Протестите ще приключат бързо, защото хората ще се изморят.
ДА ТАКА ЩЕ СТАНЕ!!!
ПОГЛЕДНЕТЕ КАКВО СТАНА ВЪВ ВАРНА. СЛЕД масов протест с 70 000 варненци само кмета но не и общинския съвет подаде оставка. Общинския съвет и до днес е в общината в същия състав. Варненци не намират за нужно пак да си губят времето по улиците, защото връзката им с управляващите не съществува.
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
Няма красив и грозен протест.Просто през зимата хората протестираха за цени,а сега за морал.И двете са важни. Дали ще се откажем ? През 97 г. 2 месеца мръзнахме по площадите.Можем и повече!
Много точно казано! Не съм съгласен само с това:
"Протестите ще приключат бързо, защото хората ще се изморят. Грешно."
Това е вярно. "Избраното" правителствто (слагам го в кавички, защото истината е, че ние не сме искали ДПС да ни управлява, а БСП да са им патерица) няма да подаде оставка, дори ако протеста отиде още няколко седмици. Защо да го правят? Тях на практика нищо не ги смущава. Те си управляват, наместват се вече навсякъде малко по малко, не вършат никаква смислена работа до момента, освен да плюят управлението на Герб, но не показват че са по-добри от него и ... си кротуват докато хората започнат да намаляват. Веднъж започнали да намаляват за няколко дни всичко ще приключи и те ще могат спокойно и тихично да си вършат каквото си знаят, но вече научили урока, че не трябва да се вдига много шум покрай конкретни техни действия.
Това повтаряне, че във Варна сте излезли 70 хиляди през зимата взе нещо да ме съмнява. По мои наблюдения да сте стигали до към 10 000 човека, което също не е малко.
Но престани с варненци. Какво направихте на изборите? Кои са вашите избранници в парламента? От кои политичеки партии?
А кой ще ви е кмет скоро и от коя партия.
Във Варна все още силната партия е ТИМ и да не се окаже, че
[quote#2:"Øϰϰå Çҩßё"]масов протест с 70 000 варненци[/quote]
са протестирали за тях.
Сега как е Варна, а?
Russia delenda est ---- Путин kiss май ЕС! ----- www. деньги .ru.net :-)
Ако не се канализира позитивната енергия на хората!
Ако не се намерят сред тях умни, интелгентни, знаещи, можещи, които, хайде да не управляват, но да участват създадат нормални правла за управлние (разбирайте закони, правлнци, наредби, нрмативи, та дори и конституция).
Ако протестиращите, а с тях и народа се поддадат на стихийни сили и постигнат само -"Оставка", "Оставка" и нищо повече, правилата ще ги пишат тези същите дето са ни яхнали и десетият мит ще се стовари с пълна сила върху главите ни.
Така че, не само протестирайте, а и мислете!
[quote#8:"Øϰϰå Çҩßё"]каква беше промяната след мръзненето през 97 ???? че до днес още не сме я видяли[/quote]
ами правителството на Иван Костов доведе до необратимата интеграция на България в ЕС и НАТО. Това е най-значителното събитие в най-новата история на България.
Онези, отвъд барикадите тогава (същите тези комунисти) бяха категорично против България да членува в ЕС. Ако не се беше случила 97-ма, България сега щеше да бъде като Сърбия, Беларус, Молдова.
Аз искам България да бъде на полагаемото си място в Европа. Вие, рублофилите, искате България да стане руска губерния.
Няма да стане.
@Боян Юруков – Тази стратегия е изключително порочна, но е на практика неизбежния резултат от first-past-the-post методологията за избор на народни представители. Обезсмислянето на гласуването за някой различен от очертаващите се две главни политически сили прави реално невъзможно да се гласува извън статуквото. Дори някаква част от гласоподавателите да решат че ще гласуват “протестно” за някоя от малките политически сили, смазващото мнозинство ще гласува за пръвите двама, което прави безсмислен всякакъв протест. Прави също така практически невъзможно появяването на политическата сцена на изцяло нов играч, чист от годините натрупана мръсотия на съществуващите партии, а в тях самите няма процеси които да изтикат компрометираните личности за да бъдат заменени с нови лица.
Ситуацията е патова, и за съжаление единствения видим правилен ход е не да гласуваме за нова политическа сила, а да гласуваме за нов електорат, if you know what I mean.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Добър анализ, но не казва дали Дневник/Капитал са в морално праведна позиция да насърчават протестите или не. Тоест, хубаво казва, че те ги разпалват допълнително, но дали това е лошо или добро според псайглас? Освен това, не знам какви медии чете псайглас, но и по други сайтове има интересни отразявания на протестите, целящи да създават идентичност. На трета група сайтове (тези на Пеевски и КТБ) пък няма почти нищо.
Макар, че са ти натракали само минуси, си невероятно прав.
Позитивнат енергия от 1997 бе употребена от шепа хора, които дадоха началото на това, което доведе до сегашното положение.
Я пишештите минуси да си сложат ръка на сърцето, помислят и кажат, защо гласуваха през 2001 година за Царо, 2005 за Сергея и тройната ламя, а после и за Тиквичко.
Защото като български овцедушни персони все недоволствахме от предишните, и има защо (ако взелите властта през 1997 са били перфектни, защо сега ги няма на политическата карта, или пак ще гворим пак за световен заговор, нали уж народът казва), после защо чакахме следващите да ни оправят.
И те ни оправяха ама а...но, та затова сега сме по площадите!
http://psyglass.net/?p=322 само,дето едно не е ясно,ако си читател на дневник,не може да протестираш срещу свинщините ли?
Стига с тези внушения,кой как и кого манипулира...
Ако въпросът е само за хляба и заплатите, няма нужда да коментираме.
Тук говорим за цял модел за управление, чието начало бе поставено именно през 1997 година (до тогава си беше пълен хаос).
И този модел на управление се разви и доизроди до сегашните висини!
Но никой не може да ме убеди, че от 1997до 2001 год. са управлявали добрите, пък после дошли лошите и видите ли какво стана.
Ако тогава са управлявали добрите, защо народът не е оценил това и Иван Костов не е още министър председател???
Просто неговите золуми бяха по префинени, тогава имаше доста да се краде (цяла държава с бивша държавна собственост, станала ничия) като матерални активи, а сега те свършиха (всичко се разграби и парцелира, дори земята и гората) и какво остана за доошушкване, ами народа български!
Авоарите от които може сега да се краде са доста по ограничени, и лютата битка на сегашните е кой да ги докопа. Просто няма за всички.
Това е разликата от 1997 и 2013 год. нищо друго!
И какво предлагаш ти?Да стоим и да чакаме, така ли?По-добре си кажи и се опитай да промениш нещо, отколкото да спиш и да критикуваш.Обърни се към историята - повечето събития не са се случили от първия път.И ако всички бяха като теб, сега щеше да говориш някакъв друг език, но не и български.
Същността на управлението така или иначе се свежда до разпределянето на ресурси. Хората, които контролират този процес имат по дефиниция изключителната възможност да решават конкретните правила, механизми и бенефициенти на разпределението. Затова не е изненада, че те и техни близки са винаги сред бенефициентите - явно или скрито. Това е обективен факт. В този смисъл е безпредметно да говорим как ще си изберем почтени политици. Властта корумпира не в престъпния, а в един ненатрапчив и естествен смисъл на думата. Не заради слабости в характера, а заради възможности. Вижте какви трансформации претърпяха някои от политиците през годините. ного от тях започнаха като едно, а двършиха като друго. Затова мисля, че не е толкова важно кого точно избираме. Нека не се фокусираме само върху този проблем, защото стигаме до безизходица. По-съществени са правилата на политическата игра и прозрачността - това да променим и гарантираме.
въпросът не е за моралната правота, която определено е на страната на протеста, а за това че под прикритието на "независима" журналистика изданията на Икономедия провеждат собствен дневен ред.
Обединява ни едно и също нещо – искаме псевдо-дясното- КОЕ е ???, псевдо-лявото- КОЕ е ? ....
.........
Ако някой си мисли , че лявото в България , не е МАФИЯТА , съдебната система , полицейщината и т.н..,
то ТОЙ нищо не разбрал :)
Който не знае , КОИ са олигарсите , той ПАК нищо не е разбрал ...
Който разчита на леви да свалят ТАЗИ власт - той се самозаблуждава ..
Който си мисли, че с аполитичност ще спечели ПОЛИТИЧЕСКА борба , той е наивен :)
Който разчита на някакви "фронтове"..да му донесат нещо НОВО в бъдеще , то той е романтик и мечтател ...
Който не скандира : Червени БОКЛУЦИ , то , той още НЕ е дорасъл да се бори за СВОБОДАТА и Демокрацията ..:))
Определено не е много удобно. Особено когато се казва истината.
Но най-важното, което явно се игнорира, е свързаността на 100% от българските медии с олигархията. Просто няма независими медии. Медийната манипулация не е спирала и тече и в момента.
Дали Бареков е по-лош от Кулезич. Ха-ха-ха. Просто се замислете как едни манипулатори се заместват с други. Жалкото е, че хората, протестиращите, не се усещат как ги вкарват пак в определена схема.
Много вдъхновено, но издържливостта на протестиращите, винаги и навсякъде, е крайна и завършва или безславно или с кървава провокация. А правителството или там другите заинтересовани, преценяват кое им е изгодно и как да използват ситуацията, само и единствено в своя лична, хищническа изгода. Но парата на недоволството трябва да се освободи, това си е социален феномен. Така че животът всякак минава!
Да така е напълно си прав и сега по магазините няма хляб и олио като по време на Виденовата зима.
Моля само не ми казвайте и то докато си купувате хляб и олио, че какво от това като хората нямат пари да си ги купят.
97 България направи крачка в правилната посоко, но донякъде отбихме в грешна пресечка. Сега имаме шанс да се поправим вече имаме "GPS" или според ДРУГАРИТЕ "лумпенет"
Защото нещата трябва да се казват с реалните имена,
Който си мисли , че олигархията НЕ е проруска , то той е самозаблуждаваш се ...
Който си мисли , че алгафарита , курумбашевци , кутевци , първановци, станишевци , камовци , и сие '"дисиденти"" в БКП- бсп - - просто се лъже , мнооого...Ама много ..)))
Който вярва НЕЩО на комунист- дете или родител -от НОМЕНКЛАТУРАТА на БКП , то , по-добре да не идва на протестите ...:))
Когато червената "'аристокрация"" / Гея / се бори с червената "втора" класа /първан / , то това не ни интересува ..))
И едните , и другите са фалш , червен , архаичен , изостанал , аборигенски, тошовски...))
Какъв е ЕДИНСТВЕНИЯТ начин тази прекрасна статия да стигне до пенсионерите, циганите и тънещите в информационна мъгла хора - чрез разпространението и вестниците на Цветан Василев и Делян Пеевски!?
Е, нали се сещате, че никога няма да стане това!
За кого ще гласуват те отново на следващите избори? За тези, които ги превърнаха в скотове!
Сигурен съм, че можем и много повече. Сега е и лято, а и никой не е гладен. А през 1997 мои колеги от университета, припадаха от глад, докато събирахме сухи клони от Борисовата, а после пак седяха на пейките на Орлов мост. Много хора се прибраха в провинцията тогава, поради заплахата от гладна смърт. В стола на Софийския срещу един купон даваха чиния с ориз и едно кюфтенце от 20 грама. Това наистина не се забравя... Затова и този път няма да се предадем...
Защото НЕ СМЕ ЗАБРАВИЛИ!!!
Ох на бати агънци-багънцито )))))) Хубаво е написала акулката Съгласен съм с нея. Само завършекът "Протестът няма послания и искания.", е те тук не ми е ясно, ама никак )))
Или да си го кажа направо )) Разбрах кого неще да я управлява Акулката, но не разбрах кого иска! Ама точно и конкретно!
Напиши де, сладур, кой да бъде на мястото на Орешарски? Именце да чуя, без значение какво - кеф ти Боко, кеф ти Костов, кеф ти Мартинчо, само напиши именце, за да е ясно за кого са протестите. За против кого са ми се проглушиха ушите
Преди време (преди да почнат протестите) бях пуснал коментар да се протестира предимно "ЗА", т.е. за конкретни мерки които искаме, а не толкова "ПРОТИВ" сегашното статукво.
Аз не виждам моят глас от последните избори представен в парламента, и една от причините е съществуващата 4% бариера.
Апропо, аз искам тази бариера да отпадне (или да се намали до необходимия процент за влизане на един депутат в парламента), за да може при следващите избори да има по-голям шанс моят глас да бъде представен в парламента а да не е размит в мажоритарния вот (доколкото го има).
Мисля че това е разумно искане.
Не искам да ме управляват хора, за които най-важното нещо след като дойдоха на власт е:
- да се опитат да рестартират огромен като разходи проект, със съмнителна възвращаемост
- поставянето на ГДБОП в подчинение на ДАНС и поставянето на "удобен" човек (с откровени връзки и зависимост от българската мафия) на върха на тази структура
Не казвам, че само това са направили или че само това ще направят. Има смислени идеи и решения които се вземат. Но са малко, твърде малко.
И когато следват гаф, след гаф, за мен поне е ясно че тези хора не могат и не бива да управляват България и да я представят пред света.
Ти какво мислиш, и по-важното какво искаш?
"Ние не наследяваме земята на нашите предци, ние я взимаме назаем от децата ни." Индианска поговорка
Червенко , болшевишко и КУХО , ако всички болшевики мислеха , като МЕН , България щеше да е цветуща евро-атлантическа държава ..)))
Ама болшевиките , като ТЕБ , нямаше да ги има - ТОВА е условието за просперитет..>))
Никога и никъде ТЕ не са не направили просперираща държава , съвременна и демократична ..
Но, ти това не можеш да го вденеш...:)
Айде , че си имам работа , а и съм на митинг ,довечера ..))
Старите седесари излязохме и сте свършени , запомни го )))
ИМЕННО!!! нали не мислиш, че тия 70 000 искат ТИМ!
ИМЕННО няма смисъл, понеже всичко се решава под масата и това ясно се вижда като пример след протестите във Варна.
Все пак ние си счупихме главите и видяхм, че с мирни протести не става, но явно тук никой не е престъпник или убиец та да отърве останалите от тая напаст ТИМ-КОМУНИСТИ-ГЕРБАРИ и всяка друга управляваща сволач.
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
[quote#50:"BIG AL"]Червенко , болшевишко и КУХО , ако всички болшевики мислеха , като МЕН [/quote]
Ами така мислите,всичките БОЛШЕВИКИ!Заради това мислене на СИНИ и ЧЕРВЕНИ болшевики се провали преходът и разпадна СДС от 1991,заради вас дойде Крадлив Дедо и после Тригъзата след 2000!
[quote#50:"BIG AL"]Старите седесари излязохме и сте свършени , запомни го )))[/quote]
Старите КВО?....ЧЕНГЕТА,може би!?!...Нещо не те помня от 90 години,май тогава си се оглеждал като суек у стърнище накъде да се мушнеш?
С тролове НЕ КОМУНИКИРАМ!...Цветя и бонбони НЕ ПИЯ!
Аз искам хората в България да живеят щастливо, да имат работа, децата им да не са по света и да не са инвеститорите на роднините си от зад граница с прочент 50 % от общите чужди инвестиции които влизат в държавата. Кои са "вие русофилите" не ги знам. Виждам фактите и че сме потънали до къето вече въздух няма.
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
малко мислят тук с главите си, поне не с тия които носят на раменете си. но не това е проблема на държавата, не. проблема е, че всичко, което държавата произвежда все още отива в джобовете на стотина семейства, които почти 70 г. си развяват байряка на нашата земя.
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
Айде стига бе, не е от първия нито втория нито стония. Недостойни хора ни управляват и те трябва да изчезнат из корен. Не виждам друг начин на измъкване от ситуацията освен насилствен.
цитирам си по-преден коментар "искам хората в България да живеят щастливо, да имат работа, децата им да не са по света и да не са инвеститорите на роднините си от зад граница с прочент 50 % от общите чужди инвестиции които влизат в държавата. Кои са "вие русофилите" не ги знам. Виждам фактите и че сме потънали до къето вече въздух няма."
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
Това са МОИТЕ причини да бъда на протеста! Поздравления за автора, който е неподписан, тоест може да е всеки един от нас! Никога не съм си мислел, че непосочването на автор би ми допаднало, ама е факт - ние сме на улицата с обща цел. Знаете ли какво пише на сградата на парламента? Ние, протестиращите, ЗНАЕМ!
[quote#35:"buran"] под прикритието на "независима" журналистика изданията на Икономедия провеждат собствен дневен ред.[/quote]
Има десетки други медии. Информацията на Икономедия не е задължителна, както беше навремето информацията от Работническо Дело и радиоточката в крафевермата.
"Това е протестът на красивите и креативните – и грешно, и вярно."
Единствената ми поправка в целия текст е в горното изречение да се премахне "и грешно". Вярното е "вярно". Хората са красиви и креативни. Те не искат вандалщини, разрушения, сблъсъци. Искат да градят живота си така, кокто го виждат! Чувствуват, че го могат, наясно са, кое им пречи. И са много, и стават все повече! Никога не съм мислил, че в сегашния ми живот ще видя толкова много, толкова красиви и креативно настроени хора. И то в България! Просто съм щастлив, че ми се случи!
[quote#54:"Øϰϰå Çҩßё"]Аз искам хората в България да живеят щастливо, да имат работа, децата им да не са по света и да не са инвеститорите на роднините си от зад граница с прочент 50 % от общите чужди инвестиции които влизат в държавата[/quote]
Ами това искат и тези, които са на улицата. Ти защо не излезш да ги подкрепиш? Те са там и за теб, и за мен, и за децата ни.
[quote#64:"trippleseven"]Ами това искат и тези, които са на улицата. Ти защо не излезш да ги подкрепиш? Те са там и за теб, и за мен, и за децата ни.[/quote]
А стига бе! Аз като ги гледам протестиращите, правят всичко възможно да падне правителството и парламента, да има нови избори, и заради профукването на 6 месеца, догодина да караме на сегашният Дянков бюджет.
Ти луд ли си?
На протеста мога да отида, само ако се организира такова протестиране, че да оплакна поглед http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5868991
първата крачка към това да не позволяваш да бъдеш манупилиран, е да можеш да прецениш вярно и да разбереш, че някой (се опитва да) го прави... 36
,сигурно с избора си на Дневник за четиво,съм на ясно,коя е моята чаша чай,така че забрави дидактиката!
Може и да е изненадващо,но има такива граждани в републиката ни...ходят на работа,протестират след работа,плащат си сметките и ходят на почивка и?!Нямат право да се възмущават ли?Всички такива ли,трябва да избираме терминал 2.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
"...А кой ще дойде след това? Ние. Голама част от тези хиляди хора ще потърсят начин да участват в определянето на новите правила и ще се включат в управлението посредство предоставените ни от закона инструменти..."
Когато днес попитах един познат дали ходи на протестите, той ми отговори, че не искал да се занимава с глупости и каза: "Е, какво искаш, като се махнат тези кой ще ни управлява? Майката с количката от улицата ли?" Казах: "Да, нима жена, която е майка не може да управлява?"
Понеже в последните дни от много страни чувам "ако не са тези, ще са другите и пак ще бъде същото", стигнах до извода, че масово хората не могат (или не искат, защото така е по-лесно) да погледнат извън "кутията", извън поставените им рамки, капаци и т.н. Не могат да си представят, че нещата биха могли да бъдат съвсем различни, ако държавата я управляват честни и родолюбиви българи. Вероятно въобще не могат да си представят, че съществуват такива българи... и че това биха могли да бъдат те самите...
[quote#65:"Федор Венедиктович Езерский"]На протеста мога да отида, само ако се организира такова протестиране, че да оплакна поглед...[/quote]
Ти ако на протеста разчиташ, за да "оплакнеш поглед", си бил много по-зле, отколкото предполагах при първоначалните си съприкосновения с неадекватността ти.
Основният мит, който се създава и се утвърждава по този протест:
Средната класа е съвестта.
Присвояването от страна на готините, добре ситуираните, усмихнатите и щастливите, спокойните и купонясващите, умеещите да говорят и да се представят в добра светлина на позицията морален съдник, съвест на обществото.
Приватизирането на тази изключителна позиция на съвестта на нацията е направо гнусно.
Много ми е смешно като почнат да се оправдават "протестиращите" как не били срещу турците/ромите/хората без шапка, а били срещу ДПС...
Как никой не се сети да ги пита "а защо сте срещу ДПС"? Спонтанният отговор ще бъде "защото са турци"...
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."
[quote#30:"cucing"]Ако тогава са управлявали добрите, защо народът не е оценил това и Иван Костов не е още министър председател??? [/quote]
Народа може и да бъде подведен един- два, три пъти, но от 2001ва до сега поне му се изясни, че управляващите от тогава до сега за нищо не стават.
Още по-смешно ми е като излязат някакви хора да протестират "срещу политическата класа", срещу "мафията" и защото те били честни, а политиците били нечестни..
А КОЙ избра тия политици бе? Марсианците ли? И какви са тия политици? Марсианци ли са, или са просто хора като всички други в България, тоест като протестиращите..
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."
До коментар [#80] от "abhorration":
Задай си въпроса, защо ГЕРБ не иска Вот на недоверие. Има необходимите депутати да го внесе, пред Народното Събрание ще дойдат поне 50 хил., но Бойко се страхува и той от протеста. Ето затова хората от протеста, казват че са против
[quote#80:"abhorration"]"срещу политическата класа", срещу "мафията"[/quote]
Тези хора в Парламента, никой реално не представляват и наистина трябва ново тесте карти, с нови правила. Иначе през зимата, ще ги бият по улиците като кажат че са политици.
... Ако протестиращите бяха по-различни и искаха промяна до сега да са направили една партия на честните, работливите и некорумпираните и ако мнозинството искаше същото щеше да гласува за тях. Но такова нещо няма. Защото нито те са различни нито мнозинството иска това.
И не, Костов не алтернатива. Костов е живеещ в измислен свят сектант, който унищожи българската икономика, българското здравеопазване, българското образование и бългаското селско стопанство. И си получи заслуженото на изборите..
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."
.. И по думите на един познат бизнесмен (истински, не бивш комунист с червено куфарче, не банкер и не приближен до властта, а такъв който ПРОИЗВЕЖДА нещо) "такава корупция каквато имаше по времето на Костов никога не е имало в България, до най-високо ниво в правителството"...
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."
Стилно, силно, разумно и сдържано–емоционално. С една дума – прекрасто. Бих се радвал и изводите–твърдения да са достатъчно категорични не само по стил и по увереност, но за съжаление не е така. Все пак съм първите шест твърдения нямам каква да кажа. Тук всеки упрек, дори ако е основателен, би бил просто заяждане. Така че пръв е проблемът за класите.
За съжаление, класите реално съществуват. Те се определят от имуществените отношения в обществото –както между хората като личности, така и между хората и държавата. И няма как да ги пренебрегнем. По времето на класическия капитализъм (до 1917 година) и в преходния период на преминаване от класически към политически глобализиран капитализъм (1917 – 1970) в обществото съществуват три основни класи: Капиталистическа (едробуржоазната), която изцяло ползва само чужд наемен труд, средно и дребнобуржоазна (средна) класа, която ползва основно собствен, а честичко и чужд наемен труд, но в сравнително ограничени размери, и хората на наемния труд (класата на наемните работнизи и служители), кото изцяло зависят от своя работодател. През преходния период средната класа постепенно изчезва и сега имаме на практика само две основни класи – класата на експлоататорите, която за придобиването на своите богатства използва изцяло чужд наемен труд, и класата на наемните работници и служители, към която можем да прикачим и дребния бизнес (сложно е да се обясни защо).
Тъй като хората от средната класа не зависеха пряко нито от капиталистите, нито от наемните работници, и бяха добре материално, те бяха политически и икономически независими и се държаха в политиката като незевисими. Затова тогава държавите със силна средна класа бяха и стабилни, и проспериращи. Без големи отклонения в материалните възможности на хората. И затова тогава не се налагаше да има социални помощи.
Вие, които протестирате сега, сте вероятно почти изцяло от класата на експлоатираните продавачи на наемен труд. Или дребни бизнесмени. И поради това малко или много зависине от едрия бизнес. но сте от тази прослойка в нея, която е сравнително добре материално. Но от всичко, което чета и виждам по телевизията (сам аз съм на 82 години), основната част от участниците в сегашните протести има обществените и политическите качества на липсващата вече средна класа. Така че това, че ви приемат за такива, е нещо като политическо признание за вашите политически възможности и действия.
Увереността за това, че протестите ще продължат дълго, не е конкретна. Колко дълго? Седмици, месеци или години? Да речем, четири години, до следващите редовни избори? А върху това трябва да се помисли без емоции, защото така, както се развиват събитията сега, управляващите могат да ви изтърпят и четири години. Защото, забележете, те пак си правят каквото знаят и каквото си искат, и само когато направят някакъв по-сериозен гаф, се извиняват. И пак продължават по същия начин. Може ли съвременната заместничка на някогашната средна класа да поддържа четири години протести? А и защо да ги поддържа, щом те на практника не пречат на управляващите да си играят своите игрички?
Упрекът, че протестиращите нямат послания и искания, изказан така, може и да не е верен, но на практика нещата са точно такива. Първо, защото те не са достатъчно конкретни. И второ, защото не са императивни (задължителни). Да, вие например искате нов изборен кодекс. В какъв срок? И какви разпоредби непременно трябва да има в него? А кои сегашни положения непременно трябва да отпаднат? И само един нов изборен кодекс достатъчен ли е, за да разкара мошениците политикани и алчниите олигарси от яслите на държавната власт?
Следователно, увереността ви, че краят на вашите протести няма да е като на предходните, може и да излезе ялова, ако своевременно не се опитате да разберете поведението на управляващите, техните конкреттни общи цели и огромните възможности, с които те разполагат. Ако не разберете своите слабости и не промените сегашната си стратегия и тактика.
До коментар [#7] от "buran":
Защото не е вярно отражение на действителността, а обикновена манипулация.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
[quote#35:"buran"]под прикритието на "независима" журналистика изданията на Икономедия провеждат собствен дневен ред.[/quote]
БТВ провежда ли..."собствен дневен ред"? Ами ТВ7? Бареков? СКАТ? Сидеров? БСП/ДПС?......
Едно място, дето се изказва малко по-различно от вашите платени и подкупни медии, и на вас ви пречи! Искате и то да говори като платените от вас! Позор!!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
[quote#80:"abhorration"]А КОЙ избра тия политици бе? Марсианците ли? И какви са тия политици? [/quote]
А те излъгаха ли избирателите?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
[quote#0:"статията"]Отново ще е същото. Грешно, скоро няма да е същото.[/quote]Силно искам да вярвам, че ще е така.
[quote#30:"cucing"]Ако тогава са управлявали добрите, защо народът не е оценил това и Иван Костов не е още министър председател???[/quote]Добрите не са управлявали и няма да управляват никога по простата причина, че те битуват единствено в страната на чудесата. А кой какво и как оценява виждаме постоянно и затова сме се превърнали в пълни нихилисти и мизантропи.
Добре, не си длъжен да харесваш Иван Костов - нито него, нито управлението му - имаш това право и не възнамерявам да те убеждавам в каквото и да е, но искам да добавя един щрих, затова цитирам една част от постинга ти. Въпроса с медийното влияние и отразяване в онези времена/години е много важен. Нетът беше нещо доста различно от днес, новинарските и тези на агенциите сайтове още повече. Нова ТВ мисля беше все още на ниво кабеларка, БТВ тъкмо получаваше лиценз. Мнението на хората в много голяма степен се влияеше от вестниците - за това най-вече исках да пиша. "Труд" и "24 часа" имаха по спомени някъде около 500 000 тираж, за първия съм сигурен. Нямаше ги Ирена "майката-героиня" и Делян "детето-чудо", но имаше единт агент Бор (Тошо Тошев). Дори на мнозина вече да им е писнало от постоянното повдигане на тая тема, тя винаги е играла водеща роля във всяко събитие в България след 1989 г.
"Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015
[quote#84:"abhorration"] Костов е живеещ в измислен свят сектант, който унищожи българската икономика[/quote]
А вашите любимци, като живеят в "реален" свят, защо не я въстановиха, след цели 12 години? Не посмяха да променят и до ден днешен нищо от основните принципни промени направени от Костов, но и не можаха да ги доразвият, или поне да ги прилагат като хората, не им стига интелект за това.
Единствената дясна партия в България е ДСБ. Всички останали са комунисти или техни креатури. Щом за Иван Костов гласуваха под 4%, значи ще има много време още да теглим червеното иго, скрито под една или друга маска. Тези протести са герберски. Защото не виждам друго послание, освен връщане на павианите отново на власт. за 4 години събориха икономиката. Сега да я затрият нацяло ли? Няма да стане. Не искам да виждам в управлението хора, които са неуки, боси в икономическата област и свързани с подземния свят.
Айде на митинга ..!!!!!!
Няма нищо по- хубаво от това , да видиш ГЪРЧЕЩИ се червени БОКЛУЦИ , падащи от власт !!! и лаещи после цял ден по телевизии и радиа !!!!
"Лумпени" от НЕТ-а , сега ,му е времето ...)))
Изриването на червените боклуци престои ...:)
Каква естетическа и 'философска " наслада е ..това ..
хахахахаааа...:))
[quote#30:"cucing"]Ако тогава са управлявали добрите, защо народът не е оценил това и Иван Костов не е още министър председател??? [/quote]
След управлението на СДС на изборите събраха 830 338 гласа.Симеон упя да убеди доста избиратели,че ще прави същото но по-бързо.СДС отиде на тези избори с обещние България да се присъедини към ЕС през 2007г,както и стана,но някои обещаха да оправят България за 800 дни и хората "поверваха".И още нещо,От 1997 г до сега се управлява по икономическата и социална програма на СДС от тогава,и валутния борд,и единната ставка по ДДС,и "швейцарското правило" за ръст на пенсиите,и структурата на осигурителната и здравноосигурителна систми функционират по модел от тогава,дори в по експертните дебати се говореше и за политика към преминаване към плосък данък.За три мандата след Костов се сещам за пет свестни неща,създаването на система на административно правосъдие с уговорката,че доста окепазиха АПК и много материални закони,и приеха доста по-лош от предишния ГПК ,допълнитлно влошен в последствие,на Търговския регистър,на правното регламентиране на Акционерните дружества със специална инвестиционна цел,въвеждането на плоския подоходен данък.Толкова за три мандата.За извършените гадости ще идат няколко гигабайта.
До коментар [#47] от "Федор Венедиктович Езерский":
[quote#47:"Федор Венедиктович Езерский"]Напиши де, сладур, кой да бъде на мястото на Орешарски? Именце да чуя, без значение какво - кеф ти Боко, кеф ти Костов, кеф ти Мартинчо, само напиши именце, за да е ясно за кого са протестите. За против кого са ми се проглушиха ушите [/quote]
Протестите са за правилата. Като си приемат правилник за дейността на НС в който само за рептилии от сириус 6 нема вратичка... работата е ясна. Не, че не мога да издържа Ореховски като премиер, мога. Но ако се приемат с малки стъпки поне оправяне на процедурите и правилата. Иначе ше го шибам в гъза. Това е накратко моята позиция. Или спазвате правилата които и да сте или ви шибам в гъза. Мисля, че е отговорна гражданска позиция и доста кратка и ясна.
[quote#92:"Култура ми Бойко"]Защото не виждам друго послание, освен връщане на павианите отново на власт.[/quote]
Какви павиани ти се привиждат в ГЕРБ,павиана е интелигентна и симпатична маймуна.Техният интелкт е на амеба,достатъчен само за таксис,т.е елемнтарно движение за приближаване или отдалечаване от даден дразнител.
Общо взето и аз така го виждам протеста.
Натрапването на политици и партия ще отблъсне много хора.
Всеки има различни виждания, НО .... сега трябва да търсим общите и фундаментални ценности, които ни обединяват. Това, че всеки от нас се МЪЧИ(да наистина се мъчи!) да ги припознае в партия или лидер е по-скоро въпрос на желание, а не на действителност. Това е компромис, който всеки от нас прави за да си даде надежда.
В този ред на мисли е хубаво да си даваме с/ка, че всичкии от нас искат справедлива и законна държава, ясен и представителен изборен кодекс, ефективни и коректни държавни институции.
Нека да подходиме към тези ценности, като граждани, а не през трибуната на партийните шайки.
Нека да се обединяваме по конкретни въпроси и да натискаме, докато не се получи
"Партии трябва да потърсят път към протестиращите, а не протестиращите към партиите. И да – мразим ви безплатно."
....................................
Хм, не съм много убеден, че това ще стане, защото, според мен, десните партии не искат да "яхат" тези протести - правилна позиция според мен.
Аз така (опростенчески) виждам нещата: партиите предлагат продукт (програми за управление) и хората избират този продукт, който им допада най-много. Ако партиите отидат при протестиращите, това ще ми заприлича малко на "разносна търговия", а по начало тези маркетингови прийоми не ми се нравят.
Разбира се, може би най-добре е протестът да роди своя собствена партия, която щеима много допирни точки с реформаторските политически субекти в момента (те са десни формации в момента).
[quote#17:"д-р Замен #ignorevolen"]Това повтаряне, че във Варна сте излезли 70 хиляди през зимата взе нещо да ме съмнява[/quote]
Може да те съмнява,но е истина.В София когато излязат толкова хора,тогава най-вероятно ще паднат и сегашните управляващи.
[quote#8:"Øϰϰå Çҩßё"]потънали сме под дъното[/quote]
Зависи какво искаш да кажеш. Ако е в материално изражение - не не сме, до дъното от времената на Луканов и Виденов има още много, макар че искат да ни заведат там.
А иначе, като обществена ситуация - да, благодарение именно на наследниците на Луканов и Виденов днес сме на дъното, че и зълбаем. Комунягите направо ни връщат в първи клас.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
alchemist
Рейтинг: 835 НеутралноБраво!
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 616 ГневноПротестите ще приключат бързо, защото хората ще се изморят.
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоДА ТАКА ЩЕ СТАНЕ!!!
ПОГЛЕДНЕТЕ КАКВО СТАНА ВЪВ ВАРНА. СЛЕД масов протест с 70 000 варненци само кмета но не и общинския съвет подаде оставка. Общинския съвет и до днес е в общината в същия състав. Варненци не намират за нужно пак да си губят времето по улиците, защото връзката им с управляващите не съществува.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1334 НеутралноПочнаха да се въдят експертите и разбирачите...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКhodounski
Рейтинг: 2874 НеутралноНяма красив и грозен протест.Просто през зимата хората протестираха за цени,а сега за морал.И двете са важни. Дали ще се откажем ? През 97 г. 2 месеца мръзнахме по площадите.Можем и повече!
xm...
Рейтинг: 1301 НеутралноОт списъка бих поправил едно "грешно" на "вярно" и още две "грешно" на "и грешно, и вярно".
Иначе съм твърдо "за" всички опити като тоя да се поосмислят и структурират нещата.
l.d
Рейтинг: 418 ВеселоПриятно обединява всички текстове, които четох през последните дни на страницата на Дневник (особено читателски коментари).
Винаги има "но"Браво на Магдалина!
buran
Рейтинг: 470 НеутралноДневник, като публикувате "От блоговете", публикувайте защо не публикувате и това:
http://psyglass.net/?p=322
или не е много удобно?
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#4] от "hodounski":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общокаква беше промяната след мръзненето през 97 ???? че до днес още не сме я видяли, напротив, потънали сме под дъното
Питанка
Рейтинг: 1291 НеутралноПротестът е на Хората, на Гражданите, на Данъкоплатците - все с главна буква. Протестът е на Лумпените, но не на Пачаврите.
"Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"vive la fête
Рейтинг: 8 Неутрално"Тази статия изразява само мнението на нейния автор". Грешно.
georgi_val
Рейтинг: 418 НеутралноМного точно казано! Не съм съгласен само с това:
"Протестите ще приключат бързо, защото хората ще се изморят. Грешно."
Това е вярно. "Избраното" правителствто (слагам го в кавички, защото истината е, че ние не сме искали ДПС да ни управлява, а БСП да са им патерица) няма да подаде оставка, дори ако протеста отиде още няколко седмици. Защо да го правят? Тях на практика нищо не ги смущава. Те си управляват, наместват се вече навсякъде малко по малко, не вършат никаква смислена работа до момента, освен да плюят управлението на Герб, но не показват че са по-добри от него и ... си кротуват докато хората започнат да намаляват. Веднъж започнали да намаляват за няколко дни всичко ще приключи и те ще могат спокойно и тихично да си вършат каквото си знаят, но вече научили урока, че не трябва да се вдига много шум покрай конкретни техни действия.
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 616 НеутралноКЪМ коментар [#2]:
NA--ISKAT-DA-GONYAT-NYAKOI-OT-UCHASTNITSITE__42867
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоМНОГО ХУБАВО ЧЕ МИ ПРАСКАТЕ МИНУСИ, но това са фактите от Варна, не ми е приятно да го констатирам, но съм обективна, ето четете и вие >> http://petel.bg/OKOLO-100-DUSHI-NA-PROTEST-VAV-VAR
hodounski
Рейтинг: 2874 НеутралноДо коментар [#8] от "Øϰϰå Çҩßё":
През февруари 97 взимах 4000лв заплата ,а 1 хляб струваше 300лв. ако го намериш.Смятай ти, че ми е топло.
veragena
Рейтинг: 470 НеутралноЗа съжаление не съм оптимист за "светлото бъдеще". От цялата ситуация, най-много да си върнем Борисов... Дано да греша!
sto67nes
Рейтинг: 1240 Неутрално"Дневник" публикува текста на Магдалина Генова от "Блогът на нервната акула". Всичко,така лие??? Или е само виждане на автора????
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!Darth Plagueis
Рейтинг: 1334 НеутралноДо коментар [#8] от "Øϰϰå Çҩßё":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОгромна. Ако ти не си я видял, то проблемът е много сериозен, но пък си е само твой.
Чарли
Рейтинг: 1636 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "Øϰϰå Çҩßё":
Russia delenda est ---- Путин kiss май ЕС! ----- www. деньги .ru.net :-)Това повтаряне, че във Варна сте излезли 70 хиляди през зимата взе нещо да ме съмнява. По мои наблюдения да сте стигали до към 10 000 човека, което също не е малко.
Но престани с варненци. Какво направихте на изборите? Кои са вашите избранници в парламента? От кои политичеки партии?
А кой ще ви е кмет скоро и от коя партия.
Във Варна все още силната партия е ТИМ и да не се окаже, че
[quote#2:"Øϰϰå Çҩßё"]масов протест с 70 000 варненци[/quote]
са протестирали за тях.
Сега как е Варна, а?
cucing
Рейтинг: 624 НеутралноАко не се канализира позитивната енергия на хората!
ура и да живей!!!Ако не се намерят сред тях умни, интелгентни, знаещи, можещи, които, хайде да не управляват, но да участват създадат нормални правла за управлние (разбирайте закони, правлнци, наредби, нрмативи, та дори и конституция).
Ако протестиращите, а с тях и народа се поддадат на стихийни сили и постигнат само -"Оставка", "Оставка" и нищо повече, правилата ще ги пишат тези същите дето са ни яхнали и десетият мит ще се стовари с пълна сила върху главите ни.
Така че, не само протестирайте, а и мислете!
tam17540965
Рейтинг: 624 Неутрално"....шаманите, съветниците, гамизите, Вежди и Нешка кликата,...."
За това , три пъти браво, много ми хареса.
" Отново ще е същото. Грешно, скоро няма да е същото."
А дано, ама надали!
Салмонела
Рейтинг: 1240 НеутралноПравителството ще си изкара мандата.
УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!Грешно.
b777
Рейтинг: 514 Гневно[quote#8:"Øϰϰå Çҩßё"]каква беше промяната след мръзненето през 97 ???? че до днес още не сме я видяли[/quote]
#ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕами правителството на Иван Костов доведе до необратимата интеграция на България в ЕС и НАТО. Това е най-значителното събитие в най-новата история на България.
Онези, отвъд барикадите тогава (същите тези комунисти) бяха категорично против България да членува в ЕС. Ако не се беше случила 97-ма, България сега щеше да бъде като Сърбия, Беларус, Молдова.
Аз искам България да бъде на полагаемото си място в Европа. Вие, рублофилите, искате България да стане руска губерния.
Няма да стане.
Музар
Рейтинг: 1291 НеутралноНе всичко ми харесва в следващия цитат, но се замислете действително ли избираме?
omment-25708
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдИ как това може да се промени?!
Едно малко старо мнение, от преди протестите:
http://yurukov.net/blog/2013/05/06/koi-naistina/#c
@Боян Юруков – Тази стратегия е изключително порочна, но е на практика неизбежния резултат от first-past-the-post методологията за избор на народни представители. Обезсмислянето на гласуването за някой различен от очертаващите се две главни политически сили прави реално невъзможно да се гласува извън статуквото. Дори някаква част от гласоподавателите да решат че ще гласуват “протестно” за някоя от малките политически сили, смазващото мнозинство ще гласува за пръвите двама, което прави безсмислен всякакъв протест. Прави също така практически невъзможно появяването на политическата сцена на изцяло нов играч, чист от годините натрупана мръсотия на съществуващите партии, а в тях самите няма процеси които да изтикат компрометираните личности за да бъдат заменени с нови лица.
Ситуацията е патова, и за съжаление единствения видим правилен ход е не да гласуваме за нова политическа сила, а да гласуваме за нов електорат, if you know what I mean.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1599 Неутрално[quote#17:"д-р Замен #ignorevolen"]Сега как е Варна, а? [/quote]
Във Варна кметът ще е Портних, от ГЕРБ.
Музар
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#22:"Музар"]малко старо мнение[/quote]
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдОпс, пропуснах името на автора:
lanzz каза :
4 юни 2013 в 08:48:47
blaf
Рейтинг: 587 НеутралноДо коментар [#7] от "buran":
Добър анализ, но не казва дали Дневник/Капитал са в морално праведна позиция да насърчават протестите или не. Тоест, хубаво казва, че те ги разпалват допълнително, но дали това е лошо или добро според псайглас? Освен това, не знам какви медии чете псайглас, но и по други сайтове има интересни отразявания на протестите, целящи да създават идентичност. На трета група сайтове (тези на Пеевски и КТБ) пък няма почти нищо.
cucing
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#8] от "Øϰϰå Çҩßё":
ура и да живей!!!Макар, че са ти натракали само минуси, си невероятно прав.
Позитивнат енергия от 1997 бе употребена от шепа хора, които дадоха началото на това, което доведе до сегашното положение.
Я пишештите минуси да си сложат ръка на сърцето, помислят и кажат, защо гласуваха през 2001 година за Царо, 2005 за Сергея и тройната ламя, а после и за Тиквичко.
Защото като български овцедушни персони все недоволствахме от предишните, и има защо (ако взелите властта през 1997 са били перфектни, защо сега ги няма на политическата карта, или пак ще гворим пак за световен заговор, нали уж народът казва), после защо чакахме следващите да ни оправят.
И те ни оправяха ама а...но, та затова сега сме по площадите!
haokarapora
Рейтинг: 470 Любопитноhttp://psyglass.net/?p=322 само,дето едно не е ясно,ако си читател на дневник,не може да протестираш срещу свинщините ли?
haokaraporaСтига с тези внушения,кой как и кого манипулира...
ju.li
Рейтинг: 982 НеутралноНе знам. Това е първият протест от '89 г. насам, който не ме грабва и не кара гърлото ми да се свие. Ходих, видях, повиках... нооо нещо не ми е тамън. И все си спомням за палежа на партийния дом. Как зад искрените протестиращи са се промъквали влечугите. 0%B0%D0%B1%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%82%D1%8F%D1%85%D0% B0_%D0%BC%D1%83%D1%82%D1%80%D0%B8__%D0%BF%D0%B0%D0 %BB%D0%B8%D0%BB%D0%B8_%D0%9F%D0%B0%D1%80%D1%82%D0% B8%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D1%8F_%D0%B4%D0%BE%D0%BC_-el- 513.html
http://www.bolgari.net/%D0%9A%D0%B0%D0%BA_%D0%B7%D
Коте
Рейтинг: 880 НеутралноКомундерите са боклуци,вярно
cucing
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#13] от "hodounski":
ура и да живей!!!Ако въпросът е само за хляба и заплатите, няма нужда да коментираме.
Тук говорим за цял модел за управление, чието начало бе поставено именно през 1997 година (до тогава си беше пълен хаос).
И този модел на управление се разви и доизроди до сегашните висини!
Но никой не може да ме убеди, че от 1997до 2001 год. са управлявали добрите, пък после дошли лошите и видите ли какво стана.
Ако тогава са управлявали добрите, защо народът не е оценил това и Иван Костов не е още министър председател???
Просто неговите золуми бяха по префинени, тогава имаше доста да се краде (цяла държава с бивша държавна собственост, станала ничия) като матерални активи, а сега те свършиха (всичко се разграби и парцелира, дори земята и гората) и какво остана за доошушкване, ами народа български!
Авоарите от които може сега да се краде са доста по ограничени, и лютата битка на сегашните е кой да ги докопа. Просто няма за всички.
Това е разликата от 1997 и 2013 год. нищо друго!
salvador
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#8] от "Øϰϰå Çҩßё":
Комунистите са опасни за нашето здраве!!!И какво предлагаш ти?Да стоим и да чакаме, така ли?По-добре си кажи и се опитай да промениш нещо, отколкото да спиш и да критикуваш.Обърни се към историята - повечето събития не са се случили от първия път.И ако всички бяха като теб, сега щеше да говориш някакъв друг език, но не и български.
veragena
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#8] от "Øϰϰå Çҩßё":
примерно...
Че намаляхме с 2 милиона
лизард
Рейтинг: 495 Неутрално18:30. Макар че то е ясно де
Публикувано през m.dnevnik.bg
Toshko Postalkov
Рейтинг: 367 НеутралноСъщността на управлението така или иначе се свежда до разпределянето на ресурси. Хората, които контролират този процес имат по дефиниция изключителната възможност да решават конкретните правила, механизми и бенефициенти на разпределението. Затова не е изненада, че те и техни близки са винаги сред бенефициентите - явно или скрито. Това е обективен факт. В този смисъл е безпредметно да говорим как ще си изберем почтени политици. Властта корумпира не в престъпния, а в един ненатрапчив и естествен смисъл на думата. Не заради слабости в характера, а заради възможности. Вижте какви трансформации претърпяха някои от политиците през годините. ного от тях започнаха като едно, а двършиха като друго. Затова мисля, че не е толкова важно кого точно избираме. Нека не се фокусираме само върху този проблем, защото стигаме до безизходица. По-съществени са правилата на политическата игра и прозрачността - това да променим и гарантираме.
buran
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#25] от "blaf":
въпросът не е за моралната правота, която определено е на страната на протеста, а за това че под прикритието на "независима" журналистика изданията на Икономедия провеждат собствен дневен ред.
buran
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#27] от "haokarapora":
първата крачка към това да не позволяваш да бъдеш манупилиран, е да можеш да прецениш вярно и да разбереш, че някой (се опитва да) го прави...
BIG AL
Рейтинг: 1291 ВеселоОбединява ни едно и също нещо – искаме псевдо-дясното- КОЕ е ???, псевдо-лявото- КОЕ е ? ....
)
)
))
BIG AL.........
Ако някой си мисли , че лявото в България , не е МАФИЯТА , съдебната система , полицейщината и т.н..,
то ТОЙ нищо не разбрал :
Който не знае , КОИ са олигарсите , той ПАК нищо не е разбрал ...
Който разчита на леви да свалят ТАЗИ власт - той се самозаблуждава ..
Който си мисли, че с аполитичност ще спечели ПОЛИТИЧЕСКА борба , той е наивен :
Който разчита на някакви "фронтове"..да му донесат нещо НОВО в бъдеще , то той е романтик и мечтател ...
Който не скандира : Червени БОКЛУЦИ , то , той още НЕ е дорасъл да се бори за СВОБОДАТА и Демокрацията ..:
parasailor
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#7] от "buran":
Определено не е много удобно. Особено когато се казва истината.
Но най-важното, което явно се игнорира, е свързаността на 100% от българските медии с олигархията. Просто няма независими медии. Медийната манипулация не е спирала и тече и в момента.
Дали Бареков е по-лош от Кулезич. Ха-ха-ха. Просто се замислете как едни манипулатори се заместват с други. Жалкото е, че хората, протестиращите, не се усещат как ги вкарват пак в определена схема.
Петя Сотирова
Рейтинг: 470 НеутралноМного вдъхновено, но издържливостта на протестиращите, винаги и навсякъде, е крайна и завършва или безславно или с кървава провокация. А правителството или там другите заинтересовани, преценяват кое им е изгодно и как да използват ситуацията, само и единствено в своя лична, хищническа изгода. Но парата на недоволството трябва да се освободи, това си е социален феномен. Така че животът всякак минава!
OMUNVINGE
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#26] от "cucing":
Да така е напълно си прав и сега по магазините няма хляб и олио като по време на Виденовата зима.
Моля само не ми казвайте и то докато си купувате хляб и олио, че какво от това като хората нямат пари да си ги купят.
97 България направи крачка в правилната посоко, но донякъде отбихме в грешна пресечка. Сега имаме шанс да се поправим вече имаме "GPS" или според ДРУГАРИТЕ "лумпенет"
Защото нещата трябва да се казват с реалните имена,
Right COMRADES!
BIG AL
Рейтинг: 1291 ВеселоКойто си мисли , че олигархията НЕ е проруска , то той е самозаблуждаваш се ...
)))
BIG ALКойто си мисли , че алгафарита , курумбашевци , кутевци , първановци, станишевци , камовци , и сие '"дисиденти"" в БКП- бсп - - просто се лъже , мнооого...Ама много ..
BIG AL
Рейтинг: 1291 ВеселоКойто вярва НЕЩО на комунист- дете или родител -от НОМЕНКЛАТУРАТА на БКП , то , по-добре да не идва на протестите ...:
))
))
))
BIG ALКогато червената "'аристокрация"" / Гея / се бори с червената "втора" класа /първан / , то това не ни интересува ..
И едните , и другите са фалш , червен , архаичен , изостанал , аборигенски, тошовски...
Мурджо
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#41] от "BIG AL":
С тролове НЕ КОМУНИКИРАМ!...Цветя и бонбони НЕ ПИЯ!До коментар [#42] от "BIG AL":
Който не забелязва,че "BIG AL" разсъждава и агитира като дрът БГЛШЕВИК и ТРОЦКИСТ се заблуждава!ГЕТЕРАЛНО!
Frank Zappa
Рейтинг: 1082 НеутралноКакъв е ЕДИНСТВЕНИЯТ начин тази прекрасна статия да стигне до пенсионерите, циганите и тънещите в информационна мъгла хора - чрез разпространението и вестниците на Цветан Василев и Делян Пеевски!?
Кандидат за член на ПП Четвърти километърЕ, нали се сещате, че никога няма да стане това!
За кого ще гласуват те отново на следващите избори? За тези, които ги превърнаха в скотове!
s.o.a.d.
Рейтинг: 367 ГневноДо коментар [#4] от "hodounski":
Сигурен съм, че можем и много повече. Сега е и лято, а и никой не е гладен. А през 1997 мои колеги от университета, припадаха от глад, докато събирахме сухи клони от Борисовата, а после пак седяха на пейките на Орлов мост. Много хора се прибраха в провинцията тогава, поради заплахата от гладна смърт. В стола на Софийския срещу един купон даваха чиния с ориз и едно кюфтенце от 20 грама. Това наистина не се забравя... Затова и този път няма да се предадем...
Защото НЕ СМЕ ЗАБРАВИЛИ!!!
blaf
Рейтинг: 587 НеутралноДо коментар [#35] от "buran":
Ами като не ти харесва - не чети. Например аз не понасям медиите на Пеевски и не ги чета
Федор Езерский
Рейтинг: 861 ВеселоОх на бати агънци-багънцито
)))))) Хубаво е написала акулката
Съгласен съм с нея. Само завършекът "Протестът няма послания и искания.", е те тук не ми е ясно, ама никак
)))
)) Разбрах кого неще да я управлява Акулката, но не разбрах кого иска! Ама точно и конкретно!
Или да си го кажа направо
Напиши де, сладур, кой да бъде на мястото на Орешарски? Именце да чуя, без значение какво - кеф ти Боко, кеф ти Костов, кеф ти Мартинчо, само напиши именце, за да е ясно за кого са протестите. За против кого са ми се проглушиха ушите
Федор Езерский
Рейтинг: 861 ВеселоТа.... някой знае ли кой ще изпълни исканията на протестиращите?
Златин Златев
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#7] от "buran":
"Ние не наследяваме земята на нашите предци, ние я взимаме назаем от децата ни." Индианска поговоркаДоста интересна гледна точка.
Преди време (преди да почнат протестите) бях пуснал коментар да се протестира предимно "ЗА", т.е. за конкретни мерки които искаме, а не толкова "ПРОТИВ" сегашното статукво.
Аз не виждам моят глас от последните избори представен в парламента, и една от причините е съществуващата 4% бариера.
Апропо, аз искам тази бариера да отпадне (или да се намали до необходимия процент за влизане на един депутат в парламента), за да може при следващите избори да има по-голям шанс моят глас да бъде представен в парламента а да не е размит в мажоритарния вот (доколкото го има).
Мисля че това е разумно искане.
Не искам да ме управляват хора, за които най-важното нещо след като дойдоха на власт е:
- да се опитат да рестартират огромен като разходи проект, със съмнителна възвращаемост
- поставянето на ГДБОП в подчинение на ДАНС и поставянето на "удобен" човек (с откровени връзки и зависимост от българската мафия) на върха на тази структура
Не казвам, че само това са направили или че само това ще направят. Има смислени идеи и решения които се вземат. Но са малко, твърде малко.
И когато следват гаф, след гаф, за мен поне е ясно че тези хора не могат и не бива да управляват България и да я представят пред света.
Ти какво мислиш, и по-важното какво искаш?
BIG AL
Рейтинг: 1291 ВеселоДо коментар [#43] от "Червенко - S.I.":
)))
))
)
))
)))
BIG ALЧервенко , болшевишко и КУХО , ако всички болшевики мислеха , като МЕН , България щеше да е цветуща евро-атлантическа държава ..
Ама болшевиките , като ТЕБ , нямаше да ги има - ТОВА е условието за просперитет..>
Никога и никъде ТЕ не са не направили просперираща държава , съвременна и демократична ..
Но, ти това не можеш да го вденеш...:
Айде , че си имам работа , а и съм на митинг ,довечера ..
Старите седесари излязохме и сте свършени , запомни го
Федор Езерский
Рейтинг: 861 ВеселоДо коментар [#50] от "BIG AL":
Ахахахахах! Оставка на С.Д.С. (Сергей Димитревич Станишев) и незабавна ЛУСТРАЦИЯ на тези, които го подкрепиха на снощният пленум!!!
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#17] от "д-р Замен #ignorevolen":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоИМЕННО!!! нали не мислиш, че тия 70 000 искат ТИМ!
ИМЕННО няма смисъл, понеже всичко се решава под масата и това ясно се вижда като пример след протестите във Варна.
Все пак ние си счупихме главите и видяхм, че с мирни протести не става, но явно тук никой не е престъпник или убиец та да отърве останалите от тая напаст ТИМ-КОМУНИСТИ-ГЕРБАРИ и всяка друга управляваща сволач.
Мурджо
Рейтинг: 470 Любопитно[quote#50:"BIG AL"]Червенко , болшевишко и КУХО , ако всички болшевики мислеха , като МЕН [/quote]
С тролове НЕ КОМУНИКИРАМ!...Цветя и бонбони НЕ ПИЯ!Ами така мислите,всичките БОЛШЕВИКИ!Заради това мислене на СИНИ и ЧЕРВЕНИ болшевики се провали преходът и разпадна СДС от 1991,заради вас дойде Крадлив Дедо и после Тригъзата след 2000!
[quote#50:"BIG AL"]Старите седесари излязохме и сте свършени , запомни го )))[/quote]
Старите КВО?....ЧЕНГЕТА,може би!?!...Нещо не те помня от 90 години,май тогава си се оглеждал като суек у стърнище накъде да се мушнеш?
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#21] от "trippleseven":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоАз искам хората в България да живеят щастливо, да имат работа, децата им да не са по света и да не са инвеститорите на роднините си от зад граница с прочент 50 % от общите чужди инвестиции които влизат в държавата. Кои са "вие русофилите" не ги знам. Виждам фактите и че сме потънали до къето вече въздух няма.
El Chuncho
Рейтинг: 1134 НеутралноДо коментар [#10] от "vive la fête":
Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[email protected]
Рейтинг: 436 Неутрално... вярно и точно казано за протестите - браво на автора!
няма кой, значи – аз, няма кога, значи – сега! Control - C Control - V! DONT Control - ME! ... Просто е НАЛИ!Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#26] от "cucing":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общомалко мислят тук с главите си, поне не с тия които носят на раменете си. но не това е проблема на държавата, не. проблема е, че всичко, което държавата произвежда все още отива в джобовете на стотина семейства, които почти 70 г. си развяват байряка на нашата земя.
El Chuncho
Рейтинг: 1134 НеутралноПреживели "катарзис"- грешно.
Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. ИвановØϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#31] от "salvador":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоАйде стига бе, не е от първия нито втория нито стония. Недостойни хора ни управляват и те трябва да изчезнат из корен. Не виждам друг начин на измъкване от ситуацията освен насилствен.
цитирам си по-преден коментар "искам хората в България да живеят щастливо, да имат работа, децата им да не са по света и да не са инвеститорите на роднините си от зад граница с прочент 50 % от общите чужди инвестиции които влизат в държавата. Кои са "вие русофилите" не ги знам. Виждам фактите и че сме потънали до къето вече въздух няма."
Мурджо
Рейтинг: 470 Весело[quote#54:"Øϰϰå Çҩßё"]Кои са "вие русофилите" не ги знам. [/quote]
С тролове НЕ КОМУНИКИРАМ!...Цветя и бонбони НЕ ПИЯ!А стига веееее,не ги знайш?
Противниците,исконния враг на „ние болшевиките“!
nasshole
Рейтинг: 367 ВеселоТова са МОИТЕ причини да бъда на протеста! Поздравления за автора, който е неподписан, тоест може да е всеки един от нас! Никога не съм си мислел, че непосочването на автор би ми допаднало, ама е факт - ние сме на улицата с обща цел. Знаете ли какво пише на сградата на парламента? Ние, протестиращите, ЗНАЕМ!
!яиссор аз рукНищо вече няма да е същото... Страхуваме ли ви?
b777
Рейтинг: 514 Весело[quote#35:"buran"] под прикритието на "независима" журналистика изданията на Икономедия провеждат собствен дневен ред.[/quote]
#ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕИма десетки други медии. Информацията на Икономедия не е задължителна, както беше навремето информацията от Работническо Дело и радиоточката в крафевермата.
Дон Кихот
Рейтинг: 1189 Весело"Това е протестът на красивите и креативните – и грешно, и вярно."
Единствената ми поправка в целия текст е в горното изречение да се премахне "и грешно". Вярното е "вярно". Хората са красиви и креативни. Те не искат вандалщини, разрушения, сблъсъци. Искат да градят живота си така, кокто го виждат! Чувствуват, че го могат, наясно са, кое им пречи. И са много, и стават все повече! Никога не съм мислил, че в сегашния ми живот ще видя толкова много, толкова красиви и креативно настроени хора. И то в България! Просто съм щастлив, че ми се случи!
b777
Рейтинг: 514 Любопитно[quote#54:"Øϰϰå Çҩßё"]Аз искам хората в България да живеят щастливо, да имат работа, децата им да не са по света и да не са инвеститорите на роднините си от зад граница с прочент 50 % от общите чужди инвестиции които влизат в държавата[/quote]
#ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕАми това искат и тези, които са на улицата. Ти защо не излезш да ги подкрепиш? Те са там и за теб, и за мен, и за децата ни.
Федор Езерский
Рейтинг: 861 Неутрално[quote#64:"trippleseven"]Ами това искат и тези, които са на улицата. Ти защо не излезш да ги подкрепиш? Те са там и за теб, и за мен, и за децата ни.[/quote]
8991
А стига бе! Аз като ги гледам протестиращите, правят всичко възможно да падне правителството и парламента, да има нови избори, и заради профукването на 6 месеца, догодина да караме на сегашният Дянков бюджет.
Ти луд ли си?
На протеста мога да отида, само ако се организира такова протестиране, че да оплакна поглед
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=586
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#64] от "trippleseven":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоаз от февруари съм навън. четири месеца - нищо.
още колко да изкарам на улицата???
haokarapora
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#27] от "haokarapora":
,сигурно с избора си на Дневник за четиво,съм на ясно,коя е моята чаша чай,така че забрави дидактиката!
haokaraporaпървата крачка към това да не позволяваш да бъдеш манупилиран, е да можеш да прецениш вярно и да разбереш, че някой (се опитва да) го прави... 36
Може и да е изненадващо,но има такива граждани в републиката ни...ходят на работа,протестират след работа,плащат си сметките и ходят на почивка и?!Нямат право да се възмущават ли?Всички такива ли,трябва да избираме терминал 2.
t5eyes
Рейтинг: 487 НеутралноБЪЛГАРИЯ ПОД ИГОТО
свят, спри да се кланяш на богинята КалиСиновете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 1555 ВеселоТвърдо за, че даже и против

И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...toto_a
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#44] от "Frank Zappa":
колкото и да не ти се вярва пенсионерите гласуваха за герб
toto_a
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#44] от "Frank Zappa":
и си прав гласуват точно за тези, които ги превърнаха в скотове
Vessita
Рейтинг: 8 Неутрално"...А кой ще дойде след това? Ние. Голама част от тези хиляди хора ще потърсят начин да участват в определянето на новите правила и ще се включат в управлението посредство предоставените ни от закона инструменти..."
Няма невъзможни неща!Когато днес попитах един познат дали ходи на протестите, той ми отговори, че не искал да се занимава с глупости и каза: "Е, какво искаш, като се махнат тези кой ще ни управлява? Майката с количката от улицата ли?" Казах: "Да, нима жена, която е майка не може да управлява?"
Понеже в последните дни от много страни чувам "ако не са тези, ще са другите и пак ще бъде същото", стигнах до извода, че масово хората не могат (или не искат, защото така е по-лесно) да погледнат извън "кутията", извън поставените им рамки, капаци и т.н. Не могат да си представят, че нещата биха могли да бъдат съвсем различни, ако държавата я управляват честни и родолюбиви българи. Вероятно въобще не могат да си представят, че съществуват такива българи... и че това биха могли да бъдат те самите...
PinotNoar
Рейтинг: 421 ВеселоБРАВО НА АВТОРА, СТРАХОТНА СТАТИЯ ... И ДО ДОВЕЧЕРА НА УРЕЧЕНОТО МЯСТО!!!!!
Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн ....B52
Рейтинг: 1622 ЛюбопитноПоздрави за хубавите думи и оптимизма на Авторката!
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.С повече такива ГРАЖДАНИ има по улиците има вероятност за СМИСЛЕНО бъде6те!
Norman Granz
Рейтинг: 4298 НеутралноМного добър анализ - ние сме на улицата, защото ни писна да не ни броят за хора.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Norman Granz
Рейтинг: 4298 Неутрално[quote#65:"Федор Венедиктович Езерский"]На протеста мога да отида, само ако се организира такова протестиране, че да оплакна поглед...[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Ти ако на протеста разчиташ, за да "оплакнеш поглед", си бил много по-зле, отколкото предполагах при първоначалните си съприкосновения с неадекватността ти.
znaya
Рейтинг: 418 НеутралноОсновният мит, който се създава и се утвърждава по този протест:
Средната класа е съвестта.
Присвояването от страна на готините, добре ситуираните, усмихнатите и щастливите, спокойните и купонясващите, умеещите да говорят и да се представят в добра светлина на позицията морален съдник, съвест на обществото.
Приватизирането на тази изключителна позиция на съвестта на нацията е направо гнусно.
abhorration
Рейтинг: 0 ВеселоМного ми е смешно като почнат да се оправдават "протестиращите" как не били срещу турците/ромите/хората без шапка, а били срещу ДПС...
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."Как никой не се сети да ги пита "а защо сте срещу ДПС"? Спонтанният отговор ще бъде "защото са турци"...
fribble
Рейтинг: 383 Неутрално[quote#30:"cucing"]Ако тогава са управлявали добрите, защо народът не е оценил това и Иван Костов не е още министър председател??? [/quote]
Народа може и да бъде подведен един- два, три пъти, но от 2001ва до сега поне му се изясни, че управляващите от тогава до сега за нищо не стават.
abhorration
Рейтинг: 0 ЛюбопитноОще по-смешно ми е като излязат някакви хора да протестират "срещу политическата класа", срещу "мафията" и защото те били честни, а политиците били нечестни..
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."А КОЙ избра тия политици бе? Марсианците ли? И какви са тия политици? Марсианци ли са, или са просто хора като всички други в България, тоест като протестиращите..
abhorration
Рейтинг: 0 Неутрално... Не случайно няма алтернатива. Просто такова е нивото на хората в България. Протестиращите не са по-различни. Просто още не са дошли на власт...
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."gbj06554106
Рейтинг: 530 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "buran":
Ами защото автора на посочения от Вас материал е от "смотаните".
Друго е да си от готините
stoiank
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#80] от "abhorration":
Задай си въпроса, защо ГЕРБ не иска Вот на недоверие. Има необходимите депутати да го внесе, пред Народното Събрание ще дойдат поне 50 хил., но Бойко се страхува и той от протеста. Ето затова хората от протеста, казват че са против
[quote#80:"abhorration"]"срещу политическата класа", срещу "мафията"[/quote]
Тези хора в Парламента, никой реално не представляват и наистина трябва ново тесте карти, с нови правила. Иначе през зимата, ще ги бият по улиците като кажат че са политици.
abhorration
Рейтинг: 0 Неутрално... Ако протестиращите бяха по-различни и искаха промяна до сега да са направили една партия на честните, работливите и некорумпираните и ако мнозинството искаше същото щеше да гласува за тях. Но такова нещо няма. Защото нито те са различни нито мнозинството иска това.
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."И не, Костов не алтернатива. Костов е живеещ в измислен свят сектант, който унищожи българската икономика, българското здравеопазване, българското образование и бългаското селско стопанство. И си получи заслуженото на изборите..
abhorration
Рейтинг: 0 Неутрално.. И по думите на един познат бизнесмен (истински, не бивш комунист с червено куфарче, не банкер и не приближен до властта, а такъв който ПРОИЗВЕЖДА нещо) "такава корупция каквато имаше по времето на Костов никога не е имало в България, до най-високо ниво в правителството"...
VenRus2008 : "Eврeйските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна."glog
Рейтинг: 624 НеутралноСтилно, силно, разумно и сдържано–емоционално. С една дума – прекрасто. Бих се радвал и изводите–твърдения да са достатъчно категорични не само по стил и по увереност, но за съжаление не е така. Все пак съм първите шест твърдения нямам каква да кажа. Тук всеки упрек, дори ако е основателен, би бил просто заяждане. Така че пръв е проблемът за класите.
За съжаление, класите реално съществуват. Те се определят от имуществените отношения в обществото –както между хората като личности, така и между хората и държавата. И няма как да ги пренебрегнем. По времето на класическия капитализъм (до 1917 година) и в преходния период на преминаване от класически към политически глобализиран капитализъм (1917 – 1970) в обществото съществуват три основни класи: Капиталистическа (едробуржоазната), която изцяло ползва само чужд наемен труд, средно и дребнобуржоазна (средна) класа, която ползва основно собствен, а честичко и чужд наемен труд, но в сравнително ограничени размери, и хората на наемния труд (класата на наемните работнизи и служители), кото изцяло зависят от своя работодател. През преходния период средната класа постепенно изчезва и сега имаме на практика само две основни класи – класата на експлоататорите, която за придобиването на своите богатства използва изцяло чужд наемен труд, и класата на наемните работници и служители, към която можем да прикачим и дребния бизнес (сложно е да се обясни защо).
Тъй като хората от средната класа не зависеха пряко нито от капиталистите, нито от наемните работници, и бяха добре материално, те бяха политически и икономически независими и се държаха в политиката като незевисими. Затова тогава държавите със силна средна класа бяха и стабилни, и проспериращи. Без големи отклонения в материалните възможности на хората. И затова тогава не се налагаше да има социални помощи.
Вие, които протестирате сега, сте вероятно почти изцяло от класата на експлоатираните продавачи на наемен труд. Или дребни бизнесмени. И поради това малко или много зависине от едрия бизнес. но сте от тази прослойка в нея, която е сравнително добре материално. Но от всичко, което чета и виждам по телевизията (сам аз съм на 82 години), основната част от участниците в сегашните протести има обществените и политическите качества на липсващата вече средна класа. Така че това, че ви приемат за такива, е нещо като политическо признание за вашите политически възможности и действия.
Увереността за това, че протестите ще продължат дълго, не е конкретна. Колко дълго? Седмици, месеци или години? Да речем, четири години, до следващите редовни избори? А върху това трябва да се помисли без емоции, защото така, както се развиват събитията сега, управляващите могат да ви изтърпят и четири години. Защото, забележете, те пак си правят каквото знаят и каквото си искат, и само когато направят някакъв по-сериозен гаф, се извиняват. И пак продължават по същия начин. Може ли съвременната заместничка на някогашната средна класа да поддържа четири години протести? А и защо да ги поддържа, щом те на практника не пречат на управляващите да си играят своите игрички?
Упрекът, че протестиращите нямат послания и искания, изказан така, може и да не е верен, но на практика нещата са точно такива. Първо, защото те не са достатъчно конкретни. И второ, защото не са императивни (задължителни). Да, вие например искате нов изборен кодекс. В какъв срок? И какви разпоредби непременно трябва да има в него? А кои сегашни положения непременно трябва да отпаднат? И само един нов изборен кодекс достатъчен ли е, за да разкара мошениците политикани и алчниите олигарси от яслите на държавната власт?
Следователно, увереността ви, че краят на вашите протести няма да е като на предходните, може и да излезе ялова, ако своевременно не се опитате да разберете поведението на управляващите, техните конкреттни общи цели и огромните възможности, с които те разполагат. Ако не разберете своите слабости и не промените сегашната си стратегия и тактика.
Храбър
Рейтинг: 1790 НеутралноДо коментар [#7] от "buran":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Защото не е вярно отражение на действителността, а обикновена манипулация.
Храбър
Рейтинг: 1790 Неутрално[quote#35:"buran"]под прикритието на "независима" журналистика изданията на Икономедия провеждат собствен дневен ред.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"БТВ провежда ли..."собствен дневен ред"? Ами ТВ7? Бареков? СКАТ? Сидеров? БСП/ДПС?......
Едно място, дето се изказва малко по-различно от вашите платени и подкупни медии, и на вас ви пречи! Искате и то да говори като платените от вас! Позор!!
Храбър
Рейтинг: 1790 Неутрално[quote#80:"abhorration"]А КОЙ избра тия политици бе? Марсианците ли? И какви са тия политици? [/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"А те излъгаха ли избирателите?
Brickleberry
Рейтинг: 726 Неутрално[quote#0:"статията"]Отново ще е същото. Грешно, скоро няма да е същото.[/quote]Силно искам да вярвам, че ще е така.
"Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015[quote#30:"cucing"]Ако тогава са управлявали добрите, защо народът не е оценил това и Иван Костов не е още министър председател???[/quote]Добрите не са управлявали и няма да управляват никога по простата причина, че те битуват единствено в страната на чудесата. А кой какво и как оценява виждаме постоянно и затова сме се превърнали в пълни нихилисти и мизантропи.
Добре, не си длъжен да харесваш Иван Костов - нито него, нито управлението му - имаш това право и не възнамерявам да те убеждавам в каквото и да е, но искам да добавя един щрих, затова цитирам една част от постинга ти. Въпроса с медийното влияние и отразяване в онези времена/години е много важен. Нетът беше нещо доста различно от днес, новинарските и тези на агенциите сайтове още повече. Нова ТВ мисля беше все още на ниво кабеларка, БТВ тъкмо получаваше лиценз. Мнението на хората в много голяма степен се влияеше от вестниците - за това най-вече исках да пиша. "Труд" и "24 часа" имаха по спомени някъде около 500 000 тираж, за първия съм сигурен. Нямаше ги Ирена "майката-героиня" и Делян "детето-чудо", но имаше единт агент Бор (Тошо Тошев). Дори на мнозина вече да им е писнало от постоянното повдигане на тая тема, тя винаги е играла водеща роля във всяко събитие в България след 1989 г.
fribble
Рейтинг: 383 Неутрално[quote#84:"abhorration"] Костов е живеещ в измислен свят сектант, който унищожи българската икономика[/quote]
А вашите любимци, като живеят в "реален" свят, защо не я въстановиха, след цели 12 години? Не посмяха да променят и до ден днешен нищо от основните принципни промени направени от Костов, но и не можаха да ги доразвият, или поне да ги прилагат като хората, не им стига интелект за това.
Арон
Рейтинг: 1291 НеутралноЕдинствената дясна партия в България е ДСБ. Всички останали са комунисти или техни креатури. Щом за Иван Костов гласуваха под 4%, значи ще има много време още да теглим червеното иго, скрито под една или друга маска. Тези протести са герберски. Защото не виждам друго послание, освен връщане на павианите отново на власт. за 4 години събориха икономиката. Сега да я затрият нацяло ли? Няма да стане. Не искам да виждам в управлението хора, които са неуки, боси в икономическата област и свързани с подземния свят.
BIG AL
Рейтинг: 1291 ВеселоАйде на митинга ..!!!!!!
)))
)
))
BIG ALНяма нищо по- хубаво от това , да видиш ГЪРЧЕЩИ се червени БОКЛУЦИ , падащи от власт !!! и лаещи после цял ден по телевизии и радиа !!!!
"Лумпени" от НЕТ-а , сега ,му е времето ...
Изриването на червените боклуци престои ...:
Каква естетическа и 'философска " наслада е ..това ..
хахахахаааа...:
Илиян Колев
Рейтинг: 710 Неутрално[quote#30:"cucing"]Ако тогава са управлявали добрите, защо народът не е оценил това и Иван Костов не е още министър председател??? [/quote]
След управлението на СДС на изборите събраха 830 338 гласа.Симеон упя да убеди доста избиратели,че ще прави същото но по-бързо.СДС отиде на тези избори с обещние България да се присъедини към ЕС през 2007г,както и стана,но някои обещаха да оправят България за 800 дни и хората "поверваха".И още нещо,От 1997 г до сега се управлява по икономическата и социална програма на СДС от тогава,и валутния борд,и единната ставка по ДДС,и "швейцарското правило" за ръст на пенсиите,и структурата на осигурителната и здравноосигурителна систми функционират по модел от тогава,дори в по експертните дебати се говореше и за политика към преминаване към плосък данък.За три мандата след Костов се сещам за пет свестни неща,създаването на система на административно правосъдие с уговорката,че доста окепазиха АПК и много материални закони,и приеха доста по-лош от предишния ГПК ,допълнитлно влошен в последствие,на Търговския регистър,на правното регламентиране на Акционерните дружества със специална инвестиционна цел,въвеждането на плоския подоходен данък.Толкова за три мандата.За извършените гадости ще идат няколко гигабайта.
block
Рейтинг: 1139 НеутралноДо коментар [#47] от "Федор Венедиктович Езерский":
[quote#47:"Федор Венедиктович Езерский"]Напиши де, сладур, кой да бъде на мястото на Орешарски? Именце да чуя, без значение какво - кеф ти Боко, кеф ти Костов, кеф ти Мартинчо, само напиши именце, за да е ясно за кого са протестите. За против кого са ми се проглушиха ушите [/quote]
Протестите са за правилата. Като си приемат правилник за дейността на НС в който само за рептилии от сириус 6 нема вратичка... работата е ясна. Не, че не мога да издържа Ореховски като премиер, мога. Но ако се приемат с малки стъпки поне оправяне на процедурите и правилата. Иначе ше го шибам в гъза. Това е накратко моята позиция. Или спазвате правилата които и да сте или ви шибам в гъза. Мисля, че е отговорна гражданска позиция и доста кратка и ясна.
Илиян Колев
Рейтинг: 710 Неутрално[quote#92:"Култура ми Бойко"]Защото не виждам друго послание, освен връщане на павианите отново на власт.[/quote]
Какви павиани ти се привиждат в ГЕРБ,павиана е интелигентна и симпатична маймуна.Техният интелкт е на амеба,достатъчен само за таксис,т.е елемнтарно движение за приближаване или отдалечаване от даден дразнител.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 418 НеутралноОбщо взето и аз така го виждам протеста.
Натрапването на политици и партия ще отблъсне много хора.
Всеки има различни виждания, НО .... сега трябва да търсим общите и фундаментални ценности, които ни обединяват. Това, че всеки от нас се МЪЧИ(да наистина се мъчи!) да ги припознае в партия или лидер е по-скоро въпрос на желание, а не на действителност. Това е компромис, който всеки от нас прави за да си даде надежда.
В този ред на мисли е хубаво да си даваме с/ка, че всичкии от нас искат справедлива и законна държава, ясен и представителен изборен кодекс, ефективни и коректни държавни институции.
Нека да подходиме към тези ценности, като граждани, а не през трибуната на партийните шайки.
Нека да се обединяваме по конкретни въпроси и да натискаме, докато не се получи
ivan_lozev
Рейтинг: 367 Неутрално"Партии трябва да потърсят път към протестиращите, а не протестиращите към партиите. И да – мразим ви безплатно."
....................................
Хм, не съм много убеден, че това ще стане, защото, според мен, десните партии не искат да "яхат" тези протести - правилна позиция според мен.
Аз така (опростенчески) виждам нещата: партиите предлагат продукт (програми за управление) и хората избират този продукт, който им допада най-много. Ако партиите отидат при протестиращите, това ще ми заприлича малко на "разносна търговия", а по начало тези маркетингови прийоми не ми се нравят.
Разбира се, може би най-добре е протестът да роди своя собствена партия, която щеима много допирни точки с реформаторските политически субекти в момента (те са десни формации в момента).
mimeto71
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#17:"д-р Замен #ignorevolen"]Това повтаряне, че във Варна сте излезли 70 хиляди през зимата взе нещо да ме съмнява[/quote]
Може да те съмнява,но е истина.В София когато излязат толкова хора,тогава най-вероятно ще паднат и сегашните управляващи.
8th_ball
Рейтинг: 840 Гневно[quote#8:"Øϰϰå Çҩßё"]потънали сме под дъното[/quote]
Зависи какво искаш да кажеш. Ако е в материално изражение - не не сме, до дъното от времената на Луканов и Виденов има още много, макар че искат да ни заведат там.
А иначе, като обществена ситуация - да, благодарение именно на наследниците на Луканов и Виденов днес сме на дъното, че и зълбаем. Комунягите направо ни връщат в първи клас.