Христо Иванов: Не е нужен преврат, за да се разложи една демокрация

Христо Иванов: Не е нужен преврат, за да се разложи една демокрация

© Надежда Чипева, Капитал



Вчера Правната коимсия отхвърли разпоредбата в проекта за промени на Закона за съдебната власт да се декларира от магистратите членство в масонски ложи. Затова пък магистратите бяха задължени да декларират в кои съсловни организации членуват.


Публикуваме коментара на Христо Иванов от профила му във Фейсбук. Заглавието и акцентите са на "Дневник".


Вчера в Правната комисия почти тихомълком от проекта за изменения на Закона за съдебната власт е отпаднало обявяването на членството в тайни общества за несъвместимо със заемането на магистратска длъжност.




Чаках кога ще дойде моментът на опраскване и на тази част от съдебната реформа и той не закъсня, както си му е редът, в последните парламентарни дни, когато мислите на всички са заети само с плажове и почивки.


Понякога демокрациите биват разклащани от резки и ярки събития, например протичащия контрапреврат в Турция или разкритията относно ролята на ложата Propaganda Due в Италия през 70-те години на XX век.


Друг път демокрациите се разлагат почти неусетно. Не с преврати, дори не и с агресивни законодателни действия, както това става в Унгария и Полша.


Понякога разпадът е въпрос на комбинация от мълчаливо съгласие между тези, от които зависи да прилагат демократичния модел, и безсилна пасивност от страна на гражданите


Изобщо не се налага Конституцията, законите, принципите, гарантиращи върховенството на правото да бъдат отменяни формално. Те не пречат никому, дори осигуряват удобен камуфлаж. Просто властовата практика е съвсем друга.


Например разделение на властите на книга има, но когато главата на изпълнителната власт нахлуе на заседание на административния орган на съдебната, никой не пита има ли такава точка от дневния ред, не подлага на гласуване изслушването на премиера. Не. Членовете на ВСС просто стават на крака.


И при тази гледка въпросът кой прати онзи СМС губи всякакъв смисъл.


С подобно поведение, което е де факто норма за мнозинството от управленската класа, действието на формалните норми се суспендира мълчаливо и през повечето време и за повечето граждани – незабелязано.


По израза на големия Живко Сталев това е "нормативната сила на фактическото"


Последните дни дават още добри примери в тази насока.


В Турция Ердоган има пълно мнозинство в парламента, смачкал е опозиция и преса и провежда брутална чистка на всички възможни гнезда на несъгласие.


У нас такива мерки не се налагат


Парламентът се е напълнил с безименни (дори и да са с гръмки прякори, като например "Ревизоро") законодателни магураджии и трафиканти, които сменят толкова формации, спонсори, позиции, че практически стават неуловими за общественото мнение.


Това е една


бозава шаячна маса, която препълва пленарната зала и от която всъщност зависи управлението на страната, законодателството и прокарването на всякакви лобистки интереси


Обединени са и са силни, но за пълнота на този парламентарен модел, на фасадата на Събранието трябва да се запише и вторият им принцип: "Пачавра леке не хваща".


В Турция се опитват да ликвидират отстояващата независимостта на съдиите организация YARSAV с брутални арести, у нас – натискът срещу Съюза на съдиите е банализиран до незабележимост


(поне, откак Цветанов , този повелител на бозавата шаячна маса, се научи да стои в сянка):


- през целия процес на обсъждане на измененията в Закона за съдебната власт в Правна комисия, депутати си позволяват постоянна агресия срещу ССБ и хора, свързани със съюза. Този е "добрият тон" във властта;


- Цацаровото мнозинство във ВСС откровено воюва със Съюза на съдиите;


- Медиите на оста Цацаров-Пеевски агресират съюза поне по веднъж на седмица;


- Ръководната съдебна номенклатура по места дава да се разбере, че да си член или активист на ССБ не е добра идея за развитието на кариерата ти като съдия.


Правителството се бие в гърдите, че прави реформи, цени върховенството на правото, бори се с корупцията и, както чухме също вчера, гарантира про-европейския и про-НАТОВски избор на България.


На практика обаче, съдебната реформа беше изпразнена от съдържание до възможната крайност.


Знаейки, че


неформалният властови модел, основан на страхуване, деморализация и негативна селекция, е непокътнат, оставиха някаква привидност на съдийско самоуправление, колкото да имат алиби за тоталния отказ от реформа на прокуратурата


Борбата с корупцията е сведена до периодични панаирджийски сценки на най-високо ниво, все по-абсурдно боричкане с един закон, който няма да промени нищо, що се отнася до системната корупция на най-високо ниво и преквалифициране на главния прокурор в пара-политически играч и гражданин, споделящ свои коментари със и относно медиите. А, и, да не забравяме: за всичко това си имаме нарочен координатор по борбата с корупцията на ниво вицепремиер, който да може по-добре да обясни в Брюксел тези наши успехи.


Един от най-важните залози на т.нар. съдебна реформа трябваше да бъде изчистването на съдебната власт от корумпирани и очевидно непригодни по некомпетентност, деморализация и зависимости за длъжностите си съдии, прокурори и следователи.


Превръщането на Инспектората към ВСС в силен инструмент за тази цел беше минирано с избора на инспектори: по обичайната си практика, парламентът спазари хора, които по никой начин не внушават очакването, че ще се борят с корупцията, зависимостите и неспазването на стандартите за професионално поведение


След като, въпреки двукратните препоръки на ЕК за проверка по казуса Чаналова- Янева, той беше заметен безследно, онзи ден


прокурорската колегия опраска и проверката по твърденията на следователя Бойко Атанасов за злоупотреби с власт при проверки и разследвания на случаи на корупция


Не помогна дори обстоятелството, че един член на прокурорската колегия е имал безпрецедентната смелост да каже, че проверката е била непълна. По същия начин (макар и по-шумно) беше елиминиран и казусът с участието на Ясен Тодоров и локалния прокурорски елит във вечеринка, организирана в ресторант, свързан с борбата за "парко-места" в Слънчев бряг, наричан от главния прокурор "държава в държавата".


Така не получиха отговор редица съществени въпроси, като например защо организацията на вечеринката е била съгласувана предварително със г-н Цацаров


И последният пример е опраскването на текста, забраняващ на магистрати да членуват в тайни общества. Не става дума за конспиративни теории или демонизация по принцип на тези форми на сдружаване. В страните с установена демокрация и традиции подобни общества имат свое утвърдено място.


У нас, обаче, има обезпокоителни примери за това, че конспиративността, формирането на отношения на вътрешна лоялност и моделът на активно рекрутиране на състава на подобни структури могат да бъдат използвани и за цели, различни от онези, които по принцип те обслужват.


Дори простият преглед на снимките от връчването на наградите "Рицар на годината" от т.нар. тамплиери, показва амалгамирането на лица от ДС, т.нар. Библиотекарски кръг, Пеевската пропагандна машина, висши държавни лица (с бекграунд в прокуратурата) и пр.


В българските условия, забраната на магистратите да членуват в подобни организации трябваше да помогне за изчистване на съмненията, че те могат да се превърнат в сенчести територии за търгуване на влияние, паралелни канали за формиране на решения и, в крайна сметка, на удобен формат, в който кланове от бившата ДС могат да продължат и в следващите поколения своето презареждане като гръбнак на неформалния властови модел у нас.


Това е пример за важна мярка за очистване на съдебната власт, вкл. и вид лустрация, която, макар и предвидена от приетата от парламента Стратегия за съдебна реформа (и по настояване на БСП изрично отбелязана в решението, с което парламентът я гласува), внесена като част от законопроекта на правителството, беше провалена от мнозинството.


Самият факт, че трети опит за някакво регулиране на тази материя пропада в парламента, но не с конкретни аргументи и дебат, а някак тихо и между другото, вече говори много


През последните две години на всеки няколко месеца се случваха неща, които бяхме свикнали да приемаме за немислими. Отбелязвам това, за да си дадем сметка, че живеем в условия, в изрази като " пълзящ срив на демократичния институционален ред" и "завладяване на държавата" съвсем не са просто метафори.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 296 Неутрално

    няма по-добър кандидат за президент...

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    У нас такива мерки не се налагат

    Парламентът се е напълнил с безименни (дори и да са с гръмки прякори като, например, "Ревизоро" законодателни магураджии и трафиканти, които сменят толкова формации, спонсори, позиции, че практически стават неуловими за общественото мнение.

    Това е една

    бозава шаячна маса, която препълва пленарната зала и от която всъщност зависи управлението на страната, законодателството и прокарването на всякакви лобистки интереси

    Обединени са и са силни, но за пълнота на този парламентарен модел, на фасадата на Събранието трябва да се запише и вторият им принцип: "Пачавра леке не хваща".Това описва много точно Парламента на България и неговите ковачи на закони.

  3. 3 Профил на today
    today
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Там я карат по турско-сталинската схема.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  4. 4 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Цялата така наречена реформа в съдебната система е просто едно боричкане на олигарси и свързаните с тях икономически кръгове и политици за това кой ще овладее съдебната система, защото олигархията може да съществува само при липсата на съдебна система. За обикновеният българин няма да има абсолютно никаква разлика които и от двата боричкащи се олигархични кръгове да спечели. За 27 почти години преход до сега няма нито един осъден политик, нито един. И при главен прокурор назначен от Костов и при главен прокурор назначен от БСП/ДПС и при главен прокурор назначен от ГЕРБ. Така че наивници не си правете никакви илюзии, че нещо ще се промени. Просто вие заставате зад едната или другата олигархична група. Която и да спечели за обиновения човек няма да има никаква разлика.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  5. 5 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 868 Весело

    224 дни изминават от както главния прокурор задъхано

    прахти "Първо трябва да се изясни кой е източника, кой, кой...?" след като

    определи като "съвършено невярно" твърдението, че ако се оправи правораздаването то ще оправи всичко друго. Така, че...

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  6. 6 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 531 Неутрално

    ПРЕЗИДЕНТ!

    Умен и красив жълтопаветник.
  7. 7 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Христо Иванов, както винаги, е брилянтен!

  8. 8 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1198 Разстроено

    Обединени са и са силни, но за пълнота на този парламентарен модел, на фасадата на Събранието трябва да се запише и вторият им принцип: "Пачавра леке не хваща".

    За съжаление авторът е абсолютно прав. Това Народно събрание в този състав нито иска, нито може да направи някакви съществени реформи в която и да е сфера. Един боклук заменя друг.

  9. 9 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2364 Весело

    Ох! Случват се немислими неща и взорът надежда не види. Според мен назрява момент за излизане в нелегалност и въоръжена борба. За преврат и дума не може да става, но поне за землянки, мандри и бойни групи трябва да намерят куражец. Най-подире тука за сили на промяната ли говорим или за лукова глава!

    От друга страна съм изпълнен с удовлетворение, че изразът "Пчавра леке не хваща" добива легалност в медията и повече няма да бъде считан за обида на расова, етническа и т.н. основа. Венсеремос!

  10. 10 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#1:"petar__"]няма по-добър кандидат за президент[/quote]

    мисля че си прав..
    а трайчовци , ганевци , минековци и пр незнакомовци...

    трябва да му носят куфарите на Христо Иванов

  11. 11 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Всеки служител в изпълнителната, законодателната/вкл. и народните представители/ и съдебната власт трябва да бъде задължен от закона да декларира дали членува в масонски и всякакви други ложи и ордени.

  12. 12 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1626 Весело

    До коментар [#1] от "petar__":

    Що тогава в РБ дори не спрягат името му?
    Забравили са за него или предпочитат да се забрави?!
    Ако издигнат този колос, с гаранция Нинова отива на балотаж, че мзащо не и по-далече!

    I Want To Believe
  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8128 Неутрално

    "На практика обаче, съдебната реформа беше изпразнена от съдържание до възможната крайност."
    Което беше и целта на "реформата" или по-скоро на тези, които я провеждат.

  14. 14 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Любопитен съм - в кои държави има подобни ограничения за магистратите ?
    Може би трябва и да живеят в съдебната палата, под охрана, и да имат право на свиждане с роднините си по права линия само ?
    Могат ли да ходят на църква /щото там пък едни зависимости от духовния водач/, или на лекар /щото здравето им е в ръцете му/ ?
    Кои общества са "тайни", щом са регистрирани в съда ?
    Тъп предизборен популизъм на г-н Иванов ... който така и не обясни поради какви зависимости до последно се бореше /включително лъжеше/ за провалената кандидатура на доц. Семов за европейски адвокат ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  15. 15 Профил на platenputinist
    platenputinist
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Като изключим някои залитания в аналогиите с Туркието, в останалото е напълно прав. Особено що се отнася до действията на прокуратурата и текста за лустрацията.

    Dear readers! You did not forget to read the weekly anti-Russian article? We took care of it!
  16. 16 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ако не бяхме в европейския съюз, отдавна щаха да вилнеят само мутри и попове, а начело им - православен диктатор.

  17. 17 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 513 Неутрално

    [quote#0:"статията"]няма по-добър кандидат за президент...[/quote]
    Това някой може ли да го обясни какво значи: "Вчера в Правната комисия почти тихомълком от проекта за изменения на Закона за съдебната власт е отпаднало обявяването на членството в тайни общества за несъвместимо със заемането на магистратска длъжност."

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  18. 18 Профил на platenputinist
    platenputinist
    Рейтинг: 237 Любопитно

    [quote#14:"роджър"]Любопитен съм - в кои държави има подобни ограничения за магистратите ? [/quote]

    Ами в другите държави различните братски ордени не се ръководят от бивши (това е нонсенс) полковници от УБО и Държавна сигурност.
    Това е доста голяма разлика, не мислите ли?

    Dear readers! You did not forget to read the weekly anti-Russian article? We took care of it!
  19. 19 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#16] от "ruby":

    Извинявай, ама сега не вилнеят ли мутри??? Че ние си имаме бивша мутра премиер....

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  20. 20 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#1] от "petar__":

    ++++. В няколко коментари под статии и аз това написах. Много ми се иска да бъде кандидат президент има всички шансове да спечели, нооо...

  21. 21 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Браво , бе христо !! Все повече ми се издигащ в очите ...
    Един ден ще станеш национален герой !!!
    Всичко започна от ТЕБ, Радан, Петков съдията , Мартин , Славов и някои други , млади и надеждни български граждани !!!
    Само така - РАДИКАЛНО трябва да се пише !!
    СТАВА дума за Правата ни, за мафията , за боклуците в Народното събрание и т.н..
    Браво,
    поздравления !!!

    BIG AL
  22. 22 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#19] от "Зарзават":

    Мутрите и поповете са типични, но събитията в Турция ги пообъркаха. Тихомълком прилаганият у нас модел се изяви в съседна държава -явно и арогантно. Интелигенцията се потъпква, светската държава се отрича, вилнеят религиозни тълпи. Сега НАТО трябва да се разположи у нас, за да охранява външната граница на ЕС.

  23. 23 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    една петиция за включване на делото Яневагейт за разглеждане от европрокурорите

    https://bivol.bg/petition-europrosecutors-yanevagate.html

  24. 24 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 237 Весело

    Предлагам някой да издигне кандидатурата на Христо Иванов за президент.

  25. 25 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Христо за президент е най-удачния кандидат заедно с вице Трайчо Трайков или Гроздан Караджов.!!!!!!!!!!!!!!

  26. 26 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    [quote#13:"Роси"] съдебната реформа беше изпразнена от съдържание до възможната крайност." [/quote]
    Както всички рИформи на ГерБорисов. Достатъчно е да погледнем прехваления /от Борисов/ пенсионен закон на Калфата....

  27. 27 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    [quote#17:"Sars Saraktos"]отпаднало обявяването на членството в тайни общества за несъвместимо със заемането на магистратска длъжност[/quote]

    До коментар [#17] от "Sars Saraktos":

    Когато заемаш длъжност в Съдебната система ти се подчиняваш единствено на Закона, а не на волята на тайни общества и партии. Един мой вуйчо получи през 1952 присъда от 20 години за шпионаж (защото беше доста богат човек) и умря в затвора. През 1992 Върховният Съд отмени присъдата с мотива "това в което го обвиняват е можело да се прочете в тогавашните вестници!". Партийно мотивирана присъда!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  28. 28 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#14] от "роджър":
    "Кои общества са "тайни", щом са регистрирани в съда ?" "регистрацията" в съда показва, че съответната организация съществува в съответствие с действащото законодателство. Забрана за членство не трябва да има. Но трябва да има задължение за деклариране на това членство. Нищо повече. Нали се сещате какво ще се случи в един наказателен процес, ако съдията, прокурора, адвоката или обвиняемия са "братя" зидари от една и съща масонска ложа. Или са "рицари тамплиери" от един и същи орден. Същото се отнася и за граждански и търговски дела.
    "до последно се бореше /включително лъжеше/ за провалената кандидатура на доц. Семов за европейски адвокат ... "
    Вероятно сте искал да кажете "до последно се бореше за провалянето на кандидатурата на А. Семов"
    Ако е така, напълно съм съгласен с Вас. За тъпотиите.... Предполагам вече знаете, че Генерален адвокат в Съда в Люксембург стана бившия председател на Конституционния съд проф. Евгени Танчев.

  29. 29 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 296 Неутрално

    До коментар [#12] от "2.50":

    Така както се майтапите ако вземе да се случи
    Бойко да не качи кръвното, да поиска официални обръщения по телевизиите и да започне да говори за опасност от държавен преврат
    страхливци! ще е прелюбопитно ако го издигнат даже не е нужно да е реформаторския блок

  30. 30 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    [quote#28:"subaru"]Кои общества са "тайни", щом са регистрирани в съда ?" [/quote]

    Резидентурите на руското ФСБ и ГРУ в България, на ЦРУ, на БНД, както и на МИТ на Турция засега са пропуснали да се регистрират в съда, макар че адресите им са известни

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  31. 31 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    [quote#8:"koko65bg"]За съжаление авторът е абсолютно прав. Това Народно събрание в този състав нито иска, нито може да направи някакви съществени реформи в която и да е сфера. [/quote]
    Още ли вярвате в честността на парламентарните избори?
    Не случайно АБВ и Атака влязоха в парламента в последната минута!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  32. 32 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    ""
    Това е една

    бозава шаячна маса, която препълва пленарната зала и от която всъщност зависи управлението на страната, законодателството и прокарването на всякакви лобистки интереси"""
    ................................................
    Блестящо казано :)
    Начело е един бащица , добрият цар или генерален секретар - все тая,
    който се ГРИЖИ и само ТОЙ има Правото - за едно безропотно СТАДО - което ТРЯБВА безпределно да му ВЕРВА !!:)
    'КОНЦЕПЦИЯ , основна , на КОМУНИЗЪМА !!! :)
    Един необразован простак и абориген, който разбира от ВСИЧКО и е навсякъде , където трябва да се покаже ..
    Той, младият тодор живков ...)
    Този ФИЛМ сме го гледали - до - по- младите ...)

    BIG AL
  33. 33 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#7] от "fij17487903":

    Не, не винаги е брилянтен - доскоро си го мислех, но дори в много свои преценки да е прав, и той е като другите - ние сме елита, който да управлява плебса и плебса много много да не с еобажда, трябват ни само като статисти на манифестациите.

    Изказването му от съвсем близкото минало: http://www.dnevnik.bg/bulgaria/citat_na_deniia/2016/06/24/2783439_citat_na_denia_referendumite_po_osnovopolojni_vuprosi/

  34. 34 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Друг път демокрациите се разлагат почти НЕУСЕТНО ..Не с преврати, дори не и с агресивни законодателни действия,...
    ..........................
    .............................
    А когато на власт , случайно или не - са аборигени , простовати или хитри , като Цецо или Боце , като Гоце или Доган , като Пеевски или други ДС другари, като Цаци и други корумпирани и в душата си типове ...
    Така се провалят и по- велики, и големи държави /Германия хитлер , съветските агенти после / -
    а не само по- малки , като нас !!!
    Всеки провал в Правата ни , Демокрацията , икономика , медии, засягане на нормалното човешко БИТИЕ в Европа или в 21- вия век,
    ЗАПОЧВАТ или могат да започнат БЕЗОБИДНО и с някои сАображения в Законите и т.н...
    Навлизаме в ТОЗИ ПЕРИОД !!!
    И Христо, просто ни предупреждава !!!

    BIG AL
  35. 35 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    До коментар [#12] от "2.50":
    А защо не допускаш, че той може да не иска?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  36. 36 Профил на linard
    linard
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До коментар [#33] от "pupil24":
    Не си разбрал изказването му- виж и какво става в Турция и на какво се дължи това. (Първосигналност и емоции- струна, на която всеки полит. лидер може да си играе както му пасва, а последиците са ужасни)
    Директната демокрация има кусури, няма нужда да си затваряме очите за това.

  37. 37 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#28] от "subaru":

    Всъщност, в коментара на Иванов се говори за "тайни" общества, което предполага, че не са със съдебна регистрация, а не да се "обявява" членството в СНЦ изобщо ... и затова казвам, че е популизъм ... тук всички пишат за масони и тамплиери, които просто не са "тайни" /каквото и да значи това/.
    Тайна организация е например тази, която направи опита за преврат в Турция, тайна е била обявената за незаконна БРП/к/ преди 09.09. ... за какво изобщо е цялата тази "патаклама" ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  38. 38 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Айде сега, айде, всичкото умен и красив се е вкопчило здраво в синекурните длъжности, осигурене им за изпълнение на гражданския им дълг. Сал Рад. К напусна Баце, ама него го пишете хибриден управляващ.

  39. 39 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    До коментар [#20] от "mtzvetkov":За жалост не са чак толкова големи. При евентуална негова кандидатура срещу него ще скочат всички власти, медиите бухалки на Пеевски, всички ГЕРБ-джии, БСП, ПФ, Атака и пр. сволач, мижитурките припадащи по Слави Трифонов.
    Все пак аз се надявам, че неговата кандидатура ще активира мислещите хора. Много от които по мои наблюдения не гласуват. И ако те се окажат толкова много (да не повярваш), че да стигне до балотаж, тогава ще има шанс равен на този, който националният отбор по футбол имаше на онзи паметен и незабравим 17-ти ноември 1993 -та година срещу Франция на "Парк де пренс".
    Засега до тук с мечтите.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  40. 40 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    Става дума , за тайни организации-
    но ако ПРИБАВИМ и думата - ЗАВИСИМИ - правят те ЗАВИСИМ - от НЕЩО извън ' незавсимата преценка ' на прокураура и СЪД , то , тогава може и да им се изясни на ..някои :))
    ........................................................................................................
    Може би е по- точно да се каже :
    ЗАТВОРЕНИ , ограничени - с членство и поставащи в ЗАВИСИМОСТ - едни от други - членовете си - което е МОТОТО на тези организациии...)
    Те може и да са регистрирани по закона - но са и ТАЙНИ - не можеш да пиеш КАФЕ с членовете им - в техното СЕДАЛИЩЕ , център - ако НЕ си техен член :))
    В този смисъл , всяко членство в такава организация - поставя под СЪМНЕНИЕ -безпристрастността на един прокурор или съд :)
    Толкова е просто ...

    Всяка такава организация ИМА членове / параграфи / , устави - които поставят на ПЪРВО място - ВЗАИМОПОЩТА между членовете им !!!
    А това изискване, очевадно - не е в съответствие с упражняването на прокурорската или съдийската професия !!!

    Искаш да си прокурор?.Добре..
    Но когато работиш и РЕШАВАШ даден случай, казус, деяние, действие - ТИ не трябва да си ЗАВИСИМ от НИЩО друго - освен от собствената си независимост и безпристрастност - и ВЪТРЕШНО УБЕЖДЕНИЕ !!!!
    ЗАЩОТО в ТОВА се състои РАБОТАТА ти , задължението ти - по Закон ...
    БЕЗПРИСТРАСТНОСТ и НЕЗАВИСИМОСТ ...)

    BIG AL
  41. 41 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#36] от "linard":

    Ситуацията в Турция се дължи ан това, че дълго време нямаше истинска демокрация, и същевременно се полагаха усилия да се развъждат, буквално, простоватите, а разумните да се потискат. Съжалявам, но в умните и красивите ни протестъри и техните водачи виждам претенции, че са по-по-най и затова те трябва да диктуват, но опитвали ли са се да направят нещо за масовото образоване - не някакви кампанийни глупости за пред телевизията - всички са се оплели в зависимости - и протестърите включително.

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5999 Неутрално

    Великолепен анализ! И паралелът между "пачаврата с лекета" и Ердогановите есесовци е напълно на място. Българите ежедневно присъстваме на постепенно необратимо и регресивно изменение в слабата ни демокрация чрез отровената от задкулисието власт.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  43. 43 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Представителната уждемокрация е родена разложена.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  44. 44 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#27] от "vxa15365434":

    Аз погрешно си зададох въпроса. Отговора ти е правилен, но въпросът ми беше всъщност: "Кой и как ще следи дали този или онзи магистрат е, или не е, в тайно общество, като те са тайни, следователно няма как да се следи? Освен да внедряват в тях агенти на ДАНС да слухтят.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  45. 45 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    До коментар [#41] от "pupil24":

    [quote#41:"pupil24"] Съжалявам, но в умните и красивите ни протестъри и техните водачи виждам претенции, че са по-по-най и затова те трябва да диктуват, но опитвали ли са се да направят нещо за масовото образоване - не някакви кампанийни глупости за пред телевизията [/quote]
    Измежду тези, които наричаш умни и красиви, има не малко учители, които извън задълженията си в училищата, в които са на работа, се занимават с най-различни проекти с ученици от всякакви градчета и селца по страната. Проектите са свързани с подобряване на образованието и повишаване на познанията на децата с най-различни екскурзии, игри, посещения на музеи, театри, опери, изложби, представления, рисуване, танци и всичко, за което можеш да се досетиш, че едно дете може да прави с интерес.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  46. 46 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    До коментар [#44] от "Sars Saraktos":
    ++++++
    Благодаря за диалога.
    Навремето си имаше един британски министър Трюфо (може и да съм забравил името), който бе уволнен заради любовницата си - руска шпионка.
    На Запад има една страшна секта на Сциентолозите, която налага волята си над членовете. Дори лобизма е регулиран и ограничен със закон.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  47. 47 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Не е нужен преврат за да се разгложи една демокрация,особено когато тя никога не е съществувала в тази държава. А иначе, тя демокрацията, няма как да се разгложи, разлага се обществото в което липсва.

  48. 48 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#45] от "Gopeто":

    Под умни и красиви имам превид онези, които смятаха, че правенето на манифестации и киченето с разни значки е достатъчно, за да се наричат борци за демокрация, дисиденти или каквата там думичка им харесва. И когато заговарях такива хора и ги питах аккво смятат точно да правят и как да го постигнат, те почваха да увъртат и явно нямаха идея какво правят, прсото искаха да са бунтари - това за студентите; преподавателите, някои мног уважавани в своята област, първоначално ми вдъхнаха доверие, но после се оказа, че и те не знаят аккво правят - направиха Близнашки премиер и то аккво се оказа после?; сложиха някакъв човечец за министър на просветата и какво направи той - едно голямо нищо; и т.н. Това са хора, които си разсъждават свободно и много искат власт, но като я получат, нищо няма да свършат, за съжаление много от тях, както казах, са добри специалисти в своите си области, но не разбират от критика, затова и заговориха за "умни и красиви" - като не си от тяхната групичка не си умен и красив и нямаш право на критика, независимо дали критикуваш идеи или методи за постигането им. Та това е моят опит и моето огорчение; наистина има много работливи учители в провинцията, но университетските преподаватели и разните специалисти от финктанкове и НПО-та се взеха много насериозно, едва ли не се мислят за аристокрация.

  49. 49 Профил на linard
    linard
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До коментар [#41] от "pupil24":
    Ти всъщност под статия, която се опитва да направи нещо за информираноста на хората относно съдебната система се оплакваш, че нищо не се прави "за масовото образоване".
    Магическа пръчка или свръхестествени сили нямат и теб това те разочарова?
    Наличието на самочувствие озанчава за теб претенции, наличието на гражданско общество определяш като протестъри, добавяш някакви имагинерни зависимости и край, това бяха аргументите ти.
    Добре, да продължаваме по същия начин, с "усилия да се развъждат, буквално, простоватите, а разумните да се потискат", понеже те пък имали претенции и искали да управляват.
    Явно предпочиташ да слушаш простоватите, некомпетентни и дори вредни изказвания на ББ, да взема той еднолично всички решения...
    Направи нещо да си вдигнеш самочувстието, а не да се чувстваш застрашен от изказвания на компетентни хора.
    Колкото до зависимостите- какви камбани още трябва да бият за зависимостите и орталъка на сегашните управляващи, че да стигне и до теб отзвука?
    Или то за тях не важи, те не афишират и не претендират, тихом-мълком лапат...
    Това противопоставяне на хората едни на други- умни и красиви, неумни и некрасиви е и без това безумно, но ок, мисли си с шаблони.
    Всъщност за какво се хабя да пиша, не вярвам да ме разбереш.

  50. 50 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 513 Неутрално

    [quote#28:"subaru"]Забрана за членство не трябва да има. Но трябва да има задължение за деклариране на това членство. [/quote]

    Е, да де, това е въпросът. Масоните според правилата си могат да се самообявят публично или ако не искат да не се самообявяват. Никой обаче не може да накара масонските ложи да си дадат списъка с членовете на ВСС примерно. И ще стане като с масона Цацаров - член на ложата "Слънце" в Пловдив, който отрече че е член, а всички в Пловдив знаят, че е.
    С една дума тези зловредни структури трябва да се разтурят, както направи Царя през 40-те години на миналия век със закон.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  51. 51 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#41] от "pupil24":

    И у нас дълго време няма истинска демокрация – от 681-ва година.

  52. 52 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#4:"Зарзават"]За обикновеният българин няма да има абсолютно никаква разлика които и от двата боричкащи се олигархични кръгове да спечели. [/quote]
    Ти каква разлика искаш???

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  53. 53 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    [quote#29:"petar__"]Бойко да не качи кръвното[/quote]

    Борисов(не съм му фен) за разлика от кръжеца Кънев/Иванов, досега не е казал една дума срещу някой, без да бъде предизвикан! Тези ще си изтощят батериите, още преди да е започнало състезанието!

    I Want To Believe
  54. 54 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#49] от "linard":
    Да, статията с еопитва да информира, добре. Но ми е неприятно как хората бързо забравят другите лица на своите кумири; и не става въпрос просто за самочувствие, става въпрос за самочувствие че от всичко разбираме, аккто наприемер статиите на Тони Николов - някои са много точни и в следствия на близка запознатост, но други са просто свободни съчинение и в двата вида той претендира за еднаква компетентност. Да не мислите, че Дневник също нямат своя адженда - и те имат своя пропагандна програма. Това, което няколко пъти повтарям, че има хора, които в своите области разбират много, но ен трябва да си мислят, ч еразбират от всичко и че простите хора трябва да ги следват; иамм много обикновени българи, които също четат и са запознати с много неща, просто не това не им е професията; просто е жалко, че т .нар. български елит се затваря и отхвърля тези, които не се комформират с него; ако се разравите из културните, не политическите новини, ще видите същото - похвали ме ти, за да те похваля аз - същата шуробаджанащина, която критикуват у другите; това, което написах в последните си няколко коментара, е доста встрани от конкретната статия, но просто се ядосах от разните призиви този човек да стане президент и че всичко от него било брилянтно -точно такова безкритично отношение, при което хората забравят кой какво е говорел преди седмица-две, създава псевдоелит, вместо истински елит.

  55. 55 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 956 Неутрално

    брилянтен анализ ,браво !

  56. 56 Профил на Злото ченге
    Злото ченге
    Рейтинг: 287 Неутрално

    'Ми да де! Превратите, бунтовете и революциите се правят с идеята да спрат разложението, а не за да разложат „демокрацията“. Обаче добре знаем, че това е наивно и безполезно! Разбира се, някои продължават да опитват.
    Или са предразположени да го правят или не са чели ourdecline.com/cure.htm

    The war has begun! - www.fightcybercrime.net [Код: „Схемите не са това което са!“]
  57. 57 Профил на Nina Kercheva
    Nina Kercheva
    Рейтинг: 574 Неутрално

    БРАВО, г-н Иванов !!! Малко кураж, истински думи , показване на проказата, това ни трябва , но ВСЕКИДНЕВНО !!!!

  58. 58 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Изключителен текст!! Поклон и искрено възхищение!

    Христо Иванов ПРЕЗИДЕНТ!!!

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  59. 59 Профил на mordorbg
    mordorbg
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Знам за кого ще се гласувам, ако се кандидатира за президент - жалко, че няма повече такива кадърни политици.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  60. 60 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    До коментар [#48] от "pupil24":
    "Умни и красиви" е реплика от едно интервю
    на писателя Георги Господинов. А употребата и беше основно от представители на статуквото.
    Така както ги описваш ми се струва, че си попаднал на контрапротест.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  61. 61 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#41] от "pupil24":

    Бе ти четеш ли се какво пишеш и задаваш ли си въпроси как да стане реално предложението ти или мислиш, че трябва да има 2 Българии в една или 3 в една, като кафето?

    Понятие от механизмите на управлението и власта имаш ли?
    ЦЯЛАТА власт е просмукана от дивото статукво на егоцентризма на новите комуноиди, унаследили методите и похжатите на бившата ДС НОМЕНКЛАТУРА, която ръководи всяко едно действие, всяко мръдване на зъбните колела на този добре смазван механизъм и то представи си с европейски пари, защото както знаем те не миришат насочвани към едни и същи джобове, на фигури превърнали се в хищници, а от там и пряко към интересите на руската петоколонна система у нас.

    ЗА КАКВО ОБРАЗОВАНИЕ, за какви пет лева става дума, когато подрастващите поколения в страната имат за плакатен пример за подражание, лице с образа на ТИКВА, нагла и безкомпромистно създаваща образ за подражание, ежедневно, ежечасно и повсеместно?
    Та да можем да оставим другото на специалисти като Хр. Иванов, които, не са просто мат'риял, от който да бъде мешан хоросана за да се иззижда статуквото на една взаимосвързана безподобно отвратително грозна сграда на псевдо демокрацията строена 26-та година у нас.

  62. 62 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#10] от "США Надничар":

    ЧОВЕКА Христо Иванов е за министър или Гл. Прокурор, защото е специалист, но както се видя колегите му не са съгласни с него., поради страх, тъпота и откровена корумпираност.
    Такива хора нямат възможност, защото тя им бива отнемана изцяло и завинаги по един или друг начин.

  63. 63 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 917 Весело

    Този някакво одновно занимание няма ли си, освен дежурно да плюе Държавата в Дневник? Аман от всезнайки рИформатори... сега Правната комисия виновна.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  64. 64 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#60] от "Gopeто":

    Не, напротив, просто когато вие сте попадали на протести, не сте били от задаващите въпроси. "Умни и красиви" си им беше самочувствието, снимаха се със значки и плакати и се мислеха за герои. Когато протестите започнаха, имах някаква надежда, но после всичко с епревърна наистина в манифестатции и някои хора решиха да си задвиждат кариерата, като се правят на дисиденти.

  65. 65 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    Пак ти казвам, че си бил на контрапротестите. Аз ходя на протест за да подкрепя каузата, за който са излезли хората, а не за да провеждам разпити. На тъпи въпроси не очаквай изчерпателни отговори.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  66. 66 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#62:"convince"]ЧОВЕКА Христо Иванов е за министър или Гл. Прокурор, защото е специалист, но както се видя колегите му не са съгласни с него., поради страх, тъпота и откровена корумпираност.
    Такива хора нямат възможност, защото тя им бива отнемана изцяло и завинаги по един или друг начин.[/quote]

    прав си , но проблема е в Нас , самите....

    гледащите сеир и чакащи поредния месия - спасител





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK