Коалицията на нежелаещите

Бойко Борисов, лидер на ГЕРБ

© Юлия Лазарова

Бойко Борисов, лидер на ГЕРБ



1. Никой не желае избори.


2. ГЕРБ не желаят:


- да са в слаба позиция и да зависят от други партии, особено от реформаторите;




- да зависят от ДПС;


- да се конфронтират с ДПС, особено по отношение на Пеевски;


- да се провалят като мандатоносител;


- да се провалят управленски като "спасител на държавата";


- да отстъпят територия в дясното пространство на РБ.


3. Реформаторският блок (РБ) не желаят:


- да се идентифицират с ГЕРБ;


- да останат извън управлението и да са ирелевантни;


- да изглеждат несериозни и разединени;


- да допуснат правителството да зависи от ДПС;


- да допуснат провал на разследването на аферата КТБ, ролята на г-дата Пеевски и Василев, както и ролята на институциите в нея, включително прокуратурата;


- да це прокарват антиевропейски тенденции в управлението;


- да понесат всички негативи от едно съвместно управление с ГЕРБ;


4. Патриотичния фронт (ПФ) не желаят:


- да имат министри в кабинета, макар че това изглежда им е подсказано желание;


- да са безгласна буква по отношение на програмата на правителството;


- да се обезличат в едно управление, което не допуска националистическите им увлечения;


- да са твърде близко до ГЕРБ, които силно са критикували;


- да са твърде близко до РБ, с които нямат почти нищо общо;


5. АБВ не желаят:


- да отстъпят на БСП лявото пространство като влязат в десен кабинет;


- да жертват Калфин като участник в правителство на Борисов, освен ако не е вицепремиер.


Може ли всичко това да доведе до стабилност и равновесие? Не е изключено, защото ситуацията по парадоксален начин се характеризира със следното:


Равнопоставеност на коалиционните партньори


Ясно е, че всички партии ще са принудени да правят компромиси – нито една от тях няма да работи във формат, който е оптимален за нея. Всеки прави компромис с партийните си интереси – въпросът е да не се прави компромис с базови морални и политически принципи.


Неизбежност на решенията


Много от решенията на това правителство ще са форс мажорни – поне в началото – което ще е лесно оправдание за отклоняване от предварително заявени партийни намерения, идеология и т.н., особено от страна на по-малките партии.


Взаимно обезсилване на критиките


Коалицията на нежелаещите няма фенове, а само критици. Парадоксално, обаче, тази слабост може да се превърне в сила, тъй като критиките са толкова много и толкова разнопосочни, че се самооборват една друга. Едни и същи хора се случва да обвиняват нероденото правителство, че е зависимо от ПФ ("нацитата, фашистите" – за да е по-пиперлия аргументът) и от ДПС, като възстановява модела "Кой". В един ужасен свят не е изключено подобни евентуалности да се случат едновременно, но все пак политическата логика у нас е друга.


Критиците трябва да изберат или едното обвинение, или другото. Те трябва също да си изяснят какво искат:
а) нови избори;
б) формат, изолиращ ДПС;
в) формат, изолиращ ПФ


Засега, коалицията на нежелаещите предлага опция (б). Остава да видим дали ще я реализира, но поне първоначалната му заявка не е толкова вътрешно-противоречива, колкото повечето от критиките към него.


Някои Въпроси & Отговори:


Защо толкова много министри от РБ? За да не се задават въпроси за селекцията от страна на ГЕРБ, както и да се подчертае "споделената" отговорност за управлението. ГЕРБ очевидно искат да си оставят възможност да прехвърлят повече вина за евентуален неуспех.


Защо Лукарски? За да не се фокусира вниманието върху Владислав Горанов.


Защо Владислав Горанов, който в един момент по необясним начин напусна групата на ГЕРБ в предходното НС? Във "Фейсбук" – медията, която състави правителството – настоятелно се носят слухове, че Горанов е топла връзка към ДПС. Ако това е така, това ще е най-слабата  и потенциално взривяваща точка в новата формация.


Цукърбърг ли е новият Пеевски? Не, но "Фейсбук" е по-добрата среда от определени жълти медии у нас. По-добре във "Фейсбук", отколкото на крака при жълтурията.


Защо Вежди Рашидов? Има и по-важни въпроси.


Ще се разпадне ли РБ? По принцип не е изключено, но все по-неясно би било защо да се разпада. РБ ще има възможност да реализира свои идеи в това управление и би било странно да не се възползва от нея. Недоволни ще има и заради ПФ, и заради ДПС, и такива, които ще искат нови избори. Общото на всички тези групи е, че нямат решение на настоящия пъзел, което да е по-добро, от това, което критикуват.


Плаваща подкрепа срещу твърдо мнозинство? Основното е дали новото правителство ще може – ако иска – да бъде независимо от ДПС. Ключът за това минава през подкрепа от страна на ПФ. Ако се откажат от нея, ясно е, че без одобрение от ДПС този формат няма да може да мине. Това би поставило под сериозен въпрос крехката му легитимност, а и би поставило РБ в невъзможна ситуация.


В крайна сметка има два варианта.


Единият е коалицията на нежелаещите да опита наистина да си осигури независимост от ДПС, като това би открило възможност за реформи в съдебната власт, както и проясняване на ситуацията около КТБ. Това ще е добрият вариант за страната.


Другият вариант е, че всичко което виждаме е театър, който да легитимира невъзможност на управлението без ДПС. Това ще е лошият вариант, който ще завърши със скорошни нови избори. Които са си трети вариант по дефиниция и не могат да бъдат изключени. Между театъра и изборите по-доброто – и по-възможното – са изборите.


Новото правителство ще е тест за българското общество, което често бърка желаното с доброто. Очевидно е, че ситуацията не е според желанието на почти никой. Това не суспендира задължението и в такива ситуации да се търси най-доброто за цялото общество решение. Има варианти и едни от тях са по-добри от останалите. Не е изключено една работеща коалиция на нежелаещите да е най-доброто, на което можем да се надяваме.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Господин Премиер. Моля, вижте този репортаж и се замислете. Темата на Нова-Историята на един съвременен народен будител(02.11.2014): http://vbox7.com/play:4a0bab65ee
    Не е ли по-важно, вместо да инвестирате в църкви стотици хиляди и да лансирате психопати, да подобрявате възможностите за образование, вместо тези за молитви. Кажете господин Премиер. Защо има 600000 лева за църква, а за просвета няма. Или може би за Вас религията е просвета. Това се случва винаги, когато безпросветните получат власт. Ако зависеше от мен, нито един лев от моите данъци не би отишъл за финансиране на партии. Защото безумците, с безумните си харчове, в най-голяма степен вредят на Държавата.

  2. 2 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 458 Гневно

    Аз за това ли гласувам! Да не искат! А да крадете искате ли?Маммм...!!!!

  3. 3 Профил на Стажанта
    Стажанта
    Рейтинг: 448 Гневно

    А ние ЖЕЛАЕМ силно управление, реформи и най-накрая да се случи нещо в тази държава! Обмислям сериозно емиграция!

    В минутата в която ДПС имат министър председател си късам паспорта!
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    има и трети вариант, ама е извън тавана на мисленето на автора, който ДЕЖУРНО предлага да се примирим с "по-малкото зло" (чиято "малкост" винаги е относителна).

    също така лъщи като въшка не чело мнението на автора, че "политиците знаят по-добре какво е нужно на народа".
    И така вече 25 години ЗНАЯТ.
    Както и преди това все са "знаели".
    И още по-преди.

    претенции за богоизбраност.

    властта ражда паразити
  6. 6 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2603 Весело

    Шантава история - хем сърби, хем боли, но пък ПРИМамКАта си е голяма!?!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  7. 7 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Точен анализ. Благодаря!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  8. 8 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 571 Неутрално

    От това как правителството ще разреши казуса КТБ зависи физическото ми присъствие в тази държава

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  9. 9 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 458 Неутрално
  10. 10 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    В дилемата "или ДПС, или ПФ" няма добро решение. По-добре нови избори.

  11. 11 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#4:"lonely_ninja"]вече има не един а цели два терминала[/quote]
    не е изход, нито решение, а отлагане на неизбежното.

    [quote#3:"Стажанта"]ние ЖЕЛАЕМ силно управление, реформи и най-накрая да се случи нещо в тази държава! [/quote]
    всяко силно управление преформатира нещата така, че да е на келепир. Реформите НИКОГА не достигат нужната за решаването на проблемите дълбочина.
    И в ДЪРЖАВИТЕ винаги се случва едно и също нещо: тия горе са добре, ние долу... обмисляме емиграция (поне вече не ни застрелват на границата за такива действия).

    ама и там, където ще пристигнем, ставаме все по-нежелани.

    властта ражда паразити
  12. 12 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    На първо място - без Горанов!
    Второ - Веждата и Лукарски са неподходящи кандидатури.
    Тия два препъникамъка трябва да се премахнат задължително.

    Имам и забелжки и към Кукувица -вице и кух премиер-бандит, но засега ще ги премълча....

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  13. 13 Профил на паламарка
    паламарка
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Идеалното семейство - тя не иска, той не може.

  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Весело

    Нежелаещи, ама като гледам Лукарски си е повече от желаещ

  15. 15 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 402 Гневно

    " Очевидно е, че ситуацията не е според желанието на почти никой. "

    Ами като не е според желанието на " почти всички" отиваме на нови избори !

    Какво толкова ?

    А това , че ГЕРБ не желаели нови избори е отделна тема.

    Какви са тия АБВ -та , комунисти, тия Радановци, какви Куневици, какви пет лева ?

    Кой ги пита за претенциите им ?



  16. 16 Профил на id5
    id5
    Рейтинг: 402 Неутрално

    "Защо Лукарски? За да не се фокусира вниманието върху Владислав Горанов"

  17. 17 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#10:"spiegel"] По-добре нови избори[/quote]
    изборите делегират на политическата класа правото да си играят игрите.
    Само Пряката демокрация може ги озапти, може изобщо да ликвидира "поминъка" им, което би било добро за гражданите. И за приближаване на страната ни към модела на "чиста и свята", една вече повече от 130 години излъгвана мечта.

    властта ражда паразити
  18. 18 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    Статията според мен вярно описва случващото се.

    klimentm
  19. 19 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    анализа е точен. Новото правителство и парламент трябва най-напред максимално да изолират ДПС-БСП и да прочистят назначените от тях корумпирани отрепки отвсякъде. Обединение анти-ДПС/БСП изглежда единственото възможно обединение, и то изисква участие на ПФ. РБ в абсолютно никакъв случай не бива да участва в правителство зависещо от плаващи мнозинства, това означава просто да стане параван на престъпници

  20. 20 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#8:"Rozalina"]как правителството ще разреши казуса КТБ [/quote]
    само една банка ли е "казус"? ами банковата система като цяло?

    властта ражда паразити
  21. 21 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Трябва да се намери някаква работеща формула, щото оттук нататък така ще е.

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#8] от "Rozalina":


    [quote#8:"Rozalina"] зависи физическото ми присъствие в тази държава [/quote]
    Ти не знаеш как ги стресна отговорните фактори...

  23. 24 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#18] от "klimentm":

    с описанието се справя, с изводите и внушенията - гнидави са.

    властта ражда паразити
  24. 25 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#9] от "ТМаринов":

    Благодаря за подкрепата. Още един пример за психопати. Някой опитва да ни хвърли в третия свят, като вместо в наука, инвестира в религия.

  25. 26 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    Аз пък си мисля,че това правителство,на нежелаещи или желаещи,ще свърши сериозна и качествена работа.Аз съм гласувал за ГЕРБ,но се раздва,че Реформаторите са в управлението,а най-се радвам,че взеха правосъдието!

    Но има нещо,което според мен никой не споменава - това правителство е последния ни шанс да хванем правия път.Не ми се мисли,какво би станало,ако се провали....

    Пожелавам му успех!

  26. 27 Профил на bastaa
    bastaa
    Рейтинг: 527 Неутрално

    От гледна точка на гласоподавател на РБ щях да съм доста доволен, ако РБ министрите бяха всички силни кандидатури, но със слагане на прависта Лукарски за иконимически, или Ненчев за отбрана, въпреки, че е председател на БЗНС се олеква. Отделно е допускането на доста спорната кандидатура на Горанов. Тези всичките неща изпъкват пред добрите - запазването на външния мин. и на правосъдието. Ако И Шаламанов остане според мен възприемането на правителството от страна на РБ гласподавателите щеше да е много по-добро

  27. 28 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#21:"mahjongg"]работеща формула[/quote]
    пряка демокрация

    властта ражда паразити
  28. 29 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#21] от "mahjongg":


    [quote#21:"mahjongg"]Трябва да се намери някаква работеща формула, щото оттук нататък така ще е. [/quote]

    С2Н5ОН

  29. 30 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#28] от "Николай Теллалов":


    [quote#28:"Николай Теллалов"]пряка демокрация [/quote]
    Ич, ама ич не сме дорасли за такова нещо. Особено половината избиратели - двата етноса...

  30. 31 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#1:"ivanso"]Защо има 600000 лева за църква, а за просвета няма.[/quote]
    защото църквата подкрепя власт всякаква (Павел І, 13-19), докато просветата (ако не е специално кастрирана) отваря очи за алтернативи.

    властта ражда паразити
  31. 32 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    Празни приказки!
    Баце е готов с Кабинета!
    Ще управлява!
    Сам!
    Правителство на ГЕРБ с безусловната подкрепа на ДПС и ББЦ. Защото са СТАБИЛНИ и не искат министри, нито имат претенции за управленската програма на кабинета.
    РБ и ПФ са нестабилни партньори! Баце днес ще ги отсвири!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  32. 33 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#30:"СЪВЕТНИК на свободна практика"]ама ич не сме дорасли за такова нещо[/quote]
    посмявам да ти възразя. Човек не се научава да плува, ако не влезе във водата.
    Как да дорастем, ако не започнем практика?!

    пък и не е нужно да откриваме топлата вода - има примери как какво се прави. Само е нужно да започнем. Но... започването е свързано с премахване на пречките (пъдаря не дава да припарим до пълния басейн или не налива вода; по-добре без него).

    властта ражда паразити
  33. 34 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Добър анализ. Браво на автора...

  34. 35 Профил на Медунчо
    Медунчо
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Май нещата си тоиват към нови избори..

  35. 36 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#1] от "ivanso":

    Нима от Църквата не са тръгнали повечето будители ?
    Молитвата не пречи, а дори спомага добрите начинания. Не от парите за църкви трябва да се пести, а от тези, които отиват в нечии джобове или за безумната ни нищо не вършеща /като цяло/ администрация. И подобни определено безумни писания ме карат да се замислям за интелигентността на пишещите ги /разбира се , след като поовладея отвращението си/

  36. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Правителство ще има, разбира се. А и без това след 6 месеца ситуацията ще е коренно различна. С много нови отлюспени и разпаднали се.

    Да не говорим, че идват местни избори, където най-малкото в София балотажът ще е ГЕРБ-РБ.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  37. 38 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ааааа. Аз мислех до сега, че Герб и патериците му правят кабинет, за да реформират нереформираните сектори и вдигнат икономиката на крака, пък Даниел Смилов обяснява сега че се събират щот не желаели някакви работи.

    И защо Вежди Рашидов, все пак? Зашо така неглижираме? Какъвто културният министър, такава и културата на кабинета.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  38. 39 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#12] от "virtual brain":

    Какъв е проблемът с Вежди Рашидов?

  39. 40 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#36:"daam"]Нима от Църквата не са тръгнали повечето будители ? [/quote]
    ами и да са, то тръгвайки са затръшвали вратата след себе си.

    [quote#36:"daam"]Молитвата не пречи[/quote] лозето си иска мотика. И то НАВРЕМЕ, а когато времето е попиляно в молитви...

    [quote#36:"daam"]Не от парите за църкви трябва да се пести, а от тези, които отиват в нечии джобове [/quote]
    тъй де. В джобовете на поповете в това число.
    Които произвеждат... молитви.
    Барем един изедник да бяха анатемосали!
    Не, благославят ги.
    На малцината си свещеници, които правят нещо смислено в помощ на хората, създават пречки.
    Не да се пести, ами и доста неща са им за вземане!

    властта ражда паразити
  40. 41 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#39:"anonymous_"]
    Какъв е проблемът с Вежди Рашидов? [/quote]
    самият той е проблем. Нагъл, бездарен, корумпиран.

    властта ражда паразити
  41. 42 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 466 Разстроено

    Като чета такива "статии" и си мисля, че е добре тук да има и бутон "не препоръчвам"...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  42. 43 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 233 Неутрално

    И щом Реформаторският блок (РБ) не желаят да се идентифицират с ГЕРБ, защо правят заедно правителство? Или това пак е някакъв "трик"? Апропопо, Лукарски какви "трикове" ще прави като икономически министър, за да не се фокусираме върху Владислав Горанов?

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  43. 44 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Свалям му шапка на Д.Смилов за анализа-точно това,което и аз си мислех за създалата се 'ситуация'

    Дневник-токсичният сайт
  44. 45 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3836 Весело

    [quote#21:"mahjongg"]Трябва да се намери някаква работеща формула[/quote]
    [quote#29:"СЪВЕТНИК на свободна практика"]С2Н5ОН [/quote]
    Май по-скоро тази:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/40/Nitroglycerin-2D-skeletal.png

    Може и под езика хапченце, а може и в основите, на едро и от раз ...

  45. 46 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "Защо Вежди Рашидов? Има и по-важни въпроси."
    Така де. Културата винаги е най-маловажна. После се чудете защо сме такива - малокултурни, корумпирани, елементарни, неспособни на дългосрочно мислене.
    И да напомня за стотен път: "обаче" не се огражда със запетаи в българския правопис, г-н Смилов. Не знам това има ли нещо общо с културата.

  46. 47 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 574 Неутрално

    [quote#14:"shileto"]Лукарски си е повече от желаещ[/quote]

    като го гледам Лукарски се сещам за брадясалия виц:

    В Училище 1 клас, час по Български език.
    -Иванчо дай пример за една гласна и една съгласна?
    - "А" и Марийка.
    - Иване стига глупости, "Марийка" не е съгласна !
    Марийка: Напротив !

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  47. 48 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 574 Неутрално

    [quote#39:"anonymous_"]Какъв е проблемът с Вежди Рашидов?[/quote]


    "По-добре Мултак, отколкото калтак !"
    това как е ?

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  48. 49 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#29] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":++++++++++
    Обаче после идва...нали се сещаш! МАХМУРЛУК!

    Дневник-токсичният сайт
  49. 50 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7600 Неутрално

    Ще ми е тъпо ако не се гласува правителство, в интерес на истината Борисов се опита всячески да направи кабинет и то без ДПС да му се месят. Сега ако не гласуват за него Борисов няма да има вина

  50. 51 Профил на Румборак
    Румборак
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#12] от "virtual brain":

    За вас от сектата знаем - товарищ Костов - Премиер, той и Президент, председател на Върховния съд, Патриарх, Главен мюфтия и Председател на Европейската комисия.

  51. 52 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#49] от "kashpirovska":


    [quote#49:"kashpirovska"]Обаче после идва...нали се сещаш! МАХМУРЛУК![/quote]
    Е....няма пълно щастие...

  52. 53 Профил на Румборак
    Румборак
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#16] от "id5":

    Може ли да чуем новата опорна точка, че нещо ми убягва... От кога Горанов стана човек на ДПС?

  53. 54 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Трябва да свикваме, че при тази избирателна система ще управляват коалиции. Всички призиви за нови избори сега са вредни. Новите избори ще доведат до старите резултати. Най-много ДПС да се засили още, защото участието на българите в толкова скорошни избори ще е още по-слабо.
    Не би било зле да променят Избирателния закон веднага, та ако се стигне до нови избори да сме готови. Това Борисов го обещаваше още преди 4 г.

  54. 55 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#8] от "Rozalina":≪ От това как правителството ще разреши казуса КТБ зависи физическото ми присъствие в тази държава≫

    Ако това е условието, няма защо да чакате. Можете веднага да тръгвате.
    à è ѝ ò „” –

  55. 56 Профил на М.Георгиева
    М.Георгиева
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#36] от "daam":

    Аз като видя поп - мазен, дебел, алкохолизиран, подкупен, сервилен към дарителите лицемер, мръсник, лъжец, подлец, знаеш ли какво отвръщение изпитвам. А като разбрах, че онзи луд, Нафарфорий от Пловдив, подстригал 12 дечица, убивайки детството и бъдещето им, направо настръхнах.

  56. 57 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    НАСИЛА ХУБОСТ НЕ СТАВА

    Като не желаят - прав им път...

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ Е ДЕМОКРАТИЧНА ДЪРЖАВА В ДЕМОКРАТИЧНА ЦИВИЛИЗАЦИЯ.

    Конституцията на Република България повелява определени приоритети, но сред тях не фигурират коалиции.

    Коалициите са общо взето разрешени, но не са изричен Конституционен приоритет (или нещо друго изрично).

    Коалиционери се занимават с губи-време...

    Важни са Националните Приоритети.
    Важни са Програми за действия по Националните приоритети.

    Отдавна такива трябваше да бъдат обсъдени и консолидирани
    в ЕДНА НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА - по която вече да работят или за която да бъдат търсени точните изпълнители.

    ВИЗИЯ 2014 ЗА БЪЛГАРИЯ
    ВИЗИЯ 2020 ЗА БЪЛГАРИЯ

    КОЙТО НЕ ЖЕЛАЕ ДА РАБОТИ ЗА ДОБРОТО НА БЪЛГАРИЯ
    И БЪЛГАРСКИТЕ ГРАЖДАНИ,
    НЕКА НЕ СЕ НАСИЛВА (И ДА НЕ БЪДЕ НАСИЛВАН).

    НАСИЛА ХУБОСТ НЕ СТАВА

    "Коалицията на нежелаещите"

  57. 58 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Добронамерен анализ, който се опитва да обясни на многобройните критици ситуацията. Според мен, ако не си луд или платен комуноид - агитатор, не би трябвало да''хвърляш камъни'' по новата още не измазана, трудно съградена къща/може би, колиба/. Нормалната реакция на желаещите нова, различна от досегашната посока на управление е толеранс от около 3 - 4 месеца. За този период всичко ще стане ясно. Искрени ли са ГЕРБ в афишираното желание за промяна. Могат ли от РБ да започнат и проведат нужните на страната реформи. Патриоти ли са ПФ или нищо по различно от познатите ни атакисти. С две думи: ПО КРОТКО, БЪЛГАРИ!

  58. 59 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4072 Неутрално

    До коментар [#24] от "Николай Теллалов":

    В моментът нямаме никакъви други възможности, това е тъжния факт. Колкото до пряката демокрация нямам нищо против нея, дали обаче тя е панацея за нашето общество както се опитваш непрекъснато да я представиш?
    Вярно е също че ако не помогне то поне няма да навреди кой знае колко.

    klimentm
  59. 60 Профил на dali_da
    dali_da
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Много и непрекъснато се пише и се правят схеми кой ще управлява, но още по - важно е КАК ще управлява! Какво и как трябва да се променя в България!
    А само от това зависи и колко време ще управлява!
    За сега долавям нежелание за особени промени, по - скоро отново кръпки, което вещае кратко управление!

  60. 61 Профил на plamen6666
    plamen6666
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Пред"Орешарски" предпочитам сегашното положение.Трябва да се започне,а в процеса на управление,ако се наложи,ние ще им покажем ,че не са прави.Така мисля аз.Здраве на всички ви!

  61. 62 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Гневно

    "ГЕРБ не желаят:
    .....
    - да се провалят управленски като "спасител на държавата";

    Защо толкова много министри от РБ? ..... ГЕРБ очевидно искат да си оставят възможност да прехвърлят повече вина за евентуален неуспех".

    Винаги съм твърдял, че Герб поставят своите тясно партийни интереси над държавните/народни интереси. Цял мандат поддържаха статуквото с нищо не правене, за да не трупат негативи. Затова ги мразя!!!!!!!!

  62. 63 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 813 Любопитно

    До коментар [#37] от "cinik":
    Знам, че не сте й фен, но това което казвате е възможно, само ако Фандъкова не се кандидатира.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  63. 64 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#62] от "dobrich":
    Липсваше ни твоята неприкрита омраза.
    Едно от най-градивните вътрешноемоционални качества на индивида.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  64. 65 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 813 Любопитно

    До коментар [#53] от "Румборак":
    Има размазана снимка на Пеевски и приличащ на Горанов човек, разговарящи в заведение, което се твърди че е Марая.
    Ерго, това бил човекът на Пеевски, който пък е човек на Местан, Човекът на Доган, а тук нещата се разклоняват, към Масква или Вашингтон? Според мен е по-скоро Масква, под одобрителният поглед на Вашингтон.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  65. 66 Профил на aryan2000
    aryan2000
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Правителство (или най-малкото парламентарно мнозинство) между ГЕРБ, РБ и ПФ е без алтернатива. Ама наистина без. Вариантът нови избори е безотговорен, а вариантът с подкрепа от ДПС е неприемлив.

  66. 67 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    До коментар [#5] от "Николай Теллалов":

    Винаги съм се учудвал, каква е алтернативата на "по-малкото зло"?
    Според мен е "по-голямото зло"
    Идва ми твърде садо-мазо второто и аз, в случая заедно с автора съм за него.
    Друг е въпроса, че проблемите няма да се решат с хитроумни словесни конструкции, а с хора които ще си заложат главите или нещо друго и ще свършат някаква, в никакъв случай всиката работа.

  67. 68 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    До коментар [#12] от "virtual brain":

    Безспорно мъдро и категорично. Има една-две малки подробности, като кандидатиране, печелене на приемлив процент и веднага след това може да се отнемат и раздават места (кресла дето им викат).

  68. 69 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    До коментар [#58] от "yorddj":

    Съгласен 100%

  69. 70 Профил на Румборак
    Румборак
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ГЕРБЕРИ!

    Битката за България не се изчерпва с едните избори, а последните не дадоха на ГЕРБ резултат, за да управляват сами. При това положение всякакви претенции към тях са неуместни!
    Свалям шапка на Бойко Борисов за търпението му да не отговори: а защо не ми дадохте мнозинство, за да решавам сам?
    Някои се опитват да внушават, че ако не се състави кабинет, вината ще е на ГЕРБ.
    С дългите преговори те показват, че полагат големи усилия. Няма начин кабинетът да се харесва от всички, малките партии имат големи претенции. Но ГЕРБ трябва да покаже, че са готови на отстъпки. По-нататък ще се справяме с резултатите от отстъпките!
    Да смирим бесовете си, ако искаме да имаме държава!
    Генералът го направи пръв!
    ББ и екипа му извлякоха най-доброто от ситуацията и показаха изключителни управленски умения.
    Какво прави ГЕРБ с предложението си за кабинет:
    1. Запазва си най-важните министерства, които гарантират проевропейската ориентация на страната и пускането на европейските фондове, без които сме загубени.
    2. Дава на шумните реформатори най-проблемните сфери – здравеопазване и правосъдие. Като знаят да крещят толкова много – ето, покажете ни как се правят реформи, а ние ще гледаме и ще се учим от вас, нали сте най-умните. (Не забравяйте, че в здравеопазването ДСБ и СДС имат най-много поддръжници. Когато те реформират “своите”, е трудничко да се вдигаш на протести.)
    3. Предлага на АБВ социалното министерство – нали сте модерни социалисти, хайде, оправяйте се с бедните. С този ход ги отделя от БСП и поощрява създаването на нормална левица. Все пак при тях са се събрали много по-нормални хора от онези, които останаха в БСП. И тогава БСП ще трябва да организира протести на бедните срещу министъра на АБВ - хаха. А те все пак се надяват да ги върнат при себе си.
    4. Не си въобразявайте, че която и да е партия може да командва големия индустриален капитал, без да се споразумява с него и да му прави отстъпки. Това го няма никъде по света! Много е вероятно и на нас да се наложи! Въпросът е и той да бъде опитомен, а не унищожен!
    5. ГЕРБ вече промениха тона и стила на политическото говорене – дори само това да е ефектът, никак не е малък!
    6. Резултатът от умния ход на ГЕРБ да не говорят срещу никого, в т.ч. и срещу Пеевски, вече е налице – медиите му спряха да манипулират народа срещу нас. Няма нужда да напомням каква роля имат медиите, нали?
    7. ДПС са ужасени – не само цялата нация, но и всички партии са срещу тях. Затова се чудят какъв сладкиш да предложат, за да се покажат добрички. Трябва да ги докараме дотам да си махнат сами обръчите от фирми. Една по една, с мир и любов. Само това е сладкишът, с който ще ни съблазнят.
    8. Не харесваме този или онзи? Политиката на ГЕРБ е – извличай най-доброто от всеки и го карай да го използва за доброто на страната. Не е нужно да се вторачваш в грешките му, търси доброто в него, защото никой не е само лош. Само такова мислене и действия ще ни обединят, а имаме крещяща нужда от обединение. Това е идеята, това е мисията, това е харизмата на ГЕРБ и Бойко Борисов!
    9. Всъщност парламентът ще гласува каквото и да им се предложи – повечето депутати искат да останат колкото може по-дълго там. И точно затова всичко трябва да се прецени много точно, особено в частта за отговорността, която трябва да бъде споделена.
    10. Дори и да е пропуснато нещо в споразумението, това не означава, че няма да се направи. Спомнете си колко много неща направи ГЕРБ по време на управлението си, без да са ги обещавали! Добрите намерения са едно, реалната възможност да се осъществят – друго.
    За ГЕРБ нови избори са най-лесният път. Но за държавата не са!
    Това са правилните действия за момента, избрали сме правилната партия.
    Но битката не е свършила още! Моля дамичките с претенциите да се оттеглят от фронтовата линия, мястото им не е там!
    Когато се води битка, не е нужно да казвате на генерала, че са му изцапани ботушите!
    И не забравяйте, че в България няма по-застрашен живот от неговия!

  70. 71 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До [#59] нищо не е панацея; пряката демокрация е само механизъм за решаване на проблемите преди те да се закучат или преди някой да седне да печели от тях, честа причина за закучването;
    Само от нас зависи обаче дали ще използваме този механизъм разумно. Впрочем, почне ли се, неволята бързо учи на разум.


    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  71. 72 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До [#67] алтернативата е НИКОЕ ЗЛО, избиране на доброто.
    Стори ми се логично, затова не го уточних.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  72. 73 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Ето го ключът от палатката: "Всеки прави компромис с партийните си интереси – въпросът е да не се прави компромис с базови морални и политически принципи."

    Не може да наречеш "компромис" действие, което е чиста проба предателство на заявените предизборно основни ценности.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  73. 74 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#26] от "popovski31"Поздравления за позицията. Не съм гласувала за ГЕРБ. Хората ,които гласуваха ясно дадоха да се разбере, че докато не станем един отбор, държавата ни няма бъдеще.

  74. 75 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Весело

    "да се търси най-доброто за цялото общество решение"

    Винаги има НАЙ-ДОБРО, но дали наистина е добро, е съвсем друг въпрос.
    Както и в село с възможно най-грозни жени, винаги има една за която всички казват че е хубавица.

  75. 76 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Желаещите любов с Боце и сигурно работно място не са малко Иначе оправдания много...

  76. 77 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    НАСИЛА ХУБОСТ НЕ СТАВА

    (Beatles)

    Life is very short
    and there's no time
    for fussing and fighting,
    my friend.

    I have always thought
    that it's a crime.

    So I will ask you:
    Try to see it my way...

    Нова "къща" няма.

    Голэмо Статукво - таковото Има.
    Вече Четвърт Век.
    Три пъти по толкова... или Четири-пет.

    Какви "800 дни", какви "3-4 месеца", какво боядисване на "къща"
    и защо? Ново пребоядисване на стауквото???

    БКП не ще реформиране на съдебната система.
    Така ГЕРБ не ще... всички са добре... с феодал система.

    Тоест, те не стават.
    Хубост то не е.

    Но са упорити.
    Кротки не са те.

    Престъпни чешити...
    А Народът - зле.

    КЪДЕ ИМ Е ВИЗИЯТА ЗА ЕВРОСЪЮЗНА БЪЛГАРИЯ 2020?

    КЪДЕ ИМ Е ВИЗИЯТА ЗА ЕВРОАТЛАНТИЧЕСКА БЪЛГАРИЯ 2020?

    КЪДЕ ИМ Е ВИЗИЯТА ЗА ЕВРОАТЛАЗИЙСКА БЪЛГАРИЯ 2020?

    В ссср? Лошо, Седларов.

    НЕ СТАВАТ.

    НАСИЛА ХУБОСТ НЕ СТАВА.

    До коментар [#58] от "yorddj":

    Добронамерен анализ, който се опитва да обясни на многобройните критици ситуацията.

    Според мен, ако не си луд или платен комуноид - агитатор,

    не би трябвало да''хвърляш камъни'' по новата още не измазана, трудно съградена къща/може би, колиба/.

    Нормалната реакция на желаещите нова, различна от досегашната посока на управление е толеранс от около 3 - 4 месеца. За този период всичко ще стане ясно.

    Искрени ли са ГЕРБ в афишираното желание за промяна.
    Могат ли от РБ да започнат и проведат нужните на страната реформи.
    Патриоти ли са ПФ или нищо по различно от познатите ни атакисти.

    С две думи: ПО КРОТКО, БЪЛГАРИ!

  77. 78 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 621 Весело

    Правитеството колкото изкара, изкара ! Важното е веднага да се залови заедно с парламентарното мнозинство за приемане на новия избирателен закон и за реформиране на правосъдната система и администрацията ! От там нататък колкото поече сектори успеят да реформират, толкова по-добре ! На добър час с пожелания за успех ! И нито за миг да не забравят, че ние всичко следим и по делата им ще съдим !

  78. 79 Профил на i.i
    i.i
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Интелигентен, безпощаден и много верен анализ на А. Симов:
    "Не гоним Туй, за да дойде Онуй". Така гласеше един от ироничните протестърски летни лозунги в разцвета на зората на умните, красивите и богатите, когато от всеки ъгъл се лееха момичета с голи цици и клетви, че бъдещето ще е светло като новия цвят на косата на Ивет Добромирова. Туй беше Делян Пеевски, а Онуй се символизираше от Искра Фидосова. Лозунгът дори бе записан в енциклопедия на мъдростите на улицата. Бяха магични времена. Богатите и известните преживяваха своя жълтопавиран оргазъм. Това щеше да е утопия - диктатура на малцинството, което завинаги да определя пътеките към бъдещето. Именно в разгара на тези медийни страсти се роди и Реформаторския блок - партията на светлите и блестящите. Те щяха да са носител на светлото усащане за промяна, инкубатор на евроатлантически ценности, кротка мини-политическа утопия, която да съчетае градския нарцисизъм с измислените легенди за героичното синьо минало. И бяха в силата си. Все пак те се бореха срещу всевластната олигархия и не гонеха туй, за да дойде онуй...

    Година и нещо по-късно ситуацията е трагикомична. Всички десни клетви, всички шамански закани се оказаха една огромна розова дъвка, която е произвеждала балон след балон. Реформаторите безжалостно бяха имплантирани като израстък върху слузестото тяло на ГЕРБ и всичко това опаковано с кошмарния етикет "десноцентристко". Всички гърчове и опити на Радан Кънев да имитира независимост, сила на духа и железни юмруци, се прекършиха в мига, в който изключително перверзно и много маниакално именно той бе пуснат по пързалката да съобщи, че следващият премиер ще е Бойко Борисов. (...)

    Моделът, приятели мои, вече се нарича модел "Онуй". Онуй беше възкресено и му беше подписана индулгенция. И заради това Онуй реши да покаже пълно превъзходство над тези, които го приеха за своя пътеводна светлина в името на един вицепремиерски пост и няколко министерски кресла - добави и АБВ в коалицията. Нека да се опитаме да намерим сравнение какво е това за реформаторите. Това е все едно да ги праснеш в челюстта, а после да ги накараш насила да си глътнат зъбите. Всичките им политически кошмари се материализираха на едно място и те просто трябваше да знаят, че когато се заиграеш с Онуй, то никога няма да има милост към тебе. Сложи и Георги Първанов в компанията. Представете си ги на среща на бъдещата коалиция - Първанов, Борисов и Радан - рамо до рамо през вековете.

    Ако си спомняте правилно, ако умишлено не сте погребали паметта си, трябва добре да се сетите как през лятото на 2013 година разни хора обясняваха колко била противоестествена коалицията между БСП, ДПС и "Атака". Някакви високомерни маниаци се изживяваха като господари на иронията срещу управлението и като активни борци със задкулисието. Днес повечето от тези мълчат, защото са виновни за абсолютните си лъжи. Никакви ги няма да се възмущават, когато Онуй не само демонстрира задкулисие, но и разиграва най-перверзните му спектакли. Покрай управлението на Онуй се закачиха повечето партии-еднодневки в парламента, но не виждаме гневно народонаселение. И няма да го видим. Онези, които твърдяха, че не връщат Онуй, всъщност целяха именно това. Онуй се почувства силно, страхотно и непобедимо и заради това завлачи всички в своето ново парламентарно блато. Всички, които приеха играта му, го коронясаха. Измиха му краката.

    Моделът "Онуй" показа колко са били фалшиви клетвите от магичното лято. Всички сега преглъщат и безобразието Лукарски, и интригите на Кунева и наглите гербаджии. Защото очевидно Онуй е моделът, който умните и красивите, тези, които щели да сменят системи, всъщност предпочитат. Онуй очевидно ги кефи, защото няма да видим протест, когато бъде гласуван кабинета. Мисията наистина беше изпълнена. Борисов получава пак премиерското място, а още на втория месец всеки дух на диалог, разбирателство и консенсус ще бъде изхвърлен в мътните води на Перловската река. Онуй просто повече няма да има нужда от маската си, няма да има нужда и от умните, красивите и светлите, които могат пак да потънат в преглъщането на собствената си вина за инжекцията с адреналин на олигархията. Триумфът на Онуй така или иначе вече е пълен."

  79. 80 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Гневно

    [quote#70:"Румборак"]защо не ми дадохте мнозинство, за да решавам сам[/quote]

    Айде стига, стига овча пропаганда.....Герб имаше много повече дупетати и възможности да върши работа през първия и мандат. Но крепеше статуквото...

  80. 81 Профил на 5ar
    5ar
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Само аз ли прочетох само първите 5-6 реда ?

  81. 82 Профил на БСП създаде Пеевски  ГЕРБ го нахрани
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    да - анализа е доста добър

    РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
  82. 83 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4070 Неутрално

    Преговорите значат ли интриги?
    Какво означаваше предложението на Томислав Дончев Радан да става премиер?
    Защо Бацето предложи Лукарски да е министър от квотата на РБ, а не на ГЕРБ?

  83. 84 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2545 Весело

    До коментар [#81] от "5ar":

    Не. Нахвърляните тезисно опорни точки на Смилов са класически пример в жанра. Лошото е, че се сменят по два пъти дневно според вятъра от Банки. Яка ПР-служба го чака.

  84. 85 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    За ситуацията е вредно да няма правителство! За всички участници и подкрепящи на "властта" е шанс и отговорност! За опозицията е тест! Много сериозен! Държавата ни няма интерес за неуспешни тестове! Тя няма ресурс, за да дава още време, за нови избори и тестове! От много време е на червено във всяко отношение!

    goblenka
  85. 86 Профил на georgigv
    georgigv
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Малко като "Игра на Тронове" - всеки дебне всеки и внимава да не се на*ка... Че не се знае следващите избори дали няма да са само след година...

  86. 87 Профил на Kiril Vitqnov
    Kiril Vitqnov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#17] от "Николай Теллалов":

    три поста ,и трите критични без рационално предложение.

  87. 88 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Както знаем ДС все още има силно влияние в нашата политика. Най-големите ми опасения са свързани с Красимир Каракачанов, който може да се опита да саботира бъдещата коалиция дори и с риск да се разпадне ПФ.

    generator
  88. 89 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Весело

    "обвиняват нероденото правителство, че е зависимо от ПФ ("нацитата, фашистите" – за да е по-пиперлия аргументът)"

    Уважаеми господин авторе, понеже си (уж) политолог, би трябвало да си забелязал, че в последните години в БГ се направиха доста лоши компромиси. Първият беше с една антисистемна популистка партия на един бивш престъпник (не че има бивши престъпници), която сега е център на политическия живот в държавата. Този феномен го няма никъде в Европа. Сега вече тази партия е новата нормалност за нас. Следващата стъпка явно е да се легитимира една антисистемна националпопулистка партия.

    Когато Атака се пръкна в 2005, сегашният модерен патриот, шефа на кабеларката, беше част от нея, част от нейната идеология на омразата и изолационизма. Този човек не се е променил с магическа пръчка през 2014. Фашизмът си е фашизъм, господин авторе, дори и да го сложиш в целофана на модерния патриоризъм! Няма как да е добър или лош в зависимост от това дали в момента ти играе по свирката. Атака и НФСБ са едно и също нещо, няма как едното да е добро, а другото да е лошо! Също както няма как нацитата в Украйна да са добрите, а тези в Кремъл да са лошите. Все са си нацита!

    В БГ се преминава към следващата фаза на легитимиране на крайно недемократични партии. И тази легитимация ще ви изиграе много лоша шега на вас местните либерали и демократи, защото изведнъж ще се превърне в новата нормалност, пък и в център на политическия живот в държавата! Нека да завърша с пророческите думите на Местан от днес:

    "Когато добрите правят лоши неща, те не са лоши, защото се правят от добрите. И тази идеологема за добрите и лошите ще изиграе лоша шега на българската политика и на българската демокрация"

    Политолог бил, че и с два доктората. Смях в залата!!!

  89. 90 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#5] от "Николай Теллалов":

    Този пропуснат според теб вариант е добрата стара тройная - това вече го изплюхме

  90. 91 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#89] от "fortunes":
    Когато обявяваш един доцент по политология, че не разбира нещата като теб, има опасност да се поизцапаш по неприличен начин. Според теб политологът, ако е професионалист, трябва да се бори за правителство без ГЕРБ, ПФ, АБВ, АТАКА и (логически следва) - без БДЦ. Очевидно искаш правителството да е само от РБ, а такъв привиден фундаменталист е само Иван Костов, който нанесе два унищожителни, но „много принципни“ удара върху СДС и синята идея изобщо. С това, отложи възстановяване на автентичната десница далече във времето. Този тип принципност, която се разминава тотално с реалността, води до противоположния резултат – възпроизводство на олигархическия модел на управление. Та да те попитам, тъй като се пишеш по-политолог от професионалистите, кажи коя коалиция би трябвало да защитава един доцент по политология. Изброй партиите, кажи защо те ще управляват по-добри, обясни как ще управляват безпринципно. Ако не можеш, приеми, че съм те нарекъл тъпо ДС ченге и започни да коментираш въпросите, свързани с охраната на реда и престъпността.

  91. 92 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#91] от "авторът":

    Първо,

    "възстановяване на автентичната десница"

    видяхме как се възстанови автентичната десница, като излъга голяма част от избирателите си и пристана на един престъпник, заради постове.

    Второ,

    "Та да те попитам, тъй като се пишеш по-политолог от професионалистите, кажи коя коалиция би трябвало да защитава един доцент по политология."

    Аз не се пиша за по-политолог. Аз само казвам, че този "доцент" по политология защитава появата на мейнстрийм фашистка партия в БГ. А иначе, прочети анализи от професор по политология като Дайнов. Той много ясно каза какво трябваше да се прави. В настоящата ситуация, РБ трябваше да настоява за нови избори. В този случай ГРОБ щеше да лъсне във връзката си с ДПС и щеше да отиде в историята. На новите избори РБ шеще да е първа политическа сила със сигурност! Сега вече е късно, мандалото хлопна за "автентичната десница" в БГ за много време. След изключително некомпентентното управление на новото (старо) правителство, в БГ ще управляват или фашистите от "модерния патриотизъм" или някой радикален ляв като Сириза в Гърция.

    Трето,

    "Ако не можеш, приеми, че съм те нарекъл тъпо ДС ченге и започни да коментираш въпросите, свързани с охраната на реда и престъпността."

    Отговорих ти, така че тъпо ДС ченге да викаш на Вожда си агент знаеш кой.

  92. 93 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#91] от "авторът":

    "възпроизводство на олигархическия модел на управление"

    И да добавя. Олигархичният модел на управление пак се възпроизведе, бъди спокоен. Всички олигарси са щастливи от новото правителство. Ще слушкат и ще папкат от еврофондове и бюджетни средства. Пък и няма да се бият много, щото Капо ди тути капи е пак главен координатор на олигархията.

    Хайде, със здраве и прав ти път!

  93. 94 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#92] от "fortunes":
    „В настоящата ситуация, РБ трябваше да настоява за нови избори. В този случай ГРОБ щеше да лъсне във връзката си с ДПС и щеше да отиде в историята. На новите избори РБ шеще да е първа политическа сила със сигурност!“ Бих се радвал, ако станеше това, но мисля, че би се получило съвсем друго:
    1. РБ щеше да бъде обвинен в безотговорност към възстановяване на спокойствието в държавата. В резултат щеше да се свие до рискови за влизането му в парламента размери ивероятно би се разпаднал на съставните си части.
    2. Двете националистически формации щяха да набъбнат допълнително, давайки „ясни и близки до хората“ решения.
    3. ГЕРБ нямаше да се коалира с ДПС и да се подложи на критиките на РБ. Борисов е политикът от 1989 до днес, който от суета или неувереност, но се интересува най-много от критиките на другите, включително гражданите. Така че правителството нямаше да ес състави и вината за провала му щеше да се прехвърли върху РБ. Така ГЕРБ щеше да монополизира дясното и да дискредитира окончателно РБ пред ЕНП.
    4. БСП щеше да каже, вижте ги, искат власт, а не могат да управляват и щеше да намери куража да излезе отново пред хората като стабилен изход от кризата. В резултат, би получила от 5 до 8 % повече- тя или . Част от тези проценти биха отишли и към АБВ.
    Извод: тази безкомпромисна тактика би завършила с подобен парламент, в който 6 от днешните партии си поделят гласовете за РБ.
    Казаното от теб ме накара да преоценя последната статия на Дайнов. Тя е хубава, ако се чете извън времето и мястото – така, по принцип. Но ако се приложи този фундаменталистки подход у нас и сега, би се нанесъл последен удар върху останките от автентичната десница, която стои в ядрото на РБ. Винаги в писанията на Дайнов остава едно червено петно – онова, което го свързва с автентичната БКП.
    Научи се да уважаваш професионализма. Едно е да коментираш политиката като компетентен фен, друго е да си добър политик –много от ходовете, които за фена са печеливши, са пагубни, ако се приложат.


  94. 95 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#94] от "авторът":

    Предполагам, че ти "авторът" си и авторът на статията, щом толкова си загрижен за авторовата репутация на професионалист (между другото, той не е политолог, а конституционалист). Но дори и да не си, твоят списък с вероятностите, в случай, че имаше нови избори, е точно толкова вероятен, колкото и моите констатации. Аз, разбира се, не съм съгласен с твоя списък от вероятни събития. Както и да е, това вече са невъзможни състояния, историята пое по друг път. Относно това, което ще направи новото правителство, дано наистина да е най-супер доброто и бързо и ефективно действащо от прехода насам, но аз съм ИЗКЛЮЧИТЕЛНО скептично настроен, че ще е дори малко добро, след като вече видяхме какво може (поне 70% от него + министър председателя). Да видим! Бъдещето ще е най-добрия съдник за ефектнивността на различни политически стратегии в крайна сметка. Ако това правителство се окаже наистина добро, ще ти напиша с моите дълбоки извинения!

    А относно "Научи се да уважаваш професионализма." Спокойно, аз уважавам професионализма на истинските професионалисти. Но авторът (ти или не), за съжаление, ми се струва, че е пълен аматьор по отношение на политическите стратегии. А по отношение на прфесионализма, ти сигурно си много доволен от новото правителство, пълно е с професионалисти, а?

  95. 96 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#95] от "fortunes":
    Не съм авторът на статията - така се подписвам под всички статии, за да ме вземат лично коментаторите. 
    Бих ти препоръчал да се поставиш на мястото на политика, който трябва да съставя правителство (по принцип). Да си представиш с кои колеги ще работиш, кой ще ти опонира, какви са зависимостите им, какви са прийомите им за дискредитиране, какво е равнището на гражданите, които подкрепят вас или опонентите ни и пр. Това прави нещата неузнаваеми. Това не е партия шах, в която ако съм бил прав, ще си проличи от резултата, тук може да си прав и никога да не можеш да го докажеш. При сложни обстоятелства като в България и ако си честен, имаш два избора – да се стремиш да направиш най-доброто при съществуващите обстоятелства или да абдикираш публично и да оставиш статуквото необезпокоявано. Не казвам, че правителството ще прави непременно първото, но още щом видях резултата то изборите, аз не съм си и представял много по-добро правителство. За мен доброто правителство в този момент може да прави всякакви компромиси, с изключение на два – да не допуска нови ядрени мощности (особено ако са руски) и да се спре Южен поток, освен ако ЕК не настои и то при изгодни за него условия. Накратко – последователно освобождаване от енергийната зависимост от Русия. Без това – всичко останало е въздух и прах. А във вътрешен план - лустрация и електронно гласуване (поне от чужбина).


  96. 97 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#96] от "авторът":

    "Бих ти препоръчал да се поставиш на мястото на политика, който трябва да съставя правителство (по принцип)."

    Добре де, ти професионален политик ли си тогава, щом ми препоръчваш да анализирам ситуацията по този начин?

    "За мен доброто правителство в този момент може да прави всякакви компромиси, с изключение на два..."

    Твърде жалко тогава. Има много други важни неща, с които не трябва да се прави компромис. Точно защото не трябва(ше) да се прави компромис и с тези други неща, участитето на реформаторите в правителството ще е провал с големи и лоши последствия за България.

    Както и да е. Започваме да се въртим в кръг. Разбрах гледната ти точка. Да се надяваме, че България ще види по-добри времена...

  97. 98 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До [#90] този пропуснат вариант е ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK