Превратите не са това, което бяха

Привържениците на Ердоган на площад "Таксим" в Истанбул по-малко от 24 часа сле опита за военен преврат

© Alkis Konstantinidis, Reuters

Привържениците на Ердоган на площад "Таксим" в Истанбул по-малко от 24 часа сле опита за военен преврат



"Дневник" препубликува текста на Даниел Смилов от портал "Култура".


Светът вече не може да бъде разказан, камо ли да бъде анализиран – просто се променя твърде много и твърде бързо. Тази седмица събития от ключова важност за нас българите се случиха във Великобритания, Франция и Турция. Докато в първия случай те добиха и комична страна под формата на Борис Джонсън и правителството на поддръжниците на Brexit, то атентатът в Ница и неуспешният преврат в Турция са трагични и зловещи. Общото между трите е в


тревожното усещане за загуба на управляемост




Решения, взети по формално легитимен начин, или водят стабилни държави към хаос, или изглеждат в очите на публиката безнадеждно импотентни, или направо биват атакувани с оръжие в ръка.


Загубата на управляемост има своите степени. Едно е да нямаш идея какво да правиш, след като си дошъл на власт поради референдум, с който само си блъфирал. Друго е да знаеш, че каквото и да направиш, не можеш да предотвратиш всеки терористичен акт, да разгадаеш какво става в ума на всеки екстремист от типа "фанатизиран, самотен вълк". И съвсем трето е страната ти да е на ръба на гражданска война след провален преврат.


В този смисъл палмата на първенството по загуба на управляемост за седмицата безспорно отива в Турция и трябва да бъде присъдена на Ердоган.


Това е и най-лошата възможна новина за България


защото Турция е единственото, което ни дели от ужасите на близкия Изток. За съжаление, без изобщо да сме се местили, вече сме значително по-близо до Сирия, а центърът на Европа е все по-далече от нас.


Трайни изводи за ситуацията в Турция не могат да се правят в момента. Това е един нов свят, който сам не е изработил своите принципи и правила. Дали от хаоса ще се роди някакъв космос и какъв ще бъде той, може само да се спекулира. Но все пак в пещерата на бързо сменящи се сенки прозират и някакви форми:


1) Турската армия традиционно е била смятана за гарант на секуларната държава и последна пречка пред ислямизма. Вече тя очевидно не може да изпълнява успешно тази роля и да се очаква демократично избрани правителства да бъдат сваляни, когато започнат да се разминават със заветите на Ататюрк. Ердоган изглежда е успял да проведе достатъчно мащабни промени във въоръжените сили, да вкара значителен брой лоялни на него офицери. Точно тези, заедно с полицията, опозиционните партии и хиляди привърженици на АКП, успяха да осуетят преврата.


Тази промяна не е лоша сама по себе си – тя демонстрира, че турската политика все по-безвъзвратно излиза от ерата на своята военна опека, еманципира се от нея. По принцип истинската демокрация е възможна там, където армията не играе решаващата роля в обществените дела. Но намалялата роля на армията не е достатъчно условие за налагането на демократичен режим – във вакуума на управляемост може да се установи и репресивна диктатура. В момента Турция е на точно този кръстопът;


2) Изобщо не е ясно дали превратът беше отчаян опит на секуларни военни да спрат възхода на политическия ислям. Картината изглежда по-нюансирана и поне Ердоган обвини директно Гюлен и неговите привърженици в организиране и вдъхновяване на събитията. Фетхуллах Гюлен е силно амбивалентна фигура в турската политика. За едни той е искрен радетел за модернизация на исляма чрез образование и толерантност към други вероизповедания. За други това е просто фасада на една програма за цялостно завземане на властта от убедени ислямисти. От съратник и помагач на Ердоган, Гюлен се превърна в негов враг през 2014 г. и главен такъв през 2016 г., когато вестникът му "Заман" беше затворен и привържениците започнаха да бъдат преследвани.


Всичко това съвпадна с корупционните скандали срещу Ердоган и силните обществени настроения срещу него, кулминирали в сериозни градски протести. Гоненията на гюленистите могат да се интерпретират в общата рамка на конфликта на режима на Ердоган с части от гражданското общество и интелигенцията. Те могат да се интерпретират и като конкуренция вътре в самото ислямистко движение, като различни стратегии за окончателно отхвърляне на секуларната държава и кемализма. Тази амбивалентност прави и самият опит за преврат нееднозначен;


3) Дали пък превратът не беше режисиран от самия Ердоган? Събитията бяха твърде мащабни, за да са симулация, но и твърде сюреалистични, за да са класически преврат. Тепърва ще научаваме истината по този въпрос, но броят на жертвите, количеството войски, изкарани на улиците и преминали на страната на преврата, неговата продължителност и прибягването до социалните мрежи от страна на Ердоган говорят, че по-скоро събитията бяха автентични;


4) Започналите чистки и в армията, и в съдебната власт ще дадат възможност на Ердоган да смени турската конституция дори без формална поправка. Сигурно такава поправка ще последва в бъдеще, но това, което се вижда, е де факто овладяване на институции, които са били някакви стожери на секуларизма;


5) Превратът – успешен или не – не е добра новина за демокрацията в Турция. Шансовете за democratic breakdown – срив на демокрацията – са много големи. Тя и преди преврата не беше в добра форма и репресиите срещу журналисти, интелектуалци и малцинства (кюрдите) бяха станали всекидневие. Тези репресии изглежда ще се засилят сега официално и срещу част от интелигенцията, а и срещу самото ислямистко движение;


6) Превратът е кошмарна новина за НАТО, който разчита на Турция като ключов стратегически партньор. Този партньор вече официално е в тежка криза на управляемост. Принципите на либералната демокрация са все по-условни за Турция. Тя става и все по-малко предвидима. Една консолидация на страната около "султан Ердоган" може да изглежда като решение, но подкрепата за репресивен негов режим сред обществеността на Европа и САЩ ще е нулева. В една такава ситуация отношенията на Запада с Турция ще са изключително крехки и деликатни;


7) Бъдещето на споразуменията с ЕС за бежанците започва да изглежда още по-неясно. Сега – преди да консолидира позициите си – Ердоган ще има нужда от подкрепа и затова едва ли ще тръгне на някаква спешна конфронтация със Запада. Но защитниците на споразумението с Турция – и най-вече Ангела Меркел – ще бъдат в изключително трудно положение да обяснят на собствения си електорат договорки с проблематичен режим. Все пак стабилността на Турция е ключов стратегически приоритет за ЕС – и особено за нас. И поради всичко това, каквато и политика да предприеме ЕС и държавите-членки, винаги ще има недоволни и аргументи в обратната посока;


8) Руски източници характеризираха преврата като "про-американски", а пък в Турция набедиха гюленистите за свалянето на руския самолет. Това е най-вероятно хибридна плява, но е симптоматично за не напълно ясната идентификация на Ердоган в геополитическия пъзел. Той се опитва да налага Турция като самостоятелен играч, но какви са интересите на този играч, вече едва ли за някого е напълно ясно. Жонглирането с едновременни лоялности към Запада, Русия, сунитския ислямизъм и военния турски национализъм става все по-трудно за Ердоган. Миналата година той изтърва руската топка, преди месец успя отново да я подхвърли във въздуха, но пък явно сега изпусна военните;


9) У нас ДПС получи незаслужен бонус в конкуренцията с ДОСТ. Грозният опит за съдебна разправа с Местан ще бъде засенчен от ставащото в Турция. Патриотите ще получат също шанс да се развихрят по темата за задължителната казарма, бурките и телената мрежа по границата. Наред с безсмислиците обаче, очевидно е, че страната ще трябва да отделя по-сериозен ресурс за отбрана и сигурност в близко бъдеще. За съжаление, идеята на Борисов за демилитаризация на региона ще си остане в графата "мечти и PR";


10) Неизвестният кандидат на ГЕРБ за президент получи допълнителен бонус. Конникът без глава ще свали наметалото си през септември, но каквото и да е лицето му, нуждата от консолидация на нацията ще работи в полза на статуквото и на най-голямата партия. Хобсианските заплахи оставят на по-заден план въпроси като борбата с корупцията и реформата на съдебната система. Конникът може да е без глава, но важното е, че изглежда силен, мъжествен и може да стреля. Нацията ще покаже изключителна мъдрост и зрялост, ако успее да се вгледа не само в сигурността, но и в проблемите на доброто управление до времето на президентските избори. Човек има право да бъде дълбоко скептичен по този въпрос, обаче.


Така изглеждат нещата в края на една доста кошмарна седмица. Другата може да е различна, кой знае. Хубавото е, че сред класиците на английската поезия вече е и Борис Джонсън с пророческите си редове:


There was a young fellow from Ankara
Who was a terrific


(Имаше един младеж от Анкара,
който беше страхотен)


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 943 Неутрално

    "Турската армия традиционно е била смятана за гарант на секуларната държава и последна пречка пред ислямизма."

    Ердоган успешно пречупи аскера. След тази гавра с младите войничета не виждам кой ще защитава Тюркието на фронтовата линия. Особено срещу кюрдите в Ирак и Сирия.

  2. 2 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Весело

    Неизвестният кандидат на ГЕРБ за президент получи допълнителен бонус. Конникът без глава ще свали наметалото си през септември.....

  3. 3 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "Тази промяна не е лоша сама по себе си – тя демонстрира, че турската политика все по-безвъзвратно излиза от ерата на своята военна опека, еманципира се от нея." - любимия ни анализатор не е зацепил явно, че еманципирайки се от "ерата на своята военна опека", Турция се връща към мракобесното си османско минало. Но какво да правим с хора, които говорят за "налагане на демократичен режим", вместо например за изграждане на демократично общество; едно е да се налага светски режим, но демократичен - това е просто оксиморон, освен в главите на нашия "интелектуален" "демократичен" "елит".

  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Очевидно това не беше истински преврат, а постановка на бея. На негово място бих внимавал с военните, защото следващият път, ще му спретнат истински и той ще започне не със завземането на телевизията, а с разстрел на Ердоган!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Отново статия с неясни обяснения и доста съмнителни умозаключения. Аз предпочитам да се доверя на анализа и преценката на Истински Анализатор, който поне до сега ми показа, че не греши в преценките и обясненията.
    Много добре ги обяснил човека нещата. Както Винаги. Поне доста по-добре от вас, които продължавате да ни лъжете, че за България от посока Турция опасност Нямало. Ами не щем да ви вярваме !
    https://www.facebook.com/notes/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD-%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2/%D1%82%D1%83%D1%80%D1%86%D0%B8%D1%8F-16072016/1080497825321376

  6. 6 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Започна добре и после нещо се изгуби в мъглата.
    А може би аз съм уморен и не успях да вникна, но мисълта за повторно четене кой знае защо ме изпълва с униние...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  7. 7 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#4:"Георги"]На негово място бих внимавал с военните, защото следващият път, ще му спретнат истински и той ще започне не със завземането на телевизията, а с разстрел на Ердоган![/quote]
    Ами пуснал съм ти линк , към Истински анализ. Ама Верен !
    САЩ са предвидили Ердо за Отстрел, ама и той го знае ! Така, че ще се радвам съвсем открито да обяви САЩ за неприятелска държава. Така двете най-опасни държави за Съществуването на България , взаимно ще се отслабват.
    Просто е. В коментар 5 съм дал линк към Истинско и точно Осмислено Обяснение на събитията. И тези които са изминали и тези които са настояще и тези които ЩЕ последват !

  8. 8 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Смилов, от теб като анализатор очаквам да дадеш някакъв твой прочит на нещата, а не да преписваш 7-8 хипотези от нета.

  9. 9 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#0:"Смилов"]За съжаление, без изобщо да сме се местили[/quote]
    Нещо си се объркал!
    БГ се намеси като забрани на руски самолети да преминат и да се бият с ДАЕШ.

  10. 10 Профил на damage_case
    damage_case
    Рейтинг: 491 Неутрално

    6) Превратът е кошмарна новина за НАТО, който разчита на Турция като ключов стратегически партньор.

    Ха-ха. Баси "прозрението". Само наивник може да приеме, че този оперетен "преврат" е бил проведен без съгласието на едни чичковци в Ленгли, Вирджиния. Както и който и да било преврат през последните 70-80г. А те, както се е случвало не рядко, действат като слон в стъкларски магазин. Примери само от последните 6-7 години има бол.

  11. 11 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3429 Весело

    Аз предпочитам да се доверя на анализа и преценката на Истински Анализатор, който поне до сега ми показа, че не греши в преценките и обясненията.
    =========
    Ми добре....
    Правя последен опит. Не че съм нещо. Ако и ти ме наречеш пропагандатор , отивам в статиите на бисквитите . До коментар [#5] от "Калата":

    Bukalemun
  12. 12 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Доста долна лъжа е, че башибозука на Реджеп е излязъл да защитава демокрацията. Излезе след като ходжите завиха и призоваха за джихат срещу неверниците и султана се обади по скайп за същото. Реджепите помляха всичко с викове алах акбар, документирано многократно и се разправиха със всеки на пътя им. както са се разправяли и с "опита за пуч" в Батак.

    ПУТИН АКБАР
  13. 13 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6286 Неутрално

    По всяка вероятност ще се окаже някакво представление, някакво подобие на преврат. Жалко за загиналите, ранените, шокирани и изплашени местни и чужди за Турция хора.

  14. 14 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Превратите не са това, което бяха.Справка Аугусто Пиночет.

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  15. 15 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 388 Неутрално

    айде стига с тия врачувания и апокалиптични прогнози, че турция загивала. тя е сто пъти по-нормална държава от нас и русия,никога не е била окупирана от червената армия като нас, не е имала комунисти на власт, сега е стабилна в бизнеса и всичко друго, изобщо не е такава тирания, каквато я изкарват путиноидите - с две думи, не берете грижа за турция, джанъм.

  16. 16 Профил на rainmaker
    rainmaker
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Всички станаха големи експерти по превратите

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 277 Неутрално

    [quote#15:"Катерина Стоева"]изобщо не е такава тирания, каквато я изкарват путиноидите - с две думи, не берете грижа за турция, джанъм.[/quote]
    Дреме му на някой за турките, проблема е, че ислямска държава се прилижава към нашите граници.

    ПУТИН АКБАР
  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5547 Неутрално

    Смятам, че този преврат беше прелюдия към нова Кристална нощ (СС срещу СА)... Армията в Турция е вече инфилтрирана с достатъчно като процент ислямисти и става неуправляема при сблъсъка със секуларните офицери.
    Ердоган ще стане открит авторитарен диктатор. Турските бюргери (поне 50% от тях-ислямистите от Анадола) ще го последват безрезервно. За България и Европа ще последват тежки времена на неизвестност.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#7] от "Калата":

    Ти вярваш ли, че САЩ дават по 50 млрд долара годишно на турския изгнаник както твърди твоя анализатор? Доста несериозно звучи. Другото е, че ако американците бяха организирали този преврат, по-вероятно щеше да бъде успешен. А снощи бяхме свидетели на бутафория и аматьорщина.
    Ако говорим за това, че му готвят нещо на Ердоган и той е решил да действа превантивно осъществявайки фарса снощи - това е друго нещо.

  21. 21 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Има и още една точка: не си спомням дали има друг преврат, провален от гражданите, излезли на улицата.

  22. 22 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Упс, пардон! Сетих се, че точно така - от руските граждани, призовани от Борис Елцин - беше осуетен пуча на къгебистите и съветските чугуни през 1991.

  23. 23 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 284 Любопитно

    [quote#0:"кухата лейка смилов"]Абдула Гюлен е силно амбивалентна фигура в турската политика[/quote]абдула?! смилов, поне научи имената на хората, за които смяташ да пишеш...

    reddit.com/r/The_Donald/
  24. 24 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    ще го последват безрезервно
    ==========
    Вие все още си мислите, че Ердоан ръководи масите
    Те го ръководят ,ТЕ !!!
    Снощи какво каза по телефона .....призова за излизане на улицата. Защо го каза....?
    Сякаш ако не беше го казал , хората щяха да стоят ли ?
    Нищо подобно.... пак щяха да излязат , но тогава масата щеше да е неконтролируема....и щеше да има по серт изпълнения.
    Който помни , помни.....през 2006 година пак милиони излязоха на улицата и скандираха " не щем нито шериат нито военни " .
    Снощи се сложи край на унизителната серия от преврати в Турция. До коментар [#19] от "penetrating":

    Bukalemun
  25. 25 Профил на mitakk
    mitakk
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#5] от "Калата":

    Приятел, ти щом до Фейсбук си го докарал да четеш анализи, че и да ги рекламираш за единствените верни, значи нещата не са добре...

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7650 Неутрално

    Само Хан Аспарух е виновен, че не е мръднал още малко нагоре по река Дунав. Сега се чудим, как да се оправяме с такива съседи.

  27. 27 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    доста от случилото се е поизпуснал Смилов... не е зле първо да се види фактологията пък после да се анализира

  28. 28 Профил на Santa_Claus
    Santa_Claus
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Безумна стАтия от портЛа Ку..рА

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Powerful you have become, the dark side I sense in you.
  29. 29 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#26] от "Роси":

    На нас всичко и всеки ни е виновен, само не ние самите.

  30. 30 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Двама генерали, които командват цели армии, не могат да вземат властта и търпят поражение от полицията и цивилни лица. Това ми звучи абсурдно. Това показва, че превратът е бил режисиран цирк, целящ още по-голямо консолидиране на властта на Ердоган. Превратът е удобен повод за саморазправа с инакомислещите и опозицията.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#11:"eti"] Ако и ти ме наречеш пропагандатор , [/quote]
    Не оспорвам, че тук е Пълно с пропагандатори, но теб не съм те наричал такъв. И по рано съм ти казвал, ти си си туркиня, имаш си мнение за Ердоган и го изразяваш. Дали на мен или на някой му харесва или не, мнението си е Мнение. А пропагандата е едно друго нещо. Примери бол.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на lup25476256
    lup25476256
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не знам това дали въобще е анализ. А и Абдула Гюлен кърти.

  35. 35 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#20:"neznaiko.bg"]Ти вярваш ли, че САЩ дават по 50 млрд долара годишно на турския изгнаник както твърди твоя анализатор?[/quote]
    След като американски дипломат ПРИЗНА, че са дали за Украйна 5 милиарда(вероятно са в пъти повече10-15) за Преврата там, защо викаш да не повярвам, че за Турция , която е многократно по-важна, не са дали 50 ?
    [quote#20:"neznaiko.bg"]Другото е, че ако американците бяха организирали този преврат[/quote] Аз не казвам кой е организирал Преврата, не казвам КОЙ ги Организира ВИНАГИ, аз казвам, че след преврата Турция, през външния си министър каза, че вече не са "приятели" със САЩ. Пак Турция (Ердоган) след атентата на летището каза Заобиколно, че пак идва от тая посока. Аз нищо не казвам. Казва го ПОТЪРПЕВШИЯ. Не че ме е грижа за него. Просто гледам от страни и констатирам Елементарни неща .

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    [quote#1:"palav_nik"]След тази гавра с младите войничета не виждам кой ще защитава Тюркието на фронтовата линия.[/quote]
    Ще измисли някаква "Национална гвардия" подчинена лично на него по модела на СС. За разлика от СС обаче без немската точност, ред, дисциплина и ефективност а просто фанатизирани тълпи с оръжие в ръцете. Крещящи "Аллах Акбар" след всеки изстрел и пуцащи главно напосоки и във въздуха. По нищо неразличаващи се от противника на другата страна на бойната линия.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  38. 38 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    [quote#5:"Калата"]анализа и преценката на Истински Анализатор[/quote]
    "Анализатор" от който на километри смърди на Путиново хибридно оръжие и който дори не се крие а директно дава като свой главен източник на информация РИА Новости. Съвсем ви е паднало нивото на рубладжиите, парите ли нещо не стигат та така стана? Разбираемо, при тези цени на нефта...

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  39. 39 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1102 Весело

    [quote#6:"Николай Теллалов"]Започна добре и после нещо се изгуби в мъглата.
    А може би аз съм уморен и не успях да вникна[/quote]
    Не се упреквай, при Смилов винаги е така

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на КОНСТАНТИНОПОЛ
    КОНСТАНТИНОПОЛ
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Така ако се прави преврат здраве му кажи. А може би ердоганчо иска САЩ да екстрадира Гюлен за да му даде парите на живо за благодарение на театрото което разиграха, видиш ли ти ердоганчо колко е велик, спира превратаджии, турския народ го подкрепя. Овцете си остават овце и в 21 век.

  42. 42 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Светът е за приличал на Даниел Смилов когато няма кой да му плати за поръчкова статия. Не знае какво да напише.

  43. 43 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#38:"Fred"]"Анализатор" от който на километри смърди на Путиново хибридно оръжие[/quote]
    Ми то на евроатлантиците, всеки който казва истината е я путинофил, я ви прави хибридна война. Тоест с Хибридна Истина ви оборва правоверните лъжи.

    [quote#25:"mitakk"]Приятел, ти щом до Фейсбук си го докарал да четеш анализи[/quote]
    За пръв път му чета на тоя човек анализ във Фейсбук. Просто нямах търпение да изчакам да го Опише в официален сайт.
    А на другите пишман анализатори или им нямам вяра, защото съм ги хващал в Лъжа , промяна на позицията или не може да им се разбере Нищо. Пък този човек винаги е подплатен с доказателства и винаги обяснява Подробно и разбираемо.

  44. 44 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    Светът вече не може да бъде разказан, камо ли да бъде анализиран – просто се променя твърде много и твърде бързо. Тази седмица събития от ключова важност за нас българите
    ________
    Българите сме си ок,ще им гледаме сеира. Просто не трябва да им играем по сценария!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  45. 45 Профил на НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#15] от "Катерина Стоева":

    Щом туркито за теб е нормална държава, всеки ден там да се избиват като кучета, ти определено не си в час, или може би си туркофилка, помакиня или туркиня с не сменено име и не виждаш по-далеч от носа си.

    Настане вечер – месец изгрее, звезди обсипят сводът небесен; гора зашуми, вятър повее, – Балканът пее хайдушка песен!
  46. 46 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    [quote#43:"Калата"]Ми то на евроатлантиците, всеки който казва истината е я путинофил,[/quote]
    Евроатлантиците изчезнаха като динозаврите. Сега ако не си еврогей или и евротрансджендър никой не ти обръща внимание.
    Абе всеки който не вярва на либералните ентусиасти ще да е путински комуняга.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  47. 47 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Руски източници характеризираха преврата като "про-американски",
    =================================
    Няма такива руски източници, просто руснаците забелязаха очевидното - в Украйна САЩ подкрепиха преврата, а в Турция - не. Не е трудно да се разбере защо. Но сега да видим как НАТО ще "укрепва южните легиони" без турската армия.

  48. 48 Профил на Император Дмитрий
    Император Дмитрий
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Какви преврати ве братче, то ако така се правиха преврати и най-големите некадърници щяха да го измислят и осъществят по-добре. Това си беше чист цирк.....

  49. 49 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2365 Неутрално

    Не съм съгласен с авторс,че новия кандидат президент е конник без глава,тя е на пожарникаря,без значение чие е тялото...Пожарникарят и той става следващия Ердоган.

  50. 50 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2107 Весело

    [quote#48:"Император Дмитрий"]Какви преврати ве братче, то ако така се правиха преврати и най-големите некадърници щяха да го измислят и осъществят по-добре. Това си беше чист цирк..... [/quote]
    Бай Реджеп си е направо от майсторския клас на Стефан Данаилов!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    , или може би си туркофилка, помакиня или туркиня с не сменено име и не виждаш по-далеч от носа си.
    =======
    Олекна ли ти. До коментар [#45] от "Горд Българин":

    Bukalemun
  52. 52 Профил на Император Дмитрий
    Император Дмитрий
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#50] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Не, даже и е много слаб като актьор и режисьор много по-добре можеше да го режисира, но не им стигна акъла и на военните. Но явно единствените които вярват на филми и рилети шоута са турския народ....

  53. 53 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3729 Весело

    До коментар [#5] от "Калата":

    Атакистите вярвате в това което ви каже Волен.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  54. 54 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Класическите пазарнолиберални ценности на Смилов се оказаха лъда, както и се очакваше. Те толкова объркаха Света, че Смилов не смогва с 'анализите".

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  55. 55 Профил на НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#51] от "eti":

    Няма за какво да ми олеква или не, ти като туркиня били си сложила забратка? Или си светското настроена? Сигурен съм, че си от вторите, но въпреки това се защитава точно тая ислямизация на ердоганчо, въпреки, че живееш в България, а тук сама преценяваш дали да си сложиш забрадка или не, а не по задължения.

    Настане вечер – месец изгрее, звезди обсипят сводът небесен; гора зашуми, вятър повее, – Балканът пее хайдушка песен!
  56. 56 Профил на Nyama Znachenie
    Nyama Znachenie
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#21:"spiegel"]Рейтинг: 1797
    Неутрално
    2123:2316 юли, 2016
    Отговор
    Има и още една точка: не си спомням дали има друг преврат, провален от гражданите, излезли на улицата.[/quote]

    Венецуела, 2002

  57. 57 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2210 Весело

    Я, докъде е спряло нашто срамежливо Дани!

    There was a young fellow from Ankara
    Who was a terrific wankerer
    Till he sowed his wild oats
    With the help of a goat
    But he didn’t even stop to thankera.

  58. 58 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    въпреки, че живееш в България,
    =======
    Грешка. До коментар [#55] от "Горд Българин":

    Bukalemun
  59. 59 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Това започна поне 20-тина и повече години по рано. Когато духовния баща на Ердоган, професор Неджметин Ербакан чрез неговата фондация и партия даваше стипендии на бедни момчета и момичета за да запишат висши учебни заведения, включително военни училища...
    [quote#19:"penetrating"] Армията в Турция е вече инфилтрирана с достатъчно като процент ислямисти [/quote]

  60. 60 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Весело

    [quote#40:"Калата"] тези които са признателни на Русия[/quote]
    Признателността включва ли преклонение пред олигархо-авторитарния модел на Путин и агресивната му политика по отношение на Украйна?

  61. 61 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3849 Весело

    До коментар [#48] от "Император Дмитрий":

    Вий болшевиките сте безспорните найстори няма и капка съмнение бе ,успокой се!

    klimentm
  62. 62 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 450 Неутрално

    " Нацията ще покаже изключителна мъдрост и зрялост, ако успее да се вгледа не само в сигурността, но и в проблемите на доброто управление до времето на президентските избори. Човек има право да бъде дълбоко скептичен по този въпрос, обаче."

    За право - не знам, но сериозно основание да е скептичен има, та и още как...

  63. 63 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3849 Неутрално

    Нима не вярно казаното в статията ,аз не разбирам напъните на родните мислители да опровергаят автора?! Прочие типично българска черта,да знаеш повече от всички!

    klimentm
  64. 64 Профил на spek
    spek
    Рейтинг: 398 Неутрално

    [quote#3:"pupil24"]"Тази промяна не е лоша сама по себе си – тя демонстрира, че турската политика все по-безвъзвратно излиза от ерата на своята военна опека, еманципира се от нея." - любимия ни анализатор не е зацепил явно, че [/quote]

    Само този цитат ли успяхте да извадите от контекст за да се почувствате по-умен от автора? Сигурен съм че има поне още няколко изречения които ако се извадят от контекст ще се окаже че той е глупав, а вие сте за Нобел.

  65. 65 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#7] от "Калата":
    факт е ,че интелигенцията и богатите не са доволни от Ердоган ,следващия преврат ще е явно без военните ,шоуто продължава ,а истината е ,че ще стане това ,което иска САЩ.

  66. 66 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 927 Любопитно

    явно балканските народи обичат диктаторите си

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#64] от "mirilai":

    Този автор е от онези, които много обичат да увъртат, но от време на време се изпускат и казват или написват нещо, от което си личи истинския им уклон. Както Христо Иванов - може в областта си да е много добър, но просто не е демократ, за какъвто преди това се представяше.

  69. 69 Профил на spek
    spek
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#68] от "pupil24":

    Може и да сте прав.

  70. 70 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#22] от "spiegel":

    Този преврат от 1991г. си беше борба между две крила на КГБ. Прогресивните КГБ-сти победиха. Народа, както винаги, е за пред медиите и пълнеж. А даже и при този нескопосан опит тогава в Москва влезе цяла дизивизя с близо 800 единици бронирана техника. И преврата е неуспешен по същата причина - Алфа, пратени да обезвредят Елцин, минават на негова страна, Горбачов наистина е изолиран, но дотам.
    А онзи ден видяхме 200/300 човека с 20 танка и бронетранспортьори за цял Инстанбул. Всъщност танкове видяхме май само на моста - общо 2.

  71. 71 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    [quote#52:"Император Дмитрий"] Но явно единствените които вярват на филми и рилети шоута са турския народ.... [/quote]
    Турския народ доста е затъпял и искрено вярва в демокрацията на султана.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  72. 72 Профил на spek
    spek
    Рейтинг: 398 Неутрално

    [quote#21:"spiegel"]не си спомням дали има друг преврат, провален от гражданите, излезли на улицата. [/quote]

    Русия 1991г--московчани извадиха военните от танковете и бротентранспортьорите и Елцин застана на танк и обяви че съветския булшит току-що свърши веднъж завинаги.

  73. 73 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#72] от "mirilai":

    Наистина вярвате в приказки. 1991 година се бореха две групировки в КГБ. Елцин се качва на танка охраняван от същата Алфа, която беше пратена да го неутрализира. По същото време десантчиците на Лебед вече охраняват парламента и разстройват комуникациите на превратаджиите. И тогава чак народа почва да "вади" военните от танковете.

  74. 74 Профил на mcu
    mcu
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Путин ждал свержения Эрдогана
    http://nikitich.livejournal.com/1017649.html

    Россия обеспечивала путчистам в Турции спутниковую связь и координировала действия авиации — разведывательная компания Stratfor (видео)
    http://news-important.ru/rossiya-obespechivala-putchistam-v-turcii-sputnikovuyu-svyaz-i-koordinirovala-dejstviya-aviacii-razvedyvatelnaya-kompaniya-stratfor-video/

  75. 75 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#21:"spiegel"] не си спомням дали има друг преврат, провален от гражданите, излезли на улицата.[/quote]по същество назначаването на пеевски бе вид опит за преврат, подготвяше се съдебна разправа с неудобни политици, (както с тимошенко в Украйна)
    И именно ''гражданите, излезли на улицата'' попречиха тизи путински сценарий да се осъществи!

  76. 76 Профил на spek
    spek
    Рейтинг: 398 Неутрално

    [quote#73:"john_law"]Наистина вярвате в приказки. 1991 година се бореха две групировки в КГБ.[/quote]

    И в Русия и в Полша и в България и много други страни е разпространено това мнение че нищо никога не се променя, истина няма, всички са маскари, и всичко се решава зад кулисите и всичко е театър.
    Удивително обаче, че се среща само сред лузъри. Човек направо се изкушава да помисли че това е нещо като психическа защита на човек без постижения--"Реалността е фалшива, всичко се решава зад кулисите, и затова не съм станал успешен. Просто всичко е конспирация а аз не съм част от тайната масонска ложа."
    Имайки предвид силите които са нужни да се поддържа непрекъснато такъв психически механизъм, ми се ще да цитирам старият съветски лаф (знам, знам, това доказва че работя за КГБ): "ако тази енергия се беше ползвала за мирни цели--ехееее..."
    Аз нямам конкретно вас предвид че сте лузър, а по-скоро че лузъри създават впечатлението че такъв светоглед е легитимен, и дори е единствения правилен и съответно макар са нещастници--са всъщност най-умните. Както напикаващият се пиняница вярва че е най-моралния и истинския от всичко защото "не се преструва лицемерно" и т.н.
    Не им се връзвайте на тези хора. Не е полезно това.
    Конспирации има достатъчно на този свят, но те не обясняват всички явления. Сигурно сте имали зимане даване с държавни администрации и много добре знаете че с тяхната ефектиност, ако 10% от всички конспирации са успешни, това вече би било доста странно.

  77. 77 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2572 Любопитно

    [quote#30:"proza"]Двама генерали, които командват цели армии, не могат да вземат властта и търпят поражение от полицията и цивилни лица. Това ми звучи абсурдно. [/quote]
    Ами когато денонощно те следят и армията е инфилтрирана с ислямисти как мислиш че се организира успешен преврат? Дори това че успяха да уплашат Ердо и да обстрелват военното разузнаване е успех! Оттук нататък Ердоганя ще като онзи герой на Хайтов дето не можеше да заспи от страх и накрая се самоуби.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  78. 78 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Едно време какви преврати имаше ехеей!
    Това си беше бойскаутско изпълнение !!!

  79. 79 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    [quote#78:"valtoro"]Едно време какви преврати имаше ехеей!
    Това си беше бойскаутско изпълнение [/quote]
    Ако наистина бяха тръгнали да правят добре организиран преврат щяха да ги арестуват като нашите генерал Анев и Горуня през 1964г. преди да са успели и един войник да изведат от казармите.
    До коментар [#78] от "valtoro":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  80. 80 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Оперетен преврат, частичен, прилича на спонтанно събитие, което да повлече последователи, а не на целенасочен и организиран процес за истинско завземане на властта.
    Стандартните превратаджии блокират и овладяват властовите центрове на държавата, силовите министерства, медиите - остава едно радио и една тв, енергийните източници/спират ток, вода, газ, интернет,телефони/, транспорта и ограничават всички комуникации между гражданите.Всичко се случва в малките часове, за да хванат по бели гащи управляващите и новия ден да донесе промяната.В тоя измислен преврат единствено нацелиха деня - разпускащ, летен петък.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    Прекрасна статия на Даниел Смилов. Надобрява от ден на ден.

  83. 83 Профил на Krasimir Trifonov
    Krasimir Trifonov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "palav_nik":

    Каква гавра бълнуваш, озверели катили избиваха граждани по улиците

    youtube.com/watch? v=tXKKZ5fT68o

  84. 84 Профил на Krasimir Trifonov
    Krasimir Trifonov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Иначе не виждам какъв проблем ще има Западът да подкрепи турска диктатура - след като може да бъде съюзник със Сауди Арабия..

  85. 85 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1800 Любопитно

    Абе докога Дневник ще публикуват бистренето на политиката на по чашка като "анализи"?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  86. 86 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2619 Любопитно

    [quote#47:"Каишков - Системен нарушител"] просто руснаците забелязаха очевидното - в Украйна САЩ подкрепиха преврата, а в Турция - не. Не е трудно да се разбере защо.[/quote]
    И защо? Защото руснаците са дали рузнавателна информация на Ердоган и той е успял да блокира базата Инджирлик?
    И как САЩ са подкрепили преврата в Украйна? С набутването й в дългова спирала? САЩ са организирали не "една цветна революция", почти всички (Либия, Египет, Сирия, по-преди Киргизстан, Судан, Сомалия) неуспешни. Но и "успешните" после се провалят - оранжевата революция в Украйна, демокрацията в Ирак, контрабандата в Косово и Афганистан.
    Така че, САЩ не подкрепят преврати.

  87. 87 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2619 Неутрално

    [quote#80:"ana_ni"]Всичко се случва в малките часове, за да хванат по бели гащи управляващите [/quote]
    То така беше направен и този преврат. С малката разлика, че управляващите са имали малко предварителна информация ... и план за отговор- изкараха народа на улицата (чрез имамите) преди превратаджиите и блокираха баш "ударната сила" на превратаджиите в Инджирлик.

  88. 88 Профил на spek
    spek
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Ердоганю не случайно миналата седмица рязко си оправи отношенията с Русия, Израел, и Сирия.
    Явно му е трябвал спокоен тил за да се справи с това което е усещал че зрее. Таман навреме.
    Сигурно дори ги е накарал конспираторите да започнат преди да са наистина готови, със своите контра-приготовления. Усетили са че скоро ще е късно и са направили каквото са могли с какво са успели да съберат до момента.
    Те са очаквали сигурно част от тезата им да е: той ни скара с целия свят. И той като оправи отношенията с целия свят за един ден се видя че сега или никога...

  89. 89 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 893 Неутрално

    [quote#3:"pupil24"]освен в главите на нашия "интелектуален" "демократичен" "елит". [/quote]
    Между другото, може да изглежда леко скандално, но това не е елит - хора, които говорят за преврати, революции, налагене - неналагане, и прочие неща, които познават само от книгите, а не са държали оръжие в ръката си, не са гръмнали поне веднъж, просто не знаят какво е това ... може би случайно всички престолонаследници /освен всички други училища/ завършват и военна академия - не може да говориш /камо ли решаваш/ за война, без да знаеш какво е това !
    Животът по принцип е война /не само в окопите/, и невоювали хора да решават тези неща, и да дават акъл - тъпо е, и не е "елитно" !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  90. 90 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#89] от "роджър":

    Да, наистина, прави впечатление, че екитът ни може и понякога да е много начетен, но сякаш е отделен от реалността.

  91. 91 Профил на shk49484512
    shk49484512
    Рейтинг: 443 Неутрално

    [quote#15:"Катерина Стоева"]айде стига с тия врачувания и апокалиптични прогнози, че турция загивала. тя е сто пъти по-нормална държава от нас и русия,[/quote]

    Верно Кате, права си.
    Но ако се преселиш ти в Турция съотношението ще се промени в наша полза.

  92. 92 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    ЗА ПРОСВЕЩЕНИЕ НА НЕЗНАЕЩИТЕ

    Явно мнозина от пишещите не знаят, че републиканската система създадена от Ататюрк залага на ПЪРВО МЯСТО на армията, като ГАРАНТ за светските устои на нова Турция. Самият той и съмишлениците му, са били турски националисти, атеисти* и врагове на Османската империя, която, според тях е задушавала турската идентичност. Мустафа Кемал е бил реформатор от световна величина. С един замах прави следното:
    - прави правосъдието САМО светско и оставя Шариата само за религиозните дела
    - отделя мюсюлмянското вероизповедание НАПЪЛНО от държавата
    - изравнява правата на ВСИЧКИ граждани, незав от пол, религия, социално положение
    - забранява покриването на жените под каквато и да е форма
    - въвежда задължително европейското облекло в цялата администрация
    - въвежда нова азбука - латиница, вм арабската
    - въвежда Грегорианския календар вм мюсюлманския
    - въвежда европейската раб седмица (с поч ден неделя)
    - въвежда всеобщо европейско образование
    Омразата срещу Ататюрк от страна на ислямистите е била безгранична, но той се е ползвал с полубожествен ореол на победител и спасител (оттам и прякорът), а и времето е било такова - турска нац еуфория.
    Той, обаче е мислел напред - в Конституцията е записал спец член ГАРАНТИРАЩ намесата на армията, при отклонение от СВЕТСКИЯ ПЪТ на турската република (това армията прави няколко пъти в следващите 70 години).
    Отмяната на този член от Ердоган преди няколко години (под аплодисментите на брюкселските зелки) беше повратна точка в борбата на му срещу "кемалистите". След това беше мистификацията "Енергекон" с която разчисти висшите и донякъде средните ешелони на военните от кемалисти. За Ердоган ЕДИНСТВЕНАТА реална сила, която може да му противостои е АРМИЯТА. И той е взел правилните мерки, както стана явно днес. Кемалистите (явно от старшите офицери, защото висшите останаха непоклатимо на страната на Ердоган, а пък младшите вече бяха негов продукт, както и по-голямата част от войн маса) видяха, че времето работи срещу тях и направиха последен отчаян опит (разбира се, има и друга, макар и много по-малка вероятност зад опита да стои другият ислямист - враг на Ердоган, Ф Гюлен).
    Разбира се, засега Ердоган не може да замеси името на Ататюрк** - все още авторитетът му е огромен. Но продължава да се работи за ерозия на този авторитет и директния сблъсък между кемалисти и ислямисти все някога ще стане.
    ___________________________
    * Мустафа Кемал е наричал Мохамед "този неграмотен бедуин"
    **според някои сведения (Енциклопедията на бр Данчови и др) Мустафа Кемал е син на помаци от Неврокопско. В нач на ХХ в семейството емигрира в Солун, търсейки прехрана. Бащата става работник, а майката - слугиня при местен турски богаташ - Кемал. По-късно бащата умира, а майката се жени за Кемал, който осиновява малкия Мустафа и го праща във военно училище, откъдето започва неговата военна кариера. Той знае перфектно български език (заради това, изглежда е изпратен като военен аташе в България). Официалната версия е, че го е научил в Солун, играейки си с децата.

    истината е по-важна от честта на Великая Россия




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK