След ролята на голмайстор Борисов поема ролята на плеймейкър

Борисов на терена, 2010 г.

© Красимир Юскеселиев

Борисов на терена, 2010 г.



Какво ни очаква в най-близкото бъдеще - 2015. "Дневник" отново се обърна към политолози и социолози за прогнозите и очакванията им за новата година. Четете всички прогнози в специалната тема "Бъдещето"
 
Днес представяме мнението на Геновева Петрова от социологическата агенция "Алфа Рисърч".


Какви са надеждите и какви са опасностите за страната през тази година?


- Надеждите са свързани с най-сериозните дефицити на страната през последните години – стабилно управление и реформиране на ключови сектори като съдебна система, здравеопазване, образование. Респективно, най-сериозната опасност е да не може да се постигне политическа и икономическа стабилизация. Пред България все още има не малко вътрешно-политически и международни рискови фактори, които тя не е в състояние да неутрализира самостоятелно. Сред тях са състоянието на енергетиката, финансовата система, икономиката, общоевропейски проблеми като противопоставянето ЕС – Русия и засилване на притока от бежанци.




Каква година очаквате – на изненади, трусове, скандали или на спокойствие, развитие и ново поведение на публичните фигури?


- Като цяло, на стремеж към спокойствие поне в първата половина от годината. Мнозинството от хората и особено от публичните фигури не показват енергия за нови битки, а по-скоро желание за възстановяване на обществено доверие.


Предвид предстоящите през есента местни избори, допускам, че можем да станем свидетели на скандали, които по-слабо или по-силно съпътстват предизборните кампании в страната.


Ще остане ли актуален въпросът КОЙ?


- Дори да получи ясен отговор, въпросът "#КОЙ?" вече има значима обществена роля – като граждански коректив на политическите действия. Той е индикатор за наличието на активно гражданско общество, което непримиримо отстоява принципи като справедливо, отговорно и прозрачно управление.


Какво е бъдещето на ДПС? Ще бъде ли изолирана наистина партията от централната власт? Добре ли е да бъде изолирана?


- Като един от носителите на модела "КОЙ" ДПС заслужи позицията си на политическа изолация. Всяка партия, която ползва неясни икономически ресурси за постигане на властови позиции, чрез които да концентрира икономически и политически ресурс в ръцете на същите икономически кръгове няма място в управлението.


Твърде рано е обаче да прехвърляме ДПС в миналото, особено като се има предвид способността му да поставя други (най-вече доскорошни негови коалиционни партньори) в ситуация да плащат сметката. Вероятно Движението ще успее както обикновено да съхрани електоралната си тежест, ще се съсредоточи върху позициите си в местната власт и ще дебне за подходящ момент да се завърне в централната.


Колко стабилно може да бъде управление, крепящо се на толкова разнородни политически сили? Как наричате новата коалиция?


- Стабилността е може би най-сериозното предизвикателство пред подобно разнородно по състав управление, а справянето с него е възможно единствено чрез консенсус за важните приоритети. Обединяването около евроатлантическите ценности и върховенството на закона внася относителна стабилност, особено при липсата на ползващи се с доверието на избирателите конкуренти.


До момента не само формулата, но и действията на правителството (например по казуса с проекта "Южен поток") дават основание коалицията да се определи като проевропейска. Сериозни са шансовете към името да се добави и "реформаторска", ако успее да проведе заявените реформи в ключови сектори като здравеопазване и съдебна система.


Каква роля пое Бойко Борисов и колко дълго може да я играе?


- Ще си послужа с аналогия от футбола. През първия си премиерски мандат Бойко Борисов се беше отдал на ролята на централен нападател, разчитайки, че отбелязаните голове са достатъчни. В началото на втория мандат обаче виждаме по-различен Борисов – в ролята на плеймейкър, амбициран да задава посоката на играта, подавайки на други топката пред вратата. Разбира се, ако няма кой да го направи, не би се поколебал да я вкара и сам. Това е роля, която Бойко Борисов е способен да играе докато има отбор.


Ще го бъде ли Реформаторският блок?


- Въпреки, че през последните месеци Реформаторският блок често присъства във водещите новини с вътрешно-коалиционните си противоречия, перспективата пред него е по-скоро положителна. За първи път от около 15 години насам в дясно протича, макар и трудна, консолидация, а не фрагментация. Важен е също фактът, че водещата роля в този процес е на новото поколение десни политици, което има шансове да се отърси от тежестта на противопоставянето между старите десни лидери. Не на последно място, с участието си в управлението блокът има възможност да реализира на практика реформаторската политика, под чието мото е сформирана коалицията. Отговорност на неговите представители е да проявят последователност в постигането на тази цел.


Ще има ли интрига в средите на националистическите формации?


- В средите на националистическите формации можем да очакваме интриги по две оси – между отделните субекти в тази част от политическия спектър и във вътрешно-партиен план. Агресивният тон между "Атака" и НФСБ е факт, откакто двете партии съществуват на политическата сцена и към момента липсват индикации за смекчаването му. Подкрепата на Патриотичния фронт за правителството вече генерира вътрешно-партийни напрежения, най-яркият пример за които е напускането на парламентарната група от Велизар Енчев. Важен, както за устойчивостта на коалицията между НФСБ и ВМРО, така и за управлението е въпросът дали лидерите на фронта ще успеят да удържат тези напрежения или ще допуснат да се задълбочат.


Кои политици ще следите с интерес?


- В контекста на управлението на страната – премиерът Бойко Борисов, ключови министри като финансовия, здравния и правосъдния (които заявяват провеждането на сериозни реформи в секторите си), лидерите на подкрепящите правителството партии. В контекста на предстоящите местни избори – кметовете на столицата и други ключови за страната общини. В международен план – лидерите на ЕС, САЩ, Русия.


Очаквате ли протести? Какви?


- Кризисна ситуация, в каквато се намира България налага предприемане на непопулярни управленски решения, а те предизвикват недоволството на пряко засегнатите общности. В този смисъл, отделни, гилдийни протести по конкретни поводи вероятно ще има. Масови граждански протести като тези от лятото на 2013г. са по-малко вероятни. Не трябва обаче да се изключва възможността от нови опити да се инспирира недоволството на по-радикални социални слоеве.


Какво очаквате от бъдещето?


- Трудности, воля, решения. Песимистичният сценарий е да се случват поотделно, оптимистичният – да се намерят едновременно и в достатъчно добра пропорция.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 406 Неутрално

    премиер или министър става...

  3. 3 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Последните две изречения са много смислени. Целият текст, всъщност, но те - особено.

    Доброто е заразно
  4. 4 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lemmy":

    Това е вярно. Но не е трагично. Трагично е да си цървул, а да се мислиш за лачен чепик или стъклена пантофка.

    Доброто е заразно
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2768 Весело

    До коментар [#4] от "dogwoman":

    Права си, особено за стъклената пантофка, но това е друг жанр от сорта "пачавра леке не хваща" и не се отнася до авторката.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    До коментар [#4] от "dogwoman":

    Препечатвам SMS от майка ми,която работи в Гърция:"За Бойко ли ще гласуваш,за да НЕ спечели БСП,или вярваш,че той ще направи живота на българите по-добър,ще даде нормални заплати и пенсии,да не се самозапалват хората от отчаяние,а не да казва по телевизията да посадим картофи на балкона,на една жена и каза да си продаде златото за да яде,каква груба простащина,мутрите говорят така-цинично! Аз не очаквам нищо да направи за народа,забравил го е и много други простотии...

  10. 10 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Е по добре плеймейкър,отколкото да излиза през задни вратички или да се целува на Орлов мост !

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#11] от "deaf":

    Имало е и други,Костов,Царя и по назад също,но да управляваш
    в БГ сега след Бая ни Тоша е много трудно,защото от Голямата Източна Гравитация се получава изкривено политическо пространство и всичко е относително!Дори Румъния вече ни бега и Б.Б. е нужен/все пак има много избиратели,които му вярват/ на БГ,защото черната дупка/анархията ще ни всмуче и ще настане обратно броене връщане в 1-ви клас, ще срутят валутния борд и ще изпаднем пак в Жанвиденова Безтегловност/хипер инфлация и цялата галимация ,която изживяхме за да стигнем до валутния борд и ЕС.Така,че ББ не
    случайно печели,защото хората подсъзнателно усещат какво им се готви,ако не е той докато се оформят нови силни политически партии или нови харизматични и волеви политически водачи !

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    До коментар [#12] от "adam1966":

    Валутният борд струва стотици милиони евро на българите! Той е като усмирителна риза за българската икономика!
    А Борисов е малкото ЗЛО за България! Схващаш ли? "Зло"...

  14. 14 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Е ти какво искаш..да няма валутен борд и да заспиваш всяка нощ без да знаеш колко ще изяде хиперинфлацията от парите ти !Няма малко и голямо зло,има действителност и тя е такава,каквато е т.е. ББ е човека с най голямо доверие и то му е дадено от неговите избиратели,не можеш да кажеш за милион избиратели ,че са малко зло !Голямото зло идва от несигурността и бързата смяна на настроения сред хората... осанна и след това рязко ..разпни го !

  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    До коментар [#14] от "adam1966":

    Без валутен борд България ще може да просперира,но затова е нужно Мафията да бъде убита! Но Борисов го е страх от нея!

    Питам те,какво от това,че има валутен борд?! Цените не могат да се регулират с комунистически мерки,като въпросният борд! Те си растат,или падат (благодарение на един мъж като Обама,който свали цените на петрола и газа)

  16. 16 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Ала бала портокала...само думи и думи...а са нужни само три: Контрол, наказуемост, смелост...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 442 Весело
  19. 19 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1257 Любопитно

    В учебника по "Отечествознание" за четвърто отделение на Иван Попов (1931 г.) пише:
    "Турците завладяват напълно България през 1396 г. поради безредия и несъгласия - между българския народ нямало сговор. Царе и боляри не се грижели за народа и държавата си, а гледали само на тях да е добре. Народът също не милеел за държавата си и мразели царя и балярите си. Богати и бедни се мразели и ненавиждали. Имало много партии, които се карали помежду си, а когато в една държава няма съгласие, сговор и единство, пропадането е сигурно."
    Може би затова, над входа на Народното ни събрание е написано: "Съединението прави силата", но няма кой да го чете, защото всеки гледа как да срита по по калчетата ближния си!!!!

  20. 20 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    въпросът "#КОЙ?" вече има значима обществена роля – като граждански коректив на политическите действия."

    -Силно се съмнявам в обществено-значимата роля.
    Добре платена и насочвана групичка, за провеждане интересите на платилата групичка.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7798 Неутрално

    " Трудности, воля, решения."
    Кръв,пот и сълзи.

  24. 24 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6745 Неутрално

    ДПС това го умее най добре, да дебнат зад храстите и като им се удаде възможност да нападат, т.е. да се вмъкнат трайно във властта, но да се надяваме , че сага действащото правителство няма да го позволи.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  26. 26 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    [quote#11:"deaf"]Господ е дал на Борисов невероятна харизма! [/quote]

    Ех, да беше му дал и повечко акъл...

    Който иска да се подпира на харизмата си в ХХI век, да се преориентира към футбол и шоубизнес. Защото само с харизма не става. Трябва и акъл.

  27. 27 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Може да си говорим каквотъо ни дойде на ума, включително за и против валутния борд, едно от малкото неща, по които има що годе консенсус, но факт е, че ако се случат или поне убедително започнат реформите в системите които отдавна се нуждаят от това, всички, или почти всички ще спечелим.

  28. 28 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Старите хора са казали-не може синигер да мъти гъше яйце (много е малък). Те това трябва да разберем сега.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#26] от "vhv":

    И твоят човек с харизма и акъл е.....или само спамиш.

  31. 31 Профил на zethron
    zethron
    Рейтинг: 388 Неутрално

    От 2015 очаквам едно по-добро представяне на "Бистришките Тигри"

    Вече свикнах да ме трият без причина
  32. 32 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Имай пред вид че ако и да е по малкото зло, той също е много зависим от невидимите управници. Това че хората гласуват за него го държи над водата. За харизмата му не знам аз лично не виждам такава у него, но може и да си прав.

    klimentm
  33. 33 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Този текст трябваше да бъде поместен с напис :" Платено съобщение "

  34. 34 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 551 Неутрално

    пожарникар,кмет премиер,футболист , каратист ...

    универсално ренде Вьорнер

  35. 35 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4010 Любопитно

    ЕВРОСЪЮЗНА ЛУСТРАЦИЯ

    Дедо Либене, верен е цитатът...
    черноглед нататък... твърде.

    Защо ли пропускаш слабата държавност
    след Освобождението?

    Руски натрапена "монархия" - противно на Завета на Апостол Левски и на Световни демократични републикански тенденции.

    Руската съпротива срещу Съединението на България (северно Княжество България и южна България - Източна Румелия).

    Княз Батемберг подкрепил Българското Съединение и
    затова бил принуден от Русия да абдикира.

    После бил нает "под наем" или назначен от чужбина за монарх Фердинанд Кобурготски.

    Монархистка Кобурготска Германия воюва с царска Русия, изпраща там марксисткия си агент Ленин,
    който разрушава царска Русия през след 1917.

    От там нататък Тоталитарски Болшевизъм... СССР...

    Болшевишки агенти "зарубежом", вкл. България.

    Целият Период на т.нар. "Трето независимо царство" България
    до 1944 е под Чуждо Кобурготско управление - инфестирано с агенти на Съветския Марксистки Коминтерн.

    След 1944 до 1989 властта пак е Чужда:
    на Съветски Марксизъм-Ленинизъм.
    Дружно в Социалистически концлагер и Москвички варшавски договор на СССР - с Главен концлагерист Русия.

    ....

    Въобще, по-сложен е животът от цитат избран...
    откъснат от живота.

    Нима в учебника отсъства славният ни епизод,
    когато Хан Кубрат напътства 5те си Синове... Народ?

    В юмрук Той стиснал (илюстрирал),
    как сноп стрели по-здрави са
    от "сноп" с 1-на такава само
    (нездрава, хилава, сама).

    Огромно.
    То - Било Голямо - Отечеството.
    Онова.

    До коментар [#19] от "Дедо Либен":

    В учебника по "Отечествознание" за четвърто отделение на Иван Попов (1931 г.) пише:

    "Турците завладяват напълно България през 1396 г. поради безредия и несъгласия - между българския народ нямало сговор. Царе и боляри не се грижели за народа и държавата си, а гледали само на тях да е добре. Народът също не милеел за държавата си и мразели царя и балярите си. Богати и бедни се мразели и ненавиждали. Имало много партии, които се карали помежду си, а когато в една държава няма съгласие, сговор и единство, пропадането е сигурно."

    Може би затова, над входа на Народното ни събрание е написано: "Съединението прави силата",

    но няма кой да го чете.............................

  36. 36 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1033 Весело

    Най-подходящата следваща роля на лицето ББ е вратар, защото много хора ще му бият дузпата.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  37. 37 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Пустия му Бойко! Само като чуят името му, всички маясъли се разкървяват...Лекувайте се маясълите, не ви е крив Бойко!..

  38. 38 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#20] от "dedo pepo":
    КОЙ няма тяло,
    реч е за групов Интерес, за синтетично преплитане и изява на отделните икономически и политически субекти на този етап от социалното ни формиране като модерно Общество...
    Нека сме наясно - КОЙ е по всички нива на народната ни "елха" и ги деформира само в посоките на частната си корист ...
    КОЙ блокира системата на общия ни живот - изходът за нея е само през дълбоко Преструктуриране на днешния му Модел ...
    Време е !,
    този "рефрен" да зазвучи - в името на Стабилна България ...

  39. 39 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#14] от "adam1966": ≪Голямото зло идва от несигурността и бързата смяна на настроения сред хората... осанна и след това рязко ..разпни го!≫


    Другото. което си написал, е вярно, но с тази част от текста на коментари ти не мога да се съглася. Защото за несигурността и бързата смяна на настроенията между обикновените хора от народа, които не са членове или фенове на една или друга политическа партия, са виновни не те, а тези, които са щедри в своите предизборни обещания, но щом вземат властта, не правят нищо сериозно за да ги изпълнят и да въведат ред в държавата. Така че голямото зло е в политиците, а не в народа.

    Доказателство за това е ГЕРБ. Без да е направил нещо кой знае колко добро за народа и държавата, но и без да прави обратното на това, което обещава, ГЕРБ печели до сега всички избори, в които е участвал. А ако случайно сбърка и направи нещо наистина хубаво и за народа, би получил и пълно мнозинство.

  40. 40 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Няма как съмнителен субект от подзения свят да има авторитет пред мен. Никога. Както комунистите, взривили църква, пълна с невинни хора не бива да бъдат допускани до власт, така трябва да се постъпва и с мафията.

  41. 41 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#35] от "dnevnikar": ≪Защо ли пропускаш слабата държавност след Освобождението?≫

    Дневникар, ти нещо бъркаш. Всъщност периодът от 1886 до 1915 година е този, през който икономическото и политическото развитие на държавата ни е било най-бързо и най-стабилно. При това без разликата между бедни и богати да е така катастрофично голяма, колкото е сега. И макар сега да нямаме армия, а тогава сме били, както са казвали европейските политици от онова време, „прусаците (германците) на Балканите.”

  42. 42 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Някога да сте видели Бойко да чете книжка?!
    Освен да рита...друго не съм видяла!
    И да "управлява"...
    Как може да има хора, които да гласуват за такова неграмотно създание...
    Отворете "Строителите"...вижте онези физиономии...ами България е била управлявана от образовани люде...а сега ритнитопковец...

    The best way out is always through Robert Frost
  43. 43 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#42:"Realistka"]Някога да сте видели Бойко да чете книжка?! [/quote]
    Че защо му е? След кат 90% от гербавите избиратели са луди по неговата..вишка?

  44. 44 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 722 Неутрално

    [quote#11:"deaf"]Никой не е печелил с толкова много изборите,както Бойко![/quote]
    А другарят(МУ) Т Живков!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  45. 45 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":

    Може би трябва да обясниш на майка си, че премиерът не "дава" заплати и пенсии.

    Освен ако преди това не вземе към €300 милиарда евро заеми.

  46. 46 Профил на Hash
    Hash
    Рейтинг: 388 Весело

    [quote#42:"Realistka"]Някога да сте видели Бойко да чете книжка?! [/quote]
    Не, ама не сме видели и Станишев, Костов, Виденов, царя... Ти къде ги видя да четат книжки, а само четенето на Борисов ти е убeгнало? И как си представяш да завършиш висше, да напишеш дисертация, да станеш шеф на катедра във ВУЗ, после шеф на фирма, после два пъти кмет и два пъти Премиер, и да не си прочел поне толкова книжки, колкото и "реалистките", дето и хабер си нямат от реализъм? Без да споменавам, че да бъдеш добър държавник не се учи от никакви книжки. То си е даденост. Ама туй не е включено в конспекта по соц. реализъм, по който сте се готвили...

    Реформаторският блок е проект на БСП/ДС
  47. 47 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#46] от "Hash":

    Умее да се пласира но не е никакъв държавник.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#48] от "Hash":

    Е как този "велик държавник" си подава оставката заради злоупотребата на монополите , това е малодушие не е държавническо.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  50. 50 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 877 Весело

    Сложете го да играе на всички постове едновременно.

  51. 51 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#46] от "Hash":

    Изпуснал си само да споменеш, че Бойко е бил пазвантин на самия Тодор Живков, а също и на Сакса!
    А теб ще те направят кмет на Долно Нанагорнище! Ха-ха-ха!

    The best way out is always through Robert Frost
  52. 52 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Виж карикатуристите, които преди два дни бяха разстреляни в Париж , какви думи са вложили в устата на Мохамет в една карикатура7
    Мохамет: - Тежко е да бъдеш любимец на глупаци!


    The best way out is always through Robert Frost
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на Hash
    Hash
    Рейтинг: 388 Весело

    [quote#52:"Realistka"]Тежко е да бъдеш любимец на глупаци!
    [/quote]
    Не ни остава нищо друго, освен да изпаднем в перманентно съжаление към др. Костов. Клетият, дали е вярвал, че при цялата си демократична автентичност на преподавател по марксизъм-ленинизъм, накрая ще стане любимец на най-ретроградната върхушка на бившата комунистическа партия...

    Реформаторският блок е проект на БСП/ДС
  55. 55 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#53] от "Hash":

    Ама ти май не си чел какво пише в "Конгрешанъл Куотърли" за твоя идеал - Бойко. Искаш ли да ти го постна?!

    The best way out is always through Robert Frost
  56. 56 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2040 Весело

    [quote#53:"Hash"]костовите поддръжници са си доста зле замаскирани комунисти. От най-гнусните. [/quote]
    Точно! Няма какво да се добави. Бил охранител на Т. Живков, докато другарите и другарките като някои тук са му ръкопляскали прави... хехе... И?! Лошо било да си пожарникар, щото са прости... по презумпция?! И? Ох, не е лесно да си глупав!

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  57. 57 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#54] от "Hash":

    Грешиш! Аз не съм почитателка на Костов. За Бойко отворих дума, защото го виждам да рита топка. А общо взето презирам глупаците...

    The best way out is always through Robert Frost
  58. 58 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2040 Любопитно

    До коментар [#55] от "Realistka":

    Що не престанете, другарке? Стига сте плюли, че вятърът е насрещен. Борисов ви е проблемът на вас, нали? Светът се тресе, държавата пропада, а Борисов все ви пречи... Как да ви помогнем като сте една шепа злобарчета?

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  59. 59 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Оригиналният текст на статията за Бойко Борисов на "Конгрешънъл куотърли"
    От Dnevnik.bg
    Последна промяна в 16:24 на 08 мар 2007, 8373 прочитания, 34 коментара

    "Бойко Борисов е свързан с българската мафия", сочи американско разследване - 08 мар
    "Българският партньор на Буш във войната с терора е бил свързан с мафията, твърдят следователи". Под това заглавие авторитетното американско списание "Конгрешънъл куотърли" (Congressional Quarterly или кратко CQ) публикува обширна разработка за софийския кмет Бойко Борисов. В статията, публикувана на 2 март във всекидневния електронен бюлетин "Вътрешна сигурност", се казва още, че Борисов "е свързан с почти 30 неразкрити убийства" в страната. Авторът Джеф Стейн - редактор по въпросите на националната сигурност, се позовава на "дебел 9 см. поверителен доклад на швейцарска частна банка, възложен на екип с цел да оцени риска в България" и приключен преди 18 месеца.

    Следва оригиналният текст на публикацията:

    Най-влиятелният политик в България, най-новият съюзник на Вашингтон в глобалната война с терора, е близък съратник на прочути мафиоти и е свързан с почти 30 неразкрити убийства в черноморската република, твърди поверително разследване за оценка на риска в страната, поръчано от частна банка. Американското партньорство с 48-годишния Бойко Борисов, популярен бивш вътрешен министър (в действителност той бе главен секретар на МВР - бел.ред.) и канещ се сега да вземе българското президентство, е последният пример за политическата търговия, която се води от администрацията на Буш в борбата с тероризма и слагаща Пентагона, ЦРУ и ФБР в едно легло с някои от най-корумпираните и престъпни лидери.

    Борисов, бивш телохранител на последния комунистически диктатор и на един от наследниците му след края на комунизма, бе назначен през 2001г. за главен секретар на МВР и миналата година претендираше за главна роля в откриването на офиса на ФБР в София. Карате фанатик - преди той е бил треньор на българския национален отбор - чийто отличителен белег е черното кожено палто, Борисов беше още и важен играч в миналогодишната сделка с българската администрация за разполагане на американски военновъздушни, вонноморски и сухопътни сили в България, една потенциална площадка за атака срещу Иран, разположен на 800 мили на изток отвъд Черно море.

    Борисов, който обича да го сравняват с Арнолд Шварценегер, напусна миналата година вътрешното министерство, за да стане много популярен и влиятелен кмет на София и няма съмнение, че маневрира с цел да поеме контрола над правителството на изборите през 2009г. Но според дебелото 3 инча поверително досие, съставено от екип от бивши високопоставени служители на американскте органи на реда попоръчка на швейцарска банка, Борисов също е смятан за "бизнес партньор и бивш съратник на някои от най-големите мафиоти в България".
    Докладът отпреди 18 месеца ни бе предоставен под условие да не се посочват името на банката и хората от разследващия екип.

    През 2001-2005г. по време на четиригодишния си мандат във вътрешното министерство Борисов е използвал своите правомощия да се бори с корупцията във властта с цел да помогне на съратниците си мафиоти да ликвидират конкуренти в подземния свят. "След като Бойко Борисов бе назначен за главен секретар на вътрешното министерство през 2001г.... имаше голям брой убийства и мафиотски разстрели на личности, свързани с престъпните групировки в България", посочва докладът.

    "Нито едно от тези убийства не е разкрито. Много разследвания, за които се съобщава, че са ръководени от Борисов, бяха прикючени без заключение или обяснение", продължава текстът.
    Докладът е изпъстрен с подробности за връзките на ИПОН – частната охранителна фирма на Борисов, и вероятните й близки връзки с престъпната групирорвка СИК. (Пресслужбата на българското посолство във Вашингтон не можа да ни преведе какво означават на английски съкращенията IPON и SIK) "Борисов има документирана история на бизнес връзки с личности, за които се смята, че са високопоставените ръководители на организираната престъпност в България", казва докладът, който включва подробни портрети на престъпните му партньори и на 28-те неразкрити "убийства" под негов надзор.

    "По време на управлението на Борисов като най-високопоставен шеф на органите на реда само обикновени, незначителни мафиоти бяха изправени пред правосъдието, докато неговите бивши бизнес партньори процъфтяваха, а техните предполагаеми конкуренти бяха системно избивани", твърди докладът като цитира публикации в българските медии. Банковото разследване заключава, че предполагаемите връзки на Борисов с мафията трябва да предизвикат "изключителна предпазливост от страна на американските органи на реда, отговарящи за връзките с България и размяната на информация между агенциите".

    ---------------------
    Разследванията на ЕС

    Проверяващите от Европейския съюз са стигнали до сходни заключения, но цитират пет пъти по-голям брой на убийствата в мафиотски стил в сравнение с частния швейцарски доклад.
    През май 2006г. комисарят по разширяването Оли Рен заяви пред Европейския парламент, че има "много малко разследвания и присъди" срещу престъпните банди в България.

    От 2000г. насам има над 150 поръчкови убийства, свързани с организираната престъпност, и нито една присъда", заключават проверяващите от ЕС.

    Осем месеца по-късно високопоставени български полицейски служители свикаха пресконференция, за да обявят, че е ликвидиран трафикът на хероин, който бил основен източник на насилието и корупцията.

    "България вече не е използвана като основен канал за трафик на наркотици, заяви ръководителят на националната служба за борба с организираната престъпност", съобщава на 6 февруари 2007г. агенция Novinite.com без да посочи кой точно от тримата висши полица на пресконференцията е произнесъл тези думи.

    Българското посолство във Вашингтон предаде двата подрпобни списъка с въпросите ни на кабинета на кмета Борисов в София, но той не отговори.

    Клаус Янсен, експерт, изпратен от ЕС за оценка на българския напредък, каза, че се е сблъскал с нагласа в стил "целуни ме отзад", когато се е опитал да бъде по-настойчив пред властите какво правят с реформите. "Те си мислят, че така или иначе ще влязат в ЕС", каза Янсен пред "Файненшъл таймс". "Няма позитивен натиск, който можете да приложите върху тях."
    И наистина, България бе приета в ЕС през януари. През 2004г. тя влезе в НАТО и изпрати 400 войници в Ирак.

    Според някои съобщения от миналата година България е приютила един от тайните центрове на ЦРУ за задържане на терористи и сега специалисти обясняват, че би трябвало Борисов директно да е бил част от този процес, но правителството в София отхвърли публикациите.

    "Най-популярният политик в България", както се твърди, Борисов неотдавна основа нова дясна популистка партия и с одобрение от 80% е предпочитан за бъдещ премиер.
    "Едно нещо е сигурно...", писа анализатор в България по повод политическия пейзаж в страната, "Борисов е и ще бъде "Силният".

    The best way out is always through Robert Frost
  60. 60 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#58] от "Black Ice":

    Аз не плюя! Аз само се гъбаркам с ъс защитниците на Бойко! И само цитирам авторитетно американско списание!

    The best way out is always through Robert Frost
  61. 61 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#60:"Realistka"] само се гъбаркам с ъс защитниците на Бойко![/quote]

    С тях Господ се е изгъбаркал, още като ги е създавал.

  62. 62 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    [quote#59:"Realistka"]Последна промяна в 16:24 на 08 мар 2007,[/quote]
    Вземете и направете рифреш на информацията си, че плочата се изтърка. Много вода изтече оттогава, а вие ... все в блатото. Затънали сте до гуша и скоро няма да ви издърпаме. Стойте си там и се цамбуркайте в мътните води на стари доноси, инспирирани от дружките на др. Луканов.... истинските КГБ и ГРУ хора като обожаемия ви другар (бивш или настоящ), Говорещият с теменужките.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  63. 63 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2040 Любопитно

    До коментар [#61] от "dombi":

    Не споменавайте напразно името Му, злобарю!

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  64. 64 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#61] от "dombi":
    [quote#61:"dombi"]С тях Господ се е изгъбаркал, още като ги е създавал. [/quote]
    Звучи доста правдоподобно!

    The best way out is always through Robert Frost
  65. 65 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    [quote#64:"Realistka"]Звучи доста правдоподобно! [/quote]
    Атеисти сте, невярващи. Няма спасение за вас!

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  66. 66 Профил на Hash
    Hash
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#57:"Realistka"]За Бойко отворих дума, защото го виждам да рита топка. [/quote]
    Ами ако не бяхте такива задръстени с комунизъм мозъци, за 25 години все щяхте да се ориентирате малко от малко, че дори най-великите политици, финансисти, актьори, че даже и поповете, правят всичко възможно да спортуват доколкото могат, за да се поддържат в някаква форма. Това, че за вас политикът трябва да е с таке и да ви маха от трибуната, докато вие марширувате дръзновено под звуците на "Води ни партийо любима", си е ваш проблем. Живеем в 21 век, в парламентарна демокрация. Събудете се малко, че вече и смешни не сте...

    Реформаторският блок е проект на БСП/ДС
  67. 67 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#66] от "Hash":

    Абе за събуждането...проблемът е, че до сега гледах този интересен френски документален филм за процеса срещу редакцията на списанието Charlie през 2007 г. , та не ми се спи...

    The best way out is always through Robert Frost
  68. 68 Профил на Hash
    Hash
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#59:"Realistka"]Оригиналният текст на статията за Бойко Борисов на "Конгрешънъл куотърли" [/quote]
    Няма как оригиналният текст на статия от американско издание да е на български - това първо. Второ, писал съм как ДС създава компромати за неудобни лица. Щом ви устройва да вярвате на подобни писания, аз нямам нищо против - живяла сте толкова години във вашия си "реализъм", нищо не пречи да продължите да го правите. Факт е обаче, че срещу Борисов няма повдигнато обвинение, а в същото време западните служби за сигурност се избиват да го награждават. Справка - тук:

    http://boykoborissov.bg/bg/postizhenia-nagradi

    Факт е също, че нито един бивш вътрешен министър не е бил канен и награждаван така систематично и настойчиво от американци, немци, евреи, както Цветанов. А той е единственият осъден с ефективна присъда бивш министър за целия преход (на първа инстанция само, естествено, че следващата ще го оправдае)! Всъщност, нито един не знам да е бил награждаван и в качеството му на действащ министър - нито др. Атанасов (зам. председател на ДСБ), в чието бюро бяха намерени оригинални досиета на агенти на ДС, нито някой от колегите му от БСП, СДС, НДСВ. Нещо повече - др. Румен Петков е прецедент в историята като вътрешен министър на натовска страна, сдобил се със забрана да пребивава на територията на САЩ. Това само като статистика. И като полезна информация.

    Реформаторският блок е проект на БСП/ДС
  69. 69 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4010 Неутрално

    Нямах предвид икономическото развитие...

    Много по-децентрализирано през него период - до 1939 или 1944.
    С по-голям дял на частна собственост в промишлени предприятия и селски стопанства / държавна собственост.

    Забележката ми беше за "държавност" доминирана от чужд монархизъм - повечето време Кобурготски и чужд "опозиционен"
    марксизъм, направляван от Москва.

    Заедно с това - саботиран или сбъркан "национализъм".

    Назадничав и обратен на Завети на Апостол Левски и пр. Български Възрожденци.

    Държавност, която вкарала страната в поредица от Национални Катастрофи с дългосрочни политически, икономически и културни последици. За цял век. Известно е като факти и беше скицирано.

    Доказала се като силна "държавност"... но повече чужда...
    небългарска... и тоталитарно престъпна (1944-1989).

    За чужди интереси (Ленин, Кобурготски, Ататюрк...).
    В странни съюзи.

    В ПСВ - с Турция против Русия. За чий?
    ...
    ...

    До коментар [#41] от "glog":

    До коментар [#35] от "dnevnikar": ≪Защо ли пропускаш слабата държавност след Освобождението?≫

    Дневникар, ти нещо бъркаш. Всъщност периодът от 1886 до 1915 година е този, през който икономическото и политическото развитие на държавата ни е било най-бързо и най-стабилно. При това без разликата между бедни и богати да е така катастрофично голяма, колкото е сега. И макар сега да нямаме армия, а тогава сме били, както са казвали европейските политици от онова време, „прусаците (германците) на Балканите.”

  70. 70 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    До коментар [#45] от "anonymous_":

    Затова Обама дигна минималната заплата в Щатите,понеже не е негова работа! Затова и Меркел вдигна минималната заплата в Германия,понеже не е нейна работа!

  71. 71 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    До коментар [#44] от "Geoimg*":

    По времето на другарят Живков нямаше свободни избори.

  72. 72 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    [quote#11:"deaf"]Господ е дал на Борисов невероятна харизма! Никой не е печелил с толкова много [/quote]
    БОКО има "харизма" само за необразованите, неграмотните и хората с психични проблеми. АЗИС съща има невероятна "харизма" според тях.

    Относно "печеленето", БОКО "спечели" милиарди покрай "управлението" си, на сметка на НАС, ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ

  73. 73 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    [quote#30:"man_un"]И твоят човек с харизма и акъл е.....или само спамиш.[/quote]

    Първата част на горната фраза обяснява много неща.

    Нямам "мой човек"!
    Времето на "харизматичните" в политиката е отдавна отминало. Живеем във времето на знаещите, можещите и умеещите да вземат точните решения в дадения момент.

    Където емблематичните политици за страните си се изявяват по гащета и голи до кръста, потокът от хора и капитали е в посока навън.

  74. 74 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#69] от "dnevnikar": ≪Нямах предвид икономическото развитие...≫

    Дори и така да е, пак опростявате, поради което пак бъркате. Впрочем, вината не е ваша, защото от 1944 година до сега всяка книга или учебник, посветени на историята на България, не са обективни и са силно манипулирани: До 10.11.1989 година в една, след тази дата в противоположна посока.

    Всъщност България води самостоятелна политика, която е национална по своята същоност, защото е в защита на националните интереси на България и на нейния народ, от 1883 до 1915 година.Този период съвпада и с най-бързото общо развитие на държавата ни, която по това време е една от най-бързо развиващите се на планетата. Със забележката, че след 1908 година, след обявяването на независимостта на България от Турция и обяването на Фердинант за цар, той започва да води неадекватна за размерите и възможностите на държавата политика за политически и военен хегемонизъм на България в Югоизточна Европа. При което я води съвсем баламски, поради което води държавата до двете катастрофи – през 1913 и през 1918 година.

    След влизането ни в Първата световна война през 1915 година една от най-важните части на суверенитета на даржавата, този във военната област, е отдаден на Германия, доколкото боините действия на българската войска били подчинени на решенията на немския генерален щаб, особено когато главнокомандващ става Лудендорф.

    В периода от 1918 до 1941 година България води своя независима, но изцяло подлизурска и в същото време противомакедонска политика. В началото тя е насочена към новообразуваната Югославия и към Франция, а след това, някъде след около 1936 година – към вече нацистка Германия. След което, до 1944 година, става изцяло прогерманска и до голяма степен подчинена на Германия. Макар и не напълно.

    След 09.09.1944 година България нито за ден не е водила самостоятелна политика. До 1989 година тя е подчинена изцяло на СССР (Русия), а след това, особено след 1997 и още по-особено след влизането ни в ЕС – на ЕС. И сега вече не само фактически, но и формално (официално), ние не сме вече независима държава и не можем да водим самостоятелна политика, а сме нещо като това, каквото бяха полузависимите от Британската империя английски доминиони в наддвечерието на Втората световна война. Защото ние сме се съгласили цялото наше законодателство да зависи от ограниченията, наложени ни от ЕС, тъй като сме се отказали от правото си да създаваме закони, които противоречат на законите (директивите) на ЕС. Тоест, ние сме толкова независими от ЕС, колкото отделните щати на САЩ са независими от САЩ като държава.

  75. 75 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4010 Неутрално

    Издишате...

    Икономическият Ви аргумент е слаб.

    Икономическите успехи на България са били резултат предимно от частна капиталистическа инициатива, а на държавно ниво - краткотрайни и прахосани в катастрофи военни и икономическия поради лоши държавни политики и корпуция.

    Прахосвани многократко, започвайки "отначало".
    Прахосвани за репарации, източване на страната и т.н.

    Това са коректни обобщения на известни исторически факти.

    В рузултат от такви държавни политики са били не само отделните национални катастрофи,
    но България останала Изолирана в антицивилизационен марксистки лагер или "блок" чак до началото на 21 век.

    Това станало в резултат на сбъркани държавни политики - изгодни за "култури" враждебни на България, обединена Европа и Цивилизования Свят.

    Държавни политики Противни на Коректната визия от Българското Възраждане за Чиста и Свята Република
    по модел на Швейцария или САЩ.

    За щастие, сега Европа е Обединена и България е в Обединена Европа - както никога по-рано в многовековната история.

    Мета критериите ни за оценка са различни.
    Затова според нас Вие бъркате.

    Може би сте прав от Азиопска (о)порно гледна точка.

    Винаги Прав: като СССР, Партията или Путин (примерно)

    До коментар [#74] от "glog":
    До коментар [#69] от "dnevnikar": ≪Нямах предвид икономическото развитие...≫

    Дори и така да е, пак опростявате,
    поради което пак бъркате

  76. 76 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Весело

    Геновева, с няколко изречения ще ВИ обясня , защо Борисов , НЕ може да е плеймейкър..)
    Обикновено, плеймейкърът е най- умният на игрището ..
    ТОЙ "прави" играта , вижда я в перспектива и мисли...
    От ляво и дясно - бягат двете крила - преценява кога и как да ги изведе с пас ..
    В средата , пред него, има един или двама център нападатели ..ТОЙ , когато реши , прави комбинацията с тях - за пробив ПРЕЗ центъра ..
    Далечните, изненадващи пасове- са също негов приоритет- за да изненада противника ..и изведе някой на голова позиция :)
    Овен това , мисли и се пласира ТАМ , където очаква да ПРЕСЕЧЕ пасовете на противниковоте нападатели - при ТЯХНА атака ..
    С две думи, плеймейкърът е , в повечето случаи, 'мозъкът " на терена ...
    ТОЙ не приема закони, без да се е разбрал с КРИЛАТА - кога и къде да е пасът :)
    Не се заяжда по терена , нито с президента , нито с другите играчи .. И т.н..
    Сега, виждаш ли, ЗАЩО Боко не може да е плеймейкър ???
    Може да е само партиен БКП секретар - от едно време ..
    Има власт , но не я упражнява адекватно ..:))
    П.С. Всичко това ти казвам,,като левскар, който ПОМНИ Христо Илиев - Патрата, още като дете бях ..:
    Та , той Патрата знаеше КЪДЕ и КОГА ще е Гунди или Сашо Костов и без да поглежда - ги намираше :) И СЛЕД ТОВА , СЛЕД КРАСОТАТА ВЪВ ФУТБОЛА, стадионът изригваше ...)
    Това е плеймейкърът ::
    Днес разбрахме и че В службите нямало да има ПРОМЕНИ / /ДАНС и сие / ..:))
    Няма капацитет за плеймейкър , дори и на футболния терен , Боко .:))

    BIG AL
  77. 77 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 722 Весело

    [quote#71:"deaf"]По времето на другарят Живков нямаше свободни избори[/quote]
    А сега колко са свободни

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  78. 78 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#75] от "dnevnikar": ≪Издишате.... Икономическият Ви аргумент е слаб. Икономическите успехи на България са били резултат предимно от частна капиталистическа инициатива, ...≫

    Дневникар, не аз, вие издишате. Защото по онова време, за което спорим, икономиката на България е била точно толкова на частнокапиталистическа основа, колкото и тази на първата тогава в света Англия. И като тази в току-що пръкналатна се Германска империя.

    Колкото до репарациите, те идват чак след 1918 година. И, за твое сведение, дори и при тези репарации през прословутата 1939 година, годината на началото на Втората световна война, България в областта на икономиката е ОСМА в Европа. И, тъй като помня онези далечни вече времена (роден съм през 1931 година), тогава жизненият стандарт на българите беше по-висок от този на всички наши съседи. Значително по-висок. И ако в САЩ още от тогава има много гръцки емигранти, то е точно защото гърците тогава бягат от своята крайна бедност и отиват в САЩ. И тогава държавата не даваше социални помощи, защото всеки изкарваше с труд хляба си и социалните помощи бяха излишни. И защото, както пише през 1914 година сащенският журналист Уил С. Мънроу в своята КНИГА ЗА БЪЛГАРТЕ, „В страната няма нито богаташи, нито просяци,...... българите са любезни, гостоприемни и благородни.”

    И тогавашната корупция беше едно абсолютно нищо пред днешната. Престъпността – също. И у нас, и навсякъде по света. Тогава в селата и в крайните квартали на градовете хората рядко заключваха къщите си, а и когато ги заключваха всеки знаеше, че ключът е под изтривалката пред входната врата. Моралът беше на недостижимо за сегашните европейски държави ниво. Той беше на толкова високо ниво, че в селата (а в тях жиееше 85% от населението на България) всъщност моралът, а не законът, определяше междуличностните отношения между хората. И изобщо ти говориш с апломб за неща, за които очевидно нищо съществено не знаеш, докато аз говоря за нещо, което съм преживял. И за което съм чел преди разразилата се след Втората световна война тотална идеологическа война на едни държави срещу други, на едни класи срещу други, поради което почти всичко в сферата на идеологията (идеологията обхваща основно областта на междуличностните отношения на хората, политиката, морала, религията, изкуството, медиите и обществените науки – политологията, етиката, естетиката, историята, социологията, социалната психология, макроикономиката, философията и други като тях) е вече непълно, манипулирано, изкилифещено и подвеждащо.

    Аз съм до тук. Ти си предубеден, а аз нямам никакво намерение да споря с човек, който не вниква в аргументите на другите, просто защото отнапред е твърдо убеден, че те те не са прави.

  79. 79 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4010 Неутрално

    Бягаш от и подменяш тези и аргументи.
    Веднъж... втори път ... трети...
    На добър час.

    До коментар [#78] от "glog":







За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK