Латвия очаква от НАТО историческо решение

Латвия очаква от НАТО историческо решение

© Associated Press



Това, че Латвия се стреми да получи постоянно присъствие на военни от страните от алианса на своя територия, се знаеше отдавна. С началото на украинската обаче криза тези настроения се превърнаха в лайтмотив на отбранителната политика, на вътрешния диалог в страната, както и на преговорите с партньорите от НАТО. Някои прибалтийски политици открито казваха следното: първо беше Грузия, сега е Украйна, следва Прибалтика.


Преди две години, в навечерието на визита в Латвия на германския канцлер Ангела Меркел, в процеса на формиране на отбранителната политика се включи дори местната интелигенция.
Културни дейци и представители на националния елит изпратиха писмо до Меркел с призив да подкрепи разполагането на военна база на НАТО в Латвия. В отговора си тя не обеща нито подкрепа, нито войници.


"Към момента не става дума за дългосрочно разполагане на военни, но можем да укрепим нашето сътрудничество и в други посоки", каза германският канцлер, като обърна внимание на наличието на договор между НАТО и Русия. "Ще направим всичко възможно в рамките на договора."




Изминаха две години и ситуацията стана коренно различна. През юни на срещата в Брюксел на министрите на отбраната от НАТО беше прието решение в Източна Европа да бъдат разположени четири допълнителни батальона: по един във всяка от трите прибалтийски страни и в Полша. Във всеки от тях трябва да има от 500 до 1000 души. Окончателното решение трябва да бъде обявено във Варшава.


За това, че за Латвия настъпва исторически момент, говори и нейният министър на отбраната Раймондс Бергманис (вляво).

© Associated Press

За това, че за Латвия настъпва исторически момент, говори и нейният министър на отбраната Раймондс Бергманис (вляво).

Директорът на Института по външна политика в Латвия Андрис Спрудс посочи, че самият факт, че Германия е променила позицията си, вече прави тази среща на върха историческа.


"Германия винаги е искала да се договаря с Русия дори и въпреки че Русия не спомага за стабилността в света", каза той в интервю за Руската служба на Би Би Си.


Постоянна ротация


За това, че за Латвия настъпва исторически момент, говори и нейният министър на отбраната Раймондс Бергманис.


"Засилването на присъствието на НАТО на източния фланг е много важно за нас. За всяка среща на върха се казва, че ще бъде историческа. Този път срещата на върха ще бъде много важна за нас и ще окаже дългосрочно влияние върху страната ни", смята ръководителят на латвийското министерство на отбраната.


И в момента има военни от съюзническите страни в НАТО, които са дислоцирани в прибалтийските държави, но на ротационен принцип. Сега, както заявяват официалните лица в страната, става дума за постоянна дислокация - същината се крие в разликата между двете.


Преди две години Меркел не се ангажира с изпращането на военни на НАТО в Латвия. Днес обаче <a href="http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/07/07/2791687_merkel_naprejenieto_mejdu_nato_i_kremul_e_zaradi/" target="_blank">нещата са променени</a>.

© Hannibal Hanschke, Reuters

Преди две години Меркел не се ангажира с изпращането на военни на НАТО в Латвия. Днес обаче нещата са променени.


"Става дума за постоянно присъствие. Те ще бъдат включени в отбранителната система на нашата страна, в защитата на нашата територия", заяви пред Руската служба на Би Би Си парламентарният секретар на латвийското министерство на отбраната Андрей Пантелеев.


Той посочи, че всички детайли (например точния брой на военните и страните, от които те ще пристигнат) ще станат известни след приемането на политическите решения, което трябва да се случи на Варшавската среща на върха.


Но ако действително става дума за постоянна дислокация, възникват редица въпроси по отношение на договора между НАТО и Русия, които бяха споменати в Рига от Ангела Меркел.
Андрей Пантелеев казва, че няма действащо споразумение, което да забрани разполагането на допълнителен контингент, макар да има някои договорености с Русия по този въпрос.


"От 2014 г., след агресията в Украйна, всички политически договорености вече нямат политическо значение", смята Пантелеев. "И Русия също нарушава, като засилва военната мощ: току-що бе открита военната база в град Остров (Псковска област)."


Представителят на парламентарната опозиция и член на комисията на латвийския парламент (Сейма) по отбрана Янис Адамсонс вижда нещата по друг начин.


"Съгласно договора между Русия и НАТО на територията на Прибалтика не трябва да има постоянни военни бази. Затова дислокацията ще бъде временна. Направиха хитър ход, военните ще се сменят на всеки шест месеца", каза той пред Руската служба на Би Би Си.


Андрис Спрудс също напомни за договор (ако става дума за Основополагащия акт за отношенията, сътрудничеството и сигурността между Руската федерация и Организацията на Северноатлантическия договор, подписан през 1997 г.).


"Договорът е в сила, никой не го е отменял", заяви Спрудс. "Но в известна степен той подлежи на интерпретации, там не е указан брой на хората (говори се за голямо разполагане на сили), не е посочено и какво точно следва да се разбира под разполагане на сили. Вероятно са прави онези страни, които казват, че Русия не е спазила буквата на този договор, включително агресията в Украйна и разполагането на силите в Остров. И ако някой не е спазил договора първи, то това е руската страна."


Ако Западът обеща да разположи близо до руските граници около 4000 военни, то Русия обеща да дислоцира по западните си граници около 30 хиляди.

© Associated Press

Ако Западът обеща да разположи близо до руските граници около 4000 военни, то Русия обеща да дислоцира по западните си граници около 30 хиляди.


Четири срещу тридесет


Вторият въпрос, който се повдига сега, включително в латвийските политически кръгове, е за целесъобразността на увеличението на силите на НАТО: ако Западът обеща да разположи близо до руските граници около 4000 военни, то Русия обеща да дислоцира по западните си граници около 30 хиляди.


Янис Адамсонс смята, че политиката на НАТО в Прибалтика само ще раздразни източния съсед.
"В случай че отговорните лица в Русия си изгубят ума и решат да окупират Прибалтика, това няма да стане за дни, а за часове", заяви политикът. В това обаче няма никакви плюсове: за да не се допусне изолиране на руския флот в Балтийско море, ще са необходими военни акции срещу Полша, Германия, Дания и Швеция."


"В момента сме свидетели единствено на ескалация на обстановката, военни игри с цел Русия да бъде поставена на място. Но да се разговаря с Русия от позиция на силата е безполезно, с Русия трябва да се преговаря", смята Адамсонс.


Андрис Спрудс заяви, че самите хипотези за възможни военни действия в Прибалтика вече говорят за рискове, но оставането в "сива зона", като Украйна и Грузия, би било още по-лошо.
В латвийското министерство на отбраната обаче не допускат вероятността за открита агресия. Става дума за политика на сдържане. Андрей Пантелеев, например, смята, че теоретично е възможно Русия да си помисли, че в случай на агресия срещу Латвия НАТО няма да приложи Член 5 от Северноатлантическия договор.


"Присъствието на тези батальони, както и включването им в нашата отбранителна система, ще означава конфликт със силите на НАТО. Именно в това според мен се състои политиката на сдържане", каза представителят на латвийското министерство на отбраната. (БТА)

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 316 Весело

    Хайде, чакаме Русия да се присъдени и купона ще е пълен!

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  2. 2 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    [quote#1:"Hafen der Wahrheit"]Хайде, чакаме Русия да се присъдени и купона ще е пълен! [/quote]

    Вие в час ли сте? Нещо на тези мишки не им се чува!
    Основната цел е не мир и добро съседство, гърч на слабите и уязвими до пълното "изпиване" на жизнените им сили!!

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    26 години по-късно ще имаме нов Варшавски договор. Този път обаче не насочен срещу злия Запад, а срещу империята на злото. Доста иронично, нали тавариши

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    Няма нужда от дрънкане на оръжия по никое време...... От глупост НАТЮвчетата водени от Храстчето и Обама се накиснаха едновременно в сисян докуз конфликти Афганистан 2001, Ирак 2003, Грузия 2008, Арабска пролет 2011, Укряйнска зима 2013 от които не знаят как да се измъкнат.... ако им трябва и Латвийско блато 2016 да продължават....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  5. 5 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#3] от "EU defender":

    По темата ние вече имахме Оста преди време.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Ама не 4-5 хиляди, за да разположи Русия 30000. Трябват 30.000, така че ако Русия иска да разположи 200.000 да си оголи източната граница като в гей-бар

    15.02.1989 - 07.02.2018
  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#5] от "boby1945":

    За съюзниците Хитлер и Сталин ли става въпрос, че не разбрах....

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    [quote#8:"православeн патриотичeн рокер"]Трябват 30.000, така че ако Русия иска да разположи 200.000 да си оголи източната граница като в гей-бар[/quote]

    Бай китаец дебне, за да е..е.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    "От 2014 г., след агресията в Украйна, всички политически договорености вече нямат политическо значение", смята Пантелеев. "

    Андрей Пантелеев, който е секретар на латвийското министерство на отбраната и който очевидно е интегриран етнически руснак, разсъждава правилно. Той знае ,че договорите с русия струват по-малко от стойността на хартията на които са написани.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    "От 2014 г., след агресията в Украйна, всички политически договорености вече нямат политическо значение"

    Точно така, агресора Русия нагло ги наруши.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1650 Весело

    До коментар [#10] от "EU defender":

    За батко Китай и малката сестричка Русия ли става въпрос?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  14. 14 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Става ясно, че договорите подлежат на "интерпретации".
    Т.е. все едно ги няма.

    Това на сметката и съвестта на наивника Горбачов.
    Глупакът, който се довери на "джентълменската дума".
    "Джентълменска дума" на юдеи.

  15. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    "Става дума за постоянно присъствие. Те ще бъдат включени в отбранителната система на нашата страна, в защитата на нашата територия", заяви пред Руската служба на Би Би Си парламентарният секретар на латвийското министерство на отбраната Андрей Пантелеев."

    Браво на латвиеца с руското име. Той е пример, че руснаците в прибалтийските републики ако имат желание могат да се интегрират в съответните страни. Ако нямат желание и не искат да учат местния език , да си ходят в Русия.

  16. 16 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#9] от "EU defender":

    Всички комундери и русофилистици удобно изпускат съвместния парад в Брест 1939 г. Нещо изобщо не им изнася.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  17. 17 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Някои прибалтийски политици открито казваха следното: първо беше Грузия, сега е Украйна, следва Прибалтика.
    =====================================
    Защо Прибалтика, руснаците много добре знаят кой е в основата на цялата тази кампания за въоръжаване и агресия срещу Русия. Ако стане нещо с тези "батальони", провокация САЩ просто ще изчезнат от картата на света. Латвийците и вси1ки други там са ценни на американците само с едно - че са удобен плацдарм за сплашване и удар по Русия.

  18. 18 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    Пожелавам успех на балтийските държави и НАТО да ги чуе. И да разположи нужните воиски.

    Преди 2 дни САЩ подписаха договор за взаимна защита с Грузия.

    А в Черно море вероятно ще има постоянна флотилия на НАТО.

    Много добро развитие и руската морда да знае, че дойдат ли безпагонести зелени гьончета ще има бой.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  19. 19 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Що се отнася до прибалтийските държави, както и други дребни играчи, на които е отредено да изиграят роля на детонатор
    при конфликт шансовете им за спасение са по-ниски от нула.
    Естесвено, елитът им, който сега ги поставя в жертвената им роля по това време, заедно със семействата и капиталите си ще е далеч от родината си.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  21. 21 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#18:"Realist"]А в Черно море вероятно ще има постоянна флотилия на НАТО. [/quote]
    Интересно кой ще си сложи главата в торбата. Както виждаш желаещи няма.

  22. 22 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Любопитно

    [quote#17:"Каишков - Системен нарушител"]САЩ просто ще изчезнат от картата на света[/quote]

    И как по-точно ще стане? Ще издадете нова руска карта без США ли

    The best way to predict the future is to invent it.
  23. 23 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    "Но да се разговаря с Русия от позиция на силата е безполезно, с Русия трябва да се преговаря", смята Адамсонс."

    Напротив. Турците показаха , че с Русия трябва да се разговаря от позиция на силата. Русия е надценявана във всяко едно отношение. Не бива да и се правят компромиси , защото това я насърчава за нови агресии. Адамсос да пита за това Андрей Пантелеев. Той ще му обясни. Може да пита и Ердоган.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#9] от "EU defender":

    Не става дума за съюзниците Хитлерчо, дебелогъзия Дуче, Микадото и разните им колаборета като царчето боби 3, Петенчо, Куислингчо, Антонеску, Тисо, Недич, медич и още подобна сган....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  26. 26 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#23:"tacheaux"]Напротив. Турците показаха , че с Русия трябва да се разговаря от позиция на силата. [/quote]
    И пак те показаха, че всеки разговор с Русия от позиция на силата завършва накрая с извинение.

  27. 27 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#24] от "Явор Рг":

    Прави си яли са бой и то много, поне 50 пъти в последните 800 години все на темата Drang nach Osten!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Любопитно

    [quote#21:"Каишков - Системен нарушител"]Интересно кой ще си сложи главата в торбата. Както виждаш желаещи няма.[/quote]

    Няма ли? То и по времето на СССР нямаше, ама къде е сега Петракиева сАюза ви нерушимъй?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    [quote#24:"Явор Рг"]От Русия сте яли много бой и пак ще ядете.
    Който е тръгнал да я ограбва не се е прибрал дома. [/quote]

    Ние защитаваме нашият собствен дом ушанка от набезите на вашата Империя на Злото!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Любопитно

    [quote#24:"Явор Рг"]Който е тръгнал да я ограбва не се е прибрал дома.
    [/quote]

    Колко ограбихте от нещастна и бедна Украйна? От Грузия? От Молдова? СССР грабеше, пороби и ограби 1/3 от Европа. И накрая се спука като гноен мехур. Лаком г.з кръв с.ре!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#19] от "Явор Рг":

    Абе може и да не си прав, в 1944 нашия елит който ни докара до трета нацинална катастрофа, помогайки на Вълбанчо,
    [quote#19:"Явор Рг"]........ по това време, заедно със семействата и капиталите си ще е далеч от родината си.[/quote]
    се оказа в България с малки изключения.... после що стана, ред сълзи, ред сополи ......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  33. 33 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    [quote#26:"Явор Рг"]И пак те показаха, че всеки разговор с Русия от позиция на силата завършва накрая с извинение.[/quote]

    Извинение от руска страна.

    The best way to predict the future is to invent it.
  34. 34 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    [quote#14:"Явор Рг"]Това на сметката и съвестта на наивника Горбачов.
    Глупакът, който се довери на "джентълменската дума".
    "Джентълменска дума" на юдеи.[/quote]

    Аха, като изчезне рушийката и за путаник така ще говориш!!!

    Имало едно време ссср...
  35. 35 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 521 Любопитно

    До коментар [#24] от "Явор Рг":

    Това ли са последните мантри от сбирките на "националистите"?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  36. 36 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4415 Неутрално

    [quote#5:"boby1945"]По темата ние вече имахме Оста преди време.....[/quote]
    Не само я имахте,ами бяхте ЧАСТ ОТ НЕЯ
    ПАКТА МОЛОТОВ-РИБЕНТРОП
    Нали ЗАЕДНО С ОСТА ЗАПОЧНАХТЕ
    ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА
    Разделяйки с БРАТСКАТА СИ ФАШИСТКА
    ГЕРМАНИЯ съседна Полша

  37. 37 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4415 Весело

    [quote#26:"Явор Рг"]И пак те показаха, че всеки разговор с Русия от позиция на силата завършва накрая с извинение.[/quote]
    ПОСЛЕДНИЯТ РАЗГОВОР,
    дето го проведе РОНАЛД РЕЙГЪН
    ЗАВЪРШИ С ШУМНО
    И ЗАПОМНЯЩО СЕ РАЗПАДАНЕ
    НА СССР
    И КОЛОНИАЛНАТА МУ СИСТЕМА
    РАЗПАДНА СЕ И
    ВАРШАВСКИЯ ДОГОВОР
    Утре
    ЩЕ ГО ВЪЗСТАНОВЯВАТ,
    както прозорливо написа
    един колега......
    ха-хаааааааааааа.....

  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    [quote#26:"Явор Рг"]И пак те показаха, че всеки разговор с Русия от позиция на силата завършва накрая с извинение. [/quote]

    Като повтаряте една лъжа 1000 пъти , тя няма да стане истина. Изявленията и поведението на Ердоган не са се изменили още от първия ден след свалянето на руския самолет. Обратно, изявленията и заканите към Турция от страна на Русия първоначално бяха страховити, но с времето Путин омекна и клекна на Ердоган по най-унизителния начин.

  39. 39 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4415 Весело

    [quote#24:"Явор Рг"]От Русия сте яли много бой и пак ще ядете.
    [/quote]
    Не знам,кой кво е ял,
    ама 1991
    СССР
    Ленин да го прости
    ГУШНА БУКЕТА

  40. 40 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4415 Весело

    [quote#38:"tacheaux"]Путин омекна и клекна на Ердоган по най-унизителния начин. [/quote]
    Сега му е приготвил
    ЕДНИ МИЛИАРДИ ДОЛАРИ И ЕВРО,
    Зер,
    да не им намалеят ПЕЧАЛБИТЕ
    на ТУРСКИТЕ КУРОРТИ

  41. 41 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4415 Весело

    [quote#25:"boby1945"]Не става дума за съюзниците Хитлерчо, дебелогъзия Дуче, Микадото и разните им колаборета като царчето боби 3, Петенчо, Куислингчо, Антонеску, Тисо, Недич, медич и още подобна сган....[/quote]
    Забравяш рунтавият Сталин
    Зер,той беше един от първите
    и най-лигави приятели и съюзници
    на Другаря си Хитлер
    с когото шумно и демонстративно
    се другаросваха и лигавеха....

  42. 42 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4415 Неутрално

    [quote#20:"Каишков - Системен нарушител"]Това важи ли за българите с турски произход например? Или за бежанците за които се е загрижила лично демократичната Меркел?Нали си уж демократ? Или си обикновен расист? [/quote]
    Ами важи и то с пълна сила,бре тавариш
    Ако съм магазинер,
    Точно защото съм ОБИКНОВЕН БЪЛГАРИН
    ако в магазина ми влезе
    РУСКИНЯ и ме заговори на руски
    или ТУРЧИН и ме заговори на турски
    и в ДВАТА СЛУЧАЯ ще им кажа
    НА ЧИСТ БЪЛГАРСКИ,
    ЧЕ ОСВЕН НА БЪЛГАРСКИ
    НА ДРУГ ЕЗИК НЕ ЖЕЛАЯ ДА ГОВОРЯ
    ПО ПРИЧИНА ЧЕ СЪМ БЪЛГАРИН
    В БЪЛГАРИЯ......
    Да вървят после да се оплакват от мен
    на ПУТИН и ЕРДОГАН......

  43. 43 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3410 Весело

    [quote#24:"Явор Рг"]За нея е важно да се очисти от вас вътре в себе си. Да се очисти от кривоносата чума, която моше-ничества в цял свят, уви и в Русия.
    С външните врагове ще се справи далеч по-лесно. [/quote]

    Правилно! Крайно време е да се възстанови ГУЛАГ. Русия трябва "да се очисти вътре в себе си" от "кривоносната чума", като я изолира от обществото и я вкара в лагерите на смъртта. Сталин си е знаел работата. Путин е на път да стане достоен негов последовател.

  44. 44 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4415 Весело

    [quote#19:"Явор Рг"]заедно със семействата и капиталите си ще е далеч от родината си. [/quote]
    Ха-хаааааааа

    За РОЛДУГИН

    и за ДЪЩЕРИТЕ НА ПУТИН

    ли ни говориш

    ха-хаааааааа

  45. 45 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#18] от "Realist":

    Летището в Балчик е идеално за вдигане на бойна авиация в посока Крим

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  46. 46 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4415 Неутрално

    [quote#14:"Явор Рг"]Горбачов.
    Глупакът[/quote]
    Ами това е ПУТИНИСТИЧЕСКОТО
    "русофилие"
    Всички,освен
    ПУТИН
    ЛЕНИН и
    СТАЛИН
    са глупаци......
    Как не ви досрамя
    ХЕМ ДА СИ ОБЛАЙВАТЕ
    ПРЕЗИДЕНТИТЕ
    ГОРБАЧОВ и ЕЛЦИН
    Хем да пищите,че сте "русофили"
    Най-обикновени
    ПУТИНОФИЛИ
    сте си......

  47. 47 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Бях в Рига по време на военно 'събитие', на което разни военни части се рекламираха и набираха мющерии. Имаше и много американска военна техника. Пееха се разни патритични песни. Беше доста стряскащо - латвийците са много сериозни на тема отбрана от изток. И с право.

  48. 48 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1101 Весело

    [quote#6:"ПРОРОК ИЛИЯ"]Защото целта е съвсем друга. И наивно прозрачна.....[/quote]
    Ще ми е интересно да чуя каква е ?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  49. 49 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1101 Весело

    [quote#17:"Каишков - Системен нарушител"]Латвийците и вси1ки други там са ценни на американците само с едно - че са удобен плацдарм за сплашване и удар по Русия.[/quote]
    ВЕрно ли? Треперите ли яко от тия 4000 човека? Вие мечка ли сте или проскубан пудел?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  50. 50 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#19:"Явор Рг"]Що се отнася до прибалтийските държави, както и други дребни играчи, на които е отредено да изиграят роля на детонатор
    при конфликт шансовете им за спасение са по-ниски от нула.
    Естесвено, елитът им, който сега ги поставя в жертвената им роля по това време, заедно със семействата и капиталите си ще е далеч от родината си.[/quote]

    При Ядрена война няма да оцелее никой. Тия войници са там, за да знаят русначетата, че ако опитат конвенционално нападение - значи нападат НАТО. Убийството на американски, английски или немски войници - ще значи краят на русия веднъж - завинаги.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  51. 51 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#24:"Явор Рг"]От Русия сте яли много бой и пак ще ядете.

    Който е тръгнал да я ограбва не се е прибрал дома.

    За нея е важно да се очисти от вас вътре в себе си. Да се очисти от кривоносата чума, която моше-ничества в цял свят, уви и в Русия.
    С външните врагове ще се справи далеч по-лесно.[/quote]
    Хахахаахахах
    1. Защо някой ще иска да "ограбва" русийката?
    Та те карат собствените си хора да работят като роби за без пари и после ни продават полезните си изкопаеми за долари и евро. Те ни карат да им купуваме полезните изкопаеми като ни предлагат по-ниски цени. Ако ни ги предложат на малко по-високи цени ще купуваме от друг. Но това ще значи моментален фалит за русия. Ако си представиш теоретично САЩ да завладеят русия, те няма да могат да установят толкова зверски режим на експлоатация и такава разруха на природата. И в крайна сметка по-изгодно е руските крепостни да работят за нас.
    2. Русия е побеждавала само и единствено ако съотношението на войниците и техниката е в съотношение 10:1 в полза на русия. В момента съотношението е 10 :1 в полза на НАТО, като войници и 20 :1 като техника и 20 :1 като качество на техниката. БВП на русия 1 1,3 трилиона, а на НАТО 50 трилиона.
    В натовските държави има 500 милиона мъже в наборна възраст а в русия 50 милиона. Индустриалната база на НАТО е толкова голяма, че за един месец може да произведе оръжие колкото русия за година, с качества много по-добри от руските.

    Втората световна свърши. Сега русия е сама срещу всички големи държави. Сга срещу русия не е само Германия, там са и съюзниците и от ВСВ - САЩ и Великобритания и Франция и Канада и Япония и Турция са там.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  52. 52 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1101 Весело

    [quote#26:"Явор Рг"]И пак те показаха, че всеки разговор с Русия от позиция на силата завършва накрая с извинение.[/quote]
    Аз ли се бъркам или русия ни се извини в Брест, че е нахлула в България, през Първата световна война, пък ние сме изпотрепали една камара руснаци, че и бойните знамена даже сме им прибрали?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  53. 53 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    Това, че русия ще разположи 30 000 срещу 3 000 е нормално. СССР имаше около 10 пъти повече оръжия и войници в Европа в сравнение с НАТО и това се смяташе за баланс. Силата на НАТО не е в числеността а във военните технологии.

    подпис
  54. 54 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Някои прибалтийски политици открито казваха следното: първо беше Грузия, сега е Украйна, следва Прибалтика."Ами то си е така.

  55. 55 Профил на block
    block
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#17] от "Каишков - Системен нарушител":
    [quote#17:"Каишков - Системен нарушител"]Ако стане нещо с тези "батальони", провокация САЩ просто ще изчезнат от картата на света. [/quote]
    Какво значи ако стане нещо? Ако руснаците окончателно си загубят малкото останал алкохолизиран мозък и решат да думнат планетата ли? То тогава никой няма да остане. Въобще сегашното руско ръководство май си мисли, че ще дойдат извънземните да го вземат и да го спасят ако стане ядрена война. И те ще умрат просто някой и друг месец по късно.

  56. 56 Профил на block
    block
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#19] от "Явор Рг":

    [quote#19:"Явор Рг"]Що се отнася до прибалтийските държави, както и други дребни играчи, на които е отредено да изиграят роля на детонатор
    при конфликт шансовете им за спасение са по-ниски от нула.
    Естесвено, елитът им, който сега ги поставя в жертвената им роля по това време, заедно със семействата и капиталите си ще е далеч от родината си.[/quote]
    Ама вие червенознаменните явно наистина не разбирате какво говорите? Ако стане пълноразмерна война Русия срещу НАТО, какво мислиш, че ще спре истеричните руски генерали да почнат да натискат копчетата като ненормални и с това да приключат тая клета планета?
    то точно за това руснаците много обичат да намекват за ядрените си оръжия защото на нормалните хора не им се умира, те си имат нормален живот и му се радват. за разлика от ония алкохолни депресета които не ценят живота. и техния и чуждия

  57. 57 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 796 Весело

    Дневник а защо на снимката с коментар: "Ако Западът обеща да разположи близо до руските граници около 4000 военни, то Русия обеща да дислоцира по западните си граници около 30 хиляди" са снимани български войници?!

    Иначе текста е верен и многозначителен. За да се справи с 4 000 натовци на магучая са и нужни 30 000 пияндурници!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  58. 58 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1101 Весело

    До коментар [#57] от "пустиняк":

    Страх, лозе пази

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  59. 59 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#16] от "Consumer":

    За русофилистико-комундерите войната почва с великая атечетсвеная. Преди това какво се е случвало уобно го подминават

    Every cradle is a grave.
  60. 60 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#2] от "Hafen der Wahrheit":

    Добросъседство е когато сключваш договор с една страна да ѝ уважаваш териториална цялост и после я окупираш.

  61. 61 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1650 Весело

    До коментар [#57] от "пустиняк":

    Прав си, трябваше да снимат Първанов и Сидеров...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  62. 62 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1650 Любопитно

    А каво ли ще стане, когато уловят главния агент на ЦРУ- В.В.Путин? Може би ще е по стихотворението:

    "...Заявился к нам в барак
    "Кум" со всей охраною.
    Я подумал, что конец,
    Распрощался матерно...
    Малосольный огурец
    Кум жевал внимательно.
    Скажет слово и поест,
    Морда вся в апатии,
    "Был, -- сказал он, -- Главный съезд
    Славной нашей партии.
    Про Китай и про Лаос
    Говорились прения,
    Но особо встал вопрос
    Про Отца и Гения".
    Кум докушал огурец
    И закончил с мукою :
    "Оказался наш Отец
    Не отцом, а сукою..."

    Полный, братцы, ататуй !
    Панихида с танцами !
    И приказано статуй
    За ночь снять со станции.
    ...Так представь -- метет метель,
    Темень, стужа адская,
    А на нем одна шинель
    Грубая, солдатская,
    И стоит он напролом,
    И летит, как конница,
    Я сапог его кайлом,
    А сапог не колется.
    Помню, глуп я был и мал,
    Слышал от родителя,
    Как родитель мой ломал
    Храм Христа Спасителя.
    Бассан-бассан-бассана,
    Черт гуляет с опером....."

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  63. 63 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#26:"Явор Рг"]И пак те показаха, че всеки разговор с Русия от позиция на силата завършва накрая с извинение.[/quote]
    Да вземеш да помолиш някой турчин да ти преведе "извинението" на Ердоган, та белким схванеш разликата между извинение и изразеното СЪЖАЛЕНИЕ към родителите за загубата на сина им - загиналия руски пилот.
    Що се отнася до руската агресия с навлизането в турското въздушно пространство и последвалото сваляне на самолета - извинение от турска страна йок.

  64. 64 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#24:"Явор Рг"]От Русия сте яли много бой и пак ще ядете. [/quote]
    Кои сме тия, дето сме яли бой от русия? Ние, българите ли?
    Веднъж, преди 140 г. дойдоха тук като "освободители", пък ни окупираха.
    После, преди 100 г. дойдоха като агресори, но ядоха такъв пердах от ген. Колев, та чак империята им се разпадна с подписването на унизителния Брест-Литовски договор.
    Преди 70 г. пак дойдоха като агресори, окупираха без да сме им обявявали война и без да сме водили бойни действия.
    Та за тия 140 г. в реални бойни действия единствено руснаците са яли бой от нас, не ние от тях.

  65. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8232 Неутрално

    Който е сърбал руската попара, няма начин да не се страхува.

  66. 66 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 316 Неутрално

    [quote#60:"kazushi"]Добросъседство е когато сключваш договор с една страна да ѝ уважаваш териториална цялост и после я окупираш. [/quote]

    [quote#2:"Hafen der Wahrheit"]Основната цел е НЕ мир и добро съседство, (а) гърч на слабите и уязвими до пълното "изпиване" на жизнените им сили!! [/quote]

    Аз не виждам противоречие освен, че съм пропуснал едно (а).

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  67. 67 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    НАТО-то в опасен покер, високи ставки с мизерни карти. Франция и Италия са вече пас... Няма смисъл, абна работа и язък за барута в лоша икономическа среда.

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3183 Неутрално

    НАТО излезе с декларация, и за първи път в прав текст ги обяви за АГРЕСОР.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK