Защо Меркел няма да отиде на Червения площад

Парад на Червения площад по случай "Деня на победата" - архивна снимка

© Sergei Karpukhin, Reuters

Парад на Червения площад по случай "Деня на победата" - архивна снимка



Германската канцлерка Ангела Меркел отказа да присъства на деветомайския военен парад в Москва по случай "Деня на победата". Eдно трудно, но неизбежно решение, пише Кристиян Трипе в коменатара си за "Дойче веле".


Изненадващ е всъщност единствено моментът, в който Меркел взе това решение: дори най-близките ѝ сътрудници смятаха, че тя ще изчака да види как ще се развият събитията в Източна Украйна. Че ще задържи този силен коз с високо символично значение колкото е възможно по-дълго в ръцете си. Че ще претегли внимателно и на спокойствие всички плюсове и минуси.


"Денят на победата" е събитие с огромно значение за Русия. В страната няма друг празник, който да е така силно емоционално зареден, както 9 май - датата, на която руснаците всяка година празнуват капитулацията на нацистка Германия.




На живот и смърт


За Съветския съюз залогът във Втората световна война беше изключително висок, защото не ставаше дума просто за победа или поражение. За руснаците въпросът опираше до оцеляването им като народ, а за Русия - до оцеляването ѝ като културно пространство. Седемдесет години по-късно белезите от войната с нацистка Германия, отнела живота на повече от 20 милиона съветски граждани, продължават да са видими в руското общество.


Ангела Меркел знае това много добре. Нещо повече - усещала го е по време на пътуванията си до Русия в студентските години. Но независимо от всичко това тя отказа да приеме поканата за празненствата в Москва на 9 май. Защото няма да е чудно, ако във военния парад на Червения площад преминат и подразделения, участвали в анексирането на Крим или пък в необявената война в Източна Украйна.


Във Втората световна война Русия се сражаваше срещу германския фашизъм. И именно този исторически факт обезоръжава руската държавна пропаганда, която твърди, че действията на Москва в Украйна представлявали "борба срещу фашизма", и по-точно - срещу "хунтата в Киев". Това обстоятелство също може да е допринесло за решението на Меркел да не маха с ръка от трибуната на Червения площад, откъдето с просто око се вижда и мястото, където наскоро беше убит руският опозиционер Борис Немцов.


Стари болки и нови страхове


И все пак: мотивите на Меркел да не отиде в Москва са съвсем различни от тези на други европейски лидери, които също отказаха да присъстват на деветомайските празненства. За поляците, литовците, естонците и латвийците настъплението на Червената армия постави началото на нова ера на потисничество и зависимост. А днес тези страни отново се чувстват застрашени от неоимпериалистичната политика на Путин.


За да няма недоразумения, на това място трябва да кажем, че отказът на Меркел да отиде на Червения площад в никакъв случай не е опит за бягство от спомена за страданията, причинени на руснаците от германските войски. Ден след деветомайския парад, заедно с Путин тя ще положи венец на гроба на незнайния войн край стените на Кремъл. Руснаците със сигурност ще разберат този мълчалив жест на германската канцлерка.


Една загадка


Все още не е ясно дали Обама, Камерън и Оланд, които са лидери на някогашните съюзници на Съветския съюз, ще присъстват на деветомайските празненства. Съвсем сигурно е обаче, че севернокорейският диктатор Ким ще пристигне за парада в Москва. Без да е ясно какво ще търси точно той там. На Ангела Меркел вече не ѝ се налага да размишлява над тази загадка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (389)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Не само Меркел, нито един от лидерите на свободните държави няма да отиде в москва. Защото москва днес олицетворява това, срещу което свободният свят се бореше преди 70 години а путин е досущ хитлер. Освен това свободният свят празнува капитулацията на Германия на 8-ми май, когато тя се е случила. сталин още тогава си измисля някакъв си негов празник на 9-ти май, а на руснаците 70 години им промиват мозъците, че войната са я спечелили единствено те. В русия понятията "ленд-лийз", "втори фронт", "битка за Атлантика", "северноафриканска кампания" и т.н. са непознати. Там са убедени, че срещу хитлер са воювали само и единствено те и са го победили без каквато и да е чужда помощ. Ами естествено, че нито един лидер на свободна държава не трябва да дава дан на подобни лъжи.

    #KOЙ номинира бокова!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Р. Дражев
    Р. Дражев
    Рейтинг: 466 Весело

    Да поканят и другарчетата си Мадуро и Кастро!

    Happy face says, adios !
  4. 4 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3127 Неутрално

    Въпросът не е за оцеляването на Русия, а за оцеляването на режима.

    *ПКП-Проста кърджалийска путка-неформално любезно обръщение на мин. председателя към председателя на Нар. събрание
  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    стажантът-диктатор Ким поне ще се разтика....

  6. 6 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Съвсем сигурно е обаче, че севернокорейският диктатор Ким ще пристигне за парада в Москва. Без да е ясно какво ще търси точно той там.

    Путин е все по изолиран и почна до търси съюзници на все по-странни места. Ореха преди година, само в по-голям мащаб.

  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#2] от "такованка $-джия":

    в България германските ритейлъри прекалено много се преекспонират, които в действителност играят незначителна роля за германската икономика, чиито важни стълбове пък са неизвестни в България.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Статията въобще не дава отговор. При това е пълна с глупави и неверни клишета за ВСВ, която е започната от Хитлер и Сталин заедно, а завършва с окупацията на Източна Европа за 50 години от по-страшната и нечовешка тоталитарна система от двете. Вярно е само, че мотивите на Меркел са различни от мотивите на балтийските президенти. Защото те са искрени, а Меркел е лицемер. Тя ще бъде в Москва на 10 май, а на 9 май ще прикрива това, че предаде Украйна - и всичко, на което се основава международния ред - на путлеристката агресия.

  10. 10 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 967 Неутрално

    За поляците, литовците, естонците и латвийците настъплението на Червената армия постави началото на нова ера на потисничество и зависимост.

    Важи с пълна сила и за БЪЛГАРИЯ.

  11. 11 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 380 Весело

    [quote#6:"foxa5"]Путин е все по изолиран[/quote]

    Това изобщо не е истина, изолиран е от НАТО и ЕС, останалите държави следят със загриженост борбата на Русия за правото на съществуване.

    Пропагандната машина разпространява какви ли не лъжи, примесени с неточна истина.

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#2] от "такованка $-джия":

    ако българската Лафка отвори няколко магазина в Сомалия, местните там сигур ще си мислят, че това е най-яката европейска корпорация.

  13. 13 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    Авторът на тази статия очевидно и добронамерен, но много наивен и неосведомен човек.

    Втората световна война бе запалена от двама свирепи диктатори, които (както обикновено става в престъпните среди) от близки другари и съюзници станаха смъртни врагове.

    А да се твърди, че "още не е ясно" дали лидерите на свободния свят (слава Богу, че го има!) ще се изтъпанят на трибуната до двете смахнати минидиктаторчета Фат Ким и Шорт Влад - е мека форма на кретенизъм.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 14 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1428 Любопитно

    дали руснаците ходят в Полша на възпоминанията за Катин?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  15. 15 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    А Путин ще присъства ли? Защото го няма.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  16. 16 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 380 Разстроено

    [quote#9:"spiegel"]Тя ще бъде в Москва на 10 май, а на 9 май ще прикрива това, че предаде Украйна - и всичко, на което се основава международния ред - на путлеристката агресия. [/quote]

    Защо тълкувате международния ред както ви изнася?

    Агресивни са НАТО и ЕС, защо си затваряте очите за бомбите над Сърбия и прекрояването на европейски граници с Косово?

    Защо нападнаха Ирак с измислен повод за война? Защо НАТО бомбандира Либия? Не са ли това енергийни войни за нефта на тези страни?

    Неоимпериализъм и неоколониализъм се възродиха със страшна сила!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  17. 17 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3085 Неутрално

    Дейвид Камерън каза преди няколко дни, че няма да отиде на парада на 9- май по същата причина поради която няма да отиде и германската канцлерка! Обама също, едва ли ще отиде! Остава Франсоа Оланд, аз залагам, че и Оланд няма да отиде на цирка режисиран вече 70 години на червеният площад от тоталитарният режим на поредният северноазиатски батюшка!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  18. 18 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    [quote#11:"такованка $-джия"] останалите държави следят със загриженост борбата на Русия за правото на съществуване. [/quote]
    А кой, ако смея да попитам, е нападнал Русия? Да не би съществуването и да зависи от това, да анексира Крим и да прави война в Украйна? Май-май точно заради това ще се моли да продължи да съществува!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  19. 19 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4088 Неутрално

    Трябва да отиде. Беше член на комсомола в бившото ГДР.

    Bukalemun
  20. 20 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3085 Весело

    Дебелото Кимче и нискоръстовото Путинче обаче ще присъстват, и аз дълбоко съм убеден, че присъствието на тези светила на световният чугунопролетариат ще компенсират всеки отсъстващ!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  21. 21 Профил на naydenman
    naydenman
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Меркел изповядва политика на прагматичния компромис и това видимо се отразява добре на Германия.

  22. 22 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    И без Меркел парад ще има. А тя ще отиде на площада "на патерица", на следващия ден...

  23. 23 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    Е, какво искате сега? Лидерката ще присъства на 10-ти и ще поднесе венец, както му е реда. Ама тя може ли да се изправи срещу Америка? Не виждате ли нашите джуджета как треперят пред Обамата?

  24. 24 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Не виждам защо е необходимо държавни и правителствени ръководители да дават обяснения за присъствието или отсъствието си на някакъв парад, дето няма да бъде проведен в техните собствени страни. Това са заети хора, имат си по-сериозни планове за конкрентния ден.

    Свобода за Надежда Савченко!
  25. 25 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 966 Весело

    Стоял Ленин на Червения площад, гладел си брадата и размишлявал. През това време наблизо минават пионерчета и го поздравяват:
    - Добър ден , чичко Ленин!
    - Добър ден !- замислено отвърнал той, а после поглаждайки си брадата си помислил:"А можеше.......да ги ритна!"

  26. 26 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5370 Весело

    На Капището на Светата Мумия ще се заформи одиозна компания
    ВПутин, Ким Ир ВНУК, Дедо Кастро, Мъдуро, Волендьонушка СИДОРОВ и ЯНУКОВИЧ
    Ха-хааааааа.....

  27. 27 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    9 май от всенароден празник се превърна в пропагандно мероприятие на путинизма. Съвсем нормално е лидерите на демократични страни да го бойкотират.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  28. 28 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    [quote#23:"judjuk"]Не виждате ли нашите джуджета как треперят пред Обамата?[/quote]

    И що тъй? Нали Вовата беше най-влиятелната личност в човешката история, защо не тропне с юмрук по масата и не сложи край на тази аномалия?!

    Нали американската валута е зелена шума без покритие, защо Путин не свъси вежди и не направи рублата световна валута, та да детронира Съединените щати от несправедливо заеманите позиции на световен лидер?

    Защо Владимир Владимирич не си го превести в другия крачол и не разпореди всички държавни глави на тъй олразния ви Запад да му идат на крака и да му се поклонят?

    Защото е НИКОЙ, затова. И по тази причина ще си гледа Булавите в чаровната компания на единствения дебел севернокореец.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  29. 29 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Путлер е този, който тълкува. Ама тълкува като обикновен разбойник - щом вие се намесихте в Косово да сперете геноцида на Милошевич, аз пък ще си присвоя Крим. Е, ако е жив, ще си плаща за разбойничеството.

  30. 30 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Защото двама диктатори в една Москва, ще са в повече. Пък и случката с Немцов е прясна.

    Да живее България и българският народ.
  31. 31 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1827 Весело

    До коментар [#25] от "SSmart":

    И още един вариант.
    Надежда Крупская (съпругата на Ленин), разказва на пионерчета колко добър човек бил Ленин. "Веднъж другарят Ленин се бръснеше. Покрай него минаваше пионерче. Гледаше другарят Ленин пионерчето, гледаше бръснача, гледаше пионерчето, гледаше бръснача, гледаше пионерчето, гледаше бръснача. Накрая въздъхна и прибра бръснача в калъфчето. А можеше и да замахне!
    Ето толкова добър човек беше другарят Ленин."

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 380 Весело

    До коментар [#28] от "Norman Granz":

    Добре, Норманчо! Написано в стила на късния соц, когато постоянно търсихте врага!

    Че си бил партиен секретар е повече от ясно, дори си завършил с отличие АОНСУ! Размахвай всякакви лозунги, но думите дупка не правят!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  34. 34 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1571 Любопитно

    До коментар [#8] от "такованка $-джия":

    Да се опитваш да докажеш че ограбват икономика 80% зависима от износ на суровини а не на стоки , технологйи и услуги е глупаво.
    Русия е вече страна от арабски тип.
    Всеки седи на гюме до някаква суровина която му я добиват западни компанйи с западни технологйи и чака да падне банана от палмата.
    По скоро осмисли следният факт.
    Откакто Путин е на власт Русия от петрол е получила около три трильона долара.
    Горе долу толкова е взела и Суадитска Арабия къде ги е вложила тя горе долу е ясно.
    А в какво ги е вложила Русия ???

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  35. 35 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    [quote#28:"Norman Granz"]Нали американската валута е зелена шума без покритие, защо Путин не свъси вежди и не направи рублата световна валута[/quote]

    Спокойно госпожа! Всяко нещо с времето си. То не става с лампата на Аладин.

  36. 36 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Меркел се отказа от парада. Турция се отказа от Турски поток. Гърция вчера се отказа от руската финансова "помощ".

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  38. 38 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1827 Весело

    До коментар [#35] от "judjuk":

    Вие и през 1989 чакахте комунизма да победи.

  39. 39 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2134 Любопитно

    [quote#1:"Emergen-C"]Не само Меркел, нито един от лидерите на свободните държави няма да отиде в москва. [/quote]
    Дано президентът не реши, че ние не сме толкова "голяма държава" да откажем честта и... да стане като на закриването на Путиниадата.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    [quote#34:"dedoliben"]Русия е вече страна от арабски тип.[/quote]

    Ааа, сакън! Аз съм бил в повечето държави от Залива и знам, че покрай приходите от петрола и природния газ са доста напред с материала - инвестират в (СТРАХОТНА) инфраструктура, болници, учебни заведения, луксозни курортни комплекси, дори хай-тек, докато Русия е ... 19 век, без изгледи някога да влезе в 20.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  42. 42 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4088 Неутрално

    Г-жа Меркел е принципна жена, бивш чугун неръждавейка. Ако не отиде на парада и от двете страни би се протълкувало като слабост и даздвоеност

    Bukalemun
  43. 43 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    [quote#36:"spiegel"]Меркел се отказа от парада. Турция се отказа от Турски поток. Гърция вчера се отказа от руската финансова "помощ".[/quote]

    Само Китай строи със собствени средства (Йоани) историческия г*зопровод Сила Сибири.

    Oh wait...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  44. 44 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    [quote#38:"spiegel"]Вие и през 1989 чакахте комунизма да победи.[/quote]

    По това време бях по митинги и барикади. Ама ти си малък и не знаеш.

  45. 45 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 581 Весело

    [quote#11:"такованка $-джия"]Това изобщо не е истина, изолиран е от НАТО и ЕС, останалите държави следят със загриженост борбата на Русия за правото на съществуване. [/quote]
    Особено Китай. Души около Русия с хиенска "загриженост".

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  46. 46 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Любопитно

    [quote#2:"такованка $-джия"]Меркел е сторонничка [/quote]
    какво е Меркел?

    #KOЙ номинира бокова!
  47. 47 Профил на kalcho_krivija
    kalcho_krivija
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Като цяло съм съгласе с автора. Но ето с това:
    " Във Втората световна война Русия се сражаваше срещу германския фашизъм" - не мога да се съглася.
    В Германия е имало националСоциализъм и са строели социализъм, така както те са го разбирали.
    И Сталин и Хитлер са строели социализма - всеки както го е разбирал. И на двамата знамената са червени! И двамата са мечтаели за "нов световен ред" - според разбиранията си!
    Не са се разбрали за това, кой да е начело на "новия световен ред"!
    Която и от двете страни да бе постигнала самостоятелна победа, щеше да е много зле за цяла европа.

  48. 48 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 581 Любопитно

    [quote#44:"judjuk"]По това време бях по митинги и барикади.[/quote]
    С палка и униформа ли? Или беше цивилен агент?

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  49. 49 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Любопитно

    [quote#42:"Çetin Çalışır"]Г-жа Меркел е принципна жена, бивш чугун неръждавейка. Ако не отиде на парада и от двете страни би се протълкувало като слабост и даздвоеност[/quote]
    меркел ще отиде в москва на 10-ти май, защото в противен случай опозицията в Германия ще я разпъне на кръст. дреме й на нея за "великата победа" на русия.

    #KOЙ номинира бокова!
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  51. 51 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 380 Весело

    [quote#41:"Norman Granz"]Аз съм бил в повечето държави от Залива и знам, че покрай приходите от петрола и природния газ са доста напред с материала - инвестират ... [/quote]

    ... в мрачни средновековни монархии, където жените нямат изборни права, не могат да шофират без мъж в колата, а нравствената полиция следи за законите на Шериата?

    Работата се върши от безправни слуги от други държави, а борците за демокрация като теб си затварят очите?

    Нормане, слаб (2)!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  52. 52 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    [quote#48:"G-man"]С палка и униформа ли? Или беше цивилен агент?[/quote]

    Най-вероятно е бил "отрядник" - доброволен сътрудник на Народната милиция. За цивилен агент трябваше да минат тест за базисна интелигентност.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  54. 54 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#47:"kalcho_krivija"]В Германия е имало националСоциализъм и са строели социализъм, така както те са го разбирали.
    И Сталин и Хитлер са строели социализма - всеки както го е разбирал. [/quote]
    сталин и хитлер са двете страни на една и съща монета. ссср е точно толкова виновен и отговорен за Втората световна война, колкото е и Германия на хитлер. Съюзниците тогава направиха кардиналната грешка, че подкрепиха единия звяр за сметка на другия. САЩ трябваше да се концентрира само върху Западна Европа, да бъдат изтласкани немците от окупираните държави и да остави двете диви животни сталин и хитлер да се довършат на собствена територия.
    В Германия зверствата на режима са отдавна приети, признати и е налице съответното покаяние и взета поука. Докато в русия на путин зверствата на сталин се възприемат като подвиг, окупацията на съседни държави като "освобождение" и налагането на мракобесен режим над половин Европа като "велика победа"

    #KOЙ номинира бокова!
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3085 Любопитно

    [quote#44:"judjuk"]По това време бях по митинги и барикади.[/quote]

    Явно сте бил на този митинг:

    http://razuznavane.com/wp-content/uploads/2011/08/Protest-sreshtu-NATO-jpg.jpg

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4286 Неутрално

    Ами можеше този Кристиян Трипе да е попита госпожа Меркел не иска да ходи в Москва и така щяхме да знаем истината.

  57. 57 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    След всички л* които забърка в Украйна, с какви очи да се изтъпани на Кремъл другарката Меркел.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Too much цензура Баце.
  58. 58 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#9:"spiegel"]Защото те са искрени, а Меркел е лицемер. Тя ще бъде в Москва на 10 май, а на 9 май ще прикрива това, че предаде Украйна[/quote]
    Меркел няма избор. Трябва да отиде в москва. Иначе "Леваците" в Германия, мощно подкрепяни от Сиризи, Атаки и прочие кремълски отрочета, ще я разпънат на кръст. Тя не може да си позволи подобно нещо. Неявяването на официалния цирк (парад) е достатъчно красноречиво.

    #KOЙ номинира бокова!
  59. 59 Профил на by85
    by85
    Рейтинг: 736 Весело

    Ген. Владимир Стойчев е единственият чужденец, участвал в Парада на победата на СССР над Третия райх в Москва, проведен на 24 юни 1945 г.

    Баце, няма ли да го поканят за юбилея ?

    “Православието и славянството са две овчи кожи, с които отдавна се прикрива хитрият руски вълк” П.К.Яворов
  60. 60 Профил на new_ghost
    new_ghost
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#14:"fpyyh"]дали руснаците ходят в Полша на възпоминанията за Катин? [/quote]
    Какви възпоминания, това е най-голямата лъжа, подета от Гьобелс и повтаряня до втръсване от подлите поляци.

  61. 61 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    Типичен немски коментар. Без изхвърляния, без някакви задълбавания, общо-взето информативен ...
    Жестът на Меркел е същият. Премерен ...

    Виж, за чухчето ми стана весело.
    Хер Трипе би трябвало да е свикнал на ясните знаци и силните сигнали заради Брюксел, та се чудя защо се чуди, когато Москва практикува същите.
    Какво общо има Северна Корея в частност и т.н. ... по едно време Победата я водеха срещу немския фашизъм и японският милитаризъм, ако си спомняте ... и да погледне може би доклада на маршал Василевски след завършването на рейда надолу през Манджурия, централен Китай, Корея, та чак до Виетнам ... Това за историческата подплънка по въпроса "какво точно ще търси той точно там". И към кого е "намигването". Японците, хер Трипе, японците подсеща Путин, и американците, та не е за чудене.
    За чудене си е само дали и евентуално кой ще е от Китай.
    Пекин също си пада по ясните знаци и силните сигнали, та трябва да внимаваме за тяхната реакция ...

  62. 62 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До къде се докара русия? До под "кривата круша".
    Никой не я уважава и никой не се страхува от нея.
    Дори не си прави труда да прикрием пренебрежението си към нея.

    Бих могъл задам още доста въпроси използвайки "защо", но ще замълча, защото статията отговаря на повечето от тях, а за останалите "няма смисъл" (както се казва в един стар виц за белия или жълтия швепс).

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  63. 63 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    [quote#38:"spiegel"]Вие и през 1989 чакахте комунизма да победи.[/quote]
    и той победи . видно по разрухата . видно по политическия ни елит , видно по демокрацията и свободата на словото ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  64. 64 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1825 Весело

    [quote#1:"Emergen-C"] нито един от лидерите на свободните държави няма да отиде в москва[/quote]Света е значително по-голям от васалите на САЩ /свободния свят/ ... ама Лидерите на свободните държави ще отидат на 9 май !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  65. 65 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Весело

    [quote#23:"judjuk"]Ама тя може ли да се изправи срещу Америка? [/quote]
    Не може.
    Никой не може да се изправи срещу Америка.
    Най-малкото русия.

    #KOЙ номинира бокова!
  66. 66 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1825 Весело

    [quote#38:"spiegel"]Вие и през 1989 чакахте комунизма да победи.[/quote]ПОБЕДИ ! Китай е Първа сила !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  67. 67 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Защото Меркел най-добре от всички знае колко опасен е национал-социализма и за това го бойкотира!

    15.02.1989 - 07.02.2018
  68. 68 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Защо Меркел няма да отиде на Червения площад
    ...................................................

    Защото немците загубиха войната и е перверзно един немски президент да имитира кеф пред триумфа на победителите насред столицата им. Защото ЕС е в необявена война с Русия. Все по-основателни причини за едно немско неприсъствие от засуканото в текста "защото на площада може да дефилират и военни, участвали в анексирането на Крим".

  69. 69 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1536 Весело

    [quote#66:"dark'star"]ПОБЕДИ ! Китай е Първа сила ! [/quote]

    В кое точно Китай е 1-ви ?

    15.02.1989 - 07.02.2018
  70. 70 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    Да попитам,защо Сталин (и Хрушчов),НЕ са чествали "Ден на победата"?! По тяхно време изобщо не са си и помисляли за такъв "Ден"! Отговорът е само един-не са смятали,че Съветският съюз е победител във ВСВ.

  71. 71 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    [quote#66:"dark'star"]ПОБЕДИ ! Китай е Първа сила ![/quote]

    Ти още ли си тук? Защо не си подал CV за партиен секретар в Шанхайската икономическа зона? Китайският комунизъм победи, сигурно търсят партийни секретари?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  72. 72 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1825 Весело

    [quote#65:"Emergen-C"]Никой не може да се изправи срещу Америка. [/quote]СМЯХ от Ханой до Сайгон ! Помнят ! СМЯХ
    С П О М Е Н И за величието на САЩ. . . То и срещу СССР никой не можеше да се изправи, и срещу Третия Райх, и срещу Британската империя, ... и срещу татарските орди, ... и срещу Рим = Накрая се оказва, че МОЖЕ ...

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  73. 73 Профил на meet
    meet
    Рейтинг: 409 Весело

    Естествено че няма да отиде.
    Както и преди е ставало дума никой вече не уважава Русия.
    Интересуваме се само от природните и ресурси.
    В тоя ред на мисли,смятам че не е редено Русия сама да експлоатира Сибир,а да го сподели с останалите страни.

  74. 74 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    [quote#48:"G-man"]С палка и униформа ли? Или беше цивилен агент?[/quote]
    Няма да споря, щото скоро ме баннаха заради тебе. Цял живот съм бил антикомунист. Но съм разбрал и това, че не всичко дето хвърчи се яде. Имаш време и ти ще го разбереш.

  75. 75 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    [quote#15:"lz2"]А Путин ще присъства ли? Защото го няма.[/quote]

    А каква трагедия ще настане за щуцерите, ако влад пу се спомене преди парада. Ким ще е сам, а и Кадиров може да поеме русия.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  76. 76 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#13] от "Norman Granz":

    [quote#13:"Norman Granz"]А да се твърди, че "още не е ясно" дали лидерите на свободния свят (слава Богу, че го има!) ще се изтъпанят на трибуната до двете смахнати минидиктаторчета Фат Ким и Шорт Влад - е мека форма на кретенизъм.[/quote]

    А бе, не съвсем сигурен за Барак Хюсеин, носител на Нобеловата за мир, знам ли какво ще му роди пипето.
    Нито пък за Оланд - да не казвам какъв, че ще ме изтрият.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  77. 77 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 696 Любопитно

    СССР не съществува от 8 декември 1991 г. Приемник се води РФ, какво да празнуват освен края на колониалното руско робство. Същото може и Турция да иска да празнува възпоминание за края на Османската империя 1 ноември 1922 г.
    За умрелите нищо .

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  79. 79 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#72] от "dark'star":
    А къде е жужето, та да се изправи в целия си великански ръст? Защо се крие?

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  80. 80 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#16:"такованка $-джия"]Защо тълкувате международния ред както ви изнася? Агресивни са НАТО и ЕС,[/quote] За протокола- човекът си беше написал правилната международно правна трактовка. В задачката се пита- Вие , освен да оспорите с прости думи неговите заключения, бихте ли представили доказателства, съгласно които :
    1. Украйна НАПАДНА през март/април 2014г. рф- една от руските опорни точки
    2. ЕС и НАТО са извършват военна агресия в Източна Украйна от март/април 2014г., та до днес-14.03.2015г.?
    Цинизмът, с който се твърди, че Украйна НАПАДНАЛА рф, е антихуманен и нацистки израз на милитаристичната руска външна политика.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Любопитно

    [quote#73:"europa_bg"]Както и преди е ставало дума никой вече не уважава Русия. [/quote]
    А защо някой трябва да уважава русия? С какво русия заслужава уважение? Няма как една държава, която с векове тероризира съседите си да бъда уважавана. Няма как една държава, която от векове държи народа си под робство да бъде уважавана. За какво да я уважавам русия? За това че окупира моята Родина и наложи най-мракобесния режим върху моя народ? Затова че стреляше с картечници по онези, които искаха да избягат от нейния затвор? Затова, че вкарваше в затвора онези, които не я уважаваха и любеха страстно? Затова че мълча, докато радиоактивен дъжд се изсипваше над Бъглария? Затова че потопи половин Европа в кръв заради имперските комплески на управниците си?
    Списъкът с неща, поради които не уважавам а презирам русия е дълъг.

    #KOЙ номинира бокова!
  83. 83 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    До коментар [#59] от "by85":

    Защо Сталин като върховен главнокомандващ НЕ е приел Парадът на победата на 24 юни 1945год.?! А е сложил на своето място Жуков,който е просто един от ЗАМЕСТНИЦИТЕ му?!

  84. 84 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1441 Весело

    До бензинова колонка се ходи само когато трябва да се зареди бензин. Други поводи няма.

  85. 85 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 581 Неутрално

    "Дойче веле" са по-морални журналисти от Хройтерс ...
    Правят разлика между тежки сражения по фронт от над 2 000 км и престрелки на ниво батальон по тихоокеанските атоли ...
    Като разбра чия победата, Записа се "записа" с втория фронт ...
    На война, като на война, Миски и Джентълмени ...

  86. 86 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 466 Любопитно

    [quote#79:"G-man"]А къде е жужето, та да се изправи в целия си великански ръст? Защо се крие? [/quote]
    Уплашихте го - крие се. Защо сте толкова страшни, имаш ли идея?

  87. 87 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    [quote#79:"G-man"]А къде е жужето[/quote]

    Дори NYT не знае:
    Putin Has Vanished, but Rumors Are Popping Up Everywhere
    http://www.nytimes.com/2015/03/14/world/europe/russia-putin-seen-in-public.html?_r=0

    Между другото, некадърните рушняци вчера пак си пъхнаха крака в устата:
    Russian state TV channel broadcasts report on Putin meeting BEFORE it actually happens
    http://www.express.co.uk/news/world/563899/Vladimir-Putin-Russia-President-TV-channel-broadcasts-meeting-before-it-happens

    Вай, вай, вай, вай, вай...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  88. 88 Профил на vd72
    vd72
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Другарят Сидеров отдавна се е наточил да помаха от Красная площадь!

  89. 89 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Като исторически факт ролята на СССР за победата над хитлеристка Германия не подлежи на коментар. Както и героизма на хората и огромните жертви. Но да се използва това като политически рекет над останалия свят, който много или малко е съпричастен за мира в европа, меко казано е некоректно. В последните години Русия върви към изолация от останалия свят политически, за икономически да не говорим. Причините са изброени в статията на автора.

  90. 90 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 581 Весело

    [quote#86:"nenad"]Уплашихте го - крие се. Защо сте толкова страшни, имаш ли идея? [/quote]
    Имам - крие се под леглото да не би да дойде някой от ГЕЙропа и да го направи гей ...

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  91. 91 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 466 Любопитно

    [quote#80:"logika"]правилната международно правна трактовка[/quote]
    Пак да попитам нашия корифей в правото и логиката: какво е "международно правна"?

  92. 92 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Интересно ,а какво пък пречеше на Меркел да приеме поканата в Сочи при откриването на Зимната Олимпиада ,отново ли войските от КРИМ или Донбас ?
    И досега ми се струва ,че ако бяха приели поканата Мекркел ,Обама ,Оланд ....то война нямаше да има в Украйна и Крим нямаше да се възвърне на историческата си родина ,но западните ръководители ингнорираха праздника на Русия и сега има война в Украйна . И кто виноват -Путин естествено ."

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  93. 93 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 581 Весело

    [quote#87:"Norman Granz"]Дори NYT не знае: [/quote]
    Аз имам друго предложение - Путин е избягал с Николета Лозанова, затова Валери Божинов се развежда с нея и сега търси Путя да си отмъсти ... Затова жужето се крие, да не го набара Валерката.

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  94. 94 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 237 Весело

    [quote#92:"Вася Пупкин"]какво пък пречеше на Меркел да приеме поканата в Сочи [/quote]
    никой не иска да ходи в държави от третия свят

    #KOЙ номинира бокова!
  95. 95 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#91] от "nenad":
    Пишете спам. Нещо като доказателства за "нападението" на Украйна върху рф да представите? А доказателства за извършена "агресия" от ЕС и НАТО върху източна Украйна кога ще публикувате?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  96. 96 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    [quote#95:"logika"]Пишете спам.[/quote]

    Сложи го на ignore и програмата ще го прескача. Така е най-лесно.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  97. 97 Профил на by85
    by85
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#83] от "deaf":

    Съжалявам, че не си разбрал чувството ми за хумор

    Сталин, като никой друг, прозря катастрофалните геополитически последици от Победата за бъдещето на Съветския съюз.

    “Православието и славянството са две овчи кожи, с които отдавна се прикрива хитрият руски вълк” П.К.Яворов
  98. 98 Профил на query
    query
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#13:"Norman Granz"]Авторът на тази статия очевидно и добронамерен, но много наивен и неосведомен човек. [/quote]
    Напълно съгласен, особено щом твърди това: "... германския фашизъм..."

  99. 99 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#92:"Вася Пупкин"]И досега ми се струва ,че ако бяха приели поканата Мекркел ,Обама ,Оланд ....то война нямаше да има в Украйна [/quote]Още едно потвърждение за това, че руският президент или е психично болен/ предвид старческата си възраст/ или си е най- обикновен нацист и терорист. Кой президент на държава в 21 век в Европа заради една неприета покана от други президенти на други държави ще извършва нападателна завоевателна война в съседна нему суверенна държава и ще окупира и в последствие- ще анексира незаконно нейна суверенна територия?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  100. 100 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 912 Весело

    Ами след ошамарването в Украйна на инспирирания от САЩ и поддържан от НАТО преврат на хунтата, няма как фрау Меркел да маха с ръчичка от трибуната на Мавзолея на Ленин...

    По същество разгрома на хунтата в 2014 година в Крим и Източна Украйна си е "мини" стратегическо поражение за САЩ и НАТО, нещо като Мини Курск и за самата Германия и фрау Меркел в частност ....
    Битият си е бит и в паради на Победата няма как да попадне....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK