След Катуница - Гърмен, след Гърмен - Орландовци, а след Орландовци...И докога?

Орландовци, София, 14 юни 2015

© Георги Кожухаров

Орландовци, София, 14 юни 2015



Какво се случи в столичния квартал "Орландовци" събота и неделя тази седмица? Или по-скоро защо се случи? А защо се случи това в Гърмен през май? А в Катуница през 2011 г.?


Всъщност от години анализатори и експерти - антрополози, социолози, се опитват да сигнализират, да обяснят, призовават за мерки. Днес, след поредните сблъсъци между българи и роми, този път в столицата, да ги търсим отново за мнението им изглежда вече почти безсмислено. Затова припомняме някои от най-ясните им обяснения за случващото се, правени през годините, и добавяме две нови реакции. Всички имат едни и същи послания:


Обобщено нечутите сякаш на държавно ниво мнения звучат така:




"Деинтеграцията, антиинтеграциятта на ромите бележи своя връх, цари пълна безпомощност и некомпетентност по отношение на проблемите, свързани с бедността и с произтичащите от нея конфликти. Оттук насетне сблъсъци са неизбежни. Конфликтите ще се разширяват и ще се прехвърлят към големите градове. Това е началото на дълъг процес. Поляризацията на обществото и ескалацията на открита омраза - далеч не само през етнически разделителни линии - изгаря безмилостно единствената основа, върху която може да съществува едно демократично и толерантно общество - разбирателството".


А ето и в конкретика:


Антонина Желязкова, директор на Международния център за изследване на малцинствата и междукултурните взаимодействия:


"Проблемът с антиинтеграцията на ромите в България и пълният разпад на отношенията между тях и всички останали е безвъзвратно приключил. Очаква ни трудно преодолимо враждебно съжителство - по подобие на това в Южна Африка или около черните гета в някои американски градове.


Предстоят извънредно сложни времена за отношенията между всички общности, от една страна, и ромите, независимо от религиозната им принадлежност, от друга. Продължаващите вече 15 години "гето войни" на долната класа срещу всички останали ще се разширяват на територията на големите градове.


От чисто криминогенна напаст (тежки престъпления срещу личността и битови кражби) съпротивата на останалите без образование и препитание лумпенизирани роми неизбежно, по логиката на политическото съзряване, ще се превърне в нещо целенасочено. Има мнозина желаещи да насочват и използват тази съпротива на ромите, а в същото време над 80% от останалите граждани са изчерпали търпението си и са изпълнени с негативни нагласи и готовност да поемат нещата в свои ръце. Всичко това обещава навлизане в период на тежки размирици.


Пред "Стандарт" след събитията в Гърмен


Харалан Александров, социален антрополог:


От години говорим, че нараства напрежението, че конфликтите са неизбежни, че е почти сигурно, че ще бъдат етнизирани, защото присъствието на гета в тъканта на нашето общество, по този ужасяващ начин, по който си седи ромската бедност и всички произтичащи от нея злополуки и нещастия, деградация и безперспективност, неизбежно води до конфликти. Това е банално. И винаги има нещо по-важно - има избори, има реформи, някакви велики неща, които трябва да се правят, и всички успяват удобно да си затворят очите и да се дезангажират от този проблем.


Аз съм приятно изненадан, че толкова късно започва насилието, но много се притеснявам, че това е началото на дълъг процес. Дай Боже, този път да се стреснат достатъчно всички, които все още имат някакъв достатъчен ангажимент и някакъв остатъчен капацитет по силата на ролите, които заемат. Но че цари пълна безпомощност и некомпетентност по отношение на проблемите, свързани с бедността и с произтичащите от нея конфликти, е очевиден факт. Ние сме тежко невежи.
Пред ТВ7 след събитията в Гърмен


Възможно е отключването на верижна реакция след случилото се в Катуница. Ще е голям късмет, ако се спрем на тази граница на насилието след всичките години на бездействие и безотговорност от страна на правоохранителните органи. Цивилизованото нещо, което може да се направи, е да се започне диалог по тези въпроси. Институциите да се задействат и да въведат поне минимално усещане за справедливост.
След сблъсъците в Катуница 2011 г. пред "Нова телевизия"


Николай Слатински, експерт по националната сигурност:


Мой колега, наблюдавайки действията на властта и отношението на възможно най-широките народни маси към ставащото: "Обществото се държи като пияница, който ужасно мрази и проклина черния си дроб, смятайки го за виновен за цирозата, от която боледува." Да, съгласен съм с колегата: Нашето общество не иска да осъзнае, че цирозата е само следствие - тя е последица от прекомерния алкохолизъм, от битовото самоотравяне с политики и политици ментета, от поглъщането на конски дози безхаберие, вярване в лесни решения на сложни проблеми, илюзии и търсене на вина у всекиго другиго, само да е извън нас...
На 15 юни в профила му във Фейсбук


Юлиан Попов:


Циганското население расте, българското намалява. Сега са 10%, ще станат 20%, после може и 30%. Българите ще избягат от България и циганите ще се превърнат в нейно бъдеще. Какво могат да направят българите?


Нищо. Да се крият, заключат или да напуснат страната, което не е никак трудно в днешно време.


Това, че циганите са бъдещето на България, може да се разбере и по друг начин. В България има около 10% цигани. Те са млади, енергични и необразовани за разлика от българите, които са все по-стари, все по-неенергични и, както върви, все по-необразовани. Поне тези, които остават в България.


Какъв е логичният извод от това уравнение? Прост. Ако младите цигани се образоват, те могат да изхранват старите българи. Звучи просто, но, както знаят всички образовани и необразовани българи, задачата никак не е проста, защото ние всички, от Саркози, през Бойко Борисов до всеки шофьор на такси, гледаме казуса през максимата, че от всяко дърво свирка не става.


България има нужда от цигани лейтенанти, полковници и генерали. България има нужда от цигани сестри и лекари. От цигани полицаи и полицейски началници. От цигани учители и директори на училища. От цигани началници на отдели и министри. От цигани футболисти и тенисисти.
Дни преди сблъсъците в Катуница през 2011 в анализ за "Дневник"


Огнян Минчев, политолог:


Толерантността е морален дълг на гражданина. Тя е основата, върху която се гради свободно и справедливо общество. Проблемът е, че ние отдавна подминахме точката, до която можехме да се справим с проблемите си единствено чрез императивите на гражданския дълг. Поляризацията на обществото и ескалацията на открита омраза - далеч не само през етнически разделителни линии - изгаря безмилостно единствената основа, върху която може да съществува едно демократично и толерантно общество - разбирателството, съгласието поне по ключови проблеми на националния интерес. Толерантността, т.е. търпимостта, е минималното изискване за съществуването на цивилизована гражданска общност. На обществото са необходими и съпричастност, солидарност и ценностна общност.


Разтурихме държавата си и изгорихме мостовете помежду си. Затова днес не е достатъчно да молим за толерантност. Днес трябва да налагаме правила - правила за всички. И да изискваме политики - политики с дългосрочни цели, способни да обърнат свредела на разпада, в който сме попаднали.


Ако не възстановим държавата и не поставим високи изисквания към всички, които се изявяват като лидери на гражданско действие и обществено мнение - илюзия е да мислим, че ще се справим. Времето на празните приказки отмина.


На първо място е необходимо да се спре политическата злоупотреба с нарастващия потенциал за междуобщностен конфликт. Парламентът трябва да потърси платформа за съгласие между всички партии, която да има както оперативен, така и по-дългосрочен характер. В тази платформа трябва да се набележат както дългосрочни мерки за задължително образование, задължителна заетост, гъвкава и подусловна социална политика, така и категорични мерки за повишаване ефективността на системата за сигурност - особено в сферите за превенция на престъпността.


Необходимо е категорично сдържане на групите от радикални маргинали и опитите да бъдат използвани от задкулисни интереси за обществена и политическа дестабилизация. Време е в България да бъде демонстрирана и упражнена открита, отговорна и ефективна власт в полза на обществото. Политиците трябва да поемат отговорност - затова са избрани. Всички политици - и в управлението, и в опозицията.
На 15 юни в профила си в социалната мрежа Фейсбук


Ивайло Калфин, социален министър:


Напрежението, което избухна в края на миналия месец в благоевградското село Гърмен, е на етническа основа, но корените му са в бедността – и на роми, и на протестиращи. Бедността в България. Затова и решенията не следва да бъдат етнически. Нито пък легалистки. Само по себе си спазването на закона от всички няма да намали бедността и да мотивира безработните от махалата.
След събитията в Гърмен в профила си във Фейсбук


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (143)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ако се върнат на власт циганите тази лудост ще продължи.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  2. 2 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Омразата е реакция на неудачниците, които не могат да видят причините за проблемите.

  3. 3 Профил на pataklamabg
    pataklamabg
    Рейтинг: 213 Неутрално

    скоро и в останалите части на страната.

  4. 4 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 653 Любопитно

    Цетат: "...цари пълна безпомощност и некомпетентност по отношение на проблемите, свързани с бедността и с произтичащите от нея конфликти...".

    Абе хора!!! Катуница !!! Кирил Рашков беден ли беше? Или може дезинтегриран?

    Айде стига, "дезинтегриран" ДС-агент!!!!

  5. 5 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Сори: "Цетат" да се чете "цитат"

  6. 6 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Докога?
    До изборите.
    АТАКА и ДПС си стягат редиците.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 653 Любопитно

    Интересно, защо с арменците нямаме проблеми? Има ли изобщо българин, който да няма приятел или бизнес-партньор арменец?

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2538 Весело

    След "Орландовци" е задгробния живот. Ако има такъв.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  11. 11 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1089 Гневно

    [quote#0:"статията"]И докога?[/quote]
    Докато контингента продължава да се ползва само за гласоподавател и е на безплатна хранилка от данъците ни.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Ще ви го кажа ясно и просто: 21 век и 8 в. пр.н.е. не могат да живеят заедно. Просто няма как.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  13. 13 Профил на impala
    impala
    Рейтинг: 213 Гневно

    След Орландовци иде ред на Резиденшъл Парк, Драгалевци, Бояна.

    Тогава и много българи ще минат на страната на циганите. Прокопиев, Пеевски, Донев и Радев трябва да си платят за тоталната цензура наложена в медиите по циганския проблем.

    Борисов комплексира хора, които изглеждат образовани, компетентни, успели...ключът е в думата "изглеждат"
  14. 14 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Целенасочено се предизвикват конфликти.И в двата случая започва с циганска музика до дупка .Не е съвпадение.

  15. 15 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Крачка в някаква посока е масовото гласуване в полза на задължително гласуване на допитването на Плевнелиев наесен.
    Друга крачка е българите да правят повече деца и да понамалят мрънкането ...

  16. 16 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Бих искал да се поправя - Ако се върне на власт циганията ....

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#14] от "hodounski":

    Не, просто толкова им е акъла, т.е. доста малко. Не си ли забелязала, че дори когато си говорят почти викат?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  18. 18 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#14] от "hodounski":

    И аз така мисля. Стягат си редиците, че оредяха много.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  19. 19 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ако си отиде и циганията в съдебната власт....може да заприличаме на нормалните общества.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  20. 20 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 496 Разстроено

    Виновни ли са циганите, че са ги оставили да си въобразят че могат да правят всичко което поискат ?
    Те са най приспособяващото се население във България ,за справка вижте полетите и автобусите до страните в които се дават помощи за безработни и малки деца , половината от пътниците са цигани .Ако от утре полицията влезе в гетата ,те ще започнат да спазват закона , но на полицаите не им се разправя с такива цигани , те миришат и нямат пари за подкупи .

  21. 21 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Особено съм впечатлен от другаря Юлиан Попов: "...Ако младите цигани се образоват, те могат да изхранват старите българи..."
    Къде бре, Юлиане, къде по света видя образовани цигани да изхранват населението на дадена страна? Коя е тази страна? Такава откровена глупост не бях чел. И тази тъпотия да се представя като решение на проблема (уравнението) и то просто решение!!

  22. 22 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До скора изходът беше терминал 2. Сега вече и на запад е пълно с всякакви мангали. Очевидно ни се готви широкомащабен апокалипсис в черно и бяло...

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  23. 23 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    Така става когато законите в България се прилагат избирателно.Спомняте ли си апартаментите на Цветан Цветанов,защитен по най безобразен и таркатски начин от Красимир Стефанов.Спомняте ли си хеликоптера при управлението на ГЕРБ-1,е и?Обществена тайна са незаконните хотели в планината и по морето,е и?Появи се Игнатиево,цигани мошенници и крадци,телефонни измамници,джебжийки,просяци,цигани.Черепа,Гришата,Лупи,Венци,Батков,Химимпорт,много са.Политици,милиционери,магистрати,доктори,спирам да не пропусна някой.Те не са цигани.Е,и?Правим разлика кой ни краде ли?

  24. 24 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1187 Разстроено

    "България има нужда от цигани лейтенанти, полковници и генерали. България има нужда от цигани сестри и лекари. От цигани полицаи и полицейски началници. От цигани учители и директори на училища. От цигани началници на отдели и министри. От цигани футболисти и тенисисти."

    Това е с две думи казано.

  25. 25 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Защо във всичките такива конфликти до сега, все са замесени роми?
    И защо винаги протичат по един и същи сценарии? Ромите не се съобразяват с никого и когато им се направи забележка се изсипват на тумби, с брадви и започват да се саморазправят! Нима само те са бедни в България? И когато се иска от тях да живеят по правилата, веднага почват да реват, че са дискриминирани! Да не говорим, че за това, че са бедни са си виновно основно те! Образованието в България е безплатно и никой не ги спира да ходят на училище, ама е по-лесно да просят, да се плодят и да чакат на помощи!
    Я давайте помощите и детските само ако децата им ходят на училище и размера им да зависи от успеха който имат, и ще видите тогава какъв вой ще настане! Но според мен, няма друг начин да се интегрират освен този!

    Прост народ - слаба държава!
  26. 26 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 526 Гневно

    Докато законите в тая държава не ВАЖАТ ЗА ВСИЧКИ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  27. 27 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "Само по себе си спазването на закона от всички няма да намали бедността и да мотивира безработните от махалата."
    Поредният неадекватен министър. Проблемът е, че не се прилага законът спрямо циганите. А относно бедността, който иска да живее като скот, ще бъде третиран като скот. Построиха им апартаменти, за месец ги направиха на коптори.

  28. 28 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 803 Весело

    Интересен въпрос с лесен отговор: "След Катуница - Гърмен, след Гърмен - Орландовци, а след Орландовци...И докога?"

    Докато трае реститутския преход.... При ТАТО такива ги нямаше Катуница - Гърмен - Орландовци .... много софиянчета не бяха виждали циганин.... а Орландовци го знаехме само сато гробище....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  29. 29 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мърмор":

    Мани, интелигенти ...

  30. 30 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#22] от "barel":

    Изходът е когато на Запад се напълни с мангали да се върнете на изток. Защото и Аржентина е превзета от мангали (боливийски), и Южна Африка, а полети до Алфа Кентавър още няма ...

  31. 31 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 803 Весело

    [quote#25:"Гадьо"]Ромите не се съобразяват с никого и когато им се направи забележка се изсипват на тумби, с брадви и започват да се саморазправят! [/quote]
    Ами ще се "изсипват" щото няма власт в държавата.... при ТАТО преди 1989 не сееха да шушнат не да се "изсипват на тумби, с брадви"...... кучето скача според тоягата...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  32. 32 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#6] от "Никола Георгиев":

    Що, след изборите няма да има цигански престъпления ли? По-добре ли живеят българите в близост гетата след изборите? Или нямаме право да протестирам, само щото на ншкого все му се привиждат някаква партийна игра? Оправданието с политическите партии е поредното оправдание да не се прави нищо по въпроса.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    "над 80% от останалите граждани са изчерпали търпението си и са изпълнени с негативни нагласи и готовност да поемат нещата в свои ръце. "

    Като не се взимат мерки се стига до това

  36. 36 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Решението на циганския проблем е просто - спираме да плащаме данъци, ток, вода. Властта няма пари за помощи и ток за ромите и чао

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  37. 37 Профил на vekoven1914
    vekoven1914
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До ком.28....ми значи не си софиянец,защото там са живели хора още през първата световна и много от сегашните квартали не ги е имало...




    Публикувано през m.dnevnik.bg

  38. 38 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#32] от "bee":

    Незаконните постройки и гетата водят началото си през комунизма. Когато не решиш един проблем навреме, ето ти резултат. Неслучайно съответния генерал е отстранен след това.
    Умишлената политика на сегрегация в българското общество (циганите и мюсюлманското малцинство - турци, помаци, етц.) води и резултати - след 50 години ги виждаме.
    Подобни проблеми (при политическа вола и желание у населението и елита) се разрешават за десетки години (за справка - развитите държави).
    В крайна сметка идеята е много проста - на крадливите политически системи им трябват врагове - вътрешни и външни.
    Разделяй и... нататък го знаете.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    Ами властта открито подкрепя тъмнозелените. Логично е те да се самозабравят. Проблемът не е етнически, или поне не е стартирал като такъв. Но малко или много се превръща в такъв. Защото политическата класа обслужва тези хора в качеството им на част от определен етнос.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Циганията е толерирана на най-високо политическо ниво от партиите. Но пред винкело, сички са равни...

  41. 41 Профил на Obongo
    Obongo
    Рейтинг: 418 Неутрално

    една рецепта зе лечение на проблема:

    През лятото на 1978 г. млада семейна двойка се разхожда в квартал „Изгрев“ в Пловдив. Нападат я тълпа цигани с цел грабеж. Мъжът оказва съпротива и е заклан заедно със съпругата си, която е бременна в третия месец. Милицията така и не залавя убийците.

    Закланият младеж е племенник на ген. Стою Неделчев-Чочоолу, който по това време командва армейските части в Старозагорски окръг. Той пристига в Карлово, където се намира танкова бригада, нарежда два батальона да се отправят към Пловдив и повежда колоната. Хората му обграждат квартал „Столипино“, който се населява от 50 хиляди цигани.

    Събарят една къща, а генералът довежда до знанието на обитателите на квартала, че ако до сутринта не му предадат убийците, ще започнат да събарят и другите.
    Понеже се стъмва, той издава заповед никой да не се показва навън преди да се разсъмне, защото ще стрелят на месо. Идват тежко въоръжени милиционери и започват да претърсват домовете. Група мъже на млада и средна възраст, въоръжени с брадви и ножове, оказват съпротива, но направо са пометени от милиционерите, които прибягват и до брутални действия, пише "Десант".

    Всеки, у когото е намерен нож, брадва или нещо друго, което може да се използва като оръжие, е арестуван и затворен в мазетата на пловдивската община. Там попадат и жени, които отправят
    клетви към блюстителите на реда и военните.
    При акцията са открити крадени вещи, пари, за които тези, у които са намерени, не могат да дадат обяснение за техния произход.

    „Столипино“ изтръпва в панически страх. След няколко дни някой „пропява“ на милицията кои са убийците и те са заловени. Ген. Чочоолу иска да му ги предадат и лично да ги разстреля, но милицията успява да ги опази и ги предава на прокуратурата. Оказва се, че това са 9 мъже на възраст от 23 до 36 г. Съдът осъжда 4 от тях на смърт, а останалите получават от 17 до 25 г. лишаване от свобода.

    Случилото се така наплашва обитателите на „Столипино“, че до 1992 г. никой от тях не си позволява да извърши дори най-дребното престъпление. За самоволно проведената от Чочоолу акция му е наредено да излезе в неплатен отпуск, а на следващата година (1979 г.) генералът е отстранен от всички длъжности.

  42. 42 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#32] от "bee":

    А какво да се направи? Унгарско решение (бой до спукване) или словашко (стерилизация и стени)?

  43. 43 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    България има нужда от цигани лейтенанти, полковници и генерали. България има нужда от цигани сестри и лекари. От цигани полицаи и полицейски началници. От цигани учители и директори на училища. От цигани началници на отдели и министри. От цигани футболисти

    Да само, че засега България има лейтенанти,полковници, генерали, сестри, лекари, полицаи, полицейски началници, учители и т.н. които не са цигани, но за сметка на това с цигански манталитет. Генералитетът нищо не направи за да спре съсипването и краденето на армията. Полицията си има по-важни задачи от това да овладее битовата престъпност. Дълго може да се пише по темата.

  44. 44 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1296 Любопитно


    Москала доктор СКОТ >

    каза, че така са си избрали да живеят >
    Скотовете ..... значи е завинаги това .....

    А Кючук Ленин измънка,
    че ДСБарите > започват да влизат в Гетата .....

    - Не стана ясно СКОТА
    => със или без линейки ще влиза и излиза ... и кого ще воз'ат линейките > доктора Скот или презрените от него > скотове ??!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  45. 45 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#31] от "boby1945":

    Чугуна още милее по тато!

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  46. 46 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Смесни бракове са истината....
    Ако Обама нямаше бяла майка едва ли щеше да е първият афро-американ президент!

  47. 47 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    [quote#14:"hodounski"]Целенасочено се предизвикват конфликти.[/quote]
    А ВАШИЯТ МОСКАЛ > д-р Петър СКОТ

    ПРЕДИЗВИКВА КОНФЛИКТ И ОМРАЗА

    С М'ОРАЛНОТО СИ БЕЗУМИЕ
    И КОСТОВАШКИТЕ СИ ЛАКАРДИИ ЗА СКОТОВЕТЕ ....

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  48. 48 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 530 Неутрално

    [quote#22:"barel"]Очевидно ни се готви широкомащабен апокалипсис в черно и бяло... [/quote] - ку-ку... главите ви са толкова заети с редене на конспирации, че за друго в тях място няма...
    Много е лесно да се обвинява малцинството за това че държавата ни е провалена, но дали това е вярно- каква част от прокурите, съдиите, полицаите или политиците са роми?
    Това че ромите не спазват законите е резултат на абсолютната абдикация на държавата.
    Парите на данъкоплатците се пилеят за какво ли не, включително и за неработеща полиция и съдебна система, покриване на сметки на източени мутренски банки и фирми. А в същото време на хората се обяснява, че държавата не може да охранява тях и собствеността им, кой е виновен???? Дали не сме виновни всички ние, които не изискваме всекидневно от изпълнителната и съдебната власт да се сложи ред в тази кочина?????

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  49. 49 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1533 Гневно

    Докога ли?

    Докогато не се втълпи по всички възмони начини на тоя етнос и не само на него, че правата се печелят чрез изпълнване на задълженията и че за нарушаване на законите следват брутални накзанания.
    Явно, че докато не се въведе ЗЗД и Закон за изтребление на разбойниците, нищо няма да наред в тая държава.
    А и няколко души с топки, които да са готови да дисциплинират гетата с цената на всичко.
    А БХК да гледа внимателно какво направи.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  50. 50 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#41] от "Obongo":

    Това е единственото спасение! А този генерал трябва да се обяви за пазител на българщината!

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#44] от "barcelonski":

    Друго си е Фандъкова как им осигурява лесни доходи и безплатни привилегии в София. Така трябва да е, електорат са ви, нали...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1533 Весело

    До коментар [#44] от "barcelonski":
    До коментар [#47] от "barcelonski":

    Червеното хапче.

    Пак взе да говориш несвързано.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  53. 53 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1296 Весело

    [quote#51:"Darth Plagueis"]Друго си е Фандъкова как им осигурява лесни доходи и безплатни привилегии в София. [/quote]
    А съвсем друго си е

    Прошко Прошкин да мънка нещо .... и да събере гласовете само на махала Дръгалефци ....

    настроение > подигравателно

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  54. 54 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Никой не поглежда към "модела" ни на общ живот в уж модерно Общество - в него не срещаме цигански обществен феномен ...
    През циганския си проблем, обществото ни днес е досущ като американското от първата половина на 19-я век - какво следва ???
    Всички сме в алгоритъма на "Козяк"- България няма да го понесе ...

  55. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#53] от "barcelonski":

    Да, знам, че Прошко е виновен, няма страшно. Прошко е казал в градския транспорт да се возят безплатно, Прошко им осигурява работа, която не вършат...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  56. 56 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 803 Весело

    До коментар [#45] от "klatikurti":

    При ТАТО имаше ред и в частност, нямаше цигански проблеми, почти нямаше и klatikurti, щото дърпаха ушетата разни klatikurti.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  57. 57 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#41] от "Obongo":

    "...За самоволно проведената от Чочоолу акция му е наредено да излезе в неплатен отпуск, а на следващата година (1979 г.) генералът е отстранен от всички длъжности."

    Но е запазил най-важното - генералската си чест. Обявят ли му война - войникът скача и тръгва напред.

  58. 58 Профил на 10 стинки
    10 стинки
    Рейтинг: 514 Неутрално

    толкова много пари се наляха за циганска интеграция, че няма как да не са сила циганчетата. Сила с която все повече ще трябва да се съобразяваме. Десетилетието на ромското включване ги превърна в мощна групировка съставена от богати влиятелни тартори обградени от гмеж, паплач от зомбита орки, които могат да бъдат жертвани с хиляди. И тарторите ги жертват за да си пазят анклавите и да печелят още територия.
    Мислим си че живеем в държава. Случващото се е АНАРХИЯ. Закон има само за доброволните роби. Анархията е смърт за слабите, за неорганизираните, за самотните застаряващи гражданчета наричащи себе си българи...
    Наливане на пари не помага там кърменето

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!
  59. 59 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#38] от "Никола Георгиев":

    В Италия и Франция хората им гориха катуните, депортираха ги, полицията им разтурва катуните и какво? И там ли са крадливи политически лидери? Това обаче доказва, че циганите никъде не могат да бъдат интегрирани, колкото и някой да ми обясняват как проблемът бил в комунизма, че били жевяли тогава изолирано..дрън дрън. Дайте пример за интеграция днес, че да се поучим.

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#56] от "boby1945":

    Всъщност, проблемът е заложен именно при Тато. Точно той ги държеше в гета под страх и бой, нещо, което няма как да се прилага в 21ви век. И именно заради това, бяха изпуснати много години, в които те да бъдат приобщени към обществото, напротив - изпаднаха от него.

    Просто една от многото последици от най-дебилният строй.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1296 Любопитно

    [quote#55:"Darth Plagueis"]Прошко е казал в градския транспорт да се возят безплатно, Прошко им осигурява работа, която не вършат... [/quote]

    НЕ БЕ >

    Москала ще им намали прираста на Скотответе > като не праща линейки в Гетата и ги громи м'Орално по телевизора.

    насторние > подигравателно

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  62. 62 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 560 Неутрално

    [quote#0:"статия"]България има нужда от цигани лейтенанти, полковници и генерали. България има нужда от цигани сестри и лекари. От цигани полицаи и полицейски началници. От цигани учители и директори на училища. От цигани началници на отдели и министри. От цигани футболисти и тенисисти.[/quote]
    Е, то има. Всеки познава поне един такъв - съсед, колега, приятел. Като станат веднъж лекари и учители, вече не са цигани в дълбоката същност на това понятие и дори не се самоопределят като роми. Проблемът е как от циганските цигани да направим лейтенанти и директори. Насила не можеш да дадеш, насила можеш само да вземеш.

  63. 63 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Моля, сънародниците ни от българския етнос, които са постоянно или временно извън страната ни, да имат малко милост към нас- живеещите в България. Само обиди няма да ни помогнат. Така или иначе Вие сте спокойни, че държавата все пак я има и че все пак държим една посока. Ама моля, без апокалипични версии. Щели да станат 10, 20 и после 30 % ромите. Айде по полека. Основната ни ранна смъртност е ромска. Всеки нискотарифен полет е на 1/4 пълен с роми. А и още нещо братя. Ние все пак още не сме се предали напълно. България е умирала десетки пъти и пак я има. Ние все пак ще се борим по някакъв начин за държавата си. Защото макар и по недемократичен начин, ние пречупихме турския национализъм през края на миналия век и от близо 2млн ги сведохме до няколкостотин хиляди по периферията. Малко повече вяра не е излишна, защото държавите понякога имат ирационален път. Ние разчитаме на Вас, Вие не ни отписвайте. Ромския проблем е на стотина години и е лъжа, че по комунистическо време нещо се правило. Аз съм се возил на автобус 111 покрай Филиповци и тогава беше като сега. И стига с тая версия че ние сме задължени да ги интегрираме. Без тяхно желание няма да стане.

  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#61] от "barcelonski":

    Тъй де, Москов е виновен, то е ясно. Къде-къде по-добра е гербавата позиция да ги слагаме над всички.

    Кой им осигурява безплатен транспорт бе? Москов ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на Sp.Ace
    Sp.Ace
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#41] от "Obongo":

    Господине, този случай никога няма да се повтори, защото сега ЕС и НАТО строго следят за опазването на евроатлантическите "ценности", правата на цигани, п*дераси, изнасилвачи, убийци и всякакъв друг вид престъпници. Виж обаче американската полиция не се скъпи да използва оръжие и груба сила. Че даже си самопозволиха да въдворяват ред и в други страни, когато не им изнася нещо. Ами честито! От тоталитарния насилствен режим, се разпаднахме до жалко подобие на държава с управление близко до анархия. На тая територия всеки, освен българите, които нямат право да се разпореждат с нея, си прави каквото си иска.

  66. 66 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8124 Неутрално

    На неграмотните цигани трябва да се забрани да гласуват.Тогава никой няма да ги използва,да ги лъже и да им обещава.Там трябва да влезе държавата,да работи с по-интелигентните,които пък ще помагат на останалите.Но те и образованите цигани не се връщат в гетата и те искат да живеят цивилизовани,в по-хубави квартали,а не сред локви и коне.

  67. 67 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 814 Неутрално

    След Катуница - Гърмен, след Гърмен - Орландовци, а след Орландовци... Освиенцим!
    Цигани и полицаи заедно, ръка за ръка, на баня.
    А ние ще запеем: Ох, баня - ох, кеф!

  68. 68 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    На първо място е необходимо да се спре политическата злоупотреба с нарастващия потенциал за междуобщностен конфликт....

    Ето това е най-спешното..после политиките и контрол на изпълнението им.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  69. 69 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#63] от "grayeagle":

    Браво..

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  70. 70 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 807 Гневно

    Докога ще ги наричате ЦИГАНИТЕ *роми*?
    Защо не напишете,че в тяхната родина Индия няма жив циганин,защото са били изгонени като каста и им било забранено под заплаха от смърт да се връщат!

  71. 71 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    "След Катуница - Гърмен, след Гърмен - Орландовци, а след Орландовци...И докога?"

    ДО ИЗБОРИТЕ...........

  72. 72 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 803 Весело

    До коментар [#60] от "Darth Plagueis":

    Има, има как да се прилага и в 21 век ... справка действията на полицията в САЩ, 535 убити само за 5 месеца без много голяма необходимост, както твърди прокуратурата...
    А страхът е една от основните движещи сили за да има ред в обществото.... На гаменорията, показвана по ТВ-тата, властта първо трябва да й вземе страха и тогава останалите али бали влизат в действия..

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  73. 73 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Има нещо интересно - когато се образова един циганин, веднага го налазват фондации, организации и прочие. Предлагат му се обучения в чужбина, работа и изобщо - екстри, неполагащи се на българин със същото образование.

  74. 74 Профил на osho
    osho
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#4] от "irons":

    Кирил Рашков не беше никак беден, но той беше прекрасно интегриран в корумпираната безхаберност и некомпетентност на институциите, с чиято помощ си правеше каквото си иска, докато държавата не реши да го смачка. Той беше това, което е, благодарение на същия системен проблем, за който се говори в статията.

  75. 75 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 576 Весело

    Абе къде се покри Красимир Кънев? Няма ли да излезе с голи гърди срещу "пълчищата" "лоши" българи за да брани достойно циганите или то май по вестниците е по-лесно, пък и няма опасност да му пръснат... кошницата?

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  76. 76 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    След Орландовци? - банкя бе.

  77. 77 Профил на slaveyko
    slaveyko
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Време е вече да се хванем за тоягите, щом държава няма. Ама трябва да се счупят главите на политическата сган, която ни управлява последните 25г. и най-вече на ДПС, чиято политика цели дезинтеграцията на България и която подкокоросва циганите да бъдат така нагли.

  78. 78 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Мдаа... сега и Нови Хан, май снежната топка се търколи надолу по високия баир.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  79. 79 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    "България има нужда от цигани лейтенанти, полковници и генерали. България има нужда от цигани сестри и лекари. От цигани полицаи и полицейски началници. От цигани учители и директори на училища. От цигани началници на отдели и министри. От цигани футболисти и тенисисти."

    Ти ако си вече лейтенант или леакр или учител или каквото и да е от това не си вече циганин. циганин отдавна е социално и умствено състояние не цвят на кожата...

  80. 80 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    На неинтегрираните ЦИГАНИ, защо им трябва да се интегрират? Ако това е в тяхен интерес отдавна да са го направили! Може да са прости, необразовани, крадливи, лъжливи, мързеливи и..., но не са глупави- ядат чуждата баница която има кой да им я дава!

  81. 81 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    Циганите не могат да се интегрират заради обърнатата си ценностна система. В тяхното общество всеки, който работи и спазва общоприетите норми е презрян.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  82. 82 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    [quote#66:"rosiraycheva50._"]Но те и образованите цигани не се връщат в гетата и те искат да живеят цивилизовани,в по-хубави квартали,а не сред локви и коне.[/quote]

    Така е. Това е само част от общата картина, която включва все по-масова миграция на всички нива. Напускаш мястото, където си роден, защото не ти харесва, а дакато промениш, ще ти мине живота. Будните цигани с образование напускат гетата. В един момент на тях не гледат като на цигани, а и те не се самоопределят като цигани. Младите българи напускат България. Нека не се лъжем. Погледнато в малко по-широк мащаб, те напускат едно общество, което в рамките на ЕС е гето. Тъжно.

  83. 83 Профил на reduta
    reduta
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Всички горецитирани да се уволнят.
    1. Да се затворят всички НГО-та за интеграция, управлявани от българи с цел кражба на европари,
    2. Държавата да си възвърне социалните функции,
    3. Поне 5% от държавните чиновници да са цигани - полиция, лекари, ...
    4. Стриктно спазване на задължения и закони за българи, цигани, турци...
    5. Наказания и затвор за циганските барони - Цветелин Кънчев и др.

    Толкова е лесно и просто. Ако ЕС може да ни промени, като ни помага, и ние можем да ги промениме, като им помагаме. Но затова се изисква мудри и принципни ръководители и политици. А в БГ те са кът, засметка на идиоти, мързеливци, крадци и простаци - повечето българи Спестети си минусите, щото както казват в Сърбия - Боли ме ...

  84. 84 Профил на zelenogorski
    zelenogorski
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Забележете! По тия събития няма никакъв коментар ( поне аз не съм прочел) от. Президента, Мин.-председателя, вътр.министър и пр. Понеже не ги смятат за важни. Но когато станат такива ще е късно. Страхувам се, че не трябва да чакаме дълго. И това ще е най-лошото!

  85. 85 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#63] от "grayeagle":
    Сега циганите са около 15 процента от населението.Лошото е че при новородените са поне 50-60 процента.Така че до 30-40 години наистина могат да станат и 30 процента.И никога няма да се интегрират.Не случайно и в Германия,и във Франция си правят същите номера.Същото е и в Румъния,Унгария,Словакия,Чехия,Албания,Сърбия.

  86. 86 Профил на reduta
    reduta
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Кермит, не манипулирай, в Германия,и във Франция нямаше проблеми докато не им изпратихме нашите хубавци от Източна Европа. Тяхните цигани са си много по-добре интегрирани, от изита като тебе.

  87. 87 Профил на georgievp
    georgievp
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Докога ли? До края на света.

    Циганите нито могат, нито имат желание да спазват каквито и да е установени от мнозинството порядки. Крадели, защото били гладни. А професионалните джебчийки - и те ли? Раждат на по 12-13-14 години. А разни юнаци обясняват това със "специфични културни традиции".

    Добре, а ако сред т.н. "бежанци" пристигне и някой канибал (струва ми се, че такива все още, макар и рядко, се срещат)? И започне да ни убеждава, че това е негова "специфична културна традиция"?

    И аз имам една "специфична културна традиция" - към пет - пет и половина следобяд пия джин-тоник. Един - не повече. Какво ще ми се случи, ако го направя публично в някоя от по-консервативните ислямски държави? Ще признаят ли това мое право?

    Между другото - къде е Янето с неговата "Ред, законност, справедливост", за да вземе отношение?

  88. 88 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#86] от "reduta":

    Толкова добре са интегрирани циганите в Германия,та през 40-години са пращани на екскурзия до Полша с еднопосочен билет.

  89. 89 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Хахаха, политиците само и единствено прехвърлят вината върху нас и забравят, че от тях зависи свършването на работата, а не от нас. Но това се прави, за да се чувстваме ние по-зле, и да ни управляват и крадат по-лесно. А ние като поискаме нещо се появяват някакви западни НПО, които започват да пищят и тръбят същото, защото и те са тук, за да стоим бедни и да бъдем лесно управлявани...

  90. 90 Профил на zelenogorski
    zelenogorski
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Браво на "коментар 63! Ясна позиция и точно казана!

  91. 91 Профил на vvy
    vvy
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#88] от "kermit":

    Екскурзията се е отразила изключително благоприятно на екскурзиантите, но за съжаление германците не са осигурили достатъчно(или са нямали време) билети за всички.

  92. 92 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#79:"lol"]Ти ако си вече лейтенант или леакр или учител или каквото и да е от това не си вече циганин. циганин отдавна е социално и умствено състояние не цвят на кожата..[/quote]

    Съгласен. Точно за това "протестиращите" от снощи са си баш цигани.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  93. 93 Профил на 1024
    1024
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Антонина Желязкова, директор на Международния център за изследване на малцинствата и междукултурните взаимодействия:
    --------
    Такива другарки директорки, вече 20 години усвояват грантове за "интеграция", а резултат - по-малко от нула. Вече има трето поколение цигани, извън всякакви системи.

  94. 94 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#93] от "1024":

    Точно НПО-тата са виновни за сбъркана интеграция, да знаеш. Мафията и партиите, които използват циганите за електорално стадо нямат хич вина. Ама хич.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  95. 95 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    [quote#72:"boby1945"]Има, има как да се прилага и в 21 век ... справка действията на полицията в САЩ, 535 убити само за 5 месеца без много голяма необходимост, както твърди прокуратурата... [/quote]
    А видя ли справката какъв процент от престъпниците са черни и колко бели са убити от черни?
    Белите, убити от черни са много повече от черните, убити от бели.
    Кой знае защо никога не се представя пълна справка за профила на престъпниците в САЩ.

  96. 96 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 470 Гневно

    има закони и всички сме равни пред тях и нека това да се спазва

  97. 97 Профил на Велко Мавриков
    Велко Мавриков
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#2] от "гарата":

    Чудесно описание на доносник 'Ивайло'. Благодаря Ви!

    Цветанов, Манчев, Бисеров, Василева, Фидосова, Илиева и Масларова благодарят на министър Иванов за добрата работа
  98. 98 Профил на reduta
    reduta
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#88] от "kermit":

    А тези които ги правеха на сапун, ги обесиха 1945. Това ли си пожелаваш?

  99. 99 Профил на reduta
    reduta
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#41] от "Obongo":

    В Африка, генералите са президенти, ама ние сме в Европа. Дори по време на мракобесния комунизъм, такива идиоти се наказваха. Не съм за циганите, но съм твърдо против идиоти, комплексари, глупаци и националисти, независимо от цвета им. Отново, проблема е в българската "ентелигенция" на която не и стига акъла да се справи с проблема. А той е - ТОТАЛНА ЛИПСА НА МОРАЛ -> кражби, делавери, .......

  100. 100 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#98] от "reduta":
    Само ти давам факти,че циганите никъде не са интегрирани.Гледах един документален филм за циганите в САЩ по Нешънал Джиографик.Разлика с нашенските почти няма.Имам предвид ,когато живеят в компактни маси.Познавам цигани,които са женени за българи и по нищо не се различават от българите.И изобщо не са дискриминирани,а ги приемат като равни.На такива не им трябват програми за интеграция.Просто се иска само желание от тяхна страна.Но такова липсва.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK