Всичко вече изглежда позволено в управленската формула

Първан Симеонов

© Красимир Юскеселиев

Първан Симеонов



Какво ни очаква в най-близкото бъдеще - 2015. "Дневник" отново се обърна към политолози и социолози за прогнозите и очакванията им за новата година. Четете всички прогнози в специалната тема "Бъдещето"


Днес представяме мнението  на политолога от "Галъп" Първан Симеонов. 


Какви са надеждите и какви са опасностите за страната?




- Държавата най-общо трябва да решава каква философия да следва – реформи или постоянни дефицити. Разбира се, винаги има и трети вариант – някакъв имитиращ продукт от типа "магистрали, спортни зали и южни дъги", да речем санирането на панелките. С такива ходове се печели политическо време, но се губи национално.


Каква година очаквате – на изненади, трусове, скандали или на спокойствие, развитие и ново поведение на публичните фигури?


- Логиката ме кара да мисля, че ще е първото. Но ще има и ново поведение – вече го виждаме.


Ще остане ли актуален въпросът КОЙ?


- Напълно.


Какво е бъдещето на ДПС? Ще бъде ли изолирана наистина партията от централната власт? Добре ли е да бъде изолирана?


- Ако някой иска да декапсулира хората, кото сега гласуват за ДПС, трябва да намери път към тези избиратели. Иначе колкото и да изолират ДПС, все тая. Пък и когато почнат да изолират ДПС, тя отговаря с радикализиране на реториката и почва да говори за майчин език, да се ръкува с Ердоган и т.н. ДПС има интерес да поседи малко извън видимата власт.


ДПС наистина държи да е политически стрелочник. Затова сега просто чака момента, в който отново ще заиграе основна роля. А Борисов се бои сред различните подкрепи за този кабинет да не се прояви ДПС. В такъв случай той вероятно би катапултирал от сегашната си роля.


Колко стабилно може да бъде управление, крепящо се на толкова разнородни политически сили? Как наричате новата коалиция?


- Това е парламент в парламента. Мини широка коалиция – има от всичко: десни, леви, турци, националисти. Може да бъде доста стабилно, защото винаги има желаещи да подкрепят, динамични коалиции, креативни варианти, независими или откровено зависими депутати на опашка за подкрепа.


Стабилността се благоприятства и от още нещо – в момента страната изглежда стъписана. Витае въпросът "Ако и тези се провалят, какво въобще следва". Има изтощение от политическата криза и протести. Сред политиците има страх от наказателен вот – те го видяха на последните избори. И публика, и управляващи, а и опозиция дори, усещат инстинктивно, че резки движеия не бива да се правят. Като че ли за пръв път от толкова време насам основното в хорските нагласи не е "да равизираме, да набием лошите, да се махат всички", а е "да се закрепим, да има стабилност".


А и границите на компромиса са разтегнати до краен предел. Всичко вече изглежда позволено в настоящата управленска формула. Отпаднаха морални скрупули. Това значи стабилност.


Каква роля пое Бойко Борисов и колко дълго може да я играе?


- Точно такава роля – на крепител. Затова и се държи по нов начин – по-внимателно; стреми се да говори последен за разлика от преди и т.н. Балансира, диспечер е. Може да играе тази роля поне до президентските избори, ако не и след това.


Ще го бъде ли Реформаторският блок?


- Този въпрос в момента няма значение. Хора от блока имат места в изпълнителната власт и дали формално ще са блок не е толкова важно. В Реформаторския блок най-открояващата се сила се гласовете на хората от Демократи за силна България (ДСБ) и тази партия ще продължи да има собствени дългосрочни амбиции.


Ще има ли интрига в средите на националистическите формации?


- Разбира се.


Кои политици ще следите с интерес?


- Валери Симеонов и Красимир Каракачанов. Радан Кънев. Лютви Местан.


Очаквате ли протести? Какви?


- Да, разбира се. Ще има всякакви протести. Не вярвам обаче да са толкова големи, защото, както споменах, всички се плашат от резки движения. Хората усещат, че България е на ръба. Разбира се, в подобна ситуация всякакви внезапни развития са възможни.


Какво очаквате от бъдещето (в по-общ план)?


- Наистина ми е трудно да кажа нещо различно в сравнение с края на 2013 г. Тогава казвах, че годината е вододел: светнала е червената лампа, че или отлепяме, или това е началото на окончателно национално изтощаване. 2014 г. е абсолютно следствие от 2013 г. Така че ще се повторя. Логиката ме кара да съм песимист за бъдещето на страната ни. Но собствената ми надежда, съзнателна наивност, опитът ми като участник в различни каузи, ме задължава да съм оптимист. За Бога, братя, работете честно!


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    Няма нищо лошо да се строят "магистрали, спортни зали и южни дъги",но без реформи в правораздавателната система,социална сфера,наука и образование,лустрация(задължително),промяна в избирателния кодекс,закон за неприкосновеността на частната собственост,няма да стане.Всичко това трябва да върви паралелно с горепосоченото строителство,иначе избори ранна есен или по рано през тази година.

  2. 2 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 597 Разстроено

    Анализ, пропит с отчайващ песимизъм.
    За съжаление, и аз смятам същото.

  3. 3 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2836 Весело

    "В Реформаторския блок най-открояващата се сила се гласовете на хората от Демократи за силна България (ДСБ) и тази партия ще продължи да има собствени дългосрочни амбиции."

    Тук е попаднал в десятката:открояват се ГЛАСОВЕТЕ! ДСБ са в стихията си-МНОГОГОВОРЕНЕ и НИЩОПРАВЕНЕ!

  4. 4 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Да правилно,всичко е позволено,дори и купуването на политолози и социолози.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    [quote#0:"статията"] някакъв имитиращ продукт от типа "магистрали, спортни зали и южни дъги [/quote]
    Щом върши работа и мат'ряла кълве,защо не? За горните строежи на обща стойност около 200 милиона годишно,при положение че само пенсиите са 600 милиона на месец,някой иска да го преизбират до живот.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Сиреч, както казва Бойко, щом си в далаверата, може. Като останеш извън далаверата, почваш да протестираш.

  8. 8 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 769 Разстроено

    Много глупаво звучи въпросът КОЙ?Защо продължава да се задава?Предпочитам смели и радикални реформи пред отговорът на този безсмислен въпрос.

  9. 9 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Разбира се, винаги има и трети вариант – някакъв имитиращ продукт от типа "магистрали, спортни зали и южни дъги", да речем санирането на панелките. С такива ходове се печели политическо време, но се губи национално.

    Много точно казано - купуването на избиратели продължава с пълна сила. С парите от нашите данъци.Особено с наличието на министри на случайно попаднли и нелепо изглаждащи там хора - Танев, Трико Лукарски, Москов

  10. 10 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2836 Весело

    До коментар [#1] от "chicago514":

    "....иначе избори ранна есен или по рано през тази година..."

    Аз също съм за избори, дори без "иначе". Нови избори са най-здравословното в тази никаква ситуация. Но парадоксът е, че единствената партия, която може реално да ги предизвика, е ГЕРБ ,разбира се, с подкрепата на официалната опозиция, която по презумпция винаги се бори срещу управляващите и би трябвало да приветства една оставка. Всички останали, гравитиращи около ГЕРБ, треперят от самата дума "избори", защото каквито и да са резултатите, в следващия парламент те съвсем няма да бъдат това, което са сега.
    А още по-парадоксално е, че аз не съм сигурен, че и самата опозиция иска нови избори.Тук няма да задълбавам за причините, те са многократно дъвкани.
    А най-парадоксалното е,че в тази ситуация , когато на управляващата партия не й достигат около 1/3 от нужните за мнозинство гласове, положението й в парламента изглежда по-стабилно, отколкото в предишното управление, когато не й достигаха всичко на всичко само три гласа.

  11. 11 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2826 Весело

    Представяте ли си някога в САЩ да са очаквали от Ал Капоне реформи в правосъдието ?!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  12. 12 Профил на Амбразурчик
    Амбразурчик
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#2:"paf"]Анализ, пропит с отчайващ песимизъм.
    За съжаление, и аз смятам същото[/quote]

    това е идеята -
    насаждането на песимизъм демотивира,примирява,обезверява и без това заспалия българин

    заспал българин - спокойни кражби
    ..........
    надписът над парламента е куха фраза , която никога не е стигала до съзнанието на българина

    българинът НЕ знае , че ако законите са Незаконни
    има Правото да ги промени

  13. 13 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1445 Любопитно

    ЦИТАТ: '''' трябва да намери път към тези избиратели. Иначе колкото и да изолират ДПС, все тая. ''
    +++ Мястото на нашите съграждани е в нашите партии - левите наляво - десните надясно. Етническа партия на "целия народ" може да бъде единствено "главен обществен дразнител" и инструмент за манипулация и на българите , и на малцинствата. ДПС е отживелица и самото им съществуване в този вид е вредно и за тях.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    Всичко вече изглежда позволено в управленската формула
    _______________
    Някак сън не ме лови като знам още колко реформи трябва да се въведат от лобистките кръгове ! Разбира се ние сме страна в която законите се спазват само ако са в полза на чуждестранните монополи и търговски картели иначе властта нито може да спре пушенето в заведенията , нито може да респектира шофьорите камикадзета нито може да накара чиновниците си на не прибират рушвети!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    [quote#12:"РУБЛЬО Ростовский"]българинът НЕ знае , че ако законите са Незаконни
    има Правото да ги промени [/quote]
    +++
    Ми аз тука от кога казвам ,че ЗНИ и особено Чл.2. е антибългарски закон който противоречи на конституцията!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1839 Весело

    До коментар [#11] от "EREBUS":"Представяте ли си някога в САЩ да са очаквали от Ал Капоне реформи в правосъдието ?!"

    +++!
    Времената са други, знае ли човек, в държавата на Мафията, какво да очаква?!...

  17. 17 Профил на naiden_pravdev
    naiden_pravdev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Точен, верен, песимистичен.

  18. 18 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#11] от "EREBUS":

    Не може да се сравняваме с американците. Имали сме възможност демокрацията да я напрвим по-добре от тях след Освобождението, ама тоя пусти 9 септември... Затова сега в Америка с право говорят, че се чувстват добре само в тая страна, пият най-доброто уиски, карат най-хубавите коли и стрелят най-точно-това е проучване, не ала бала.

  19. 19 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1445 Весело

    [quote#5:"oporna_to4ka"] " Президентска държава е много лоша форма на управление"[/quote]Кой ти гарантира свестен президент ??? Виждаш какви ги избираме напоследък ...

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  20. 20 Профил на Амбразурчик
    Амбразурчик
    Рейтинг: 426 Весело

    [quote#19:"dark'star"]Кой ти гарантира свестен президент ??? Виждаш какви ги избираме напоследък ..[/quote]
    така е.......
    президентът прилича на избирателите


    [quote#15:"comandante vs либертарианци и корпокративисти"]+++
    Ми аз тука от кога казвам ,че ЗНИ и особено Чл.2. е антибългарски закон който противоречи на конституцията!
    [/quote]

    така е ,всички Само казваме....и блеем...и плащаме

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7801 Неутрално

    "...най-открояващата се сила се гласовете на хората от Демократи за силна България (ДСБ) и тази партия ще продължи да има собствени дългосрочни амбиции."
    Така е,когато знаеш за какво си създаден,какво искаш и как да го направиш.

  22. 22 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "Витае въпросът "Ако и тези се провалят, какво въобще следва"."

    Точно. След изнурително дълбаене, най-после усет за здраво дъно.

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  23. 23 Профил на pelovski
    pelovski
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Вярно е, че всичко е позволено и няма да има протести. Просто защото протестиращите се уредиха на благи служби. Кой министър, кой зам. министър, кой съветник и т.н. Всеки получи парче от баницата и вече няма кой да пита Кой ? Преди време министърът на образованието изговори маса глупости пред ученици във Враца, ама тия дето преди време се търкаляха по улиците сега мълчат. Нали и за тях останаха трохи от трапезата.

  24. 24 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    Коментаторът е представител на А.Райчев и Кънчо Стойчев. Като такъв е длъжен да рисува мрачна картина, защото БСП не е на власт! Когато беше, говореше с оптимизъм! ЗАЩО ВЪОБЩЕ СЕ ДАВА ТРИБУНА НА РУСКИТЕ АГЕНТИ В БЪЛГАРИЯ?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  25. 25 Профил на pixela
    pixela
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Първане, къде е Бригадир?!?!?!

    freedom is another word for nothing else to lose
  26. 26 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 547 Любопитно

    [quote#24:"lz2"]Коментаторът е представител на А.Райчев и Кънчо Стойчев. Като такъв е длъжен да рисува мрачна картина[/quote]

    Не убивайте вестоносеца. Мрачна била картината, а много ли е светла и позитивна според тебе?!

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  27. 27 Профил на Реформатор Пръмов
    Реформатор Пръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    От пусто в празно преливате.
    България е държава без икономика, няма как вече, и няма какво да се реформира.
    Все едно на човек с отрязани ръце и крака да му провеждаш оздравителни процедури.
    България е организъм, който се захранва изкуствено на системи - колония, зависеща единствено от дрогата, наречена "еврофондове".
    Сама нищо не произвежда, няма да произвежда и занапред, никой няма да позволи това да се случи.

  28. 28 Профил на cozzworth
    cozzworth
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Всичко отдавна изглежда позволено в социологическите суфлета.

  29. 29 Профил на Реформатор Пръмов
    Реформатор Пръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Излиза някакъв полуграмотен премиер - бивш охранител и се бие в гърдите, че пуснал спрените еврофондове.
    А, в същото време, същият тоз некадърник затри три хиляди български фирми и натика средния и дребния бизнес в киреча.
    Акълът му стига да изтегли чудовишен заем, само и само да изкара пълен мандат. Да му мисли, който ще плаща.

    Какво ще й реформираш на тая деиндустриализирана картофена нива?
    Какво ще поливаш на изсъхнала круша?

  30. 29 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Реформи не очаквам или ще бъдат толкова мижави и непредполагащи развитие, защото се очаква да ги правят реформаторски министри в кабинет на Мафията,който ще ги ограничава и деформира.
    Протести, в мащаб, който да предизвика нови избори-също не очаквам, защото тях ги финансираха ГЕРБ и американците, а в момента нямат интерес.
    Дълговете ще растат, инвестициите намаляват.
    Интереса на ББ ще бъде насочен към не толкова ангажиращата президентска институция,което ще доведе до обезсилване на ГЕРБ и отпадането му от управлението на страната.

  31. 31 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Абе ще ви се прииска военен преврат...въпрос на време е...

  32. 32 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2836 Весело

    До коментар [#30] от "dedo pepo":

    "Интереса на ББ ще бъде насочен към не толкова ангажиращата президентска институция..."

    Плевнелиев спокойно ще си изкара втори президентски мандат. Възможно е друго, след следващите избори ББ да се откаже от премиерското кресло, като го отстъпи на Томислав или Румяна Бъчварова. След втория мандат на Плевнелиев вече е възможно и да погледне към президентския стол. Но по-вероятно е да реши,че е време да си почива.

  33. 33 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 915 Весело

    [quote#24:"lz2"]ЗАЩО ВЪОБЩЕ СЕ ДАВА ТРИБУНА НА РУСКИТЕ АГЕНТИ В БЪЛГАРИЯ?! [/quote]
    Защото иначе по младите (и тези с по къса памет) забравят как са ги лъгали комунярчетата. И как са ги манипулирали Иначе по какъв повод да с припомнят техните предизборни манипулации?!?

    Пример: Предизборните прогнози на булгаристанския ПСЕВДО' Галъп (за Европарламента):

    Първата е от 10 април 2014:

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/04/10/2279198_chetiri_partii_imat_shans_za_evrodeputati_sochi/

    Втората е от 20/5/2014:

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/05/20/2303512_bsp_naravno_s_gerb_barekov_-_s_dps_predi_evrovota/
    До коментар [#24] от "lz2":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  34. 34 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Отпаднаха морални скрупули. Това значи стабилност.

    Много идиотично твърдение. Точно защото отпаднаха моралните скрупули сме стигнали до това положение.

  35. 35 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Е като се отчаяме напълно и вече няма какво да губим, какво следва? Масови организирани самозапалвания, или избесване на "политическия елит" по светофарите?

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  36. 36 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4408 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иван55":

    Блатото няма дъно.

  37. 37 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тази статия е поредната типична платена анестезия на обществото за предварително обезболяване от предстоящата жестока травма, която очаква българския народ от това правителство, най-лошото от всички до сега. Стилът на статията е познат – лека критика на маловажното, за да се приспи общественото мнение за важното. Статията, ако е интересна с нещо, това е което не е написано в нея и напълно безинтересна с написаното, което е банално, известно и е просто леко потупване на управляващите по рамото или направо пълно одобрение на политиката на управление на това правителство, която е унищожителна за България. Така например нищо не се казва в статията, че тази четириглава хидра се готви да управлява със заеми и дори първият заем е факт, а ни очаква и още по-голям през 2015 г. Още по-трагичното е, че тези заеми се теглят в същото време, когато изтичат навън от България 28 милиарда лева и фактически ние вземаме назаем собствените си пари и не само, че ги връщаме, но плащаме и лихва на това отгоре. Никой от управляващите не каза и дума нито преди изборите, нито след това, че има намерение да спрсе изтичането поне на част от тези 28 милиарда, което ще ни позволи поне да не вземаме заеми, а камо ли за увеличаване на пенсии и заплати. Не се казва нищо в статията, че това правителство спря жизнено важни за България проекти, като АЕЦ Белене и Южен поток, с което причини огромни загуби на страната. Не се казва нищо, че това пр-во се превърна в главен трафикант на главорези от Азия и Северна Африка и това ще бъде фатално за България. В статията не се казва, че това правителство е най-вредното за България и трябва да си отива час по-скоро!

  38. 38 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1330 Весело

    До коментар [#35] от "Darcas":

    Пост 31...

  39. 39 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    [quote#24:"lz2"] ЗАЩО ВЪОБЩЕ СЕ ДАВА ТРИБУНА НА РУСКИТЕ АГЕНТИ В БЪЛГАРИЯ?![/quote]Преди да си легнеш винаги прооверявай под леглото си за руски агенти и не гаси лампата в никакъв случай = не помага , ама успокоява

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  40. 40 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1330 Весело

    [quote#37:"elviejo"] Не се казва нищо в статията, че това правителство спря жизнено важни за България проекти, като АЕЦ Белене и Южен поток[/quote]
    Недеи така де...Баце ще прави хъбче и 7ми блок на АЕЦ. Нали обеща...

  41. 41 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#24:"lz2"] ЗАЩО ВЪОБЩЕ СЕ ДАВА ТРИБУНА НА РУСКИТЕ АГЕНТИ В БЪЛГАРИЯ?![/quote]Няма руски агенти в България, те се превърнаха до един в агенти на САЩ и на Турция!

  42. 42 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#40:"Добрин ВЕЛКОВ"]Недеи така де...Баце ще прави хъбче и 7ми блок на АЕЦ. Нали обеща...[/quote]ББ ще доунищожи това, което е останало от България и за това беше избутан изкуствено във властта с платени протести - да ликвидира окончателно българската енергетика, като даде и АЕЦ Козлодуй в ръцете на САЩ, да забие България още по-дълбоко в тинята с теглене на заеми, да спира всички полезни за България проекти, да напълни България с главорези от Азия и Африка и да тласне България във война с Русия за интересите на САЩ!

  43. 43 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    "И публика, и управляващи, а и опозиция дори, усещат инстинктивно, че резки движеия не бива да се правят. Като че ли за пръв път от толкова време насам основното в хорските нагласи не е "да равизираме, да набием лошите, да се махат всички", а е "да се закрепим, да има стабилност""

    Май е точно така. Цитирам дословно, заедно с правописните грешки

  44. 44 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 531 Неутрално

    "Отпаднаха морални скрупули. Това значи стабилност."
    Това е мотото на червените тарикати Кънчо Стойчев и Андрей Къвбеше.
    Първан Симеонов е схватлив и перспективен "нищонеказващ" паразит на руско-зависимата криминална шайка.бг.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  45. 45 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    До коментар [#42] от "elviejo":

    Прав си, че страната ни се превръща в икономическа лилипутка, ама още е рано за революция. Трябва да стане още по-лошо...

  46. 46 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    „Галъп“ или „Кънчовците“, все пак?

    По жалба на оригиналния Gallup Inc българското Патентно ведомство е отнело регистрацията на Райчев и Стойчев на 13 октомври 2010 г. Този факт е вписан и в базата на WIPO, Международната организация за интелектуална собственост, на 14 януари 2011.
    https://bivol.bg/gallup-kuncho.html

  47. 47 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    „Галъп“ или „Кънчовците“, все пак?

    Окончателното решение на ВАС, от 2010 г. с което е потвърдена присъдата на Софийски градски съд за ползването на марката GALLUP. Патентното ведомство заличава регистрацията на името GALLUP от ББСС на Райчев и Стойчев.
    http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d6397429a99ee2afc225661e00383a86/57c505783b8a8f2ac22576d30042f3b9?OpenDocument

  48. 48 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Очакванията ни са нищо повече от просто, по-малко очаквания.

  49. 49 Профил на Nyama Znachenie
    Nyama Znachenie
    Рейтинг: 479 Неутрално
  50. 50 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 426 Неутрално

    >Точно такава роля – на крепител. Затова и се държи по нов начин – по-внимателно; стреми се да говори последен за разлика от преди и т.н. Балансира, диспечер е.>
    Опитва се да копира Меркел. Тя винаги изчаква другите да се наприказват и взима компромисното решение. Няма лошо, нека я копира. Но да копира добре. Меркел нямаше никога да прокара закон с помощта на опозицията и срещу коалиционните си партньори.

  51. 51 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 426 Неутрално

    >Ще го бъде ли Реформаторският блок?
    Този въпрос в момента няма значение. Хора от блока имат места в изпълнителната власт и дали формално ще са блок не е толкова важно.>
    След такава глупост ми става ясно, защо не вярвам на проучванията на ГАЛЪП Инт. Изпълнителната власт затова е изпълнителна защото ИЗПЪЛНЯВА приетите от НС закони. Като се разпадне РБ какво ще стане с коалиционното мнозинство бе хубавецо и кой ще приема тогава реформаторските закони, ДПС ли?

  52. 52 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3556 Неутрално

    Тъжна картинка,до къде се докарахме?!

    klimentm
  53. 53 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#45:"venelingeologia"]Прав си, че страната ни се превръща в икономическа лилипутка, ама още е рано за революция. Трябва да стане още по-лошо...[/quote]Аз никога не съм бил за революция, а за безкръвно решаване на проблемите, с бюлетината. За разлика от много хора, които смятат, че с избори нищо не може да се реши и ако можеше щели да ги забранят, аз смятам, че може и трябва да се решават проблемите с избори и това го казват самите управляващи, защото се стремят по всякакъв начин да манипулират хората да не гласуват. Ако успеят хората да осъзнаят това, ще излязат масово да гласуват и ще постигнат своето, каквито и фалшификации да се правят. А изборите наистина могат да бъдат забранени, но ако диктатура застане на власт, а тогава ще лъсне голямата лъжа, че сме демокрация, за това няма да го направят.

  54. 54 Профил на janeausten
    janeausten
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#30] от "dedo pepo":

    ++++++
    Всичко е така
    Само че - описаното е бавно затъване
    Чудя съвсем ли отписахме възможността за внезапен срив
    През лятото бяхме на часове от затваряне на банките
    Един от предлагащите сега е министър на финансите
    Който за има-няма седмица уреди достъп на фиска- пардон на сговорната управляваща дружина- до пенсионните спестявания
    А бедният Дайнов прогнозира през лятото че КОЙ щял да умре от финансов глад - нямал си вече държава да го храни

  55. 55 Профил на franklin
    franklin
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    " Разбира се, винаги има и трети вариант – някакъв имитиращ продукт от типа "магистрали, спортни зали и южни дъги"

    Е, това ни очаква и сега...населението е примирено и упоено от лъжи и обещания!

    "На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Оз
  56. 56 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#3:"Дон Кихот"]ДСБ са в стихията си-МНОГОГОВОРЕНЕ и НИЩОПРАВЕНЕ[/quote]
    Викаш, всичките реформи, които бяха направени между 1997 г. и 2001 г. си е едно голямо многоговорене и нищоправене.

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  57. 57 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Мен от доста време не ме интересува по каква формула се структурират управляващи и опозиция! Интересува ме формулата на подкрепа, изборът на каузи, на политики, които да бъдат подкрепени! Иначе, годината в политико - социално- икономически план няма да е лека! Даже, ще е по-тежка от изминалата! И, това не е заради управлението, а е естествена последица от предишни управления! Добавете икономическите и социални последствия от природните бедствия, които засегнаха кажи-речи цялата страна... На фона на тия обективности няма място за дребнавост в Парламента и в обществото, няма място за интригите на Местан и контра интригите на Симеонов! Няма никакво място и за русофилството на Сидеров относно наши, вътрешни политики! На този фон и ние, гражданите трябва да се променим! Вместо да се борим със зъби, нокти, лакти, ритане по кокалчетата за по-удобно място на лодката, по-добре да хващаме греблата и да гребем в обща посока! Към брега! Не само климатът е студен и бурен! И в политиката сега е студено и бурно, а ние сме в лодка! Малка, претоварена, пробита лодка, с лош екипаж и още по-лоши пътници!

    goblenka
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK