Идващият фалит на ДПеевСки

Делян Пеевски в крак с Ахмед Доган (2009 г.)

© Анелия Николова

Делян Пеевски в крак с Ахмед Доган (2009 г.)



След като очертанията на Пеевски и на ДПС съвпаднаха напълно, анализите стават много по-лесни. Анализираш един субект – ДПеевСки – а не два. И ето как изведнъж става ясно, кой какви ги върши – и защо сегашният танц на ДПеевСки няма да го отведе там, където му се иска.


ДПеевСки със сравнителна лекота направи пирует на 90 градуса. С изнесен встрани крак шутира БСП и я изкара извън голямата властова игра. С протегната ръка забърса ГЕРБ и ББЦ. Заедно с ДПеевСки в същата посока се преподредиха останалите участници в голямата "коалиция Пеевски": БНБ, част от върхушката на сегашното правителство (явно ще виждаме познати физиономии и в следващото), прокуратурата и съответните медии.


За щастие сработи физически закон, описан още от Нютон – че всяко действие провокира еднакво по сила противодействие. Така освежената "коалиция Пеевски" се натъкна не само на ефективна съпротива от страна на разгневената БСП, но и на решителния отпор, напълно безпрецедентен, на всички профсъюзни и работодателски организации в страната.




Но не тази съпротива е факторът, гарантиращ провала, в средносрочен план на "коалицията Пеевски".


Бомбата, която цъка под краката
на инак успешно танцуващия ДПеевСки, е друга


Става дума за пари – по-точно, за техния недостиг.


Схеми като "коалицията Пеевски" са извънредно неефективни откъм сечението "вложени средства – получени ползи" (cost effectiveness). Всяка крачка напредък на такива субекти изисква двойно повече ресурси от предната. Разходите се увеличават в геометрична пропорция, докато успехите (т.е. завладяването на все нови властови позиции) растат с аритметична. Ще рече: "коалицията Пеевски" не се възпроизвежда на собствена основа. Тя може да расте само с вливането на все нови и все по-големи финансови потоци – видяхме това дори само в начина, по който бившият член на коалицията Цветан Василев успя да лансира ББЦ на Бареков. Единствено чудовищните пари, вложени в начинанието, доведоха до (минимален) политически резултат.


Получава се класическа пирамида,
а това е крайно нестабилно явление с предизвестен край


Усложняването на достъпа до необходимите (все по-големи) ресурси обяснява проблясващия от време на време финансов план на случващото се напоследък. Да огледаме събитията от лятото на миналата година, за да видим "филма" в действие.


Явно още в разгара на протестите срещу Пеевски самият той е започнал да усеща остър недостиг на свеж финансов ресурс. Което обяснява трескавото усилие да се вреди в големите държавни поръчки и обекти. Внезапно се оказа така, че всички големи фирми в строителството станаха на Пеевски. И блокираха на останалите достъпа до парите за строителството на пътища и обновяването на жп трасетата. В началото на тази година пък разбрахме, че и всички фирми, закачени за "Южен поток", са свързани с ДПеевСки. Дори старите "червени" играчи бяха избутани встрани. Което показа не толкова силата на Пеевски, колкото отчаяната, готова на всичко трескавост в търсенето на свеж финансов ресурс.


Дотук – пътища, жп, "Южен поток". Явно не беше достатъчно обаче, защото внезапно бе нанесен прокурорски (т.е. пеевски) удар по прословутия енергиен играч Богомил Манчев. ДПеевСки се опита да го избута встрани, за да се настани и покрай хранилката "АЕЦ Белене".


Пирамидите не могат да спрат на едно място, защото ще се разпаднат. А тук внезапно и изненадващо се получи дори отстъпление: АЕЦ "Белене" и "Южен поток" бяха спрени. И подредилите се покрай тях фирми се оказаха лишени от огромния финансов ресурс, който им беше жизнено необходим като слънцето и въздуха за всяко живо същество.


В такива ситуации, помним, Остап Бендер се оглеждаше внимателно, за да види къде са се събрали някакви пари, за да измисли начин да ги вземе.


Но докато Остап Бендер се задоволяваше с милиони,
на ДПеевСки са му необходими милиарди


След запушването на ядрената и на газовата хранилка къде в страната имаше милиарди? Само на две места – в банките и в държавата.


Така започна блицкригът срещу КТБ, довчерашен банкер на Пеевски. Цялата "коалиция Пеевски" се подреди в един строй, за да постигне максимално бързо няколко удара, с които да събере няколкото необходими оттук насетне милиарда:


- Взе КТБ от Цветан Василев, за да я подчини на БНБ (която е част от "коалицията Пеевски").


- Опита се да въведе "банкова ваканция" (затваряне на всички банки), за да изпомпа в калабалъка едни милиарди за себе си, докато българският народ се втурне да бъде спасяван от ГЕРБ (новопостъпил член на "коалицията Пеевски", на мястото на БСП).


- Подготви извънреден закон за КТБ, чиято цел беше да вкара милиарди, взети от данъкоплатците, на мястото на вече употребените (липсващи) милиарди. За да има оттук насетне нови милиарди на мястото на старите.


- Подготви извънредно актуализиране на бюджета, за да си осигури още малко милиарди.


- Опита се изненадващо да нанесе удар чрез вземането на (държавно гарантиран) заем от "Газпром" – т.е. барем един милиард, който после да бъде платен от държавата (данъкоплатците).


Точно финансирането е ахилесовата пета на ДПеевСки. Допреди година-две му бяха необходими само един-два милиарда от някоя участваща в схемата банка. После лъсна необходимостта от още милиарди – от газовата тръба и от атомния бойлер в Белене. И точно когато нуждата от милиардите стана истински задушаваща – оказа се, че те са недостижими. Няма и не може да има АЕЦ "Белене". Няма и не може да има "Южен поток". Няма "банкова ваканция". Няма извънреден закон за КТБ. Няма актуализация на бюджета.


Нещо повече – дори вече няма и банка, която да участва в схемата с едно-две жалки милиардчета (е, имат си една, овладяна наскоро, ама тя е толкова малка, че не може да ги захрани и за седмица). Не само липсват жизнено необходимите нови милиарди; и старите, вече крайно недостатъчни, също ги няма.


...И изведнъж ДПеевСки се оказа в състоянието на кит,
изхвърлен на сушата


Огромно, страховито туловище, което може да вирее само в дълбоките води, а сега се е проснало – и се смачква под собствената си тежест – на някой каменист бряг.


В същото време ДПеевСки не може да си позволи да спре харчовете дори за един ден. Цялата издигната постройка и на "коалицията", и "медийната империя" иска всекидневни финансови инжекции. В момента обаче постъпления няма. Само харчове.


Какъв е изводът (т.е. освен, че "коалицията Пеевски" ще се продъни финансово преди края на годината)? Изводът е очевиден: провалът на ДПеевСки във ВСИЧКИ опити да всмуче нови милиарди демонстрира, че в България има демокрация – и че докато това е така, моделът "коалицията Пеевски" е обречен на провал.


"Има демокрация" – ще рече, че в крайна сметка гражданският натиск сплашва играчите и те отстъпват; и че поставени под такъв натиск, от време на време някои институции пазят обществения интерес. Да огледаме отново опитите на ДПеевСки да намери финансиране, един по един:


- Опитът за бързо и скришно ликвидиране на КТБ не успя, защото се натъкна на отпора на обществеността – "#нямадаплатим".


- "Банковата ваканция", макар операция, проведена на тъмно, се провали поради съпротивата на банковата гилдия, президента и усетилата се в последния момент (т.е. че ще бъде изкарана виновна) БСП.


- Извънредният закон за КТБ също се провали, тъй като се натъкна на граждански и политически (пак президентът и БСП) отпор.


- Актуализацията на републиканския бюджет се провали по същите причини.


- Заемът от "Газпром", макар също подготвян на тъмно, като операция на диверсанти, не се случи, защото играчите в последния момент се уплашиха от общественото мнение и от ЕС.


А време вече няма. Задава се


двумесечна "банкова ваканция" за самия ДПеевСки


който ще е принуден всеки ден да харчи пари, без да получава финансови постъпления. Защото едва ли служебното правителство, определено точно от този президент, който имаме късмета да имаме, ще се поддаде на неминуемия натиск – колкото и свиреп, трескав и отчаян – на ДПеевСки. Да ставаше дума за милион-два, щеше да е възможно. Но няма как служебното правителсво да даде търсените милиарди.


А след изборите? Вариантите са два: или ДПеевСки вече е фалирал, или – по-вероятно – още не е, но е затънал в титанични дългове. И ще трябва да намери отнякъде, тук-сега-и-веднага, 3-4-5 милиарда. И това – преди зимата. Дори да си представим, че някакъв вариант на "коалицията Пеевски" е на власт към онзи момент, няма как да си представим самоубиеца-премиер, който изведнъж ще отскубне отнякъде милиардите, за да ги даде на ДПеевСки.


Както "изпокарването" на Пеевски и Цветан Василев, така и идващият фалит на ДПеевСки не е просто резултат от хищния нрав на участниците. Те се хващат за гушите едва тогава, когато сработва демокрацията – когато гражданството и някоя и друга институция (или дори – партия) ги притиснат.


В крайна сметка България не е Русия и постсъветски схеми от типа на "коалицията Пеевски" са обречени. Само стойте и гледайте.


Е, със затегнати колани, де, защото турбуленцията тепърва започва.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (183)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на МM
    МM
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Браво Дневник !!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на Dragomir Dimchev
    Dragomir Dimchev
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Добра статия, само за президента не съм съгласен , че ни е мил , но може би наистина е подходящ за периода.

    Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!
  6. 6 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 698 Весело

    Пеевски не е Кадиров, че да му налива Кремъл по 1 млрд. долара годишно. А пък пустите американци и европейци с техните санкции съвсем изпразниха московските джобове и няма пари за мурзилките камо ли да поддържат протежета в България, Унгария и ... т.е. руски Троянски коне

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  7. 7 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 533 Неутрално

    хм, много истерично... и пълно с погрешни изводи... в крайна сметка - глупави размисли

  8. 8 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1108 Весело

    Миналата седмица Дайнов най-сериозно разправяше как РБ и БСП били единствените корпоративно необвързани партии и като така, било хубаво направо да вземат да управляват заедно. Днес се оказва, че според Дайнов БСП току-що била заместена от ГЕРБ в коалицията "Пеевски". Тоест БСП е преживяла един бърз дайновски катарзис? Или вече даже не си четем писанията от миналата седмица?... това също е вариант. Децата ядат всеки ден, хонорарите трябва да вървят.

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8295 Неутрално

    Много ми хареса статията , особено последните думи за " хищния нрав на участниците " .Та каквато са си надробили - такава ще я сърбат ,попарата.

  10. 10 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Аз не съм много оптимистичен, дано не съм прав

  11. 11 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 696 Любопитно

    Не е толкова просто, и със сигурност не е "розово", както го описвате в статията.
    Никой от нищо и никого не се е уплашил, за съжаление. Гадното паразитно образувание, наречено дпс, за момента спря да натиска партньорите си, разбирайки, че скоро ще се наложи да ги смени.
    Т.е. след изборите ще имат нови ортаци и тогава отново ще си прекарат набелязаните цели.
    Второ-над 60% от средния и ниския управленски ешалон-кметове, общински съветници, началници от всякакъв калибър, са от котилото на дпс-и са им задължени, да не говорим ,че са послушни дресирани кученца. Един само от тези юнаци да се запъне и всеки опит за местен бизнес минава на режим "отчисление дарение". Което се и случва.
    Депесеевски сгрешиха само в едно-оставиха алчното прасе да движи нещата на високо ниво, а по същността си Пеевски е глупак, алчен и арогантен.
    Няма да е чудо, ако скоро се окаже, че под формата на някаква блага формулировка за запазване на социалния мир, дебелака се оттегли окончателно зад кулисите и на негово място да изкарат по-префинен кадър.
    Нека да не се лъжем и мислим, че сме уплашили някого.
    На шайката бандити, маскирани под абревиатурата дпс, не им пука-владеят съда, прокуратурата, в състояние са да оказват сериозен натиск върху голяма част от МВР, владеят всички инструменти за защита и нападение.
    Предстоят чисто конюнгтурни избори с предизвестен край: Комбина между герберията и депесе. РБ ще е с няколко представители, колкото да придаде малко тежест на бойко, и до тук.
    До следващата година по това време всичко ще е забравено, а схемите ще са все същите. И играчите също, само дебелеевски ще е някъде в мъглата.

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  12. 12 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Пеевски винаги е имал пари от кредити и не е имал пари от бизнес.Сега когато се помъчи да влезе в реален бизнес,си събори спонсора,под давлението на ментора си.Май ще се връща следовател.

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  13. 13 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Рано е за сърдечна радост. Не съм песимист, но само 10% от айсберга стоят на водата / сушата...
    Капаните поставени от тези тепърва ще щракват. Особенно за еуфорично невнимаващи.

  14. 14 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    [quote#12:"д-р Петроff"]Май ще се връща следовател.[/quote] Ако може да не се връща следовател ще е хубаво. Майка му сигурно е спестила достатъчно, за да не остане детето на палатка в задния двор.

    Доброто е заразно
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на ofamanaman
    ofamanaman
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#8:"dogwoman"]Миналата седмица Дайнов най-сериозно разправяше как РБ и БСП били единствените корпоративно необвързани партии[/quote]
    Това съм го пропуснал. Ама от статията разбрах че БСП били "от добрите" напоследък. Та се зачудих (за около половин секунда де) дали пък да нее гласувам за тях Интересно дали Дайнов сам си вярва на това?

    F***Y**!!!
  17. 17 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Отлична статия !!! Точно това са фактите от задкулисието !!! Доган -Пеевски-Василев разказаха играта на държавата, сега е време държавата да им разкаже играта, ако имаме държава разбира се все още !!! Да им спре финансирането и обръчите отДПСарски фирми малко да стегнат и те коланите, че напоследък бая са се охранили !!! Но и Бойко не е достатъчно мъж да им затвори кранчето!! Той само хленчи и се оправдава !!!! А законите трябва да се изпълняват в интерес на народа , не на такива ненаситни олигофрени като Пеевски !!!

  18. 18 Профил на " Мойше! Толкоз!!!"
    " Мойше! Толкоз!!!"
    Рейтинг: 409 Любопитно

    До коментар [#8] от "dogwoman":

    Гнула спину мать за сына, Своих детей теряла Палестина, Горело небо, сжигали Ребе, Но помнит мир Синай и гнев Энтеббе.
  19. 19 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1108 Весело

    [quote#16:"ofamanaman"] Интересно дали Дайнов сам си вярва на това?[/quote] Идея нямам. Аз на негово място не бих си вярвала. Или поне бих накарала двете части от личността си да седнат на масата и да се разберат кой какво ще говори и към коя посока на света ще се кланя.

    Доброто е заразно
  20. 20 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Ако горното е верно, очаквам трупове. Истински, не само политически. И силно разтърсване на държавата, незнам доколко ще издържим. Президентът е сам, служебното правителство е за малко, бъдещите избори очертават подобна картинка като досега. Не виждам кой ще организира отпорът. Ако има такъв?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  21. 21 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Дайнов, това милиардите за нищо ги нямаш. Колкото и да е голяма "империята" на Пеевски, все пак едва ли гълта милиарди на загуба. Все пак сме в 7 милионна България, не в Китай.

  22. 22 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    [quote#16:"ofamanaman"]Това съм го пропуснал. [/quote] Ето линк, но ако нямаш време и желание за четене, личното ми мнение е, че няма да загубиш нищо http://www.dnevnik.bg/analizi/2014/07/14/2342836_zategnete_kolanite/

    Доброто е заразно
  23. 23 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Излишно приповдигнато и още повече прибързано от страна на Дайнов. Иначе... ха дано. И, за пореден път, надали. Като чета... защо ли се сещам за една песен на Висоцки:

    "Я сейчас взорвусь, как триста тонн тротила,-
    Во мне заряд нетворческого зла.
    Меня сегодня Муза посетила,
    Посетила, так, немного посидела и ушла".

    Свобода за Надежда Савченко!
  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#23] от "GogoPG": Свежо

    Доброто е заразно
  25. 25 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 2136 Любопитно

    "Така освежената "коалиция Пеевски" се натъкна не само на ефективна съпротива от страна на разгневената БСП, но и на решителния отпор, напълно безпрецедентен, на всички профсъюзни и работодателски организации в страната."

    Колкото ми пукаше, че е "преуспял", толкова ми пука и че се е сгромолясал! Откъдето дошло, там отишло - казва народът.
    Глупаците винаги са си глупаци, можеш да ги различиш само по акъла на господарите им. В случая на ДП явно става дума за извънземен глупак... или некадърен еничарин.
    Иначе отново ти пиша "Слаб 2", Дайнов! Малко четки на президента, малко Илф и Петров, малко това, малко от онова - истински буламач! Новата опорна точка "Коалицията Пеевски" ли се казва? Колко е "справедлив" гневът и колко е "ефективна" съпротивата на новите ти господари? А, Дайнов?!

    Нагло, тъпо, червено към лила, питаш го - то те рита, риташ го - то пада на колене, плюеш го - то мисли, че дъжд вали. Що е то?
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Gavril
    Gavril
    Рейтинг: 459 Весело

    Охохохохо, колко хубавооо Статията е в ДЕСЕТКАТА Личи си по пръскането на слюнка от обичайните заподозряни!

    България, къде е нашия change we can believe in?
  30. 30 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Хубав спор се завихри. Всъщност тезата на Дайнов се пропуква в основата си, поради което и да има верни тълкувания, те губят тежестта си. За мен истината е, че ДПС, Пеевски, БСП, , общини, областни управи и всички останали до последното назначено кметче са само брънки от една верига, която души страната от много десетилетия и която в крайна сметка ще я погуби. Различните на пръв поглед действия, както му се струват на автора, или както се опитва да ни внуши, не са на принципна основа. И нека не ми дава Дайнов за пример Плевнелиев. Той също е там и с всеки изминал ден все повече ще личи, не са необходими примери. Те показват, че в цялата тъкан съществува вътревидова борба. Тя обаче не е в състояние да разруши паразитния организъм, а само му придава по голяма виталност. Болестта комунизъм е разяла огромната част от хората и дори когато не съзнават това и дори яростно отричайки се от него, е загубил съпротивителните си сили. Само нещо много драстично може да донесе коренна промяна, но няма откъде да дойде, затова не се и надявам. Ако греша, ще бъде прекрасно. Дано.

  31. 31 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Страхотен коментар! Браво Дайнов! Безпощаден със студената си логика и носещ усещане за пролет! Така трябва! Истината не винаги е приятна, понякога боли, но трябва някой да я казва на глас.

  32. 32 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 654 Неутрално

    "Защото едва ли служебното правителство, определено точно от този президент, който имаме късмета да имаме, ще се поддаде на неминуемия натиск – колкото и свиреп, трескав и отчаян – на ДПеевСки."

    А защо Президента отиде в Народното събрание да иска правомощия за актуализация на бюджета и за заеми???
    Май не сме чак такива късметлии

  33. 33 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Гледайте кой иска актуализация на бюджета и ще разберете кой е от отбора на Пеевски.
    "държавата е закъсала финансово" - разбирайте - мафията е закъсала финансово.

  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    След събитията около КТБ и особено след тази статия, ще е много по-лесно да се обясни на хората (и те да го разберат), че и "Южен поток", и АЕЦ "БелЯне" са корупционни проекти, чиято главна цел е не подобряване енергийното състояние на България (нещо очевадно като се вземе предвид че и двата проекта са руски и като такива не подпомагат, а задълбочават енергийната зависимост от Русия), а само насищането с капитал на тази все по-алчна ламя ДПеевСки.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#34:"Храбър"] ще е много по-лесно да се обясни на хората (и те да го разберат), че и "Южен поток", и АЕЦ "БелЯне" са корупционни проекти[/quote]
    Всъщност, това беше и основното твърдение на Реформаторския блок ( и на ДСБ, СДС и други преди формирането му) в аргумнетацията им срещу тези проекти.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  36. 36 Профил на gotze
    gotze
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Грешна е тезата според мен, че гражданите са дали отпор и по този начин са оставили Прасчо без пари!
    Никой никога в Бг или почти никога не се е интересувал от мнението и желанието на гражданите. Политиката в Бг се върши въпреки гражданите, както и в този случай! Нищо, че нещата изглеждат леко оптимистични (бюджета няма да плаща за сега, Прасчо изглежда е от губещата страна)
    Тук говорим за най-обикновена кланова война! Едните искаха да им откраднат банката и нанесоха удар, другите се мъчат да си спасят банката и са на път да нанесат сериозен удар върху Доган и Прасето. Също така трябва да очакваме следващия контраудар от ДПС и Русия разбира се. Това вече може да ни струва всичко!
    ГЕРБ разбира се не са невинни, напротив!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  37. 37 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1903 Весело

    Ех, Дайнов, Дайнов, от девет кладенеца вода ще докараш, само да изкараш БСП на бял кон, пък ГЕРБ в черно. Седни си, слаб 2.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  38. 38 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    Освен доста 'опростеното" представяне на ситуацията, не липсват и дежурното вече внушение, за коалицията ДПС-ГЕРБ, разбирай Борисов/Пеевски.
    Тази опорна точка, пускана от троловете на БСП, звучеше преди "Гласуваш за Борисов, получаваш Костов" ( не знам защо бяха решили да плашат десно мислещите хора с Костов), днес вече има промяна във финала "получаваш Пеевски".
    Както и да е, изборите чукат на вратата и всеки си търси някаква сламка, с която да плаши (може би да "страхува") електората.
    Бареков пък избира версията, да ни плаши с ДС ( проектанта на ГЕРБ) и какви ли не други версии ще чуем, в борбата за място под слънцето (парламентарното слънце, не онова на полето).
    Но върха е мисълта на автора:
    "Така освежената "коалиция Пеевски" (разбирай ГЕРБ-ДПС), се натъкна не само на ефективна съпротива от страна на разгневената БСП, но и на решителния отпор, напълно безпрецедентен, на всички профсъюзни и работодателски организации в страната."
    В какво видя/разгада съпротивата на БСП и профсъюзите (да не говорим за работодателите и специално Божидар Данев, известен като документиран агент на ДС) в безпрецедентната съпротива или това е някаква странна игра на въображението (някъде му казват халюцинации), за мен не е ясно.
    Това че Тренчев и Димитров, се поуплашиха да не ги забравим съвсем ( една година протести, спокойно и не случайно бяха "проспани" от тях) и освен това им замириса на някой друг пробит лев, та решиха заедно с работодателите, да започнат и банки да оправят.
    Смях и пародия - видяхме как работодателя Ковачки прави на маймуни горките миньори в Бобов дол и те, профсъюзните лидери, си мълчаха и се гледаха в пъпа, а днес, друго си така. около банка да се завъртиш ( между другото усилено се говори, че и те са получили туй-онуй от същата банка) и хем да намажеш, хем ако се наложи, да поприкриеш някой неприятен документ.

  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#36:"gotze"]Тук говорим за най-обикновена кланова война! [/quote]
    Войните започват, когато има дефицит на ресурси!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1108 Весело

    [quote#31:"petyo9"]Безпощаден със студената си логика[/quote] Моля те, дай пример за "студената логика" точно в тази статия. По някакъв логически модел, така че да стане ясно. И ако може, разтълкувай това: "Схеми като "коалицията Пеевски" са извънредно неефективни откъм сечението "вложени средства – получени ползи" (cost effectiveness). Всяка крачка напредък на такива субекти изисква двойно повече ресурси от предната." След като са толкова тъпи и неефективни тези схеми, по каква причина ние не можем да се отървем от тях в продължение на четвърт век?

    Доброто е заразно
  41. 41 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#37] от "The Shadow":
    И защо смяташ, че изкарва БСП "на бял кон"? Та нали именно червените на два пъти промотираха модела на Доган. В първата и във втората тройни коалиции....

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  42. 42 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1326 Разстроено

    Лорд Съмърсби като се подхлъзнал измислил танците, а корпульозния Пеевски като се подхлъзна иска да фалира държавата!!! Дали народът ще позволи да се случи това????

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  44. 44 Профил на koko6666
    koko6666
    Рейтинг: 294 Неутрално

    И отново : Най големият проблем на комунизма е когато свършат парите на другите.....Е те това казва анализа ...Свършиха...

  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#40:"dogwoman"] И ако може, разтълкувай това: "Схеми като "коалицията Пеевски" са извънредно неефективни откъм сечението "вложени средства – получени ползи" (cost effectiveness).[/quote]
    В статията това е обяснено доста успешно. Поради изкуствения (противоестествен) характер една такава политическа пирамида изисква непрекъснато много повече средства от една естсествена такава. Докато при една икономическа пирамида основата е долу а върхът горе, то при политическата такава основата (много фалшиви партии, които са под една крило и които евентуално се коалират след избори) е отгоре. Такова разположение дори геометрически е нестабилно.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#12] от "д-р Петроff":

    По-скоро май ще се връща в следствието, но ПРИ СЛЕДОВАТЕЛ, може и европейски

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  47. 47 Профил на koko6666
    koko6666
    Рейтинг: 294 Неутрално

    ало ..човека от Каталуния ...парите свършиха бре ..не го ли разбра...

  48. 48 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 950 Неутрално

    В общи линии добре се е справил г-н Дайнов, но си проличава, че анализът е писан под асмата в Миндя, на ракийка и салата със селски домати. Допуснал е няколко неточности:
    1. Демокрация в България все още няма. Има някакви плахи наченки, но са все още много слаби. Едни хора се уплашиха от 1997 и селд 2001 направиха всичко възможно да овладеят положението и задушат тези плахи наченки;
    2. Играчите се хванах за гушите не поради натиска на демокрацията, а от глад. Добре подхранвани в периода 2005 - 2013, те станаха прекалено големи и трябваха много сериозни ресурси за да се изхранват. Поради недостиг на ресурси започнаха да се самоизяждат;
    3. Не съм съгласен, че президента е в бяло, след като цяла седмица подскача за нов заем, в унисон с новата коалиция герб-дпс;
    П.С. За незнаещите Миндя е чудесно българско село.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  49. 49 Профил на asenlisev
    asenlisev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Дайнов, защо забравяш да споменеш, че Реформаторския Блок изкара на яве готвените далавери на ДПеевСки и се обяви против тях, така че и други политически субекти трябваше да действат правилно под погледа на гласоподавателя: 1. Газпром законотворчеството, 2. Взимането на кредит от Газпром от страна на БЕХ, 3. банковите гаранции от ББР за Пеевски, 4. Против банковата ваканция и специалния закон за КТБ.

    С други думи, не е просто демокрацията тази която ни пази от политическата корупция, а има и партии, които се държат национално отговорно и трябва да гласуваме точно за тях..

  50. 50 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1108 Весело

    До коментар [#45] от "Храбър": Моят въпрос беше в края на това изречение. Как, след като е толкова дебилна тази схема, тя продължава да се възпроизвежда? Тоест според Дайнов тя е спряла да се възпроизвежда и ни очаква светло бъдеще тип "пред нас са блеснали житата", но все пак - как е издържала 25 години пустата пирамида?

    Доброто е заразно
  51. 51 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#46] от "роджър":

    Паднат ли от власт 100% не му мърда.Сава-Доган ще го пусне на вълците...

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  52. 52 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    До коментар [#35] от "Храбър":

    Че въпросните проекти са мощно-корупционни се знае, още от знаменития шлем на Гоце и основата за рекета над България беше поставена и в двата случая от Станишев, БСП/ДПС и видни енергийни експерти като Р.Овч. Видяхте как др.Стойнев си скъса ризата за да повтори сценария с ЮП.
    Че единия от тези проекти, първия по ред и по големичкия беше спрян не от някой друг, а от ГЕРБ/Борисов, мисля че също е ясно на всички и си спомняме и доста логичните съмнения около "февруарските" протести, че ако не бяха инициирани, то еднозначно бяха манипулирани и използвани, като ответен удар на Русия и местните подизпълнители към ГЕРБ.
    И след всичко това, което се случи пред очите ни, изведнъж БСП, воден от поредната светла личност Миков ( да не говорим за алтернативата Стойнев, стана единия от стожерите за борба с корупцията и против Руското влияние (?!?), а проводник на тъмните азиатски интереси стана хипотетичното сдружение Пеевски/Борисов.
    Всичко може да се случи в живота и политиката, но все пак има някакви минимални граници за фантазиите.
    Както един от колегите по-горе беше писал, да вземем да гласуваме за БСП тогава.
    Между другото и преди последните избори, Дайнов в почти прав текст предлагаше на нашето внимание, варианта Станишев като по-малко зло от "полцейщината" на ГЕРБ, та видяхме какво се разбира под полицейщина от Йовчев.
    Да ви кажа честно, аз лично си мисля, че само Дянков е набарал някъде Дайнов в нередности по данъчната част и оттогава тръгна тази вендета. Много добре си спомням думите на Дайнов за правителството на ГЕРБ, казани преди да настъпи въпросния обрат (катарзис),. Цитирам по смисъл: "Правителството на Борисов е като оркестър от много добри изпълнители, които обаче са събрани от различни оркестри и затова понякога има известен дисонанс при изпълненията".
    А днес главен враг и душманин е същия Борисов, а спасителя ще се казва Миков. Поне за мен е странно и меко казано неприемливо.

  53. 53 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 950 Весело

    Забавни са герберските тролове, които са толкова възмутени от прозрението на професор Дайнов, че герб и дпс са във фактическо съпружеско съжителство. Но ако могат да отговорят на следния въпрос:
    1. Кога техният лидер нападнал ясно и категорично дпс? Напада си бсп, ама то е от ревност, щото го изместиха от брачното ложе.
    Вместо това слушаме от него приказки за опасност за етническия мир и че можело да работят с дпс "Ако се налага да се спасява държавата"

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  54. 54 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#50:"dogwoman"]Как, след като е толкова дебилна тази схема, тя продължава да се възпроизвежда? [/quote]
    Според мен основна роля тук има....хайде да използвам една изтъркана дума....гластността. Тази дума я изпозлваха много (по времето на Горбачов) и очевидно искаха да кажат нещо с нея.
    Но само я изказваха, а не я прилагаха. В наше време икономическата ситуация е много по-остра, а това предполага по-остри противоречия. Именно тези противоречия изискват много по-голяма честност/естественост в политиката...Така всичко създадено на сила (противоестествено) може да просъществува с много повече разходи, а както казах по-горе те са много по-ограничени.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Добро изследване. Бръсначът на Окъм в случая е найправилния път за разбиране на ситуацията и автора много коректно използва тоя метод.

    chavo64
  57. 57 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#52:"tsvetko_51"]Че единия от тези проекти, първия по ред и по големичкия беше спрян не от някой друг, а от ГЕРБ/Борисов[/quote]
    Съмнявам се, че Борисов щеше да спре АЕЦ "БелЯне", ако не бяха протестите и ясно изразеното недоволство из мрежата. Той дори беше за строителството на АЕЦ-а в началото. хубавото при него е, че се вслушва в желанията на народа и се съобразява с тях.
    Ето и още една част от обяснението ми към "dogwoman". Силното развитие на интернет в България прави такива "обърнати политически пирамиди" още по неустойчиви. Да си спомним за "Протестна мрежа" и как тя се организира.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  58. 58 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#52:"tsvetko_51"] хипотетичното сдружение Пеевски/Борисов. [/quote]
    Хайде да не бързаме с предварителните заключения!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  59. 59 Профил на dragoman
    dragoman
    Рейтинг: 237 Весело

    Хаха, всякакъв представяха Василев, но сега не бяха го уличавали в пирамиди! Той фараон ли е вече?

  60. 60 Профил на emiromar
    emiromar
    Рейтинг: 409 Любопитно

    На снимката още Доган е ходел на работа

  61. 61 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Изкефи ме статията! Благодаря! С едно не съм съвсем съгласен :"Извънредният закон за КТБ също се провали, тъй като се натъкна на граждански и политически (пак президентът и БСП) отпор." -комунягите от бсп бяха "ЗА"!

  62. 62 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 696 Весело

    [quote#50:"dogwoman"]Тоест според Дайнов тя е спряла да се възпроизвежда и ни очаква светло бъдеще тип "пред нас са блеснали житата"[/quote]
    Всъщност Дайнов казва друго:
    "..Само стойте и гледайте.
    Е, със затегнати колани, де..."

  63. 63 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 644 Неутрално

    [quote#62:"цаки"]Всъщност Дайнов казва друго:
    "..Само стойте и гледайте.
    Е, със затегнати колани, де..." [/quote]

    ... и по метода на изключването май ни посочва, че единствените налични "накуп" пари към момента и в близкото бъдеще са спестяванията на населението (които без да ни е обявено са превалутирани, вероятно в долари, щото еврото май ше го побутват надолу и следавщите месец - два - три)

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  64. 64 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#13] от "plf":
    "Само 10%от айзберга стоят над водата..."

    В едно ръководство касаещо корабоплаването прочетох,че става въпрос за1/3 над водата и 2/3 под нея.
    Не споря,че съм прав !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  65. 65 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 618 Неутрално

    [quote#57:"Храбър"]


    Съмнявам се, че Борисов щеше да спре АЕЦ "БелЯне", ако не бяха протестите и ясно изразеното недоволство из мрежата. Той дори беше за строителството н[/quote]


    В продължение на три години Борисов ни убеждаваше колко необходимо е "Белене". Да припомним , че Борисов определи "Белене" като елемент на националната сигурност с изторическата теза, че трябва да строим "Белене", за да омилостивим руснаците да продължат експлоационните срокове на работещите блокове в Козлодуй.
    https://www.youtube.com/watch?v=QSE2grkfYOk

    Nec vitia nostra nec remedia pati possumus ...
  66. 66 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Няколко въпроса към плюещите статията гербери? Вярно ли е,че "Пеевски"държи голяма част от средствата за масова информация ?Извършва ли се опит разпостранението на пресата да се монополизира ,чрез изкупуването на разпространителските фирми и изграждане на проекта Лавка? Вестниците , списанията и ТВ7 издавани от групата на дотации ли са или не?Кого хвалеха най много тъй наречените издатели?Това не е ли опит чрез лъжи и манипулации да се овладеят всички лостове за управлението на държавата?Купуват ли се в БГ избори или не?От къде според вас идва това финансиране ? Разбира се,че от големите инфраструктурни проекти и от от фирмите ,които ги печелят и за да разберем,кой има интерес от това трябва да си отговорим на следните въпроси ? Кои партии лобират за реализирането им? Може ли всичко това да се случи без подкрепата на държавата и затваряне на очите от контролните органи, като прокуратура, ДАНС, НАП и др.Кой кръг владее тези структури? КОЙ, КОЙ, КОЙ ? Отговаряйки си на тези въпроси ще стигнем по близо до истината за коалиция Пеевски.

  67. 67 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    На Дайнов не му вярвам и се чудя кой и защо преди години му залепи прозвището " Синият шаман"? Дайнов е толкова " син" колкото аз съм космонавт !
    Когато започна" престрелката" Пеевски-Василев, Дайнов публикува една статия в Дневник,която обясняваше колко са вредни и опасни с хищническите си похвати и двамата(до тук добре) и след като бяха демонизирани с право - заби гвоздея !
    Човека просто обясни,че всичко това е мила цветна картинка в сравнение с това което ни очаква при идване на власт на следващите ! Само не ни каза в прав текст " в никакъв случай не гласувайте за Бойко и ГЕРБ". Статията безпардонно правеше опит за промиване на мозъци в полза на РБ и Костов .
    Ако Дайнов е истински син шаман, би ратувал за подаване на ръка между всички антикомунистически политици,без значение,дали са парламентарно представени или не и категорично не би правил пируети срещу единствената политическа сила,набрала и продължаваща да набира скорост срещу БКП - ДС! Питам се,дали не е това позиция на Костов,която неговия глашатай огласява като свое виждане?!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  68. 68 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#66] от "registriran":

    Разбирам желанието на Дайнов за бърз фалит на ДПеевСки, но смятам за наивно, дори за пагубно да вярваме, че така ще се случи. Много внимателно трябва да се следи всеки ход на тия изроди и да им се дава отпор с всички възможни средства. Предстои дълга и мъчителна битка и ЯСНО ТРЯБВА ДА СЕ КАЗВА: ИЛИ НИЕ, ИЛИ ТЕ!!! Средно положениие вече не е възможно.

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  69. 69 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#38] от "tsvetko_51":
    Браво Цветко!+++++++++++++++

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  70. 70 Профил на strk
    strk
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Зад корпулентната фигура на Пеевски се подсмива някой по-умен (вероятно Сокола), който му дърпа конците.

  71. 71 Профил на ithink
    ithink
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз мисля, Дайнов пише свободно съчинение на тема: "Шайка, докопала се до пари, има съвсем законно цялата власт в България, благодарение на държавното устройство, породено от пост-комунистическата конституция на държавата."

    Тази конституция позволява на групата, която участва в мнозинството на Народното събрание в няколко мандата да има цялата държавна власт, държейки в ръцете си препитанието на голямата част от населението.

    Това състояние ще се възпроизвежда до края на България, освен ...

  72. 72 Профил на anitamihaylova
    anitamihaylova
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Силно се надявам медиите да спрат да ни занимават с този успял възпълничък човек!

  73. 73 Профил на Kbeam
    Kbeam
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Нека почакаме да видим какво ще стане с КТБ. Да ти отпишат 3,5 млрд. като "лоши кредити" хич не е зле...

  74. 74 Профил на turlakov
    turlakov
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Едва ли на някой ще му е тъжно за фалита на Пеевски. Въпроса е кога ще се случи това.

  75. 75 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1565 Разстроено

    "" Те се хващат за гушите едва тогава, когато сработва демокрацията – когато гражданството и някоя и друга институция (или дори – партия) ги притиснат. ""

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  76. 76 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2177 Неутрално

    Ако вземем един средна ръка бизнес, при него нормата на печалба е 6-8 -10 % и то преди данъци. 5% да отидат за дивидент, другото трябва да се реинвестира, за да се задържиш на пазара.

    Никакъв шанс няма, да се финансира мащабна политическа дейност с парите от обикновено предприемачество. Тя може да се финансира само от грабеж и нищо друго, а дежурните набелязани са обществените поръчки, бюджетните сметки и държавните дружества. По всичките са накацали като оси и то не от днес, а от години.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  77. 77 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2177 Неутрално

    В търсненето на нови източници за постъпления попадат и опитите, да се изнудят големи чуждестранни собственици на ниви да си разпородатат имотите, както и да бъдат "учтиво поканени към касата" големите търговски вериги. Първо гласуваха комисия с "подходящите" хора, после направиха и закон, същата да ги контролира и глобява с 10% от оборота, ако "открие нередности"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  78. 78 Профил на Trollolo
    Trollolo
    Рейтинг: 237 Весело

    Мога и без да съм чел "анализа" на другаря Дайнов, да кажа какво пише в него.
    ------------
    ДПС са в коалиция с ГЕРБ или ще бъдат.
    ------------
    БСП и ДПС управляваха до сега, но БСП са претърпели катарзис и сега са от добрите. Докато ДПС са лошите и трябва да спасяваме България от тях и ГЕРБ.
    ------------
    Намеци да се гласува за БСП, за да спасим България. Точно както другарката Петя Владимирова написа вчера.
    ------------
    Някаква глупост, за да има защо да се пускат опорните точки по горе. Все пак не върви само опорни точки.
    ------------
    Всичко по горе се повтаря няколко пъти, за да се набие в главите на материала по качествено.
    ------------
    Може и да съм сгрешил, но се съмнявам.

    Предупреждение запознаването с текста може да доведе до заблуждения, влошаване на способността към когнитивни и обективни умозаключения, ненавист и нетърпимост
  79. 79 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5014 Неутрално

    Явно за да се хареса Дайнов трябва да пише всяка седмица само колко е велик Борисов? За това му поставят двойки и не са доволни от написаното?!

    klimentm
  80. 80 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1922 Любопитно

    "....След като очертанията на Пеевски и на ДПС съвпаднаха напълно, анализите стават много по-лесни. Анализираш един субект – ДПеевСки – а не два...."

    Добре, Пеевски и ДПС имали нещо общо. Дайнов откри колелото. Браво. Но защо забравя Бареков, който също играеше с Пеевски? Днес Барека хвърля "чифтета", а тук няма нито ред. Барека разведе ли се с Пеевски и ДПС? Че нещо взех да не схващам...

  81. 81 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Прасето-син ще свърши като Бареков, Бксеров и другите.

  82. 82 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Не е лесно да си Клементе, дори в този сайт!До коментар [#79] от "klimentm":

  83. 83 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#76] от "cinik":

    За 10 % годишна печалба никой въобще няма да се занимава(по хубаво да си държи парите на влог или книжа)-печалбата е много по висока.

  84. 84 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2177 Неутрално

    [quote#83:"kapitalcho"]За 10 % годишна печалба никой въобще няма да се занимава(по хубаво да си държи парите на влог или книжа)-печалбата е много по висока. [/quote]

    Добре, капиталчо. Прегледай линка към Капитал 100 и виж колко са фирмите с чиста печалба > 10% от оборота.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  85. 85 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Не виждам такива изгледи, Доган ще продължава да лапа при Бай Бойко.

    I'm addicted to the truth.
  86. 86 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#80] от "alexsilver":

    Да разведоха се. Барека и Василев се разведоха с ДПС и затова им светиха маслото.
    Новият жених(или невеста?) е ББ.

    I'm addicted to the truth.
  87. 87 Профил на obektiven_new
    obektiven_new
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Президентът много пъти е предлагал разумни неща. За това е силно разочароващо, че настоява служебното правителство да може да взима заем. Без да е контролирано от никого. Адски лошо впечаление прави това.

  88. 88 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 813 Любопитно

    Че политическият "елит" в Бг е способен на всякакви пируети и лупинги само и само да осигури "кокала"/ за себе си или поръчителите/ е ясно тук на почти всеки. ГЕРБ не веднъж са се заигравали / на местно ниво според интереса продължават да го правят/ с ДПС и е възможно пак да го направят на ниво парламент,но засега това си са предположения и спекулации,освен ако Дайнов няма повече информация от нас. Да,определени кръгове от БСП бяха отсвирени и реагираха остро последните седмици, но реално от месеци насам БСП вече не е онзи стогодишен монолит и професорът би трябвало да бъде малко по-прецизен,когато говори за позициите на столетницата. Кой по-точно е против обръчите на ДПС в момента- Миков,Манолова,Кадиев или някой друг? Иначе се създава впечатление за едва ли не поредния "катарзис" вляво и, че БСП са се превърнали в една почти "нормална партия"
    Не прочетох и нищо за евентуална бъдеща роля на РБ в борбата срещу статуквото,или Дайнов не смята, че те ще бъдат какъвто и да значим фактор?
    Като цяло,иначе,не лош материал и в общи линии е трудно да не се съгласи човек с основните тези за съдбата на пирамидалните икономико-политически системи.....

  89. 89 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#84] от "cinik":

    Точно това е разковничето-"Чиста печалба"
    Има и дестки начини да си на загуба дълго време..................,да превхърляш загубите си за следващите години.............оставам на теб да помислиш,дали ако един бизнес е на загуба,той ще функционира ?
    И има разлика между стартиращ бизнес и придобид бизнес.

  90. 90 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1319 Любопитно

    Прибързано Дайнов слага край на Пеевски. Моделът е устойчив в нашата политическа реалност и бързо се самовъзпроизвежда. Пък и има някои противоречия в текста - Пеевски още държи ключови институции, които по команда действат като бухалка, а и дружбата с ГЕРБ и Борисов се възражда. Утре ще се гласува актуализацията на бюджета от ГЕРБ и ДПС заедно с новите дългове.

    Впрочем, самият Пеевски е кукла на конци и затова не е толкова важен. Във всеки един момент може да бъде сменен с друг в корпорацията ДПС.

  91. 91 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3770 Любопитно

    [quote#81:"machupicchu"]Прасето-син ще свърши като Бареков, Бисеров и другите.[/quote]
    Ама Бисеров свършил ли е вече?
    Аз как така не съм разбрал?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  92. 92 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Хубава статия. Дайнов обаче пропуска, че когато свършат парите и "пирамидата почва да се клати", ДеПеевски се обръща към едно колоритно малцинство да го подкрепи с обещания да не бъдат закачани, което ще му осигури небивали до този момент (6.10.214) проценти в парламента. И това представителство, пак ще бъде онзи "незаобиколим фактор" който ще удуши поредната балама - партньор, карайки го да прави каквото му се каже, благодарение на няколко милиона които могат да бъдат извадени от малкия джоб.

  93. 93 Профил на ycb39370198
    ycb39370198
    Рейтинг: 8 Гневно

    Гледам доста народ си чеше езика тук, а всичко е много просто. Една клика ДПС (това не е партия, а бизнес групировка) си е напазарувала политици. С тяхна помощ си е назначила ръководни кадри в ДАНС, прокуратура, съд, БНБ и се опитва да заграби безнаказано колкото може повече. Поддръжката на този апарат става все по-скъпа.

  94. 94 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8877 Неутрално

    Много искам да вярвам,че всичко ще се случи така,както го описва Дайнов.Но изпитвам някаква тревога,дали ние пак няма да сме прецаканите.

  95. 95 Профил на ycb39370198
    ycb39370198
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ... и много ясно, че Пеевски е господаря на Бареков сега. Вече и парцали като 24 часа и компрометирани журналисти като Зюмбюлев и Валерия Велева се включват все по-явно ....

  96. 96 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5014 Неутрално

    До коментар [#94] от "rosiraycheva50._":

    От 25 години насам все ние сме прецаканите. Няма основание да мислим че и този път няма да е така. Наистина трябват много крути мерки но народа си мисли че Борисов може да ги извърши.
    Тогава Пеевски ще бъде заменен от Беевски и така ще свърши всичко. Дайнов не е виновен в този случай колкото и черен да се опитват да го изкарат тук сега.

    klimentm
  97. 97 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3741 Неутрално

    Четох само до възхищението на Дайнов от работодателите и профсъюзите и престанах. Същите тези профсьюзи които мълчат когато изнудват членовете им да гласуват за БСП и пълни с ДС кадри, същите тези работодатели които цяло лято уж се заканваха на БСП но не се вдигнаха в подкрепа на протеста ни, същата тази Българска Стопанска Камара водена от ченгето Божидар Данев /агент "Генчев"/.

    Гледах го как ДС агент "Генчев" се беше разпенил по телевизията техни кадри да били пуснати в КТБ да я наблюдават и оправят. Все едно да сложиш вълци да пазят стадото. И Дайнов се възхищава на всичко това. Впрочем нищо учудващо, той отдавна е известен с пълната си некадърност и неадекватност.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  98. 98 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2177 Неутрално

    До коментар [#89] от "kapitalcho":

    Дай Боже, аз лично и сигурно доста други читатели ти го пожелават, да завъртиш няколко сделки сам, за да разбереш малко повече, как се върти земята. 5 пъти да спечелиш, 3 пъти да си на нула, 2 пъти да излезнеш на минус, 1 път да те завлекат с пълната сума и да те върнат 2 години назад....Просто без личен опит няма да го разбереш....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  99. 99 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 559 Неутрално

    То е ясно, че БСП (не съм техен привърженик) са прелъстените и изоставените. Дори са яко пре****, защото ДПС им заби нож в гърба и отделно БСП загубиха от електората си, докато ДПС разчита на твърд електорат. И почвам да си мисля, че голямото зло са всъщност ДПС. И дори една немислима коалиция на дясното и лявото, което не включва ДПС, в рамките на 4 години ще съсипе финансово ДПС (поради това, че не са вече във властта) и ДПС ще погине. Единствената борба с ДПС е повече хора да гласуват на изборите за нормални партии и те да се коалират, в името на хората.

  100. 100 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Каквито и патетични словоизлияния да се пишат, каквито и прогнози да се дават, истината е една:
    Българския народ е едно страхливо, крадливо, сервилно стадо, готово да заблее след всеки провъзгласил се за господар (овчар).
    Всяка овца в него си мисли, че е ударила келепира, а не вижда, че стадото е остригано до дъно и издоено до дупка.
    Така, че нищо ново и прогресивно няма да се случи, а стрижбата ще продължава до леталния изход и на последната овца.
    Амин!

    ура и да живей!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK