Спирането на "Южен поток" беше изключителна новина

Спирането на "Южен поток" беше изключителна новина

© Надежда Чипева, Капитал



Традиция на "Дневник" е в края на годината да потърси мнението на социолози, политолози и икономисти за важните  събития и процеси през отминаващите месеци. Всички мнения за 2014 може да намирате в специалната тема "Годината". След Нова година четете и прогнозите на анализаторите за 2015. Днес представяме мнението на Георги Ганев, икономист и програмен директор по икономически въпроси в Центъра за либерални стратегии. 
Бел. ред. - Интервюто е направено преди приемането на спорните пенсионни поправки. 


Кои са най-значимите събития през 2014 г. от гледна точка на икономиката в България? 


- За България основните събития са две. Падането от власт на правителството на Орешарски, което въпреки заявените намерения фактически прати България в стопанска безтегловност, стопира всякакви реформи, като в немалко случаи ги върна значително назад, и провали бюджета. Въпреки сложното мнозинство в парламента, настоящото правителство има значително по-голяма обществена легитимност и поради това не е в безтегловност.




Второто събитие е спирането на "Южен поток". Това беше проект с изключителен потенциал – както корупционен, така и за налагане на волята на чужда държава върху България, но с пълна неяснота по стопанските параметри и по евентуални финансови условия и потоци. Тотална неяснота, силно намирисваща на огромни финансови задължения за България без почти никакъв изглед за отплата. Спирането му е изключителна новина в стопанската сфера по две линии. Първо, драстично намалява достъпът до "задкулисни" финанси на различни кръгове в България, срещу които протестирахме цяла година. Второ, добър сигнал за наличието на все пак някакъв разум и добра воля по отношение на приближаването и на стопанството ни към по-цивилизованите пазари и икономики.


Какво ви изненада през изтичащата година?


- Честно казано, изненада ме бързината на срутването на КТБ, както и атаката срещу ПИБ. Всъщност, второто беше по-тревожно за мен от първото.


Какво показа "Скандалът КТБ"?


- Потвърди дълбоки, може би неизкореняеми, винаги съществуващи на повърхността или далеч под нея, но изконни за българите стереотипи на "правене на бизнес", описани толкова добре от Румен Аврамов в "Комуналният капитализъм". Нищо ново под слънцето.

Георги Ганев

© Цветелина Белутова, Капитал

Георги Ганев


Кои са най-значимите решения, които не бяха взети заради политическата нестабилност и заради които се очакват негативни ефекти в близко бъдеще?


- Този въпрос приканва към голяма доза спекулация. Всъщност, не знам. Може би поканата е да се обсъди въпроса с КТБ и протакането на неговото окончателно решаване, но аз не мисля, че това беше някакъв голям проблем, както и че се случи твърде лош вариант. Бих наблегнал на две решения извън България, но те не са пряк отговор на въпроса. Първото е, че влизането на България в Шенген се отмести далеч в неясното и несигурно бъдеще. В очите на вземащите решението по въпроса не се приближихме, а драматично се отдалечихме. Второто е, много подобно - влизането на България в еврозоната на този етап е тотална невъзможност. Дори грам претенция не можем да имаме по въпроса, а само допреди месеци можехме…


Бизнес, бизнес-идея, предприемач, бизнес-урок, който ви е впечатлил през тази година?


- Не следя много внимателно отделни бизнеси или предприемачи, та съм напълно некомпетентен да дам сериозен отговор. Продължавам да съм огромен фен на "Уолтопия" и това, което ми харесва в този бизнес и неговия предприемач е, че непрекъснато търси нови хоризонти.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (126)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    " Това беше проект с изключителен потенциал – както корупционен, така и за налагане на волята на чужда държава върху България, но с пълна неяснота по стопанските параметри и по евентуални финансови условия и потоци. Тотална неяснота, силно намирисваща на огромни финансови задължения за България без почти никакъв изглед за отплата. "

    Те това е същността на ЮП! Проект изцяло в услуга на Русия и с условия за финансово заробване на България! Ако Русия пуска газ по Потока, ще можем да плащаме, ако не пуска-ще им плащаме наказателни лихви и накрая НЕК-с руски собственик! И как имат очи още някои плазмодии, да защитават проекта, не знам! Защото най-простото беше- Газпром да си строи Потока върху земя под наем за 35 години и да си плаща транзитните такси. При изтичане на срока на договора, построеното остава собственост на НЕК!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    И падането на Орешарски и спирането на Потока бяха добри новини за България.Нямаше да сме българи ако някой не се разтовари на метеното,направи го Влади Горанов.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    [quote#4:"Norman Granz"]лостове за влияние в ръцете на врага. [/quote]


    Кой е врага бе? Русия ли?

    Такива като теб наистина могат да ни докарат казашки ботуши. Ако продължаваме да смятаме Русия за враг, тя ще се превърне в такъв.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    [quote#6:"Dorian Gray"]Такива като теб наистина могат да ни докарат казашки ботуши. [/quote]

    In your dreams, комуне.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Спирането на Южен поток беше коледния подарък на България.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    [quote#3:"naiden_pravdev"]"Експерт на прехода" - платен. [/quote]

    Ами нормалните хора работят и получават пари за това, а не като вас политрукчетата - на вас ви плащат за верността към МАсква.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  11. 11 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    [quote#8:"Ian Smith"]Спирането на Южен поток беше коледния подарък на България.[/quote]

    ++++++++

    За 30 Коледи напред!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  12. 12 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    "Спирането му е изключителна новина в стопанската сфера по две линии. Първо, драстично намалява достъпът до "задкулисни" финанси на различни кръгове в България, срещу които протестирахме цяла година. Второ, добър сигнал за наличието на все пак някакъв разум и добра воля по отношение на приближаването и на стопанството ни към по-цивилизованите пазари и икономики."

    Ако в 2015 се реши и третата линия, а именно - въпросът с качеството на представителите на съдебната система и службите за сигурност, можем да бъдем сигурни, че след 25 години преход, имаме основа за изграждане нещо наистина стабилно.

  13. 13 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    [quote#6:"Dorian Gray"]Кой е врага бе? Русия ли?

    Такива като теб наистина могат да ни докарат казашки ботуши. Ако продължаваме да смятаме Русия за враг, тя ще се превърне в такъв. [/quote]

    Аха, значи Русия не ни е враг, но ще ни окупура защото не я харесваме !
    Нищо чудно де - като виждаме как нападна Украйна само защото украинците искаха сближаване с ЕС.
    А уж им бяха братя, православни - дрън, дрън.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  14. 14 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    [quote#9:"Dorian Gray"]Всички енергийни проекти заобикалят България, както жепеец подминава смръдлив кенеф. [/quote]

    Нищо не ни е заобиколило. Поне не нещо читаво.
    Само Путя ни е леко нацупен ама от това лошо няма.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  15. 15 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    [quote#9:"Dorian Gray"]Всички енергийни проекти заобикалят България, както жепеец подминава смръдлив кенеф. [/quote]

    Не се кОси - Путя, само ако му подсвирнем и ще допропка като евтино рускинче.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  16. 16 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    [quote#7:"Norman Granz"]In your dreams, комуне. [/quote]

    Другарите май пак се размечтаха за партийно секретарство ...

    Казват, че по Коледа мечтите се сбъдвали ама точно тази ...

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на mar_x
    mar_x
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Спирането на Южен Паток беше най-добрата новина за България през 2014. Тя показа, че доброто побеждава злото; че демокрацията винаги бие диктатурата. Другото е мурзилски плач.

  19. 19 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    бих добавил и ниската цена на петрола към всичко спирането на ЮП и оставката на Орешарски. Шанс за България

  20. 20 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    ЮП имаше за цел не само загробване на България,а на Сърбия,Македония и Унгария.Целта на руснаците е тръбата да им излезе безплатно,а с газта да увеличат влиянието си в тези европейски държави и в крайна сметка забавяне на европейската им интеграция.

  21. 21 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ian Smith":

    Знаеш ли колко смешно звучи:

    [quote#15:"Ian Smith"]Путя, само ако му подсвирнем и ще допропка като евтино рускинче.[/quote]

    Кой си ти бе? За чии му е на Путин да идва при теб? Кажи какво стана, когато Лукарски искаше да ходи в Русия преди една седмица. Какво му казаха руснаците и къде замина луковата глава?

    Имаше един дето пляскаше руснаци и сега работи за тях.


    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  22. 22 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Да, добра новина, ама за Турция. И за идиотите къде не могат да разберат, че правят Турция в ЕС важна, а нас - ненужни, къде лишават от шанс да живеят в България едно цяло поколение...

  23. 23 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#6:"Dorian Gray"]Кой е врага бе? Русия ли? [/quote]

    ОТ 1878 г. до днес Русия е най-враждебната държава към България !

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  24. 24 Профил на mar_x
    mar_x
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#21:"Dorian Gray"]За чии му е на Путин да идва при теб[/quote]

    Ъъъ, чакай да се сетя.... магизи? Може би? Тая тръбъ да не е само за нас бе? Румънците и българите като му бихме камшика директно клекна на Ердоган.

  25. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3435 Неутрално

    "Турския гамбит" дори и в западната преса се споменава ,че турското лоби е силно и в Американския Конгрес и в ЕК комшулука раздава бакшиш за стратегическите си планове !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  26. 26 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 998 Весело

    Дневник стига с тия стари манджи с мирис на руска газ

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  27. 27 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#24] от "mar_x":

    Другарю, докато целят свят гори газ ще кляка пред Путин. Няма значение как го наричаш ти, кранчето е в Москва.

    Мадам Меркел го знае много добре това и я кара доста по-кротко с Русия отколкото малка и самонадеяна България, която обявява Русия за враг във военната си доктрина.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  28. 28 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 594 Весело

    [quote#27:"Dorian Gray"]Другарю, докато целят свят гори газ ще кляка пред Путин. Няма значение как го наричаш ти, кранчето е в Москва.[/quote]

    Я си направи справка с колко е спаднал износът на газ от Русия за ЕС и после пак коментирай!

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  29. 29 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 594 Весело

    [quote#27:"Dorian Gray"]Другарю, докато целят свят гори газ ще кляка пред Путин. Няма значение как го наричаш ти, кранчето е в Москва.[/quote]

    Май на руснаците им се налага постепенно да затварят кранчето, противно на желанието им де е максимално отворено.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  30. 30 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3542 Неутрално

    Спирането на "Южен поток" беше изключителна новина"
    това добре , ама що сега всички хълцат и бързат да раздават разрешителни . по заповед на ес .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  31. 31 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Защо не бъдат подведени под съдебна отговорност всички които са участвали в подготовката на тези предателски споразумения , до кога този поплювко прокурор,ще си затваря очите и ще оставя престъпниците да се разхождат по софийските и брюкселски улици? Та не трябвали да се санкционизират за това , че допускат разни червени пропагандатори да тровят наивните хорица?

  32. 32 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    "влизането на България в Шенген се отмести далеч в неясното и несигурно бъдеще. В очите на вземащите решението по въпроса не се приближихме, а драматично се отдалечихме. Второто е, много подобно - влизането на България в еврозоната на този етап е тотална невъзможност. "

    ...такава е волята на избирателя! В слаедващия парламемт социалното инженерство може и да прокара максималния теоритичен брой политически субекти, хей така за да види какво ше се случи?! Разбира се, собствено оправдание също ще се намери - избор дал господ...

    I Want To Believe
  33. 33 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3542 Неутрално

    [quote#31:"pepco"]санкционизират за това , че допускат разни червени пропагандатори да тровят наивните хорица?[/quote]
    да бе , да им се чудиш на тия от ес що изстреляха б.б да издава разрешителни за юп . че и теменужка цъфна по телефона да увери новак че с разрешителните всичко е наред

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  34. 34 Профил на mar_x
    mar_x
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#27:"Dorian Gray"]докато целят свят гори газ ще кляка пред Путин[/quote]

    Кога бе? В Германия 30% от енергията е от възобновяеми източници, при 5% през 2000. С тия темпове в следващите 10 години, още преди да пукне Путя (дай-боже по-скоро), повече от половината енергия ще бъде от ВЕИ. Дори и днес Сверния Паток не може да се изпълни на 100%.

    Така че тия приказки как всички зависим от газа на голямия Путя ги приказвай на майка си.

  35. 35 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2275 Весело

    връщането на герб във власта само година след като народа ги изгони от там ,е още по излкючителна новина

  36. 36 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 381 Неутрално

    То Орешарски стискаше зъби заради "рублите" покрай патока. Като видя, че ЮП скоропостижно почина, се издими. За изпът обаче мутрите зад него си взеха КТБ. Та това е.

    chavo64
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Толкова объркана нация, не би могла скоро да се оправи,за съжаление.

  39. 39 Профил на Put in, put out
    Put in, put out
    Рейтинг: 270 Неутрално

    "Това беше проект с изключителен потенциал – както корупционен, така и за налагане на волята на чужда държава върху България, но с пълна неяснота по стопанските параметри и по евентуални финансови условия и потоци. Тотална неяснота, силно намирисваща на огромни финансови задължения за България без почти никакъв изглед за отплата."

    Абсолютно точно. И както става със всички руски проекти в България, те единствено и само обслужват руския интерес, който винаги е бил страната ни да е казашки васал вовеки. До сега се справяха доста успешно благодарение на руските подлоги населяващи България, но има лъч светлина...

  40. 40 Профил на valin
    valin
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dorian Gray":

    "Официална Русия/ т.е. руската държавност/- враг номер едно на България." Тези думи на Захари Стоянов са са били винаги актуални. Актуални са и в днешните времена.
    Ако се опитваме да защитим националния си интерес, това означава ли, че сме врагове на Русия? За т. н. русофили, каквото и да означава това, явно, да! Ако харесвам Достоевски, това означава ли, че трябва да харесвам и Каулбарс, примерно?
    Ако не защитим нашия си, българския интерес, тогава Русия ще ни е приятел. А в обратния случай, враг.Така ли?
    Ти кое избираш?


  41. 41 Профил на pomnesht
    pomnesht
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dorian Gray":От края на 18-ти началото на 19-ти век когато започва да се формира българското национално съзнание до ден днешен Русия е била и е враг на българите.
    Има достатъчно исторически извори и нейни действия спрямо България които доказват това недвусмислено.
    Само български национален предател не може или не иска да види това.

  42. 42 Профил на pomnesht
    pomnesht
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#35] от "Stewie": Дали народа ги изгони или Русия със своите пето-колоници предатели.

  43. 43 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 541 Весело

    жепеец подминава смръдлив кенеф.
    До коментар [#9] от "Dorian Gray":

    Интересни преживявания и спомени имате. И кои са ви подминавали не разбрах.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  44. 44 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    До коментар [#42] от "pomnesht":

    герб са най проруската партия в България ,независимо какво техните тролове тролят тук

  45. 45 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Спирането на "Южен поток" беше изключителна новина..)
    ......
    Напълно съгласен ..
    Спирането , препятстването, блокорането на голяма ГЛУПОСТ в България , милиардна дори , е изключително рядко явление :))...Имаме практика- милиардни блата- където изтича обществения капитал и енергия - са толкова чести в България ..ДОРИ и в условията на Демокрация- онзи язовир на доган , КТБ, АЕЦ-а , разни други по- малки ГЛУПОСТИ и ..пенсиите на българите , САМО от тях - можеха да са двойни - до сега :)
    Но икономическата глупост в България , не е случайна..
    Тя винаги е цел , програма, на определни групировки, които НИКОГА не са КАПО - от тези "обири" на държавата ..
    И тук стигаме до блуждаещата , сякаш в космоса , съдебна система - голяма тема , но ..друга ...)

    BIG AL
  46. 46 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3435 Неутрално

    [quote#30:"deribeev"]ама що сега всички хълцат и бързат да раздават разрешителни . по заповед на ес .[/quote]
    Защото се усетиха ,че Турция намаза от цялата схема и ще прибира пари за транзита !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  47. 47 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 708 Любопитно

    Спирането на Южен поток не поставя ли в безтегловност и сегашното правителство,г-н Ганев?

  48. 48 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Смелият Чунг няма почивен ден ...

  49. 49 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#40] от "valin":

    В момент, в който се заражда нова студена война между Вашингтон и Москва, България има исторически, културни, икономически и т.н. основания да заеме по-неутрална позиция. Нямаме нужда от врагове. Имаме нужда от всяка една стотинка която влиза в страната, защото положението е критично. А руските пари не са малко. В тази ситуация ЕС също се чувства неловко под влиянието на Великобритания и САЩ, защото Източна Европа няма нужда от огромен враг до себе си.

    Изобщо не говоря за коренна преориентация на страната ни по пример на Волен Сидеров, излизане от НАТО и т.н.

    Искам да кажа, че в хорото срещу Русия, по добре да сме най-отзад, а не да се опитваме да го водим, под натиска на Джон Макейн. Това си беше унижение. Спиране и пускане на фондове с цел смяна на правителства също е унижение.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  50. 50 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Толкова писане му Фърлихме ..
    Толкова елементарни сметки му направихме , че ако НЕ беше ЕС - пак щяхме да го и строиме , въпреки тоталната неадекватност, липсата на икон. ефективност и прочие ..
    Да се откачиш от империята на ЗЛОТО винаги изисква голяма ГРАЖДАНСКА реакция и действия..
    Не става само е елементарните сметки - такива политици си имаме ..Закърмени са от руска майка , болшевишка :)

    BIG AL
  51. 51 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#49] от "Dorian Gray":

    ащото Източна Европа няма нужда от огромен враг до себе си. .)
    ................
    Източна Европа ИМАЛА "нужда" от постепенно ОКУПИРАЩА земите и Империя на ЗЛОТО и ..трябва просто да си трае и ..кръсти :)
    Хахахах...
    Смесени бракове, рускини НЕ напукащи 'вонящия кенеф " - България , тези с КГБ жилка и връзка , едно дребно в Кремъл и т.н. - ИМАЛИ желания и трябвало да си траем и ...само да се кръстим ...)
    Хахахаха.....

    BIG AL
  52. 52 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Не разбирам само едно - тези които се опитват да ни убедят, че спирането на "Южен поток" било полезно и добра новина за България, идиоти ли са или нас мислят за такива. Добрата новина е само за САЩ, дори не и за Европа, а тези, които ни убеждават в ползата от спирането, са сервилни, силно наведени пред САЩ индивиди. Такива ни управляват от 25 години и за това сме в това състояние.За тези индивиди дори наглото ограбване на златото на България и безпрецедентното безплатно ползване на военни бази от САЩ също е полезно за България, а също и това, че плащаме за ел. енергията от ТЕЦ "М. изток" 1 и 3 не само най-високи цени, но дори плащане за непроизведена енергия, която можели да произведат, но нещо им попречило. Наглостта на янките няма граници, както и низостта на нашите лакеи-слагачи.

  53. 53 Профил на valin
    valin
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#46:"comandante vs либертарианци и корпокративисти"]Защото се усетиха ,че Турция намаза от цялата схема и ще прибира пари за транзита ! [/quote]
    Путин спря ЮП, защото няма пари да го строи, а и е финансово неизгоден и удобно се измъкна като обвини България. Ясно е че това беше един гео-политически проект целящ да заобиколи Украйна.
    Колкото до Турция, тръбата през Черно море и сега е запълнена на половина, така че втората тръба е безсмислена.
    Политическо говорене от страна на Путин-нищо повече. Нали му дават всички разрешителни, сега защо не строи? Ясно е защо!
    А българомразците подскачат радостно-видите ли България пак е наказана, за кой ли път, от Государя Император!

  54. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 56 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#2:"chicago514"]Нямаше да сме българи ако някой не се разтовари на метеното,направи го Влади Горанов. [/quote]
    Много ниско се целиш. Виновен е ББ. Той е големият шеф дето от всичко разбира и всичко може. Видя възможност да унизи РБ и веднага се възползва, без да мисли че, може да си събори правителството. Това е за мен най-голямата опасност през 2015. ББ ще продължи да си изпълнява някакъв си него дневен ред, в който реформи не са предвидени, докато на РБ му писне и напусне коалицията. А до тогава ще се надлъгват кой ще е виновен ако се разпадне коалицията.

  56. 57 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#2:"chicago514"]И падането на Орешарски [/quote]
    Това беше цамбуркане в гербавото мафиотско блато. Самият факт, че се лишихме от 500 милиона за регионално развитие, които щяха да доведат до намаляване на безработицата, ръст в икономиката, говори за липсата на инициативност, мащабно мислене на новите, стари мафиоти във властта.

  57. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8541 Неутрално

    ''Тотална неяснота, силно намирисваща на огромни финансови задължения за България без почти никакъв изглед за отплата.''
    Сега да ни обяснят тези,дето подписваха договорите и дето реват,какво безценно нещо за България е ЮП,защо ни излъгаха.

  58. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 60 Профил на valin
    valin
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#49:"Dorian Gray"]Имаме нужда от всяка една стотинка която влиза в страната, защото положението е критично[/quote]
    Прав си! Само, че за да спечелим стотинките от ЮП, рискувахме да загубим еврофондовете.
    Половината градове в България още стоят разкопани поради спирането на парите.
    И не отговаряш на въпроса ми.
    Къде ни е националния интерес-стотинките от ЮП или милиардите от еврофондовете. Отчети и корупционния момент посочен в статията-парите за Петата колона, които Государя дава, естествено пак от собствения ни джоб.

  60. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 62 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8623 Неутрално

    Както се вижда това е проект в услуга на Русия и загробване на България. Така че по добре стана като го отказаха при тия условия.

  62. 63 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    Размина ни се голяма беля. Ако беше станал този "Южен поток" не само че щяхме да станем руски протекторат и цяла Европа щеше да ни презира и загърби но тук щеше да дойде и руската мафия. А тя е по-страшна дори от албанската.

    ББ може да е всякакъв, но не може да му се отрече че и той помогна да го няма ЮП. Успя да спре 3 руски мегапроекти за огромна крадене, факт е. По неговият си начин, с извъртане и шикалкавене но важното е че стана.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  63. 64 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#60] от "valin":

    Интересите ни са с ЕС, естествено, но съвсем не е приятелско да рекетираш една малка държава, превърнала се в инструмент в чужда война. Още повече, говорим за най-бедната страна членка.

    Санкциите, спирането на ЮП и евентуален отлив на руски туристи може и да не повлияят на бабите в лондонските имения и парижките предградия, но за българската икономика могат да бъдат фатални.

    Остава да видим, по какъв начин ще ни се отблагодарят, че заплюхме Русия в суратя. Уж в Шенген щяхме, ама не съвсем...

    Засега ни се отблагодариха с фондове, които така или иначе са си наши и са спрени по наша вина. Нищо допълнително не са отредили. А дори и това спиране е съмнително, на фона на нарушения в други държави и неспирането им там. Гърция, Испания и Португалия са пословични случаи.

    България ще започне да страда от липсата на стратегически обекти като газопроводи, нефтопроводи, АЕЦ след време, когато съседите развият такива. Така, единственото което имаме като безспорен коз - географското ни положение, ще отиде на вятъра.

    Като врата в полето.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  64. 65 Профил на m1813h
    m1813h
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#63:"Fred"]Размина ни се голяма беля[/quote]
    Гроздето е кисело.

  65. 66 Профил на gnusmus33
    gnusmus33
    Рейтинг: 221 Весело

    "Георги Ганев, икономист и програмен директор по икономически въпроси в Центъра за либерални стратегии."
    ========
    Не, мерси...

  66. 67 Профил на valin
    valin
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#64:"Dorian Gray"]заплюхме Русия в суратя. [/quote]
    Кога сме ги заплюли? Това явно съм го пропуснал!
    Напротив! Борисов поиска настоятелно и получи ясен отговор от ЕК по отношение на ЮП. Дава всички разрешителни за морската част на газопровода и сега на ход е Русия.
    Но както писах вече, Русия няма намерение да строи ЮП и причината не сме ние.
    Никъде не съм казвал, че трябва да враждуваме с Русия, а само че трябва да се съобразяваме преди всичко с националните си интереси, доколкото ни позволяват разбира се. Все пак сме малка страна, но пък заемаме геостратегическо място. Нали поради тази причина ни приеха в ЕС, без да сме готови за това!
    Колкото до външната ни политика, поне според мен, трябва да спазваме принципа формулиран от Стамболов-"Винаги с Германия, никога против Русия".

  67. 68 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#67] от "valin":

    Аз ти писах първия плюс, защото съм съгласен с това което казваш. И също харесвам думите на Стамболов, много тънка и правилна позиция е това.

    Силно се надявам, че в ситуацията с ЮП ще получим нещо истинско в замяна. Имам предвид някакъв стратегически обект - я хъб, я АЕЦ, я друг газопровод. Щото ни отслабва ръката иначе, когато играем карти със съседите.

    Опасно е и това което Путин казва на Ердоган за нас: писна ми от българите. Не че имам предвид нещо конкретно, но не е хубаво огромната ислямска държава да знае, че големият ни християнски брат вече не ни тачи. Щото може да реши да ни "побратими" с 50 000 бежанци например, ако не и повече. Абсурдно е Турция да е в по-добри отношения с Русия отколкото ние. А в Турция ислямизмът няма признаци на отслабване, дори напротив. Това също не е белгийски проблем, а съвсем нашенски.

    [quote#67:"valin"]Никъде не съм казвал, че трябва да враждуваме с Русия, а само че трябва да се съобразяваме преди всичко с националните си интереси, [/quote]

    Не твърдя, че ти искаш, твоята позиция е доста по-умерена за разлика от некои лумпени тука които се празнеха от кеф, че Шаламанов е обявил Русия за враг. Затова се и получава ясен диалог, в който вижда се, има неща около които можем да се съгласим.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  68. 69 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#67] от "valin":

    Цитат от друга статия на Дневник:

    "От средата на 2014 г. се наблюдава спад на руските туристи, дължащ се както на кризата в Украйна, така и на срива на руския туристически бизнес, където фалираха редица туроператори и икономическата криза в Русия.

    "Големият спад фактически е на туристи от руския пазар, но по същия начин имаме спад от скандинавските пазари, главно – Холандия, Дания, включително стагнация на немския туристически пазар. Така че България е изправена пред една доста тежка 2015 година по отношение на туризма", каза Румен Драганов.

    "Няма да имаме пълен срив на руския пазар, но намалението в абсолютни числа ще надхвърли 120-150 хиляди посещения от общо 560 хиляди, които сме имали през 2013 година", прогнозира още той."

    ============================

    Ето това имам предвид. Ако питаш мен, майната му на Путин, но данни като тези засягат нас директно и много неприятно.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  69. 70 Профил на today
    today
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Добре, че ЕС не се поддаде на руските мафиоти и не допусна изграждане на ЮП в разрез с правилата, идеята беше да ни пробутат една тръба на двойна цена и да се чудим как да я изплащаме.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  70. 71 Профил на valin
    valin
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#69] от "Dorian Gray":

    Да, явно има основания за такива опасения, но все пак след като около 300 000 имота са закупени от руснаци и украинци в България е трудно да се прогнозира точно.Освен това у нас идва предимно тяхната средна класа. По-богатите ходята на Запад. Сега обаче някои "западняци" може да предпочетат България, но бъдещето ще покаже. Де да видим!

  71. 72 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#59] от "др. Иванов":

    Какво иска Ердоган (или Турция ) е едно , а къде е мястото на Турция - съвсем друго. И решенията се вземат не в Турция...
    Европа тури Русия в кюшето, заедно с огромните и природни богатства, ядрено оръжие и значително по- образовано население, та Турция въобще няма да я затрудни...


  72. 73 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2973 Неутрално

    Моля ви, не се вълнувайте - и "Белене" и "Южен поток" няма как да се случат по една много проста причина и тя няма нищо общо с между-народното положение: тези, които можем и знаем как да ги построим - не искаме, а тези, които искате да ги строите - нито знаете, нито можете.

  73. 74 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#72:"raytcho"] И решенията се вземат не в Турция... [/quote]

    По присъединяването на Турция към ЕС решенията ще се взимат в Анкара, където ще се приемат от Москва и съобщават на Брюксел решенията по енергийните доставки за ЕС.

    След заминаването на путин не Ердоган излетя за Брюксел, а европейските делегати припълзяха в Анкара.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  74. 75 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#69] от "Dorian Gray":

    Е, той туристическия бранш сам се доведе до подобно плачевно състояние - безконтролното свъхзастрояване и чалгаризираното качество на услугите трябва да се ревизират. Да се решат глобално въпросите с боклука, пречиствателните съоръжения, заведенията за хранене, обществения транспорт.
    Сегашното положение е гротесктно

  75. 76 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#74] от "др. Иванов":

    ''По-скоро камила ще премине през иглено ухо, отколкото''... Турция да влезе в ЕС.

  76. 77 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Най-после се спря и тази хранилка за Русия и точене на български пари. То не бяха гъолове за шарани, нефтопроводи и патоци. Милиарди долари заминаха за Русия, срещу шепа рублета за про-руски партии, мурзилки и всякакви предатели на българските интереси.

  77. 78 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#6:"Dorian Gray"]Ако продължаваме да смятаме Русия за враг, тя ще се превърне в такъв. [/quote]
    Рассия много отдавна се е превърнала във враг, и просто няма как да ни стане още по-голям враг. През последните 20+ години съветските подлоги у нас периодично разграбват страната и спират всякакви опити за нормализацията и, а основна цел на 'политиката' на БСП и останалите от петата колона е поставянето на България в максимално голяма зависимост от Рассия. Ако това не е враг, не знам кое е.

  78. 79 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    [quote#74:"др. Иванов"]По присъединяването на Турция към ЕС решенията ще се взимат в Анкара, където ще се приемат от Москва и съобщават на Брюксел решенията по енергийните доставки за ЕС. [/quote]

    Иванов, ти само преди 6 месеца се кълнеше, че Южен поток ще има и ще минава през България, щото Русия така била решила и България никой не я питал.

    Преди това се кълнеше, че ще има Белене, голям член и т.н.

    Кога ще се засрамиш, ще си посипеш галавата с пепел и ще кажеш: "Прощавайте, колеги, говорих групости, понеже съм глупак и главата не ме слуша вече"?

    Колкото повече издишат теориите ти, толкова по-уверено и с апломб ги прокламираш. Ти самият възприемаш ли се сериозно или ти е кеф да се правиш на шут?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  79. 80 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3712 Неутрално

    [quote#35:"Stewie"]връщането на герб във власта само година след като народа ги изгони от там ,е още по излкючителна новина [/quote]
    Нали? А колко добре си бяхте при Орешарски!

    Gunter glieben glauchen globen
  80. 81 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#21] от "Dorian Gray":

    Държиш лош тон и имаш просташко поведение,но това е характерно за петата колона в БГ!В дните на коледните празници,гледай по-ведро на света,Русия не може вече да тъпче половината Европа,както по времето на комунизма и да реанимира СССР!Лукарски опита да изясни правно,нещата с Русия,за да има какво да покажем пред арбитража в Париж,тъй като блядовете,никога не са изрядни с документите и затлачиха нещата,затова искаше визитата в Москва,а не да "молим"за ЮП!ЮП беше най-голямата илюзия за нас и измама от страна на Русия!

  81. 82 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#71] от "valin":
    На руската колонизация в БГ,трябва да се сложи край,за да не стане късно!

  82. 83 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 663 Неутрално

    ''Георги Ганев, икономист и програмен директор по икономически въпроси в Центъра за либерални стратегии.''

    * * *
    Това, ''либерални стратегии'', е нещо от рода, . . когато два вълка и една овца решават какво да имат за вечеря. Така, че . . добре разбирам защо анализчето на другаря икономист не предлага никакви решения, а е в сферата на либералния wishful thinking, т. е. - самозалъгване!!

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  83. 84 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 663 Неутрално

    [quote#4:"Norman Granz"]Страхотен анализ! Заробване на българската икономика за десетилетия напред + даване на лостове за влияние в ръцете на врага. [/quote]
    Точно така, Грънчи, дръж врага под око и не го изпускай нито за миг! А когато му дойде времето и някой ти сложи в ръцете я калашник, я гранатомет, а защо не и танк, . . недей се двуоми нито за миг да дръпнеш спусъка.
    [quote#4:"Norman Granz"]Само НАЦИОНАЛЕН ПРЕДАТЕЛ, който заслужава да бъде РАЗСТРЕЛЯН за предателството си, може да оплаква този капан, от който едва се отървахме. [/quote]
    От нищо не сме се отървали! Само ни набутаха от един капан в друг! Ако имате, ти и подобните ти, прозрението и волята да го разберете и 'разстреляте' собствените си илюзии, то може и да имаме шанса да оцелеем като вид.

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  84. 85 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    Страхотен анализ.

    [quote#6:"Dorian Gray"]Ако продължаваме да смятаме Русия за враг, тя ще се превърне в такъв.[/quote]

    До коментар [#6] от "Dorian Gray":

    Ко?
    Теб страхува ли те русия?
    Мен - НЕ!

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  85. 86 Профил на 3.14
    3.14
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dorian Gray":

    Няма нужда да я правим враг.

    21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!
  86. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 88 Профил на 3.14
    3.14
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#69] от "Dorian Gray":

    Серийното фалиране на рски туроператориспорад руски източници е целева операция, провеждана от правителството им с цел да се ограничи свободното излизине навън. очаквало се в бъдеще една държавна компания да се заеме с дейността. Имало е и предложение в Думата да се въведат и изходни визи...

    21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!
  88. 89 Профил на 3.14
    3.14
    Рейтинг: 446 Неутрално

    [quote#63:"Fred"]но тук щеше да дойде и руската мафия[/quote]
    Тук е.

    21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!
  89. 90 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 913 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dorian Gray":

    Разбира се, че Русия не е сред приятелите ни. Всичко лощо дето ни се случи през времето на тоози тежък преход, с активното съдействие на Русия. Тя винаги и навсякъде се вълнува само от своите си интереси, използва всякакви насилствени способи за достигане на целите си, държи на послушание и принуждава към предателства. Достатъчно е само да прочетеш стиготворението на късният Вазом, който на младини беше пламенен русофил - "На руските воини"

  90. 91 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 913 Неутрално


    Вий някога знаме Христово
    развяхте за благо човешко –
    строшихте ни игото тежко,
    а днеска ни носите ново!

    И пак не ви мразим (не крия:
    обича ви още народа);
    но любим и свойта свобода,
    стократно по любим я ния.

    За тоз кумир ние се бием
    и с чужд, и със близък упорно
    и няма ний врат да превием
    пред никакво иго позорно!

    О, колко ви, братя, жалея!
    О, как би желал, братя клети,
    свобода и вам и за нея
    кат нас да живейте и мрете!

    Иван Вазов

  91. 92 Профил на Val Rankov
    Val Rankov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    This is what Russians think about us. They are absolutely correct.
    http://www.kp.ru/daily/26325/3206956/

  92. 93 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 792 Неутрално

    [quote#13:"Ian Smith"]А уж им бяха братя, православни - дрън, дрън.[/quote]
    Когато слушкат ''по-големия батюшка'' са братя, иначе са ''Бандеровци''.

  93. 94 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#23] от "Россприматрезил надзор":

    Доста по отрано уважаеми!
    От 18-ти век още!
    И за сведение на мурзилките Крим никога не е бил руски!
    "През последните три хилядолетия той е владян последователно от кимерийци, скити, гръцки колонисти, като последните дори създават свое царство, наречено Боспорско. Гай Юлий Цезар го завладява за Рим през 63 г. пр.Хр. През 250 г. легионите отстъпват пред готите, а те на свой ред през 375 г. - пред хуните, които обаче бързо изоставят полуострова в полза на Византия. Следват българите на Кубрат, хазарите, куманите, докато през 1239 г. татарите за дълго слагат ръка на Крим - отначало като част от Златната орда, а от 1441 г. - като отделно ханство, подчинено на Османската империя. През следващите векове неведнъж запорожки казаци, руснаци и поляци са предприемали безуспешни опити да завземат полуострова. Но това се отдава едва на императрица Екатерина II, при чието управление през 1783 г. той става част от Руската империя. Това обаче не носи окончателен мир по северния черноморски бряг. И на три пъти в ново време Крим става арена на кървави сблъсъци. Като два пъти в тях пряко участват Великите сили."

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  94. 95 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#27] от "Dorian Gray":

    Не само сте много далеч от истината ами сте и ужасно встрани!
    Потреблението на газ в Европа намалява! Прочетете данните

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  95. 96 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Весело

    Никой не бива да подценява великата сила руснака! Даже и на три водки, а може именно заради това, той е способен да нашамари когото и когато си иска. Затова и всички американцки моряци се крият в сантините, колчем се появи руски кораб наблизо. Истина ви казвам

  96. 97 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Някой очевидно предлагат да намерим опитни екзорсисти, които да извикат духовете на кимерийци, скити, гръцки колонисти, прабългари и да им предадем Крим?

    И глупостта трябва да е с мярка!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  97. 98 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Спирането на "Южен поток" беше добрата новина на 2014 година, фалитът на КТБ - лошата.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  98. 99 Профил на bulgarinut57
    bulgarinut57
    Рейтинг: 381 Неутрално

    "До 1989 г. 80% от българския БВП зависеше от тясното коопериране с Русия. И 80% от цялата ни външна търговия се заплащаше с “преводни рубли” – доларът на соцлагера.
    И ето че изведнъж Горбачов рекна – край на преводната рубла, край на договорите за партньорство.

    СПЕЦИАЛНО ЗА БЪЛГАРСКИТЕ СТОКИ ТОЙ ВЪВЕДЕ ВЪЗМОЖНО НАЙ-ВИСОКИТЕ МИТА. Слизайте от земното кълбо. Коя държава би издържала на подобно тотално изритване от географията? Германия би се сринала на мига.

    ... През 1945 г. Москва ни качи на един Ноев ковчег и отплувахме към светлото бъдеще.
    През 1989 г. Москва ни изхвърли от кораба по средата на океана, и то без спасителен пояс.

    Около 10 години се давихме. Не беше лесно. В крайна сметка мина друг кораб и ни взе на борда си, където сега сме натикани някъде между трюма и машинното отделение, но драпаме да ни пуснат във втората класа.

    Руската националистическа пропаганда обаче очаква от нас пак да скочим в океана. Нали там ви хвърлихме, какво правите сега на чуждия кораб?

    Защо забравяте своя исторически дълг, който ви налага да се удавите?"
    В. Найденов

    Запомнете:

    Россия ВИНАГИ е била враг № 1 на БЪЛГАРИЯ !!! ВИНАГИ !!!

    Най-черната дата в хилядолетната ни история е 09.09.1944 година !!!
  99. 100 Профил на bulgarinut57
    bulgarinut57
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#8:"Ian Smith"]Спирането на Южен поток беше коледния подарък на България.[/quote]

    Най-големият подарък през последните 25 години !

    Россия ВИНАГИ е била враг № 1 на БЪЛГАРИЯ !!! ВИНАГИ !!!

    "Кавалеристи, Бог ми е свидетел, че съм признателен на Русия задето ни освободи. Но какво търсят сега казаците в нашата Добруджа? Ще ги бием и прогоним както всеки враг, който пречи за обединението на България!"
    генерал-лейтенант Иван Колев Стоянов !

    "Комунистическата власт заклеймява името на ген. Иван Колев поради победните боеве, които е водил в Добруджа срещу руската армия.
    Със Заповед № 4098/1.XII.1944 г. на Антон Югов Съюзът на запасните офицери е закрит, защото според новата власт той представлява "фашизирана структура". Събраните средства за паметника на ген. Колев са иззети от държавата."

    Най-черната дата в хилядолетната ни история е 09.09.1944 година !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK