Защото сме социалисти.
Как не можаха да измислят система за справедливо таксуване, а не солидарно такова? Пътуваш 2 спирки - 1 лв, пътуваш 20 спирки - пак 1 лв. Тия съвременни технологии за какво ни са, за да си ги имаме само като теория?
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи".
(баба Ванга)
Верно ли ,че в Берлин на бежанеца му дават безплатна карта ?
[quote#1:"chicago514"]Най евтин е билета в София,така както са ни най евтини заплатите и пенсиите. [/quote]
Ако в София се краде по-малко може да се докаже ,че и 0,50лв ще носи печлба! А даже и ще има повече места за паркиране в синята зона ако не се гепи!
Изобщо "Градска Мобилност" си е шуробаджанашка структура за осигуряване на доходи на родадата на няколко политически формации!
Радан Кънев-Рязко увеличаване на цената на билета и запазване на цената на картата е рядко тъпо и вредно решение.
(Да, казвам го като човек, който ползва билет, а не карта).
Това решение ще затвърди модела, при който публичният транспорт е само за пенсионери и ученици, съответно - губи десетки милиони - а работещите ползват автомобил. Едва беше започнала обратната тенденция - на работещи, активни хора, които избират градски транспорт. Дай сега да я прекършим...
Тук искам да отбележа - допустимо е известно повишение на цената за метрото. Останалите решения са припомнени от "Спаси София"
Голяма дивотия е сравняването на цени с покупателна способност.Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи.Утре ще предложат цената на златото в България да се свали наполовина,защото на хората им иде скъпо с тези ниски доходи.
Кава е средната заплата в другите европейски столици?Хората ,ползващи МГТ масово работят за 600-700 лв,Бойко Борисов пак дере най-бедните-по традиция..,защото няма смелост за нищо,най-малко да пребори картелите.А и те са беззащитни-колко му е да си бабаит пред тях,защо не се озъби на ПЕЕФ или полуграмотния фъфльо от сараите,щото го е страх-ето защо!
А защо в сравнението на билетите не е отразено това, че билетите са за време? За 90 или 120 минути можеш да смениш няколко превозни средства, включително и метро.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани."
Тото Риина след атентатите
Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
Според мен трябва да се сложат контрольори, които да шетат из автобуса и да продават билети, както е в други градове в България. А ако вземат да таксуват и циганите и белите тарикати, след една година ще имаме златни автобуси.
"Алоууу,в Талин транспортът е безплатен,стига с тези селски лъжи!За жителите на столицата,не за туристите!! "
Мда... и заради изцепките на талинския кмет популист и лъжец ще платят много по-скъпо накрая. Същия тоя ако не се лъже на предизборен клип мачкаше с БТР неправилно спрели коли. Поинтереувай се след като стана кмет колко коли е смачкал с БТР-а. Май николко
най простичко е да се направи анализ на текущите разходи за транспорта в София, в случая, и определи и оповести "честната" цена без субсидии...
А дали ще има възможност за социално подпомагане на ученици, пенсионери, социално слаби с колко и как ще определи кметството....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
А защо да са глупости?
"Бежанците, които пристигат в Берлин, от сряда получават т.нар. "билет за добре дошли", който им позволява да изпозват цялата мрежа на обществения транспорт... Билетът първоначално е валиден за 3 месеца, не може да се прехвърля на други хора и ще се смята като част от плащане в натура към джобните пари." https://www.schnell-helfen.de/index.php?id=2994
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
Каква е ползата от подобни сравнения, освен сравнителите да се покажат като "компетентни"? Говорим за различни компании, с различен мениджмънт/персонал/клентска база, с различна структура на разходите, работещи при различно данъчно облагане.
Дори и да имаше смисъл да се правят сравнения, защо сравнявате само цената? Защо не сравните например броя на пътниците на глава от населението возещи се безплатно или срещу намалено заплащане? Има доста резерви за намаляване на цените, философията "Дигна ни се себестойността, следователно трябва да дигнем цените" е от времето на социализма. Защо не питате потребителя какво е склонен да плаща за билетче и след това да си оптимизирате разходите, вместо да му казвате че пътуването струвало 1.60?
Как па не се сетиха да сложат и едно изследване в кои столици билета включва и багажа, защото само тук куфар се таксува с нов билет. Отделно, Цюрих не е столица.
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.
1,50 лв за софийският градски транспорт го намирам нормално. При мен в зона, голяма колкото града София, струва еднократно пътуване до 180 минути след отметката от автомата 6,70 лв. Все някога цените на софийскийят и белгийският транспорт äе се изравнят. Добре да е съразмерно със заплатите ...
Не може да се возите без пари, един автобус струва няколко стотин хиляди лева, гориво, шофьор, организация, счетоводство, инвестиции....това са все пари. Цената е справедлива, като не ви кефи не ползвайте и си купете коли, само паркинга в центъра ако си намерите ще е 100 кинта месечно. Въпроса е как да накарат нашите кюрди да си плащат.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
[quote#13:"Yard"]Според мен трябва да се сложат контрольори, които да шетат из автобуса и да продават билети[/quote]
Хем ще създадат работа за сигурно 500 човека...
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
Билет за градски транспорт- 10 ст.,подстригване- 50 ст.,такси 20ст./км. Да се вдигнат заплатите и пенсиите.И да спим без пари на плажа или където ни е кеф.Защото сме десни.
Има и един параметър - граница на бедността, минимални доходи за оцеляване, какъв процент от населението е под тази граница, не е лошо да се даде и тази съпоставка с другите страни.
Колкото и да сравняваме, част от услугите в градския транспорт са под всякаква критика. Да, имаме трамвай 7, но и автобуси 73 и 64 и т.н. Цената да е според качеството, не по друг критерий. А ако трябва и различни цени на различните линии. Обаче отказвам да плащам 1.60 за таралясника, който идва когато си иска.
Това повишение от 60% е шоково. Но това е следствие от популизма на политиците, и не само в СО. Осем години няма повишение, и изведнъж 60% - естествено, че хората ще се стреснат. Ако имаше всяка година някакво планирано увеличение, съобразено с инфлацията, щеше да е по-прогнозируемо. Същото както с цената на винетките - години наред се правят на добрички и не ги вдигат, после изведнъж - 50%.
За Стокхолм сте сгрешили - почти никой не пътува с единичен билет, масово пътуват с карта - дневна 3-дневна, седмична или месечна. Единичния билет се ползва много рядко, предимно от гости на града. Обичайното е карта за време.
Според графиката излиза, че в Копенхаген транспортът е по-евтин от Стокхолм. Не знам как може да се сравнява изобщо тъй като в Копенхаген цената е за разстояние, но като цяло положението е точно обратното на вашата графика - градския транспорт в Копенхаген излиза по-скъпо. Това е първото, което прави силно впечатление когато някой се премести в Стокхолм. Сравнението ви е грешно и не струва и 5 пари. Сори.
Пък в Копенхаген се возиш безплатно във всичкия градски транспорт (метро, автобуси, градски влакове, корабчета) с 24-часовия двупосочен билет за влак, купен от гарата в Малмьо.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Не знам как сравняват в тази таблица различни услуги. Август бях във Вилнюс - билета купен от шофьора беше 1 евро, по-евтин е с електронна карта, но там плащаш за времето на пътуване. За Варшава съм позабравил, че там бяха на зони, примерно зона 1 и зона 2 - 1.5 евро
[quote#6:"Майндърбайндър"]Голяма дивотия е сравняването на цени с покупателна способност.Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи.[/quote]
Глупости говориш.Не е едно и също разходите за заплати да започват от 2-хил евро, вместо 200 евро в БГ.
Четох го това изявление на Радан, пише без да мисли. По-ниската цена на картите за пенсионери била лошо нещо! Средната пенсия е по-малко от 50% от средната заплата, а в София е около 30%. Естествено, че трябва картите за пенсионери да са по-евтини.
Би трябвало да се добави и някаква сборна оценка цена-качество на конфорт на транспорта. При близка цена на билета в горната графика ... в София аз пътувам в раздрънкан тролей, а за почти същата сума се возя в Дъблин в чудесен автобус...
Най-добрият вариант според мен е следния. Прави се едно дружество СКГТ както си беше и преди с няколко подразделения ...клона. 1. Клон - автотранспорт...2. Електротранспорт/трамвай и тролеи/....3. Метрополитен транспорт...4. Клон..приходи...занимава се само с продажба на билети и карти.
Разчитането по ЗДДС ще прави само СКГТ...по някаква обобщена схема съгласувана с НАП. Това се налага защото 3-те клона имат само разходи....а 4-тия има само приходи. Така ще се съкратят поне няколко милиона от разходи за персонал. Прави се някаква структура за масиран и непрекъснат граждански/външен за общината/ контрол на разходите левче по левче....документално, и се докладва всеки месец пред обществеността на София. Парите за тая структура ще се осигурят от спестените пари от чантаджиите най-общо казано от сегашните фирми. Процентно тая структура да бъде така....60% счетоводители, 30% юристи, и 10% инженери. Те да се назначават от Общинския съвет за срок поне 2 години. Кмета също може да има квота от 10% от местата да кажем. Отчетите/ и най-дребните детайли/ на тая група да са абсолютно достъпни за всеки желаеш .... Гарантирам, че цените даже и на картите може и да се намалят. Мое категорично мнение...разходите и приходите сега в тия няколко фирми са като черна дупка....никои външен не може да се добере до тях....имам предвид до детаилните документални разходи...до първичните счетоводни документи.
Ако четат форума, то потребителят е склонен да ходи пеш, защото е здравословно и екологично.
Колкото до цената на еднократното билетче, тя зависи основно от политиката на съответната община -как и с каква цел ще се обслужват "гостите" на общината. За "абонатите" на обществен транспорт цената е два и повече пъти по-ниска. И това е съвсем пазарно, защото един път са предплатили, втори път са постоянни клиенти, поради което транспорта може да бъде оптимизирам.
Само човек, който няма понятие от пазар, може да твърди, че цената трябва да се различава от броя на спирките (в границата на общината) - основният разход на обществения транспорт е времето (графика) и организацията, а не горивото - слизането и качването отнемат повече време от необходимото за изминаване на 10 км (20 спирки без спиране и без моткане на пешеходци).
Аз предлагам първо некакси да настигнем ЕС по доходи, пък тогава да тръгнем да ги гоним и по цени. Щото в момента цените в супермаркета в Барселона са почти същите като в София.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Може и да не е добра идея. Зависи. Зависи колко струва човешкия труд и дали в крайна сметка не излиза по-евтино с автомати, а също и как ще се осъществява контролът. В Дания шофьорът на автобуса следи за билетите, но там хората са възпитани и се качват само от първата врата и не можеш да минеш навътре, ако автоматът не отчете карта ти. Хартиените билети се перфорират също пред водача задължително, трябва перфораторът да издаде специфичен звук.
Разходите за заплати никъде не надвишават 15% от всички разходи.Може да има малка разлика в цените,но не и в пъти.Това ,с ниските цени и доходи,вече го играхме при Правешкия цървул.И фалирахме.
Грубо казано една контрольорка ако взима хиляда лева на месец за около 22 работни дни, това е към 45 лева на ден, т.е. ако за целия ден таксува 45 човека (по няколко на курс), които по принцип биха се возили без билет, то тя си е изкарала парите за деня и всичко отгоре софийския транспорт е на печалба.
Готинко... две статии по темата, да се замислим, че плащаме много евтино за тези услуги, разбираш ли...
Хайде първо фирмата да си реши проблема с гратисчиите и после да мисли за увеличение. Защото само по себе си, това увеличение (50% егати) ще доведе до още повече гратисчии. Как тогава това е решение?!
И айде да си намалите бордовете и партийците на хранилка към тези общински дружества и фирми, че те качват също стойността на услугата.
Може ли "билетчето" в София, да ритне столчето на правителството? Ако се случи, ще е първото правителство, паднало от власт поради вдигане цената на билета, при понижаване цените на горивата.
[quote#41:"'ΕΡΕΒΟΣ"]Истината е,че в България цените на услугите и данъците. са много ниски и тепърва ще вървят нагоре.
В ЕС е така ![/quote]За заплатите нищо не казваш В една икономически непривлекателна страна с бедно и намаляващо население няма логика да се увеличават цените на нещата, които отблъскват населението и бизнеса - стоки, услуги и данъци. Може, но след години, като си надвием на масрафа, както се казва.
""Цената е справедлива, като не ви кефи не ползвайте и си купете коли""
Ма има си бе слънце, на газ при това от чисто екологически съображения.
И тама си мислех как да сляза от нея, за да допринеса за намаляване на ФПЧ и нà.
К...ц.
Нали идеята беше уж да се стимулират хората да ползват градски трнспорт, за да намалеят задръстванията и замърсяването?
Но, както за пореден път посочи науката, идеята е да се скубе народа, а всичко останало са лакърдии за наивници.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Само не ми стана ясно като сравняваха цената на билета със средната заплата, за София СРЗ на София ли взехте или на България. Щото това две мнооооого различни числа. Да не излезе, че и при 1,50 нашите "столичани" ще си возят гъзовете пак най- евтино в цяла Европа.
Подобно сравнение изобщо няма как да бъде направено по цената на билета. Трябва да се прави по средните разходи, които среден гражданин на града отделя дневно или месечно за градски транспорт.
В много градове, където билетите са на време, можеш с един билет да смениш няколко линии. В София за всяка линия трябва отделен билет.
В други градове, където пък билетите са за изминато разстояние хептен няма как да бъде сравнено само по цената.
От друга страна - да, практиката със самотаксуване не е много подходяща за страна с увеличаващо се "необразовано, неработещо, неплащащо за нищо и живеещо в обособени райони" население.
Давам ви пример от практиката:
В Ямбол едно време имаше ДАП. ДАПът разчиташе на самотаксуване, както едно време през социализма и както сега в София. ДАПът фалира. Сега същите линии се поддържат от няколко частни фирми. Всички са на печалба. Билети се продават от контрольор вътре в автобуса. Пътник без билет няма как да се вози.
Знам, че за София не е много подходящо, но може да се направи нещо като метрото - така мисля, че са някои спирки в Истанбул. Достъпът до спирките е ограничен само за хора с билети. Нямаш билет - не влизаш в района на спирката. http://cms.ukintpress.com/UserFiles/brt_istanbul-225_klein.jpg
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
На мен друго не ми е ясно.
При цена на горивата около 2.50 - цена на билетчето 1 лв.
При цена на горивата около 1.70 - цена на билетчето 1 лв, с искане за увеличение до 1.60.
Моя позната продава билети на международна компания по направление, по което пътувам понякога.
Едно време, като беше нафтата 2.50, ми беше изгодно да пътувам с автобусите им. Излизаше ми по-евтино.
Сега обаче, с колата ми излиза по-евтино по същата дестинация. При тях няма промяна в цената на билета - при това горивата поевтиняха с почти лев. А си спомням - като мръднат нагоре с 10 стотинки и веднага вдигаха олелия и в крайна сметка цената.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
[quote#39:"aralambi"]Четох го това изявление на Радан, пише без да мисли. По-ниската цена на картите за пенсионери била лошо нещо[/quote]
Изобщо не си схванал какво е казал Радан. Става дума за стимулиране на работещите хора да се предвижват с градски транспорт вместо с лични автомобили.Ползата от това е ,че пътуващите с градски транспорт ще се увеличат и съответно приходите,а и задръстванията ще намалеят,което означава по чиста София,но кой от управлявашите ,мисли по тези въпроси.
Хубаво е, че са сравнили цените в СПС, но трябва да се сравнява и качеството на услугата. От графиката се вижда, че при цена от 1,50 лв. София ще се окаже в компанията на Мадрид и Хелзинки. Всеки, който е бил в тези градове, добре знае, че качеството на обществения транспорт там е на светлинни години от услугата, предлагана тук.
Ако прословутите нови автобуси идват на 5-6 мин (а не на 15-20), ако във всеки автобус има детска седалка с колан, ако има бус ленти и автономни трасета за трамваите, най-сетне ако се оптимизира нелогичната маршрутна мрежа - тогава нямам нищо против и 2 лв. да го направят. Но за да станат тия неща, се иска ВОЛЯ и АКЪЛ!
Не мога да се сетя за градски транспорт, където шофьор или ватман да не следи за чекиране с карта (билет) или да продава билет, защото всички се качват само от първата врата. И така е организирано във Великобритания, Канада, САЩ ... Сигурно са много глупави тези хора, та не вземат акъл от софийските общинари. Големите градове са разделени на зони (според разстоянията) и цените са различни.
Тук, ако няма гратисчии сигурно и със сегашната цена всичко ще е наред, но заради липсата на организация го отнасят всички. Защо няма хора без билет в метрото, а в определени трамваи и автобуси изобщо не минава контрола (риторичен въпрос)?
[quote#43:"wanderer"]Колкото до цената на еднократното билетче, тя зависи основно от политиката на съответната община -как и с каква цел ще се обслужват "гостите" на общината. За "абонатите" на обществен транспорт цената е два и повече пъти по-ниска. [/quote]
Много от “гостите“ на общината са автомобилистите, които могат да си оставят колата в буферен паркинг и отидат до центъра с кола, но колкото е по висока цената на единичното билетче, толко по малък ще е стимула да го направят.
Ако успоредно обаче вдигнат и цените за паркиране в синя и зелена зона, може да компенсират малко от този негативен ефект.
[quote#65:"Velichka Draganska"]Не мога да се сетя за градски транспорт, където шофьор или ватман да не следи за чекиране с карта (билет) или да продава билет, защото всички се качват само от първата врата.[/quote]
Това може да се направи само при малко натоварените линии. В лондонското метро например, никой не проверява билетите на първата врата
Проблемът е, че в София много от автобусните линии са натоварени като метрото и ако всички почнат да се качват само през първата врата в пиков час, автобусът ще трябва да чака по 10 минути на всяка спирка, което ще обезмисли целият транспорт!
Дори и в кризисните години един главен асистент доктор можеше да си купи поне 1100 билета с месечната си заплата! Да ги направят и по 2 лева билетите, но тогава един даскал с над 30 години трудов стаж (ако е и класен ръководител) да взима чисти 2500 лева! Един професор в университет с ъс същия трудов стаж по 5000 лева (чисти), Средната работна заплата също да е 2500 лева!
Във Виена един билет е 2.5 евро, една едногодишна карта е 365 евро, ако навършиш 60 години (или 61) става 265 евро. Никъде няма карти за пенсионери, освен в някои бивши соц страни. Има карти за възрастни! Ако се спре гратисчийството и се глобяват неправилно паркиралите коли, то ще може да се мине и на 70 стотинки билет и карта за 35 лева! Аз лично пътувам месечно не по-вече от 50--60 пъти, и как с карта от 50 лева едно пътуване излиза под 50 стотинки? Явно полуграмотната Фандъкова знае по-добре от мен!
Статистиката е хубаво нещо, но трябва да се прави при строго определени критерии, ако грубо казано сравняваш ябълки с круши няма как да стане нещо различно от грешен резултат.
Горивата поевтиняха, парното ще поевтинее, токът също.
Възниква опасност Матриалът да започне за си задава въпроса защо билетчетата за градския транспорт са толко скъпи и да недоволства. Тава не трябва да се допуска.
За целта всички медии трябва да му повтарят, че предстои вдигане на цената.
Накрая Големия вожд ще застане твърдо зад досегашната цена и всичкото Матриал ще завика АЛИЛУЯ.
Та всичко това се прави за благото на Матриала. Той трябва да се чувства комфортно(Ако ме разбираш какво искам да кажа).
В другите европейски столици можеш и да вървиш пеш! Тук я някой му скиме нещо, я разкопаят, я някой престъпник паркира върху ротоара, я полуграмотната Фандъковица реши нещо да строи и това упражнение става невъзможно. Тогава трябва да си вземеш рейс и да платиш за някакви сто или двеста метра!
Не твърдя, че Мафиянски беше по-добър. Той ако вдигнеше билета с 20%, вдигаше картата с 50%!
[quote#70:"himler"]Аз лично пътувам месечно не по-вече от 50--60 пъти, и как с карта от 50 лева едно пътуване излиза под 50 стотинки? Явно полуграмотната Фандъкова знае по-добре от мен! [/quote]
Това какво правиш ти не е много интересно в случая. Важното е какво прави средностатистическия софиянец! При 50 лева карта 50 стотинки на пътуване излиза при 100 пътувания на месец или средно по 3,3 пътувания на ден.
Ако някой само делнични дни пътува до работното място, но трябва веднъж да се прекачи на ден, това правят над 100 пътувания на месец. Ако освен до работното място, човек ходи да пазарува, на кино, театър, ресторант и т.н. може пътуванията да станат и 150 на месец. Ако ходиш и за детето в детската градина или училището с градски транспорт може и да пътуваш 250 пъти на месец, като едно пътуване ти излиза не по 50 стотинки, а само по 20 стотинки!
[quote#6:"Майндърбайндър"]Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи[/quote]
Тъй,тъй! Можещите да плащат прогресивно намаляват с увеличаване на цената. Накрая поради липса на плащащи или "градския" ще стане съвсем безплатен (тоест ще го плащат и неможещите чрез данъците ),или съвсем ще изчезне (при пазарна икономика който няма приходи - фалира ) Кой вариант ви се струва по-приемлив ?
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
[quote#74:"gemeto"]Горивата поевтиняха, парното ще поевтинее, токът също.
Възниква опасност Матриалът да започне за си задава въпроса защо билетчетата за градския транспорт са толко скъпи [/quote]
Ако не си забелязал строят се нови линии на метрото, купуват се нови трамваи и автобуси, чиято поддръжка е по скъпа.
[quote#78:"Ал Бънди"]Ако не си забелязал строят се нови линии на метрото, купуват се нови трамваи и автобуси, чиято поддръжка е по скъпа. [/quote]
Кражбите на ОПГ-то са неудържими. Всичко, което правят, е средно 3-4 пъти оскъпено.
КЪДЕ ОТИВАТ КРАДЕНИТЕ ПАРИ?
СТИГА МАНИПУЛАЦИИ!
А статията и самата идея на такова сравнение са рядко тъпи. Направо безмислени. У нас автобусите ли са по-евтини от Виена? Или горивата на едро са 2 пъти по-евтини?
Нормалната практика е да се стимулира редовното пътуване с градски транспорт. За това се държат ниски цените на картите, а билетите са скъпи.
Та като стана дума за Виена. Там ако си купиш билет в транспорта е по-скъпо отколкото отвън.
Очаквам РБ и ДСБ, като нека си кажем директно Столични формации да застанат срещу произвола на ГЕРБ в СОС.
Нека отидем на избори и да се преброим, колко от нас са за увеличаването на билета?!
[quote#83:"lekapoleka"]Ами, градският транспорт не е създаден само за хората, които пътуват по 250 пъти на месец. Поне на мен така ми се струва. [/quote]
Не казвам, че всички пътуват толкова. Просто исках да покажа, че сметката на Фандъкова измислена!
Дневник мбогп слаба статия. Може да сравнявате София с Минск Ереван итн не с Лондон Париж и Берлин! Разликата в заплатите е огромна! Отделно кво е компромисно между 1.00 и 1.50, да кажем правилния отговор е 1.25 не 1.50 щото това е тавана!Стигнах статията до тоя абзац и спрях да чета... А той писал, пасал още глупости..
През тази седмица Центърът за градска мобилност (ЦГМ) направи предложение, което предвижда билетът за градския транспорт в София да поскъпне до 1.50 лв. Нашето усещане е, че предложената цена има за цел постигането на компромисен вариант - някъде между сегашната цена от 1 лв. и предложения ръст от 50 ст
Ами нека сравняваме не само цените на билетите, а и какво преслагат насреща като удобства. Освен това, вярно, че в Берлин например, билетчето е по-скъпо, но то важи 2 часа от перфорирането, през което време можеш да сменяш колкото искаш видове транспорт с него - автобус, трамвай, метро или влак. Освен това има и тъй наречените курцщреке - билети за къси разстояния (6 спирки с автобус или трамвай, 3 с влак или метро), които са на половин цена.
"Против глупостта и самите богове напразно се борят" Айзък Азимов
Ясно, данните и сръвненията с другите столици в Европа показват следното:
1. Качвай се на колело!
2. Ако и колело нямаш или не ти стиска ползвай кракомобил!
"Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
е как да ги измислят като не им дреме за нищо,просто 'усвояване' и 'стабилност',ето това е...ако на някой от тия които ни управляват и управляваха им пукаше за държавата и хората в нея дали щяхме да сме на това ниво....просто пускат нещо в пространството повечето се възмущават или адмирират а те си правят каквото могат най добре да краднат...на никой не му дреме за нищо...ама абсолютно за нищо освен далаверата..тъжната и горчива ИСТИНА
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
Някога билетчето струваше 6 ст.,а сега 1 лев,т.е. увеличение 1570%,а плащащите билетче леко намаляха,защото си купиха коли.Вдигнал ли се е стандарта им или е паднал?
Градския транспорт не е фирма, която цели кяр! Тя е най-вече услуга, потребност за хората.
Хубаво е най-после тази истина да се разбере от не само българските управници...
"Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
Само в България електрическа компания може да е във фактически фалит и само в България градският транспорт може да поскъпне, когато цените на петрола падат от повече от година насам. Петролът за последните две години е поевтинял с над 100 %. Но Софийската община обяви, че планира поскъпване на билетите за публичния транспорт с 50 %.
Направо не е за мислене, ако петролът беше поскъпнал с 50 %.
Знам какво ще отговорят и общинарите, и разбирачите. Ще кажат, че транспортът в България е безумно евтин, че трябва да се купуват нови автобуси и трамваи и че във Виена един билет е 2 евро, що пък в София да не е 75 евроцента.
Ами щото пенсията във Виена е 1000 евро. А в София е 150. Затова.
Това е мнение на Георги Даскалов. Пък и мое.
"Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
Всъщност от мутромилиционерско протеже селска даскалица друго не може(ше) и да се очаква. И между другото ж доста от озброените градове има удобен нощен транспорт, а не след 10 да се чуди човек как да се прибере след концерт, мач или среща с приятели.
[quote#3:"Bulgarische Motoren Werke"]Пътуваш 2 спирки - 1 лв, пътуваш 20 спирки - пак 1 лв. Тия съвременни технологии за какво ни са, за да си ги имаме само като теория?[/quote]Не е само София така. И в Лондон има подобни аномалии - ако пътуваш в рамките на една зона (дори и да са, примерно, 10-тина спирки) ти излиза по-евтино в сравнение с пътуване за само 2-3 спирки, които се водят в различни зони.
А случки като тази, как да коментираме. С този бандит в униформа съм се срещал преди години, не мога да му забравя наглата физиономия....ако мине номера явно.
Бе, изчетох статията, тръгнах да чета и коментарите и хоп, пак Радан. Спрете се бе хора, няма да гласуваме за това изпразнено от съдържание лице.
Когато влезе в парламента като лидер на формация САМ, като лидер както казах, тогава ми го натрисайте непрекъснато. Толкова е постно това цялото ДСБ присъствие по форумите, че направо е смешно. Не разбирате ли, че с тоя 1% сте гола вода. И не, не съм гербаджия, комунист и всякакъв друг. Просто съм реален гражданин, които е силно информиран и е отвратен от абсолютно всички елементи в настоящата ни политическа система, без изключение.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
chicago514
Рейтинг: 1076 НеутралноНай евтин е билета в София,така както са ни най евтини заплатите и пенсиите.
bobbysup
Рейтинг: 8 НеутралноЦюрих не е столица, Берн е столицата. Ама следете ги тия неща...
Публикувано през m.dnevnik.bg
БМЗ
Рейтинг: 1194 НеутралноЗащото сме социалисти.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Как не можаха да измислят система за справедливо таксуване, а не солидарно такова? Пътуваш 2 спирки - 1 лв, пътуваш 20 спирки - пак 1 лв. Тия съвременни технологии за какво ни са, за да си ги имаме само като теория?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3115 НеутралноВерно ли ,че в Берлин на бежанеца му дават безплатна карта ?
Libertarianism is just anarchy for rich people[quote#1:"chicago514"]Най евтин е билета в София,така както са ни най евтини заплатите и пенсиите. [/quote]
Ако в София се краде по-малко може да се докаже ,че и 0,50лв ще носи печлба! А даже и ще има повече места за паркиране в синята зона ако не се гепи!
Изобщо "Градска Мобилност" си е шуробаджанашка структура за осигуряване на доходи на родадата на няколко политически формации!
registriran
Рейтинг: 450 НеутралноРадан Кънев-Рязко увеличаване на цената на билета и запазване на цената на картата е рядко тъпо и вредно решение.
(Да, казвам го като човек, който ползва билет, а не карта).
Това решение ще затвърди модела, при който публичният транспорт е само за пенсионери и ученици, съответно - губи десетки милиони - а работещите ползват автомобил. Едва беше започнала обратната тенденция - на работещи, активни хора, които избират градски транспорт. Дай сега да я прекършим...
Тук искам да отбележа - допустимо е известно повишение на цената за метрото. Останалите решения са припомнени от "Спаси София"
Майндърбайндър
Рейтинг: 791 НеутралноГоляма дивотия е сравняването на цени с покупателна способност.Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи.Утре ще предложат цената на златото в България да се свали наполовина,защото на хората им иде скъпо с тези ниски доходи.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Yard
Рейтинг: 1815 Неутрално[quote#4:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Верно ли ,че в Берлин на бежанеца му дават безплатна карта ?[/quote]
Спрете се с глупостите.
hmc12310991
Рейтинг: 450 НеутралноКава е средната заплата в другите европейски столици?Хората ,ползващи МГТ масово работят за 600-700 лв,Бойко Борисов пак дере най-бедните-по традиция..,защото няма смелост за нищо,най-малко да пребори картелите.А и те са беззащитни-колко му е да си бабаит пред тях,защо не се озъби на ПЕЕФ или полуграмотния фъфльо от сараите,щото го е страх-ето защо!
Deputat 241
Рейтинг: 3926 НеутралноЕвтин билет, политическа стабилност, бойковски интелект...
“Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън ЧърчилИ един калпав и мързелив народ!
hmc12310991
Рейтинг: 450 НеутралноАлоууу,в Талин транспортът е безплатен,стига с тези селски лъжи!За жителите на столицата,не за туристите!!
AModoMio
Рейтинг: 1965 НеутралноА защо в сравнението на билетите не е отразено това, че билетите са за време? За 90 или 120 минути можеш да смениш няколко превозни средства, включително и метро.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !Натътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 1052 НеутралноОчевидно е че цената е ниска. Още по-очевидно е че хората ще са недоволни ако се увеличи.
Няма шики-мики.Yard
Рейтинг: 1815 НеутралноСпоред мен трябва да се сложат контрольори, които да шетат из автобуса и да продават билети, както е в други градове в България. А ако вземат да таксуват и циганите и белите тарикати, след една година ще имаме златни автобуси.
Натътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 1052 Неутрално"Алоууу,в Талин транспортът е безплатен,стига с тези селски лъжи!За жителите на столицата,не за туристите!! "
Няма шики-мики.Мда... и заради изцепките на талинския кмет популист и лъжец ще платят много по-скъпо накрая. Същия тоя ако не се лъже на предизборен клип мачкаше с БТР неправилно спрели коли. Поинтереувай се след като стана кмет колко коли е смачкал с БТР-а. Май николко
boby1945
Рейтинг: 854 Веселонай простичко е да се направи анализ на текущите разходи за транспорта в София, в случая, и определи и оповести "честната" цена без субсидии...
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....А дали ще има възможност за социално подпомагане на ученици, пенсионери, социално слаби с колко и как ще определи кметството....
baba_zozolana
Рейтинг: 782 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Yard":
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.А защо да са глупости?
"Бежанците, които пристигат в Берлин, от сряда получават т.нар. "билет за добре дошли", който им позволява да изпозват цялата мрежа на обществения транспорт... Билетът първоначално е валиден за 3 месеца, не може да се прехвърля на други хора и ще се смята като част от плащане в натура към джобните пари."
https://www.schnell-helfen.de/index.php?id=2994
john trivolta
Рейтинг: 1055 НеутралноКаква е ползата от подобни сравнения, освен сравнителите да се покажат като "компетентни"? Говорим за различни компании, с различен мениджмънт/персонал/клентска база, с различна структура на разходите, работещи при различно данъчно облагане.
Дори и да имаше смисъл да се правят сравнения, защо сравнявате само цената? Защо не сравните например броя на пътниците на глава от населението возещи се безплатно или срещу намалено заплащане? Има доста резерви за намаляване на цените, философията "Дигна ни се себестойността, следователно трябва да дигнем цените" е от времето на социализма. Защо не питате потребителя какво е склонен да плаща за билетче и след това да си оптимизирате разходите, вместо да му казвате че пътуването струвало 1.60?
Archer
Рейтинг: 886 НеутралноКак па не се сетиха да сложат и едно изследване в кои столици билета включва и багажа, защото само тук куфар се таксува с нов билет. Отделно, Цюрих не е столица.
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.citoplast
Рейтинг: 672 НеутралноНямаше да е лошо и една таблица за доходите в различните държави! Ей така, за съпоставка!
Имало едно време ссср...sto67nes
Рейтинг: 1287 Неутрално[quote#1:"chicago514"]Най евтин е билета в София,така както са ни най евтини заплатите и пенсиите.[/quote]
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!+++++++++++
slan777
Рейтинг: 506 Неутрално1,50 лв за софийският градски транспорт го намирам нормално. При мен в зона, голяма колкото града София, струва еднократно пътуване до 180 минути след отметката от автомата 6,70 лв. Все някога цените на софийскийят и белгийският транспорт äе се изравнят. Добре да е съразмерно със заплатите ...
Es muß Geld fließen!xmm
Рейтинг: 1114 НеутралноДо коментар [#19] от "citoplast":
Правилно.
Защото ако отиде 10% от заплатата ти само за транспорт.....,и то от средната заплата,по-малките да не говорим.
daam
Рейтинг: 1234 Неутрално"Подобен "скок" би бил трудно защитим (особено в условията на рекордно ниски цени на горивата), поради което вероятността да се случи е минимална."
Предлагат 1.5, а ще я вдигнат с 1.20 /например/. Така ни "играят" редовно Абсолютно необосновано е това повишение
Кум Вълчан
Рейтинг: 783 НеутралноНе може да се возите без пари, един автобус струва няколко стотин хиляди лева, гориво, шофьор, организация, счетоводство, инвестиции....това са все пари. Цената е справедлива, като не ви кефи не ползвайте и си купете коли, само паркинга в центъра ако си намерите ще е 100 кинта месечно. Въпроса е как да накарат нашите кюрди да си плащат.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Публикувано през m.dnevnik.bg
Майндърбайндър
Рейтинг: 791 ВеселоЗаради ниските доходи,искаме цена на бензина 80ст./л,злато на 10лв/гр,ток на 5ст./кВтч,хотел 5* на 30лв и проститутки на 15лв/сеанс.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Ал Бънди
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#10:"hmc12310991"]Алоууу,в Талин транспортът е безплатен,стига с тези селски лъжи!За жителите на столицата,не за туристите!! [/quote]
Не е безплатен, защото сметката се плаща от данъкоплатците.
Anonymous
Рейтинг: 340 Неутралноhttp://i.imgur.com/Tc0gFkH.jpg
http://i.imgur.com/GrfVY9K.jpg
дедо Андро
Рейтинг: 1916 Неутрално[quote#13:"Yard"]Според мен трябва да се сложат контрольори, които да шетат из автобуса и да продават билети[/quote]
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Хем ще създадат работа за сигурно 500 човека...
xmm
Рейтинг: 1114 НеутралноДо коментар [#24] от "dragozow":
Казват,че ЦГМ е общинско дружество.
И все е на печалба.
Майндърбайндър
Рейтинг: 791 ВеселоБилет за градски транспорт- 10 ст.,подстригване- 50 ст.,такси 20ст./км. Да се вдигнат заплатите и пенсиите.И да спим без пари на плажа или където ни е кеф.Защото сме десни.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Нинов
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#19] от "citoplast":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Сините чертички показват съотношението цена/покупателна стойност.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноИма и един параметър - граница на бедността, минимални доходи за оцеляване, какъв процент от населението е под тази граница, не е лошо да се даде и тази съпоставка с другите страни.
Георги Гочев
Рейтинг: 229 НеутралноКолкото и да сравняваме, част от услугите в градския транспорт са под всякаква критика. Да, имаме трамвай 7, но и автобуси 73 и 64 и т.н. Цената да е според качеството, не по друг критерий. А ако трябва и различни цени на различните линии. Обаче отказвам да плащам 1.60 за таралясника, който идва когато си иска.
ГеоргиПубликувано през m.dnevnik.bg
aralambi
Рейтинг: 604 НеутралноТова повишение от 60% е шоково. Но това е следствие от популизма на политиците, и не само в СО. Осем години няма повишение, и изведнъж 60% - естествено, че хората ще се стреснат. Ако имаше всяка година някакво планирано увеличение, съобразено с инфлацията, щеше да е по-прогнозируемо. Същото както с цената на винетките - години наред се правят на добрички и не ги вдигат, после изведнъж - 50%.
areta
Рейтинг: 1417 НеутралноЗа Стокхолм сте сгрешили - почти никой не пътува с единичен билет, масово пътуват с карта - дневна 3-дневна, седмична или месечна. Единичния билет се ползва много рядко, предимно от гости на града. Обичайното е карта за време.
Според графиката излиза, че в Копенхаген транспортът е по-евтин от Стокхолм. Не знам как може да се сравнява изобщо тъй като в Копенхаген цената е за разстояние, но като цяло положението е точно обратното на вашата графика - градския транспорт в Копенхаген излиза по-скъпо. Това е първото, което прави силно впечатление когато някой се премести в Стокхолм. Сравнението ви е грешно и не струва и 5 пари. Сори.
Хриси
Рейтинг: 1442 ВеселоПък в Копенхаген се возиш безплатно във всичкия градски транспорт (метро, автобуси, градски влакове, корабчета) с 24-часовия двупосочен билет за влак, купен от гарата в Малмьо.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.iceto_
Рейтинг: 284 НеутралноНе знам как сравняват в тази таблица различни услуги. Август бях във Вилнюс - билета купен от шофьора беше 1 евро, по-евтин е с електронна карта, но там плащаш за времето на пътуване. За Варшава съм позабравил, че там бяха на зони, примерно зона 1 и зона 2 - 1.5 евро
registriran
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#6:"Майндърбайндър"]Голяма дивотия е сравняването на цени с покупателна способност.Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи.[/quote]
Глупости говориш.Не е едно и също разходите за заплати да започват от 2-хил евро, вместо 200 евро в БГ.
aralambi
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#5] от "registriran":
Четох го това изявление на Радан, пише без да мисли. По-ниската цена на картите за пенсионери била лошо нещо! Средната пенсия е по-малко от 50% от средната заплата, а в София е около 30%. Естествено, че трябва картите за пенсионери да са по-евтини.
Косьо
Рейтинг: 937 ЛюбопитноБи трябвало да се добави и някаква сборна оценка цена-качество на конфорт на транспорта. При близка цена на билета в горната графика ... в София аз пътувам в раздрънкан тролей, а за почти същата сума се возя в Дъблин в чудесен автобус...
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2079 НеутралноИстината е,че в България цените на услугите и данъците. са много ниски и тепърва ще вървят нагоре.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !В ЕС е така !
сократ1
Рейтинг: 457 НеутралноНай-добрият вариант според мен е следния. Прави се едно дружество СКГТ както си беше и преди с няколко подразделения ...клона. 1. Клон - автотранспорт...2. Електротранспорт/трамвай и тролеи/....3. Метрополитен транспорт...4. Клон..приходи...занимава се само с продажба на билети и карти.
сократ1Разчитането по ЗДДС ще прави само СКГТ...по някаква обобщена схема съгласувана с НАП. Това се налага защото 3-те клона имат само разходи....а 4-тия има само приходи. Така ще се съкратят поне няколко милиона от разходи за персонал. Прави се някаква структура за масиран и непрекъснат граждански/външен за общината/ контрол на разходите левче по левче....документално, и се докладва всеки месец пред обществеността на София. Парите за тая структура ще се осигурят от спестените пари от чантаджиите най-общо казано от сегашните фирми. Процентно тая структура да бъде така....60% счетоводители, 30% юристи, и 10% инженери. Те да се назначават от Общинския съвет за срок поне 2 години. Кмета също може да има квота от 10% от местата да кажем. Отчетите/ и най-дребните детайли/ на тая група да са абсолютно достъпни за всеки желаеш .... Гарантирам, че цените даже и на картите може и да се намалят. Мое категорично мнение...разходите и приходите сега в тия няколко фирми са като черна дупка....никои външен не може да се добере до тях....имам предвид до детаилните документални разходи...до първичните счетоводни документи.
wanderer
Рейтинг: 3374 НеутралноДо коментар [#17] от "john_3volta":
"Защо не питате потребителя какво е склонен "
Ако четат форума, то потребителят е склонен да ходи пеш, защото е здравословно и екологично.
Колкото до цената на еднократното билетче, тя зависи основно от политиката на съответната община -как и с каква цел ще се обслужват "гостите" на общината. За "абонатите" на обществен транспорт цената е два и повече пъти по-ниска. И това е съвсем пазарно, защото един път са предплатили, втори път са постоянни клиенти, поради което транспорта може да бъде оптимизирам.
Само човек, който няма понятие от пазар, може да твърди, че цената трябва да се различава от броя на спирките (в границата на общината) - основният разход на обществения транспорт е времето (графика) и организацията, а не горивото - слизането и качването отнемат повече време от необходимото за изминаване на 10 км (20 спирки без спиране и без моткане на пешеходци).
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
greenhrast
Рейтинг: 644 Неутралнохубаво нещо е статистикатс, проказки, графоки, нищо вярно
Публикувано през m.dnevnik.bg
Хриси
Рейтинг: 1442 НеутралноДо коментар [#41] от "'ΕΡΕΒΟΣ":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Аз предлагам първо некакси да настигнем ЕС по доходи, пък тогава да тръгнем да ги гоним и по цени. Щото в момента цените в супермаркета в Барселона са почти същите като в София.
areta
Рейтинг: 1417 НеутралноДо коментар [#13] от "Yard":
Може и да не е добра идея. Зависи. Зависи колко струва човешкия труд и дали в крайна сметка не излиза по-евтино с автомати, а също и как ще се осъществява контролът. В Дания шофьорът на автобуса следи за билетите, но там хората са възпитани и се качват само от първата врата и не можеш да минеш навътре, ако автоматът не отчете карта ти. Хартиените билети се перфорират също пред водача задължително, трябва перфораторът да издаде специфичен звук.
Judjuk
Рейтинг: 2755 НеутралноТо нека на софиянците и 2 лева да им го направят, ма лошото е, че и при нас ще дойде.
Judjuk5ar8
Рейтинг: 229 НеутралноСъмнявам се в положителният ефект от това действие в настоящия момент.
5ar8Майндърбайндър
Рейтинг: 791 НеутралноДо коментар [#38] от "registriran":
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Разходите за заплати никъде не надвишават 15% от всички разходи.Може да има малка разлика в цените,но не и в пъти.Това ,с ниските цени и доходи,вече го играхме при Правешкия цървул.И фалирахме.
Yard
Рейтинг: 1815 НеутралноДо коментар [#47] от "luda_krava":
Грубо казано една контрольорка ако взима хиляда лева на месец за около 22 работни дни, това е към 45 лева на ден, т.е. ако за целия ден таксува 45 човека (по няколко на курс), които по принцип биха се возили без билет, то тя си е изкарала парите за деня и всичко отгоре софийския транспорт е на печалба.
КОНСТАНТИНОПОЛ
Рейтинг: 229 НеутралноУвеличение на цените на билетите, това означава увеличение и на гратис пътуващите.
diegos
Рейтинг: 661 НеутралноОт вчера в Дневник върви опорната точка на ЦГМ
Готинко... две статии по темата, да се замислим, че плащаме много евтино за тези услуги, разбираш ли...
Хайде първо фирмата да си реши проблема с гратисчиите и после да мисли за увеличение. Защото само по себе си, това увеличение (50% егати) ще доведе до още повече гратисчии. Как тогава това е решение?!
И айде да си намалите бордовете и партийците на хранилка към тези общински дружества и фирми, че те качват също стойността на услугата.
vhv
Рейтинг: 450 ВеселоМоже ли "билетчето" в София, да ритне столчето на правителството? Ако се случи, ще е първото правителство, паднало от власт поради вдигане цената на билета, при понижаване цените на горивата.
volarok
Рейтинг: 1882 Неутрално[quote#41:"'ΕΡΕΒΟΣ"]Истината е,че в България цените на услугите и данъците. са много ниски и тепърва ще вървят нагоре.
В една икономически непривлекателна страна с бедно и намаляващо население няма логика да се увеличават цените на нещата, които отблъскват населението и бизнеса - стоки, услуги и данъци. Може, но след години, като си надвием на масрафа, както се казва.
В ЕС е така ![/quote]За заплатите нищо не казваш
rapidfire
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#24] от "dragozow":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!""Цената е справедлива, като не ви кефи не ползвайте и си купете коли""
Ма има си бе слънце, на газ при това от чисто екологически съображения.
И тама си мислех как да сляза от нея, за да допринеса за намаляване на ФПЧ и нà.
К...ц.
Нали идеята беше уж да се стимулират хората да ползват градски трнспорт, за да намалеят задръстванията и замърсяването?
Но, както за пореден път посочи науката, идеята е да се скубе народа, а всичко останало са лакърдии за наивници.
жорко
Рейтинг: 409 НеутралноСамо не ми стана ясно като сравняваха цената на билета със средната заплата, за София СРЗ на София ли взехте или на България. Щото това две мнооооого различни числа. Да не излезе, че и при 1,50 нашите "столичани" ще си возят гъзовете пак най- евтино в цяла Европа.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Athanatos
Рейтинг: 1770 НеутралноПодобно сравнение изобщо няма как да бъде направено по цената на билета. Трябва да се прави по средните разходи, които среден гражданин на града отделя дневно или месечно за градски транспорт. 25_klein.jpg
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .В много градове, където билетите са на време, можеш с един билет да смениш няколко линии. В София за всяка линия трябва отделен билет.
В други градове, където пък билетите са за изминато разстояние хептен няма как да бъде сравнено само по цената.
От друга страна - да, практиката със самотаксуване не е много подходяща за страна с увеличаващо се "необразовано, неработещо, неплащащо за нищо и живеещо в обособени райони" население.
Давам ви пример от практиката:
В Ямбол едно време имаше ДАП. ДАПът разчиташе на самотаксуване, както едно време през социализма и както сега в София. ДАПът фалира. Сега същите линии се поддържат от няколко частни фирми. Всички са на печалба. Билети се продават от контрольор вътре в автобуса. Пътник без билет няма как да се вози.
Знам, че за София не е много подходящо, но може да се направи нещо като метрото - така мисля, че са някои спирки в Истанбул. Достъпът до спирките е ограничен само за хора с билети. Нямаш билет - не влизаш в района на спирката.
http://cms.ukintpress.com/UserFiles/brt_istanbul-2
Quo Vadis?
Рейтинг: 1331 Неутралнопредвид 4е може би само в София се дуп4и билет за всяко превозно средство цена 1 лев си е нормална
ostin22
Рейтинг: 672 НеутралноГарантирано по цяла Европа вдигат цените с едни 60% ей така..
Тъпаци!
There is no way to happiness, happiness is the way!Athanatos
Рейтинг: 1770 НеутралноНа мен друго не ми е ясно.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .При цена на горивата около 2.50 - цена на билетчето 1 лв.
При цена на горивата около 1.70 - цена на билетчето 1 лв, с искане за увеличение до 1.60.
Моя позната продава билети на международна компания по направление, по което пътувам понякога.
Едно време, като беше нафтата 2.50, ми беше изгодно да пътувам с автобусите им. Излизаше ми по-евтино.
Сега обаче, с колата ми излиза по-евтино по същата дестинация. При тях няма промяна в цената на билета - при това горивата поевтиняха с почти лев. А си спомням - като мръднат нагоре с 10 стотинки и веднага вдигаха олелия и в крайна сметка цената.
registriran
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#39:"aralambi"]Четох го това изявление на Радан, пише без да мисли. По-ниската цена на картите за пенсионери била лошо нещо[/quote]
Изобщо не си схванал какво е казал Радан. Става дума за стимулиране на работещите хора да се предвижват с градски транспорт вместо с лични автомобили.Ползата от това е ,че пътуващите с градски транспорт ще се увеличат и съответно приходите,а и задръстванията ще намалеят,което означава по чиста София,но кой от управлявашите ,мисли по тези въпроси.
lekapoleka
Рейтинг: 229 ГневноХубаво е, че са сравнили цените в СПС, но трябва да се сравнява и качеството на услугата. От графиката се вижда, че при цена от 1,50 лв. София ще се окаже в компанията на Мадрид и Хелзинки. Всеки, който е бил в тези градове, добре знае, че качеството на обществения транспорт там е на светлинни години от услугата, предлагана тук.
Ако прословутите нови автобуси идват на 5-6 мин (а не на 15-20), ако във всеки автобус има детска седалка с колан, ако има бус ленти и автономни трасета за трамваите, най-сетне ако се оптимизира нелогичната маршрутна мрежа - тогава нямам нищо против и 2 лв. да го направят. Но за да станат тия неща, се иска ВОЛЯ и АКЪЛ!
zcu00469861
Рейтинг: 240 ВеселоДо коментар [#1] от "chicago514":
Научи се да пишеш!
Veli
Рейтинг: 395 НеутралноНе мога да се сетя за градски транспорт, където шофьор или ватман да не следи за чекиране с карта (билет) или да продава билет, защото всички се качват само от първата врата. И така е организирано във Великобритания, Канада, САЩ ... Сигурно са много глупави тези хора, та не вземат акъл от софийските общинари. Големите градове са разделени на зони (според разстоянията) и цените са различни.
Тук, ако няма гратисчии сигурно и със сегашната цена всичко ще е наред, но заради липсата на организация го отнасят всички. Защо няма хора без билет в метрото, а в определени трамваи и автобуси изобщо не минава контрола (риторичен въпрос)?
Ал Бънди
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#43:"wanderer"]Колкото до цената на еднократното билетче, тя зависи основно от политиката на съответната община -как и с каква цел ще се обслужват "гостите" на общината. За "абонатите" на обществен транспорт цената е два и повече пъти по-ниска. [/quote]
Много от “гостите“ на общината са автомобилистите, които могат да си оставят колата в буферен паркинг и отидат до центъра с кола, но колкото е по висока цената на единичното билетче, толко по малък ще е стимула да го направят.
Ако успоредно обаче вдигнат и цените за паркиране в синя и зелена зона, може да компенсират малко от този негативен ефект.
zcu00469861
Рейтинг: 240 НеутралноДо коментар [#15] от "boby1945":
Ти, също трябва да се научиш да пишеш!
Ал Бънди
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#65:"Velichka Draganska"]Не мога да се сетя за градски транспорт, където шофьор или ватман да не следи за чекиране с карта (билет) или да продава билет, защото всички се качват само от първата врата.[/quote]
Това може да се направи само при малко натоварените линии. В лондонското метро например, никой не проверява билетите на първата врата
Проблемът е, че в София много от автобусните линии са натоварени като метрото и ако всички почнат да се качват само през първата врата в пиков час, автобусът ще трябва да чака по 10 минути на всяка спирка, което ще обезмисли целият транспорт!
Ал Бънди
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#65:"Velichka Draganska"] И така е организирано във Великобритания, Канада, САЩ ..[/quote]
В Кандада и САЩ градския транспорт с малки изключения е супер зле! Не е случайно, че и кьораво и сакато кара кола!
himler
Рейтинг: 673 НеутралноДори и в кризисните години един главен асистент доктор можеше да си купи поне 1100 билета с месечната си заплата! Да ги направят и по 2 лева билетите, но тогава един даскал с над 30 години трудов стаж (ако е и класен ръководител) да взима чисти 2500 лева! Един професор в университет с ъс същия трудов стаж по 5000 лева (чисти), Средната работна заплата също да е 2500 лева!
Във Виена един билет е 2.5 евро, една едногодишна карта е 365 евро, ако навършиш 60 години (или 61) става 265 евро. Никъде няма карти за пенсионери, освен в някои бивши соц страни. Има карти за възрастни! Ако се спре гратисчийството и се глобяват неправилно паркиралите коли, то ще може да се мине и на 70 стотинки билет и карта за 35 лева! Аз лично пътувам месечно не по-вече от 50--60 пъти, и как с карта от 50 лева едно пътуване излиза под 50 стотинки? Явно полуграмотната Фандъкова знае по-добре от мен!
areta
Рейтинг: 1417 НеутралноДо коментар [#51] от "Yard":
Не мога да направя сметката, нямам достатъчно данни, а и мисля че трябва и още параметри да се вземат предвид.
citoplast
Рейтинг: 672 Неутрално[quote#31:"Ф.Нинов"]Сините чертички показват съотношението цена/покупателна стойност.[/quote]
Имало едно време ссср...Някак нямам вяра на тая табличка!
areta
Рейтинг: 1417 НеутралноДо коментар [#45] от "greenhrast":
Статистиката е хубаво нещо, но трябва да се прави при строго определени критерии, ако грубо казано сравняваш ябълки с круши няма как да стане нещо различно от грешен резултат.
gemeto
Рейтинг: 643 НеутралноДо коментар [#61] от "Athanatos":
Социализма е най-висшата форма на канибализма .Горивата поевтиняха, парното ще поевтинее, токът също.
Възниква опасност Матриалът да започне за си задава въпроса защо билетчетата за градския транспорт са толко скъпи и да недоволства. Тава не трябва да се допуска.
За целта всички медии трябва да му повтарят, че предстои вдигане на цената.
Накрая Големия вожд ще застане твърдо зад досегашната цена и всичкото Матриал ще завика АЛИЛУЯ.
Та всичко това се прави за благото на Матриала. Той трябва да се чувства комфортно(Ако ме разбираш какво искам да кажа).
himler
Рейтинг: 673 НеутралноВ другите европейски столици можеш и да вървиш пеш! Тук я някой му скиме нещо, я разкопаят, я някой престъпник паркира върху ротоара, я полуграмотната Фандъковица реши нещо да строи и това упражнение става невъзможно. Тогава трябва да си вземеш рейс и да платиш за някакви сто или двеста метра!
Не твърдя, че Мафиянски беше по-добър. Той ако вдигнеше билета с 20%, вдигаше картата с 50%!
Ал Бънди
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#70:"himler"]Аз лично пътувам месечно не по-вече от 50--60 пъти, и как с карта от 50 лева едно пътуване излиза под 50 стотинки? Явно полуграмотната Фандъкова знае по-добре от мен! [/quote]
Това какво правиш ти не е много интересно в случая. Важното е какво прави средностатистическия софиянец! При 50 лева карта 50 стотинки на пътуване излиза при 100 пътувания на месец или средно по 3,3 пътувания на ден.
Ако някой само делнични дни пътува до работното място, но трябва веднъж да се прекачи на ден, това правят над 100 пътувания на месец. Ако освен до работното място, човек ходи да пазарува, на кино, театър, ресторант и т.н. може пътуванията да станат и 150 на месец. Ако ходиш и за детето в детската градина или училището с градски транспорт може и да пътуваш 250 пъти на месец, като едно пътуване ти излиза не по 50 стотинки, а само по 20 стотинки!
Чичо Ваньо
Рейтинг: 506 Весело[quote#6:"Майндърбайндър"]Услугата си има пазарна цена и който може да си я позволи я плаща,а който не може,получава социални помощи[/quote]
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд РъселТъй,тъй! Можещите да плащат прогресивно намаляват с увеличаване на цената. Накрая поради липса на плащащи или "градския" ще стане съвсем безплатен (тоест ще го плащат и неможещите чрез данъците ),или съвсем ще изчезне (при пазарна икономика който няма приходи - фалира ) Кой вариант ви се струва по-приемлив ?
Ал Бънди
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#74:"gemeto"]Горивата поевтиняха, парното ще поевтинее, токът също.
Възниква опасност Матриалът да започне за си задава въпроса защо билетчетата за градския транспорт са толко скъпи [/quote]
Ако не си забелязал строят се нови линии на метрото, купуват се нови трамваи и автобуси, чиято поддръжка е по скъпа.
boby1945
Рейтинг: 854 ВеселоДо коментар [#67] от "zcu00469861":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....даскалчето на бате, форумът не е място за "надписване", ако случайно не си разбрал....
alexsilver
Рейтинг: 860 Любопитно[quote#78:"Ал Бънди"]Ако не си забелязал строят се нови линии на метрото, купуват се нови трамваи и автобуси, чиято поддръжка е по скъпа. [/quote]
Кражбите на ОПГ-то са неудържими. Всичко, което правят, е средно 3-4 пъти оскъпено.
КЪДЕ ОТИВАТ КРАДЕНИТЕ ПАРИ?
СТИГА МАНИПУЛАЦИИ!
Цецо
Рейтинг: 1480 ВеселоДо коментар [#5] от "registriran":
Covid live matter. Stop the genocide.Точно така е в цяла Европа. Ма тъпанарите са навсякъде.
Цецо
Рейтинг: 1480 НеутралноА статията и самата идея на такова сравнение са рядко тъпи. Направо безмислени. У нас автобусите ли са по-евтини от Виена? Или горивата на едро са 2 пъти по-евтини?
Covid live matter. Stop the genocide.Нормалната практика е да се стимулира редовното пътуване с градски транспорт. За това се държат ниски цените на картите, а билетите са скъпи.
Та като стана дума за Виена. Там ако си купиш билет в транспорта е по-скъпо отколкото отвън.
lekapoleka
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#76] от "Ал Бънди":
Ами, градският транспорт не е създаден само за хората, които пътуват по 250 пъти на месец. Поне на мен така ми се струва.
Чичо Ваньо
Рейтинг: 506 Весело[quote#82:"Цецо"]Та като стана дума за Виена. Там ако си купиш билет в транспорта е по-скъпо отколкото отвън. [/quote]
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд РъселА ако не си купиш билет как стоят нещата?
2.5
Рейтинг: 1103 НеутралноОчаквам РБ и ДСБ, като нека си кажем директно Столични формации да застанат срещу произвола на ГЕРБ в СОС.
I Want To BelieveНека отидем на избори и да се преброим, колко от нас са за увеличаването на билета?!
Ал Бънди
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#83:"lekapoleka"]Ами, градският транспорт не е създаден само за хората, които пътуват по 250 пъти на месец. Поне на мен така ми се струва. [/quote]
Не казвам, че всички пътуват толкова. Просто исках да покажа, че сметката на Фандъкова измислена!
sacred
Рейтинг: 450 НеутралноДневник мбогп слаба статия. Може да сравнявате София с Минск Ереван итн не с Лондон Париж и Берлин! Разликата в заплатите е огромна! Отделно кво е компромисно между 1.00 и 1.50, да кажем правилния отговор е 1.25 не 1.50 щото това е тавана!Стигнах статията до тоя абзац и спрях да чета... А той писал, пасал още глупости..
sacred
Рейтинг: 450 НеутралноПрез тази седмица Центърът за градска мобилност (ЦГМ) направи предложение, което предвижда билетът за градския транспорт в София да поскъпне до 1.50 лв. Нашето усещане е, че предложената цена има за цел постигането на компромисен вариант - някъде между сегашната цена от 1 лв. и предложения ръст от 50 ст
Aldin Dimitrov Aldinov
Рейтинг: 554 НеутралноАми нека сравняваме не само цените на билетите, а и какво преслагат насреща като удобства. Освен това, вярно, че в Берлин например, билетчето е по-скъпо, но то важи 2 часа от перфорирането, през което време можеш да сменяш колкото искаш видове транспорт с него - автобус, трамвай, метро или влак. Освен това има и тъй наречените курцщреке - билети за къси разстояния (6 спирки с автобус или трамвай, 3 с влак или метро), които са на половин цена.
"Против глупостта и самите богове напразно се борят" Айзък АзимовGalata
Рейтинг: 561 НеутралноЯсно, данните и сръвненията с другите столици в Европа показват следното:
"Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk1. Качвай се на колело!
2. Ако и колело нямаш или не ти стиска ползвай кракомобил!
не на безразличието
Рейтинг: 680 НеутралноДо коментар [#3] от "Bulgarische Motoren Werke":
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешиме как да ги измислят като не им дреме за нищо,просто 'усвояване' и 'стабилност',ето това е...ако на някой от тия които ни управляват и управляваха им пукаше за държавата и хората в нея дали щяхме да сме на това ниво....просто пускат нещо в пространството повечето се възмущават или адмирират а те си правят каквото могат най добре да краднат...на никой не му дреме за нищо...ама абсолютно за нищо освен далаверата..тъжната и горчива ИСТИНА
Майндърбайндър
Рейтинг: 791 ЛюбопитноДо коментар [#77] от "Чичо Ваньо":
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Някога билетчето струваше 6 ст.,а сега 1 лев,т.е. увеличение 1570%,а плащащите билетче леко намаляха,защото си купиха коли.Вдигнал ли се е стандарта им или е паднал?
Galata
Рейтинг: 561 НеутралноГрадския транспорт не е фирма, която цели кяр! Тя е най-вече услуга, потребност за хората.
"Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.AtatürkХубаво е най-после тази истина да се разбере от не само българските управници...
azyty
Рейтинг: 395 НеутралноИзводът е, че общината няма никакво основание да утвърди правото си да качи цената на 1 и 50.
postmodernity
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#1] от "chicago514":
"Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих НицшеСамо в България електрическа компания може да е във фактически фалит и само в България градският транспорт може да поскъпне, когато цените на петрола падат от повече от година насам. Петролът за последните две години е поевтинял с над 100 %. Но Софийската община обяви, че планира поскъпване на билетите за публичния транспорт с 50 %.
Направо не е за мислене, ако петролът беше поскъпнал с 50 %.
Знам какво ще отговорят и общинарите, и разбирачите. Ще кажат, че транспортът в България е безумно евтин, че трябва да се купуват нови автобуси и трамваи и че във Виена един билет е 2 евро, що пък в София да не е 75 евроцента.
Ами щото пенсията във Виена е 1000 евро. А в София е 150. Затова.
Това е мнение на Георги Даскалов. Пък и мое.
olimpipanov
Рейтинг: 837 НеутралноАло Топлофикация ли е ?!
Не ЦГМ.
И на вас...
Всъщност от мутромилиционерско протеже селска даскалица друго не може(ше) и да се очаква. И между другото ж доста от озброените градове има удобен нощен транспорт, а не след 10 да се чуди човек как да се прибере след концерт, мач или среща с приятели.
dutch
Рейтинг: 496 НеутралноЗа цената - ясно, се кажете за събираемостта?
Николов
Рейтинг: 867 Неутрално[quote#3:"Bulgarische Motoren Werke"]Пътуваш 2 спирки - 1 лв, пътуваш 20 спирки - пак 1 лв. Тия съвременни технологии за какво ни са, за да си ги имаме само като теория?[/quote]Не е само София така. И в Лондон има подобни аномалии - ако пътуваш в рамките на една зона (дори и да са, примерно, 10-тина спирки) ти излиза по-евтино в сравнение с пътуване за само 2-3 спирки, които се водят в различни зони.
olimpipanov
Рейтинг: 837 НеутралноА случки като тази, как да коментираме. С този бандит в униформа съм се срещал преди години, не мога да му забравя наглата физиономия....ако мине номера явно.
0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D1%80-%D0%BE%D1%82-%D0%B 3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F-%D1%82 %D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82-% D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8F-%D1%80%D0%B5%D0%B4%D 0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0 %B8%D0%BA-%D0%B8-%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D 0%B4%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%8F-%D1%81%D0%BB%D1 %83%D0%B6%D0%B5%D0%B1%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1% 80%D1%82%D0%B0-%28%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE%2 9-video102331.html
http://gospodari.com/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D1%8
Wizard
Рейтинг: 672 ВеселоБе, изчетох статията, тръгнах да чета и коментарите и хоп, пак Радан. Спрете се бе хора, няма да гласуваме за това изпразнено от съдържание лице.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!Когато влезе в парламента като лидер на формация САМ, като лидер както казах, тогава ми го натрисайте непрекъснато. Толкова е постно това цялото ДСБ присъствие по форумите, че направо е смешно. Не разбирате ли, че с тоя 1% сте гола вода. И не, не съм гербаджия, комунист и всякакъв друг. Просто съм реален гражданин, които е силно информиран и е отвратен от абсолютно всички елементи в настоящата ни политическа система, без изключение.