Подкрепете Петър Москов! Докато е тук…

Здравният министър Петър Москов

© Юлия Лазарова

Здравният министър Петър Москов



"Дневник" препечатва коментара от личния сайт на политолога Огнян Минчев. Редакцията ще публикува и други мнения по темата.


Преди няколко години ме поканиха заедно с няколко колеги на дискусия за реформи… На място се оказа, че трябва да даваме съвети на социалния и на здравния министър как да реформират секторите си. Започнах да говоря неуверено – "Г-да министри, не съм специалист по проблемите на вашите ресори… Но доколкото вече 30 години се занимавам със системен анализ и публични институции, мога да препоръчам следното… Г-н здравен министър, вашата система се реформира по парадоксален начин  – отгоре надолу. Създадени са луксозни клиники… Уреден е статутът на елита на лекарското съсловие… В някои области имаме елитни здравни услуги… Фармацевтичните компании – доставчици работят при устойчив комфорт… Но една къща не се строи от покрива надолу – започва се от основите и се покрива накрая… Ако искате да реформирате здравната система, трябва да започнете от най-долу – от бързата помощ…"


Министърът ме погледна, присви очи и каза – "Вие чувате ли се какво говорите? Да инвестирам аз в Бърза помощ, за да се обаждат циганите и да разкарват линейките нагоре надолу, това ли препоръчвате…?" В този момент разбрах, че реформа няма да има – няма как да има, след като подобни аргументи определят гледната точка на ресорния министър. Спомних си за този случай след като социалните мрежи избухнаха срещу




"дискриминационното" изказване на Петър Москов


по повод побоите над лекари от Бърза помощ.


Аз не искам да споря с блюстителите на публичния морал и със защитниците на малцинствените права, които живеят в центъра на София и наблюдават нарушенията на човешките права в места като село Врачеш по телевизията. Не искам да споря не за друго, а защото споделям тяхното мнение – не може граждани да бъдат лишавани от медицинска помощ заради етническата си и въобще – общностна принадлежност. Това казах и на министъра преди няколко години, когато той високомерно отказа да реформира Бърза помощ за да не "обслужва циганите на повикване" (цитирам). Но не мога и да заема


позицията на правозащитния щраус


– да съблюдавам строго публичното говорене да бъде политически коректно, а срамежливо да извръщам очи от една брутална действителност на насилие, беззаконие и произвол, отговорността за която не е на едно малцинство, на едно или друго гето, а на всеки един от нас, членовете на обществото и гражданите на държавата. Да, наша е отговорността, наша е и вината.


Ние няма какво да отговорим, ако децата и внуците ни ни попитат: Знаехте ли, че стотици, хиляди възрастни хора в селата и малките градове са пребивани, ограбвани и изнасилвани практически безнаказано в продължение на десетилетия? Знаехте ли, че цели региони в България запустяват просто защото дребната престъпност е достигнала мащаби, при които е невъзможно поддържането на нормална делова дейност – земеделска, търговска, индустриална? И че там, където няма делова дейност, няма работа, няма ред, няма прехрана… няма население… Знаехте ли, че тази дребна престъпност се неглижира и толерира от едрата престъпност, контролираща държавата? Знаехте ли, че стотици, хиляди деца не ходят на училище или ходят там само формално…?


Протестираме за това, че здравният министър отказал да изпраща екипите на Бърза помощ на места, където могат да бъдат бити и унижавани… Има ли стотина – двеста правозащитници и блюстители на либералните ценности, които биха се качвали в продължение на един месец – един месец! – на линейките, пътуващи към места като Врачеш? Защо лекарите от Бърза помощ да плащат цената за това, че ние сме


либерално общество в условията на бедност,
безхаберие и абдикиране на държавата


и общественото мнение от язвите на заобикалящата ни действителност? За пръв път от много години насам имаме министър, който поема публична отговорност за промяна в здравната система – не се скатава, не се измъква с общи фрази и мъгляви обещания. Москов пое отговорност. Може да не ви харесва начина, по който го е направил – дайте му кредит за отговорността.


Всеки, който е имал досег със здравеопазването вижда много добре, че тази система се срутва отвътре, разпада се на съставните си части поради несъвместимост на принципите, върху които е изградена с практиките на всекидневното си съществуване. Бързата помощ е най-отпред – на "фронтовата линия" срещу едно бедно и болно общество, ограбвано от своите елити – включително и от елита на здравеопазването.


Да посмееш да реформираш Бързата помощ означава да сложиш пръст в раната, да започнеш да разриваш Авгиевите обори, да започнеш да търсиш твърда основа за нов градеж. Подкрепете Петър Москов! Не зная дали ще може да се справи с предизвикателство от този порядък – реформа в българското здравеопазване. Но той поема предизвикателството. Неговите предшественици не го направиха.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (203)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на true_original
    true_original
    Рейтинг: 381 Неутрално

    големец е Минчев, слава Богу, че има българи като него !

  2. 2 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 502 Неутрално

    !!!

    БХК като напишат декларация в подкрепа на пребит лекар - тогава може и да си променя мнението за тях. Дотогава - у лево

  3. 3 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Глупости! Само с налудничави и ксенофобски изявления надали ще успее.

    Вместо да се изцепва, че лекарите няма да ходят в ромските махали, по-добре да беше помислил и предложил адекватна защита за тях в тези ситуации. Във властта тъкмо на министъра е да създаде звено за охрана, което би било полезно в доста ситуации.

    Но е по-лесно и по-популярно поведението му сега, признавам, кой ти търси рационалност... популярността е важна. Ето - дори се споделя от други популярни говорители, царе на правенето на нищо.

  4. 4 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    След тази тирада вече е официално: това правителство и апологетите му ще докарат обществото до гражданска война и междуернически конфликт...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Искам само да напомня, че гарантирането на безопастността на лекарите и наказването на побойниците е работа на полицията и тази полиция отговавя на същото правителство от което е част въпросният министър.

  6. 6 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    ЕДин път да съм напълно съгласен с О.Минчев!

  7. 7 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 426 Неутрално
  8. 8 Профил на nik34
    nik34
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Това е точната дисекцията на нашето общество и на неговата публичност днес. Браво на Огнян Минчев !

  9. 9 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Айде стига с тези глупости за дискриминация, Бърза помощ как ходи по турските села, защо там не ги дискриминират. В квартали , които е опасно за състава на линейките не трябва да стъпва екип, без значение от етническият състав.

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#4] от "fortunes":

    До гражданска война го докараха демоните, които 25 години развъждат орките като има дават детски, майчински, помощи всякакви, ТЕЛКове и т.н. и т.н.
    Като залагаш етническа бомба, много ясно че един ден ще гръмне!
    Въпросът е КОЙ заложи етническата бомба?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8289 Неутрално

    ''Подкрепете Петър Москов!''
    Имаше един филм "Подкрепете местния шериф."

  12. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    До коментар [#3] от "polux":

    А кой да плаща за тая охрана?

  13. 13 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    А, не! Не подкрепям нито Москов, нито Огнан Минчев този път! Този крив път води право във фашизма. Ще подкрепя министъра на вътрешните работи, когато изпрати полиция в гетото, когато изкара полицията да патрулира нощем по улиците, когато уволни всички корумпирани и некадърни полицаи и назначи такива, които защитават населението в подопечните им села и могат за половин час да заловят извършителя на битово или криминално престъпление в селото или квартала. А пък Москов ще го подкрепя, когато лекарите от БП идват навреме и са компетентни.

  14. 14 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    [quote#6:"SSmart"]ЕДин път да съм напълно съгласен с О.Минчев!


    Ееее, един път и ти да кажеш нещо смислено.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  15. 15 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#12] от "niakoi_si": Този, който иначе ще плаща за повредено оборудване, отпуск по болест, заместване или нематериални вреди за пребити лекари. Просто със звено за охрана ще се претотвратяват вреди, които иначе така или иначе плащаме всички, а вероятно ще се предотвратяват и други нарушения на обществения ред. В съдебната система има такова, в екологията - също, не виждам защо да няма в спешната помощ. Но разбира се - далеч по-лесно и популярно е да викаме нещо с блеснал поглед по циганите....

  16. 16 Профил на sarasota
    sarasota
    Рейтинг: 374 Гневно

    Всички от БХК да завърщат медицина и да отидат да работят в бърза помощ и да ходят само в циганските гета. ЕЙ, БЪЛАРИ...СТАНАХТЕ ЦИГАНСКА ДЪРЖАВА...... Я СЕ ОПОМНЕТЕ И ДРЪЖТЕ МАЛКО ЗА НАЦОЯТА СИ ......НЕ ИЗПРОСТЯЯВАЙТЕ....

  17. 17 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#3:"polux"]Вместо да се изцепва, че лекарите няма да ходят в ромските махали, по-добре да беше помислил [/quote]

    Единствената грешка на Москов , е че употреби ромски /цигански махали, това не трябваше да го прави, а само да беше казал на опасни места без да конкретизира кои са тези места, той самият да организира поротест на докторите срещу себе си и да обяви , че е с вързани ръце и нищо не може да направи и е длъжен да се събрази с гилдията. Не , че не е прав , но е слаб политик , а в политиката се иска ловкост за да прокараш идеите си.

  18. 18 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    За сега го подкрепяме

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Имам приятелско семейство в старозагорско. Пенсионери които изповядват поговорката, "залудо работи, залудо не стой". Собственици са на няколко декара овощна градина. От години са я оставили на самотек. Питам ги, защо. Щото циганите ще избрулят всичко докато плодовете още са зелени.
    Такива ми ти работи.
    С две думи, прав е Москов! Питайте лекарите от бърза помощ а и не само те, дали го подкрепят или да.

  21. 21 Профил на nye
    nye
    Рейтинг: 426 Неутрално

    под съседната статия вече водих спорове и дискусии, така че тук няма да го правя, единствено искам да кажа, че Минчев е прав. нещата не са черни и бели, истината е някъде по средата ...

    http://postclamores.blogspot.com
  22. 22 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Подкрепям с две ръце и два крака!

  23. 23 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Когато някой е дошъл да помогне, не го нападаш ! Толкова ли не може да се вдене тоя простичък факт от тия псевдо-организации ?
    Подкрепям Москов. Искам тия цинагани да се държат като хора, когато им се помага. Баси криворазбраната "защина на правата на малцинствата"

  24. 24
    Mark Twain
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  25. 25 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    До коментар [#12] от "niakoi_si":

    Охраната ще плащаме всички ние,данъкоплатците,които в даден момент непременно ще имаме нужда от Бърза помощ за себе си или близките си!
    Не знам само защо ЕЛЕКТОРАТЪТ ОТ РОМСКИ ПРОИЗХОД на БСП,ДПС,ББЦ се чувствува безнаказан и под закрилата на БХК и подкупните адвокати,които водят дела в Страсбург за етническа нетърпимост !Нека по-добре последните да плащат от ПАРТИЙНИТЕ СИ СУБСИДИИ и охраната и исковете срещу България !

  26. 26 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    [quote#6:"SSmart"]ЕДин път да съм напълно съгласен с О.Минчев![/quote]
    И аз съм съгласен!Безрезервно вярвам в здравния министър.И никакви социални и други мрежи не могат да ме разколебаят ,че предприетите управленски решения от г-н Москов са в ДЕСЯТКАТА.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  27. 27 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#13] от "spiegel":

    + от мен.
    Учудена съм - точно онези, които най-люто искат "България в Европа" и подкрепят всяка "евроатлантическа" приумица, показват в коменарите си по казуса Москов най-антиевропейско, скандално, фашистко и расистко мислене! Като искате "в Европа", научете се на някоя и друга "европейска ценност"! Те се борят с всички сили да изтрият петното Хитлер от челата си, а вие тук подкрепяте скандалните приказки на поредния смешен популист!
    Вместо да му пеете химни, излезте да го питате какво смята да направи, за да имаме най-после истинска спешна помощ! После да им трепери на медицинските екипи - първо да осигури, че изобщо има такива! Защото в момента няма!

  28. 28 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Браво на Москов !!!
    А лекарите от Бърза помощ , дори по кодекса на труда не могат да бъдат наказани, ако откажат , защото НЯМАТ УСЛОВИЯ , пречи им се - да ИЗПЪЛНЯВАТ служебните си ЗАДЪЛЖЕНИЯ !!!!

    BIG AL
  29. 29 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Не разбрах, какви са точно тези реформи в здравеопазването. Линейките да ходят в циганските махали, това ли са великите реформи?

  30. 30 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#17:"Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/"]Не , че не е прав , но е слаб политик , а в политиката се иска ловкост за да прокараш идеите си.[/quote]

    Има някаква възможност това негово отчаяно и политнекоректно действие /което подкрепям като гражданин/ да доведе до нещо положително. Силно атакуем е, че изказването му е реално силно дискриминационно и като нищо някой го осъди. Нищо не се губи - в най-лошия случай той сдава поста и нищо не се променя.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  31. 31 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Петър Москов има моята подкрепа, не само на изборите. Дано успее в повече от начинанията си.

  32. 31 Профил на emi1ian
    emi1ian
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Министър Москов назова проблем конкретно и ясно.

    Таксита не приемат адреси и курсове на подобни места, защо никой не реве срещу тях?
    Защо ЧЕЗ са качили електромерите в тези райони на стълбовете и ги проверяват с кран и охрана?

    Стига с този етнически мир и подобни кухи фрази... няма роми, турци, арменци... има български граждани. Законите са за всички.

  33. 33 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Дори не прочетох статията и веднага казвам твърдо ДА само заради заглавието. Критикувал съм и то доста жестоко Петър Москов, виждам и някои неприятни черти в характера му но ВЕЧЕ започвам макар и плахо да го уважавам:

    Първо, защото има смелостта да стане министър и да се заеме с отговорността за една реформа в здравеопазването. Въпреки огромните проблеми които има там, още по огромните интереси които ще бъдат засегнати и гарантираната съпротива на всички дори на професионалните му колеги чиито интереси също ще бъдат засегнати.

    Второ, заради смелостта да застане зад колегите си от Бърза помощ /и не само там/ които буквално са малтретирани от едно малцинство. Направо вече развилняло се заради безхаберието на държавата и тънките сметки на политиците. Не се поколеба да каже и направи неща които МНОЗИНА ще използват като повод за нападки водени от фалшива хуманност и криещи се зад членове и параграфи. Но съм сигурен, че още повече ще го подкрепят включително от медицинското съсловие които директно страдат.

    Искам хора които вършат работа а не празни плямпала. Когато видя такива ще ги подкрепям независимо от коя политическа сила са.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  34. 34 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2962 Неутрално

    Министърът има право!
    Като работодател той е длъжен да осигури БЕЗОПАСНИ и здравословни усложия на труд!
    Защото иначе всеки пребит или напсуван лекар и санитар може да го осъди!
    Останалото е просто наливане на вода в етническата мелница на Местан...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  35. 35 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 322 Неутрално

    То е ясно, че циганите са неосигурени и викат линейка за кихавица. Просто това им е начина на лечение. Всички са болни и с ТЕЛКове.
    Прав е министъра - при инцидент трябва да си платят гяволъка по един или друг начин.

  36. 36 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Баща ми живее в село с много цигани. Ако, не дай си Боже, му се наложи да извика бърза помощ и тя му откаже поради тази причина, нека г-н Минчев пак ме призове да подкрепя министъра!

    Подкрепям Москов и реформаторите в усилията им за промяна и реформи, склонна съм дори да преглътна някои компромиси, които направиха, но това му конкретно предложение не е начинът да се променят нещата към по-добро. Трябваше да поиска обществена и политическа подкрепа, а не да въвежда дискриминационни мерки.

  37. 37 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1008 Любопитно

    До коментар [#27] от "Green Day":
    [quote#27:"Green Day"]Учудена съм - точно онези, които най-люто искат "България в Европа" и подкрепят всяка "евроатлантическа" приумица, показват в коменарите си по казуса Москов най-антиевропейско, скандално, фашистко и расистко мислене[/quote] Ако у нас е имало "фашизъм", нямаше да има нито един евреин или циганин!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  38. 38 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 531 Весело

    От десет му давам 9т ..... изглежда най свестен !

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  39. 39 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    Рядко добър анализ, удрящ право в целта. Така си е, ако погледнем на "бързата помощ" като една миниатюра на държавата, то тогава става ясно, че проблемите реално са едни и същи и решаването им не бива да се отлага. Прав е авторът, че една сграда (държава) се строи отдолу нагоре, и липсват ли основите, нищо не излиза от цялата работа.
    Лошото е, че когато за първи път се появи министър, който е решен да се заеме с основите, отвсякъде се нахвърлят да го плюят, та чак се питам, кой има интерес нещата да си останат такива, каквито и досега, без никаква промяна?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  40. 40 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Подкрепям Москов, дори съм гласувал точно за него, но неговите изказвания са смущаващи. Това, което задължително трябва да направи е да предложи промени в наказателния кодекс за по-тежки наказания на тези които нападат, а и по някакъв друг начин пречат на работата на лекарите - не знам дали досега го е сторил. Вярно, че за стабилността на правителството е нужна подкрепата на ПФ, но не отива на министър от РБ да свири музика за техните уши.

  41. 41 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#10] от "Bulgarische Motoren Werke":
    Как кой е заложил етническата бомба? - Тато - искаше да се покаже на света колко е "демократичен". Плащаше, и до сега се плаща, за количествено производство на негодна човешка продукция...

  42. 42 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Хайде *3*,*4*,*13*,27* марш по линейките с една брадва в ръка да пазите екипите!
    Ако посинят ВАШАТА жена по време на работа какво ще направите,амсалаци!

  43. 43 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#36] от "murttle":......

    Татко ти живее до цигани ... и ти израсна с цигани!?
    Нема лошо бре моме,влизам ти в положението..

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  44. 44 Профил на Пламен Николов
    Пламен Николов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Да посмееш да реформираш Бързата помощ означава да сложиш пръст в раната, да започнеш да разриваш Авгиевите обори, да започнеш да търсиш твърда основа за нов градеж. Подкрепете Петър Москов! " Наистина ли ? Ако да посмееш в България , е равно на Левски, егати държавата сме. Ние не сме народ , а мърша...... Срам ме е , че оставих сина си в тази помия.

  45. 45 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#37] от "Съсел и други натикаха държавните пари в КТБ!":

    Може да не е имало, но занапред явно ще има! Гледайки колко хора с какъв кеф прегръщат всяка подадена им фашистка сламка!
    БХК са прави - наказателната отговорност е ЛИЧНА! Тя не може да се носи от квартал, махала или етнос! Щом някой бие лекари - има МВР и полиция! А не ТЕ да си бъркат в ушите и да толерират престъпността, а ТОЙ (здравния министър) да взема криви и неадекватни мерки, което изобщо не му е работата!
    Ако моят крайно тъп и агресивен съсед - чист българин - утре пребие лекар (напълно способен е да го стори), аз ли трябва да остана без спешна помощ, че живеем на един етаж?
    А ако не - защото ние сме българи, а те - цигани - къде ви отиват тогава "европейските ценности", мили десни, модерни, западни, съвременни кометиращи?

  46. 46 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 648 Весело

    Този призив за подкрепа е насочен към герберите, нали г-н Минчев?

    Само че, те милите не знаят какво да правят. От една страна набутаха най-мръсните и безбюджетни ресори (здравеопазване, правосъдие, образование) на РБ за да имат оправдание, но за зла участ министрите Иванов и Москов се оказаха дейни и смели хора. И сега герберите са в безизходица

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  47. 47 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 738 Неутрално

    отговорността за която не е на едно малцинство, на едно или друго гето, а на всеки един от нас, членовете на обществото и гражданите на държавата. Да, наша е отговорността, наша е и вината.

    Този май много е гледал ,,Актуална антена" преди години. Там водещият винаги завършваше с думите - ,, Всички сме виновни"

  48. 48 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    Минчев защо се прави на улав?

    Москов не само е "политнекоректен", а той погазва основни конституционни норми и още куп закони!
    Плюс, че нагазва в блатото "някой", па бил той и министер, да определя кой и по колко да си получи от правото, което му се полага.

    И вместо да защитава Москов - Минчев да се обърне към колегите му.
    Колегата от МВР, например. Което МВР в задълженията си има и прословутата превенция, и задължението да излови и предаде на съответните "органи", (пустото му и комунистическо клише, което ви пробутват и днес още!), посегналите не само срещу екипите на Бърза помощ, а и на енергото, на ВиК ... списъкът е дълъг!
    Та хем да се накажат посегналите - хем и другите да се усетят, че ако посегнат - няма да им се размине.
    Минчев да се обади и призове Пролуратурата да си върши работата също, а не да се ошумулява като прасе на Мачу Пикчу у царевичака!
    А не да ми оправдава Москов с някаква си "реалполитик", ръйшли!

  49. 49 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2782 Неутрално

    За бой са журналята, които изобщо обръщат внимание на такива като БХК.
    Твърда подкрепа за Москов.

  50. 50 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#43] от "Бай Иван":

    Като ви чета, бай Иване, май на вас някой трябва да ви влиза в положението.

  51. 51 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Пожелавам успех на Москов.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  52. 52 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Аз така и не разбрах кое точно е "дискриминационно" в изказване на Петър Москов!!!
    Това ,че той защитава своите служители за които носи отговорност.
    Нека и всички цигани понесат своята отговорност, да спазват законите и се държат цивилизовано!
    Подкрепям го!

  53. 53 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#36:"murttle"]Трябваше да поиска обществена и политическа подкрепа, а не да въвежда дискриминационни мерки[/quote]
    Как точно тази "обществена и политическа подкрепа" ще неутрализира ефекта от сцепената глава на някой медик?

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  54. 54 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    Може да се предложи към екипите на "Спешна помощ",тръгващи на рискова мисия,да се включва регионален представител на Хелзинкския комитет,облечен в бяла манта,който да осъществява контактите с туземното население и да следи за спазването на правата му.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  55. 55 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 568 Неутрално

    [quote#3:"polux"]Вместо да се изцепва, че лекарите няма да ходят в ромските махали, по-добре да беше помислил и предложил адекватна защита за тях в тези ситуации. Във властта тъкмо на министъра е да създаде звено за охрана, което би било полезно в доста ситуации. [/quote]

    Това като охранително звено към Министерството на здравеопазването ли го виждаш? И кой ще поеме разноските за подобно звено? Съгласен ли си да ти увеличат здравните вноски, че да издържаш подобно звено?

    Nec vitia nostra nec remedia pati possumus ...
  56. 56 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Също искам да добавя, че според скромните ми наблюдения, идеята на г-н министъра тук среща подкрепа най-вече от хора, които го подкрепят най-вече заради изказванията срещу циганите. Ако тръгне да прави действителни реформи, тази подкрепа ще се изпари.

  57. 57 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Подкрепям!!!

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  58. 58 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    Москов винаги съм казвал, че беше по-добра кандидатура за шеф на ДСБ от Радан Кънев. Но пък нямаше да стане министър. Всяко зло за добро. Сега има голям шанс за реформи в здравеопазването.

    Gunter glieben glauchen globen
  59. 59 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    Подкрепям Москов.
    Думите му се нуждаят от политкорекна редация, но само от редакция. Смисълът да се запази.

    подпис
  60. 60 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    До коментар [#52] от "Да бе да":
    Аз така и не разбрах кое точно е "дискриминационно" в изказване на Петър Москов!!!
    Това ,че той защитава своите служители за които носи отговорност.
    **************************
    Абе, вие чувате ли се?
    Ами ... дискриминационно е това, че Москов си решил, че тук или там няма да ходи Бърза помощ.
    Това да не му е дъщеря му, та да и забрани да ходи някъде?
    Или да разреши? Тий, великият началник!

    А за отговорността - да се нарече министър на лекарите, а не на здравеопазването. Та да се знае!
    А на циганите да им се отнемат личните карти! На които посочи Москов!
    Нали за тях няма да се отнася ни Конституция, ни закони ... та какви граждани са те? Защо имат тапия? Да им се отнеме и край!

  61. 61 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 950 Неутрално

    "Правозащитниците" грешат.
    Да биеш хората не е човешко право , нито да се държиш като стадо бабуини , това е бабуинско право и само бабуините имат право да се държат като бабуини , циганите понеже се твъди , че са хора имат човешки права , не бабуински.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  62. 62 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ей, доживяхме! Местните либерали и демократи да припознават "аргументите" на обикновен скинхед. Още грантове за този вИлик мислител, за да громи циганизацията?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  63. 63 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    [quote#27:"Green Day"]Като искате "в Европа", научете се на някоя и друга "европейска ценност"! [/quote]
    Ами виждаме ги на практика европейците: от Франция връщат обратно циганите, в Англия въобще не ги искат и приемат твърди закони с които заради циганите страдат и нормалните българи, в Холандия където цигани и турци буквално заляха едно градче идва кмета тук да ни моли повече да не пращаме такива, навсякъде силен ръст на популистки и крайно десни партии и движения които черпят сила именно от този проблем...

    Тепърва Европа ще разбира каква напаст е това и ще взема драконовски мерки защото "мултикултурното общество" се оказа пълен провал. Разни псевдо интелектуалци си изсмукваха от пръстите теории напълно несъобразени с реалностите на живота, видяхме резултата им. Не може да си вкараш обора в къщата и да ти остане чисто и светло, тези неща навсякъде са разделени.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  64. 64 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#53] от "avatar":

    Лесно. Да свика циганските барони, да им ги каже тези неща, но не публично. А публично да поиска ресурс от МВР и правосъдното министерство. Да поиска спешни законодателни промени, които да увеличат наказанията за нападение срещу медицински лица. Да преразгледа реда за повиквания. Тук пишат, че циганите имали навика да викат бърза помощ за щяло и не щяло. Дълбоко се съмнявам, че го правят само те, но тъй или иначе, лекарите да отказват да ходят за случаи, които не са спешни. И други мерки могат да се предприемат, не съм специалист, но не искам да плащам по присъди срещу страната си за дискриминация и расизъм.

  65. 65 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Колко пари ни струват циганите? Като изчислим загубите от неплащане на данъци и осигуровки, всички видове помощи, щетите от безбройните кражби и покриването им, разходи за арести, следствия и дела, престоя им в затвора, гледането на изоставените им деца, болничното им лечение, разнасянето на болести, неплащането на ток и вода, програмите за интеграция, делата в Страсбург и т.н. Сметката от преките и косвени разходи за издръжката им надхвърля 10 милиарда лева на година. Ето защо сме бедни...

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на k.walther
    k.walther
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Колкото и да съм толерантна , извинявам се много, ама е време да престанат циганите/ромите(или както искат да се наричат) да се правят на жертви, които са подтискани и дискриминирани! Време е да поемат и те отговорност, да се интегрират в обществото, да си плащат данъците, да спазват законите, да се образоват и да допринесат за нормалното съвместно съжителство с останалите граждани,независимо в коя държава се намират. Когато започнат да се съобразяват с порядките на обществото,тогава взаимното уважение и разбирателство ще си дойдат от самосебе си ! Така че , мили роми, търсете първо вината у себе си! Не се крийте зад оправданията , че сте гонени и дискриминирани!! В тази връзка подкрепям Москов с двете ръце !!

  68. 68 Профил на sylver88
    sylver88
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ако това го беше казала Т. Андреева Протестна мрежа барабар с този Минчев щяха да уреват света.

  69. 69 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    Една от ромските далавери, е да не плащаш здравни осигуровки, а да ползваш здравеопазване. Имайте предвид, че е съзнателно и умишлено. Борбата с паразитирането ще е трудна, но когато паразита не ти е гласоподавател, е абсолютно наложителна...

  70. 70 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Москов пое отговорност. Може да не ви харесва начина, по който го е направил – дайте му кредит за отговорността.

    Подкрепям д-р Москов!

    "Winter is Coming"
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  73. 73 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#66] от "avatar":

    А грамотните като вас знаят как да нарушават законите и да лишават хората от правата им, както и да обиждат опонента? Хванал се за думата и раздава вече присъди. Защо не коментирате по същество? Ако го нямаше последното изречение в коментара ми, какво щяхте да пишете?
    Като сте такъв многознайко, да ви питам, знаете ли компактни групи от българската емиграция в какви квартали живеят в Европа? Хора бачкатори, които си изкарват хляба с почтен труд, но не могат да си позволят жилище в по-скъп квартал? И ако на някой българин там му откажат спешна помощ, защото живее в опасен квартал, как ще го приемете? Аман от неандерталци с претенции за съвременни хора.

  74. 74 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Подкрепям Петър Москов! Дано да издържи !

    Джордж Оруел-1984
  75. 75 Профил на gad
    gad
    Рейтинг: 374 Неутрално

    За какво дискриминационно говорене става дума...за първи път някой прояви решителност да се преустанови гаврата над лекарите.Значи -отиваш да лекуваш болен ,но те пребиват и ти се връщаш болен . Къде го има това-нали имаме претенции,че сме европейска държава.Циганска държава изобщо не ми е по вкуса.

  76. 76 Профил на bai_petkan
    bai_petkan
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Да подкрепим Москов! И да унищожим БХК!!!!

  77. 77 Профил на gesler
    gesler
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#17] от "Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/":

    Крайно време е нещата да се нарекат с истинските имена - да, само в циганските махали съществува този проблем - нито в турските, нито при арменците нито при евреите.

  78. 78 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 531 Неутрално

    подкрепям Москов както и кмета на Стара Загора

  79. 79 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Колко са трудоустроените сред циганското население и сред останалата част от населението? Огромната част от циганите, които са трудоустроени по болест са с медицински експертизи, получени чрез подкупи. Несъмнено, това е възможно и защото лекарите от ТЕЛК са корумпирани. При всички случаи обаче това са огромни публични средства, които поддържат паразитизма на един етнос, освободен от финансови задължения към здравни заведения, електроснабдяване, осигуровки и пр. Ако погледнем на правата и като право на собственост, защита на доходите, сигурност и пр., темата за правата отвежда на съвсем друго място от това, в което са се втренчили от 25 години БХК и псевдозащитниците на човешките права от центъра на София.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2616 Любопитно

    Правилата на Москов включват ли и Хасково, или ще има изключения от тях (пак по-равни от равните-къде ли сме го виждали)?

  82. 82 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#60] от "xm...":
    Слушай внимателно: ако не се вземат мерки, ще останем без лекари не само в "Бърза помощ". Насилието над лекари е само една част от неадекватното отношение към лекарското съсловие. А да се виждат наченки на фашизъм в това изказване е не само пресилено, то е перверзно.

  83. 83 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Огнян Минчев! Както винаги блестящ! С неповторим усет и изказ за нещата, които ни пречат да живеем нормално!

  84. 84 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Подкрепям Москов. Бих подкрепила всеки политик, който се наеме да обясни на циганите по разбираем за тях начин, че не са солта на земята. Всяко човешко същество е ценно, но ценността му не се състои само и единствено в умението му да яде и да се размножава, както е при мнозинството роми. Щом всички други етноси в България могат да работят, да плащат данъци и осигуровки и да са полезни за обществото, значи и циганите могат.

  85. 85 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Любопитно

    [quote#24:"Mark Twain"]Расите трябва да живеят отделно. Всичко друго е замазване на очите.[/quote]
    Пич, тази държава е създадена от смесването на два етноса, с коренно различни манталитет, прехрана, начин на воюване, разпределение на обществото... и е нашокала канчето на една сериозна империя. А Крумовите закони не са останали в историята щото били жестоки, а защото съдели еднакво двата етноса. Хайде да не си подменяме историята ей така, ами да вземем да си извадим поука. Законоприлагането куца, от там се е скапало всичко, че чак до линейката в ромската махала.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  86. 86 Профил на gesler
    gesler
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Подкрепям Москов.
    Публична тайна е че:
    - Циганите не плащат здравни осигуровки и за това викат бърза помощ.
    - Циганите влизат през зимата в болница, за да изкарат зимата на топло, нахранени и изкъпани.
    - Циганите не плащат вода.
    - Циганите крадат ток.
    - Циганите раждат деца без да подписват граждански брак и по този начин получават пари и като самотни майки.
    - Циганите не намират работа, защото по-голямата част са неграмотни и с ниска квалификация.
    - Никой от запада не успя да ни покаже как трябва да се интегрират циганите и за това ни ги връщат.
    Хайде, да не продължавам......
    Но бомбата е заложена и цъка!
    -

  87. 87 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Огнян Минчев изрази с този текст и моето мнение.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  88. 88 Профил на Ognyan Gerassimov
    Ognyan Gerassimov
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Изказването на министъра е просто: То е - Отказ от Суверинитет!
    Т-е държавата се отказва да си изпълнява функциите в територии наречени "Ромска махала" в случая това е просто название. Отказ от суверинитет е и незащитаването на реда и закона във много от областите в България. Това е истинската болест но БХК набързо го наплюха в расизъм ... те и дума не обелват за правата на когото и да било другиго явно не е техен проблем.

  89. 89 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Смаян съм, колко фенове имат дори най-тъпи идеи. Какво ще защитава Москов, какви цигански босове, какви екипи с охрана? Това си е капитулация пред наглата безнаказаност. Крайно време е държавата да се намеси адекватно. Който бие, зад решетките. Не със сегашните смешни присъди - условно, една година, защото ти Манго се държиш като лошо момче. Интеграция, освен с друго, се постига и с прилагане на закона.

  90. 90 Профил на inadilov
    inadilov
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Проблемът с малцинствата, престъпността и ухажването на циганите под форма на интегриране не е проблем на Москов, а на държавата. Няма да подкрепя Москов, защото медицинската помощ не е привилегия на раси. Лекарят е длъжен да спасява животи. И говоренето му е популизъм. Друг министър трябва да се намеси. Друг министър трябва да издава заповеди. След като не искат да живеят по законите на държавата, в която са, съвсем по европейски да им се спретнат ограничени параметри и полицейски час. Ако им е обидно да се наричат лагери, могат да си ги именуват резервати. Значи Франция не иска европейските роми от България (и не само Франция), ние трябва да им съблюдаваме човешките права? Ми няма лошо, или почват да се държат като хора и имат човешки права, или - резервати. Но това не е работа на здравния министър.

    "Странни същества са хората. Откраднеш пет долара и ще си мръсен крадец. Откраднеш ли обаче хиляди долари, ще си герой или правителство."
  91. 91 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#85] от "gost22":

    Съгласен.Очевидно имате предвид българи и славяни. Бих добавил само една малка историческа корекция. За да бъдем точни докрай, трябва да добавим още един древен и цивилизован народ - траките, на които също сме наследници. Кой знае защо, от известно време българската историческа мисъл забравя или пренебрегва този факт. А той е истинско основание за гордост на българската нация. За разлика от измислените "наследници" на Александър Велики в БЮРМ.

  92. 92 Профил на krasi62
    krasi62
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Аз лично го казах още в началото, този човек има огромен потенциал за реформи,колкото и да се изтърка тази дума. Ако успее да ги извърши в сектора си то повервайте ми това е новият лидер на дясномислещите граждани и бъдещ президент.

  93. 93 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    До коментар [#29] от "wallenstein":

    "ЧУКЧА - ПИСАТЕЛЬ! ЧУКЧА НЕ ЧИТАТЕЛЬ!
    А ти се вземи в ръце и почети поне малко преди да коментираш глупости!

  94. 94 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Москов стъпи на фактите. 80% от случаите на насилие върху лекарите от бърза помощ са от роми. Най-вероятно роми, които използват линейките като таксита (доста разпространен проблем).

    Проблемът не е в това, че кварталите, в които има насилие върху лекарите са ромски. Самото допускане, че това са чисто ромски квартали е също толкова политически некоректно.

    Истинският проблем е в това, че очевидно, за да се стигне до това изказване, исканията за гаранция за сигурността на лекарите в тези рискови квартали, които чухме от министър Москов не са получили отговор - МВР и кметовете. Е, какво? Защо някой не пита министър Москов, дали е намерил застрахователно дружество, което да сключи застраховка, която да покрие рискът от нападение над лекарите? Бас държа, че са му отказали такава.

  95. 95 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    До коментар [#17] от "Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/":

    Стига вече с тази политика!Човекът е ЛЕКАР И ЗДРАВЕН МИНИСТЪР!
    Медицината не е политика!

  96. 96 Профил на Nina Kercheva
    Nina Kercheva
    Рейтинг: 491 Неутрално

    БРАВО за г-н Москов !!!! нали знаете че Петър ,означава "камък", и аз се надявам министър Москов да постави камъка и около него оздравена здравна система, а за смелите му изказвания - ще го обичам цял живот !!!

  97. 97 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Добър анализ и най-сетне едно мнение да се публикува, което не се нахвърля на министъра, че нарече нещата с истинските им имена, и че посмя да действа.
    Писна ми от лицемери и за мен Москов се изяви като свежа глътка въздух.

  98. 98 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Браво на МОСКОВ !!! Един министър с топки !

  99. 99 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#4] от "fortunes":

    Като стане гражданска война екипите на "Бърза помощ" пак ли ще ходят в циганските квартали ???... Ти в кой квартал ще бъдеш ???...

  100. 100 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Всеки има право на здравна помощ и трябва да я получава-безапелационно.
    Министърът е част от държавният апарат,който да осигури това да е безопасно за екипите,да осигури безопасност и сигурност за всичките си граждани,подлагани на всякакъв тормоз,на работеща охранителна,образователна и правораздавателна система,плащане на помощи,данъци и консумативи.
    Равни права и равни отговорности!
    Така трябва да се управлява,особено от реформатори.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK