"На троих"

Георги Първанов

© Анелия Николова

Георги Първанов



В началото на своето управление Леонид Брежнев се опитал да ограничи всекидневната злоупотреба с алкохол сред руснаците; воден от тази цел, той забранил продажбата на наливна водка. Но какво правел пиячът, ако желаел да се "подкрепи" в средата на деня? Намирал двама като него, обикновено непознати, всеки давал по рубла, със събраната сума тримата купували от някой хранителен магазин бутилка "Московская" от половин литър (2.87 рубли по Брежнево време) и я изпивали на крак в най-близкия вход. Този начин на пиене станал известен като "сообразить на троих" или просто "на троих".


През 2005 г.


съветският пиячески метод "на троих"
беше въведен в българската политика




от тогавашния президент Георги Първанов. С единствената цел да не остави властта неупотребена, той създаде коалиция от три партии, които в една по-трезва политическа реалност естествено биха били непримирими противници: партията на бившите комунисти, партията на бившия цар, изгонен от бившите комунисти, и партията на българските турци, репресирани от бившите комунисти. Тройната коалиция, създадена от Първанов, беше запомнена най-вече с бакалското поделяне на властта – в съотношение 8:5:3 – както и с факта, че този, който на теория трябваше да получи най-малък дял власт, а именно ДПС, на практика получи най-голям.


Четири години след управлението на тройната коалиция, през май 2013 г., наследникът на Георги Първанов в БСП – Сергей Станишев, състави нов управленски съюз. Участниците в него отново бяха трима и отново онова, което ги обединяваше, беше желанието да не оставят властта неупотребена. Малката и комай единствена разлика с 2005 г. беше тази, че третият участник в политическото "на троих", лидерът на "Атака" Волен Сидеров, предпочиташе да се опива не с другите двама участници във властта, но в компанията на своите жени, викайки истерично, че няма нищо общо с цялата работа. Поради жадните глътки в началото на своя мандат тази пияческа задруга обаче успя да просъществува едва една година.


Когато през 2014 г. Бойко Борисов оглави второто правителство, доминирано от ГЕРБ, моделът "на троих" беше поставен поне донякъде под възбрана. Каква беше причината? Изглежда, не толкова това, че партиите, които образуваха новото правителство, бяха четири, не и това, че всяка от четирите партии притежава собствен характер, колкото горчивият спомен от управлението на Пламен Орешарски. Лошият късмет да управляват след една напълно дискредитирана коалиция, донякъде накара управляващите да бъдат по-въздържани и по-внимателни в употребата на властта, отколкото биха били, в случай че управляваха след успешен коалиционен мандат.


Въпреки това обаче вече личи, че моделът "на троих" навлиза през няколко пробойни и в сегашното управление.


Първо, трайно се наблюдава тенденция за квотно назначаване ("квотен" си е чист евфемизъм за "бакалски"). Лошото на тази тенденция е, че тя, от една страна, допуска на важни обществени позиции да застават хора без качества или хора с неподходящи качества, докато, от друга страна, лишава от обществено доверие без разлика всяко едно лице, назначено по този начин, защото се счита, че човекът е избран да ръководи някаква служба не поради качествата, които притежава, но поради това, че се е паднал редът на неговата партия.


Второ, въпреки всички обещания за отвоюване на обществените системи от клиентелизма и корупцията в тях продължава да се наблюдава по-скоро ентропия: налице е плахост и бавене, всичко, което вече трябваше да е започнало, все още буксува на ниво "стратегии", постоянно се затъва в спорове за думи и неважни детайли, енергията за промяна се пропилява в перчене, гонене на рейтинги и междуличностни интриги. Ако в някоя сфера все пак има конкретни подобрения, то те са постигнати с много повече думи и усилия, отколкото би било редно, и са по-скоро лично, отколкото екипно дело.


Да, близкият до ДПС и БСП Владимир Писанчев вече не е шеф на ДАНС, но той беше сменен едва след бурен скандал и оставка на вътрешния министър. И по-важното: наместо да бъде основно престуктурирана или направо закрита, агенцията, която Първанов, Станишев и Доган създадоха през 2007 г., за да контролират своите критици и да си осигуряват спокойното консумиране на властта, продължава да работи. Та все в тази връзка връх на цинизма е фактът, че при управлението на некомунистическо правителство една държавна агенция като


ДАНС може да напише на сайта си,
че се явява приемник на комунистическата ДС


Горният факт може на пръв поглед да е без значение, но той е симптом за третото, в което сегашното управление е на път мощно да се провали – връщането на етиката във властта. В крайна сметка нито едно от големите безобразия, случили се през предишната една година не без съдействието на висши държавни служители и висши държавни институции, не беше публично разследвано, кражбата от КТБ, която всички ще плащаме години наред, тепърва ще бъде разглеждана от парламентарна комисия, Иван Искров – никой не може да каже защо! – все още стои начело на БНБ, Христо Бисеров беше напълно забравен и т.н.


Та на този фон как трябва да разбираме поведението на Георги Първанов, който наскоро не само заплаши да извади АБВ от управляващата коалиция, но и остро критикува колегите си от Реформаторския блок с думите, че "преяждат с власт" и вече се превръщат в "новото ДПС"? Като проява на внезапно събудена гражданска съвест, като изблик на завист или може би като знак, че моделът, който бившият президент създаде през 2005 г., все пак е поставен на изпитание? Което пък на свой ред повдига въпроса докъде би стигнал Първанов, за да укрепи политическите си позиции?


Ясно е, че участието в правителството злепостави Първанов пред неговите поддръжници. От няколко месеца той би трябвало да е под постоянен идеологически стрес, бидейки принуден да обяснява на гласувалите за АБВ защо тяхната партия подкрепя министри, които без свян се озъбват на руски официални лица, или защо тяхната партия гласува за изтеглянето на заем, който няма да се използва за социални облаги, а за покриване на минали задължения. В този смисъл излизането от правителството може би ще помогне на Първанов да запази авторитета си пред избирателите на АБВ.


Освен от избирателите на АБВ Първанов навярно е притискан и от своите колеги в ръководството на АБВ. Не е тайна, че той отведе от БСП хора, работили в сферата на отбраната и бившите служби по сигурността, които сигурно са се надявали, че с влизането в новото правителство ще си възвърнат част от загубените привилегии. Както изглежда обаче, нищо такова не се случи. Силовите министерства отидоха право в ръцете на ГЕРБ и реформаторите, а за АБВ остана – малко като в приказката за онзи побратим, който все си избирал непотребната част от реколтата – Министерството на труда и социалната политика.


Така че ако Първанов желае да запази модела "на троих", без обаче да рискува да се яви веднага на предсрочни избори, единственото, което би могъл да направи, е да обтегне с поведението си вече и без това обтегнатите отношения между ГЕРБ, Патриотичния фронт и Реформаторите, и в същото време да бабува за създаването на нова тройна коалиция – между ГЕРБ, АБВ и ДПС.

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Р. Дражев
    Р. Дражев
    Рейтинг: 473 Весело

    Още му се привиждат шлемове!

    Happy face says, adios !
  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5882 Неутрално

    да бабува за създаването на нова тройна коалиция – между ГЕРБ, АБВ и ДПС
    -------------------------------------------------------------------
    Тя ОТДАВНА Е ФАКТ
    Погледнете КЛЮЧОВИТЕ ГЛАСУВАНИЯ в парламента.
    ГЕРБ - АБВ - ДПС
    И за Първанов,в ГЕР ББ,продължава да има правото да говори само ТОЙ....

  3. 3 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Има такава латинска сентенция "Трима правят колегия".По принцип 3 е добра цифра-двете крайни плюс умерените.В спора се ражда истината(друга сентенция).Дали е добре с коалиции?При нас май това е по-малкото зло.Ако е една партия-гледай какво става.При криза едната портия може да се изкуши и да се помисли за единствения спасител-по нашите ширини това е опасно.Коалиции не е зле,но трябва точно да се регламентират отговорностите-да няма размиване.

  4. 4 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3518 Весело

    Авторът преувеличава моментното влияние и роля на Първанов. А етика в политиката няма да има докато виждаме коалиция между Орел, рак, сельодка и каракуда. Но такава е волята оръфляците с бюлетини и е излишно да се противим на народната воля.

  5. 5 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 415 Неутрално

    "Та на този фон как трябва да разбираме поведението на Георги Първанов" - "Единствените, сред които желанието за външно-политически съюз около Русия доминира, са симпатизантите на БСП, АБВ и Атака. И в трите електората по около 35%-38% са за участие в ЕС срещу 59%-62% за съюз с Русия." /Алфа Рисърч/

    Интересен не е Първанов, интересен е разломът между него и парламентарната група и Калфин. Последните усетиха, че публиката е много по-адекватна от преди и болезнено чувствителна на тема демагогия. Първанов си остана до Дора Янева /"Негативните кампании са на десницата, в БСП търсим позитивното"/, и двамата някъде в края на миналия век.

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  6. 6 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 415 Неутрално

    "Така че ако Първанов желае да запази модела "на троих", ... е да обтегне с поведението си вече и без това обтегнатите отношения между ГЕРБ, Патриотичния фронт и Реформаторите, и в същото време да бабува за създаването на нова тройна коалиция – между ГЕРБ, АБВ и ДПС."

    Да, "артилерийската подготовка" за тази атака отдавна е в ход. Вбиват се клинове навсякъде, където е възможно - Кънев/Лукарски, РБ/Кунева, Кънев/Борисов, Цветанов/Борисов и т.н. Специфичното е, че атаките са най-често персонални. Кукловодите неистово желаят да остане само една "кукла", "вожд", който спокойно да си водят. Силно се надявам публиката пак да докаже зрелостта си, както го направи на европейските избори.

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  7. 7 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Държавите и народите около нас изградиха страните си и гледат напред, др. Гочев още клейми "комунизма". Да закрием това, да разрушим онова, да премахнем така - на обща борба със силите на реакционния "комунизъм". Кой ще вади България от бедността Гочев няма представа. Ще взимаме заеми и ще се борим с комунизма.

  8. 8 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1835 Разстроено

    Kаква етика, кви пет пари...

    В тия институции трябва да се влезе с огнехвъргачка и да не се спира докато не се стигне до тухла.

    Само така можем да се остървем от щама дето се е развъдил вътре.
    Па като мине карантинния период да се зида наново.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  9. 9 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4246 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Не е тайна, че той отведе от БСП хора, работили в сферата на отбраната и бившите служби по сигурността, които сигурно са се надявали, че с влизането в новото правителство ще си възвърнат част от загубените привилегии. Както изглежда обаче, нищо такова не се случи. Силовите министерства отидоха право в ръцете на ГЕРБ и реформаторите, а за АБВ остана – малко.... [/quote]

    Ами след 25 години нищоправене и посукване какво искат. Естествено е да бъдат поставени по-млади от тях, които най-сетне да поправят нещата....
    Да не говорим, че всички те са свързани с ДС и ВКР от преди 1989-та!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  10. 10 Профил на georgigv
    georgigv
    Рейтинг: 414 Весело

    Ако продължим с фолклора "На троих" - "Казах ли ти аз, че две краставички са много!"

  11. 11 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    [quote#9:"Храбър"]Ами след 25 години нищоправене и посукване какво искат[/quote]

    Напротив, тоя гнустар и колегия съсипаха страната ипродължават да чоплят в раните и. Тоя и другия нещастник от Брюксел се активизираха и не е на добре!

    Имало едно време ссср...
  12. 12 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    Жаждата за политическа власт,която за Първанов ще бъде и икономическа е неистова.Как пък този човек не е разбрал досега,че е вреден за България?Как не разбира,че и ПГ не е съгласна с него,но членовете и малко или много са притиснати от властолюбието на вожда им?Какво добро е донесла политиката на Първанов за обикновените хора,за държавата.Всичките му действия са замаскирани с благи думи ,позиране и чувството за без алтернативност на политиката,която водеше и иска да води.И към увода:Върви руснак, среща някакъв и го пита -искаш ли да бъдеш трети.Човекът отговаря положително.Тогава първия казва-Е,сега остава да намерим втория.

  13. 13 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4071 Любопитно

    ЕВРОСЪЮЗНИЧЕСКА БЪЛГАРИЯ

    НЕРАЗДЕЛЕН ДЕМОКРАТИЧЕН БЛОК
    В ЕВРОПА И ЗАПАДА.

    Да, стабилен фактологически анализ.
    Принцип "квотен" е бакален.

    Визията липсва... цел.

    Консервация на злото...
    анимация е цел...

    и спирачка за доброто...
    демформация... обстрел??

    "............................................................................................
    .............................................................................................
    ..............................................................................................
    ...
    ...
    ...

    Така че ако Първанов желае да запази модела "на троих",
    без обаче да рискува да се яви веднага на предсрочни избори,

    единственото, което би могъл да направи,

    е да обтегне с поведението си вече и без това обтегнатите отношения между ГЕРБ, Патриотичния фронт и Реформаторите,

    и в същото време да бабува за създаването на нова тройна коалиция – между ГЕРБ, АБВ и ДПС""

  14. 14 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    ТАСС 0.2

    България все пак е държава в Европа, ЕС и НАТО.
    Резистентна срещу комунизми.

    Евразийска Россия все още е под Комунизма на Ленин 1917.
    Тук-там шава некой едва оцелял "белогвардеец".
    Но и това не е сигурно. Често униформата лъже.
    Маскират все всекакви.

    Колкото до путинизма на Ленин:
    той гледа към многополюсен свят.

    Затова търпи санкции и лишения.
    Затова разногледа.

    До коментар [#7] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Държавите и народите около нас изградиха страните си и гледат напред, др. Гочев още клейми "комунизма". Да закрием това, да разрушим онова, да премахнем така - на обща борба със силите на реакционния "комунизъм". Кой ще вади България от бедността Гочев няма представа. Ще взимаме заеми и ще се борим с комунизма.

  15. 15 Профил на dali_da
    dali_da
    Рейтинг: 473 Гневно

    Цялата "политика" на Гоце е изтъкана от личен интерес и се вижда отдалече!
    Пълно е с боклук в политиката!
    100% мажоритарни избори и всички тия - в затвора!

  16. 16 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Алчният, корумпиран подлец Гоце заслужава много по-тежко обществено порицание от статията. Пример е какво не трябва да е един отговорен, умен и нравствен политик.

    Редно е да му се търси наказателна отговорност за корупция. Влизането му в затвора ще е добър признак за реформа в съдебната система.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  17. 17 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 832 Любопитно

    По самата си същност тази коалиция е обречена на торпилиране при едни по-сериозни опити за реформи - и АБВ,и ПФ са бъкани с ДС кадри / не че хич няма в ГЕРБ или РБ /. Борисов трябваше да "напазарува" депутати от WC на Бареков и да формира коалиция единствено с РБ.....От друга страна самият Борисов явно и с нежелание прави каквито и да било промени в статуквото.....

  18. 18 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    Аз ще пропусна нареченото от автора "Първо', но няма да пропусна "Второ"-то:

    "Второ, въпреки всички обещания за отвоюване на обществените системи от клиентелизма и корупцията в тях продължава да се наблюдава по-скоро ентропия: налице е плахост и бавене, всичко, което вече трябваше да е започнало, все още буксува на ниво "стратегии", постоянно се затъва в спорове за думи и неважни детайли, енергията за промяна се пропилява в перчене, гонене на рейтинги и междуличностни интриги."
    Има много вярно в тези думи, но въпроса за мен е има ли начин КПД-то да бъде по-добро и тъжния отговор, пак според мен е че НЕ, няма как нещата да стават бързо, целенасочено и без разсейване.
    Дори и когато управлява една формация, дори и една партия, няма как всички да виждат нещата еднакво и да работят синхронизирано. Да си представим че това може да се случи с настоящата коалиция си е направо несериозно.
    В тази коалиция, освен съмишленици, които обаче имат различия и по предмета и особено по начина на действие, за съжаление има и анти-съмишленици и откровено противодействащи хора и групи. И няма как да е друго, особено около АБВ-то, които всички знаем кои са и дори е чудно, че все пак не започнали открито да саботират управлението, макар че, като че ли вече започва и това.
    Но освен АБВ, ПФ далеч не е най-надеждния партньор, виждате че първия отцепил се иска да прави БГ-СИРИЗА, а кой е Каракачанов и трябва ли да му се има доверие?
    И в редиците на основните партньори РБ и ГЕРБ далеч не всички са искрени радетели на промените, а и по отношение на реалните човешки възможности има какво да се желае.
    Така че, не ни остава нищо друго, освен и ние да ги притискаме, но и ръководителите в тези формации, да не се окажат слаби или дори внедрени с цел бламиране на шанса за извеждането на страната на пътя към нормалната интеграция с ЕС и НАТО - процес, който за съжаление далеч не е приключил.
    В този смисъл, най-лошия за нас сценарий е това, с което автора завършва, АБВ не само да пречи повече или по-малко активно, но и дори да успее в поредния "Троен" съюз - нещо за което пак според мен нито Първанов, нито целокупното АБВ имат ресурс.

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иван55":


    [quote#6:"Иван55"]Силно се надявам публиката пак да докаже зрелостта си, както го направи на европейските избори.[/quote]

    Разбира се най-важния фактор е "публиката", но да не забравяме и личностните качества (или тяхното отсъствие) на тези, които в момента са във водещи позиции - хората от РБ и ГЕРБ.

  20. 20 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1466 Весело

    тримата купували от някой хранителен магазин бутилка "Московская" от половин литър (:)
    .................
    И всеки с ПРЪСТ маркирал, отбелязвал - ДО къде може да отпие от шишето -
    и разбира се, другите двама особено внимавали - за отметката с пръста :))

    BIG AL
  21. 21 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    До коментар [#16] от "Bulgerman":


    [quote#16:"Bulgerman"]Редно е да му се търси наказателна отговорност за корупция. Влизането му в затвора ще е добър признак за реформа в съдебната система.[/quote]

    Както се казва от вашите уста в Божиите уши. И не е да няма публично известно за какво, само че трябва не румънци, ами например датчани или норвежци фа направят разследването.
    Нашия Цацаров, че не може е ясно, но и той ще е първия противник на всякакви подобни неща.

  22. 22 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Честно казано е много наивно да се смята, че в едно коалиционно управление няма да се спазва някаква пропорция на представителството, която да отговаря на избирателската тежест на съответната партия. Освен това партиите би трябвало да се споразумяли да изпълняват обща прпграма и са партньори само в рамките на тази програма и в рамките на мандата. За всичко останало те са конкуренти и не е чудно да се критикуват взаимно.

  23. 23 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#7] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Кои страни изградиха около нас просперитет бе Каишкова?? Да не би гърците да са цъфнали или макетата, или сърбите - сал едни румънци с едни гърди напред.
    И да те светна - комунизмът продължава да е в кратуната на такива като теб и затова нещата не вървят.

  24. 24 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    И с едно НЕсъгласие с горната статия :)
    Не ме интерсуват ходовете на Гоце , но без НОВИ хора - в службите, администрцията, агенциите , министерствата , съдебната система - НЯМА НИЩО НОВО да стане !!
    Просто и Закони да има , тя старата ВИСША администрация , ЗНАЕ КАК - да саботира нещата , да ги проваля ..
    И това е най- чудното тук..:)))
    Според реформаторите , нямало да има 'чистка", нови назначения -'партизански" и т.н..
    Ами, тогава да разчитаме за РЕФОРМИТЕ на ДПС "Ентелекта", на другари- от 1989 година в службите и другите места, да разчитаме на ТЕХНИЯ реформаторски Ентелект - за новите реформи !!???
    НЕ е достъчно да има нов Закон - прилагането му е също толкова ВАЖНО !!
    А това може да стане САМО с нови хора !!!
    Голяма тема и за нея - друг път ...

    BIG AL
  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9228 Неутрално

    Не е въпросът в квотния принцип,а кого назначаваш на определените места.Това,че ДПС назначаваше на високи постове хора с купени дипломи и без квалификация,което доведе до тотално забатачване в цели сектори на управлението,до спиране на еврофондове и висока корупция,не значи,че квотния принцип е нещо много лошо.

  26. 26 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#2:"Hawaii"]да бабува за създаването на нова тройна коалиция – между ГЕРБ, АБВ и ДПС
    -------------------------------------------------------------------
    Тя ОТДАВНА Е ФАКТ [/quote]
    Скъпи читатели, обърнете внимание на този „заблуден гражданин” – дали е „заблуден гражданин” или само се прави на гламав?! Ако само плюе ГЕРБ, без да агитира (изобщо думичка да споменава) за Станишев, Пеевски и Сидеров значи се прави на гламав с цел да ви заблуди вас.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  27. 27 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    Първанов отдавна е пример за най грозните неща ставащи в нашата политика. Присъствието му в нея показва че нищо не се е променило.

    klimentm
  28. 28 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1466 Весело

    "Никогда не забуду отца родного" беше най-забавната, размазана и просташка татиуривка, която съм забелязвал в младежките си години връз потната ръка на съветски гражданин. Това е и жизненото, и политическото кредо на Гоце Архароубиец.

    Свобода за Надежда Савченко!
  29. 29 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 710 Неутрално

    извадил си е нещо от носа и го прави на топче?

    Birds of a feather flock together.
  30. 30 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1419 Весело

    https://bulgaria1989.wordpress.com/2010/01/03/%D0%B2%D1%80%D1%8A%D1%89%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1%8E%D1%81%D1%8E%D0%BB%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF/


    Говорител на ОКЗНИ, между другото, е сегашният президент Георги Първанов.



    Въпреки рязката промяна в официалните становища и в политиката на официоза, на местно ниво партията провежда съвсем различна политика. Партийните структури в Кърджали, Хасково и Разград организират големи националистически протести срещу връщането на имената, много от протестиращите идват и до София. От партийни кадри е създаден Комитет за защита на националните интереси, впоследствие партия ОКЗНИ (Общонароден комитет за защита на националните интереси), който повежда протестната вълна. Постоянни лозунги на митингите са „България за българите”, „С турски имена в Турция”, „Мръсният Тренчев на бесилото”, „Позор за продажниците на България”, „Не искаме нов Кипър”. Лидер на ОКЗНИ е Минчо Минчев, щатен служител в ДС и депутат от коалицията на БСП в 36-тия парламент. Говорител на ОКЗНИ, между другото, е сегашният президент Георги Първанов. През 1990 г. Първанов е кандидат за депутат във Великото Народно събрание точно от ОКЗНИ, а през 1994 г. като водач на общата листа на ОКЗНИ и БСП е избран за народен представител в 37-ия парламент.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  31. 31 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 415 Неутрално

    [quote#19:"tsvetko_51"]Разбира се най-важния фактор е "публиката", но да не забравяме и личностните качества (или тяхното отсъствие)[/quote]
    До коментар [#19] от "tsvetko_51":

    Пропускате "правилата". Публиката>правилата>личностите. Точно в този ред. Желанието бързо да се удовлетворят исканията на публиката като се сменят личностите не ни вади от блатото на неофеодализма, тъкмо обратното - дави ни в него. Днешните управляващи работят активно и резултатно за промяна на правилата и това вбесява неофеодалите. Надявам се публиката да го разбере.

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  32. 32 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3487 Весело

    Руснаците многоточно делят шишето с палец, точно на 1/3, втория на половина, последният никога не е ощетен.

  33. 33 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 589 Гневно

    Гнус ме е от гоце! Не мога да го гледам дори на снимка! И се учудвам колко много внимание му се обръща/ непропорционално на огромните щети, които е нанесъл на народа и страната си!

  34. 34 Профил на gaf11540155
    gaf11540155
    Рейтинг: 417 Любопитно

    Статията е тенденциозна и не казва най-важното - какво се случва 4 месеца след създаването на правителството по същество. Гоце го знаем, освен не особено умен, лицето е от ДС, ориентиран е на изток, вижданията му са феодално-остарели. Въпросът е как РБ се съеши с лицето с тъмно минало Буда. Как замлъкнаха реформите, как пламът за такива беше потъпкан от калните обуща на една мутра, подкрепяна от задкулисието.

  35. 35 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 612 Весело

    Дори и гаргите по жицата на днешното управление са наясно, че ГЕРБ "по програма" не иска Реформа - за по-добър шанс от този и ответните му благини, само скачай на място и здраве си желай ...

  36. 36 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 761 Неутрално

    В статията са казани истини, които остават в страни от обществения интерес. Не е случан факт, че много от гласуванията в НС са именно от странната на пръв поглед дружина ГЕРБ, ДПС, АБВ. Медиите тиражират и популялизират коалицията ГЕРБ и РБ, но за общите гласувания във другия формат остават ''незабелязани''.

  37. 37 Профил на Quest
    Quest
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Стига глупости. Първанов ще направи каквото му кажат от Москва.

  38. 38 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Първанов повтори номера са Евролевицата от преди 19 години. Някой помни ли я?
    Изглежда и авторът не помни историята. Той си пише своите "истории" по "определен" повод и начин.

  39. 39 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 807 Неутрално

    [quote#7:"Каишков - Гласът на Америка"]Кой ще вади България от бедността Гочев няма представа. Ще взимаме заеми и ще се борим с комунизма. [/quote]
    Искаш от афтори,пишещи по спуснати "тезиси" да ти напишат как и кой ще вади България от бедността"? Че те и сегашните "политици" са "тезисни".

  40. 40 Профил на vandi
    vandi
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Пора похмелится, пора отрезвет.

  41. 41 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1307 Весело

    Ученото си е учено. Във външна тоалетна да го заключиш, гладно немаа остане....

  42. 42 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Паралелът е доста нескопосан, ама за явлението "на троих" ми е разказвал баща ми.
    Някъде в средата на 70-те бил в командировка в Новосибирска област. Обикаляйки градчето, около местните бакалии чувал подвиквания: Кто Иванов?.
    По-късно разбрал, че Иванов е футболистът с №3 в местния футболен отбор.

    От идиоти отговор не чакам
  43. 43 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#14:"dnevnikar"]България все пак е държава в Европа, ЕС и НАТО. [/quote]
    " Председателят на Българската федерация за дружба с народите на Русия Захари Захариев заяви за руското издание LifeNews, че в България се провежда безсрочен граждански протест срещу присъствието на НАТО на територията на страната и членството и в Европейския съюз. Протестни акции се провеждат всяка неделя, като всеки път присъстващите на тях хора са все повече. Захариев добавя, че към обикновените жители на страната се присъединяват и някои обществени организации."
    Според този Захариев тук имало "присъствие".Е нали(сам пишеш)сме член на Алианса,как така "присъствие"?Присъстваме си в къщи!Напрежение и внушения от вас идват,аз с инкого не искам да се "боря".

  44. 44 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#42] от "chudomor":

    Около шегите с тези "тройки"се пропуска нещо друго.Водката е национолно питие и тук говорим за най-евтината марка,за 0,5 от нея.Сам работещ човек не може да си я позволи! Трима трябва копейки да събират.Това е един много беден народ

  45. 45 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#32] от "man_un":

    Абе то 2,87 не се дели на 3 ; 0,5 също на три не се дели.Руснаците обаче на око пренаписват математиката.Уникален народ!

  46. 46 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#44] от "alteration":
    Не се съгласявам с теб, поне в първата част.
    Роден съм в Троян и за мен по- добра от сливовицата няма...

    От идиоти отговор не чакам
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  48. 48 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    "От няколко месеца той би трябвало да е под постоянен идеологически стрес, бидейки принуден да обяснява..."

    Специфичното при червения електорат е, че няма значение, какво му говориш - важното е да му обясняваш...
    😄

    I Want To Believe
  49. 49 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Парванов да внимава с театъра. Той и Т Живков преигра с оставките, а на накрая го изпързалаха.

  50. 50 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Вместо водка, предлагам лекарството „Дегазин”. Много ми хареса. Направих анализ и реших, че българските политици имат нужда от него.
    Тайно дадох от лекарството на няколко български политици.
    Цецка Цачева заприлича на Велислава Дърева.
    Бойко Борисов и Гоце придобиха вид на Пинокио.

  51. 51 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    ПОнякога се чудя, кой е по-гнусен. Първанов или Доган. Абе Доган е нанадминат.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  52. 52 Профил на the социалиста
    the социалиста
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Всъщност, от Костинбродската афера най-много изгубиха БСП. Ако не беше тази измишльотина, ГЕРБ щяха да спечелят още няколко депутата, но недостатъчно. С погнуса трябваше да направят коалиция с Атака, а тя нямаше да издържи и до есента. Сега щяха да са там, където е БСП - на боклука. Вместо това, ГЕРБ получиха подарък да отстъпят една година, да се очистят и да се върнат на бял кон за още 4 години. Само за това, Мая Манолова трябва да я изгонят от БСП.

    Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.
  53. 53 Профил на info111
    info111
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Колкото и всякакви сравнения да са условни и до голяма степен непрецизни, с явни и обясними различия и специфики, то общо взето в момента играта на Гоце и неговата АБВ в този парламент и правителство е много подобна на онази на Болен Сидеров и неговата Атака!
    И двамата - и Гоце, и Болен са откровено и вече неприкрито марионетки на Путин, респ. руските олигарси! И специално искам да отбележа - като убеден русофил - не на Русия и на РУСКИЯ НАРОД, А НА ЕДИН ДИКТАТОР И КРЪГОВЕТЕ, НА КОИТО СЕ КРЕПИ ДИКТАТУРАТА МУ, ЗАЕДНО С ГЕОИКОНОМИЧЕСКАТА МУ ПОЛИТИКА И ПРОЕКТИ!
    И при двамата има една огромна и необяснима за декларираните им идеи и принции пред избирателите, а и пред обществото разлика между това, което прокламират и това, което реално правят И ПОДКРЕПАТА, КОЯТО ДАВАТ ЗА СЪОТВЕТНИТЕ УПРАВЛЕНИЯ!
    При което не е никак трудно и рискованно, че и Гоце ще дебне много внимателно ако и когато се появи моментът, когато евентуално може да падне правителството на Борисов, за да побърза да оттегли подкрепата си и да се дистанцира с партията си от него! А дотогава ще подгрява ситуацията с патетични деклараци ии зказвания просто за да не го забравят и да поддържа някакви аргументи за пред спонсорите си да не оттеглят помощта си за него и партийката му "Аз, ти и съседа'!

    Иначе Горе, Доган и Борисов от много години са си комбина и си менкат услуги (като "Ало, Мишо", пък било то и с "отвращение" - да си спомним отново и как Борисов още в деня на учредяването на ГЕРБ в НДК побърза публично да заяви, че ... ЗАБРАНЯВАЛ!?!?! НА ЧЛЕНОВЕТЕ НА ПАРТИЯТА СИ ДОРИ И ДА КОМЕНТИРАТ!?!?!?!?! ГОЦЕ!!!
    Защото всеки коментар по онова време за Гоце, който вече бе напълно разкрит и със срутен авторитет всъщност се явяваше унищожителен, негативен, критичен за него...
    И да не забравшем все пак, че точно Доган и Гоце подариха генералските пагони на Борисов, с които той толкова много се гордееше и толкова много им се радваше, а и те го направиха и главен секретар на МВР, или по-точно "съветниците" им стратези зад тях, сред които ДС генерали като Любен Гоцев и Бригадир Аспарухов, които и доведоха Симеон в Бъгария и сключиха сделката с него - власт срещу имоти, вкл. за сметка на държавата и народа, разбира се, каквато си е дългогодишната практика и адети на тези...
    В крайна сметка не трябва никога да се забравя, че Гоце и Румен Петков са изпечени мошеници и заклети измамници, които никога няма и не могат да се променят, така че най-добре за България по отношение на тези И ТАКИВА КАТО ТЯХ е без съмнение час по-скоро да се разкарат от властта и да си получат заслуженото за отлично известните им "подвизи"!

  54. 54 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    Хубава статия, но има 3 неща, с които много не съм съгласен.
    1. Водката е била "Русская", а не "Московская"- между 2-те има разлика в качеството, в цената, освен това втората бе повече експортна (всъщност това не е толкова важно);
    2. Няма нищо странно в тройната коалиция НДСВ-БСП-ДПС - оказа се че и трите партии са свързани с ДС, а и с Русия. Симеон и Милко Ковачев ни нахлузиха АЕЦ Белене, и М. К. вече е в Росатом. Нищо чудно там да попадне и някое от децата на Симеон!

  55. 55 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    БКП на секи км

    Схемата така е...
    Не я мисли Мая.

    Сидеров има партия.
    Доган дели с Местан.
    Сергей дели с Миков.
    Дончева си има.
    Кунева... неколко.
    Първанов си има.
    ...

    Сам недрага чужда... нема да остане.

    До коментар [#52] от "the социалиста":

    Всъщност, от Костинбродската афера най-много изгубиха БСП. Ако не беше тази измишльотина, ГЕРБ щяха да спечелят още няколко депутата, но недостатъчно. С погнуса трябваше да направят коалиция с Атака, а тя нямаше да издържи и до есента. Сега щяха да са там, където е БСП - на боклука. Вместо това, ГЕРБ получиха подарък да отстъпят една година, да се очистят и да се върнат на бял кон за още 4 години.

    Само за това, Мая Манолова трябва да я изгонят от БСП.

  56. 56 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    Архивите говорят

    Друго говореха в началото...
    Друго излезе.

    Гоце за Евразийски Реформаторски Блок

    До коментар [#35] от "dimko":

    Дори и гаргите по жицата на днешното управление са наясно, че ГЕРБ "по програма" не иска Реформа - за по-добър шанс от този и ответните му благини, само скачай на място и здраве си желай ...

  57. 57 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#46] от "chudomor":

    4 и половина е ,ставай-в Шипково вече лазят!

  58. 58 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    [quote#2:"Hawaii"]И за Първанов,в ГЕР ББ,продължава да има правото да говори само ТОЙ.... [/quote]
    АБВ - Аз, Бойко и Вальо на тройх!!!!
    Да нещата ще случват така както казва КОЙ и за реформи ще чувате приказки от 1001 нощ, като "кластърния модел в образованието" на Танев и други такива, но реални реформи не чакайте, и ако има такива те ще бъдат епизодични!!!!

  59. 59 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    [quote#44:"alteration"]Около шегите с тези "тройки"се пропуска нещо друго.Водката е национолно питие и тук говорим за най-евтината марка,за 0,5 .... [/quote]
    Не забравяйте, че има и одеколон Тройнои и той върши работа!!!

  60. 60 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Много добра статия и маса адекватни и допълващи я коментари. За мен ролята на папка гоце е леко преекспонирана. И все пак, ме гложди едно съмнение и то не е от вчера, че банкянското слънце и седефчов от Сирищник са дупе и гъщи. По свидетелство на агент Бор, сценката се е разиграла с активно негово участие преди 5 години баце и гоце един друг са се "обяснили в любов". Бас ловя, че се опитват да го играят като двете кремльовски джуджета. Да си менкат президентвсото и премиерстването. Е, у нас е по-сложно но опитите за подготвяне на почвата продължават, Догодина за президентските избори всичко ще лъсне.

  61. 61 Профил на zethron
    zethron
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Само като чуя Първанов и ми се повръща.

    Вече свикнах да ме трият без причина
  62. 62 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Дневник, махнете тоя урунгел от първата си страница, моля! Вече няколко дни ми се гади, като отворя любимия сайт....

  63. 63 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4071 Любопитно

    Отплава...
    Големия Кораб отплава?

    Златното световно Тракийско съкровище отплава за Лувъра.
    Без Тракийското съкровище, как турист ще привлечем...

    Отлив на Съвет туристи!

    Телеграма от Позитаник:

    "Русия забрани на държавните си служители да почиват в България.

    Над 5 милиона служители от силовите структури нямат право да почиват у нас.

    Данните представи в Бургас депутатът от "“БСП – лява България” Петър Кънев.

    Той уточни, че забраната се отнася за служителите в силовите структури- армия и службите за сигурност.

    Отделно властите в Москва забраняват дотираното от държавата посещение на деца, пенсионери и ветерани в България.

    “Мерките се отнасят за всички държави, наложили санкции на Русия..."

    по инфо от ivo.bg

  64. 64 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 943 Весело

    Не се правете на оригинални, сега е времето за управление на коалиции..... времето на еднопартийни правителства отдавна мина...
    Ако Гоце има някаква заслуга, то е че първи се сети в 2005 и то не веднага а му трябваха две три седмици, но все пак като за Ориента, бързо....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  65. 65 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 943 Весело

    Сега да се надяваме Бат Бам ще въведе на практика нова форма за коалиционно управление, с "плуващо мнозинство", според темата.... Анджък както се е оформил парламент от типа Снежанка и седемте джуджета иначе и няма как да се управлява....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  66. 66 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#57] от "alteration":

    Закъснявам с отговора, ама то е щото си вадя хляба с работа.
    Иначе троянци / в т.ч. и шипковенци/ делят всички, даже и еврокомшиите, на две: балканджии и полендаци.
    Полендаците произвеждат тикви. Ти не знам дали произвеждаш тикви, ама си добре произведена такава.

    От идиоти отговор не чакам
  67. 67 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ау! А шегата ми беше толкова добронамерена. От написаното от вашия съгражанин, големият Иван Хаджийски човек остава с впечатлението, че малко трудно съобразявате./Предизвика ме !/Обичам всички еднакво и ценя всички еднакво-от Калотино до кап. Андреево(и околностите); не отграничавам България по вертикал,а по хоризонтал.Приятна вечер.

  68. 68 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Не мога да ти остана длъжен.
    Съжалявам, чувал си за Иван Хаджийски, може и да си го чел, и за Шипково си чувал, може и да си ходил там , даже и троянска може да си опитвал, ама си нито си добронамерен, нито шегаджия.
    Както казваше дядо ми: Чувал си, ама не си разбрал.

    От идиоти отговор не чакам




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK