За правото на аборт и телесната автономност

Десетки хиляди облечени в черно жени протестираха в понеделник в Полша срещу намеренията на управляващите да криминализират абортите

© Reuters

Десетки хиляди облечени в черно жени протестираха в понеделник в Полша срещу намеренията на управляващите да криминализират абортите



Редакцията препечатва от сайта "Майко мила" коментара на Елка Стоянова.


"Чувствам, палци ме сърбят –
значи злото е на път!"
У. Шекспир, "Крал ЛИР",
(Трите вещици – в превод на В. Петров
Първа сцена, ІV действие.)


Европа, втората половина на 20 век




Светът вече е открил ядрения реактор, кредитната карта, контрацептивите и компютърния модем. Светът е обиколил веднъж Земята, стъпил е на Луната и носи слънчеви очила. И очаква, Светът, като се прибере след работа, жена му да му е сготвила, изпрала, обгрижила децата, донесла заплата, да го забавлява и изобщо, да му създава онзи уют и комфорт, който Светът смята, че му се полага по право. Защото "Имало едно време"
Исландия, Европа, 24 октомври 1975 г.


На този ден над деветдесет процента от жените на малката, студена и далечна островна република отказват да отидат на работа, на училище, да останат вкъщи край печката, излизат на улицата. И само за един ден се превръщат в исторически еталон на борбата за равноправие.


Само пет години по-късно, през 1980 г., Исландия става първата европейска държава, която избира жена президент, а онзи, останал в миналото октомврийски ден, е запомнен под името Дългият Петък.
The Long Friday отмина и Светът за пореден път си даде вид, че вече е приел жената за равна.


Европа, второто десетилетие на 21 век


Науката влияе на прогреса и на качеството на живот чрез технологиите и съвременната медицина. Интелектуалният свят е преобразен от огромни научни постижения, обхващащи материалния свят от елементарните частици до милиардите галактики в разширяващата се Вселена. Светът се ползва щастливо от тези постижения, слънчевите очила са вече 3-D, но все така, както преди десетилетия, очаква, Светът, като се прибере след работа, жена му да му е сготвила, изпрала, обгрижила децата, донесла заплата, да го забавлява и изобщо, да му създава онзи уют и комфорт, който Светът смята, че му се полага по право.


Ирландия, Европа, 19 ноември 2012 г.


По улиците на Дъблин, известен и като "Града на младостта" заради средната възраст на обитаващите го (около 30 г.), се понася гневна тълпа. Два дни шествието не спира. Поводът – смъртта на млада жена от индийски произход, починала от сепсис в 17-та седмица от бременността, поради отказ на лекарите да извършат аборт по медицински причини. Към тази дата абортите в Ирландия са криминализирани. Година по-късно гневното гражданско общество в Ирландия успява да направи така, че смъртта на Савита Халапанавар да не е безсмислена – успява да издейства промяна и законовата забрана на абортите в католическа Ирландия се пропуква, след като парламентът разрешава аборт по медицински показания. Петъкът, в който Савита умира, няма име. Но ще остане черен за нейните близки.


Полша, Европа, октомври 2016 г.


40 (четиридесет!) години след The Long Friday.
Нещо витае във въздуха.


The Black Monday


Облечени в черно жени по улиците на Варшава носят светлите си умове и отказват да превърнат утробите си във вещ, с която друг, пък било то и по закон, ще разполага. И масово жените по света, и ние – жените в България, им казаха – няма да стоим безучастни, а ще облечем черните си пуловери, ще отворим светлите си умове и ще вървим рамо до рамо. С вас и за вас. За правото ви да бъдете свободни не само в умовете си, но и спрямо телата си.


Преди няколко месеца по световните медии се появи новина, че Парламентът на Полша (Европа, 21 век), подкрепян от Католическата църква, обсъжда криминализирането на всички аборти. Просто казано – пълна забрана. На всички аборти. Без значение дали умирате, дали плодът умира и ви убива, дали не желаете да сте майка или сте жертва на сексуално посегателство. Обществените вълнения в страната продължават вече няколко месеца, а правителството и президентът на Полша заявиха безапелационната си подкрепа за предложената законодателна промяна.


Премиерът на Полша е жена, католичка. Само преди няколко месеца, усещайки огромния обществен натиск, тя смутолеви, че засега това с абортите не стояло на дневен ред, с което поне проформа отложи разглеждането на законопроекта. Реално обаче нищо не се промени, защото католическият фундаментализъм в страната, изключително силен и опитващ се да влияе активно на държавното управление, не спира да води битката си. И вече месеци наред угрозата от абсолютната забрана на абортите буни духовете в едно от уж прогресивните общества на Стария континент.


В момента Полша има най-рестриктивната политика по този въпрос, но все пак проявява разум – действащият закон позволява прекъсване на бременността, ако зачеването е в резултат на инцест, изнасилване, застрашава живота на родилката или плодът е с тежки малформации.


И защото Полша е в сърцето на нашия континент, и защото съм жена, а също и майка на две бъдещи майки, и защото живея в демократична страна, която уважава правото ми на личен избор спрямо репродуктивните ми функции, ви казвам – не мълчете! Облечете черния пуловер!


Достатъчно образовани сме, за да имаме познание и върху тъмната страна на живота, достатъчно смели сме, за да оставим тази новина да бъде пренебрегвана. Там, по улиците на Полша, облечени в черно, вървят хиляди полски жени. И искам да е ясно, че всички те – млади, стари, смели, осъзнати жени, майки и момичета, които излязоха по улиците на Варшава и други полски градове, за да защитят правото на неприкосновеност към телата и репродуктивността си, особено в контекст, който касае пряко здравето и живота им, имат моята подкрепа.
За това, че религиозният фундаментализъм, независимо от изповядваната религия, е един от корените на злините по тая земя, няма смисъл да говорим. Светът винаги е бил пълен с демони, хранещи се с религия, но едно е безспорно – не боговете причиняват смърт, разруха, болка и унижения. Хората го правят.


И с риск да ме обвинят във войнстващ феминизъм, основна част от тези хора са мъже. Които мотивират абсолютната забрана с познайте. Животът на жените. Това е мотивът. Мотивът, с който искат да забранят прекъсването на бременност, независимо дали в резултат на физическо или психическо насилие, както и бременност, която е опасна за плода или бременната, е ОПАЗВАНЕТО НА ЖИВОТА на бременната. Vade retro, господа законодатели. Имате по-важна задача от това "да спасявате жените", имате едни черни души по-напред за спасяване.


Ще кажете – какво толкова, нали не е тук, у нас такъв закон няма да приемат.


Но историята помни как локален проблем се е превръщал в световен. И няма значение къде се случва, защото земята е кръгла – винаги е достатъчно близо, за да е ярко светеща червена лампа. Освен това е въпрос на солидарност. Жените нямат друга сила, освен единността си. Сами сме лесна мишена и още по-лесна жертва. И нали разбирате, че Църквата ни е последният проблем. Той започва в главите ни, минава през семействата ни, разгръща се в обществото и ескалира в различни ултраски формирования, които имат една основна цел, формулирана по различни начини, но опираща до едно – да изграждат собственото си благополучие върху подчинението и третирането на друг. Най-лесният път – чрез властта, най-лесния обект – жените, децата и малцинствата.


Въпросът за "аборт по желание" в момента не се поставя. Въпросът ИЗОБЩО не опира до съответната медицинска манипулация. А до това, че ТОЧНО тази медицинска манипулация, която, извън случаите на неотложност по медицински причини, трябва да е решение в резултат на проявление на личната воля, защото засяга лично твоето тяло и защото самото съществуване на подобен закон отнема правото на жената дори ДА СИ МИСЛИ, че е свободна.


Човешкото тяло не принадлежи на никого, освен на този, който го обитава. Човешкото тяло не може да бъде заложник в мръсен политически гамбит и разменна монета в игрите на политика и власт. И узаконяването на предлаганата абсолютна забрана е съвременно проявление на отношение към жената като онова, съществувало през мрачните времена на Средновековието и верифицирано в наръчника за лов на вещици "Malleus Maleficarum".
Не бих искала да ме етикетират като феминистка-ултрас, само защото вярвам в правото на жената да се съхрани, когато бъдещето, умът, сърцето или тялото ѝ са в пряка угроза. Аз съм жена, която ползва всички извоювани от предшественичките ѝ права и не искам да ги губя. И искам да съм спокойна, че утре дъщерите ми, вашите дъщери, ще могат да решават без заплаха от затвор дали да бъдат майки, да съм спокойна, че ще бъдат спасени, ако бременността им застрашава живота им.


И знам, че това искат и полските жени.


Осъзнавам огромната си отговорност към децата си и я осъзнавам благодарение на това, че навремето моите родители проявиха такава към мен. Отличното си физическо и сексуално здраве дължа на това, че у дома да попиташ или да ти кажат без да си питал нещо във връзка с темата никога не е било табу.


Никога не е рано да говориш за тези неща с децата си. В предпубертетна възраст те вече знаят толкова много за мъжете, жените и сблъсъците на сърца, тела, умове и страсти, че да отлагате сексуалното им възпитание за пубертета е късно. Има един момент в израстването им, след който децата ни трябва да научат нови житейски уроци. Фриволната игра със здравето на телата ни, безразсъдният секс, ниската полова култура, бедните знания в областта на сексуалната хигиена, липсващите или размити морални граници са все неща, за които ние, майките и бащите, сме основни виновници. И ако съм оцеляла до ден-днешен без нито един аборт или физиологичен проблем, предизвикван от сексуален контакт, то е защото съм била научена и подготвена.


Всеки път, когато погледна изящната извивка на раменете на голямата си дъщеря и осъзная, че от момичето до жената има само една крачка, се замислям – достатъчно ли сме говорили, има ли още нещо, което трябва да знае, дали съм я научила да се обича достатъчно, та да пази тялото си -храма на душата си, така, както аз пазя своето?


Днес прогресивният свят става свидетел на събития, които се опитват да ни върнат назад. Но и на такива, които показват, че жените могат да бъдат фактор. Да запазят постигнатото до днес и да вървят напред. За себе си знам – нямам намерение да се дам мълчешком.


Нали го знаете онова чувство, което ви завладява, когато предусещате лошото? Е, такова ми беше. Но беше само усещане и сега, когато го изговарям, за да го формулирам пред себе си, си давам сметка, че прогресът е в моите ръце. И в твоите, и в нейните. В нашите.


Когато седнах пред листа, си казах – присмей се на страховете си, присмей се и на тези, които ги предизвикват – смехът е по-силно оръжие от гнева. Сега не се страхувам. Сега съм гневна, а страхът ми от това, че сама не мога да се боря с мрака, отстъпи. Защото знам кое е оръжието срещу този мрак.


Единомислието и говоренето със ясен глас.


И затова благодаря на жените от Варшава, които ни напомниха, че трябва да говорим.


Говорете и вие.

Ключови думи към статията:

Коментари (223)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Преспанец
    Преспанец
    Рейтинг: 521 Любопитно

    За права може да се говори в контекста на правата на другите. Ако например лицето А. е гладно и за да си реши проблема реши да обере лицето Б., това е неправомерен начин. По същия на
    чин за "право на аборт" може да се говори, ако не влиза в конфликт с правата на другите - например на правото на живот на нероденото бебе. Иначе говорим за безправие, а не право.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5691 Любопитно

    А това, че абортите увреждат детеродните способности на жената явно се приветства и се приема с радост ???

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на today
    today
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Е щом е намесена религия, не очаквайте нещо смислено.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  4. 4 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 585 Любопитно

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Тук дебатът е:

    "Можем ли да се снушаваме БЕЗРАЗБОРНО и БЕЗ ПРЕДПАЗНИ МЕРКИ и АКО случайно ЗАБРЕМЕНЕЕМ, да МОЖЕМ да УБИЕМ "

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM
  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Не бих искала да ме етикетират като феминистка-ултрас
    -----------------------------------
    Написаното е толкова крещящо, че не се нуждае от етикет.
    За зачеването на дете са нужни двама.
    Коя си ти, че сама да решаваш дали да махнеш детето му?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на alicekapital
    alicekapital
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Много хубав текст, браво.

  8. 8 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2142 Гневно

    Бе какво се занимаваме толкова с тия аборти!
    Я да бъде като в Античността - не го щеш това дете - захвърляш го на улицата, ако някой иска, ще си го отгледа за свой роб или робиня!
    Така де, нали модерна Европа няма нищо общо с християнство, а само с античната цивилизация!

  9. 9 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    Право на аборт по медицински причини или жертви на изнасилвания - да.
    Аборт, защото някоя си е правила секс, без да мисли и после решила да унищожи плода - не
    До коя седмица абортът не е убийство?

  10. 10 Профил на mrtosh
    mrtosh
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Всички тези, които са излезли на протеста, вече са правили абортче по няколко пъти, явно.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Дори и на труп не можеш да посегнеш и да вземеш органите, ако преди това не е декларирал, че е съгласен да е донор. При все че ще спаси друг живот. Дори и труп.
    А някакви хорица, които още живеят в Средновековието, казват на жените, че те нямат никакви права над тялото си. По-долу от труп са. И то, защото били засегнати "права" на ембрион, за който дори не може да се каже, че е човешко същество. По-долу от труп.
    И не ви е срам? Че даже оправдавате малоумието си с довод като "абортите увреждат детеродните способности на жената явно се приветства и се приема с радост"!? Тяхното тяло, диваци, ТЯХНОТО, не вашето, ТЯХНОТО тяло, над което вие нямате НИКАКВИ права.

  13. 13 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    хубу де .. равенство налЕ ама има и едина друга работа в тая работа и тя е точно тоя лошия мъж дето е направил детето. В крайна сметка мисля, че той реални права по отношение на това дете няма .. акцентирам на реални.
    - Ако не го иска въпреки това е длъжен да плаща издръжла - щото де си е врял гагата налЕ?
    - Ако го иска, а жената не го иска не може да я задължи да го роди - щото не е неговото тяло .. налЕ?
    - Ако го иска и тя го иска и после се разтаковат работите правата да го гледа отиват при мама (почти без значение каква е мама като човек) .. налЕ?
    - Правата отиват при мама ама тате трябва да плаща пак издръжа .. щото де си е врял гагата .. налЕ?
    - Мама може да направи така, че тате да не вижда хлапето и пак да трябва да плаща издръжка .. шото парите са за детето, а не за мама а той де си е врял гагата ... налЕ?
    - Ако тате не иска бебето а мама го иска и не иска да прави аборт тате пак трябва да плаща - налЕ .. ама тате хем трябва да плаща дори да не иска бебето хем нищо не може да направи по въпроса ако мама не го иска ...

    В крайна сметка лошия Свят /мъж/ остава с единственото право което вече е изчерпал, а именно .. да си завре гагата в мама, а от там насетне правата му реално поприключват (в случаите когато от цялата работа е тръгнало бебе).

    Та правата на жените да правят аборти следва да не бъдат накърнявани .. техен живот тяхно тяло .. ама в цялата работа има и една трета страна дето никой не я пита пък все нея изкарват виновна авторки като горната дама .. сякаш в повечето случаи жената не е участвала доброволно в правенето на бебето и даже да е участвала процесът хич ама хич не и е харесал (а то може и на бъдещия татко да не му е харесало все пак .. ама пак никой не го пита)

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8019 Неутрално

    Много труден и деликатен въпрос. При това, всяка от страните има своето право.

  15. 15 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Това си е проблем на Полша. У нас подобен проблем няма и не може да има - дори преди да се декриминализират абортите, масово разни бабички по селата са абортирали нежеланите бебета.

  16. 16 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#13] от "bludniq_sin":

    Прав си. Бебето се прави от двама, но после само жената има абсолютни права над неговия живот. Ако тя пожелае, може да го убие. Няма значение мнението на мъжа. Въобще, цялата тази работа с феминизма е малко изкуствена - всъщност мъжете са жертвите. Мъжете нямат право на глас над репродукцията на вида, а това е доста съществен недостатък.

  17. 17 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    [quote#9:"daam"]До коя седмица абортът не е убийство?
    [/quote]
    до 3-ти месец може да се прекъсне бременността по желание. После само по медицински причини. Убийство може да има само спрямо новородено годно за живот. Преди това се говори за криминален аборт /умъртвяване на човешки зародиш/.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  18. 18 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#14] от "Роси":

    Засега не съм чул нито един смислен довод, защо мъжете поначало имат думата по тоя въпрос?

    Use your Illusion
  19. 19 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Твърдо подкрепям статията и правото на аборт, с една забележка: В случай на омъжена жена, при аборт да се иска и съгладието на мъжа.
    Ако се поразширим - във всички случаи, освен при доказано изнасилване, да се иска съгласието на бащата. Ако той не е съгласен на аборт, детето и правата да се дават на него след раждането.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#18] от "evlampi":

    защото 1) Детето ги наследява като умрат, 2) Мъжът може да бъде вкл.осъден да плаща издръжка на майката на детето, 3) Мъжът може да иска детето, а майката да не го иска и мъжът по медицински причини повече да не може да има деца - следователно може да се случи така, че мъжът да остане без свое дете; 4) Майката (ако правата на детето се присъдят на нея) има право да поиска да живее в единственото жилище на мъжа (ако са женени и се развеждат) докато детето навърши определена възраст (без значение мъжът има ли къде да отиде) и тн ..
    Има и други причини - мъжът нека да приемем, че също има емоционално отношение към детето (бъдещото дете ако е плода)..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  22. 22 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1701 Любопитно

    Най-големите противници на абортите очевадно са мъжете. Ако обаче на вас ви се наложи да влезете в ролята на "самотни майки" или да гледате дете, заченато от изнасилване, съвсем друга песен ще запеете.
    Щото лесно ви е на вас - хем това до края, хем душата в рая, хем после жената сама да се оправя с детето, а вие си биете камшика и не ви интересува.
    Що си не гледате простатите и еректилните дисфункции и не спрете да си врете носа там, дето не ви е работа?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  23. 23 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Подкрепям мнението на авторката, с изключение на нервните, феминистки изклесъци.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  24. 24 Профил на block
    block
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#4] от "Вонин":
    [quote#4:"Вонин"]Тук дебатът е:

    "Можем ли да се снушаваме БЕЗРАЗБОРНО и БЕЗ ПРЕДПАЗНИ МЕРКИ и АКО случайно ЗАБРЕМЕНЕЕМ, да МОЖЕМ да УБИЕМ " [/quote]
    тук дебатът е: разполага ли жената с тялото си. това е.
    и се пише "сношаваме".
    ти може и да се сношаваш но другите пък правим любов.

  25. 25 Профил на block
    block
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#9] от "daam":

    жените имат толкова право на неразумен секс колкото и мъжете
    иначе нямаше да има неразумен секс, общо взето са нужни двама, нали?

  26. 26 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#21] от "bludniq_sin":

    Плюс за старанието, ама нарочно казах *смислени* доводи. Това са някви емоционалщини просто. Докато Чавето не се роди е част от Майката.

    Въпросите свързани с това не са наша работа. Междудругото ей ся питах Женка - извинете, какво мислите за абортите?

    - Ами по принцип съм против...

    Женките са с много силен инстинкт за продължаване на живота. Да си го решават между тях.

    Use your Illusion
  27. 27 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#24] от "blockblock":

    НЕ, жената ИМА волята ДА НЕ СЕ снОшава с всеки срещнат, или да ползва предпазни средства и НЕ, не може да УБИВА живот, когато РЕШИ за НУЖНО

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM
  28. 28 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#22] от "Хриси":

    Ми идеята не е за тотално ограничаване.

    Има мъже самотни майки, но забележи - най-вече защото жените не са искали децата си. В българското и не само правораздаване са изключително редки случаите родителските права да бъдат дадени на бащата дори майката да е наркоманка, алкохоличка или вкл.с последния нашумял случай да го е изхвърлила в гранината след като го е родила (помни ми думата - женицата от обеля ли от къде беше може да си вземе детето ако поиска по-нататък въпреки, че го е оставила да умре в мръсотията)

    Жени забременели от изнасилване и в момента могат да правят и следва да могат да правят аборт - очевидно актът на зачеването не е бил доброволен.

    И тук идва въпросът - а когато актът на зачеването е доброволен някой пита ли бащата дали е съгласен майката да абортира? Той хем няма право да иска аборт/да забрани аборт хем е длъжен винаги ако майката откаже аборт а той иска аборт/не иска детето/ да го гледа .. щото така не се ли получава малко неравноправие?

    Много им е работа на мъжете тва с децата и стия с тия закостенели мисли - мъжете си участват в гледането на децата много здраво от доста време унас. Всичките ми познати са участвали наравно с жените си в отглеждането на децата вкл.чистене след тях, възпитание и тн. Уж големи феминистки ама все в миналото си оставате ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  29. 29 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#26] от "evlampi":

    как емоционални като това са законови разпоредби (финанси, родителски права, жилище, наследство .. и тн и тн)

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  30. 30 Профил на block
    block
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#27] от "Вонин":
    [quote#27:"Вонин"]НЕ, жената ИМА волята ДА НЕ СЕ снОшава с всеки срещнат, или да ползва предпазни средства и НЕ, не може да УБИВА живот, когато РЕШИ за НУЖНО [/quote]
    жената също така има и волята да прави секс с който реши, по начин който реши и съответно ако е забременяла да има право да прекъсне бременността.
    за убийство се смята ако бебето се е родило и е в състояние да живее и някой му прекъсне живота. ето това е убийство.
    ако не е роден не може и да бъде убит. толкоз

  31. 31 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 585 Любопитно

    До коментар [#30] от "blockblock":

    Ами, НЕ, не е ТОЛКОЗ!
    Убийците нали знаеш къде ги държат (по света де, у нас е ясно, че са на улиците)

    Аборт може при:
    * Изнасилване и зачеване
    * Лекарска препоръка
    * Генетични проблеми

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM
  32. 32 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#31] от "Вонин":

    "Аборт може при..."

    Аз казвам, че това е въпрос дето Женските трябва да го решат помежду си

    Use your Illusion
  33. 33 Профил на block
    block
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#31] от "Вонин":
    [quote#31:"Вонин"]Ами, НЕ, не е ТОЛКОЗ!
    Убийците нали знаеш къде ги държат (по света де, у нас е ясно, че са на улиците) [/quote]
    ами убийците са хора които убиват други хора. докато не се роди плода е част от тялото на майката и не е друг човек.
    след като се роди вече е съвсем друга работа.

  34. 34 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Както каваше великият Джордж Карлин, консервативните кръгове срещу аборта искат живи бебета, за да могат да ги направят мъртви войници.

    Много лицемерна е позицията на полското правителство, особено защото не е етична по природа, а политическа. Някой ги е излъгал тези дървени глави, че това е въпрос, който влияе на демокрафския прираст.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  35. 35 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Това е изключително сложен морален казус. И най-вероятно никога няма да има дефинитивен краен отговор. Тук се балансират както правата на майката, така и правата на ембриона.

    Тези които подкрепят правото на жените да абортират се обуславят от тяхната свобода и права върху живота и тялото им. Но наред с това, тук е намесен и ембрионът, който твърде лесно се отхвърля като купчина клетки или като всеки още нереална човешка личност, следвателно с неприсъщи свободи и права върху живота и тялото му. Но самото определение за това е твърде неясно, по тази логика, която е доста избирателна, много лесно и жената, както и всеки човек е просто сбирщина от клетки.

    Това е една важна страна, която лесно бива пропускана. Неслучайно страни които имат ниски индивидуални свободи имат високи нива на аборти - като Русия и Китай, което води до големи нежелани последствия за цялото общество. Като например огромно количество повече момчета, отколкото момичета (Китай), което ги осъжда на доживотна самота.

  36. 36 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 797 Неутрално

    ...колко истеричен, и в същото време арогантен текст...

    בני אתה אני היום ילדתיך
  37. 37 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Забраната на абортите не намалява броя им. Само увеличава смъртността, свързана с усложнения от нелегалните аборти.
    В страните, в които абортите са забранени 330/100 000 жени умират от усложнения, следствие аборт, докато в страните с разрешени аборти смъртността е 0,2 - 1,2/100 000 аборта.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  38. 38 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Весело

    Питах още една Жена - добър ден, агент Евлампи Попдимитров, какво е вашето мнение за абортите?

    - Твърдо против

    Защо им се бъркаме? Нека ТЕ го решат?

    Use your Illusion
  39. 39 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Като гледам дотук, 90% от писалите са мъже и от тях малко над 80% имат отношение към дамите, от което ме втриса.
    Един ги нарича "женките", според другавторката не трябвало да живее, само защото имала мнение по въпроса, трети се произнасят кое може и кое не може, все едно само те имат право да определят какво един човешки индивид има право да прави с тялото си.
    В общи линии, когато е анонимен, Ганьо все още живее в Ориента. Добре, че вече не зарязвате жените си, защото не са родили момче, а момиче.
    Уважаеми г-да, моем ли да ви Отперем един проЗЗ въпрос? Ако дамата не иска да зачене, а вие (както повечето мачовци по татковината, както ми сочат наблюденията) използвате презервативите като основно като талисман, който се ноеи в джоба, бихте ли си направили вазектомия по нейно настояване?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  40. 40 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Весело

    До коментар [#39] от "rapidfire":

    Женките са яки.

    Мада Нейча е Ултимативната

    Use your Illusion
  41. 41 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1701 Любопитно

    До коментар [#28] от "bludniq_sin":

    Конкретно за Полша: там абортите са силно ограничени: при здравен риск, изнасилване и инцест. Новият закон иска да ги забрани напълно и да праща и жената, и лекаря в затвора.
    А би ли ми дал конкретни данни какво е съотношението между самотните майки и самотните бащи? Аз имам странното впечатление, че самотните бащи са доста рядко явление.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  42. 42 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 500 Неутрално

    на тази елка майка й май е нямала "право над тялото си" когато я е носила под сърцето, та сега със задна дата се бори за правата й


  43. 43 Профил на slavy_
    slavy_
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Решението трябва да е на жената!
    Освен при аборт по медицински причини.
    Там решението безапелационно е на лекаря!

  44. 44 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    [quote#30:"blockblock"]за убийство се смята ако бебето се е родило [/quote]

    До коментар [#30] от "blockblock":

    Значи турците,които са разпаряли с ятагани коремите на бременни българки НЕ са убийци?! Баси извратеняците сте феминистките...!!!

  45. 45 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Весело

    Разбирам, че дразня доста хора по темата.

    А ся ме слушайте внимателно. Ама много внимателно. Слушате ли?

    Ако оставим Жените да решават, ще са ТВЪРДО ПРОТИВ аборта, плюс-минус, но като цяло ТВЪРДО ПРОТИВ, и това го ЗНАЕ секи дето познава Жени освен на картинка.

    Айде сега мислете. И за добрите намерения и за 'свободната воля' и там квото. Сладури

    Use your Illusion
  46. 46 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4243 Неутрално

    Освен за правото на аборт съм за правото на евтаназия!

    klimentm
  47. 47 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4243 Весело

    До коментар [#45] от "evlampi":

    Псевдо морални и етично религиозни казуси, при това българите сме генетични нихилисти!

    klimentm
  48. 48 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#35:"Трезвен"]Тук се балансират както правата на майката, така и правата на ембриона. [/quote]
    Според кое законодателство ембрионът има права? И интересно, ако има права, защо никой не пищи против клиниките за асистирана репродукция, които редовно унищожават неимплантирани ембриони?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  49. 49 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 296 Неутрално

    До коментар [#12] от "globetrotter":

    Тия жени да са мислили как упражняват право над тялото си, докато са ги зачевали тези деца - има презервативи, хапчета, спирали и аккво ли още не!
    Тук има втори субект - детето, то също има право на живот и то не е част от тялото на майката, въпреки че се намира в него!

  50. 50 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#37:"Lady Zeppelin"]В страните, в които абортите са забранени 330/100 000 жени умират от усложнения, следствие аборт, докато в страните с разрешени аборти смъртността е 0,2 - 1,2/100 000 аборта.[/quote]
    Това етака, но според противниците на абортите, животът на жената не е толкова важен, колкото ембрионът, в който има участие и мъж. Женомразка логика.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  51. 51 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#44:"deaf"]Значи турците,които са разпаряли с ятагани коремите на бременни българки НЕ са убийци?! Баси извратеняците сте феминистките...!!![/quote]
    Много малоумно сравнение. Турците са убивали жените, точно както желаят да ги убият тези, които им отказват право на аборт по медицински причини.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  52. 52 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#45:"evlampi"]Ако оставим Жените да решават, ще са ТВЪРДО ПРОТИВ аборта, плюс-минус, но като цяло ТВЪРДО ПРОТИВ, и това го ЗНАЕ секи дето познава Жени освен на картинка.
    [/quote]
    Сори, жена съм и майка, но не съм твърдо против абортите. Всеки има право на религията си, но не й да налага фундаменталистките си възгледи на останалите.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  53. 53 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#49:"pupil24"]Тия жени да са мислили как упражняват право над тялото си, докато са ги зачевали тези деца - има презервативи, хапчета, спирали и аккво ли още не! [/quote]
    Презервативите се късат, хапчетата и спиралите не действат 100%, а освен това не всички жени понасят добре хормоналната контрацепция. Мъжете, загрижени за правата на ембрионите, да си държат органите в гащите и да не правят ембриони преди с жената да са постигнали консенсус, че са готови за деца.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  54. 54 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 296 Неутрално

    До коментар [#43] от "slavy_":

    Това за решението на лекаря е изключително извратено и се нарича евгеника! Заради такива като вас всяка година се убиват хиляди бебета със синдрома на Даун, а те биха могли да станат напълно адаптирани и продуктивни членове на обществото!

  55. 55 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Весело

    До коментар [#52] от "7777":

    Майтапя се понеже питах няколко Майки наоколо - какво мислите за аборта - ТВЪРДО ПРОТИВ

    Use your Illusion
  56. 56 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 296 Неутрално

    До коментар [#53] от "7777":

    Ами жените, които не искат да забременяват, да си държат краката затворени. О, забравих, единствените стандарти на феминистките са двойните стандарти!

  57. 57 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Аз съм против абортите, но родителите трябва да имат право на личен избор. Вярващите си носят личната отговорност, а невярващите не трябва да бъдат задължавани, щом медицината смята, че в началните си стадии зародиша все още не е човешко същество.

  58. 58 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    [quote#41:"Хриси"]Аз имам странното впечатление, че самотните бащи са доста рядко явление.[/quote]
    ами нормално не им дават родителските права над децата при развод.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  59. 59 Профил на gazolinerabp
    gazolinerabp
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Дружина Полска съвсем изпростя

  60. 60 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Относно текста. Звучи чсякаш авторката дълго е събирала обида и злост и ето днес е намерила повод да ги излее.
    Ми да се обединим, чудесно, но в името на какво. Не зад такава идеология.

  61. 61 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    [quote#31:"Вонин"]Аборт може при:
    * Изнасилване и зачеване
    * Лекарска препоръка
    * Генетични проблеми [/quote]
    Ако в тези случаи може (не е убийство), защо в останалите да е убийство?

  62. 62 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    [quote#39:"rapidfire"]Ако дамата не иска да зачене, а вие (както повечето мачовци по татковината, както ми сочат наблюденията) използвате презервативите като основно като талисман, който се ноеи в джоба, бихте ли си направили вазектомия по нейно настояване?[/quote]
    мн ясно. ако дамата не иска да зачене а аз искам дете просто няма да сме заедно, а ако аз направя компромис ест. че ще си направя вазектомия .. въпреки, че противозачатъчните също са решение.

    За случайният секс който вероятно визираш когато обясняваш за презерватива в джоба като талисман - ми дамата има уста и глава на раменете - ако толкова я е страх от бременност спокойно може да каже - или нахлузваш презерватива или са огащвай и бегом Не казвам, че абортът трябва да е тотално забранен, а просто може би да се взема предвид и мнението на бащата. Естествено, че ако и двамата родители не искат детето щото примерно са се запознали преди 1 седмица то не е логично да ги задължиш да го отгледат (щото башейкото няма да се размине от издръжката)

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  63. 63 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6356 Неутрално

    Правилата трябва да са ясни и във окончателното решение право на глас трябва да имат и двете страни. Правото на прекъсването на бременноста по медицински причини или престъпени морални или формални закони обаче не трябва даже да се обсъжда.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  64. 64 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#45] от "evlampi":

    хитра манипулация ама се съмнявам да се случи така. Днешните жени са по-големи секс развратници от повечето мъже та .. не мислА

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  65. 65 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    До коментар [#13] от "bludniq_sin":

    Тая тирада трябваше да я завършите със " Дай Боже ние мъжете да раждаме, а жените да плащат издръжка", ама не. Много сте против сегашния ред, ама чак пък...

  66. 66 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Весело

    До коментар [#64] от "bludniq_sin":

    Така е, 'проучването' ми е напълно непредставително, понеже Жените дето ги питам подсъзнателно приемат тоя въпрос като 'ако ме напълниш с бели човечета и ше абортирам?!? Луд ли си'.

    Но това не би трябвало да са мнозинството Жени, все пак аз съм нисък, хърбав и с гаден характер

    Use your Illusion
  67. 67 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    [quote#63:"penetrating"]Правилата трябва да са ясни и във окончателното решение право на глас трябва да имат и двете страни.[/quote]
    Абсолютно. Това важи и за всичко останало. Ако на практика се получаваше изобщо нямаше да има съдилища.

  68. 68 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    [quote#46:"klimentm"]Освен за правото на аборт съм за правото на евтаназия![/quote]
    Ок, атеист сте. Все пак от каква гледна точка сте за абортите и евтаназията?

  69. 69 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    "Реално обаче нищо не се промени, защото католическият фундаментализъм в страната, изключително силен и опитващ се да влияе активно на държавното управление, не спира да води битката си."
    Мисля, че оттам идват малоумните закони, от фанатизма на католицизма. Силна статия, солидаризирам се напълно с всички жени не само в Полша, но и навсякъде, където са възприемани като машини за раждане на деца, Смятайте, че символично съм облякла черните дрехи и съчуствам на всички онеправдани жени. Всеки има право на избор колко деца да ражда и кога. Семейното планиране е задъкжително в днешно време. Иначе ще се приравним с циганите. Една съседка циганка на въпроса ми защо ще ражда 6-то дете, като едва гледа останалите 5, ми отговори следното:"Ами да има". Не бива да слизаме до нивото на питекантропите.

  70. 70 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1701 Весело

    [quote#44:"deaf"]Значи турците,които са разпаряли с ятагани коремите на бременни българки НЕ са убийци?! Баси извратеняците сте феминистките...!!!
    [/quote]
    Аре, моля ти се, стига тъпотии! На теб ако ти разпорят корем с ятаган, ще оживееш ли?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  71. 71 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9089 Гневно

    Защо не оставят жените сами да си преценяват какво да правят.

  72. 72 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Както не веднъж съм казвала и писала, в 21 век ВСИЧКИ религии трябва да се забранят.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  73. 73 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#50] от "7777":

    "Според противниците на абортите животът на жената не е толкова важен, колкото ембрионът"
    Пак не е логично, защото една жена би могла по-късно (след аборт, извършен в медицински условия) да роди още деца и така да създаде повече живот. Нали противниците на аборта се наричат pro-life.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  74. 74 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    Вярващите си носят личната отговорност, а невярващите не трябва да бъдат задължавани, щом медицината смята, че в началните си стадии зародиша все още не е човешко същество.
    ===========
    Не винете системно религията когато почнете да се лутате хаотично между въпроси и отговори. ...!
    Тя (религията) само ви напомня колко важен е живота .....
    Нито някоя феминистка , нито пък защитничка на животинските права , би ви напомняла това .
    Раждането е привилегия , не е порок !
    Докъде се стигна !
    Мъж да припомня на жени , че да раждаш е щастие. ..... До коментар [#57] от "half_truth":

    Bukalemun
  75. 75 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 797 Неутрално

    [quote#39:"rapidfire"]Ако дамата не иска да зачене, а вие (както повечето мачовци по татковината, както ми сочат наблюденията) използвате презервативите като основно като талисман, който се ноеи в джоба, бихте ли си направили вазектомия по нейно настояване?[/quote]

    а ако дамата "иска да зачене", първо, защото е "добре образовано, в отлично психическо и сексуално състояние", а сетне стигне до 7ми месец и реши да упражни "правото си да разполага с тялото си", като абортира тогава, това какво е.

    истината е, че дамата, автор на въпросния текст, просто е насипала една каша, в която образованието, "отличното сексуално здраве", зачеването по желание и "насила", както и медицинските аргументи, са смесени като в пасатор.

    въпросът въобще не е в "свободата да разполагаш с тялото си" . реално въпросът е "когато един "фетус" (как да мразя тази дума), реално е жив човек". защото иначе дамата може да реши да си упражнява "правото да има свобода на тялото" като ефвемизъм за аборт дори и след 3-4-5 месец и пр. а както знаем, законите винаги ограничават по необходимост нечия "свобода", за да се уважат нечий чужди права. сиреч, когато законът ми "ограничава свободата" да изкъртя зъбите на съседа, който ме дразни, се смята, че това е нещо положително.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  76. 76 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#53] от "7777":

    не мисля обаче, че "нежеланата бременност" е формулировка веднъж завинаги, която се изчерпва с момента на зачеването, ерго всички "нежелани" били "заради ниска култура" или "изпуснали противозачатъчни". допускате ли варианта жената да реши, че не иска дете след време? докога е допустимо? какво става тогава със "свободата на тялото"? и защо да не е допустимо, ако върховната ценност е "свобода на тялото", така формулирана, да може да се абортира бебе след определения от закона период?

    истината е, че реално дискусията въобще не е "има ли жената право да разполага с тялото си". тя реално е "плодът кога става човек" - сиреч, кога жената започва да носи отговорност за две живи същества в едно, а не само за едно с "фетус" в него.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  77. 77 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#65] от "half_truth":

    Ми не. Няма нужда ама няма нужда да се правят и драми и няма нужда от истерията от статията ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  78. 78 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#56:"pupil24"]ми жените, които не искат да забременяват, да си държат краката затворени. О, забравих, единствените стандарти на феминистките са двойните стандарти![/quote]
    Ти си този с двойният стандарт. Когато мъжете започнат да забременяват и да раждат, тогава да обясняват на жените какво могат или не могат да правят при нежелана или опасна за живота им бременност.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  79. 79 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 797 Неутрално

    [quote#69:"proza"]Семейното планиране е задъкжително в днешно време.[/quote]

    въпросът е къде минава границата на позволеното семейно планиране. защото в древна гърция пък семейно планират като изхвърлят определени негодни бебета.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  80. 80 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2459 Весело

    До коментар [#71] от "Peni Nikol":

    Защото ще сте ТВЪРДО ПРОТИВ абортите. Не знам Жена дето да е ЗА това.

    Ако не сме мъжовете не мое цифката да си обършете

    Use your Illusion
  81. 81 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 797 Неутрално

    [quote#78:"7777"]Когато мъжете започнат да забременяват и да раждат[/quote]

    е, по-сериозно. тоя аргумент звучи от обратната страна малко като "когато жените почват да забременяват без участие на мъжете, тогава..."

    בני אתה אני היום ילדתיך
  82. 82 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#74:"eti"]Тя (религията) само ви напомня колко важен е живота .....
    Нито някоя феминистка , нито пък защитничка на животинските права , би ви напомняла това . [/quote]
    Пълни глупости. Католиците, отричащи правото на аборт по медицински показатели, на практика убиват жената, която има нужда от такъв аборт.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  83. 83 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    До коментар [#25] от "blockblock":

    "Общо взето" да ))
    Е, тогава всички да си понесат отговорността за действията си. Много цинично е обратното, особено когато могат да се ползват предпазни средства. Или "немирниците" са толкова надрусани или пияни, че не мислят за последиците? Подчертавам, не говоря за жертви на изнасилване или за необходимост по медецински причини
    Това, че е убийство, когато бебето се е родило е неистина и е елементарно извинение. Бебето рита ли в утробата, движи ли се, майката чувства ли го като живо същество? Не съм лекар, а и не съм чак толкова развълнуван от тази тема, за да търся /или изложа/ научни доводи. АМА, категорично е убийство, още преди да се роди

  84. 84 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#76:"abdelhaqq"]истината е, че реално дискусията въобще не е "има ли жената право да разполага с тялото си". тя реално е "плодът кога става човек" - сиреч, кога жената започва да носи отговорност за две живи същества в едно, а не само за едно с "фетус" в него.[/quote]
    Вярно, но ето че Полша иска да ограничи спешната контрацепция след секс без предпазни мерки. Тези хапчета изхвърлят ембриона преди да е могъл да се имплантира. И ако това е убийство, то тогава и клиниките за асистирана репродукция, които редовно изхвърлят неимплантирани ембриони, извършват убийство.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  85. 85 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1229 Неутрално
  86. 86 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#80:"evlampi"]Не знам Жена дето да е ЗА това. [/quote]
    Ако не можеш да гледаш дете в България - поради крайна бедност или защото имаш заболяване, което те прави негоден да го гледаш, или защото си забременяла, а пък твърдо не искаш да имаш дете - е много по-човечно според мен да направиш аборт, отколкото да го родиш и да го дадеш на домовете за изоставени деца.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  87. 87 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#81:"abdelhaqq"]е, по-сериозно. тоя аргумент звучи от обратната страна малко като "когато жените почват да забременяват без участие на мъжете, тогава...[/quote]
    Не една и две жени забременяват с дарена сперма чрез изкусвена инсеминация. И дарителите ли трябва да имат мнение, ако такава жена трябва да направи аборт по медицински причини?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  88. 88 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    [quote#2:"karabastun"]А това, че абортите увреждат детеродните способности на жената явно се приветства и се приема с радост ??? [/quote]

    ами това засяга същата тази жена и тя може да си вземе решение

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  89. 89 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    И понеже, когато стане дума за абортите, хора, определящи се като християни, се чувстват в правото си да налагат вижданията си на нехристияни, да попитам: защо изобщо има домове за изоставени деца и сираци? Христос казва на следовниците си да се грижат за сираците. Противниците на абортите в България, като знаят каква е "грижата" за сираците в повечето държавни инситуции, заще не са ги осиновили?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  90. 90 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Полша стана по гадно място от Ислямска държава! Забраната на абортите е пълно потъпкване на правата на жените, все едно те са животни, които трябва да се подчиняват на човека и без право на собствена воля!

  91. 91 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Авторката малко е прекалила с многословието и патетиката, но чудо голямо.
    По принцип е права.
    Браво.

    Налагащите забрана върху аборт натрапват нещо, което самите те няма да изпитат, тоест нямат никакво основание да го налагат.
    Чупка, мракобеси.

    властта ражда паразити
  92. 92 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "Вонин":

    Дебатът е, че след като ти не можеш да забременееш, нито да абортираш, по-добре си мълчи.

    властта ражда паразити
  93. 93 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "Преспанец":

    Ако лицето Б системно преяжда, образно казано нахапва ябълката и я хвърля, то обирът на дерибея е направо свято дело.

    властта ражда паразити
  94. 94 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#5] от "qwertqwert":

    Ами износи го ти.

    властта ражда паразити
  95. 95 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#19] от "Athanatos":

    Ситуация, в която омъжена жена не иска дете от съпруга си, не ти ли се струва като симптом, че фактически семейство вече няма, тоест и задължения един към друг?
    Отделно, че бракът е тъкмо това - власт на единия над другия, обикновено на мъжа над жената.
    Я стига.

    властта ражда паразити
  96. 96 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    До коментар [#74] от "eti":

    +++++Точно така.

  97. 97 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#74:"eti"]Докъде се стигна !
    Мъж да припомня на жени , че да раждаш е щастие.[/quote]
    Да раждаш е щастие, когато детето е желано.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    Нежелано дете няма , или поне не трябва да има !
    Днес медицината , технически е способна да се справи с това.
    Но ако почнат жените да слизат по улиците и да протестират все едно ,че искат увеличение на заплатите......грозно е !
    Не подлагайте вътрешните си полови органи до ниво , уличен пазарлък. Това не са борсови акции които ту се покачват , ту спадат......
    Има безброй жени на този свят които не могат да станат майки и със сигурност скърбят , четейки такива неща...... До коментар [#97] от "7777":

    Bukalemun
  99. 99 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#72] от "Нефертити":

    Това, а и практически нищо друго не става със забрани.
    Но е истина, че докато не се отърсим от религиите като форма на идеологическа власт, която подкокоросва политическата власт за действия, светът няма да стане по-добро място.

    властта ражда паразити
  100. 100 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#71] от "Peni Nikol":

    Защото това значи ерозия на властта.

    властта ражда паразити




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK