С няколко живота и 900 лева в час

С няколко живота и 900 лева в час

© Георги Пауновски



Бихте ли платили 900 лева над нормалната цена, за да стигнете час по-рано до морето? А същата сума за половин час по-бързо пристигане в Пловдив? И то при условие, че превозвачът не гарантира, че ще стигнете живи, тъй като по време на пътуването много неща могат да се объркат? Едва ли някой би се съгласил на такава сделка. Всъщност обаче мнозина я приемат, без да осъзнават. Става дума за превишената скорост на границата на възможностите на автомобила и много над разумната предвид състоянието на пътната настилка и подготовката на шофьорите.


Да караш с 250 км/ч, за да се похвалиш във "Фейсбук", за мнозина сигурно е геройство и ако парите за глобата не са възпиращ фактор (за някои хора 900 лева, колкото може да стигне глобата са джобните за деня), то поне чувството за съхранение би трябвало да е. Но явно не е. Защото, ако нещо се обърка с тази скорост, а факторите, върху които водачът няма контрол, са много, няма как да си вземеш втория живот, като в играта Need for Speed например. Разбраха го роднините на едно 19-годишно момче от Плевен, което месеци след като филмира подвига си да "лети" с 240 км/ч, приключи живота си в любимия автомобил, усукан около уличен стълб. И това е само най-пресният известен случай, доказващ, че скоростта не прощава.


Глоби, плащани с джобни пари
След като глобите не респектират, а чувството за съхранение не работи, явно обществото трябва да намери други варианти, за да защити своите членове от снарядите по пътищата, които често вземат невинни жертви. Логичният въпрос е какво може да се направи. На първо място - спешна промяна на глобите за превишена скорост, като се въведе елемент, който респектира и бедни, и богати.




Такъв елемент безспорно е отнемането на книжката за определен срок. Такива текстове за кратко имаше, но сега останаха само при драстични нарушения в градски условия. "Като им вземат книжката, ще карат без книжка", ще кажат мнозина. Ами ще го правят, защото глобата сега е между 100 и 300 лева, твърде нисък праг, за да действа възпиращо. Да не говорим, че шансът да те хванат, ако си стриктен, клони към нула.


Така че стигаме до темата и за контрола. Нека след подробен регламент в закона като доказателство да се приемат и любителските записи на нарушения. Така всеки човек с телефон ще е катаджия под прикритие и контролът ще е далеч по-голям не само над хората, които нямат право да карат и го правят, но и над тези, които системно нарушават правилата за движение.


Пълна камеризация
Разбира се, пътната полиция също трябва да засили контрола. След пълното абдикиране от него, покрай мерките за борба с корупцията, сега го има, но основно по най-натоварените пътища и то когато пътуват много хора. Все още обаче контролът е предимно с намесата на човек, а при него, както знаем, първо няма денонощно покритие и второ - винаги остава вариантът за пазарлък.


Предвид километрите магистрали в България, цялостното им покриване с камери едва ли е чак толкова скъпа задача. Естествено, не е нужно скоростта да се мери на всеки километър, дори през 10 километра да са устройствата, ще се обезмисли лудото каране след тях и намаляването пред тях.


Ако се приеме тази формула за "Тракия" ще са нужни 33 камери, тъй като 3 вече има. Предвид състоянието на "Хемус" в момента и две-три ще са достатъчни. Общата бройка камери, с тези за останалите парчета магистрали тук и там, едва ли ще е повече от 60.


Още през август миналата година беше обявено, че до края на 2014 в страната ще се монтират 200 нови стационарни камери за скорост, като така ще се обхване 70% от трафика. Това, разбира се не стана, но ако приемем това число за вярно, то остават 140 за монтиране в градове и основни пътища, плюс около 150 мобилни.


Така общият брой на устройствата за контрол на скоростта ще е над 350, а заснеманите нарушения около 300 000 дневно, поне докато новите места с камери се научат от шофьорите или те променят манталитета си.


Строги ефективни присъди
Ако санкциите станат по-строги и бъдат налагани, то със сигурност ситуацията на пътя ще се промени драстично. Доказателствата са много и от цял свят. Често ми се случва да шофирам в чужбина и не въднъж съм се убеждавал, че страхът от санкция е основният фактор, който кара хората да спазват правилата на пътя.


Така например, като карат у дома, швейцарците са точни като произвежданите от тях часовници и не смеят дори с 5 километра да надвишат разрешената скорост, но стъпят ли на магистралите в Хърватия или Сърбия, някои от тях са като отвързани и забравят всички правила. В този смисъл страхът от евентуална присъда също може да има възпитаващ ефект, но за целта строгостта на закона трябва да се прилага.


Покрай последния случай с убито на пътя дете отново се заговори за промени в закона. Сигурно има някои неща за изглаждане, но като цяло най-малкото наказание за убийство на пътя е до две години или пробация. Проблемът е, че не сме чули за никой от нашумелите случаи виновният да е влязъл в затвора.


Предвид повдигнатите обвинения на шофьора, прегазил Петьо, то Цветан Пъков го заплашват от три до десет години затвор.


За момента шофьорът, убил Паоло в Стара Загора, е осъден на шест години затвор от Апелативния съд, но предстои обжалване. Делото срещу граничния полицай, убил на тротоара бебе в количка в созополското село Крушевец, пък се бави заради назначена нова автотехническа експертиза на автомобила.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 937 Неутрално

    С това:

    "Така например като карат у дома, швейцарците са точни, като произвежданите от тях часовници и не смеят дори с 5 километра да надвишат разрешената скорост, но стъпят ли на магистралите в Хърватия или Сърбия, някои от тях са като отвързани и забравят всички правила."
    никак не мога да се съглася!

    Може да става въпрос за гастарбайтери, управляващи автомобили с швейцарски регистрационни номера, но швейцарци - НИКАК!!!

    Иначе загатнатите в статията мерки ми се струват логични и заслужаващи да заемат място в законите.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  2. 2 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Какви са родителите, които за 18-я рожден ден на пикльото си му подаряват БМВ ?
    Според мен - ИДИОТИ !
    Та той, дори да може да го кара /което е съмнително, щото те са му "подарили" и книжката/, има житейски опит на залена еуглена, а колите се карат ИМЕННО с житейски опит, чувство за самосъхранение, и отговорност - към себе си и останалите ... има ли подобни качества пикльото ???
    Та освен идиоти, тези родители са и потенциални съучастници в престъплението, което чедото им всякак е "подготвено" да извърши !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  3. 3 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Наплъно подкрепям въвеждането на камери.По нашите пътища е страшно -просто тези хора си играят с живота.Аз съм шофьор,който кара почти винаги с максимално разрешената скорост от 90 км/час извън града/естестевно,когато пътните условия позволяват да карам с такава скорост/ и винаги ме изпреварват десетки коли.Значи те всичките са в нарушение.Масово не се спазват пътните знаци,забраняващи изпреварване както и пътната маркировка с непрекъсната линия.Много обичам да шофирам,но вече ме е страх да го правя заради разни малоумници на пътя.В последните години пък се появи и друг проблем на пътя-все повече автомобили се управляват от жени,които са изключително слаби шофьори.Понякога изобщо не може да се предвиди поведението им на пътя-хрумне им и от крайна дясна лента тръгват да правят ляв завой.Миналото лято на АМ"Тракия"една такава"шофьорка" за малко не уби цялото ми семейство-в аварийната лента имаше спрял камион и идиотката се уплаши,че няма да се размине и навлезе в лявата лента,докато я изпреварвах.Инстиктивно навих наляво волана и обрах боята на мантинелата-направо по чудо се спасих от катастрофа.

  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    В някои страни, този казус е решен така: Превишиш ли позволената скорост със 100 км. в час, конфискация на автомобила, книжката се отнема за винаги и 20 000 евро глоба... Мисля че е достатъчно респектиращо...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на Коле Гурлеф
    Коле Гурлеф
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#2] от "роджър":

    Не са идиоти!
    Просто това са,някой специфични особености, които определят манталитета и начина на живот на господин Ганьо Балкански!

    Великата Тексаска правда сочи верният път,на младата българска демокрация.
  6. 6 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    А прокурорското чадо Бисер Иванов Андреев, което с аудито си размаза на място двама души, получи 3 години УСЛОВНО, но и това не е сигурно - апелативният съд върна делото на прокуратурата за ново разглеждане и след още пет-шест години ще го прекратят. Говеда. Да напомним - всичко започна с алкохолното петно Стависки под закрилата на Сирищника. По-връ-ща-ми-се!

  7. 7 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    певишаване с над 20 километра 5 години затвор и отнемане на автомобила в полза на държават+книжката за 10 години.

  8. 8 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#5] от "Трендафил лети с ракета":

    Не мисля ... когато даваш в ръцете му средство за /само/убийство, тук няма място за сравнение с дребния тарикат, който не мечтае да убие, а някаква далаверка ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    Преди два дни в сутрешния блок на НОВА интервюираха шефа на КАТ, комисар Еди-кой си, абсолютен некадърен тулуп, който обяви на всеослушание, че записите в ЮТюб не дават основание за санкция, тъй като били правени с ЛЮБИТЕЛСКИ ЗАПИСВАЩИ УСТРОЙСТВА, несертифицирани от държавен орган.

    Сякаш смартфонът с камера, който не е "сетрифициран от държавен орган", лъже, когато показва цифра 260 на таблото на колата?! И когато на записа се вижда и самодоволната мутра на келеша, ицвършил този подвиг?!

    С това си безотговорно изказване въпросната фуражка отправи ПОКАНА към всеки идиот (а в България идиотите са критична маса) да "подобри" рекорда на въпросното говедо и да се заснеме как кара с 300 километра, или с 400, ако има съответната техническа възможност - с гаранцията, че ще остане НЕНАКАЗАН, понеже записът от смартфона НЕ Е ДОКАЗАТЕЛСТВО.

    Тоя "комисар" е за прокуратурата, по обвинения в подбудителство към социално безотговорно (социопатично) поведение на най-неинтелигентната част от обществото - състезателите по пътищата.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    "Да караш с 250 км/ч, за де се похвалиш във "Фейсбук", за мнозина сигурно е геройство "

    Това си е голяма простотия, безрасъдство и игра с живота на хората. Пак опираме до чувството за безнаказаност

  11. 11 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    При такива нарушения,ако няма пострадали,наказанието да 30 дена обществено полезен труд -Да чистят циганска махала.

  12. 12 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 456 Неутрално

    глобата тр да е пропорционална на стойността на автомобила, като тр да следва автоматично вдигане на стойността на гражданската отговорност - ако изведнъж стане, че гражд ти отговорност е 5 хил лв, ще почнеш да мислиш. и тр да има управление на пътищата - безсмислени ограничения от по 60 км/ч до всяка бензиностанция, на прав път (1во класен) спокойно може да се разреши 110 км/ч, като в гърция, и тн и тн

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  13. 13 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 603 Неутрално

    И след това викат стойте в БЪлгария, правете деца. Да можем да точим вашите данъци и да убиваме децата ви. И хората мълчат, не са на площада с тухли и не чупят ни Парламент, ни министерства, ни съдилища..Мълчаливо съгласие на всичко.

  14. 14 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Катастрофи стават и винаги ще стават. Дяволска работа. Не е в ръцете на човека да овладее напълно положението. Катастрофи са ставали дори, когато не е имала овтомобили с конски каруци и впрягове; катастрофи стават дори като се движиш по тротоара и се целунеш с бетонния стълб. По германските магистрали не стават по- често катастрофи, макар че там няма ограничения за скоростта.

  15. 15 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 455 Гневно

    Какви са тези санкции???100-300 лева ако нямаш книжка?!!!Това вярно ли е?Щом няма санкции да минаваме на вендета.Убиваш или осакатяваш мой близък същото се случва и на теб.

  16. 16 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Поне в България хората като че ли искат да е подредено, но когато дойде време за спазване на правила смятат, че трябва да важат за другите. Колкото до глобите определено трябва да пропорционални на собствеността на нарушителя.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  17. 17 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    Така например като карат у дома, швейцарците са точни, като произвежданите от тях часовници и не смеят дори с 5 километра да надвишат разрешената скорост...
    И друго правят в Конфедерацията.
    Когато заловят някой "херой" със значителна скоростна изцепка се случва следното:
    # отнема му се книжката на място!
    # отмена му се автомобила на място!
    # отива се на съд, където по бърза процедура се налагат наказания. Глобите зависят от доходите и достигат десетки и стотици хиляди.

    Е, споко, няма да си стигнем скоро!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  18. 18 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Докато не се промени манталитета на "задкормилното устройство", от "мотокантропски" на нормален човешки, проблемите не само по пътищата, остават и ще се увеличават, за съжаление!

  19. 19 Профил на query
    query
    Рейтинг: 671 Неутрално

    "Проблемът е, че не сме чули за никой от нашумелите случаи виновният да е влязъл в затвора."
    Дори точно обратното - един от тях влезе, но не в затвора, а в парламента!!!

  20. 20 Профил на kortess
    kortess
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Глобите да са процент от заплатата и после безкомпромисна събираемост!

  21. 21 Профил на query
    query
    Рейтинг: 671 Неутрално

    [quote#4:"Георги"]Мисля че е достатъчно респектиращо... [/quote]
    Да, но при действаща и некорумпирана съдебна система.

  22. 22 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Напълно вярно е - свидетел съм как "расови" швейцарци се държат като отвързани коне извън швейцария.

  23. 23 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 605 Любопитно

    Примат - примата няма да озапти. От половите органи на реда не може да се очаква да са катализатори на еволюционния процес.
    Има само едно решение: раздават се танкове на нормалните хора и им се дава команда "Seek & Destroy". Популацията ще намалее драстично, но ще си имаме натурални пешеходни пътеки на най-неочаквани места из родината.
    За една по-чиста България!

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  24. 24 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Напълно нормално, в никоя нормална държава запис от ютуб не може да мине пред съда. Нито запис с мобилен телефон, няма проблем за точно 1 час ще ти модифицирам видео да изглежда все едно караш с 250 км/ч по километраж.

  25. 25 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 512 Разстроено

    До коментар [#13] от "m_todorov":

    Много точно си го казал!

    И докато не го разберат хората и не излезнат по улиците ще ги лъжат до последно.

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3780 Неутрално

    [quote#17:"B52"]Глобите зависят от доходите и достигат десетки и стотици хиляди[/quote]
    Остави ги тези идеи, нека да бъдем логични!
    Много от тези високи доходи са неофициални, и още по-трудно доказуеми. Освен това НП ще трябва да е много добре обосновано за да не отпадне в съда, и за това МВР ще има претекста да си назначи нови служители с високи заплати и привилегии.
    Друго е когато глобите са диференцирани: над 10 км - 50лв, (примерно), над 30км - 100лв, над 50 км - 350 лв (една минимална РЗ).
    Много по-лесно ще е повече камери, и по-добър механизъм на събиране на глобите, и при определен минимум точки - отнемане на книжката.
    Легенда е, че 900 лв били дневните на някои богаташи! Те са по-стиснати от нас, обикновените хора, и за Кайен плащат данък 50 лв годишно (има начини), докато аз за моя Акорд 260 лв.
    По-важно е НП да е направено грамотно, приложените доказателствата - неоспорими, а производството бързо.

  27. 27 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    [quote#12:"彼得。斯托亚诺夫"]безсмислени ограничения от по 60 км/ч до всяка бензиностанция[/quote]
    Ако излезеш от бензиностанция на пътя и някой кара с 200км/ч нито ти ще го видиш , нито той ще те види !
    В ЕС прави впечатление ,че на основни пътища не разрешават да се строят по 20 бензиностанции една след друга!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  28. 28 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 942 Неутрално

    [quote#4:"Георги"]В някои страни, този казус е решен така: [/quote]
    Всеки с подхода си Ще дам пример от нашенско относно следното:
    [quote#0:"статията"]Такъв елемент безспорно е отнемането на книжката за определен срок. Такива текстове за кратко имаше, но сега останаха само при драстични нарушения в градски условия. "Като им вземат книжката, ще карат без книжка", ще кажат мнозина. Ами ще го правят, защото глобата сега е между 100 и 300 лева, твърде нисък праг, за да действа възпиращо. Да не говорим, че шансът да те хванат, ако си стриктен, клони към нула.[/quote]

    По нашенско не чакат шанса да "хванат някой с отнета книжка да шофира", а просто ги проверяват, често по сигнали от пострадавши от тяхните нарушения, от съседи, или от тяхното си разузнаване.. Полицията има адресите на тези с отнети права (административно и такива с присъди). Та заран седи близо до къщата му кола, и още някой на моторетка, и гледат дали влиза в колата си и шофира, или не

    Хванат ли такъв с присъда (в която има и условна част, както и ЯКА глоба ако наруши условията-5 г' без права), просто му "разказват историята": Човекът влиза в пандиза за целият период на присъдата, и плаща РАЗОРИТЕЛНА глоба. И разбира се отразяват това в медиите, та и другите "джигити" да знаят какво ги очаква.

    Това (и бая други неща) въведе преди +/- 30 г' един генерал от армията, който стана шеф на полицията Той ни научи да си слагаме коланите и в града, да не говорим по ГСМ'ите като шофираме (освен с хенд'фри), и да спираме на пешеходните пътеки. ПРЕЗ ДЖОБА
    До коментар [#4] от "Георги":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  29. 29 Профил на shift
    shift
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Оф, не рзбирам що някой се пъне да мисли нелепи неологизми като камеризация. Хората са го измислили. Работеща съдебна система и процент от годишните доходи при драстични нарушения на пътя. Проблемът не е толкова, че някой младеж не оценява риска, а че правилата не важат за всички по еднакъв начин.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  30. 30 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 773 Неутрално

    "Ако санкциите станат по-строги и бъдат налагани, то със сигурност ситуацията на пътя ще се промени драстично. "

    Строгостта е по-малко възпиращ фактор отколкото неизбежността на наказанието. Дори и сегашно действащите наказания могат ефективно да намалят безобразията на пътя ако ампутираме чувството за безнаказаност. Доказателство е това, че нашите рогачи шофират нормално в чужбина - там изобщо не ги бавят и им чупят рогата на часа. Само ако овладеем наглите шофьори със скъпите автомобили които разбутват цялото движение като диви глигани, чувствително ще намалеят автопроизшествията.

  31. 31 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Не е необходимо да има камери на всеки 10 км. на магистралата. Достатъчно е например и на 50 км., но да са свързани в единна информационна система и синхронизирани по време. Не е необходима и метрологична проверка. Просто всички коли се заснемат и се засича времето между две заснемания. Ако е минал 50 км. за 20 минути, то елементарната сметка показва, че средната (забележете, средната а не максималната) скорост е 150 км/ч. И според мен изобщо не може да се оспори поради неточно мерене. Вярно, че не може да се хване моментно превишаване на скоростта, но ако го има и това ще е някакъв възпиращ фактор.

  32. 32 Профил на brusarski
    brusarski
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    В случая идиот е не фуражката, а българските законотворци, защото наистина акт за превишена скорост, базиран на такъв запис ще падне в съда при евентуално оспорване. Съгласен съм, че това е идиотско, но без промяна в закона няма как да санкционират авто-муджахидините на базата на собствените им клипове в социалните мрежи, с които си удължават пишките.

  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    Като стана въпрос за глоби, преди повече от десет години във Франция ме глобиха 300 марки за превишение 10км./час! Казвам марки, че не помня колко точно франка бяха...!
    Като ме спряха, нямаше разправия на пътя! Закараха ме в най-близкия участък, там ми написаха глобата, закараха ме до банката с полицейска кола да си обменя пари, платих си и довиждане! Ако нямах пари да платя, колата остава на паркинга пред полицията, прибират ми книжката и като намеря пари - да заповядам пак!
    В България, големите бабаити по пътищата КАТ не може да ги намери никога, че да им покаже снимките и да ги глоби! Глобяват обикновено, средна ръка хора с адресна регистрация, които не са някаква сериозна заплаха за движението!

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Безотговорността е нещо, което убива не само този който го притежава!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  35. 35 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1753 Разстроено

    Управлението на кола е най-рискованото нещо, което някога правим в живота си. А повечето шофъори смятат, че колата сама кара и няма с какво да се съобразяват. Трябва само да имат кола и път .... Да, ама не!
    Пътищата в България са ужасни! А дори при великолепни пътища рискът от шофирането расте експоненциално а не линейно при нарастване на скоростта.
    Шофъорите не съзнават огромният риск, не разбират опасността от високата скорост!
    А пред прага на блока ни се развива една трагична ситуация. Уличката е еднопосочна и успоредна на главна улица. Когато главната улица е задръстена хитреци карат срещу еднопосочния знак. И понеже няма пространство поради паркирани автомобили решават да карат ... със 70/80 км. в час, за да стигнат след 200 метра кръстовището. Иначе ако насреща се зададе кола, която спазва правилата, разминаването е невъзможно. И така 70-80 км. в час по тясна квартална улица. Докате не убият някое дете или минувач ....

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  36. 36 Профил на Terry bear
    Terry bear
    Рейтинг: 497 Разстроено

    Вчера джип предизвика катастрофа с тролей, днес 1, 2 км. по-надолу по бул. "Искърско шосе", имаше полицейска кола насред кръстовището (по стария път за летището), защото поредния бързак, беше ударил дете!

    http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/
  37. 37 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    не са толкова лоши законите,кучето е заровено в системата ,тя е сбъркана каквито и глоби да има ако не се плащат ,смисъла е нула,а повечето катаджии са си платили за да са там и трябва да 'избиват' и плащат и на шефовете си и прочие ,срещу тая 'стройна' организация за взимане на подкупи няма как да се рита просто трябват нови хора необременени с родниснки връзки и пари под масата за да ги назначат,ако имаш едни хора с желание да работят даже и с тези закоини ( с малки поправки) ще вършат чудесна работа няма какво да се коментира толкова с тия хора дотука,и така е в всички държавни служби ,прокуратура съд и прочие нямаш ли свестни и честни служители ако ще да са с най строгите закони пак ще е все тая рай за едрите риби и тарикатите и мъка за кокошкарите

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  38. 38 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 560 Весело

    Гагага----
    Демек, не си купувайте немски или японски коли, които ще ви изкушават да карате прекалено бързо, качете се всички на дизелови рена, които при 150 км/ч вече тотално се задъхват и няма да имате грижи, щото автоматично ще карате в разрешения диапазон... Мерси боку за съвета, г-н Пауновски!

  39. 39 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1424 Любопитно

    Гледам някои колеги във форума още малко и разстрел на място ще поискат за превишена скорост!
    Преди векове е установеном, че възпитателно действа не толкова тежестта на наказанието, а голямата вероятност да бъде наложено.
    Глобите никак не са малки, просто "изгарят" незначителен процент от нарушителите, затова мнозинството продължава да нарушава.
    В Швейцария и по скандинавските държави има камери и по дърветата, затова внимават.

    Отделна тема са идиотските ограничения на специалните полицейски "хранилки" по нашите пътища. В цитираните по-горе държави ограничения има САМО там, където са необходими, и ако някой реши да прави крайпътно заведение, бензиностанция или чешмичка, го задължават да построи и нормална отбивка, а не турят знак "40 км/ч" насред трикилометрова права отсечка.
    Да не говорим за пешеходни пътеки на Цариградско шосе вместо едни прости, евтини метални пешеходни надлези.
    Накрая - вече съм над 50 годишен и не съм ни видял, ни чул за глобен пешеходец за малоумно пресичане на кръстовище по диагонал, мърморейки под нос "е...л съм им майката, ша ма пазят, щото иначе ша ма лежат". В цитираните по-горе държави пешеходците не си позволяват дивотии, щото има глоби.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  40. 40 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1424 Весело

    [quote#32:"brusarski"]Съгласен съм, че това е идиотско,[/quote]

    Не е идиотско, защото мога без проблем да ви спретна клипче как карате с 500 км/час докато чинно си чакате на червено на светофара..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  41. 41 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Камери навсякъде вкл. в автомобилите. Така мутрата, който те притиска на магистралата и ти светка с фаровете може да изгори. За застрашаващи живота на другите действия на пътя отнемане на автомобила.

    Каране без книжка (неправоспособен водач)+ тежък инцидент = предумишлено убийство (все едно да излезна да пуцам с пушкало във въздуха на улицата).

  42. 42 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Да направят глобите като във Финландия - да са % от дохода на нарушителя. Спомням си преди години писаха в немската преса като куриозен случай за глоба от около 100 000 евро, наложена на преминал на червен светофар . Оказа се, че нарушителят е мултимилионер. Логиката е, че колкото е по-богат човек, толкова по-голяма отговорност носи в обществото и трябва да бъде за пример.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  43. 43 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#42] от "Jessika":

    "Да направят глобите като във Финландия - да са % от дохода на нарушителя"

    Т.е безработните да могат да газят безплатно, доколкото разбирам.

  44. 44 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#39] от "pag":

    "и ако някой реши да прави крайпътно заведение, бензиностанция или чешмичка, го задължават да построи и нормална отбивка, а не турят знак "40 км/ч" насред трикилометрова права отсечка."

    Ей това ми е голямата мъка - решил Сульо да сложи сергийка до пътя, алъш-вериш да става и хоп - 40 км. Ако ще е път да е път, хората отдавна са показали как трябва да се правят крайпътни заведения - специални отбивки, втора лента и т.н.

  45. 45 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#4] от "Георги":

    Има и още нещо : Прегазен човек по непредпазливост ,значи ,че шофьорът не е нарушил нищо ,а просто лоша случайност. Ако е нарушил правилата обаче, става умишлено.Да караш със 100км в населено място е предумишлено убийство.

  46. 46 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Хората масово скачат, когато се заговори за "превишена" скорост, но малко от тях разбират, че от този показател идват 0.2% от ПТП-тата. Автомобилната индустрия се разви изключително много последните години - и като възможности, и като сигурност ... и е съвсем нормално ограничението от 90 км, въведено преди 40 години, когато Лада 7.ца беше върхът на сладоледа, да е доста архаично. Няма лошо да има камери, глоби и т.н.
    Проблемно е, че КАТ манипулира обществото проповядвайки само подобни мерки, докато статистически над 48% от произшествията стават заради "несъобразена" скорост, което е много различно от "превишена" такава. Няколко примера:
    - дупки по пътното платно, които ти съобразително трябва да предвидиш и да караш с 30 км/ч въпреки разрешените 60-90
    - движещи се бавно и предизвикващи задръствания каруци, тежкотоварни машини или просто стари таралясници
    - всякакви ремонти, прелези и т.н. БЕЗ каквато и да е нормална сигнализация
    и т.н.
    Тези всичките и много още примери искат яка работа от страна на КАТ и общините ... а ние се занимаваме единствено с видимата част на айсберга, наречен "превишена" скорост

    Led Zeppelin Forever !!!
  47. 47 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#46] от "mun_cho13":

    Пишете неща над които не се замисляте.
    Вашият пост касае шофиране по магистрала и извън населени места.

    А какво ще кажете за моя постинг 35 и за каране по вътрешноквартална уличка срещу знак за еднопосочно движение със 70/80 километра в час!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  48. 48 Профил на maumau
    maumau
    Рейтинг: 279 Любопитно

    [quote#39:"pag"]

    Гледам някои колеги във форума още малко и разстрел на място ще поискат за превишена скорост! [/quote]

    Чак разстрел не. Но връзване за уличен стълб и легализиран побой от останалите участици в движението опредлено би отрезвило доста мътни глави, смятащи се за безсмъртни и нещо повече от останалите.

    KLETA MAJKA BALGARIQ!!!! MA4KAJ KOBRA!!!! DOLO KOLONIZATORITE!!!! PRODALJAVAME NAPRET!!!!! BALGARIQ NAT FSI4KO
  49. 49 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#42:"Jessika"]Оказа се, че нарушителят е мултимилионер. Логиката е, че колкото е по-богат човек, толкова по-голяма отговорност носи в обществото и трябва да бъде за пример[/quote]

    Само че в България точно богатите хора са най-честите нарушители на пътя.Почти не е имало случай да не ме изпревари някой шофьор с луксозен автомобил.И са изключително нагли.Онзи ден един такъв наглец с Крайслер прави маневра на заден ход ,без да има право на това и ако не бях набил спирачки щяхме да се блъснем.Естествено му бибитнах с клаксона`та да му покажа,че има опасност да се блъснем.Но наглецът излезе от автомобила и почна да се разправя.Защо съм му бил свирил с клаксона.Обясних му най-културно,че е в нарушение и ако не бях спрял щяхме да се блъснем.Но простакът ми каза:"Кой си ти,че да ми казваш кое е нарушение?".Отговорих му ,че няма значение кой съм аз,а че върши нарушение и че е хубаво да ми говори учтиво и на вие,защото на ти говоря само с приятелите си,а той не е такъв.Простакът естествено продължи да се държи нагло:"Ти ли ще ми кажеш аз как да ти говоря?".Обядсних му ,че елементарното възпитание изисква да говори с непознат на вие.Та такива са нашите новобогаташи-простаци на Н-та степен.Качил се на Крайслер и си мисли,че всичко му е позволено.То и обществото ни е виновно за това-ако е някой с Москвич ще го изядат жив,ако направи нарушение.Виж ако е с Крайслер всеки си мълчи.Е почти всеки-има и такива като мен.

  50. 50 Профил на maumau
    maumau
    Рейтинг: 279 Любопитно

    [quote#30:"petyo9"]наглите шофьори със скъпите автомобили[/quote]

    Уравялвам автомобил от висок клас спазвайки всички ограничения. Човече нямаш си идея колко таратайки пред разпадане ме подпират по магистралите и подминават като табела по пътищата. Чак се чувствам неудобно и си мисля, че аз нещо бъркам и едвали не им преча!

    Селянията и примитивизма са издигнати на падестал в родината!

    KLETA MAJKA BALGARIQ!!!! MA4KAJ KOBRA!!!! DOLO KOLONIZATORITE!!!! PRODALJAVAME NAPRET!!!!! BALGARIQ NAT FSI4KO
  51. 51 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Скоростта не е чак такъв проблем.
    Далеч по-големи проблеми има като неизправни автомобили, лоши пътища, неадекватни шофиори, преминаване на червено...

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  52. 52 Профил на maumau
    maumau
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#50:"muhballs"]падестал[/quote]

    *пиедестал

    KLETA MAJKA BALGARIQ!!!! MA4KAJ KOBRA!!!! DOLO KOLONIZATORITE!!!! PRODALJAVAME NAPRET!!!!! BALGARIQ NAT FSI4KO
  53. 53 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 517 Весело

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Абе баш така си е. Поне по думите на моя позната, която от 20 години живее и работи там. Същото твърдеше и шефа ми след работно посещение в Швейцария.
    Санкцията има възпиращ ефект само тогава, когато индивида знае, че шанса да го сполети е много, ама много голям. Размерът трябва да се определя спрямо доходите и вида на возилото, с което е извършено нарушението.
    Нямаш 5 лева, но караш бентли - вземи тия 50 000 лева глоба. Ама не можеш да си ги платиш - в пандиза за 6 месеца ефективно.
    У нас това естествено не може да се случи, защото пилота ще я прокурорски син, я баща му шеф на БФС, я министър, я богат бизнесмен...

  54. 54 Профил на maumau
    maumau
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#46:"mun_cho13"]Проблемно е, че КАТ манипулира обществото проповядвайки само подобни мерки, докато статистически над 48% от произшествията стават заради "несъобразена" скорост, което е много различно от "превишена" такава. Няколко примера: [/quote]

    Кретени карат със 140 км/ч при мъгла и минимална видимост само защото са на магистрала и трябва "да карат". И това е МАСОВО. За какво може да бъде обвияняван КАТ тук?

    KLETA MAJKA BALGARIQ!!!! MA4KAJ KOBRA!!!! DOLO KOLONIZATORITE!!!! PRODALJAVAME NAPRET!!!!! BALGARIQ NAT FSI4KO
  55. 55 Профил на maumau
    maumau
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#51:"Никола Георгиев"]

    Скоростта не е чак такъв проблем. [/quote]

    Напротив, скоростта винаги е основния проблем.

    Това, че няма пътища пак е проблем но е един друг проблем. Даже към настоящия момент не е сигурно до каква степен е проблем. Защото на практика при нас се получва така, че колкото по-добри са пътищата толкова по-големи са изцепките с превишаване на скоростта и фаталните инциденти. Чиста проба лудост.

    KLETA MAJKA BALGARIQ!!!! MA4KAJ KOBRA!!!! DOLO KOLONIZATORITE!!!! PRODALJAVAME NAPRET!!!!! BALGARIQ NAT FSI4KO
  56. 56 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3780 Неутрално

    Жоро Пауновски добре ни подхвърли темата за бързите коли, и хората с пачки, и сигурно след 2-3ч ще се съберат 100 коментара.
    Добре ще е Жоро да ни подхвърли още една тема - за недосегаемите властимащи!
    Колите на НСО по презумпция правилник не спазват. Никой не ги глобява, ако те блъснат ти съставят акт.
    Колите на Община София и разни депутати паркират където си искат, за тях паяци няма.
    И автоматически се появав една категория, които също искат да са "привилигировани", т.е. да правят каквото си искат, и да не плащат глоби.
    Сигурно ще се окаже, че подобни привилегировани няма нито в Швейцария, нито във Франция.

  57. 57 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#3] от "kermit":

    Ако карам с 90 ще стигна утре по кирливите ни пътища. Много съжалявам, но карам много по-безопасно със 100-110, отколкото разни малоумници и старци, които се влачат с 60 извън населено място. Безопасната скорост е много относително понятие. Също толкова опасен, колкото каращия със 150 е кретенът, който се включва от селския път с 20 км/ч по междуградското шосе без дори да погледне през рамото си; тракторът, който е оставил 200 кила кал по пътя; кретенът от НСО, който ме изпреварва в населено място, но него нито камера го лови, нито катаджия; камионът, който се влачи с 40 в почивен ден и създава километрична колона след себе си.

    Изобщо, въпросът с безопасността по пътищата далеч не е толкова тривиален, колкото да поставиш 150 камери. На българина му дай да се снима (това в кръга на шегата).

  58. 58 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#23] от "Thoth":

    Nice one +++++

  59. 59 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#57] от "Nikolay":
    По вашата логика щом други нарушават правилата,значи и вие трябва да ги нарушавате.Нека тогава никой не спазва законите и да настане законът на джунглата.Максимално разрешената скорост извън населено място е 90 км/ час.Тя не е избрана произволно,а след съответните дългогодишни наблюдения върху автомобилният трафик и почти във всички държави по света максималната разрешена скорост не надвишава 90 км/час.И с коланите въпросът стои по същият начин-доказано е ,че коланите могат да спасят живот или да предпазят от сериозни наранявания.

  60. 60 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#55] от "muhballs":

    +++++++++++++++++++++++++

    Абсолютно сте прав!
    Именно защото няма пътища скоростта трябва да е ниска, а не като за германска магистрала. Нищо че колата е скъпа и е проектирана за германски магистрали. Колко шофъори на НСО са катастрофирали, понеже перфектните им коли са за перфектни пътища, а не за надупчените и заледени друмове в България.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  61. 61 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Понеже имам шофъорска книжка за Калифорния без да сам карал там поради спестовност не си купих кола - максималната скорост там е 65 мили в час. В Аризона е 70 мили в час. Това са 115 км. в час.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  62. 62 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1236 Весело

    Давайте! Камери, намаляване на скоростта, чипове за не повече от 80 км/ч в колите и да не забравите кафенце за грижливите пътни полицаи седнали пред мониторите. Съвсем като Биг Брадър шоу.

  63. 63 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#61] от "vxa15365434":

    А колко са в щата Монтана, драги? Мога да ти дам подсказка, там крат по немски образем

  64. 64 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Задължително е да има камери навсякъде
    Глобите трябва да са компонента от цената на автомобила и декларираните приходи в НАП
    При 3 сериозни нарушения в годината отнемане на книжката за една година.
    Шофьор каращ автомобил без книжка - конфискуване на автомобила в полза на държавата

    twitter.com/voxybg
  65. 65 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Съгласен съм с коментарите по-горе (не им помня номерата), че скоростта не е главният проблем. Проблемът е мантатилета и ампутираните мозъци на шофьорите. И друг път съм казвал, и горе също някой го каза - има огромна разлика между разрешена скорост и СЪОБРАЗЕНА скорост. Разликата може да е и в двете посоки, т.е. съобразената може да е много под или много над разрешената. Никой знак не заменя отговорността на шофьора да МИСЛИ докато кара.

    Дават се много примери на идиотско каране комбинирано с превишена скорост, и проблемът автоматично се приписва на скоростта. Разбира се карането с неразумна скорост е ЧАСТ от идиотщината в идиотското каране, но не всяко каране с висока скорост е идиотско.

    Имаше пример със 70-80 км/ч по тясня квартална еднопосочна учличка в насрещното движение. Естествено, че това е безумно, но ако беше с разрешените 50 вместо 70 нямаше да е много по-малко безумно. Да караш в насрещното на еднопосочна улица ВИНАГИ е тежко нарушение. Да караш с повече от 30 в тясна квартална улица ВИНАГИ е рисковано (заради изкачащи деца, кучета и т.н.) без значение колко е разрешено и без значение дали е еднопосочна улицата. РАЗБИРА СЕ, че карането със 70-80 утежнява още повече нарушението и риска от произшествие. Това е защото 70-80 е силно НЕСЪОБРАЗЕНА скорост за дадените условия, а не защото е висока сама по себе си.

    За съжаление малко са хората, които разбират тази тънка разлика, по простата причина, че по българските пътища много малко са местата, където може безопасно да се кара с висока скорост. На практика в България винаги е опасно да се кара бързо, което води и до масовата асоциация в главите на хората "бързо каране = опасно = скъпа кола = тоя е важна клечка = тоя КАТ не го лови".

    Малко хора ще ме разберат правилно, и вероятно ще са хора, които са карали в чужбина, особено в Германия, където е легално да се кара с произволна скорост, ако няма знак за ограничение, и където на много места условията наистина позволяват БЕЗОПАСНО да се кара с над 200 км/ч - разбира се ако автомобилът и опитът на шофьора също го позволяват.

  66. 66 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#3] от "kermit":

    Колко си прав. И аз съм от тези дето карат с 90 км/ч и все се намира някой да изпреварва със 120 км/ч. Преди седмица един с БМВ дори изпревари мен, един ТИР при идващ ТИР насреща. Насрещния ТИР удари спирачки и се разсвири с клаксона. Толкова безрасъдно караше тоя с БМВ-то. А забравих и да спомена: мястото на пътя беше с непрекъсната лента.

  67. 67 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1753 Весело

    До коментар [#63] от "Nikolay":

    Благодаря за инфото! Там не сам бил! Но в никога няма да забравя полицейския курс в Аризона! Там полицаите два часа ни показваха снимки на катастрофи и обгорени трупове на предните седалки и равнодушно споменаваха - това го наричаме барбекю. Ако си беше поставил предпазния колан може би щеше да е жив....
    Аз самия бях беден като църковна мишка и не си позволих ликса да си купя кола. Хе-хе - тогава един галон бензин - 3.8 литра - струваше само 1.15 $ ...

    и никога няма да забравя изречението от Закона за пътищата в Калифорния. А то е - шофъорската книжка не право, а привилегия. И съдът ще ви лиши от тази привилегия, без да се колебае и интересува колко ви трябва да пътувате с кола ... ако не спазвате закона! Точка!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  68. 68 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#63] от "Nikolay":

    Сега ме заинтригува. Какъв точно е лимита в Монтана? Щото според Уикипедия е 75, или 120 км/ч, което е дори по-ниско от в България...

  69. 69 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 690 Неутрално

    ''Закона е врата у поле'', казва българина и се подсмихва самодоволно. Когато един народ е стигнал до подобни поговорки, нещата с правото са много сериозни. Увеличаването размера на глобите не може да реши проблема. Само драконовски мерки, но за целта липсват дракони.

  70. 70 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Гневно

    Докато има комуноидни копелда.и с 900лв. дневни, няма да отлепим нито на йота от дъното!

  71. 71 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#70] от "Коки":

    Съжалявам, че трябва да го кажа, но и ти асоциираш проблема с грешната причина. Няма лошо да има хора с 900, и с 900 000 лв. дневни. Да си ги имат и да си ги ползват със здраве. Лошото е, когато тези хора се третират по различен начин от тези с 90 ст. дневни... Което обаче не е проблем на тези с големите дневни, а на обществото и на системата. Т.е. на всички нас.

  72. 72 Профил на Biker
    Biker
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Некадърен КАТ, средна възраст на авто парка 10+ години, пътна мрежа под всякаква критика, чувство за безнаказаност у всеки шофьор. Ето това са причините за загинали по пътищата.

  73. 73 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#65] от "Mike":

    Благодаря за разбирането!

    Едно уточнение обаче.
    В момента съм в Германия на Рейн.
    Ограничението в кварталните улички е точно 30 км. час.
    Никакви 50 км час. Тук и там има камери със светкавици.
    Има по-широки улици - там според мен карат с малко над 50 км. час. Дори Фордът Мустанг крета тук с 30 км. час.

    50 км. час без широки платни и добра видимост в двете посоки си е чиста проба несъобраъена за града скорост.

    В България скоростта трябва да се ограничи драстично докато не се оправят пътищата. Освен това всеки шофъор знае че скоростта над 80/90 км. час води до солиден преразход на гориво. И това е важен фактор.

    Малцина знаят, че след 5-тата година в заварките на шаситата се появяват микропукнатини. Понякога при висока скорост шасите се разпада. Това е друг аргумент срещу високата скорост. Зашо мислите немците се опитват да си продадат воъилото сле 5/6 години. Но в интерес на истината често виждам добре поддържани Голф 2. Има много Голф 3 и 4. Но се карат предпазливо.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  74. 74 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#47:"vxa15365434"]Пишете неща над които не се замисляте.
    Вашият пост касае шофиране по магистрала и извън населени места.

    А какво ще кажете за моя постинг 35 и за каране по вътрешноквартална уличка срещу знак за еднопосочно движение със 70/80 километра в час! [/quote]
    Моят пост касае манипулацията на общественото мнение от КАТ, политици и журналисти - фокус върху само една (и то не най-главната) причина за тежките ПТП-та. И да няма изненадани, ако при очертаващите се драконови глоби и затвор за превишено скорост, положението с произшествията не се промени драстично.
    За посочения от вас случай съм напълно съгласен - строга санкция при доказано провинение. Но и тук имам съмнения - отдавна не съм видял КАТ да контролира вътрешните улички, знаците за ограничение на скоростта или еднопосочно движение - просто не се изплаща. И ако глобите за каране с 160-170 на магистралата се вдигнат многократно - познайте къде ще са фокусирани усилията на събирачите на глоби.

    Led Zeppelin Forever !!!
  75. 75 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#73:"vxa15365434"]В България скоростта трябва да се ограничи драстично докато не се оправят пътищата. Освен това всеки шофъор знае че скоростта над 80/90 км. час води до солиден преразход на гориво. И това е важен фактор. [/quote]
    Според мен прекалявате с консерватизма си .... и то като давате за пример Германия - една от най-дисциплинираните страни, където обаче НЯМА ограничение за максимална скорост по магистралите. Първо - съвременните автомобили дигат сериозно разхода си чак след 160 км/ч, второ инженерните съоръжения за сигурност са многократно подобрени. Довода с микропукнатините в заваръчните шевове дори няма да го коментирам ... защото иначе трябва да дискутираме глобалния въпрос "кола срещу велосипед"

    Led Zeppelin Forever !!!
  76. 76 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#73] от "vxa15365434":

    Така е, в Германия по кварталите обикновено е 30. Но аз лично дори няма нужда да гледам знака, защото голяма част от кварталните улици са толкова тесни и нагъсто паркирани, че понякога и 20 ти се виждат мега много, опитвайки се да не забереш нечие огледало.

    Само че поне аз в предишния коментар говорех за каране по магистрала, не в града и съвсем не в малките улички. И всъщност това е другата причина да се размива дискусията - всеки говори за каквото му изнася, или за каквото се сети в момента. Единия каже нещо за магистрала, другия "Е да ама в малките улици...", третия "А по двупосочините междуградски пътища...", четвъртия "Ама то пътищата навсякъде са лоши", петия пак "Ама на новите магистрали по-бива..." ... и така се въртиме в кръг.

    От такава дискусия няма да излезе нищо смислено... но пък това е нормално за интернет форум...

  77. 77 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 446 Неутрално

    [quote#75:"mun_cho13"]съвременните автомобили дигат сериозно разхода си чак след 160 км/ч[/quote]

    Така е, неслучайно вече никой производител не обявява както едно време разход при 90 и разход при 120 км/ч. Има само градско, извънградско и смес.

    Моята 7 годишна кола с 2,7л. дизел (което е малко над средното) харчи 6 на сто при 90 км/ч и 8 на сто при 160 км/ч. Което според мене е добър компромис. Вече като вдигнеш 180-200 и нагоре отива на 12-15 л/100.

  78. 78 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8064 Неутрално

    Трябва да се мине на по-строги мерки,като например вземане на книжките до живот,а може и конфискация на колата.

  79. 79 Профил на SorryLol
    SorryLol
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Каквито и глоби да напишат, ако не се налагат, то няма да има реален ефект.
    Като си говорим за камери - да, камерите са хубаво нещо, но после актовете ги пише някой милиционер. Защо е това усложнение, защо компютърната система директно не издава електронен акт? Защо това да не го прави и стационарният радар в патрулния автомобил?
    В Белгия ако направиш 2ро превишение на скоростта в рамките на 1 месец, може дори в Прокуратурата да се озовеш.
    И да, отдавна има идея глобите да са на база доходите на нарушителя, или още по-лесно - подобно на застраховките - на база стойността на колата и мощността ѝ.
    Но "мъдрите" законодатели предпочитат да се дърлят за всякакви глупости

  80. 80 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#75] от "mun_cho13":

    Принципно сте прав за микропукнатините, но ако става въпрос за гладките германски магистрали, макар че при така нареченият еленов завой/тест при над 140 км час микропукнатините могат да станат на макропукнатини.

    А в България не смятам че е разумно да смятаме, че огромните дупки по пътищата няма в някои случаи да разглобят шасито. Аз и досега смятам, че онзи 20 годишен автобус на магистрала Тракия се е разглобил при навлизане в дупка от високата скорост. Всъщност и г/н Пауновски споменава за риск от разбиване на шасито на стара кола при висока скорост. Имайте предвид, че предупреждението ми бе отправено от шофъор на такси, които бе инженер по металообработка и го спомена като глава остаряване на метала изучавано в дисциплината Сопромат - Съпротивление на метали ли, материали ли ... и аз не знам.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  81. 81 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#80] от "vxa15365434":

    сЪпромат се нарича предмета - съпротивление на материалите. Името е останало от едно време по руската традиция да се съкращава на първи срички. И доколкото знам се изучава от строителни инженери, не от металурзи.

  82. 82 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    [quote#43:"grajdanin1"]Т.е безработните да могат да газят безплатно, доколкото разбирам.[/quote]

    Е, трябваше да цитирам закона точка по точка ли?
    Естествено, че има глоби и за бездоходните.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  83. 83 Профил на Тихомир Колев
    Тихомир Колев
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Съгласен съм с №65 Мike. И ще добавя и обобщя.
    Проблемите са много. Корените на някой идват от съвсем базови неща, като възпитанието, което е получено от родителите. Че системата не работи добре е ОЧЕВАДНО. Че закона се прилага различно и дори не важи за някой също е ОЧЕВИДНО. И подкупите са ясни и неефективната съдебна система, и проблема със събираемостта на глобите.
    Какво да се направи?
    Според мен първо трябва да се промени отношението на държавата и отговорните и свързани институции. Включително и в училище, на децата да се преподава, обяснява какво да се прави на улицата като пешеходец и шофьор. И какво означава когато тате/мама прави нарушение.
    (Опитвам се да се изразя кратко, значи оставям недоизказани и недоизяснени неща.)

    Всички държавни автомобили и органи да започнат да дават пример за това как трябва да се държим всички като шофьори и пешеходци. Най-вече полицаите, както по време на служба, така и през свободното си време. (1)

    КАТ да бъдат безкомпромисни без значение какво е нарушението и от кого е! (2)

    Служителите на КАТ да бъдат задължени да обезопасяват или поне маркират местата където има създаден непосредствен риск за произшествие, да известяват служба, инстанция..., която да отстрани проблема и да направят така, че ако това не се направи ДА ИМА ОТГОВОРНИ и като подам жалба да има осъдени. (3)

    И да! Да се променят наказанията и законите, че наистина да имат възпиращ ефект и при особено тежки нарушения направо да се отнема и автомобила. Да има събираемост на глобите и влезли в затвора. Да няма избягали убийци с присъди в чужбина.

    И! Трябва и ние шофьорите да си ползваме правата, а не да подминаваме и да псуваме и да караме нервно (меко казано). Да си променим манталитета. Много често не мога да карам безопасно заради колегите. Най-простото, не мога да спазвам дистанция. В момента в, който оставя комфортно разстояние от предния, ще се намести някой, че и втори. Примери мнооого и всякакви. Мнения също. Аз не съм изчерпателен. Ама тук само си чешем езиците.

    -------------
    (1) Един пример и от мен. Карам велосипед. Прибирам се вечерта при почти черно небе. Имам доста ярка червена мигалка отзад, множество отражатели на спиците и две фарчета (LED) едното 1200 lumens (~60W) и едно 600 lm. Светеше мощното. Искам да кажа, че се виждам яко. Е в кварталната уличка ме засича тъмна на цвят кола, правейки ляв завой пред мен при идеална видимост. Видях го къде паркира и познаийте какво излезе от колата. Полицай. Като му направих забележка... не съм бил със светлоотразителна жилетка!! 1. Това ли е начина да научиш някого да си облича жилетката? Като създадеш ситуация да се претрепе. 2. Фрчето свети толкова ярко, че жилетката ще е едва видима. 3. И не на последно място. "Чл. 80. (Изм. – ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен:
    1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му ИЗВЪН НАСЕЛЕНИТЕ МЕСТА, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;..."
    ИЗРОД!

    (2) Не съм светец. Правя малко нарушения. По моемо незначителни и без риск за когото и да е и говоря САМО за превичение на скоростта над ограничението. С други думи карам със СЪОБРАЗЕНА скорост. Това значи по моя преценка си позволявам да превиша, но не много и значи, и че където преценя ще карам и с много по-ниска от ограничението. На много места може да се кара по-бързо, ако превишавам го правя с не колкото може, а с малко. Искам да изтъкна също, че има ситуации в които е по-опасно да караш със скорост до ограничената, заради другите около теб. А като профучи някой само се моля да не утрепе някой невинен.

    (3) Искам да спомена и проблема с паркирането. Това създава неудобство и риск не само за пешеходците. Намалената видимост на кръстовищата и често трудното завиване заради паркирали си е сериозен проблем. НО не може просто така да започнат да се глобяват всички. НЕ и когато няма къде да се паркира. Няма на разумно голяма дистанция от целта ти и дома ти. Докато това е така, да се глобяват тежките случаи. Тези, които създават сериозни рискове.

  84. 84 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    Глоби трябва да се налагат не само за превишена скорост, но и на шофьорите, които карат бавно. Такива предизвикват десетки пъти повече конфликтни ситуации, защото непрекъснато трябва да ги изпреварват. Освен това трябва да се допуска 10-15 км толеранс над разрешената скорост, защото се понякога се налага. Не трябва да се налагат глоби и когато караш в колона, защото спазваш скоростта на колоната. При хубаво време, сух път и добра настилка да се допуска по-висока скорост. Да се махнат и неадикватните пътни знаци като например ограничение 70 км/ч в скоростно шосе.

  85. 85 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    До коментар [#42] от "Jessika":

    да де по доходите ама у нас е пълно с безработни копелета които карат коли за по 200 000лв и нямат нищо на тяхно има...мадам нормални правила ок,ама за нормална държава а ние точно това не сме..

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  86. 86 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    Ама това наистина ли го има в майка България? Ако го има, дебелият комунист Цацарков трябва да изгние в затвора.....

  87. 87 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    "Ако санкциите станат по-строги и бъдат налагани, то със сигурност ситуацията на пътя ще се промени драстично. "

    Ами да върнем смъртното наказание и да започнем да го прилагаме! - хайде нека първо да започнем да прилагаме санкциите и после да разсъждаваме колко строги са...
    Хората се научиха да слагат колани, не поради величината на санкцията. Убеден съм, че ако контролът се занемари, ще започнем да срещаме по-често водачи, които не слагат колани...

    I Want To Believe
  88. 88 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    Преди 5 години се прибрах в Татковината за един месец. Наех под наем възможно най-голямата кола, защото не исках антибългарска комунистистическа мутра да ме направи на кайма и тръгнах към Бургас с възможно най-ниската скорост - около 95 километра в час. Познайте какво, някакъв идиот с Ферари ме отмина като бръмбар сламка, карайки с почти 200 километра в час, някъде след Пловдив ме спряха за .... нещо, така и не разбрах за какво. Попитах старшията защо ме спира, той ме изгледа неприязнено и ми блъсна акт за 50 лева. Някъде към Сливен видях същият фатмак да си пие кафето със шофьора на Фарарито. Гнус....

  89. 89 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#16] от "Боян Дуков":

    [quote#16:"Боян Дуков"]глобите определено трябва да пропорционални на собствеността на нарушителя[/quote]

    В Швейцария, Германия и скандинавските страни се налагат "дневни глоби" (Tagessätzen), т.е. глоби измервани в средния дневен доход на нарушителя. На някои по-заможни нарушители вече им се е налагало да плащат глоби за най-обикновена превишена скорост от по четвърт милион швейцарски франка или 70000 евро - барем се сетят, че законите не са само за простосмъртните. Проблемът в България би бил, че повечето (КОИ) успели млади мъже на хартия не притежават нищо...

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  90. 90 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Please, do not drive faster than your angels can fly.

  91. 91 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1753 Весело

    До коментар [#81] от "Mike":

    Куче кара трактор по магистрала в Шотландия

    http://www.mediapool.bg/kuche-kara-traktor-po-magistrala-v-shotlandiya-news233253.html

    Шега! Не е заяждане с Вас!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  92. 92 Профил на nikoia
    nikoia
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#33] от "tww09306483":
    Доколкото са ми разправяли в Дания глобите за превишена скорост са процент от год. ти доход. Най голямата глоба платена някога е от богат човек и е в размер на 300 хил. евро.
    Превишението на скороста било 10 км.

    nikoia
  93. 93 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 587 Разстроено

    А, за такива затвор от 5 до 10 години, минимум!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  94. 94 Профил на wikeda
    wikeda
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Нима трябва да има дискусия за или против камери по-магистралите?
    Поставят се камери които следят за средната скорост на всеки 10км даже и по-вече може, преди свсеки вход и изход ( а те не са много особенно в новата част на "Тракия", фишът със снимката по-време на нарушението по-пощата, плащане до 20 дни ако има закъснение двойно.

  95. 95 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#89] от "WOI":

    няма да работи тук, половината население укрива доходи

  96. 96 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Решението е само едно: общините да касират приходите от глобите от камерите. Така е в Германия например. Скъсват се да слагат камери навсякъде, ако си местен, ги знаеш, но ако не си, внимаваш. Ето и приходите на общините по градове за 2012:
    1. Stuttgart mit 7,9 Mio. Euro
    2. Dortmund (7 Mio. Euro)
    3. Düsseldorf (5,3 Mio. Euro)
    4. Freiburg (4,1 Mio. Euro)
    5. Mannheim (3,4 Mio. Euro)
    6. Nürnberg (2,8 Mio. Euro)
    7. Frankfurt (2,7 Mio. Euro)
    8. Bonn (2,5 Mio. Euro)
    9. München (1,9 Mio. Euro)
    10. Pforzheim (1,4 Mio. Euro)
    11. Kaiserslautern (1,2 Mio. Euro)

    Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
  97. 97 Профил на karada64
    karada64
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Преди 10- тина години бяха глобили шефа на Нокиа 2 милиона евро, за това че е карал пиян....... велосипед. Там глобите са процент от годишните доходи. Освен това преди 1-2 години щяха да слагат радар на АМ Люлин, който засича средната скорост. Така дори и да се правиш на тарикат и да спазваш ограниченията само при наличие на камера(радар), получаваш честитка за превишение на скоростта.

  98. 98 Профил на petergriffin
    petergriffin
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Рейсъри от всички страни, вие сте комплексирани олигофрени малкопишковци, мамицата ви убийци тъпоумни с анцузи.

    Трепете се сами, на никой няма да липсвате, но НЕ ЗАСТРшАВАЙТЕ ЖИВОТА НА ДРУГИТЕ.

    П.С. Защо по дяволите го пиша тва, няма рейсър, който да чете...

    The things you own end up owning you




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK