"Дизелгейт" още не е приключил за "Фолксваген"

"Дизелгейт" още не е приключил за "Фолксваген"

© В© Mike Blake / Reuters, Reuters



Измина близо година, откакто американските екологични власти обвиниха "Фолксваген" (VW) в нарушаване на законите за замърсяването чрез инсталиране на софтуер, манипулиращ резултатите от тестовете за емисии. През юни компанията постигна извънсъдебно споразумение да плати над 15 милиарда долара, но на хоризонта се задават още дела и евентуални по-големи плащания.


Спор на германския автомобилопроизводител с два външни доставчика влезе с пълна сила във водещите заглавия този месец. Това обаче бе само незначително отвличане на вниманието от по-нататъшните проблеми, пред които е изправен, заради емисионния скандал.


"Фолксваген" вече договори най-голямата в автомобилната индустрия сума, която ще получат собствениците на дизелови коли, търговците и властите в САЩ, но тя няма да бъде достатъчна, за да се справи със скандала.




Възможно е допълнителните разходи да възлязат на милиарди долари.


Като нещо, превърнало се почти в месечен ритуал, съдия Чарлс Брейър насрочи за четвъртък 25 август) в Сан Франциско изслушване по делото, включващо стотици граждански искове срещу VW. Компанията съобщи пред съда, че е постигнала принципно споразумение за компенсиране на своите 650 представителства в САЩ, но не посочи подробности. Според източници става дума за най-малко 1.2 милиарда долара.


Дневен ред на изслушването


Десетки хиляди дизелови автомобили с незаконен софтуер, манипулирал проверката на емисиите. VW успя да постигне споразумение за милиарди с ищците, притежаващи повечето от засегнатите коли. Около 85 000 други превозни средства обаче продължават да бъдат спорни. Тези автомобили, предимно с 3-литров двигател, разработен от Audi, бяха поставени под въпрос едва по-късно.


Компанията не успя да представи на властите приемливо решение за модификация на по-големите возила като Touareg, Porsche Cayenne или Audi A8. Миналия месец щатът Калифорния отхвърли план за изтегляне. Адвокатът на VW Робърт Джуфра твърдеше с увереност, че нещата са на път да бъдат решение скоро. Съдия Брейър даде да се разбере, че търпението му се изчерпва. Сега той настоява за по-подробни препоръки.


Какъв риск създава за VW 3-литровият двигател?


Експертът от автомобилната индустрия Фердинанд Дуденхофер от университета Дуисбург-Есен предупреди, че репутацията на VW ще бъде опетнена. "Американците ще бъдат отблъснати", добави той. Евентуално извънсъдебно споразумение може да се окаже по-леко, тъй като броят на колите е значително под 480-те хиляди коли с по-малките 2-литрови двигатели. VW изплаща около 15.3 милиарда долара, за да приключи тези случаи. В допълнение към обезщетенията и разходите за ремонт или изтегляне са включени близо 5 милиона долара, които VW трябва да плати на американски фондове за защита на околната среда. Дори VW да се измъкне леко, това няма да е евтино.


Компенсацията за клиентите може да бъде по-висока, защото автомобилите са по-големи и по-скъпи, обясни Дуденхофер. Може да е висока трицифрена стойност в милиони или едноцифрена в милиарди, в зависимост от това дали бъде намерено приемливо техническо решение, уточни той.


VW натрупа 16.2 милиарда евро (18.2 милиарда долара) резерв и вече е ясно, че спрямо разноските в спора с доставчиците, които анализатори оценяват на около 100 милиона евро, при делата в САЩ става дума за сериозни суми.


Пред какви други заплахи е изправен VW в САЩ?


Има още няколко законови "минни полета". Веднага след като бе постигнато принципното споразумение за милиарди долари, няколко американски щата последваха примера. Мериленд, Масачузетс, Ню Йорк и Пенсилвания твърдят, че компанията е нарушила техните закони за околната среда. Щатът Вашингтон вече наложи глоба от 176 милиона долара. VW се стреми да уреди и тези случаи; преговорите трябва да започнат най-късно на 1 ноември. И други американски щати биха могли да предявят претенции, които още повече биха оскъпили нещата за VW.


Освен това министерството на правосъдието на САЩ все още разследва възможно престъпление, което означава, че може да има наказателни последици за автомобилопроизводителя.


Извънсъдебното споразумение за 15 милиарда долара не е окончателно. Клиентите имат срок до 16 септември да решат дали да го приемат. Брейър е насрочил изслушване и за 18 октомври, когато още веднъж иска да бъде информиран подробно за цялото развитие и чак след това да реши окончателно дали да одобри или не споразумението. (БТА)


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    Алчността на фирмите довежда до подобна мащабна некоректност. Народната кола е само една от тях.
    Америка подпука ФВ, за да разчисти терен за своето автомобилостроене, което също е със затруднения.
    Дизелите няма да изчезнат скоро. При производството на горива задължително се отделят по-тежки фракции, които няма как да бъдат изхвърлени /неоползотворени/.
    Една стара кола на газ отделя по-малко токсини от нов дизел, но това винаги ще бъде замитано в общество, което трябва непрекъснато да купува...
    Електричките в България са много по-малко от феновете им по форумите.

    Еретик
  2. 2 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Колко трудно се гради репутация и после хоп - една измама и всичко се срива....

  3. 3 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    Групата ФВ ударно се опита да навлезе в САЩ, и си чукна главичката. И то яко.Като че ли решиха да изместят американските 3 л. (6 цилиндрови) автомобили с дизели, които по презумпция са по-икономични. Но тъй като и по презумпция не могат да са "чисти", и удариха яко на камък.

  4. 4 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 689 Гневно

    [quote#1:"Костадин Иванов"]Америка подпука ФВ[/quote]

    По-правилно е "Америка подгони измамника", който несъмненое е ФВ. Ние обаче си дишаме дълбоко.

    [quote#1:"Костадин Иванов"] При производството на горива задължително се отделят по-тежки фракции, които няма как да бъдат изхвърлени [/quote]

    Това не е причина, ама ни най-малко, да се лъже и мами. А за фракциите вземи да почетеш малко повече.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#1:"Костадин Иванов"]Америка подпука ФВ, за да разчисти терен за своето автомобилостроене, което също е със затруднения.[/quote]
    Нека да припомня, но през 2008, 2009г. половината автомобилни заводи в Детройт бяха направо затворени. В САЩ не си поплюват, и тогава като чели масово навлязоха европейските и японските 2 л автомобили. Между другото луксозния бранд на Рено-Нисан "Инфинити" в Европа се предлага и с 6 цилиндров дизел, но не посмяха да го пуснат в САЩ, сигурно са си давали сметка, че няма "чист дизел". А групата ФВ не се е поколебала да пусне А8 и Туарег с дизел - и сега ще плащат.

  6. 6 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#4] от "Чоко и Боко":
    [quote#4:"Чоко и Боко"]По-правилно е "Америка подгони измамника", който несъмненое е ФВ.[/quote]
    Америка подгони измамника, защото е ФВ. В много други случаи Америка се ослушва и дори не знае, че има измамник.
    ФВ трябва да бъдат наказани за измамата, но е показателно къде, как и кога тръгна целия процес.
    Друг любопитен момент е как производители и администрация са много загрижени за бъдещето и екологията, но не обединяват сили за по-бързо намиране на решение и масово навлизане на алтернативни горива/източници на енергия.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  7. 7 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    освен тези дела, които са само за пари, няколко щата обмислят да подведат под отговорност и конкретни служители, които евентуално ще влязат в затвора заради измамите

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  8. 8 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 945 Неутрално

    А в Европа си траят.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  9. 9 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#1:"Костадин Иванов"]Дизелите няма да изчезнат скоро.[/quote]

    Напротив. При леките автомобили мн скоро.

  10. 10 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    "А за фракциите вземи да почетеш малко повече."
    Чел съм. Чел съм и за полезния фракинг, практикуван в САЩ, и за полезния обеднен уран, демократично изсипан с боеприпасите в Сърбия и Близкия изток. Четох и за ядрения арсенал на Саддам.... Чета.

    Еретик
  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Репутацията на VW няма да бъде опетнена, нито пък клиентите отблъснати. Напротив - сега в САЩ всеки човек си мечтае да е бил клиент на Фолксваген и в момента хем да си кара колата, хем да му плащат обезщетение - ГОЛЯМ КЕФ.
    Фолксваген е от малкото марки, които все още поддържат високо качество на автомобилите си и влагат много инженерна мисъл в проектирането им. И някак си в този скандал се пропусна факта, че всичко това с манипулацията на софтуера беше в интерес на потребителите, защото достигането на скапаните норми за ниски емисии се постига с непълно изгаряне на горивната смес, което значи малко по-малко мощност и малко по-голям разход - неща, което няма как да са в интерес на клиентите!

  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#9] от "gmbh":
    http://fakti.bg/avto/199979-bmw-i-audi-bitkata-na-multiturbiniranite-dizeli
    Но дори да си прав, каква ти е ползата, ако го прекарват камионите?

    Еретик
  13. 13 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#2:"Коки"]Колко трудно се гради репутация и после хоп - една измама и всичко се срива...[/quote]Сериозно? Значи викаш, ако имаш пари да си позволиш нов автомобил от групата на Фолксваген, няма да го вземеш него, а ще вземеш Опел, или Фият, или Ситроен, или Хюндай, щото виждаш ли, репутацията на Фолксваген се била сринала? Верно ли?

  14. 14 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#10:"Костадин Иванов"]Чел съм. [/quote]

    Четеш, но не от където трябва. ПрасПрес и парцалите на Тошев не са най-подходящото място, както и съответните им аналози на запад. Ще ти дам сламка:
    1. Фракинг се използва навсякъде по света, дори и в Матушката ти. Технологията е безвредна. когато е изпълнена правилно. В БГ също е правено през 70-те, но икономически и политически е било необосновано.
    2. Питай в пасола колко хиляди тона уранова руда са отмъкнали от нас.

    ПП. След освобождениет от "Турско" е било пълно с търтеи, които са жалеелеи за привилегиите. Сега след освобождението от "Руско"е същото. Наричат се НАЦИОНАЛНИ ПРЕДАТЕЛИ.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  15. 15 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#12:"Костадин Иванов"]каква ти е ползата, ако го прекарват камионите? [/quote]

    Намаляването на бройката дизелови леки автомобили няма да доведе до увеличение на бройката на камионите. И малкото намаляване на вредните емисии си е от полза.

  16. 16 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#6:"Индивидуален паметник на културата"]Америка подгони измамника, защото е ФВ. В много други случаи Америка се ослушва и дори не знае, че има измамник. [/quote]Нещо повече - точно САЩ още не са подписало протокола от Киото за ограничаване на емисиите на вредните газове!

  17. 17 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#2] от "Коки":

    Ти не би ли си купил Фолксваген?

  18. 18 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#2] от "Коки":

    ти пък, каква репутация, на кой мислиш от американците им пука за емисиите като самите те масово карат най големите и жадни за гориво автомобили масово, и защо компенсират тях, а не еко министерството или .... очевидно си е удар по Фолксваген, а ЕС ще отговори с някоя милиардна глоба или такса за IT гигантите им

    twitter.com/voxybg
  19. 19 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    "Има още няколко законови "минни полета". Веднага след като бе постигнато принципното споразумение за милиарди долари, няколко американски щата последваха примера."
    Ето още една сериозна причина след мигрантите, която може да изхвърли Меркел. На всичко отгоре не могат да платят в евро, а трябва да купят долари от вътрешния пазар. Не че Меркел е виновна в случая, но ударът върху немската икономика ще рекушира върху нея.

  20. 20 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#16] от "cristo_n":
    [quote#16:"cristo_n"]Нещо повече - точно САЩ още не са подписало протокола от Киото за ограничаване на емисиите на вредните газове! [/quote]
    Ей сега те обявиха за мурзилка и екологичен талибан. Ти знаеш ли в америка как строго съблюдават правилата и колко екологични са пикапите с над 3 литра бензинови двигатели?

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  21. 21 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#14] от "Чоко и Боко":
    Че като е безвреден фракингът, защо се фукаме, че го забранихме? Елементарното форумно мислене ще рече - угодихме на Рашата и останахме зависими от нея. Тогава защо мислят така и в Полша? Отделен въпрос е как местните зелени са се прегърнали с Путин.
    Вярно е, че мразя имперското поведение на САЩ, но това не ме прави безкритичен към Русия, както си мислиш. Дразня се от всяко имперско поведение, без значение дали е руско, турско или британско. По това се отличавам от хората, които мразейки една империя, смятат, че трябва да обичат конкурентите и.

    Еретик
  22. 22 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Немците са белите евреи. Аз знам, че много българи живеят с грешна, идеализирана представа за германците. Това е продукт на десетилетия пропаганда. Германците повече от всичко обичат парите, а това, съчетано с липсата им на елементарна човечност, ги прави изключително неприятни. Да, качеството на техните продукти е безспорно, но едното е за сметка на другото.

    Every cradle is a grave.
  23. 23 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Много би ме зарадвало този гнусен концерн да фалира окончателно и безвъзвратно , но е ту биг ту фол , жалко. Междувременно ще валят "ступид джърман мъни"...

    [quote#17:"zcu00469861"] Ти не би ли си купил Фолксваген? [/quote]
    Не , разбира се. Трябва да си много заблуден от швабската пропаганда , за да си мислиш , че с нещо са по-добри от другите.

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  24. 24 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#20] от "Индивидуален паметник на културата":

    Колкото на Мерцедесите и БМВ-тата с по 3-4 литрови двигатели.
    Тази работа с емисиите не я разбирам - явно е, че и най-екологичния 4 литров двигател няма как да бълва по-малко емисии от един 1,6 литров 20 годишен НЕекологичен двигател (стига да не е от бълващите черен пушек дизели).
    Като са толкова загрижени за екологията, да въведат задължителни МАКСИМАЛНИ НИВА за автомобилите и така да забранят двигателите над 2-2,5 литра!

  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#24:"cristo_n"]да въведат задължителни МАКСИМАЛНИ НИВА за автомобилите и така да забранят двигателите над 2-2,5 литра! [/quote]
    защо ще забраняват? достатъчно е да удвоят екотаксите, или данъците.
    За ФВ проблемът бе друг - хвалеха се че са създали "чист дизел" - нещо практически, а и теоретически почти невъзможно.

  26. 26 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 237 Неутрално

    VW много бърка американските автопроизводители на таралясници и трябва да бъде отстранен чрез всякакви средства.
    Съсипването на имиджа на европейски производител от такъв калибър е як удар и срещу ЕС в световен мащаб.

  27. 27 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#23] от "Karla Hanneman":
    [quote#23:"Karla Hanneman"]Не , разбира се. Трябва да си много заблуден от швабската пропаганда , за да си мислиш , че с нещо са по-добри от другите.[/quote]Просто от любопитство, карала ли си някога нов ФВ (не нов внос) или за вас милиционерите няма по-добро от патрулната лада / уазка?

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  28. 28 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Защо в Европа Фолксваген нищо не плаща? Нима тук никакви закони не са нарушени?
    Ясно, че сега на Европа това ѝ е последния проблем, но все пак въпросът е принципен.

  29. 29 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Говори се че Шкода ще замени Фолксваген в САЩ.

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#11:"cristo_n"]Фолксваген е от малкото марки, които все още поддържат високо качество на автомобилите си и влагат много инженерна мисъл в проектирането им.[/quote]
    ФВ е една огромна фирма с добри конструкторски бюра, много добър мениджмънт, и още по-добра търговска политика. Често третото е много по-важно и от първото, и от второто. със сигурност неприятните факти за манипулирани данни на дизелите няма да повлияят на клиентите, но санкцията от 15-17 млрд долара!
    пич, това е огромна сума, защото преди това върху тези 15-17 млрд са били изплатени заплати, данъци, и т.н,. при това ще бъдат засегнати най-вече германските поделения на групата, и нищо чудно да изкара от равновесие фирмата.

  31. 31 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1005 Любопитно

    [quote#8:"quatro_4x3"]А в Европа си траят. [/quote]

    САЩ винаги са имали по-високи изисквания за всичко по автомобилите....

  32. 32 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1005 Весело

    [quote#10:"Костадин Иванов"]Чел съм. Чел съм и за полезния фракинг, практикуван в САЩ, и за полезния обеднен уран, демократично изсипан с боеприпасите в Сърбия и Близкия изток.[/quote]

    Чел си,тръни.Не чети жълтата преса,не се брои.

  33. 33 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1005 Весело

    [quote#13:"cristo_n"]Сериозно? Значи викаш, ако имаш пари да си позволиш нов автомобил от групата на Фолксваген, няма да го вземеш него, а ще вземеш Опел, или Фият, или Ситроен, или Хюндай, щото виждаш ли, репутацията на Фолксваген се била сринала? Верно ли? [/quote]

    Да,защо не?Абе,да не си от Перник

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5999 Неутрално

    САЩ защитават успешно производителите си. ФВ се самоизпързаляха с лъжата, надявайки се да спечелят време и да не ги хванат. Не стана. Сега ще трябва да плащат.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    [quote#1:"Костадин Иванов"]Америка подпука ФВ, за да разчисти терен за своето автомобилостроене, което също е със затруднения. [/quote]
    Абе стига с тези неграмотни изявления които нямат нищо общо с реалността!
    ФВ бяха хванати през Май 2014г. Беше им изпратено официално писмо да си оправят бъкиите и никой не беше предупреден. Нито собствениците, нито медиите. На което ФВ най-нагло отговори чак през Декември 2014 че всичко е оправено. Дори тогава ЕРА прие на доверие твърдението им без последващи проверки. Само Агенцията по Чист Въздух в Калифорния направи тестове отново и откри че ФВ се подиграват с Америка и нищо не са направили, Въпреки това изпратиха ново писмо на ФВ за втори път и пак не повдигнаха въпроса пред медиите. Чак когато стана ясно че ФВ нямат никъкво намерение да се оправят тогава през Септември 2015г излезнаха пред медиите и поискаха официално от ЕРА да ги санкционира. Дадоха им близо 2 години да се оправят.
    А що се отнася до Американското автомобилостроене - миналата година са предадени 16 милиона коли от които само около 1.7% са дизели. Електрическите коли са 2.7%. Така че с дизелите или без дизелите на ФВ няма никъкво значение за Американския пазар на автомобили. От тези миниатюрни 1.7% дизели половината са дизеловите пикапи на Доч Рам. Това прави само около 0.7% дизели на ФВ. Панимаеш? Ако си мислиш че ЦРУ и Обама я правят тази конспирация за да помогнат на Американското Автомобило строене като прецакат пазарен сегмент по-малък от 1% то или те са много тъпи или ти, че си ги измисляш тези глупости. Целия пазарен дял на ФВ в САЩ е 4.6% - нищо. Дори ФВ да изчезнат от пазара, никой в САЩ няма да разбере! Така че тоба не помага и не пречи на никой.
    А ФВ си заслужават всеки долар който ще ги глобят защото им бяха дадени два шанса да се оправят без глоби и те решиха че Американците са адски тъпи и няма да им разберат измамата. Сега никой не може да ги спаси! Нямаш дори и най-малка представа какво означава съдия да ти наложи наказание в САЩ. Дори Президента има много малък шанс да ти отмени наказанието.

    California Über Alles
  36. 36 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1097 Любопитно

    До коментар [#11] от "cristo_n":

    "И някак си в този скандал се пропусна фактът, че всичко това с манипулацията на софтуера беше в интерес на потребителите, защото достигането на скапаните норми за ниски емисии се постига с непълно изгаряне на горивната смес, което значи малко по-малко мощност и малко по-голям разход - неща, което няма как да са в интерес на клиентите!"

    Така е - прав сте. С манипулацията се е понижавал разходът на гориво. Т.е. хората, които са я направили, не са били вътрешно убедени в основателността на нормите за емисии на азотни оксиди. Които, между другото, са били намалени над 6 пъти в периода от 2000 г. до 2014 г. (по-специално евроипейските норми - съгласно Евро 3 нормата е била 0,5 г NOx/km, а сега съгласно Евро 6 вече е 0,08 г NOx/km; втори въпрос е доколко използваният в Европа изпитвателен цикъл съответства на реалното шофиране). А от чисто научна гледна точка дали една норма е висока или ниска е дискусионен въпрос.

    Любопитно е, че при това положение фирмата "Фолксваген" не използва този аргумент за някаква защита. Чисто юридически това е невъзможно, разбира се, но те не опитаха дори и пропагандно оправдание, с посочения от Вас аргумент. Явно са решили, че такава защита е безнадеждна работа ...

    Преди време имаше предложение на "Фолксваген" да монтират нов вид каталитичен конвертор на около 430 000 автомобила в САЩ, оборудвани с първото поколение дизелов двигател ЕА 189. Интересно дали предложението е било одобрено:

    http://www.ams.bg/content/vw-predlaga-katalitichen-konvertor-za-kolite-v-sasht-018957

    В някои страни, например Франция, дълго време използването на дизелови автомобили се насърчаваше, защото те са с по-добра енергийна ефективност от бензиновите. Сега се смята, че са голям източник на емисии (не само NOx, също и фини прахови частици) и данъчните насърчения ги спират (т.е. увеличава се акцизът върху дизеловото гориво). То не значи, разбира се, че дизеловите автомобили ще изчезнат - просто няма вече да са толкова много като сега (във Франция са 80% от всички автомобили).

  37. 37 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    [quote#6:"Индивидуален паметник на културата"]Америка подгони измамника, защото е ФВ[/quote]
    Така е. Има световен юдео-масонски заговор срещу ФВ, които са едни невинни ангелчета.

  38. 38 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    [quote#10:"Костадин Иванов"]Чел съм[/quote]
    Чел си като дявола Евангелието.

  39. 39 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    [quote#16:"cristo_n"]Нещо повече - точно САЩ още не са подписало протокола от Киото за ограничаване на емисиите на вредните газове! [/quote]
    И още повече - САЩ бият негрите, освен това са империалисти.

  40. 40 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Харесвам Фау Ве но как да не се възхитиш и на американците който дебнат .Каквито и да са причините хубавото е ,че изманмниците са следени.Я да видим това може ли да стане в България ,братска Русия или Китай ...може ама след 100-150 години евентуално.
    А пък и най-хубавото за Германците предстой и единственния им полезен ход, е наистина добри двигатели и влизане в ерата ел.
    Тогава може да излезе нещо мноого хубаво!

  41. 41 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2051 Весело

    [quote#1:"Костадин Иванов"]Америка подпука ФВ, за да разчисти терен за своето автомобилостроене, което също е със затруднения. [/quote]
    Да бе, Обама лично им е програмирал софтуера на дизелите че да лъже при тестовете...
    От къде ви намират такива кадри, бе?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  42. 42 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    [quote#18:"voxy"]очевидно си е удар по Фолксваген,[/quote]
    Преди известно време ти се възмути, когато написах, че мразещите Америка обичат Тръмп. Ето, с този си антиамерикански коментар потвърждаваш, че съм бил прав.

  43. 43 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    [quote#10:"Костадин Иванов"]Чел съм. Чел съм и за полезния фракинг, практикуван в САЩ, и за полезния обеднен уран, демократично изсипан с боеприпасите в Сърбия и Близкия изток.[/quote]

    До коментар [#10] от "Костадин Иванов":

    Малко си чел! Хайде пак прочети! Обеднен Уран се използва във всички болници за прегради в Рентгеновите кабинети и при Скенерите. Във всички зъболекарски кабинети. Във всеки самолет с който летиш, противотежестите на актуаторите са направени от обеднен Уран защото е най-гъстото вещество и може в малък обем да се сложи голяма тежест. Има стотици приложения и се използва в стотици продукти които дори дървени философи като тебе купуват и използват. Да не говорим че броните на Американските танкове да направени с решетки от обеднен уран. Много хитро нали - понеже е вреден та искат да избият собствените си войници. Ти май освен че четеш сводките от пасола, не си много умен?

    California Über Alles
  44. 44 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#31:"Димитър Димитров"]А в Европа си траят. - цитат на коментар #8 от “quatro_4x3”

    САЩ винаги са имали по-високи изисквания за всичко по автомобилите.... [/quote]Не, просто в САЩ адвокатството е първо бизнес, а после защита. Там представители на десетки кантори са обикаляли собственици на фолксвагени за да ги убеждават да не подписват предложеното им споразумение, ами да наемат тяхната кантора и те ще им осигурят още по-голямо обезщетение! Нещата опират до алчност!

  45. 45 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Между другото, аз съм един от тези хора, които вече не биха си купили автомобил на VW-групата. (Карал съм преди Голф и Ауди А6, ок коли са, но това няма общо в случая.)

    Просто заради скандала не им вярвам вече, а за мен е важно да имам доверие в автомобила, когато съм на път. Щом като веднъж са ги хванали в умишлена лъжа, за мен винаги ще останат съмнения, че заобикалят какви ли още не стандарти.

    По същия начин нямам никакво доверие във Форд - заради съзнателното им производство на опасни коли през 70те (Форд Пинто), защото щяло да им бъде по-евтино да плащат обезщетения на жертвите, отколкото да си поправят производството, както и заради премълчаването на проблема със скоростната кутия, отново довел до десетки смътни случаи.

  46. 46 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 500 Неутрално

    [quote#10:"Костадин Иванов"]Чел съм. Чел съм и за полезния фракинг, практикуван в САЩ,[/quote]

    Извън темата,но за "полезния" фракинг, пактикуван в русия, чел ли си? Или - щом е в русия - може...

  47. 47 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    [quote#39:"Blood Red Skies"]Нещо повече - точно САЩ още не са подписало протокола от Киото за ограничаване на емисиите на вредните газове! - цитат на коментар #16 от “cristo_n”
    И още повече - САЩ бият негрите, освен това са империалисти.[/quote]

    До коментар [#39] от "Blood Red Skies":

    Как да не му се възхищаваш на тоя муньо? САЩ не подписаха Протокола от Киото защото всички изсквания които бяха заложени в него бяха изпълнени от САЩ години преди този протокол. А не го подписаха защото в него не се предвиждаше каквито и да е изсквания за Китай и Индия и то във време когато Китай пуска в експлоатация по два ТЕЦа на седмица.
    Така този протокол умря от самосебе си, както Буш - баща пресказа, защото никой не го спазваше. Дори и тези които го подписаха.
    Сега има Споразумение от Париж което САЩ не само подписаха но и спонсорираха. Така че не виждам с каква цел този другар говори за споразумение от преди 20 години а не за новото споразумение от миналата година. Ти имаш ли идея?

    California Über Alles
  48. 48 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#32] от "Димитър Димитров":
    Отговорил съм. Виж 21.

    Еретик
  49. 49 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    [quote#46:"vhv"]Извън темата,но за "полезния" фракинг, пактикуван в русия, чел ли си? Или - щом е в русия - може...[/quote]

    До коментар [#46] от "vhv":

    По темата - фракинг се използва от 40те години в добива на петрол и винаги се е използвал. Просто този метод беше приспособен и усавършенстван в САЩ и така станаха най-големия производител на Петрол и Газ и забиха кол в задника на лилипутин. Затова има толкова тъга сред Българската комуна.

    California Über Alles
  50. 50 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#43] от "Pontif А":
    Отговорил съм - 21.
    А в случая излиза, че защитавам немците, не руснаците, само че не много умните станахме много. Като прочетете лоша дума за САЩ и веднага решавате, че я е написал поморийски руснак.

    Еретик
  51. 51 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    [quote#47:"Pontif А"]Ти имаш ли идея? [/quote]
    Е, то е очевидно - за да плюе по Америка. Виж, че всичко се политизира. Дори в този чисто технологичен спор, другариата привидя зловещ заговор. Смешното е, че добрият герой за тях в случая е една германска фирма. А Германия е също доста недолюбвана от другарите - виж само какви гадости се пишат за Меркел. Най-вече заради това, че не иска да свали снлциите срещу Россссия. Но явно всички средства са добри, когато трябва да се плюе Главния Враг - Америка.

  52. 52 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    До коментар [#50] от "Костадин Иванов":

    Не ме инетересува политическата ти ориентация. Инетересува ме това че представяш Интернетни митове за доказани научни факти. И като човек на науката това ме обижда.
    Уран в естествената си форма не е опасен въобще! В плота в кухнята ми има частици уран както и във всеки гранитен блок. И ако измериш радиацията с Гайгеров брояч ще видиш че е по-висока от фона. Затова за да се използва Урана трябва да се обогати! А това което остава като дериватив е обеднения Уран който можеш да го ядеш и нищо няма да ти стане. Използвали са го дори в паста за зъби! Така че буквално хората са го яли! ОК?
    Ти самият без да знаеш си заобиколен от продукти в които има обеднен Уран. Така че слабо ме интересува дали обичаш Америка или не и дали мразиш Русия. Аз просто мразя неточности и тъпизми. А ако ги знаеш тези неща и въпреки това лъжеш ... сам си прави заключенията какъв си.
    По същия начин не споделям анализа ти за "защитата" на Американските производители и нечестното обвинение срещу ФВ. Просто ФВ имат прекалено малък % от пазара на коли в САЩ така че дали ги има или няма нищо не променя за никой. НИто пък можеш да покажаш каквото и да била преднамереност в обвинението. Прочети малко и ще разбереш. Между другото ЕРА дори и не прави тези тестове а вярва на производителите сами да се сертифицират. Системата е основана на честност! Първия тест е направен от един инженер - Джон Джърман по молба на иненер от Европа който е пожелал да остане анонимен. Схващаш ли? Германски инженер се е обадил в Америка и е натопил собствената си компания защото му е писнало да го заставят да лъже.
    А ако четеш на Английски, разгледай всички Автомобилни издания в САЩ от последните 5 години. Аз ги чета всичките защото съм абониран - Мотор Тренд, Роуд анд Трак, Кар анд Дривер няма да намериш нито една статя в която да пише нещо лошо за ФВ. Дори в много класации ФВ печели. просто нямат голям пазар защото са скъпи и Американците имат по няколко коли и никога няма платят цената която ФВ иска за Голф, защото е малка кола. В Европа в тези тесни градове хората имат по една кола на семейство, най-много две и е важно колата да е малка и луксозна. В САЩ това е смешно - малка луксозна кола е странна. Затова и ФВ имат само около 4% от пазара. Така че тезата ти че някой иска да им попречи за да помогне на Американските автомобилостроители е просто глупава, както и тезата ти за Обеннения Уран. Това са фактите, политиката я оставям за тебе.

    California Über Alles
  53. 53 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Забележително е, как по-маловажният въпрос измества същинския скандал, а той е, че държавата харчи пари за тестване на автомобилите, които са безпредметни. Теста е толкова далеч от реалия живот, че софтуерът на автомобила може да познае тестовия режим на работа и да модифицира поведението на автомобила. Реално се получава така, че държавата мами своите граждани, че се провеждат тестове, от които има полза, а това очевидно е невярно.Не само, че ги мами, но ги товари с данъци за това. Ето това е измама, в сравнение с която направеното от VW е хитруване на дребно. Кога ще разберем, че не държавата, а свободният пазар е единствения надежден регулатор на обществените взаимоотношения?

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  54. 54 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    До коментар [#51] от "Blood Red Skies":

    Аз бих спорил с всеки който тълкува фактите по различн от мене начин. Но не мога да приема да се манипулират фактите. Или дори да се пробутват чисти лъжи като факти.
    По време на Олимпиадата някакъв партиец се беше разбеснял и под всяка статия публикуваше някаква измислица за 30,000 шишета с Американска пикня която била унищожена в WADA и така вече никога не можело да се докаже че Американските спортисти са чисти. Ами сори ама това ме обижда! Обижда ме факта че ме мислят за толкова посредствен че е възможно да поярвам на такова нещо. Никой дори не си направи труда да сметне че това прави 3.5 тона пикня - какъв е този рафт дето бил съборен от чистач който може да събере над 3 тона пикня и как ще го бутнеш това нещо. По същия начин и с Фракинга и с 20 годишен документ който е невалиден и вече е заменен от друг, и с обеднения уран .. че и с това че ФВ всъщност се били грижили за чистотата на въздуха .... За мене човек трябва да бъде или абсолютен платен мошеник или див тъпак за да ги пише тези неща.

    California Über Alles
  55. 55 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#53] от "russian78":

    Нещо хич не си убедителен.

  56. 56 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Въпросът е политически , но го отнасят фирмите ( ФВ в щатите , Епъл и Гукъл в ЕС) .

  57. 57 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#52] от "Pontif А":

    Това което са казали на руската агитка за обедненият уран, е че гадните американци сипят радиокативни бомби върху спящи деца.

    При използването на снаряди с обеднен уран, или европейският вариант - с волфрам, кинетичната енергия при сблъсък е толкова голяма, че снарядът се превръща в джет, който прониква вътре и ако става въпрос за руски танк, взривява амунициите на самата машина. Точно това свидетелстват и очевидци - попадение, и 1-2 секунди след това взрив от вътре, от който отхвърча купола.

    Но докато обедненият уран влиза в корпуса на танка, той изгаря, окислява се, влиза в контакт в метала на корпуса който също изгаря в мястото на удара. При това се отделят окиси, прекиси и тем подобни, които не са съвсем безобидни при контакт или вдишване. Точно това бяха и критиките, че персонала не е минал подробно обучение при прочистване на такива изгорели машини.

  58. 58 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#55] от "Blood Red Skies":

    Милтън Фридман имаше един класически пример за две държавни агенции, които харчат парите на данъкоплатците - едната подпомага производството на тютюн, а другата се стреми да ограничи употребата му. Не намирате ли нещо общо?

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  59. 59 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif А":
    Помня го това с пикнята. Много бяха отчаяни другарите. Факт е, че ти беше първият, който разкри абсурдността на изнесеното от тях с простата сметка, която правиш и сега - че няма как да събереш 3 т пикня. Обикновено са много елементарни манипулациите и лъжите им. Днес например един млад комсомолец ("Иво" ми пуска пиниза, че в. Монд Дипломатик писал, че ТТИП е адски вреден за Европа. Монд Дипломатик звучи авторитетно, нали? Френско, някак си. Е, само дето има една малка подробност, че българското му издание е филиал на Дума, и съвсем случайно редакцията се намира на Позитано 20, а главен редактор е тъмночерения журналист ЮриЙ Борисов. Опитах се да му обясня, че с оглед политиката на БСП(к) и нейният орган Дума, местната версия на Монд Дипломатик, с подбора си на материали, не може да има същия авторитет, какъвто има оригиналния френски Монд. Естествено, веднага се появи Вагнер, за да окаже логистична подкрепа на партийния си другар, в типичния си подмолен и мижитурски стил - без да се обръща директно към мен, а злословейки зад гърба ми. Та така. Аз им казвам "неумели манипулатори", защото подценяват аудиторията на Дневник.

  60. 60 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Весело

    [quote#56:"xyha"]Въпросът е политически [/quote]
    За вас, политработниците, всичко е политика - и допинга, и шмекеруването на ФВ.

  61. 61 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    До коментар [#59] от "Blood Red Skies":

    Това с "източниците" е стар номер. Има няколко коити ги разпознавам. Всички са на Английски и непременно с имена като - Асоциация на Световната Свобдна преса или нещо от този сорт. И като ги превериш всички се оказват със седалище в Канада или на някой остров и със собственик Никанор Никанорич или някой друг КГБист. И всички препечатват един от друг така че изглежда че цитират друг уважаван източник. и винаги полулъжи така че да изглежда поне малко достоверно. Но тези муньовци с пикнята обраха овациите. Имай предвид че има голям % които им вярват обаче. Виж го само този другар дето е "чел" по-нагоре.

    California Über Alles
  62. 62 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    До коментар [#57] от "adasha":

    КИнетичната енергия е толкова голяма че дали е волфрам или уаран всичко става на плазма. Естествено е да има вредни елементи след взрва но ще ги има и ако използват ХЕАТ снаряд.
    Всичко е вредено! Преди известно време четох че на полигона 29 Палми в Калифорния са открили тежки метали в подпочвените води защото от години се стреля там и има големи количества олово на земята. Сега има нови снаряди направени от някакъв много денс бетон за да заменят оловото.
    Има много замърсители. Горивата например. Тук като стане катастрофа ако се разлее дизелово гориво спират цялото движение и викат Хазмат тийм да чисти.

    California Über Alles
  63. 63 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#61] от "Pontif А":
    [quote#61:"Pontif А"]Това с "източниците" е стар номер[/quote]
    Особено смешен е форумецът Миллер, който обича да ни препраща към собствения си блог, който списва на лош английски. Или пък Джихади Веньетка, която, ако случайно се хванеш да ѝ четеш линковете, установяваш, че тя е "редактирала" оригиналната статия с цел да пасне на тезата, която се опитва да защити. Или пък води до сайтове, в които останалите заглавия са от типа "Баба изяжда вълк през Май, май"; "40 миски ще си мерят бюстовете на конкурс" и т.н. Впрочем, тя първа се опита да ми пробута българската версия на Монд Дипломатик, като изключително сериозен западен източник. Въобще, не е зле понякога човек да отваря наистина линковете, които пробутват. Остава, разбира се, рискът да хванеш някой компютърен вирус, което е част от хибридната кибер-война, която таваришчите водят срещу омразния Запад.

  64. 64 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    Американците държът наглите немци за топките !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  65. 65 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#4:"Чоко и Боко"]По-правилно е "Америка подгони измамника", който несъмненое е ФВ.[/quote]

    Ха, ха... Америка е знаела за манипулацията още преди няколко години. Но нарочно са си траели за да може претенциите за обезщетения да приемат една приличен размер. Друго си е сега да ги отупат с няколко десетки милиарда, отколкото в началото да се задоволят със 100 млн. примерно.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  66. 66 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#43:"Pontif А"]Малко си чел! [/quote]
    Хайде прочети за полезния одеднен уран:
    http://brink.blog.bg/politika/2011/04/29/syshtnost-na-obedneniia-uran.738118
    Аман от дървени специалисти.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  67. 67 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#22:"Ватник"]Аз знам, че много българи живеят с грешна, идеализирана представа за германците.[/quote]

    Защото само са чували за тях нещо си...и никога не са работели / живели с тях. Немецът е готов да погази всякакви правила, норми, човечност, да се изложи до дупка, само и само да спести пари!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  68. 68 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#23] от "Karla Hanneman":

    Жално ми е за хората, които ще си загубят работата, но съм съгласна с Вашия коментар!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  69. 69 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#35] от "Pontif А":

    ++++++++

    И да добавя, че правителството на Германия е знаело за измамата още от 2014-та година.

    На някои хора много им харесва да си мислят, че това е умишлена атака от страна на САЩ срещу немското автомобилостроене, но забравят, че измама има и в нея са били инволвирани един куп ръководни кадри и персонал. За тези последните, между другото, няма абсолютно НИКАКВИ последствия.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  70. 70 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#37] от "Blood Red Skies":

    ++++++

    Право в десятката. Чудех се, как да ще го дефинираме тоя заговор, но "юдео-масонски" срещу VW е може би най-доброто определение.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  71. 71 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    [quote#69:"EP"]На някои хора много им харесва да си мислят, че това е умишлена атака от страна на САЩ срещу немското автомобилостроене, но забравят, че измама има и в нея са били инволвирани един куп ръководни кадри и персонал.[/quote]

    До коментар [#69] от "EP":

    Ако ще се занимаваме с конспиративни теории то изглежда много по-вероятно, че Германия се опитва да унищожи Американското автомобилостроене, защото те са знаели за тази измама и са си затваряли очите. И по същата логика искат да изтровят Европейците, защото такива дизели има 800,000 в САЩ а в Европа са 11 милиона. Поне фактите подкрепят тази налудничава теория. Но като нормални хора не бива да се подаваме на такива страсти. Явно е че това си е грешка на ФВ и не на Германия или Америка.
    За всеки който е чел нещо по случая е ясно че преди 7 години ФВ не можеше да изпълни CAFE регулациите на Американския пазар за икономичност защото нямаха хибридни или ел. коли. И затова им се наложи да заложат на дизели. Само че докъто Мерцедес и БМВ и Шеви и Доч си разработиха наистина чисти дизели с допълнителни устройства за впръскване на уреа, ФВ не можеше да добави такъв резервоар на предишната си платформа за ФВ и Ауди. Просто е невъзможно. Много е малка. И затова са решили да пробват с измама. Иронично е че всъщност инженер от ФВ ги е натопил и предал на друг независим инженер в САЩ - Джон Джерман който започва частно да прави тестове и праща писма на ФВ и ЕРА едновременно. Не е искал да направи лошо на никой. напротив дава шанс на ФВ да се оправят. И не само той а и всички агенции в САЩ са им дали 2 години преди да излезнат публично с разкритията. Но разбира се един мерзавец по-нагоре ти е обяснил че САЩ били чакали нарочно 2 години за да може много подло да вземат повече пари?! Луд за връзване.

    California Über Alles
  72. 72 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#52] от "Pontif А":


    [quote#52:"Pontif А"]обеднения Уран който можеш да го ядеш и нищо няма да ти стане. [/quote]

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D0%BD_%D1%83%D1%80%D0%B0%D0%BD


    [quote#0:"Уикипедия"]Обедненият уран е много по-малко радиоактивен от природния или обогатения, но въпреки това като всички тежки метали е силно токсичен. [/quote]

    Вие си го яжте обеднения уран, аз съм пас..

  73. 73 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#71:"Pontif А"]Иронично е че всъщност инженер от ФВ ги е натопил и предал на друг независим инженер в САЩ - Джон Джерман който започва частно да прави тестове и праща писма на ФВ и ЕРА едновременно. [/quote]

    ++++

    Тази важна подробност се знае от малко хора.

    Благодаря за инфото!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  74. 74 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3429 Неутрално

    Добре де, аз ако напиша сега, че трансатлантическото търговско споразумение пропадна, това в темата ли ще е или извън?

  75. 75 Профил на DEDOVIA
    DEDOVIA
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Не съм специалист и не бих искал по този повод да се изказвам дали основанието за налагането на тези глоби и други санкции е правилно. Но все пак много ми намирисва, че това е повече политически натиск срещу Германия, отколкото някакво да го наречем техническо нарушение причиняващо вреди. Ами колко американски компании в Европа са съдени по подобни причини? НИКОЛКО! Не е имало причини ли, имало е. Говоря само за България, по другите държави е същото. САЩ ни продаде царевица за милиони, която се оказа заразена и вредна, ние я унищожихме. Платиха ли ни обезщетение, Не! Купихме някакво месо, пак така. Заляха Европа с ГМО и когато се оказа вредно за здравето спряха да го внасят. Платиха ли нещо щатите-не. А и никой не посмя да ги съди. Нещо повече със прословутото Трансатлантическо споразумение искат нанотово да ни натресът това ГМО. Та когато става дума за щатите нещата не трябва да се приемат за чиста монета.

    русофобството и соросоизма са тежка психична диагноза
  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#72:"Бай Благой"]Вие си го яжте обеднения уран, аз съм пас.. [/quote]
    оловото няма нищо общо с урана, но може и да е по-токсичен от обеднения уран.
    като чета форума оставам с впечатлението, че за много хора уранът е като експлозив - като го ритнеш избухва, и мигновено те облъчва.

  77. 77 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Мазда предлагат стандартно варел на колела, лек и еко. Така се и тества. След това купувачът получава всички екстри безплатно и колата става с до 300 кг по-тежка и по-замърсяваща. Германците доста грубо 😀 и ефективно, но Американецът им завидя на продажбите и ги прасна. Тази надпревара за новости, псевдо-прогрес и кинти води до това.

    1.618
  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#75:"ОЗАРЕН"]Ами колко американски компании в Европа са съдени по подобни причини? НИКОЛКО! [/quote]
    Забравяш милиардите платени от Гуглето и други подобни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK