Как гражданите пречат на държавата

Дом за временно настаняване на чужденци в Любимец. Бежанци от Сирия. Септември 2013.<br />

© Надежда Чипева, Капитал

Дом за временно настаняване на чужденци в Любимец. Бежанци от Сирия. Септември 2013.



Българите са европейци" каза, преди няколко дни в телевизионен репортаж млад сириец и даде отговор на въпроса какво очакват да намерят бежанците в страната ни освен мир. Те очакват да стъпят в Европа. След като са изгубили дома, работата, често и част от семейството си, след като са прекосили около 2000 километра с цената на не една жертва, те влизат в България с викове "полиция" и търсят пристана на европейска държава. Държава в която има мир, свобода, сигурност, законност и справедливост.


Какво обаче намират? Вместо свобода някои от тях са заключени в домовете за задържане на нелегални имигранти, предвидени по правило за чужденци със заповед за депортация. Вместо сигурност получават живот в потресаващи условия, недостатъчно храна и пълно неведение кога ще им бъде даден статут, за да могат да разчитат отново на себе си. Вместо със законност и справедливост се сблъскват с неуредици и обвинения, че са "главорези" и "канибали", които извършват "ислямска колонизация на България" (по думите на Магдалена Ташева, депутат от "Атака"). Висши представители на властта обявяват, че бежанците са заплаха за националната сигурност, а пенсионирани военни заплашват да формират щурмовашки отряди, за да "затворят границата" и спасят kleta majka balgariq.


Необходимата помощ, съпричастност и подкрепа бежанците получават основно благодарение на доброволци, а не на институциите, които са задължени да им я окажат. Така бързо разбират нещо, което ние знаем отдавна – дори мирът е привиден, защото у нас гражданите са в непрестанна битка с държавата.




Гражданите пречат на държавата


Точно както роялът "Блютнер" пречеше на Христина Ташева, димитровградската директорка на общинския "Детски и младежки център", и тя реши да го превърне в подпалки и плот за маса. Поставен в други условия, роял с тази марка не е пречил на Брамс, Малер, Барток, Дебюси, Вагнер, Щраус, Шостакович, Рахманинов. Пречи обаче на българския държавен служител, натоварен с мисията да развива културата в полза на гражданите.


Поради подобни парадокси не е изнeнада, че въпреки уверенията на премиера Орешарски, че "това е един от най-добрите кабинети на прехода", много млади българи обмислят да напуснат родината си през 2014, след като Великобритания отвори трудовия си пазар, а около 1200 емигранти са опитали отново нелегално да напуснат страната ни.


България третира и гражданите си, и емигрантите като натрапници и молители


които я занимават със себе си, без да има полза от тях (докато тя си има някаква друга, много важна работа).


Абсурдите, политически и обществени, отдавна не ни изненадват. Но днес дори думите, с които можем да ги опишем, се превръщат в клишета поради прекомерна употреба. Как например да определим нещо като "немислимо безобразие", когато очакваме съвсем скоро то да бъде надминато? Поредицата от събития през последните няколко месеца обезсили и изчерпа думите. Те просто се измориха да описват ситуация, за изобразяването на която не са били предназначени.


Въпросът "Кой предложи Пеевски" донесе неприятности на няколко емблематични журналисти, а самият Делян Пеевски триумфално се завръща в Народното събрание. Въпреки че след мощен отпор от лекари и граждани министерството на здравеопазването се отказа от уволнението на директора на МБАЛ - Хасково, д-р Близнаков, веднага освободи друг човек, който се справяше отлично с работата си, шефа на Фонда за лечение на деца в чужбина. В деня на възстановяването на парламентарния статут на Пеевски се разбра също, че против всякакви професионални съображения властта безапелационно премахва и успешния ръководител на Института по розата и така провокира колективната оставка на неговите сътрудници. Те обаче очевидно не са важни. Както държавата е убедена, че може и без граждани, така директорите на нейните институти очевидно могат без сътрудници.


Държавата прекъсва връзката си с обществото


смятайки, че това е пътят за постигане на нейното безпроблемно съществуване. Управляващите не виждат пречка в това да функционират без кворум, както парламентарен, така и обществен.


Този пример последва и проф. Марияна Стойчева от инфекциозната клиника на УМБАЛ "Св. Георги" в Пловдив, която не видя проблем в това, че в храната на болно дете е намерена мишка, тъй като е "преминала термична обработка". Също както правителството не вижда пречка да управлява, при положение че 76% от гражданите искат предсрочни избори. А премиерът не намира никакво притеснение в това след откриването на изложба в центъра на София да бяга панически от гражданите с шофиране в насрещната лента на бул. "Раковски", охраняван от 20 изнервени моторизирани полицаи.


Всъщност едва ли има повод за чудене. Нали дори Конституционният съд, този най-висш арбитър в държавата, реши, че Пеевски е по-важен от онези три четвърти български граждани, които искат оставки именно заради опитите на други институции на държавата да го издигнат в ранг "върховен недосегаем".


За какво ни е народ, след като имаме Пеевски


Държавата обаче е зависима от гражданите си. Няма начин, както навремето иронично подмята Бертолд Брехт, ако държавата не харесва народа си, да си избере нов. Гражданите избират държавата и затова напрежението в обществото незабавно се предава в политиката. И въпреки желанието си да ни внуши, че усилията и надеждите на гражданите са безсмислени, правителството разбира, че седи върху тенджера под налягане. "Няма парламентарна криза, но Народното събрание не може да продължи дълго да работи така" заяви зам.-председателят на БСП Янаки Стоилов и илюстрира способността на управляващите да прикриват фактите с контрафакти. Същото умение демонстрира и министър Таня Андреева, която в опит да защити решението си да премахне директора на фонда за лечение на деца от поста му неоснователно заяви, че той е забавял разглеждането на документи със 120, 130 дни.


Няма как да очакваме цивилизовано отношение от страна на държавата към сирийските бежанци, след като тя системно го отказва на собствените си граждани. Няма как да разчитаме на човечно отношение към чужди граждани, оказали се в неволя, когато държавата всекидневно демонстрира, че предпочита да живее без собствените си граждани.


Ние обаче не само съществуваме, но и


изтриваме срама от челото на отвлечената ни държава


Българските граждани са онези, които се организираха, за да заместят чиновниците, чиито заплати плащат, в оказването на помощ на чужденците - "канибали". Трябваше да се появят те, за да се разбере, че в европейската столица София бежанци живеят без топла вода и без храна.


Това, което превръща обикновения жител в гражданин, е наличието на кауза. Защото чрез нея запазваме достойнството и самоуважението си, независимо дали пазим природата, защитаваме правата и живота на деца и възрастни в нужда, или се борим за животни, изпаднали в беда.


Младият сириец от телевизионния репортаж е абсолютно прав. "Българите са европейци", макар България все още да не е европейска държава.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (115)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Наистина: За какво ви е народ, след като имате Пеевски...

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  2. 2 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 878 Неутрално

    "Точно както роялът "Блютнер" пречеше на Христина Ташева, димитровградската директорка на общинския "Детски и младежки център", и тя реши да го превърне в подпалки и плот за маса."

    Димитровград и роял "Блютнер" - та това е естетическо несъвместителство.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  3. 3 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 488 Неутрално

    При нас война няма, има икономически геноцид. Ще го разберат бързо.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Матрял да му се невиди, матрял. Цупи се, протестира, заплашва със стачки, абе с всички възможни средства разваля рахата на власт имеющите.

  5. 5 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Как се живее в България?

    ...Трудно е само в началото, после става невъзможно...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  6. 6 Профил на lacrima
    lacrima
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Какви ли страшни грехове изкупуваме...

  7. 7 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 488 Гневно

    А когато им се даде човешко отношение и права из Западна Европа, какво правят? Започва се с изисквания за промени в правилата и законите, за да им се угоди на религията и обичаите, дори ако това означава ограничаване на местното население.

    (Не отдавна Дневник писа за случай в Германия, при който мюсюлманско момиче искаше, не само тя да носи подобния на анцунг бански, но и всички останали, за да не вижда тя разсъблечено тяло. Подобни истории колкото иска човек из Европа.)

  8. 8 Профил на lacrima
    lacrima
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "...които я занимават със себе си, без да има полза от тях (докато тя си има някаква друга, много важна работа)."

    Ей това е! Държавата като леличка на гише или депутат. Самодостатъчни, самодоволни, самозабравени

  9. 9 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 537 Любопитно

    А идеята на писаното каква е ?
    Ако си мислите, че насочено към "политиците" ще свърши някаква работа сте в грешка. Изобщо няма да му обърнат внимание.
    Ако си мислите, че написано към "народа" ще свърши някаква работа пак сте в грешка. По същата причина.
    С писане не става. Освен някоя сензацийка за 2-3 дена да се поговори малко и толкоз.
    В говоренето най ни бива.

  10. 10 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    Съжалявам, статията е тенденциозно и късогледо написана.

    Държавата е на същото ниво на каквото са гражданите.

    Българите, които понасят своеволията на парламентаристите, съдиите и полицаите.

    Българите, които са свикнали да обвиняват всички освен себе си.

    Българите, които реват за изконното си право да бъдат част от Европа, но не могат да приемат бежанци, защото знаят, че са "фундаменталистки фабрики за деца".

    Но най-вече българите, които отдавна са изкривени до такава степен, че са склонни да осмиват всичко и всички - включая и себе си - само и само да не се наложи да се задействат срещу уродливото и ненормалното в живота си.

    А то започва със сутрешния вестник и първия поглед зад прозореца.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  11. 11 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Проблемът няма само човешки аспект - дайте да помогнем на страдащите мюсулмани, които не могат да се справят с проблемите си в богата си държава(богата на газ и нефт), доминирана от проруски военни и управлявани от наследствен диктатор, който е лекар по образование и син на баща - комунистически сатрап. От РБ биз военен конфликт с комунистте, които и днес ни управляват се изнесоха 3 милиона "бежанци", обаче, оставайки в Родината да се плодят само роми и човешки матрял със селяшко-просташки генетичен код. Останалите тук - ми ще помагаме, щом няма друг начин да оставим тълпата гладни, азиатски тарикати да се върнат в земята си и да зи завоюват държавата. Нашата вече е изгубена.

    "Vernunft wird unsinn, wohltat plage."
  12. 12 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Гражданите.Вечната дума с която много лесно се спекулира.Но държавата, нашата държава, държава на българските граждани ли е? Разбира се че всеки нормален човек не би понесъл, което и да е друго човешко същество да гладува и бедства. Но това освобождава ли държавата да изпълнява своите задължения към своите граждани, за тяхната сигурност, за националната сигурност в държавата в която живеят. Бежанската вълна която ни залива добре контролирана ли е? Всъщност знае ли се кой влиза през границите ни, всички тези хора бягат от войната в Сирия или това преселние е дирижирано и финансирано, на една част от тях. Ще съумее ли нашата държава да ги идентифицира, да отсее тези елементи, които както са отишли в Сирия да правят джихад, могат да имат същите цели и у нас? Все въпроси, за които медиите почти не питат. Това не ги ли интересува?

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Divide et impera!

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  14. 14 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1780 Весело

    Май повече от половината работещи са на държавна хранилка. Как да стане прелом в статуквото?

  15. 15 Профил на lacrima
    lacrima
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#10] от "Боби Колев":

    Аз съм гражданин, но не мисля, че съм на нивото на държавата си. Плащам си чинно данъците, глобите от КАТ, не хвърлям боклуци, уважавам хората. Упорито градя кариера тук и убеждавам всеки, който иска да си тръгне, че не е прав (да избира по-лесното).
    И чакам съвестните граждани да станем мнозинство и да завладеем държавата.
    След последните 120-130 дни, обаче, не знам дали ще дочакаме.

  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#14] от "ju.li":

    Като се смени държавата.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  17. 17 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#15] от "lacrima":

    Да кажеш, че "по-лесното" е да градиш кариера в чужбина е невежа обида, особено имайки предвид колко ни ненавиждат в Западна Европа.
    Тези, които търсят лесни пари, се връщат обратно доста бързо, защото намират само илюзията зад "лесното".

  18. 18 Профил на zoeker
    zoeker
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Госпожо Иванчева, имали сте предвид „имигранти“, а не „емигранти“.

    NPaine: Радвайте се на днешния ден, защото утре ще бъде по-зле.
  19. 19 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    От комунистите не очаквайте ред, организация или държавност защото това са късогледи шумкари. Оставете ги да си пълнят джобовете и не им им съзадавайте безспокойства. Пеевски е еманация на възможностите им и начина им на действие. Така ще е до края на мандата им ако го изкарат да края (не дай боже!).

    Предразсъдъците са за ограничените.
  20. 20 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    До коментар [#15] от "lacrima":

    Аз не искам да обръщам обобщението в личностни обвинения и нападки.

    Свестни хора има навсякъде, има ги и в България.

    Има свестни хора и в държавната администрация. Иначе щеше да се срути.

    Всичко, което искам да кажа и повтарям е, че статията е тенденциозна и фокусира проблемите в държавата като че ли тя, държавата, е длъжна сама да се коригира.

    Държавата е олицетворение на гражданите си, а не обратното.

    Обратното ставаше при комунизма, когато държавата правеше гражданите да изглеждат каквито трябва.

    Това ли искате?!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  21. 21 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 868 Весело

    Малка поправка към текста, 76% от българите НЕ ИСКАТ ново правителство, достатъчно им е и това което имат!!!
    Относно бежанците критиката е насочена не съвсем където трябва, цялата каша с бежанците я забъркаха Обама, който и сега финансира "борците" (не стана ясно за какво) с нефелната се Арабска пролет 2011 дето се влачи вече 3-та година...
    Така че претенциите за бежанците отправете на правилния адрес....

    И слава Богу че Цвъ Цвъ не ни нахендри в Шенген, щото тогава бежанците щяха да са поне 58 000, а не 5 800....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  22. 22 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#1] от "Питанка":

    До коментар [#5] от "Γαλλα":

    " отвлечената ни държава " ! ! ! Майко мила , колко много ИСТИНА има в тези думи ! Колко много ! ? .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  23. 23 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2372 Весело

    Ха! Христоматийната истина, че обществото се организира в такава именно държава, каквато заслужава, нещо май убягва на авторката. Халюцинацията, че незнайно как матряла е по-добър от държавата, която е създал, може и да е добра за агитпропа, но е фактическа измама от най-примитивен характер.

    И не е изчерпателна авторката, че онова "което превръща обикновения жител в гражданин е наличието на кауза". Може също хаштаг, статус, ивент или просто лайкване. Да не изпадаме в сектантство.

  24. 24 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#19] от "Нефертити":

    Даааааааа , така е ! Напълно те подрепям Египетската , напълно ++++++++++++++++++++++++++++++++ ! ! !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  25. 25 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    До коментар [#24] от "Радко":


    [quote#24:"Радко"]Напълно те подрепям [/quote]
    Първо си оправи правописа тогава ме подРепяй...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  26. 26 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#25] от "Нефертити":

    Подкрепям те ! Извинявай . Неволно съм изпуснал буква .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  27. 27 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    , след като са прекосили около 2 000 километра с цената на не една жертва, те влизат в България с викове: "Полиция" и търсят пристана на европейска държава.
    _____________
    Бягат или дойдоха с помощта на турските безплатни туристически превози и безвъзмездната помощ на саудитските фондации ???

    Човек може да си мисли ,че са дошли пеша или бягайки !



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#5:"Γαλλα"]Как се живее в България? [/quote]

    Щастливите роби са най-опасният враг на свободата.“ Мария фон Ебнер-Ешенбах

  30. 30 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 722 Неутрално

    [quote#21:"boby1945"]Малка поправка към текста, 76% от българите НЕ ИСКАТ ново правителство, достатъчно им е и това което имат!!! [/quote]
    Как ги изчисли, бе? Може би и ти като Станишев страдаш от делюзия. Защото ВСИЧКИ допитвания сочат обратното.
    И кое правителство имаш пред вид? Това което НЯКОЙ "спусна" на Орешарски ли? Ти гласувал ли си за този неизвестен НЯКОЙ? Няма как да си защото този НЯКОЙ изобщо не се е явявал на избори. Но щом те устройва да те будалкат...

  31. 31 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    но, за съжаление си оставаме материал
    след почти 4 месеца протести, все още не сме получили това, което искаме. а именно ОСТАВКА на министър-предателя Олигарски и подкрепящата го крадлива коалиция...

    и след като за 4 месеца виждаме, че сегашните протести не дават резултат, трябва да сме доста по-изобретателни в исканията си.

    трябва целия Европейски Съюз да се събужда с новини за нашите протести и нашите искания. трябва ЕС да знае, че тук "властва" мафията. трябва ЕС да каже, че е време мафията да освободи България и ние заедно с ЕС да натирим българо-руската мафия далече от нашите предели.

    Олигарски никога не трябва да влезе в която и да е сграда през официалния вход. трябва да използва мазета, бомбоубежища, задни изходи, тавански стаи и всякакви аварийни входове и изходи, за да осъзнае, че властта му се изплъзва.

    ОСТАВКА

    РЕФОРМИ !
  32. 32 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1989 Разстроено

    Поредният политкоректен тюрлюгювеч който трябва да ни вмени вина че не сме осигурили на всеки нарушител на границата ни условия за живот като в петзвезден хотел.
    Тези нелегални имигранти никой не ги е канил в страната ни че да имат претенции за някакви европейски условия.
    Българите сме доказали че сме европейци по времето на хан Тервел като сме спасили Европа от арабската напаст. И сега можем да го докажем като оградим границата си и спрем притока на нелегални имигранти преминаващи през нея на път за Европа, а не като пускаме всеки който пожелае да я наруши.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  33. 33 Профил на deathwalker
    deathwalker
    Рейтинг: 221 Гневно

    Като им пречим да се махнат!

    Beyond the horizon....
  34. 34 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    [quote#2:"simval"]Точно както роялът "Блютнер" пречеше на Христина Ташева, димитровградската директорка на общинския "Детски и младежки център"[/quote]
    Въпросната директорка не е от скоро такава,а рояла е предоставен на център,който няма нужда от него също отдавна.А дивотията със счетоводните стойности ,амортизациите и инвентаризациите в бюджетните институции е много стара идиотия.
    Защото знам и за случаи в други институции да са глобявали МОЛ,защото не е бракувал и унищожил предмет с нулева счетоводна стойност,но с историческа.
    Проблема отново е системен,но не съм чувал "гражданското общество" да е посочило като проблем нормативните актове,изискващи такава практика.
    Щото нормативните актове изискват унищожаването на ДМА при бракуване.
    Ако рояла го бяха дали под наем в някой пианобар например,можеше да се стигне и до присъда,но според въпросните нормативните актове ,именно това варварско поведение е правомерно
    Също,като с танковете "Майбах" .Усетиха се,че имат стойност,като някой се опита да изнесе един.Дотогава бяха зарязани.

  35. 35 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Хе-е! Неспасяемо положение. Някои хора още не са разбрали, че не бежанците са опасни за България, а собствените и "умници".

  36. 36 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 648 Весело

    Испанците всичко което е на масата го слагат в чинията и го разбъркват хубаво (салата , леща , макарони) статията ми навя асоциации за този мой спомен .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  37. 37 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 648 Разстроено

    До коментар [#12] от "baxter":


    До коментар [#32] от "Julian Mall":

    Чудя се и се мая що човек трябва да си, за да сложиш минус на вашите коментари?

  38. 38 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    "Това което превръща обикновения жител в гражданин е наличието на кауза. Защото чрез нея запазваме достойнството и самоуважението си, незавимо дали пазим природата, защитаваме правата и живота на деца и възрастни в нужда или се борим за животни изпаднали в беда."
    Абсолютно и тотално невярно.Гражданина се различава основно с отговорното си отношение към своите и на другите права,интереси и убежденият,както и към механизмите и институциите за защитата им.Своите брани,чуждите зачита и уважава.
    А за каузите.Такива имат и "пенсионирани военни заплашват да формират щурмовашки отряди, за да "затворят границата" и спасят kleta majka balgariq.",и футболните хулигани,и тези ,които "разкриват конспирации",и "бръснатите глави".
    По тази логика именно талибаните,ислямистите,вкл терористите са "най-граждани".

  39. 39 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 488 Разстроено

    "Този пример последва и проф. Марияна Стойчева от Инфекциозна клиника на УМБАЛ "Св. Георги" в Пловдив, която не видя проблем в това, че в храната на болно дете е намерена мишка, тъй като е "преминала термична обработка"...."

    Със катили от сорта на Пеевски е пълно, за съжаление !

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  40. 40 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Екстра! Много хубав миш-маш е станал. Малко сирийци, малко роял, две шепи Пеевски, аромата е от института за розата, а за тлъстина е предвидена и минала термична обработка мишка. Приятно претоплена, манджата, упс пардон, статията се харесва на всички и едва ли има вкус, на който да не е угодено.

  41. 41 Профил на Борис  Тодоров
    Борис Тодоров
    Рейтинг: 434 Гневно

    дневник не ви ли писна да ни заливате със тая проемигрантска пропаганда.Българите не желаем и не искаме емигранти който идват тук за статут и хрантутене.Гавра е когато граждани на тая държава,плащащи данъците си да умират от липса на здравно обслужване,да стоят зимата на студено,а в същото време вие да жалите за хора извадили по 5-6 хиляди долара да доидат в България.Гавра е хора който цял живот са се трудили честно и цял живот са си плащали всички данъци да нямат пари за лекарства и заслужена почивка защото първо почтено си плащат сметките на монопилистите ,и ако им остане някой лев за храна са щастливи,а вие в същото време да роните сълзи за безделници които по цял ден се манахерцат по кафетата със телефони за по 1000 лева,а получават всичко безплатно.Нали сте обективни?Кога ще направите репортаж и ще дадете думата на гражданите и данъкоплатци от Овча Купел?Кога ще направите репортаж за престъпленията извършвани в ОК и районна от емигрантите?За изнасилената студентка до НБУ нещо да сте чули?За обирите над ученици от 151 СОУ?За мародерствата в кварталните магазини?Вие за какви мислите хората,за идиоти ли?Аз ви казах,когато на хората им доиде до гуша от толерастията и вас няма да ви пропуснат.

    България над всичко!
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 648 Любопитно

    Защо не се обсъжда въпроса - точно от какво и от къде бягат тези бежанци?
    Ако е от войната, както твърдят, след като са преминали на турска територия, там няма война и тази причина за бягство отпада. Но те изминават повече от 2000 км (!) през мирна и спокойна Турция и идват в България. Значи нещо ги гони от Турция? Войната - такава няма, остава гладът, мизерията, надеждата за по-добър живот, или може би има организирана "екскурзия".
    Каквото и да е, причината не е само войната, защото те фактически те не бягат от Сирия, а бягат от Турция.



  44. 44 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Матрял да му се невиди, матрял. Цупи се, протестира, заплашва със стачки, абе с всички възможни средства разваля рахата на власт имеющите."

    -Но не се цупи на този,който му се цупи.


  45. 45 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    [quote#41:"Борис Тодоров"]Гавра е когато граждани на тая държава,плащащи данъците си да[/quote]
    Проявление на същата гавра е и човек,който ни струва на данъкоплатците 1000+ лева на месец,да няма условия за живот и за 200 лева.

  46. 46 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1181 Разстроено

    За 24 години българските политически еничари прогониха от България чрез икономически геноцид 3 МИЛИОНА българи. Днес КриСТАЛИНКА заяви , че България щяла да бори демографската катастрофа възникнала в следствие на този икономически геноцид с арабски и африкански бежанци!!! Във всяка една нормална държава това би било счетено за национално предателство , а КриСталинка би била подведена незабавно под съдебна отговорност!!!

  47. 47 Профил на kimik
    kimik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#41] от "Борис Тодоров":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++

  48. 48 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#32] от "Julian Mall":

    стига глупости и упражнения на гърба на бежанците.
    те не искат 5 звездни хотели. искат нормално отношение на нуждаещи се хора, искат вода и помощ при здравни нужди и грижи за децата им.

    да не мислиш, че са дошли тук от добро в тяхната страна?

    да припомням ли, че Путин е този, който продължава да въоръжава техния Башарчоо - убиеца на народа си?

    РЕФОРМИ !
  49. 49 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5218 Любопитно

    До коментар [#40] от "Вишински":

    Оспорваш фактите в статията или си плюеш по задължение?

    Gunter glieben glauchen globen
  50. 50 Профил на Борис  Тодоров
    Борис Тодоров
    Рейтинг: 434 Гневно

    До коментар [#48] от "Rage Against":

    спрете да лъжете бе.Не се ли усещате ,че никой вече не ви се връзва на глупостите.Никакви бежанци няма в България,бежанците са във Турция,Ливан и Йордания,там са хората във нужда,там са тези който са изгубили всичко.Тия тук са емигранти платили пачка,да минат през турция и това което им трябва е статут.Те щото са в нужда изхвърлиха дрехите събрани от Българските мюсюлмани.

    България над всичко!
  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#49] от "Blood Red Skies":

    Ти къде видя плюене? Аз се възхищавам. Това не е статия, това е шедьовър. В учебниците трябва да влезе.

    Ако пък на теб е така неприятно всичко, което пиша, то просто прескачай, като ме видиш. Във всички случаи ще напиша нещо, дето не ти харесва, а пък аз и не държа на обратното.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  55. 55 Профил на fribble
    fribble
    Рейтинг: 386 Неутрално

    [quote#12:"baxter"] Ще съумее ли нашата държава да ги идентифицира, да отсее тези елементи, които както са отишли в Сирия да правят джихад, могат да имат същите цели и у нас?[/quote]

    Що за логика е това? За какво пък точно в България да "правят джихат" ?

  56. 56 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 648 Любопитно

    Има надежда - днес в сутрешния блок на БНТ вече използваха "нелегални емигранти" вместо "бежанци". На някои или по-късно им увират кратуните, или печелят кинти от помиярстването си.

  57. 57 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4709 Неутрално

    Искаме или не, светът отива към тотална глобализация при която граници и национални принадлежности ще се размиват.
    Това е просто логиката на човешкото развитие . Това е неизбежно. България е силно патриархална и ксенофобски настроена държава вперила поглед в своя пъп сляпа за всичко което става наоколо . Ако и да сме член на ЕС за пореден път рискуваме да пропуснем етап от световното развитие и да останем отново изолирани от общата тенденция .
    Ако действително искаме това на прав път сме. Ако ли не трябва много сериозно да се замислим.

    klimentm
  58. 58 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    НЕ СЛУЧИХМЕ НИТО НА ДЪРЖАВА, НИТО НА БЕЖАНЦИ

    Аз лично, не виждам голяма разлика, между българската Държава и сирийските Бежанци - и двете категории могат да бъдат характеризирани с думата "наглост". Не мога да си представя, как някое българско семейство, избягало по чудо от клането в Баташката църква, ще се добере до чужда територия и ще започне да поставя условия на тези, които са го приели. Интересно ми е с каква "топла вода" са разполагали бежанците в разрушените си домове в Сирия? След като идваш от място където си нямал "никакви" права, не може да претендираш в държавата-приемник да ти даде "всички" права, включително по-големи от тези на собствените си граждани - да те хрантути и обгрижва за своя сметка. Като не им харесва България, да са си стояли в Сирия.

    /не се чете/
  59. 60 Профил на Едно_Българче
    Едно_Българче
    Рейтинг: 594 Любопитно

    Анализът ми хареса страшно много...

    Но аз лично от дни не спирам да се питам, къде беше тази нужда на гражданите да помагат преди да дойдат бежанците?....и ние имаме адски много хора нуждаещи се от помощ, защо тази енергия на всички тези организации и граждански групички не се беше активирала по-рано? Ефектът за цялото общесто би бил гигантски...явно можем, но не искаме. Дано тази активност се запази и след като бежанците си тръгнат и помогнем и на съседа си, вместо да мислим типично по балкански, че той е беден понеже е мързеливец, примерно...

    За това как приемаме бежанците - като канибали или не- всеки трябва да отговаря пред собствената си съвест и чрез собствения си мироглед...

    И за заинтересуваните: малко реакции на отварянето на нови "лагери за бежанци" предимно в източна Германия ...проблемът, дали да се приемат бежанци или не, не е само в нашето общество:

    http://www.spiegel.de/video/streit-um-asylbewerberheim-pro-deutschland-hetzt-in-hellersdorf-video-1291077.html

    http://www.spiegel.de/video/die-einwohner-von-guestrow-gegen-asylbewerberheim-video-1262324.html

    Fortuna favet fortibus!
  60. 61 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#43] от "focusnik":

    Множество от тях "бягат" още 2000км до Скандинавието. За какво "бягство от война" да си говорим...

  61. 62 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#57] от "klimentm":

    Интересен "про-глобализация" коментар, имайки предвид знамето на аватара ти.

  62. 63 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#57:"klimentm"]светът отива към тотална глобализация при която граници и национални принадлежности ще се размиват.[/quote]

    Братчед, защо си мислиш, че "глобализацията" е започнала по наше време? Един от първите "глобалисти" е бил Алексъндър Велики, след него Римската империя, Османската империя и пр. Доктрината на глобализма е залегнала във всички империи. Сталин и Хитлер също са били глобалисти. Глобализмът не е някакво "необратимо" явление. Народите го приемат, къде доброволно, къде насила. Когато обаче започне да не им "отърва", много бързо набират скорост центробежните тенденции и империите отичат в канала на историята.

    /не се чете/
  63. 64 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Хубава статия. Само едно не ми хареса - навсякъде се говори за държавата.
    Хора, разберете - държавата - това сме НИЕ, нейните граждани!
    Тези, които назначават/уволняват, не дават разрешителни и правят прочее мизерии от името на държавни институции са правителството, политиците в парламента, назначените от тях министри и подчинените им мижитурки-държавни служители!
    Ако държавата има народ, този народ няма да търпи шайка бездарни, алчни и корумпирани престъпници да се гаврят с достойнството им!
    Не случайна е думата "служител" - СЛУГА! Те са нашите слуги и е крайно време да им покажем, че трябва да работят за нас и да ни се покланят, вместо да се държат като богоизбрани!

  64. 65 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1568 Весело

    [quote#9:"bluescreen"]А идеята на писаното каква е ? [/quote]
    -Хонорарът,драги,хонорарът.

  65. 66 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    Знаете ли, че проблема ни е в това, че сме стиснати. Да стиснати. Ако бяхме щедри, щяхме да обещаем безплатен билет на всеки, прекосил нелегално границата ни, до родината му. Който си е загубил документите (и не си знае родината) ще комуникира с турските власти от удобни и защитени сгради, на наша издръжка, та ако ще комуникацията да отнеме десетина години. За останалите, докато чакат ще даваме безплатни учители с български и английски, както и овладяване на работата с интернет за разширяване на кръгозора.
    Сигурен съм, че и европомощи ще дойдат в големи количества, и то ще бъдат надлежно следени, за да не се "изгубят" някъде при доставката. Така де, щом техните ценностни системи са ги докарали до гражданска война, значи трябва да се обогатят с европейски манталитет, толерантност и образование.
    Трябва да сме щедри.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  66. 67 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1568 Весело

    [quote#25:"Нефертити"]До коментар [#24] от "Радко":

    Напълно те подрепям - цитат на коментар #24 от “Радко”

    Първо си оправи правописа тогава ме подРепяй.[/quote]
    - В правописен или в сексуален подтекст го подозираш?

  67. 68 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1568 Весело

    [quote#30:"petyo9"]Може би и ти като Станишев страдаш от делюзия.[/quote]
    -След "оставка",тази нова за герберите дума "делюзия", използвана от Шефа, стана май вече лозунг на политическата ви борба.

  68. 69 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1568 Любопитно

    [quote#38:"slonsco"]Гражданина се различава основно с отговорното си отношение към своите и на другите права,интереси и убежденият,както и към механизмите и институциите за защитата им.Своите брани,чуждите зачита и уважава. [/quote]
    -" Патриотизъм е да обичаш страната си. Национализъм - да мразиш чуждите.”/Шарл дьо Гол (1890 - 1970)/

    -" Не питайте какво страната ви може да направи за вас - попитайте какво вие можете да направите за страната си."
    Дон Ф. Кенеди(1917-1963) - 35-ти президент на САЩ(1961-1963)

  69. 70 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    Всеки минал нелегално границата по 5 години затвор и после да му разглеждат молбата!

    В Русия съм! В Русия съм!
  70. 71 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 480 Неутрално

    [quote#31:"Rage Against"] трябва ЕС да каже, че е време мафията да освободи България и ние заедно с ЕС да натирим българо-руската мафия далече от нашите предели.
    [/quote]
    На 100% съм съгласен, че така ТРЯБВА. Така си го мислехме, когато искахме да влизаме в ЕС.
    Обаче мисля, че ЕС сегашното положение го урежда. ЕС не е отказал нито банков, нито офшорен, нито битов подслон на никой български или руски олигарх. Тези мили хора не си държат капиталите у нас, те си препират парите и укриват данъци чрез отвъдморски зони, предимно британски, където им се осигуряват анонимност и данъчни облекчения, те си купуват скъпи недвижимости из най-тузарските местообитания на ЕС, те са радушно приети и всестранно обгрижени от иначе толкова строгите към обикновения български гражданин власти във всяка ЕС страна.
    Евтина, дълги години и безправна, работна ръка и ограбени от Изтока национални богатства - ето какво получават старите членки на ЕС и това е изгодно положение за тях.
    Късогледо от страна на западняците наистина, липсва далновидност е тази тяхна политика. Сега ядат сладките плодове на неоколониализацията, ще дойде време да преглътнат и горчивите им костилки.

  71. 72 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 480 Неутрално

    [quote#58:"Тони Шнайдера"]приели. Интересно ми е с каква "топла вода" са разполагали бежанците в разрушените си домове в Сирия?[/quote]
    Абе, човече, просто майките с малки деца искат да ги къпят и да има с какво да им приготвят кашичка. Просто трябва да имат достъп до вода и с какво да я стоплят.

  72. 73 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#67] от "Бенк-Бенк":

    А бе слепчо това да ти говори нещо :
    "РадкоРейтинг: 2133
    Неутрално
    2609:1914 окт, 2013 До коментар [#25] от "Нефертити":

    Подкрепям те ! Извинявай . Неволно съм изпуснал буква . ". А ?

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  73. 74 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1568 Весело

    [quote#73:"Радко"]До коментар [#67] от "Бенк-Бенк":

    А бе слепчо това да ти говори нещо : [/quote]

    -А бе слепчо,а това,че #67 не е адресиран към тебе,а към фараонесата и нейният вопъл, да ти говори нещо?

  74. 75 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#72:"greentree"]Абе, човече, просто майките с малки деца искат да ги къпят и да има с какво да им приготвят кашичка. Просто трябва да имат достъп до вода и с какво да я стоплят.[/quote]

    Братчед, бих им препоръчал да потърсят и да "открият" топлата вода, с която майките в Древна Спарта са къпали децата си - ако искат да отвоюват родината си, един ден от революционерите-ислямисти, ще им трябват такива воини. А не поплювковци, като бащите им-бежанци.

    /не се чете/
  75. 76 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Толеругите защо не кажат нещо за великите европейски демокрации, които вършат етническо прочистване в 21-ви век и товарят циганите на влакове и самолети към "държавите на произход"?
    Какво очакват толеругите от една бедна държава като България, която не може да помогне дори на собствения си народ?

  76. 77 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#6] от "lacrima":

    Заради преслдванията на богомили, неофициално ...

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  77. 78 Профил на oziris
    oziris
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    До коментар [#18] от "zoeker":
    То и емигрантите толкова са уважавани, нищо че финансират държавата в немалка степен. За елементарни неща трябва да се връщаш до България и да се "бориш" с администрацията. Нали знаете лафа "За чиновника гражданина е враг номер 1".

  78. 79 Профил на Кака Пена от голямото село
    Кака Пена от голямото село
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#17:"Fazer"]Да кажеш, че "по-лесното" е да градиш кариера в чужбина е невежа обида, особено имайки предвид колко ни ненавиждат в Западна Европа. [/quote]
    Не винаги, но понякога е по-лесно. Добавям и факта, че един специалист в Западна Европа получава от 5 до 10 пъти по-високо заплащане.
    Не съм обикаляла из цяла Европа и не мога да давам мнение за всички страни, но там, където съм била, винаги са ме посрещали добре и са се отнасяли вежливо с мен.
    Дори бях свидетел на презрително отношение от западногерманци към една групичка от Източна Германия.

    Истинският софиянец се отличава с това, че си затиска киселото зеле в мазето с жълто паве.
  79. 80 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#58] от "Тони Шнайдера":

    Виж коментар 45. Там много добре е обяснен реалният проблем с условията в центровете за бежанците.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  80. 81 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#80:"7777"]Виж коментар 45. Там много добре е обяснен реалният проблем с условията в центровете за бежанците.[/quote]

    Тази тема се разисква от самото начало на бежанския проблем. В този смисъл съм напълно съгласен, че не трябва да се плашим толкова от хамсийските-бежанци, след като сме в един гьол с пираните-държавни служители. Когато на администрацията и трябват "едни пари", тя ще си ги вземе, та ако ще в Сирия да летят гълъбчета на "мира" и да хвърлят маслинови клонки по минувачите. Нашата държавна администрация е 150 000 човека - в Холандия е около 50 000, а в Италия, която е с население, близо 60 милиона - под 100 000. И ако в България наистина съществува "бежански проблем", то той касае българите и е плод на успешното 23 годишно управление на страната.

    /не се чете/
  81. 82 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#15:"lacrima"]Упорито градя кариера тук и убеждавам всеки, който иска да си тръгне, че не е прав (да избира по-лесното). [/quote]
    всеки има право на избор.едно е лесно за едни, друго за други.а тва кой прав и кой крив, времето ще покаже.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  82. 83 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 701 Неутрално

    "Как гражданите пречат на държавата" Що за глупост? Все едно да пита или обявява как космоса пречи на ракетите!

    Гражданите СА държавата! Каквито са гражданите, такава им е и държавата! Няма конфликт между държава и граждани! Има между индивид и общество! Ония които говорят за кнофликт между държава и граждани целят обезглавяване на организацията на гражданите, което почти винаги има негативни резултати за последните!
    Още веднъж, конфликт държава-грдаждани няма! Има класов конфликт бедни-богати. Поради невежество, този конфликт се транслира като граждани-държава!

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  83. 84 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#60:"Едно_Българче"]предимно в източна Германия[/quote]
    в източна германия са останали главно пенсии, безработни и неонацисти, ще ме прощаваш...сравняваме коне с кокошки...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  84. 85 Профил на strongest
    strongest
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ние не можем да изгоним бежанците - трябва да се държим с тях, както биха се държали в Германия с тях например.

  85. 86 Профил на strongest
    strongest
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Друг е въпроса, че ни трябва спешна финансов апомощ от ЕС за да се справим с бежанския поток.

  86. 87 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До всички, които в коментарите си изписват думата "Мюсюлмани". Хора научете се на правопис и след това коментирайте! Пише се мюсюлманин (отдаден), а не мюсулманин!!!

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  87. 88 Профил на DEDOVIA
    DEDOVIA
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Много хора задават един въпрос, много прост въпрос. Тез са бежанци които бягат от Сирия в Турция, там какви са, какво бедствие налага напускането през граничната полоса турската територия и навлизането в България. Защо тез задавени в сълзи от съчувствие не отговорят само на този въпрос, макар да има и други, вместо когато се зададе да почват да бълват змии и гущери. Когато отговорят на това само могат да дискутират, иначе си остават едни празнодумковци.

    русофобството и соросоизма са тежка психична диагноза
  88. 89 Профил на DEDOVIA
    DEDOVIA
    Рейтинг: 757 Неутрално

    На таз измислена журналистка и препоръчвам довечера да се разходи около халите.

    русофобството и соросоизма са тежка психична диагноза
  89. 90 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Каквото и да говорим, мнозинството от хората не могат да понасят това правителство. И това е , защото е най-неадекватното и пример за нагло задкулисие. Та, никой не се учудва от глупостите им

  90. 91 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 480 Неутрално

    [quote#88:"МАГИСТРАТ"]Много хора задават един въпрос, много прост въпрос. Тез са бежанци които бягат от Сирия в Турция, там какви са,[/quote]
    Това е вече 3-та година. Много естествено е, като се застоят някой и друг месец в бежански лагер в Турция, хората да си дадат сметка, че там животът им зацикля и само мизерстват без дом и бъдеще. И да не са се застояли, научават от другите и търсят по-добри възможности в Европа. България се оказва на пътя им, а нашите управници-грабители имат интерес да ги приемат, че да присвоят покрай тях средства от българския и евентуално от европейския бюджет. Тъжна картинка. И позорна.

  91. 92 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1989 Любопитно

    [quote#48:"Rage Against"]да припомням ли, че Путин е този, който продължава да въоръжава техния Башарчоо - убиеца на народа си? [/quote]
    Ако е така както казваш защо преди да бъде превърната в ад от въоръжените от Турция, СА и Катар "борци за свобода" никой не бягаше от "кървавия режим" на Башар Асад?
    А що се отнася до бежанците ако ще и в петзвезден хотел да ги настанят пак ще го превърнат в кочина и ще са недоволни. Аз досега не съм видял муслим който да е благодарен на християни че нещо са му помогнали.
    До коментар [#48] от "Rage Against":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  92. 93 Профил на Eternal Barabarian
    Eternal Barabarian
    Рейтинг: 927 Неутрално

    [quote#16:"Bulgarische Motoren Werke"]Като се смени държавата.[/quote]
    Или подмени...

    Предварително изгубени войни не водя!
  93. 94 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    В лицето на България бежанците" търсят ... европейска държава. Държава в която има мир, свобода, сигурност, законност и справедливост." Ние , българите , също търсим в лицето на България такава държава... Но какво намираме?

  94. 95 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#92] от "Julian Mall":

    а, разбирам. империалистите са разсипали процъфтяващата Сирия, приютена пор крилото на Пучин, а бежанците са скапани мюслимани, които само серат на християнското ни гостоприемство и на образцовите ни общежития и приюто...

    ти не си просто шумкар. ти си класен селяндурски измекяр и скапаняк

    мюсюлманите са хора също като нас. сред тях има лоши хора, има и добри хора. има гостоприемни, има и националисти и ксенофоби...

    РЕФОРМИ !
  95. 96 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 868 Весело

    [quote#95:"Rage Against"]а, разбирам. империалистите са разсипали процъфтяващата Сирия,[/quote]
    Не империалистите въобще, а Президентът Обама в частност с нефелната си Арабска пролет 2011!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  96. 97 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 868 Весело

    [quote#69:"Бенк-Бенк"]-" Не питайте какво страната ви може да направи за вас - попитайте какво вие можете да направите за страната си."
    Дон Ф. Кенеди(1917-1963) - 35-ти президент на САЩ(1961-1963)[/quote]
    Много работи можеш да направиш за страната, да спечелиш президенски избори с помощта на мафията, припудрен с, например, малко курвалък, малко опити за преврат в Куба, малко убийства в Конго и в ООн, малко война във Виетнам и Гватемала, прав е Кенеди много можеш да направиш...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  97. 98 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 868 Весело

    До коментар [#88] от "МАГИСТРАТ":

    Е не приятел, недоразумението външен министър Младенов организира среща на сирийската "съпротива" в София, Бат Бам прави пътешествия до Доха, Катар откъдето започна инвазията в Сирия, самата Арабска пролет модел 2011 е развързана от президента Обама, наш сюзерен, така че милости просим, приемайте обгрижвайте и не философствайте на тема бежанци от Сирия...
    Нещо повече, целувайте ръка на Цвъ.Цвъ. че не ни вкара в Шенген, че сега бежанците от Сирия щяха да са 58 000, а не 5 800!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  98. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 100 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 722 Неутрално

    [quote#68:"Бенк-Бенк"]След "оставка",тази нова за герберите дума "делюзия", използвана от Шефа, стана май вече лозунг на политическата ви борба. [/quote]
    Не само герберите имат права върху думата "делюзия". Тя е на всички. А в случая "залепна" точно за да опише психическото отклонение на боби1945. И на останалите "контрапротестиращи".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK