Мърлявостта убива

Много жители и гости на село Горни Лом са се събрали в центъра на селото с надежда да получат информация за своите близки и роднини, пострадали при взрива в завод "Миджур" снощи.

© Юлия Лазарова

Много жители и гости на село Горни Лом са се събрали в центъра на селото с надежда да получат информация за своите близки и роднини, пострадали при взрива в завод "Миджур" снощи.



"Дневник" публикува реакцията на Владимир Дайнов във "Фейсбук" след взрива във военния завод в село Горни Лом.


"Ама докога все нас ще ни сполитат такива трагедии?", пита се днес по медиите.  


Отговорът е кратък и тъжен. Докато сме такива мърлячи, каквито сме. Загубихме, губим и ще продължаваме да губим човешки животи заради това, че сме безподобни, дебелокожи мърлячи. И го доказваме непрекъснато.




Сграда се срутва в идеалния център – във вероятно най-скъпата част на София – и убива две жени, преминаващи с кола покрай сградата.


Ток убива мъж, потопил ръката си във фонтана на пл. "Славейков" – пак в центъра на София.


Автобус без спирачки убива хора на събор.


Автобус катастрофира и убива пътници заради дупка – дупка! – на автомагистрала.


Всеки може да продължи този списък, защото той е безкраен. А причината за това да е безкраен е в дълбоко вкорененото у българина отношение към труда. И – не – не става дума за поговорката: "Работата да не е заек да избяга", а за един много, много по-вреден израз и навик: "Абе, карай, и така става." Как става? За съжаление виждаме как – с нелепи жертви, година след година.


Мърлявостта не просто мирише и е грозна. Мърлявостта убива.


Та докога все нас ще ни сполитат такива трагедии? Непрекъснато. Докато не престанем да сме мърлячи.


Мир на праха на жертвите.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    "Та докога все нас ще ни сполитат такива трагедии? Непрекъснато. Докато не престанем да сме мърлячи." Кратко, ясно и точно.

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Абе искам да ви запитам вас, вие виждали ли сте живи марули?
    Не, не, не! Питам ви! Питам ви сериозно!
    Искам да ви питам виждали ли сте живи марули?
    Аз не съм. - Ами ти?
    Ами и аз не съм. - А така!
    За мен вий двамата сте живи марули!
    Марули сте бе! Марули сте бе! Марули и нищо повече! "Тримата от запаса".Марули сме,това е положението.

  3. 3 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Съгласен. И аз за много от най-различните проблеми и бедствия, които се случват у нас непрекъснато повтарям, че в основата им е националната мърлявщина.
    Всеки е с високи критерии, с безкрайна придирчивост и категорична осъдителност спрямо делата на другите, но когато му посочиш собствената му немърливост, скача като ужилен.

    Мърлявщината е по-лоша и опасна от обикновена герешка. Защото грешката е еднократен акт, докато мърлявщината е състояние, перманентен процес, от който бликат и избуяват хиляди грешки.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  4. 4 Профил на Бенефициенто Корупционе
    Бенефициенто Корупционе
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Колко мърляви статии съм чел от Дайнов/ извинявам се за обидната квалификация, но същата е употребена в заглавието :P

  5. 5 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2122 Гневно

    Добре бе хора, аз съм виновен, че са ме обрали. Крадецът хич ли не е виновен? - попитал Настрадин Ходжа събралите се "утешители".
    И така - виновни са само загиналите, работили за цели 240 лева на месец мърляво! Собственикът хич не е виновен. Администрацията на завода - още по-малко. Инспекцията по труда, която не установила животоопасни нарушения - хич биля!

  6. 6 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2044 Любопитно

    Високо квалифицираните специалисти струват скъпо и работят бавно и педантично, ама поне трагедиите с жертви са по-редки ! Безопасността НЕ е евтин продукт ... Мърлявостта е евтина ... като всичко друго евтино си има скъпи недостатъци

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  7. 7 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Прави ми впечатление, че където хората са много мърливи, са и бедни, но не навсякъде където са бедни, са мърливи.
    Културната на работа "пет за четири" е импринтирана в продължение на 45 години развитие на социализЪма и в последвалият посткомунитически период малко се е променило.
    Изглежда е по-лестно да затънеш в блатото, околкото да издрапаш от него.

    Birds of a feather flock together.
  8. 8 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Отговорните и високо квалифицирани с образование отдавна са заминали за по-добри дестинации. Тук се е натрупала критична маса идиоти + корупция с огромни размери (особенно в северозапада)

  9. 9 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 876 Неутрално

    За съжаление - брутално вярно! И аз това повтарям непрекъснато!

  10. 10 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#5] от "patsis":

    Виновни са всички по веригата:
    Потърпевшите, защото са работили на принципа, че "и така става", вместо да потърсят отговорност и права!
    Държавните чиновници, защото даже и не работят, а малцината, които го правят, са също "може и така"
    Собственика-защото "и така става" - с рушвети, лобита, масонски ложи и прости роби.
    Политиците - защото и така минава номера - в лъжи и "закачки" до следващите избори, и защото другите са виновни.
    Полицаите - защото никой не им търси отговорност, следователно - става и с маркиране на дейност....
    И кръгът се затваря!

  11. 11 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2122 Весело

    Чиста работа!
    Всички печелят, всички трябва да получат награда! /Алиса в страната на чудесата/
    Само че наградата не е бисквитка, а празен гроб за 15 мъже и жени! А на някои други леки смущения в храносмилането /ако въобще имат такива!!/

  12. 12 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2122 Гневно

    До коментар [#6] от "dark'star":Е, а бай Ганьо велик масон иска за 240 лева маймуни да лови!

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    Още с напускане на дома, 90% от българите трябва да трамбоват по платното заедно с автомобилния поток, защото тротоарите се ползват като паркинги.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  14. 14 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2122 Весело

    До коментар [#7] от "rldkfl":Хайде де! Изразът "българска работа" за нещо недодялано и мърляво, не е от времето на социализма, а поне от 19-ти век!

  15. 15 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#8] от "4e":Описаното от Вас явление се нарича негативна миграционна селекция и е характерно и за други райони на масова емиграция по света.

  16. 16 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    "Ток убива мъж, потопил ръката си във фонтана на пл. “Славейков” – пак в центъра на София."

    Нека продължим изречението, с това, че и към момента се налага да заобикаляме мястото, опаковано с винкели и ламарина, около 10г. след нещастието...

    I Want To Believe
  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    ''Мърлявостта убива.''
    И глупостта убива,и безотговорността убива,но "българската работа" не умира.

  18. 18 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Пълна мърлящина. Но това е то българина. За него малките неща не са важни. Пример - "кво толкова, като на шосето маркировка има само по осовата линия. За какво ти е откъм банкета?" Или: "Голяма работа, че на магистралата няма ограда на някои места, нали пътя е прав и с добра видимост!"
    В резултат онзи ден на магистралата до Варна двама човека се блъснаха в крава! Днес кравите пак бяха влезли и пасяха зад мантинелата до т.н. град Игнатиево. И това не прави впечатление на абсолютно никого. За това има доста да мрем!

  19. 19 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Мърляво работим,мърляво живеем,мърляви и очакванията ни.

  20. 20 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#0:"Владимир Дайнов"] Мърлявостта не просто мирише и е грозна. Мърлявостта убива.

    Та докога все нас ще ни сполитат такива трагедии? Непрекъснато. Докато не престанем да сме мърлячи. [/quote]

    не познавам автора ,
    но основанията му са 101 % обективни..

    население с 265 политически партии и 42 кандидатпрезиденти не може да е друго..

    освен мърляво..и заслужава всичко което му се случва!!
    .................

    "народ , който си избира престъпници за управници

    не е Жертва а Съучастник в престъпление"


    (Джордж Оруел)

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  21. 21 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 448 Неутрално

    "Докато сме такива мърлячи, каквито сме"
    Един американец в Ню Йорк който назначава само Българи, казва "Вие Българите са доста отговорни!"
    Е разликата е че в Америка те съдят, и за да наемеш контрактор се изисква този контрактор да има застраховка Гражданска Отговорност, която никак не е малко пари, преди време извиках едни да ми инсталират врата на гаража, вратата се затвори в/у колата на съпругата ми, те твардяха че не е тяхен проблем докато не им казах че ще се обадя на застрхователя и Американ Експрес не спря плащането, в момента когато се случи дойдоха трима, дадоха ми чек за 1200$ да не се обаждам на застрахователя и инсталираха допълнителен безконтактен изключвател, от цялата процедура излязох с нова врата инсталирана безплатно и 150$ печалба

  22. 22 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#14] от "patsis":

    Възможно е тогава сме били земедлска провинция в изостанала империя. За това твърдение имаш ли някакъв източник, защото ми е много интересно

    Birds of a feather flock together.
  23. 23 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1407 Разстроено

    Тъжна картинка. И хора гинат, и страната ни е като кочина, защото племето българи се оказахме по-зле от прасетата!
    Сами см си виновни за дереджето, не е никаква конспирация на разни сили, масони, юдеи и... Липса на елементарно възпитание, ценности, култура, навици да се живее добре в колектив и гражданско общество, а не оцеляване н племенно-родова основа...
    Като племе можем толкова явно! И на изборите си припознаваме твърде често мутантите които сме си заслужили да ни "управляват"

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  24. 24 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Докато сме такива мърлячи, каквито сме.

    Май няма по-некултурна нация в ЕС от БГ

  25. 25 Профил на 0bi
    0bi
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#14] от "patsis":

    „Българска работа“ <...> това е работа необмислена или недомислена, зле започната, без ръководство или нескопосно ръководена, която сякаш по задължение свършва със скандал, за да послужи само за позорна регистрация на печалните си герои.

    (Иван Хаджийски, Оптимистична теория за нашия народ)

  26. 26 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#1] от "..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие...":

    А защо сме мърлячи и то в България@Кой допусна и търпи мърлячи@И от къде се вмирисва рибата@
    Защо не сме мърлячи-когато се намираме в страни-където царува ВЪрХОВЕНСТВО НА ЗАКОНА ЗА АбСОлЮТНО ВСИчКИ !

  27. 27 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това трябва да го е писАл някой от умните и красивите вувузели! Тия хора във видинско, онези в Мизия, Аспарухово, Добрич, Бисер и т.н. отидоха курбан на нечия алчност. Спазването на правилата изисква разходи, по-евтино е да се купят проверяващия инспектор, шефа му, шефа на шефа му и т.н. Та ако беше само мърлящина, последиците нямаше да са толкова тежки. Панелките от соца са мърляво строени, но издържаха на земетресението от преди 2 години и то въпреки малоумните преустройства, на които бяха подложени от някои от обитателите си.
    Някога величеството ни съветваше да си сменим чипа. На мен ми се струва, че трябва да преосмислим ценностите си. Докато парите са по-ценни от живота и здравето на другите (тия дето не са рода и аверчета) за преобладаващата част от обществото, такива трагедии все ще ни спохождат.

  28. 28 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#26] от "doroteus":

    Точно така.

    Това не е грешка на един собственик или една комисия.

    Това е системен проблем на целия народ.

    И ако мърлячеството, което е станало норма в работните условия в завод е довело до взрив, то е добре хората да си помислят - защото не искат или не могат да го видят! - мърлячеството допускащо подобни политически и икономически извращения до какво води.

    Не 15 човека, а цял един народ потъват дружно.

    Защото всички знаят, че Ахмед Доган е престъпник, но никой не го закача.

    Защото всички виждат как БНБ и прокуратурата стоят зад престъплението на петилетката, но нищо не правят, а наказани няма и няма да има - освен някакви дребни шарани, разбира се.

    Защото всички виждат, че откровени недоразумения като Волен Сидеров или подлогата му - забравих й името , или пък креатури като Бареков - нямат място в публичния живот, а те не само стигат до него, но и влизат в парламента!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  29. 29 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#28] от "Боби Колев":

    ++++++++++++++++++

    Точно така!

  30. 30 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 564 Неутрално

    С това заглавие, което е и констатация се размива отговорността за случая.
    Отговорността е на собственика и на никой друг.
    И в случая мисля, че алчността убива.
    Мърлявостта вирее мощно там, където няма контрол.
    И немци да хванете да работят при тези условия, познайте след колко време ще се превърнат в мърлячи.
    Проблемът на България, ако трябва да обобщаваме е всеобщата управленска некадърност.
    И в случая визирам първо бизнеса.
    За жалост.

  31. 31 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#30] от "dokoro":

    + за коментара.

  32. 32 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    абсолютно не съм съгласен,какво значи мърлявоста? ти като работиш в взривената фирма и нямаш избор заради мижавите 350лв какво ще промениш че да не е мърляво я ме светни?а кой позволява така наречения бизнес да държи работниците си като крепостни селяни? мърлявоста е вследствие от липсата на държава и институции,мърлявоста е последствие не първопричина,ама така казано е тъпо бих казал,а за липсата на наказани при изброените инциденти кой е виновен пак мърлявоста ли?

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  33. 33 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#30] от "dokoro":
    Идеята на публикацията е именно размиване на отговорността, а защо не и прехвърлянето и върху жертвите. Гади ми се подобни внушения! Няма нищо по-гнусно на този свят от сит и самодоволен глупак.

  34. 34 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#30] от "dokoro":

    Не е вярно.

    Един немец просто НЯМА да работи в такива условия.

    Ето ви го контрола за който плачете.

    Осъществява се от малкия човек според собствените му разбирания.

    Което прави виновни всички, а не само собственика.

    Вашето е просто удобно и не елегантно измъкване от собствена отговорност.

    Тъй като нямам доказателства за престъпление ще задам следния въпрос базиран на публично известна информация: виновен ли е един Бойко Борисов, че като държавник сума пъти си е сменял позицията на 180 градуса в рамките на 24 часа?

    Не , не е - няма закон, който да го забранява.

    Виновен ли е Искров, че първо видя и обяви торби със злато за 2-3 дни, а след това се разбра, че не било с торби и било за 3-4 години?
    Не, няма закон който да му го забранява.

    Но и на двамата не може да се вярва вече, което е политическия еквивалент на избухнал завод.

    Е кой е виновен , че има такива избухнали бомби все още в българия?!

    Не са те - всички българи са.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  35. 35 Профил на ranobuden_manutd
    ranobuden_manutd
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Гласувайте за БКП и ще пребъдем!

  36. 36 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не разбирам защо толкова хора мислят, че като се говори за мърлячество, става дума за работниците.

    Работа на мениджърите във фирмата е да създадат процедури и да следят за изпълнението им. Работниците са прости изпълнители.

    Мърлячество са проявили управляващите фирмата и контролните органи.

  37. 37 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#34] от "Боби Колев":

    Време е да престанем да обвиняваме българите на ангро.
    Управлението е отговорност, занаят и наука.
    Българският бизнесмен има много да учи.
    Не са му виновни работниците. Кучето скача според тоягата, казва народът. Въпреки, че не знам дали тази поговорка е най-подходяща за случая.
    Българският бизнесмен, за жалост в повечето случаи се е замогнал благодарение на протекции и връзки от всякакъв вид.
    Той не е научен да се грижи за бизнеса си и да управлява.
    Нещо повече, той е привлечен повече към външния блясък, търсене на политическа протекция и всичко друго, освен най-главното - да си гледа работата и да държи в ред "собствената си къщичка".

  38. 38 Профил на Бенефициенто Корупционе
    Бенефициенто Корупционе
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#36] от "anonymous_":
    [quote#36:"anonymous_"]Не разбирам защо толкова хора мислят, че като се говори за мърлячество, става дума за работниците. [/quote]
    Браво, точно казано!
    У нас битува мисленето, че началникът никога не може да бъде виновен! Началниците насаждат всячески че са безгрешни, че разбират от всичко!

  39. 39 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Безотговорено посткомунистическо печалбарство от бивши комунисти, кадесари, кагевбисти и пагонаджии! както повечето предприятия, и това е било в ръцете на екс-комунисти в случая чадър е оказвал Първанов!
    http://ivo.bg/2014/10/02/12839 -
    АБВ да каже нещо!!!!!!!!!!!!
    А шефа е и съветски възпитаник - вероятността да е от КГБ е голяма! Съдружник е и на Христо Ковачки!! "Справка с търговския регистър показва, че собственици на фирмата са Валери Митков, Ирина Миткова и синът му Емил Митков. Митков-баща е в съдружие с бизнесмена Христо Ковачки".
    ББЦ да каже нещо!!!!!!!!!!!!

  40. 40 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    България, управлявана 70 години вече от комунисти и техните клонинги колабира все почече и скоро ще бъде населявана само от задунайци, дегенерирали бузлуджанци и безработни евророми. Освен, че българите мрат като музи, загиват при какви ли не идиотски катастрофи и произшествия, сдават Богу дух поради липса на здравеопазване, ами като прехвърлят 50-те започват да агонизират бавно и мъчително. Ето ви таблицата на страните, където е добре и където не е добре за старите хора. Ние сме на незавидното 56 място....


    1.Norway
    2.Sweden
    3.Switzerland
    4.Canada
    5.Germany
    6.Netherlands
    7.Iceland
    8.United States of America
    9.Japan
    10.New Zealand
    11.United Kingdom
    12.Denmark
    13.Australia
    14.Austria
    15.Finland
    16.France
    17.Ireland
    18.Israel
    19.Luxembourg
    20.Estonia
    21.Spain
    22.Chile
    23.Uruguay
    24.Panama
    25.Czech Republic
    26.Costa Rica
    27.Belgium
    28.Georgia
    29.Slovenia
    30.Mexico
    31.Argentina
    32.Poland
    33.Ecuador
    34.Cyprus
    35.Latvia
    36.Thailand
    37.Portugal
    38.Mauritius
    39.Italy
    40.Armenia
    41.Romania
    42.Peru
    43.Sri Lanka
    44.Philippines
    45.Viet Nam
    46.Hungary
    47.Slovakia
    48.China
    49.Kyrgyzstan
    50.Republic of Korea
    51.Bolivia
    52.Colombia
    53.Albania
    54.Nicaragua
    55.Malta
    56.Bulgaria
    57.El Salvador
    58.Brazil
    69.Bangladesh
    60.Lithuania
    61.Tajikistan
    62.Dominican Republic
    63.Guatemala
    64.Belarus
    65.Russian Federation
    66.Paraguay
    67.Croatia
    68.Montenegro
    69.India
    70.Nepal
    71.Indonesia
    72.Mongolia
    73.Greece
    74.Republic of Moldova
    75.Honduras
    76.Venezuela
    77.Turkey
    78.Serbia
    79.Cambodia
    80.South Africa
    81.Ghana
    82.Ukraine
    83.Morocco
    84.Lao PDR
    85.Nigeria
    86.Rwanda
    87.Iraq
    88.Zambia
    89.Uganda
    90.Jordan
    91.Pakistan
    92.Tanzania
    93.Malawi
    94.West Bank and Gaza
    95.Mozambique
    96.Afghanistan

  41. 41 Профил на nonsense
    nonsense
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До скоро работех в един завод, където нормата ни беше 130бр., а аз правех по 190+ на смяна, без брак. Колегите правеха по 140-150 от мързел. Накрая ни вдигнаха нормата на 200 и познайте кой беше виновен, и за какво напусна. Аз мразя да върша нещо с мързеливи и несериозни хора. А в конкретния случай имам съмнения, че може експлозията да не е била човешка грешка, а умишлена. Този завод е обезвреждал 1 600 000 мини годишно, а в този бранш конкуренцията може да бъде много жестока

    shut up retard
  42. 42 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 740 Разстроено

    Българската мърлявост убива.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  43. 43 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#15] от "patsis":

    Това е "Принципи на човешката глупост" от Карло Чипола

  44. 44 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Моята реакция от днес - "Днес ми се додрайфа от псевдополитици, правещи си безплатна реклама на гърба на нещастието на хората от Горни Лом. Такава простотия могат да сътворят само болни мозъци. А идва неделя ..."

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  45. 45 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Болшинството от медиите гузно избягва да спомене ,че собственикът на завода е съдружник на Христо Ковачки и близък на Първанов.

  46. 46 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#37] от "dokoro":

    Българският бизнесмен, без да искам да го засягам, първо е българин.

    Второ, българският бизнесмен не е виновен за мърсотията в София, вкл. около блоковете, вкл. под балконите. Българите са.

    Българският бизнесмен не е накарл никой да ходи на работа. Факт - обяви за работа има, работници няма. Българите просто знаят какво не искат да работят.

    Българският бизнесмен не е избрал Сидеров в парламента, нито пък Мамин Прас. Българите са ги избрали.

    Потискащо е да гледа човек как 8 човека щастливо са гласували за мнение, което ги освобождава от отговорност.

    Истински българи!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  47. 47 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#41] от "nonsense":

    Ами да, както е казал Пратчет наградата да копаеш по-бързо от другите е още една лопата

    Във връзка с предишния ми постинг не може да не кажа пак, че и работодателите и те са българи...и не са им чужди всички човешки грешки, като това да равняват всички по най-добрия.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  48. 48 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Не, това не е просто мърлящина. Мърлящината е обикновена форма на простотия. Това е корупция, некадърност, безотговорност, самозабравяне, безнаказаност.

  49. 49 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Мърлявостта е органично свързана с припряността - припряност по пътищата, припряност при изпълнение на задачите, припряност за моментални печалби...И резултатът е, че животът ни става все по-изнервен, несигурен, грозен и трагичен.
    Бог да прости невинните жертви на мърлявостта и алчността!

  50. 50 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Печалбата, печалбата убива. Първо печалбата, после мърлявостта. Щото всеки знае, че работи за нечия печалба, а не за това което се върши и всеки вижда как отгоре, заради печалба, пренебрегват правилата за сигурност и бутат пари на контролирашите държавни органи. Не ми се мисли какво ще стане с новото строителство, ако някой по-силен трус удари София.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  51. 51 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Отговорът е много прост: БЕДСТВИЯТА ЩЕ НИ СПОЛИТАТ ДОКАТО ПОЛЗВАМЕ СЪВЕТСКИЯТ ЧЕЛЕН ОПИТ:"УЧИ МАМА ЗА ДА НЕ РАБОТИШ" И "НЕ ОСТАВЯЙ ДНЕШНАТА РАБОТА ЗА УТРЕ КАТО МОЖЕШ ДА Я СВЪРШИШ И ВДРУГИДЕН" !!! Докато не станем като германците работливи и изпълнителни, строги и взискателни най-вече към себе си , нищо добро не ни чака !!! А ТОВА ПОЛИТИЦИТЕ ТРЯБВА ДА ГО НАЛОЖАТ ЧРЕЗ СПАЗВАНЕ НА ЗАКОНИТЕ И ЛИЧЕН ПРИМЕР !!! И да спрат циганизацията на нацията !!!

  52. 52 Профил на novak2010
    novak2010
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#34] от "Боби Колев":
    Преди има-няма 8 години бях свидетел за няколко дни именно на мърлява немска работа и то в бившите "западни" провинции.
    И аз, повлиян от историческите хвалби на немците, бях смаян от такава работа.
    Виж за опазване на човешкия живот прошка няма. Но пък и законодателството у нас е правено от 2-ри адвокатски колектив, така, че който плати повече на адвоката, той печели.

  53. 53 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Гневно

    До коментар [#10] от "Orchid":

    Всъщност работниците са протестирали, вкл. няколко дни преди трагедията, писали са до институции, осакатявали са и никой не е реагирал.

    Случайно собственикът е близък на политици и олигарси, изявен масон - обаче затова щед а е виновна мърлявщината сигурно?

    Комунистическата номенклатура НЕ е национален характер!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  54. 54 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#23] от "B52":

    Всъщност собственикът е масон.

    Ама наистина е масон - велик майстор при това.

    В смисъл - наистина.

    И наистина се познава с висши политици (Първанов), олигарси (Ковачки), в ложата му са адвокати, магистрати, прокурори (Цацаров също е масон).

    И всъщност това, на което се подиграваш, е това, което се е случило.

    А ти си ЯРЪК пример за ДВУМИСЪЛ, пак по Оруел.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  55. 55 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#4] от "Граждани за Европейски Цени на Тока в България":

    Това не е тоя Дайнов, бе, тапет...

  56. 56 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#41] от "nonsense":

    Ама ти си си бил и за линч поктай другото. Тая норма се базира само и единствено на очакванията на ръководството, които са според демонстрираните възможности от служителите.

    С желанието си да се натегаш на въпросното ръководство си ощетил останалите от колектива, а накрая и си ги оставил те да ти берат гейлето.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  57. 57 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Подкрепям статията с две ръце! И в моята професия мърлявостта убива. Та никога не съм я позволявал нито в РБ, нито в чужбина.

    chavo64
  58. 58 Профил на dali_da
    dali_da
    Рейтинг: 426 Гневно

    Ние определено имаме национален проблем с отговорността!
    Колко наводнения имаше, колко влакови и други катастрофи, миньори пострадаха, взривове и жертви .... !?
    В България оставки и виновни все няма! Прокуратората спи!
    И в политиката е така!
    Оказва се, че институциите са знаели, че в този завод се работи неправилно! Но не са го затворили! И сега изразяват съболезнования!
    А журналистите се завират в мъката на хората, вместо от името на обществото да изискат незабавни оставки на министрите на социалното министерство, военното и МВР, както и на шефовете на Инспекцията по труда и съответните служби!
    Бедни и прости народе!

  59. 59 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Гневно

    До коментар [#46] от "Боби Колев":

    А ти си истински анти-българин.

    Нещата, за които говориш, не се случват отдолу нагоре, а отгоре надолу. Хора се спускат като парашутисти на отговорни местан, те ибират ниските нива и изпълнителите.

    Това, за което говориш не идва от националния характер, а от политическата конюнктура.

    И каква точно работа има? Утилизиране на мини на 240 лв, докато тъмнозелените ти съседи живеят с 8 деца и 1000+ лв на домакинство без да се броят кражбите?

    За какво да се ходи на работа за 600 лв заплата при разходи 200 лв транспорт, 300 лв храна и 100 лв ток? За да не дращят нихилистите колко е мързелив българинът ли?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  60. 60 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#58] от "dali_da":

    Имаме проблем с държавността, която беше отвлечена от 1945 насам.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  61. 61 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#21] от "accidental":

    Браво! Я го направете това в България! Не само, че ще си платите щетите, но и бой ще ядете!
    Съгласен съм, че сме мърлячи, особено към Родината си, щом търпим 70 г. комунягите да я затриват...

  62. 62 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 876 Неутрално

    [quote#53:"galio"]Всъщност работниците са протестирали, вкл. няколко дни преди трагедията, писали са до институции, осакатявали са и никой не е реагирал. [/quote]
    Това не го знаех, но явно протестът трябва да е повече от писане до институции. Такива изроди като въпросните масони, които описвате не се стряскат с писма.
    Аз повече роптая срещу нашето гражданско бездушие и липса на подкрепа - към учителите, когато протестират, към миньорите, когато умират затрупани, към тези нещастни хора (та аз дори не съм видяла новина, че е имало протест!!!).
    Гнетя се, че ни е по-удобно пред клавиатурите, вместо да излезем обединени и да разхвърляме шепата бандити, окупирали властта. Но тъй като за това нещо се иска смелост и отговорност... всичките ми надежди, че може да се случи в България остават на прах!

  63. 63 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Да мърляви сме, но това е следствие на живота, в който сами сме се натикали. Позволихме безропотно да ни тъпче руския ботуш, обут на мирзливите комунистически крака. А, когато през 1989г. света се отърси от сесесерейщината, ние сами подложихме крак на демокрацията /комплота срещу Филип Димитров/. Дадохме власта на червената мафия, тя създаде корпорация БКП/БСП/ДС/КГБ и от тогава та до днес, с изключение на правителството на Иван Костов, ни мачкат, грабят, убиват и подиграват.

  64. 64 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#62] от "Orchid":

    Да, защото бързаш да хейтиш, вместо да се разтърсиш за информация.

    Държавата е отвлечена - нищо не работи както се очаква и всички са в режим на оцеляване.

    Новините в големите медии са точно за да насочват вниманието встрани - в момента за твърде много неща може да се прочете в малки, регионални сайтове, на които обаче никой не вярва, защото звучат жълто.

    България я няма, сега сме просто територия. А да се обиждат най-дребните хорица и да се набеждават като в тази статия е много, много грозно и ниско.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  65. 65 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#64] от "galio":

    Айде сега и обвинения!

    Според теб (съжалявам, но след този пост няма начин да пиша в уважителна форма) единствените виновни са масоните и държавата, нали?
    Аз пък продължавам да повтарям, че ВСЕКИ по веригата има вина, абсолютно всеки! Включително ти и аз!
    Защото всички градим тази държава, ако не си го проумял, значи подобните случаи ще продължат, докато се изличим напълно!
    И не набеждавам горките хорица, просто констатирам нещо, което е факт от много години, и напоследък започна да дава най-горчивите плодове! Страх от поемане на отговорност, мързел и наистина мърлявщина е причина плачем под такива статии!
    Прочети и номер 63 какво е написал!

  66. 66 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Правилно!

    Защото хората се възпитаваха на ТАРИКАТЛЪК десетилетия наред с филмите за Баш Майстора и със социалистическите деформации "ние ги лъжем, че работим, те ни лъжат че ни плащат!".

    И да допълним ПОДМИНАВАНЕТО на всичко нередно, което виждаме, щом не ни засяга пряко!

    Просто УНИКАЛЕН НАРОД С УНИКАЛНИ НАВИЦИ!

  67. 67 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 426 Разстроено

    До коментар [#64] от "galio":

    Звучи брутално, но си прав!

    Държавата е отвлечена и бих добавил с дейното участие на повечето ни чиновници, чиито заплати пак ние плащаме между другото!

    Чиновническият апарат, независимо кой е политически на власт, ни разказва играта както си иска. Повечето не се вълнуват от истинския държавен интерес, а от интереса на фирмите отвън. На повечето не им пука особено за правилата, щом е изгодно да ги нарушават, да си затварят очите за нередности и т.н.

  68. 68 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#65] от "Orchid":

    Ползвиш много общи понятия - "масоните", "държавата" ...

    Отговорни са управляващите номенклатурчици, от които всичко тръгва по следващите звена отровено и осакатено.

    Предполагам не си стоял безработен, не си живял с по 2 лв на ден и винаги си имал алтернативи за работа. От такава позиция е лесно.

    Аз моите избори съм ги правил, когато съм бил при некоректни работодатели, като даже и са ме уволнявали защото съм си ползвал обедна почивка.

    " Страх от поемане на отговорност, мързел и наистина мърлявщина " се възпитават в персонала в рамките на месеци, дори седмици. Пак казвам - За какво да се ходи на работа за 600 лв заплата при разходи 200 лв транспорт, 300 лв храна и 100 лв ток? Защо да си коректен с работодателя ти, когато не ти позволява почивка, работиш по 10-12-14 часа на смяна, нямаш годишна отпуска? Ако в такава среда си изряден, това те прави чист дебил.

    Така че това, което наричате "мърлявщина" е просто вменен комплекс за оцеляване на въпреки.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  69. 69 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#61] от "Коки":
    Наистина !
    Ха-ха ако ме пребият ще има дело за телесни повреди, още 200-300хил печалба....

  70. 70 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#52] от "novak2010":

    Първо всяко правило си има изключения, както и всяка монета има 2 страни.

    Аз не съм влюбен в немците и всичко, което правят, а най-малко пък казвам, че *всички* са такива педанти.

    Но като нация определено са много по-педантични и стриктни от българите и който спори по въпроса значи просто не ги познава достатъчно добре.

    Второ, има една мисзл която казва, че няма лоши закони, има лоши хора. Тя не бива да се приема буквално, разбира се, но факт е, че законите съвсем не са толкова лоши в България. Просто хората не ги спазват. И за българина "тука е така" отдавна е мантра и той няма да си наруши сутрешния сън заради тази работа, нито ще възпитава децата си в непримиримост към тази работа.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  71. 71 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#59] от "galio":

    Може и да си прав за това, че съм анти-българин.
    Намирам го за комплимент, а съм склонен да вярвам, че е така защото живея в чист квартал, на чиста улица и всички коли наоколо спират когато училищен автобус е спрял да остави или вземе деца; полицаите не взимат пари дори да се опиташ да им дадеш, а съдиите, общо взето, пазят интереса на обществото.

    Напълно анти-българска картинка, не мога да не се съглася и съответно щом ми харесва то има логика в това да съм анти-българин.

    И вероятно затова хич не съм съгласен, че проблема институционален.

    Институциите се правят от хора, а не обратното.
    И както казах и боклука по улиците и той се прави от хора.
    И спазването на правилата по пътищата и той се прави от хора - не заради закона, а заради собственото разбиране, че трябва да има ред и уважение.

    Пък вие си търсете извинение у другите колкото си искате...

    Дано поне това ви прави деня по-светъл!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  72. 72 Профил на novak2010
    novak2010
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#70] от "Боби Колев":

    И аз бих казал, че всяко правило си има изключение и затова не обичам да обобщавам за "българина". Иначе става малко тавтология - ако Вие сте българин то вашето изказване е или не е "мърлява работа"?
    Не знам тази народност "Антибългарин" каква е. Майка анти българка с баща антибългарин. Братя и сестри антибългари, деца антибългари?
    Понеже все пак може би живеете в България или антиБългария?

  73. 73 Профил на novak2010
    novak2010
    Рейтинг: 479 Неутрално

    P.S. Когато направя нещо, което не е добре изпипано, търся вината в себе си, а не в народността, историческото наследство, бедния народ и т.н.

  74. 74 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#71] от "Боби Колев":

    Моят ден е светъл, защото живея в България, а тук слънцето грее повече и по-иначе.

    Дано твоят ден да е светъл, защото много облаци има пред очите ти.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  75. 75 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#72] от "novak2010":

    Аз не съм се нарекъл "антибългарин". Друг ме нарече така и аз се постарах да обясня как го разбирам - човек, който не понася мърсотията, уважава реда, не счита за редно да плаща на полицаите като го спрат и търсещ промяната първо у себе си , а след това и нагоре по веригата.

    Глупаво някак ми се вижда, от чисто практична гледна точка, да си представям, че мога да променя работата на държавата в която живея "отгоре-надолу".

    Мисля, че трябва да контролирам нещата, които мога - т.е. тези около и над мен, и ако там има хора с моето мислене, те ще контролират нещата около и над тях, така щото онези отгоре ще бъдат контролирани на свой ред.

    Това е малко идеалистичен поглед върху нещата, разбира се, защото системата има твърде много нива.

    Заради това е дадена и възможността да се прояви контрол отгоре надолу чрез избори.

    Но както примера в България показва, няма полза от тази възможност ако нещата са достатъчно сгрухани още там долу, та никой не ще да си помръдне пръста да си оправи малката кочинка, а предпочитат да обвиняват онези отгоре, че не го правят вместо тях...

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  76. 76 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Весело

    До коментар [#74] от "galio":

    Хмм, първото твърдение ярко контрастира както на "гневния" статус на постингите така и на самото им съдържание.

    Второто пък пада толкова ниско да представя нечия чужда реалност от чуждо име, че изобщо няма го коментирам.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  77. 77 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#26] от "doroteus":"Полските работници, изжестни със своя мързел, стават съвсем други, когато дойдат в Германия или Америка" (Макс Вебер, Протестантската етика и духът на капитализма, преди над 100 години)

  78. 78 Профил на novak2010
    novak2010
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#75] от "Боби Колев":

    Разбирам Ви. И на мен ми е гадно, когато се случват такива неща.
    По повод на случилото се в Горни Лом, когато бях малък майка ми разказваше една притча. Накаква зла жена искала да не плати на аргатите. Направила баница и сложила отрова в нея. Оставила я да изстине и излязла от стаята. Не щеш ли в стаята влязъл синът и, и като видял топлата баница се нахвърлил върху нея.
    Тъжно е, но това май се случи и в Горни Лом.

  79. 79 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#76] от "Боби Колев":

    Не съм длъжен да харесвам теб и тия като теб. Понеже сте много.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  80. 80 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#79] от "galio":

    Че кой пък очаква да ни харесваш, да не говориме изобщо да те задължава?!

    И ако това изобщо има нещо общо с казаното преди, то е, че още веднъж илюстрира разминаване с декларираното състояние на щастие.

    Вземи се в ръце, звучиш все по-объркано!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  81. 81 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#78] от "novak2010":

    Аз поне не правя асоциация с притчата. Нейният морал е по-скоро, че който копае гроб другиму сам пада в него.

    В случая със завода не мисля, че някой съзнателно е искал да причини някому зло.

    Аз съм по-склонен да вярвам, че наистина става дума за немарливост.

    Мисля, че една мисъл на Наполеон, която често цитирам е по-добра и в този случай:

    "Не търсете конспирация там където можете да намерите некомпетентност."

    Това е човешка грешка. Българите сме мърлявки - имаме доста занижени стандарти за всичко - но не сме убийци.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  82. 82 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Весело

    [quote#69:"accidental"]Ха-ха ако ме пребият ще има дело за телесни повреди, още 200-300хил печалба.... [/quote]
    Май сте пропуснал, че говорим за България, за нейния "съд", "застрахователи", "фирми"-доставчици, техните "монтажници" на гаражни врати и "управляващите" целия тоя хаос комуняги...

  83. 83 Профил на novak2010
    novak2010
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#81] от "Боби Колев":
    Сетих се за притчата във връзка, че синът на собственика е загинал. А именно собственика (а не българите като цяло) е отговорен за трагедията. Иначе става так - собсвеника е действал съгласно народните традиции (мърлява българска работа) и следователно е невинен - израстнал е в такава държава, в такъв строй, сред "мърлявия" български народ.

    А като поука - не работи мърляво - детето ти ще пострада!


  84. 84 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#83] от "novak2010":

    Това, че собственикът е действал съобразно народните традиции не го прави невинен.

    Не знам как я направи тази връзка.

    В чисто законова рамка той може дори по-виновен да е.

    Но в практическа всички участващи в мърлящината са виновни.

    Не зная защо човешкото съзнание има толкова силна резистивност към това да приеме подобна идея.

    Чел съм някъде, че едно време подкрепата за Хитлер е била толкова силна и германците толкова силно са вярвали, че са прави, че не са могли да разберат защо някой ще вземе да ги бомбандира.

    (очевидно не *всички* германци, разбира се. Имало е и такива като Кестнер.)

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  85. 85 Профил на novak2010
    novak2010
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#84] от "Боби Колев":
    Този път напълно съгласен. Още повече ако е вярно, че съдът е възстановявал отнет лиценз на завода, като че ли става въпрос за производство на пуканки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK