Това е кражба! Ако беше взето решение, който иска промяна, да подава декларация, щях да се съглася, иначе сега 3 милиона трябва да се блъскат да подават заявление, незнайно къде! И докато разберат, да си загубят вноските, ами ако са болни, ако са в чужбина, ако са на почивка! КРАДЦИ! ОСТАВКА!
Герб - чичкови червенотиквеничковчета, не пипайте спестяванията на хората, защото ще берете големи ядове барабар с бъдещият ви партньор - делян пеевски!
Да, частните пенсионни фондове определено не са примери за подражание и трябва да имат по-добра пазарна дисциплина и да убеждават хората да инвестират в тях с устойчиви резултати
...................
Това казва автора, след което почва да алабализира с разни предположения за инвестициите им, за изключителната им важност за икономиката /едва ли не/, без никакви примери ... напротив, схемата с "втория стълб" у нас абсолютно не сработи !
Да, и аз не мисля, че това е начина, че такава е целта на правителството, но реалната ситуация с ЧПФ е още по-кофти !
Фондовете ще имат достатъчно време и пари да уведомят клиентите си за декларации от тези, които желаят да продължат и занапред с тях, и ще им окажат нужния съпорт ... а за нежелаещите - да винят само себе си !
Не разбирам защо по задължение трябва да давам парите си на някого, и после той да ми се подиграва с "доходност" и други "екстри", само защото и да го сменя - все тая, ще попадна на същия !
Каква е другата гледна точка? Аз лично не чух някакъв икономически обоснован аргумент в полза на избора да се отккажеш от личните си спестявания сега в полза на общото благо и с надеждата някой след време (за мен след 25 години) да се погрижи за мен да имам достойни старини.
Медии има много и някои силно подкрепят правителството, така че предполагам можеш да ни пуснеш някой линк със смислен анализ за ползата от "свободния избор".
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
12
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#1] от "daitedadadem":
+ от мен.
Първо да благодаря на Дневник, че след като ми изтече наказанието /бан/ отново мога да изразя мнение.
Второ, автора много тенденциозна налага три манипулации и една полуистина.
Трето, тази опорна точка, че всички трябва да се бутат на гише за 1-2 месеца да докажат, че искат вноските им да са в ЧПФ, е изтъркана. До момента няма наредба-правилник за приложение на закона.....и управляващите многократно декларираха, че такова изискване- да декларираш че си искаш парите в ЧПФ- няма да има.
Опитите да се сравняват НОИ с ЧПФ е като да сравняваш самолет с подводница! Ко е лети по-високо, или кое плува по-дълбоко! НОИ е разходно покривна система и там доходност не може да има. ПОК пък не може да са солидарни с хора извън компанията. Там всички осигураващи се солидарно гарантират високи доходи само на висшето ръководство на фонда.
За 9 месеца на 2014 г в УПФ са влезли 663 млн лв от вноски на родените след 1959 г. Кой журналист, медия "експерт" ще откаже кампания в подкрепа на ЧПФ при тези пари?
Весели празници.
Русия- проказата на планетата Земя.
Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
Абе, кога ще разберете, че това е поемане задълженията на Ковачки за сметка на държавата? Ще се появи ли анализ като хората, а не предъвкване на общоизвестни факти?
Авторът е напълно прав. В цивилизования свят се прилагат научни изследвания на обществената психология и поведение на хората при взимане на решения за определени политики, особено когато става дума за нещо толкова дългосрочно. Целта е да се минимизират рисковете, които могат да доведат до сътресения и некомпенсирани загуби.
Фатмаците от ГЕРБ едва ли са чували за такова нещо и затова не виждат рисковете от тъпото си решение. Най-вероятно е станало следното: Дебелият, който вече изплюска и фалира една банка, е научил някак си, че парите в УПФ могат лесно да бъдат откраднати законно, именно поради инертността и неосведомеността на осигурените. След това е привикал финансовия фатмак на ГЕРБ, с когото са стари приятели, и му е споделил плана си. От този момент това се превръща в най-важното нещо и приоритет номер 1 за гербаджийския финансов фатмак, който принципно също не е безразличен към далаверите.
[quote#8:"Beyond"]Компанията, на която съм поверил парите си за допълнителна пенсия има:
- 148 000 служителя
- 83 000 000 клиента
- оперира в повече от 70 държави
- за 2013 г. има над 110 000 000 000 евро приходи
И аз да имам наглостта да имам повече доверие на тази компания, отколкото на Местан, Пеевски и Горанов?!
Много, ама много съм нагъл значи!
[/quote]
++++++++++++ Браво казахте им го в прав текст.
Вноските и паридите са ми в такъв фонд а ако има ама съвсем малко пролука и ДОО ще го пренеса та за да няма какво да крадат мутро - милиционерите.
ами защо четеш Дневник тогава? Ние тук си обсъждаме проблем/закон.. не говорим за медиите в момента. Има статия, тя казва нещо смислено според някои от нас, ако имаш да кажеш нещо по темата си свободен да кажеш. Ако не - мълчиш! За мен статията казва нещата абсолютно ясно и съм на 100% съгласен с нея.
"Три проблема на пенсионната анти-реформа"
Очаквах смислен анализ на решенията от началото на века. Жалко, пак политиканстване.
За баланс: "Чехия затваря „втория стълб“ в пенсионната система 3 години след създаването му", "Полша се отърва от измамната схема с „частните пенсионни фондове“" http://alexanderbtodorov.com/2013/01/01/contents/
Всуе се морите, парите са откраднати - след Нова година Горанов може да се размаже от кеф в сараите на Доган в парк Витоша!
Приказките, че приет закон НЯМА ДА ВЛЕЗЕ В СИЛА може да хранят само малоумници, особено като се види бойката защита на гласувалите го. Заплахите, че ако иска някой да напуска коалицията, да я напуска, те ще си управляват и без тях, също го доказват.
Единственият начин е законът да се отмени и на извънредно заседание, но кой би си развалил празниците, за да върне парите на хората?!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
никой не коментира следния проблем - а всъщност колко удобно е за няколко пенсионни фонда от тип КТБ (финансиращи собствени бизнеси) изведнъж да могат да прехвърлят задълженията си към държавата
каква е логиката Ковачки, който има пенсионен фонд, да гласува за промените?
Защо приятелите на ББ от ТИМ са тихи като водата?
нищо случайно няма....
В НОИ ще отидат работниците на Ковачки и подобни. За да не получават пенсия от 35 лева, а някаква по-нормална сума.
А писанието ти показва непознаване на механизмите, касаещи законотворството. Щото има възможности за вето, сезиране на КСъд и т.н.
Много добър анализ. Ако се започне с дългите преговори на ГЕРБ за съставяне на коалиция, последвалото назначаване на близък до Пеевски, респективно ДПС, за министър на финансите и наглото му изявление че от партиите в коалицията нищо не зависи. Накрая светкавично гласуване за пенсионната антиреформа Горанов-ДПС. Изведнъж се освети връзката КТБ-"реформа"-бърз многомилиарден заем, за покриване на кражбите' разпродажба на ценни книжа, унищожаване на основния им купувач каквито са фондовете.Е, остава да видим КОЙ остава на фондовия пазар и да си направим извода, че отново определени кръгове /КОЙ/ използват държавни механизми за разчистване на своите сметки. ОСТАВКА!
Тя българска ли е ?
Там доброволни, или задължителни вноски правиш ?
И ако е българска, какъв е проблема да го потвърдиш?
Ако не е, какъв Горанов и т.н. ...
Друже, съветвам те да си провериш договора внимателно. Ще видиш че нямаш отношения с компанията, с която си мислиш че имаш. А ако не можеш да го видиш, те съветвам да провериш себе си
И като става дума за анализи, някой анализатор няма ли да анализира Горанов като какъв направи това предложение?
Щото пенсионната политика не е работа на неговото министерство.
Горанов го разкрихме. Преди да краднат Здравния фонд, именно него поставиха в борда, за да се гласува "законно" преместването му в общата сметка, откъдето изчезна "яко дим". Той е "бушонът", който ще изгърми, ако работата се вмирише.Така ще стане и сега, ама ние сега сме по-силни - ше бдим и ганстерите ше следим, за да ги притесним
[quote#22:"Доби ВЕЛКОВ"]работниците на Ковачки[/quote] Цял закон само за тях ли? В него не пише, че законът е само за тия работници, а е за всички! Тия работници ще отидат където им нареди Ковачки - той разполага с труда им, с живота им, с парите им.. Благодарение на НАП, ИТ, МВР и съда.
А писанието ти издава пълно невежество за ситуацията (или умишлена манипулация) - фантазиите за президентско вето може да ги сънуваш другаде - това, което топли стола за Бойко няма и да посмее за вето. КС с роднините на депутати от Герб (Ненков) и милиционери (Анастасов) също няма интерес да връща отмъкнатите от хората лично спестени пари. http://www.mediapool.bg/nyama-izbor-v-noi-a-otkaz-ot-spestyavaniya-news228665.html
v po-goliamata chast ot evropa fondovete namaliha obeshtanite pensii kakto na nastoiashti pensioneri taka i na bydeshti zaradi krizata nai-veche. ako ne si razbral e zashtoto ne sa te uvedomili ne zashtoto ne sa go napravili.
nai-pritesnitelnoto naistina e vrazkata Goranov - Peevski. Ne moga da poviarvam, che GERB dopuskat takova neshto.
Бих добавил още един аспект в ефектите на тази анти-реформа (по системата на автора тя гравитира към раздела Психология и пенсии). Става дума за това какъв ефект ще има нововъведеното от ГЕРБ/ДПС правило върху мотивацията на осигурителите и самоосигуряващите се да изсветляват/укриват осигурителен доход. Определено второто - дори и тези, които ще си останат в УПФ със своите 5%, и те ще бъдат с разколебана мотивация да декларират по-висок осигурителен доход. Така вторичният негативен удар върху НОИ няма да закъснее...
разликата е следната:
- пенсионен фонд, който се управлява професионално и инвестира разумно няма проблем да печели от основната си дейност - инвестиции. Той има интерес да привлича нови клиенти, а не да губи настоящи. В допълнение в него са вложили парите си осведомени субекти, върху които фондът много трудно може да повлияе - примерно като ги убеди да се самоубият като се преместят в НОИ;
- другият пенсионен фонд всъщност е създаден с идеята да финансира странични бизнеси - свързани със собственика, приятели, братовчеди. Той разчита на неосведомеността на тълпата, той разбира се осигурява всички служители във всички компании от съответната икономическа група. Същият фонд има достатъчно лостове да убеди служителите да се преместят в НОИ. Както и КНСБ има дял в един пенсионен фонд - дали КНСБ може да влияе върху определени работници и да им подскаже къде трябва да се преместят? Колко хора работят в държавната сфера - дали държавата може да им повлияе къде да се осигуряват? Та мафиотският фонд отлично знае, че в момента вместо ХИКС милиарда всъщност има много по-малко пари - защото просто ги е похарчил - и сега държавата удобно му предлага да не се притеснява.
Обясни ми ти, защо фондовете на ТИМ са толкова тихи, ЗАЩО?
връзката ТИМ - ББ има ли смисъл да я обясняваме?
Ти се регистрира тук да раздаваш свободни съчинения и кухи конспиративни теории ли? Частниците със сигурност не са тихи, достатъчно се чува гласът им срещу тази "реформа", която ни връща с доста години назад.
Реално в момента чрез този закон се цели едно изсмукване на капитал от частният сектор и използването му да се закърпи държавната дупка. И това всички могат да го видят, неслучайно написаха и гласуваха този закон в рамките на няколко дни. Боко видя вложенията на хората и реши да посегне. А Горанов и Менда му адвокастват и се опитват да обясняват че тая кражба била "право на избор". Никой доброволно няма да си вкара парите в НОИ, затова и търсят вратички да те запишат без да се усетиш.
виж, ако имаш аргументи можеш да ги изложиш.
- Аз не говоря, че всички частни фондове са тихи, а ТОЧНО определени пенсионни фондове са тихи - ти ми обясни защо?
- Обясни ми защо Ковачки гласува за промените, като той самият има пенсионен фонд?
- Обясни ми защо ДПС гласува "ЗА" - аз ясно виждам къде е интереса на КОЙ, а ти?
>Дано това не се превърне в традиционен подход на това управляващо мнозинство, което дойде именно с (поредните) заявки за ключови реформи.<
Не разбрахте ли че, реформи няма да има. С това си решение Борисов доведе коалицията до преждевременен край без да свърши нищо особено. Вече започна предизборната борба. Сега вече става дума как управляващите партии ще напуснат управлението и кой ще бъде възприет от избирателите като виновник за разпада на правителството. Жалко за напразните надежди на мислещите българи.
Поправките в пенсионния закон,взети набързо и без дебат,и отречени от почти всички експерти в тази област,показват че или Владислав Горанов е некомпетентен,или е корумпиран.И в двата случая мястото му не е в Министерството на финансите.
Но и по-рано казах,че вероятно той е топлата връзка между ГЕРБ и ДПС.Иначе за такъв голям гаф,Борисов отдавна трябва да го е освободи.
Моооля?! А защо изобщо трябва да потвърждавам?! Все едно да имам сметка в някоя банка и на нея да й хрумне да ме кара да потвърждавам желанието си да си оставя парите там, щото иначе ще ги дадат на БНБ. Имам от години пари в ДСК, седят си там и толкоз. Ако не заявя изрично, че желая нещо друго, тези пари ще си седят там докато съм жива без да е нужно да казвам каквото и да е.
Много добре аргументирано мнение на експерт от най-висока класа. БъБъ искаше някой да го убеди. Колко още изявени икономисти трябва да се произнесат по тази далавера, та премиера да се ''убеди''. Щото за недоносчето са само Менда и Владко, ама пък са много, ама много убедителни. Ужас!
В данданията има недоизяснено нещо. Твърди се еди какво си. На базата на това твърдение се приема изменение на КСО.
Нека да се върнем малко назад.
За да се твърди, че ПФ не работят добре, някой трябва да е направил анализ на тяхната работа. Та не разбрах кой е направил този анализ и къде мога да прочета заключенията?
Щото иначе излиза, че се приема закон на основа на нечии подозрения. Само дето не е ясно, чии са тези подозрения.
Просто няма нищо легитимно в тоя опит на държавата да засмучи едни пари от пенсионните фондове и затова се пускат някакви подобни "извинения" и "оправдания" от нейна страна. Ако някой не работи добре, това е именно държавния апарат. Дупката в НОИ е следствие на некадърно управление, а сега се опитват да я запълнят с парите на хората и да им изядат втората пенсия.
Ъъъъ... каква връзка има гаранцията за депозити с изискването за потвърждение?! Понеже има гаранция, не се иска потвърждение? Ако няма гаранция за депозитите, трябва да се иска потвърждение? А колко често? Веднъж годишно? Или когато на поредния министър му скимне?
Реформи никога не е имало шанс да има
Човешка склонност е да виждаме това което ни се иска - а не това което е
Но все пак не разбирам - как е възможно след първото управление на ГЕРБ нормални -мислещи-образовани-икономически активни хора да възлагат надежди на тази банда - само защото тя се тупа в гърдите че е дясна
Дори и след тази изцепка с пенсиите - пак продължава заслепението
За две-три години макс ще бъдат похарчени всички вътрешни ресурси и взети назаем всички достъпни външни
Сетне не знам - идва пак МВФ ли
"Частните фондове са притеснени за пенсиите на родените след 1959 г.
Експертите настояват в определен момент парите от лични партиди да влизат в обща сметка като при държавното осигуряване." http://www.segabg.com/article.php?id=629761
Това е красноречивото заглавие на статия във вестник "Сега" в която
меринджейката на финансовата пирамида "Доверие" признава: "Няма субект в света, който може да гарантира изплащането на пожизнени пенсии само със собствени средства", твърди Даниела Петкова, шеф на "Доверие". Според нея наложилата се световна практика е останалите в партидата средства при смърт на лицето да не могат да се наследяват накуп, както е в момента у нас, а с тях да се изплащат само наследствени пенсии и то на ограничен брой роднини."
Коментарът е излишен.....
И още - пирамидалните фондове печелят повече от такси, отколкото от инвестиции - http://www.segabg.com/article.php?id=670703
А това от години го говори Сашо Тодоров, ето най-новата му статия:
"Asta La Vista принудителните задължителни „частни пенсионни фондове“" -
28 причини при първа възможност всички родени след 1959 г. да отидат в НОИ и да подадат декларация за отказ от участие в схемата ДЗПО и възстановяване на пълните права за държавна пенсия" http://alexanderbtodorov.com/2014/12/19/astalavista_fack_private_funds/
[quote#45:"luda_krava"]За да се твърди, че ПФ не работят добре, някой трябва да е направил анализ на тяхната работа. Та не разбрах кой е направил този анализ и къде мога да прочета заключенията?[/quote]
Е как КОЙ? На Брендо адвоката - Мавродиев нали е шеф на КФН. ТОЙ е направил ''анализа'' и го е дал на Бойку. Тоза анализ обаче е с гриф ''Секретно", само за ползване от КОЙ, та затова не си го чела. Няма и да го прочетеш, но и без това е ясно, какви за ''заключенията'' в него - едни 8 млрд лв. да се преместят от едно място на друго, а едни хора, като бонус, да си купят хубави имоти и активи на прилично ниски цени.
Никой от апологетите на УПФ зъб не обелва по единственият реален въпрос, който интересува българските работещи граждани. Гражданите внасят вноски в частните пенсионни фондове НЕ за да развиват капиталовия пазар; те внасят вноски, за да получат НАЙ-МАЛКОТО 28 % от общия размер на пенсията, която биха получили, ако се осигуряваха само в НОИ.
ЗАЩОТО - и това премълчавате, апологети -, от НОИ всеки от нас ще получи САМО 72 % от своята бъдеща пенсия, а останалите 28 % трябва да дойдат от частните пенсионни фондове.
Да, от тези частни фондове биха могли да дойдат не само 28 %, но даже и 38 %.
САМО ЧЕ...
САМО че биха могли да дойдат и ... САМО 8 %.
Абсолютно безспорен е фактът, че вноската в частните пенсионни фондове е РИСКОВА пенсионна инвестиция.
РИСКОВА!
Може да спечелиш, но може и да загубиш, това е положението!
КОЙ ще понесе рисковете на инвестицията в частните пенсионни фондове?
РИСКОВЕТЕ ще ги понесат отделните граждани, всеки един от нас поотделно.
ОТКЪДЕ НАКЪДЕ тогава гражданите ще поемат рисковете, защото държавата ги задължава със закон да внасят 5 % от общата си осигурителна вноска в частните фондове?
АКО аз получа право, да речем, на 600 лева пенсия, НОИ ще ми дава САМО 72 % от тях, тоест 430 лева, останалите 170 лева трябва да ми додава частният пенсионен фонд.
Този частен фонд може да ми додаде и 270 лева, но може да ми додаде и ... САМО 70 лева.
От кого тогава аз да си търся загубените 100 лева от пенсията?
От фонда не може, фондът по никакъв законов начин НЕ носи отговорност за крайния резултат от моята пенсионна инвестиция.
Тогава?
Тогава ще хукна да съдя държавата - нали тя със закон ми е набутала парите във фонда, самият аз нямам никакво свободно участие в избора на този фонд.
Значи така - рискът е за мен, печалбите - за собствениците и за управляващите частните пенсионни фондове.
Я вървете по дяволите, мошеници с мошеници!
До ком. 41,, Браво,, Сократ 41"! Това е единственият компетентен анализ, който съм прочел до сега .ЧПФ са пладнешки обир от изпечени мошеници на милиони работещи хора.Това е извода от досегашния световен опит от САЩ ,Южна Америка,Австралия,където започна да се прилага тази хитрост.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
хм
Рейтинг: 862 Неутралноясно е, че частните фондове не могат да докарат висока доходност.
ясно е, че част от тях съмнително финансират свързани фирми.
ясно е, че надзора (КФН) приема за по-важно офшорките на Брендо.
не е ясно защо тези промени са правят на тъмно, без обществено обсъждане и на юруш.
на мен ми прилича на поредната схема на 10.
chicago514
Рейтинг: 1210 НеутралноМутро-милиционерите от ГЕРБ и ДПС се опитаха да си гепат едни пари,но не им се получи.Този път "Разумните сили" ще победят"здравите сили".
capricorn2014
Рейтинг: 418 ГневноТова е кражба! Ако беше взето решение, който иска промяна, да подава декларация, щях да се съглася, иначе сега 3 милиона трябва да се блъскат да подават заявление, незнайно къде! И докато разберат, да си загубят вноските, ами ако са болни, ако са в чужбина, ако са на почивка! КРАДЦИ! ОСТАВКА!
2011
Рейтинг: 418 НеутралноИма достатъчно писания по темата на икономисти, но никой не откри друга гледна точка. Политиците са друго ....
Рим
Рейтинг: 1386 НеутралноГерб - чичкови червенотиквеничковчета, не пипайте спестяванията на хората, защото ще берете големи ядове барабар с бъдещият ви партньор - делян пеевски!
kki
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#1] от "daitedadadem":
много си е обективна статията. Какъв ти е проблема?
Тази "реформа" си е чисто изнудване и кражба!
Beyond
Рейтинг: 1034 ЛюбопитноКомпанията, на която съм поверил парите си за допълнителна пенсия има:
TAKE THE RED PILL!- 148 000 служителя
- 83 000 000 клиента
- оперира в повече от 70 държави
- за 2013 г. има над 110 000 000 000 евро приходи
И аз да имам наглостта да имам повече доверие на тази компания, отколкото на Местан, Пеевски и Горанов?!
Много, ама много съм нагъл значи!
роджър
Рейтинг: 829 НеутралноДа, частните пенсионни фондове определено не са примери за подражание и трябва да имат по-добра пазарна дисциплина и да убеждават хората да инвестират в тях с устойчиви резултати
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg...................
Това казва автора, след което почва да алабализира с разни предположения за инвестициите им, за изключителната им важност за икономиката /едва ли не/, без никакви примери ... напротив, схемата с "втория стълб" у нас абсолютно не сработи !
Да, и аз не мисля, че това е начина, че такава е целта на правителството, но реалната ситуация с ЧПФ е още по-кофти !
Фондовете ще имат достатъчно време и пари да уведомят клиентите си за декларации от тези, които желаят да продължат и занапред с тях, и ще им окажат нужния съпорт ... а за нежелаещите - да винят само себе си !
Не разбирам защо по задължение трябва да давам парите си на някого, и после той да ми се подиграва с "доходност" и други "екстри", само защото и да го сменя - все тая, ще попадна на същия !
unbiased
Рейтинг: 379 НеутралноДо коментар [#1] от "daitedadadem":
Каква е другата гледна точка? Аз лично не чух някакъв икономически обоснован аргумент в полза на избора да се отккажеш от личните си спестявания сега в полза на общото благо и с надеждата някой след време (за мен след 25 години) да се погрижи за мен да имам достойни старини.
Медии има много и някои силно подкрепят правителството, така че предполагам можеш да ни пуснеш някой линк със смислен анализ за ползата от "свободния избор".
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
chichka
Рейтинг: 2877 НеутралноДо коментар [#1] от "daitedadadem":
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!+ от мен.
Първо да благодаря на Дневник, че след като ми изтече наказанието /бан/ отново мога да изразя мнение.
Второ, автора много тенденциозна налага три манипулации и една полуистина.
Трето, тази опорна точка, че всички трябва да се бутат на гише за 1-2 месеца да докажат, че искат вноските им да са в ЧПФ, е изтъркана. До момента няма наредба-правилник за приложение на закона.....и управляващите многократно декларираха, че такова изискване- да декларираш че си искаш парите в ЧПФ- няма да има.
Опитите да се сравняват НОИ с ЧПФ е като да сравняваш самолет с подводница! Ко е лети по-високо, или кое плува по-дълбоко! НОИ е разходно покривна система и там доходност не може да има. ПОК пък не може да са солидарни с хора извън компанията. Там всички осигураващи се солидарно гарантират високи доходи само на висшето ръководство на фонда.
За 9 месеца на 2014 г в УПФ са влезли 663 млн лв от вноски на родените след 1959 г. Кой журналист, медия "експерт" ще откаже кампания в подкрепа на ЧПФ при тези пари?
Весели празници.
Велков
Рейтинг: 1291 НеутралноАбе, кога ще разберете, че това е поемане задълженията на Ковачки за сметка на държавата? Ще се появи ли анализ като хората, а не предъвкване на общоизвестни факти?
Storm Rider
Рейтинг: 369 НеутралноАвторът е напълно прав. В цивилизования свят се прилагат научни изследвания на обществената психология и поведение на хората при взимане на решения за определени политики, особено когато става дума за нещо толкова дългосрочно. Целта е да се минимизират рисковете, които могат да доведат до сътресения и некомпенсирани загуби.
Фатмаците от ГЕРБ едва ли са чували за такова нещо и затова не виждат рисковете от тъпото си решение. Най-вероятно е станало следното: Дебелият, който вече изплюска и фалира една банка, е научил някак си, че парите в УПФ могат лесно да бъдат откраднати законно, именно поради инертността и неосведомеността на осигурените. След това е привикал финансовия фатмак на ГЕРБ, с когото са стари приятели, и му е споделил плана си. От този момент това се превръща в най-важното нещо и приоритет номер 1 за гербаджийския финансов фатмак, който принципно също не е безразличен към далаверите.
Та така стоят нещата. ГЕБР=БСП=ДПС = МАФИЯ!!!
Танас
Рейтинг: 1291 Весело[quote#8:"Beyond"]Компанията, на която съм поверил парите си за допълнителна пенсия има:
Цацарoff - Оставка ! >:-)- 148 000 служителя
- 83 000 000 клиента
- оперира в повече от 70 държави
- за 2013 г. има над 110 000 000 000 евро приходи
И аз да имам наглостта да имам повече доверие на тази компания, отколкото на Местан, Пеевски и Горанов?!
Много, ама много съм нагъл значи!
[/quote]
++++++++++++ Браво казахте им го в прав текст.
Вноските и паридите са ми в такъв фонд а ако има ама съвсем малко пролука и ДОО ще го пренеса та за да няма какво да крадат мутро - милиционерите.
kki
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#11] от "daitedadadem":
ами защо четеш Дневник тогава? Ние тук си обсъждаме проблем/закон.. не говорим за медиите в момента. Има статия, тя казва нещо смислено според някои от нас, ако имаш да кажеш нещо по темата си свободен да кажеш. Ако не - мълчиш! За мен статията казва нещата абсолютно ясно и съм на 100% съгласен с нея.
До коментар [#13] от "chichka":
Чичка, премести си парите в НОИ щом смяташ, че това е по-добре за теб!
Иван55
Рейтинг: 368 Неутрално"Три проблема на пенсионната анти-реформа"
Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.Очаквах смислен анализ на решенията от началото на века. Жалко, пак политиканстване.
За баланс: "Чехия затваря „втория стълб“ в пенсионната система 3 години след създаването му", "Полша се отърва от измамната схема с „частните пенсионни фондове“" http://alexanderbtodorov.com/2013/01/01/contents/
liksen
Рейтинг: 470 НеутралноВсуе се морите, парите са откраднати - след Нова година Горанов може да се размаже от кеф в сараите на Доган в парк Витоша!
Приказките, че приет закон НЯМА ДА ВЛЕЗЕ В СИЛА може да хранят само малоумници, особено като се види бойката защита на гласувалите го. Заплахите, че ако иска някой да напуска коалицията, да я напуска, те ще си управляват и без тях, също го доказват.
Единственият начин е законът да се отмени и на извънредно заседание, но кой би си развалил празниците, за да върне парите на хората?!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
petar__
Рейтинг: 267 Неутралноникой не коментира следния проблем - а всъщност колко удобно е за няколко пенсионни фонда от тип КТБ (финансиращи собствени бизнеси) изведнъж да могат да прехвърлят задълженията си към държавата
каква е логиката Ковачки, който има пенсионен фонд, да гласува за промените?
Защо приятелите на ББ от ТИМ са тихи като водата?
нищо случайно няма....
Велков
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#19] от "liksen":
В НОИ ще отидат работниците на Ковачки и подобни. За да не получават пенсия от 35 лева, а някаква по-нормална сума.
А писанието ти показва непознаване на механизмите, касаещи законотворството. Щото има възможности за вето, сезиране на КСъд и т.н.
baxter
Рейтинг: 624 НеутралноМного добър анализ. Ако се започне с дългите преговори на ГЕРБ за съставяне на коалиция, последвалото назначаване на близък до Пеевски, респективно ДПС, за министър на финансите и наглото му изявление че от партиите в коалицията нищо не зависи. Накрая светкавично гласуване за пенсионната антиреформа Горанов-ДПС. Изведнъж се освети връзката КТБ-"реформа"-бърз многомилиарден заем, за покриване на кражбите' разпродажба на ценни книжа, унищожаване на основния им купувач каквито са фондовете.Е, остава да видим КОЙ остава на фондовия пазар и да си направим извода, че отново определени кръгове /КОЙ/ използват държавни механизми за разчистване на своите сметки. ОСТАВКА!
роджър
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#8] от "Beyond":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgТя българска ли е ?
Там доброволни, или задължителни вноски правиш ?
И ако е българска, какъв е проблема да го потвърдиш?
Ако не е, какъв Горанов и т.н. ...
Велков
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#21] от "petark":
[quote#21:"petark"]никой не коментира [/quote]
Коментира...пост 14.
Beyond
Рейтинг: 1034 НеутралноДо коментар [#24] от "роджър":
TAKE THE RED PILL!Не е българска.
Правя задължителни вноски.
Bulgerman
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#20] от "daitedadadem":
XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.Като не ви харесва направете си медия
Това е за вас:
Няма друга просто. Гледната точка е една: Непохватна измама.
Онова за което питате е безоГледна алчност на крадлива *****. Точка.
На модератора пожелавам Просветление и Просвещение. Бая зор ще види...
petar__
Рейтинг: 267 НеутралноДо коментар [#25] от "Доби ВЕЛКОВ":
не съм видял, напълно прав си!
john trivolta
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#8] от "Beyond":
Друже, съветвам те да си провериш договора внимателно. Ще видиш че нямаш отношения с компанията, с която си мислиш че имаш. А ако не можеш да го видиш, те съветвам да провериш себе си
Велков
Рейтинг: 1291 НеутралноИ като става дума за анализи, някой анализатор няма ли да анализира Горанов като какъв направи това предложение?
Щото пенсионната политика не е работа на неговото министерство.
Арон
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#30] от "Доби ВЕЛКОВ":
Горанов го разкрихме. Преди да краднат Здравния фонд, именно него поставиха в борда, за да се гласува "законно" преместването му в общата сметка, откъдето изчезна "яко дим". Той е "бушонът", който ще изгърми, ако работата се вмирише.Така ще стане и сега, ама ние сега сме по-силни - ше бдим и ганстерите ше следим, за да ги притесним
liksen
Рейтинг: 470 Неутрално[quote#22:"Доби ВЕЛКОВ"]работниците на Ковачки[/quote] Цял закон само за тях ли? В него не пише, че законът е само за тия работници, а е за всички! Тия работници ще отидат където им нареди Ковачки - той разполага с труда им, с живота им, с парите им.. Благодарение на НАП, ИТ, МВР и съда. ot-spestyavaniya-news228665.html
А писанието ти издава пълно невежество за ситуацията (или умишлена манипулация) - фантазиите за президентско вето може да ги сънуваш другаде - това, което топли стола за Бойко няма и да посмее за вето. КС с роднините на депутати от Герб (Ненков) и милиционери (Анастасов) също няма интерес да връща отмъкнатите от хората лично спестени пари. http://www.mediapool.bg/nyama-izbor-v-noi-a-otkaz-
Пуканка
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#21] от "petark":
Не намирам удобството в написаното от теб. По твоята логика ще е екстра за всички пенсионни фонда, не само за няколко.
huh
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#8] от "Beyond":
v po-goliamata chast ot evropa fondovete namaliha obeshtanite pensii kakto na nastoiashti pensioneri taka i na bydeshti zaradi krizata nai-veche. ako ne si razbral e zashtoto ne sa te uvedomili ne zashtoto ne sa go napravili.
nai-pritesnitelnoto naistina e vrazkata Goranov - Peevski. Ne moga da poviarvam, che GERB dopuskat takova neshto.
inn
Рейтинг: 1429 НеутралноБих добавил още един аспект в ефектите на тази анти-реформа (по системата на автора тя гравитира към раздела Психология и пенсии). Става дума за това какъв ефект ще има нововъведеното от ГЕРБ/ДПС правило върху мотивацията на осигурителите и самоосигуряващите се да изсветляват/укриват осигурителен доход. Определено второто - дори и тези, които ще си останат в УПФ със своите 5%, и те ще бъдат с разколебана мотивация да декларират по-висок осигурителен доход. Така вторичният негативен удар върху НОИ няма да закъснее...
petar__
Рейтинг: 267 НеутралноДо коментар [#33] от "Пуканка":
разликата е следната:
- пенсионен фонд, който се управлява професионално и инвестира разумно няма проблем да печели от основната си дейност - инвестиции. Той има интерес да привлича нови клиенти, а не да губи настоящи. В допълнение в него са вложили парите си осведомени субекти, върху които фондът много трудно може да повлияе - примерно като ги убеди да се самоубият като се преместят в НОИ;
- другият пенсионен фонд всъщност е създаден с идеята да финансира странични бизнеси - свързани със собственика, приятели, братовчеди. Той разчита на неосведомеността на тълпата, той разбира се осигурява всички служители във всички компании от съответната икономическа група. Същият фонд има достатъчно лостове да убеди служителите да се преместят в НОИ. Както и КНСБ има дял в един пенсионен фонд - дали КНСБ може да влияе върху определени работници и да им подскаже къде трябва да се преместят? Колко хора работят в държавната сфера - дали държавата може да им повлияе къде да се осигуряват? Та мафиотският фонд отлично знае, че в момента вместо ХИКС милиарда всъщност има много по-малко пари - защото просто ги е похарчил - и сега държавата удобно му предлага да не се притеснява.
Обясни ми ти, защо фондовете на ТИМ са толкова тихи, ЗАЩО?
връзката ТИМ - ББ има ли смисъл да я обясняваме?
Rob Roy
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#36] от "petark":
Ти се регистрира тук да раздаваш свободни съчинения и кухи конспиративни теории ли? Частниците със сигурност не са тихи, достатъчно се чува гласът им срещу тази "реформа", която ни връща с доста години назад.
Реално в момента чрез този закон се цели едно изсмукване на капитал от частният сектор и използването му да се закърпи държавната дупка. И това всички могат да го видят, неслучайно написаха и гласуваха този закон в рамките на няколко дни. Боко видя вложенията на хората и реши да посегне. А Горанов и Менда му адвокастват и се опитват да обясняват че тая кражба била "право на избор". Никой доброволно няма да си вкара парите в НОИ, затова и търсят вратички да те запишат без да се усетиш.
petar__
Рейтинг: 267 НеутралноДо коментар [#37] от "froggypiper":
виж, ако имаш аргументи можеш да ги изложиш.
- Аз не говоря, че всички частни фондове са тихи, а ТОЧНО определени пенсионни фондове са тихи - ти ми обясни защо?
- Обясни ми защо Ковачки гласува за промените, като той самият има пенсионен фонд?
- Обясни ми защо ДПС гласува "ЗА" - аз ясно виждам къде е интереса на КОЙ, а ти?
bawarec
Рейтинг: 418 Неутрално>Дано това не се превърне в традиционен подход на това управляващо мнозинство, което дойде именно с (поредните) заявки за ключови реформи.<
Не разбрахте ли че, реформи няма да има. С това си решение Борисов доведе коалицията до преждевременен край без да свърши нищо особено. Вече започна предизборната борба. Сега вече става дума как управляващите партии ще напуснат управлението и кой ще бъде възприет от избирателите като виновник за разпада на правителството. Жалко за напразните надежди на мислещите българи.
sofialand
Рейтинг: 213 НеутралноДе да бяха само 3 проблема на реформата цена нямаше да има
sofialand
Рейтинг: 213 НеутралноБързата работа- срам за майстора. А герберите бързат, за да не изпуснат далаверата от догодина
Роси
Рейтинг: 6650 НеутралноПоправките в пенсионния закон,взети набързо и без дебат,и отречени от почти всички експерти в тази област,показват че или Владислав Горанов е некомпетентен,или е корумпиран.И в двата случая мястото му не е в Министерството на финансите.
Но и по-рано казах,че вероятно той е топлата връзка между ГЕРБ и ДПС.Иначе за такъв голям гаф,Борисов отдавна трябва да го е освободи.
areta
Рейтинг: 1309 НеутралноДо коментар [#24] от "роджър":
Моооля?! А защо изобщо трябва да потвърждавам?! Все едно да имам сметка в някоя банка и на нея да й хрумне да ме кара да потвърждавам желанието си да си оставя парите там, щото иначе ще ги дадат на БНБ. Имам от години пари в ДСК, седят си там и толкоз. Ако не заявя изрично, че желая нещо друго, тези пари ще си седят там докато съм жива без да е нужно да казвам каквото и да е.
yorddj
Рейтинг: 565 НеутралноМного добре аргументирано мнение на експерт от най-висока класа. БъБъ искаше някой да го убеди. Колко още изявени икономисти трябва да се произнесат по тази далавера, та премиера да се ''убеди''. Щото за недоносчето са само Менда и Владко, ама пък са много, ама много убедителни. Ужас!
areta
Рейтинг: 1309 НеутралноВ данданията има недоизяснено нещо. Твърди се еди какво си. На базата на това твърдение се приема изменение на КСО.
Нека да се върнем малко назад.
За да се твърди, че ПФ не работят добре, някой трябва да е направил анализ на тяхната работа. Та не разбрах кой е направил този анализ и къде мога да прочета заключенията?
Щото иначе излиза, че се приема закон на основа на нечии подозрения. Само дето не е ясно, чии са тези подозрения.
Rob Roy
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#45] от "luda_krava":
Просто няма нищо легитимно в тоя опит на държавата да засмучи едни пари от пенсионните фондове и затова се пускат някакви подобни "извинения" и "оправдания" от нейна страна. Ако някой не работи добре, това е именно държавния апарат. Дупката в НОИ е следствие на некадърно управление, а сега се опитват да я запълнят с парите на хората и да им изядат втората пенсия.
роджър
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#43] от "luda_krava":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgНИК-а Ви е впечатляващ ... разликата е, че до 100 000 евро депозитите в банките са гарантирани, а в ЧПФ ???
Изобщо, имате ли идея, за какво пишете ???
areta
Рейтинг: 1309 ЛюбопитноДо коментар [#47] от "роджър":
Ъъъъ... каква връзка има гаранцията за депозити с изискването за потвърждение?! Понеже има гаранция, не се иска потвърждение? Ако няма гаранция за депозитите, трябва да се иска потвърждение? А колко често? Веднъж годишно? Или когато на поредния министър му скимне?
И между другото, Вашият ник не е впечатляващ.
janeausten
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#39] от "bawarec":
Реформи никога не е имало шанс да има
Човешка склонност е да виждаме това което ни се иска - а не това което е
Но все пак не разбирам - как е възможно след първото управление на ГЕРБ нормални -мислещи-образовани-икономически активни хора да възлагат надежди на тази банда - само защото тя се тупа в гърдите че е дясна
Дори и след тази изцепка с пенсиите - пак продължава заслепението
За две-три години макс ще бъдат похарчени всички вътрешни ресурси и взети назаем всички достъпни външни
Сетне не знам - идва пак МВФ ли
Sars Saraktos
Рейтинг: 462 Весело"Частните фондове са притеснени за пенсиите на родените след 1959 г.
a_fack_private_funds/
"Който търси истината, Бог вижда..."Експертите настояват в определен момент парите от лични партиди да влизат в обща сметка като при държавното осигуряване."
http://www.segabg.com/article.php?id=629761
Това е красноречивото заглавие на статия във вестник "Сега" в която
меринджейката на финансовата пирамида "Доверие" признава: "Няма субект в света, който може да гарантира изплащането на пожизнени пенсии само със собствени средства", твърди Даниела Петкова, шеф на "Доверие". Според нея наложилата се световна практика е останалите в партидата средства при смърт на лицето да не могат да се наследяват накуп, както е в момента у нас, а с тях да се изплащат само наследствени пенсии и то на ограничен брой роднини."
Коментарът е излишен.....
И още - пирамидалните фондове печелят повече от такси, отколкото от инвестиции - http://www.segabg.com/article.php?id=670703
А това от години го говори Сашо Тодоров, ето най-новата му статия:
"Asta La Vista принудителните задължителни „частни пенсионни фондове“" -
28 причини при първа възможност всички родени след 1959 г. да отидат в НОИ и да подадат декларация за отказ от участие в схемата ДЗПО и възстановяване на пълните права за държавна пенсия"
http://alexanderbtodorov.com/2014/12/19/astalavist
blondy2323
Рейтинг: 213 НеутралноС тези промени правото на избор се имитира, гонят се само лобиски интереси, а не тези на хората
choss
Рейтинг: 572 Неутрално[quote#45:"luda_krava"]За да се твърди, че ПФ не работят добре, някой трябва да е направил анализ на тяхната работа. Та не разбрах кой е направил този анализ и къде мога да прочета заключенията?[/quote]
Е как КОЙ? На Брендо адвоката - Мавродиев нали е шеф на КФН. ТОЙ е направил ''анализа'' и го е дал на Бойку. Тоза анализ обаче е с гриф ''Секретно", само за ползване от КОЙ, та затова не си го чела. Няма и да го прочетеш, но и без това е ясно, какви за ''заключенията'' в него - едни 8 млрд лв. да се преместят от едно място на друго, а едни хора, като бонус, да си купят хубави имоти и активи на прилично ниски цени.
sokrat41
Рейтинг: 264 НеутралноНикой от апологетите на УПФ зъб не обелва по единственият реален въпрос, който интересува българските работещи граждани. Гражданите внасят вноски в частните пенсионни фондове НЕ за да развиват капиталовия пазар; те внасят вноски, за да получат НАЙ-МАЛКОТО 28 % от общия размер на пенсията, която биха получили, ако се осигуряваха само в НОИ.
ЗАЩОТО - и това премълчавате, апологети -, от НОИ всеки от нас ще получи САМО 72 % от своята бъдеща пенсия, а останалите 28 % трябва да дойдат от частните пенсионни фондове.
Да, от тези частни фондове биха могли да дойдат не само 28 %, но даже и 38 %.
САМО ЧЕ...
САМО че биха могли да дойдат и ... САМО 8 %.
Абсолютно безспорен е фактът, че вноската в частните пенсионни фондове е РИСКОВА пенсионна инвестиция.
РИСКОВА!
Може да спечелиш, но може и да загубиш, това е положението!
КОЙ ще понесе рисковете на инвестицията в частните пенсионни фондове?
РИСКОВЕТЕ ще ги понесат отделните граждани, всеки един от нас поотделно.
ОТКЪДЕ НАКЪДЕ тогава гражданите ще поемат рисковете, защото държавата ги задължава със закон да внасят 5 % от общата си осигурителна вноска в частните фондове?
АКО аз получа право, да речем, на 600 лева пенсия, НОИ ще ми дава САМО 72 % от тях, тоест 430 лева, останалите 170 лева трябва да ми додава частният пенсионен фонд.
Този частен фонд може да ми додаде и 270 лева, но може да ми додаде и ... САМО 70 лева.
От кого тогава аз да си търся загубените 100 лева от пенсията?
От фонда не може, фондът по никакъв законов начин НЕ носи отговорност за крайния резултат от моята пенсионна инвестиция.
Тогава?
Тогава ще хукна да съдя държавата - нали тя със закон ми е набутала парите във фонда, самият аз нямам никакво свободно участие в избора на този фонд.
Значи така - рискът е за мен, печалбите - за собствениците и за управляващите частните пенсионни фондове.
Я вървете по дяволите, мошеници с мошеници!
kos
Рейтинг: 367 НеутралноДо ком. 41,, Браво,, Сократ 41"! Това е единственият компетентен анализ, който съм прочел до сега .ЧПФ са пладнешки обир от изпечени мошеници на милиони работещи хора.Това е извода от досегашния световен опит от САЩ ,Южна Америка,Австралия,където започна да се прилага тази хитрост.
krasnoselo
Рейтинг: 450 НеутралноТе да бяха само три, цена нямаше да има. Цялата реформа е сбъркана!
krasnoselo
Рейтинг: 450 НеутралноПравилно е наречена тук анти-реформа- обслужва интересите само на калинките и ощетява целия български народ!