Зависимости или...

Проф. Георги Близнашки

© Георги Кожухаров

Проф. Георги Близнашки



"Това е мое право да взема съответното решение и на по-късна фаза ще обясня своите мотиви. Нямам претенции към този магистрат, но магистратите трябва да се развиват в рамките на съдебната система и по изключение да встъпват в изпълнение на политически функции."


Така служебният премиер проф. Георги Близнашки обясни в петък (неформално, в импровизиран отговор на въпрос) защо няма да назначи съдия Аглика Адамова за заместник-министър на правосъдието, която бе предложена от министъра Христо Иванов.


Премиерът оповести това след подозрително мълчание и след десетдневна медийна артилерийска подготовка - откровена, манипулативна атака срещу министър Христо Иванов, който предложи Адамова, и срещу самата нея заради това, че е дъщеря на лошия си баща. Атака, проведена предимно от издания, финансирани в голямата си част с изключение на някои сайтове от банката на Пеевски/Василев в периода, когато двамата са били едно бизнес цяло.




Отминавам будещото съжалителна усмивка противоречие в изявлението на премиера -  че магистратите трябвало да се развиват в рамките на съдебната система и само по изключение в изпълнителната власт, след като няколко дни по-рано бе подписал назначението на съдия и прокурор за заместник-министри, без да обясни изключението.


Размишлявам върху смисъла на отказа му и върху реалните мотиви.


Смисълът: Отказът на Близнашки е бламиране както на Христо Иванов,
така и на хилядната съдийската общност,
която оказа впечатляваща професионална подкрепа на съдия Адамова


Аз не вярвам професор Близнашки да е взел свободно и по съвест своето решение. Това назначение - на зам.-министър на правосъдието, беше най-сериозният тест за това доколко е независим служебният кабинет от задкулисието (думата е моя и аз ще я ползвам в собствения смисъл на понятието, без да любопитствам какво влагат в нея самият премиер и девалвиралата политическа тълпа, когато я употребява), защото става дума за съдебната система, която е гръбнакът на държавността и е в окаяно състояние заради зависимостите в управлението й, осъществявано от висшите съдебни съвети такива, каквито се изреждаха досега на кормилото на третата власт. Най-кратко описано - това е управление в  зависимост от външни политико-икономически интереси, преплетени с лични интереси на лобита, укрепени здраво вътре във върховете на съдебната система.


Повтарям -


съдебната власт е мярката за държавност


- не енергетиката, не дори социалната загриженост, не магистралите. Христо Иванов в многобройни статии и доклади на Българския институт за правни инициативи, чийто довчерашен директор е бил,  е изразявал открито становището, че съдебната система се нуждае от най-сериозно преораване, включително въвеждане на правила за отчетност на главния прокурор и намаляване на 7-годишния императорски мандат на обвинител номер 1, заложен в конституцията. Включително и за промяна на  системата за сегашното случайното разпределение на делата. Включително за промяна на правилата за избор на ръководителите в  съдебната власт.


Да, БИПИ е сред седемте организации, които настояват и за промяна на правилата за предстоящия избор на председател на Върховния касационен съд, срещу която мнозинството във ВСС силно  се съпротивлява. И там - точно там да търсим корените на залпа срещу него, ако сме сериозни медии и имаме що-годе някаква отговорност към хората, които чакат правосъдие.


И тъй като съдия Адамова е предложена от същия този министър за негов заместник; 


И тъй като самата съдия Адамова тази пролет реши симптоматичен съдебен спор за достъп до информация в ущърб на Делян Пеевски, като отхвърли отказа на ВСС да огласи данните за неговата "работа" като следовател, подчертавайки, че не може да се прави изключение "само за Делян Пеевски";


И тъй като - най-сетне - самият премиер Близнашки не посочи мотивите си -


какъв друг извод да направя освен да видя простата причинно-следствена връзка, произтичаща от  фактите, а именно:


Служебният премиер не издържа теста за независимост,
а съдебната власт
остава под диктата на "Корпорацията Пеевски"


Отказът да бъде назначена съдия Адамова - магистрат с доказано безупречна съдийска и морална репутация, е осъзнат страх пред реалния ментор на съдебната власт, който диктува отпор и само отпор и нищо друго освен отпор срещу всеки, който се осмелява дори само да заговори за промяна на порочната реалност. Отказът на премиера е дубликат на съпротивата на най-влиятелни кръгове в съдебната власт, които са и най-ревностните  крепители  на статуквото и с цената на всичко не позволяват то да бъде променено. Тъй че случаят не е просто някакво упражняване на правото на премиера, както се опитва той да ни убеди, а илюстрира зависимост.


Но да беше зависимост само на служебния премиер...


Зависими са политическите водачи, чиито парламентарни партии могат да осъществят промяна по законодателен път - те треперят от страх пред главния прокурор и по тази причина


"корпорацията Пеевски" и "главният прокурор" са двете табута
в популисткото говорене на политическите лидери


А за съжаление  и в  говоренето  на президента, който би могъл, ако имаше куража, да бъде безпристрастният авторитетен коректив.


Заради описаното дотук не се чува, и то в навечерието на парламентарните избори (!) и една идейка какво смятат да променят в съдебната власт политическите партии. Те бягат от всеки проблем и въпрос с будещото вече трагикомични споглеждания клише "Нека оставим прокуратурата да си свърши работата".


И тя си я върши - виждахме години наред как, виждаме и сега - ослепително конюнктурно. Предостатъчно е да забележим как само за седмица прокуратурата прекрати две разследвания, свързани с името на лидера на ГЕРБ -   за скандала "Мишо Бирата", в който бе замесен Ваньо Танов, и  за смъртта на Чакъра. А няма как да не припомним и съдбата на делото за костинбордските бюлетини, и стряскащата юридическа каша в делото за обвинението в подготвката на убийство на Делян Пеевски.


През това време


публичното говорене на политиците заприлича на водевил:


Лидерът на ГЕРБ  едновременно се оплакваше, че костинбродското дело  му отнело няколко процента на изборите през 2013, а в същото време  заявява, че вярва само на главния прокурор!


Президентът едновременно  се възмущаваше, че прокуратурата противоконституционно го проверявала, и в същото време благодари на главния прокурор, че прекратил проверката (която вероятно някой луд подчинен е образувал без знанието на.... главния прокурор!)


Цитирам - и ще продължа да цитирам! -  лидера на ГЕРБ, защото смятам, че той дължи обяснение на думите си, особено на фона на социологическите сондажи, които му предричат ново управление: "Доган пръв разбра, че който има медийна империя и контрол над съдебната власт, може да управлява."


Ако се опрем на авторитетните думи на политическия лидер, то е ясно, че онзи "който има контрол", не иска да изпусне контрола и следователно той, а не друг, естествено обявява курса "на оръжие", а служебният премиер само го изпълнява. За да не бъде позволено нито Христо Иванов, нито който и да е друг правосъден министър да промени каквото и да било. Държателите на контрола само ще си направят труда да изтърпят за малко реформаторски настроения министър, за да го ползват като  благовидна декорация  пред Брюксел, докато "корпорацията Пеевски " си менторства върху съдебната власт чрез своите марионетки отвътре и отвън. 


Тази е картината, която искат да скрият,
и е любопитно дали президентът Плевнелиев я вижда в реални контури


А докато се питам, нека проф. Близнашки не ни прави на наивници в пространните си интервюта - дори не до три пъти, а през ред да повтаря думата "олигархия", докато не я назове поименно, няма да ни убеди с какво и с кого се бори. А "новият морал" в премиерските изявления ще звучи  по-кухо и лицемерно от борбата с класовия враг в практиката на "красивия идеал - комунизма".


Всъщност


смокиновите листа на политическите водачи
започнаха устремно да падат
още с отказа им да изберат главен съдебен инспектор


тази пролет,и то след като съдийската общност пое отговорност, свърши работата на парламентарните юристи и най-прозрачно номинира две съдийки - с безупречен авторитет и проверени в публична процедура.


И тогава отговорът беше на практика "не", както и сега, макар и изразен чрез бездействието на парламентарните партии поради невъзможността да се спазарят след завоя на Борисов към кафето с Местан, вместо да обсъдят заедно и открито качествата на предложените.


Изводът от онзи случай е, че ДПС, ГЕРБ и БСП не искат независим съдебен инспекторат и не Брюксел, не Вашингтон, не Господ ни Сатаната може да ги принуди. Тогава падна най-плътното им смокиново листо и отблъскващо се оголиха срамотиите им по отношение на съдебната власт - те няма да позволят нейната независимост, това ги обединява.
(Сега - с изявлението на Близнашки в петък - отлетя и  последното прокъсано листенце, вероятно се надяват Христо Иванов да се навие безропотно да им позакрие отново срама.) В това отношение политическите водачи са единомишленици с лобитата на статуквото във върховете на съдебната власт и заедно бетонират непробиваемата стена, срещу която всеки честен и с реформаторска програма правосъден министър би си строшил главата. Затова - да си кротуват читавите магистрати (пледира служебният премиер и професор юрист), да не напират за изпълнителната или законодателната власт...  Откъдето могат да се правят реалните промени!


Тъй че не вярваме проф.Близнашки да огласи някога ("на по-късна фаза") истинските си мотиви да откаже да назначи съдия Аглика Адамова. Не, не се огласяват  мотивите на страха. Мотивите на зависимостта. Зависимостта, що се отнася до съдебната власт, е една и съща -  и на отишлия си кабинет Орешарски, и на сегашния служебен, и на бъдещия.


Вярно е, уви, и многократно съм го писала, че независимостта на съдебната власт се предава отвътре и то от нейния управляващ орган, който създаде за целта съдебната номенклатурна класа за да бъде тя тил на съмнителните задкулисни сделки и да мачка отказващите да мълчат. Но обществото трябва най-сетне да разбере, че отговорността за състоянието на правосъдието е на политическата власт. Която вижда всичко, но не иска да го промени, защото се възползва при нужда.


Този е изначалният проблем и от него произтичат всички останали.


Ако мъждука надежда, тя е в читавите магистрати


- в конкретния случай  в онези над 1000 съдии, които  ясно казаха с подкрепата си за съдия Аглика Адамова, че честният професионалист не трябва да се свива, да кротува и мълчи, а да има кураж дори на този отвратително мръсен терен да се бори за промяна.


Заради хората, повтарям, които искат правосъдие.

Ключови думи към статията:

Коментари (105)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 692 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]Изводът от онзи случай е, че ДПС, ГЕРБ и БСП не искат независим съдебен инспекторат и не Брюксел, не Вашингтон, не Господ ни Сатаната може да ги принуди. Тогава падна най-плътното им смокиново листо и отблъскващо се оголиха срамотиите им по отношение на съдебната власт - те няма да позволят нейната независимост, това ги обединява.[/quote]Партиите на статуквото действаха заедно не само в онзи случай. Заедно с РЗС и Атака, те избраха 11 члена на ВСС от парламентарната квота.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Но обществото трябва най-сетне да разбере, че отговорността за състоянието на правосъдието е на политическата власт. Която вижда всичко, но не иска да го промени, защото се възползва при нужда.

    -Обществото, до кога ще зрееш?

  3. 3 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "Служебният премиер не издържа теста за независимост,
    а съдебната власт остава под диктата на "Корпорацията Пеевски"...

    И ти ли, Близнашки?

  4. 4 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Евалата Петя!!!

    Крайно време е българите да разберат, че управлението не се прави само от кабинет или политическа партия!

    Управлението се прави от различни власти, които трябва да бъдат разделени и независими една от друга и всяка една е толкова важна, колкото и останалите, защото е гарант на това те да продължават да бъдат независими.

    И двете твърдения - че съдебната система е мерилото държавност, и че всички политически партии са обединени в нежеланието си да я рестартират - са в точно в десятката.

    Просто евала!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  5. 5 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    В иначе вярното уравнение на уважаемата Владимирова силно е подценена ролята на президента. В този период на междувластие именно президентът притежава цялата изпълнителна власт и ако реши, служебният премиер може да бъде сменен още утре, както и всеки министър, зам., шеф на агенция, областен и т.н. Но мълчаливото съгласие на "единствената работеща институция" със свинщините на Близнашки може да означава само едно нещо. То е наричано от авторката "задкулисие", а аз бих го нарекъл срастване на мафия и държава.

  6. 6 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Чудесна статия! Поздравления за смелата, открита и честна позиция по най-наболелия проблем на територията! Всичко написано е АБСОЛЮТНО ВЯРНО.
    Пробремът е, че докато не се промени наминът на функциониране на съдебната система нищо няма да се промени, независимо кой е министър и кои са му заместниците.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  7. 7 Профил на atanasovat
    atanasovat
    Рейтинг: 8 Неутрално
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ако съдебната власт е мярка за държавност, а контролът върху тая власт се държи от "корпорацията Пеевски", то значи държавност няма! По-скоро има държава на Пеевски/Доган или турското робство тихо се е завърнало, но в далеч по-префинен вариант...

  10. 10 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#8] от "radan_lostov":

    Ама че несвързано изказване!

    Никъде в Дневник или Капитал не съм виждал откровена реклама на Прокопиев.

    Няма да видя критика, естествено - че кой е луд да плюе сам по себе си?!

    Вие правите ли го?

    Въпросът е риторичен.

    Ако искате да разберете кирливите ризи на Прокопиев четете враговете му и съдете дали и колко основание имат.

    Самият факт, че не е пряко свързван с политиката прави Прокопиев много по-читав от Пеевски, който хем има бизнеси разни, хем медийна империя, хем искаше и ДАНС да оглавява.

    Прокопиев сигурно не е вода ненапита, но, изглежда, е достатъчно умен да не се излага публично.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  11. 11 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    Прекрасна и безпощадна статия И на друго място съм писъл че съм категорично против децата да носят греховете на родителите си Това съм го гледал и изпитал повече от 30 години по времето на бленувания за някои комунизъм

  12. 12 Профил на berillo
    berillo
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Или.... Твърде много му приписвате на премиера, той е просто един учен и е извън проблематиката, засегната в материала.

    Be3Al2(Si6O18)
  13. 13 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 841 Любопитно

    В статията седем пъти е цитирано името на Аглика Адамова. Това ще да е някаква супер важна персона в съдийската колегия.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3219 Неутрално

    Политиците нямат интерес от независима съдебна власт.Това е работа на гражданското общество.Надявам се скоро гневът да избухне.

  16. 16 Профил на petiav
    petiav
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До №13:
    Не е суперважна персона, а просто безупречна и поради това отхвърлянето й заслужава да питаме защо.

  17. 17 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Кой е баща на Аглика Адамова:

    ПРОФ. Д-Р ВЕЛИЧКО АДАМОВ ЙОНОВ
    "Доктор хонорис кауза" на Финансовия университет към Правителството на Руската федерация в Москва
    "Доктор хонорис кауза" на Одеския държавен икономически университет в Украйна
    "Доктор хонорис кауза" на Тернополски национален икономически университет в Украйна
    "Доктор хонорис кауза" на Молдовската академия за икономически науки в гр. Кишинев
    Почетен професор на класическия университет "Валахия" в гр. Търговище, Република Румъния

    И още малко за тате:
    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4240404

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  18. 18 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Кой? Кой? Кой отмени назначението на съдия Аврамова?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  19. 19 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 841 Неутрално

    [quote#18:"fortunes"]Кой? Кой? Кой отмени назначението на съдия Аврамова? [/quote]
    За Аврамова не знам, ама назначението на Адамова е отменено лично от премиера Близнашки. Сигурно има някакви мотиви професорът.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  20. 20 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#17] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Това вадене на биографии на бащи и роднини е типичен прийом на комунистическата пропаганда и идеология не от времето на Стефан Продев, а откак комунистите се пръкнаха във властта. Тук има няколко списвача, симпатизиращи на комунетата, дето вадят биографии , за да громят децата.
    Не познавам Адемова, като име, но когато не можеш да кажеш нещо против самия човек, започваш да говориш какъв бил баща му, майка му и т.н.
    Дачкооов, и за тебе се отнася това....

  21. 21 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Любопитно

    До коментар [#19] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Опа! Адамова, да. Мерди за корекцията. Надтроение: засранено

  22. 22 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#20] от "SSS":

    Брех, още един адвокат!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  23. 23 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#22] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Брех, още едно комуне/гербаре/.

  24. 24 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    ''...Служебният премиер не издържа теста за независимост,
    а съдебната власт остава под диктата на "Корпорацията Пеевски"
    Всеки ''назначен'', на който е да е пост е зависим, и изпълнява волята на назначителя. Явно или не, но я изпълнява, за да си материализира назначението.

  25. 25 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 841 Неутрално

    [quote#23:"SSS"]Брех, още едно комуне/гербаре/. [/quote]
    Кефи ме, че ги отъждествяваш, но не съм нито едното, нито другото.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  26. 26 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 841 Любопитно

    До №16:
    Аз само попитах, пък получих шест минуса.
    От кого ли са?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  27. 27 Профил на emi1ian
    emi1ian
    Рейтинг: 402 Весело

    И омаскаряването да започне!
    "Аз не вярвам професор Близнашки да е взел свободно и по съвест своето решение."
    За два месеца е това правитеслтсво, вместо да получи подкрепа каквато е логична като се има предвид ситуацията в страната, от ден едно е подложено на хулене.
    Джизъс да беше слязъл да премиерства и него щяхме да успеем да оклепаме.
    Тука е така.

  28. 28 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Приемам и съм съгласен с генералните изводи на г-жа Владимирова, че политическите партии и водачи, се движат "на пръсти" около проблемите на съдебната система у нас. Не мога да не отбележа и пристрастието на нейните примери, илюстриращи днешното състояние на системата, тъй като тя също някак срамежливо прескача БСП и дори за ДПС се ограничава с извеждане фигурата на Пеевски, което разбира се е нейно право и избор.
    Но ако се спрем на същината, аз я подкрепям и си мисля, за да не бъдем зависими самите ние, от решенията на съответните партии и техните водачи, които от своя страна са зависими от например Главен прокурор и/или висши съдии, редно би било номинациите за тези постове да бъдат от съответните гилдии, за да се гарантира наличие на компетентност, но избора да е мажоритарен и да ги избираме ние, гражданите, без значение с каква изборна активност. И другото което според мен е необходимо, е или да се редуцира дължината на мандата или да има система за отзоваване, ако ние гражданите, считаме че даден магистрат не изпълнява задълженията си, за които ние сме му осигурили ресурси, заплата и най-вече власт.
    Но това няма как да се случи, без изменеия в конституцията, а хала на държавата и заедно с това подготовката на измененията са на толкова никакъв етап, че не може да си позволим това сега.
    Има теоретична възможност, ако ние с нашето гласуване и с нашите претенции, към тези, за които ще гласуваме са такива, че ги принудят или убедят (по-добрия, но според мен почти невъзможен вариант), да се постигне някакъв консенсус и тези въпроси, ако не се решат, поне да застанат на вниманието и дневния ред на парламент и общество. Аз оценявам подобен шанс като мизерен, виждайки какво става с много по-лесни и решими въпроси, за които пак и пак не се стига до консенсус, по най-различни - лични, измислени или с претенции за авторство или според това, да противоречиш на автора, с една дума глупашки (за мен) причини.

  29. 29 Профил на nepokoren
    nepokoren
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Съгласен съм мнението на г-жа Владимирова.Статиите и са винаги като свеж въздух в отровната ни обществена атмосфера.Но защо пропуска т.н. Президент който също като премиера говори за олигархия а не конкретизира кого има предвид?

  30. 30 Профил на dido73
    dido73
    Рейтинг: 233 Неутрално

    КОЙ държи Адамова бъде назначена на всяка цена? Защо е толкова важна за него? Тя е единствения подходящ кандидат за поста в цялата държава? Смятате ли за нормален този грандиозен медиен натиск за едно назначение?

  31. 31 Профил на petiav
    petiav
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До № 30, dido73 :

    Къде виждате гранидозния медиен натиск за нейното назначение?
    Пишем, защото отказът на Близнашки беше единственият и се наби в очи, затова не бива да бъде оставен да премълчи причините. А тъй като той ги премълчава, ние пишем - това е.

  32. 32 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 571 Неутрално

    ..."корпорацията Пеевски" и "главният прокурор" са двете табута в популисткото говорене на политическите лидери"...

    Налага се изводът, че се нуждаем от спешно отстраняване на "двете табута" - корпорацията Пеевски и главния прокурор. Но как да се случи това? Какви възможности имаме ние, като избиратели, след както политиците ни нямат интерес от независимостта на съдебната власт и това ги обединява, както не може да ги обедини дори националния интерес? За кого да гласуваме, като всички са в кюпа? Как да разсечем гордиевия възел?

  33. 33 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    Реформаторския блок има в програмата си промяна на съдебната власт. Цаца, ама риба, както казват оптимистите. Лошото е, че цацата се намъкна в прокуратурата и се подчинява безприкословно на #КОЙ. А реформаторите тепърва трябва да се борят за повече чуваемост именно за тези проблеми. Защото ние наистина си мислим, че едва ли не ще гладуваме през зимата. Всъщност най-вероятно ще стане по-лошото. Няма да се помръднем да си решаваме проблемите.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  34. 34 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#32:"abygale"]За кого да гласуваме, като всички са в кюпа? Как да разсечем гордиевия възел? [/quote]

    Грешиш. Реформаторският блок не е в кюпа. И той единствен предлага начин на разсичане на гордиевият възел. Доколкото няма по-добро предложение (то няма никакво друго) - гласуваме за РБ.

  35. 35 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Близнашки не назначи Адамова само заради това, че 2 месеца щяха да излизат постоянно информации за баща й, за миналото й и т.н което щеше повече да навреди на репутацията на кабинета отколкото да има ползи от работата на зам.министъра. И въпреки, че не одобрявам служебния премиер, решението му беше адекватно в случая. Още повече, че на българина му е писнало от роднински и шуробаджанашки връзки. А в Съдебната система са предимно такива.
    Разбира се, неприятно и нечестно е да се плюе човек заради родителите му, но в крайна сметка се надявам Адамова да не е единствения честен съдия или единствения подходящ за зам.министър на правосъдието в България.

  36. 36 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Професорите, защо не се развивате в образователната система ами ставате служебни премиери?
    Еле па тоя боклук безподобен, който уж професор а 100% съм сигурен, не е чел изборния кодекс!

  37. 37 Профил на dido73
    dido73
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#31] от "petiav":

    Тази статия е христоматиен пример за медиен натиск, а не е първата и няма да бъде последната.
    Причината е че бащата на Адамова е един от най-корумпираните съдии и е замесен в един от най-големите скандали в съдебната система и Близнашки не иска да има нищо общо с него. Приказките че баща и дъщеря нямат нищо общо са за наивници.

  38. 38 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Всеки разсъждаващ избирател се съмнява в реформаторските намерания на Близнашки.Назначиха го да свърши мръсната работа на Доган и Борисов,за което ще получи квота в конституционния съд,а може би и председателство.На какъв по-късен етап ще съобщи мотивите си-през 2050 ли?Няма такова животно като бивш комунист и е крайно време средностатостическия български чукундур да го проумее.Близнашки лъже и маже,както го е учил чичо Дачо заради личен интерес.България може да стене нормална страна само като отмрат по естествен път поколенията,оформени и умишлени увредени от комунизма.Ако следващите не се окажат още по-лоши естествено или не дай Боже техните деца и внуци.

  39. 39 Профил на petiav
    petiav
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До № 37 dido73:

    Бащата не е съдия, а ректор на Икономическия институт в Свищов и да, има лоша слава, да, бил приятел с Красьо Черния, да, Красьо Черния е посредничил между магистрати, кандидатстващи за по-висок пост, и кадровия орган ВСС да щги изберат, естествено срещу пари.
    ВЪПРОСЪТ обаче е : Какво направи ВСС и главният прокурор - и предишният, и сегашният, за да разплетат докрай аферата! ВСС и прокуратурата замазаха случая, и туриха каишката на врата на някои от замесените магистрати, за да ги ползват за важни специални поръчки - като делата КТБ срещу Цветан Василев и други.

    Що се отнася до вашето мнение по темата "бащи - деца" не го приемам категорично и няма да го коментирам.

  40. 40 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ако я беше назначил - оправдания,като не я назначи,пак оправдания.Трябва да се внимава с подбора,ама то като се бърка в чувала с п.....кит все се избира х....я.

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  41. 41 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    Аз имама само един въпрос:
    Как се става съдия на 24 години?
    Лично аз (и много други хора) познавам изключително кадърни, четящи млади юристи, които на доста по-късна възраст, все още не успяват да станат съдии, въпреки високите оценки на изпитите

  42. 42 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Браво! Безкомпромисна статия, която назовава точно зависимостите на системата и политиците.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  43. 43 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Служебният премиер не издържа теста за независимост"

    -Въобще не издържа.
    Браво,Петя!

  44. 44 Профил на petiav
    petiav
    Рейтинг: 1416 Неутрално


    До № 37 dido73:
    Та исках да кажа - съдия Аглика Адамова е доказала своя професионализъм, влизайки в Адм. съд с анонимен писмен изпит издържан с пълна 6-ица, след това с хилядите си съдебни актове и всички написани в срок, и почти всички неотменени от горните инстанции. Всичко това няма нищо общо с баща й и е варварство да искаме тя да отговаря, че е дъщеря на баща си.

  45. 45 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3993 Любопитно

    Добре бе Г-жа др. Владимирова,
    но "анализът" Ви се получава усукан някак,
    противоречив и (задкулисно) субективен (по своему).

    Служебният премиер професор Близнашки е "бламирал"
    "хилядна съдийска общност", която е "гръбнак" на ................................................................................,
    но иначе същата общност е (част от съдебна) система
    многогодишно критикувана от вътре и от странство (ЕС)
    за неефективност, некомпетентност и/или корумпция.

    Значи, служебният премиер е сторил нещо едва ли не безпрецедентно и затова че е "бламирал"
    (с решението си за кратковременна изпълнителна дължност)
    хилядна нелустросана тоталитарна (с някои достойни изключения) съдебна общност,
    правим извода, че той е повече зависим от непрозрачни (задкулисни) външни и вътрешни политикономически интереси,
    и от лични такива.

    А "бламираните" са зависими посредством различни начини???

    Защо поне този път премиер да не е взел решение по съвест??

    "Смисълът: Отказът на Близнашки е бламиране както на Христо Иванов, така и на хилядната съдийската общност,
    която оказа впечатляваща професионална подкрепа на съдия Адамова

    Аз не вярвам професор Близнашки да е взел свободно и по съвест своето решение.

    Това назначение - на зам.-министър на правосъдието, беше най-сериозният тест за това доколко е независим служебният кабинет от задкулисието

    (думата е моя и аз ще я ползвам в собствения смисъл на понятието без да любопитствам какво влагат в нея самият премиер и девалвиралата политическа тълпа, когато я употребява),

    защото става дума за съдебната система, която е гръбнакът на държавността и е в окаяно състояние заради зависимостите в управлението й, осъществявано от висшите съдебни съвети такива, каквито се изреждаха досега на кормилото на третата власт.

    Най-кратко описано - това е управление в зависимост от външни политико-икономически интереси, преплетени с лични интереси на лобита, укрепени здраво вътре във върховете на съдебната система."

  46. 46 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    Поздравления за авторката!!!

  47. 47 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Тук май търсим под вола теле. Да смяташ, че един зам. министър има по-голямо значение от съответния министър, да развиваш тези за заговори и зависимости на базата на този факт, е насилие над логиката. Много по-просто обяснение е, че като се отказва от това назначение, Близнашки си спестява излишни критики и може да се съсредоточи върху по-важни неща. Все пак, едва ли светът ще свърши, ако Адамова не стане зам. министър за останалите месец и половина - два.

  48. 48 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Браво Петя! Комай сте първата, осмелила се открито да подкрепи Христо Иванов. Да, "Христо Иванов в многобройни статии и доклади на Българския институт за правни инициативи, чийто довчерашен директор е бил, е изразявал открито становището, че съдебната система се нуждае от най-сериозно преораване..."
    Може би щеше да е още по-добре просто да го цитирате - "структурна реформа на ВСС, така че решенията за кариерното израстване и дисциплината на съдиите да бъдат вземани от мнозинство от съдии, избрани пряко от съдии." Това мнение надскача констатациите и дава възможно решение. Според мен си заслужава да помислим дали то не е по-универсално и съответно приложимо и към другите власти, които по инерция наричаме "независими".

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  49. 49 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#44] от "petiav":

    Струва ми се, че някои от коментарите изместват фокуса в тази статия. Тук частният случай със съдия Адамова повдига по-общи и наболели въпроси, свързани с мотивите на зависимостта, оплели цялата система от институции на които се крепи държавното управление. Срастването им и зависимостите им са толкова дълбоки и сложни, че тая мъждукаща надежда, за която споменавате, като че ли е априори обречена да угасне безславно... С това не искам да ви обезкуражавам - в крайна сметка подобни статии разкриват симптоматиката на "заболяването", помагат за поставяне на правилната диагноза, а с това "излекуването", колкото и невъзможно на пръв поглед, става по-вероятно...

  50. 50 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Весело

    До коментар [#44] от "petiav":

    Само една забележка
    Тези, които познават ситемата отвътре, знаят някои от отличните оценки как се "получават"

  51. 51 Профил на echooo
    echooo
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Решението е гл.прокурор и висшите магистрати да се ИЗБИРАТ от народа, а не да се назаначават според разни квоти - президентски, партийни и прочие.

  52. 52 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 755 Неутрално

    няма правосъдие в бг има покупко продажба

    BG e мини империя на злото.
  53. 53 Профил на dido73
    dido73
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#39] от "petiav":

    Май това е ключа от бараката - този КОЙто държи сега каишката на Адамов (а вероятно и Адамова) е човека който стой зад найната номинация. Ето ви гратис една чудесна тема за журналистическо разследване .

  54. 54 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Ай стига сте ни занимавали с Адамова! Аз не знам какво точно е провинението на баща й - бил научен ръководител на Красьо, но ако самата Адамова казва, че не бива да я съдим по делата на баща й, очевидно баща й не е читав. Ако баща ти не е читав, по-вероятно е да си като него, макар че това е въпрос на личен избор. В крайна сметка кой ако не децата трябва да плати за безобразията на родителите си? Стига сме плащали само ние, дето немаме нищо общо с техното семейство - сега да плаща дъщеря му! А и тя какво толкова се е амбицирала да влиза в изпълнителната власт? Това само по себе си предполага, че не е читава! Да плаща!!!

  55. 55 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4507 Неутрално

    Едно нещо е безспорно и абсолютно вярно.
    Корумпираната съдебна система и липсата на политическа воля за прочистването и.А без това са невъзможни промени към нормална държавност .

    klimentm
  56. 56 Профил на chichin
    chichin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да назначава Близнашки друг зам. министър и да се приключи случая.

    Иначе съдия Адамова има моите лични уважения. Само който е визал в зала при нея знае за какво иде реч. И потвърждавам - спазва всички срокове /поне по моите дела/. Но като не е писано да стане зам. министър ...

    Чичото
  57. 57 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Една държава се крепи на правосъдието. Даже през тъмното Средновековие основната задача на Владетеля е била да съди. А германският Император е пътувал с целия си двор из Империята си за да раздава правосъдие. Кога ще ги стигнем германците!? Отговорете си сами.

  58. 58 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Не е наша работа, да търсим "читави" магистрати,
    Схемата на "растеж на кадрите" в самата Система,
    е в плен на "системната" и корист...
    Остро се налага, ние да сетим и решим,
    каква да бъде новата схема -
    в текстовете на нова Конституция...

  59. 59 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#29] от "nepokoren":
    Прочети още веднъж материала - президентът не е "прпуснат"
    Поздравления за Петя Владимирова-много точен, открито поставен проблем и въпроси. Истинска журналистика!

  60. 60 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Общоизвестно е, че съдебната ни система е "отвратително мръсен терен". Такъв е не от вчера, и не е нужна особена интелигентност, за да се сети човек, че теренът няма да стане по-чист за месец и половина, и още по-малко, благодарение на назначението на една заместник-министърка-отличничка.
    Г-жо Владимирова, отново ни показвате "телето под вола", което "виждате" само Вие. При това ниво на аргументацията Ви, аз поне си оставам с убеждението, че такова животно там няма. И с въпроса - защо ли толкова държите да ни внушите, че има?
    Пп. Щом обичате да цитирате Борисов във всичките си публикации, и то по няколко пъти, правете го коректно. А интерпретациите можете да оставите на интелигентните си читатели - за каквито (и с право) претендира Дневник.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  61. 61 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 801 Весело

    [quote#47:"stein"]Тук май търсим под вола теле. Да смяташ, че един зам. министър има по-голямо значение от съответния министър, да развиваш тези за заговори и зависимости на базата на този факт, е насилие над логиката. Много по-просто обяснение е, че като се отказва от това назначение, Близнашки си спестява излишни критики и може да се съсредоточи върху по-важни неща. Все пак, едва ли светът ще свърши, ако Адамова не стане зам. министър за останалите месец и половина - два.[/quote]
    Казали сте го преди мен, и то по-добре.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  62. 62 Профил на cardozo.e.sa
    cardozo.e.sa
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#47] от "stein":

    Не, не е задължително. Може би, просто авторката открива връзката м/у Близнашки и ГЕРБ. Казуистиката не е винаги правилният подход. Кое наложи назначаването на "министър на изборите" известно време след обявяване на целия кабинет? Кой върна Таньо Ванов в митниците? Кой назначи Марияна Василева в борда на НЗОК?
    Кой?(х3)

  63. 63 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Интересно защо нито един журналист, дори "смелата" Петя, нито веднъж досега не постави въпроса, че Прокуратурата трябва да излезе от съдебната система? Мястото й там е логически и правен абсурд! Мястото на Прокуратурата е в рамките на държавата, като адвокат на държавата и обществото. Така е в целия НОРМАЛЕН западен свят - прокуратурата е към Министерството на правосъдието, а не в съдебната система. Иначе всеки адвокат-защитник с право би запитал: след като прокурора-обвинител е до съдията в съдебната система, защо аз, адвоката-защитник съм извън? Къде отива равнопоставеността в съдебния спор? Излиза, че прокурорът е фаворизиран, а адвокатът - игнориран. За каква справедливост може да претендира съдебната ни система, след като тя е изначално деформирана?

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  64. 64 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Добре де защо точно Адамова да е зам минисър?! Кое го налага?! То кандидатства ли се за тоя пост?! Някакви конкурси ли се обявяват. Нищо нямам срещу тая съдийка, но за какво е истерията. Ако я бяха уволнили от някаде, разбирам. Но това......

    chavo64
  65. 65 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    Браво, Петя!
    Отличен анализ, поздравления за смелостта да се назоват нещата с истинските им имена.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  66. 66 Профил на cardozo.e.sa
    cardozo.e.sa
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#63] от "Анализатор - КАСИРАНЕТО беше мирния изход!":

    Не е точно така. В САЩ е почти така, но с тази разлика, че има двойна подчиненост между федералното м-во на правосъдието и щатските власти. Освен това, не бива да се забравя за избираемостта (пряко от народа).

  67. 67 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#66] от "cardozo_e_sa":
    Баш си е така! Както в Германия, така и във Франция и Испания прокуратурата е към министерството на правосъдието. А в САЩ Министърът на правосъдието съвместява длъжността Гл. Прокурор.

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  68. 68 Профил на Антон56
    Антон56
    Рейтинг: 518 Неутрално

    При тотално зацапания политически пейзаж как въобще си въобразява някой, че е възможно да се опиташ да почистиш без да се изцапаш от мръсотията наоколо? Почва да ми писва от подобни текстове, които изразяват най-вече високомерната претенция на пишещия, че е чист. И още по-високомерната погнуса, че видите ли Х (в случая Близнашки) понеже е до кръста във фекалии се бил изцапал. И воят "всички за изцапани". Що не влязат подобни пишещи в помийната яма, наричана държавно управление, с всичката вмирисана администрация, с печените престъпници, заковани на стотици длъжности в нея и хранещи се от хаоса с десетилетия? Ще си глътнат граматиката още на втория ден. Затова нека поне уважаваме куража на хората, които опитват нещичко да почистят. И да не ги дамгосваме моментално с безумни претенции да ни изредят "олигархията поименно"!?!

    Нацизмът и комунизмът са еднакво престъпни.
  69. 69 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Занимаването с едно служебно правителство са излишни упражнения и пълнене на страниците. Докато прочетем статията и изборите ще дойдат. Дотук това правителство е сменило цифром и словом поне 50 човека. Да седим и да бабауваме на съдия Адамова е пара през свирката. Ще го преживеем за оставащите месец и половина.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  70. 70 Профил на goodman69
    goodman69
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Няма какво да добавя "Отказът да бъде назначена съдия Адамова - магистрат с доказано безупречна съдийска и морална репутация, е осъзнат страх пред реалния ментор на съдебната власт, който диктува отпор и само отпор и нищо друго освен отпор срещу всеки, който се осмелява дори само да заговори за промяна на порочната реалност. Отказът на премиера е дубликат на съпротивата на най-влиятелни кръгове в съдебната власт, които са и най-ревностните крепители на статуквото и с цената на всичко не позволяват то да бъде променено. Тъй че случаят не е просто някакво упражняване на правото на премиера, както се опитва той да ни убеди, а илюстрира зависимост."

  71. 71 Профил на Dante
    Dante
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Владимирова, не искам да те четкам, но материала ти е тъп и зависим колкото са тъпи и зависими модераторчетата на дневник.Рядка прокиснала боза

  72. 72 Профил на goodman69
    goodman69
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#64] от "chavo64": Не става въпрос за съдия Адамова, а за безпринципната позиция на премиера Близнашки и двойните му стандарти при назначаването на зам.-министри. За тази длъжност не се кандидатства, а се отправя предложение от съответния министър. Първо са и предложили, тя се е съгласила, а после премиера се отметна с неясни мотиви. Иначе за самата Адамова стана по-добре, че си остана съдия, тъй като заплатата на магистрат в АССГ е приравнена на съдия в апелативен съд и е по-високо от тази на зам-министър.

  73. 73 Профил на cardozo.e.sa
    cardozo.e.sa
    Рейтинг: 233 Весело

    [quote#67:"Анализатор - КАСИРАНЕТО беше мирния изход!"]А в САЩ Министърът на правосъдието съвместява длъжността Гл. Прокурор. [/quote]

    Съвместява, да, но не може да уволни нито един прокурор. Нито пък може да ги назначава.

  74. 74 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3993 Весело

    Императоре, излез от тъмното Средновековие.
    Излез на светло, сред хората, като нормален човек.

    До коментар [#57] от "bawarec":

    Една държава се крепи на правосъдието. Даже през тъмното Средновековие основната задача на Владетеля е била да съди.
    А германският Император...

  75. 75 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3558 Разстроено

    До коментар [#69] от "emil":


    [quote#69:"emil"]Ще го преживеем за оставащите месец и половина. [/quote]
    Много по-дълго ще преживяваме...много по-дълго...

  76. 76 Профил на Dante
    Dante
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Потресен съм! Минаха два часа и още не са ми резнали коментара. Както и да е , малко по темата- вкарва ни значи Владимирова в някакви филми, нещо от рода на " Балкански октопод". В главната роля на мястото на Катани- съдия Адамова. На 24 години.
    Сега разбрах смисъла на прехода- просто е трябвало да изчакаме да се роди Адамова, да се изучи за юрист и с лични качества да стане съдия.( В тая индианска територия всеки си заслужава поста. Който не вярва, да си припомни кариерата на Станишко). После става лесно
    1. Назначават Адамова за зам.министър
    2.С пищов в ръка тя преборва престъпността за 2 месеца
    3. Парти по случай победата.
    За съжаление тъмните сили, евреите , американците заедно с руснаците и украинците пак взеха връх благодарение на злия гений проф.Близнашки, когото за по-кратко ще наричаме професор Мориарти. Стана ясно, че партито се отлага и избавлението ще го чакаме, докато Адамова достигне златната възраст или 2 по 24 лазарника. Филмът ще се прожектира на 3Д в киносалона на ВСС.
    пп Въпрос към феновете на Адамова- някой от вас беше ли чувал за нея преди дневник да раздува всеки ден с плоски нападки?

  77. 77 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1423 Разстроено

    Г-жа Владимирова е единствения човек, на чиято информация вярвам, когато се отнася до съдебната система и единия от двамата журналисти в Дневник въобще.
    НО в случая ще си позволя да изразя несъгласие. Просто защото смятам, че съдебната система е затворена за честни хора. А на по-високите етажи си е направо заключена, а за да стигнеш до върха сигурно има изпит за безочие и липса на морал.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  78. 78 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#77] от "biss Mark":

    Съгласен с целия постинг.
    Относно втората част, не приемат честни кадърни, защото ще им пречат на далаверите. Хора, които познават съд и прокуратура отвътре, са потресени и от морала, и от некадърността и липсата на познания там.
    Има ''бели лястовици''' но те са отчайващо малко. А и другите издевателстват над тях

  79. 79 Профил на cardozo.e.sa
    cardozo.e.sa
    Рейтинг: 233 Весело

    [quote#76:"Dante"] за по-кратко ще наричаме професор Мориарти[/quote]
    Тоя е от Конан Дойл и няма общо с Октоподи, ама за литературен тюрлюгювеч става.

  80. 80 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Задкулисие?! То, задкулисието не са само Пеевски, Василев и олигавената от употреба "олигархия". Самият Близнашки си е първа ръка човек на олигархията. Не зная, така усмихнат дали го съзнава. Но последното няма и значение. Само за десетина дни изказа и натвори доста дивотии. Всепак да се надяваме, че поради краткия си мандат, няма да завърши премиерстването си като Калташки.

  81. 81 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Близнашки е министър Председател , а не послушник в манастир !

  82. 82 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#73] от "cardozo_e_sa":
    Прав си, но това е другата страна на въпроса. Не може да ги уволни или назначи, защото щатските прокурори са избрани от гражданите. Но това изобщо не означава, че те са недосегаеми и не носят отговорност за постъпките си.

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  83. 83 Профил на franklin
    franklin
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    Много добър материал!
    Поздравления за Петя Владимирова!

    "На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Оз
  84. 84 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    [quote#76:"Dante"]Потресен съм![/quote]
    Учуден съм! Учуден съм, че сте потресен затова, че някой не Ви е санкционирал, а не от аргументацията на г-н Близнашки: "Това е мое право да взема съответното решение и на по-късна фаза ще обясня своите мотиви".
    В управлението няма права, няма "лични" права. Всяко решение се мотивира/аргументира. Не е защото на мен или някой друг харесва едно или друго, а защото решението, управленското решение се изпълнява от някой друг. Ако решението не е мотивирано, каква е гаранцията, че то няма да бъде променено или направо отменено в следващите няколко часа. Що да се хаби човек да върши нещо, което може да бъд отменено!? Кой пример да дадам!? Как Бойко Борисов по три пъти на ден си сменя становището или как Местан, Станишев, Миков и Бисеров вносеха закона за ДАНС. Един ден имаме директор на ДАНС (и се запознава със поверителна информация), на другия ден нямаме. Една седмица се чудим имаме ли дупетат Пеевски или той само временно отстъствува. И досега не знаем като какъв се явява "успелия млад човек".
    Поради липсата на мотиви в управленските решения, аз бях един от първите, които сравниха Христо Иванов (служебният правосъден министър) с Пеевски. Слушах две негови интервюта, видях, че има обратна връзка с реалността. Но това не е достатъчно да ме убеди, че президентът е направил най-добрия избор, на който е способен. Заради липсата на мотивация в един управляващ (президента и/или служебния премиер) плюс небрежността с адвокатския членски внос, човекът отма го сложих "под черта".

  85. 85 Профил на Мале, малеее....
    Мале, малеее....
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#44] от "petiav":

    Смокиновия лист падна!
    Отлично!
    Приемам доводите ВИ!
    Не приемам, че защитавате с такава настървеност една персонална кауза, с достатъчно причини за съмнения!
    Все пак живеем в БГ-то....

    Но така или иначе, винаги чета статиите Ви и почти винаги ги харесвам и споделям!
    Жива и здрава...
    До коментар [#44] от "petiav":

  86. 86 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1520 Любопитно

    "....А докато се питам, нека проф. Близнашки не ни прави на наивници в пространните си интервюта - дори не до три пъти, а през ред да повтаря думата "олигархия", докато не я назове поименно, няма да ни убеди с какво и с кого се бори..."

    Това неориентирано дърдорене на процесора Близашки ми напомни с умиление първата епиграма, която ми напечатаха в "Стършел" преди много, много време:

    "Дръпна критика словесна
    във посока неизвестна..."

  87. 87 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#78] от "stenli1":
    Съгласна съм с вас и колегата Бисмарк, но положението е същото в енергетиката, образованието и здравеопазването.
    Бог да ни пази!

  88. 88 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 901 Неутрално

    [quote#60:"Яна"]Г-жо Владимирова, отново ни показвате "телето под вола", което "виждате" само Вие. При това ниво на аргументацията Ви, аз поне си оставам с убеждението, че такова животно там няма. И с въпроса - защо ли толкова държите да ни внушите, че има?

    ++++++++++++

    Буквално бие на поръчкова статия!

  89. 89 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Петя Владимирова доста отдавна я чета "на диагонал" защото многократно тенденциозно е заемала про-Костов/про-ДСБ позиции, съвсем, съвсем лъха на поръчков журналист. Не казвам, че пише по поръчка, тя е много талантлива но според мен просто не може да овладее омразата си към всичко което не е ДСБ и изпада в крайност.

    Не я знам и нямам намерение да знам какво казва в тази статия защото казах защо не обръщам много внимание какво пише. Сигурен съм, че не е пропуснала да удари по ГЕРБ/ББ независимо дали имат отношение към темата защото това са любимите и цели. Сигурен съм и че не е пропуснала да заобиколи ДСБ/Костов ако имат негативно отношение към темата или да им припише някакви заслуги и без имат отношение защото това също е един от любимите и похвати.

    Относно г-жа Адамова по спомени тя /по-скоро проф.Близнашки/ беше атакувана от "Протестна мрежа" заради баща и. Не съм сигурен защото не следях отблизо, както казах на друго място тъжно е, че ПМ и РБ непрекъснато се занимават с назначенията на служебното правителство и напълно забравиха БСП+ДПС какви ги вършеха. И естествено не пропускат да атакуват любимата цел ГЕРБ.

    Но конкретно за този случай ТВЪРДО съм против това да се съди за хората по това кои са родителите им. Така правеха КОМУНИСТИТЕ, отвратително е хора пишещи се за демократи да повтарят методите им.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  90. 90 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1358 Любопитно

    [quote#27:"emi1ian"]И омаскаряването да започне! [/quote]
    С каканижене. Що пък да не моя човек? Що пък премиерът да остане неоцапан? Що пък президентът да не говори срещу Цацаров? Що пък Борисов да не бъде плюнат? Що пък тъй, що пък онъй... Г-жа Владимирова държеше на Цацаров, даже го приветства много пъти и му даваше ценни съвети как да стане още "по-железен". Що Сотир разочарова Петя?!
    Ми на съда е ясно, да влезе убитият!

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  91. 91 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Весело

    [quote#90:"непукистка"] Г-жа Владимирова държеше на Цацаров, даже го приветства много пъти и му даваше ценн[/quote]

    Така ли е писала?
    Ам-Гъл не чета отдавна какви ги ръси,неприятна ми е.

  92. 92 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Весело

    [quote#89:"Fred"]Не я знам и нямам намерение да знам какво казва в тази статия защото казах защо не обръщам много внимание какво пише.[/quote]

    Аз пък все едно съм прочел твоя преди да напиша моя коментар.
    Ми така си е,обръщах й внимание докато не я видях в един сутрешен блок.
    Лицемерен тип съм,признавам си.Няма как да отдавам внимание на писания от нещо подобно.И имам предвид не физическата красота или грозота в случая,а самото излъчване.

  93. 93 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#60:"Яна"]Г-жо Владимирова, отново ни показвате "телето под вола", което "виждате" само Вие.[/quote]

    Ехе,и това като че ли аз съм го писал.
    Винаги това е търсела Владимирова,дори и обратното понякога.
    Изглежда някой й е казал като дете,че не трябва да вярва на никого,дори и на себе си.Днес си личат последиците от грешното възпитание.То пък и много важно.

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  95. 95 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    [quote#17:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]ПРОФ. Д-Р ВЕЛИЧКО АДАМОВ ЙОНОВ
    "Доктор хонорис кауза" на Финансовия университет към Правителството на Руската федерация в Москва [/quote] ... и т.н.

    Ако всичко това е вярно, а то е проверимо, не разбирам защо са минусите под тази публикация.

  96. 96 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    [quote#41:"stenli1"]Аз имама само един въпрос:
    Как се става съдия на 24 години?[/quote]

    Ами да. Въпросът е право в целта.

  97. 97 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 571 Гневно

    КОМУНОИДИ!...и тия, и ония, и третите....и четвъртите...цакат се едни-други, а ние винаги го духаме...

  98. 98 Профил на roum
    roum
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Често не съм се съгласявал с авторката, но този път напълно се присъединявам към казаното от нея.
    Крещяща е необходимостта от основна реконструкция на Съдебната власт, за да стане тя истински НЕЗАВИСИМА Трета опора на Държавата., а не зависим - от този или онзи отвън, или от тези или онези лични и лоби- интереси отвътре, прогнил и разпадащ се стълб на държавността.
    Затова:
    1.ВЕЛИКО НАРОДНО СЪБРАНИЕ за НОВА КОНСТИТУЦИЯ
    2.ВСЕОБХВАТНА РЕФОРМА НА СЪДЕБНАТА ВЛАСТ
    3.ПЪЛНА ЛУСТРАЦИЯ

  99. 99 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    И така, според автора, ≪Отказът на Близнашки е бламиране както на Христо Иванов, така и на хилядната съдийската общност, която оказа впечатляваща професионална подкрепа на съдия Адамова≫. И тя не вярва ≪ професор Близнашки да е взел свободно и по съвест своето решение≫, защото ≪това назначение - на зам.-министър на правосъдието, беше най-сериозният тест за това доколко е независим служебният кабинет от задкулисието, ..... защото става дума за съдебната система≫, .... а .... ≪съдебната власт е мярката за държавност≫.

    Далеч съм от мисълта да се опитам да докажа, че служебният премиер е прав или не е прав в този случай. Дали е или не е зависим от задкулисието. Въпросът, който си задавам, е: Защо някои политици и някои журналисти така яростно се опитват да подкопаят доверието в служебното правителство или да го поставят под своя зависимост?. Защото когато критикуваш един премиер, че взема неправилни решения поради това, че той е зависим от някого или от нещо, и когато това правиш не само ти, но и другите заинтересовани кръгове, като всеки дърпа черджето към себе си, очевидно е, че чрез тази критика критикуващите го целят да го направят зависим от тях. Затова нека да видим дали авторът наистина доказва, че служебното правителство е зависимо от задкеулисието. Да тръгнем по ред.

    Първо, според автора, като е отказал окончателното назначавене на Адамова, премиерът е бламирал тези, които са я предложили. Което е пълна глупост, тъй като назначаващият не е длъжен да назначи непременно този, който му бъде предложен. Крайното решение е негово и никой не може да се счита за бламиран само поради това, че предложението му не е прието.

    Да, но цялата съдийска гилдия се надигнала в защита на Адамова. Интересно, по какъв начин авторът на статията се е уверил, че цялата многохилядна маса съдии са подкрепили Адамова. Да не би да е бил проведен избор? Или всички съдии са обявили стачка? Или се провели протестно шествие?

    Но и да е така, това нищо не значи. Съдии, прокурори, полицаи, военни, журналисти - всичко това са специфични професионални групи, които имат сепцифични функции, които ги разграничават от обществото като цяло. В такива професионални групи почти винаги, малко или много възниква чувството за ЧЕСТТА НА ПАГОНА, което ги кара задружно да се опълчват срещу всеки, който засяга честта или интересите на някого от превърнатата в каста група. Дори ако този някой не заслужава това. Така че защитата от страна на гилдията, дори когато е масова, всъщност няма значение. Тя защитава своя член, а не неговата реална личност.

    Колкото до това, че „съдебната власт е мярката за държавност”, това си е лично мнение на автора, което не е задължително за другите, докато това не бъде доказано. А няма как да бъде доказано, защото всъщност най-важна е не съдебната, а законодателната власт. Защото съдиите съдят, но съдят по законите, създадени от парламента, а не както на тях им се иска. Докато депутатите в своята законодателна дейност изобщо не зависят от никого.

    Нещо повече, мярката за държавност е комплексна и обхваща всички жизненоважни за държавата и за нейните граждани нейни структури. И в зависимост от това, каква е текущата ситуация, всяка от тези структури може да се окаже най-важна. При сегашната ситуация обаче най-важна за държавността е законодателната система. А според законите премиерът не е направил в разглеждания случай нищо, което да противоречи на законите.

    Това, разбира се, не означава, че премиерът не зависи от някакво задкулисие. То означава само, че заключението на автора, че е зависим, не е меродавно, защото неговите доказателства всъщност не притежават никаква доказателствена сила.

    Причината за тези нападки към служебния премиер обаче са провокирани от факта, че държавата ни е в тотална политическа и управленческа криза, при което силите са общо взето изравнени. А ситуацията е такава, че който излезе победител в тази криза, ако все пак излезем от нея, може да се окаже дълговременен несменяем управленчески субект в държавата. И тъй като силите са изравнени, всяко сериозно действие или бездействие на правителството може да наклони везните на властта в една или друга посока. Затова всички участници в политическата битка за власт правят всичко възможно, за да накарат правителството да прави това, което би му дало предимство в тази борба.

  100. 100 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9092 Неутрално

    "Служебният премиер не издържа теста за независимост,
    а съдебната власт остава под диктата на "Корпорацията Пеевски"
    Това е положението.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK