Ципрас и тълпокрацията

Премиерът Алексис Ципрас

© Reuters

Премиерът Алексис Ципрас




Коментарът е публикуван във "Фейсбук". Заглавието е на редакцията.

Умът ми не го побира как може някой да се възхищава на левичарския ултрапопулизъм на Ципрас! Но нека допуснем, че това е мой личен проблем, произтичащ от разбирането ми, че заемите трябва да се връщат, питото трябва да бъде платено, договорите трябва да се спазват, а сметките без кръчмар - да се наказват.
Но моите неразбирания и схващания тук не са важни.


Далеч по-важното е, че всички, които смятат, че премиерът Ципрас "цака" демократичните държави с демократични козове, като че ли не осъзнават много добре, че всъщност Ципрас е враг на демокрацията, той в момента и забива нож в гърба, той я предава и си измива ръцете с нея.




Защо?


Защото смисълът на представителната демокрация е, че обществото дава мандат на определена група политически мениджъри да решат за определено време определени проблеми. Когато те не успяват, трябва да признаят неуспеха си и да се оттеглят, за да дадат на обществото шанс да потърси други политически мениджъри, които са по-успешни от тях.


А сега Ципрас става жертва на собствения си популизъм, идва момента да плати за това, че е заблуждавал обществото, че е лъгал тези, с които трябва да реши проблемите, за които е убеждавал обществото, че може да ги реши, внушавал е на гърците, че сири(зен)цето може да е безплатно и извън мишеловката, провалил е шансовете на страната си да се спаси и да поеме подаваната ръка от тези, на които Гърция е длъжник. И какво?


Той бяга от отговорност и прехвърля отговорността върху обществото


за да се оправдава после с него.


Оттук нататък с този прецедент, всеки безпринципен мегапопулист ще идва на власт с нереалистични, лъжливи, подменящи истината и създаващи паралелна реалност обещания, а когато се проваля за тяхното неизпълнение, той ще прехвърля топката върху обществото, което е измамил и заблудил, да узакони неговите съзнателни мегапопулистки измами и заблуди.


А къде е лидерството, къде е умението да водиш народа в правилна посока, да намираш верните решения, да си на нивото на предизвикателствата?


Ами то не е нужно, просто завърташ спиралата – лъжливи обещания – подкрепа – лъжливи обещания прим…


Така изпразваш от смисъл демокрацията, при която обществото трябва да дава подкрепата си максимално добре информирано, като я превръщаш в охлокрация, в тълпокрация, в произвол на неинформираните мнозинства, които смятат, че са прави тия, които са повече.


А никога и никъде по света не са били прави тези, които са повече


– истината се е раждала в главите на един или няколко човека. Те са били разпъвани на кръст, изгаряни на клада, одирани живи, обезглавявани на дръвника, но после е ставало това, което те са твърдели, защото на днешния казано на наукообразен-бюрократичен език, те са били лидери.


Ципрас убива демокрацията и я превръща в охлокрация, в тълпокрация, в –крация на живеещите в заблуди и илюзии сиви маси, на манипулираните екзалтирани множества. Въпрос на време е дали тези сиви маси, екзалтирани множества ще крещят "Няма да платим!" или "Зиг Хайл!"


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (126)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Когато популизма възтържествува над разума, се ражда комунист. Когато комунист взема властта, народа огладнява...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  2. 2 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    "... просто завърташ спиралата – лъжливи обещания – подкрепа – лъжливи обещания прим…"
    =========
    Типично, като за социалисти...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  3. 3 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    Тарикатче е Ципрас... Прехвърли решението на простия грък. Оттук насетне му е лесно - вие така искахте, аз така направих... ЕС са лошите, Русия и Китай са добрите.

  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Ами да си решават гърците на 5 юли.Ако си го искат,значи искат да бъдат лъгани.

  5. 5 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1058 Весело

    Ципрас и Тъпокрацията!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  6. 6 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 829 Весело

    Ципрас и тълпокрацията .........

    В първия момент прочетох тъпокрацията !
    Ма то нема голема разлика.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  7. 7 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 851 Неутрално

    А на мен умът ми не побира как Слатински беше на работа при Гоце няколко години, а сега стана най-големия списвач на антикомунистически статии...

  8. 8 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Съгласен.
    Снощи гледах пак "300: Възходът на една империя" и се сетих, че на Гърция и липсва сега един Темистокъл, който да я поведе.
    Абсолютно същата ситуация.
    В Парламента (Сената) ръсят мозъци, не правят нещо, а врагът идва.
    Те и сега е нещо такова...

  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    На Ципрас гърците трябва паметник да му направят, в цял ръст та да му се кефят.

  10. 10 Профил на trifo_pl
    trifo_pl
    Рейтинг: 264 Неутрално

    ....... истината се е раждала в главите на един или няколко човека. Те са били разпъвани на кръст, изгаряни на клада, одирани живи, обезглавявани на дръвника, но после е ставало това, което те са твърдели, защото на днешния казано на наукообразен-бюрократичен език, те са били лидери......

    Силни думи. Браво на автора.

    ЦацаRatУрааааааааа!
  11. 11 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Ципрас- гръцкия Виденов

  12. 12 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    "Ами то не е нужно, просто завърташ спиралата – лъжливи обещания – подкрепа – лъжливи обещания прим…"

    И накрая с колове и камъни.....

    Имало едно време ссср...
  13. 13 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Слатински,успокой топката!Демокрацията се интересува само от количеството,но не и от качеството.Това е станало пределно ясно на много просветени хора толкова отдавна.Чудя се как да ти съчувствам че си го разбрал едва вчера.
    Нашите деди са го знаели още преди 136 години.

  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#7] от "SSS":
    Човека следва парите (вятъра)

  15. 15 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Такива статии трябва да бъдат прочетени от по възможност повече българи !! За да нямат шанс такива заигравания в нашата държава

  16. 16 Профил на today
    today
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Сега като обеднеят и огладнеят, може да поумнеят.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  17. 17 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 603 Любопитно

    Че нали и нашия Волен върти една такава спирала: 1000 лв. пенсия - 5000 лв. заплата - плаж на Варадеро - шопинг в Париж ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  18. 18 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Тука съм 100% съгласен с г-н Слатински.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  19. 19 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Колко ли невръстен трябва да е автора на това, за да си мисли да е някой от идеалистичните му проевропейски кумири някога е изпълвал мечтата му "Когато те не успяват, трябва да признаят неуспеха си и да се оттеглят, за да дадат на обществото шанс да потърси други политически мениджъри, които са по-успешни от тях." никой политик, не би направил подобно политическо самоубийство.

    А това за дълговете може да го каже само човек с малки кредитчет, защото никога не е изпадал в ситуация какво се прави когато имаш голям и нрпосилен дълг, а именно - прибира се залог отсреща и с това се приключва. Вечните дългове са само при ипотеките на бедния плебс.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Любопитно

    Тълпокрация = Демокрация = Mob rule

    Мачкай климатичния чейндж!
  21. 21 Профил на Zoom
    Zoom
    Рейтинг: 213 Весело

    Кога яде кифтакис не ривакис, а ... Мадафакис

  22. 22 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Простотията на този свят се наказва скъпо.... за тази простотия гърците ще платят много скъпо!

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  23. 23 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Ето го и моето кратко резюме, без емоции.

    Гърция трябва бързо да вземе решение. Може и да приеме предложението на кредиторите и по този начин да остане в Еврозоната, може и да излезе от нея.
    Въпросът е, че времето е наистина малко, а при едно излизане от Еврозоната ще се премине на нова валута, вероятно отново драхма. Всичко това иска съответната подготовка, така че наистина трябва да се побърза. Фалитът не е нищо повече от едно неплащане на задълженията към международните кредитори за определен срок, в резултат на което паричните потоци към страна чувствително намаляват, както и чуждестранните инвестиции в резултат на спадане на доверието. Ще има и падане на стандарта на живот - няма как, но не е нещо, което вече не се случвало, както при тях, така и в България. Още повече, че стандартът ще падне дори и при подписано споразумение с оглед на мерките, които кредиторите изискват, но може би ще е в по-малка степен. Най-общо става въпрос за повишаване на някои видове данъци и за намаляване на държавните заплати и пенсии Важното е да се направи всичко възможно да няма паника сред населението. Още повече, че самата страна има ресурс, с който може да се справи известно време - туризма и селското стопанство най-вече. Дано все пак се намери решение, което е от полза и за тях и за нас като съседи, а това е именно подписване на споразумение с кредиторите и оставане в Еврозоната и ЕС.

  24. 24 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Колкото и да ми е антипатичен авторът, не мога да не се съглася с мнението му. Особено ми хареса това, че изложеното е доста приложимо и за всички съседи на Гърция (вкл. България) - направо балкански синдром!

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  25. 25 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    "Умът ми не го побира как може някой да се възхищава на левичарския ултрапопулизъм на Ципрас!"

    И моят, но ... аз не съм психиатър.

    Между другото, в заглавието много по-добре би стояла думата ТЪПОкрация.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  26. 26 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 543 Разстроено

    Ципрас обра протестния вот на гърците, които бяха лъгани и ограбвани от левите и десните след преврата до към 2008. Че то там беше по-лошо и от Северна Корея по наследяване на власта - 2-3 фамили си менкаха власта най-юнашки.
    Но протестния вот на гърците им осигури най-лошото - дори много по-лошо - от очакванията им за Ципрас. За Ципрас никой не си е правел илюзии, че ще направи нещо смислено - но той пък успя да направи живота на гърците безсмислен. Направо им осигури една С.Корея като място за живот!
    Или още веднъж: Когато гласувате - мислете! Дори да наказвате някого с гласуването си - мислете! Не се връзвайте кой обещава заплати и пенсии - той няма да ги плати! Заплати и пенсии дава ИКОНОМИКАТА!

  27. 27 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Проблемът не е Ципрас! Ципрас е дървото, зад което се крие гората, фасадата, зад която се крие същността на проблема. А проблемът се свежда до лекарството, което беше предписано на Гърция, Испания, Ирландия и т.н. Не може тежки икономически шокове в условия на монетарен съюз да се лекуват с остерите и зарягане ба коланите. Няма как! Това не е лекарство, а отрова! И най-слабият организъм като Гърция не издържа и пръв падна мъртъв от отровата. Другите малко по-силни организми едвам оцеляха, някои от тях едва кретат и при следващия шок ще се катурнат и те. Но Гърция не издържа! Гърция е в депресия, Гърция не може да си връща дълговете като демократична държава. Разбира се, че като окупирана територия, ще може, но кой свободен човек би живял на място, където ще знае, че той, неговите синове и неговите внуци ще работят цял живот и ще живеят в мизерия, за да изплащат дълговете натрупани от една олигархична класа? Кой? Кой? Само някой абсолютен мазохист би останак в Гърция с такива перспективи.

    Ако не е Ципрас, ще е Сампрас, ако не е Саморас, ще е Йоргос, и т.н. Да, наистина, щеше да е по-добре, ако проблемите бяха изречени от човек с по-конвенционални възгледи. Но не се намери такъв човек. Самарас просто отказа да изпълнява програмата на тройката и толкова. Скри се и сега се прави на опозиция. Целият фокус сега е, че Ципрас бил комунист и затова било станало така в Гърция. Това е дълбоко погрешно твърдение! Проблемите започнаха с мантрите за остеритет, затягане на коланите, фискална дисциплина в условията на икиномическа депресия и т.н. Докато това не се схване, Еврозоната ще продължава да затъва в проблеми, а едни цяло поколение в южна Европа ще бъде пропиляно!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  28. 28 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Първо прочетох "тъпокрация" в заглавието, но май че вярно съм прочела.

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    Идеята с реферндума никак не е лоша, само дето идва много много късно (неправилен тайминг). Трябваше преди една година.
    Иначе нека народът да реши по кой път да тръгнат.
    В Швейцария как постоянно народът решава по важни (по някога безумни) въпрост.
    Например на: "Да въвдем ли гарантиран ежемесечен приход безусловен (дори и за безработните) на калпак от CHF4000?" 2/3 от швейцарците отговориха с "НЕ"
    Щом швейцарците могат, защо не и германците, гърците и българите да не могат?

  30. 30 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Любопитно

    [quote#8:"theanalyser"]В Парламента (Сената) ръсят мозъци, не правят нещо, а врагът идва. [/quote]
    МВФ идва?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  31. 31 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    ...Ципрас убива демокрацията и я превръща в охлокрация, в тълпокрация, в –крация на живеещите в заблуди и илюзии сиви маси, на манипулираните екзалтирани множества....

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  32. 32 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Харесва ми този коментар и одобрявам съдържанието му. Добра преценка на автора му- браво!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  33. 33 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#29:"Ф.Нинов"]Идеята с реферндума никак не е лоша, само дето идва много много късно (неправилен тайминг)[/quote]
    Резултатът от парламентарните избори е резултат от проведен референдум. СИРИЗА обещаваше на избирателите точно това което и прави сега. Сега иска референдум за да направи другото, което не фигурираше в предизборната им платформа - демек да клекне.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  34. 34 Профил на М.Георгиева
    М.Георгиева
    Рейтинг: 418 Неутрално

    У нас не е по различно.
    Обществото ни е загубило всякаква способност за аналитично мислене. Всеки може да му внушава каквото пожелае и впоследствие да капитализира измамата.
    Ежедневно сме свидетели на скандали и противопоставяния, заблуди и пълно безочие.
    Въпреки това, нищо не се променя. Нещо повече: няма върховенство на закона а представите на тълпата са напълно объркани (Тълпата представлява голяма група от хора, повечето от които не се познават, струпани на дадено място. Тя е лесно манипулируема маса и политиците често се възползват от този факт).

    Чудя им се на евро-преговарящите. Не знаят ли, че не трабва да се спори с глупаци:

    http://www.gnezdoto.net/video/1664-ne-spori-s-glupak

  35. 35 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3448 Неутрално

    До коментар [#13] от "Вячеслав Атанасов":

    Демокрацията е крайно неефективен модел за социално управление. За жалост никой не е измислил по-добър (перефразирам Чърчил). Тук не става въпрос за демокрация с институционализирани бариери за запазване правата и на малцинствата, по-скоро за Спартанския модел на победа в гласуването чрез надвикване.

  36. 36 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Има една много интересна статия от Джефри Сакс. Той сравнява днешната ситуация на Гърция с тази на Германия през 1919 и припомня думите тогава на Кейнс, че никой политик няма да обрече децата и внуците си мизерия, за да изплащат дългове.

    http://www.huffingtonpost.com/jeffrey-sachs/greeks-stay-alive_b_7603676.html

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  37. 37 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Всъщност Ципрас за нищо не е виновен и на нищо не е враг.
    Той просто казва пред камерите това, което мнозинството гърци си казват помежду си.
    Т.е. той е техният представителен говорител.
    В този смисъл Ципрас е невинен. Той изпълнява "поръчката". Виновни са тези, които са го избрали.
    И Волен твърдеше, че ще направи минималната пенсия 500 лв, а мин. заплата-1000, но получи 5%, нали?

  38. 38 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    [quote#33:"Ze Roberto"]СИРИЗА обещаваше на избирателите точно това което и прави сега. [/quote]
    Фалит?

    Gunter glieben glauchen globen
  39. 39 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 767 Весело

    До коментар [#5] от "majorman":

    Аз така го видях първо..

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  40. 40 Профил на deni4
    deni4
    Рейтинг: 213 Любопитно

    Кой каза, че гърците не плащат дълга си? Много шум, нула факти. Хората се опитват да защитават националните си интереси, не интересите на гръцкия елит. Това което се случва в България е тотална капитулация. Националните ни интереси се изчерпват с това да викам за чужди отбори.

  41. 41 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#19] от "abdul15":

    бедният плебс трябва да научи, че от днес за утре не се става богат с кредит.

    богат се става с труд, с мисъл и с поколения наред непосилен труд и проницателност.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  42. 42 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    [quote#37:"fras"]И Волен твърдеше, че ще направи минималната пенсия 500 лв, а мин. заплата-1000, но получи 5%, нали? [/quote]
    Което говори колко по-разумни и интелигентни сме българите, в сравнение с гърците.

    Gunter glieben glauchen globen
  43. 43 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ze Roberto":

    Статията е отлична, благодаря за линка! Аналогията с Версайския договор и планината от дълг затиснала Ваймарска Германия е наистина страшно точна. Няма как в условията на демокрация да се накарат няколко поред поколения да бъдат роби, за да се върнат дългове натрупани в много съмнителни обстоятелства. На който не му харесва това да върви в Северна Корея.

  44. 44 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ze Roberto":

    е как така комунистите постоянно обричат децата и внуците си да изплащат техните непосилни и безумни дългове?

    ние и до днес изпащаме простотиите на Бай Тодар и на Луканов?!?

    и обедняхме още повече заради Виденов, Сергишев и Олигарски.

    но може би си прав с цитата. тези хора не са политици. а престъпници.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  45. 45 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ze Roberto":

    Една част на дълговете на Германия са били натрупани заради репарациите които са и наложено заради войната. А гръцките не са заради война , а за и поддържат стандарта като страна от Първия свят.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  46. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ze Roberto":

    Значи изборите са си избори, но в последните месеци трябва да се вземе кардинално решение по кой път да се тръгне. Референдумът би трябвало да е добре организиран с топ информация за плюс и минус и да е от чисто техническо естество.
    Например биха могли да задат следните въпроси:
    - Да се орежат пенсии с 20% и заплати на държ.чиновници с 30%, но да останат в евро?

    или

    - Да останат неорязани, но в драхми на неизвестен в бъдещето курс?

    или

    - Да се присъдиним към Китай и да оставм ККП да определи пенсите и заплати?

    - Да се присъдиним към Евразийския съюз и да въведем рублата?

    Всички тези предложения си имат фенове. Ако после стане така, че някой не е съгласен с мнозинството - спокойно може да напусне страната (например във ФРГ след турци, поляци, италинаци на 4-то място са гърците)

  47. 47 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    [quote#40:"deni4"]Хората се опитват да защитават националните си интереси[/quote]
    Айде бе, сигурно друг, а не обикновения грък вземаше 15-та и 16-та заплата, плюс надбавки за идване навреме на работа?

    Gunter glieben glauchen globen
  48. 48 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#40:"deni4"]Хората се опитват да защитават националните си интереси,[/quote] Как се защитават национални интереси, след като държавата е в държавен банкрут, и обявяването му зависи само от това дали на падежа ще си внесе вноската в сметката на кредитора? От кога изнудването, манипулацията, гаврата от страна на длъжника са начина един длъжник да си предоговори кредита/ образно казано/? Как така ще гориш евробанкноти, след като публичният дълг на държавата ти е над 242 МИЛИАРДА ЕВРО- не неадрахми? Гърците печелили ли са тези евро, трудили ли са се за тях, произвели ли са продукт с висока добавена стойност, реализирали ли са го на пазара, реинвестирали ли са част от печалбата обратно в ново създаване на същия продукт и т.н.?????????????

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  49. 49 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#43] от "fortunes":

    вие, кутеваците, едно си знаете, едно си баете.
    Гърция поне трябваше да покаже желание за реформи. за 5 години прахосаха време и усилия в запазване на 13-та и 14-та заплата, а не направиха нищо, за да си реформират икономиката.

    ако предишните правителства си бяха свършили работата, сега вече щяха да генерират излишъци, да си намалят безработицата, да си приватизират пристанища и дори да продадат остров-два на Венецианската република.

    но когато си живял 30 години на гърба на европейците и си ги лъгал за дълговете си, е много по-лесно и днес да откажеш да се промениш...

    как Ирландия, Португалия и Исландия успяха да се справят със своите кризи и гражданите им да понесат тежките 3-4-5 години на спад, лишения и рецесия? а гърците да не могат да свършат едно нещо като хората.

    дори ние успяхме да започнем реформите след 1997-ма и да се приближим към ЕС и НАТО и да оздравим икономиката си...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  50. 50 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Любопитно

    До коментар [#41] от "полувишис":

    Точно така! Ха сега изхождайки от твоята теория за живота, си обясни защо в българия хората са бедни за 500 лв., а в гърция заплатата не пада под 1000€.

    Плебс-а в българия ако спре да си плаща кредита по ипотеката на апартамента, банките му го взимат и питат за още, знаеш ли защо? Защото е неграмотен и напълно си го заслужава. И всичко това докато някой друг (химика-банкер) живее в палат. Ха сега ходи обяснявай, че от кредити не се забогатявало. Забогатява сее, и още как!

    Темата за кредита и лихвите дори не е започнала!
    Докато в българия обаче оревават интернета за 16 млрд., в гърция се пазарят за около 25 пъти повече.

    Крайно време е вместо разни моралистчета да пишат, да се научат да смятат.

  51. 51 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 678 Неутрално

    [quote#35:"daskal1"]Демокрацията е крайно неефективен модел за социално управление.[/quote]
    Особено в държави,които не могат да се приемат за правови.

  52. 52 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#45] от "angevins":

    точно така е. репарациите и откъснатите територии след ПСВ оказват съществена роля за кризата и хиперинфлацията в Германия през 20-те, а след това и Депресията тика властта в ръцете на оня художник през 30-те...

    но на комунистите им е по-лесно да правят несъществуващи паралели и да вадят невалидни заключения между днешна Гърция и преднацистка Германия.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  53. 53 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#44:"полувишис"] как така комунистите постоянно обричат децата и внуците си да изплащат техните непосилни и безумни дългове?[/quote]
    Дълговете не ги натрупа Ципрас, а едни стари парти: Нова демокрация и ПАСОК.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  54. 54 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#49] от "полувишис":

    Надявам се, че осъзнаваш какви идиотизми си написал! За каква точно Венецианска република говориш?

  55. 55 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#50:"abdul15"] а в гърция заплатата не пада под 1000€. [/quote] Заплатата в гърция ще падне до 200 евро МАКС.- това е моята прогноза за гърция. Предвиждам , че този размер на заплатата ще е факт до 1-2 календарни месеца от настоящата 2015г.Ако пък гърция излезе от еврозоната и от ЕС, то гръцките заплати МОЖЕ да са 1000 единици, но... в рубли или в юани

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  56. 56 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Добре го е написал Слатински, дано и достатъчно българи от тълпокрацията го прочетат (и разберат).

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  57. 57 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#50] от "abdul15":

    мнозинството от хората и бизнесите в България създават некачествен, евтин и скапан продукт. и понеже никой тук, или извън България не е склонен да плаща високи цени, приходите ни са малко. ето толкова е елементарно.

    а какви са заплатите в Гърция нямам идея. там ако не друго, поне градовете и селата им са устроени по-добре и са по-красиви от нашите градове. и хранителната им индустрия, текстилната и турзима им са на много нива пред нашите аналогични.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  58. 58 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#54] от "fortunes":

    как да ти го обясня? нито имаш чувство за хумор, нито познаваш историята, нито можеш да обхванеш концептуално "сатира"...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  59. 59 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#38:"Blood Red Skies"]СИРИЗА обещаваше на избирателите точно това което и прави сега. - цитат на коментар #33 от “Ze Roberto”

    Фалит? [/quote]
    Че и това да е... Като фалира да не би слънцето да престане да изгрява? Лоши дългове не се връщат.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  60. 60 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#55] от "logika":

    Нека да се придържаме към фактите. Какво щяло да стане е в сферата на астрологията.

    Човека казва, че богат не се ставало с кредит - ми не е вярно това.
    Става се. И като кредитор и като кредитополучател можеш да станеш богат БЪРЗО.

  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8150 Неутрално

    Ципрас е като Пилат Понтийски.Той ще си измие ръцете след референдума,че постъпва така,както искат гърците.

  62. 62 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#57] от "полувишис":

    Мисля, че сам си отговори на неволите.

  63. 63 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    „Гевро“ - новата алтернатива за Гърция


    http://www.investor.bg/na-fokus/441/a/gevro-novata-alternativa-za-gyrciia-197532/

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  64. 64 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#58] от "полувишис":

    Еми, това е защото си полувишис. Другя път не се занимавай с хора, дето са учили двойно повече от тебе. Дилетант!

  65. 65 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 624 Весело

    [quote#43:"fortunes"]Няма как в условията на демокрация да се накарат няколко поред поколения да бъдат роби, за да се върнат дългове натрупани в много съмнителни обстоятелства.[/quote]
    Значи имаш предложение за решаване на проблема на Гърция?

  66. 66 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#57:"полувишис"]мнозинството от хората и бизнесите в България създават некачествен, евтин и скапан продукт.[/quote]
    Глупости...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  67. 67 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Ципрас прави евтин номер за печелене на време. след като 5 месеца се прави, че преговаря, сега насрочва референдум, после следва вот на недоверие, после нови избори, ново правителство, после пак "преговори".
    тоест единият отбор вижда, че ще загуби мача и почва да бави времето - лежи на терена, симулира, взима почивки, сменя играчи, даже сменя треньора и излиза от терена.
    през първата световна война гърция има 2 правителства - едно неутрално и друго на страната на съюзниците, и френски и британски войски воюват заедно с тях.

    Истината ни прави свободни.
  68. 68 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#60:"abdul15"]Какво щяло да стане е в сферата на астрологията. [/quote] Ха- че процедурите, които се следват при държавен банкрут на една държава откога се наричат "астрология"? Има си финансови и икономически закономерности- несъобразяването с тях и свирене на тънката струна "гръцка гордост" , "гръцки покер" и "гръцка чест" води до банкрут- гърците тепърва масово ще започнат да изучават финанси/ икономика и чак тогава ще разберат какво се е случило вчера и днес

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  69. 69 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#55] от "logika":

    Нали го чу какви ги дрънка днес Юнкер?

    Хем няма да пипа пенсии и заплати в Гърция, хем ще регулира публичните финанси, хем ще осигури растеж, хем ще кара гърците да връщат заемите... пълна каша и безсмислие!

    Нашият народ има една великолепна приказка за такива случаи - свързана е с душата в Рая..

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  70. 70 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#68] от "logika":

    Ако не друго, поне за изучаването на финансите си права. Само дето със сигурност няма да са тези, за които ти си мислиш.

    Искам да ми разясниш какви са процедурите при банкрут на държава членка на ЕЗ . Смешко, това и Меркел не го знае.
    Падне ли държава от ЕЗ и ЕЗ и ЕС и всичко отива по дяволите.

  71. 71 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#63] от "Ze Roberto":
    За да има въвеждане на "геврото' като официална парична единица в гърция, самата гърция трябва да излезе от еврозоната, а най- добре- и от ЕС. Защото ако остане в ЕС, ще легне като финансово бреме и върху другите държави от ЕС, които са извън еврозоната- т.е. и България. Лично аз не съм съгласна с това положение.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  72. 72 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#65] от "sasoss":

    Да! И те не са мои, аз само цитирам други. Първо, частично опрощаване на главницата по дълга и издаване на дългови книжа, които са свързани с растежа на икономиката. Такива книжа имаше и БГ по Брейди плана на преструктуриране на Живковия дълг след мораториума. Това трябва да е не само за Гърция, а и за другите закъсали държави. Второ, създаване на общ фискален фонд в ЕЗ, от който да се плащат част от помощи за безработица в ЕЗ. Трето, инвестиционна програма за преструктуриране на икономиките на южните държави. Може и още, но дори и това би вдигнало ЕЗ на крака. Уловката е, че това изисква големи фискални трансфери от север на юг и наднационално правителство, което да не е подластно на национални интереси на единични държави. Т.е. трябва политически съюз в ЕЗ. Алтернативата я виждаме сега и ще доведе до разпад на ЕЗ.

  73. 73 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#67] от "Forrest Gump":

    чакай, чакай, чакай.
    позволи ми да не се съглася с теб, че единият отбор вижда, че ще загуби мача.

    единият отбор отдавна е загубил мача. той просто губи време, защото след съдийската свирка на терена ще са останали само неговите футболисти, след което ще се отворят портите на Ада и ще ги нападнат хрътки, лъвове, тигри, изнасилвачи, чакали, убийци, руснаци...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  74. 74 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#70:"abdul15"]Искам да ми разясниш какви са процедурите при банкрут на държава членка на ЕЗ[/quote] Няма специални процедури при банкрут на държава -член на ез, но има стандартни процедури при банкрут на ВСЯКА държава в Европа. Липсата на специални правила, при наличие на общи правила, значи ли липса на каквито и да е било правила?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  75. 75 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 470 Весело

    Докато писах горния пост се сетих, че и дългът на БГ беше преструктуриран по Брейди плана, ама местните либерали и демократи нещо не са се затюхкали, че не са имли възможността да си платят целия дълг до стотинка от Живково време? Що така? И ТЖ като политическия си ученик вожда на умните и красивите вдигаше стандарта на матряла с тези дългове и раздаваше надам-натам! Значи и сегашния умен и красив матрял е направил като мързеливите гърци и не си е върнал целия дълг.

  76. 76 Профил на pe6kata
    pe6kata
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Браво на Ципрас! Браво на гърците!
    Ципрас беше избран с определени обещания. Сега иска с референдум народът да препотвърди избора си. Какво по-демократично от това?
    Ама друго си е да лижеш брюкселските и американските подметки като нашите седесари и гербери! Тогава близачите дневникът ги издига в най-висши демократи!

  77. 77 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Любопитно

    До коментар [#74] от "logika":

    В този случай - ДА.
    Трябва да проумееш, въпреки професионалното ти изкривяване, че вето на само една държава от ЕЗ и/или ЕС може да блокира европейската политика.
    От тук на сетне можеш да си развиваш каквито поискаш теории за банкрут, фалит и т.н.
    Ако не уважат вето значе не уважават собствените си правила и се приключва с ЕС, ЕЗ. От този момента играта вече е съвсем различна с много и непредвидими последици.

  78. 78 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Гръцкият народ за съжаление гласува преди няколко месеца в полза на червения популизъм.Сега от него,народъ,зависи как ще гласува в неделя!
    Излъгани надежди!Европа все още не е хлопнала вратата,сега гърците да решават.

    Tony
  79. 79 Профил на theredone
    theredone
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Добър коментар, но ако автора беше грък дали щеше да напише същото?

  80. 80 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#74] от "logika":

    Ще кажеш - "ама гърция нарушава.. "
    Да, само че големия проблем НЕ Е в нарушаването на правилата, а в това, че не са си дописали правилата - не могат да я изгонят. Слабостта на европейският съюз не е, че не си спазва правилата, а че НЕ ЗНАЕ какво да прави когато някой ги нарушава. От там идват и неадекватните му действия спрямо гърция, от което умело тя се възползва досега доста успешно.

  81. 81 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#77:"abdul15"]В този случай - ДА. [/quote] НЕ- ТОЗИ случай е като ВСЕКИ друг случай! НЯМА РАЗЛИКА между казуса "банкрут на България" и казуса" банкрут на гърция"! Проумейте го, приемете ги и дано и "умните " гърци" също го проумеят и разберат! [quote#77:"abdul15"]че вето на само една държава от ЕЗ и/или ЕС може да блокира европейската политика. [/quote] АКО държавата е член на ЕС или на ЕС и ез. Освен това- в много случай се вземат квалифицирани решения, както и решения с обикновено мнозинство. Който Ви е излъгал за твърдението от цитата Ви, явно е грък ЕДИНСТВЕНО за промяна в първичното ЕС законодателство- договорите на ЕС- ДЕС; ДФЕС и Лисабонски договор, е необходимо 100% всички държави -членове да гласуват с "да" на измененията, за да станат те факт

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  82. 82 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    [quote#77:"abdul15"]Трябва да проумееш, въпреки професионалното ти изкривяване, че вето на само една държава от ЕЗ и/или ЕС може да блокира европейската политика. [/quote]
    Не и по всички въпроси:
    "При гласувания по чувствителни теми - като сигурност, международни отношения и данъчно облагане - решенията на Съвета трябва да са единодушни. Това означава, че дори само една държава може да наложи вето на решението.

    От 2014 г. ще бъде въведена система, позната като „гласуване с двойно мнзинство“.

    За да се приеме едно предложение, ще е необходимо да бъде подкрепено от два вида мнозинство: мнозинство от държави (поне 15) и мнозинство от общото население на ЕС (държавите, които го одобряват, трябва да представляват поне 65 % от населението на ЕС)."
    http://ec.europa.eu/bulgaria/abc/eu_works/institutions/index_bg.htm

  83. 83 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#71:"logika"]За да има въвеждане на "геврото' като официална парична единица в гърция, самата гърция трябва да излезе от еврозоната, а най- добре- и от ЕС. [/quote]
    Глупости... И в самата Германия има паралелна валута, ползвана наред с еврото. Верно е, че се ползва в ограничен район и с нея се разплащат (помежду си) около 600 фирми

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  84. 84 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2099 Весело

    До коментар [#73] от "полувишис":

    Е защо такъв садизъм? руснаци?!?

    Use your Illusion
  85. 85 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    С регионалния „Химгауер” днес се разплащат около 6 000 души, а в проекта участват 600 фирми и 250 обществени организации в региона край езерото Химзее в Южна Германия. Регионалната валута съществува в два варианта – като напечатани банкноти и в електронен вид. Едно евро се обменя срещу един „Химгауер”, а при обратната операция се начислява такса от 5%.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  86. 86 Профил на Bolyara
    Bolyara
    Рейтинг: 647 Неутрално

    [quote#71:"logika"]самата гърция трябва да излезе от еврозоната, а най- добре- и от ЕС. Защото ако остане в ЕС, ще легне като финансово бреме и върху другите държави от ЕС, които са извън еврозоната- т.е. и България. [/quote]

    Най-накрая нещо близо до логиката на Логика ..., доживяхме !
    Айде сега, като си го подкарала по логическа инерция, да ни осветлиш каква ли ще е реакцията пост-GREEXSID и на други държави, които са с огромни задължения и за сега само обслужват вноски по лихвите. Дълговете са почти застинали поради несъстоятелност в погасяването, но не спира нарастването им. Визирам Испания, Италия, Франция поне за сега... Най-''емърджанси'' са Италия и Испания и си имат и те клонинги на Сириза. Само се изчаква финала на Гърция-ЕС и ''показното'' отприщва пътища бол.

  87. 87 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#72:"fortunes"]Първо, частично опрощаване на главницата по дълга [/quote] Половината главница вече беше опростена още през 2012-та.

  88. 88 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#50:"abdul15"]Ха сега ходи обяснявай, че от кредити не се забогатявало. Забогатява сее, и още как! [/quote]
    Специално за теб - петте истини които популистите мразят:

    1. Не можеш да превърнеш бедните в богати чрез закон, който превръща богатите в бедни.
    2. Когато някой получава нещо, за което не е работил, друг трябва да е работил за него, без да го получи.
    3. Държавата не може да даде на някого нещо, което преди това не е взела от друг.
    4. Когато половината хора разберат, че няма нужда да се работи, защото другата половина ще се грижат за тях, и когато другата половина разбере, че няма смисъл да се работи, защото някой друг ще получи това, за което са се трудили, това е началото на края на една нация.
    5. Не можеш да умножиш богатството, като го делиш.

    ПП Мозъчните гънки не могат да се видят но отсъствието им се забелязва.

  89. 89 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 654 Любопитно

    Нищо лично. Но не мисля, че правителството на една държава може безнаказано да си позволява да изнудва и разиграва като пале своите кредитори и останалите 17 държави от Еврозоната.
    И защо този "демократ' Цитрос, като е искал съгласието на своите избиратели, не насрочи референдум преди преговорите с кредиторите, а след като са изтекли всички срокове ? Това не е акт на демокрация, а демонстрация на византиска наглост

  90. 90 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Любопитно

    До коментар [#81] от "logika":

    До коментар [#82] от "pamela":

    Не съм казал всички!
    Чисто от практична гледна точка напр. санкции, няма как да се приложат ако не са съгласни всички.
    Енергийна политика също.
    Изобщо ако някоя държава реши да играе контра, може да го направи и единственото, което ЕС може да направи е да спре разни фондове и други взаимо-спомагателни каси.

    Такъв вид изнудване може да се използва срещу ЕС в критични ситуации, като тази с Гърция.

  91. 91 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Любопитно

    До коментар [#88] от "petyo9":

    Хеххеехе Хубаво е човек да вярва в собствените си истини .

  92. 92 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#86:"Bolyara"] Най-''емърджанси'' са Италия и Испания [/quote].;..които са държави- КРЕДИТОРИ на гърция- това защо някакси го изпускате, а? Т.е.- неплащането на част от публичния дълг на гърция към ИСПАНИЯ И ИТАЛИЯ- ДВЕ от кредиторите й - означава проблем за финансите на тези две държави, в които НЯМА 13та и 14 та заплата и пенсия....Ами сега?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  93. 93 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#88:"petyo9"]4. Когато половината хора разберат, че няма нужда да се работи, защото другата половина ще се грижат за тях, и когато другата половина разбере, че няма смисъл да се работи, защото някой друг ще получи това, за което са се трудили, това е началото на края на една нация. [/quote]

    Холандският град Утрехт започва програма за въвеждане на месечна заплата на всички свои граждани - независимо то това дали работят или не, съобщи "Индипендънт".
    Експериментът, в който общината си партнира с Утрехтския университет, започва на 1 януари 2016 г. и първоначално ще включва 300 доброволци, които ще получават по 1100 евро всеки месец в продължение на три години. Целта е да се провери как действа системата за социално благоденствие, известна като "Безусловен базов доход". От доброволците не се иска да правят каквото и да било.
    http://www.segabg.com/article.php?id=758108
    Сега в Утрехт, утре и по други градове

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  94. 94 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#92] от "logika":

    Дет се вика "спокойно, те рисковете от GREXIT са сметнати", нали?

    Някои хора ще останат много изненадани от изхода на тази Гриза..

  95. 95 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#90:"abdul15"]Чисто от практична гледна точка напр. санкции, няма как да се приложат ако не са съгласни всички. [/quote] Няма "чисто практична гледна точка"- има начин на вземане на решения от ЕП...[quote#90:"abdul15"]Изобщо ако някоя държава реши да играе контра, може да го направи [/quote] И системата на гласуване в ЕП е такава, че с изключение на 2-3 точно определени ситуации, тази държава НЯМА препятстваща възможност за формиране на обща политика на ЕП Защото в ЕП водещите са ПАРТИИТЕ, а не държавите

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  96. 96 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#87:"fec32306340"]Половината главница вече беше опростена още през 2012-та. [/quote]
    Може още... от 250 млрд. да останат 50 млрд. И без никакви лихви разбира се...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  97. 97 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#90:"abdul15"]Изобщо ако някоя държава реши да играе контра, [/quote] Четете, а не си съчинявайте!
    http://www.europarl.europa.eu/aboutparliament/bg/

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  98. 98 Профил на vrijheid
    vrijheid
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Бившия левичар Слатински, да беше разширил обхвата на разбиранията си, че мнението му не е от значение и да си беше спестил труда да ни облъчвал с умни мисли за смисъла на представителната демокрация. Днес човек, който няма във визитката си левичарски бекграунд, като Юнкер, каза че е АБСОЛЮТНО ПРАВО в една демокрация да се проведе референдум, що ми се струва че на него по може да се повярва. Смешни са напъните на нашите бивши левичари да се изкарват като "по големи католици от папата" и да ни убеждават в смисъла на представителната демокрация, като видиш ли, колко "предателски" лошо бил смисъла на пряката демокрация.

  99. 99 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#95] от "logika":

    [quote#95:"logika"]Няма "чисто практична гледна точка"- има начин на вземане на решения от ЕП...[/quote]

    Само че, както и в България, няма начин за тяхното прилагане.
    И за да ти го нарисувам:
    А за Гърция - в случай, че решат да вдигнат данъците на 110% нямат никакъв шанс да си ги приберат. Те в гърция сега не плащат, пък камоли още по-високи.
    Нещо повече! В ЕС това го знаят. Знаят, че няма как да приложат закона в гърция и затова не приемат подобни залози срещу поредната им БЕЗВЪЗМЕЗДНА помощ.

    Аз ти казах, че си професионално изкривена.

    [quote#95:"logika"]Защото в ЕП водещите са ПАРТИИТЕ, а не държавите [/quote]

    1. Разпределението на партиите в ЕП не е задължително да съответства на това в националните парламенти нито по бройка нито по идеали и идеи.
    2. В ЕП могат да си гласуват каквото си поискат, но държавите са отговорни за прилагането на законите в действие на национално ниво.

  100. 100 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#99:"abdul15"]Само че, както и в България, няма начин за тяхното прилагане. [/quote] Има- обаче Вие не сте на своя територия- не познавате ЕС законодателство, не знаете какво е ЕС регламент, ЕС директива и законодателно решение- с две думи- не знаете нищо за правото на ЕС. В такъв случай е безпредметно да спорим- освен ако за 2-3 дни не изчете учебника "Право на ЕС" за студентите -юристи и не разберете сам/а всичко, което пише в него, без обяснения и разяснения на университетски преподавател

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK