Предпазливо за поскъпването на градския транспорт в София

Предпазливо за поскъпването на градския транспорт в София

© Асен Тонев



Редакцията публикува коментар на Юлиан Попов, публикуван във "Фейсбук" профила му.


Искам да защитя, но много предпазливо, идеята за поскъпване на градския транспорт в София. Защо я подкрепям?


Вдигането на билета с 50% ще сложи цената му в средната европейска категория по покупателна способност. Градският транспорт има нужда от инвестиции и те не могат и не бива да идват само от европейски фондове. Ако градският транспорт няма по-високи постоянни приходи, с него ще се случи нещо подобно като онова, което се случи с енергетиката, която бе разядена отчасти (не само) от популистки натиск върху цените на енергията. Всеки друг възглед ми навява носталгични спомени по красивите години, когато билетчетата бяха по 2 и 4 стотинки.




Аргументът за ниските цени на петрола, за това, че евтиният градски транспорт ще намали използването на коли, че хората няма да си плащат, че хората нямат пари и така нататък не са достатъчно сериозни и при един по-обширен спор не биха издържали.


Защо обаче трябва да подкрепим предложението с резерви и много внимателно? За да се развива добре градският транспорт е необходима дългосрочна градска стратегия на мобилността, част от която да бъде поскъпването.


Поскъпването трябва да е съпроводено от друго поскъпване - на паркирането. Безумие е да се смята, че безплатното паркиране е човешко право. Трябва да е съпроводено с разширяване на възможностите за придвижване с велосипеди и пеша. С ангажименти за по-нататъшно подобряване на качеството на въздуха в града. С увеличаване на бързината на градския транспорт. С възможността да се движиш с един билет в различни средства за транспорт. И така нататък. Както и с мерки за подкрепа на най-уязвимите.


София заслужава това подобрение. Помислете малко повече, преди да му се противопоставяте.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Любопитно

    ....инвестиции и те не могат и не бива да идват само от европейски фондове.....
    ----------------
    А данъците къде отиват?

  2. 2 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    А кой точно е Юлиян Попов?!

    И защо Фандъкова мълчи???

    Или и тя е тефлонова като баце... ЦГМ са лошите, те предлагат кофти цени, кметицата е невинна. Страда като столичаните...

  3. 3 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Няма никаква дългосрочна стратегия, всичко се прави на парче. Целта е запълним едни дупки и да преместим нещо от единия джоб в другия. Ако някой си мисли, че с поскъпването на билета ще започнат да се заделят средства за инвестиции, то дълбоко се лъже. ЦГМ е мегаструктура и партийна касичка.

  4. 4 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Аз съм купувал в софийският градски транспорт дневна карта от 1 лев. Но това беше преди 3 години. Да не е поскъпнало нещо?

    При мен В Германия за същата обслужвана площ като град София струва дневната карта 12 лв. Важи от часа на отпечатване от автомата 24 часа.

    Es muß Geld fließen!
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Добре, че паднаха цените на горивата, ако не бяха направо не ми се мисли, колко щяха да искат !!! Ама нЕма проблеми, матряла плаща.

  6. 6 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Слабо плюете... можете повече

    Няма шики-мики.
  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    При цена на билета от Един и петдесет лв. на транспорта в София,той ще стане по – скъп от този в Рим,Цюрих,Прага,Атина,Дъблин и Варшава.

  8. 8 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 818 Неутрално

    "по-високи постоянни приходи" - по-високи от това в целия таралясник да сме двама души с продупчено билетче ли? Да, не е лоша идея.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  9. 9 Профил на парци
    парци
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Юлиане, толкова си написал, а нищо не си казал.

  10. 10 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 875 Неутрално

    "Градският транспорт има нужда от инвестиции... София заслужава това подобрение. Помислете малко повече, преди да му се противопоставяте."

    Това са фалшиви аргументи, поредната агитация към тъпия електорат, че развързването на кесията ще е за общо благо. Познавайки скъпата ни родина, увеличените приходи от продажба на билетчета ще се изпарят. За пример мога да ви дам общинската компания, събираща парите от цветните зони, която както се оказа е... губеща.

  11. 11 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1416 Весело

    "Поскъпването трябва да е съпроводено от друго поскъпване - на паркирането."

    Което пък трябва да бъде съпроводено от поскъпването на цигарите и марковото уиски.

    "Безумие е да се смята, че безплатното паркиране е човешко право."

    Човешко право е да си продадеш колата, ако нямаш пари за паркиране и да ходиш пеша, за да имаш пари за две малки водки довечера. Това са правата. Останалото е мълчание, както е казал братчедът Шекспир.

    /не се чете/
  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3848 Весело

    Ако има протести,Бойко няма да разреши поскъпване.

  13. 13 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1022 Любопитно

    [quote#7:"deaf"]Рим,Цюрих,Прага,Атина,Дъблин и Варшава[/quote]
    Верно?

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    При положение, че месечната карта за градски транспорт (50 лева персонализирана, 60 лева преносима) струва Д.В.А П.Ъ.Т.И П.О.В.Е.ЧЕ от масовия годишен данък МПС (30 лева) повече няма какво да говорим. Искам свободен тротоар до спирката. Чакам предложение, как на паркиращите отгоре да се начисли тротоарното право (40 лева на месец квадратния метър) и чак когато видя пълния сбор от тази извергщина да влезе в бюджета, тогава бих говорил за цените на билетчето

    На сайта на "Спаси София" стои една прекрасна мисъл, беше нещо от рода на: "София е ГРАДЪТ НА АВТОМОБИЛИТЕ софиянци очакват да им се говори, че ще паркират за без пари".

    Точно това е управленското кредо на селските хитреци, докарани с гласовете на батовете и чичагите, които делничен ден залепят гъз за седалката за всяко разстояние над 20 метра, а събота лежат под хафтемобило с полузаголен задник, в масло до ушите.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  15. 15 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3734 Неутрално

    При тези нищожни доходи в България, новите цени на билетите ще са като гавра за желаещите да използват градския транспорт.
    Това ще доведе до повече гратисчии и неминуем бой на контрольорите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Автоталибаните за Йорданка Фандъкова са това, което са тутунджиите за Ахмед Доган.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  17. 17 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1217 Любопитно

    До коментар [#11] от "Тони Шнайдера":

    Братчед, който няма пари за паркинг да го духа след неправилно паркиране.
    Тук в центъра за 1 час е около 10 долара.
    Неправилното паркиране е съпроводено с паяк, билет и заплащане в депото за колата. Може да стигне до $500 на ден.
    Да направят нещо подобно в София. Парите от глобите ще са достатъчни да се преасфалтира поне четвърт София.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    До коментар [#13] от "Цайко":

    Влез в сайта на webcafe.bg и виж статията "Билетите са скъпи,но само за някои." Има я и днес.

  19. 19 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Мазохист

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1458 Весело

    аз от цялата ралта разбрах че дишането не можело да бъде безплатно... не знам за вас

  21. 21 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Да попитам автора : Защо се чувствам "бяла врана" когато си перфорирам билет ? Не е ли по-добре да се поведе война срещу гратисчите ? Последният път като видях контрола,успях да седна в препълнен тролей. Останалите пътници слязоха доста бързичко. Писна ми да плащам всички сметки. А на вас?


    [quote#4:"slan777"]Аз съм купувал в софийският градски транспорт дневна карта от 1 лев. Но това беше преди 3 години.[/quote]

    При цена на билета 1 лв. ? Нещо послъгваш. Преди 3-4 години цената на дневна карта за цялата градска мрежа беше 4 лв. Горе - долу тогава спряха да ги предлагат в кварталното павилионче.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  22. 22 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 402 Разстроено

    Коментарите, особено на неживеещите в България, са шокиращи! Има един стар виц за "новите руснаци" дето се хвалили кой по-скъпо си купил нещо. Ми той май важи и за много българи. Прости им Господи!

  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    [quote#4:"slan777"]При мен В Германия за същата обслужвана площ като град София струва дневната карта 12 лв. Важи от часа на отпечатване от автомата 24 часа.[/quote]

    Тук струва 4 лева преди споменатото поскъпване, което не се казва колко ще е за дневните карти. Геометричната прогресия е опасен феномен. 2-3 скока и ще бъдем на немската цена, само където превозният парк нали се сещаш, ватманът от Геверкшафта взема 4 хиляди евро, нощна смяна на национален празник му е 400 евро с всичките надбавки, а нашите - 800 лева и служебно облекло веднъж на 5 години.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  24. 24 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 355 Неутрално

    http://i.imgur.com/Tc0gFkH.jpg

    http://i.imgur.com/U80zAtl.jpg

    http://i.imgur.com/uWrt24f.jpg

    http://i.imgur.com/DLG85s9.jpg

    "че хората нямат пари и така нататък не са достатъчно сериозни и при един по-обширен спор не биха издържали"

    Напротив - биха издържали, но сит на гладен не вярва, и на чужд гръб и 100 тояги са малко.

  25. 25 Профил на toniotplovdiv
    toniotplovdiv
    Рейтинг: 0 Любопитно

    Хората, които си плащат билетчетата питат - Кога в автобусите обслужващи линиите към циганските махали ще има реален контрол ? До кога ще ни дискриминирате, като позволявате на мургавите да се возят без пари ? Отнася се и за София и за Пловдив. При на системата е по-различна, но като се качат в автобуса тумба цигани, кондукторът се лепва за шофьорската кабинка и не мърда от там докато слязат.

  26. 26 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Неотдавна Дянков каза, че от опита си в чужбина е научил, че най-много се краде от сметта и от какво още беше, явно трябва да се добави и транспорта.

  27. 27 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    До коментар [#9] от "parcaleste":

    Нито дума за гратисчиите. Сто години да минат, в София не се научиха как да се справят с този проблем. А той е такъв, че и 2 лв да стане билета, ще плащат едни и същи и няма да плащат едни и същи.
    Нито дума за милионите които всяка година изтичат в тази фирма- от данъците ни!
    Нито дума за дълговете.
    Нито дума за преструктуриране, оптимизиране.

    Журналистът (ако Юлиан е такъв) се придържа към мантрата на ЦГМ. Егати...

  28. 28 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5419 Неутрално

    Предпазливо, слабо, опипване на почвата.

  29. 29 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1632 Весело

    интересно ми е как ще накарат БРАТЧЕДИТЕ ОТ МААЛАТА които редовно използуват градския транспорт да дупчат билет от 1.5 лв като те и сега не го ПРАВЯТ като е левче..........?????!!!!.....а към автора на статията - живеем в БГ и парите от иновационните ЕКСПЕРИМЕНТИ със СИГУРНОСТ ШЕ ПОТЪНАТ ВЪВ НЕЧИИ ДЖЕБИ.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  30. 30 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Някой по-горе спомена "Спаси София". Позволявам си да споделя днешната им публикация в сурата.

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1707737566177584.1073741896.1525636387721037&type=3

    Ето как се харчат нашите пари на пъпа на града. В кварталите е още по-брутално. Не знам в какъв измислен свят живее автора, но аз живея в София. Аз не плащам данъци, а правя частни дарения. Ако живеех в нормална държава, щях да си искам вредни или да я осъдя за 90% от ежедневните безумия, които ми се случват тук.
    Не е въпросът до 50-60 стотинки, а до бездънната яма наречена СО, която ако крадеше наполовина по-малко щяхме да сме най-уредената столица на света.

  31. 32 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#17:"Калибър"]Парите от глобите ще са достатъчни да се преасфалтира поне четвърт София. [/quote]

    Ще са достатъчни, ако София стане протекторат на Канада. Ако пък ние ви пратим нашите Столични общинари, няма да имате пари и дупките да закърпите.

    /не се чете/
  32. 33 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 915 Любопитно

    системата с дупченето на билетче ,е стара ,глупава и неефективна ,крайно време е се вкара системата чрез която билет да се купува само от шофьора и тогава да се влиза в автобуса ,така няма да има гратисчии и ще се съкратят разходи за онези досадни груби и ненужни неща - кондукторите ,така е поне в цивилизованият свят

  33. 34 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    До коментар [#4] от "slan777":

    И само да добавя, че дневна карта в София не е за 24 часа като при теб в Германия, а важи за календарен ден. Тоест, ако си я купя в 14 часа, каквото ползвам до 00:00 часа, това беше.

    Както виждаш, няма място за кой знае колко повишения, преди и тази услуга да попадне в дългия списък на "хем заплатите им по-големи, хем цените по-ниски"

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  34. 35 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Авторът да вземе да се гръмне.
    И за билетчетата и за паркирането.
    Естествено, че е право да си паркирам колата.
    С горивото плащам и ДДС, и акзцизи, и Свинетка, и още неща.
    Аз съм българин и тази държава е и моя.
    И си плащам и данъци, като поп.
    Общо взето срещу колите реват такива, които нямат коли.

    Любов и светлина!
  35. 36 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    До коментар [#33] от "Stewie":

    Не мисля, че такава система е ефективна- помисли: "примерно сдвоен трамвай- от една врата се качват и слизат да речем в пиков час на пикова спирка?!?" Как точно ще стане? Това по филмите дето сме гледали е друга бира, други обстоятелства.

    Да речем, виждам го като чекингите на метрото... но вероятно изпълнението ще е твърде скъпо...

  36. 37 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#34:"cinik"]"хем заплатите им по-големи, хем цените по-ниски"[/quote]

    Аз лично не намирам цената от 12 лв ниска. Заплатите ни са по-високи от българските, но това не трябва да води до обирджийство от страна на градският транспорт. Нелегалното пътуване в градски транспорт се наказва с 120 лв и все повече се избягва от населението. Контрольорите се качват по 3-ма на 3 различни врати, избягване, както преди 4 години, вече няма.

    Es muß Geld fließen!
  37. 38 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#36] от "diegos":

    системата работи безупречно ,ползвам я всеки ден от години ,повечето хора ползват дневни ,седмични или месечни карти ,почти никой не купува билет от шофьора

  38. 39 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Разстроено

    Повишават 4% на година цената на билета за градският транспорт, моята заплата расте само с 0,5%

    Es muß Geld fließen!
  39. 40 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 341 Неутрално

    [quote#35:"petranica"]Авторът да вземе да се гръмне.
    И за билетчетата и за паркирането.
    Естествено, че е право да си паркирам колата.
    С горивото плащам и ДДС, и акзцизи, и Свинетка, и още неща.
    Аз съм българин и тази държава е и моя. [/quote]

    И аз пуша и си плащам и данък и акциз, но спазвам закона и го правя на открито, защото тази държава НЕ Е само моя. И имам право да пуша на тротоар да речем, но няма място от автомобили. Та до тук с правата, да минем на липсата на санкции от една страна и елементарното възпитание от друга.

  40. 41 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 915 Неутрално

    [quote#36:"diegos"]Да речем, виждам го като чекингите на метрото... [/quote]
    всъщност е почти същото както в метрото и едва ли ще толкоз скъпо

  41. 42 Профил на Bulletproof
    Bulletproof
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Няколко неща:
    1. Колко от коментиращите /вкл. и автора/ използват градски транспорт РЕДОВНО?
    2. По мои наблюдения гратисчиите са намалели, за последната година съм засякла само един скандал. Казвам това с уговорката, че обикновено се движа в централната градска част и в периферни за нея квартали.
    3. Автопаркът е чувствително подменен, до края на годината разбрах, че ще се сменят и автобусите по още линии
    4. Закъсненията също са намалели, табла има почти навсякъде, мобилната версия на сайта на ЦГМ работи добре
    5. Въпреки гореизброеното хич не съм съгласна с увеличението, защото отново се прави на парче и без ясно разписана стратегия. Състоянието на пътната мрежа и на тротоарите е под всякаква критика. То просто е мъчение да се придвижваш с градски транспорт - чупиш си краката, докато стигнеш, автобусите обикновено са претъпкани и заради дупките и джигитското каране редовно си разливам кафето. Да не говорим за джигитите-шофьори, за които возещите се в градски транспорт явно са някакви плебеи и се чувстват свободни да ги засичат, да карат в бус лента и да спират на спирки.

    С 1.60 цена на билет и главоболията, които създава използването на градски транспорт, смятам, че за много хора ще се обезсмисли придвижването му с него. И се отдалечаваме от решаването на най-големия проблем - как да редуцираме автомобилния трафик в София? Общественият транспорт трябва от една страна да бъде достъпен за тези, които нямат друг избор, а от друга - удобен за тези, които желаят да слязат от колите си.
    Цената е приемлива засега, по линия на удобството се работи, ама добре, че са фондовете. Това малко като да си измажеш отвън къщата, за да изглежда добре, а вътре да стои старата, прогнила инсталация...


    Публикувано през m.dnevnik.bg

    най-обикновена шматка съм
  42. 43 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Поскъпване на градския транспорт в София показва само че няма събираемост,огромен брой пътуващи с намаления и неефективно управление!
    Последното е най-важно за да промени и другите!

  43. 44 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    Глупости. просто още повече хора няма да си плашат и отново, както за всичко в държавата ще бъдат наказани коректните платци. ПРОСТО трябва да се увеличи контролът и събираемостта, ама по-лесно е така

  44. 45 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#35:"petranica"]Общо взето срещу колите реват такива, които нямат коли. [/quote]
    че кой е тоя дето иска да има и не може да си купи таралясник за 300 лв

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  45. 46 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#35:"petranica"]Естествено, че е право да си паркирам колата. [/quote]
    ще я паркираш дето не е забранено бе човек, няма такова конституционно право за паркиране, ако там където ходиш няма места, проблема не е мой оправяй се

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  46. 47 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4239 Любопитно

    До коментар [#1] от "xmm":

    +++++++++++++++++++++++
    Правилен въпрос.И отговорът е,че данъците се "усвояват" по начини ,които на моменти са напълно непрозрачни.

  47. 48 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    [quote#35:"petranica"]С горивото плащам и ДДС, и акзцизи, и Свинетка, и още неща. [/quote]

    ДДС, винетка и акциз плащат и гражданите на Койнаре, но никой от тях не претендира да паркира по тротоарите на София

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  48. 49 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#0:"Автора"]

    Аргументът за ниските цени на петрола, за това, че евтиният градски транспорт ще намали използването на коли, че хората няма да си плащат, че хората нямат пари и така нататък не са достатъчно сериозни и при един по-обширен спор не биха издържали.
    [/quote]

    Много талибанско изказване...

  49. 50 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    До коментар [#42] от "кака Сврака":

    Гратисчиите наистина са намаляли значително. Почнаха да правят хайките на спирка и в присъстиве на полиция, а това вече респектира сериозно контингента "Тилич' ми каеш ъ слезнем, ма!". Освен това основен превозвач е метрото, а в него има пропускателен режим.

    Така че и аз мисля, че отново на ромите се е паднало да бъдат лесното обяснение за всички възможни беди.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  50. 51 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 965 Весело

    [quote#25:"toniotplovdiv"] При на системата е по-различна, [/quote]
    И при нас 'Сичките влизат през предната врата на автобуса, и си плащат на шофьора (или той им перфорира/прекаррва през четец картите). От другите врати-САМО мами с с колички или немощни старци. Работи!
    До коментар [#25] от "toniotplovdiv":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  51. 53 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 402 Разстроено

    Няма да пиша епитети, сами разбирате, какъв и колко такъв трябва да си за да говориш за увеличение на билета при положение, че освен на световно и на европейско ниво,дори и у нас цените на горивата, на топлото и на еленергията паднаха.

  52. 54 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Няма ли начин да се емулира карта за градски транспорт със смартфона?

  53. 55 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    "Безумие е да се смята, че безплатното паркиране е човешко право."

    Глупостта си е човешко право, но не трябва да се злоупотребява с нея!
    Самият факт, че на СОС се наложи да извършва всякакви акробатики, за да заобиколи решението на ВАС преди години говори предостатъчно!

    I Want To Believe
  54. 56 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    "Носталгично":
    А беше преди 27 години само 6 стотинки. Сега 1,50 лв.
    Много ги мразех "чавдарите", тогавашните автобуси от Комунизма, праха от улицата влизаше в автобуса.

    Es muß Geld fließen!
  55. 57 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 694 Неутрално

    60% увеличение нормално ли е?

  56. 58 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Тоз' дето го е писал този материал, точно к'ъв тип идиот се води? Евтини гирува, скъп градски транспорт. У малкото дето предпочитат да ползват реиса вместо коли ще отпаднат. Резултатът:още повече коли, задръствания, мръсен въздух...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  57. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    Ами съвестните плащат билетите на гратисчиите, както им плащат тока,водата и парното.Толкова е просто.

  58. 60 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Всички мангусти, возещи се на наш гръб, лайк дис!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  59. 61 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3145 Весело

    [quote#60:"ПАВЛА"]Всички мангусти, возещи се на наш гръб, лайк дис! [/quote]
    Хахахаха!

    Пазете се от доносника vesolr
  60. 62 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Влиза се в предната врата, плаща се на шофьора или се показва карта. Слиза се от задната врата.
    Така е тук. Автобусът не тръгва, ако някой се качи от задната врата и не си плати.
    С време всички се научават и всички си плащат.
    Нема мангусти, нема индианци...вси са пътници.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  61. 63 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Градският транспорт е едно от местата, от които се краде безобразно. Без ясни и точни доказателства защо се прави не трябва да има никакво увеличение. Тази система в момента е печеливша.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  62. 64 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1078 Гневно

    Първо да се справят с гратисчиите, после ни дитаг цената на билетите...!!!

    Форумът е в будна кома...
  63. 65 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Първо да разкарат всички ненужни чиновници от Градски транспорт, Електротранспорт ЦГМ там всички дъщерни дружества след това да оправят разсписанията и задръстванията и гратисчиите инак нищо не правят а ще ни накарат да си вземем по един таралясник за да ходим на работа.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  64. 66 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#62:"Калибър"]Влиза се в предната врата, плаща се на шофьора или се показва карта. Слиза се от задната врата.
    Така е тук. Автобусът не тръгва, ако някой се качи от задната врата и не си плати. [/quote]

    Това е и при мен от 2 години насам при автобуса, трябва да влизам през вратата на шофьора и да му показвам билета. Не и при трамвая. Но няма много "черни" пътуващи, най-много 2% от всички пътници в трамвая. Глобата за нелегално пътуване е сурова, 120 лв, беше преди 80 лв.

    Es muß Geld fließen!
  65. 67 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 363 Неутрално

    Авторът явно не се е запознал добре с идеята на цгм. Предложението е да поскъпне само билета за еднократно пътувсне, картите остават на старите цени. Според ЦГМ, 15% от хората пътуват с билет, което (пак според цгм) е много повече от средното за Ееропа 10 %. Всеки може да си направи сметката, колко точно ще се увеличат приходите, дори и да няма промяна на потреблението. Та за никакви инвестиции не става дума. Единственият ефект от подобно увеличение би бил, че хората които ползват градски транспорт епизодично, ще имат повече аргументи да не го правят. Имаше по едно време предложение за почасово таксуване, което май е най-добрият вариант за пътниците. Иначе, проблемът с трафика може да се реши само със завишен контрол към шофьорите и солени глоби. В момента ,по основните направления в града има метро и пак виждаме задръстванията.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  66. 68 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 671 Неутрално

    [quote#33:"Stewie"]системата чрез която билет да се купува само от шофьора [/quote]

    Не става, Стиви, пробваха я преди 2-3 години. Я си представи 15-20 и повече човека един по един си купуват билети или показват карти колко време отива,а? Най-напред писнаха шофьорите - къде отива разписанието? Системата върви, ама за междуградски транспорт.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  67. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5228 Неутрално

    имам 3 малки плахи въпросчета към авторчето на тази определено недомислена писня(не писаница) -
    1) Защо убиха двамата големи в ЦГМ (няма аналог в историята на всички общински структури) ;
    2) Какво стана с установените кражби в ЦГМ с доклад на Сметната палата;
    3) Защо има фалшиви билети и защо са различни билетите за метро и за останалия ГТ и защо талоните не важат за метрото ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 70 Профил на extrasho
    extrasho
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Айде първо предпазливо да се спре източването на Градския транспорт, пък после да обсъждаме поскъпване или поевтиняване.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  69. 71 Профил на extrasho
    extrasho
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Някой някога да е показвал отчети? Приходи-разходи? Само оня суек Л. Христов разхожда мазната си физиономия и дърдори как идва светлото бъдеще ей сега, ама друг път.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  70. 72 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#4] от "slan777":

    Кажии колко ти е заплатата в Германия.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  71. 73 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#72:"Sars Saraktos"]Кажии колко ти е заплатата в Германия. [/quote]

    То си е вече обществена тайна, нищо особено: 1400€ нето максимум, минимум 1200€, зависи от поръчките.

    Es muß Geld fließen!
  72. 74 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#73:"slan777"] зависи[/quote]
    Зависи дотолкова, дали трябва да работя половин ден в събота. Иначе ми е свободен.ден

    Es muß Geld fließen!
  73. 75 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Лека кола ми излиза скъпо, близо 1240€ годишно за застраховка и табели, плюс още бензин и паркоместо. Градският транспорт ми струва 116 лв месечно. В зона, голяма, колкото града София. По дължина не е повече от 16 км.

    Es muß Geld fließen!
  74. 76 Профил на Антоанета Йотова
    Антоанета Йотова
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#13] от "Цайко":

    Да, така е, ако се пресметне и отчита т. нар. "Паритет на покупателна способност", който зависи от съотношението доходи - разходи (в случая за градски транспорт) !

  75. 77 Профил на Антоанета Йотова
    Антоанета Йотова
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Мога да се съглася принципно с автора на статията за необходимостта от "дългосрочна градска стратегия на мобилността", обаче: 1/ такава стратегия трябваше да има отдавна; 2/ от години ЦГМ предлага и съответно СОС приема, а ние плащаме все по-високи цени на превозните документи в София. Като ползвател на градски транспорт повече от 40 години, мога да обобщя, че в предлаганото сега увеличение на цените само на единичните билети прозира единствено намерение за "наливане" на повече пари в бюджета (на ЦГМ в случая), изразходването на които далеч не е прозрачно!

  76. 78 Профил на Ironside
    Ironside
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Авторът казва, че поскъпването трябва да е съпроводено с дългострочна стратегия за развитие на ГТ, но пропуска, че това поскъпване по абсолютно никакъв начин не е обвъзнано с каквато и да е стратегия в полза на обществото.

  77. 79 Профил на yane_
    yane_
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#8] от "Imaginary Friend":
    "... в целия таралясник да сме двама души с продупчено билетче ли?"
    Така е, защото другите са с карта и не дупчат билети, не си ли се замислил за това?

    Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!
  78. 80 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#79] от "yane_":

    Замислял съм се ама все от та идея ме отказват етноса, очевидния им социален статус или откровеното заяваване на приятел, че и другия няма билет.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  79. 81 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 458 Неутрално

    А за за т.н. "тикет-системата" нищо думичка. Защо така, г-н Попов? Много добре знаете или поне би трябвало да знаете, че несправедливото таксуване е един от огромните минуси на градския транспорт. Защо за 1 спирка и за 10 спирки цената трябва да е една съща? Защо? Защо нито думички по този въпрос? Защо е толкова трудно и напрактика невъзможна да се изгради "тикет-системата".

    Pivoley
  80. 82 Профил на Антоанета Йотова
    Антоанета Йотова
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#81] от "pivoley":

    Прав сте, че "на практика невъзможно да се изгради "тикет-системата", затова пък се вземат заеми с такава цел: https://www.sofiatraffic.bg/bg/common/profil-na-kupuvacha/347/proekt-za-reforma-na-stolichen ! И макар да няма резултати, заемите трябва да се плащат - може би това е една от причините да се предлага драстичното увеличение от 60% за билет в градския транспорт?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK