"Борисов 2" vs "Орешарски"

"Борисов 2" vs "Орешарски"

© Юлия Лазарова



Публикуваме текста на Даниел Смилов от портал "Култура".


Преди две седмици бойният вик на опозиционно-настроените беше "Къде са реформите?" Сега има нужда от нов, но се усеща известно колебание при избора му. С най-много шансове да се наложи е "Ама това ли са реформите?", което оставя вратата отворена, за да се твърди както че "те са много радикални", така и че "нищо няма да се промени".


Ясно е, че гроздето ще бъде все кисело, но все пак сега е моментът да се направи кратка рекапитулация на сложеното на масата и да се сравни то със заявките и свършеното от предходния кабинет "Орешарски". Вярно е, че това е много ниска летва, но пък у нас отдавна не се борим за шампионски резултати.




Съдебна реформа
Подготвени са вече предложенията за промяна на конституцията и закона за съдебната власт. Основната идея е разделянето на ВСС на две камари, което ще се използва като институционален повод за оптимизация на дейността на този ключов орган. Той трябва да започне да осъществява истински контрол и да търси отговорност на магистратите на най-високо ниво за провали в тяхната дейност – като "Костинброд", КТБ и т.н.


Предвижда се реална възможност за отстраняване на големите трима от ВСС, най-вероятно ще бъде внесено и предложение за иницииране на импийчмънт на главния прокурор от парламента (като крайното решение отново остане за ВСС). Демократизацията на процедурите в съдийската гилдия и децентрализацията на прокуратурата са другите основни акценти на предлаганите промени.


Антикорупционни реформи
Въвежда се нов орган, който да контролира интегритета на политици, държавни служители – като цяло, на всички публични назначения по високите етажи на властта. Разширява се обхвата на контролираните, както и правомощията на проверяващите органи. Те ще могат да установяват разминавания между официални доходи и реално имотно състояние, и да предприемат съответните мерки в такива случаи.


За съжаление антикорупционната стратегия не въвежда независима прокуратура и оставя всички ключови решения относно наказателната политика в ръцете на главния прокурор. В този смисъл, за да е успешна, антикорупционната политика зависи и от успеха на съдебната реформа, специално по отношение на прокуратурата и нейната отговорност.


Здравеопазване
Основната идея тук е да се прекрати "феодализацията" на отделни елементи от лечението, които са финансово изгодни за болниците. Тази феодализация води до изразходване на повече ресурси за определени дейности и до системното пренебрегване на други. След реформата осигурените пациенти би трябвало да получат цялостна карта за всички фази на своето лечение от момента на диагностицирането им.


За това е необходимо известно окрупняване на болничните заведения, централизация на управлението им, което освен спестяване на административни разходи, би трябвало да доведе и до по-рационален мениджмънт. Други елементи на реформата са разделянето на услугите на два пакета, което ще намали натиска върху системата чрез въвеждане на лист на чакащи за определени заболявания (с фиксирани срокове, разбира се). Също така ще се получи и възможност за допълнително финансиране на здравеопазването от тези, които не биха искали да чакат. В този смисъл, реформата предполага доброволна форма на увеличаване на здравните вноски за по-заможните.


Пенсионна реформа
Тук беше постигнато съгласие за плавно повишаване на осигурителните вноски и възрастта за пенсиониране. Одобрението на реформата от страна на синдикати и работодатели е неин политически плюс, но това одобрение дойде с цената на компромиси по отношение на определени групи (миньори, служители в МВР и др.), които не са в обществен интерес.


Образователна реформа
Тук идеите не са толкова ясни, но безспорно позитивно е диференцираното финансиране на университетите според качеството на преподавателска и изследователска дейност. Въвеждането на по-структурирано професионално образование на гимназиално ниво също по принцип е добра идея с оглед на голямата младежка безработица и липсата на професионални умения в определени обществени групи.


Това са основните области, в които вече има ясни управленски заявки за нова политика. Сравнени с предходния кабинет и поставени в по-широк контекст, нещата изглеждат по следния начин:


"Борисов 2""Орешарски"
Съдебна системаКонституционна и законодателна реформа-
АнтикорупцияНов орган за интегритет;Намаляване на правомощията на ДАНС и смяна на ръководството йУвеличаване на правомощията на ДАНС и смяна на ръководството й
ЗдравеопазванеИнтегрирано лечение, електронна здравна карта, два осигурителни пакета-
Пенсионна сфераУвеличаване на възрастта на пенсиониране и осигурителната вноска-
ОбразованиеДиференцирано финансиране на университети; професионално обучение-
Електорално законодателствоВероятен референдум за мажоритарен вот, електронно и задължително гласуванеКодекс "Мая Манолова"и най-вече преференциалното гласуване
ЕнергетикаПлавно увеличаване на цената на тока плюс предоговаряне на условията с производители на енергия с цел намаляване на дефицита в систематаНамаляване цената на тока и увеличаване на дефицита в системата
Регионална политика-Специален бюджетен фонд за слабо-развити региони
Социална политика(Спорни) идеи за разпределение на помощи и социални плащания на семейства с повече децаУмерено увеличение на някои социални плащания
Инфраструктура и еврофондовеМагистрали, големи обекти, използване на еврофондовеВторостепенна пътна мрежа; проблеми с еврофондовете
МитницаОпределено подобрена събираемост на приходи; мерки срещу контрабандата-
Външна политика и отбранаОткрито проевропейска и проатлантическаНюансирана – със силен акцент върху руски инфраструктурни проекти
 


Таблицата показва едно: кабинетът "Борисов 2" прави ясна заявка за промени в редица области. Тази заявка, ако бъде осъществена, би извела страната от движението по инерция или дори вцепенението, в което беше изпаднала в предходните две години. Но заявеното не е като свършеното: ако споменатите по-горе реформи се провалят или бъдат блокирани, резултатът може да се окаже "Борисов 2"="Орешарски".


Подводните камъни

1.      КТБ и нейните последици
Големият слон в стаята на реформите се нарича КТБ. Това е казус на огромен институционален провал: провал на банкови и финансови регулатори, служби и прокуратура. Шефът на БНБ е на път да бъде сменен, макар че настояването му да изкара мандата си е един от минискандалите на ситуацията. Остават други регулатори – КФН, например – и, разбира се, прокуратурата, които не са понесли никаква отговорност за грандиозния си провал.


Реформите не могат да бъдат успешни, ако се превърнат в смокиново листо за тези органи, за един вид тяхна индулгенция. В по-общ план, ако историята КТБ бъде заметена под килима, повечето от гореспоменатите реформи ще се обезценят. Така че става дума за решаване на система с няколко уравнения, едно от които е КТБ.


2.      Тънките коалиционни сметки
Таблицата по-горе може да бъде разглеждана и като инструмент за изхвърляне на реформаторите от коалицията. Ако в техните ресори – съдебна власт, антикорупция, здравеопазване, образование – реформаторите "се провалят" (или по-точно "ги провалят"), това със сигурност ще бъде прочетено като аргумент за изваждането им от властта, вкарването на ДПС в нея открито или чрез плаващи мнозинства.


За мнозина – най-вече за една огромна част от медиите-по-чудо-притежавани-от-един-човек- без-да-са-всъщност-негови – това е мечтаният сценарий и те активно работят за него. Един бегъл поглед върху табличката по-горе ясно показва, че такъв политически сценарий всъщност е невъзможен, защото той е самоубийствен за Борисов. Ако реформаторите излязат, "Борисов 2" става идентичен (с козметични разлики) с "Орешарски".


Магистралите на Лили и активността на Ваньо ще са тези козметични разлики, ако някой не може да ги открие. Нещо повече, едно излизане на реформаторите би било и гаранция, че казусът КТБ завършва с триумф на "модела КОЙ", което се превърна в евфемизъм за срастването на политическата власт с бизнес-групировки около ДПС и г-н Делян Пеевски. Накратко, бихме се върнали обратно в 2013 г. с всичките й прелести.


3.      Фрагментацията "на парче"
Може би най-сериозната опасност за пакета от реформи е разбирането, че каквото и да се направи, все ще е по-добро от нищо. Т.е. – да се забърка каша от малко съдебна реформа, малко социална, тук-там здравна за привкус, нещичко в образованието и щипка антикорупция. Предишните два подводни камъка са чисто политически – и КТБ, и коалиционните хитрини са въпрос на политическа воля. Този подводен камък е по-сложен, защото освен от политическата воля, той зависи и от административното можене и компетентност на управленския екип.


Вярно е, че част от политическите атаки срещу реформите се обличат като "експертни" обвинения в "некомпетентност": така се стига до глупости от характера на това, че за реформите не можем да минем без Велико народно събрание, например. Или пък че можем да постигнем всичко и без промяна на конституцията и т.н. Но като оставим тези нелепости настрана, все пак реформите изискват сложно напасване на много детайли, голямо търпение и концентрация на вниманието.


Например много зависи от това, колко дълъг ще е периодът на чакане за планово лечение, как точно ще се окрупняват болниците, кой ще поеме ръководството на единния антикорупционен орган и т.н. и т.н. Фрагментирането на усилията, разпарчетосването на резултатите, несправянето с детайлите също е в състояние да торпилира реформата и то отвътре.


Мансър Олсън и проблемите на колективното действие[i]
Ако 10 души имат интерес от 1 000 000 лева всеки, за да не се приеме дадена политика, а 1 000 000 души имат интерес от 10 лева всеки тя да се приеме, ще спечели малцинството от десетте силно мотивирани.  Но поуката от неговата емпирично и теоретично аргументирана "теорема" е ясна: макар че гореописаните реформи са в обществен интерес, срещу тях има силно мотивирани малцинства, които ще направят всичко, за да ги блокират. Поради това, ако трябва да се дават предвиждания за успеха на реформите, оптимистът би казал, че шансовете са 50:50.


Вместо да хвърляме монета обаче е добре да се замислим за ефектите от скептицизма и недоверието към властта. Да, те са полезни – критична дистанция трябва винаги да бъде пазена. Но ако тази дистанция се превърне в липса на всякакъв кредит за действие, по дефиниция печелившите ще са гореспоменатите 10. Не очаквайте те да ви убеждават, че са по-добри с нещо от останалите. Напротив, тяхната стратегия е да ви докажат, че всички останали са също толкова лоши, че няма смисъл от каквато и да е гражданска активност, от каквато и да е загриженост за обществения интерес. За тях е важно "Борисов 2" да е равно на "Орешарски", да се сменя просто една група от 10, поетично наричана "олигархия", с друга. С други думи, България да е закотвена в 2013 г.



[i] Mancur Olson, Jr. The Logic of Collective Action: Public Goods and the Theory of Groups

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8794 Неутрално

    Хищникът vs Пришълеца ????...

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Отказвам да сравнявам правителството "Орешарски" с което и да е друго, освен с това на Виденов.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  3. 3 Профил на pataklamabg
    pataklamabg
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Орешарски ми прилича на Станис Баратеон

  4. 4 Профил на today
    today
    Рейтинг: 955 Неутрално

    На най-горния ред в таблицата трябва Борисов-2 и Орешарски да минат с по една клетка надясно.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    "Пенсионна реформа
    Тук беше постигнато съгласие за плавно повишаване на осигурителните вноски и възрастта за пенсиониране."

    Мда, съгласие да се стрижат овцете до кожа...

  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 955 Неутрално

    [quote#2:"shinjuku"]Отказвам да сравнявам правителството "Орешарски" с което и да е друго, освен с това на Виденов.[/quote]
    В този ред на мисли, няма да е зле да има такава съпоставка Виденов-Орешарски, щото нещата много ще си приличат. Видяхме Виденов докъде стигна, за щастие на Орешарски много бързо му духнаха под опашката, защото от ЕС усетиха как БСП и коалиционните им партньори се приготвят да подпишат едни договори, с които да увековечат българската енергийна зависимост от Путин и олигарсите му, спряха им проектите, ония се сдърлиха, гръмна им банката, почнаха да се псуват по медиите онлайн и офлайн, и нещата приключиха.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Неутрално

    Много шум и врява ,а резултатите са нищожни.

    klimentm
  9. 9 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    ""Борисов 2" vs "Орешарски"" .....???? Какво сравнение, какви 5 лева?!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  10. 10 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#2:"shinjuku"]Отказвам да сравнявам правителството "Орешарски" с което и да е друго, освен с това на Виденов.[/quote]
    И царското беше като орешарското, и БСП§ДПС§НДВС беше същото.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  11. 11 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Безумно сравнение....Орешарски не познаваше министрите. Запознаха се на клетвата в Народното събрание....

  12. 12 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1526 Любопитно

    На мен ми е интересно как реагираха Борисов (1) и Орешарски на протестите. Единия си подаде оставката след няколко седмици, другия една година се измъкваше през задните входове и подаде оставка само след като коалиционния им партньор ги натисна.

  13. 13 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Интересна статия и особено таблицата като инструмент за обективно сравнение кефи, ама реално не може да има сравнение, понеже 'правителството' на слугата от задния вход дойде след преврат и с две точки в дневния ред:

    1. Овладяване на структурите за национална сигурност от кремъл
    2. Южен поток по руските 'правила' (данък русия, геополитическа бухалка и развъдник на корупция)

    В тоя смисъл 'правителството' на слугата дето се изнизва през задните входове не е българско, а руско и както е споменато в коментарите е редно да се сравнява с 'правителството' на също толкова безличната слугинска матрьошка при която избухна хиперинфлацията.

    Use your Illusion
  14. 14 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    И в мечтите си Боко не може да се достигне Орешарски!

  15. 15 Профил на baghatur
    baghatur
    Рейтинг: 488 Неутрално

    "Вярно е, че това е много ниска летва..."

    Стигнах дотук и спрях,нямаше смисъл да продължавам.
    Поредният буламач,имащ за цел да ни "обясни",колко е добър "нашият клан" и колко е лош онзи на другите.

    Liberate Your Mind!
  16. 16 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 662 Весело

    До коментар [#5] от "Дундурук":

    Последният абзац от статията се появи в коментарите!

    Прост народ - слаба държава!
  17. 17 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Оправи си графиката или я показвай само на партийните ви събрания,за да не се излагаш пред всички,г-н полит-групорг Смилов!

  18. 18 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 541 Весело

    [quote#3:"pataklamabg"]Орешарски ми прилича на Станис Баратеон[/quote]

    Има нещо такова!

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  19. 19 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    орешарски - ръст 2% . иначе парата отново в свирката . а свирките се увеличават ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  20. 20 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Като че ли от отдела му държат ръката на Смилов - то няма никаква база за сравняване между двете правителства - Орешарски работеше за определен кръг хора и против интересите на гражданите, докато сегашния кабинет работи за нас гражданите.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Много шум за нищо , пилците се броят на есен !

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Весело

    До коментар [#14] от "dedo pepo":

    Не може и на става дума за сравнение между 2-мата.
    Докато единия е въртял бухалка, събирал рекета и наглеждал контрабандата, другия е поставял основата на много функции в държавните финанси и е бил член на екипа поставил механизмите на Валутния борд.

  25. 25 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#10] от "oporna_to4ka":

    Ха, на Царя може само да му дишате праха. 2001-2005г. не смогвахме на работата имаше перспективност и си позволявахме да си купим неща, които едва ли някога повече ще можем.
    Казвам го като обикновен човек, с дребен бизнес и никога не получавал облаги от властването на която и да е партия.
    За огромно съжаление, при нито едно друго правителство, вкл на СДС, не съм се чувствал добре с моя малък бизнес.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  26. 26 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Мнението на управляващите за управляваните не е високо.И с основание.А и глашатаят им ми прилича на тюрлюгювеч от Райдовски и Дайнов.Цацаров,Борисов и Мавродиев плюс новото мюре Радев(което ще инсталират напълно криминално) ще правят реформи.Хайде бе!

  27. 27 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#24:"stenli1"]Не може и на става дума за сравнение между 2-мата. [/quote]
    Тези сравнения са част от дневният ред на БКП-то.Дотолкова са важни,че да отговорят на въпроса "Защо БКП заложи на Борисов и ГЕРБ за продължаване на мероприятията на народната власт?"

  28. 28 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#25:"traveler1"]Казвам го като обикновен човек, с дребен бизнес и никога не получавал облаги от властването на която и да е партия. [/quote]
    На "хора с дребен бизнес"на които им е виновен Борисов обичат да се правят от отдела, ама хайде ще ти повярвам че не си трол. Та да ти кажа - недей да гледаш на нещата сам от твоята камбанария, щото бизнеса може да не ти върви по много причини, които нямат нищо общо с кабинета.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  29. 29 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    До коментар [#20] от "oporna_to4ka":Като че ли от отдела му държат ръката на Смилов - то няма никаква база за сравняване между двете правителства - Орешарски работеше за определен кръг хора и против интересите на гражданите, докато сегашния кабинет работи за нас гражданите.

    Ти прочете ли материала, брат'чед?😈
    Или бързаш да се класираш за изписани О.Т.😂😂😂
    Смилов е изрисувал и таблици, коментирай! Затрудняваш ли се? Питай, дядото може и да ти обясни, като на тъп, но любим внук, бавничко.😇


  30. 30 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#29:"batzdravo"]Ти прочете ли материала, брат'чед?[/quote]
    С брадчед може да се обръщаш към Пеевски многоуважаеми господине. Не съм го прочел материала, и няма да го прочета - Не мога да си позволя да си губя времето с простотиите на отдел Агитация и Пропаганда. Ще "стрелям на посоки" - според статията няма никаква разлика между двата кабинета - ти ми кажи дали познах!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  31. 31 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#9] от "oporna_to4ka":

    До коментар [#11] от "1_bulgarin":

    Добре ще е да е да се напънете и да започнете да четете освен заглавията и съдържанието на текстовете.
    Така коментарите ви ще станат далеч по хигиенично изчистени (а дай боже и по обективни), от тези който правите....

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  32. 32 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3780 Любопитно

    Борешарски

    Прозират хубави мечти, но все още тежнеят и некои слабости.

    Защо некои се фъргат да подменят Конституцията,
    сякаш са Велики народни депутати, при положение, че са обикновени или даже в изпълнителна държавна власт и очевидно са членове на една или друга партия.

    Което значи: Зависими са от партийни частни интереси
    и не са независими защитници на правата на Народа Суверен.

    Друго: Двете сиамски камари близнаци дето щели да послужат за повод.......
    пак крият Недопустимо срастване на Независима Съдилищна власт под скандална "егида" на по-низша прокурорска.

    Трето: Некои напредничави партии отдавна се отказаха от употребата на "ще"

    Четвърто: Конституцията Правилно Не допуска привилегировани гилдии, касти, съсловия и пр. Такива вопиющи неравенства на база обществено, служебно, икономическо и пр. положение.

    Пето: Конституцията повелява Български език като официален национален език в Република България. Всеки гражданин е длъжен де научи да го ползва разумно точно.
    Особено важно, при разбиране закони, законосъобразяване и при производство на обикновени нови норми... какво остава за Конституционни промени...

    "Съдебна реформа

    Подготвени са вече предложенията за промяна на конституцията и закона за съдебната власт.

    Основната идея е разделянето на ВСС на две камари,

    което ще се използва като институционален повод

    за оптимизация на дейността на този ключов орган.

    Той трябва да започне да осъществява

    истински контрол и да търси отговорност на магистратите на най-високо ниво
    за провали в тяхната дейност – като "Костинброд", КТБ и т.н.

    Предвижда се реална възможност

    за отстраняване на големите трима от ВСС,

    най-вероятно ще

    бъде внесено и предложение за

    иницииране на импийчмънт на главния прокурор от парламента (като крайното решение отново остане за ВСС).

    Демократизацията на процедурите в съдийската гилдия

    и децентрализацията на прокуратурата са другите основни акценти на предлаганите промени."

  33. 33 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Ако целта на статията е била да ме убеди, че Борисов управлява сравнително добре - не успя. От близо осем месеца ГЕРБ отново са на власт, а няма и зачатък на някакви реформи.
    Явно нищо не са научили от първия си мандат!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  34. 34 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Добре де, като не ви харесва Борисов, издигнете като кандидат за премиер ... Леандър Литов! Умен, интелигентен, образован. Да видим какво ще стане! Ако по някакво чудо Литов стане премиер, да видим дали ще може да управлява?

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  35. 35 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3984 Неутрално

    До коментар [#14] от "dedo pepo":


    [quote#14:"dedo pepo"]И в мечтите си Боко не може да се достигне Орешарски! [/quote]За твое съжаление ,едва ли има някой,който да мечтае да "стига" Орешарски!

  36. 36 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 550 Любопитно

    До коментар [#30] от "oporna_to4ka":
    Определено е верно и предвидливо, чè нема никаква нужда да чèтете статията . И всяка друга .
    И без това няма нищо да научите или да разберете.
    Разумно и доходоносно за Вас е само да повтаряте спуснатите Ви опорни точки.
    Няма никаква възможност да надскочите нивото си на некомпетентност - не се гаси туй що не гасне

  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Поглеждайки назад, тактиката на ДС-пресата от '90-те беше точно такава. Демокрацията е лошо нещо. И едните, и другите - все маскари, еднаква работа. "Онея отгоре" нямат нищо общо с "нас долу". Смисъл от протести няма - колкото повече мърдаме, толкова повече кеф им правим и накрая все същите ще дойдат. Който иска да протестира - има си еднопосочен билет за тази работа....

    Картината е точно обратната. Българската мафия е от провинциален тип тъпанари-селяндури. Липсва даже присъщото за професията "джентълменство между крадци". Действа се само по целесъобразност - ако може да навреди на другите с разкритията си - пазят го, но ако не може - тогава на минутата се появяват хиените, които да "ковнат една между очите" на жена му, на децата му и да им приберат каквото е заработил до момента...

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  38. 38 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#36:"ПРОРОК ИЛИЯ"]Определено е верно и предвидливо, чè нема никаква нужда да чèтете статията[/quote]

    "резултатът може да се окаже "Борисов 2"="Орешарски".
    "Ако реформаторите излязат, "Борисов 2" става идентичен (с козметични разлики) с "Орешарски"."....Пророк, ти чети . Опазил ме господ от писанията на отдела, за което съм щастлив. Пък ти като искаш да си въртоглав - чети ги на воля.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Но в анализа Даниел Смилов е пропуснал даже да загатне за основния извор на корупция, а това са държавните фирми. И най-скапаната антикорупционна инфраструктура да имахме, без тези фирми корупцията щеше да бъде пресушена на 2/3. Списъкът може да бъде извлечен много лесно, като се види кои държавни фирми са загубили депозити в КТБ. Именно КТБ беше гишето за осребряване на откраднатото. От едната страна партийно назначените директори прибутваха на депозит гигантски суми, дори когато работниците не са получавали заплати с месеци (ТЕРЕМ) или висят изпълнителни листове по загубени съдебни дела (Летище София). От другата страна едни момченца получават кредитни карти с неограничен лимит за теглене, а други носят едни бележки, на коя офшорка какъв "кредит" да бъде отпуснат.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  40. 40 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 550 Любопитно

    До коментар [#38] от "oporna_to4ka":
    Тъй, тъй
    Господ толкова добре Ви е опазил, чè не е останало нищо за пазене..

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    Грешката в графите на таблицата е очевадна.
    Само чудя дали е направена нарочно.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  43. 43 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2122 Весело

    няма "срещу" ,има орешарски и борисов 2 заедно

  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    В основата на "реформите" на правителството на Орешарски бе нагласяването на Пеевски за шеф на ДАНС.
    Да това наистина бяха реформи. Нинова е права, като заяви оня ден, че били свършили много работа докато били на власт.
    Само дето техните (на правителството на мафиотите от БСП/ДПС/Атака) реформи имаха цели коренно различни от тези необходими на народа и родината ни.
    Самият манипулативен начин, по който тези мошеници се наместиха във властта е достатъчно показателен.
    Та госпожо Нинова! Правехте реформи само и единствено с цел окончателно да превърнете България във феодално владение, където вие и ДПС да се разпореждате с васалите си....
    Е! Имаше и едни закони дето гласувахте под диктовка от Москва, което показва чия е била първоначалната идея за манипулацията Манолова-Бареков.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 274 Весело

    Това е като да сравняваш смърт чрез обесване със смърт чрез удавяне

  46. 46 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Таблицата по-горе може да бъде разглеждана и като инструмент за изхвърляне на реформаторите от коалицията. Ако в техните ресори – съдебна власт, антикорупция, здравеопазване, образование – реформаторите "се провалят" (или по-точно "ги провалят", това със сигурност ще бъде прочетено като аргумент за изваждането им от властта, вкарването на ДПС в нея открито или чрез плаващи мнозинства.[/quote]
    От случващото се в обществената сфера до сега може да се направят следните заключения:
    1. Вместо конструктивно да участват в изработването на реформите, ДПС и БСП работят най-активно за оплюването и дискредитирането им, а по-късно и за тяхното бламиране.
    2. Макар и на думи да подкрепят ГЕРБ последователно се дистанцират от реформите, с което подпомагат действията и целите на партиите от статуквото.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  47. 47 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#30:"oporna_to4ka"]Не мога да си позволя да си губя времето с простотиите на отдел Агитация и Пропаганда. [/quote]

    хайде хайде. Можеш да си го губиш като се правиш на герберски рупор , значи не ти е толкова ценно.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  48. 48 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    До коментар [#33] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":
    Думите ти просто демонстрират казаното от Даниел Смилов в статията.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  49. 49 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 488 Весело

    Смилов, Смилов, колкото и да хвалиш Вожда си, все тая, щото той или ордата му калинки няма да станат по-компетентни. Колкото и да разчитате на максимата "Не ме гледай какво правя, ами ме слушай какво ти говоря", резутатите ви ще са все едни и съши - провал! Провалът на Вожда ще бъде съпътстван и от интелектуалния провал на вождопоклонниците му като псевдоинтелектуалеца Смилов.

  50. 50 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Весело

    [quote#14:"dedo pepo"]И в мечтите си Боко не може да се достигне Орешарски![/quote]
    Освен клетви и лозунги, нещо по-съществено имаш ли?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  51. 51 Профил на Скандинавец
    Скандинавец
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#8:"klimentm"]Много шум и врява ,а резултатите са нищожни. [/quote]
    Точно това е целта на бозата "Тиквата vs Олигарски"

  52. 52 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#28] от "oporna_to4ka":

    1. Аз за Борисов не съм писал нищо, за да ми го вкарвате.
    2. Ама как при никой друг, освен при Царя бизнеса ми е все не вървежен, при положение че винаги сме подхождали към всичко и всички все едно сме в Германия, т.е. никакви далавери, мушенгии и прочие дребни селски тарикатлъци типични за съвременния начин( по български) за правене на бизнес?
    3. Да прави сте, има и др. причини да не ми върви бизнеса, основната от която е, че го правя в България.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  53. 53 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#25] от "traveler1":

    Ама това няма нищо общо с царя. С колко ни удари 8г криза, вкл. в ЕС.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  54. 54 Профил на Скандинавец
    Скандинавец
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#20:"oporna_to4ka"] докато сегашния кабинет работи за нас гражданите[/quote]
    По времето на учителя на Тиквата (един тарикат от Правец) имаше девиз: "Всичко за благото на човека". И името на човека беше публична тайна ....
    Та така сега и с работенето за гражданите.

  55. 55 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    До коментар [#37] от "cinik":

    Много добро ++++

    15.02.1989 - 07.02.2018
  56. 56 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Сравнение не може да има. Пацо си изигра лошо картите и е вън от играта.

  57. 57 Профил на qdk12501326
    qdk12501326
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Правителството Орешарски беше олицетворение на най- продажната, корумпирана, крадлива, некадърна природа на българския политически елит.Станахме свидетели на сношение между "националисти" - русофили (Атака) и туркофилската корумпирана партия ДПС под зоркия поглед на остатъците от БКП.

    И всичко това в името на общото благо на тези три партии и бруталното и безочливо завземане на власт и пари от лидерите им сидеров, доган, станишев и хората около тях.

    Няма начин да има по-пропаднало и грозно управление от това на кабинета орешарски.Те наистина достигнаха дъното.Дъно, което не бяхме докосвали от годините на андрей луканов, любен беров и жан виденов - утайката на БКП, най-вмирисаните л*йна в българската политика.

    Трябва да се борим никога повече БКП и ДПС (+ придатъка си атака) да не видят власт.

    Бъдете бдителни за провокации тип Костинброд 2.Зад всяко разклащане на политическата или икономическа система прозира дългата ръка на сараите и ченгетата от държавна сигурност.Сега според мен ще се възползват и ще подклаждат напрежение покрай протестите срещу циганите.Даже съм сигурен.

    Не трябва да допускаме пак да гепят властта тези паразити, иначе жална ни майка.

    Емиграцията е единственото решение за интелигентния българин
  58. 58 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Весело

    Да сложиш ББ до Орешарски е все едно да гледаш професор Тазобедрев как дърпа ушите на слабоумния Здравко Ахилесов

  59. 59 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#57:"cocacola"]Правителството Орешарски беше олицетворение [/quote]
    ..на това, че затвори устата за оправдание на гербавите, които реваха цял мандат, че заради кризата все "разждали" единствено дефицити. Само за една година време постигна ръст над 2%, което е мечта за всяко гербаво управление. И..така май се очертава да бъде и занапред - освен стремително увеличение на дълговете на държавата гангстерите нищо друго не са успели да направят. Щото ръцете и акълът им са "ено" място

  60. 60 Профил на alex2
    alex2
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#25] от "traveler1":

    Замислял ли си се, че подемът 2001-2005 е резултат, освен на развитието в световната икономика, също така благодарение на реформите извършени от СДС? Реформата не е нещо, което правиш днес и утре дава ефект. Тя отнема 3-4 години, за да се прояви желания ефект.

    Виж реформите в Германия 2000-2005, плодовете от които политически бере Меркел/нейната партия вече доста години.

    Разбира се, СДС направиха и много глупости, които източиха търпението на българите към тях, но това е дълга тема. Тук само маркираме за реформите.

  61. 61 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4542 Любопитно

    "Борисов 2" vs "Орешарски"
    ..............................................................................

    ,,Преди две седмици бойният вик на опозиционно-настроените беше "Къде са реформите?" Сега има нужда от нов, но се усеща известно колебание при избора му. С най-много шансове да се наложи е "Ама това ли са реформите?", което оставя вратата отворена, за да се твърди както че "те са много радикални", така и че "нищо няма да се промени".....,,

    Нормално, неутрално заглавие. Добре конструирана статия даваща повод за размисъл от едната и от другата гледна точка

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4542 Любопитно

    [quote#59:"Сиянието на Мрака"]Само за една година време постигна ръст над 2%, което е мечта за всяко гербаво управление.[/quote]

    Преди да пишеш направи справка където трябва. Ето ти една справка за сведение:
    ,,През 2014 г. БВП възлиза на 82 164 млн. лв. по текущи цени, показват предварителните данни на НСИ. Ръстът му в реално изражение е с 1.7% спрямо 2013 година и надхвърля прогнозите, които бяха за нарастване от 1.5%. Ръстът през 2013 г. беше 1.1% (възходяща корекция спрямо предварителните данни за 0.9%).
    Обявеният растеж за 2014 г. е изненадващ, тъй като надхвърля отчетените през тримесечията ръстове на годишна база, с изключение на второто тримесечие. Те бяха 1.5% през първото тримесечие, 1.8% през второто, 1.5% през третото и 1.3% през последното тримесечие (на годишна база, сезонно изгладени).,,
    И сега малко допълнение. За първото тримесечие на 2015 година има ръст на БВП с точно 2%, докато за същото тримесечие ръста на БВП е бил от скромните 1,8%
    Това е извадка от статистиката на НСИ.
    За 2014 отчетен ръст от 1,7%, така че посмали много.
    И сега ако почнаш със своите глупости за инерцията, помисли си дали това за ръст от 1,7% на беше инерция от управлението на лоши Дянков. Защото 2013 завършва на 0,9% като за 2014 прогнозите бяха за 2,1%. Но дойде корифеят непознат на запад оришарски и се почна една. До второто тримесечие инерцията въпреки, че беше отслабена се запази, 1,5% първото тримесечие; 1,8% второто тримесечие и оттам нататък спад за да се стигне до скромните 1,3% за паследното тримесечие. Така че преди да пишеш най напред направи справка където трябва, че и твоят приятел Графа , ако си спомняш в краят на миналата година какво каза, ще ти го перефразирам, че се изненадал, че ръста на БВП не бил според очакванията му за над 2%, а се очакало да бъде под 2%. Нали и той като тебе миналата година пророчестваше за над 2% ръст на БВП

  66. 66 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#65] от "сидер":

    Не се оправдавй. Знам, че те боли, както и всеки честен гербер, ама то е само първия път

  67. 67 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4542 Весело

    [quote#27:"vjacho"]Защо БКП заложи на Борисов и ГЕРБ за продължаване на мероприятията на народната власт?" [/quote]


    Защото РБ е също във властта, заедно с ГЕРБ и БКП се надяват точно РБ да свърши работата

  68. 68 Профил на contra_banda
    contra_banda
    Рейтинг: 274 Неутрално

    От всичко най ми хареса възможността за импийчмънт на главния прокурор. Не му е добър хороскопът на Цацаров!

  69. 69 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4542 Любопитно

    [quote#66:"Сиянието на Мрака"]Не се оправдавй. Знам, че те боли, както и всеки честен гербер, ама то е само първия път[/quote]
    Защо лъжеш ве, че ръста при оришарски бил цели 2%, като е само1,8% и то с наддувки на цифрите.
    За сравнение първото тримесечие на оришарски беше само 1,5%, докато сега е сам 2% аре беги да си лижеш раните

  70. 70 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4542 Любопитно

    [quote#68:"contra_banda"]От всичко най ми хареса възможността за импийчмънт на главния прокурор. Не му е добър хороскопът на Цацаров! [/quote]

    Не само на него, а на всички след него.Щом сгази лука и да го няма

  71. 71 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4542 Любопитно

    [quote#19:"deribeev"]орешарски - ръст 2% . иначе парата отново в свирката . а свирките се увеличават .... [/quote]

    Дерибейче, не пиши глупости, 2% ръст, къде го видя написано в НСИ ве. Като НСИ даде 1,8% за 2014.
    Те ти справка от НСИ- Ръстът му в реално изражение е с 1.7% спрямо 2013 година и надхвърля прогнозите, които бяха за нарастване от 1.5%.
    ето ти разбивка и по тримесечия:
    ,,Те бяха 1.5% през първото тримесечие, 1.8% през второто, 1.5% през третото и 1.3% през последното тримесечие (на годишна база, сезонно изгладени).,, ,,
    А тази година за първото тримесечие е само2%. Къде е 1,5% при оришарски, къде е 2% сега така че беги другаде да лажеш

  72. 72 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 493 Неутрално

    За бизнеса разликата между БСП и ГЕРБ е следната: При БСП не помагат но и не пречат. При ГЕРБ помагат само на обръча от техни фирми а на останалите конкуренти направо им затварят бизнеса. Вместо мутри им пращат ДАНС и ГД БОП а за по сериозните играчи гласуват цели закони (например забраната за производство и търговия с кухи цигари). П.П. Чудно как един търновски месар за 2 месеца стана един от големите търговци в бранша и вкара барливите си салами във всяка бакалия?!

    Too much цензура Баце.
  73. 73 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#71] от "сидер":

    Ти не бегай по тъча, гербер Добре, че годината е само 12 месеца, че след като гътнахте гения Орешарски, щяхте и под нулата да слезете

  74. 74 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1031 Весело

    Орешарски2 Vs Борисов2

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  75. 75 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1056 Неутрално
  76. 76 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3519 Неутрално

    Да беше използвал цифри господин автора, изводите щяхме да си ги направим сами.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  77. 77 Профил на vandi
    vandi
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#24] от "stenli1":

    Когато си на подходяща длъжност, с химикал и печат можеш да направиш много повече поразии отколкото с бухалка.

  78. 78 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Сравнение?! Помните ли как изкаха свинята да стане шеф на ДАНС? Гнус!

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  79. 79 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#4] от "today":

    да. таман да кажа "тая таблица малко пияна и има нужда от интерпретация".

    בני אתה אני היום ילדתיך
  80. 80 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3398 Неутрално

    Най-некадърното правителство на Орешака едва избута 1 година.
    Някой да е виждал социален?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  81. 81 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 708 Любопитно

    [quote#57:"cocacola"]Правителството Орешарски беше олицетворение на най- продажната, корумпирана, крадлива, некадърна природа на българския политически елит[/quote]
    Не бе,тука става въпрос кое от двете е по-добро,или по-полезно,или по-вредно. На този въпрос имате ли отговор,или сте само на лозунги?

  82. 82 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Борисов 2" vs "Орешарски"

    Погледнал се Илия и пак се оказал с тия?!!!

  83. 83 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Заменихме модела КОЙ със СВОЙ и какво следва?!!!

  84. 84 Профил на too_many
    too_many
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дундурук":

    то иначе не би се кръстил "Дундурук" ... сам осъзнаваш какъв дурак си ...

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  85. 85 Профил на too_many
    too_many
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#81] от "vjacho":

    е нали това казва човека ... дали е полезно едно правителство , носител на подобни практики ... Как мислиш вячо ..Или ти с мисленето си толкова скаран , че ти трябва мисловен преводач... ОК , заемам се ...
    Единствената задача на Правителството бспдпс + златния пръст бе да унищожат ГЕРБ , да е заменят с нещо друго , но не толкова опасно , ЗАЩОТО КОГАТО ЗНАЕш НАСРАНИЯ СИ ЗАДНИК е така ... Насран защо - би попитал мислещия човек ... с две думи - ОТКРАДНАХА ПОВЕчЕ ОТ КОЛКОТО МОГАТ ДА ПОНЕСАТ , най лесното доказателство за това - табличката за фискалния резерв на Република България от края на 2008 г ...за един месец потрошиха неясно как и къде близо 4 милиарда лева ... За това имахме февруарски протести за "сметките за ток" , "референдум за Белене" , по време на предизборна агитация станишев и компания обиниха Цветанов , изкараха всякакви възможни записи за Бойко и ГЕРБ , спретнаха костинбродския преврат и въпреки всичко взеха рехаво мнозинство ..първа задача да овладеят силовите структури с цел политическа разправа ... и не на последно място - премиер една откровенна кукла на конци ...

    Явчо , още доводи искаш ли ?

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  86. 86 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар №52:"traveler1" "2. Ама как при никой друг, освен при Царя бизнеса ми е все не вървежен"
    Икономическия подем(2001-2009г) не е заслуга нито на царо нито на СерГей, а факта, че в света имаше икономически растеж и ние като страна която скоро щеше да е член, а през 2007 година и стана член на ЕС , беше привлекателна дестинация за чуждите инвеститори и за перачите на пари, но това беше до отрезвяването като разбраха с какви хора(комунисти, мутри и мангали) си имат работа и след това бързо се оттеглиха ! А бизнеса ти не върви защото страната е България и тука е така със всичко, което се опитва да се движи по правилата -рано или късно или фалира или закъсва ! Просто правилата ги определя мафията, а тя закон не спазва !

  87. 87 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#85:"too_many"]Или ти с мисленето си толкова скаран , че ти трябва мисловен преводач... ОК , заемам се [/quote]
    Недей!Полит-просвета не ми е необходима.Само ми кажи приемаш ли тезатаqче БКП не е губила контрол върху ситуацията никога?За да преценя дали си заслужава да се занимавам с тебе.

  88. 88 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#34] от "Je suis Haskovo":

    Явно не познаваш Леандър Литов добре

    BohrMottelson
  89. 89 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#88:"Scharnhorst Effect"]Явно не познаваш Леандър Литов добре[/quote]

    В смисъл, че никога не би се съгласил да издигнат кандидатурата му за премиер или в смисъл, че ако стане премиер положението в България бързо и рязко ще се подобри?

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  90. 90 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3398 Весело

    До коментар [#36] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Брей, как добре сте се описали в собственото си мнение, дори историк65 не го правеше толкова майсторски!

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  91. 91 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    Както показа опитът от последните 26 години рИформите като резултат са гола вода, даже докарват много повече проблеми, отколкото решават, виж например здравеопазването, образованието, .....
    Но пък Бат Бойко израстна много като политик спрямо 2013, например...
    Така че все някакъв прогрес определено има.... с и без рИформи....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  92. 92 Профил на gaf11540155
    gaf11540155
    Рейтинг: 381 Гневно

    Тоталното падение на медиите - да хвалят правителство, създадено от човек с тъмно минало, пишман реформатори-кариеристи, фашисти и проруски ДС агенти. Съвземете си, докато не ви съвземе новият масов протест, който няма да е на умните и красивите, а като в поемата "Септември".

  93. 93 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Честно казано не го дочетох цялото... Но в тази държава НИЩО не се случва... То по принцип малко така много лесно да се казва това под път и над път... Но се убедих в това. Просто никой от некадърните ни политици не иска да вземе да дръпнем... Всичко се прави с оглед да спечели малко симпатии по изборно време и това е... Другото се забравя...

    www.soundcloud.com/x2805
  94. 94 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#14] от "dedo pepo":
    Колкото да не съм му фен поне малко театралничи Бойко. А онази мумия ореха беше на командно дишане и така си и изглеждаше...

    www.soundcloud.com/x2805




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK