Решението за Пеевски: разрушаване на държавността

Решението за Пеевски: разрушаване на държавността

© Красимир Юскеселиев



По повод решението на Конституционния съд по казуса "Пеевски" "Дневник" се обърна за коментар и към водещи юристи. Публикуваме мнението на Йонко Грозев*. Заглавието и акцентите са на редакцията:


Това, че решението да бъде върнат Делян Пеевски в Народното събрание е политически скандално, е ясно за всеки. То е скандално и от правна гледна точка.


За да постигне поръчания му резултат




решението на шестимата конституционни съдии не отговаря на съвсем очевидните, основни въпроси по казуса. Те са кога Делян Пеевски спира да е народен представител и кога започва да е председател на ДАНС. Вместо отговор на тези прости въпроси това, което получаваме, е една правна абракадабра, лишена от логика, която за разкош е гарнирана с твърдението, че това е резултат от влизането на България в ЕС.


За да постигнат поръчания им резултат, шестимата съдии не дават никакъв отговор на въпроса кога Делян Пеевски е престанал да е председател на ДАНС, или по тяхната логика да може да си избере да е такъв. За тази възможност за избор след малко.


Проблемът идва от това, че Пеевски в нито един момент не е заявил, че не иска да е председател на ДАНС. А Народното събрание не може да си отмени решението с обратна сила, както твърди, че е направило. По закон Народното събрание има много ясно разписани правомощия - да избира председател и да прекратява предсрочно мандата му при определени условия. И това е така, за да има яснота кога, кой заема такъв важен пост в държавата. Иначе съвсем очевидно ще настане хаос. Народното събрание


не може с обратна сила да си отменя решенията за избор на хора на ръководни позиции


защото това автоматично ще отмени всички решения, взети междувременно от съответния орган. Затова правомощията на НС са посочени в закона ясно като правомощия единствено да прекратява мандата за напред. Тези ясно разписани правомощия на Народното събрание обаче никак не се връзват с поръчката г-н Пеевски да бъде върнат в Народното събрание. Поради което въпросът удобно не е обсъден изобщо с обяснението, че в искането до Конституционния съд този въпрос не е посочен изрично. Как тогава шестимата съдии приемат, че г-н Пеевски вече не е председател на ДАНС, за да няма и в настоящия момент несъвместимост, тяхното решение така и не ни казва.


За да постигнат поръчания им резултат,


шестимата конституционни съдии сътворяват и един правен абсурд


вече по темата какъв е ефектът на решението на Народното събрание за избор на председател на ДАНС и положената клетва. Според тях решението на Народното събрание да избере г-н Пеевски за председател на ДАНС, подадената от него оставка като народен представител и полагането на клетва пред Народното събрание като председател на ДАНС по никакъв начин не означават, че той е престанал да е народен представител и е станал председател на ДАНС. В никакъв случай. Тези действия само създават една възможност за г-н Пеевски да си избере дали иска да бъде народен представител, или иска да бъде председател на ДАНС. Въпрос на негов свободен избор. Докато размисля, може да бъде и двете. И за да бъде абсурдът още по-голям, няма и никакъв срок за това докога той може да размисля какво да си избере. Ако никой не оспори това положение пред Конституционния съд, то може да продължи без никакво ограничение във времето. Това съвсем сериозно ни твърдят шестима конституционни съдии.


Освен че няма връзка със здравия разум, това решение е в противоречие и с предходната практика на Конституционния съд. Но и това не е притеснило шестимата конституционни съдии. Обяснението за промяната в прилагането на конституцията е... приетият преди няколко години Закон за конфликт на интереси. Или с други думи, конституцията е изменена с обикновен закон. Резултатът от всичко това? Съвсем ясен. Разрушаване на държавността.


* Йонко Грозев е адвокат, като основната му професионална дейност е свързана с правата на човека.Той е член на Националния съвет на "България на гражданите".


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Наистина голям резил за Конституционният Съд! От гледна точка на правото е напълно алогично по такъв ясно регламентиран казус, да има мнения за и против!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Пълно, кратко и ясно.

    chavo64
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Слуачаят е ясен - решението на шестимата конституционни съдии е било осигурено със "солидни" аргументи....

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 581 Неутрално

    КС изгара същият йезоитски номер с Пеевски, както при регистацията на и на ДПС - и там решението висеше на йезуитският един глас.
    КС е още от онова решение компроментиран.
    Срам за България сте неуважаеми съдии

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  6. 6 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1441 Гневно

    Томислав Дончев: ЕК спря два важни проекта - тунела под Шипка и Западната тангента

    09.10.2013 10:21 | България

    Бойко Борисов: Предупредихме, че това правителство ще доведе до спиране на еврофондове


    „Европейската комисия спря два важни инфраструктурни проекта - за тунела под Шипка и Западната тангента". Това каза на брифинг в парламента Томислав Дончев, бивш министър по еврофондовете в правителството на ГЕРБ, предаде "Фокус".

    Причината за спирането е, че правителството не е изпълнило задълженията си.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  7. 7 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Няма страшно, Йонко Грозев и България на гражданите ще оправят държавността

  8. 8 Профил на t_o_m_o_v
    t_o_m_o_v
    Рейтинг: 459 Неутрално

    За всеки е ясно че корупцията властва и в КС

  9. 9 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Живеем в държавата на абсурдите.......Мнението на хората не се цени.....Това е държава, в която законите са просто формалност, а те се прилагат така, както дявола чете евангелието....т.е. според човека....Ако е наш човекът законът се преобръща така, че да мек и лек........Справка - прасеевски.....

    България - малка държава, НО с огрооомни абсурди.....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  10. 10 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Неслучайно ВСИЧКИ доклади на ЕС и до присъединяването ни и след това показваха правосъдие и вътрешни работи като основните проблеми на България и по теми теми все още ни наблюдават.Щом на ниво Конституционен съд пишат откровено малоумни решения -те си знаят ,че са малоумни ама не им пука,ясно е че всички съдилища си правят каквото си искат.Ако това решение се даде на изпит на студент и той напише такова недоразумение -ще то скъсат веднага.Студента да-но съдиите от КС се надуват в тогите и се опитват да гледат умно,като пресмятат какво ще си купят като разкешат ония парички.Знаете откъде са тръгнали парите нали?

  11. 11 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Любопитно

    До коментар [#4] от "virakocha":

    Колко солидни?! В долари, рубли или евро?!

    chavo64
  12. 12 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Едно от нещата, които комунистите все още не са успели да предизвикат в България е гражданска война (фалита, упадъка и мизерията за сега им се удават чудесно няколко път по ред). Е - на път са да успеят и с гражданската война.

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  13. 13 Профил на dsc
    dsc
    Рейтинг: 791 Гневно

    Да, особено цинично е, че бруталното убийство на правото и на конституционния ред е "мотивирано" с Европейския съюз!!! Каква простащина!!! Няма друга дума за това! Смрадта е непоносима!
    Дори едно дете в първи клас ще прозре невероятната нелогичност и тъпота на тези изводи, не стига, че са се хванали за закон , който е по-ниско то конституцията, но и са го тълкували по начин, който надминава всички съдебни абсурди до сега!!! Делянчо имал бил избор какъв да стане- депутат или шев на държавна сигурност. Ми че той е избрал, бе, продажници, избрал е, като се е заклел! Връщане назад няма! Но за него очевидно има изключение, защото слугите му в КС са пълни нищожества!Невероятно какви изроди има в най-висшия орган на републиката!

  14. 14 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Алоооо.....къф конституционнен съд, кви пет лева брееее.....Тва е жалко подобие на мешере.....Даже и мешере не е.....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  15. 15 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 409 Любопитно

    Кой, предложи Пеевски?
    Кой гласува за Пеевски?-приближен до президента-Велчев.
    Кой ще бъде наказан за това???

  16. 16 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Един безкрайно УНИЖЕН съд...

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  17. 17 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Конституционният съд погазва показно конституцията. Управляващите се надпреварват да показват среден пръст на избирателите си. На премиера скоро ще му трябва ескорт от бронетранспорьори за да се придвижва до МС. Разюзден башибозук се окопава начело на държавата.
    Накъде вървим?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  18. 18 Профил на dsc
    dsc
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#7] от "jackdaniels":

    А ТИ какво мислиш? Време е всеки да застане на някоя страна, дойде отново виденовден. Забрави за ДБГ и кажи дали си съгласен или не с мнението на Грозев. Ако имаш смелост...

  19. 19 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1441 Разстроено

    """ Тези ясно разписани правомощия на Народното събрание, обаче, никак не се връзват с поръчката г-н Пеевски да бъде върнат в Народното събрание. """
    ===============

    "" . . с поръчката г-н Пеевски да бъде върнат в Народното събрание. ""

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    Знаеха ли бедните европейци преди 7 години какъв таралеж си слагат в гащите?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Цветуща държава-и институциите й цветущи.

  22. 22 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#6:"Чардо"]„Европейската комисия спря два важни инфраструктурни проекта - за тунела под Шипка и Западната тангента". Това каза на брифинг в парламента Томислав Дончев[/quote]

    Déjà vu от 2006

    The best way to predict the future is to invent it.
  23. 23 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Конституционните хватки да ги говорят юристите. Но наглостта на мафията няма граници. Откажи се и толкова. Кажи на мама да ти построи точно копие на Народното събрание, събери 139 статиста и си играй на парламент.
    България е като слаб футболен отбор и си представям следната пресконференция на треньорския екип от украинец, турчин и православен талибан: "Вярно нашият отбор е най-слабият в Лига "Европейски съюз". Играят хаотично, без мисъл. Капитанът, макар да има прякор "Счетоводителят" не може да сметне 2+2. Сега ще вкараме един шишкав играч. Ще бъде център-нападател. Дали може да играе, не ви интересува. Въобще вашето мнение не ни интересува. Ще правим, каквото си поискаме. Край на пресконференцията."

    Миша
  24. 24 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Похвално е, че тук са се събрали само конституционни и върховни съдии, преподаватели и теоретици по право! Аз няма да коментирам нещо, за което вашите колеги съдии не са стигнали до единодушие.
    Все пак, защото кибикът има право два пъти да се обади и веднъж да мести, ще взема отношение като попитам:
    Защо всички казват, че е имало решения на КС със същия резултат като при Пеевски, но според критиците "те не били по подобен казус", а тук се твърди за някаква практика на КС очевидно по такива казуси? Каква е тази практика и по кои решения?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  25. 25 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Това е безумно решение, типично за българския съд. 6 мата нещастника да бъдат отстранени начело лицето Б. Велчев !

  26. 26 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 901 Весело

    Колко ли им е мизата на тези, трябва да е повече от тази за митничар или прокурор. За последния доскоро беше около 200 000!

  27. 27 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 607 Весело

    До коментар [#11] от "chavo64":

    Както пише в една друга статия от днес. Постигнат е "свръхсмисъл"

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  28. 28 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Съдебната система в България обслужва мафията и трябва да бъде реформирана, но тя не може сама да се реформира, трябва законодателят да каже как. А законодателят се стреми да запази статуквото и няма никакви намерения да я реформира. Това е един омагъосан кръг, от който няма излизане.

  29. 29 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    "...Решението за Пеевски: разрушаване на държавността..."

    Да-а. Разрушаването на държавността започна на 8.10.2013. Смешен плач. Но от мишоците на прехода, толкова.

  30. 30 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#15:"Борко"]Кой, предложи Пеевски? [/quote]

    Току що Местан призна! Орешарски предложи Пеевски за шеф на ДАНС

  31. 31 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Цитат от решението на Конституционния съд:
    "Най-многото, което Конституционният съд може да установи е това, което вече е налице, т.е., че с избора за председател на ДАНС Пеевски престава да е народен представител."

    Интересно! Като е престанал да бъде народен представител, как може да се върне в парламента?!
    Иначе казано има само две ситуации, или е престанал да бъде народен представител и не може да се върне като такъв, или е бил в несъвместимост, тоест в нарушение на закона, и пак не може да се върне в парламента!
    Абе аз ли съм толкова тъп или съдиите се мъчат да ме изкарат такъв.

  32. 32 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Делян Пеевски е легитимно избран депутат. Няма да коментирам решението на Конституционния съд, с което той го връща в парламента. Дотук беше казусът "Пеевски", каза току-що на брифинг в парламента лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов.

  33. 33 Профил на blame
    blame
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Щеше да е разрушаване на държавността, ако изобщо имаше държавност. Такава няма и не е много трудно това да се докаже. Стига да погледнем оградите около парламента (нарочно го пиша с малка буква). В коя държава жандармерия пази народните избраници от хората, които са ги избрали?

    Държавност! Ко? Не.

  34. 34 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#32:"Мони56"]Делян Пеевски е легитимно избран депутат. [/quote]
    Радан Кънев: Мафията проби и в КС!

  35. 35 Профил на pesho_
    pesho_
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Поддържането на герберастията е разваляне на държавността!

    Пребиваващия в кабинета на баш милиционера е само част от проблема. Малко по в дясно от него има 97 мутри за идхвърляне преди него.... и те също толкова ходят на работа!

    Прокуратурата: Цветанов е извършил престъпление
  36. 36 Профил на pesho_
    pesho_
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#34:"Мони56"]Радан Кънев: Мафията проби и в КС![/quote]

    Че тя мафията, в частност СИК си настани 8 конституционни съдии през 3,5 годишния мутренски мандат

    Прокуратурата: Цветанов е извършил престъпление
  37. 37 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Йонко Грозев, Програмен директор, правни изследвания В Центъра за либерални стратегии на ИванКръстев. Платен от чужбина професионален гражданин. Тия от мозъчните тръстове имат равен принос с бандитите в развалянето на държавността в България!

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  38. 38 Профил на blame
    blame
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#23] от "Миша":

    В същата стилистика:
    "Ние имахме нашите шансове, но съдията (разбирай суверенът)... мам... (биип). Това е политиката. Трябва да забрави(те)м този мач и да гледаме напред (към следващия бюджет). Ако не разбирате, духайте супата. (Без пардон.)

  39. 39 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Държавата е пълна с безполезни фасадни "институции", отвътре плъхове, хлебарки и всякаква гмеж.

  40. 40 Профил на Payakoff
    Payakoff
    Рейтинг: 471 Неутрално

    От Twitter, автор Jasper Neve @JasperNeve:
    https://pbs.twimg.com/media/BWDiFoYCcAAzUa0.jpg:large

    Post tenebras spero lucem
  41. 41 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2308 Разстроено

    "Освен че няма връзка със здравия разум, това решение е в противоречие и с предходната практика на Конституционния съд. Но и това не е притеснило шестимата конституционни съдии."

    Железни мъже, нищо не ги притеснява: нито Конституцията, която са се заклели да защитават, нито моралът, нито благото на обществото. "Разделение на властите" - това словосъчетание звучи толкова екзотично в България.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  42. 42 Профил на krista_p
    krista_p
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#7] от "jackdaniels":

    Ако има иронията в поста ти, както изглежда, тя е напълно излишна.
    Когато в управлението на България влязат хора като Йонко Грозев, може действително да се появи шанс за спасение на държавността. И на България.

  43. 43 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2486 Весело

    На КС му бе зададен въпрос по такъв начин, 'щото лъснАха ясно клубовете по интереси в него!
    Ако някой досега се е съмнявал, вече може да бъде спокоен - и в КС цари човещинка. Демак пълно е с парашутисти, които сега връщат нещо на някого(видно кого).
    От цялата акция остана натрапчивото усещане, юе ГЕРБ имат много да учат за тактическите похвати в политиката, зщото буквално ги "литкат" подобно на бившия премиер в отбора на Бистришките.
    Колко време ще му трябва на Боц да осъзнае, че политиката не е като на селско мачле мазен сервилен съдия да ти побие топката на 11m: заповядайте г-н Борисов. В живия живот ще му прекарат магистрала, къде седалищните части. Следващите 2 инжекции може да не са в коленете, а на по-меки места!

    I Want To Believe
  44. 44 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 466 Неутрално

    колко от конституционните съдии са били сътрудници на бившата ДС?

  45. 45 Профил на Parol4o
    Parol4o
    Рейтинг: 243 Гневно

    Надминаха по измиване на ръцете даже и Пилат Понтийски...

    Колелото на историята се върти!
  46. 46 Профил на biggeorge
    biggeorge
    Рейтинг: 466 Весело

    Оставка и за Пеевски, и за Конституционния съд! :|

    Мото: Живей и остави другите да живеят!
  47. 47 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Йонко, Йонко, това дето си написал е абсолютна глупост.
    Сътвореното от КС може да се коментира единствено като морално неиздържано. Тези от КС имат право да гласуват както си искат. Това са неудобствата на републиката. След като си ги избрал, могат да се качат на главата ти и ти нищо не можеш да направиш. Следващ шанс при нови избори!

  48. 48 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Тоя човек (ЙГ) като студент прекарваше минимум 20 часа на седмица в Народната библиотека.

    Никола Йорданов
  49. 49 Профил на mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
    mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#48] от "Никола Йорданов":

    Добре си е използвал времето, явно и доста е учил...сега е адвокат на ОМО Илинден в редица дела срещу България в Страсбург. С други думи - "реформатор".

  50. 50 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4248 Разстроено

    Не може КС да е нещо различно от държавата.
    Не може ВСС да е различен също. Всичко е свързано със знак за равенство !

    klimentm
  51. 51 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#49] от "mib58316647":

    Йонко Грозев беше също и адвокат по делото срещу Р. Македония, спечелено от Сдружение "Радко" - на местни българи, наречено на един от псевдонимите на Ванчо Михайлов.

    Това, че е защитавал тоя или оня срещу кривиците на правосъдната ни система не го прави нито хубав, нито лош. Проблемите, заради които ни осъждат, не са породени от жалбоподателите или адвокатите им, а от правораздавателната ни система.

  52. 52 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Държавността отдавна е разрушена - още от 1944.

    Вчера махнаха последният камък от основите.

  53. 53 Профил на svejarov
    svejarov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Хайде реформатори вкарайте Борисов и Станишев в обща килия - стига са крали

  54. 54 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 827 Гневно

    Това не е Конституционен Съд, това е К.рвенски Съд, продал се за жълти стотинки и не спазващ никаква друга освен личната им интересчийска конституция.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  55. 55 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 706 Весело

    [quote#2:"moriarti"]трЕбва да бъдат любени[/quote]

    нЕщем да любим крава

    Път без препятствия не води до никъде.
  56. 56 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 617 Весело

    КС и ВСС трябва да бъдат разсъблечени публично! По примера от вчера!

  57. 57 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1158 Разстроено

    Голям резил за цялата държава! Държавата Троянски кон!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  58. 58 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Разрушаване на държавността е меко казано за големия грях, който сториха от КС вчера! Но как да действат по друг начин "съдии" от коалицията Марковска. Те са се отличили през своята кариера с клиентелизъм и сервилност и затова са били издигнати от някой политик, че да си ги ползва. Сега просто сменят клиента. Не е случаен фактът, че точно ссъдиите от съдийската квота са преобладавщите сред гласовете за решението, че Пеевски не е депутат, а повечето политически назначения бяха прорив! Това е проблем на съдебната власт като цяло, само вижте как се избра нов ВСС...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  59. 59 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#37] от "kihano":
    Това какъв е и къде работи, няма нищо общо с това което е написал и неговата истинност. Прочете ли го? С кое твърдение не си съгласен?

  60. 60 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    А бе ОСТАВКА бе комуняги долни ! ! ! .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  61. 61 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Весело

    шумкарите няма да спрят с престъпленията, кражбите и измамите ти, ако не си тръгнат със "спукани глави" от работа някоя вечер (от Парламента, или от КС)

    не знам дали забелязахте, но отново се върна тенденцията за зараждане на хаос, неподчинение, неплащане на данъците, неспазване на правила и закони откакто поредното комунистическо правителство ни открадна властта.

    то не бяха пожари и бедствия, то не беше повишаване на престъпността, то не беше ниска събираемост на данъците и беззакония, то не е потъпкване на правилници и на закони от всички държавни институции...

    и за капак, ЕС спира фондове

    РЕФОРМИ !
  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  63. 63 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#59] от "glatzial":

    По принцип няма, но в случая с мозъчните тръстове има, тъй като там са подбрани хора служещи на точно определени външни и вътрешни сили и както обясних носят вина за ставащото в България наравно с олигарси бандити и т.н. Тия само случайно говорят вярно. А и не виждам той да е разписал по кои членове и по кой закон към коя дата Пеевски е назначен, оставката му е вляла в сила и т.н. Защо трябва да му вярвам?

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  64. 64 Профил на СВОБОДЕН
    СВОБОДЕН
    Рейтинг: 574 Неутрално

    АКО НЕ ТЪРСИМ УМИСЪЛ , ТО ТОЛКОВА ИМ Е ТАРАТА.

    ЯВНО ЖИВКОВ СЕ Е ПОДИГРАВАЛ С ;

    '' ВИЕ СТЕ УЧЕНИ , , А НИЕ , ЦЕХОВИ МАЙСТОРИ .ХА ,ХА ... И ;
    Е , Я ИМАМ , 10 клас ,,НЕЗАВРЪШЕН ,......

    АМА ПА КОЛКО ПРОФЕСОРИ НАПРАВИХ .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ТОВА СА НЕГОВИТЕ ПРОФЕСОРИ .!!!!!!!!!!!!!!!!

    СВОБОДЕН
  65. 65 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    КС... е комунистически съд...какво му остава...освен да се излага...

  66. 66 Профил на lubomir1
    lubomir1
    Рейтинг: 524 Неутрално



    Държавността на България не е цел за управляващия екип.

    ОСТАВКА !!! ОСТАВКА !!!


    Да, българите сме велик народ !!!
  67. 67 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3510 Неутрално

    Блестящ анализ !
    Обслужващия персонал,наречен "конституционни съдии" този път направиха мечешка услуга на господарите си.

  68. 68 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#49:"mib58316647"]учил...сега е адвокат на ОМО Илинден в редица дела срещу България в Страсбург. С други думи - "реформатор". [/quote]
    Адвоката си е адвокат. Това че е защитник на ОМО Илинден, не го прави по-малко българин от теб. Ако беше защитник на някой убиец - за убиец ли ще го обявиш?

  69. 69 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Конституцията в Абсурдистан е само за пред света,да видят,че и ние си имаме,не сме без хич.
    КС има по-сложна и важна роля: да убеди себе си / защото никой друг не му вярва/ ,че пази Конституцията и редовно да си измива ръцете от всякаква отговорност, и винаги,ама винаги да поддържа джобовете пълни
    Както колегата ARRI спомена: "малка страна,но с големи абсурди"

  70. 70 Профил на dakl
    dakl
    Рейтинг: 524 Неутрално

    В тази страна всичко което не е в унисон с интересите на вождовете на седесарията е неприемливо и трябва да се отхвърли. Ето защо българският избирател ги изпрати в девета глуха , където отдавна им бе мястото на тези крадци и предатели на българските национални интереси!

  71. 71 Профил на dedinsky42
    dedinsky42
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Тя държавността я няма още от времето на Филчев!Сега няма какво да се разгражда!Возим се във влак,на който отдавна въглищата са се свършили и чакаме да видим до киде ще стигнем,когато парата в котела свърши!

  72. 72 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Сегашният конституционен цирк е точно копие на цирка от май 1992, когато с малцинство КОНСТИТУЦИОННИЯТ СЪД ОТКАЗА ДА ЗАБРАНИ ДПС. Тогава шестима съдии бяха за забрана на ДПС, а останалите шестима подкрепиха ДПС (бяха или против забрана на ДПС, или се въздържаха). Това са имената им: Асен Манов, Цанко Хаджистойчев, Николай Павлов, Иван Първанов, Теодор Чипев и Младен Данаилов. СРАМ и ПОЗОР ЗАВИНАГИ!!!

    Активен натиск върху Конституционния съд за подкрепа на ДПС оказа министър-председателя Филип Димитров. За "благодарност", само след 2-3 месеца Доган му би депесарския шут, и правителството на ДПС падна.

    Представете си само за секунда какво би било АКО ДПС БЕШЕ ЗАБРАНЕНО забранено през май ДПС. Нямаше да има турцизация, ислямизация, капсулиране на мохамеданите, гигантските кражби от държава, терора над българското население в т.нар. смесени райони... Ех мечти... За жалост, имунната система на държавата не заработи тогава.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  73. 73 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    РЕШЕНИЕТО за Пеевски -разрушение на държавноста?

    Как може да се разруши нещо, което не съществува?!
    Това е абсурден нонсенс!

    Или съществува в обратният смисъл, може би?

    АНТИДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ СЪЗДАВА СВОИТЕ ПАРАДОКСИ СИСТЕМНО, ЕЖЕДНЕВНО И ИНСТИТУЦИОНАЛНО ПОДКРЕПЕНО ОТ ГОДИНИ...

    Толкова дълго, че вече се е стигнало до въображаемоста за държавност и нейното рушене.

    НАГЛОСТА на Живков бе достигнала неописуеми върхове преди време та създаде т. нар. "Държавен съвет на НРБ", та от там и тази инерция и заблуди, че имаме някаква институция около нас наречена с нищо незначещата вече дума "държава"...

    Само до преди броени дни негови апологети, масажисти и шофьорски чада, камариерки и пазванти бяха на власт, а днес са заменени от помазаните от него и обявени за набедени юридически, управленски и административно вездесъщи.

    Какво падение и позор взети едновремено всеобхватно и всецяло!

  74. 74 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Конституционен съд, Парламент, Правителство, Министър председател - върховете на държавноста, но с обратен знак надолу.

    Сиреч бездни на управленското падение!

  75. 75 Профил на Смърт на peterman! - Да живее "Икономедия"!
    Смърт на peterman! - Да живее "Икономедия"!
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#31:"marker"]Иначе казано има само две ситуации, или е престанал да бъде народен представител и не може да се върне като такъв, или е бил в несъвместимост, тоест в нарушение на закона, и пак не може да се върне в парламента! [/quote]
    Всъщност шестимата съдии ни казват, че няма несъвместимост, тъй като Пеевски е имал "подходящ срок" да се освободи от едната длъжност (да избере коя от двете длъжности иска да заема), което той е направил след кратък "размисъл", като се е отказал от длъжността "председател на ДАНС" и незабавно е оттеглил искането си за подаване на оставка като народен председател. Само че, Конституцията не предвижда такава възможност нито за народния представител (да подава, а после да оттегля оставката си), нито за НС (да освобождава, а после да приема обратно разкаялият се "блуден син". Изводът е, че има или няма т.н. "несъвместимост", Пеевски не е депутат поради приемане на подадената от него оставка - чл. 72, ал.1, т.1 КРБ. Поради това, най-права от всички е Цанка Цанкова. Няма защо КС да се прекратява правомощията на депутат, който по собствено желание е прекратил тези правомощия. Всъщност няма и решение на КС. Така че, от момента на оставката на Пеевски до деня, в който той бъде заместен от следващия в листата, всички решения, взети с участието на Пеевски, могат да бъдат оспорвани като взети от неконституционосъобразен състав (чл. 63 КРБ), тъй като депутатите са 239, вместо 240.

    Knocking on heaven's door
  76. 76 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#75] от "peterman":

    Е това действително юридически издържано решение, няма ли да доведе до самосезиране и всичко прието като дейност на Парламента от създаденият казус да бъде обявено за невалидно?

    И това ако не е абсурдност в управлението, както и професионално падение на парламентарните юристи, какво друго може да бъде?

  77. 77 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Че то у нас държава след 10 ноември не е имало. Има една привидност(илюзия) за държава, зад която стои Държавна сигурност. Но дори и тази илюзия вече се руши. Щом една репресивна държавна структура - Прокуратурата, грубо се намесва в изборите, за да бъдат спечелени пт бившите комунисти, за каква държава можем да говорим?

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  78. 78 Профил на Смърт на peterman! - Да живее "Икономедия"!
    Смърт на peterman! - Да живее "Икономедия"!
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Това е моето мнение. Всички говорят само за решението на КС, но не се замислят къде е допусната грешката и какво се случва оттук нататък.
    Грешката е на Миков, Манолова и Бисеров. Те се о.раха, защото всички твърде много бързаха да назначат Пеевски за шеф на ДАНС, за да започне да изпълнява "нестандартните" си поръчки. От друга страна, за техния коалиционен партньор ДПС е изключително важно да има Пеевски на първите банки или дори само като име в списъците на народните представители (защото той олицетворява не някой друг, а именно Доган), затова не го заместиха с друг депутат. Абсурдите не са един и два, да. Абсурдно НС, абсурден министър-председател, абсурдно правителство...

    Knocking on heaven's door
  79. 79 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    До коментар [#26] от "charlesdegaulle":

    [quote#26:"charlesdegaulle"]Колко ли им е мизата на тези, трябва да е повече от тази за митничар или прокурор. За последния доскоро беше около 200 000! [/quote]
    Няма такива работи.Най-вероятно ги стискат за топките с по някой гнъсен компромат по кагебейско-путиновски стил.
    Кой ще им даде 200 000 евра на тия плъшоци.
    Жалки са.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Две са възможните обяснения за решението на КС (основно причините за гласуването на 6-мата съдии за оставянето на Пеевски в парламента) - некомпетентност или съзнателна манипулация.
    Я случая повече съм склонна да вярвам във второто.
    Благодаря на автора за професионалните обяснения, доказващи абсурдността на решението на КС.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  82. 82 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Весело

    Значи официалното и публично произнасяне на клетва няма никаква тежест в тази държава. Щом днес ни обясняват, че след полагане на клетва дембелът Пеевски не е станал шеф на ДАНС, как ще ни убедят, че депутатите действително встъпват в длъжност, след като се закълнат в НС? А за войнишката клетва има ли специално решение напоследък? И какво излиза? Разюздана шайка клетвопрестъпници напира да превърне цял един народ в себеподобни, така ли?

    Свобода за Надежда Савченко!
  83. 83 Профил на Смърт на peterman! - Да живее "Икономедия"!
    Смърт на peterman! - Да живее "Икономедия"!
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#82:"GogoPG"]Разюздана шайка клетвопрестъпници напира да превърне цял един народ в себеподобни, така ли? [/quote]
    Хахах! Точно така е! Престъпници-клетвопрестъпници! Аморално племе, което краде, лъже и изневерява на принципа "Бог високо, цар далеко"!

    Knocking on heaven's door
  84. 84 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Народното събрание не може да си отмени решението с обратна сила, както твърди, че е направило.[/quote]
    Това, че така наречените представители на народа (пазители на демокрацията) извиват и сучат законите така, че да им станат по мярка е очевадно от горното изречение.
    По-важният въпрос обаче е защо те могат да го направят? Ние толкова ли сме сбъркани, та да им позволяваме да правят каквото си поискат, за да уреждат своите си проблеми, без да се интересуват от нуждите на народа.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  85. 85 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Гневно

    [quote#82:"GogoPG"]Значи официалното и публично произнасяне на клетва няма никаква тежест в тази държава. Щом днес ни обясняват, че след полагане на клетва дембелът Пеевски не е станал шеф на ДАНС, как ще ни убедят, че депутатите действително встъпват в длъжност, след като се закълнат в НС?[/quote]
    Именно!
    Как от тук нататък да повярваме на всеки който с клетва се опита да ни убеди, че ще мисли само за народните дела?
    Този въпрос би трябвало да бъде зададен към Станишев, Местан и Сидеров.
    Медиите до кога ще спят и няма да посмеят за зададат този въпрос към гореизброените!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  86. 86 Профил на Смърт на peterman! - Да живее "Икономедия"!
    Смърт на peterman! - Да живее "Икономедия"!
    Рейтинг: 616 Неутрално

    "Народното събрание не може да си отмени решението с обратна сила, както твърди, че е направило.- цитат на коментар #0 от “статията”

    Въпросът е тълкувателен и КС трябва да бъде сезиран с принципния въпрос, дали правомощията на народния представител се прекратяват с "подаването" на оставката по чл.72, ал.1, т.1 КРБ и може ли същият да я оттегли преди решението на НС за прекратяване на пълномощията му.
    Кратко и ясно. Никакви несъвместимости, никакви усложняващи въпроси. КС трябва да тълкува конституцията, а не да се измъква с процедурни хватки от типа "тука има, тука нема"!

    Knocking on heaven's door
  87. 87 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#34] от "Мони56":

    Тоз пък Радан се събудил сега.

  88. 88 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#72] от "Търпана":

    Поздравявам Ви за този пост.

  89. 89 Профил на finlip
    finlip
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Йонко, държавността е разрушена много преди решението.
    Както споделят постващите- с какво решението на същия орган за вписване на ДПС-то е по- малко абсурдно.
    Иначе си прав сегашните шефове на парламента се правят на червеничервенотиквеничковчета и успяват. В този смисъл им върнаха горещия картоф и сега ще покажат уменията си по англииски- демек може да очакваме продължително мучене и грухтене.

  90. 90 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Колкото и парадоксално да изглежда, управляващите нямат интерес от връщането на Пеевски в парламента - това само би подхранвало скандала свързан с него. Интерес от връщането му има по-скоро ГЕРБ, защото те се борят за дискредитирането и събарянето на този парламент. В този план не е чудно, че именно трима конституционни съдии, близки до ГЕРБ са гласували решението за връщането на Пеевски в парламента.

  91. 91 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Щом и па КС могат да влияят...

  92. 92 Профил на roum
    roum
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Сламена изпълнителна власт, трагична законодателна, поръчкаво съдебна.
    ОСТАВКА другари послушни конституционни съдии! ОСТАВКА сламен Олигархски! РАЗПУСКАНЕ на Народното събрание!
    Разпадът на държавността се ускорява и не виждам спирачки, за да спасим държавата си, освен непреклонен граждански протест. Друг е въпросът кой има интерес от прогниването на държавата България и подчиняването й на чужди интереси чрез наместването на послушни фигуранти на всички възможни постове и в трите власти
    Но без основна реформа в цялата съдебна система, без Нова Конституция, без пълна Лустрация и смяна на политическия модел - все трудни процеси, сме живи погребани в следващите най-малко 25 години. Ако, без да се вайкаме, сами не си спасим държавата

  93. 93 Профил на Зевс
    Зевс
    Рейтинг: 466 Весело

    "Той е член на Националния съвет на "България на гражданите."
    Това обяснява позицията на автора.
    Така или иначе, зад пеевски има съответния брой избиратели и той е легитимен депутат. Останалото са процедурни детайли, които по своята значимост са второстепенни.

    "Всеки човек е една вселена" Хайнрих Хайне
  94. 94 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 746 Неутрално

    [quote#93:"Зевс"]
    Така или иначе, зад пеевски има съответния брой избиратели и той е легитимен депутат. [/quote]
    България е на едно от първите места в Европа по брой на ромите на глава от населението. Знаят къде да лобират комунетата. Съвсем легитимно си купиха най-примитивния възможен електорат. И не ми го бройте за обидна квалификация, защото една популация, която не обича да ходи на училище, да се къпе, да работи а вместо това се кефи да паразитира на гърба на цялата нация, заслужава това определение. Така че да яхнеш подобна маса...не е някакво постижение. Само липса на какъвто и да е морал. И за ужас на останалите е тъжната българска действителност.
    Не знам по какъв критерий ромите са легитимни граждани, но със сигурност не са легитимни избиратели. Поне за здравомислещите хора.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  95. 95 Профил на boyanv
    boyanv
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Вчера Б. Велчев гласува за тези, които го направиха главен прокурор. Дотук - никаква изненада. Изненадата е друга - след като се знае чии интереси обслужва Б. Велчев защо президента го прати в Конституционния съд? Не знаеше ли Плевнелиев, че ако се стигне до нещо подобно Б. Велчев ще гласува съгласно инструкциите на партията майка. Оттук - Президентът не е знаел какви интереси обслужва бившия главен прокурор. Той не знае, а за всички е видно. В този случай Плевнелиев разсъждава слабо, много слабо => не е за този пост. Втора опция - Президентът е знаел, но въпреки това го е назначил => Плевнелиев и Велчев целуват една и съща ръка. За този пост ли е Росен? За Б.В. - нарочно не пиша нищо. Той е прекрасен преподавател, но само толкова. Може да омагьосва студентки...и дотам. Реален резултат от неговите действия/бездействия <0.

    Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνος
  96. 96 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4248 Неутрално

    До коментар [#95] от "boyanv":

    Нали ги виждаш че са като скачени съдове.
    Едната ръка мие другата а пък двете ...... ?

    klimentm
  97. 97 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#82] от "GogoPG":
    Сега ли го разбра? Рибата се вмирисва откъм главата...

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  98. 98 Профил на Картина
    Картина
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Той правилно Дянков ги нарече феодални страци едни подобни.

    Пази се да не бъдеш измамен от суетна слава - тя е пропаст за ограничените умове.
  99. 99 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Гледам много разбирачи по конституционно право сте се събрали тукинка... "Обущарю, не по-високо от обувките..." възкликнал един древен художник по повод художествените критики направени му от един обущар. Странното на решението на КСе , не че е такова (6 : 5), а че не е взето почти с пълно единодушие - например 11 : 1

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  100. 100 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#95:"boyanv"]Президентът не е знаел какви интереси обслужва бившия главен прокурор. Той не знае, а за всички е видно. В този случай Плевнелиев разсъждава слабо, много слабо => не е за този пост. Втора опция - Президентът е знаел, но въпреки това го е назначил[/quote]
    И викаш, че Плевнелиев има самостоятелна воля да решава?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK