Колко струва градският транспорт в София и в други европейски столици

Колко струва градският транспорт в София и в други европейски столици

© Надежда Чипева, Капитал



"Дневник" препечатва сравнение на цените на градския транспорт в София с тези в други европейски столици, изготвено от Явор Алексиев и Веселин Божков и публикувано на сайта "Инфограф". Заглавието е на редакцията.


През тази седмица Центърът за градска мобилност (ЦГМ) направи предложение, което предвижда билетът за градския транспорт в София да поскъпне до 1.50 лв. Нашето усещане е, че предложената цена има за цел постигането на компромисен вариант - някъде между сегашната цена от 1 лв. и предложения ръст от 50 ст.


Без да заемаме позиция по темата и без да претендираме за пълна точност на изнесените от нас данни, направихме съпоставка между цените на градския транспорт в София и тези в други европейски столици.




Сравнения на номиналната стойност (в червено на графиката) на цените на билетите за градския транспорт би била неуместна поради разликите както в заплатите, така и в цените в страните - членки на ЕС. Причината е, че едно евро не купува същото количество стоки и услуги в различните страни от ЕС. Докато в София за тази сума можете да отидете до центъра и да се върнете, в Лондон няма да можете да си позволите дори едно-единствено пътуване. И все пак: в номинално изражение билетът е най-евтин именно в София (0.51 евро).


За да сравним "стойността" на едно пътуване в София с това в други европейски столици, използвахме последните данни на Евростат за паритетите на покупателната способност (ППС) в страните от ЕС. ППС се използват за превръщане на номиналните разходи в национална валута (лева, евро, паунд и т.н.) в единна условна валута, наричана "Стандарт на покупателната способност" (СПС). Тази условна валута има еднаква покупателна способност във всички страни от ЕС, което позволява да се използва за база на подобни сравнения (за повече информация виж методологическите бележки накрая, както и обяснението на НСИ).


Например: Минималната работна заплата (МРЗ) в Полша през втората половина на 2015 г. е 418 евро, а тази в България – 194 евро. В номинално отношение МРЗ в Полша е 2.15 пъти по-висока от тази в България. Обаче, ако вземем предвид различната цена на стоките и услугите в полската и българската икономика и приложим ППС, минималната заплата в Полша възлиза на 749 СПС, а тази в България – на 401 СПС – разликата се стопява до 1.87 пъти. Тази промяна отразява факта, че цените у нас са по-ниски от тези в Полша и че 1 евро у нас може да закупи повече стоки или услуги, като в крайна сметка този ефект в цените е по-силен от разликата в заплатите. Повече за разликата в нивото на МРЗ в страните от ЕС можете да откриете тук.


Към момента единствената столица, в която цената на един билет за градския транспорт (в СПС – в син цвят на графиката) е по-ниска от тази в София, е Братислава. Малко по-скъп (както в номинално изражение, така и в СПС) е транспортът в Букурещ.


Сравнението, базирано на покупателната способност, показва, че ако цената на билета в градския транспорт бъде увеличена до 1.50 лв. (приблизително 0.77 евро), неговата стойност в СПС би надминала тази в 10 европейски столици - Вилнюс, Цюрих, Прага, Талин, Любляна, Рим, Атина, Дъблин, Варшава и Букурещ.


Подобен "скок" би бил трудно защитим (особено в условията на рекордно ниски цени на горивата), поради което вероятността да се случи е минимална.


При тълкуването на графиката и данните трябва да имаме предвид следното:


Данните за цените на билетите за градския транспорт в европейските столици са взети от сайта priceoftravel.com. Няма как да претендираме за акуратност на предоставените там цени, но те в голяма степен съответстват на личните ни впечатления, както и на тези на българи, живеещи в чужбина, до които се допитахме. При предоставяне на снимков материал от наши сънародници, опровергаващ тези цени за еднократно пътуване (за пътник без привилегии), ще коригираме графиката своевременно.


Начинът на организация на публичния транспорт в европейските столици е много различен, поради което понякога е трудно да изберем една цена като "представителна". В някои столици цената зависи от продължителността на пътуването, а в други - от изминаваното разстояние. За да направим сравнението с България възможно, сме използвали винаги най-ниската предоставена от сайта цена, тъй като у нас разходът на пътуващия за една или десет спирки е един и същ.


В някои градове (като Стокхолм) имате възможност да закупите електронна карта, която след това трябва задължително да заредите с определена сума. Цените на билетите варират значително в зависимост от това кога сте ги закупили, начина на закупуване (карта, СМС или от машина), възрастта ви и т.н. В подобни случаи сме използвали редовната цена на билета за метро за лице без карта и привилегии.


Сравненията на цените на билетите в София и европейските столици се базират на индекса на равнища на цени (ИРЦ) на Евростат за 2014 г. Това предполага известни (но не съществени) отклонения от крайните резултати както поради промените в ценовото равнище в отделните икономики през 2015 г., така и поради различния темп на ръст на възнагражденията и други индикатори. Всички изчисления, правени на база ППС, важат за цялата икономика на една страна, поради което не отразяват напълно действителното съотношение на заплатите и цените в самите столици. В общия случай обаче както заплатите, така и цените във водещите европейски градове са по-високи от тези в по-малките населени места.


Динамичните сравнения (къде ще попадне София спрямо други европейски столици при увеличаване на цената на билета за градския транспорт до 1.50 лв.) се базират на презумпцията, че цените в останалите столици ще останат без промяна.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (129)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    Най евтин е билета в София,така както са ни най евтини заплатите и пенсиите.

  2. 2 Профил на bobbysup
    bobbysup
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Цюрих не е столица, Берн е столицата. Ама следете ги тия неща...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Защото сме социалисти.
    Как не можаха да измислят система за справедливо таксуване, а не солидарно такова? Пътуваш 2 спирки - 1 лв, пътуваш 20 спирки - пак 1 лв. Тия съвременни технологии за какво ни са, за да си ги имаме само като теория?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3238 Неутрално

    Верно ли ,че в Берлин на бежанеца му дават безплатна карта ?
    [quote#1:"chicago514"]Най евтин е билета в София,така както са ни най евтини заплатите и пенсиите. [/quote]
    Ако в София се краде по-малко може да се докаже ,че и 0,50лв ще носи печлба! А даже и ще има повече места за паркиране в синята зона ако не се гепи!
    Изобщо "Градска Мобилност" си е шуробаджанашка структура за осигуряване на доходи на родадата на няколко политически формации!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Радан Кънев-Рязко увеличаване на цената на билета и запазване на цената на картата е рядко тъпо и вредно решение.
    (Да, казвам го като човек, който ползва билет, а не карта).
    Това решение ще затвърди модела, при който публичният транспорт е само за пенсионери и ученици, съответно - губи десетки милиони - а работещите ползват автомобил. Едва беше започнала обратната тенденция - на работещи, активни хора, които избират градски транспорт. Дай сега да я прекършим...
    Тук искам да отбележа - допустимо е известно повишение на цената за метрото. Останалите решения са припомнени от "Спаси София"

  6. 6 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Голяма дивотия е сравняването на цени с покупателна способност.Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи.Утре ще предложат цената на златото в България да се свали наполовина,защото на хората им иде скъпо с тези ниски доходи.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  7. 7 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    [quote#4:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Верно ли ,че в Берлин на бежанеца му дават безплатна карта ?[/quote]
    Спрете се с глупостите.

  8. 8 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Кава е средната заплата в другите европейски столици?Хората ,ползващи МГТ масово работят за 600-700 лв,Бойко Борисов пак дере най-бедните-по традиция..,защото няма смелост за нищо,най-малко да пребори картелите.А и те са беззащитни-колко му е да си бабаит пред тях,защо не се озъби на ПЕЕФ или полуграмотния фъфльо от сараите,щото го е страх-ето защо!

  9. 9 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Евтин билет, политическа стабилност, бойковски интелект...
    И един калпав и мързелив народ!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  10. 10 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Алоууу,в Талин транспортът е безплатен,стига с тези селски лъжи!За жителите на столицата,не за туристите!!

  11. 11 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    А защо в сравнението на билетите не е отразено това, че билетите са за време? За 90 или 120 минути можеш да смениш няколко превозни средства, включително и метро.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  12. 12 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Очевидно е че цената е ниска. Още по-очевидно е че хората ще са недоволни ако се увеличи.

    Няма шики-мики.
  13. 13 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Според мен трябва да се сложат контрольори, които да шетат из автобуса и да продават билети, както е в други градове в България. А ако вземат да таксуват и циганите и белите тарикати, след една година ще имаме златни автобуси.

  14. 14 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    "Алоууу,в Талин транспортът е безплатен,стига с тези селски лъжи!За жителите на столицата,не за туристите!! "

    Мда... и заради изцепките на талинския кмет популист и лъжец ще платят много по-скъпо накрая. Същия тоя ако не се лъже на предизборен клип мачкаше с БТР неправилно спрели коли. Поинтереувай се след като стана кмет колко коли е смачкал с БТР-а. Май николко

    Няма шики-мики.
  15. 15 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    най простичко е да се направи анализ на текущите разходи за транспорта в София, в случая, и определи и оповести "честната" цена без субсидии...
    А дали ще има възможност за социално подпомагане на ученици, пенсионери, социално слаби с колко и как ще определи кметството....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  16. 16 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1260 Любопитно

    До коментар [#7] от "Yard":

    А защо да са глупости?
    "Бежанците, които пристигат в Берлин, от сряда получават т.нар. "билет за добре дошли", който им позволява да изпозват цялата мрежа на обществения транспорт... Билетът първоначално е валиден за 3 месеца, не може да се прехвърля на други хора и ще се смята като част от плащане в натура към джобните пари."
    https://www.schnell-helfen.de/index.php?id=2994

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  17. 17 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Каква е ползата от подобни сравнения, освен сравнителите да се покажат като "компетентни"? Говорим за различни компании, с различен мениджмънт/персонал/клентска база, с различна структура на разходите, работещи при различно данъчно облагане.

    Дори и да имаше смисъл да се правят сравнения, защо сравнявате само цената? Защо не сравните например броя на пътниците на глава от населението возещи се безплатно или срещу намалено заплащане? Има доста резерви за намаляване на цените, философията "Дигна ни се себестойността, следователно трябва да дигнем цените" е от времето на социализма. Защо не питате потребителя какво е склонен да плаща за билетче и след това да си оптимизирате разходите, вместо да му казвате че пътуването струвало 1.60?

  18. 18 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Как па не се сетиха да сложат и едно изследване в кои столици билета включва и багажа, защото само тук куфар се таксува с нов билет. Отделно, Цюрих не е столица.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  19. 19 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Нямаше да е лошо и една таблица за доходите в различните държави! Ей така, за съпоставка!

    Имало едно време ссср...
  20. 20 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    [quote#1:"chicago514"]Най евтин е билета в София,така както са ни най евтини заплатите и пенсиите.[/quote]

    +++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  21. 21 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 495 Неутрално

    1,50 лв за софийският градски транспорт го намирам нормално. При мен в зона, голяма колкото града София, струва еднократно пътуване до 180 минути след отметката от автомата 6,70 лв. Все някога цените на софийскийят и белгийският транспорт äе се изравнят. Добре да е съразмерно със заплатите ...

    Es muß Geld fließen!
  22. 22 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#19] от "citoplast":

    Правилно.
    Защото ако отиде 10% от заплатата ти само за транспорт.....,и то от средната заплата,по-малките да не говорим.

  23. 23 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    "Подобен "скок" би бил трудно защитим (особено в условията на рекордно ниски цени на горивата), поради което вероятността да се случи е минимална."

    Предлагат 1.5, а ще я вдигнат с 1.20 /например/. Така ни "играят" редовно Абсолютно необосновано е това повишение

  24. 24 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Не може да се возите без пари, един автобус струва няколко стотин хиляди лева, гориво, шофьор, организация, счетоводство, инвестиции....това са все пари. Цената е справедлива, като не ви кефи не ползвайте и си купете коли, само паркинга в центъра ако си намерите ще е 100 кинта месечно. Въпроса е как да накарат нашите кюрди да си плащат.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  25. 25 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1296 Весело

    Заради ниските доходи,искаме цена на бензина 80ст./л,злато на 10лв/гр,ток на 5ст./кВтч,хотел 5* на 30лв и проститутки на 15лв/сеанс.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  26. 26 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#10:"hmc12310991"]Алоууу,в Талин транспортът е безплатен,стига с тези селски лъжи!За жителите на столицата,не за туристите!! [/quote]

    Не е безплатен, защото сметката се плаща от данъкоплатците.

  27. 28 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 399 Неутрално

    [quote#13:"Yard"]Според мен трябва да се сложат контрольори, които да шетат из автобуса и да продават билети[/quote]
    Хем ще създадат работа за сигурно 500 човека...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  28. 29 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#24] от "dragozow":

    Казват,че ЦГМ е общинско дружество.
    И все е на печалба.

  29. 30 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1296 Весело

    Билет за градски транспорт- 10 ст.,подстригване- 50 ст.,такси 20ст./км. Да се вдигнат заплатите и пенсиите.И да спим без пари на плажа или където ни е кеф.Защото сме десни.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  30. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#19] от "citoplast":

    Сините чертички показват съотношението цена/покупателна стойност.

  31. 32 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Има и един параметър - граница на бедността, минимални доходи за оцеляване, какъв процент от населението е под тази граница, не е лошо да се даде и тази съпоставка с другите страни.

  32. 33 Профил на pherenikos
    pherenikos
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Колкото и да сравняваме, част от услугите в градския транспорт са под всякаква критика. Да, имаме трамвай 7, но и автобуси 73 и 64 и т.н. Цената да е според качеството, не по друг критерий. А ако трябва и различни цени на различните линии. Обаче отказвам да плащам 1.60 за таралясника, който идва когато си иска.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  33. 34 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Това повишение от 60% е шоково. Но това е следствие от популизма на политиците, и не само в СО. Осем години няма повишение, и изведнъж 60% - естествено, че хората ще се стреснат. Ако имаше всяка година някакво планирано увеличение, съобразено с инфлацията, щеше да е по-прогнозируемо. Същото както с цената на винетките - години наред се правят на добрички и не ги вдигат, после изведнъж - 50%.

  34. 35 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    За Стокхолм сте сгрешили - почти никой не пътува с единичен билет, масово пътуват с карта - дневна 3-дневна, седмична или месечна. Единичния билет се ползва много рядко, предимно от гости на града. Обичайното е карта за време.

    Според графиката излиза, че в Копенхаген транспортът е по-евтин от Стокхолм. Не знам как може да се сравнява изобщо тъй като в Копенхаген цената е за разстояние, но като цяло положението е точно обратното на вашата графика - градския транспорт в Копенхаген излиза по-скъпо. Това е първото, което прави силно впечатление когато някой се премести в Стокхолм. Сравнението ви е грешно и не струва и 5 пари. Сори.

  35. 36 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1452 Весело

    Пък в Копенхаген се возиш безплатно във всичкия градски транспорт (метро, автобуси, градски влакове, корабчета) с 24-часовия двупосочен билет за влак, купен от гарата в Малмьо.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  36. 37 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Не знам как сравняват в тази таблица различни услуги. Август бях във Вилнюс - билета купен от шофьора беше 1 евро, по-евтин е с електронна карта, но там плащаш за времето на пътуване. За Варшава съм позабравил, че там бяха на зони, примерно зона 1 и зона 2 - 1.5 евро

  37. 38 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#6:"Майндърбайндър"]Голяма дивотия е сравняването на цени с покупателна способност.Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи.[/quote]
    Глупости говориш.Не е едно и също разходите за заплати да започват от 2-хил евро, вместо 200 евро в БГ.

  38. 39 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#5] от "registriran":

    Четох го това изявление на Радан, пише без да мисли. По-ниската цена на картите за пенсионери била лошо нещо! Средната пенсия е по-малко от 50% от средната заплата, а в София е около 30%. Естествено, че трябва картите за пенсионери да са по-евтини.

  39. 40 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 880 Любопитно

    Би трябвало да се добави и някаква сборна оценка цена-качество на конфорт на транспорта. При близка цена на билета в горната графика ... в София аз пътувам в раздрънкан тролей, а за почти същата сума се возя в Дъблин в чудесен автобус...

  40. 41 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    Истината е,че в България цените на услугите и данъците. са много ниски и тепърва ще вървят нагоре.
    В ЕС е така !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  41. 42 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Най-добрият вариант според мен е следния. Прави се едно дружество СКГТ както си беше и преди с няколко подразделения ...клона. 1. Клон - автотранспорт...2. Електротранспорт/трамвай и тролеи/....3. Метрополитен транспорт...4. Клон..приходи...занимава се само с продажба на билети и карти.
    Разчитането по ЗДДС ще прави само СКГТ...по някаква обобщена схема съгласувана с НАП. Това се налага защото 3-те клона имат само разходи....а 4-тия има само приходи. Така ще се съкратят поне няколко милиона от разходи за персонал. Прави се някаква структура за масиран и непрекъснат граждански/външен за общината/ контрол на разходите левче по левче....документално, и се докладва всеки месец пред обществеността на София. Парите за тая структура ще се осигурят от спестените пари от чантаджиите най-общо казано от сегашните фирми. Процентно тая структура да бъде така....60% счетоводители, 30% юристи, и 10% инженери. Те да се назначават от Общинския съвет за срок поне 2 години. Кмета също може да има квота от 10% от местата да кажем. Отчетите/ и най-дребните детайли/ на тая група да са абсолютно достъпни за всеки желаеш .... Гарантирам, че цените даже и на картите може и да се намалят. Мое категорично мнение...разходите и приходите сега в тия няколко фирми са като черна дупка....никои външен не може да се добере до тях....имам предвид до детаилните документални разходи...до първичните счетоводни документи.

    сократ1
  42. 43 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    До коментар [#17] от "john_3volta":

    "Защо не питате потребителя какво е склонен "

    Ако четат форума, то потребителят е склонен да ходи пеш, защото е здравословно и екологично.
    Колкото до цената на еднократното билетче, тя зависи основно от политиката на съответната община -как и с каква цел ще се обслужват "гостите" на общината. За "абонатите" на обществен транспорт цената е два и повече пъти по-ниска. И това е съвсем пазарно, защото един път са предплатили, втори път са постоянни клиенти, поради което транспорта може да бъде оптимизирам.
    Само човек, който няма понятие от пазар, може да твърди, че цената трябва да се различава от броя на спирките (в границата на общината) - основният разход на обществения транспорт е времето (графика) и организацията, а не горивото - слизането и качването отнемат повече време от необходимото за изминаване на 10 км (20 спирки без спиране и без моткане на пешеходци).

  43. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  44. 45 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 902 Неутрално

    хубаво нещо е статистикатс, проказки, графоки, нищо вярно

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  45. 46 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    До коментар [#41] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Аз предлагам първо некакси да настигнем ЕС по доходи, пък тогава да тръгнем да ги гоним и по цени. Щото в момента цените в супермаркета в Барселона са почти същите като в София.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  46. 47 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#13] от "Yard":

    Може и да не е добра идея. Зависи. Зависи колко струва човешкия труд и дали в крайна сметка не излиза по-евтино с автомати, а също и как ще се осъществява контролът. В Дания шофьорът на автобуса следи за билетите, но там хората са възпитани и се качват само от първата врата и не можеш да минеш навътре, ако автоматът не отчете карта ти. Хартиените билети се перфорират също пред водача задължително, трябва перфораторът да издаде специфичен звук.

  47. 48 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    То нека на софиянците и 2 лева да им го направят, ма лошото е, че и при нас ще дойде.

  48. 49 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Съмнявам се в положителният ефект от това действие в настоящия момент.

    5ar8
  49. 50 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#38] от "registriran":

    Разходите за заплати никъде не надвишават 15% от всички разходи.Може да има малка разлика в цените,но не и в пъти.Това ,с ниските цени и доходи,вече го играхме при Правешкия цървул.И фалирахме.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  50. 51 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#47] от "luda_krava":

    Грубо казано една контрольорка ако взима хиляда лева на месец за около 22 работни дни, това е към 45 лева на ден, т.е. ако за целия ден таксува 45 човека (по няколко на курс), които по принцип биха се возили без билет, то тя си е изкарала парите за деня и всичко отгоре софийския транспорт е на печалба.

  51. 52 Профил на КОНСТАНТИНОПОЛ
    КОНСТАНТИНОПОЛ
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Увеличение на цените на билетите, това означава увеличение и на гратис пътуващите.

  52. 53 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 983 Неутрално

    От вчера в Дневник върви опорната точка на ЦГМ

    Готинко... две статии по темата, да се замислим, че плащаме много евтино за тези услуги, разбираш ли...

    Хайде първо фирмата да си реши проблема с гратисчиите и после да мисли за увеличение. Защото само по себе си, това увеличение (50% егати) ще доведе до още повече гратисчии. Как тогава това е решение?!

    И айде да си намалите бордовете и партийците на хранилка към тези общински дружества и фирми, че те качват също стойността на услугата.

  53. 54 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1941 Весело

    Може ли "билетчето" в София, да ритне столчето на правителството? Ако се случи, ще е първото правителство, паднало от власт поради вдигане цената на билета, при понижаване цените на горивата.

  54. 55 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    [quote#41:"'ΕΡΕΒΟΣ"]Истината е,че в България цените на услугите и данъците. са много ниски и тепърва ще вървят нагоре.
    В ЕС е така ![/quote]За заплатите нищо не казваш В една икономически непривлекателна страна с бедно и намаляващо население няма логика да се увеличават цените на нещата, които отблъскват населението и бизнеса - стоки, услуги и данъци. Може, но след години, като си надвием на масрафа, както се казва.

  55. 56 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    До коментар [#24] от "dragozow":

    ""Цената е справедлива, като не ви кефи не ползвайте и си купете коли""

    Ма има си бе слънце, на газ при това от чисто екологически съображения.
    И тама си мислех как да сляза от нея, за да допринеса за намаляване на ФПЧ и нà.
    К...ц.
    Нали идеята беше уж да се стимулират хората да ползват градски трнспорт, за да намалеят задръстванията и замърсяването?
    Но, както за пореден път посочи науката, идеята е да се скубе народа, а всичко останало са лакърдии за наивници.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  56. 57 Профил на жорко
    жорко
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Само не ми стана ясно като сравняваха цената на билета със средната заплата, за София СРЗ на София ли взехте или на България. Щото това две мнооооого различни числа. Да не излезе, че и при 1,50 нашите "столичани" ще си возят гъзовете пак най- евтино в цяла Европа.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  57. 58 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Подобно сравнение изобщо няма как да бъде направено по цената на билета. Трябва да се прави по средните разходи, които среден гражданин на града отделя дневно или месечно за градски транспорт.
    В много градове, където билетите са на време, можеш с един билет да смениш няколко линии. В София за всяка линия трябва отделен билет.
    В други градове, където пък билетите са за изминато разстояние хептен няма как да бъде сравнено само по цената.
    От друга страна - да, практиката със самотаксуване не е много подходяща за страна с увеличаващо се "необразовано, неработещо, неплащащо за нищо и живеещо в обособени райони" население.
    Давам ви пример от практиката:
    В Ямбол едно време имаше ДАП. ДАПът разчиташе на самотаксуване, както едно време през социализма и както сега в София. ДАПът фалира. Сега същите линии се поддържат от няколко частни фирми. Всички са на печалба. Билети се продават от контрольор вътре в автобуса. Пътник без билет няма как да се вози.
    Знам, че за София не е много подходящо, но може да се направи нещо като метрото - така мисля, че са някои спирки в Истанбул. Достъпът до спирките е ограничен само за хора с билети. Нямаш билет - не влизаш в района на спирката.
    http://cms.ukintpress.com/UserFiles/brt_istanbul-225_klein.jpg

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  58. 59 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    предвид 4е може би само в София се дуп4и билет за всяко превозно средство цена 1 лев си е нормална

  59. 60 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Гарантирано по цяла Европа вдигат цените с едни 60% ей така.. Тъпаци!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  60. 61 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    На мен друго не ми е ясно.
    При цена на горивата около 2.50 - цена на билетчето 1 лв.
    При цена на горивата около 1.70 - цена на билетчето 1 лв, с искане за увеличение до 1.60.
    Моя позната продава билети на международна компания по направление, по което пътувам понякога.
    Едно време, като беше нафтата 2.50, ми беше изгодно да пътувам с автобусите им. Излизаше ми по-евтино.
    Сега обаче, с колата ми излиза по-евтино по същата дестинация. При тях няма промяна в цената на билета - при това горивата поевтиняха с почти лев. А си спомням - като мръднат нагоре с 10 стотинки и веднага вдигаха олелия и в крайна сметка цената.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  61. 62 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#39:"aralambi"]Четох го това изявление на Радан, пише без да мисли. По-ниската цена на картите за пенсионери била лошо нещо[/quote]
    Изобщо не си схванал какво е казал Радан. Става дума за стимулиране на работещите хора да се предвижват с градски транспорт вместо с лични автомобили.Ползата от това е ,че пътуващите с градски транспорт ще се увеличат и съответно приходите,а и задръстванията ще намалеят,което означава по чиста София,но кой от управлявашите ,мисли по тези въпроси.

  62. 63 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 213 Гневно

    Хубаво е, че са сравнили цените в СПС, но трябва да се сравнява и качеството на услугата. От графиката се вижда, че при цена от 1,50 лв. София ще се окаже в компанията на Мадрид и Хелзинки. Всеки, който е бил в тези градове, добре знае, че качеството на обществения транспорт там е на светлинни години от услугата, предлагана тук.
    Ако прословутите нови автобуси идват на 5-6 мин (а не на 15-20), ако във всеки автобус има детска седалка с колан, ако има бус ленти и автономни трасета за трамваите, най-сетне ако се оптимизира нелогичната маршрутна мрежа - тогава нямам нищо против и 2 лв. да го направят. Но за да станат тия неща, се иска ВОЛЯ и АКЪЛ!

  63. 64 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Научи се да пишеш!

  64. 65 Профил на Veli
    Veli
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Не мога да се сетя за градски транспорт, където шофьор или ватман да не следи за чекиране с карта (билет) или да продава билет, защото всички се качват само от първата врата. И така е организирано във Великобритания, Канада, САЩ ... Сигурно са много глупави тези хора, та не вземат акъл от софийските общинари. Големите градове са разделени на зони (според разстоянията) и цените са различни.
    Тук, ако няма гратисчии сигурно и със сегашната цена всичко ще е наред, но заради липсата на организация го отнасят всички. Защо няма хора без билет в метрото, а в определени трамваи и автобуси изобщо не минава контрола (риторичен въпрос)?

  65. 66 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#43:"wanderer"]Колкото до цената на еднократното билетче, тя зависи основно от политиката на съответната община -как и с каква цел ще се обслужват "гостите" на общината. За "абонатите" на обществен транспорт цената е два и повече пъти по-ниска. [/quote]

    Много от “гостите“ на общината са автомобилистите, които могат да си оставят колата в буферен паркинг и отидат до центъра с кола, но колкото е по висока цената на единичното билетче, толко по малък ще е стимула да го направят.
    Ако успоредно обаче вдигнат и цените за паркиране в синя и зелена зона, може да компенсират малко от този негативен ефект.

  66. 67 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#15] от "boby1945":

    Ти, също трябва да се научиш да пишеш!

  67. 68 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#65:"Velichka Draganska"]Не мога да се сетя за градски транспорт, където шофьор или ватман да не следи за чекиране с карта (билет) или да продава билет, защото всички се качват само от първата врата.[/quote]

    Това може да се направи само при малко натоварените линии. В лондонското метро например, никой не проверява билетите на първата врата
    Проблемът е, че в София много от автобусните линии са натоварени като метрото и ако всички почнат да се качват само през първата врата в пиков час, автобусът ще трябва да чака по 10 минути на всяка спирка, което ще обезмисли целият транспорт!

  68. 69 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#65:"Velichka Draganska"] И така е организирано във Великобритания, Канада, САЩ ..[/quote]

    В Кандада и САЩ градския транспорт с малки изключения е супер зле! Не е случайно, че и кьораво и сакато кара кола!

  69. 70 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Дори и в кризисните години един главен асистент доктор можеше да си купи поне 1100 билета с месечната си заплата! Да ги направят и по 2 лева билетите, но тогава един даскал с над 30 години трудов стаж (ако е и класен ръководител) да взима чисти 2500 лева! Един професор в университет с ъс същия трудов стаж по 5000 лева (чисти), Средната работна заплата също да е 2500 лева!
    Във Виена един билет е 2.5 евро, една едногодишна карта е 365 евро, ако навършиш 60 години (или 61) става 265 евро. Никъде няма карти за пенсионери, освен в някои бивши соц страни. Има карти за възрастни! Ако се спре гратисчийството и се глобяват неправилно паркиралите коли, то ще може да се мине и на 70 стотинки билет и карта за 35 лева! Аз лично пътувам месечно не по-вече от 50--60 пъти, и как с карта от 50 лева едно пътуване излиза под 50 стотинки? Явно полуграмотната Фандъкова знае по-добре от мен!

  70. 71 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#51] от "Yard":


    Не мога да направя сметката, нямам достатъчно данни, а и мисля че трябва и още параметри да се вземат предвид.

  71. 72 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    [quote#31:"Ф.Нинов"]Сините чертички показват съотношението цена/покупателна стойност.[/quote]

    Някак нямам вяра на тая табличка!

    Имало едно време ссср...
  72. 73 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#45] от "greenhrast":

    Статистиката е хубаво нещо, но трябва да се прави при строго определени критерии, ако грубо казано сравняваш ябълки с круши няма как да стане нещо различно от грешен резултат.

  73. 74 Профил на gemeto
    gemeto
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#61] от "Athanatos":

    Горивата поевтиняха, парното ще поевтинее, токът също.
    Възниква опасност Матриалът да започне за си задава въпроса защо билетчетата за градския транспорт са толко скъпи и да недоволства. Тава не трябва да се допуска.
    За целта всички медии трябва да му повтарят, че предстои вдигане на цената.
    Накрая Големия вожд ще застане твърдо зад досегашната цена и всичкото Матриал ще завика АЛИЛУЯ.
    Та всичко това се прави за благото на Матриала. Той трябва да се чувства комфортно(Ако ме разбираш какво искам да кажа).

    Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  74. 75 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 369 Неутрално

    В другите европейски столици можеш и да вървиш пеш! Тук я някой му скиме нещо, я разкопаят, я някой престъпник паркира върху ротоара, я полуграмотната Фандъковица реши нещо да строи и това упражнение става невъзможно. Тогава трябва да си вземеш рейс и да платиш за някакви сто или двеста метра!
    Не твърдя, че Мафиянски беше по-добър. Той ако вдигнеше билета с 20%, вдигаше картата с 50%!

  75. 76 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#70:"himler"]Аз лично пътувам месечно не по-вече от 50--60 пъти, и как с карта от 50 лева едно пътуване излиза под 50 стотинки? Явно полуграмотната Фандъкова знае по-добре от мен! [/quote]

    Това какво правиш ти не е много интересно в случая. Важното е какво прави средностатистическия софиянец! При 50 лева карта 50 стотинки на пътуване излиза при 100 пътувания на месец или средно по 3,3 пътувания на ден.
    Ако някой само делнични дни пътува до работното място, но трябва веднъж да се прекачи на ден, това правят над 100 пътувания на месец. Ако освен до работното място, човек ходи да пазарува, на кино, театър, ресторант и т.н. може пътуванията да станат и 150 на месец. Ако ходиш и за детето в детската градина или училището с градски транспорт може и да пътуваш 250 пъти на месец, като едно пътуване ти излиза не по 50 стотинки, а само по 20 стотинки!

  76. 77 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 493 Весело

    [quote#6:"Майндърбайндър"]Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи[/quote]

    Тъй,тъй! Можещите да плащат прогресивно намаляват с увеличаване на цената. Накрая поради липса на плащащи или "градския" ще стане съвсем безплатен (тоест ще го плащат и неможещите чрез данъците ),или съвсем ще изчезне (при пазарна икономика който няма приходи - фалира ) Кой вариант ви се струва по-приемлив ?


    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  77. 78 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#74:"gemeto"]Горивата поевтиняха, парното ще поевтинее, токът също.
    Възниква опасност Матриалът да започне за си задава въпроса защо билетчетата за градския транспорт са толко скъпи [/quote]

    Ако не си забелязал строят се нови линии на метрото, купуват се нови трамваи и автобуси, чиято поддръжка е по скъпа.

  78. 79 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#67] от "zcu00469861":
    даскалчето на бате, форумът не е място за "надписване", ако случайно не си разбрал....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  79. 80 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1160 Любопитно

    [quote#78:"Ал Бънди"]Ако не си забелязал строят се нови линии на метрото, купуват се нови трамваи и автобуси, чиято поддръжка е по скъпа. [/quote]
    Кражбите на ОПГ-то са неудържими. Всичко, което правят, е средно 3-4 пъти оскъпено.
    КЪДЕ ОТИВАТ КРАДЕНИТЕ ПАРИ?
    СТИГА МАНИПУЛАЦИИ!

  80. 81 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1467 Весело

    До коментар [#5] от "registriran":

    Точно така е в цяла Европа. Ма тъпанарите са навсякъде.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  81. 82 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    А статията и самата идея на такова сравнение са рядко тъпи. Направо безмислени. У нас автобусите ли са по-евтини от Виена? Или горивата на едро са 2 пъти по-евтини?
    Нормалната практика е да се стимулира редовното пътуване с градски транспорт. За това се държат ниски цените на картите, а билетите са скъпи.
    Та като стана дума за Виена. Там ако си купиш билет в транспорта е по-скъпо отколкото отвън.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  82. 83 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#76] от "Ал Бънди":

    Ами, градският транспорт не е създаден само за хората, които пътуват по 250 пъти на месец. Поне на мен така ми се струва.

  83. 84 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 493 Весело

    [quote#82:"Цецо"]Та като стана дума за Виена. Там ако си купиш билет в транспорта е по-скъпо отколкото отвън. [/quote]

    А ако не си купиш билет как стоят нещата?

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  84. 85 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    Очаквам РБ и ДСБ, като нека си кажем директно Столични формации да застанат срещу произвола на ГЕРБ в СОС.
    Нека отидем на избори и да се преброим, колко от нас са за увеличаването на билета?!

    I Want To Believe
  85. 86 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#83:"lekapoleka"]Ами, градският транспорт не е създаден само за хората, които пътуват по 250 пъти на месец. Поне на мен така ми се струва. [/quote]

    Не казвам, че всички пътуват толкова. Просто исках да покажа, че сметката на Фандъкова измислена!

  86. 87 Профил на sacred
    sacred
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Дневник мбогп слаба статия. Може да сравнявате София с Минск Ереван итн не с Лондон Париж и Берлин! Разликата в заплатите е огромна! Отделно кво е компромисно между 1.00 и 1.50, да кажем правилния отговор е 1.25 не 1.50 щото това е тавана!Стигнах статията до тоя абзац и спрях да чета... А той писал, пасал още глупости..

  87. 88 Профил на sacred
    sacred
    Рейтинг: 470 Неутрално

    През тази седмица Центърът за градска мобилност (ЦГМ) направи предложение, което предвижда билетът за градския транспорт в София да поскъпне до 1.50 лв. Нашето усещане е, че предложената цена има за цел постигането на компромисен вариант - някъде между сегашната цена от 1 лв. и предложения ръст от 50 ст

  88. 89 Профил на Aldin Dimitrov Aldinov
    Aldin Dimitrov Aldinov
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ами нека сравняваме не само цените на билетите, а и какво преслагат насреща като удобства. Освен това, вярно, че в Берлин например, билетчето е по-скъпо, но то важи 2 часа от перфорирането, през което време можеш да сменяш колкото искаш видове транспорт с него - автобус, трамвай, метро или влак. Освен това има и тъй наречените курцщреке - билети за къси разстояния (6 спирки с автобус или трамвай, 3 с влак или метро), които са на половин цена.

    "Против глупостта и самите богове напразно се борят" Айзък Азимов
  89. 90 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ясно, данните и сръвненията с другите столици в Европа показват следното:
    1. Качвай се на колело!
    2. Ако и колело нямаш или не ти стиска ползвай кракомобил!

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  90. 91 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#3] от "Bulgarische Motoren Werke":

    е как да ги измислят като не им дреме за нищо,просто 'усвояване' и 'стабилност',ето това е...ако на някой от тия които ни управляват и управляваха им пукаше за държавата и хората в нея дали щяхме да сме на това ниво....просто пускат нещо в пространството повечето се възмущават или адмирират а те си правят каквото могат най добре да краднат...на никой не му дреме за нищо...ама абсолютно за нищо освен далаверата..тъжната и горчива ИСТИНА

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  91. 92 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1296 Любопитно

    До коментар [#77] от "Чичо Ваньо":

    Някога билетчето струваше 6 ст.,а сега 1 лев,т.е. увеличение 1570%,а плащащите билетче леко намаляха,защото си купиха коли.Вдигнал ли се е стандарта им или е паднал?

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  92. 93 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Градския транспорт не е фирма, която цели кяр! Тя е най-вече услуга, потребност за хората.
    Хубаво е най-после тази истина да се разбере от не само българските управници...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  93. 94 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Изводът е, че общината няма никакво основание да утвърди правото си да качи цената на 1 и 50.

  94. 95 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Само в България електрическа компания може да е във фактически фалит и само в България градският транспорт може да поскъпне, когато цените на петрола падат от повече от година насам. Петролът за последните две години е поевтинял с над 100 %. Но Софийската община обяви, че планира поскъпване на билетите за публичния транспорт с 50 %.
    Направо не е за мислене, ако петролът беше поскъпнал с 50 %.
    Знам какво ще отговорят и общинарите, и разбирачите. Ще кажат, че транспортът в България е безумно евтин, че трябва да се купуват нови автобуси и трамваи и че във Виена един билет е 2 евро, що пък в София да не е 75 евроцента.
    Ами щото пенсията във Виена е 1000 евро. А в София е 150. Затова.
    Това е мнение на Георги Даскалов. Пък и мое.

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  95. 96 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Ало Топлофикация ли е ?!

    Не ЦГМ.

    И на вас...

    Всъщност от мутромилиционерско протеже селска даскалица друго не може(ше) и да се очаква. И между другото ж доста от озброените градове има удобен нощен транспорт, а не след 10 да се чуди човек как да се прибере след концерт, мач или среща с приятели.

  96. 97 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За цената - ясно, се кажете за събираемостта?

  97. 98 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    [quote#3:"Bulgarische Motoren Werke"]Пътуваш 2 спирки - 1 лв, пътуваш 20 спирки - пак 1 лв. Тия съвременни технологии за какво ни са, за да си ги имаме само като теория?[/quote]Не е само София така. И в Лондон има подобни аномалии - ако пътуваш в рамките на една зона (дори и да са, примерно, 10-тина спирки) ти излиза по-евтино в сравнение с пътуване за само 2-3 спирки, които се водят в различни зони.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  98. 100 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 624 Весело

    Бе, изчетох статията, тръгнах да чета и коментарите и хоп, пак Радан. Спрете се бе хора, няма да гласуваме за това изпразнено от съдържание лице.
    Когато влезе в парламента като лидер на формация САМ, като лидер както казах, тогава ми го натрисайте непрекъснато. Толкова е постно това цялото ДСБ присъствие по форумите, че направо е смешно. Не разбирате ли, че с тоя 1% сте гола вода. И не, не съм гербаджия, комунист и всякакъв друг. Просто съм реален гражданин, които е силно информиран и е отвратен от абсолютно всички елементи в настоящата ни политическа система, без изключение.

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK