План 2016: Да спрем мегаломанските проекти на властта

Бойко Борисов и Лиляна Павлова - на поредната церемония по откриване на обект през 2015

© Георги Кожухаров

Бойко Борисов и Лиляна Павлова - на поредната церемония по откриване на обект през 2015



Много хора пишат "to do list" в началото на всяка година. Ако следим последните изявления на държавниците ни, техният списък с приоритети за пореден път е свързан с възраждането на гигантомански проекти, от които в миналото имаме горчивия опит на пропилени огромни средства и алтернативни възможности. Помним енергийния голям шлем, който ни завеща почти фалирал отрасъл без никаква полза от него.


От последните изявления на премиера Бойко Борисов съдим, че от огромна важност за него е някакъв газов хъб, който е със съмнителна финансова стойност за страната, но пък за сметка на това ще ни натовари с милиардни и трудни за връщане инвестиции (сметките показват, че проектът трудно може да е изгоден за България, независимо от приказките на президента Путин, че пропускаме печалби от 400 млн. евро годишно).


Министър Лиляна Павлова ще иска разрешение на парламента да похарчи близо 1 млрд. лева за 60 км. от магистрала Хемус. Дали политиците просто обичат да закачат на ревера си подобни проекти с цел да спечелят електората




или става въпрос за огромна корупция


можем само да гадаем.


Вредата от задвижените, но никога напълно реализирани проекти не е само в харченето на огромен ресурс. Тя е и в тоталното изкривяване на естественото развитие на цели отрасли, обикновено тези, които са по-свързани с държавни поръчки. Колапсът на НЕК например е причина от години да стоим встрани от огромния световен поток от инвестиции в нови и все по-евтини енергийни мощности от възобновяеми източници. В същото време дори само говоренето за "Южен поток" и газов хъб оставя на заден план проектите за интерконекторни връзки със съседите, които реално могат да либерализират пазара на природен газ в България и да лишат "Газпром" от монополния статут. И за които Бойко Борисов говори, че аха ще станат още откакто стана премиер за първи път през 2009 година. Не е приоритет и изграждането на български терминал за втечнен газ в Солун.


"Не ме гледайте какво говоря, а какво правя"


беше казал Николай Бареков в апогея на политическата си кариера. Това чудесно пасва и на последните няколко български правителства, които говорят за интерконектори, но реално действията им са в услуга на увеличаване на зависимостта от "Газпром". Да не забравяме, че "Южен поток" в България далеч не е отминал проект и разходите по него си текат всеки месец.


Подобна е ситуацията и с магистрала "Хемус". Факт е, че скоростен път от Ябланица до Шумен, който да свърже държавната с морската столица, с по две платна в едната посока и максимална скорост от 120 км/час ще свърши прекрасна работа, а цената му ще бъде с пъти под тази на магистралата. Времето за построяване и разходите за поддръжка също ще са по-малки. Но пък имаме "наши" бизнесмени като Делян Пеевски и Валентин Златев, които трябва да строят. И които печелят търгове, в които предложилите най-добри цени чуждестранни компании са дисквалифицирани.


Със сигурност през годината ще изникнат и други позабравени идеи, като например за строителство на 7 блок на АЕЦ "Козлодуй" или на мощности в Белене, в зависимост от коя "филска" част от политическия спектър идват проблясъците. А пък премиерът ще балансира като подкрепя и едните, и другите "началници". Истината е, че подобни напъни блокират целия отрасъл и частните инвестиции (без ангажимент за каквито и да било субсидии или други помощи от държавата) в него.


Мегаломанията на българските политици не е от вчера


Като започнем от "Кремиковци" през 60-те, машиностроителните гиганти в Русе и Радомир, та чак до идеите за възраждане на плавателния канал Русе-Варна. Всеки гледа да се запише в историята с нещо голямо.


Вместо да улесни частния бизнес да си свърши работата. Но това е тема на друг анализ. Та приоритет номер 1 в to do list-a на обществото за 2016 година остава – да спираме идиотските напъни за ултра/гига/мегапроекти на политиците и да овладяваме манията им за величие.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    За съжаление не можем.
    Те са източника на свеж ресурс за фул екстри на докопалите се до властта. Пък и за матряла има нещо, нали покрай тях поминува.

  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    Владислав Панев е председател на съвета на директорите на "Скай управление на активи" от 2006 г. Работил е като финансов репортер във в. "Банкер" и в. "Дневник". Завършил е УНСС.

    Дружеството, управлявано от него, има три фонда, и трите на твърда загуба между 4.5% и цели 12%.

    http://www.moitepari.bg/vzaimni-fondove/skaj-upravlenie-na-aktivi-ad~68e342e5-2863-433e-83ae-127e319a0dcf

    Ми нещо не му вярвам, че разбира от газопроводи, и от скоростни пътища, и от АЕЦ-ове..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Да Делян Пеевски и Валентин Златев има още какво да изсмучат от изстрадалата ни родина.

  4. 4 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    А в материала не се споменава и друго-нали не си мислите,че уважаемото ни ръководство прави тези проекти от чиста любов към Пеевски и Златев?И съвсем безкористно им ги дава,за да изкарат някой лев?Със сигурност един сериозен процент от печалбата ще отиде към ГЕРБ и в частност в ръководството му...

  5. 5 Профил на matanza
    matanza
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Всъщност Бареков беше казал още по-абсурдното: "Не ме гледайте какво правя, а какво говоря"...

  6. 6 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    И как да ги спреш - в тях и хлябът, и ножът, пък и сиренето и си правят каквото им скимне.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  7. 7 Профил на stutzer
    stutzer
    Рейтинг: 381 Весело

    tangent, hub4е & детска площадка.... tangent...

  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2575 Неутрално

    Дали политиците просто обичат да закачат на ревера си подобни проекти с цел да спечелят електората

    или става въпрос за огромна корупция.И двете,няма какво да гадаем.

  9. 9 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#2] от "pag":
    И аз не разбирам от газопроводи и АЕЦ.Не мисля,че за да се направи подобен анализ и да се стигне до подобни изводи,е нужно да разбираш от газопроводи и АЕЦ.
    Що се отнася до загубите на фондовете-през миналата година дори Уорън Бъфет е на загуба...

  10. 10 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    "Дали политиците просто обичат да закачат на ревера си подобни проекти с цел да спечелят електората

    или става въпрос за огромна корупция

    можем само да гадаем."
    ----------------------
    Въобще не е нужно да гадаем, ясно е като бял ден, че става въпрос за огромна корупция и кражби!
    Спиране на всяка цена му е майката!!!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  11. 11 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Магистрала трябва...но не на тази цена...

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  12. 12 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Не барайте "Хемус" !

    И не сравнявайте равния терен на юг с този около Ябланица до Ловеч...

    Е , и аз пък - пак забравих ,че асфалтът не става за ядене !!!

  13. 13 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    [quote#9:"eurogi"]Що се отнася до загубите на фондовете-през миналата година дори Уорън Бъфет е на загуба... [/quote]

    Цитираните от мен фондове, колега, са на загуба откак са създадени през 2006 г.
    Иначе си опъват 2% годишно "за управление", независимо от резултата.
    Я да питам аз форумните анализатори - доверителните фондове перални за мръсни пари ли са или да?
    Някой от вас да познава някой, който да си е дал честно спечелените милиончета да му ги "управляват" на загуба от 10-12% срещу 2% годишно? А?

    Знанието е сила, информацията - власт
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#10:"virtual brain"]Спиране на всяка цена му е майката!!![/quote]

    Правилно, автомобили трябва да се движат само по жълтите павета, в прованса може и пеш, айде, от вас да мине, и с волски каруци по черни пътища!
    Като все ревете за корупция, що не сезирате прокуратурата, м? Айде, тя била на Боко, не става, тогава барем сезирайте фейсбука на Рамаданчо....... Ама гледам, и там няма нищо.
    Я по-добре си гледайте "десния проект" на адвокатстващото недоразумение с мераци да управлява Вселената, че Кунева като ви резне кинтите, пак ще наблюдавате НС откъм опашката на коня........

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на CanadianCitizen
    CanadianCitizen
    Рейтинг: 334 Гневно

    ".....или става въпрос за огромна корупция можем само да гадаем."

    Какво да гадаем, то се вижда, но май някои си затварят очите и си отварят устата да "праскат"

    Да спориш с простак е безсмислено, достатъчно е да му дадеш повод да си покаже простотията.
  16. 16 Профил на skch
    skch
    Рейтинг: 388 Неутрално

    На столичните автори ви е голям трън в очите АМ Хемус. ..

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  17. 17 Профил на skch
    skch
    Рейтинг: 388 Неутрално

    На столичните автори ви е голям трън в очите АМ Хемус. ..

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  18. 18 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#11:"alehandro77"]Магистрала трябва...но не на тази цена...[/quote]

    Очаквам с нетърпение да спретнете една строителна фирма и да ни ги построите на друга цена.
    Апропо, каква е "справедливата цена" за магистралите, бихте ли споделили?

    Уважаеми "Дневник", вместо да публикувате глупостите на бивши журналисти с дипломи от УНСС, можехте да направите едно журналистическо разследване, например ето така:
    1. Отивате при проектантите на различните участъци (определянето им става с обществена поръчка, резултатите ги има в регистъра), разпитвате ги колко са прогнозните цени според тях, събирате ги и виждате, дали правителството е добавило нещичко
    2. Отивате при конкурентите на въпросните проектанти, които са загубили обществената поръчка (и тях ги има в регистъра...), разпитвате ги СПОРЕД ТЯХ това ли е най-удачното трасе и какви са цените
    3. Същата процедура със строителите на най-прясните участъци и техните конкуренти
    4. Интервюирате някой от МРРБ (може и да не е Л. Павлова, но всеки уважаващ себе си журналист трябва да има източници в правителството)
    4. Сравнявате получената информация и анализирате - къде има заложена корупция, или ненужно харчене на пари, или неоптимални трасета и т.н.
    5 Пишете серия от статии по темата и всички ви уважават и ви се възхищават

    Знам че е трудно и бавно, но така се става уважаема медия, а не филиал на радановия фейсбук.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  19. 19 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#13] от "pag":

    Много кримки четеш...

  20. 20 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    За да получите положителен рейтинг за статията, подкрепете автора и му ръкопляскайте.

  21. 21 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#2:"pag"]Ми нещо не му вярвам, че разбира от газопроводи, и от скоростни пътища, и от АЕЦ-ове.......... [/quote]

    С тази статия Панев не ни кара да инвестираме пари във фондовете му, а да попречим на "инвестирането" на парите от данъците ни в мегаломански проекти.

  22. 22 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#19:"Yomega"]Много кримки четеш...[/quote]

    Мне, чета информация в цитирания от мен по-горе сайт, която е извлечена от публичните регистри.

    Бихте ли споделили все пак кой според вас си държи парите в този фонд срещу 12% загуба и 2% такса годишно? Жокер - не е Уорън Бъфет, някой друг ще да е.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#21:"john_3volta"]С тази статия Панев не ни кара да инвестираме пари във фондовете му, а да попречим на "инвестирането" на парите от данъците ни в мегаломански проекти.[/quote]

    Смятам, че Панев като възпитаник на УНСС, бивш журналист и борсов инвеститор-неудачник не е компетентен да прецени дали едни проекти са "мегаломански" или не.
    Да беше цитирал поне някой експерт, ама не........

    Знанието е сила, информацията - власт
  24. 24 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1344 Весело

    До коментар [#12] от "SS":

    До коментар [#16] от "skch":

    Не гледайте, не пипайте "Хемус", че ще ни развалите рахатлъка с Доган, нали другари?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  25. 25 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 549 Весело

    До коментар [#23] от "pag":

    Колега, аргументите тип Ad Hominem (ако не знаеш какво означава, питай гугъл) се използват от дебатиращи, които нямат други аргументи или са просто некомпетентни неудачници.

    То в ГЕРБ освен корумпирани милиционери нямате други, така или иначе

  26. 26 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 899 Неутрално

    "Факт е, че скоростен път от Ябланица до Шумен, който да свърже държавната с морската столица, с по две платна в едната посока и максимална скорост от 120 км/час ще свърши прекрасна работа, а цената му ще бъде с пъти под тази на магистралата."

    И как точно е факт? Нещо аргументи?
    По тази логика аз пък мога да кажа, че трябва да се построи магистрала Черно море, и който иска да пътува до Варна, може да минава през Бургас.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  27. 27 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 899 Весело

    Гугълнах го този... той пък бил от "Зелените". I rest my case

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  28. 28 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#27] от "nv":

    Прочети коментар #25

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  29. 29 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#25:"peaspiring"]Колега, аргументите тип Ad Hominem (ако не знаеш какво означава, питай гугъл)[/quote]

    Колега, задявката ви към мен е точно в стила Ad Hominem, типично за хуманитар с претенции.

    Ако ви хрумне да си строите къща, викнете г-н Владислав Панев консултира по проекта. Той ще ви осветли дали е емгаломански и дали има заложена корупция в него........

    Желая Ви всичко най-хубаво.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  30. 30 Профил на Грозде
    Грозде
    Рейтинг: 2255 Весело

    "От последните изявления на премиера Бойко Борисов съдим, че от огромна важност за него е някакъв газов хъб, който е със съмнителна финансова стойност за страната, но пък за сметка на това ще ни натовари с милиардни и трудни за връщане инвестиции (сметките показват, че проектът трудно може да е изгоден за България, независимо от приказките на президента Путин, че пропускаме печалби от 400 млн. евро годишно)."

    Ето къде било заровено кучето. Никакъв ЕС, никаква комисия, никакви факти.... само необоснованата с нищо горчивина на автора - даже Джуджето признало, че България не само може да се откъсне от прегръдките на Газпром, а и да печели по около милиард годишно от пренос на газ. Ако инвестира в тръбите си, без "братска" помощ и делба "по братски" с по-големия, с "батюшката".
    Много ви пречи Борисов, нали Панев?! Бърка ви някъде когато и да се появи, каквото и да каже, с каквото и да се захване. Все мрънкате като онзи нацупен смърф: "Мразя това, мразя онова". И патокът ви липсва, и "бащицата"...
    Кучетата си лаят, керванът си върви, казват хората. Слушайте ги от време на време, ако не четете.

    Кисело.
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3980 Неутрално

    До коментар [#18] от "pag":

    Последно си спомням, че една магистралка се оказа някъде три пъти над индикативната си стойност, което би трябвало да отговаря на първия ти въпрос. На втория би трябвало да отговаря факта, че досега няма необжалвана процедура по темата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2654 Весело

    До коментар [#24] от "virtual brain":

    Абе , мозък - кога си ми чел хвалебствени коментари за партията майка и Сокола !?

    Ама боли кат не сте на власт - нали е страшно да гледаш отстрани как някой друг реже лентичките и обира лаврите ???

  33. 33 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 768 Весело

    [quote#25:"peaspiring"]Колега, аргументите тип Ad Hominem ... се използват от дебатиращи, които нямат други аргументи или са просто некомпетентни неудачници.
    То в ГЕРБ освен корумпирани милиционери нямате други, така или иначе[/quote]

    Първото твърдение е много умно и интелигентно, даже.
    А с второто го опровергаваш: твърдиш, че поне 1 + милион избиратели на ГЕРБ били "корумпирани милиционери" - т.е. минаваш на лични нападки, които просто не могат да се докажат.
    Та - умно и интелигентно ли е или обратното - това е въпросът.
    А по темата: когато правителството реши да насочи усилия и към С. Б-я (за магистрали, да кажем), всички ръкопляскаха. Да - ама не трябвало магистрала, а скростен път. Нещо експертизи, доказателства, авторитетни специалисти - йок. Ми аз ще кажа, че един селски път с макадам и с габарит 3 м. е напълно достатъчен и е 1,002 пъти по-евтин. Хайде да ме обори някой.
    Ама щели били да строят Пеевски, Златев и пр. В Б-я има поне 50 фирми, в чужбина - поне 200 (виж кандидатите досега за всичките ни магистрали, за метрото и пр.). Кандидатстват тези, дето мислят, че могат да се справят. Парите са на ЕС, контролът е техен. Е - авторът да не би да подозира, че ЕС толерира именно Пеевски (и пр.) щото им дава подкупи?

    Или важното е да се плюе по ГЕРБ и ко. - ега някой зацепи.
    Ад хоминем, значи.

    Поздрави
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#3:"bpcorp"]Делян Пеевски и Валентин Златев има още какво да изсмучат от изстрадалата ни родина[/quote]
    Те смучат от европейските фондове; от България вече няма какво да се смуче...

  36. 36 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#24:"virtual brain"]Не гледайте, не пипайте "Хемус", че ще ни развалите рахатлъка с Доган, нали другари?[/quote]

    "Не стройте нищо в тая държава, за да накажем Доган, другари!"

    Хайде де, направете с Рамаданчо "десния проект", вземете властта и накажете Доган, чакаме.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  37. 37 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Тоя пише глупости , Хемус не е мегаломански проект , той е нужен на страната , сега дали цената е надута заради корупция е друг въпрос.

  38. 38 Профил на Грозде
    Грозде
    Рейтинг: 2255 Весело

    [quote#2:"pag"]Дружеството, управлявано от него, има три фонда, и трите на твърда загуба между 4.5% и цели 12%. [/quote]
    Обзалагам се, че др. Панев ще е член на "бизнес" крилото на обновената ДСБ. Той ще консултира и бъдещия ни президент - да се слави името му.
    Плюсове за всичките Ви коментари!
    До коментар [#2] от "pag":

    Кисело.
  39. 39 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Аз мегаломански проекти на властта не виждам.
    Виждам едно посредствено строителство, което ни се представя като нещо голямо.

  40. 40 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1663 Гневно

    От известно време в "Дневник" се поде кампания срещу АМ Хемус, за цената, за това че била ненужна и т.н. Нищо обаче не се пише за безумно скъпите, като изграждане и поддръжка, тунели в Кресненското дефиле. Което ме навежда над мисълта за някаква опасна селективност в журналистическите писания в изданието. Определено всичките писаници в този вестник касаещи инфраструктурни проекти в Северна България са абсолютно негативни и почиват на субективно мнение, а не на обективни факти.

  41. 41 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 904 Неутрално

    Факт е, че скоростен път от Ябланица до Шумен, който да свърже държавната с морската столица, с по две платна в едната посока и максимална скорост от 120 км/час ще свърши прекрасна работа, а цената му ще бъде с пъти под тази на магистралата.

    Да, по-евтино е, но разликата в проценти, а не в пъти.

  42. 42 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар № 2:"SS" "И не сравнявайте равния терен на юг с този около Ябланица до Ловеч..."
    Що бе Гербав ? Да не би магистралата да върви на зиг-заг из планина през тунели и виадукти ? Тук целта е повече от прозрачна- трябва нашите момчета Пеевски и Златев да се облажат доволно та доволен да остане и благодетелят на далаверата им Бойко Борисов !

  43. 43 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#4] от "eurogi":

    според мен това е причината главбОлгарстрой да са любимци на всяка власт от много години насам - симеон пашов е намерил много добър начин да връща част от печалбата в партийни централи...

  44. 44 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар №36:"pag" ""Не стройте нищо в тая държава, за да накажем Доган, другари!"
    Един прост човек беше си признал : "Аз съм прост , и вие сте прости , затова се разбираме!" Явно и ти си от тази група щом с разбирате с Бойко , в угода на Пеевски и Златев !
    Че автомагистрала Хемус е нужна спор няма ! Но защо не дойдат да я построят някои западни фирми на петорно по-ниска цена и по-качествено от фирмите на тези толупи които ще се учат да строят магистрали и до една година след това трябва да им се прави основен ремонт ?

  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Този автор е от онези, които пишат критични "статии" по поръчка, иначе не мога да си обясня, как може да измисли такова нещо, като "скоростен път от Ябланица до Шумен... с по две платна в едната посока и максимална скорост от 120 км/час", който да бъде алтернатива на магистрала - ами то по 2 платна във всяка посока и скорост 120 км/ч си е баш магистрала бе умникоооо! И как така липсата на аварийна лента ще намали цената в пъти?!?!?!
    И изобщо, да наричаш строенето на пътища "магаломански проекти" е признак на абсолютна тъпота!

  46. 46 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    [quote#41:"Индиана"]Да, по-евтино е, но разликата в проценти, а не в пъти.[/quote]

    Авторът въобще не е в час - скоростен път се проектира за 100 км/час, не за 120. Разликата с обикновения път е, че е с по две платна в посока и облекчава движението за сметка на безпроблемното изпреварване на по-бавни МПС-та. Магистралата изисква други максимални наклони, други минимални радиуси, липса на конфликтни точки по пресичанията с други пътища и други дребни подробности, затова е значително по-скъпа, но и има по-висока пропускателна способност и е МНОГО по-безопасна.

    За автора това не са аргументи, разбира се, щом го строи омразния Боко.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  47. 47 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#23] от "pag":

    По вашата логика, Лиляна Павлова с нейната подарена диплома от Варненския свободен университет, експерт ли е и, защо въобще отговаря за строителство, не само на магистрали? Тя горката, даже и УНСС не е успяла да завърши, че се е прехвърлила във ВСУ при баща си, който е зам.ректор на бившето АОНСУ...! Или те, всички партизански внуци са много умни и способни, по рождение?!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  48. 48 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#44:"mils5656"]Но защо не дойдат да я построят някои западни фирми на петорно по-ниска цена[/quote]

    [quote#44:"mils5656"]"Аз съм прост , и вие сте прости , затова се разбираме!" Явно и ти си от тази група [/quote]

    Ако в момент на просветление вие, костоветата, някога осъзнаете колко сте неадекватни, може и да ви споходят суицидални мисли.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  49. 49 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 268 Неутрално

    "Факт е, че скоростен път от Ябланица до Шумен, който да свърже държавната с морската столица, с по две платна в едната посока и максимална скорост от 120 км/час ще свърши прекрасна работа, а цената му ще бъде с пъти под тази на магистралата"
    ---------
    Добре е като пише за нещо човек да има поне бегла представа от материята. Разликата в цената е максимум 20-30%. Най-скъпите съоръжения (тунелите) така или иначе ги правят без аварийна лента вече. Проектът до Ловеч може да поевтинее доста ако просто прекарат трасето по стария вариант от 1992, който влиза в Натура 2000 - видяхме, че в Кресна ще правят такава оптимизация.

  50. 50 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#26] от "nv":

    Ами, помислете малко... С двулентов път, отпадат двете т.нар. аварийни платна на магистралата. Отпада и по голямото пространство между платната. Сметнете, колко пари по-малко са това, за обезщетения за земята и за асвалтиране. Отделно огради и мантинели. Да не говорим и колко безумия, като пътния възел, край Шумен ще се спестят...! Такъв път ще струва поне два пъти по-малко, даже и да се направи много качествено! Целта е да се разтовари ужасния товарен трафик София-В.Търново-Русе! Не е толкова от значение, дали ще караш със 120км./час или със 100км./час., по-важно е да се кара спокойно и без забавяне! Карал съм по такива пътища из Италия и Франция! Разликите с платените магистрали са много малки!
    Който иска да пътува от София до Варна, може и да минава през Бургас... Ами тия, които са от Шумен, Разград, Търговище, Добрич, Силистра, Русе, В.Търново и те ли да минават през Бургас, че да отидат до София, за по-бързо?! Или само на софийските жители трябва да им е удобно и бързо, останалите да се оправят, както могат?!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  51. 51 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    До коментар [#47] от "tww09306483":

    Моля вижте пост 48, важи и за вас.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  52. 52 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#51] от "pag":

    Оставете дежурно виновния, източника на всички злини, първопричината за цялото световно нещастие и прът в колелата на непрестанния ГЕРБ-ерски възход, а именно - Костов!!!
    Кажете ми с думи прости, как Лилето с абсолютно нищо неозначаващата си диплома от ВСУ, се води експерт?!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  53. 53 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#50] от "tww09306483":

    [quote#50:"tww09306483"]С двулентов път, отпадат двете т.нар. аварийни платна на магистралата. Отпада и по голямото пространство между платната[/quote]

    По тази логика един малко по-широк еднолентов път, на който може да се изпреварва (като стария между Пловдив и Пазарджик например) ще е още по-евтин. Така де, кои са тия глупаци, които изобщо строят магистрали, като може да е много по-лесно и евтино.

    Относно магистрала Черно море, имах предвид, че и едното и другото са произволни твърдения без аргументи.

    ПП "Асфалтирам" се пише с "ф"

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  54. 54 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#50:"tww09306483"]Ами, помислете малко... [/quote]

    Колега, умолявам ви, преди да излагате скъпоценните си лаически разсъждения, споделете ги с някой инженер-проектант.
    Има такива хора и, колкото и да ви се струва невероятно, знаят (не си "мислят" повече от вас по въпроса.........

    А онова, по което се движи автомобила ви, даже и в Италия и Франция се нарича "асФалт", не "асВалт"........

    Знанието е сила, информацията - власт
  55. 55 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    ".. две платна в едната посока и максимална скорост от 120 км/час ще свърши прекрасна работа, а цената му ще бъде с пъти под тази на магистралата."
    Само това е вярно в статията. Авторът трябва да е напълно обективен, ако иска да му вярват. На немците газта им е по-евтина, защото я получават директно. Ние защо да не получаваме? Разходите по хъба включват само по-мощни помпени станции. Строителството на 7-ми блок или Белене е жизнено важно и задължително.

  56. 56 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#52:"tww09306483"]Кажете ми с думи прости, как Лилето с абсолютно нищо неозначаващата си диплома от ВСУ, се води експерт?[/quote]

    Лилето, колега, не е никакъв експерт, а министър, т.е. политическа фигура. Не е и необходимо да е експерт. Експертите са на ниво Дирекции в министерствата и практически никога не се сменят при смяна на управляващите, не го ли знаете?

    Достатъчно просто ли ви го казах?


    Знанието е сила, информацията - власт
  57. 57 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#33] от "Starec":

    Хемус ще се строи с държавни пари, ЕС там не инвестира, съответно няма да контролира.

  58. 58 Профил на kol4o_7
    kol4o_7
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#18] от "pag":

    Това за мен е най-разумното нещо в коментарите под тази статия.

  59. 59 Профил на Hamali.BG
    Hamali.BG
    Рейтинг: 435 Неутрално

    От газ не разбирам и не зная кой лъже, но като чета глупостите за АМ "Хемус" разбирам, че статийката е много повърхностна.

    Другарят автор явно не учил достатъчно за да знае, че парите така или иначе ще бъдат откраднати и по- добре е в крайна сметка да има поне магистрала насреща.

    Ако си глупав, то е за дълго!
  60. 60 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#53] от "nv":

    Хм... Правите се, че не разбирате, относно платната, ваша работа...! В интерес на истината в Гърция, също има подобни и освен, че е много широко платното и канавката също е много широка с ивица чакъл и много добро отводняване, с широки и плитки канавки, не като нашите, да се обърнеш ако влезеш в нея!
    Не са глупаци тия, които строят магистрали проблема е, че в нашенския вариант, стават подозрително скъпи! В това е основния проблем! Какво остана, което да не е влязло в големия търбух на Пеевски?!

    Асфалт се пише, съгласен!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  61. 61 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#26] от "nv":
    То в момента е така.По магистрала Тракия е пълно с коли с варненски номера,явно слизат до Бургас или минават през някой от другите проходи и се качват на магистралата.Явно така се стига по-бързо до София.

  62. 62 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#56] от "pag":

    Тъй де...! Когато политическата фигура е от ГЕРБ, не е необходимо да е експерт, защото е политик...! Но покрай Лилето има много загадки, като примерно как е започнала, като експерт в МФ, без даже и да има смешната си диплома от ВСУ?

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  63. 63 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#52:"tww09306483"]Кажете ми с думи прости[/quote]

    [quote#62:"tww09306483"]Тъй де...! [/quote]

    Явно думите ми не са били достатъчно прости.
    Обаче с по-прости не мога, съжалявам.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  64. 64 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#61:"eurogi"]То в момента е така.По магистрала Тракия е пълно с коли с варненски номера,явно слизат до Бургас или минават през някой от другите проходи и се качват на магистралата.Явно така се стига по-бързо до София.[/quote]

    Е, според костоветата Доган ги принуждава......

    Знанието е сила, информацията - власт
  65. 65 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1263 Весело

    [quote#60:"tww09306483"]Не са глупаци тия, които строят магистрали проблема е, че в нашенския вариант, стават подозрително скъпи! В това е основния проблем![/quote]

    Ето че имаме обща гледна точка. Моля прочетете поста ми номер 18.
    Ако някой си даде труда да направи това, което предлагам в него, ще може ДА ДОКАЖЕ има ли корупционна съставка цената, че даже и колко е тя.
    Обаче никой не го прави......
    Другото, с което се забавляваме в момента, са общо взето празни приказки колкото да мине петъка.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  66. 66 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 899 Неутрално

    До коментар [#61] от "eurogi":

    И ние така пътуваме до Варна: до Карнобат по Тракия и после през Ришкия проход (прясно асфалтиран) до Шумен и оттам по Хемус. Така се събират около 90 км без магистрала и се стига за около 4 часа.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  67. 67 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#44] от "mils5656":

    Няма такива западни фирми,дето ще строят пет пъти по евтино!По скъпо да...но по евтино,никога!

  68. 68 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#60] от "tww09306483":

    Румънски канавки виждал ли си?Лелее,като за бобслей са!

  69. 69 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1344 Весело

    До коментар [#32] от "SS":

    "...кога си ми чел хвалебствени коментари за партията майка и Сокола !?"
    -----
    Е, то не е нужно да ги хвалиш гръмогласно, то и Вожда ти ги хвали само когато е крайно належащо, с половин уста, а не непрекъснато от трибуната. Достатъчно е само да им дава обществени поръчки за милиарди, пък за теб да ръкопляскаш на невероятния и случаен избор на изпълнителя и после на спектакъла с лентичките.

    Мнооо сте плитки!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  70. 70 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    До коментар [#11] от "alehandro77":
    "Магистрала трябва...но не на тази цена..."
    ++++++++
    И не с изпълнител Делян Пеевски!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  71. 71 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9951 Неутрално

    Да магистралите са необходими, но не за да забогатеят на наш гръб шепа разбойници.

  72. 72 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2167 Неутрално

    Ами добре. Предлагам да започнем от третия метродиаметър.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  73. 73 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#14:"pag"]Като все ревете за корупция, що не сезирате прокуратурата, м?[/quote]
    Колега, българските политици са го докарали до положението на ЛЪЖЛИВОТО ОВЧАРЧЕ. Дори и истината да казват, пак никой не им вярва.

  74. 74 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 771 Неутрално

    До коментар [#73] от "bawarec":
    А за цацаратурата да не говорим...

  75. 75 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8418 Неутрално

    "става въпрос за огромна корупция "
    Това е истината.Иначе защо сме се юрнали да строим все скъпи проекти с ниско качество.

  76. 76 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#67:"Plamen Shopov"]Няма такива западни фирми,дето ще строят пет пъти по евтино!По скъпо да...но по евтино,никога![/quote]

    Навъртях доста километри по чудесните магистрали на Хърватска. Не можех да се начудя на това перфектно качество! Случайно се запознах с хърватин който беше вътре в нещата. Та той ми обясни следното: Хърватска получава еди си колко милиарда за магистрали от кохезионните фондове на ЕС. Тея организират толкова прозрачни и честни търгове за поръчката, че фирмите се избиват да предлагат все по-изгодни условия. Все пак поръчката е огромна - Хърватска има Л-образна форма и това са много стотици (може би и хиляди) километри. Поръчката била спечелена от фирма, която построила всичко на толкова ниска цена (при това с идеално качество), че от еврофондовете останали няколкостотин милиона евро. По-нататък става забавно: Хърватското правителство решава да върне неизползваните средства на ЕС, от което се слисали всички в Брюксел. Зер такова чудо се случва за пръв път. В повечето случаи държавите искат още средства. Та след дебати ЕС решава да им остави средствата за да ги вложат във второстепенната пътна мрежа. Ей така става като няма корупция, обръчи и зависимости!

  77. 77 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2654 Весело

    До коментар [#69] от "virtual brain":

    Викаш - бърка в джоба си и ги дава , а от еврокомисията си затварят очите с/у дребен рушвет !?

    Обществените поръчки де , щото явно си на отчет във фирмите на батко и братко и вече нямаш бонуси, щото другите печелят търговете !
    Та верно голем си мозък , ама вече и в "облака" няма достатъчно капацитет да те поеме и двете реалности яко се раздалечават...

  78. 78 Профил на lnd29476812
    lnd29476812
    Рейтинг: 225 Неутрално

    ...става въпрос за огромна корупция...

  79. 79 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Ами ти кой си, бедни ми Йорик, /Владислав Панев/, че и от икономика да разбираш?

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  83. 83 Профил на janeausten
    janeausten
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#35] от "ddemi":

    Има- има
    Всичко произведено последните 10-години трябва да се опоска
    Плюс заеми до 60% от БВП - разбира се
    Сега сме на окоро 30% май
    Бяхме на около 20% преди първото министерстване на др Дянков

  84. 84 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#12:"SS"]Е , и аз пък - пак забравих ,че асфалтът не става за ядене !!! [/quote]
    Да, но има и такива които не го "знаят" и си го "хрупат" от сутрин до вечер?!!!

  85. 85 Профил на mst58476278
    mst58476278
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Авторът на тази статия е открито некомпетентен, да не кажа малоумен. Виждате ли, дайте сега, защото ще бъде строена от Пеевски и Златев, да спрем изграждането на АМ. Сякаш на никой не му пука, че и Северна България има нужда от магистрала.

  86. 86 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Въпросът е кой (не КОЙ) ще изхарчи парите и кой ще намаже филията. Магистрали трябва да има и в Северна България.

    ATX
  87. 87 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    Каква е разликата в трафика между Правец и Ябланица и Ябланица и Ловеч, че след Ловеч да е достатъчен в 4-лентов път? Някоя важна отбивка ли съм пропуснал? Сигурно защото на Ябланица отпадат потоците за Рибарица и Тетевен . Несериозни работи и измишльотини. Аз бих казал - като ще дадат пари за 2 ленти и да не върши работа, да направят още една и да върши....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK