Конфедерация като в Босна може да е единствената крехка надежда за Сирия

Конфедерация като в Босна може да е единствената крехка надежда за Сирия

© Reuters



Началото на октомври определено ще остане в аналите на международната политика. Точно когато Западът си мислеше, че и без това има предостатъчно проблеми с Москва - най-вече заради Украйна - президентът Владимир Путин изпрати армията си в Сирия.


Той дръзко заяви на ООН и на президента Барак Обама, че е там да помага в борбата с "Ислямска държава". След което руските военни започнаха да атакуват умерената опозиция в Сирия, която американците опитваха да обучат и въоръжат.


Само каква бъркотия!




Истинската цел на Путин в Сирия почти сигурно не е борбата с "Ислямска държава". Водещата му цел, както си личи от първоначалните бомбардировки, е да укрепи разклатения режим на Башар ал Асад като атакува бунтовниците в близост до крепостите на "Ислямска държава", независимо, че те са относително умерени и не са обвързани с тази групировка или с Фронта "Нусра", произлязъл от структурите на "Ал Кайда". Путин иска да защити собствените си подставени лица, да съхрани руския достъп до военноморската база Тартус в Средиземно море и да унижи САЩ като демонстрира глобалния размах на Русия.


Макар несъмнено Путин да има притеснения за "Ислямска държава", най-вероятно той ще остави други да се оправят с този проблем. Изглежда за него почти няма значение, че Асад е отговорен за избиването на повечето от 250 000 сирийци, загинали до днес в гражданската война и че предизвика основните масови разселвания и бежански потоци. По всеки повод Путин обвинява американската наивност за факта, че тази война продължава повече от четири и половина трагични години.


Въпреки това цинизмът на Путин за този конфликт може да не провали руско-американско сътрудничество за практичните стъпки, които предстоят. Ако международната общност си представи и след това опита да създаде някакъв вид бъдеща хлабава конфедерация в Сирия, възможно е американските и руските интереси частично да съвпадат.


Американските интереси в Сирия са ограничени. Вашингтон иска да победи "Ислямска държава" и в крайна сметка да отстрани Асад от властта в Дамаск, докато в същото време се опита да овладее колкото може по-бързо хуманитарната катастрофа, разкъсваща тази страна.


Руските интереси частично се покриват с това. Путин иска "Ислямска държава" да бъде ограничена преди нейните разклонения да се появят в Москва, както е ставало с предишни мюсюлмански групировки. Освен това той иска да използва руските лостове и влияние на близкоизточната сцена по начин, който подсилва националната гордост - неговата и на народа му.


За да намери общи интереси с Русия, Вашингтон трябва да има предвид модела на Босна, изработен в края на ожесточения балкански конфликт през 90-те години. В споразумението от 1995 г. бе създадено едно слабо централно правителство, което да надзирава функционирането на три зони със сравнително широка автономия.


По сходен начин една бъдеща Сирия би могла за бъде конфедерация на няколко сектора: един предимно алауитски (сектата на Асад) по средиземноморския бряг; втори кюрдски по северния и североизточен коридор близо до границата с Турция; трети - основно в ръцете на друзите в Югозападна Сирия; четвърти, съставен предимно от сунитски мюсюлмани и една централна зона от смесени групи в пояса между Дамаск и Алепо, където е събрана основната част от населението на страната. Последната спомената зона ще е трудно да бъде стабилизирана, но за останалите тази задача няма да е чак толкова трудна.


Конфедерация като в Босна може да е единствената крехка надежда за Сирия


При подобно споразумение Асад ще трябва да се оттегли от властта в Дамаск. Като компромис, обаче, той би могъл да остане лидер на алауитския сектор. В столицата ще го замени едно централно правителство с по-ограничени правомощия. По-голямата част от властта и повечето от въоръжените сили ще останат под контрола на автономните сектори и на регионалните правителства. Така "Ислямска държава" ще може да бъде атакувана колективно от всички сектори.


След постигането на подобна сделка международни мироопазващи сили може да се окажат необходими да се гарантира прилагането му, както стана в Босна. Руската армия може да помага на тази мисия като се разположи, например, по границите на алауитския сектор.


Такова споразумение обаче още не е готово за преговори. За да изглежда примамливо, първо трябва да се подсилят умерените сили. Западът се нуждае и от това значително да разшири обучаването и въоръжаването на различни опозиционни сили без "Ислямска държава" и "Нусра". По различен начин може да се наложи и да станат малко по-либерални критериите за това на кого се помага.


Американски и други чуждестранни инструктори ще трябва да бъдат разположени на сирийска територия, където бъдещите членове на новите отряди в действителност живеят и ще трябва да останат в страната, ако искат да защитават семействата си.


Междувременно, регионите, достъпни да международни сили - като се започне вероятно от секторите на друзите и кюрдите - може да започнат да получават международна хуманитарна помощ в много по-голям мащаб. С течение на времето броят на достъпните райони ще расте, а умерените опозиционни сили ще стават по-силни.


Може да минат много месеци и дори години преди Вашингтон да започне да постига резултата, към който се стреми, но е важно още сега да се поставят целите и да се изработи стратегията. Този процес може да се окаже базата за работа с - или поне да не се работи срещу - другите ключови външни играчи в конфликта като Русия, Турция, страните от Персийския залив и Ирак.


Руската интервенция във войната в крайна сметка направи още по-сложни нещата. Но ако Вашингтон използва този момент, за да признае, че сегашната му стратегия в Сирия се проваля, може и да бъде открит път напред, предлагащ по-добро сътрудничество между Москва и Вашингтон. Нещо по-важно - това би бил път, който съответства много повече на реалностите на властта и политиката в тази разкъсвана от войната земя.


Петъчна молитва в Алепо.

© Reuters

Петъчна молитва в Алепо.


Авторът е старши изследовател във вашингтонския институт "Брукингс" и един от директорите на Центъра за сигурност и разузнаване през ХХI век. Майкъл О'Ханлън е автор и на книгата "Бъдещето на сухопътната война.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Северна" и "Южна Сирия" е приемливо. Тези под руско влияние да се готвят за 1-2 поколения мизеря. После ще фърлат кърпа както Куба, пък ако са много корави като Корейците може да карат до пълно откачане.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  2. 2 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Има известен резон в това,което е написал Майкъл Ханлън,но се притеснявам,че така отново се издига стена /Сиря под руско влияние/ и Сирия - светска държава.

    Tony
  3. 3 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Асад и неговите външни приятели със сигурност няма да са много щастливи.

    По интересно дали Турция ще се навие на още една полу-независима държава населена предимно с кюрди на гранацита си. Която реално ще е с обща граница с кюрдите в Ирак.

  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6223 Неутрално

    Войната е полезна е за политиката. И за доктрината на сегашните световни жандарми… Управляван хаос, в който няма място за стегната, законова, стабилна държава…
    Отделно са печалбите. Инвестиции в пари и производствени средства /оръжия, боеприпаси/, после замяната им… И печалбите – директни от заграбеното, индиректни от местните природни богатства, перспективни от създадената среда, позволяваща с малко вложения /хора и оръжия, плюс медийно-пропагандна обработка/ да се постигнат високи печалби…

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 709 Неутрално

    На 28 септември трябваше да пратите сини каски, а не да се разпалва още повече огъня.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "Free person":

    А бе какво толкова ви плащат тия стени? Ти стени вкъщи нямаш ли?

    Мачкай климатичния чейндж!
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Решението е разделяне на Сирия на три части: Алевити/шиити - сунити- кюрди. После връщане на всички бежанци от Европа в съответстващата на религията им част.

    Мачкай климатичния чейндж!
  8. 8 Профил на T72
    T72
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#2] от "Free person":

    продължавате да бъркате понятията... Светска Сирия под чадъра на Русия и Ислямска Сирия под влиянието на Саудитска Арабия и Катар

  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6223 Неутрално

    До коментар [#5] от "angevins":
    ++++
    Май отдавна трябваше - ама ООН се издуха....

    karabastun1@abv.bg
  10. 10 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    "Такова споразумение обаче още не е готово за преговори. За да изглежда примамливо, първо трябва да се подсилят умерените сили."
    Аз предвидих създаване на три автономни области - Остатъчна Сирия, Кюрдистан и Сунитски съюз. Но западняците искат анклав за своите протежета. В същото време признават, че нямат почти никакво влияние. Те в Ирак, дето им беше в ръцете, не създадоха своя зона, а в Сирия как да стане. Дали има желаещи да им робуват? Дали има такива, дето не ги ненавиждат за трагедията? Съмнявам се.

  11. 11 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    На картата чудесно се вижда колко всъщност е територията под контрол на ИД и къде е. Вчерашните бойни действия на Русия, Асад и Хизбула са срещу бунтовниците край Алепо, а не срещу ИД. И лъжите на рубладжиите, че действията на САЩ и коалиция не давали резултат, също се опроверганат, когато човек види как територията на ИД се свива от тодина насам.
    https://cdn1.vox-cdn.com/thumbor/l0eBRoMJdWRWOiWkp4btxl6ScBo=/800x0/filters:no_upscale%28%29/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/4031626/Syria_map_anim2.gif

  12. 12 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Айде стига глупости! Босна съществува като некакво подобие на една държава само и единствено, благодарение на това, че е чужд протекторат.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  13. 13 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3265 Неутрално

    [quote#11:"spiegel"]Русия, Асад и Хизбула [/quote]

    Това ли е новият състав на Евразийския съюз?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 14 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До ком.8 Joker - Никак не сте запознати с историята ,уважаеми Джокер.Не приемам Вашето мнение.

    Tony
  15. 15 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 950 Любопитно

    Нова Северна и Южна Корея?

  16. 16 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Руснаците ще узреят за преговори. Нека още повоюват и ще кандисат. Най-вероятно нищо съществено няма да се промени с обстрел по въздуха. Ще трябва да се влезе на терен, а те там ще се издънят. Сега са в щастливия си период, в който изпразват складовете си от ракети и тръпнат от радост, че приличат на велика военна сила.

  17. 17 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    САЩ имали ограничени интереси да свалят Асад и да победи ислямска държава? Като как. Като в Афганистан и Либия ли? В момента коалицията ИД държава се бие с Асад. Други няма. Коюрдите стоят от самото начало зад Асад. Както в Либия, така и в Сирия се оказа че умерена опозиция няма. Има ислямисти, които правят джихад и искат да направят Ислямска държава. Въпросът е ИД или Асад. Остава да се попитат сирийците кой предпочитат. Защо САЩ се бои от избори и как иска да победи ИД? Докато я биеше тя ставаше все по силна и по голяма. САЩ вече показа какво може и какво иска. Иска й се да превърне Сирия с

  18. 18 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Иска им се Сирия да бъде превърната в крехка конфедерация, но това няма да се случи, няма как да се случи.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8418 Неутрално

    Ако цената на мира ще е стена,нека да построят стена.Всяка стена един ден пада,но убитите няма да се върнат.

  20. 20 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6223 Неутрално

    До коментар [#17] от "baxter":

    ''САЩ се провалиха със създаването на новата армия на Ирак, която беше хвалена от Пентагона и за което отидоха 25 млрд. долара. Тя буквално се разпадна след светкавичната офанзива на "Ислямска държава" миналото лято. Явно същата ще бъде съдбата и на новите въоръжени сили на Афганистан, които вече няколко седмици не могат да прогонят талибаните от стратегическия град Кундуз, който те завзеха за по-малко от ден. Малко по-късно командващият американските войски в Афганистан генерал Джон Кембъл призна пред комисия на Конгреса, че афганистанската армия не е добре обучена и не може да противостои ефективно на талибаните. Нищо че за това отидоха почти 60 млрд. долара. Освен това екстремистите постоянно плячкосват скъпо струващата американска бойна техника, която на свой ред им помага при техните нови победи''

    karabastun1@abv.bg
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Тези пак продължават с "инженеринга"

  23. 23 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Дървен философ, който цял живот не е излизал от кабинета си. Кой ще го наложи този план, и кой на място ще го прилага? Кои са влиятелните играчи в Близкия Изток и имат ли интерес от създаването на втора Босна в региона? Сунитите в Сирия си искат сунитската шериатска държава изчистена от алевити и разните други досадници. Турция не ще и да чуе за кюрдска автономия, а Израел няма да се помири с наличието на проирански алевитски анклав. Отделно от това влияние оказва и засушаването в населените със суните райони, което ще ги подтикне да погледнат към земите на алевитите и християните.

  24. 24 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Важно е кой ще държи нефтените кладенци, за тази територия бой ще пада.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  25. 25 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#24] от "дедо Андро":

    Не нефта. Водата. Тя е скъпоценният ресурс в Сирия.

  26. 26 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "независимо, че те са относително умерени"

    Айде покажете ги тези "относително умерени" бунтовници бе! Кажете ги конкретно кои са точно да ги видим за какво точно се борят, с коги мелят брашно и т.н. Ама не щете да ги покажете! Щото "умерените" са умерени колкото и неумерените. Щото няма разлика между един ислямист джихадист и друг! Всичките искат да въведат шарият и да убият/изселят неверниците или сектантите. Западът е в абсолютно морално падение по отношение на Сирия!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  27. 27 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#25] от "nikero":
    Съгласен съм, но се питам защо ИД се нахвърли на кладенците първо.
    И нефт, и вода - всичко парички носи.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  28. 28 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 748 Любопитно

    Ами след 4 и половина години касапница е време за търсенето на някакви реални компромисни решения за омиротворяване. Една Сомалия в още по забатачен вариант в сърцето на Близкия изток е недопустима....

  29. 29 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#27] от "дедо Андро":

    Защото нефта им е валутата, с която купуват оръжие и боеприпаси.

  30. 30 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    То общо взето навсякъде където се намесят
    американците се търси подобно решение.
    Нищо ново, принципът "Разделяй и владей"
    не е измислен от тях.
    Не е само Босна и Херцеговина, под различни форми същото сполетя Сомалия, Либия, Ирак, Югославия и Сърбия.
    А ако има държава която трябва да бъде разделена то това е Турция.

  31. 31 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    [quote#16:"b_d_s"]Руснаците ще узреят за преговори. Нека още повоюват и ще кандисат. Най-вероятно нищо съществено няма да се промени с обстрел по въздуха. Ще трябва да се влезе на терен, а те там ще се издънят. [/quote]

    Бе ще смачкат ИД, бъди сигурен. Идеята е да ги поизчисти на място, без да се разбягат. Затова трябва време. За какво мислиш доставят тия играчки?
    http://i-korotchenko.livejournal.com/1182879.html

  32. 32 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6223 Весело

    До коментар [#31] от ".":

    Русия е лоша,защото започна да разбива американо-саудитския бизнес…
    Време е за нова пазарна ниша....Конфдерация например!

    karabastun1@abv.bg
  33. 33 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    [quote#32:"karabastun"]Русия е лоша,защото започна да разбива американо-саудитския бизнес…
    Време е за нова пазарна ниша....Конфдерация например! [/quote]
    Русия действа правилно, интересното е , че ЕС не вижда опасността, дори и в Русия не я виждат, но първи надават вой ислямските републики в СНГ, Казахстан, Туркменистан и тн.
    Защото дали ИГИЛ, дали умерентите ще са в Сирия и Ирак, все ще е развъдник на терористи. 7-8 000 са в Сирия от СНГ.

  34. 34 Профил на Kaspar
    Kaspar
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Този въобще знае ли на какъв хал в Босна? Такава измислена конструкция едвам оцелява в Европа, пък какво остава за Близкия изток.

    "I put a dollar in a change machine - nothing changed." George Carlin
  35. 35 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 599 Любопитно

    До коментар [#30] от "Virgin":
    Какви американци ? Фамилията Асад я слага на власт СССР със социалистическа революция .Добре е че нашите цигани са не особено амбициозни ,защото по същата логика СССР можеше да сложи начело във България циганин , стига циганина да беше учил за офицер в Москва .

  36. 36 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    На който му е интересно може да прочете кои точно са "относително умерените" бунтовници в Сирия по-долу. Spoiler: Няма такива!

    http://www.counterpunch.org/2014/10/03/there-are-no-moderate-syrian-rebels/

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  37. 37 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3265 Неутрално

    [quote#33:"."]СНГ[/quote]
    [quote#33:"."]ИГИЛ[/quote]

    Ти дори не си даваш труд да превеждаш флашките на български. Кажи нещо и за ролята на США...?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  38. 38 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Още една статия за това колко "умерено" са относително умерените бунтовници:

    http://m.huffpost.com/us/entry/8236164

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  39. 39 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 748 Любопитно

    До коментар [#34] от "Kaspar":
    Ами Босна е доста зле по европейските стандарти - тромава политика на селско ниво,което убива икономиката,но вече не се избиват и прогонват един друг. Да не би да е по-добре Сирия да бъде оставена с 10% от населението си и в хаос и да бъде развъдник за всякакви откачалки и бандити?

  40. 40 Профил на Kaspar
    Kaspar
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#39] от "thepirineagle":

    Не се избиват, защото са на по 200 км. от Австрия и Италия. Но тази държава на практика на функционира и перманентно се намира на ръба на разпада. Не случайно Босна е сред големите "донори" на бунтовници за ИДИЛ

    "I put a dollar in a change machine - nothing changed." George Carlin
  41. 41 Профил на spek
    spek
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Путин иска "Ислямска държава" да бъде ограничена преди нейните разклонения да се появят в Москва, както е ставало с предишни мюсюлмански групировки."

    --значи, живеем в свят в който разликата между "мюсюлмански" и "ислямистки" е от жизнено значение. Който не е способен да поддържа нужната хигиена на езика в сферата на новините и анализите (и преводите на същите)--веднага глоба и на допълнително обучение.

  42. 42 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 720 Весело

    Текстът е наистина доста елементарен като за глуповата публика. Авторът твърди, че САЩ нямат почти никакви интереси в Сирия, а руснаците не бият по ИДИЛ. Освен това Асад бил виновен за 250 000 убити в конфликта. Струва ли си човек да изгуби няколко минути за да прочете тази пропаганда от съветски тип? Според мен не.

  43. 43 Профил на examiner
    examiner
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Наистина отвратителна пропаганда от съветски тип! Страшното е осъзнаването, че западние медии се занимават най-безсрамно с промиване на мозъци, повтаряйки непрестанно лъжи като това, че в Сирия има "умерена опозиция". За Щатите вече Ал Кайда и Джебхат ал Нусра са умерена опозиция. Истината е, че ако правителството наистина падне с подкрепата на САЩ и Саудитска Арабия, Сирия ще се превърне в поредния кошмар - страна без държава, където ще се бият "умерените" с неумерените главорези, а милиони ще трябва или да живеят в страх и мизерия или да бягат към Европа.

  44. 44 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4264 Любопитно

    [quote#3:"georgi_mihailov"]Асад и неговите външни приятели със сигурност няма да са много щастливи.
    [/quote]

    Не само Асад е против разделяне на Сирия. Никой няма да бъде доволен от подобно развитие. ССА също също защитават тезата, че Сирия трябва да остане една държава. Терористите от фронт ал-Нусра, от ИД и така наречените „умерените“ ислямисти, като салафитите от „Ислямски фронт“ също искат да „освободят“ и да управляват цяла Сирия. Но, ако все пак това е единствения шанс в Сирия да има отново мир е по-добре да страната да се раздели на части. Другия вариант е да има подялба на властта в страната между различните етнически и религиозни общности.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  45. 45 Профил на fvi03474382
    fvi03474382
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Като цяло в материали има много верни неща. Авторът не открива топлата вода ,като пише, че основната идея на руснаците е запазване на западната част и обезопасяването на крайбрежието.Те са там за това - да защитават собствените си интереси ,точно както го прави Турция със северна Сирия ,както го правят и американците с "умерената опозиция". Това е и причината ИД да процъфтява - никой не взима сериозни мерки срещу нея. Сирия е обект на интереси от всички големи сили ,които имат ресурса да си го позволят, а декларациите за демократизация са медийни митове и легенди. Има обаче един момент ,който е споменат между другото ,а той ще бъде определящия фактор след края на "горещата"война - кюрдите. И мълчанието на официален Вашингтон по въпроса за толкова мащабно население и реална военна регионална сила на юг като Пешмерга е сигурен показател ,че тук се мъти нещо сериозно ,което се пази в резерв. Обединение на кюрдските територии в Ирак и Сирия покрива основната част от ИД. И истинските операции срещу нея ще почнат тогава ,когато официално се легитимира подкрепата за кюрдско самоопределение. Големият въпрос е ,дали руснаците няма да изпреварят с подкрепата Обама. Защото вече има прецедент.

  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4264 Любопитно

    [quote#11:"spiegel"]На картата чудесно се вижда колко всъщност е територията под контрол на ИД и къде е. Вчерашните бойни действия на Русия, Асад и Хизбула са срещу бунтовниците край Алепо, а не срещу ИД.[/quote]

    Пишеш някакви полуистини. Да, армията на Асад и неговите съюзници атакуваха на няколко фронта през последната една две седмици включително срещу позиции на така наречените "умерени бунтовници" (например района на Хомс), но също така те атакува позиции и победиха в няколко битки терористи от фронта ал-Нусра и техните ислямистки съюзници от Ислямски фронт в провинция Идлиб. Преди няколко дена ти показаха, че голяма част от Идлиб беше под контрола на ТЕРОРИСТИТЕ от фронт ал-Нусра, които са терористи и според Асад, и според Русия, и според ЕС и САЩ дори. Така, че трябва да приемеш факта, че през последните дни и седмици сирийската армия се би и победи доста терористи. Относно Алепо.... да има настъпление на сирийската армия и там, но как ти разбра, че е само срещу "умерените" бунтовници, а не срещу ИД, аз не знам? Шпигел трябва да знаеш, че в Алепо ИД също имат позиции и територии, които владеят. Така, че там атаката е срещу всички.... Асад иска да превземе целия град (или това което е останало от него, защото по-голямата част е руини, нещо като Сталинград през 1942 г.).Между другото мисля, че е грешка да се почва атака там.... вече 3 години се води битка за контрола на този град и никой не успя да се наложи над останалите. Мисля, че и сега сирийската армия няма да успее да превземе целия град. И накрая ИД продължава да увеличава влиянието и позициите си в Сирия. Например вече те контролират и някои предградия на Дамаск.....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    Авторът е на 100 морски мили далече от истината, освен в частта че САЩ предизвикаха траещата вече 4.5 години война, конкретно в Сирия....
    Освен бозата събрана от автора интерес в Сирия имат и шиитите от Иран (80 млн. страна), която току що насапуниса врата на САЩ на темата ядрена енергия, сега следва сапунисването на тема шиитска "дъга" Иран, Ирак, Сирия, Ливан.....
    Босненският
    сценария едва работи днес в Югославия, въобще няма да работи в Близкия изток....

    Така че засега бой по ИДИЛ, АлКайда и "умерената" Ал Кайда......

    Апропо, това показването на стари карти към статията просто обърква четящите....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  48. 48 Профил на flymad
    flymad
    Рейтинг: 322 Весело

    Нека изчакаме офанзивата на сирийската армия, не бива да се говори за някаква си конфедерация!

    Ако след няколко месеца няма ИДИЛ кой ще се сети за подобна пияна идея?

  49. 49 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#11] от "spiegel":

    "Бунтовниците" край Алепо са си откровени дихадисти като и братята им от ИДИЛ.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  50. 50 Профил на flymad
    flymad
    Рейтинг: 322 Весело

    [quote#43:"examiner"]Страшното е осъзнаването, че западние медии се занимават най-безсрамно с промиване на мозъци, повтаряйки непрестанно лъжи като това, че в Сирия има "умерена опозиция". За Щатите вече Ал Кайда и Джебхат ал Нусра са умерена опозиция. [/quote]

    Да, но тази пропаганда е от гьобелсов тип!

  51. 51 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    [quote#12:"zo"]Айде стига глупости! Босна съществува като некакво подобие на една държава само и единствено, благодарение на това, че е чужд протекторат.[/quote]
    Коя част на Босна чий протекторат е?
    Щото тя самата Босна е разделена официално на 2:
    Република Сръбска (протекторат на Сърбия?) и
    Федерация Босна и Херцеговина, която от своя страна е разделена на Хърватски кантони (протекторат на Хърватия?) и мюсюлмански кантони (протекторат на кой?)
    Като пишете небивалици, поне малко от малко четете преди това.
    Виж, че русофилите у нас са готови да ни направят руски протекторат, в това не се съмнявам.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  52. 52 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    Да се намесваш между сунити и шиити, когато се бият за сфери на влияние, значи да ритнеш силно един кошер пчели... Винаги съм се чудил, защо Буш разби Ирак! Това е изкуствена държава, създадена от Великобритания, да се противопостави на Иран. Талибаните в Афганистан също бяха антиирански настроени. Съсъпията им даде на Иран достатъчно сила и мотив да разшири влиянието си. На което пък Израел се противопоставя. Държавите, които трябва да решат как да се устрои бъдеща Сирия са Турция и Израел. Проблема е, че Асад е удобен на Израел и неудобен на Турция. А за нас остава бежанската криза и огромния харчлък около нея. Това са реалностите.

  53. 53 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Всякакви коментари и предложения за Сирия трябва да започват с:

    Тъй като все още не знаем какво е решил началникът в Кремъл, със съответното уважение ще му предложим...."

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4264 Любопитно

    [quote#45:"fvi03474382"] И мълчанието на официален Вашингтон по въпроса за толкова мащабно население и реална военна регионална сила на юг като Пешмерга е сигурен показател ,че тук се мъти нещо сериозно ,което се пази в резерв. Обединение на кюрдските територии в Ирак и Сирия покрива основната част от ИД. И истинските операции срещу нея ще почнат тогава ,когато официално се легитимира подкрепата за кюрдско самоопределение. [/quote]

    Сигурно си чул, че тази седмица САЩ изпрати по въздуха 50 тона оръжие на сирийските кюрди от YPG. Също тази седмица същите сирийски кюрди направиха нова коалиция с няколко "умерени" (дано тези наистина са умерени) сунитски сирийски бунтовнически групировки в Северна Сирия + няколко християнски сирийски милиции. Тази нова коалиция от сирийски сунити и кюрди и християнис се нарича Сирийски демократични сили..... в момента те се подготвят заедно да започнат голяма офанзива срещу бастиона на ИД в Сирия - провинция и град Ракка. Така, че би трябвало да очакваме тези сериозни операции на кюрдите срещу ИД да почнат скоро в Сирия. При всички положения САЩ настояват (а, те в момента имат най-голямо влияние върху YPG те да действат в Ракка заедно със сунитски части и милиции, а не сами. Защото, ако действат сами в Ракка, която си е сунитска провинция (населена предимно със сунити) ИД ще каже, че това е кюрдска агресия, която има за цел включването на тази територия към кюрдските автономни територии. И така ИД ще настрои местните сунити срещу кюрдите и ще ги вкара под свой контрол. В Ирак Пешмерга също е в очакване да започне атака срещу Мосул (бастиона на ИД в Ирак), но те заявиха, че ще направят това само с общото участие на иракската армия, верните милиции на иракското правителство и някакви сунитски иракски милиции. Такива вече има (сунитски иракски милиции) и в момента те се обучават от Пешмерга и иракската армия и е въпрос на време тези сили също да са готови и обучени за голямата битка за освобождаването на Мосул. Но, това няма да стане докато първо не се освободи град Рамади. В момента там тече голяма военна операция на иракската армия и шиитските милиции, които до няколко седмици ще освободят града от изродите терористи от ИД. След това може би ще трябва да се освободи Фалуджа, и след това може би ще дойде редът на Мосул. Та така...

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4264 Любопитно

    До коментар [#45] от "fvi03474382":

    Ето и повече подробности за новосъздадените Сирийски демократични сили...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Democratic_Forces

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4264 Любопитно

    [quote#52:"charlesdegaulle"] Държавите, които трябва да решат как да се устрои бъдеща Сирия са Турция и Израел. Проблема е, че Асад е удобен на Израел и неудобен на Турция. А за нас остава бежанската криза и огромния харчлък около нея. Това са реалностите. [/quote]

    Обикновено съм съгласен с теб, но не и този път. Абсурдно да си мислиш дори, че Асад бил удобен за Израел. Няма такова нещо, нещо повече... точно обратното е, развитието на гражданската война в Сирия показа, че Израел иска и се надява режима на Асад да бъде свален от власт. Израел на няколко пъти вече обстрелва позиции на сирийската армия, свали един два сирийски самолета. И нито веднъж не нападна или бомбардира позиции на ИД, фронт ал-Нусра или на така наречените "умерени" сирийски бунтовници. Нещо още повече Израел лекува тези умерени сирийски бунтовници в свои болници и това го призна дори Биби-то наскоро в едно свое интервю. Така, че Израел е против Асад, а е против защото най-големите съюзници на Асад са най-големите врагове на Израел и това е Хизбула и Иран. Такива са фактите и реалностите.

    П.П.
    А, тези които трябва да решат какво ще бъде бъдещото устройство на Сирия са преди всичко самите сирийци, като влияние в това бъдещо решение и развитие на Сирия ще имат: САЩ, Русия, Турция, СА и разбира се Иран. Всички те по някакъв начин са замесени в конфликта, което значи че имат някакви интереси там.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на ZanzibarHero
    ZanzibarHero
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Много фантасмагория... Авторът знае какво мислят Асад, Путин и всички агенти на кризата съвкупно...

    Може да има по-добро обяснение - САЩ са в криза, а Русия/СССР ги тества... Ако мине - добре, ако ли не? Какво губи?

  58. 58 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    До коментар [#56] от "Иво":

    В смисъл, че за Израел, Асад просто е предсказуем. И дори дума не обелваше, когато Израел бомбандира я Хизбулла, я иранците там, я някое стратегическо ядрено съоръжение...
    Проблема е, дали влиятелните сили там ще позволят да се зонира Сирия, така, че бежанците да се върнат.

  59. 59 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Минаха 5 години кланета, бомби, бежанци, война, някой се сетил да драсне едно "планче"! Мирът се налага със сила!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  60. 60 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Тази статия е пълна глупост по простата причина, че конфедерацията в Босна беше възможна щтото американците яко смлатиха милошевич, русия беше в пълен аут и мизерия и квото Клинтън кажеше, това и се правеше.

  61. 61 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    И по времето на Босна Русия можеше да измете САЩ и НАТО от Европа, но тогава и руските политици и руският народ вярваха, че като дружат със Запада ще постигнат благоденствие. Както скоро каза някакъв техен политолог: За разлика от началото на 90-те сега никой не вярва, че като изпълняваме 10 години заповедите на Вашингтон ще започнем да живеем по-добре от швейцарците.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  62. 62 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    И аз това си помислих още като погледнах картата на бойните действия и етническият състав. Малко по-малко зони, около 3-4 но това е въпрос на преговори.

    Просто ситуацията е патова, намесени са огромни ВЪНШНИ сили и интереси и крайна победа за някоя от тях е невъзможна, поне не и без унищожителни жертви. Явно е, че не могат да се понасят взаимно, по-добре да се разделят и да си тръгва всеки по пътя докато не са успели напълно да унищожат Сирия. А времето ще покаже кой е бил правият.

    Едно съм сигурен, на кюрдите в Сирия трябва да се даде шанс да бъдат независими. Те завоюваха уважението ми със смелата си борба а и не са толкова фанатизирано религиозни. Проблемът е, че Турция ще бъде категорично против, това за нея е опасен прецедент.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  63. 63 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Из разни отвъдокеански ширини унизено взеха да чертаят нови граници из Близкия изток.
    Не е от днес и тук. Със същата интелектуална задълбоченост авторът мааше с линия и молив из Ирак, преди още да се появи странната държава на исляма. После стана по-трудно, но това не е намалило ентусиазма на либералстващия мислител от "Брукингс". Сега се е захванал и със Сирия, пак със същите мотиви и аргументи. Кюрдистан, Шиистан и Сунистан плюс анклав на Асад и алуитите..
    Макра че в Сирия е още по-сложно и преплетено. Там има всякакви секти и вероизповедания, а онова което съвсем вълнува разните либералните мислители, е там където и е Асад, а това не е измисления коридор за газ от Червено море към Турция.

    Ecrasez l’infâme
  64. 64 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#62] от "Fred":
    [quote#62:"Fred"]Едно съм сигурен, на кюрдите в Сирия трябва да се даде шанс да бъдат независими.[/quote]
    Това означава само едно. Война в Турция.


    [quote#62:"Fred"]Проблемът е, че Турция ще бъде категорично против, това за нея е опасен прецедент.[/quote]
    За Турция един Кюрдистан е по-голяма опасност от Царска Русия.

    Ecrasez l’infâme
  65. 65 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    [quote#61:"др. Иванов"] руските политици и руският народ вярваха, че като дружат със Запада ще постигнат благоденствие. [/quote]
    То само с дружене не става.
    Иска се и много много работа.
    Ама... руският народ си е свикнал.
    Свикнали са и руските политици.
    Всекиму своето.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  66. 66 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3265 Неутрално

    [quote#61:"др. Иванов"]... руските политици и руският народ вярваха, че като дружат със Запада ще постигнат благоденствие. [/quote]

    Хахах, Иванов, това е за златния ти фонд.

    И клошарят може да си мисли, че като "дружи" със заможния буржоа, ще заприлича на него, ама ... първо трябва да се изкъпе, да си изреже ноктите и да облече чисти дрехи.

    Между другото, какво стана с телешкото Кобе за 500 долара килото, дето било ЕЖДНЕВНО на трапезата на руския мужик?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  67. 67 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3822 Любопитно

    [quote#61:"др. Иванов"]И по времето на Босна Русия можеше да измете САЩ и НАТО от Европа, но тогава и руските политици и руският народ вярваха, че като дружат със Запада ще постигнат благоденствие. [/quote]
    А от кога в Русия решиха, че като престъпно крадат идеи от американския патентен фонд ще продължават мирно да живеят с окрадените?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  68. 68 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3822 Неутрално

    [quote#64:"Graf"]За Турция един Кюрдистан е по-голяма опасност от Царска Русия.[/quote]
    То и за Русия една независима и самостоятелна Украйна е много голяма опасност, ама това е мнението единствено на Путин и неговата клика.
    Я да попитаме какво мислят по въпроса хората в Съюза на десните сили!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  69. 69 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3822 Любопитно

    [quote#63:"Graf"] Със същата интелектуална задълбоченост авторът мааше с линия и молив из Ирак, преди още да се появи странната държава на исляма. [/quote]
    А ще отречеш ли че в името на собствените си интереси путинова Русия търси разделението на Сирия?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  70. 70 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    [quote#40:"Kaspar"]Не се избиват, защото са на по 200 км. от Австрия и Италия. Но тази държава на практика на функционира и перманентно се намира на ръба на разпада. [/quote]

    Като не работи федерация да се разделят на отделни държави. Другият вариант го виждаме- смърт, насилие и бежанци. Между другото на целият Близък изток предстои такъв вид раздробяване защото такъв тип държави като Сирия са не- жизнеспособни!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2792 Любопитно

    Защо си мислите, че след година- две няма да е същото?

    [quote#60:"maane"]Тази статия е пълна глупост по простата причина, че конфедерацията в Босна беше възможна щтото американците яко смлатиха милошевич, русия беше в пълен аут и мизерия и квото Клинтън кажеше, това и се правеше.
    [/quote]

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на matz
    matz
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#2] от "Free person":

    Сирия си беше много светска преди платените бунтове да разбият държавата. На самия Асад жена му ходи с поли до коленете и грим. Християнското население си живееше спокойно без да се съобразява с бурки и забрадки. Така чеее ...

  73. 73 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    За Сирия не знам кое е полезно, но за западните държави УНИЖЕНИЕТО на Обама е огромна услуга. Западните гласоподаватели не трябва повече да избират патологични пацифисти за държавници като Обама и Меркел.

    подпис
  74. 74 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    [quote#72:"matz"]Сирия си беше много светска преди платените бунтове да разбият държавата.[/quote]
    Там е голяма каша така че е трудно да се каже, че бунтовете са били платени. А и Асад си е диктатор, не съм чувал някой да го отрича.

    Разбираемо защо, в Сирия управляващите са алевитите а те са в тотално малцинство, само около 13%. Явно е, че власт когато си в малцинство се държи със сила, която доста логично ще премине и в терор. Такава ситуация е нестабилна и рано или късно води до гражданска война.

    Затова написах, че не виждам друг изход освен федерализация. Ако властта я вземе мнозинството /сунитите/ те гарантирано ще започнат да си отмъщават за насилието на което са били подложени и то с доста по-жестоки зверства от тези на Асад.

    Затова единственото решение е федерализация съпроводена с масови преселвания за да се постигне хомогенност в отделните територии. Въпросът е кога ще им узреят главите за това а и баланса на великите сили. Защото като капак и те имат интереси и се месят. Но и да не се месеха вече го казах, тези вече не могат да живеят заедно, връщане назад няма защото никой няма да забрави и прости гражданската война и жертвите и.

    http://www.lubamanolova.info/images/stories/syria-.jpg

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  75. 75 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 491 Неутрално

    [quote#7:"Bulgarische Motoren Werke"]Решението е разделяне на Сирия на три части: Алевити/шиити - сунити- кюрди. После връщане на всички бежанци от Европа в съответстващата на религията им част. [/quote]

    Всъщност, забравя се, че в Сирия освен сунити, алауити и кюрди има също друзи, както и над 10% християни, концентрирани в района между Дамаск и Алепо. Та прав е О'Хенлън за разделянето на 5 части.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  76. 76 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Аман от анализатори търсещи под вола теле т.е. някакво въображаемо съвпадение на интереси между Русия и САЩ и постигане на компромис в региона. Путин доказа че е психопат - реваншист готов на всякакви злодейства и разпалване на конфликти за да съхрани властта на кагебистката шайка в Русия. Веднъж утвърдил режима на Асад той ще продължи с нови изпълнения за дестабилизация на Европа и влиянието на САЩ. Още древните са казали че мирът е дело на правдата, няма как крепен на щиковете на Русия и Иран режим на Асад да бъде източник на мир. Няма как овълчен и самозабравил се диктатор като Путин да спре с агресията си от само себе си. САЩ и Западът трябва да изработят ясна и категорична стратегия за озаптяване на Русия докато последният не е извършил още золуми.

  77. 77 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    [quote#76:"antonio_vivaldi"]САЩ и Западът трябва да[/quote]
    .... да си налягат парцалките и повече да не предизвикват никому ненунжни "инициативи" от типа Афганистан 2001, Ирак 2003 и върхът на политическата глупост Арабска пролет 2011, щото убитите са стотици хиляди а бежанците стигнаха Петсамо и къщата на Дядо Коледа в Лапландия!!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  78. 78 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 531 Неутрално

    2011 - Сирия и Либия съществуват като нормални държави с работещи институции и разбирателство между хора от различни религии и етноси, всичко това при условия на икономически растеж. 4 години по-късно след намесата на НАТО вече няма държава, няма институции, няма разбирателство. Хората там ли са се променили за толкова кратък период или...не знам. Едно е сигурно - НАТО само разпалва конфликтни зони в опит да затегне обръча около Русия, проблема е, че ще унищожи много държави по пътя си към Русия и като гледам нищо няма да ги спре. Жалко е, че сме част от такъв съюз...едва ли щяхме да се радваме ние-българите НАТО да дойде в България, да направи обрат, да въоръжи опозиция, да остави страната разнебитена и след това..да си заминат. Това си е жлако направо.

  79. 79 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    [quote#73:"Иван К"] Западните гласоподаватели не трябва повече да избират патологични пацифисти за държавници като Обама и Меркел.[/quote]По-добре пацифисти, ... отколкото разгром.
    Западняците не са готови да умират днес за империите си - в момента толкова може Запада

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  80. 80 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    [quote#76:"antonio_vivaldi"]Няма как овълчен и самозабравил се диктатор като Путин да спре с агресията си от само себе си. [/quote]Путин и Русия са само върхът на айсберга = Светът като цяло спря агресията на Запада.
    Казаха ви го още при инвазията в Ирак, ако помните ... : " САЩ ще бъдат спрени, ако не в пясъците край Багдад, то някъде другаде ..."

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  81. 81 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#0:" "]По всеки повод Путин обвинява американската наивност за факта, че тази война продължава повече от четири и половина трагични години.[/quote] Прав е, американската неспособност да постигне нещо градивно в региони, където е "помогнала" на "демократичната опозиция" да свали от власт "диктатор" или "законната власт в държавата", е явна, хронична, водеща до граждански войни, отвързваща ръцете на престъпността, събуждаща терора (грабежи, убийства, насилие), лишаваща от държавност потърпевшите народи (Афганистан, Либия, Ирак...), водеща до дългогодишни конфликти, генерираща преселение на населението до съседни земи и континенти със стабилна икономика и държавност... Така, че Путин е прав и действията му в Сирия са разбираеми. На американците им дадохме 15 г да успеят в Ирак, те направиха страната по-опасна отколкото беше при Садам... Подкрепям Путин.

    "Кълняхме се в стабилността на финансовата система, а това се оказа похлупак на развалена манджа". Владислав Горанов
  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1084 Весело

    [quote#37:"Norman Granz"] Кажи нещо и за ролята на США...? [/quote]
    ...E ...Нормане ''Грант'' ...Тя-''ролята на США'' ,САМО на тебе не е известна ....На всички други Е ....Що така,а?

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  84. 84 Профил на fat_jim
    fat_jim
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Конфердерация... между кого?
    Между привържениците на законната власт, ИД и Ал-Кайда?
    Sorry, ама историята я пишат победителите.
    А в случая, нито ИД, нито Ал-Кайда са в положение, позволяващо им да поставят условия. Нито който и да било техен спонсор от САЩ, ЕС или Саудитска Арабия.
    Законната власт в Сирия обаче е.

  85. 85 Профил на «Eхo»
    «Eхo»
    Рейтинг: 470 Весело

    Само погледнете кога бе публикувано това предложение

    Правещата класа в Америка не одобри този план

    Спамаджиийки, русобоски, не ви ли е срам, че не знаете елементарни факти, а коментирате изцяло непознати за вас теми?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK