Кабинетът "Орешарски" - истинският край на прехода

Лидерът на БСП - Сергей Станишев

© Надежда Чипева

Лидерът на БСП - Сергей Станишев



Първите сто дни на правителството на Пламен Орешарски показаха, че краят на прехода (обявяван всъщост вече няколко пъти) този път е дошъл наистина. Той наближаваше с изчерпването на партиите  и засилващите се деградиращи тенденции в тях. СДС на прехода залезе, дойде редът и на преходното БСП. 

В СДС, началото на края настъпи с втория, така наречен, ''експертен'' кабинет на Иван Костов. Тогава СДС все още беше първа политическа сила в социологическите класации, но социалната й база се свеждаше до някакви ''твърди ядра'', а с появата на царя се ограничи до заклетите антикомунисти. Според най-новите социологически проучвания ("Алфа рисърч", "Галъп") експертният кабинет, лансиран от Сергей Станишев, губи легитимност, а БСП макар вече да излиза първа политическа сила може да разчита само на твърдите ядра от заклети комунисти.

Малко преди социологията, Георги Първанов (а и Бойко Борисов) призна тайната: БСП вече не е голяма, а още по малко е социална партия. Казано с други думи, БСП се превърна в малка по големина и несоциална по обхват партия.


Как се стигна до тук и пропада ли БСП? 

Наблюдаваме едно от три явления, или трите в едно: пирова победа, борба за статукво или самоунищожение в БСП? Станишев изглежда убеден, че БСП е победител. Първанов, обратно, притеснен, че победата е пирова, водеща до деградация и делегитимация на БСП и на държавата, които се управляват от ''тесен нелегитимен кръг''. Пирова победа (victoria piricca) ще рече, че БСП е формален победител, излъчил правителство, но крайният резултат е силно негативен за нея и понася по-големи загуби и негативи, отколкото позитиви.


Защо пирова победа и как така загуба?

Привидната, пирова победа доведе БСП до самоунищожителен нарцисизъм, глухота, слепота и дори нямост за гражданските искания. Нямост за дебати. Няколко пъти бяха приемани и поправяни закони без да се спази дори минимално задължителното, според закона за нормативните актове, изискване за общественно обсъждане. Нарцисизъм, защото явно в БСП все още не са надживяли парадигмата за първостепенната си роля на управляваща партия, като ултимативна власт, обслужваща вътрешните кръгове, като висш коректив, който няма нужда да дебатира с гражданите своите политики, понеже разполага с висш разум, несвойствен на гражданите, а само на лобитата. Това очужди хората от БСП.

Подобно, през 1999-2000г., и в СДС вътрешнопартийният диалог се ограничи само в рамките на тесен кръг, а Костов налагаше на парламентарната група странните си хрумвания и назначения на принципа на т.нар. ''партийна дисциплина'', на вместо парламентарен дебат. По-късно нарцисизмът на Костов стигна до там, че да наложи Устав, според който членовете на СДС се приемаха само по препоръка на активни членове, с което окончателно превърна коалицията СДС в капсулирана бутикова партия.  Днес формулата БСП плюс и ''Коалиция за България'', се случва по сходен начин. Всички дебати, дори този за кадровата политика са ограничени в загадъчно-конспиративен бутиков кръг, чийто решения се налагат на парламентарната група на база ''партийна дисциплина''. 

Липсата на прозрачност в решенията и най-вече в кадровата политика на Костов капсулира партията, отблъсна симпатизантите, като преди това задуши всички партии вдясно. В подобна линия ще протече и разпада на БСП и след това промяната в България. Промяна, едва след като БСП отпуши вакума вляво, освободи пространство и спре да мачка и задушава другите леви формации. 




Станишев, като Костов, беше убеден че е харесван в партията, та и в страната и в София, и когато загуби изборите, не повярва и дори се обиди на хората. Подобно и в БСП са убедени, че са харесвани в страната и са обидени на софиянци. Последните проучвания на общественото мнение обаче показват друго. 70 % от анкетираните считат, че решенията се взимат в полза на тесни икономически и политически кръгове, което категорично говори за криза на доверието.


Криза в доверието или потъване на БСП в калта

Засега управляващите и ръководството на БСП си мислят, че стратегията им е печеливша и успешна, а българинът е свикнал да бъде манипулиран. На българина обаче му писна и стратегията ''не чух, не видях и не бях там'' ще се окаже пирова. Пирова ще се окаже и репликата на Орешарски: "Не помня… кой спомена името му за първи път." На всеки българин вече му писна да не го чуват, да се преструват че не го виждат, а вече и да не го помнят. Писна и на млади членове в БСП, които излезнаха с декларации срещу случващото се.

Така, че убедеността за победа в управляващата коалиция е най-малкото пирова и второ самоунищожителна. Ако това правителство изкара до май 2014г., БСП ще съкрати за пореден, по-унищожителен път своята социална подръжка, което ще доведе до нейното постепено обезличаване.


Ясно е, че номерът с ''експертния кабинет'' не проработи и изследванията констатират стабилна тенденция на загуба на доверие. Видя се също, че и номера с автобусната подкрепа не печели доверие, демоскопията показа обратното. Нещо което се случи със СДС във втората полвина на мандата на Костов, след като и той пробва номера с ''експертите'', а хората видяха във всичко и заговориха за нелегитимните кръгове.


Днес отново анализираме активизирането на фигури и кръгове от шкафа с мумиите на БСП, т.е. тотален срив в доверието. А това е сигнал, че кръговете вече са обръчи в очите на хората и втората партия на прехода с подобна геометрия заминава в историята.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (158)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    БРАВО НА СТАНИШЕВ! УСПЯ!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на На комунист доверие да нямаш
    На комунист доверие да нямаш
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ... и началото на новата постдемократична диктатура.

    Безбожен народ иска морални политици, но такива няма да му се явят
  3. 3 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 684 Неутрално

    "Криза в доверието или потъване на БСП в калта"

    Потъване на БСП в калта. До сега беше до кръста, вече е до шията.

  4. 4 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 567 Любопитно

    Че къф ли пък преход сме направилииии...от БКП на БКП на няколко пъти за 23 години... Що ли за преход е товаааа....

  5. 5 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 627 Неутрално

    А дано, ама надали? Истинския край на прехода ще дойде, когато бъде смачкана и убита Държавна сигурност. Нека рожбите и да не ни заблуждават?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  6. 6 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Така си е. Кръгът вече е описан и се връщаме там откъдето тръгнахме преди 23 години!

  7. 7 Профил на Петя Сотирова
    Петя Сотирова
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Да, точно така край на заблудата, вече нещата са ясни - животът е само за богатите "елити", останалите по-бързо да се измитат в небитието и да не пречат с разни претенции за права и демокрация. Ама ха!- жабите да си знаят гьола!

  8. 8 Профил на georgeiron78
    georgeiron78
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Още анализи.. а то костатации.. мисля, че всичко е ясно отдавна. Здравите сили(бсп,герб,дпс (силни в пропагандата, корупцията и зависимия вот)) изместиха здравият разум(сдс,дсб). Проблема е напред какво ще става.. нищо не ми хрумва (совен някои първобитни средства с категоричен ефект върху физическата цялост на биологичните единици).

  9. 9 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Отдавна ви говоря, че краят на прехода дойде и вече сме в нов етап, но няма кой да слуша. Между другото, ако сте забелязали много неща се промениха в последните 24 години и това остава някак проспано - http://kololoto.blogspot.com/2013/09/blog-post_14.html
    Дано само не си изпатим.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  10. 10 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 715 Неутрално

    [quote#4:"bluescreen"]Що ли за преход е товаааа....[/quote]

    от трън, та на глог, че даже и по-висок

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  11. 11 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    Аууу... какви думи за Костов. "Задуши всичко в дясно, капсулира партията, решенията се налагаха от тесен кръг без дебат, нарцисизмът на Костов наложи..."

    Костаците ще изпаднат в амок.

    Няма шики-мики.
  12. 12 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 674 Весело

    До коментар [#11] от "Daniel Defoe - Аз бях на протест. А ти?":

    Те вече са в амок :Д

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  13. 13 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    От 1989 г. насам, минат не минат 3-4 години и тази статия се появява!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  14. 14 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Преходът няма да свърши, докато комунистите са във властта, а електоратът им мечтае за Тодор Живков и АЕЦ Белене...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  15. 15 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 674 Любопитно

    До коментар [#13] от "др. Иванов":

    OFF

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  16. 16 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Голям анализ, няма що: авторът сравнява БСП със СДС и Станишев с Костов.
    Ако иска да е точен, би трябвало да сравни историята на двете партии и най-вече икономическото състояние на държавата след всяко управление на БСП и след единственото управление на СДС (изключвайки непълния мандат на Ф. Димитров).

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  17. 17 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#5] от "Къти":

    Къти, няма как да стане, след 5 до 10 години 40% от активно гласуващите няма да са били родени когато е имало държавна сигурност и за тях тези лозунги нямат да имат значение и ще бъдат пак натирени да си гласуват за бонбонирани ДС ченгета и подставени лица!

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  18. 18 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Края на прехода ще дойде когато се реформира държавната сфера - мастодонта от социализма МВР, разплутата държавна администрация, когато се удари по монополите и олигархията, когато се намалят кражбите и корупцията....Управляващите не го правят по тясно партийни, котерийни причини. Затова сме беден народ и бедна държава...

  19. 19 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    [quote#13:"др. Иванов"]От 1989 г. насам, минат не минат 3-4 години и тази статия се появява![/quote]
    От 1989 г. насам, минат не минат 3-4 години и населението намалее с още 300-400 хил. души. Слава на БСП!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  20. 20 Профил на mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
    mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
    Рейтинг: 423 Неутрално

    БСП я заклеймяват вече 24 г., а фактите са, че тези които най-много я плюеха - стигнаха до 2,92% на изборите.

  21. 21 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Абе дека се затри автентичното БКП?Жорж Ганчев и той го нема...Шоу прайха:Кажи си думата,Бероне...хихихих

  22. 22 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2225 Любопитно

    И какво сега, другарете обявиха "край на прехода" и минават на чисто така ли... хах, за кой път бе

  23. 23 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#16] от "Lady Zeppelin":

    Ти ги сравни?.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  24. 24 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    До коментар [#17] от "MissingPerson":

    мда... 20 години и бум: министерство на инвестиционното хаха проектиране ли беше... мислят, че не са останали помнещи

  25. 25 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Има голяма разлика м/у бившето СДС и БСП ! Заклетите комунисти на дали ще се самоунищожат !

  26. 26 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Весело

    [quote#20:"mib58316647"]тези които най-много я плюеха - стигнаха до 2,92% на изборите. [/quote]

    Пък тези, които най много "бореха" комунягите им вдигнаха дупетатите от 40 на 84.....

  27. 27 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Преходът свърши! Това е!
    Станишев го каза преди изборите и много хора обезумяха, защото те могат за живеят само в "преход", нормалната среда е смърт за тях, политическа и финансова. Единственото им оръжие останаха протестите, но те са елемент от прехода и се провалиха с трясък, точно защото времето им изтече.

    Въпросът не е в БСП, която ще е фактор още десетилетия, не е в ДПС или Атака, те ще са фактори поне още 2-3 парламента, а какво ще остане в опустошеното "дясно", защото нито ГЕРБ, нито РБ имат капацитета да са противовес на БСП

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  28. 28 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Не, че нещо... Братя Грим не умряха ли преди известно време? Господин автора е техен верен последовател и счита за върло нужно да пише приказки, но за възрастни и с елементи на размишление? Брех!
    Кой го интересува кога ще свърши прехода, катарзиса, далаверката...? Хората искат да живеят без да бъдат използвани толкова безпардонно, бъдещето им - продавано, страната им - унищожавана и разграбвана, усилията им - открадвани, народността им - подарявана на чужденци...
    Просто е - комуноиди, идете си в Сибир и ни оставете да си оправим страната.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  29. 29 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 684 Любопитно

    До коментар [#25] от "miami3":
    Само играят на хранителен волейбол . Като се нахранят едните си тръгват "обидени" и подават хранилката на другите и обратно. За авансцена плащат на демонстранти които "правят" демокрация за пред света. Пък протестиращите дават основание на управляващите да хранят МВР с допълнителни заплати, изв. труд, награди. Съдиите разглеждат пък дознанията на МВР за нарушени права и получават служебни бонуси и т.н.
    Хубава схема ама руско совецка.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  30. 30 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#27] от "др. Иванов":

    Ужасът на вас, комуноидите, е не какво се случва в "дясното" (което си е ваш проект), а отвращението на българите от всичките ви клонинги, политически сдружения, НПО-та, агенции, журналя, експерти... и прочие усилия да държите под руския ботуш.

    И се чудите какви отвличащи вниманието глупости да тиражирате, само и само още нещичко да откраднете. А плътта е слаба, дУругарю. Не ви остава още много...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  31. 31 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 642 Неутрално

    ... аФтора сА е притеснил за БСП-то... що ли? И дай сЯ да ста'аме и лЕгаме с проблемите и трепетЕте на СергеА и Първанов... У прехода не една и две партии са "капсулираха" до изчезване... к'во лошо има и БСП-то да сА свие. Има мЕсто и време за още нЕкой месиА да подлъже тумбата лековерни 'ора.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  32. 32 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    [quote#5:"Къти"]Истинския край на прехода ще дойде, когато бъде смачкана и убита Държавна сигурност. [/quote]
    -Държавна сигурност отдавна я няма! Ама как иначе някои комплексари и неудачници "строители на Нова България"щяха да си оправдават политическата импотентност и личните несполуки!?-Докато цялото т.н. обществено мнение го манипулират,за да се вторачва в миналото на държавата се изтървава и настоящето,и бъдещето й. Периодичното раздухване на тази тема 24 години след поемането по "новата пътечка" служи за прикриване кривините на "пътечкостроителите" й.Щеше ли някой 24 години след 9.09.1944 г.,през 1968-69 г.да възприеме сериозно евентуални оправдания за несполуки в обществено-държавното развитие с подмолна дейност на служителите и агентите на Никола Гешев? Едва ли,ама това оправдаване-с ДС действа на матр'яла и днес.И така вината на съгрешилите,на престъпилите законите по време на прехода,на истинските далавераджии се прехвърля от тяхната глава върху несъществуващата днес ДС.А това-да се крият мошениците зад митовете за ролята на ДС е единствено в тяхна полза.И служи,за да се оправдава политическото безхаберие и/или правното безсилие да се изобличат и накажат от законите истинските виновници.Отделно дето някои „активни борци“ срещу ДС направиха кариера и ще се пенсионират като щатни "ловци на митове".

  33. 33 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Можем да добавим, че електоратът на БСП от "дълбоката провинция" е сериозно разклатен.


    До коментар [#27] от "др. Иванов":

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  34. 34 Профил на Офицер от ФСБ /на Цветан Василев водещ/
    Офицер от ФСБ /на Цветан Василев водещ/
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Станишев остана заблуден от пасивността на едни хора, докато разнасяше сигнали за подслушване направени от помагачите му, и реши, че Бойко е победен. Затова тръгна да го довършва със двеста килограмовата калинка...., и тук ”едните хора” му извадиха дълго загравялият на резервният стадион Асен Генов.

    Засега резултатът е почти равен, като ”едните хора” имат числово преимущество+резерви около три милиона гласоподаватели, а Станишев, едно уредено посещение в китай на сламеният човек.

    Не е свършил преходът, но да-вижда му се краят. И доста инсекти ще бъдат изтупани от юргана!

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#27] от "др. Иванов":
    [quote#27:"др. Иванов"]Преходът свърши! Това е! [/quote]

    Преходът е свършил, защото е сменена собствеността ли ! Когато получа европейско качество на живот ..... ,преходът тогава ще е завършил за мен !

  37. 37 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    На Станишката - специални поздрави, успя да разсипе столетна партия. Браво.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  38. 38 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    [quote#25:"miami3"]
    Има голяма разлика м/у бившето СДС и БСП ! [/quote]

    -Има,я! БСП е партия с ясна политическа идеология и практика. А бившото СДС възникна като "коалиция" от няколко реални и много измислени партии-толкова на брой,че само човек с изключителна памет би могъл да запомни имената им.Това "многообразие" послужи само за шоуто на Желю Желев, по изчитане,по ТВ-то, на поменика от "отделни" субекти.Някои от тях по-късно се изпокараха помежду си,включително и за това,кой да си купува костюми с партийните пари.Шоуто бе предназначено да покаже, колко много са противниците на предложеното тогава от Петър Младенов споразумение на БКП с т.н.опозиция.
    Поради липсата на реална вътрешна българска опозиция преди 10.10.1989 г.,на реални противодействия срещу управлението на БКП,новоизлюпените опозиционери се отдадоха на словоблудство по радиото,телевизията,опитвайки се да си изградят авторитет с думи,запълвайки с тях липсата на опозиционна практика.Целта им беше да се показват по-често по телевизията,да говорят повече по радиото,да се оплакват на властта от самата нея,че нямат пари и хартия за вестници,както и да настояват тя /властта/ да им ги осигури за тяхната "опозиционна дейност".Отхвърлилите споразумението после се наредиха на т.н."кръгла маса"пак с идеята да се покажат като опозиционери по телевизията.Така полската история на "кръглата маса" в България се повтори като фарс,комедия,която продължи дълго.
    Възстановените,след 10 ноември 1989 г. стари партии-БСДП на Москов и Дертлиев,БЗНС-„Никола Петков”,Демократическата и Радикалната се изгубиха в „тюрлю гювеча”,наречен СДС и се запътиха към небитието.Факт е,че тогава СДС имаше влияние в обществения и политически живот на България, благодарение,главно на все още членуващите в него възстановени стари партии.Тогава СДС приличаше на стоглав змей с огромен търбух.Някои от главите на „змея” изпускаха огън,но други-само дим и пушек,а трети само зловонна миризма.”Огнедишащите глави” и дори само „димящите” постепенно и отдавна бяха „отрязани”, а „туловището” постепенно започна да се смалява до размера на „бирено коремче.Това е накратко историята,на възникналата във водовъртежа на времето партия-съюз без своя,собствена партийна "биография" и политическа дейност,без ясна идеология и политическа програма.Тя продължи съществуването си,върху основата на нихилизъм към всичко в миналото,поради липса на свое минало и "анти"- всичко предишно.Такава партия не би могла да просъществува дълго,само с думи,лозунги и подскачания по митингите/"кой не скача е червен"/,нито само с рушене на всичко заварено-мавзолей,но също и доказали жизнеността си икономически форми,например кооперации в селското стопанство,в търговията и индустриалните предприятия,закриване на съществуващите детски и младежки организации,но без създаване на нови,вместо тях.
    Така ,след 10 ноември 1989 г.,СДС възникна от почтинищото,предимно като временно обединение на чакащите,наредени на опашката за бъдеще,"помирисали" възможните далавери от снабдяване с новата "стока"-властта.В него,наред с дисиденти,членове на БКП и малко компетентни и честни хора идеалисти,се включиха политически мумии от миналото/преди 9.9.1944г/.,бъдещи реститути,много кариеристи и обикновени лумпени-възторжените "радетели" на всяка обществена промяна-хора,недоволни от собственото си битие и търсещи причината за това във всичко друго,но не и в себе си,в своята некадърност.Затова и скоро започнаха деленията на СДС-та с тирета,отлюспвания на "сини мравки",преследвания на другоячемислещите/забравеата от времето на Сталин,борба срещу "врага с партиен билет"/ и изключвания на членове.Конгломератът от разнопосочни интереси,не можеше и не можа да просъществува дълго.Иван Костов опита да направи от СДС истинска партия- със стегната организация и идеология,но до колко успя личи в състоянието на ДСБ.

  39. 39 Профил на evmen
    evmen
    Рейтинг: 458 Неутрално

    АБСОЛЮТЕН ЧЕРВЕН ТАПАНАР! ЩОМ ИЗСКУБНЕМ КЪРЛЕЖА БСП.ОТ ВЛАСТА,ПОВЕЧЕ ТОВА ОМРАЗНО ОБРАЗУВАНИЕ НЯМА ДА СЕ РЕАНИМИРА!ЩО ЗА ЗАБЛУДА ВИ ОМАЙВА КОМУНЕТА ? (ха сега туряйте точките и трийте)До коментар [#27] от "др. Иванов":

  40. 40 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 642 Неутрално

    [quote#36:"miami3"]Когато получа европейско качество на живот ..... ,преходът тогава ще е завършил за мен ! [/quote]
    ... надали шА доживеем да заврЪши прехода, ако т'ва е критериА.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  41. 41 Профил на za1221
    za1221
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Тотален срив в доверието кьм Бсп управлявана от неокомунисти и некадьрни,, експерти,, за другите две партии от тройната коалиция никога не е имало доверие защото те работят за чужди икономически интереси ,а мястото им вьв власта е нежелана от демократично мислещите хора в Бьлгария. Станишев и Сидеров са вредни за страната , но ще бьдат тотално изхвьрлени от политическата сцена на следващите избори заедно сьс антисоциалната им програма която води само до емиграция на бьлгарски граждани на запад тенденция която ще бьде засилена след 1 януари 2014 година. Бьдещето и позитивното развитие на Бьлгария е само в по тясното икономическо сьтрудничество сьс ЕС ,влизане в еврозоната, ускорено вьвеждане на електронно правителство , безкомпромисна борба с корупцията и престьпноста, доходи и жизнен стандарт на средно европейско равнище и политически модел основан на демократическите ценности основополагащи в самото сьздаване на ЕС.Реформаторския блок , Герб, и други либерални партии генериращи смислени идеи за доброто на обществото ще бьдат локомотива за излизане от кризата и преврьщането на Бьлгария в едно добро и сигурно място за живеене

  42. 42 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#40] от "dzwer":


    [quote#40:"dzwer"]... надали шА доживеем да заврЪши прехода, ако т'ва е критериА.[/quote]

    Скоро няма да завърши ..., а илюзия е който мисли ,че преходът е свършил!

  43. 43 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#38] от "Бенк-Бенк":

    ... запомнил си подробностите, поздравлениА. А бай Петър Дертлиев(Бог да го прости) точно т'ва и предположи, че шА стане. След спорове с новите от гювеча, след предложения и убеждения(сЯ им викат политики), че мно'о от тЕх са у СДС само за келепир... на една сбирка му реко'а в праФ текст- к'ув си ти, та шА даваш акъл. Акъла сА да'аше заедно с парите...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  44. 44 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 571 Гневно

    До коментар [#18] от "dobrich":

    Точно казано и на място.Прехода на обществото ще започне тогава,когато започне истинския процес на Декомунизация,Лустрация,Национализация на заграбеното от комунистите и агентите и Народен съд по Германски модел и обхват на виновните.Българският народ е дълбоко разделен и объ,кАН.В ОБЩЕСТВОТО СЕ Е НАСАДИЛА ОМРАЗАТА,СТРАХ,ЕГОИЗЪМ И ЗАБРАВА.ОБЩЕСТВОТО НИ Е СТИГНАЛО ДО СЪСТОЯНИЕ НА ГРАЖДАНСКА НЕПОНОСИМОСТ.ГЛАВНИТЕ ВИНОВНИЦИ ЗА ТОВА БЕЗВРЕМИЕ НА ДЪЪРЖАВАТА НОСЯТ КОМУНИСТИЧЕСКИТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ И АГЕНТИ НА ДС И МИНАЛИ И СЕГАШНИ,КОИТО 70 ГОД.ВОДЯТ СЪЗНАТЕЛНА ПОЛИТИКА НА БЕДНОСТ,ГРАБЕЖИ И ТОЛЕРИРАТ СТОПАНСКИТЕ И ПОЛИТИЧЕСКИ БАНДИТИ.мНОГО ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНИЕ НАПРАВИ ЕДИН МЛАДЕЖ ОТ ПРОТЕСТИТЕ.бЪЛГАРСКОТО ОБЩЕСТВО Е РАЗДЕЛЕНО НА БЪЛГАРИ И КОМУНИСТИ.аНТИКОМУНИЗЪМ ЩЕ ИМА ДОКАТО ИМА И ЕДИН МЪРДАЩ КОМУНИСТ.оПИТА НА ГЕРМАНИЯ ПОКАЗВА ТОВА .НАЦИЗМА СЕ ПРЕСЛЕДВА НЕЗАВИСИМО ОТ ВЪЗРАСТТА НА ПРЕСТЪПНИЦИТЕ.ТАКА ПОСТЪПИХА И ПО ОТНОШЕНИЕ НА КОМУНИСТИТЕ ОТ ИЗТОЧНА ГЕРМАНИЯ.ПРОДЪЛЖИХА ПЕРИОДА НА ЛУСТРАЦИЯТА ДО 2020 Г. И ОТПУСНАХА ОЩЕ 40 МИЛ.ЕВРО ЗА РАЗКРИВАНЕ НА СТАИЛИТЕ СЕ КОМУНЯГИ,НАПРАВА НА ЖУРНАЛИСТИЧЕСКИ И ДРУГИ РАЗСЛЕДВАНИЯ ,ФАВОРИЗИРАТ ДОНОСИТЕ СРЕЩУ КОМУНЕТАТА И ЩАЗИ.ТАМ СЕ ПРАВИ ВСИЧКО ВЪЗМОЖНО ЗА ДА СЕ ВИДИ КОЙ-КОЙ Е В ИЗТОЧНА ГЕРМАНИЯ.
    САМО У НАС КОМУНЕТАТА ПРЕСТЪПНИЦИ И АГЕНТИ НА ДС ТИ ГОВОРЯТ ЗА ЗАВЪРШЕН ПРЕХОД.КОЙ КРАЛ КРАЛ И ВСИЧКО ТРРЯБВА ДА СЕ ЗАБРАВИ.нО ЗА ПРЕСТЪПЛЕНИЯ СРЕЩУ ЧОВЕЧЕСТВОТО И СОБСТВЕНИЯ СИ НАРОД ЗАБРАВА И ДАВНОСТ НЯМА И НЕ МОЖЕ ДА ИМА.тАКОВА ОПРЕДЕЛЕНИЕ Е ДАЛ НЮРЕНБЕРГСКИЯ ПРОЦЕС И ЦИВИЛИЗОВАНИЯ СВЯТ ЗА ПРЕСТЪПЛЕНИЯТА НА КОМУНИЗМА И НАЦИЗМА.

  45. 45 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#32] от "Бенк-Бенк":

    ВСИЧКИ ОТ ИСТИНСКИТЕ ВИНОВНИЦИ ЗА ПРОВАЛА НА ДЪРЖАВАТА И НАЦИЯТА СА БИЛИ ЧЛЕНОВЕ НА БКП И АГЕНТИ НА ДС.ТЕЗИ ОРГАНИЗАЦИИ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА УПРАВЛЯВАТ ДЪРЖАВАТА И НЕЙНОТО НАСТОЯЩЕ ПОД ДРУГА ФОРМА И СЪДЪРЖАНИЕ.КОМУНИЗМА И ДС СА ПРОКЛЯТИЕТО НА БЪЛГАРИЯ И ЕДИНСТВЕНИТЕ ВИНОВНИЦИ ЗА РАЗГРОМА НА ДЪРЖАВАТА НИ.ЕДИНСТВЕНАТА ДЪРЖАВА ОТ ИМПЕРИЯТА НА ЗЛОТО ,КОЯТО НЕ Е ИЗВЪРШИЛА ДЕКОМУНИЗАЦИЯ,ЛУСТРАЦИЯ ,НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА ОТКРАДНАТОТО ОТ КОМУНЯГИТЕ И АГЕНТИТЕ НА ДС И НЕ Е ОСЪДИЛА И НАКАЗАЛА НИТО ЕДИН КОМУНИСТИЧЕСКИ И АГЕНТУРЕН БАНДИТ.ЗАТОВА СЕ ТАМ ,КЪДЕТО СМЕ.

  46. 46 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    добре де, какво означава ''партийна дисциплина''. още малко и ще започнем да си говорим с термините характерни за репресивния комунистически режим. и друго питане, който не спазва ''партийната дисциплина'' на трудов лагер ли го изпращат или на зоточение в Сибир. и таз добра, що за неокомунистически схаващания за правене на политика?

  47. 47 Профил на klq54309297
    klq54309297
    Рейтинг: 402 Неутрално

    харесва ми анализа, но хлебарките няма да умрат дори и при ядрена война, а тези са изродени хлебарки всичките, пиявици, които пак ще намерят от къде да смучат, те на това ги учат още преди да проходят.

  48. 48 Профил на niamalosho8
    niamalosho8
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#6] от "HERMES":

    Да вътим се в кръг,но това е спиралата на Фибоначи,което значи че не е точно кръг,а спирала.Има развитие и растеж,така че всичко ще си стане както си трябва и когато му дойде времето.

  49. 49 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    Мине , не мине някой месец и в някоя платена медия се пръкне платено от МАФИЯТА интервю, че преходът е свършил. Хора , награбили и окрали де що могли през последните 24 години , се надяват по този начин награбеното. Те не могат да вдянат , че имат имането си , не на някакви свои добри качества , а благодарение на безпардонноста, властовите си позиции и аморалността да присвоят чуждото!!! Днес тези тарикати се страхуват , някой друг , да не им отмъкне накраденото , както във френският филм "Борсалино", с Жан Пол Белмондо и Ален Делон. Тези тарикати са толкова тъпи , да не могат да разберат , че краят на прехода ще настъпи , едва когато СЪДЕБНАТА СИСТЕМА ЗАРАБОТИ!!! Едва тогава ще има кой да брани накраденото от тях имане!!! Има обаче ЕДИН МАЛЪК ПРОБЛЕМ. Имането си , те не са го СПЕЧЕЛИЛИ , а НАГРАБИЛИ. В реална пазарна среда , при коректни и справедливи , равнопоставени условия за бизнес, ТЕЗИ ТАРИКАТИ ЩЕ ФАЛИРАТ ДО ЕДИН. За това и не искат в БЪЛГАРИЯ да има РАБОТЕЩА ПРАВОСЪДНА СИСТЕМА!!! Краят е един. До края на века , България ще престане да бъде държавно образование в този си вид. Разсипалите собствената си държава и ограбилите сънародниците си ЕНИЧАРИ , ще бъдат на свой ред разсипани и ограбени!!! Жалко за България и българите , но възмездие за еничарите , макар и закъсняло все пак ще има!!! Чувал съм , че най-много боли , когато съдбата удари внуците ти. А тези "честни" разсипници , ще си получат заслуженото!!!

  50. 50 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#5:"Къти"]Истинския край на прехода ще дойде, когато бъде смачкана и убита Държавна сигурност. Нека рожбите и да не ни заблуждават? [/quote]
    а това може да стане едва след като цялото общество осъзнае пагубните последици от опита на една антихуманна идеология, какавато е комунистическата, да разруши взаимоотношенията между хората, да замени основни човешки и християнски ценостти и разбиране за морал, които едно поколение е предавало на следващото, с фалшива идея, поставяща себе си над човека. все още сред хората се забелязва едно леко носталгично схващане, че видите ли "той комунизма сам по себе си е една чиста и прекрасна идея", т.е. ние все още се лутаме и не разбираме колко пагубно може да бъде комунистическото отричане на ценостти, до които човечеството е стигнало след векове на културни постижения и заменянето им с една утопия за идеален свят, каквато е комунистическата утопия.

  51. 51 Профил на niamalosho8
    niamalosho8
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#46] от "bi_u":
    "партийната дисциплина"
    е нещо,което обезсмисля идеята,че ни управлява мнението на 250 човека,а всъщност в случая на трима-лидерите на управляващата коалиция.
    България ще се оправи,когато се забранят партиите и всеки един депутат ще е компетентна личност и специалист,а не пешка подвластна на лидера.В момента има депутати,които не само,че не са специалисти,ами не са дори достойни хора.

  52. 52 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Благодаря ти за отговора, niamalosho8, макар че моят въпрос беше по-скоро риторичен. партийната система не е лоша сама по себе си, това е и практиката в демократичните общества навсякъде в т.нар. "развит свят". проблемът тук, искам дебело да подчертая, че това е ПРЕОДОЛИМ ПРОБЛЕМ, та проблемът в бг, според мен е в нашето кофти минало. някои хора казват, че където мине комунизъм трева не никне... ето това някак си трябва да осъзнаем и да изградим българското общество отново.

  53. 53 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#44] от "adenauer":

    в България също се забелязват усилия в посока на събиране на документи, които разкриват същността и мащаба на репресиите прилагани както срещу българското общество така и срещу отделни чужди граждани попаднали в този период на територията на България. спънка за това тези процеси за декомунизация на обществото и институциите в България, за съжеление се оказва самата държава. НЕЖЕЛАНИЕ ДА СЕ ПРОИЗНЕСАТ УЖАСЯВАЩИТЕ ИСТИНИ ЗА КОМУНИСТИЧЕСКОТО МИНАЛО НА БЪЛГАРИЯ, къде поради неразбиране, къде поради незаинтересованост поради засегнати лични интереси, това е най-честото поведението на отговорните за това власти и представяните от тях институции.

  54. 54 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#37:"ПАВЛА - సటోరి"]На Станишката - специални поздрави, успя да разсипе столетна партия. Браво. [/quote]
    ако БСП изчезне от политическата сцена до 2020, Станишев има една бира и от мен.

  55. 55 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1955 Неутрално

    Преходът не може да свърши, поради простата причина, че в управлението се въртят същите стари к...ви или техните налседници, а съсб стари к...ви нов бардак не става.
    Преходът не може да свърши и защото не е сменена парадигмата (някои му викат чип). Непрекъснато се репродуцира един и същи модел на управление, макар и с различни лица. Моделът се състои не в демократичния апарат, който е всъщност само декор а в убеждението, че властта е бащиния и трябва да наредя родата до 9-то коляно, след като веднъж съм се докопал.
    Ако преходът от тоталитарно управление завърши успешно, т.е. с истинско демократично общество, парадигмата би трябвало да се промени и политиката да стане инструмент за обществено служение. Иначе си е все преход - не е вече тоталитаризъм, но не е и демокрация. Преходните състояния във физиката и химията са нестабилни. така е и в политическите преходни състояния. За да се поддържат, имат нужда от много енергия. Т.е. обществото влага енергия, а не получава нищо - поддържа преход. В един момент енергията намалява - стига се до изчерпване. Ако не настъпи бързо завършване на прехода, то обществото има две възможности - пълна деградация и изчезване (да не дава Господ да ни сполети) или връщане към изходното състояние - т.е. тоталитаризъм. Тъй като не може два пъти да встъпиш в същата река, той няма да е от типа, който се разпадна през 1989. Но не се лъжете - няма да е по-добър, когато става въпрос за извратенсот, човешката фантазия е безгранична.

    Извинявам се за фермана...

    E PLVRIBVS VNVM
  56. 56 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 674 Весело

    До коментар [#37] от "ПАВЛА - సటోరి":
    До коментар [#54] от "bi_u":

    Ако преди 16 години на изборите през 1997 можеха след катастрофално управление да влязат в парламента, че и клонинг да вкарат в добавака, то след още 16 самите те ще са на кантар

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  57. 57 Профил на niamalosho8
    niamalosho8
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#50] от "bi_u":

    Естествено,че е риторичен. В никакъв случай не подценявам интелекта ти.Просто използвах въпроса ти за основа да кажа какво мисля.Защото според мен не трябва да има нито една личност,чието място не е в Парламента,която да има плавото да решава бъдещето на страната и народа и.Защото сега думата "депутат" не се свързва с положителни асоциации,а с доста гадни.
    И то не е случайно.

  58. 58 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 818 Неутрално

    "Кабинетът "Орешарски" - истинският край на прехода"
    .........
    Нищо подобно. Още чакаме началото...

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  59. 59 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#57] от "niamalosho8":

    съгласна

  60. 60 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#5] от "Къти":

    [quote#5:"Къти"]Истинския край на прехода ще дойде, когато бъде смачкана и убита Държавна сигурност. [/quote]

    Тезата на автора е че преходът е завършил ама неуспешно, т.е. надежда всяка оставете, и аз се съгласявам с него. Хем ДС удържа властта, хем хората заживяха по-лошо, хем се разпокъсаха и обезвериха. Преходът приключи, това и Радан Кънев го знае ама си въобразява и дуе бузи. Паради и имитация.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  61. 61 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1446 Весело

    Прехода ще свърши, когато мръсните пари станат малка (незначителна) част от всичките взети заедно. Не виждам как и още по-малко кога! Ако СДС или БСП се изхабят, ще се появят нови такива и краденето ще продължи.

  62. 62 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Всеки пише,всеки коментира...

  63. 63 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Привидната, пирова победа доведе БСП до самоунищожителен нарцисизъм, глухота, слепота и дори нямост за гражданските искания. Нямост за дебати.""
    Ето къде й било "заровено кучето"! Значи затова бат Бойко загуби властта, оти се държеше надменно кат истински наследник на червените бабуини. Поватарям и не искам да се потретвам - шансът на комунетата е да дръжат резервоара на колата на гиганта Орешарски винаги да е пълна, ясно? Иначе - жална им майка! Идват гербавите и на слагат у фризера

  64. 64 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Поддържам автора.
    Сравнението СДС БСП е правилно. Не говорим за идеологически разлики а за начин на саморазрушение. Напълно съз съгласен, че БСП трябва да остане още във властта, за да се омърси до край.
    От преди няколко години смятах Гоце Първанов за най-вреден за България, защото би бил по-успешен за БСП и КГБ.

    подпис
  65. 65 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Автора не казва нищо за ДПС...там какво има да се случва...

  66. 66 Профил на Мартин Akakka
    Мартин Akakka
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#13] от "др. Иванов":
    тИ червей недоносен как така рейтинга ти расте при положение че винаги когато те видя си с по 100 минуса на коментар ?!?!?! пак комунистически инсинуации има тука

  67. 67 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#65:"pentuer"]Автора не казва нищо за ДПС...там какво има да се случва... [/quote]
    ДПС не е много по-различна организация от БСП - потъне ли БСП, най-вероятно ще завлече и ДПС.

  68. 68 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    БСП създаде тресавище и ни завлече в него. Не само тя потъва. Цялата държава потъва! И, няма намек, че това ще спре, до като е възможно! А, народът не го проумява! Поне, една голяма част от него! Държат се наистина, като потъващи. Всеки се бори за глътка въздух, дори, това да означава, че ще потопи, удави друг! За мен, това е политическо престъпление!

    goblenka
  69. 69 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Каквито и анализи да се правят, фактите сочат че на едни предсрочни избори до края на годината, според мен БСП ще има подкрепата на около пет-шестотинхиляди пенсионери, двестахиляди роми и твърдо ядро около стохиляди. Като се взема впредвид, че % на ДПС е почти константна величина, както и националистическия вот-независимо от коя от двете партии представен, то шанса да се надхвърли тази порочна комбина, зависи единствено и само от масово гласуване на българина. Поне 70%. Иначе, пак ще си направят съшата коалицийка.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  70. 70 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 725 Неутрално

    едноокия Джо е написал малоумна статия,пък на всичко отгоре си и повярвал в писаното.Къде сравнява хамелеона БКП-БСП и възникналата от нищото СДС и допълнена с внедрени креатури на по-горните мутанти.Всички партии и партийки,които възникват се крепят на нас малоумните гласоподаватели.Докато има незрели хора и такива,които искат и се оставят да ги лъжат и омайват ще има и БКП и разни други измекяри.

  71. 71 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Весело

    Ауууууу....червения принц говори за края на прехода.....Верваме му....Ми нали с финализирането на прехода и червения принц оттича у канала....за партията му да не говорим.....Баси и лицемера....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  72. 72 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2323 Весело

    това за "краят на прехода" вече го слушаме поне 10 години и вероятно ще го слушаме поне още 100 ?

  73. 73 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 515 Весело

    Вълков който май се бара и за политолог да вземе да попрехвърли дебелите книги и да си припомни какво точно е гражданско общество.
    Преброяването на хипстър-графоманите продържава със страшна сила!

    #killwhitey
  74. 74 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    "БСП се превърна в малка по големина и несоциална по обхват партия"
    --
    БКП никога през над 100-годишното си съществуване не е била "социална по обхват". Винаги е била защитник и проводник на съвсем чуждите за България интереси на група съветски комунистически психопати. Понеже тези интереси не съвпадат с интересите на никой в България (освен на малка група продажници) , БКП няма как да е социална.

  75. 75 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Кабинета и цялата БСП е жертва на СатанаШев...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  76. 76 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#16] от "Lady Zeppelin":

    Авторът сравнява модели на развитие на две политически формации. Различия между тях при това огромни има, но сходствата са добре очертани. Това се дължи на факта, че десните ни политици на прехода бяха доморасли и нямаха, откъде да се учат на партийно строителство, освен от единствената им позната през живота Партия. Такива са реалностите в България и е добре да ги приемем. Казвам го като човек, който винаги е гласувал за формации (вкл. и 2013 г.), водени от Иван Костов.

    CONTADOR GRATUITO!
  77. 77 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#18:"dobrich"]Края на прехода ще дойде когато се реформира държавната сфера - мастодонта от социализма МВР, разплутата държавна администрация, когато се удари по монополите и олигархията, когато се намалят кражбите и корупцията....Управляващите не го правят по тясно партийни, котерийни причини. Затова сме беден народ и бедна държава... [/quote]

    За целта трябва да им се изтръгне съдебната власт и прокуратурата от ръцете.

  78. 78 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#76] от "foster":
    Съгласна съм, че грешките на СДС и на Костов, трябва да се търсят.
    С две неща не мога да се съглася - сравнението на Костов със Станишев, пък било то и сравнение на
    [quote#76:"foster"] модели на развитие на две политически формации.[/quote],
    само по себе си ми се струва нелепо.
    И второто, наивно ми се струва твърдението, че това ще е краят на прехода и краят на БСП. Много пари и интереси са заложени в столетницата (за разлика от СДС) и кукловодите няма да я оставят да загине. А, има и още достатъчно заблудени души (носталгично настроени,а и млади), които гласуват за нея.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  79. 79 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Дълга и безмислена статия, едвам я изчетох. Автора е натворил много приказки стъпвайки на фалшива база. Тя е, че БСП е останала на твърдите ядра и губи електорат. Грешка- БСП разширява електоралната си база, за нея вече гласуват масово до 92% в циганските квартали, а там средната възраст е 22-28 г! Така БСП заедно с партията на робовладелците на турския етнос- ДПС винаги ще имат 20% от имащите право на власт. Чакат ни нови 45г мафиотски комунизъм. Честито.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  80. 80 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#76:"foster"]Авторът сравнява модели на развитие на две политически формации. Различия между тях при това огромни има, но сходствата са добре очертани[/quote]

    Партийната дисциплина при комунистите си съществува още от създаването на БКП - милиционерско - военна по същество. Много комунисти за били заличавани, смачквани, ако действително са изразявали истински критики и несъгласие. Имало е подставени "критици"за целта: видите ли колко сме демократични.
    Докато при падането на режима, бяха внедрени голям брой тяхни ( разбирай ДС ) хора в редиците на новосъздадения СДС. Резултата не закъсня със свалянето на Филип Димитров. Така че по-късно, СДС се наложи да се преобразува и партийната дисциплина беше необходима точно за недопускане възможноста да се внедряват хора със съмнителни контакти с бившата номенклатура и ДС. Сега ДСБ е най-необременена в това отношение. Това наистина повлия за отлив на избиратели, но естествено най-вече с помоща на пропагандната машина на БСП. Кое е по важно обаче, да запазиш принципите, ценностите и идеите си като партия, или да лъжеш, мажеш, преструваш, за да привлечеш повече избиратели? Всеки сам може да си отговори.

  81. 81 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    С изводите за БСП съм частично съгласен, ама откъде накъде милионите вярващи в демократичното развитие на страната и гласували за едновремешното СДС, трябва да се сравняват с ретроградните антибългарски и промосковски комунисти?
    СДС беше символ и надежда за промяна, БКП(БСП) беше и си остана символ на антинационална предателска партия, която не признаваше и не признава нищо друго освен повелите на Москва.

  82. 82 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    [quote#78:"Lady Zeppelin"]И второто, наивно ми се струва твърдението, че това ще е краят на прехода и краят на БСП. [/quote]

    Наистина това не е краят на прехода, нито краят на БСП(к). Не може да има край на нещо, което дори не е започнало. По-скоро бих казал, че с протестите срещу Олигарски започва истинският български преход към демокрация. Гласът на тези, които не искат да емигрират и същевременно не искат да живеят в мафиотска държава най-после е чут - в Европа, а и в целия свят. Засега не е чут единствено от българските управляващи мафиоти, но поначало те са глухи за народния глас.
    А БСП(к) ще я има, докато в Русия има ретрограден режим. Тази партия, която винаги е работила срещу интересите на България, се крепи на една чужда сила. Така е било от създаването на тази партия, така е в момента и така ще бъде (освен ако в Русия не настъпи истинска демокрация и тогава БСП(к)може би ще се промени или просто ще изчезне).

  83. 83 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Моето мнение със сигурност няма да съвпадне с много от изказаните по-горе мнения. Всяка партия пребивавала във властта облагодетелствуваше по един или друг начин близки икономически кръгове. Преходът завърши за много малък кръг хора и то преди доста време. Преходът към ада за българския народ не му се вижда края,за съжаление.

  84. 84 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    [quote#78:"Lady Zeppelin"]И второто, наивно ми се струва твърдението, че това ще е краят на прехода и краят на БСП. [/quote]

    Естествено, че е наивно и това се вижда, че всеки изпаднал от ръководните органи в БСП запазва партийна дисциплина, дори и пяна да му излиза на устата от яд.
    Но дали това положение ще продължи вечно? Едва ли човек като Гоце, който е свикнал да преяжда с власт и има своите клиенти ще остане дълго време безучастен. БСП е монолит, но спукан монолит, а влиянието на кръговете, свързани с ДС ще намалява непрекъснато.

    [quote#80:"fribble"]Така че по-късно, СДС се наложи да се преобразува и партийната дисциплина беше необходима точно за недопускане възможноста да се внедряват хора със съмнителни контакти с бившата номенклатура и ДС.[/quote]

    Извинявай, но в устава изначално е записано, че такива хора не се допускат. Това положение обаче остава формално.
    В провинцията СДС остава отворена врата за всякакви кариеристи с нечисто минало. Но това е "ход", за да се гарантира подкрепата на местните феодали, които са се подлъгали, че времето на комунистите свършва.
    Уставът на Костов не е насочен против хората от ДС, защото тези къртици вече са били познати. Без да съзнава последиците Костов се опита да състави партийна номенклатура, която да се явява на първа линия в борбата с БСП. Не му се получи, защото точно тогава по-образованите социални инженери отрекоха двуполюсния модел и хванаха на въдиците си именно онези риби, на които Костов разчиташе.
    Ха! Представям си ако съм искал да стана член на СДС, да искам препоръка от Данчо Цонев или Хр. Бисеров например.

    CONTADOR GRATUITO!
  85. 85 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Правителството на проруските партии БСП, ДПС и Атака е обединено от целта руските енергийни проекти и на първо място АЕЦ Белене да бъдат реализирани. Сигурен съм, че в момента преговарят тайно с Русия за съгласувани действия в тази посока. Ако не го свалим от власт ВЕДНАГА, за България ще има необратими вредни последствия.

  86. 86 Профил на smokingpipe
    smokingpipe
    Рейтинг: 458 Неутрално

    " СДС на прехода залезе, дойде редът и на преходното БСП. "

    Странен анализ .
    Сега всичко в РБ се случва без СДС , БСП ,ДПС , и даже без ГЕРБ . Да не говорим за " Атака " .
    Нещата могат да бъдат обяснени и по друг начин ,и без " Алфа Рисърч" и " Галъп".
    Нещата се промениха и грабежът в България стана крайно нежелан за Запада .
    С това , историческата роля на БСП като посредник се изчерпи .
    Изпързаляха ги да дойдат на власт ...
    И другото . Следва .

  87. 87 Профил на cozzworth
    cozzworth
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Слабо. Паралелът между съдбата на СДС и БСП не е толкова прост. Авторът е подходил съвсем формалистично. Нито елитите, нито дневния ред, нито конкретните политически и обществени обстоятелства могат да бъдат сравнявани с леката ръка, с която се прави това тук. Да пише така и баба знае.

  88. 88 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#84] от "foster":
    [quote#84:"foster"]БСП е монолит, но спукан монолит, а влиянието на кръговете, свързани с ДС ще намалява непрекъснато. [/quote]
    Доста по-песимистично съм настроена от теб. Преди 24 години мислехме, че е дошъл краят на БКП, а тя метаморфозира и "пак е тук".
    Кръговете се преобразуваха в капиталистически фирми, ДС е противник, действащ в сенките, със схема на мафия, и не трябва да се подценява. Мафията не прощава на изневерилите й.
    Някога и БСП, и ДС ще изчезнат, но не мисля, че ще го доживеем, поне аз.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  89. 89 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Съвременният глобализиращ свят се е в постоянен преход, няма свършване на прехода и у нас. Мечтата на посткомунистическият човек и особено на т.н. национално отговорни капиталисти е това да спре и да започнат само да се удоволстват и да папат натрупаното. Но това е илюзия. Може да продължава в Русия, докато има полезни изкопаеми, благодарение на които живее тамошната капиталистическа прослойка. Но България е бедна на ресурси и руската схема е не приложима тук.

  90. 90 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4615 Весело

    [quote#38:"Бенк-Бенк"]БСП е партия с ясна политическа идеология и практика. [/quote]
    Моля!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  91. 91 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#88:"Lady Zeppelin"]Някога и БСП, и ДС ще изчезнат, но не мисля, че ще го доживеем[/quote]
    Няма. Злото мимикрира под една или друга форма. Затова пък на кого му пука, няма да се "даваме"

  92. 92 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Анализът има добри страни по отношение на БСП. Но това, което пише за Иван Костов е пълна трагедия и непознаване на политическите процеси и историческа логика в България и между Великите държави! Само ще подчертая, че КРАЯТ НА БСП би означавало и край на една партия изградена на изцяло русофилска основа! Авторът трябва да има предвид, че със залеза на Кремъл и Путин ще пропадне и БСП, а не обратното! Ако познава в дълбочина тези проццеси ще си отговори и защо най-успешния политик на БСП - Г. Първанов, е така силно нежелан на Позитано. Съответно ще си отговори и защо Иван Костов е най-демонизирания политик след Луканов! Но очевидно това е висока топка...........

  93. 93 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#84:"foster"]Уставът на Костов не е насочен против хората от ДС, защото тези къртици вече са били познати[/quote]

    Явно не са били познати, след като хора като Цонев, Бисеров, Бонев все още се подвизаваха и допринесоха не малко за храна на пропагандата на комунистите.


    [quote#84:"foster"]В провинцията СДС остава отворена врата за всякакви кариеристи с нечисто минало. Но това е "ход", за да се гарантира подкрепата на местните феодали, които са се подлъгали, че времето на комунистите свършва. [/quote]

    Това също не е "ход" нито цел, но в провинцията повечето хора така или иначе са си били по-верни на БСП, не е било възможно всички да бъдат с чисти намерения. Голяма част от тях по-късно си дойдоха на местата - БСП, ДПС, ГЕРБ“

  94. 94 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Истинският край на прехода иде с приключването на фазата му, Към модерна система на Политическа демокрация !
    Днес сме в подстъпите към нейното преддверие, а най-важното предстои ...

  95. 95 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#32] от "Бенк-Бенк":
    [quote#32:"Бенк-Бенк"]Щеше ли някой 24 години след 9.09.1944 г.,през 1968-69 г.да възприеме сериозно евентуални оправдания за несполуки в обществено-държавното развитие с подмолна дейност на служителите и агентите на Никола Гешев?[/quote]

    Вероятно щеше, ако служителите и агентите на Гешев бяха получили възможност и инструментариум да влияят на обществено-държавното развитие. Те обаче бяха лишени от тях... Предполагам, че ако подобно нещо се беше случило в по-ново време (макар и не с Народен съд и разстрели, а с лустрация), много от реалиите в България щяха да са по-различни. Но като цяло съм съгласен, че ролята на ДС като организация и оперативни възможности са силно надценявани. Смятам също, че някой, по-точно някои кръгове, имат силен интерес в общественото съзнание да присъства тайнствена могъща организация, сублимат на Злото, която като мъгла да покрива далеч по-пошли и посредствени отношения и интереси...

  96. 96 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2104 Весело

    [quote#1:"lz2"]БРАВО НА СТАНИШЕВ! УСПЯ![/quote]

    Един от най-добрите "разрушители" на лявата идея (който и като я разбира).

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  97. 97 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Както Костов прецака движението СДС и го превърна в партия от сталински тип, така и Станишев ще довърши столетницата.

  98. 98 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#91] от "Култура ми Бойко":

    Гларусче, няма да се даваме, но ни пука, и още как.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  99. 99 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#98] от "Lady Zeppelin":

    За мене без значение цветът на "котката" - важното е да лови мишки. Орешарски е спосдобна котка. Ако го принудят да избяга, ще има избори. Трябва личен разговор с него, а не с комунетата, защото те имат бетонни глави.

  100. 100 Профил на Memish Mustafov
    Memish Mustafov
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Да одобряваме политическия олигарх Г.Първанов?Станишев пред него изглежда сълза.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK