Обществото позволи да бъде отключена "клетката на алчността" и тя все още е

Обществото позволи да бъде отключена "клетката на алчността" и тя все още е

© Цветелина Белутова, Капитал



Традиция на "Дневник" е в края на годината да потърси мнението на социолози и политолози за важните  събития и процеси, за скандалите и личностите на отминаващите месеци. Всички мнения за 2014 може да намирате в специалната тема "Годината". След Нова година чететеи и прогнозите на анализаторите за 2015. Днес четете оценките на политолога Юлия Иванчева.

Какво показа "Скандалът КТБ"?


-  "Скандалът КТБ", показа същото, което и редица други (малки и големи) скандали през последните няколко години:


- липсата на институционален контрол, която е и част от цялостния провал на институциите;




- в институционалния вакуум без следа потъват - европейски предупреждения, медийни разкрития, граждански протести и всичко друго имащо потенциала да доведе до решение на проблема преди той да се е превърнал в криза;


- когато няма институции, властта лесно се превзема от добре организирани групи, които наричаме задкулисие.


Или както пише Джеймс Робинсън в книгата си "Защо се провалят нациите": "Институциите са преди всичко зданието на закона... Бедните страни не са бедни заради география или култура; те стават бедни, когато техните институции се провалят и престанат да обслужват публичния интерес."


Какъв е отговорът Ви на въпроса КОЙ?


- Ако отговорът на въпроса "Кой?" беше "Делян Пеевски", решението би било лесно. Отговорът на "Кой?" обаче не е име на отделна личност. Проблемът не е и в човешката алчност, защото тя е съществувала винаги и навсякъде. Проблемът е системен. Системата, изградена да обслужва обществения интерес, допусна сриването на страната до домодерно съществуване. По този повод Макс Вебер казва: "В модерното общество алчността е заключена в здрава метална клетка построена от правила, закони и институции."


А на въпросите ЗАЩО е така и КАК може да не е така?


- Така е, защото като общество позволихме да бъде отключена "клетката на алчността". Сега ни се налага да напрегнем сили и да изградим правила, закони и институции, които да ни защитават. Това решение ще отнеме време, но не е невъзможно. За съвет можем да се обърнем към не една държава, включително и към Румъния.


С какво ще се запомни правителството на Орешарски?


- С тоталното си лицемерие и безочие. Опитваше се да си мери лицето (каквото нямаше) с лицата на протестиращите, като организира контрапротести, олицетворявани от Бисер Миланов – Петното. Беше без очи за елементарни факти от действителността, като – грешните си решения и всеобщото (вътрешно и външно) неодобрение към политиката му.


 Какво сполетя БСП?


- БСП стана жертва на "дилемата double bind" описана през 50-те от Геръгри Бейстсън. Попадналите в double bind ситуация са изправени пред необходимостта (която не могат да избегнат) да удовлетворяват несъвместими интереси. Например – БСП години наред се опитваше едновременно да представлява най-богатите и най-бедните; твърдейки, че е "лявата партия на България" провеждаше десни икономически мерки (като плоския данък); подкрепи санкциите срещу Русия, но продължи да се титулова като представителят на русофилските настроения в страната.


В диктаторските режими властта се стреми да налага "дилемата double bind" върху обществото, за да държи хората объркани и безпомощни. Вероятно по навик и след 1989-та година БСП продължи да прави това, но както предупреждава Грегъри Бейтсън "продължителното пребиваване в double bind ситуация води до повишени нива на тревожност, неврози и шизофрения". Така, поради липсата на диктатура, БСП сама падна в капана.

Президентът Росен Плевнелиев

© Надежда Чипева, Капитал

Президентът Росен Плевнелиев


Как се прояви президентът Росен Плевнелиев?


- Въпреки някои необмислени ходове (като посещението му в Сочи) и тази година Росен Плевнелиев показа, че е устойчив държавен глава: продължи да поддържа нормално политическо говорене; състави правителство, което подготви почвата за бъдещи реформи; и категорично застана срещу агресивните действия на Русия на международната арена.


Бележат ли тенденция предсрочните избори с резултатите и преговорите за правителство, които предопределиха?


- Фрагментирането на политическото пространство е трайна тенденция, която оставя монопартийните правителства в миналото. Тя отдавна е факт в Европа и има силен дисциплиниращ ефект. За да съставят правителство, партиите са принудени да говорят помежду си публично, отговорно и конкретно.


Преговорите за правителство у нас протекоха неочаквано цивилизовано и бързо, но липсата на установени традиции в съставяното на сложни коалиционни правителства вероятно ще доведе до търкания и проблеми, които можеха да бъдат избегнати. В Белгия, например, четирите управляващи партии преговаряха четири месеца и стъпиха върху споразумение от 209 страници, описващи всяка крачка със срокове и отговорности. На нас тепърва ни предстои на развиваме подобна висока култура на преговори.


Урокът за политиците от 2014 трябва да е...


- Никога повече лицемерие и безочие!


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#1] от "lz2":

    Честита коледа, айде събуди се! Вече няколко месеца на власт са други партии! През новата година ни чака още работа за пенсия, вземане на личните ни партиди, все повече непрегледани осигурени, и още бити лекари от неосигурени, малко стиропор с много наши пари, и разбира се нов учебник по химия, написан лично от министъра на образованието!

  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    Добра ретроспекция ... изключая частта за президента

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4191 Неутрално

    Изминалата година не донесе отново нищо добро за България .
    Явно нашият преход ще продължи до 22 век. вече съм сигурен че не става дума за преход а за естественото състояние на едно общество оставено да избира само пътя си на развитие.Всякакви оправдания с външни фактори вече изглеждат нелепо след четвърт век преход.

    klimentm
  5. 5 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "klimentm":

    Няма преход бе човек, това е капитализъм! Много бедни и малко богати! По цял свят е така! Другите държави са имали за колонии целия свят, и сега техните фирми оперират по света, въпреки това са задлъжняли до уши, трупат дългове и печатат долари и евро!

  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3448 Неутрално

    Честита Коледа .
    колкото до "обзора" по горе , просто няма какво да му се коментира . не и днес . днес е Рождество , не ден на "изнасилените" мисли

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    "... контрапротести, олицетворявани от Бисер Миланов – Петното..."

    Аа, и Мишо Шамара също!

    Ако нещо хубаво се случи през 2014 г., то бе, че БСП и Атака загубиха окончателно доверието на избирателя. БСП се сви до 10-тина процента, докато Атака едва мина парламентарния праг. А това са двете декларирано русофилски партии в България.

    Ерго, Русия остана без сериозни лостове за влияние върху политическите процеси и сега се задоволява да лае злобно по нас.

    Главно чрез устите на разни маргинали като пописващите тук славянски братя, но и - което е особено комично - чрез свои официални представители и висши държавни чиновници.

    From Russia, without love.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2574 Неутрално

    [quote#2:"capricorn2014"]През новата година ни чака още работа за пенсия, вземане на личните ни партиди, все повече непрегледани осигурени, и още бити лекари от неосигурени, малко стиропор с много наши пари, и разбира се нов учебник по химия, написан лично от министъра на образованието! [/quote]

    1. Стига с вашите лъжи! Никой не ви взема личните партиди!
    2. Лекарите ги бият, защото ВИЕ-комунистите направихте това възможно!
    3. Според вас е по-изгодно, парите да ги взема Газпром, а не да се санират блоковете! Така ли?
    4. Не виждам нищо невярно в изказването на Просветния министър! Значи, Ломоносов може да е навсякъде, а за Андрей Сахаров, например, да не се споменава от страх нищо! Ако смяташ това за нормално, си свободен да емигрираш в Русия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на naiden_pravdev
    naiden_pravdev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Намирам четивото като коледна картичка за президента. Да й се радва, но ние си го знаем като случаен човек на място, за което няма нужния ръст.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3448 Весело

    [quote#9:"naiden_pravdev"] Да й се радва, но ние си го знаем като случаен човек на място, за което няма нужния ръст.[/quote]
    не си прав . два плаката от тапети извисяват много

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#0:"Дневник"] както пише Джеймс Робинсън в книгата си "Защо се провалят нациите":

    "Институциите са преди всичко зданието на закона...
    Бедните страни не са бедни заради география или култура; те стават бедни, когато техните институции се провалят и престанат да обслужват публичния интерес." [/quote]

    покрай целия пълнеж , в публикацията има е нещо стойностно

    Бедните страни са бедни , защото хората в тях престават да участват в собствения си живот , дават юздите другиму и приемат охотно извинения от сорта:

    Бедни сте но не сте виновни ,вие сте с интелект,морал...

    виновни са другите , мръсниците,фашистите,комунистите,евреите , масоните ,световното затопляне,застудяване,...
    ........

    и накрая с "В Механата" на Ботев:
    "търпи и ще си спасиш душата"

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    [quote#14:"klimentm"]20 ят конгрес на бкп звучи още в ушите ти май, ти кога ще се събудиш?[/quote]

    Атакаджиите са истинските комунисти в България. За тях БСП е "предала идеала". Само не виждам защо медиите слагат на Атака екитет на "крайно дясна" партия, като те са ултралеви носталгици по държавната икономика, всеобщото равенство (в мизерията) и вечната дружба със СССР.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Безхаберие,безнаказаност,което води до тотално неглижиране на законите и повсеместна корупция.Затова трябва реформа в правораздаването и нови затвори.Със вземане на мерки и кампанийни полицейски акции няма да стане

  18. 18 Профил на kornelia_18
    kornelia_18
    Рейтинг: 213 Неутрално

    бедна страна сме точно заради културата ни и манталитета, които пък са свързани с географското положение

  19. 19 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1191 Гневно

    През настоящата година нашите политици изпаднаха в дъдтояние на "синкретизъм"! Синкретизмът е съединяване, обединение, съчетание на различни, противоречиви мисловни и взаимно изключващи се идейни течения или вярвания, съществуващи паралелно. Примери:
    - БСП с Орешарски се опитаха да управляват с подкрепата на ДПС и се срутиха тотално - те бяха нещо като "дървено желязо"!
    - ГЕРБ и Борисов решиха да упвавляват с една неуправляема коалиция и сега се гърчат като настъпан червей!
    - Реформаторите, начело с Радан Кънев, решиха да защитават своя министър (проф. Тодор Танев) и станаха за смях на учениците от цяла България. Чудя се как един умен човек
    (Радан), реши да защитава една куха лейка или празна дамаджана, само защото е издигнат от тяхната партия, а не го отстраниха от поста моментално. Този човек (Танев), изговори такива глупости за толкова кратко време, че ако го оставят, бедна ми е фантазията какво още може да сътвори! Той например директно обиди академичната общност и студентите от държавния Университет "Проф. д-р Асен Златаров" - Бургас, с което си затвори вратата там завинаги. Не знае ли този човек, че този Университет му е подопечен и смята ли да го закрие???
    Смях, срам и горчивина, братя българи в навечерието на Коледа и Нова година!!!!!

  20. 20 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Най-много ми хареса абзаца за институциите! Наясно сме с това , а едновременно всички ги атакуват и се стремят да ги обезличат!
    КОгато в една държава всички институции са компроментирани тя загива! Въпросът е :
    - Ще има ли четвърта българска държава на Балканите?

  21. 21 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#15:"Norman Granz"]вечната дружба със СССР. [/quote]
    Не е лошо да си зададем въпросите:
    - защо след Освобождението България е имала интелигенция и силни личности, мотивирани да работят за прогреса на страната. Т.е. поне през последните 100 години на турското робство българският народ е успял да създаде тези хора и след това им е дал възможност да го поведат напред.
    - защо след 10 ноември на практика или нямаше достатъчно такива хора или просто ги набутаха в миша дупка и ги натириха да емигрират.
    500 години срещу 45+25. Какво да мислим за турската империя и за съветско-руската. Коя е извършила по-голям геноцид над народа ни.

  22. 22 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#14] от "klimentm":

    Браво и на теб, предполагам, че поне двойно ви плащат днес! За да ви създам работа, ще работим ли още 4 месеца за пенсия - да ще работим, ще трябва ли да се декларира излишно че искаш парите ти да останат в партидата ти - да ще трябва! Ще се лепи ли стиропор, с много обществени пари, от заеми - да, но това не е комунизъм! Химик ли е министъра на образованието - не не е химик! Кой ще спре от вас да си кара колата, щото даваме годишно 10 милиарда на лукойл - никой!?

  23. 23 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    [quote#21:"Мондиана"]защо след Освобождението България е имала интелигенция и силни личности, мотивирани да работят за прогреса на страната[/quote]
    Ако на три национални катастрофи и четири загубени войни от споменатото от тебе време 1913-1947, му викаш =прогрес= на страната???
    Така че май грош и е цената на тази интелигенция, каквото и да разбираш под тази дума....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  24. 24 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мондиана":

    Предполагам, въпросите ти са риторични, защото лично аз съм засягал неведнъж тази тема.

    През турско българинът е бил свободен да притежава имоти, включително земи, да развива търговия (бизнес), включително в чужбина, както и да изучи децата си в чужбина. Мога да посоча мои преки роднини - прадеди, които са се възползвали от тези възможности.

    Всички тези блага му бяха отнети от "най-справедливия строй", когато да следват в чужбина можеха само изтърсаците на Политбюро, но пък те показваха такава онаследена тъпота, че не можаха да се реализират особено успешно по тази линия. Правешката принцеса Людмила, например, бе изритана позорно от Оксфорд, независимо, че партията плащаше образованието й дирестно от държавния бюджет. Какво да се прави - от тиквено семе не може да поникне еделвайс...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  25. 25 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#24] от "Norman Granz":

    Браво, веднъж да се съглася с теб, ама баш тиквените семена сега са власт!

  26. 26 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#5:"capricorn2014"]Няма преход бе човек, това е капитализъм! Много бедни и малко богати! По цял свят е така![/quote]
    В Германия казват, че имат не КАПИТАЛИЗЪМ, а СОЦИАЛНО ПАЗАРНО СТОПАНСТВО. Капитализъм има в Америка, а най-див капитализъм има в Русия. И тъй като нашите капиталисти са руски възпитаници имаме и у нас форма на див капитализъм.

  27. 27 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#19] от "Дедо Либен":

    Браво!

    Много добре казано!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  28. 28 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 993 Неутрално

    До коментар [#7] от "Norman Granz":


    [quote#7:"Norman Granz"] А това са двете декларирано русофилски партии в България. [/quote]

    БКП и Атака (а и ДСП в не по-малка степен, но не така показно) не са русофилски партии, това са рушветчийски банди. Аз все си мисля, че в думата "русофил" има положителен смисъл, а напоследък ние я употребяваме като обида. Също положение с думата "партия". Думата е създадена за да изрази съдружието на хората в една организирана група с някаква градивна цел. Когато се сдушваш за да вършиш золуми, ти не си партия, а банда гангстери. На български - сбиротак хайдуци. С други думи, БСП и Атака са сбиротак хайдуци, които ползуват руските рушвети за да вършат золуми в България.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  29. 29 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Не можах да вдяна заглавието!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  30. 30 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ние можем да работим не още 4 месеца за пенсия, а още 44 + 44, но така или иначе ще я вземем. Тези дето подкрепят сегашните щуроти, никога няма да вземат. Разликата между тези дето ще вземем пенсии и другите е, че ние ще го направим не заради нас самите, а защото сме по-близо до времето на Тодор Велики, нищо че работихме 10 пъти по-малко от сега.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  31. 31 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#24:"Norman Granz"]Предполагам, въпросите ти са риторични[/quote]
    Напълно риторични за мене и тебе, но те трябва непрекъснато да се повдигат и да им се отговаря, за да просветне в затъмнените мозъци. Аз знам отговора и мога да свидетелствам от семеен опит и в двете империи. В турската империя, поне за последните 100 години, е имало законност и по нашите територии. Имало е и разбиране, че, когато имаш способни хора, ти трябва да им създадеш условия за нормално съществуване, а не да ги тормозиш, защото те допринасят за общия просперитет, независимо от етноса им.

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8150 Неутрално

    "В модерното общество алчността е заключена в здрава метална клетка построена от правила, закони и институции."
    А в домодерно,като нашето се вихри из цялата държава.

  33. 33 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    - Никога повече лицемерие и безочие!"

    -А статията е пропита изобилно точно с това.
    Дано не позволим да затъмнят духа и вярата ни в навечерието на светлия празник.
    Весела Коледа!

  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    [quote#31:"Мондиана"]... да просветне в затъмнените мозъци.[/quote]

    Всеки човек знае онова, което иска (му изнася) да знае.

    Руската пета колона се дразни от истината за "османското иго", защото взривява съзнателно изгражданата 130 години митология за братушките-освободители.


    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Алчността е в основата на капитализма, държавните институции само обслужват тази алчност. Хайде без залъгалките за "публичния интерес"!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  36. 36 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3448 Неутрално

    [quote#31:"Мондиана"] Имало е и разбиране, че, когато имаш способни хора, ти трябва да им създадеш условия за нормално съществуване[/quote]
    това никога не се е променяло . просто през комунизма способния влачи и партийния секретар с него , сега способния най често влачи и меринджея си с него . вземи и политиците ни . достатъчно е да е изкарал някаква школа . дали симеоново , дали съветска , дали сега американска " по демокрация" , но зад тях са истински способните .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  37. 37 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    [quote#12:"capricorn2014"]уважавам ги че успяват да свържат всичко с комунизма и русия,[/quote]
    +++
    25 години берем гнилите плодове от демократурата на международните финансови джуджета (слуги на финансови великани) и все рашките са ни виновни и злите демони на Мао , Хо Ше Мин и Салот Сар ако някъде нещо се е объркало и ние направило по-бедни!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  38. 38 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#36:"deribeev"]просто през комунизма способния влачи и партийния секретар с него[/quote]
    А, не само това: партийната мафия я пращаха на специализации без да знае език, заемаше ръководните постове, на които се вземаха хубавите заплати и взимаше идиотските решения, от които на способните им излизаше душата и им се късаха нервите. Но това дотук е най-малкото.
    Образованите и способните в зависимост от времето бяха изтребвани, изселвани, смачквани, унищожавани физически и психически. Настаняваха цървули в апартаментите им. Бяха изпращани по разпределение да работят по най-затънтените места, а червената мафия заемаше преподавателски места в университетите, ръководни постове на всички нива и т.н.
    Червената мафия ограби собствеността на хората, нарече я национализация и колективизация. Всичко това благодарение на дружбата със СССР.
    Ето затова сега сме на това дередже.

  39. 39 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#34:"Norman Granz"]Всеки човек знае онова, което иска (му изнася) да знае. [/quote]
    Освен пета колона има и хора, които нямат знания и не ги търсят по ред причини, но все пак имат морал и здрав разум. За тези хора трябва да се повтарят истините, дано се събудят.

  40. 40 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 860 Неутрално

    основното хубаво нещо е събуждането на гражданското общество и повишеното гражданско участие и контрол над власта. беше поставена граница която нито едно управление повече няма да може да премине. и това беше победа извоювана от това формиращо се гражданско общество. колкото до т.нар. преход, няма такова нещо в историята като преход. имаме демокрация и пазарна демокрация в крехка тийнейджърска възраст, за които всеки ден ни предстои да се борим, заслужим и изграждаме, нещо което страните към които се стремим са го направили и то не за 1 ден и главно със собствени усилия. никой никъде не е изградил истинска демокрация и пазарна икономика за 1 ден или да я е получил даром.

    Истината ни прави свободни.
  41. 41 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#35:"Николай Теллалов"]Алчността е в основата на капитализма, държавните институции само обслужват тази алчност. Хайде без залъгалките за "публичния интерес"! [/quote]
    В немската конституция е записано че, предприемачите носят особен отговорност за своите съграждани. Така че, алчността е движеща сила на предприемачеството, но не е единствена. На нея са и наложени ограничения от обществото. Например, какво се приема за нормално и какво не. Има понятие като заплата противоречаща на моралните норми. Или грабителски наем. И в двата случая при оплакване отиваш на съд.

  42. 42 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#26] от "bawarec":
    С това директно признаваш че имаме капитализъм! Германия, ами там всяка седмица има стачки, и дълга им е равен на годишния бвп, поради ниските лихви на които получават заеми, все още се крепят! Та това за социалното пазарно стопанство!

  43. 43 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 993 Неутрално

    До коментар [#35] от "Николай Теллалов":


    [quote#35:"Николай Теллалов"]Алчността е в основата на капитализма, ...[/quote]

    А в основата на всеки социализъм е как чрез лъжа и насилие да се отнемат чужди пари.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  44. 44 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#42:"capricorn2014"]Германия, ами там всяка седмица има стачки, и дълга им е равен на годишния бвп, поради ниските лихви на които получават заеми, все още се крепят! [/quote]
    Нека и ние се закрепим като германците. И да имаме политици като немските, пък за по-добро после ще му мислим.
    А по въпроса за дълга, догодина бюджета им е без недостиг.

  45. 45 Профил на gaf11540155
    gaf11540155
    Рейтинг: 367 Весело

    Много слаба статия. Нищо конкретно, сякаш е писана във в. "Правда". Защо не се навлиза в детайли, защо не се споменават конкретни имена? Относно вашия любим съзаклятник Плевнелиев - хахаха За пореден път това човече доказа, че е зависимо, слабо и подопечно на буда човеченце.

  46. 46 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Не е само алчността! При капитализЪма алчността се води "здраво" чувство!
    БЕЗНАКАЗАНОСТТА и НЕСПРАВЕДЛИВОСТТА са проблемите! Алчен, но спазващ законите и морала не е опасен, може да бъде полезен даже!
    Полезен олигарх НЕ Е имало, няма и няма да има!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  47. 47 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2901 Весело

    Уманитарите не прощават дори на Рождество. КТБ и слабите институции са илюстрирани с Джеймс Робинсън, #КОЙ е обяснен с Макс Вебер, камуняките биват дамгосани с double bind на Грегъри Бейтсън (изпишете едно име поне веднъж без грешка).

    Единствено президентът и мутро-нацистката коалиция са оставени без унищожителни цитати от архива на Иванчева. Cheers!

  48. 48 Профил на takade
    takade
    Рейтинг: 367 Неутрално

    МРЕЖАТА – соросоиди, „експерти“ и think tanks (листа) Юлия Иванчева - Платен клакьор на "президента" , на Боко и на чужди агенции.

  49. 49 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#24] от "Norman Granz":

    [quote#24:"Norman Granz"]През турско българинът е бил свободен да притежава имоти, включително земи, да развива търговия (бизнес), включително в чужбина, както и да изучи децата си в чужбина. Мога да посоча мои преки роднини - прадеди, които са се възползвали от тези възможности.

    Всички тези блага му бяха отнети от "най-справедливия строй"...[/quote]

    Истински бандеровец.

    Ще изкриви и собствената си история, за да ни покаже колко е хубав капитализма и колко е лоша Русия.

    Аз мога да посоча роднини, без право на имоти и гонени от Битоля та чак до тук, за да живея днес в България, а не в Македония или Албания.

    Но народът винаги знае най-добре. Русия е имала, има и ще има специално място в българската история, бит и култура. И това не може да се изкорени. Не могат да се заличат десетки хиляди смесени бракове, които само заздравяват отношенията между българи и руснаци. Да не говорим, че през последните години, и 20 стотинки да има чужди инвестиции, те идват от Русия. Питайте хората които продават имоти.

    Ролята на Русия ще бъде осъзната след време, когато "братята саксонци" посегнат на кирилицата и източното православие.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  50. 50 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар [#43] от "simval":

    Разбира се, че алчността е в основата на просперитета, и разбира се, когато алчността е ограничена от здравия разум, въплътен в работещи правила, закони, институции.

    Напротив, основната движеща сила на всеки социализъм е завистта - онази черна завист, която разяжда душите на андрешковците и води до духовна и материална мизерия.

    Когато в обществената тъкан преобладава завистливият лумпен тогава здравият разум и правилата падат жерва в името на шаячната правда.

  51. 51 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    [quote#49:"Dorian Gray"]Русия е имала, има и ще има специално място в българската история, бит и култура. [/quote]

    За съжаление.

    На съветска Русия дължим "добродетели" като мързел, алкохолизъм, колективна безотговорност, уравниловка, мърлящина, безстопанственост, правен нихилизъм, социална резигнация (състоянието, което психолозите наричат "заучена безпомощност" - learned helplessness) ... можеш да си продължиш списъка, както ти е угодно.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  52. 52 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    [quote#51:"Norman Granz"]На съветска Русия дължим "добродетели" като мързел, алкохолизъм[/quote]

    +++++
    Снощи бабата на жена ми показа снимка от 1911 година. Нейният дядо е имал кръчма в Дървеница и на снимкката имаше около 20 мъже. Почти всички държаха по чаша вино. Но чашите бяха по 100 милилитра и пълни до половината. Толкова за българското пиянство. Алхололизмът в България е донесен от "православните братя".

    The best way to predict the future is to invent it.
  53. 53 Профил на pdourmana
    pdourmana
    Рейтинг: 8 Весело

    "Как се прояви президентът Росен Плевнелиев?
    - Въпреки някои необмислени ходове (като посещението му в Сочи) ..." А посещението в Китай, защо го пропускате?
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/01/17/2222239_tri_rabotodatelski_organizacii_obviniha_prezidenta_che/

  54. 54 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    [quote#52:"Европеец"]Почти всички държаха по чаша вино. Но чашите бяха по 100 милилитра и пълни до половината.[/quote]

    Аз имам колекция от чашки от онази епоха - може би над 100 броя. Повечето съм ги изпросил/купил от селски кръчмари или стари баби през студентските си години. Чашките за ракия са по 15 милилитра. Докато руснаците супуват стъкло водка и пред магазина го делят "на троих" - обикновено с двама непознати, с които са се случили на опашката.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  55. 55 Профил на petergriffin
    petergriffin
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Семейството ми се бори с престъпници и мутренските им приоми от няколко години.Огромна част от народа се бори с мутрите и феодалите във властта вече 25 години.Битката е неравностойна разбира се, но нормалните хора ставаме повече, а мутрите по-малко.Не трябва да се предаваме.

    Весела Коледа на всички.

    The things you own end up owning you
  56. 56 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    когато НЯМА институции, властта лесно се превзема от добре организирани групи, които наричаме задкулисие.....
    .........................
    Добре г-жо Иванчева,,Само е една забележка ..
    Когато няма РАБОТЕЩИ институции..
    Иначе, формално ,ние си имаме и ...прокуратура, и съд , и НАП , и финансови разузнавания , и ДАНС дори , и БОРкор , и какво ли още не ...)
    И когато не сме Тоталитарно общество и не живеем в диктатура -
    да ги ТЪРПИМ ТЕЗИ , такива институции -
    си е наистина РОБСКИ манталитет ....:

    BIG AL
  57. 57 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#54:"Norman Granz"]Чашките за ракия са по 15 милилитра. Докато руснаците купуват стъкло водка [/quote]
    Помня ги тия чашки дядо ми пиеше от тях ракия която се вареше без захар Сега се пие повече а навремето 3-4 такива чашки се смятаха за неприлично много!

  58. 58 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#51] от "Norman Granz":

    Ехе.

    Да не би по западно да са изкоренили мързела и мърлявщината? Тези неща са по хората по цял свят, а не само в България и Русия.

    Защо плюеш, драги, в собствената си чиния, за да покажеш, че чуждата манджа е по-сладка?

    Ето тази сервилност е това, което ненавиждам в бандеровците. И голи снимки на майка си ще продаде за потупване по рамото от американското посолство.

    Неуспелият капитализъм подхранва русофилията у нас. А Русия действа подмолно, без да отричам, там където и позволяват слаби народни представители.

    Продажници всякакви: и за рубли и за долари.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  59. 59 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Колкото по - далече от стадния ,руски народ, толкова по- добре ..От една крепостна май.м., какво можеш да научиш ???
    Те са още в сталинското време , или - още в царизма си , дори ...)

    BIG AL
  60. 60 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    Бaндеровци !!?? :)
    Русофилията е болест , тежка ...))
    Да се възхищаяваш на един изостанал народ , е все едно да се възхитиш от някой дивак , който без стълба се катери по ..палмата - за кокосов орех :))

    BIG AL
  61. 61 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#49] от "Dorian Gray":

    изселвали сме се и от "братските " сръбски , гръцки или румънски народи - около нас ...:0
    А да продаваш на руснак - си е най- меко казано , АНТИ патриотично ...
    Малка страна сме - а Империята на ЗЛОТО - знаем възжделенията и ...)
    И нямаше по- нахално и нагло същество от рускиня- по времето на Тошо - доведена от Русия , тук , в България ...)
    ВСИЧКИ и бяха длъжни- за жилище , за работа ,за кола без ред ... ..ЗАТОВА , че е от 'великия съветски съюз ...)
    ВИНАГИ заплашваха , че ще се ОПЛАЧАТ в съветското посолство !!???
    И това не е расизъм, 'ДНЕВНИК " , а факти от близкото минало :))) Бил съм СВИДЕТЕЛ ...))

    BIG AL
  62. 62 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    [quote#60:"BIG AL"]Бaндеровци !!??[/quote]

    Явно това е най-тежката обида в речника на сегашните комунета.

    Едно време на дядо ми са му викали "фашист", понеже бил завършил във Франция и носел бомбе.

    Сега аз съм "бандеровец", щото не им се връзвам на пропагандата.

    Горд съм и с едната, и с другата обида.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  63. 63 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#60] от "BIG AL":

    Аз не се възхищавам на Русия. Възхищавам се на заблудата ти, че те са изостанали, а пък ние много напред. Къде си ти бе, байо, та Русия е изостанала?

    Ти ли продаваш газ на Китай и Европа? От теб ли го страх Обамата?

    Като се хвалиш на някой с бой, хвали се със себе си. А не да викаш, ама аз имам приятел дето може да те бие.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  64. 64 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#61] от "BIG AL":

    Да бе, драги! Каквито и да са рускините, все пак са родили български деца. А преди да осъждаш руските пари, се консултирай с хората край морето и по планините. Щото на теб ако руснаците не дават хляб, на хиляди други хора дават. Руснаците, а не Джим Кери от Фашингтон.

    Кажи, баювото, какви деца раждат българските студентки, които отиват на бригада в САЩ и никога не се връщат?

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  65. 65 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 667 Неутрално

    [quote#5:"capricorn2014"]...това е капитализъм! Много бедни и малко богати! [/quote]Тъпо! Объркал си се!! "Много бедни и малко богати!" е социализъм и посткомунизъм!
    Вярно е че "богати" сега в България са малко и предимно екскомунисти и екс ДС-ченгета! Но от добре квалифицирани хора- ИТ специалисти, лекари, адвокати, журналисти, строители, добри майстори...вече се оформя и сериозна средна класа! А много о започналите с дребна търговия вече си имат магазин(и). В София средната класа е значителна! Повечето добре работещи не са "бедни", поне по българските стандарти. ДА, "бедни" са пенсионери с ниски пенсии, безработни и неквалифицирани работещи!

  66. 66 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#62] от "Norman Granz":

    Степан Бандера се е борил за независимост :)
    Все едно да кажеш : христоботевец или хората на Васил Левски , или стамболовец или т.н...
    превръщат го в НАРИЦАТЕЛНО !!???
    Абсурдни , болшевишки тези и опорни точки :)
    хахахах....

    BIG AL
  67. 67 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Т.нар. общестно доста си е патило, и това е само началото. Като разровиш, стига се до генетичните линии, които...ама хайде, Рождество е.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  68. 68 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Мама Партия страда от тежко "раздвояване на личностното" ...
    При индивидите туй заболяване не се среща - крайната му фаза е, "летален изход поради драстични нива на несправедливост"...

  69. 69 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#65] от "bgpatriot":

    Ма разбира се, това се обяснява, на всички спящи под мостовете, че неуспехът е техен проблем, нищо че дори и американците си признават, че тяхната средна класа намалявя и обеднява!

  70. 70 Профил на takade
    takade
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Norman Granz
    Рейтинг: 2939 - Обиден на народната власт,ама завърши, в Москва по партийна линия. Я се усети малко! Такива като теб съсипаха и ошушкаха държавата за 25 години!

    Отговор

  71. 71 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#70] от "takade":

    Хахаха. Ти да не го познаваш в детайли тоя? Не ми казвай, че верно е завършил в Масква и сега плюе рашките. Като президентчето.

    Такива и Дявола не ги обича.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  72. 72 Профил на takade
    takade
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#71] от "Dorian Gray":

    Ненавиждам тези конформисти ! Нагли плювачи срещу жалки левчета!

  73. 73 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    "В модерното общество алчността е заключена в здрава метална клетка построена от правила, закони и институции." Защо Ченалова не в затвора при демонстрация на алчност и безочие. Защо Пеевски не е в затвора при домонстрация на алчност и безочие. Има достатъчно точки в законите за въздаване на правосъдие. Или всички по стълбичката са движени от алчност и безочие.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  74. 74 Профил на lapacalo
    lapacalo
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "когато няма институции, властта лесно се превзема от добре организирани групи, които наричаме задкулисие."
    .........................................
    Авторката яко се е объркала. Зависимостта е точно обратната: не защото нямаме институции, имаме задкулисие, а защото имаме задкулисие, нямаме институции.
    И да беше казала барем кой е в това задкулисие. Хайде, ще я улесня: вече 25 години ни управлява българо-американското лоби, в което от българска страна фигурира част от политико-стопанската номенклатура на БКП, ДКМС и бившия ешелон на стопанските ръководители, свързани с І главно на ДС. От американска са институциите: Държавен департамент, ЦРУ, ДЕА.
    Изводите всеки може да си направи.

  75. 75 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    [quote#20:"SSmart"] Въпросът е :
    - Ще има ли четвърта българска държава на Балканите? [/quote]
    Където стъпят западните финансови анархисти държавността изпада в забвение !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  76. 76 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#74] от "lapacalo":

    Виж колко е лаконична дамата автор относно Президента.

    Ако напише каквото всеки си мисли, няма да я публикуват.

    Браво за коментара.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  77. 77 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    "............- Никога повече лицемерие и безочие!............"

    Силни и праждижи думи!Лошото е,че дълбоко се съмнявам ,че нашите политици ще си нормализират поведението,ще лъжат по-малко и ще се съобразяват много повече с желанията на редовите данъкоплатци!Нашата политическа система е силно уродлива и на върха по правило достигат лъжливи и крадливи личности,които като се докопат до властта гледат да заграбят колкото се може повече и по най-различен начин от националното богатство!

  78. 78 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    До коментар [#76] от "Dorian Gray":
    +++++++++++++++++++
    Да,прав си!Юлия Иванчева като цяло много стегнато и лаконично излага своите възгледи за изминаващата 2014 год.!Добър и интересен анализ!

  79. 79 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3662 Любопитно

    Кредо на Социализма е Завистта

    По памет - в оригинала е казано Много по-точно.
    (завиждам на оригинала... благородним образом


    "Обществото позволи да бъде отключена "клетката на алчността" и тя все още е

    От Юлия Иванчева"


    Обществото си има име:

    БКП на ссср и дъщерни партии.

    Номенклатурна и прочее алчност на чуждата, нелегитимна и престъпна тоталитарна диктатура на БКП на кпсс 1944-1989

    се обуздаваше от марксистки антикапиталистически догми и с дирижирана демагогия СССР,
    налагани в целия болшевишки соцлагер на ссср.

    Цялата едра, средна и почти цяла "малка" собственост на средства за производство и прочее беше Общонародна Държавна Собственост в съответната държава,
    управлявана от локална Компартийна диктатура
    под Централен "братски" диктат на КПСС на "Ленин" в Москва.

    През 1989 соцлагерът на ссср се разпадна - заедно с марксистките догми на "Ленин" натрапвани от Москва.

    Предварително организирани и "изтървани" от бившия марксистки соцлагер,
    Комунистически номенклатурци - до вчера активни борци против капитализма, се хвърлиха да капитализират позициите си
    като управители на политика, икономика, политика... всичко.

    Станаха на най-големите капиталисти, олигарси, пишман депутати, пишман магистрати и т.н.
    И успяха.

    Хамелеонът е същият: БКП на ссср.

    Просто се размножи и "адаптира".

  80. 80 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3662 Весело

    Точно от тех се оплаква таварищ путлер в ссср2.

    Стар апаратчик - не на възраст, а като благат ченгенски опит в Германска Демократическа Республика,
    запретнал е ръкави да се справи с положението.

    Ще измъкне ли в забвение ссср 1 и 2?

    В новото тъй трудно бреме - в крак с безвремие напред?!?

    До коментар [#75] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    - Ще има ли четвърта българска държава на Балканите?

    - цитат на коментар #20 от “SSmart”

    Където стъпят западните финансови анархисти държавността изпада в забвение !

  81. 81 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    [quote#70:"takade"]Рейтинг: 2939 - Обиден на народната власт,ама завърши, в Москва по партийна линия.[/quote]

    През живота си не съм стъпвал в Москва, пробвай пак.


    Ей, като не можете да спорите с по-умния от вас, гледате да го изкарате комунист като себе си.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  82. 82 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#55] от "petergriffin": " ....но нормалните хора ставаме повече, а мутрите по-малко."
    Вие сте голям оптимист?

  83. 83 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3662 Весело

    Русия не е заек - да избяга.

    Важи за всяка #Велика сила.
    Важи и за малки народи.
    Важи и за малки държави

    Налага се и все тъй ще
    Да се съобразяваме.

    Саксонец должен ты не би бить.
    Английски внятен ты обязан...

    Поотложи си преждевремието.

    Риви ако / когато дойде време
    Кирилицата да оплакваш.

    Днес друго "за":
    За Рожденство е време.

    Възобнови се в Рождеството
    Христово що Свят празник е
    и пречисти се за Доброто.

    Повесели се... защо не.

    Па припомни си как защо Кирилица пишуваш?
    Дар такъв - защо ли "притежаваш".

    Защо дарен си, и света?

    Тя - православната наука,
    и азбука, и радостта,
    съдадени били да славят
    Единний Господ на Света.

    Така че ти ликуй смирено
    и благодарно за честта.

    Не бремени се преждевременно.
    Участвай право в радостта.

    До коментар [#49] от "Dorian Gray":

    Ролята на Русия ще бъде осъзната след време,

    когато "братята саксонци" посегнат на кирилицата и източното православие.

  84. 84 Профил на Thomas More
    Thomas More
    Рейтинг: 367 Неутрално

    #КОЙ# се опитва да забави процесите на ферментация в мисленето на българското общество.Срива на рублата,определено отслаби влианието на #КОЙ# Сега очаквам да изригнат с пълна ярост,севазможни сценарий за дестабилизация на БЪЛГАРИЯ...!!!

  85. 85 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#81] от "Norman Granz":

    Е , поне те удостоиха с тази чест - учил в Маскве ..)
    Мен още не са ме удостоили ..>))

    BIG AL
  86. 86 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#64] от "Dorian Gray":

    Каквито и да са рускините, все пак са родили български деца. А преди да осъждаш руските пари, се консултирай с хората край морето и по планините. Щото на теб ако руснаците не дават хляб,.........
    .......................
    БЪЛГАРСКИ ДЕЦА !!?? Много спорна теза :)
    А когато си и продаваш нивите до морето, за да си построят кагебистите ЗАТВОРЕНИ градчета - това НЕ е дори спорна теза ..>)
    Оземлените без пари бежанци от Тракия и Македония удариха кьоравото - добре , ама ЗАЩО трябва да има руски бариери по НАШЕТО море ??? Не е толкова дълга ивицата ни , морската ...
    САМО ПРЕЗ руски бариери и градчета ли ще стигаме до ПЛАЖА !!!????...

    BIG AL
  87. 87 Профил на takade
    takade
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#81] от "Norman Granz":

    Ей, като не можете да спорите с по-умния от вас, гледате да го изкарате комунист като себе си.
    Ако си умен,няма да си така зъл! Има още няколко соросоидни индивида на,които все СССР и Русия им пречат. А колкото до това,че някой иска да те изкара комунист,не !Ти и родителите ти сте партийци. Дядо ти носил бомбе,баща ти каскет,а ти си със шапка идиотка на площада,само и само да си с тези,които са на власт та да се облажиш!

  88. 88 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 791 Весело

    [quote#43:"simval"]А в основата на всеки социализъм е как чрез лъжа и насилие да се отнемат чужди пари.[/quote]
    А вие защо биете "N-думата"(негрите)

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  89. 89 Профил на tak40309320
    tak40309320
    Рейтинг: 238 Разстроено

    "Урокът за политиците от 2014 трябва да е...

    - Никога повече лицемерие и безочие!"

    На всички ни се иска, но няма как да стане!

    има хора с много профили, има и профили които се ползват от много хора
  90. 90 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#87] от "takade":
    Напомняш ми вица за най-добрия приятел на децата -чичко Ленин с неговите добри очички.
    Събуди се, ощипи се и се запитай дали може държава като Русия, която разчита на природните си ресурси, дебелата си тояга и контрола над медиите да помогне на друга държава, да се нареди сред най-развитите страни в света?! Защо изобщо слагаш Русия като някаква алтернатива на развитието ни?!? Въпросът какво е отношението ни към нея е безотносителен към развитието ни. Все едно да се занимаваме с това - кой обича или мрази Бразилия - една малко по-развита държава от Русия? Който иска, да търгува с нея, който не иска - да не търгува. Но организацията на нашата икономика и инистутции е това, което може да да ни дърпа напред или не.

  91. 91 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    " - Никога повече лицемерие и безочие!"

    Това няма да го бъде. Тези две думички съставляват самата същност на всеки политик, не само на българските. Ако не си лицемерен, ти не ставаш за политик, а пък безочието е необходимо и достатъчно условие за политическа кариера. А що се отнася до "клетката на алчността", в това общество няма кой да я заключи. В днешните условия богатите са много богати и искат да станат свръхбогати,а процентът на бедните расте от ден на ден за сметка на обедняващата средна класа.Такова общество няма бъдеще и завършва винаги с насилствена промяна, която знаем как се нарича от недалечното минало.

  92. 92 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#4] от "klimentm":

    Вярно колега много вярно,на българите все им е крив американеца и нз си кой зимбабвец,положението е много тежко само в Б-я има работещи бедни хора,които работят просто за да плащат и такива които без да работят получават с един два хляба разлика по-малко а по някога и повече от тези които работят,как да се стимулира този народ,дори и най-простия работник който носи тухли,сече дърва и всякакви такива е сложен наравно с рома който само цоца от държавата!Че данък не плаща!!!

  93. 93 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#43] ти съветския държавен капитализъм ли наричаш «социализъм»?

    -------
    Олеле, и тук откриха бандеровци...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  94. 94 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [#91]
    ++++++++++++++!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  95. 95 Профил на caoxxx
    caoxxx
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Едни и същи политици и политолози,
    едни и същи внушения.
    Става банално и скучно.
    Стеснявате си кръга и се капсулирате, повтаряйки за стотен път една и съща грешка.

    После идват пак десетте процента
    и пак лееете сълзи и сополи.

  96. 96 Профил на caoxxx
    caoxxx
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#89:"tak40309320"]"Урокът за политиците от 2014 трябва да е...
    - Никога повече лицемерие и безочие!"[/quote]

    Остава обаче, все още открит въпросът, кой е по-лицемерен и безочлив -
    политиците или журналистите?
    И по-корумпиран?
    И до днес няма отговор.
    Това е като спора за яйцето и кокошката.
    Журналистите се възползват от привилегията да задават въпроса.
    Но това далеч не означава, че не може да бъде задаван и към тях самите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK