Да играеш по руските правила, или колко струва мълчанието на Европа

Да играеш по руските правила, или колко струва мълчанието на Европа

© Reuters



Съгласието на европейския елит да се наложи табу върху най-деликатните елементи на темата за кризата в Украйна и ролята на Русия в нея е цената, която плаща за достъп до руската тръба, коментира Антон Олейник от Централния икономико-математически институт на Руската академия на науките (ЦЭМИ РАН).


На страниците на московския вестник "Ведомости" той казва, че едно от табутата е да се признае, че става дума за военен конфликт и фактически за чуждестранна агресия във все по-открита форма. Под табу е и темата за ангажиментите на Лондон и Париж, поети през 1994 г., за гарантиране териториалната цялост на Украйна. Последното табу е обсъждането на санкции срещу цели сектори от руската икономика, т.е. срещу големи и важни компании, изрежда авторът.


"Жозеба Зулайка и Уилям Дъглас, автори на една от влиятелните на Запад концепции за тероризма, обясняват налагането на табута върху обсъждането на социалните (за разлика от военните и политическите) източници на тероризма с това, че иначе би се наложило да се признае наличието на корени на тероризма в самите устои на съвременното общество. Табуирането на тази тема отразява според двамата социални антрополози нежеланието да се поставят и решават сложни въпроси (което е неизбежно при рационален подход към въпроса).




Ако налагането на табу върху анализа на социалните корени на тероризма може да се разглежда като нерационално решение на сложна задача, то отказът да се назовават нещата с истинските им имена в украинската криза напълно може да се окаже резултат на рационален избор на европейците. Табуто в дадения случай възниква в резултат на рационален стремеж да се избегне сериозен конфликт или конфронтация с Русия."


Олейник, който е и преподавател в канадски университет, подчертава, че европейските политици не са станали русофили, а просто са се съгласили


да играят по правилата, наложени от Русия, защото отказът означава загуби


При това не става дума за опасност от поява на "зелени човечета" в Берлин или дори оставане без руските енергоресурси.


"Отказът от играта по руските правила заплашва единствено привилегирования им достъп до скъпи, но надеждно доставяни руски ресурси и най-вече газ. Отказът заплашва само достигнатото ниво на комфорт и благосъстояние."


Авторът припомня, че икономисти опитват да обяснят действието на хората с модели за рационален избор и в този контекст пита какъв е изборът на европейския елит. "Те избират между статуквото, при което се играе по руските правила, и опита да се променят тези правила."


Статуквото е удобно и комфортно в икономически смисъл, още повече че за 10 години Русия е увеличила от 17% на над 21% дела си в задоволяването енергийните нужди на ЕС, а при газа пропорциите са още по-впечатляващи. Алтернатива няма и скоро не се предвижда.


"Запазването на статуквото не иска много. Трябва просто да се съгласиш да играеш по правилата, наложени от Русия. В сегашната обстановка това е равносилно на отказ от това да наричаш нещата с истинските им имена, т.е. да има табу над украинската тема. Това е цената за достъп до руската тръба."


Авторът саркастично продължава с напомняне, че все пак никой не се кани да разположи танкове и зенитни комплекси "Бук" на Шан-з-Елизе. Пък и вече има прецедент – конфликтът на Русия с Грузия през 2008 г. "Руските другари много щяха да се разстроят, ако европейските им клиенти бяха заели твърда позиция и бяха назовали нещата с истинските им имена. Но европейските клиенти не ги подведоха. Дори при гласуването на осъждаща Русия резолюция в ПАСЕ тя бе подкрепена основно от представителите на държави, които не са едностранно зависими от енергоносителите от Русия."


Днес също се вижда, че


колкото по-голям е делът на руския газ в баланса на една държава в Европа, толкова по-активна е тя против въвеждането на строги санкции срещу Русия


твърди Олейник. Той акцентира върху ролята на именно на руския газ, "защото на пазарите на петрол и въглища има повече конкуренция и е по-трудно да бъдат манипулирани".


Колкото по-положително е салдото в търговския баланс на една държава на вътрешния пазар на ЕС, толкова по-настоятелна е тя в спирането на нови санкци исрещу Москва, твърди още Олейник. "Тръбата заобикаля тези, които се правят много на герои – а и без това мнозина се борят за нея – пък и цената на газа може да се окаже доста по-солена за "героите". Така може да ти се наложи да купуваш стоки и услуги от европейците, които са били по-сговорчиви спрямо Москва", аргументира твърдението си той.


"Така интересите на европейския и на руския елит се комбинират. Засега руснаците не искат много (да не би налагането на табу да струва нещо?), докато удобството и комфортът от техните енергоносители са скъпи.


Танковете и зенитните комплекси са за онези, които са зациклили на тема свобода и достойнство. Прагматиците просто не познават тези думи.


Прагматиците предпочитат да си затварят очите и да се договарят


Преди всичко с Русия. И нищо че договорът се сключва според нейните условия. Главното е да няма съвсем очевиден натиск.


Такъв натиск наистина няма.


Засега."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (153)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bad_religioner
    bad_religioner
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Изводът - ако имаше повечко антиконформисти в Европа-та, може би Русия щеше да изяде сопата...

  2. 2 Профил на korektor
    korektor
    Рейтинг: 495 Неутрално
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Даа добър анализ. санкции за Русия = загуби за Запада. всичко останало е говоркане.

  5. 5 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Е па да, друго си е да те натиска хегемона САЩ икономически, когато не му играеш по свирката... помним какво се случи на Франция която отказа да участва във фалшифицираната война срещу Ирак, нали???

    Помним ли, професорите???

  6. 6 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 809 Весело

    Русия е най-миролюбивата страна в света.Тя е стожер на православието.Русия никога няма да нападне братска страна.....
    Глупости на търкалета.Нещо съм слънчасал.Империята на злото се изправя и готова за плячкосване.Дупе да ни е яко.
    http://meto76.blog.bg/politika/2014/03/09/.1246181

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Peacekeeper
    Peacekeeper
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#5] от "diegos":

    Политиката на 'хегомона' САЩ не прави империализмът на Русия по - добър за европейските държави.


    Статията ми хареса. Много верни мисли. Не знам дали е по - добре наистина прагматиците или свободолюбивите да вземат превес. Ще се разбере от това, в какъв свят живее Путин.


  9. 9 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Гневно

    Засега струва 290 невинни жертви и със сигурност ще има още. Или трябваше да свалят самолет на Луфтханза, за да се стреснат малко в Берлин, да си извадят главите от задниците, да престанат с хейтърството срещу Америка и да видят кой е (бил винаги) истинският им враг.

    zenrus.ru
  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    До коментар [#7] от "nik_177.":
    Радикалните професионални русофоби премълчават за вече реализирания СЕВЕРЕН ПОТОК и то съвсем разбираемо! Австрия е малка страна с изключително стабилна икономика и имат голям интерес да купуват евтино газ както Меркел ! Нямат блянове за диверсификация , искат си само тръбата през черно море !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    нищо ново. През 80-те, когато Рейгън се опитва да накара Европа да наложи санкции на СССР и да се спре строителството на газопроводи, с които Европа става зависима, той среща отпор главно от Франция и Германия. Това обаче не му попречи да срине Империята на злото.

  12. 12 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3260 Весело

    Някак незабелязано и плавно Олейник в края на текста става Овечкин, но който и от двамата да наглее, ние сме обръгнали на обикновения рашизъм, с който всекидневно ни залива тролетариата тук.

    Подчертано е с получерен шрифт "колкото по-голям е делът на руският газ в баланса на една държава в Европа, толкова по-активна е тя против въвеждането на строги санкции срещу Русия." Това просто не е вярно. 100% зависими са Литва, Латвия и Естония; Чехия и Полша 70-80% - а това са най-силните антируски гласове в Европа. Олейчкин-Овейник - на поправителен.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 543 Неутрално

    С малко помощ от приятел/САЩ/ европейците ще поставят Русия под финансова и технологична карантина.

  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    С Путин не може меко, защото в един момент ще стане парий като Кадафи- то и много западноевропейски политици ще ги е срам от решенията, които са взели сега.

    Загинаха хора, човешкият живот е по- ценен от газовите отстъпки, а когато бедата и трагедията почука на вратата на съседа става страшно, защото утре ще почука и на вашата!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на february
    february
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Тъжни изводи,наистина.Но изводът за нас е,че трябва да си свършим работата сами!Ден след ден,докато изгоним сегашните,а ако се наложи и следващите.Ден след ден,всеки ден.Защото тази държава е наша,на бащите ни,на децата ни.

  17. 17 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Нищо ново в поведението на Европа. Нали абсолютно по същия начин са се държали европейските лидери по времето на Хитлер и неговия възход, докато ножа не опрял в кокала. Явно горчивата и пълна с трагедия европейска история бързо се забравя от европейските късогледи чиновници.

  18. 18 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Е, да де, № !0. Искат си само тръбата през Черно море, че да им е по евтиничък газа. Руснаците са ларж и сигурно ще им набутат преголеми бонуси. Както ги набутаха на Китай. Както и да е. Ако тези харизани милиарди остенаха в Русия и вдигнеха жизненото равнище на хората, ако се изхарчеха за инфраструктура и за очовечаване живота на хората /не за призрачни градове като олимпийската столица Сочи и със съоръжения и пр, излезли над 30 милиарда долара/ Русия щеше да бъде привлекателно място, а не мрачна гора със скитащи диви зверове /по израза на Огнян Минчев/. Вместо да търгуват с Европа и с "близката чужбина", да оставят хората сами да се определят в какъв свят да живеят, пращат брадясали зелени човечета.

  19. 19 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Става дума за № 10 в началото на постинга.

  20. 20 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#9] от "S.P.Q.R.":

    Брей... тоест от преди самолета нямаше невинни жертви? Дори украинските терористи в сводките си казват колко загинали цивилни има в обстрелваните от тях жилищни квартали... с ракетни установки град и смерч...

  21. 21 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Политиката навсякъде е доста мрсна работа, понеже "играчите" се ръководят основно от икономически интереси.
    За съжаление това е отражение и на избирателите, които навсякъде по Света (и у нас) си гледат предимно хатъра и комфорта, а не Морала и Правото.

    В конкретния случай - ако на Хората в Европа им бе обяснено че е нужно да се жертва малко просперитет в името на това една бив6а имперска сила да бъде поставена на мястото и, то тогава подобни табута и лицемерия биха били напълно изли6ни!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 706 Неутрално

    1930те години Европа също се съгласяваше да играе по правилата на един нисичък комплексар с много власт. Явно уроците не са научени.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  25. 25 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Както винаги европейците не разбират с кого си имат работа. От времето на Рибентроп-Моллотов, та досега. Да се чудиш колко пъти трябва да се наведат на съветската мечка.
    Това е защото не разбраха комунизма, а сега не разбират и постъветската имперска политика. Сега примесена с мангизи и мирис на газ.
    Ако разбираха нещо - Абрамович нямаше да живее в Лондон, а руските милиардери-людоеди нямаше да си купуват къщи на Ривиерата.

  26. 26 Профил на fokusnik
    fokusnik
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#25:"SSS"]От времето на Рибентроп-Моллотов,[/quote]
    Забравяте Мюнхенското споразумение от 1938. То предхожда пакта Рибентроп Молотов.
    Та събрали са се Хитлер, Мусолини, Чембърлейн и Даладие (все видни евродемократи) и си разпарчадосали Чехия без да я питат.
    Виж какво пише в чл. 4 Постепенната окупация на предимно германската територия от германски войски ще започне на 1 октомври. Четирите територии, отбелязани на приложената карта, ще бъдат окупирани от германски войски в следния ред: територията, отбелязана като номер 1 - на 1 и 2 октомври; територията, отбелязана като номер 2 - на 2 и 3 октомври; територията отбелязана с номер 3 - на 3, 4 и 5 октомври; територията, отбелязана с номер 4 - на 6 и 7 октомври. Останалата преобладаващо германска територия ще бъде потвърдена от споменатата по-горе международна комисия и ще бъде окупирана от германски войски до 10 октомври.

  27. 27 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    ,,Под табу е и темата за ангажиментите на Лондон и Париж, поети през 1994г. за гарантиране териториалната цялост на Украйна. ,,

    Защо ли тука виждам едно ДЕ ЖА ВЮ.
    Да си спомним ангажиментине на Лондон и Париж за гарантиране цялостта на Полша по времето на Хитлер.

  28. 28 Профил на rangers
    rangers
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Австрия. От 45-та до 58-60-та година, австрийската комунистическа партия достига 2,5 млн. членове. От 60-та, когато виждат, че СССР "губи" студената война срещу Запада, до 90-та, австрийската компартия се стопява до...25 хил. члена, т.е. 1000 пъти!!! След падането на берлинската стена и разпада на СССР същата партия не наброява повече от 5000 члена. Интересен феномен е регистиран през есента на 68-ма година, когато "орките" от т.н. Варшавски договор навлизат с танковете си в Чехословакия. От страх, хиляди австрийци се записват в компартията, зер ако дойдат сибиряците и у тях, това може да ги спаси. Отделно тогавашният канцлер, Бруно Крайски, прави стотици "теманета и поклони", дори и на нищожества като Тодор Живков. Това е Австрия от недалечното минало. Затова не трябва да ни учудват австрийските предателства днес!

  29. 29 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    До коментар [#10] от "comandante":

    На никой не му пука, дали ще получава газта по дъното на Черно море, или през Украйна! Важно е да я получава!

    Да разлая троловете!!
  30. 30 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#13] от "ispor":

    Разчитаме на други, вместо сами да си свършим работата. И естествено ставаме зависими от техните зависимости. Това е цената.

  31. 31 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3021 Разстроено

    Дори смъртта на 300 души не успя да отвори очите и душите на чиновниците и „прагматиците “ в ЕС.Ще има да патим още...

  32. 32 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 760 Неутрално

    компромисите с принципи винаги ти излизат през носа, но много европейски бюрократи предпочитат да не си развалят комфорта. Дано бюрократите скоро бъдат заменени с държавници, които виждат малко по-далеч от носа си и не се поддават на корупция. Зависимостта на Европа от руски ресурси нито е толкова голяма, нито е толкова непреодолима. Европа живееше чудесно и без тях по време на студената война, а днес има камара нови технологии. Русия е много по-зависима от износа на суровини (икономиката и изцяло се крепи на това), отколкото Европа от вноса им. Всъщност спиране на руския газ ще има благотворно влияние в средно- и дългосрочен план, защото ще спомогне да се развият много нови технологии.

  33. 33 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 543 Весело

    До коментар [#23] от "Dollar Akbar":

    Явно си я чел

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  34. 34 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    [quote#1:"bad_religioner"]може би Русия щеше да изяде сопата... [/quote]
    Някои от западноевропейците буквално потънаха вдън земята - напр. гедерейската комсомолка Ангела.

  35. 35 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Гневно

    [quote#20:"diegos"]Брей... тоест от преди самолета нямаше невинни жертви? Дори украинските терористи в сводките си казват колко загинали цивилни [/quote]

    ми не, нямаше.
    загиналите цивилни са колатерал, те са имали възможност да се евакуират и не са го направили.

    Хората в самолета са летяли от една сигурна, уредена, чиста и спокойна държава като Холандия към едни райски места на Земята като Бали, били са щастливи, че отиват във ваканция, че ще прекарат заедно свободното си време. Една варварска душа на земята, обаче, решава да се прави на мъж и с доставеното от путин оръжие убива всичките тези нищо неподозиращи хора. След това същите тези варвари мародерстват загиналите и техните вещи и ги оставят да се разложат под жаркото слънце, защото имат заповед от путин да намерят черните кутии.

    Сега видя ли разликата?

    zenrus.ru
  36. 36 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Абсолютно същото поведение като преди втората световна война. Апропо, и тогава Англия и Франция имаха договор да защитят Чехословакия. Нищо не се е променило. Агресорът е същият, но без партньора си от запад, и дребните сметки на Европа са същите. Просто потърпевшите страни са малко по на изток от тези в средата на миналия век и хитреещата Европа смята, че не я засяга.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  37. 37 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Любопитно

    [quote#14:"adam1966"]С малко помощ от приятел/САЩ/ европейците ще поставят Русия под финансова и технологична карантина.[/quote]
    Ами така ще се случи в крайна сметка. Американците хич не си поплюват и току що шамаросаха БНП Париба с 10 милиарда долара глоба, за това че са извършвали финансови транзакции с Иран в нарушение на американското ембарго. Американското ембарго де факто ще задължи и европейските банки и индустрии, които искат да правят бизнес със Щатите да го спазват, иначе този бизнес със Щатите ще секне, или пък Дойче Банк или ХШБК ще отнесат някоя хубава глоба. Европа е в ПЪТИ повече и много по-комплексно зависима от Щатите, отколкото от руския газ.

    zenrus.ru
  38. 38 Профил на n1984
    n1984
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Прагматиците предпочитат да си затварят очите и да се договарят"

    "Прагматик" - венецът на природата и върхът на цивилизацията...

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Точно прагматизма казва, че там някъде са загинали 300 човека, но на теб не ти пука, защото не си ги видял лично и не си го преживял. Затова и масово хората си искат комфортния живот и спокойната работа, третата кола и ако им нарушиш тези неща с отказване от руски енергоносители вообще няма да те обичат. Политиците може би го усещат и затова си траят за толкова радикални мерки. Иначе на приказки са много силни и обещават ли, обещават...

    забавление и приключение
  41. 41 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Хм ... руските правила ...

    Не са "руски" правилата, ами руснаците само ги използват.
    Правилата се наричат "демокрация" в настоящия и вид.
    Ако Европа резне из основи отношенията с Русия сегашният политически елит си заминава. Ей тъй, простичко, с избори.
    Защото мат'рялът няма да иска да плаща цената за нещо, което и е далечно.
    Само едно примерче - погледнете Норвегия. Там си имат фонда, имат си нефта и газа. И пак правителство там не повтаря мандат. Защо? Ами защото го изчушкват с темата, че "може по-добре" да ползват благата от Северно море.
    Е, следващите, понеже са норвежци и с акъла си, не пробиват фонда и разумната политика, но и те падат на свой ред.
    Те ви един очебиен пример за реакцията на мат'ряла, при това норвежкия. Сваля, защото "можело повече". А ако трябва и да им се бръкне в джоба?
    А и кой в масата си европеец се е закъхарил толкова за Украйна и украинците?
    На кой масов европеец не му е многозначна, а не еднопланова, темата за малцинства, останали в други държави и кюсканията покрай тях? Как ще ги накараш еднозначно не само да хвърлят цялата вина на Русия, но и да платят за това?
    Е, те това са "правилата на играта" в Европа. Реалността, демек. А че Русия ги използва не ги прави "руски".

    Прочее ... тези "правила на играта" не са валидни само за Европа. Я си спомнете Сирия. Какво направи Путин? Когато настъпи острата фаза си купи по една страница в най-авторитетните и големи американски вестници. И се "обърна" директно към редовия реднек. И к'во? Обама сви платната.
    Те ви ги същите "правила". Които използва Русия.

    Не ми е чудно, че такива за "правилата на играта" ги ръси руснак в канадски университет. В Канада му е широко около врата, а понеже е руснак - му е вътрешно неприсъщо разбирането точно за такива "правила". Защото писанието му е на практика жалейка за някакъв вид диктатура. Няма как иначе да стане, освен ако не избухне наистина война между Запада и Русия, в което положение мат'рялът няма къде да мърда и ще трябва да заеме еднозначна позиция с разбирането, че ще трябва и да плати. Но при война пак положението си е вариант на "диктатура".

  42. 42 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Любопитно

    [quote#41:"xm..."]А и кой в масата си европеец се е закъхарил толкова за Украйна и украинците? [/quote]
    когато руските танкове отново влязат в Берлин, тогава ще се закахърят

    zenrus.ru
  43. 43 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1511 Весело

    [quote#5:"diegos"] помним какво се случи на Франция която отказа да участва във фалшифицираната война срещу Ирак, нали???

    Помним ли, професорите???[/quote]

    Професорите не помнят. Тяхната памет е избирателна. Уж критикуват двойните стандарти, пък самите те действат двойностандартно.
    Особено ми е смешна критиката им, че европейците, видите ли, предпочитали да си гледат икономиката, интересите на народа и благосъстоянието му, вместо да се репчат на Русия.
    Ама, естествено, европейските политици не са идиоти (е, по-голямата част от тях) и осъзнават, че ако не поставят на първо място благосъстоянието на народа си, а някакви отвлечени псевдоидеали, същият този народ (дето идеали не го вълнуват, той иска да има какво да яде, облича, иска да консумира и да се забавлява) ще ги измете без колебание.
    Идеалите са за гладните и бедни държави, да има какво да се утешават - може да сме гладни и бедни, ама сме горди и с идеали, то затова и най-много вият срещу Русия точно най-мизерните държави от ЕС.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  44. 44 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 576 Неутрално

    "Отказът от играта по руските правила заплашва единствено привилегирования им достъп до скъпи"

    хайде стига глупости и пропаганда - ние ако имахме ресурсите на Русия нямаше ли да искаме да ги прадавам ена възможно най-добрата цена?
    Като има по-евтини ресурси да си ги набавят от там....егати...секна кранчето на Русия за евтини суровини и Производствена Европа се сети, че има и такъв компонент в цената на това което произвеждат като ресурс за производство.

    Защо никой от ЕС не налага санкции на САЩЩ, които от началото на 90-те са избили много повече хора в Близкият изток, токолкото Русия е и ще направи след Втората Световна Война?

    Щото е пълно с пропаганда навсякъде относно лошите руснаци и добрият цапад.
    Асно е че имат много за оправяне, но никой не се оглежда в американските олигарси - как едни и същи хора се въртят президен, сенатор, конгресмен....то па да му писне на човек да го правят на малоумен..

    Всеки си има интерес и си го гони.
    Имайте впредвид, че ние нищо не знаем за проблемите на Русия с екстремистети мюсюлмани по техните граници. Това, което те водят като истинска война не се говори в нито една западна медия. Това е и причината да настръхват срещу всички опити на САЩ да се долижат до техните граници. Да не говорим, че синът на Джо Бойдън вече е шеф в украинска газова компания и то от около месец и повече....хайде сега да си говорим колко САЩ милеят за демокрацията на Украйна - ще ги държат дестабилизирани с десетки години, за да ги държат в зависимост с малко подаяние към политическият им елит..
    И вместо Европа в лицето на Германия да се беше хванала да интегрира Русия в ЕС чрез споразумения те слушат САЩ окито имат интерес от разединена ЕВропа в конфликт с Русия.
    Надявам се сдържаната позиция на Германия да означава точно това - че няма да се поддадат на натиска от САЩ и лелите от ЮК и ще намерят заедно с Русия компромис за Украйна от което всички в ЕВропа бихме имали ползи.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Любопитно

    [quote#46:"xm..."]Пък и защо им е?[/quote]
    Ами незнам.

    Защо им беше през 1953-та? или в Будапеща през 56-та? или в Прага през 68-ма?

    Звънни на путин и питай, сигурно имат отговор.

    zenrus.ru
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  50. 50 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Любопитно

    [quote#43:"Barcelina #БанкWithMe"]затова и най-много вият срещу Русия точно най-мизерните държави от ЕС. [/quote]
    Кои са тези държави?

    Gunter glieben glauchen globen
  51. 51 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Политкоректното говорене наложено от политиците е в основата на всички беди. То е виновно за ромските проблеми, за икономическата емиграция и за тероризма.
    Забележете! Няма нито един репортаж, където журналист да попита един пострадал палестинец от Газа. Дали е видял разполагането на ракети в задния си двор и дали е протестирал.

    подпис
  52. 52 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3332 Весело

    До коментар [#47] от "S.P.Q.R.":
    Глюпусти, драги!
    '53, '56, '68 ....
    Тогава са можели да си го позволят.
    Сега трябва да си много изтрещял, та въобще да допуснеш мисълта, че може да стане нещо подобно.

    Хайде, да оставим настрана дори НАТО, т.е. Щатите.
    Ама за да стигнат до там руснаците трябва да прегазят един куп държави бе, човек! Това дори технически, ей тъй, като мисловен експеримент, не може да стане!

  53. 53 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Нека сега журналистите да тръгнат из освободените райони в Украйна и да проучат какво мислят хората. Какво ще кажат хората за насилственото провеждане на референдума. Какво ще разкажат за тормоза върху тези, които не гласуваха на референдума - отнемане на автомобилите, принудителен труд на окопите.

    подпис
  54. 54 Профил на dnewnik
    dnewnik
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#7] от "nik_177.":

    Еврейката Валерия Новодворская ядеше руски хляб, но мразеше Русия и всичко руско, като смърта си.
    Аз лично не можах да разбера как животинската и омраза се съчетаваше с това да живееш в обкръжението на Русия.
    Факта, че властите я търпяха е най глямото доказателство за толерантноста и демократичноста в Русия днес.
    Но за мътвите или добро или нищо, значи за Валерия Новодворская НИЩО.

  55. 55 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Разказите на хората преживели кратката власт на сепаратистите няма да ни се разминат. Аз лично знам много неща, но и всички вие ще ги научите. Аз няма да ги преразказвам, за това са журналистите.

    подпис
  56. 56 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 706 Гневно

    До коментар [#53] от "Иван К":

    Какви ти репортажи, те още говорят за хунтата и нацитата, дето разпъват бебета.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  57. 57 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#25] от "SSS":
    Не е Рибентроп...
    Пакта е МОлотово-Рибентроп.
    И Русия е отговорна а не Германия.
    И е правилно да се нарича Пакт за НАПАДЕНИЕ в Москва.
    И отговорните повтарам са Москва!

  58. 58 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Неутрално

    Тия са решили да ни късат нервите до последия момент.,

    Gunter glieben glauchen globen
  59. 59 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    [quote#50:"Blood Red Skies"]Кои са тези държави? [/quote]

    България, Румъния, Латвия, Литва, етс.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  60. 60 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    До коментар [#56] от "Сашо":
    "те още говорят за хунтата и нацитата, дето разпъват бебета"

    След перверзията за разпъване на дете по руската телевизия други журналисти отидоха в Славянск и направиха репортаж. Естенствено се оказа само преверзия, но ще почакаме това да направят журналистите от BBC CNN. Нека там отидат световно известни журналисти и застанат с имената си.

    подпис
  61. 61 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Любопитно

    До коментар [#59] от "Barcelina #БанкWithMe":

    България? Дай пример кога България е "виела" срещу Росссия?

    Gunter glieben glauchen globen
  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Решението не е лесно,но живот без конфронтации ще е по-лесен и приятен.

  64. 64 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    В момента в Донецк гледат само руска телевизия. Сред хората се носят слухове, че бандеровците ще дойдат и ще им вземат органите за да ги изпратят в ЕС и САЩ за присаждане.
    Нека припомня, че в края на втората св.в. хиляди японски селяни се самоубиха, защото им бяха казали, че САЩ ще ги измъчват.

    подпис
  65. 65 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1511 Любопитно

    [quote#61:"Blood Red Skies"]кога България е "виела" срещу Росссия? [/quote]

    Непрекъснато. Само изказванията на президента ви да чуеш, е достатъчно.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  66. 66 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lemmy":
    Пропусна Финландия. Тя е зависима не само от руския газ, но явно не ги притеснява да са зависими.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  67. 67 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#65] от "Barcelina #БанкWithMe":

    Ох, милите. Вече на "вие" и "ние" ли се разделихме ?
    Айде чакаме да обявявате димитровградка народна република, за да ви почваме.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  68. 68 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Доколко Украйна е важна за Европа ще припомня нещо от историята.
    Когато настъпващите османски войски обсаждат Константинопул на тяхна страна в обсадата участват български войски.
    За тогавашните български царе е било допустима тази фатална грешка, но за днешните образовани политици е престъпление.

    подпис
  69. 69 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    [quote#14:"adam1966"]С малко помощ от приятел/САЩ/ европейците ще поставят Русия под финансова и технологична карантина[/quote]
    ,,приятел" -много се смях. САЩ са най-безгледните ,най-алчните най-демагогските и безскрупулни интересчии.Искрено ме забавляват когато упрекват някой друг ,че си гледа интереса.Засега европейските правителства на по-силните държави успешно лавират,но от САЩ може да се очаква всичко..Най-малкото да спретнат ,,протести и улични вълнения"както в Украйна и след това ,,малки" терористични акцийки в ЕС.

  70. 70 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Неутрално

    [quote#65:"Barcelina #БанкWithMe"]Непрекъснато. Само изказванията на президента ви да чуеш, е достатъчно.[/quote]
    Пълни глупости. Българското правителство е едно от най-русофилските в историята. Добре, че е Президента да отсрами България, макар и много плахо и дипломатично.
    ПП. Холандия мизерна държава ли е?

    Gunter glieben glauchen globen
  71. 71 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4456 Неутрално

    [quote#65:"Barcelina #БанкWithMe"]президента ви [/quote]
    Хубаво е, че все пак си признаваш, че си контрабългарка.

    Gunter glieben glauchen globen
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  73. 73 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    [quote#29:"lone_wolf"]На никой не му пука, дали ще получава газта по дъното на Черно море, или през Украйна! [/quote]
    Украйна е трайно дестабилизирана държава !
    Изпълнението на Южен Поток и връзването на целия регион към тази тръба ще гарантира някаква стабилност а в бъдеще може и да печелим ако се намери някой по-умен за премиер. Също е възможно да се привлекат инвестиции в реалния сектор на промишлените компании ! Иначе освен газостанции на Шеврон и още чуждестранни бакалии с промоции на "ген РИН" нищо друго няма да ни се случи !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  74. 74 Профил на Жив е той, жив е!
    Жив е той, жив е!
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#41:"xm..."]Прочее ... тези "правила на играта" не са валидни само за Европа. Я си спомнете Сирия. Какво направи Путин? Когато настъпи острата фаза си купи по една страница в най-авторитетните и големи американски вестници. И се "обърна" директно към редовия реднек. И к'во? Обама сви платната.
    Те ви ги същите "правила". Които използва Русия[/quote]За правилата си прав, но не и за "ред нек", които са малцинство в УСА. Путин се обърна към мислещите американци и подбуди останалите, да започнат и те да мислят с главите си. Подкрепата му там нарасна неимоверно, защото казва истини, които техните медии и власт- имащи съграждани им ги спестяват.

    Дневник, не се гаси туй, що не гасне! http://youtu.be/UpnAdVhfosY
  75. 75 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#74] от "Жив е той, жив е!":

    Пълни глупости, отрицателното мнение на американците за Путин никога не е било по-високо.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  76. 76 Профил на Жив е той, жив е!
    Жив е той, жив е!
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#43:"Barcelina #БанкWithMe"]европейците, видите ли, предпочитали да си гледат икономиката, интересите на народа и благосъстоянието му, вместо да се репчат на Русия.
    Ама, естествено, европейските политици не са идиоти[/quote]Права си:

    "Единствената свобода е икономическата. Всяка друга следва от нея." Куш

    Дневник, не се гаси туй, що не гасне! http://youtu.be/UpnAdVhfosY
  77. 77 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    [quote#10:"comandante"]Нямат блянове за диверсификация , искат си само тръбата през черно море ! [/quote]

    ... сметката на Австрийците е едва 200 млн. (за 50 км газопровод)... ако зависи от мен, мн. бързо ше им затворя плювалниците...

    ПП. ВИЗИ за руснаците по 100 евро на ден! Гласувам за това!

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на Жив е той, жив е!
    Жив е той, жив е!
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#47:"S.P.Q.R."]Ами незнам.

    Защо им беше през 1953-та? или в Будапеща през 56-та? или в Прага през 68-ма?

    Звънни на путин и питай, сигурно имат отговор[/quote]Не знаете, защото не мислите!

    Отговорът е простичък: Защото и това бяха цветни революции. Пробваха в Иран, успяха, и си мислеха, че ще го приложат и в Източна Европа, ама удариха на камък, защото там не беше демокрация от западен тип, като в Иран.

    До коментар [#47] от "S.P.Q.R.":

    Дневник, не се гаси туй, що не гасне! http://youtu.be/UpnAdVhfosY
  80. 80 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#54] от "dnewnik":

    ... обикновен простак си позволява да коментира (това и Кисельов не си го позволи!) един от последните енциклопедисти и хуманисти на руската журналистика Вечна памет на Новодворская, редом до Политковская...

    пп. уместно е да замълчите (гузно).

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  81. 81 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Така се договаряха и с Хитлер, но после трябваше 6 години война да водят.

  82. 82 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Любопитно

    [quote#79:"Жив е той, жив е!"]Защото и това бяха цветни революции. [/quote]
    Ми не, не бяха. Това бяха революции на немците, унгарците и чехите срещу руската окупация.
    Или може би Априлското възстание също е било "цветна революция"?

    zenrus.ru
  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  85. 85 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 759 Весело

    До коментар [#75] от "Сашо":

    Какво значение има мнението на американците за Путин?
    От значение е САМО мнението на руснаците за Путин, както и мнението на американците за Обама.

  86. 86 Профил на Жив е той, жив е!
    Жив е той, жив е!
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#82:"S.P.Q.R."]Ми не, не бяха. Това бяха революции на немците, унгарците и чехите срещу руската окупация.
    Или може би Априлското въстание също е било "цветна революция"? [/quote]Априлското въстание, не беше цветно, защото цветните революции не бяха измислени още. Затова дадох за пример Иран, защото там беше опитното поле, за цветните революции. Оттам тръгнаха!

    Дневник, не се гаси туй, що не гасне! http://youtu.be/UpnAdVhfosY
  87. 87 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#86] от "Жив е той, жив е!":

    Пичага, това, че ние сме роби и сме съгласни да живеем на ръба на мизерията не значи, че всички народи са такива. Ерго, украинците доказаха, че не са.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  88. 88 Профил на dnewnik
    dnewnik
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#69] от "Irina":
    От "А" до "Я" съгласен.
    Точно затова и европейските правителства водят обтекаема и хлъзгава политика с УСА, защото отлично разбират, че могат да бъдат неприятно изненадани.
    УСА няма да се спрът пред нищо.
    особено сега когато са натясно с техните дългове и примката неменуемо се стяга около вратъ им.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  90. 90 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#74] от "Жив е той, жив е!":
    Е, аз се изразих образно, мат'рял-реднек, а ти се хващаш за думата. И се измества темата.

    А темата е, че в статийката, громейки Русия, се пробутва като цел нещо, което може да стане само и единствено, ако на Запад стане ... като в Русия.
    Това е противостоянието, което го бърка автора - не може да вдене как така демокрацията не иска да стане диктатура, за да се бори с диктатура, ако не е притисната директно от война.
    Емчи ей така, не ще! Защото е демокрация ...

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на Жив е той, жив е!
    Жив е той, жив е!
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#87:"Сашо"]

    До коментар [#86] от "Жив е той, жив е!":

    Пичага, това, че ние сме роби и сме съгласни да живеем на ръба на мизерията не значи, че всички народи са такива. Ерго, украинците доказаха, че не са[/quote]И с какво го доказаха? С това, западняците да им завземат икономиката? А кой ще плаща тази ( "европейска" ) транзиция?

    До коментар [#87] от "Сашо":

    Дневник, не се гаси туй, що не гасне! http://youtu.be/UpnAdVhfosY
  93. 93 Профил на blue79
    blue79
    Рейтинг: 381 Неутрално

    "Анализ" основан на Фантазна "реалност"...Като "всичко" останало в т.н. "медии"!
    УСА...Вашингтон...

    "ЛОНДОН" Контролира "Вашингтон",а не обратното-ФАКТ!
    A може би (вече) И "го хвърля(ли) в ръцете на тълпата"...

  94. 94 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Положението е такова, че сега всички маймуни са на един клон, наречен глобализация. Никой не може и не иска да отреже клона.

  95. 95 Профил на Жив е той, жив е!
    Жив е той, жив е!
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#57:"martinch"]Пакта е МОлотово-Рибентроп.
    И Русия е отговорна а не Германия.
    И е правилно да се нарича Пакт за НАПАДЕНИЕ в Москва[/quote]А, за какво, ако не, за нападение е? Англия и Франция, защо отказаха, да сключат договор, за сътрудничество със СССР, против нацистите?

    Отговорът е пак простичък: Искаха Хитлер, да разгроми съветския социализъм, а те да наблюдават отдалече.

    До коментар [#57] от "martinch":

    Дневник, не се гаси туй, що не гасне! http://youtu.be/UpnAdVhfosY
  96. 96 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    До коментар [#68] от "Иван К": "Когато настъпващите османски войски обсаждат Константинопол на тяхна страна в обсадата участват български войски."
    Това е факт ... който показва, че почти 60 години след падането на България (1396) под османско владичество е имало някакви васални български владетели при обсадата на Константинопол (1453) ... Явно пълната анексия на българските земи става в 16 век - когато започват потурчванията и от 5 века остават към 130 години пълен османски гнет.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  97. 97 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3310 Любопитно

    Да бе... и путлеристката анексия на Крим е резултат
    от мирна спонтанна демократична благодат...

    И дружната фашистка война Молотов Рибентроп 1939,
    мирна одна такая...

    И терорът на Ленин и Сталин, съсипал Русия и широкия мир,
    мирен фашистки терор?

    Путин е негатив за Русия и руснаците.

    Прочететe (пак) диагнозата "Кремълски Макиавели"
    (...БТА, e-vestnik, mediapool, ivo.bg...).

    До коментар [#20] от "diegos":
    До коментар [#9] от "S.P.Q.R.":

    Брей... тоест от преди самолета нямаше невинни жертви?

  98. 98 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#96] от "dark'star":

    Действията на българските феодали, са плод на слабата централна власт, по българските земи. Отделно, никой от тези феодали не си прави сметката, която прави Тервел. Но каквото било, било. Поуката от историята е, че никой не си взема поука от историята, поне в България.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на Neophyte Believer
    Neophyte Believer
    Рейтинг: 384 Неутрално

    НЯМА ВЕЧНО ПРИЯТЕЛСТВО, ИМА ВЕЧНИ ИНТЕРЕСИ...всичко друго е лицемерие и смърт на невинни хора.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK