За протеста, блокадата, полицията - още една гледна точка

За протеста, блокадата, полицията - още една гледна точка

© Георги Кожухаров



Опитвам се да размишлявам откровено и освободено от симпатии, антипатии, предубеждения и условности, но конкретно - над всичко, което видях на площада пред храма "Св. Александър Невски" на 23 юли вечерта. Изводът ми е, че заливащите ни второ денонощие обяснения - и от властта, и от протестиращите, минават покрай същината на проблема, без да я засегнат, защото и едните, и другите заобикалят основно противоречие.


И властта, и гражданите не искат да признаят, че


конфликтът на площада е заложен по условие

и в такава ситуация много трудно би имал мирно разрешение. Затова и всяка от страните трябва да поеме своята отговорност. Мирният му изход обаче зависи повече от органите на реда, от техния професионализъм и морал.




Какво имаше в сряда  вечерта? Голяма група хора са заобиколили парламента и са решили да не позволят на намиращите се вътре (в случая депутати, министри, администрация и журналисти) да излязат. Полицията е изпратена с цел да осигури излизането им.


В противоположността на двете цели е заложена неизбежността на конфликта От тук нататък във всяка държава, в която и гражданите, и полицията знаят правата си и задълженията си, произтичащи от закона, всеки поема своята отговорност. Това е, което и двете страни не искат да признаят или по-скоро го заобикалят с взаимни обвинения.


По всяка вероятност е имало и провокатори, което се твърди и от гражданите, и от полицията, но аз размишлявам върху добрите протестиращи - нали целта им беше онези от парламента да не излязат. Обаче... неясно докога! Ето защо е неубедителен (за мен) патосът на звучащия повсеместно в ефира въпрос "защо трябваше да се стигне дотук". Ами защото "стигането дотук" е заложено в целите, само че в България не се научихме да носим отговорност нито за целите, нито за средствата за постигането им.


(Говоря за отговорност, защото годината не е 1789 нито 1830 във Франция, за да пратим омразните политици на гилотината, не е и 1905 или 1917 в Русия, за да сложим катинара на учредителното събрание, понеже на болшевиките не им харесал резултатът от изборите, нито е 1956, 1968 или 1980 в комунистическите Будапеща, Прага и Варшава, за да се вдигне въстание. Дилемата "олигархията или гражданите" (която впрочем се нуждае от отделен анализ) в 2013 се решава, уви,  на избори - по принцип и по непреодолимо условие. Колкото и да не ни харесват и принципът, и условието.)


С други думи - неубедителността на публичното говорене за нощта на блокадата идва от сбърканата изначално (или изместена, премълчавана) основа, върху която двете страни градят своите обяснения на случилото се. "Основата" се заобикаля дори от вътрешния министър - забелязахте ли, че на сутринта по БиТиВи


Цветлин Йовчев подметна, но само в скоби, че  "протестът е незаконен, да не забравяме това"


Вметката на министъра, уж случайна и невинна, е важен и много коварен детайл - един ден "детайлът" ще бъде изваден и с него ще бъде ударено по масата (когато се радикализира протестът), така си мисля аз - а засега нека бъдем толерантни, мисли си властта.


Блокадата е гражданско неподчинение, което е допустимо от закона.


Нашия случай обаче е особен, тъй като в блокираната сграда има хора, на които не им се позволява да излязат (приемаме, че тази е целта на протеста в конкретната вечер на конкретното място). И тъй като нашият протест е специфичен и с друго (той няма организатори и водачи, въобще хора, които могат да бъдат попитани за колко време е планирано неподчинението и за колко време онези отвътре няма да бъдат пуснати да си отидат), конфликтът става още по-неизбежен.


Да видим как преследваха и постигаха целите си двете страни в неизбежния конфликт.


Наблюденията ми са разобличителни за полицията и смесени за протестиращите граждани


На 23 юли към 22 ч. влязох на площад "Александър Невски" откъм широкия подстъп на ул. "Оборище".


В периферията на площада видях млад мъж, който тичаше и викаше "Да се съберат мъже, да дойдат веднага мъже." Обърнах се назад и видях, че зад мен голяма група полицаи (и аз като колегата Иван Бедров наричам полиция всички униформени в онази вечер -  жандармерия,  охранителна полиция,  специални части) навлизаше на площада откъм "Оборище". Мъже и жени насядаха на паважа пред униформените, някои легнаха, полицаите опитваха да си пробият път и от сблъсъка се разпадаха на малки групи, някои оставаха сами, настъпи хаос, понесоха се викове.


Униформен, вероятно началник на някакво ниво - съдя по възрастта му и различната униформа, беше блъснат от граждани, той политна, изправи се, но отново политна, блъскан от други, изпусна радиостанцията си, цялото му усилие беше съсредоточено в едно - да си вземе радиостанцията, и по тази подробност разбрах, че указанието отгоре е да не се употребява сила (говоря за конкретния момент - към 22 часа). Мъжете от плътната група граждани около униформения се държаха различно - докато едни го бутаха, блъскаха и му пречеха да се изправи, други заставаха пред бутащите го, за да ги спрат, жени вдигаха ръце, за да покажат мирния характер на протеста си.


Групата полицаи бяха на практика разпръснати от плътното множество граждани и


никак не разбирах какво всъщност прави полицията, каква е целта й


- сякаш се мъчеха просто да минат през тълпата, но какво ще постигнат като минат, неясно.


От една радиостанация дочух "Изтласкване, изтласкване". Множеството се затваряше и носеше след полицаите, никакъв път не се отваряше за никого и за нищо. Просто хаос.


Млад униформен (изглеждаше двайсетина-годишен) се оказа по едно време съвсем сам, заобиколен плътно от множеството (предимно жени), които вдигнаха ръце за да покажат че не се съпротивляват, и запяха химна, а той стоеше неподвижен, мълчеше и излъчваше абсолютна безпомощност и обърканост. Почти крещях, за де ме чуе "Защо си сам", "Кой е шефът ти, кой ви командва, къде е", оглеждах се за телевизионни колеги и камери, за да питат и те, а униформеният мълчеше като в ступор. В един момент той се обърна и бавно си тръгна от площада, съпроводен от ръкоплясканията на протестиращите.


(На другия ден разпитах преподавател в Академията на МВР какво значи "изтласкване" и как се прави. По думите му  извършвасе задължително с плътен кордон, който да не позволи неподчиняващи се да се промъкнат зад гърба на полицаите. Задължително се отправя предупреждение от ръководещия операцията да се освободи мястото, кръстовището, ж.п. линията. Ако има налягали хора, полицията ги изнася, ако не се съпротивляват, ако има съпротива, се употребява сила. Операцията трябва да се ръководи умело, съобразно обстоятелствата, силата и помощните средства в зависимост от  съпротивата, изключително важно е да се познава мястото - за да не бъдат премазани онези по средата, между напиращите отзад и отстъпващите  отпред.)


Имаха ли полицейските групи ръководители, защо никой не извика "Разпръсни се", "Освободете път", "Ще употребим сила" или нещо подобно?


Виждах само хаос от блъскащи се взаимно униформени и граждани


Минути по-късно навътре в площада - около загражденията зад храма станах свидетел на по-опасен  хаос  - полицията премахна железните бариери, униформените нахлуха, блъскайки граждани - пак сякаш с неясна цел, гражданите противостояха и блъскаха щитовете на полицаите. Нито се освобождаваше път за прословутия бял автобус, нито някаква друга разумна цел се постигаше. Кой командваше пак неясно. Какво искаха да направят силите на реда, не се разбираше. Междувременно с къмъни бяха счупени стъкла на белия автобус, в който имало депутати и трима минстри. И  протестът от този момент нататък се дисквалифицира като мирен.


Защо трябваше автобус да преминава  (да лъкатуши)  през целия площад като жива мишена, за да извежда депутатите (и защо ще ги извежда през претъпкания  площад, не можеха ли микробуси да спрат пред служебния вход и да ги изкаратпрез прохода между Художествената академия и градинката, където имаше доста по-малко протестиращи) е отделен въпрос, на който втори ден министър Йовчев не отговаря, освен че поема лична отговорност. И продължава да настоява, въпреки фактите, че полицията се справила перфектно! 


Но


всеки опит за осмисляне на случилото се предизвиква нови и нови въпроси

  - не можеше ли заседанието да бъде прекъснато и депутатите изведени по-рано, когато нямаше хора; защо този път не беше отцепен по-голям район (в предни сутрини при блокиране на парламента това се правеше в движение); какво пречеше да се запази още малко търпение, депутатите и министрите да си вечерят в парламентарния бюфет и да бъдат изведени, когато навън хората намалеят.


Както и - ако е имало тактически план за извеждане на хората с голям бял автобус (!) - защо предварително не беше осигурен коридор за него;  и защо, след като това решение предизвика сблъсъците, автобусът не се изнесе по ул. "11 август" (след като  се отклони по първоначалния маршрут към ул. "Г.С.Раковски") или по ул. "Оборище", накъдето напредваше и където имаше по-малко хора... И - най-вече - кой отговаря за  непредизвиканото от гражданите и придружено с грозни обиди полицейско насилие над тях в късните часове, когато палките са играели без ред и причина, видно от записите, с които би трябвало прокуратурата вече да се е запознала?


И въпросът за случващото се по-късно - защо нито един униформен не спря къртенето на паветата, тротоарните плочки и пътните знаци, също още няма отговор...


Два спомена с насилие


Не мога да се въздържа да не направя паралел с онази забравена вече нощ на 26 август 1990, когато трийсетина души, сред които непълнолетни, нахлуха безпрепятствено в партийния дом пред невъзмутимото бездействие на полицаите, разположени около сградата, и я подпалиха. А през това време


полицейските началници и министърът наблюдаваха погрома от укритието си в банката отсреща


без да издадат заповед за някакво действие. Заради този детайл припомням пожара!


Не мога да отмина и спомена от 10 януари 1997 г., когато полицията отвори загражденията току пред служебния вход на парламента и групата вандали нахлуха, един се покатери на левия прозорец до входа и започна да троши стъклото с десетки удари, другите наскачаха върху покривите на паркираните автомобили пред входа  - отново пред скръстените ръце на полицията.


И в единия, и в другия случай бездействието на полицията, по-точно на началниците им, не беше продиктувано от некадърност и страх, а по сценарий  - смея да го твърдя и до днес. Погромът щеше да стане най-ценното пропагандно оръжие на властта срещу политическия противник.


Двайсет и три години по-късно като че ли малко неща са се променили.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (152)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 464 Неутрално

    "Блокадата е гражданско неподчинение, което е допустимо от закона"

    От кой закон?

  2. 2 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    ами и преди и сега се оказва ,че шефовете се приемат по критерии верни на червената партия ,рядко има представители на други партии , а уж са деполитизирани

  3. 3 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 515 Гневно

    Аз знам, че няма да ме галят с перца и да се дуелираме с карамфили.

    Но и тия дерибеи не ме плашат. И по-страшна маска да си слагат, пак не могат да ме уплашат. Видях ви на живо и отблизо, че маскираните и онзи Йовчев не сте мъже, още по-малко хора.

    Тъй че, не очаквайте страх.

  4. 4 Профил на dobrev111
    dobrev111
    Рейтинг: 402 Разстроено

    Казвах аз че ще стигнем и до каменье и дърве. Познайте кой ще гризне дръвцето и този път.

  5. 5 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#3] от "vojdek":

    Голяма си работа, няма що!

  6. 6 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Командващите некадърници - на съд!

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  7. 8 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Оставка! За да няма повече конфликти и хаос.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  8. 9 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Целите на народа - свобода и морал.

    Фикс идеята на Бсп=Дпс69Атака - власт, на всяка цена власт, власт въпреки всичко и всички.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 10 Профил на mnodulgaregforma
    mnodulgaregforma
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Добре сте го написали това. Като прибавим и боя в градинката пред университета в 3 часа, аз продължавам да недоумявам защо министърът си мисли, че е свършил перфектна работа.

  10. 11 Профил на a.tanas
    a.tanas
    Рейтинг: 233 Неутрално

    А можеха да вземат голям червен автобус за по-автентично. ...С туба бензин да гасиш пожар.

  11. 12 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Видяха само момче-полицай - крещяха му ,, учтивите и честни протестиращи,, боже , а после защо имало тупаник.
    Така и от другата страна в някои от записите се чуха много обидни думи срещу полицаите - а те трябвя да са като рибите безгласни букви .
    Това ли е протестът ви!
    Да крещите върху другата страна.
    Да се радвате ,че сте повече !
    Не знам - дано и с Вашите деца тогава някъде да постъпят така.
    Интересно тогава какво ще кажете , а?
    Боже,
    изродихте протестите в отмъщението на мравките.
    Жалко за истинските първи протестиращи.
    Сега приличате на кален поток.
    Озлобени - грозни постъпки , освирепели в омразата към ближния .
    Не сте чели БИБЛИЯТА !

  12. 13 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Какво търси Мая Манолова сред протестиращите? В момента върви по Канал3.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  13. 14 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 762 Неутрално

    БРАВО Петя ...... както винаги си блестяща!!!

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  14. 15 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    защо ми мятате минуси ,има ли шеф на РПУ ,да не е приеман за милиционер преди 10-11-1989 -аз не познавам ,за милиционер се приемаше след проучване от партията до девето коляно и след подпис от ОК на БКП ,някой да не е съгласен с това -не .Сега тези хора са вече с високи чинове и по места масово са управляващи .Другото което е важно ,че и преди 10-11-1989 и сега аз бях неблагонадежден ,като син на политически затворник от БЕЛЕНЕ ,сега съм пак неблагонадежден ,когато става дума за някакъв пост в някоя структура ,най веселото ми беше по време на управление на СДС ,когато брат ми - инженер с 3 езика ,член тогава на СДС , не беше приет нито в полицията ,нито в митниците ,пак като неблагонадежден ,да ,ама тогава приеха в полициата и митниците всички бивши партиини секретари по предприятия ,по партиини комитети и текезесета -този въпрос го зададох на предизборно събрание на СДС на Надежда Михайлова ,тогава външен министър ,на която единствено аз обясних ,че няма как да повторят мандата ,защото кадрите им стоим безработни ,а бившите членове на БКП се назначават в силовите структури ,-а пишете ми минуси колкото си искате сега -това е истината , затова сега в центъра на София полицията бие протестиращите ,а в НС ни управляват пак комунистите

  15. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Двайсет и три години по-късно като че ли малко неща са се променили.
    ===============
    Милиционерите са същите какво да се промени ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  17. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4712 Неутрално

    [quote#1:"reakzioner"]"Блокадата е гражданско неподчинение, което е допустимо от закона"
    От кой закон?[/quote]

    Кой закон са спазили комунистите, които са завзели властта на 9 септември 1944 година?
    Това е риторичен въпрос. Когато народът реши, той има право да наруши всички9 закони в името на своята свобода. Прочети декларацията на независимостта и ако действително искаш даразбереш, ще го схванеш.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  18. 19 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 464 Неутрално

    [quote#16:"SS"]Сега и моята гледна точка: Всеки гражданин има право да се защити от насилието (независимо от кого) !!!
    [/quote]

    Не е вярно това! Правото на защита съществува само срещу противоправно нападение. Действията на полицията по възстановяване на обществения ред не са противиправни.

  19. 20 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#4] от "dobrev111":
    ГЕРБ ще гризне дървото.

  20. 21 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#15] от "tur671":
    +++++++++++ и с по двама партийни поръчители от БКП.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  21. 22 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#18] от "Храбър":

    Както винаги си пълен головодник. Действията на комунистите 1944 си бяха чист вид преврат. Искаш да кажеш, че сегашното има същата квалификация.

  22. 23 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1908 Любопитно

    Е как да се промени нещо, като пак същите управляват?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  23. 24 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    все ми се иска да не придаваме прекалено голямо значение на тайните и секретни свръхспециални умения на този иначе така безобиден злобно гледащ милиционер Цветелин Йовчев (дори името му е сгрешено изначално на тоя).

    според мен цялата им операция беше една некадърно изпълнена милиционерска задача, започната под натиска на някой страхлив скапаняк като Данчо Ментата (ходи с два костюма, като напикае първия, го сменя) и изменена до неузнаваемост заради страха на жандармите и полицаите около Ал. Невски и до некадърното оперативно менажиране...

    но се убеждавам, че без да им издърпаме ушите на тия мишоци, няма да си тръгнат от там. дори и да им повтаряме и ние и ЕК, че не ги искаме там, ще отнеме поне 1 година, докато сътворят фалити, банкрути, грабежи, палежи...

    РЕФОРМИ !
  24. 25 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 684 Любопитно

    До коментар [#12] от "nelva":

    Точно това очаквам да постъпят с моите деца, а и със всички други, ако един ден се наредят да пазят мафиотите от народната любов.

    И обидите, и след 40 дена - евентуалния бой.

  25. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4712 Неутрално

    Изобщо, за какво разбирателство говорят, какво разбирателство търсят и медиите, и БСП? Нима не е ясно, че ако искаме мир и спокойствие, БСП трябва да иде в небитието. Тази партия изобщо не се е променила, независимо че непрекъснато говорят за собствената си (така и неизпълнена) промяна. Самият факт, че спазват традициите си от времето на БРП/БКП е достатъчно показателен. Та тази партия (а те вече са ужпартия, защото загубиха всякаква политическа идентичност) все още разсъждава тоталитарно. Та те се отнасят към суверена си с отношението на патриции и богоизбрани...
    БСП трябва да бъде осъдена и забранена със закон.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  26. 27 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 684 Любопитно

    [quote#19:"reakzioner"]Действията на полицията по възстановяване на обществения ред не са противиправни. [/quote]

    Побоят над мирно протестиращи са противоправно действие.

  27. 28 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4712 Неутрално

    До коментар [#22] от "reakzioner":
    Ами как се нарича сегашното правителство и управляващите партии? Та те са си живи превратаджии.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  28. 29 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Има едно нещо, което е изначално заложено: Полицията действа като терористична организация. Там се крие самоличността, крие се ранга, крият се лицата, крият се всякакви възможности за идентификация на престъпниците измежду полицаите. Защото това, което те вършат е престъпление и го знаят отдавна. То е добре планирано и никой не трябва да си прави илюзии, че полицаите смятат да се съобразяват със закона. Те се надяват, чрез произволно и избирателно насилие да всеят страх у хората, защото иначе протеста няма да спре. Ако целта на операцията беше да се изведат политиците без насилие и при спазване на закона имаше няколко неща, които можеше да се свършат. Първото, беше да се опита да се комуникира с протестиращите. Второто: ИДЕНТИФИКАЦИОННИ НОМЕРА НА КАСКИТЕ И ЖИЛЕТКИТЕ НА ПОЛИЦАИТЕ. ЗАЩОТО КОГАТО ПОЛИЦАЙ 24-34 ПРЕБИЕ НЯКОГО, УТРЕ ТОЙ ОТИВА В ЗАТВОРА. ГРУПОВА НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ НЯМА. ТРЯБВА ПРОКУРАТУРАТА ДА ОТКРИЕ ИЗВЪРШИТЕЛИТЕ НА ПРЕСТЪПЛЕНИЯТА МЕЖДУ ПОЛИЦАИТЕ И ТЯ ЩЕ СЕ ПРОВАЛИ, ЗАЩОТО ТОВА Е ПЛАНИРАНО ПО ТОЗИ НАЧИН ОТ МВР. МВР ЩЕ СЕ ОПРАВДАЕ С ГРЕШКА, ЗАЩОТО ПИСМЕНИ ЗАПОВЕДИ ЗА ТОВА НЯМА ДА СЕ НАМЕРЯТ И ТАКА, ПЛАНИРАНО, ЩЕ СЕ ИЗВЪРШИ ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ДЕЙНОСТ, ПО НАЧИН, КОЙТО ГАРАНТИРА ВЛАСТИМАЩИТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ ДА НЕ БЪДАТ НАКАЗАНИ.

    АКО ТОВА Е НАЧИНЪТ НА ДЕЙСТВИЕ В МВР, МОЖЕТЕ ДА БЪДЕТЕ СИГУРНИ, ЧЕ ЛОГИКАТА ВЪВ ВСИЧКИ МИНИСТЕРСТВА Е СЪЩАТА. А АКО НЕ Е, ТЕ ТРЯБВАШЕ ДА СЕ ДИСТАНЦИРАТ ОТ ЦВЕТЛИН ЙОВЧЕВ. ТЕ НЕ ГО ПРАВЯТ, НЯМА И ДА ГО ПРАВЯТ.

    АКО СИ МИСЛИТЕ, ЧЕ ТЕЗИ УПРАВЛЯВАЩИ НЯМА ДА СЛОЖАТ ЧАДЪР И ВЪРХУ ДРУГИ ПРЕСТЪПНИ ДЕЙНОСТИ, СЪЩО СЕ ЛЪЖЕТЕ.

  29. 30 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 527 Неутрално

    "Погромът щеше да стане най-ценното пропагандно оръжие на властта срещу политическия противник..."

    Ето още в подкрепа на този извод:

    На 40 -тия ден сред протестиращите НЯМАШЕ НИТО ЕДИН ПОЛИЦАЙ С ЖИЛЕТКА АНТИКОНФЛИКТ!!! Попитах двама полицаи, стоящи пред мен зад загражденията, към кого да се обръщам, ако забележа провокатори? А познайте, дали получих отговор...Тогава разбрах, че властта ще се опита да предизвика сблъсъци и операция "автобус" доказва точно това....

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  30. 31 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 832 Весело

    Бастуните пред НДК се канят утре да протестират пред посолството на САЩ.
    Е са им са разказА играта на Щатите!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  31. 32 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Хубаво е да има и такава позиция. Има обаче и още по-крайни, ама сега не са модерни такива. Както и да е - нашите полицаи не са свикнали на такива безредици и се видя ясно, че не знаят какво точно да правят. Не, че им беше лесно. Не, че и хората отвън знаеха защо не трябва да пускат депутатите и журналистите да се приберат в къщи. Конфликтът трудно можеше да бъде избегнат и все някога щеше да се получи - просто се натрупа доста голямо напрежение. Да - идеята да мине оттам автобусът може би не беше най-добрата, но нямаше и много опции - сигурно и при евакуация с хеликоптери щяха да възникнат проблеми. Не трябва да се стига до насилие - напълно съм съгласен. Лошото е, че протестите нямат говорители. Освен оставка май не останаха други запомнящи се лозунги. А новите избори, когато и да са най-вероятно ще вкарат същите партии в Парламента, макар и с леко разместване на процентите. И тогава може да се повтори същата ситуация. Шансът донякъде са нови политически формации, които обаче още липсват - дано да се появят, а и протестиращите да ги припознаят. Но нека да сме реалисти. Кризата е дълбока - и у нас и в целия свят. Бързо излизане от това положение няма как да има. В състояние на валутен борд сме и пари не могат се отпечатват, както е в САЩ. Малка страна сме, малък пазар. А и бедна - няма защо да се лъжем. А вече в клуба на богатите. Трябва търпение и повече доверие в политиците. Не безрезервно, разбира се. Протести срещу конкретни решения, които и да водят до отмяната им, както беше в случая с Пеевски. И това на постоянна база. Медиите също да са активни - и те спаха през последните 4 години. И да не се лъжем, че мафията и олигарсите ще изчезнат - и при новото правителство те ще са там. Имат средства, ще имат и влияние. Въпросът е обществото да ограничава това влияние. Демокрацията е процес, а не един акт.
    Просто мнение.

  32. 33 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 402 Неутрално

    По Медиапул: "Източници от МВР твърдят, че операцията имала само някои “малки грешки”, но трябвало да се бърза с извеждането на депутатите, защото в службите били постъпили сигнали за прииждащи от Пловдив протестиращи. Тези сигнали впоследствие не са се потвърдили."

    Дали няма да се окаже пак операция на Мая?

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  33. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4712 Неутрално

    [quote#24:"Rage Against"]според мен цялата им операция беше една некадърно изпълнена милиционерска задача, започната под натиска на някой страхлив скапаняк[/quote]
    Целта на тази акция бе да се промени лицето на протестиращите пред нацията и света. От мирни и умни в некултурни, пияни и наркотизирани лумпени, които се бият с властта. Не случайно интерпретацията на събитията на другия ден бе различна дори в устата на управляващите. Сравни какво каза Адемов с това, което каза Йовчев.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  34. 35 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#27:"pi314_"]Побоят над мирно протестиращи са противоправно действие. [/quote]

    В МВР подценили нивото на агресия
    /заглавие във в-к "Дума"/

    Добре, че в-к "Дума" не излезе със заглавие - Злобни лумпени пребиха няколко хиляди полицаи и жандармеристи.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  35. 36 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 627 Гневно

    "Защо трябваше автобус да премива през целия площада, за да извежда депутатите (и защо ще ги извежда през претъпкания площад"

    "...защо нито един униформен не спря къртенето на паветата, тротоарните плочки и пътните знаци също още няма отговор..."

    Защото целият епос - от началото до края - беше театър! И, както всеки уважаващ себе си драматург, така и полиолигарсите, имат нужда от провокация!
    Още от Д.Пеевски - до въпросната нощ и сблъсъците, е Пиеса! Използват по абсолютно гаден начин наивността и добродушието на хората! Манипулират емоциите и дирижират настроенията от самото начало. Сценарият е написан още в деня на резултатите от изборите(а може би и преди това). Разпределението в парламента не им съвпадна с плановете и решиха да пуснат в действие Буливууд. Убедени в това как точно ще реагират хората и неминуемо ще докарат ситуацията до нови избори.
    И точно затова се случват всички тези странни и, на пръв поглед, безсмислени реакции от страна на управляващи и подвластните им органи на реда - защото така е планувано много преди да се грабнят вувузелите и знамената.
    Не мога да повярвам как всички им се хванаха на евтината драма. Използваха ги и съм сто процента сигурен, че им се и подиграват зад гърба.
    Безплатно!

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  36. 37 Профил на Udo Ulfkotte
    Udo Ulfkotte
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Петя Владимирова е единственият журналист в Икономедия, която си позволява, макар и под сурдинка, да изрази мнение, което не представлява ода за "мирно протестиращите" жертви онази вечер. Което все пак й прави чест. Тя отлично знае, че за повече от казаното място в този сайт не може да се намери, както и че няма да се намери и журналист, който открито да признае това, докато е на работа в съответната медия. Същевременно наред с констатацията й, че органите на реда не са били добре организирани, за което й се доверявам, тъй като е било очевидец и продължавам да вярвам в морала й, има някои нейни въпроси, които звучат повече от наивно. В такава ситуация, драга Петя, няма полиция по света, която да разреши проблема без прилагане на сила, още повече, че едно са теоретичните наръчници, друго ситуацията на място. Малко повече ми идва и обвинението й към полицията за изкъртените плочки, павета и колчета, все пак си мисля, че нормалната логика изисква този упрек да бъде отправен към извършителите, май...

    "Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")
  37. 38 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#5] от "reakzioner":

    По-голяма от един платен трол. Сполай ти със стотинките

    Хайде да видим и в центъра как е. #ДАНСwithme и ОСТАВКА!

  38. 39 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1908 Весело

    До коментар [#3] от "vojdek":

    Ако имаше и акъл щеше да е супер.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  39. 40 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Протестирайте си,ама оставка няма да има!Нямате никакво уважение към демокрацията и сандъка...
    Ами,дайте тогава като в Патагония,кой на който го...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  40. 41 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    До коментар [#15] от "tur671":

    Че ти колко познаваш? Аз нито един. И ако смяташ, че решенията се взимат на такова ниво много се лъжеш.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  41. 42 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1908 Весело

    До коментар [#16] от "SS":

    После да не се оплакваш.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  42. 43 Профил на Udo Ulfkotte
    Udo Ulfkotte
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Граждани, нашата полиция е мека Мария в сравнение с полицията на уважаваните от вас държави. При тая ситуация другаде въобще нямаше да се церемонят. Представете си някой да блокира по този начин парламентите в Англия, Франция или Германия. Смятате, че полицията ще ги остави така ли? Че няма да има пукнати глави? Вижте как американската полиция се справя с тези от "Окупирай Уолстрийт", например.

    "Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")
  43. 44 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    До коментар [#37] от "Константин - цензуриран от кръга Капитал":

    Викаш много акъл се иска първо да освободиш коридор, после да изкарваш автобус?
    И при добре свършена работа, което предполага и агентурна, е много трудно да разбереш, че се подготвя нещо такова? Защото с пръсти трудно се вадят плочки.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  44. 45 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1908 Весело

    До коментар [#43] от "Константин - цензуриран от кръга Капитал":

    Е колко избиха при окупациите? А стига червени глупости.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  45. 46 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 588 Любопитно

    До коментар [#18] от "Храбър":
    И като комунетата не са спазили закона, значи чè всички други
    трябва да го правят. Така ли?. Всеки път, когато на някой му се прииска .
    Кое точно имате предвид като пишете - народа?
    Нямам спомен някой да Ви е упълномощил да сте изразител на "Народа"?

  46. 47 Профил на KATARAMA
    *****
    Неутрално

    Дааааа, КОНСПИРАЦИЯ ! Не схванах, протеста или всичко в държавата. Какви 60 лева на ден,какви 5 лева. Бях приготвил раничката със шише чешмяна вода ( нямам пари за минерална), два-три сандвича с долнокачествен маргарин,но уви казаха ми,че не съм предвиден за надница. И този път нямах късмет,уви!

  47. 48 Профил на fespeskukuoreh
    fespeskukuoreh
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#10] от "mnodulgaregforma":

    "...аз продължавам да недоумявам защо министърът си мисли, че е свършил перфектна работа..."

    По същата причина, по която и другите управляващи твърдят, че са върхът на сладоледа- иначе трябва да си ходят поради некадърност.


  48. 49 Профил на fespeskukuoreh
    fespeskukuoreh
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#46] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    "Нямам спомен някой да Ви е упълномощил да сте изразител на "Народа"? "

    Вас също! Така, че оставете хората да пишат мненията си, своето съгласие или несъгласие можете да изразявате по познатия начин,и толкова! Няма защо да запушвате устата на някого, ако мнението му не ви харесва.


  49. 50 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Боже!
    Що "анализи", що коментар, що прихълцвания за нещо, което се знае и беше очевидно!
    И се чудя защо уважаемата Петя се е подвела и тя по "мейнстрийма", след като се вижда, че още в началото си е прозряла сценариото.

    След като протестите нямат "Лидери", то автоматично в по-екстремна ситуация се проявява такава реакция на тълпата. Тълпата го употребявам не обидно, а като термин. Още льо Бон ги е писал тези основни постулати .
    И ги примамиха полека - лека, отстъпвайки, премахвайки преграда след преграда, в капана, в който сами скочиха.
    Даже няма нужда от провокатори.
    Прочее ... протестиращите може да благодарят и на медиите.
    Които помогнаха да се "омаят" и да пристъпват напред без да се усетят, като сред тях се заплеснаха и формираха като катализатори и отделни радикализирани единици. Останалото е техника ...
    А за сценариото ... съдете по последните заявки и по последиците.
    Преди ексцесиите - масово се изказваха всички "лидери" ГЕРБ да се върнат и да се почвал диалог.
    След случилото се ...
    ГЕРБ се върна в Парламента и ще остане.
    Актуализацията на бюджета се гласува.
    Гласуват си ваканция.
    Между другото ... докато са във ваканция ще им текат заплащанията. Че онези от герб бяха на "договори" с партията си до ... август
    А мат'рялът ... емчи, той като онова полицайче, което Петя описва ...

  50. 51 Профил на .dru
    .dru
    Рейтинг: 581 Неутрално

    За съжаление, апогеят на протеста беше снощи. Хората се измориха. Сега мнозина съжаляват, че на 13 май беха за гъби, но е вече късно. Мирният протест нищо не направи и нищо нема да направи. Необходими беха решителни действия и подкрепени от мнозинството смели млади хора, които да извършат революция (мисля това е точната дума!) Вместо това, щом некой от младите почнеше да действа, останалите го дърпаха надолу и го наричаха какво ли не. Погледнете, какво става в другите страни. Как действат хората, които постигат успехи: решително и смело а не със скечове като на празник. Но, това е положението, Минке. Такива сме си ние - робски души. Половин хилядолетие сме мачкани и са оцелявали само покорните и робите. "Преклонена главица сабя я не сече!"-никой друг народ нема такава пословица. . .

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  51. 52 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Само ще пусна линк, гледайте и после сравнете с у нас. Забележете поведението на протестиращите

    http://www.youtube.com/watch?v=o_1bYVMwg8k

    Всичките ви разсъждения какви сте му бели и пухени не важат след видеото.

  52. 53 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4712 Неутрално

    До коментар [#46] от "ПРОРОК ИЛИЯ":
    Първо - синчетата и внучетата на тези, които не са спазили закона сега са на власт.
    Второ - Тези същите синчета и внучета нарушиха най-брутално изборния закон, излъгаха избирателите и подмениха темата за изборите като я обърнаха на надплюване.
    Трето - Този ужпарламент защитава интересите не на народа, а на олигарсите. Нещо, което те демонстрираха нееднократно. В тази връзка тези ужнародни представители са ненародни т.е. недемократични.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  53. 54 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#1] от "reakzioner":

    Има го в уики, ама трябва да се прочете
    "Гражданското неподчинение оправдава неподчинението на нормите, като се позовава на морал и ценности, по-висши от законите, постановени от някое конкретно управление, и на необходимостта от защита на човешките права, когато те са явно нарушени."

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  54. 55 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#54] от "Синята шапчица":

    Това звучи като следното и е също толкова безсмислено.
    Божиите закони са над човешките

  55. 56 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#43] от "Константин - цензуриран от кръга Капитал":

    "Граждани, нашата полиция е мека Мария в сравнение с полицията на уважаваните от вас държави. При тая ситуация другаде въобще нямаше да се церемонят..."

    Там е работата, че в "уважаваните от нас" държави "тая ситуация" не се случва. При такова обществено напрежение там не се колебаят да подават оставки и да назначават предсрочни избори. Ще Ви дам пример с министъра на образованието в кабинета на Джон Мейджър (мисля, не съм сигурен) отпреди няколко години. Та човекът закъснявал за заседание на кабинета и наредил на шофьора си да мине за по-бързо по бус лентата. До края на деня това стана скандал, а на следващия ден министърът си подаде оставката. Хайде сега кажете удачно ли беше сравнението с "ония" държави...

  56. 57 Профил на fespeskukuoreh
    fespeskukuoreh
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "Наблюденията ми са убийствени за полицията "

    Такъв категоричен израз трябва да има по-конкретен адресат. Редовите полицаи за 40 дни доказаха, че поведението им заслужава адмирации. Констатациите са убийствени за ръководството на МВР. Хора с достойнство, след безумието с автобуса, трябва да си тръгнат, без да се обръщат назад. И без никой да гледа след тях. Но откъде достойнство у този кабинет? Като започнем от премиера...

  57. 58 Профил на Udo Ulfkotte
    Udo Ulfkotte
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#45] от "Цецо":
    Що бре, тук да не са избили някого? Виждал ли си протести в чужбина и как действа полицията там? За първи път в БГ ли чуваш за поразкървавени протестиращи?

    "Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")
  58. 59 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1067 Любопитно

    [quote#10:"mnodulgaregforma"]Като прибавим и боя в градинката пред университета в 3 часа, аз продължавам да недоумявам защо министърът си мисли, че е свършил перфектна работа. [/quote]

    Знае той, много добре знае защо си е свършил работата като кучето на нивата. Да не забравяме, че Йовчев е човек на Бочо. И сега ще се тюхка и чуди, защо като организира безредие и тъпи сценарии с извозването на хората от НС, се случват конфликти и предпоставки за погроми. Които по определение вършат работа най-вече на Бочо. Теренът на държавната администрация здраво е о@кан и миниран от мутрите и е невъзможно да не се настъпят поне няколко мини...

  59. 60 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#52] от "abe_123":

    В това видео не видях щитове и палки, дори и свит юмрук, дори и ударен шамар. Прав сте, има разлика...

  60. 61 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#60] от "pavian":

    А забеляза ли, как никой не посяга на полицай затова и не се налагат описаните от теб действия. Опитват се да задържат когото посочат за арестуване, но на полицая никой не посяга, иначе ще има много "демокрация". А забеляза ли как един поли[ай не спира да снима протестиращите
    А може би трябва да си спомните думите на един бивш Български министър-председател, когото питат на излизане от Черната джамия, биха ли ви, а той отговаря, българската полиция не бие. Но вие сте далече от такива Личности.

  61. 62 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Неутрално

    И е крайно време да си избиете розовите мечти от главите, че правилата на запад се спазват заради върховенството на Закона и равенството пред него. Това е една от привнесените заблуди у нас, спазват се защото има СТРАХ, че Законът ще се стовари върху теб с пълната си сила и ще те смачка. Това определя спазването им, а не разни розови идеи и мокри сънища. Ако не вярвате, замислете се защо се спазваха законите преди 89 г СТРАХ и пак СТРАХ, нищо друго не те принуждава да спазваш правилата.

  62. 63 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4887 Неутрално

    Цветлин Йовчев подметна, но само в скоби, че "протестът е незаконен, да не забравяме това"

    Вметката на министъра, уж случайна и невинна, е важен и много коварен детайл -

    един ден "детайлът" ще бъде изваден и с него ще бъде ударено по масата (когато се радикализира протестът), така си мисля аз - а засега нека бъдем толерантни, мисли си властта.

    И един ден ,,детайлът,, ще бъде изваден и с него ще бъде ударено по масата.

    Кой ден ще е този в който ден с този детайл ще бъде ударено по масата.
    Ако се вслушаме в анти протеста ще чуем, че на 31 т.м. организаторите на този антипротест ще внесат събраните подписи в защита на това правителство.
    След това какъв ще е сценарият.
    Ще се изчака може би да мине ваканцията на депутатите и когато се свика новата сесия. Ще се изчака малко да се види колко са протестиращите и независимо техния брой, а ако броят на протестиращите е намалял което е допустимо според мен, Ще се изкара този списък ще се проведе ,,дебат,, а БСП е майстор на тези ,,дебати,, които я обслужват (спомнете си ,,дебата,, за Костинбродските бюлетини). На този ,,дебат ,, ще присъства и правителството, ще се вземе решение, въз основа броя на подписите ще се каже, че обявяваме протеста срещу Олигарски за незаконен. Ще се проведе пресконференция от Станишев на която пресконференция ще се ,,удари,, по масата, че въз основа на това и това правителството е взело решение да обяви протестите срещу кабинета орешарски за незаконни. Та според мен някъде след 20 Август очаквам да се разиграе пиеската с обявяването на протестите за незаконни.

  63. 64 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Весело

    И понеже съм благоразположен тази вечер ще ви дам идеи за бъдещето Всичко в нашата Родина може да се оправи за 1 г., но трябва да се направят няколко прости неща.
    1. Санкциите за нарушение трябва да станат такива, че ако ти я наложат никога повече да не можеш да станеш на крака.
    2. За да се избегне корупцията, тези които налагат глобите получават необлагаем процент, за да не се поддават на изкушението.
    3. Отпадат всичките оневиняващи вината обстоятелства, няма вече срокове от до.

  64. 65 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#61] от "abe_123":

    Че аз онази вечер не видях полицай, тръгнал да арестува. До този момент самите протестиращи търсеха съдействието на полицията за отстраняване на хора, смятани за провокатори.Тогава видях "робокопи", тръгнали да бият, по мое мнение, с провокативна цел. А дали Петко Славейков е направил услуга на родината, прикривайки престъпленията на властта и полицията, може да се спори.

  65. 66 Профил на Пльок
    Пльок
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#37] от "Константин - цензуриран от кръга Капитал":

    Хубав коментар.

    Благодаря за съдържателната и интелигентно написана статия, скоро не бях срещала такава, да не кажа изобщо, по темата

  66. 67 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Весело

    А да сгазиш лука, предмета на престъпление се конфискува, губиш право до живот и на топло.
    Ще ревнете полицейска държава може би, не правова, и ще видите как за няма и година се поправят нещата. В СТРАХА е разковничето.

  67. 68 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#62] от "abe_123":

    СТРАХЪТ от закона води до ВЪРХОВЕНСТВО на закона. Друг въпрос е, че когато закона не се прилага, тогава не е страшен. Лично според мен това е единственият истински проблем в тази държава.

  68. 69 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Любопитно

    До коментар [#65] от "pavian":

    Кога казваш Славейков е бил министър-председател?

  69. 70 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#68] от "pavian":

    Може да се приеме, че си прав/а, но донякъде. СТРАХЪТ от последствията при нарушаването на ЗАКОНЪТ, не от самия ЗАКОН. Малка, но съществена разлика, съгласен/а?

  70. 71 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4887 Неутрално

    До коментар [#58] от "Константин - цензуриран от кръга Капитал":

    Само че техните палки са ,,меки,, по подобие на бичовете, ако знаете какво е бич. Та пипал съм такава полицейска палка, мека гума отвън вътре мека пружина и като удари с нея полицая тя се увива около тебе, а това най боли без да оставя следи. Докато нашите полицейски палки са по стара схема, вътре ооло в мека стомана за тяжест, отвън твърда, много твърда гума и удар стакава палка може да предизвика травма ако ударите са в областа на главата и лицето.

  71. 72 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#69] от "abe_123":

    Лапсус, извинявам се. Петко Каравелов. Другото от коментара остава в сила...

  72. 73 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4887 Неутрално

    До коментар [#58] от "Константин - цензуриран от кръга Капитал":

    И още нещо да добавя от записи които съм гледал ония полицай не бият по главата а удрят от врата надолу, там където най боли, корем и кръст, а също така и надолу по краката.

  73. 74 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#70] от "abe_123":

    Честно казано не разбирам разликата, но така да е

  74. 75 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#72] от "pavian":

    Приема се , но не отчиташ нещо друго, пак дребно, но важно. Този въпрос му се задава от чужди журналисти и той, за да не поставя България в лоша светлина го казва. Забелязваш ли, мисли първо как ще представят България навън, а не, че него го били.

  75. 76 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#3] от "vojdek":

    Само веднъж,ония, яките момчета да ти покажат какво умеят ще се посереш и няма да помислиш да "протестираш"... Куражлии сте защото не сте яли бой, какъвто заслужавате...

  76. 77 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#74] от "pavian":

    Нима не разбираш , 23 г. практика с нарушаване на законите и не разбираш разликата В НС преобладават адвокати и съответните закони са пълни с вратички за тях. По моите предложения ако са в действие, няма да има процеси по 5 и нагоре години. Сгазваш лука, получаваш автоматично наказание и на топло. Дали няма да се замислиш преди да газиш зеленчуците?

  77. 78 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#75] от "abe_123":

    Аз не отричам стойността на жеста, това е изключителен пример за родолюбие и себеотрицание. Но помислете: ако не беше скрил истината и беше предизвикал международен скандал с всичките му последствия, дали партизанщината, политическото насилие, манипулираните избори щяха така лесно да се настанят в обществото ни. Човек би си помислил, че след 45 години тоталитарен режим поне това бихме могли да забравим, но не би...

  78. 79 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#77] от "abe_123":

    На теория звучи много добре. На практика означава, че "обвинен" е еднозначно с "виновен", без разследване, без защита. И понеже предлагаш като мярка против корупцията изпълнителите на присъдата да получават част от имуществото на осъдения, то се сдобиваме с хора, които имат и огромна власт, и икономическа мотивация да фабрикуват обвинения. За това се сещам на примависта.

  79. 80 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Блокиране на хора против воляат им е насилие според всички закони, още повече блокиране на депутати. Да ги били извели по-рано, да ги оставели да преспят в парламента - а се забравя кой е причината.

    За пръв пит Дневник признава че полицаи и граждани ВЗАИМНО се блъскаха. Във всяка друга държава да докоснеш полицай е много сериозно посегателство и затвора не ти мърда. Да се надяваме че прокуратурата най-накрая ще се размърда, неотдвана на запад по едно видео осъдиха стотина футболни хулигани на солидни глоби или затвор.

  80. 81 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#79] от "pavian":

    Чакай, чакай прочети отново. Смесваш функции, не се отменя съда, просто отпадат разни уловки и вратички за измъкване. Има провинение, има наказание

  81. 82 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#65] от "pavian":

    Петко - да, ама не е Славейков!
    Става дума за Петко Каравелов.

  82. 83 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Гьонсуратите не желаят да си отидат по мирен начини и рано или късно, ще има сблъсъци.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  83. 84 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#81] от "abe_123":

    Явно не съм те разбрал. Така съм съгласен. Но и сега "вратичките", които се ползват, са главно процедурни стъпки в следствието и самото съдебно дело. Нямам нужната подготовка за да разсъждавам върху детайлите. Категоричен съм обаче, че всички недъзи и кривини и в икономиката, и в политиката, чак до гадната ни среда на живот произлизат от неработещата правосъдна система.

  84. 85 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#82] от "ikar_01":

    Да, лапсус беше, поправих се

  85. 86 Профил на gad
    gad
    Рейтинг: 402 Разстроено

    Това е сценарий на комунистите,нямам идея как ще си отидат.Явно става дума за много пари и на никаква цена няма да подадат оставка .От тук нататък ще използват целия си репресивен апарат, така, че внимателно с кучетата и с децата!

  86. 87 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 515 Разстроено

    До коментар [#76] от "gorid":

    Искренно съжалявам малодушни хора като теб. И споко ял съм бой. Няма да ми е за първи, надявам се няма да е за последен. Но наистина ми е кофти за такива като теб.

  87. 88 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#39] от "Цецо":

    Понамира се. Щом още си имам истинска работа, а не платен трол, значи съм си добре. Мерси, че сте се загрижили.

  88. 89 Профил на Dante
    Dante
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Тъпо Владимирова.
    От поредната боза, която сте сътворили, става ясно, че сте били там и нищо не сте разбрали. Гангрена не се лекува с аналгин и голям пирон не се вади с пинсети. По същия начин червените боклуци няма да се разкарат с мирни протести. След като цитирате близката история, поне да си бяхте направили елементарните изводи. Луканов ли подаде оставка цивилизовано или Виденов?
    И интересно къде се загуби морализаторския ви патос, с който громяхте полицията на Цвъки? Или във вашите очи полицията на Йовчев е изживяла своя катарзис? Сигурно се е случило по същото време, когато и Пеевски е изживял неговия..

  89. 90 Профил на magistrat2
    magistrat2
    Рейтинг: 0 Неутрално


    До коментар [#37] от "Константин - цензуриран от кръга Капитал":

    Четейки дълбокомислените ви прозрения и абстрахирайки се от евентуалните ви користни пристрастия, всичко води до един извод. На избори партиите и политиците си обещават каквото си искат и който е най-голям шмекер печели. Народа има единственото право в тоз ден да гласува. После какво става хората трябва да си траят, нямат право да се обаждат, нали това са си избрали. Така 4 години до новите избори.
    Гледаш какво правят и как протестирашите, свали си червените очила и виж какво правят тези вътре. Сравни ги тях с протестиращите. Не ми говори за законите за посегателство над полицаите, а за законите за корупция, грабежи, злоупотреба с власт, дори ако щеш и национално предателство.

  90. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 92 Профил на Mike Dimit
    Mike Dimit
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Извинете за въпроса, но младия полицай за когото пишете този ли е? Или е имало и друг?

    http://85.14.28.164/d/images/slideshows/0000045272-middle.jpg

  92. 93 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    Не дочетох до края . Няма смисъл. Да знаеш , че решението на протестиращите са решили да ВЗЕМАТ ЗАЛОЖНИЦИ,и да го оправдаваш с гражданско неподчинение ,показва некомпетентност. Същата госпожа или госпожица , сигурно многократно е определяла това действие на вземане на заложници като терористичен акт. Само че н чужбина . И в кой закон е определено че гражданското неподчинение е допустимо да нарушава граждански права ? Неподчинение е едно ,терор е друго . Журналистите би трябвало да го знаят.

  93. 94 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    "Погромът щеше да стане най-ценното пропагандно оръжие на властта срещу политическия противник."

    Значи според Петя Владимирова автобуса беше пратен курбан на протеста?

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  94. 95 Профил на dakl
    dakl
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Интересна е логиката на уж обективния анализатор.Виновни са не протестиращите, каквито и да са те:лумпени, лузери , маргинали, манипулирани тинейджъри и пр.,и пр., а тези срещу които хвърчат павета и камъни/не съм бил на местото но гледах предаването по всички тв.канали/.Виновни са по определение, защото са били на работа, виновни сме всички търпещи вече повече от месец вандалщините на гаменитге по площадите и кръстовищата, само нашите герои със синя кръв- новата българска аристокарация , която защото е "хубава, умна и интелигетна", няма да употребя наложилато се напоследък съкращение, е над законите и цялата и в бяло!Изглежда кукловодите и официалното лице на протеста г-н Плевнелиев не си дават сметка , че търпението вече се изчерпва и тогава едва ли ще могат да се очакват подобни "меки " както на полицията ответни реакции! Или медиите с безогледнато си словославене на "милите, умните способните" и пр.сами вкарват в заблуждение организаторите , които сега се крият , защото вероятно предполагат че ще има защо да не си показват пред публиката и че т.нар. държавен глава ще свърши тяхната мръсна работа!

  95. 96 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 2143 Весело

    Имаме и решение на въпроса. Ето светлия пример:

    "General Augusto Pinochet was laid to rest after several years of illness, which prevented the Chilean Supreme Court from hearing criminal charges against him. I well recall the dark days of the early 1970s. We had cut and run from Viet Nam. The Communists were on the march in Angola and Mozambique. Salvadore Allende had been elected by a minority of the electorate and was busy moving Chile to a Communist state.

    The Soviet Union, which seemed invincible, announced the Brezhnev Doctrine. Simply stated it was this: Once a Communist country, always a Communist country.

    There was no turning back. You could never vote to undo a Communist regime or to overthrow such a regime by other means. If a state turned Communist it would remain a Communist regime forever.

    Allende had been elected by a minority of the voters in a three-way split among the electorate. The outright conservative candidate received almost a third of the vote, the centrist candidate received nearly a third of the vote and finally the Communists under the banner of Allende received just over a third of the vote. He interpreted this as a mandate.

    Pinochet staged a coup. He bombed the Presidential Palace in Santiago and took over communications in Chile. Pinochet's saving of Chile from the Communists was ironic. Allende himself had placed the military under the control of Pinochet because he believed the military would be loyal to him. When the moment of truth came, Allende killed himself with a gun given to him by his pal Fidel Castro.

    Pinochet took over Chile and ran it with a firm hand. Recognizing that he did not know anything about economics, he turned to the University of Chicago. Chicago economic scholars told him to initiate a free market. He did so. And it worked. Soon Chile was the most prosperous country in the region.

    Pinochet did run Chile with an iron fist. Interestingly, when I was giving training seminars in the former Soviet Union, Pinochet's name frequently came up. Russian leaders wanted my opinion if the Chilean model would be good for Russia.

    In due course Pinochet promulgated a Constitution. He got the voters to ratify it. Then he proposed a referendum question, which if passed would allow him to continue in office for some years. If the resolution were defeated he said he would step down. I was part of a team working with the conservative forces in Chile, in preparation for the vote on the referendum. We were able to have breakfast with Pinochet. He was obviously well educated and clearly was prepared to step down if the referendum were defeated.

    We trained the conservative forces and the election was reasonably close but his proposition clearly was defeated. So he stepped down. Chile had prompted the late great Jeanne Kirkpatrick to distinguish between totalitarian and authoritarian regimes. The Soviet Union was totalitarian, she opined. Chile was authoritarian.

    When I went to Chile I was amazed to find freedom of the press. Far more than half of the media was highly critical of Pinochet. At that time there was no opposition press in the Soviet Union. Indeed, in Chile there was freedom of assembly. All sorts of groups and potential political parties were preparing for that resolution.

    I asked Pinochet point blank if indeed he would be prepared to step down in light of defeat of his resolution. He told me he absolutely would do so. He kept his word.

    Pinochet should go down in history as a liberator. He, alone, reversed the Brezhnev Doctrine. Today Chile is a prosperous left-of-center nation. People there have health-savings accounts and have better health care than in any other Latin American country. Pinochet made that happen. His free market reforms made Chile into a prosperous nation. He even looked after the poor with medical care.

    Yet what he is known for, it seems to me, are the deaths of some 3,000 people and the torture of others. As William F. Buckley reminded us, Pinochet "spoke with passion to say he had not himself known about, let alone authorized any of the random killings and torture laid at his door."

    Perhaps he did not know of these killings and the torture of the living. First, let it be said: He fought a war. And when you fight a war, people will end up dead. Second, to this day there are those who vilify Pinochet. I believe they cannot forgive him for reversing the Brezhnev Doctrine. He showed that you can overthrow a Communist regime and set it on a road to freedom. He was an authoritarian who agreed to step down, albeit reluctantly, when he lost the confidence of the people. Name me one Communist dictator of that era who stepped down when his efforts went astray. Not in Hungary, not in Poland, not in Estonia, not in Czechoslovakia. If something went wrong one Communist was replaced with another.

    The Left in Chile set out to punish Pinochet. They never succeeded. Either he won an appeal or he became too ill to testify. I know it is heresy to say this but the people of Chile should thank Pinochet. He saved their nation from a brutal Communist "experiment." The Chilean people should ask the people who lived in the Soviet Empire how it was to live there. No free market. No free press. No freedom of assembly. I will light a candle in memory of Pinochet, the man who had the courage to take on the Soviet Empire."

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  96. 97 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 588 Любопитно

    До коментар [#49] от "fespeskukuoreh":
    Всеки има право да пише каквото и да е, стига да не е неразрешено.
    Аз - също. И го пиша. Защото имам мисията да разобличàвам лъжците и манипулаторите. По този начин се опитвам да предпазвам наивни и добри хора като Вас

  97. 98 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1006 Весело

    [quote#71:"сидер"]До коментар [#58] от "Константин - цензуриран от кръга Капитал":

    Само че техните палки са ,,меки,, по подобие на бичовете, ако знаете какво е бич. [/quote]
    -Това е само защото и заради това,че техните палки са демократични палки:
    [quote#71:"сидер"]като удари с нея полицая тя се увива около тебе, а това най боли без да оставя следи.[/quote]
    Важно е някой протестиращ да яде бой от полицая с палката "без да оставя следи",само да го боли.

  98. 99 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 588 Любопитно

    До коментар [#53] от "Храбър":
    Не отговаряте по същество - нямам спомен да съм Ви упълномощавал да говорите от мое име
    Това което сте написали са лъжи и безмислени мантри и идеологеми.

    Под - синчетата и внучетата на тези, които не са спазили закона , имате предвид Лилито Павлова, нали?
    Изборния закон не е нарушен - има решение на КС. Прочетете го - иначе излагате се, като пишете неверни неща. Или се мислите за по компетентен от съдиите в КС?

  99. 100 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1006 Весело

    [quote#87:"vojdek"]До коментар [#76] от "gorid":

    Искренно съжалявам малодушни хора като теб. И споко ял съм бой. Няма да ми е за първи, надявам се няма да е за последен.[/quote]
    -Яж си го спокойно-безплатен е,има и допълнителни порции.Освен това е здравословен.Но,ако след това,подобно на неврозното заболяване от булимия го повърнеш не повръщай върху другите хора.Достатъчно е върху себе си,а тях ги остави с тяхното си мнение.Нищо че не го харесваш.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK