Новата юнска революция

Митингът на СДС преди първите свободни избори през юни 1990 г. на Орлов мост в София

© БТА

Митингът на СДС преди първите свободни избори през юни 1990 г. на Орлов мост в София



Препубликуваме текста на Тони Николов от портала "Култура". Вътрешните заглавия са на редакцията.


Оказа се, че г-н Делян Пеевски е "истинска находка" за българската демокрация, "заслугата" за която основно се пада на БСП и ДПС. В негово лице управляващата каста, уви, не се сдоби с "юмрука на ДАНС", но пък той обедини (срещу себе си и покровителите си) цялата нация. След това "нестандартно решение" (Сергей Станишев), дефинирано от Лютви Местан като "казус", тоест след шока от петък, 14 юни, всичко изглежда другояче.


Кой можеше да очаква, че нещо такова ще се случи?




Когато предишния ден писах, че "България е над нищо", изобщо не предполагах, че "нищото" ще приеме тъкмо антропоморфните очертания на Пеевски, втурнал се да оглави ДАНС; че гражданското общество в България изведнъж ще кипне и ще се вдигне на крак; че на улицата, едни до други, ще застанат всякакви възмутени граждани – не само десни, но и леви, че в рамките на едно и също шествие ще можем да видим Радан Кънев (ДСБ) и Георги Кадиев (БСП), знакова фигура от зората на СДС като Дончо Папазов и левия противник на плоския данък проф. Георги Близнашки; че еколози ще се движат редом с привърженици на шистовия газ, а правозащитници ще надуват свирки "орешарки" недалеч от националисти, издигнали плакати на Волен Сидеров с фес; че възмутената столична интелигенция карнавално и с усмивка ще се смеси с протестиращите от крайните квартали; че хората без страх ще дойдат с децата си. И най-важното: че на улицата ще излезе новото поколение, което ще възкреси детските си спомени от сините митинги на 90-те със скандиранията: "Червени боклуци!" и "Кой не скача е червен!" Всички тези хора се оказаха сплотени  от "катарзиса Пеевски" поради накърненото си гражданско достойнство (с лозунги като "Мразя ви безплатно!").


Началото бе дадено поради пълното омерзение

Заради това, че някой (формално – управляващата тройна коалиция, подмолно – един семейно-олигархичен кръг) е решил, че може и "така", че може да сложи ръка на "всичко", от което тръгна искрата на гнева.


те си мислят, че могат да се държат така с нас?", възмутено ме попита познат художник, натиснал педалите на колелото си в посока към "протеста Орешарски".


Ала каква е равносметката от първата седмица на протестите? Властта набързо жертва (макар и частично) Пеевски с надеждата да позалъже гражданите, а протестът, въпреки горещините, не само че не стихва, но е на път да припламне далеч извън София.


Ако Сергей Станишев не е дремал на семинарите по история в МГУ "М. В. Ломоносов", би следвало поне да е усвоил марксистката схема за причините, довели до Руската революция: за гладните бунтове и Февруарската революция, прераснала на следващ етап в какво…? Как Ленин описва ситуацията, когато елитите вече не могат (да управляват), а масите, гневни, са излезли, опитвайки се да формулират какво точно искат…  Нима не като революция? Не ме разбирайте погрешно, изобщо не съм почитател на Ленин, нито пък имам намерение да изпитвам г-н Станишев. Добре съзнавам, че той си има достатъчно "кахъри" на главата (отвъд приятелската прегръдка на ДПС)  – пленум на БСП (със или без вот на доверие), към което са добавя и пристигането на разни ПЕС-ове в София. Ала формалният лидер на управляващата коалиция е редно да положи поне минимални усилия, за да проумее обстановката. Всички стъпки на подкрепяното от него правителството "Орешарски" през изтеклите двайсетина дни свидетелстват за чудовищен хаос и пълен разрив с действителността. Хаотично се назначават (или отзовават) областни управители и заместник-министри (като човека на СИК в МВР!). Държавната администрация е видимо парализирана и е много интересно кой в тази шокова ситуация ефективно контролира работата по програмите за еврофондовете.


Параличът на изпълнителната власт


е съпоставим единствено с агонията на парламента, който в четвъртък сутринта изобщо не можа да започне работа поради липса на кворум (партийните лидери бяха на Консултативен съвет при президента). Може ли изобщо да заработи 42 НС? Как си представяме този парламент да контролира изпълнителната власт и да приема закони? Дори да оставим на страна пълния абсурд, че не друг, а Волен Сидеров ще ръководи парламентарната комисия за борба с корупцията, конфликт на интереси и парламентарна етика (!), е повече от видим тоталният дисбаланс в коалицията: ДПС концентрира в себе си непомерна власт, поемайки комисиите по бюджет и финанси, енергетика, отбрана, правни въпроси, транспорт, информационни технологии и съобщения.  Поредно доказателство, че реалните изборни резултати нямат значение. А шегобийци отдавна питат какво ще се случи с този парламент при първия грип или при първата необходимост България да изпрати в чужбина една или парламентарни делегации?


Ала най-болезненият проблем на сегашното управление е, че  нейните лидери изобщо не знаят в кой свят живеят. Ако това е разбираемо за г-н Ахмед Доган (чийто профил все изскача иззад кулисите), предвид на доброволната му изолация в Боянските сараи, то е напълно непонятно за един лидер на социалистите, свел цялата си дейност до "политика в будоара". Отново прескачам действията на Волен Сидеров, защото тълкуването на среднощните му изстъпления в центъра на София предполага специална терапевтична подготовка.


Въпросът, пак повтарям, е:


имат ли управляващите дори бегла представа какво им казват протестиращите?
Боя се, че отговорът е: не


Затова, в опит да запълня тази празнота, се чувствам задължен да предам някои отговори на случващото се чрез лозунгите на протестиращите.


Общо място на управляващите по "случая Пеевски" е твърдението, че просто е станала грешка. Но от "благородни подбуди", както заяви от парламентарната трибуна Сергей Станишев, просто защото ситуацията е "много тежка". Затова той понася "отговорността", но явно не и "вината", както обичаше да казва навремето една френска социалистка, поради което и дума не може да става за оставки. Какво мислят за това протестиращите? Вчера видях млад мъж да носи огромен плакат: "Мафията каза, че е сбъркала. Искала да се поправи!" А пък баща с дете бе издигнал написан на ръка лозунг: "По-добре нестабилна държава, отколкото стабилна кочина!". Който има уши, да слуша.


От своя страна Лютви Местан продължава витиевато да каканиже как никой не бил очаквал, че българското общество така болезнено ще "разчете" кандидатурата на г-н Пеевски, а неговият "профил на специалист" внезапно ще взриви страната.  И тъй като г-н Местан очевидно е специалист по "профилите" (в кое ли учреждение се изработваха те?), няма как да не го попитаме, след като вече оцени "профила на г-н Орешарски", как точно оценява "профила на "г-н Пеевски"? И с помощта на коя конкретна "парадигма" го разчита (да не би "Произходът на видовете" на Чарлз Дарвин?). За негово сведение протестиращите продължават да разнасят по митингите "Животинска ферма" на Оруел, а маските на прасчовци и играчките с прасенца продължават да се радват на небивал интерес. Това, разбира се, в кръга на шегата.


Ала днешната ситуация в България изобщо не е за смях. Особено тревожен е фактът, че управляващите нито чуват, нито виждат, нито проумяват протестите. Мая Манолова продължава да си пее песента, че ГЕРБ събрал в София хора от цялата страна; А Камен Костадинов от ДПС е искрено убеден, че не е възможно над 10 000 души, без предварителна организация, да излязат в петък на протест срещу Пеевски (явно не е чувал за социалните мрежи, а за разлика от другите си колеги не гледа и турска телевизия).


Тези хора, поради недалновидността и арогантността си,


изобщо не разбраха как ни върнаха в 1990 година


В атмосферата на големия син митинг на свободните граждани на 7 юни 1990 г., във времето на първата юнска революция. В годината, когато, по думите на Вацлав Хавел силата на (дотогава ) безсилните доказа безсилието на (някога) силните. Ако не са чели Хавел, може би не е зле да припомним на днешните управляващи  някои от неговите основни тези:


1. Идва време, когато политическата бюрокрация вече няма власт над нивелираното общество. 


2. За подобни режими е характерна тяхната историческа неуравновесеност. Подтик за възникването на гражданско общество са винаги някои ексцентричности на историята, често последици от случайни социални процеси или решения (!) 


3. Важно е обръщането на политическото внимание към конкретния човек. Ако през 1968 г. – пише Хавел – си мислех, че нашият проблем ще се реши със създаването на опозиционна партия, която да може публично да се състезава с партията, намираща се на власт, сега отдавна знам, че на практика това няма да стане толкова лесно и че никоя опозиционна партия сама по себе си и никой нов изборен закон сам по себе си не може да гарантира на обществото, че скоро няма да е подложено на нова неправда. 


Въпросът, който следва от тези редове, е валиден и днес:


"Тогава накъде?"


Отново на Вацлав Хавел дължим някои проницателни интуиции, че антропологическият срив (каква точна констатация) може да бъде преодолян само с екзистенциална революция, тоест с обръщане на политиката към конкретния човек, което означава перманентна отговорност на гражданина да бди, да се намесва и да коригира политическата ситуация. Забатачването, израз на което е настоящият парламент, показва, че българските граждани изобщо не са си свършили работата.


Паралелът с юнска революция от 1990 г. ни връща и към принципите, осигурили тогава победата на гражданите. Спомняте ли си ги?


- Търпението на гражданите не е безкрайно. 


- Щом гражданското общество се конституира и улицата усети силата си, то поставя ултиматум във времето – оставка до броени дни и протести до победата. 


- И най-накрая, идва "гражданското неподчинение". През лятото на 1990 г. най-четената творба бе едноименното есе на Хенри Дейвид Торо от 1849 г., цитати от което можеха да се видят в университетите, по плакатите и пред палатковите лагери.


На кой етап, според вас, сме през юни 2013 г.?


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 914 Любопитно

    На кой етап ли сме? Ми малко преди да хванем паветата!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  2. 2 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 434 Неутрално

    В изказване пред Канал 3 депутатът от Коалиция за България Христо Монов определи протестиращите като "интренет лумпени".
    Монов е депутат, представете си, от гражданската квота!
    Дневник, моля, публикувайте това като отделна статия.
    Извинявам се, че не е точно по темата.

  3. 3 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 702 Любопитно

    DIRTY DANSING

    Прочетох аз за случая със ДАНС
    и цялата съм в техно и във транс!...
    Представих си, любими, във каданс
    как двамата играем „DIRTY DANS”!

    Ах, искам данс-партньор във пот облян -
    ах, искам аз експерт като Делян!
    Във ритъма „Станишев”, мили, влез -
    ела и обладай ме като ПЕС!


    Любов Френска

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  4. 4 Профил на grund
    grund
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Социалните мрежи ли взривяват света или са сбъркани икономическите модели?
    http://1223bg.blogspot.com/2013/06/blog-post_20.html

  5. 5 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    #маршall

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  6. 6 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Дали пък след необратимите промени, които следва да настъпят следващите месеци/година..няма да сме свидетели НАЙ-СЕТНЕ на края на прехода в България..А дано!

  7. 7 Профил на elita_stz
    elita_stz
    Рейтинг: 906 Разстроено

    не зная на кой етап сме, но дано следващият не е гражданска война

    "Който остава неутрален бива намразен от онзи, който губи и презиран от онзи, който печели." Макиавели
  8. 8 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Естествено че етапът се характеризира с края на едно тоталитарно управление.Каква друга прилика да търсим с 1990 год.?И тогава беше обявен краят на комунистическият режим,и сега.И тогава опозицията правеше грешка след грешка,и сега.Виждам че се полагат особени грижи да бъде забравено че само преди няколко месеца България беше диктатура.

  9. 9 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 513 Неутрално

    [quote#7:"elita_stz"]не зная на кой етап сме, но дано следващият не е гражданска война [/quote]

    Гражданска война? И с кого ще се сражаваш? Та нали всички сме заедно, а от другата страна са само една банда "управляващи".

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  10. 10 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 893 Гневно

    Каква юнска революция? То направо се опитват да направят юнски преврат!
    Ама след юни идва септември ей!

  11. 11 Профил на nboyan
    nboyan
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Дали някои ще качи онзи паметен над милионен сбор от хора, искащи надежда и нов шанс, и как тъхомълком,няколко стотици хора за 23 години ги съсипа, разгони, та голяма част от тях, включая и мой близък роднина са имигранти, други са обезверени, трети не изчакали времето да видят по добрата България, въпросът е дали ще допуснем да загубим отново вярата в себе си.

    'Българският народ е кротък, тих и скромен, но е блестящ пример за героизъм и кураж' - Шимон Перес
  12. 12 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Летище София!Тогава вече ще пропищят.Масовото присъствие трябва да се насочи към летището и подстъпите към него.Само мъжете.Децата и жените да си стоят в къщи.Натискът трябва да се концентрира в невралгична точка за да се ускори развръзката.

  13. 13 Профил на PinotNoar
    PinotNoar
    Рейтинг: 441 Гневно

    ЧУДЕСНА СТАТИЯ, НО НАИСТИНА ВЕЧЕ СМЕ БЛИЗО ДО МОМЕНТА С ПАВЕТАТА....
    ДАНО БЕЗУМЦИТЕ ОТ ПАРЛАМЕНТА ДА СЕ ВРАЗУМЯТ, ЗАЩОТО ...

    Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн ....
  14. 14 Профил на perperikon
    perperikon
    Рейтинг: 434 Неутрално

    МЛАДОЖЕНЕЦА(народа) отменя сватбата.Веднага след като получи годежен пръстен,БУЛКАТА(БСП-ДПС) врътна няколко бързи свирки на олигарсите,които я промотираха пред младоженеца,като много надеждна,почти честна.Единият дори опъна булката отзад,по етнотрадиция.Младоженеца обаче я разкри и й посочи вратата.Сега булката се тръшка,обещава да е вярна и държи да консумира брака си поне 4 години.Българинът,обаче не вярва курвенски клетви.Шут в ГЗ и нов кастинг за булка,а тази да си я опъват хвалещите я.

  15. 15 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 893 Весело

    Дайте да се разберем! Революции правят комунистите! А превратите са демократични неща! Ето например, Девотоюнският преврат 1923-та, направен от Демократическият сговор е демократичен преврат! Ако не ми вярвате, прочетете тази статия:
    "9 юни - един пренебрегнат празник! (ВИДЕО)"
    http://www.livenews.bg/9-yuni---edin-prenebregnat-praznik!-(VIDEO)-55630

  16. 16 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Протестите са на етапа да бъдат яхнати от някого. Може този път да е правилният ездач. Не се ли случи, има опасност да загубят смисъла си - идват отпускарските месеци. Опасявам се, че на това разчитат Орешарски&Со.

  17. 17 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Време е за гражданско неподчинение!
    Управляващите очакват, че жегата ще стопи разходките по протестите и кражбите ще се канализират по план.
    Хека не им оставяме такива погрешни илюзии.
    ОСТАВКА!

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  18. 18 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    От революции имат сметка само тесен кръг организатори! Всички останали "арпаджици" остават с пръст в устата!

  19. 19 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 449 Любопитно

    Постоянно говорят ''за овладяване на контрабандата'' Станишев каза дори, че е ''във война '' с ББ , a морални и замечтани граждани и журналисти, с носталгия рисуват един мечтан свят, блянове романтични, заради които със сигурност ни се подиграват отгоре!
    Защо никой не чете? Доклади на западните спецслужби, свободни за достъп в интернет - какво пише за нашите политици- излиза, че всичко на Балканите се върти около каналите за контрабанда, явно борбата за овладяването им е толкова важна, че някакви си неподходящи назначения притесняват само нас.
    Не пресичането, а овладяването на трафика ли е голямата кауза? Чуват се изразени ''страхове от убийство'', фрази като ''война'', ''риск за живота''.
    Те ще вземат да се сбият още малко пред очите ни като деца за играчка!


  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    Слабо.
    Изсмукани от пръстите аргументи, напаснати в прокрустови ложета на неадекватни аналогии.
    И всичкото това ... заради красното словце "революция".
    като ще си даваме руски примери ... имат такава пословица ... лиш была бы заваруха, а людишки найдутся ...
    Е, не става така.

    Това, че имаме криза на представителството и легитимността на властта не е достатъчно условие. Имаме и криза на елитите обаче. Което пък е достатъчно в другата посока - че може да има бунт, но не и революция. Защото революцията вади начело вече наличен, но различен елит. Някъде да го виждате такъв?

  21. 21 Профил на nasshole
    nasshole
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#1] от "madagaskar":

    По-точно и лаконично не може се отговори на този въпрос!

    !яиссор аз рук
  22. 22 Профил на ѩзыкъ блъгарьскъ
    ѩзыкъ блъгарьскъ
    Рейтинг: 914 Разстроено

    До коментар [#2] от "fras":

    И, представете си, е психолог, специалист по "кризисна психологическа интервенция" и баща на Андрей Монов, който беше заклан от пиян австралиец на Коледа през 2007 година. Направо нямам думи! Ако един психолог, специалист по кризи, преживял трагедията да загуби детето си, разсъждава така, няма защо да се чудим, че има хора като платените биячи на Сидеров...

  23. 23 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#6] от "Софиянец":

    В края на прехода е истинското, демократично Гражданско общество, аз го виждам и съм оптимист, както и през 1997г. когато все пак направихме крачка в правилната посоко, но решихме, че ще си починем малко.

  24. 24 Профил на nboyan
    nboyan
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#19] от "Bluesky":

    Те не искат да ги спират, те си ги искат обратно , защото касите да празни. Над 20 години идните идват трупат, след това идват другите трупат, и т.н. не съм идеалист винаги ще съществува възможност, но считам, че е редно поне да опитам/е да ги върнем на Земята, от години те са на друга планета, за всички се отнася.
    Трябва някои от да им подари, "Приказка за стълбата" Хр. Смирнески, с послепис да си я четят преди лягане.
    http://www.youtube.com/watch?v=9m655203Szs


    'Българският народ е кротък, тих и скромен, но е блестящ пример за героизъм и кураж' - Шимон Перес
  25. 25 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#20] от "xm...":
    И не виждам , и не чувам идеи от протестиращите как да излезем от батака! И аз смятам ,че тези трябва да си ходят , но кои нови ще ги сменят!??!?! Къде е креативността на протеста?!?! Ако не излъчат нови идеи и лица излиза ,че са излезли просто да се навикат и да си правим под техен натиск избори , ако ще и 100 пъти , полза никаква няма да има!!!

  26. 26 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#19] от "Bluesky":

    няма такова "овладяване" на контрабандните канали на Балканите - бяха си създадени от комунистическите секретни служби (в България с решение на Политбюро) и се управляват от тях и до днес (вкл. чрез подставени политически играчи)!

    всичко друго е прах в очите...

  27. 27 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#25] от "SSmart":

    нищо не си разбрал от последната година - няма никой да сменя сегашните - искането е за пълноценни механизми за пряка демокрация - референдуми, обществени обсъждания на закони и стратегически документи, граждански контрол върху всяка институция поотделно, ясно регламентирана възможност обществото да поставя дневния ред на всеки министър при необходимост

    изобщо - промяната е в това че от вземащи решения, висшите държавни служители и депутатите се връщат към основната си функция - администратори на волята на гражданите ...

  28. 28 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    До коментар [#25] от "SSmart":
    Е, те това е и въпроса.
    Мнението си го писах наскоро, в началото на седмицата.
    Поради явната патова ситуация - делегитимация на властта, но невъзможност да се издигнат там нови, различни и най-вече припознати от обществото лица си остава само едно, вместо да се въртим в омагьосан кръг на избори, които ще вадят начело накрая пак същите (виж проучванията) - улицата, т.е. хората, да внимават в картинката и да скачат да набиват канчетата за всяко едно залитане дори, камо ли за грешна стъпка.
    И най смешното е, че това се явява най-близкият вариант до пряката демокрация, която така жажадат и тези на протестите, и мълчаливото мнозинство.

  29. 29 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Юни 1990 имаше 1 млн. души, на митинга на СДС. Когато станем толкова и сега, ще ги издухаме като бръмбар, сламка.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  30. 30 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    На фона на скандиранията "червени боклуци", "долу БСП", "...и преди и сега БСП е мафия" - много добре ще бъде някой да се сети и организира озвучаване с песните от прехода, защото голяма част от хората са участвали в митингите преди години. Освен това децата на протеста не ги знаят. Не е необходимо политици да направят тази организация (за да не ги обвинят в яхване на протеста). Достатъчна е инициативата на един или двама музиканти. Тези деца ще запомнят песните и скандиранията докато са живи...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  31. 31 Профил на elita_stz
    elita_stz
    Рейтинг: 906 Разстроено

    До коментар [#9] от "Bro":

    Ти сигурен ли си, че всички сме заедно, ами "атакистите"

    "Който остава неутрален бива намразен от онзи, който губи и презиран от онзи, който печели." Макиавели
  32. 32 Профил на blue_apollo
    blue_apollo
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Завалиите не могат да повярват, че случващото се е истина, че ще трябва да пуснат кокала, който тъкмо захапаха, и за който толкова дълго джавкаха. Много добре осъзнават, че в следващия парламент няма да ги има. Вероятно се чудят как при това положение как ще се оправдават пред шефовете от Сибир. Похарчиха рубличките за нищо.

  33. 33 Профил на kapablanka
    kapablanka
    Рейтинг: 381 Неутрално

    " Как Ленин описва ситуацията, когато елитите вече не могат (да управляват), а масите, гневни, са излезли, опитвайки се да формулират какво точно искат… Нима не като революция?"

    Така го описва Леник. Но това е една от неговите глупости, повтаряни отдавна в България. Защото в тази "революция" са играли доста пари. Но Ленин мълчи за парите.

  34. 34 Профил на alcapone
    alcapone
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Революция на манипулираните лузъри, на които все някой им е виновен, че са лузъри.
    Защо не се вдигнахте преди 4 години, когато шайка мутри дойде на власт на чело с бодигарда и рекетьор Тикво Американски? Защо не протестирахте за всички далавери и лобистки закони през последните 3 години, защо не се вдигнахте срещу СИ БАНКЯ?
    Защо не протестирахте че беше издухан валутния резерв?
    Жалки пионки в ръцете на други, това е отговорът...

  35. 35 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    До коментар [#13] от "PinotNoar":


    ЧУДЕСНА СТАТИЯ, НО НАИСТИНА ВЕЧЕ СМЕ БЛИЗО ДО МОМЕНТА С ПАВЕТАТА....
    ДАНО БЕЗУМЦИТЕ ОТ ПАРЛАМЕНТА ДА СЕ ВРАЗУМЯТ, ЗАЩОТО .."

    -Дразниш с главните си букви-не можеш ли да пишеш нормално.Пък и това с паветата-очукай ги първо в главата си за проверка на годността.

  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3607 Весело

    До коментар [#33] от "kapablanka":
    Ммм ...
    Когато се цитира другарят Ленин е добре да се цитира точно.
    А Тони Николов го е ... таковата ... редактирал и допълнил. Та да му пасне ...

    Интелигентщини ...
    За които пак другарят Ленин е казал, че интелигенцията ...
    Хайде и ние да не цитираме точно

  37. 37 Профил на kapablanka
    kapablanka
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#36] от "xm...":

    Навремето непрекъснато ни ги набиваха в главите тия неща)



    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D1%82%D1%83%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F

    Пак елементарни дрънканици. Ленин нищо не говори за огромните пари вложени в тая така наречена "революция". Ако не бяха парите, а да видим дали щеше да има "революция".

    http://www.extremecentrepoint.com/archives/6253

    Народът това не искал, управащите не можели, ама без кинтите нищо не става. И това е само част от материалите, които могат да се намерят за парите вложени в "революцията".

  38. 38 Профил на mrtoyaga
    mrtoyaga
    Рейтинг: 401 Любопитно

    Какъв беше припевът тогава:

    "Четир'десет и пет години стигат! СТИГАТ!
    Врее-мее-тооо е на-ше!
    Врее-мее-тооо е на-ше!
    Ааааа ааааа...!"

    Сега разбирам какво значи това "Аааа аааа...!"

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    До коментар [#37] от "kapablanka":
    Ами, набивали!
    И те бяха редактирани.

    Ленин и революция! Да бе, да!
    Преврат, другарки и другари, преврат! Дори самият Ленин, па даже и през началния период на Сталин, в самата Правда си го пишат черно на бяло "Преврат".
    Революция става след редактирането ... Както местните идиоти посегнаха на Ботев да си го пишат в "актива".
    Абе, интелигентщини!

  40. 40 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2995 Неутрално

    [quote#36:"xm..."]За които пак другарят Ленин е казал, че интелигенцията ..[/quote]
    Чели сме какво е казал той, ама мен ми
    се вижда по адекватно какво пише за
    ролята и в подобни ситуации критика
    В.Шкловский.Той сравнява интелигенцията
    с игриво, потентно..но непородисто конче.
    Неговата роля е да разпали кобилата
    ("народа",а после го отвеждат настрана и
    докарват ленивия, но породист жребец
    ("елитът".Да яхне кобилата.

  41. 41 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 541 Неутрално

    "Времето е наше!"
    Хубав лозунг! Но единственото, което се оказа вярно е, че времето до сега бе тяхно! Време през което крадоха, разграбваха и съсипваха БЪЛГАРИЯ!
    Време е отново за този лозунг и вече наистина ние да контролираме това време и действията в него!

  42. 42 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    До коментар [#40] от "тулса":

    Една от основните характеристики на интелигенцията е лаладжийството на висок наратив , тръшкането за абсолюта и топуркането на тумби натам, накъдето ги сурнат. Или насъскат.

    На мен ми е любима реакцията на Лев Гумильов, когато го попитал журналист като интелигенция какво мислел за ... нещо си. И той подскочил като ужилен и се разкрещял:
    Аз не съм интелигент, аз имам професия!

  43. 43 Профил на pruch
    pruch
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Спирайте плащането на данъци и такси!Само така ще накарате мишоците изчакващи по домовете си какво ще стане да излязат и да ви подкрепят.Прав е misho 73,лихвите ще са нищо в сравнение с ползите от едно такова действие СЕГА!

    Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
  44. 44 Профил на Ivan Donchev
    Ivan Donchev
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Пич, вече на никой не му се четат такива дълбокомислени анализи, дай предложение какво да се прави, този анализ вече няколко пъти го четох в различни формати от различни автори...

  45. 45 Профил на скруч
    скруч
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bro":В РЪЦЕТЕ НА КОЯТО СА ВСИЧКИ СРЕДСТВА .САМО С ВЯРАНЕ СТАВА-ТРЯБВА И СМЕЛОСТ.

    за чиста и свята република-но не с този народ
  46. 46 Профил на pruch
    pruch
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#44] от "Ivan Donchev":
    Пич? Това ,предполагам ,че върви сред другарките от БСП
    клубчето но ако се опитвате да кажете нещо на средно възпитани хора ще трябва да вземете 15-20 урока по начин на общуване със себеподобни.Случайно много ми приличате на един червенотиквеник ,който преди около 1 час по телевизия ,директно определи уволнението на СИК специалиста като :"Някой го изпържи тоя".

    Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
  47. 47 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#2] от "fras":

    На Христо Монов преценките ако бяха добри, синът му, може би, нямаше да гние в гробищата.

  48. 48 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#43] от "pruch":

    откога го говоря!

  49. 49 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#27] от "dun":
    Това съм го разбрал! Но това ,което виждам от протестите е искане за оставка , а с това влизаме в омагьосан кръг избори- оставки -избори и така до безкрай защото протестиращите не измислят нищо ново и не предлагат нови лица!

  50. 50 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#28] от "xm...":
    Абсолютно съм съгласен , но протестиращите искат оставка,а това е в услуга на недоволните от изборите!

  51. 51 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    да да , всички сте прави . за мен или орешарски взе много пари за да разбие бсп , дпс , или станишев е най големият демократ .не се шегувам , да събориш статуквото!е това са топки

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  52. 52 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 535 Неутрално

    [quote#34:"alcapone"]Защо не се вдигнахте преди 4 години, когато шайка мутри дойде на власт на чело с бодигарда и рекетьор Тикво Американски? Защо не протестирахте за всички далавери...[/quote]

    Викаш, като тогава сме били търпеливи, да продължаваме да търпим?! Апропо, този протест е и срещу Тиквата, нищо, че той се прави, че не разбира...

  53. 53 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#10] от "Федор Венедиктович Езерский":Надай се куме на пияна жена. Тъй нареченият политически елит накичен с разноцветни перушинки просто ще бъде изритан .Хора с такъв морален дефицит нямат място в управлението на държавата.

  54. 54 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    "Особено тревожен е фактът, че управляващите нито чуват, нито виждат, нито проумяват протестите."
    Запушили са ушите си, затворили са очите си в желанието да не чуят и видят протестите.
    Но идва момент, в който щат не щат, ще разберат за какво иде реч.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  55. 55 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#34] от "alcapone": Нещо не си схванал. Протеста е срещу всички мръшляци ,определилисе като елит на нацията. нито Тиквата нито Станишев и тези преди тях няма да бъдат подминати защото всички имат принос за настоящото дередже на държавата.

  56. 56 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 643 Весело

    До коментар [#49] от "SSmart":

    може и да не е толкова омагьосан - хайде да се охарчат за още едни избори да ги видим че тия много-много не са свикнали да дават

  57. 57 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Ако поне един премиер или министър беше вкаран досега в затвора наглостта на Черепа Олигарски на Бея- Гея и Злодея щеше да бъде спомен! Защо изоставиха разследването на аферата Хохегер - австрийският министър е вече в затвора - а Станишев и моника са на главите ни!
    Защо двамата спонсори на Станишев дето източваха еврофондове са на с\вобода след като германските им съучастници отдавна излежаха присъдата си - това е голямата грешка на Борисов - пощади ги и тези типове решиха да колят и бесят - хак да ни е - наистина не си свършихме работата както пише в статията

  58. 58 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#49] от "SSmart":споко бе - тези избори Борисов ще вземе поне 50 на сто а Злодея просто няма да влезе в НС
    Борисов е единственият нормален политик!

  59. 59 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1566 Весело

    "Ноември 1989: „Уважаеми другари,
    Тази вечер ще ви бъде отправено обръщение. Това е важно за нашето бъдещо развитие и е необходимо да бъде много добре разбрано и запомнено. Във връзка с настъпващите промени на нас ни предстои следното:

    Относно БКП – да се учреди партия, дистанцирана от старите и компроментирани социалистически пасиви, със запазен контрол върху финансовия ресурс.

    Изнасяне на държавния капитал в чужбина чрез предприятията второ направление и връщането му под форма на чужди инвестиции.

    Да създадем удобна и контролируема опозиция. Водачите и да са предварително утвърдени от специалните служби, а лидерите и да са изцяло зависими от нас чрез политическа лоялност, физически зависимости или чрез компромати. Ако такива не са констатирани - да се изфабрикуват.

    Населението да се рзделя и противопоставя периодически- социално, икономически, политически и етнически.

    Да се създадат партии и движения, отговарящи на изброените профили.

    Чрез приватизация да се раздаде индустриалния капитал на безценица на наши фирми.

    Населението да се провокира за участие чрез тъй наречените работнически дружества, отнасящо се обаче само за предприятия с неизбежна ликвидация.

    Стопанската сфера да се раздели на територии по интереси, които ще се управляват от тъй наречените бизнесмени, наложени от нас. Ако някой от тях се опита да навлезе в политиката или в чужда територия - да се ликвидира, а бизнесът му да се оглави от друг.

    Да се създадат престъпни групи на райони, които да контролират търговски територии с цел монопол на пазара създавайки охранителни звена. Ако тези звена изместят центъра на задачите си или решат да се превърнат в икономически субекти да бъдат ликвидирани.

    Да се създаде алтернативен Синод с цел компроментиране на Църквата. Да се разреши навлизането на секти. Да се отклони вниманието от основните устои на Църквата, за да може да се ползва материалната и имотната и база безконтролно.

    Медиите да се ръководят от хора, които сътрудничат с нас, добри специалисти, но без склонност към анализ, създаващи критични интервюта за актуални проблеми, но без да се стига до ликвидиране на причините за тези проблеми.

    Всички закони, укази и разпоредби да се формулират така, че да няма точно и прецизно тълкование.

    Милицията- да се увеличи числения и състав за сметка на армията като се използват хора без необходимите квалификации.

    Да се работи с лоша материална база и ниски заплати. В армията- военно-промишленият комплекс да бъде ликвидиран поетпано. Всички държавни служители да получават ниски заплати. Това специално се отнася за здравните работници, просветата и образованието.“

    -„Директивите са доведени до знанието на другарите“
    - „Вече няма другари, време е да отворим аквариума“" Операция Шменти Капели

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  60. 60 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#55] от "neznaiko_2011":ти повтаряш приказките на червените боклуци - всички били маскари - маскара обаче си ти! Борисов направи много за Бг - страната строеше а такива като теб крещяха че асфалт не се яде! Ами яж сега Пеевски умнико!

  61. 61 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#60] от "richardnixon": ?Всички се осраха и всички вкупом ненужни станаха. Партиите в България до една са клонинги на БКП,и резултатът от 23 години преход го доказва. Разликата е само в това че се сменят кръговете около властта,които се облагодетелстват. А колкото до кумирът Ви ,Борисов,простотията не подлежи на коментар.

  62. 62 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#56] от "dun
    Правилно е да кажем:"да се охарчим''!
    А кои са свикнали да дават?

  63. 63 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#58] от "richardnixon":
    Видяхме го и него! Ако това ти е представата за нормален политик си е твоя работа, но аз далеч не съм на това мнение!

  64. 64 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Какво лошо си видял от Борисов - това е първият бг-премиер който си хвърли оставката сред три дни протести! Уважи Орлов мост и не допусна закона за горите Построи 90 процента от магистрали мостове зали пречиствателни станции пез последните 24 години! Бил мутра - нормален ли си - мутри са ГБЗ черепчето Орешарски Делянчо Свинята - това са мутрите - и кукловодите зад тях - Доган Корпоративна банка! Бойко чакаме те! Ти си премиерът!

  65. 65 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#61] от "neznaiko_2011":Ами щом Борисов е простотия какво пък - за теб Пеевски и черепа Орешарски наред с ГБЗ са върхът! Тези които говореха че Борисов е мутра се оказаха най-престъпните мутри! Както винаги - крадъцът вика дръжте крадеца!

  66. 66 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#43] от "pruch":
    призивът ти е много на място! Спирайте да плащате и да храните кочината Пеевски - аз вече спрях - никакви сметки докато не си оправим сметките с тази крадлива сган!

  67. 67 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#65] от "richardnixon": Светът е пъстър,не се състои само от бяло и черно.Не съм фен на Борисов,което в никакъв случай не означава че си падам по изброените от Вас лица. Към момента моите виждания за управлението не съвпадат с програмите на изброените от Вас партии.

  68. 68 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 967 Неутрално

    готина статийка

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  69. 69 Профил на julesta
    julesta
    Рейтинг: 595 Неутрално
  70. 70 Профил на evkalipt
    evkalipt
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Довечера и в почивните дни, да покажем на европейските социалисти колко им е непопулярен тукашния представител.

  71. 71 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    До коментар [#50] от "SSmart":
    но протестиращите искат оставка,а това е в услуга на недоволните от изборите!
    *************************
    Напълно естествено. Недоволните затова са и недоволни, защото искат друго. Макар че поне половината, които са на площада, си мисля, че са там "по принцип". Просто им е писнало до ента степен.
    Лично аз не се наемам с прогноза накъде ще се развият нещата.
    Защото за партиите изборите са едно, а упражняването на властта - друго. И както за пореден път се доказа, че при упражняването на властта са доста ... кьопави извън собствените си разборки, да го наречем, то при изборните технологии са царе да вкарат мат'ряла в кошарата. А, поне засега, имаме едно огромно мълчаливо мнозинство, което няма как да не го броят, преценят и да си правят сметките според него. Как би реагирало при избори. Аз не знам, но си спомням февруарските протести и какво последва на изборите след тях.
    Хората са си същите ...

  72. 72 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    До коментар [#1] от "madagaskar":

    Май не сте разбрали нещо! Тези, които са готови да хванат паветата имат намерение да замерят с тях не три, а четири партии.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  73. 73 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    До коментар [#20] от "xm...":

    +
    Абсолютно съм съгласен. Протестите трябва да продължат мирно и тихо и да играят ролята, както на дамоклев меч издигнат над управляващите, ткак и на катализатор за раждането не нещо наистина смислено.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  74. 74 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3607 Весело

    До коментар [#73] от "tribiri":
    Е, чак пък мирно и тихо.
    Открай време съм на мнение, че в китна Българийка затова е мъчителното влачене по корем толкоз време, защото през 90-те не беше достатъчно немирен народа. Дори като коректив ...

  75. 75 Профил на Stilian Momchilov
    Stilian Momchilov
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Децата трябва да помнят какво са направи ли комунистическите крадливи нагляри (ако някои доносник се е почуствал засегнат, извинявам се). Някак си не върви точно този да раздава квалификации и определения. Но за себе си е прав - докопал се е да е депутат, а някакви лумпени ще вземе да го разкарат от там ...

    Подслушват ме, значи съществувам
  76. 76 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    Този се взема прекалено много на сериозно.... айде недей приравнява лумпениядата в София към "целия" народ....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  77. 77 Профил на spaska
    spaska
    Рейтинг: 221 Неутрално

    И аз направих тази аналогия с миналото, но то ми напомни и за печалния край - бяхме готови да протестираме след като обявиха резултата:...
    "Парламентарни избори в България (1990)
    Първият кръг на изборите за седмото велико народно събрание е проведен в България на 10 юни 1990 г., а вторият кръг за 18 места - на 17 юни с.г. Те са и първите демократично отворени избори в страната след падането на социализма.

    Резултатът е победа за Българската социалистическа партия, която печели 211 от 400 места. Избирателната активност е 90,3%."
    Тогава видяхме първия успешен опит за пълна манипулация на изборните резултати. Бяхме пред НДК и "ДЕМОКРАТИЧНО избрания президент Желю Желев ги призна. И ние спряхме.
    Моля не спирайте сега. Протестирайте докато постигнете това, което искате. Млади сте, умни и можещи повече от нас. ( -от 40-те години на Мойсей в пустинята са изминали вече 23)

  78. 78 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#12] от "aramissss":
    Какво летище? Кочината се е окопала в Народното събрание и Мин. съвет,после Прокуратура,Конституционе съд/?/....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK