха (по памет) "няма народ, който да се ентусиазира от кауза с перспектива 30 г.". Също така се възпротиви на американските настоявания да приемем косоварски бежанци у нас. Времето показа, колко е бил прав. Времето ще покаже, колко е прав и сега.

  98. 98 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#83] от "Bay Tan":

    Дабре си го дал, само че след 2000 г. ще трябва да извадиш кредитния балон. Пак ще ти кажа: прочети статията! Голяма част от отчитания официално БВП след 2000 е във фризера (нереализиран продукт) - 10 милиарда са в непродадени, но построени имоти. Прав е Маркс: Пари-стока-пари. Спреш ли на стока - нищо не си направил. А и няма какво да даваш измислените резултати преди 1991, при изкуствения официален курс на долара.

  99. 99 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#95] от "ПАВЛА - Sorrylol":

    Или още не е закусвал!

    nemo malus felix, minime corruptor.
  100. 100 Профил на bobo_bobo
    bobo_bobo
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#71] от "g_t_DimebagDarrell":
    А няма нужда от още лозунги, всеки може да измисли галещи ухото празни приказки: справяне с корупцията, борба за световна демокрация и човешки права и т.н. Вие костовистите очевидно не правите разлика между мерки и пожелания. Как ще се справи с монополите, как ще разреши проблемите със скъпия ток от любимите му американски Марици, как ще пребори лошите от Газпром? Нито дума за това, защото и той самият или няма идея, или знае, че ако тръгне да рови ще стигне и до собствените си изпражнения по доста от съществуващите проблеми.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK