Защо това, което се случи в Лясковец, може да се случи и утре навсякъде

Лясковец, 14 март 2014г.

© БТА

Лясковец, 14 март 2014г.



Парламентарната комисия ще изслуша на петия ден (19 март) след операцията в Лясковец главния секретар на МВР Светлозар Лазаров... Както си му е редът...


И какво от това! Слушаме главния секретар от петък. Разбрахме колко е трудно. Не се съмняваме, че е трудно. Но когато става дума за операция, извършена от спецполицаи, обучени (по презумпция) да обезвреждат терористи, да освобождават заложници, да се справят в най-опасни ситуации, в които


трудността е неотменна и самоподразбираща се, тя не може да бъде оправдание.




Не може, защото - с две думи - около човека Петко Савов Петков не е имало нищо неизвестно, което да не е могло да бъде взето предвид, когато е планирана операцията.


От официалната информация знаем, че:


- От февруари 2012 г. има разпореждане на местния съд за довеждане на Петков в съда по образувано дело за принудително лечение; 


- Още през март 2012 г. местната полиция е потърсила помощ от МВР, което е наложило да бъде извикан Специализирания отряд за борба с тероризма (баретите);


- От юни 2012 г. Петков е с изтекло разрешително за притежаване на оръжие, и то не едно оръжие, а четири - автомат, две карабини и пистолет;


- На 16 октомври 2013 г. (едва тогава!) прокуратурата е образувала делото за незаконното оръжие, по което съдът е дал разрешението за претърсване и изземване на оръжието;


- Едва миналия петък - 14 март 2014 г.,  е предприета операцията. След три инструктажа!


Какво чухме от неофициалната  информация:


- Че местни полицаи от областната дирекция на МВР, докато събирали информация за обстановката и оглеждали околността, допуснали небрежност, Петков ги видял и стигнал до основателното предположение, че се готви атака на дома му и се подготвил старателно за контраатака, затова баретите попаднали в...засада. (Тази информация нищо чудно


да ни готви за предстоящо посочване на виновните


- регионалните полицейски началници...)


- Че полицаите са влезли в коридора (по майката на Петков) и там се е завързала стрелбата, и то при най-лошия възможен вариант: барикадираният вътре стрелец знае къде точно се намират полицаите и евентуално дори ги вижда, без те да го виждат (по Николай Радулов).


Явно е било много трудно  да се обезвреди Петко Савов Петков, за чийто дом, както и за него самия се знае всичко от 2012 г. Пак според неофициална информация трудността - заради укрепения дом - е била причината да не се проведе обезвреждането и през март 2012 г. - при първото разпореждане да се включи отрядът за борба с тероризма... Ако не бяха зачестили сигналите на директора на училището, надали е щяла да бъде предприета операцията и сега.


Но нека не спекулираме с "ако"... Отиде си един живот, трима ранени се лекуват... Предостатъчно и без страшното "ако".


Но:


- Ако е вярно, че са стреляли с цел да го уплашат, без да допуснат или без да знаят, че уплахата отключва и безразсъдство, а вътре има оръжия, значи са некомпетентни и неподготвени;


- Ако е вярно, че са му извикали "предай се, полиция", очаквайки заповедта им да се изпълни от човек с психически проблем, значи са неподготвени за онова, което работят;


- Ако според вътрешните регламенти на МВР решенията на място се вземат от ръководещия операцията (името му не знам) според ситуацията, значи ръководещият операцията не е трябвало да я ръководи;


- Щом като са проведени три инструктажа преди операцията, който ги е провел, нищо не е свършил, защото не са отчетени възможните развития, за да бъде улеснен онзи, който ще решава на място.


- Тъй като операцията в петък е за изземване на оръжията (съдя по разрешението на съда, а то е  за претърсване и изземване), значи е можело да се дебне кога опасният Петков е извън жилището. Ако ли пък е вярно, че никога не излизал, операцията да се проведе така, че да бъде не просто изненадан, а изненадан, без да му се остави време и възможност дори да помисли да извади оръжие.


Въпрос на можене, въпрос на знаене, въпрос на компетентност и професионализъм, господа полицейски началници! Затова ви се полагат милионите левове от бюджета - за да знаете и можете!


Но моля читателите да не избързват:


Коренът на злото е с десетилетна давност - чрез политизация към депрофесионализация на МВР


Това е, което течеше в МВР десетилетия - упорито, методично, с престъпен инат.


Да, най-вероятно ръководещият на място операцията в Лясковец е конкретно отговорен, но не и по принцип. Да - най-вероятно вихърът ще отнесе регионални полицейски началници - заради дългия период, през който е оставен опасния Петко Петков необезвреден, но няма да е напълно справедливо -   те са търсили и по-рано помощ от "центъра", и той се е оказал безсилен. Може да се стигне и до ниво - шефът на баретите, но толкова.


Това което стана там можеше да се случи по всяко време през всичките години на т. нар. реформиране на МВР. И се случваше. За да обездвредят Чакъра през 2010, трябваше да взривят къщата - заедно с него, както май се оказа накрая! Сякаш не са минали 15 години от 1994, когато, за да задържат заподозрян в "Белитге брези", се изпозастреляха на площадката пред жилището полицаи от две служби! (Самозастрелването на свидетеля Стойчо Стоев в Перник през 2012 пред четирима полицаи, и сред тях шефове, го пропускам - по мое дълбоко убеждение там става дума не за професионален гаф, а за престъпление, което прокуратурата не пожела да разследва, тъй че г-н Цветанов най-добре да си мълчи.)


Все същите трагедии ще наблюдаваме, докато всяка нова власт реформира това злощастно министерство с оглед на интереси


които нямат нищо общо със загриженост за професионализма. Най-важното за сигурността на гражданите и държавата министерство, най-нетърпящата политизация система, ако искаме тя да е работеща, след 25 години стана шлагер за политизираността в държавата! Сменяха шефове на полицейски и всякакви служби като носни кърпи, и всеки следващ копираше предшественика си, и оставаше безгрешен до... падането от власт. Променяха регламенти, наредби и закони както им дойде само и само да си сложат свой човек, без оглед разбира ли му главата от акции, операции, преследване, залавяне...  Стигнахме дотам на един международен семинар за журналисти чужд експерт да ме пита - абе защо при вас полицията като преследва някого или ще го изпусне, или ще го застреля, и накрая пак без доказателства ще се прибере! Ами защото толкова може. А толкова може - по гореописаната основна причина.


Затова няма да е справедливо, да повторя, да си отидат само местните началници, без главния професионалист на МВР, щом говорим за компетентност - главния секретар. Но със забележката, че той съвършено случайно се казва Светлозар Лазаров!  Можеше да бъде всеки...


Затова и няма кой знае какво значение какво ще говори днес главният секретар пред главния контролиращ орган на парламентарната ни държава: Причините за трагедията са трупани десетилетия.


По-страшното е, че докато няма наистина адекватни и дългосрочни промени, които най-сетне да загатнат за изграждане на що-годе професионализъм, това, което се случи в петък в Лясковец, може да се случи и утре навсякъде.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Защо никоя телевизия не интервюира полицаи от Лясковец ?
    Толкова ли зле ще бъде ?
    Нима вината трябва да бъде поета само от политическите парашутисти в МВР ?
    Местните полицаи са виновни за смъртта и страданията на колегите си !
    Местните полицаи са безотговорни защото знаят, че в МВР са наясно колко са нефели и затова винаги изпращат барети да свършат тяхната работа .
    Престъпността в България е чудовищна защото неуки и мързеливи хора работят като ченгета извън местата, където има туристи или митница...
    Защо никой не обвини КМЕТА на Лясковец ?
    Нали той отговаря за качеството на живот в това селище ?
    Защо не обвиниха депутатите избрани от Района ?

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  2. 2 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 866 Разстроено

    Защо това което се случи в Лясковец, може да се случи и утре навсякъде?

    -Защото са НЕкадърни!Лесно е да бият протестиращи.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  3. 3 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Така е... назначиха некадърници, това са резИлтатите. Лазаров зет на виден бесепар, послушен и изпълнителен, макар и меко казано да не блести с ум. Офчеф хитър като неввестулка и гледащ като хиена, явна червена къртица в службите преди това, възнаграден с министерски пост.

    Резултат: Провалена акция замислена като екшън с поканени телевизии, един убит и няколко ранени, и накрая обявиха стрелеца за луд. Аз се съмнявам че е луд, товасъщо е част от димната завеса, опитите да спасят двамата некадърници продължават.

    Няма шики-мики.
  4. 4 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#1] от "Владимир Йосифов":

    Опорната точка явно е да се обвиняват местните полицаи за да няма оставки, нали позитанче. Прозрачни сте бе, стига жалки опити.

    Няма шики-мики.
  5. 5 Профил на Hoius
    Hoius
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Много точен анализ, проблемът е точно там, в политизацията и депрофесионализацията на полицейските служби. Олигархията постепенно ги превърна в силови структури за налагане на политически интереси. Или накратко казано - мутри на държавна издръжка.

  6. 6 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Защото на територията вече има племе, а не държава.

  7. 7 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 694 Неутрално

    В България за полицаи се назначават най-простите момчета (и момичета). За да имаме работеща полиция трябва приемният изпит да е тест за интелигентност с прагове за определени длъжности.

  8. 8 Профил на babagicka1
    babagicka1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Браво Владимирова...абсолютна десетка....напълно съгласен....

  9. 9 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#4] от "Daniel Defoe - БСП капут, Хитлер гиби":
    +1
    Нямам нищо общо с Позитано .
    Полицията има нужда от промяна .
    Промяната не става от Министерството, а от селския пъдар !!!
    Ако селските пъдари не искат да се научат да държат пушка няма да стане нищо .
    Не е важно как ще ме наречете .

    Не знам кой е кметът и коя партия .
    Кметовете трябва да разберат, че отговарят за нашия живот !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Не е важно дали взимат комисионни, а дали работят за сигурността ни .
    Колко пъти Кметът на този красив град е викал местни полицаи за да ги пита как ще решат проблема ????
    Ако убиецът беше застрелял няколко деца МВР ли щеше да е виновно или Кмета ???

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  10. 10 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    До коментар [#1] от "Владимир Йосифов":

    Дамата,която прави толкова обстоен анализ на ситуацията и случилото се в Лясковец изпуска само най-логичния вариант ,чрез който е можело да се избегне всичко,случило се до тук.Просто двама санитари от най-близката психиатрия с една усмирителна риза и без много "активни" и "пасивни"мероприятия влизат по някакъв повод в дома ,обезвреждат го/те са обучени добре за това/ и го водят в психиатрията за освидетелствуване!Иначе,с всички приказки,опорни точки,разследвания и комисии случаят започва да вони много съмнително!

  11. 11 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#5] от "Любомир Иванчев":

    Вярно! +++++++++++++++++++++++++++++++++. Лошото е че ние ги издържаме, а те никак ама никак не ни защитават!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  12. 12 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    "...Явно е било много трудно да се обезвреди Петко Савов Петков, за чийто дом както и за него самия се знае всичко от 2012 г...."

    Поздрави на Петя Владимирова за тънката ирония, с която коментира случая Петков...
    ...и си мисля, какво ли щеше да е, полицаите да се бяха изправили пред някой/недай си боже, някоИ/ непознат/и...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4518 Любопитно

    [quote#1:"Владимир Йосифов"]Местните полицаи са виновни за смъртта и страданията на колегите си ! [/quote]

    Само от любопитство: Кой назначава местните полицаи?

  14. 14 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Освен липсата на мисъл у милицията има и липса на отговорност за "въоръжаването" на матряла.

    Преди 3 месеца под статията
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2013/12/23/2209438_cvetlin_iovchev_bil_privurjenik_na_ogranichenieto_za/?ref=id#comment-35
    съм написал следното нещо/ама изглежда съм подценил бройките/:

    navy
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    35
    23:55
    23 дек, 2013

    До коментар [#2] от "Кремена": Зарежи черния пазар -гледай белия

    130000 ловджии в България х средно 1,5 пушки = 200000 пушки
    60000 милиционери = 60000 пищака
    15000 офицери и старшини в армията = 15000 пищака
    х на брой пенс. сини и зелени чорапчета прбл =100000
    120000 охранители прибл =50000
    поне 20-30000 пистолета във "бизнесмените"

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  15. 15 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    И аз това си помислих, представи си бате Цайко, ако някой обучен тероряга беше на мястото на Чикирики, колко цинкови сандъка щяха да бъдат необходими, за да се положат органите в тях. Поне от време на време да ги препитват на ЦС 1.6, за да са в кондиция.

  16. 16 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    По голяма излагация на полицията не е имало от 1989г. насам...безхаберието става страшно...тръгнали като на театър...но и в театъра знаят, че щом на сцената има пушка то непременно ще гръмне...Експертното правителство му се видя експертността...

  17. 17 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#13] от "vassilun":
    +1
    Който има достатъчно връзки, той назначава роднини и приятели за полицаи.
    Който има връзки в Кметството или в МВР изпраща детето си в Шумен .

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  18. 18 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    Братчеди, и в Америка загиват полицаи - при това, опитни. Професията си е рискова и никога не знаеш, кога ще изтеглиш "късата" клечка. Ако бяха влезли с някоя фадрома в хола му и го бяха изкарали на двора с греблото, заедно с гардероба и леглото му - пак щеше да има критики. Че му нарушават правата. Ако зависеше от мен, при всяка една спец. акция на полицията, щях да докарвам и по един депутат от Парламента, за да участва и той принудително. Да го видя после как ще дреме, когато се гласуват законите, срещу престъпността.

    /не се чете/
  19. 19 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#12:"Γαλλα"]и си мисля, какво ли щеше да е, полицаите да се бяха изправили пред някой/недай си боже, някоИ/ непознат/и...[/quote]
    И аз това се замислих, и на мен не ми се мисли какво щеше да е ако на тези специални части им се наложи да обезвреждат някой не само въоръжен, но и добре обучен. Но покрай статията друго се зачудих, за какво му е на един ловджия автомат?!? Лова ми е непозната територия, но с автомат какво се лови, извън двете карабини и пистолета. Тоя се въоръжил сякаш ще ходи на война.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  20. 20 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#19:"bee"]за какво му е на един ловджия автомат?!? Лова ми е непозната територия, но с автомат какво се лови[/quote]

    Автоматът е най-доброто оръжие за лов на глигани.

    /не се чете/
  21. 21 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#20:"Тони Шнайдера"]Автоматът е най-доброто оръжие за лов на глигани. [/quote]
    Сериозно, или ме поднасяш нещо? Наистина не съм запозната с ловните техники. Доколкото знам ходят с ловни пушки, затова и автомата на Петко ме изненада.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#19] от "bee":

    Струва ми се, че има разлика между автомат и ловен автомат...

  23. 23 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#22] от "ДОБИ ВЕЛКОВ":

    Т.е. има и такова чудо като автомат за лов. Горките животни.
    П.П. Благодаря за разяснението.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  24. 24 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 418 Любопитно

    [quote#2:"arnautsky"]Защо това което се случи в Лясковец, може да се случи и утре навсякъде? [/quote]

    Искате да кажете , че всяка втора къща е барикадирана и заредена като за трета световна... ????
    Обстоен оглед на жилището му.
    ''Полицаите откриват отвън над 100 гилзи, изстреляни от него - явно, че е водил яростно сражение. Прозорците му са като непристъпни бойници. Пред един от тях е поставен като щит радиатор, а върху него - оръжие с патрон в цевта. Пред друг от тавана до пода висят въжета, на които напречно, през 20-ина сантиметра, са закрепени дебели дървета. Трети е защитен от вертикални стоманени пръчки, дебели колкото палец, свързани с дървени прътове, закрепени хоризонтално. Плетеница от тел и въжета завършва паравоенното изобретение.
    Над пердетата са окачени стари чаршафи - така, че да няма видимост отвън през тях.
    В една от стаите - общо 8 на брой, е намерена противогазова маска и кутия с филтри за нея. На леглото е метнат син шлифер със защита под хастара - плочи от четири дебели листа ламарина, нещо подобно на стара ризница.
    Арсеналът стига за сражение: гладкоцевна ловна пушка, две автоматични ловни карабини, ловен автомат "Байкал" с патрон в цевта, газов пищов и други... Боеприпасите са над 300 от всякакъв калибър - в чекмеджета и картонени кутии зад вратите.На кухненската маса - пълнител от автомат, пластмасова кофа с пълнители за ловни карабини и патрони в три картонени кутии! Входната врата на апартамента е барикадирана с пружина от легло, облегната на вратата и застопорена в ъглите с 4 дървени талпи.
    В коридора гилзите са образували килим.
    Една от стаите е превърната в бункер, обзаведен сякаш в очакване на края на света. Зад прозорците - метални шини, вратата - със секретна брава тип "греда". При огледа е отворена с контролиран взрив, няма как иначе. Вътре има запаси за година - мъжки и женски дрехи, консерви, съдове, вода, безалкохолни напитки, лекарства, фенери, свещи, батерии, протеини, анаболи, протовогази, козметика...!''

  25. 25 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#23] от "bee":

    Ами напиши в гугъл ловен автомат.
    Мисля, че за такова нещо става въпрос и не са прецизни пишещите. Или пък нарочно, ако са много начетени, не знам...

  26. 26 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#21:"bee"]Сериозно, или ме поднасяш нещо?[/quote]

    Въобще не те поднасям. Глиганите обикновено не се движат сами и много бързо контратакуват - свирепо и яростно. Без да се плашат. А тогава секундите са решаващи и особено ако трябва да презареждаш, ситуацията става яко критична.

    /не се чете/
  27. 27 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#21] от "bee":

    Автомат като автомат, използва същите боеприпаси като военния. Разликата е в това, че ловният автомат стреля само на единична стрелба, друг е въпросът, че винаги може да се намери някой, който да заобиколи това ограничение.

  28. 28 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    До коментар [#16] от "BGman1":

    За излагацията съм съгласен!Но не е ясно още кой е РЕЖИСЬОРЪТ ?

  29. 29 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#25:"ДОБИ ВЕЛКОВ"]Ами напиши в гугъл ловен автомат.
    Мисля, че за такова нещо става въпрос [/quote]

    Братчед, не го знам този в Лясковец какво е имал, но аз говоря за АК. Имах роднина, който беше командир на застава на времето в Странджата, та той ме е водил на лов за прасета.

    /не се чете/
  30. 30 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#27] от "Цайко":

    Ти голям специалист се извъди. Я намести очилата и виж в гуглето...

  31. 31 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#29] от "Тони Шнайдера":


    [quote#29:"Тони Шнайдера"]Братчед, не го знам този в Лясковец какво е имал, но аз говоря за АК[/quote]
    Твоето братчет е бракониерство. Иначе става дума за ловен автомат Байкал. Ловна пушка с автоматика.

  32. 32 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#25] от "ДОБИ ВЕЛКОВ":

    Е, как да напиша Доби, като за първи път чувам, че имало и автомат за лов. Иначе в статиите никъде досега не съм срещнала това уточнение, ако е имало съм го пропуснала.


    До коментар [#26] от "Тони Шнайдера":

    Чувала съм, че лова на глигани си е изживяване като за търсачи на силни усещания.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  33. 33 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#31:"ДОБИ ВЕЛКОВ"]Твоето братчет е бракониерство.[/quote]

    Знаех си, че около мен, все нещо няма да е редовно.

    /не се чете/
  34. 34 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#30] от "ДОБИ ВЕЛКОВ":

    Бай Добри, нещо ми философстваш, ама хайде ще те светна. Виж офертата за няма и 500 лева. На какво ти прилича, помисли, ако имаш възможност. После ела да се препитаме.
    http://isd-bg.com/Lovna-karabina-BSR-74-2257

  35. 35 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#32:"bee"]Чувала съм, че лова на глигани си е изживяване като за търсачи на силни усещания. [/quote]

    Когато си с опитен човек, който познава района, като пръстите на ръката си, не е толкова страшно. Иначе може да си дадеш фира за едното чудо. Но чак "силно" усещане, не бих го нарекъл. Щеше да силно усещане, ако и глиганите имаха автомати.

    /не се чете/
  36. 36 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Автоматът е оръжие, при което като се натисне спусъка продължително, изстрелва всички патрони от пълнителя.
    Полуавтоматът изстрелва по един патрон с всяко натискане.
    Тук за лов могат да се използват само оръжия с единична стрелба.
    Може би това се разбира под ловен автомат - автоматично зареждане на всеки патрон, но с единична стрелба.
    Полуавтоматите могат да бъдат всякакъв калибър.

  37. 37 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#29] от "Тони Шнайдера":
    До коментар [#31] от "ДОБИ ВЕЛКОВ":
    До коментар [#34] от "Цайко":
    Тъй, разбрах че явно с бойно оръжие може да се ходи на лов. Обаче ако ми обясните и разликата между автомат и карабина цена няма да имате. Щото се оплетох, ловен автомат, АК, ловна пушка с оптика, а сега тук виждам и някаква спортна карабина.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  38. 38 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#24] от "miami3":
    +1
    Това истина ли е ?
    Някой в града знаел ли е ?

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  39. 39 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Абе те ако се появят няколко луди, като него и трябва да викаме НАТО...
    МВР Спецовете се осират - ще викнат Армията - те нямат гориво и от там хайде НАТО....

    www.soundcloud.com/x2805
  40. 40 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1188 Весело

    [quote#35:"Тони Шнайдера"]Но чак "силно" усещане, не бих го нарекъл. [/quote]
    А да те подгони ранен и разярен глиган как би го нарекъл, кросче в гората? Виж ако и глиганите имаха автомати тогава щеше да си е направо битка.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  41. 41 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#34] от "Цайко":

    Не ме светкай, щото не знаеш кой съм и къф съм. Това е карабина, с 5 заряден пълнител. Стреля на единична стрелба. Туйто!

    Понятието ловен автомат /в конкретният случай е руският Байкал/ е ловна пушка, която изхвърля гилзата след изстрел през прозорец автоматично и автоматично зарежда следващият ловен патрон, на принципа или на изгорели газове, като при бойните автомати, или от пружинен откат като при пистолетите.

    Старите ловни пушки, Цайко, се зареждаха ръчно и гилзите се вадеха от цевите ръчно.
    Най-просто казано е това.

  42. 42 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#37:"bee"]Обаче ако ми обясните и разликата между автомат и карабина цена няма да имате. [/quote]

    Калибърът по-горе го е обяснил много добре. А този в Лясковец е демонстрирал разликата на живо върху полицаите. Да влизаш в затворено помещение, което не познаваш и да те очаква вътре въоръжен човек, си е яка глупост. Вероятно ще кажат, че не са очаквали. А те гробищата са пълни предимно с такива, които не са очаквали - било куршум, било инфаркт, било превишена скорост, било лош късмет. Та както е казано, има хиляди начини човек да умре и нито един, да остане вечно жив.

    /не се чете/
  43. 43 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#10:"doroteus"]Просто двама санитари от най-близката психиатрия с една усмирителна риза и без много "активни" и "пасивни"мероприятия влизат по някакъв повод в дома ,обезвреждат го/те са обучени добре за това/ и го водят в психиатрията за освидетелствуване![/quote]

    Този вариант е изобщо не е приложим, законът не допуска такова нещо. Прочетета сами какъв е редът за настаняване на задължително лечение.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  44. 44 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#37] от "bee":

    Карабината е предназначена да стреля на единична стрелба. Може да се презарежда и ръчно и автоматично.
    Автомата /говорим за бойният/ знаеш, автоматична стрелба, значи на редове, откоси, многозаряден пълнител. С такъв автомат не се ловува. Той е за стрелба по площ. При редовете дава разсейки на стрелбата заради серията откати.

  45. 45 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Петя Владимирова, поздравления.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  46. 46 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    [quote#41:"ДОБИ ВЕЛКОВ"]Не ме светкай, щото не знаеш кой съм и къф съм.[/quote]
    Не ме стряскай, че от стрес ще взема да си изтрия профила. Да не си някакво Alter ego на гл. секретар на МВР та знаеш с Байкал ли е бил въоръжен чичето. Колегата пита за ловна карабина (и аз показвам, че има такъва, която на практика е АК без възможност за автоматична стрелба). За стари ловни пушки не става дума в дискусията, по твое време може и отпред да са се зареждали.

  47. 47 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#44:"ДОБИ ВЕЛКОВ"] С такъв автомат не се ловува. Той е за стрелба по площ. При редовете дава разсейки на стрелбата заради серията откати. [/quote]

    Братчед, много добре си се ловува, ша знаеш - на къси пасове, а не на откоси, разбира се. Отличен е за лов и на глигани и на хора.

    /не се чете/
  48. 48 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 664 Любопитно

    До коментар [#24] от "miami3":

    Малеееееее , не може да бъде !?!!! За какво става въпрос , за провинциална къща или средновековна крепост ???? Всичко това в обикновена обитаема къща ???? :?:?:?

  49. 49 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    [quote#27:"Цайко"]Автомат като автомат, използва същите боеприпаси като военния. Разликата е в това, че ловният автомат стреля само на единична стрелба, друг е въпросът, че винаги може да се намери някой, който да заобиколи това ограничение. [/quote]

    До коментар [#46] от "Цайко":

    Я си виж поста. Говориш за ловен автомат, дето стреля с боеприпаси като на военния.
    Земи се стегни малко. Изчисти понятията. Помогнах ти с квото можах...

  50. 50 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#47:"Тони Шнайдера"]Братчед, много добре си се ловува, ша знаеш - на къси пасове, а не на откоси, разбира се. [/quote]

    Знае , знае той , хайде по-леко да се изразя - на краставичар краставици не се продават , драги !

  51. 51 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Весело

    До коментар [#47] от "Тони Шнайдера":


    [quote#47:"Тони Шнайдера"]много добре си се ловува, ша знаеш[/quote]
    Знам, знам. Добре обучен стрелец прави къси редове от по два изстрела. Доста концентрира попаденията на дистанция 100-150 метра.

  52. 52 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#50:"ytrewq"] на краставичар краставици не се продават , драги !

    Ти пак ли само за "краставици" мислиш, драга?





    [/quote]

    /не се чете/
  53. 53 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#51] от "ДОБИ ВЕЛКОВ":

    За това идеше реч.

    /не се чете/
  54. 54 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Весело

    До коментар [#50] от "ytrewq":


    [quote#50:"ytrewq"]Знае , знае той[/quote]
    Мерси за съпорта, само се напинях в поста след теб

  55. 55 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 664 Весело

    [quote#49:"ДОБИ ВЕЛКОВ"]Земи се стегни малко.[/quote]

    Още малко .......и тя ще е в бойна позиция, в окопите !

  56. 56 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Това може да стане. Да авторката е права, такива неща ще стават, колкото и да не ние приятно, какво да се направи, нали за това се борихме, да има свобода на личността. Такива неща стават всеки ден в свободния свят, е това че по телевизията ни занимават само с глупости, не означава, че все повече и повече хора са аут от обществото, защото дори и болен човек, ако се приложат усилия за неговото социализиране, няма да е толкова опасен, но не либерастите постоянно пищят, трябва да има конкуренция, безработица, ниски доходи, трябва да се икономисват средства за лечение, трябва хората да работят до 70, не до 80, и се получава така, че доста не издържат, само си представете ако в БГ нямаше толкова недвижима частна собственост, колко хора сега щяха да спят под мостовете!

  57. 57 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Давам линк за една верига магазини за лов и риболов. Продават се всякакви оръжия, виждат се цените.
    http://www.cabelas.ca/category/firearms/1055

  58. 58 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#44] от "ДОБИ ВЕЛКОВ":

    Благодаря Доби.


    [quote#42:"Тони Шнайдера"]Да влизаш в затворено помещение, което не познаваш и да те очаква вътре въоръжен човек, си е яка глупост. [/quote]
    Глупост е, още по-голяма, когато е отнесена към хора, които са минали някакво предварително обучение. Предполага се все пак, че тези части в качеството си на специални са минали такова, нали? Както и шефовете им. Не са случайно събрана групичка от близката кръчма, водена от най-големия бабаит.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  59. 59 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 675 Любопитно

    До коментар [#24] от "miami3":

    Обясни кое точно е "крепост"?

    Решетките срещу взломаджии ли? Или сухата храна и лекарствата? Или може би оръжията, закупени легално?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  60. 60 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#58:"bee"] Не са случайно събрана групичка от близката кръчма, водена от най-големия бабаит. [/quote]

    Мен ако питаш, точно местният бабаит с веселата си компания от кръчмата, щеше да свърши безпроблемно работата. Те най-добре си знаят комшията, навиците му, а и той не би се изплашил от тях и не би взел да стреля. После, колкото и да си обучен, ако акцията е планирана погрешно и попаднеш под огъня, и Рамбо да си, ще ти дръпнат ципа на чувала.

    /не се чете/
  61. 61 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 664 Весело

    До коментар [#52] от "Тони Шнайдера":

    Не драги , само с краставици не се живее ! Мигновенно грабвам автомата Байкал и хващам пътя - за глигани де !

  62. 62 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#61:"ytrewq"]Не драги , само с краставици не се живее ! Мигновенно грабвам автомата Байкал и хващам пътя - за глигани де ![/quote]

    Кажи на кой завой да те чакам. За да не ти се случи "нешо" в гората.

    /не се чете/
  63. 63 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 866 Любопитно

    До коментар [#24] от "мими3":

    Драга Мими,не се увличай по дългите чужди описания,а помисли малко.По-горе колега бе задал уместен въпрос:Ами ако вътре не беше откачалка с ловна пушка,а обучен терорист-щялото МВР /около 60 хил./ ли щеше да падне жертва?Ето това наричаме липса на професионализъм,или по нашенски НЕКАДЪРНОСТ.


    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  64. 64 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Винаги има риск нещата да се объркат и акцията да се провали. Само, че как се издава разрешение за притежаване на огнестрелно оръжие на психически неуравновесен човек?

  65. 65 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#63:"arnautsky"]Ами ако вътре не беше откачалка с ловна пушка,а обучен терорист-[/quote]

    Братчед, аз пък си мисля че всеки един терорист би трябвало да изкара поне един съкратен курс при този от Лясковец. Вие като кажете "терорист" и си мислите, че това е някакъв извън земен. Нашият стрелец е бил откачен и решителен, колкото за цяла група терористи. Нека му отдадем дължимото. Иначе за МВР си прав. Ако един кръчмарски бой се планираше, както в полицията, до последния момент нямаше да се знае, кой ще бъде бития.

    /не се чете/
  66. 66 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#5:"Любомир Иванчев"]Много точен анализ, проблемът е точно там, в политизацията и депрофесионализацията на полицейските служби. Олигархията постепенно ги превърна в силови структури за налагане на политически интереси. Или накратко казано - мутри на държавна издръжка.[/quote]

    "постепенно ги превърна" е много, много неточен израз. МВР е пряк наследник на Народната Милиция, и точно както БСП е наследник на БКП имаме само смяна на името. Основната функцията на милицията е да пази комунист-феодалите от крепостните селяни и да всява страх в душиците им. Другата, макар и второстепенна цел е да храниме наши читави хора в системата през бюджета. Какви олигарси, какви 5 лв. - всичко си е по съветски дизайн от сталиново време.

  67. 67 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#16] от "BGman1":
    [quote#16:"BGman1"]По голяма излагация на полицията не е имало от 1989г. насам...безхаберието става страшно...тръгнали като на театър...[/quote]

    Има,има!
    През 1994 в Белите брези се изпозастреляха едни други.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  68. 68 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#63:"arnautsky"]Ето това наричаме липса на професионализъм,или по нашенски НЕКАДЪРНОСТ. [/quote]

    До коментар [#63] от "arnautsky":

    Aрнаудски ,преди 2 дена мисля , че писах по темата....за некадърно планирана операция и за недостатъчна подготовка на полицаите , за което няма да си признаят и няма да поемат отговорност , иначе как един психично болен с ловно оръжие може да убие елитен полицай и да рани други трима и то по време на акция за задържане в дома му.... !

  69. 69 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 866 Разстроено

    До коментар [#65] от "Тони Шнайдера":


    И аз това казвам.Към тази решимост и ловни пушки ако прибавим няколко ръчни гранати и РПГ, този щеше да "почисти" доста сериозно дебелогъзите служители без мозък и умения свикнали да се движат по течението.
    Пълната липса на професионализъм е в основата на определянето на случката като "кръчмарски бой".

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  70. 70 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 866 Любопитно

    До коментар [#68] от "miami3":

    Написаното ми прозвуча като оправдание за този провал.

    Единствения изход е дълбока реформа и отговорност.Така мисля аз.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  71. 71 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 418 Любопитно

    [quote#59:"galio"]Обясни кое точно е "крепост"? [/quote]

    До коментар [#59] от "galio":Не иде реч за храна, облекло, лекарства...вие в подобно жилище ли живеете, барикадирани като за ....... малко по осъврамена ''от тавана до пода висят въжета, на които напречно, през 20-ина сантиметра, са закрепени дебели дървета. Трети е защитен от вертикални стоманени пръчки, дебели колкото палец, свързани с дървени прътове, закрепени хоризонтално. Плетеница от тел и въжета завършва паравоенното изобретение.....за''легалния'' арсенал да не говорим ,на кухненската маса - пълнител от автомат, пластмасова кофа с пълнители за ловни карабини и патрони .... Сигурно и входната ти врата е барикадирана с пружина от легло ...., застопорени с дървени талпи..... ! Отделен е въпроса за нескопосаната акция- извършена от спецполицаите !

  72. 72 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 934 Неутрално

    Лошо! Трудно! Опасно! Така е, когато пред ''добре обучените професионалисти'' от МВР не са мирно протестиращи момичета, момчета и семейства с деца. Ех, ако въпросният Петко беше сред мнозинството освиркващи Орешарски пред парламента, ако вместо двуцевка държеше плакат или свирка. Тогава щеше да разбере колко е хубаво, кога е лошо.

  73. 73 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 726 Любопитно

    Доста информация се завъртя из публичното пространство, че камерите на една телевизия са били там!
    Къде са записите?
    Да не се окаже, че са унищожени вече, защото това вече ще е сериозна улика?

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  74. 74 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 577 Неутрално

    За да има депрофесионализация значи някога трябва да е имало професионално МВР, а такова никога не е имало през последните 20 и кусур години (а за преди това изобщо да не говорим). Споменавам това само за уточнение към статията.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  75. 75 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Защото,
    вместо да надграждаме, приматно въртим в кръг...
    Андрешковиада ...

  76. 76 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#71] от "miami3":

    Колега, оспорваш неприкосновеността на частната собственост, така ми се струва. В моя дом мога да правя каквото си искам, стига да не нарушавам определени норми. Оспорваш правото да си сложа решетки на прозорците и блиндирана врата, след като старшинките не могат да ми опазят собствеността. Не една, не две а повече от 60 хил. старшинки.

  77. 77 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Пак може да се случи, защото чипът им е некачествен. С рогата напред, хайде на юруш! Така не става. Ум се иска за тази работа: анализ и синтез; теза, антитеза , синтеза. Но днешните полицаи такива работи не са учили. Диалектиката им куца! Отношението към работата им, към хората и народа като цяло е на абсолютно погрешни основи. Няма как един човек с маниакакални натрапливости, да ти е враг и да го атакуваш с оръжие. Той е болен има нужда от психиатри, от лечение и съответен рационален, манипулативен подход към ума и сърцето му. Но, когато собственото ти сърце е в "оковано" , не е широко отворено , по Християнски към проблемите на хората, нищо не се получава.

  78. 78 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    точно така-МВР трябваше да се деполитизира и професионализира.Стана точно обратноно товсе повече се политизира и тотално депрофесионализира.Чакат ни още такива ювелирни акции.

  79. 79 Профил на slater
    slater
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Добър анализ, Петя, но с пропусната една малка подробност. Петков е заявил писмено, че от същата дата ще започне отстрел на ученици. Затова е и операцията същия ден.
    Отделен е въпросът защо предния ден двама полюцаи са ходили отред да снимат, да тропат по вратата, да снимат вратата, та и да пращат униформен. Съмнявам се да има нещо общо с бившия бодигард на Бойко Борисов, но ролята му определено в този сценарий вони.
    Аз лично не мога да давам мнение, преди да съм насно с всички подробности, но явно Петя и всички коментатори могат.
    Все още не разбирам колко и какви оръжия е имал - сега пък се заговори и за пистолет... Не става ясно защо от 2012 до момента полиция и съд са спали. Не става ясно дали (както се спомена някъде) някакъв чичо на Петков бил прокурор... И до колко е вярно, че Петков работел в аптечно и там видял неща, които не били за виждане... В тая връзка, говореше се преди време, че и Чакъра видял някакви неща на близката магистрала - нещо ставаше дума за претоварване на тирове към южната ни съседка...
    Всичко това, плюс още куп въпроси, ще ни вкарат в неизбежно цветно противопоставяне, също като в оная така актуална песен в миналото за деветте милиона мишлета, дето се драпали за някакви досиета, а котараците...

  80. 80 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Лично мнение. Изписаха се ред глупости от рода на това че 2 години, човекът не е излизал от апартамента си, не помня за майка му. При една такава ситуация организма тотално се обездвижва, мускулатурата атрофира. Освен ако потерпевшия е тренирал така, както тренират в килиите в затвора, а майка му освен храна, му е носела и добавки. Пък и се оказа, че " виновният " не е толкова глупав и болен, колкото писаха. Факт са неговите писма, в които има мисъл и почерка показва какъв е човека. Това е ТОТАЛЕН провал за репресивната машина МВР. Спомнете си как преди няколко години имаше един 70 и няколко годишен, дето разиграваше спецчастите по гори и полянки и така и не го хванаха. Не може да си в спец отряди и да нямаш освен физическа подготовка и бързи реакции. Ако бяха терористи, като тези двама, дето държаха цял Южен Холувуд, през 1985 г. 3 часа да трепери, изстреляха над 1500 куршума, държаха 3 отряда спецчасти зад ъглите, сигурно трябваше да искаме помощ от Русия и САЩ

  81. 81 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 951 Весело

    Защо това, което се случи в Лясковец, може да се случи и утре навсякъде- Защото живеем в България, страната на наглите и корумпирани политици, и на доверчивите и безкритични избиратели! Страната на липсващото правосъдие и справедливост!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  82. 82 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 418 Весело

    [quote#79:"slater"]Отделен е въпросът защо предния ден двама полюцаи са ходили отред да снимат, да тропат по вратата, да снимат вратата, та и да пращат униформен[/quote]

    До коментар [#79] от "slater":

    Отишли да го предупредят , че се готви атака на дома му и да се подготви ''старателно'' за контраатака !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK