Кюфтаци, шестаци, простаци - речта в първо лице единствено и неповторимо число

Премиерът Бойко Борисов на откриването на спортен комплекс в столичния квартал "Зона Б 5" през август

© Велко Ангелов

Премиерът Бойко Борисов на откриването на спортен комплекс в столичния квартал "Зона Б 5" през август



"Дневник" препечатва текста от "Фейсбук". Заглавието е на редакцията


Слушам за поршетата и сланината, по-рано - за кюфтаците и шестаците, преди това за българите като овчарски кучета и спукването от бой на изборите, а още по-по-рано, а още по-преди това…
Ужас!


Вибрирам от "къса ми нервите" до "сърцето ми се къса" при такова говорене, то просто не е истина. Не е, ама е... И най-тъжното и горчивото е, че по този начин говори първото лице в изпълнителната власт на моето Отечество!




Но нека... Нека говори - така поне утре, като се питаме защо и как от 28-о място сред 28 страни-членки на ЕС сме се оказали 38-и от 38 страни-членки в ЕС, някой колекционер на подобни изказвания, събрал ги в един обемист том, ще ни ги покаже като криво огледало –


за да видим в това криво огледало виновника за дереджето си:
това сме Ние


всички тези, които са, които сме причината за подобно следствие - първото лице в изпълнителната власт да говори по този начин в първо лице единствено и неповторимо число…


Ние сме Причината за това Следствие. А това Следствие е Причината, на която ние сме Следствие и й търпим последствията, които тя ни причинява.


Ноам Чомски, световно известният автор на алтернативни на официалните политически и геополитически мнения в САЩ, освен редица други изключително важни неща в лингвистиката, изследва и влиянието на езика върху съзнанието – индивидуално и обществено. Той показва и доказва, че не само каквито сме ние, такъв ни е езикът, но и по силата на обратната връзка - какъвто ни е езикът, такива сме ние.


Ето защо властта, която говори така, както си говори народът, за да я разбирал той по-добре –


кюфтаци, шестаци, простаци


българите са като кучетата; постоянно ги мачкам на избори, банда некадърници и проч. работи от типа на споменатите поршета и сланината, всъщност извършва ценностно ПРЕСТЪПЛЕНИЕ срещу съзнанието на обществото и неговата култура.


Защото когато властта говори по този начин, тя нормативизира и оценностява това говорене, т.е. превръща това говорене в норма и му придава определена социална ценност, всъщност "ценност". И го превръща в рамката, в която обществото разсъждава, оценява, разговаря за и обговаря насъщните си проблеми.


Властта с неграмотното, диалектно, простеещо и доста често просташко говорене сваля летвата ниско, скъсява непростимо хоризонта на народа, затваря го в своите изразни средства като


в железни скобки


и народът започва да обитава само това изпростяло и свито умствено и "ценностно" пространство, в което с говоренето си го е затворила властта. Общественото съзнание става такова, на какъвто език властта проблематизира насъщността на обществото. Изразяването, т.е. говоренето на обществото се вмества в изразяването, т.е. говоренето на властта. Сработва обратната връзка – какъвто е езикът ни, такива сме ние.


Не е фатално, че има чалга, всеки може да си тананика нещо от чалгата. Фаталното е, когато нивото на мислене и изразяване се чалгизира, когато общественото съзнание се чалгизира,


когато езикът и мисленето ни станат чалга


когато таванът на знания и потребности се изродят в чалга.


Ако властта продължи да говори простеещо и понякога просташки, а все по-често опростачено, това изпростява обществото, поощрява в него простащината и плоди все повече сред него опростачени хора.


Затова трябва да се помни винаги неизбежното наличие на обратната връзка:
Каквито сме ние, такъв ни е езикът, но и какъвто ни е езикът, такива сме ние.


И още по-страшната обратна връзка неизбежно е в сила:
Каквото е обществото, такъв е езикът на властта, но и какъвто е езикът на властта, такова е обществото.


Затова вече става неуправляем рискът срамът ОТ и позорът НА езика на властта да се превърнат за една част от нас в позор НА и срам ОТ обществото…


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (200)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 588 Неутрално

    В горната снимка има доста сланина и кюфтаци, по-малко поршета и шестаци.

    Внушението не е само вербално, но и визуално.

  2. 2 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3036 Неутрално

    В Библията пише: „В началото бе словото“ .Замислете се! Така е!

  3. 3 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    Всичко това е вярно, за съжаление...

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3036 Любопитно

    До коментар [#1] от "regular_observer":

    Е как да няма шестаци?/ става дума за шесто у-ние на ДС/

  6. 6 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1358 Весело

    If you can talk with crowds and keep your virtue,
    Or walk with Kings—nor lose the common touch, ''

    Rudyard Kipling

    Много сложна наука е това. Ето защо, ние. т.нaр. Ентелектуалци, колкото сме останали в Червената книга, трябва да напуснем кулите си от слонова кост и бавно и полека, да започнем да дърпаме "матряла" към нашето ниво, а не ние да слизаме на неговото.

    А иначе, ПиАрите пак изпуснаха Боко от веригата и той пак се развихри неподготвен.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  7. 7 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Бойко обижда целият народ. Не всички имат поршета повечето хора са със скромни коли. Бойко да излезе сред народа и да види това, което невижда. Бойко се подигравка с народа,като Мария Антоанета.

  8. 8 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Е, къде е новината??Радвай се народе.. това ти е нивото.. Щом сам мъдро си избрал такива да те управляват, значи си няколко класи и акъл дори надолу..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]първо лице единствено и неповторимо число[/quote]

    +++++++++++

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  11. 11 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#4] от "jackdaniels":

    ами дай да анализираме защо са хиляди тогава

  12. Съгласен съм с Николай Слатински. Езоповият език на Бойко Борисов не се разбира от всички.

  13. 13 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    Към сланината може да се прибави и филята с мас

  14. 14 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 648 Неутрално

    С горното съм напълно съгласна, но въпроса е до кога ще се неглижира този тип говорене и поведение и най-после -няма ,ли да вдигнем по-високо летвата при избора ни на управляващи,защото вече става обидно за самите нас .
    45 +26 години посредственост-СТИГАТ 21-ви век сме!

  15. 15 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Злото започва да пуска корени първо със злия език, аналогията тази реплика от филма Взвод може да приложим за простотията, която се впива и увива като бръшлян около дърво, бавно методично и невъзвратимо в обществото ни.

  16. 16 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Понеже Бойко си пада и малко скромен, към цветущите изрази употребявани, писмено е и "голям праз

  17. 17 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Нивото на българските ХОРА не е това, което е на ОПравляващите, но за тях е по-лесно да се правят на Едиоти. Лошо ли мислят за нас по света? След като представянето ни е такова...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  18. До коментар [#7] от "eminem9876":

    Кажи баце честно... верно ли си мислиш, че Мария-Антоанета е казала онази глупост с пастите?

  19. 19 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    ТАЗИ статия е изключително верна по съдържание и разбиране на анормалното в управлението на страната.
    ТО е наше ежедневие, нещо като мръсна дреха наметната върху плещите на българската нация за да прикрие едно още по-мръсно физически и душевно национално тяло, дълбоко замърсено от един комуно, пост и нео анормален социален живот, структурно определен още преди 70 години.

  20. До коментар [#17] от "ЗаНи3А":

    Ха, ха. Ако Стамболийски беше жив... веднага би написал една 6-ца на Бойко в бележника.

  21. 21 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#12] от "Wornoxmaniak Обзет от храброст":

    Не, изразният начин на говорене и езикът му се разбира от всички, но тръпки и ортикарии, причинени от една воня на възкисело, се разнасят винаги и привсяко отваряне на дума за каквото и да било!

  22. 22 Профил на Жу суи Лютви
    Жу суи Лютви
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Всичко е вярно,
    но е и вярно това, че подобен изказ и поведение са в основата на успеха.
    Харесват се от "широките обществени маси". А, това е по-важно, отколкото да го хареса примерно Николай Слатински.
    Живеем във времена, в които е важна опаковката, не съдържанието.
    На вас може да не ви се нрави просташкото, но PR-експертите му подсказват, че стратегията е правилна и го насърчават да продължава по същия начин.

  23. 23 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 674 Любопитно

    [quote#14:"matera"]до кога ще се неглижира този тип говорене и поведение и най-после -няма ,ли да вдигнем по-високо летвата при избора ни на [/quote]................................................
    .......................Местан??? Станишев??? може и Орешарски да върнем с неговия елегантен изказ и ИЗЛАЗ от задните изходи.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  24. До коментар [#19] от "convince":

    Комуне, разбираш ли си какво си написал?

  25. 25 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Аз ,пък си спомням изказа на Филип Димитров и изпитваното удоволствие от това ,но какво стана - 4-5 СДС-ета и край на единното дясно.Сега си запушвам ушите като видя ,че Волен ще говори ,но уви народа си иска такова говорене .

  26. 26 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#20] от "Wornoxmaniak Обзет от храброст":

    Стамболийски, - да, но Стамболов - никога, та затова и двамата споменати "загиват геройски" от българска ръка на неограмотени.

  27. 27 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#24] от "Wornoxmaniak Обзет от храброст":

    Хубавото е ти да ме разбереш, но надежда никаква няма!

  28. 28 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 503 Неутрално

    [quote#14:"matera"]до кога ще се неглижира този тип говорене и поведение и най-после -няма ,ли да вдигнем по-високо летвата при избора ни на управляващи[/quote]
    Как да вдигнем летвата, като няма кого да избереш? Изборът е между ББ и Станишев. Избираме по-малко лошото, защото няма добро. А за да има добро, някой трябва да го създаде. А това става с влизане в политиката - създаване на партия. Няма друг начин. Зависи от нас, но истината е че ни мързи. Всички напъни на будната част от обществото приключват на ниво Фейсбук група. Да, ама Фейсбук група не влиза в парламента и не променя закони.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. До коментар [#27] от "convince":

    А ти си се разбери първо тебе си, пък мен кучетата ме яли.

  31. 31 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    КОЯТО и държавна призната за такава структура неможе да се придвижи в развитието си напред, ако се ръководи по начин толериращ неадекватно управленско поведение, било то и само като изказ на нарочен популизъм, като търсен подход.

  32. 32 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 848 Весело

    [quote#12:"Wornoxmaniak Обзет от храброст"]Езоповият език на Бойко Борисов не се разбира от всички.[/quote]
    Не е нужно да се разбира от всички, достатъчно е да се разбира от драгия електорат, който ходи на избори.... (щото има итакъв дето не ходи)!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  33. 33 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Любопитно



    А какъв да е езикът:
    СерГейски, Орешарски или а'ла Местански ??!!

    Не - благодаря !!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  34. До коментар [#26] от "convince":


    [quote#26:"convince"]Стамболийски, - да, но Стамболов - никога, та затова и двамата споменати "загиват геройски" от българска ръка на неограмотени.[/quote]


    Къде е Цецка Цачева, къде е Захари Стоянов? Обаче Джендо би и се възхитил и целунал ръка.

  35. 35 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#30] от "Wornoxmaniak Обзет от храброст":

    Кучетата вече са по програма за кастрация и регулиране на възможности за популация, затова системния облик на възпитание, образование, морал и християнски ценности са оставени някъде в страни от "пътя" в трънаците на крайпътната канавка!

  36. 36 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Весело


    Онези 630.000 избиратели

    гласували ЗА "Сидеров Президент"

    от какъв език разбират ....
    и въобще какво разбират ... ??!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  37. До коментар [#32] от "boby1945":

    Ти па що си мислиш, че он не може така или онака? Я да тръгнат, па да видиш как ще се извърне...

    Да ти копна ли нещо от заседание на министерси съвет да видиш кък се говори по културно му. Като Слатински.

    Да напомням ли оня Лавров как още го боли сърцето?

  38. 38 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 840 Неутрално

    [quote#13:"elevation04"]Към сланината може да се прибави и филята с мас
    [/quote]
    А към тях без съмнение върви задължително Мерцедес.
    Това е като скачени съдове.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  39. 39 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Весело

    Кюфтаци, шестаци, мераци... и една "синя брошка на ревера на Първанов", иженарицаема Николай Слатински. Айде, молим ви сА

    Доброто е заразно
  40. 40 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Актуален текст на Слатински. Верен. Но защо такива текстове се появяват във "Фейсбук" или блогове? Такива текстове се нуждаят от вербалност, от постоянно присъствие в медии с национална аудитория - БНР и БНТ, БТВ, НТВ, за да имат ефект, от изговаряне на нелицеприятни истини лице в лице с цялата медийна аудитория. А така, Слатински писал, казал, а главният герой на писанията отново и отново по всички ни насрал.

  41. 41 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Тъпо е министър председателят да ти говори все едно зад него е цялата държава, а всъщност ние сме държавата.

  42. 42 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Г-н Слатински, какво днес е по-различно в сравнение с примерно 1995 година? Наистина трябва да се признае на БКП-ДС школата, че имаха и още имат много успешна стратегия за въздействие и манипулиране на общественото съзнание. От създаването на спомагащата за това чалга-индустрия, индуцираното и контролирано обедняване на българския народ. Комбинацията от двете беше достатъчна предпоставка за перманентното и продължаващо опростачване и оскотяване на една нация. Всъщност целта беше да се достигне сегашното положение. Та какво критикувате вие всъщност? Задачата е изпълнена успешно.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  43. 43 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Отдавна е ясно, че Слатински не харесва Бойко. И много пъти го е казвал. Но да беше казал кого харесва, да махнем Бойко, да сложим него. Преди ГЕРБ се изредиха други правителства, оглавявани от различни личности с различни ценности-благородници със синя кръв, с високи образования и пр. достойнства по ценз, произход и възпитание. Е, и ? Тагава чалга и сега чалга, даже сега по-малко. Споделял съм и преди, лъха на дребнавост, пък и тоя фейсбук...

  44. 44 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Добре звучащи или по-скоро добре изглеждащи разсъждения. За съжаление такива псевдо-Ентелектуални изцепки не дават отговор на нищо. По-лошо, дори не задават въпроси!
    Да констатираш нещо все още не значи, че си го анализирал. Камо ли, че си го разбрал. Ерго, не можеш да вадиш изводи, още по-малко такива високопарни и чистофайнически!
    Да, вярно е че езика на лицето Бойко Борисов е доста цветист и не винаги лицеприятен. Но той поне казва нещата такива каквито са! Да газиш кал и да вириш нос като се правиш, че не я виждаш едва ли е много умно поведение.

    шуменско пиво
  45. 45 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 434 Неутрално

    И само една питанка към автора (ако случайно го прочете) и към многобройните слагачи на плюсове по-горе: А какъв беше езика на лицето СерГей СтаниШеф и кохортите плямпала като него?
    За "Високия Наратив" и Пудела под бялата маса няма смисъл даже да питам!

    шуменско пиво
  46. 46 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    .............Властта с неграмотното, диалектно, простеещо и доста често просташко говорене сваля летвата ниско, скъсява непростимо хоризонта на народа............

    То не че не е така, но неизбежно възниква въпроса, който не виждам някой да си задава.
    Той е по-рано, по време на мазното и "правилно" говорене на агент гоце и половин украинското недоразумение сергейче по-добре ли беше?
    Добре ли се чувствахте, когато
    агент/п/резидент Гоце нагло излъга цялата нация, че не е убивал архара?
    И не ми пука за някакъв козел всъщност, тях ги отглежда за лов оня диктатор в бившата сесесерска реСпублика.
    Та излъга Гоце. Излъга без да знае, че руските сайтове са пълни с негови снимки и на убитият архар.
    Мошеник имахме за п/резидент.
    Некадърник имахме за мин.пр-л.
    Добре ли се чувствахте?
    И после, когато на комуноидите им рязнаха заради кражби всички еврофондове хубаво ли беше?

    А когато крадци станаха министри, макар и за две години, докато самите комуноиди ги изгониха?
    р.овчия и р.пет..."пикаещ в шадравани" имам предвид.
    Бяхме Абсурдистан, а сега не сме такова недоразумение.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  47. 47 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ами напълно подкрепям възмущението на автора, макар да не ни казва нищо ново. Лошото е, че хората свикнаха с този език и пак си избират Бойко (все се питам как това се случва, понеже никой от моите познати не му е фен, но все печели). С други думи : "Народът си заслужава управниците".
    Обаче какво се чудим, чалга от всякъде (в общия смисъл)- тече от Тв, на улицата и пр.. летвата отдавна е спусната много ниско.
    Не е лошо на избори да се замисляме наистина кого избираме - и според делата и според думите му, понеже не само ще ни представлява, но и ще ни управлява.
    Сещам за г-н местан (преди него и доган), който владее реториката в съвършенство и винаги се ядосвам на пресконференциите, че говори по- добре от повечето политици.
    Сещам се и за примери на перфектна реторика, но пък чиста проба пустословие.
    Затова и по делата и по това кой кой е.

  48. 48 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 660 Разстроено

    За пореден път се убеждавам, че липсват лидери на тоз народ. Лидери повече като възрожденски будители. Такива, които да го дърпат напред, които да бъдат сочени като пример, като идеал за подражание и увличане на всеки един.

    Това, което имамаме е обратното. Поддържането на народа неук, простак и оскотял от политическата класа се връща като бумеранг, защото въпросния народ почва да избира такива като него.

    @)----,--'--
  49. 49 Профил на xpucmoax
    xpucmoax
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Не подценявайте бат Бойка! Не е толкова елемевтарен, колкото се прави.

    По-добре кюфтаци и ракия, отколкото перфидно ль-ъкане.

  50. 50 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Страхотно написано! Поздравления!

  51. 51 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    По- добре късно, отколкото никога.
    По- добре на хората в устата, отколкото в краката.
    По- добре врабче в ръката, отколкото сокол в небето.
    По- добре партийна книжка в чекмеджето, отколкото партийна секретарка в леглото/ собствен принос към народната мъдрост!/.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  52. 51 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#42] от "Аби":

    Различно е.
    Властта на ДС е в пъти по-малка.
    В пъти по-малко може да влияе на процесите в България.
    Оттървахме се от руско-съветско робство, а това никак не е малко.
    Кражбите в държавата ги има, но са в пъти по-малки.
    Некадърните комуноиди са изритани от властта.
    Медиите реанимират политически трупове, като им дават трибуна. Сбъркани псевдо политици като Поразяващата уста (румен гечев)...примерно, но политическата система ги изхвърли зад борда с наша помощ.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#47:"danid"]все се питам как това се случва, понеже никой от моите познати не му е фен, но все печели[/quote]

    Не се чуди, Алеко Константинов още навремето го е описал с „Бай Ганьо прави избори“.

    @)----,--'--
  55. 55 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 453 Любопитно

    До коментар [#4] от "jackdaniels":

    Ако поне малко вникнеш в казаното ще разбереш и тежката присъда за българското общество. И когато проблем като този се неглижира, както го правиш и ти, решението изведнъж прескача поколението и се превръща в язва на държавата. А тя е ХРОНИЧНА.

  56. До коментар [#43] от "man_un":

    “Ирак. Така съветвах президента”.

    Николай Слатински, секретар по националната сигурност през 5-те години на първия мандат на Гоце (2002 – 2006 год.).

  57. 57 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Толкова може, аз стигам вече до този извод. Щом нарече службите си, в тези сложни времена, банда некадърници какво още има да добавим. Ама тъй да се каже, всеки народ си заслужава управниците. Електорални нагласи.

  58. 58 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#47] от "danid":


    [quote#47:"danid"]а г-н местан (преди него и доган), който владее реториката в съвършенство[/quote]
    Пиши го с истинското му име, че така ще излезе, че е мюсюлманин.
    Павел е.
    Тези боклуци имат една религия и тя е Държавна Сигурност. Те и братчедите им от бсп и атака.
    Освен това тоя е известен като агент Павел. Такова име си е избрал, нека с това име го наричаме навсякъде.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  59. 59 Профил на Венцеслав Йонков
    Венцеслав Йонков
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Културния граовец Слатински, спецът по простащината написа есе.

  60. До коментар [#50] от "mitkokitkata":


    [quote#50:"mitkokitkata"]Страхотно написано! Поздравления![/quote]

    Благодаря ти!

  61. 61 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    Разбира се, че е прав Слатински!

    Това се потвърждава и от нивото и "аргументите" на "опониращите му" в коментарите изцяло в стила:
    "Ти па /другите/ да не са мно'о убави!"

  62. 62 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    Мислещата, работещата и смелата част от българите отдавна се пръсна по белия свят...!
    Останалата част, си иска бате Бойко, както свинята си иска кочинката...! Парадокса, че ДС, която командва бате Бойко, още на времето е преценила, че става за пожарникар... Колкото и да се напъваме и да искаме, цялостното ни развитие, като държава се определя от най-слабото звено в управлението! Останалите се равняваме по него! На времето, нямаше как, да прескочим правешкия цървул, сега няма как да заобиколим селянина от Банкя!
    Българите искат да живеят лошо и последователно си гласуват, точно за това!

    Бивш tww09306483.
  63. 63 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#55] от "lager":


    [quote#55:"lager"] ще разбереш и тежката присъда за българското общество.[/quote]
    Няма такава.
    Обществото българско имаше диагноза, болно си беше, но вече е излекувано.

    Решаваш дали едно управление е добро или пък лошо само като сравняваш с предишни.
    Да, топката е ниска. Такава я оставиха комуноидите, но колкото толкова.
    Та сравняваш некадърните комундрели какво са направили с тия и получаваш отговора.
    Проста математика е.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  64. 64 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 434 Любопитно

    До коментар [#51] от "mr.fool for your lovin`":..."По- добре партийна книжка в чекмеджето, отколкото партийна секретарка в леглото"...
    ...
    Това за книжката го разбирам. Ама не разбрах какво имаш против секретарката?
    Освен ако е стара, дебела и грозна, естествено!
    От такава и аз бих избягал!

    шуменско пиво
  65. 65 Профил на Жу суи Лютви
    Жу суи Лютви
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Изглежда е някакъв странен наш национален синдром.
    Бабаитлъка на мутрите всъщност се харесва на жертвите.
    Всички скришом негодуват и публично критикуват, но излиза, че тайно искат да ги копират.
    Мутрите са същинските идоли на новото поколение. Такива като Ники Слатински никой не бръсне за сл...

  66. 66 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#62:"tww09306483"]Мислещата, работещата и смелата част от българите отдавна се пръсна по белия свят...!
    Останалата част, си иска бате Бойко, както свинята си иска кочинката...! [/quote]
    Статистика ли искаш за гласовете от чужбина?Аа не,сам ще си я намериш.

  67. 67 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#53] от "ret":


    [quote#53:"ret"]Не че нещо,ама тоя клоун що не пише за Гоце,на когото лиза 10г?[/quote]
    Ти си отговорил защо.
    Щото е клоун.
    Секнала му далаверата и се опитва да яхне някаква вълна на недоволство, но е хванал явно въ̀лната на...нещото.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  68. 68 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Слатински, свалям Ви шапка за този текст!

  69. 69 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#64:"шуменско пиво"]Освен ако е стара, дебела и грозна, естествено!
    От такава и аз бих избягал! [/quote]

    Ми то млада партийна секретарка днес трудно би намерил.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  70. 70 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Разстроено

    Кюфтаците, шестаците и простаците водят да батаците в които сме затънали и до това, че Премиер казва: "българите са като кучетата; постоянно ги мачкам на избори", и те пакме избират!

  71. 71 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#43] от "man_un
    ++++++++
    Ко речи Слатински и на чий гроб плаче, свръхинтелигентът?
    Пръска из Фейса озаренията си.

    Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
  72. 72 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#62] от "tww09306483":


    [quote#62:"tww09306483"]Мислещата, работещата и смелата част от българите отдавна се пръсна по белия свят[/quote]
    Само да попитам, понеже съм си в България и на работа в чужбина не съм излизал.

    Аз според теб не мога да мисля, мързелив съм и страхлив, така ли?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  73. 73 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    всъщност извършва ценностно ПРЕСТЪПЛЕНИЕ срещу съзнанието на обществото и неговата култура.
    ..............
    Престъплениео върху българската Душа го извърши БКП и ДС в началото на 90 -те години, когато организира неорганизираната престъпност под формата на борчески групировки.
    Няма друга държава от бившия СИВ, в която беше достатъчно да покажеше стикер от "вис", "сик" и др подобни, за да цъществуваш. Тази травма в съзнанието изтласка 2 млн души зад граница и продължава да витае в главите на хората.
    Симбиозата между власт и престъпност прекратиха и мераците на жените да раждат в тази държава. Благодарим ти Партийо, ай чупката ве скелети.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  74. 74 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 674 Неутрално

    [quote#51:"Росен (Путлер капут)"]
    Властта на ДС е в пъти по-малка.
    В пъти по-малко може да влияе на процесите в България.
    Оттървахме се от руско-съветско робство, а това никак не е малко. [/quote]
    Да Росене, различно е и малко по-добро в посоката която си го описал. Аз затова по-скоро (не винаги), се забавлявам с лексикалните и смислови изцепки на Борисов. Защото той има една черта на характера, която си е като нешлифован диамант. Брутално откровен и директен, не е способен да лъже. Защото би му проличало. И в тази посока на анлиз, той наистина е бил прав да каже за себе си..."аз съм прост". Което, разбира се и досега, умишлено или не се котира по съвсем различен, неверен начин.
    Но според мен, това което се завихри още от КТБ аферата, та досега и свързано със съдебната система е дело на старите изпитани комунистически служби.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  75. 75 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Весело

    До коментар [#69] от "mr.fool for your lovin`":


    [quote#69:"mr.fool for your lovin`"] то млада партийна секретарка днес трудно би намерил[/quote]
    Всъщност е обратното.
    Трудно можеш днес да видиш дебела и грозна секретарка.
    Влез в няколко офиса и ще се увериш в правотата нИ.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  76. 76 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#64:"шуменско пиво"] Ама не разбрах какво имаш против секретарката? [/quote]

    Ами обременена е.Много плямпа,и все за партията.Трябва строително тиксо,иначе не ти става хич.

  77. 77 Профил на Жу суи Лютви
    Жу суи Лютви
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Нямам претенция да познавам добре цялата световна история,
    но не се сещам за друг народ и друга държава, която да е възкачила на престола свинар и да счита това като повод за гордост.
    Нищо против личността на Ивайло, за нас е герой.
    За по-напредналите културно по това време държави това е било повод за присмех и в употреба вместо Ивайло се е въртяло "Бърдоква"

  78. 78 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 674 Весело

    [quote#73:"СДС"] в тази държава. Благодарим ти Партийо, ай чупката ве скелети.[/quote]
    Хахахах...това беше добро! Присъединявам се.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  79. 79 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 453 Любопитно

    До коментар [#63] от "Росен (Путлер капут)":

    Ето ти математика:

    Родени деца чрез финансирания от държавата фонд "Инвитро" за първите шест месеца на 2015 - 450
    Пари отпуснати за фонд "Инвитро" - 12 млн. лв.
    Отказано увеличение за фонд "Инвитро" за 2016 - допълнителни 12 млн. лв.
    Бюджета на МВР заложените разходи - 1.1 млрд. лв.

    Друго няма да коментирам!
    Линк: http://www.dnevnik.bg/biznes/2015/12/02/2661414_deputatite_ne_odobriha_poveche_pari_za_ban_i_za_fond/

  80. 80 Профил на Dimitar Pehlivanov
    Dimitar Pehlivanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    не е проблем един политик да говори понякога и "простонародно" - добрият политик трябва хем да те държи на разстояние, хем да имаш усещането, че можеш да пиеш с него две ракии - при Борисов просто второто е малко в повече... но той е еманация на народа - най-култовото му е "аз съм прост и вие сте прости и затова се разбираме!"
    но винаги ми е било странно защо Т. Живков със същия стил предизвиква умиление и носталгия, а Б.Б. - само подигравки?

  81. 81 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#72] от "Росен (Путлер капут)":

    Предполагам, сте донякъде и като мене самия... Мислещ, работлив, ама не толкова смел, че да събереш куфарите и да теглиш една на милиционерите...

    Бивш tww09306483.
  82. 82 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#74] от "Аби":

    Разбира се, че ДС е жива и пречи.
    Ще мине още време до физическото изчезване и на последният агент.
    Типичен пример е цацаров.
    Избран уж, дори не уж от ГЕРБ, но оказал се скрита лимонка (клетка), също като тия на Ал кайда и ИД.
    Активираха го почти веднага след избирането му и за малко да оцелят със свое правителство за пореден път.
    Тоя номер на ДС мина през 2001-ва. Крадливият от Мадрид.
    Никой не очакваше, че комуноидите ДС/дпс ще се върнат на власт. Мислехме, че са бита карта.
    Но не би.
    Така или иначе успяхме да свалим последното червено ДС правителство на олигархски, но загубихме ОЩЕ една ценна година.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  83. 83 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#75:"Росен (Путлер капут)"]Трудно можеш днес да видиш дебела и грозна секретарка.[/quote]

    Ма ний за партийна говорим.
    Класическа партийна геносин.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  84. 84 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#68:"bodensee"]Слатински, свалям Ви шапка за този текст! [/quote]

    Представих си те със свален каскет.Прощавай!

  85. 85 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#58:"Росен (Путлер капут)"]Пиши го с истинското му име, че така ще излезе, че е мюсюлманин.
    Павел е. [/quote]
    Все ми едно- павел или местан, все с малка буква ще го пиша.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 87 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#81] от "tww09306483":


    [quote#81:"tww09306483"]Предполагам, сте донякъде и като мене самия... Мислещ, работлив, ама не толкова смел, че да събереш куфарите и да теглиш една на милиционерите... [/quote]

    За съжаление не е до смелост или страхливост.
    Де да бях страхлив, би било устройващо към този момент положение.
    По лошо е.

    Аз сгреших.
    Сгреших, защото си въобразих, че бизнеса ще върви докато съм жив.
    Лесно е било да сбъркам. Гледах колко съм силен спрямо конкуренцията си е НЕ видях проблеми да имам с това.
    И нямам.
    Грешката ми беше, че като остана Последният мохикан ПАК ще остана гладен, защото няма "индианци" вече.
    Това не можах да предвидя, но не мисля, че някой би могъл да предвиди такова нещо.
    Нормалният бизнесмен независимо от калибъра си гледа къде се намира спрямо конкуренцията си.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  88. 88 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#85] от "danid":


    [quote#85:"danid"]Все ми едно- павел или местан, все с малка буква ще го пиша. [/quote]
    Не е така.
    Ако не пишеш "Павел" без да го желаеш обиждаш турците.

    Ако е българско име няма проблем. Знаем си кирливите ризи, но когато е турско автоматично почваме да мислим в категорията малцинство-Турция.
    А е грешка. ДС, както казах няма друга религия и вяра освен в самата себе си. Тоест няма българи, турци, арменци и т.н.

    Затова Павел за тоя.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  89. 89 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Аз съм много интелигентен, работлив и смел и мога да говоря по- засукано и от Станишев/ когато се налага /, ма не мисля да си зарязвам държавата, приятелите и родителите.

    Туй клише- който е останал е тъп и мързелив- е за оправдание на някои хора, май.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  90. 90 Профил на rde32513083
    rde32513083
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#82] от "Росен (Путлер капут)":

    Къде ДС, къде пожарната? Единственото, което сме придобили заедно с нуворишите, е дълбоката простотия. Но народецът си я харесва...

  91. 91 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#12] от "Wornoxmaniak Обзет от храброст":

    Често и самият Той не се разбира.

    Като мине време и вдене какво е казал, каже друго.

    И пак....

  92. 92 Профил на dimitar17
    dimitar17
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Текстът наистина звучи добре и убедително,но питам аз, ако властта е в ръцете на Местан и да речем Първанов (Гоце), които имат перфектен изказ и вингаи говорят много интелигентно и възпитано,та питам аз, България по-добре управлявана ли ще бъде, българите по интелигентни и образовани ли щяха да бъдат????По никакъв начин не защитавам Бойко.Не одобрявам изказа му, но ми се струва, че и тезата изложена в тази статия е силно преувеличена.

  93. 93 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 674 Любопитно

    [quote#87:"Росен (Путлер капут)"]
    Грешката ми беше, че като остана Последният мохикан ПАК ще остана гладен, защото няма "индианци" вече. [/quote]
    Това си е бисер! Аналогично аз се разкъсвам с дилемата Франкенщайн по Шели ли да бъда , или да си остана Дон(я) Кихот по Сервантес...

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  94. 94 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#79] от "lager":


    [quote#79:"lager"]Родени деца чрез финансирания от държавата фонд "Инвитро" за първите шест месеца на 2015 - 450 [/quote]
    Не ми давай такъв халтав пример, щото съм минал по този път.
    През 1998-ма платих 4 500$ за инвитро. Лев помощ от държава не съм получил.

    Адски много пари бяха тогава. Това е само година след комунистическия погром над България през 1997-ма.

    Не съм ревал на никого. Продадох си едната кола и дадох останалите си пари за това да имам дете.
    И нямах.
    Няма да казвам тук къде и защо не се получи, но в кратце не се получи, не е било възможно заради лекарска некадърност.
    После пък в резултат на лекарска КАДЪРНОСТ ми казаха, че до 2 години трябва да имаме дете.
    Имахме БЕЗ инвитро точно след две години.

    Болен за мен въпрос, затова е тая тирада.
    Неуспелите тази година ще успеят догодина.
    Поне някой вече покрива това скъпо щастие да имаш дете.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  95. 95 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Весело

    До коментар [#93] от "Аби":

    Малко съм развълнуван от моя си пост №94 и не вдявам за връзката на Франки със Серванес...ДонА.

    Все пак , въпреки "индианците" май си е по-добре да вярваш...по Дон Кихотовски.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  96. 96 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#90] от "Ivo":


    [quote#90:"Ivo"]заедно с нуворишите[/quote]
    Не схващам какво е това?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  97. 97 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    Слатински много, ама много късно се сети бе човеко !
    То за кюфтаците (депутатските) и шестаците влезоха в журналистическия речник много отдавна!
    Още в зората на така наречените промени ВИЕ журналистите ги въведохте в масова употреба и за това най-голяма вина имат всички вестници от "часовата" група , които тогава излязоха за пръв път и започнаха да налагат свои си и словоред и думи !
    И в последствие се възприеха
    Дразни ме това , този начин на изказ и израз , но много късно се сети ""бе брато" или ""братчето ми ""

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  98. 98 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#89] от "mr.fool for your lovin`":

    Заминаха хора, които наистина нямаха бъдеще тук.
    Никакво.
    Не че тия, които останахме цъфнахме и вързахме.
    Ако се върне назад времето наистина и аз бих тръгнал навреме нанякъде, а не като остарея, както е сега да се чудя какво да правя.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  99. 99 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#69] от "mr.fool for your lovin`":Ми то млада партийна секретарка днес трудно би намерил. "
    ...
    Вярно, бе! Не бях се сетил за тая малка подробност!
    Явно някой стар спомен ми е сработил подсъзнателно...


    шуменско пиво
  100. 100 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#48:"MyTwoCents"]За пореден път се убеждавам, че липсват лидери на тоз народ. Лидери повече като възрожденски будители.[/quote]
    ++++
    Съгласна съм с вас. Но всеки път ми казват, че съм идеалист, наивник. Сигурно са прави





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK