Нужен ни е по-гъвкав Европейски съюз

Нужен ни е по-гъвкав Европейски съюз

© auswaertiges-amt.de



Който е проследил горещия етап на дебатите, той се е сдобил с усет за това, че референдумът за членството на Великобритания в Европейския съюз не можа да приключи добре. Какво ли не се казваше и пишеше за Европа ... а от мнозина и се вярваше. Въпреки това и аз съм все още в дълбок шок. Вотът на британците за напускане на Европейския съюз предизвика навсякъде в Европа съжаление, несигурност и разочарование. Това е дълбок, направо исторически прелом.


Въпреки това сега не бива нито да се парализираме от шока, нито да преминем към трескав акционизъм. Напротив, сега всички заедно трябва да си направим правилните изводи за Европейския съюз.


Най-напред да обобщим искрено: За много граждани на Европа в тези времена Европейският съюз не се котира особено високо. Много хора са разочаровани, а някои и се отвръщат от него, защото смятат, че Европейският съюз не е изпълнил или в краен случай само частично е изпълнил централните си обещания за благоденствие, демокрация и мир. Икономическата и финансова криза отвори дълбоки рани, които далеч не са изцелени.




Напливът на стотици хиляди бежанци и мигранти в Европа разкри, че е налице нещо, което не може да се окачестви само като различия. Мнозина имат впечатлението, че европейските решения са далече от собствените им желания, представи и житейски среди. Дори мирът и сигурността в Европа са станали по-крехки – стига да си припомним конфликта в източна Украйна и ужасните терористични нападения в Париж и Брюксел.


При всичко това в Европа има и много неща, които се развиват добре. Колкото и да сме самокритични, не бива да забравим този факт: Надмогнахме най-страшния и най-опасен етап от икономическата и финансова криза – еврозоната остана единна и дори нарасна. Европа може да направи света по-сигурен и по-мирен, например чрез постигнатото от европейската външна политика споразумение за иранската ядрена програма. Европа изнася стабилност и сигурност, например на Западните Балкани, където е непречупена вярата в Европа и желанието за сближаване.


В международен план показахме какво евросъюзът е в състояние да постигне, когато говори с единен глас на световната сцена. А дори по отношение на миграционната криза постигнахме важен напредък – макар че това отне прекалено дълго време.


Въпреки това в момента Европейският съюз в очите на мнозина е загубил част от своята привлекателна сила. Пред този факт не бива да останем равнодушни. Зад нас се намира небивал период от 70 години мир и стабилност.


Преди повече от 25 години преодоляхме разделението на нашия континент. Процесът на европейската интеграция е безпрецедентен успех в историята. Същността му, приемането на една политическа рамка, която води страните членки до уреждането на взаимоотношенията и конфликтите си в сградата на Съвета в Брюксел, а не до борба на полесражението, не изгуби нищо от своята полза и значимост. Това не бива да поставим на карта. Имаме задължение пред идващите след нас поколения да им предадем европейския мирен проект невредим.


Мнозина критикуват Европа, накарани от чувство на безсилие – и от чувството, че са изгубили контрола. Независимо че това е разбираемо в един свят, който като че ли излиза от контрол, и в условия на глобализация на много житейски сфери – страхът не е добър съветник. А и оттеглянето в националната къщичка на охлюва не гарантира трайна защита от рисковете и опасностите на един свят, който се възприема като заплашващ.


Какво да правим? – Трябва да покажем на хората, че Европейският съюз не е причината за това чувство, напротив, че той е най-добрият инструмент, с който разполагаме, за да оформим активно и в наш европейски интерес обкръжаващия ни свят и глобализацията.


Ако ние в Европа играем в екип, ако се съгласуваме тясно и действаме динамично, тогава можем да преодоляваме конфликти и да превъзмогнем много пречки. От друга страна, нито една страна членка, включително Германия и Франция, а впрочем и Обединеното кралство, не може да отстоява интересите си в международен план толкова успешно, колкото можем да правим това заедно като силна и солидарна общност.


Днес важи правилото: Който иска да отмени Европа, той не решава проблемите си, а дори ги изостря. Политическите и икономическите турбуленции, които в момента преживява Великобритания, доказват това. Те показват също, че именно тези, които отново и отново викат "Навън!" или "Долу ЕС!", нямат отговор на въпроса, как според тях нещата трябва да продължат след излизането или дори след отменянето на евросъюза. Това е не само неразумно и безотговорно, но е и игра с огъня. На края от живота си, толкова богат с политически опит и с преживявания от войните и страданията, Франсоа Митеран ни припомни: Le nationalisme, c’est la guerre! ("Национализмът означава война!").


Трябва да разобличим тези, които се държат деструктивно и подхранват копнежа за мнима сигурност в национални рамки, и да ги опровергаем с истински решения.


Застъпваме се за това Европа да стане по-добра и да се вслуша повече в желанията на своите граждани. Това е ориентирът на предложенията, които миналата седмица представихме Жан-Марк Еро, френският външен министър, и аз. Имаме няколко конкретни идеи, и то най-съзнателно там, където хората с основание очакват от нас повече: за по-добра вътрешна и външна сигурност, за една ангажирана миграционна политика и за една политика за растеж и заетост. И с удоволствие очакваме още много добри и конструктивни приноси.


Вслушването в гражданите обаче означава също така, че в Европа трябва да преминем към един нов начин на работа. Един по-добър, гъвкав Европейски съюз уважава различни представи за по-нататъшния път на Европа и допуска различни скорости на развитие, без да изключи или да изостави някого. Вместо да спорим за това каква трябва да е крайната цел на европейската интеграция, би следвало да работим за постигането на осезаеми резултати, и то днес!


Всеки е призван да участва! – Нека всички заедно защитим Европа, като я направим по-добра.


Само обединени можем да напреднем. Ето защо е толкова важно да се консултираме в кръга на 27-те, внимателно да се слушаме един друг, а след това да действаме заедно.


* Франк-Валтер Щайнмайер е министър на външните работи на Федерална република Германия. Текстът му е предоставен ексклузивно на "Икономедиа" от посолството в София. Акцентите са на "Дневник".


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "'сега всички заедно трябва да си направим правилните изводи за Европейския съюз.""

    Ако британците не бяха гласували за излизане, нямаше да има правилни изводи.
    ""Всеки е призван да участва! – Нека всички заедно защитим Европа, като я направим по-добра.""

    Дълбок сън,; сега събуждане.

  2. 2 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Както каза д-р Тони Димитров „Десетте Божи заповеди,
    , са 169 думи. Но е факт, че съществува отделна регулация за „главестото зеле”. И е променяна многократно. Първоначално проблемите на „главестото зеле са разглеждани в обща регулация с тези на брюкселското зеле, дръшковата целина, спанака и сливите, съставена през 1987 г. и състояща се от 5370 думи. Но през 2006 г. се е решило, че за зелето си трябва самостоятелна регулация.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  3. 3 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    А защо трябваше да се стига до тук, за да го разберете, г-н бюрократ?

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  4. 4 Профил на i_hristov
    i_hristov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Е браво, той ЕС ще се разпадне, те сега се сетиха, че имат проблеми и правилата им са дървени. Реално много от изискванията не са приложими в повечето страни членки.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3953 Неутрално

    "...Зад нас се намира небивал период от 70 години мир и стабилност!"


    Наистина небивал период! ЕС само това да беше постигнал, е постигнал най-важната си цел.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  6. 6 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Всъщност англичаните по-добре от европейците знаят, че сега индианците живеят в резервати, защото преди 500 години са подценили проблема с мигрантите!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1958 Весело

    Нужно е да се работи за СЕЩ.Една конституция,един химн,един герб,еднаква правосъдна система,общи полицейски и разузнавателни служби,обща армия,обща финансова - икономическа и мигрантска политика.Това е.Вие политиците го измислете как да стане.

  8. 8 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Ако ще продължавате да го правите германски съюз просто ще рухне като Ссср.. Какво ви говори че в Германия управляват всички партии и няма опозиция? За да се съсредоточат как да използват цяла Европа в тяхна полза чрез Европейският парламент и европейската комисия.. Някой да си спомня нещо да не е било направено както Германия иска последните години?? Някой да му прави впечатление , че само Германия прави десетки милиарди бюджетни излишъци, докато другите държави в Ес затъват в нови и нови заеми и дефицити..?

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  9. 9 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Всъщност е точно обратното- нужен ни е ЕС в която институциите имат РЕАЛНА, а не формална власт.
    Докато Брюксел е просто място за срещи, където такива като Щайнмайер извиват ръце, щото видиш ли, представлявали страната-мотор на ЕС, нещата ще се все така!

  10. 10 Профил на platenputinist
    platenputinist
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#2:"tribiri"]Първоначално проблемите на „главестото зеле са разглеждани в обща регулация с тези на брюкселското зеле, дръшковата целина, спанака и сливите, съставена през 1987 г. и състояща се от 5370 думи. Но през 2006 г. се е решило, че за зелето си трябва самостоятелна регулация.[/quote]

    Без да съм запознат точно с тази регулация мога да предположа пътя, по който е постигната. Има някаква част селскостопански производители, например във Франция, които произвеждат такъв тип зеле. Намират си те един разтропан депутат - лобист, който накрая успява да прокара това като регулация на ЕС. Целта е регулацията така да се направи, че да ограничи конкуренцията до краен предел и въпросните френски фермери да са единствено облагодетелствани на този пазар или пък с регулацията да се направи възможно дотирането точно на това производство или някаква друга такава цел. Т.е. тук въпросът не е на "брюкселска бюрокрация от брюкселски зелки", а просто изнасяне на проблемите на едни местни фермери тарикати на европейско ниво. Бих се учудил ако не е така.

    Dear readers! You did not forget to read the weekly anti-Russian article? We took care of it!
  11. 11 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 561 Весело

    дето се вика - добрутро, минке! само дето в условия на криза като настоящата става ултра сложно да се променя целия съюз, регулации, процедури и прочие дивотии. сещат се верно на върба в петък...

  12. 12 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "еврозоната остана единна и дори нарасна"

    Германия от няколко години насам нарушава правилата, без каквито и да е последици - излишък по търгвоският баланс и бюджета над допустимите.
    Разбира се, санкции за Германия няма.
    Защо? Щайнмайер, самосанкционирайте се.

    Every cradle is a grave.
  13. 13 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#7] от "chicago514":

    Да бе! И няма да има европейско по футбол!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    ами то по гъвкав от баце няма . значи всички по негов образ и подобие . комсомолския също е силен сигнал за гъвкавост .
    " В този списък обаче не се включват американските споразумения с "Рособоронекспорт", засягащи техническото обслужване на хеликоптерите Ми-17, доставени на въоръжените сили на Афганистан с цел борба с тероризма."
    дори американците не наеха поляци да обслужват руска техника въпреки гръмко подновените санкции .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  15. 15 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8889 Неутрално

    Европейският съюз трябва да се промени изцяло - от икономическите взаимоотношения до нормите на поведение. Иначе центробежните сили ще бъдат много по-страшни. Досега ЕС се плашеше от силното, мъжко поведение на Чехия, Унгария, Полша. Страшното е, когато центробежните сили започнат от големите държави, от тези, които крепят Европейския съюз.

    [email protected]
  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4781 Любопитно

    "На края от живота си, толкова богат с политически опит и с преживявания от войните и страданията, Франсоа Митеран ни припомни: Le nationalisme, c’est la guerre! ("Национализмът означава война!"

    Крайния национализъм до това води... омраза и война. Ние европейците имаме богат опит в това отношение... достатъчно е да си спомним ПСВ и ВСВ и стотиците други преди нея.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    [quote#13:"tribiri"]Да бе! И няма да има европейско по футбол![/quote]Няма да има.

  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4781 Любопитно

    "Нека всички заедно защитим Европа, като я направим по-добра."

    Съгласен съм с Валтер! Нека защитим Европа от държави, които все искат да я контролират и да я направят слаба.... да бъдем единни, това трябва да бъде мотото в следващите години.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#8] от "ostin22":

    Тези десетки милиарди бюджетни излишъци са 0.6% от БВП от им! Балансът по текущата им сметка е +8.1%, но на Холандия е 9%, на Ирландия +5.9% а на Швейцария +10%

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  20. 20 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    всичкото хубаво,
    но по дефиниция различието в скоростта означава, че някои ще карат по-бавно. така че не виждам как ще имаме едновременно ЕС на различни скорости и ЕС, който не изключва никой.

  21. 21 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    Политкоректността не позволява да има дебат.

    подпис
  22. 22 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Защо трябва да има правителства на отделните държави след като са вече в ЕС?

    Всяко едно може да бъде овладяно лесно в полза на разделянето и национализма и то за жълти стотинки,

    което наистина стана предпоставка за тази ужасяваща макар и хибридна може да се нарече втора кримска война, защото изгубването на Великобритания си е като шаха царицата.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  23. 23 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3671 Неутрално

    Пак се получава нещо странно. За излизане гласуваха точно тези, към които ЕС беше най-гъвкав.

    Еретик
  24. 24 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1508 Любопитно

    ... перетройка на ЕС !
    ... Перестройка на ЕС !!
    ... ПЕРЕСТРОЙКА на ЕС !!!
    ... П Е Р Е С Т Р О Й К А на ЕС !!!!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  25. 25 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    До коментар [#7] от "chicago514":

    вие очевидно не разбирате смисълът на този текст, който може да бъде сведен до едно изречение - това за различните скорости. някои ще правят обща армия. други ще си гледат стабилността.

  26. 26 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Или перестройка или капут! Това е.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4781 Любопитно

    [quote#23:"Костадин Иванов"]Пак се получава нещо странно.[/quote]

    Всъщност не е толкова странно. От край време най-големите евроскептици в ЕС си бяха британците, така, че логично те решиха да се махнат в крайна сметка. Прав им път щом не им харесва в ЕС, сега ще видят колко е "добре" извън ЕС и ще си понесат последствията от решението си да напуснат....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 28 Профил на matrix
    matrix
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#17:"chicago514"]

    Да бе! И няма да има европейско по футбол!- цитат на коментар #13 от “tribiri”

    Няма да има. [/quote]

    - Ще има една голяма първа дивизия, няколко следващи групи и накрая регионални зони.

  29. 29 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3503 Неутрално

    Това ми звучи като прословутото "Другари, дайте да дадете!" и "Марксистко ленинското учение е живо, защото е правилно!".

    Базовото противоречие в основата на разширения и разширяващ се ЕС никой не го и зачеква дори!
    Громи се национализма и "панацеята на силната национална държава", а по периферията и току до границите се стимулират и спонсорират точно такива.
    Либерално се издига на пиедестал индивида, човека - и едновременно с това чрез практиката се групират дори вътре в съюза, не само извън него, "наште" по групов, етнически, културен и дори по цивилизационен признак. При това не само "пасивно", в смисъла да се свърши някаква обща работа от хора с общи разбирания, но и "активно" обособявайки ги, противопоставяйки ги на "ненаште".
    И това е валидно за целия ЕС, без изключения!
    И това базово противоречие на всичкото отгоре се обвива във войнстващо лицемерие на пропагандата от елитите, което не само не решава проблема, но го изостря.

    Само погледнете този демарш на Щайнмайер, в което той си рекламира "визията", която са спретнали с Франция и я подкрепи Италия.
    И която се опитаха медийно да отрекат, че я било имало, ако някой е забравил ... Пропагандно се пусна, макар и за кратко, че изтеклият документ бил полска провокация, мюре ...
    И срещу която веднага скочиха пък от Вишеградската четворка ...
    Та сега Щайнмайер е тръгнал да я "продава" на нас и такива като нас, които са извън Четворката ...
    Гъвкавият колега на Строгата господарка ...

  30. 30 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1301 Любопитно

    "Напливът на стотици хиляди бежанци и мигранти в Европа разкри, че е налице нещо, което не може да се окачестви само като различия."

    Айде бе, не думай...
    А леля какво казва по въпроса?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  31. 31 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3503 Весело

    [quote#5:"hamilton F1"]"...Зад нас се намира небивал период от 70 години мир и стабилност!"


    Наистина небивал период! ЕС само това да беше постигнал, е постигнал най-важната си цел.[/quote]
    И сега остава само да обясните с хер Щайнмайер от тия 70 години колко се дължат на ЕС

    Даже няма да питам дали са 70 ...
    Явно войните в Югославия не ги броите ...

  32. 32 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3503 Неутрално

    [quote#25:"owen"]този текст, който може да бъде сведен до едно изречение - това за различните скорости. някои ще правят обща армия. други ще си гледат стабилността. [/quote]
    А, още не е стигнало дотам.
    Погледнете най-отдолу на статията:
    "Франк-Валтер Щайнмайер е министър на външните работи на Федерална република Германия. Текстът му е предоставен ексклузивно на "Икономедиа" от посолството в София."

    Ясно са очертани двата полюса в ЕС: Германия/Франция плюс Италия - срещу Вишеградската плюс Австрия.
    С това Германия пропагандира пред нас да се включим към тяхната "Ос".
    ... " Текстът му е предоставен ексклузивно на "Икономедиа" от посолството в София." ...

  33. 33 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    "...Зад нас се намира небивал период от 70 години мир и стабилност!"


    Наистина небивал период! ЕС само това да беше постигнал, е постигнал най-важната си цел.

    До коментар [#5] от "hamilton F1"

    Само с безценната помощ на армията на САЩ, която е заела предни позиции и пази Европа (засега!). Тръмп обаче не е на същото мнение, понеже е проучил сметките ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  34. 34 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Някои не разбират какво означава непрекъсната промяна и себеосъвършенстване. Това е ЕС. Браво!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  35. 35 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 296 Весело

    [quote#6:"tribiri"] Всъщност англичаните по-добре от европейците знаят, че сега индианците живеят в резервати, защото преди 500 години са подценили проблема с мигрантите! [/quote]

    Е да го бяха знаели преди около 120г. - преди да коронясат кралица Виктория за императрица на Индия.
    Сега 'сичкуту 'сиганин си иска в ВБ, при кралицата, и туй то ..

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  36. 36 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#19] от "tribiri":

    0,6 е само защото нарочно взимат кредити при почти нулева лихва..Задълбочи се в данните. А това че Холандия и Ирландия имат добри данни/Швейцария не е в Ес/ не омаловажава проблемите на останите над 20..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  37. 37 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 768 Неутрално

    ... проекта ЕСЩ започва с ядро от държави/щати, който иска да се включи - да заповяда. Валутата е евро. България е забутана в задния двор, в ъгъла на зеленчуковата градина, там където чудесно виреят тикви върху тор от корупция.
    Да не се лъжем КОЙ ни набутва там - милиционери нарекли се граждани за европейско развитие, които се чувстват удобно на кормилото почти 2 мандата...

    Колкото повече, толкова повече!
  38. 38 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Интересна работа. Англичаните не позволяваха по-дълбока интеграция в съюза, а без интеграция, администрацията на ЕС не може да се занимава с друго, освен второстепенни въпроси като кривите краставици и др. зеленчуци. И сега Брюксел им е виновен за нещо си и казаха "Аривидерчи" на ЕС. Дано да се избавим от шизофренията и да осъзнаем ясно, че точно тези, които стопираха засилването на функциите на европейската администрация сега я обявяват безполезна.

    И не само това, но и сега бавят технически възможността в ЕС да започнат реално реформа и централизиране, използвайки това време да впръскват в другите държави членки внушения за недоверие към Брюксел.

  39. 39 Профил на calypso
    calypso
    Рейтинг: 450 Разстроено

    С тази бюрократична машина, с това безрассъдно пилеене на пари, с тия представители на отделните страни, за които няма никакви изисквания, няма как да се постигне гъвкавост. Как ще се съгласят на компромиси, като получават сладкото си безметежно живуркане за неща, които нито разбират, нито искат да разберат. Как ще накараш пр. Бареков, архонта, Филиз Хюсменова и пр. и пр. хрантутници и полуграмотници да променят нещо? Това там напълно ги устрийва!
    Колко средства струва например пренасянето на ЕК от Брюксел за Страсбург за през лятото? Те да не са френския двор през средновековието? Заедно с всичките им партакеши и придружители?
    Колко струва сега и колко ще струва в бъдеще емигрантския проблем? Не само в парично измерение.
    Няма бъдеще за ЕС във формата която е сега.
    Има само наново построяване, върху напълно чисти основи.
    Не можеш да пришиеш държави, които са по близо до третия свят, отколкото до първите в съюза? По друг повод съм казвала че цървул и обувка не са чифт!
    Как ще приравниш пр. Румъния и България с Холандия и скандинавските страни?
    Е, на англичаните им писна! Ще дойде ред и на другите, за голямо съжаление! Колкото и да им е трудно те отново ще си стъпят на краката.Тогава може би ще имат общо бъдеще, но къде ли ще сме ние?
    Шанса и за хората и за държавите не идва по два пъти!
    А ние, за съжаление винаги сме били в групата на неудачниците. Орисия ли, що ли?

  40. 40 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 773 Любопитно

    Чак сега ли го разбра г-н Щайнмайер?

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Разумна, логична и правилна позиция на Щайнмайер, респективно Германия. Европейски Съюз ще има, защото той е необходимост. Разните емоции и флуктуации в настроенията само ще го укрепят и направят по силен, за съжаление на всички празни критикари, защитници на мутризацията на България и руските интереси.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  43. 43 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3503 Весело

    [quote#38:"Отнесен"]Интересна работа. Англичаните не позволяваха по-дълбока интеграция в съюза[/quote]
    Почвате да се усещате ...

    Образно казано - влизайки в усложнения заради нарастващи експоненциално проблеми вътре и покрай съюза с рокадата на Брекзит се премина към опростяване на позицията.
    Следва бърза размяна на пешки ...

  44. 44 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4418 Неутрално

    До коментар [#27] от "Иво":

    Всъщност британците искаха именно това," по-гъвкав" ЕС и правото на страните-членове да се "движат с различни скорости". Щайнмайер явно дава сигнал за разбирането че бюрократите в Брюксел са се увлекли в командния стил от типа "еднаквото е красиво". Все пак има и национален суверенитет, въпросът е как да се отрази този суверинитет в правилата на ЕС.

  45. 45 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#38] от "Отнесен":

    +++

    По отношение на Великобритания важи в сила поговорката "Боже пази ме от приятели, от враговете сам ще се пазя".

    За ЕС Великобритания е по добре да е вън, отколкото вътре, където само разстройва, пречи и бойкотира естествените процеси на интеграция.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  46. 46 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    "В международен план показахме какво евросъюзът е в състояние да постигне, когато говори с единен глас на световната сцена. А дори по отношение на миграционната криза постигнахме важен напредък – макар че това отне прекалено дълго време.”

    Адски неудачен пример! В международен план ЕС е много зян, а без UK като постоянен член в ООН, ще бъде още по-зле! Във военен план, без НАТО е кръгла нула и докато това е така, като европейци нищо хубаво не ни чака...

    I Want To Believe
  47. 47 Профил на stanislavski_him
    stanislavski_him
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Според мен,Меркел е виновна за брекзита. С неадекватната си политика,"Добре дошли скъпи бежанци", направи такива золуми ,че се учудвам, че само Великобритания иска да се маха от ЕС .ЕС трябва да има много по -адекватна емиграционна политика.Ако Германия и Франция водят ЕС по този начин/неадекватно/,то дните на ЕС са преброени.

  48. 48 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 758 Весело

    Безумието телешко продължава.Тъкмо тия, които страдат най много, са най големите не пукисти, и не гласуващи.
    Една стюардеса скоро ми каза:Не бързай, скоро всички ще се варим в собствен сос, всички!

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  49. 49 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Демек търси се ЕС, който да се огъва отлично и да се разтяга отлично. Напоследък ЕС много се огъна, чак буруштиса.

  50. 50 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3996 Неутрално

    "Зад нас се намира небивал период от 70 години мир и стабилност."

    Е, и?
    Студената война трябва ли да я окачествяваме като мир? Нахлуванията на съветски войски в Унгария и Чехословакия през 1956 и 1968 г мир ли са? Разпада на Югославия и последвалата гражданка война мир ли представлява? Продължителни периоди на мир в Европа е имало и преди, след което са започвали кървави касапници. Така нареченият Белепок в Европа е последван от кървавата ПСВ.

  51. 51 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#47:"stanislavski_him"]
    Според мен,Меркел е виновна за брекзита. С неадекватната си политика,"Добре дошли скъпи бежанци",[/quote]
    За бежанците най-виновни са САЩ и Великобротания, които имат най-голям принос в разпалването на тези войни, от които бягат бежанците.

  52. 52 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3996 Неутрално

    [quote#18:"Иво"]Нека защитим Европа от държави, които все искат да я контролират и да я направят слаба....[/quote]

    За кои държави намекваш?

  53. 53 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Разбира се!С тази тежка бюрокрация
    ,се разхищават пари и се засягат на
    ционални интереси !!!

  54. 54 Профил на stanislavski_him
    stanislavski_him
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#51] от "Отнесен":

    Да съгласен съм с Вас и в този контекст, също така,са виновни в същата степен и Турция и Русия и всички онези ,които участвуват във войната в Близкия изток.Но това не пречеше на ЕС да сложи филтър и да не допусне милиони бежанци да наводнят Европа.Най-малкото ,пък,трябваше да ги кани.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#10:"platenputinist"]Т.е. тук въпросът не е на "брюкселска бюрокрация от брюкселски зелки", а просто изнасяне на проблемите на едни местни фермери тарикати на европейско ниво. Бих се учудил ако не е така. [/quote]
    Проблема е че нашенските тикви не го проумяват! Много по-лесно е да повтаряш като папагал подпорните мантри за "брюкселските зелки" дето са виновни за всичко, отолкото да си размърдаш тиквата и да помислиш малко. Опростачването на нацията което наблюдаваме години наред има за крайна цел именно това: колкото по-малко хора мислят с главите си, толкова по-лесно се пробутват такива тези.

    шуменско пиво
  57. 57 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    [quote#3:"Николай Колев"]А защо трябваше да се стига до тук, за да го разберете, г-н бюрократ?[/quote]

    +++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  58. 58 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4696 Любопитно

    [quote#55:"Белият Негър"]Трябва нещо между краката[/quote]
    Виолончело?
    [quote#55:"Белият Негър"] и ръка! [/quote]
    Дясна?
    [quote#55:"Белият Негър"]доста в главата[/quote]
    Плешива?

    Gunter glieben glauchen globen
  59. 59 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 413 Неутрално



    Геманският външен министър има нужда от ЕС с гъвкав гръбнак спрямо Русия.


  60. 60 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Тази халтава Асамблея Евротарикати е безконтролно котило от корумпирани ... а сега същите лобисти иска "по - гъвкаво" да лочат.
    На ЕС е необходимо по ясни правила и по-строг контрол, а най-вече да реши дали ще е федерация или конфедерация, а после да реши какво ще прави и как. Изплува или потъва.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  61. 61 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 506 Весело

    Хе, започна се...

    Сега ще станем свидетели на римейк на събитията от 1985-1990г.. Ще се даде ГЛАСНОСТ на плебеите да критикуват ''недъзите и грешките'' на европейския строй, като наред с това ще се пробутват неясни, замъглени и лишени от логика тези за ПЕРЕСТРОЙКА 2.0. (за пример виж ''предложението'' на Щайнер от статията по горе)
    Разбира се без ни най-малко допускане, че избрания основен път/посока са грешни.

    Следват ''срещи на върха''.....недоизказани тези на ''лидерите'' и мноо...го анализи на пропагандната машина, какво всъщност се крие зад тезите на авторите им (пример - подчертаните /болдвани редове от статията от екипа на Дневник)

    И така....до разпада. Историята се повтаря.

  62. 62 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3503 Неутрално

    До коментар [#50] от "tacheaux":
    Мдам.
    И всичкото това, и мира, и трепането, няма нищо общо с ЕС.

    Виж, Либия ... има ...
    В Украйна - има!
    В момента, в който "изнесоха тръбата" - Северният поток - и Украйна вече направо можеха да я обявят за "свободна зона". За кюскане и трепане ...

    Което показва и начина на мислене и светоусещане на господина и тези, които искат да ни продадат германо-френския вариант, с пришилата се към него Италия.
    70 години няма война в ЗАПАДНА Европа!
    Това са им категориите, това разбират под ЕС, това разбират въобще под "Европа".

  63. 63 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 622 Неутрално

    "Мнозина имат впечатлението, че европейските решения са далече от собствените им желания, представи и житейски среди".

    Ами, че то си е чистата истина, бе, чиче !

  64. 64 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#24:"dark'star"]перетройка на ЕС [/quote]

    Може би имаш предвид 'преустройство'? Лошо няма, стига до доведе до превръщането на ЕС в Еверопейски съединени щати/държави...

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  65. 65 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Прав е "общият пазар" и после "ЕС" са най големите и важни моменти за 20ти век и до сега. Наистина няма идеални неща и ЕС не е идеален, още повече че продължава да се създава. Трябва наистина да се усъвършенства. А че на Путландия не и харесва, ми тя не е в Европа и в 21 век. Колкото до англичаните, ще преживеят доста, преди да се отърсят от пост имперският комплекс.

    chavo64
  66. 66 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Много добър анализ!!! Стига сте плюли и палете свещи по три пъти на ден да не се разпадне ЕС, че яко ни дупе тогава!

  67. 67 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#3] от "Николай Колев": А защо трябваше да се стига до тук, за да го разберете, г-н бюрократ?
    ===============================

    А кой казва, че са го разбрали? От текста на статията не следва, че някой е разбрал, в какво точно се е провалил ЕС, за да избяга Англия от него. И не случайно немците така енергично скочиха да си го защитават такъв, какъвто е сега и какъвто европейските народи не го харесват. Защото то превръща Германия в имперска сила, а другите държави, особено тези в източните, югоизточните и южните части на съюза, в нещо като подчинени и ограбвани като колонии провинции.

    Е, ако съм германец, и аз бих приветствал подобно нещо.

  68. 68 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Англия напуска Европа? Прекрасно!
    http://blogopisezhrabur.blogspot.bg/2016/07/blog-post_5.html

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  69. 69 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иво": Le nationalisme, c’est la guerre!
    ===============================

    Национализмът означава война! А ЕС в сегашния си вид означава икономическо робство и германски диктат на Германия над Европа. Това, което Хитлер не успя да постигне чрез война, Меркел го постигна по мирен път чрез такива, като Митеран.

  70. 70 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3996 Неутрално

    [quote#59:"liubo...otdale4"]Геманският външен министър има нужда от ЕС с гъвкав гръбнак спрямо Русия.

    [/quote]

    Това ми хареса. Този господин проповядва точно такава гъвкавост на Евросъюза спрямо Русия. Да и се прощават всички външни агресии в името на това да има мир. Този господин, освен ако не е продажник като колегата си Шрьодер, не може да разбере, че отстъпките насърчават агресора за нови агресии, че на руската агресия трябва да се даде решителен отпор включително с нова студена война , като сега линията на фронта ще е отместена далече на изток.

  71. 71 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 730 Неутрално

    До коментар [#4] от "i_hristov":
    [quote#4:"i_hristov"]Реално много от изискванията не са приложими в повечето страни членки.[/quote]

    Както и добре действащи закони и похвати в "белите държави" от ЕС , НЕ ДЕЙСТВАТ ПО СЪЩИЯ НАЧИН в "НЕ-белите държави" от ЕС, а се превъщат в тяхна криминална пародия.

    Първото което е сбъркано е, че от кол и въже Европейски Съюз не се прави.
    Сега вече е късно и е сторено, но може да се направи така, че основни икономически и политически решения да се вземат само от "Белите Държави" в ЕС( т.е.: Горна Камера).
    Като се поставят ЯСНИ ИЗИСКВАНИЯ с които, ако изпълни една държава може да премине в Горната Камара с право на глас. Или Горната Камара да бъдат сваляни в Долната Камара.
    И да се отвори врата за законов шут на тези държави които са в ЕС за да е дойната им крава или са Троянски Коне на Москва. Решение за което може да прави само Горната Камера.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  72. 72 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    До коментар [#2] от "tribiri":


    До коментар [#3] от "Николай Колев":


    До коментар [#4] от "i_hristov":

    И не само до вас, но другите мощни критици, особено когато се употребява трето лице множествено число, т.е. разбирай те са ..лоши, глупави, бюрократи и т.н., а разбира се ние сме върха.
    Ами те са като нас и дори вероятно по-добри, защото не те, а ние изпращаме хора катпо Бареков, Слави Бинев, Джамбазов и прочее умници, а после очакваме супер продукция.
    И това, че и други нации, включително ВБ праща такива ( един Фараж като пример е достатъчен) не ни оправдава за несериозното (мекия вариант на глупашкото) ни отношение.
    И само да попитам, ако го нямаше ЕС, а събитията в близкия изток са такива, каквито са, щяхме ли да бъдем по-добре и не е ли факт, че като ЕС икономическото, политическото, културното и какво ли не общо влияние е в пъти по-голямо за всички които се броим за европейци, отколкото би било ако бяхме отделни държави.
    Няма нужда да се споменава влиянието на ЕС за изостанали страни като нас.

  73. 73 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#70:"tacheaux"]отстъпките насърчават агресора за нови агресии, че на руската агресия трябва да се даде решителен отпор включително с нова студена война , като сега линията на фронта ще е отместена далече на изток. [/quote]
    Точно в тия отместени граници е камъчето дето убива в чепика на Путлер! Защото си дава ясна сметка, че вече ги няма ония васали дето крепяха и хранеха евразийската империя докато тя си играеше на велика нация и подклаждаше все нови и нови огнища на напрежение в името на Интернационализма и износа на революции по Третия свят.

    шуменско пиво
  74. 74 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8236 Неутрално

    "различни представи за по-нататъшния път на Европа и допуска различни скорости на развитие, без да изключи или да изостави някого"
    От това се страхувахме.

  75. 75 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#73] от "шуменско пиво":

    Голяма тъпотия написа пак! Всъщност това е проблема, че евразийската империя наливаше по 1 милисрд долара годишно в такива като нас, а не обратното. 1 милиард, който сега е равен на 5-6. Достатъчно е само да провериш на какви цени купувахме петрола и на какви цени го реекспортирахме ши изнасяме преработен. Можеш също да равниш как се промени икономическото развитие на импеията след като се откачихажот нас и да го сравниш с нашето.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  76. 76 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#75] от "tribiri":
    Някой наистина е написал голяма тъпотия, но нямам време и кеф да споря кой от двама ни.
    Аз си спомням много добре какво ни наливаха и какво ни прибираха насреща. Нещо не си спомням обаче това "наливане" да е било бедава, ей тъй заради "българо-съветската дружба".
    Затова ти си спомни, ако имаш памет а не пропагандни клишета в главата, за чий ни ги наливаха тия милиони и милиарди дето ги сънуваш?! Май не беше от много любов, ами за да слушкаме и да маршируване под техния байряк! Ако и това не е верно, дакажи го, ако можеш, драги ми Смехурко!

    шуменско пиво
  77. 77 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 758 Весело

    Не знам защо, трябва да вярвам на индивиди които си вярват.Боклучава теория!

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  78. 78 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 612 Неутрално

    "Напротив, сега всички заедно трябва да си направим правилните изводи за Европейския съюз."
    А те са? По-дълбоко конфедериране или отказ от държавност?

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  79. 79 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4418 Любопитно

    До коментар [#70] от "tacheaux":

    Нормативни вместо реални политически стратегии? Не е лошо да прочетете Кисинджър, Бжежински и той редуцира доста от вижданията си през последните три години.

  80. 80 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#35] от "инж. Ганев":

    С цялото ми уважение, в GB към момента живеят и са граждани на обединеното кралство повече от 4 милиона индийци. И независимо от факта, че Индия е член на Commonwealth, на което кралицата е номинален глава, GB НЯМА търговско споразумение с този огромен пазар. Впрочем такова споразумение няма и ЕС

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  81. 81 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Европейския съюз досега се е развивал еволюционно и по инициатива на държавите и разширяване и възприемане на модели,доказали,че са успешни.Успешния модел на Европейска общност за въглища и стомана води до създаването на Европейска икономическа общност и Европейска общност за атомна енергия ,които се обединяват .По нататъшната интеграция възприема успешния модел на Бенелюкс.,до създаването на Европейска общност с договора от Маахстрийт.После се направи опит за по-голяма интеграция с европейска конституция,който беше отхвърлен отхвърлен е от 2 държави, а 7 други са отложили процеса на ратифициране за неопределен период и се стигна до компромисния вариант на Лисабонският договор и създаване на Европейския съюз,Появиха се федералисти и антифедералисти,като в САЩ преди Гражданската война.Ясно е,че който иска да излезе от Европейския съюз ще го направи,няма да държим никого насила,но не може да прежижеем много нови излизания,Брекси т не беше толкова срещу статуквото,колкото срещу тренда.На този етап статуквото е оптимално и трябва да се пази до появата на новия по-добър модел,когато се окаже успешен и се докаже.Лисабонският договор дава тази възможност

  82. 82 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Ние махнахме чл.1 на нашата Конституция за ръководната роля на БКП,която ни направи във времето безидейни и чакащи някой,който да ни каже какво да правим.Сега имам чувството,че БКП се е преместила в Брюксел и ние отново безидейно чакаме да ни се каже какво да правим.Така го чувствам сегашния ЕС...

  83. 83 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    Разбрал е човекът къде ги стяга чепика европейците, но предлага решения с половин уста.
    А толкова е просто.
    Ако някой желае да реализира идеята за Европа на СВОБОДНОТО движение на стоки, хора, услуги и капитал - моля да заповяда.
    Има толкова поле за работа, за да станат тия неща реалност в Европа.
    Тепърва има да се разбиват национални схеми и мрежи в бизнеса. Навсякъде в Европа гъмжи от местни регулации, ограничаващи външна за местните конкуренция.
    Дори прословутите земеделски субсидии са различни в различните държави изкривявайки изцяло средата в аграрния бранш. Къде тук Европа вижда СВОБОДА на движение на капитала?
    Или свободата на хората. Да, може да шиткаш насам-натам, ама като турист или работник за черна работа по нивята.
    Почти за всяка друга професия - от шофьори, през архитекти, инженери до доктори и юристи има местни регулации, които налагат ограничения пред мобилността на работната сила.
    Нещо да сте чули от Европа по темата?
    Относно движението на стоките - положението е още по трагично.
    Китайските евтини соларни панели са забранени в Германия, за да се спасят няколко фирми. Същото важи и за такива, произведени по-евтино в Изт. Европа. Големите европейски корпорации заливат пазарите с евтини хранителни боклуци, но ако дребен производител си позволи да си помисли да извади на пазара в Западна Европа истинска храна му трябват поне две години да мине през ужаса на регулациите и ще се изхарчи толкова колкото му струва целият бизнес и пак може да не го допуснат.
    И вместо европейските чиновници да работят за да реализират идеята за СВОБОДНО европейско пространство, те се занимават изцяло с въвеждане на нови регулации и ограничаване на основни СВОБОДИ на европейските граждани и бизнес.
    Е, няма как да се получи, ако европейския т.т."елит" е тръгнал в задънена улица.

  84. 84 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    След глупашките критики на Щайнмайер по отношение на НАТО и призивите му за сдобряване с товарищ Путин, той е последният, чието мнение може да се приеме за меродавно.

  85. 85 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 510 Любопитно

    Абе защото така става, че където в блок влизаме и след време блока вземе та се разпадне?

    Много майсторската работа, де сме работили втори път не са ни тражили.

  86. 86 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 844 Неутрално

    "Перестройката" е началото на края. След социализма, дойде разрухата, мутрите, мафията, безработицата, наркотиците, хазарта, проституцията, лихварството, бандитизма, бързите кредити, латифундистите, "измислените" кредитни милионери, олигарсите, най- тежката в световната история демографска криза. Когато чуя за "перестройка" и "по-гъвкав" европейски съюз ме побиват ледени тръпки. По- лошо от перестройкаджийската катастрофа може да бъде само ядреното самоунищожение. Дано европейската "гъвкавост" не ни докара до там.

  87. 87 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 480 Неутрално

    На вратата на ЕС трябва да има следните надписи:
    1. Господ е дал правила, които трябва да се спазват.
    2. Спазвайки правилата на Нашия Господ, ние сме подредили нашия живот.
    3. Спазвайки правилата на Вашия Господ, Вие не сте успели да подредите Вашия живот.
    4. Ако желаете да дойдете при нас, трябва да приемете и спазвате правилата на Нашия Господ и нашите правила.
    5. Влизането на наша територия без да се спазват нашите правила е нарушение, което води до наказание и връщане обратно.
    6. Влизането на наша територия по правилата - молба в посолство, виза и т.н. включва втората част - приемане на нашите правила за живот. Това включва език, образование, храна, облекло, забавления и т.н.
    7. Който не е съгласен - остава в Родината си и спазвайки собствените си правила, продължава да урежда своя живот.

  88. 88 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Мисля, че както Брекзит, така и всички останали предизвикателства пред ЕС - тероризъм, миграция, икономическа криза, Русия и др. ще изиграят положителна роля в насока засилване на интеграционните процеси между страните членки. Така по-скоро от очакваното, ЕС може да се превърне в държава.

  89. 89 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#88] от "nnikolov_bg":

    за това трябва много време. за създаване общи интереси и "преживявания". Началото е поставено със смесените бракове. Те са по-силни от политическите решения. Когато моят син е женен във Франция, бабата е французойка, а другия дядо е англичанин.... нашето внуче какво е? Абсолютно европейче!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK