Пак се готвим да не признаем изборите

Пак се готвим да не признаем изборите

© Георги Кожухаров



Чували с бюлетини, купени гласове, липсващи запетайки в закона - сякаш пак се готвим да не признаем изборите. Нещо в тази форма на демокрацията вече не е достатъчно на съвременния човек, , пише в анализа си за "Дойче веле" Ивайло Дичев.


Позволете ми да вляза в най-скучния жанр: съображения за това какво е демокрацията. Знаем какво не е: не е състезание по тласкане на гюлле, където някой отива с метър и обявява шампиона. Не е тържество на мнозинството над загубилото малцинство, което си плаща, че е било на друго мнение. Не е ритуал, с който не се излагаме пред чужденците.


Демокрацията е...




Какво е? Демократичните процедури завършват с това, че победеният признава на победителя правото да управлява. Падналият става от прахта, стиска ръката на победителя и му пожелава успех. Няма друг възможен финал, на който да стъпи една легитимна власт.


Той не следва от никакви процедури и алинеи, и практически по никакъв начин не може да се гарантира. Всеки избор може да се оспори – винаги ще има две загубени бюлетини, неясно поставена запетая в закона, някакъв член от комисията, който отишъл до тоалетната в решителен момент. В сложния свят, в който живеем, политическият иредентизъм винаги ще си намери ресурс да продължава борбата.


Огледайте се по света. Тази година под натиска на крайно десните съдът касира президентските избори в Австрия, макар нарушенията да не изглеждаха особено сериозни. Подиграваха се на Австрия, че станала африканска страна. Но вижте Брекзита – след гласуването над четири милиона граждани направиха подписка за нов контра-референдум , а различни групи до сега обмислят начини резултатите да бъдат обявени за невалидни. Разбира се, върхът е (както обикновено) г-н Тръмп, който заяви, че ако Клинтън спечели, изборите със сигурност ще са били фалшифицирани. Т.е. - той предварително обяви, че няма да ги признае!


Злаполучното квадратче


Назад към България. Приближават президентските избори - как се подготвяме да ги посрещнем? Вече няма избори, които да не са придружени от някакви тежки скандали и очаквана нелегитимност. Купени гласове, неразбория, чували с бюлетини - каквото се сетите. Засега всичко се върти около злополучното квадратче "не подкрепям никого", измислено поради популистката истерия от последните години. Заради нея първо въведоха задължителното гласуване с цел уж да се минимизира турският вот - абсурдна идея сама по себе си, защото турците гласуват или не гласуват в сходна пропорция с останалото население. После се появиха либерални гласове за това, че не можеш да задължиш хората да харесват тези идиотски политици, или че субсидията на партиите много ще се вдигне при задългжително гласуване. Самата задължителност междувременно заприлича на пародия с това, че наказанието за негласуване ще бъде... да не гласуваш, т.е. да отпаднеш от списъците до нова регистрация. Но квадратчето не отпадна и всичко се сведе до въпроса дали ще се брои то за действителен глас или не. Реформаторите се уплашиха, че на пропорционални избори при много гласували ще им стане трудно да прескочат бариерата и се спазариха: някак хем да се брои, хем да не се брои. Обвинения, обиди, клетви за вярност и прочие театър.


Нещо не е наред...


Но вижте сега какво се получи. Отново приближаваме избори с усещането, че нещо не е наред, че резултатите може да се оспорят, че навярно дори вотът ще трябва да се повтаря. Честта на партиите сякаш е запазена, те предварително са се подготвили за евентуална загуба: е да, биха ни, ама изборите са фалшиви и всяко управление оттук нататък е нелегитимно.

Доста страшничко, като си помислиш. Тази тенденция към предварително делегитимиране като че ли се засили през двата мандата на ГЕРБ – имаше я в самото начало на прехода, но тогава още кипеше студената война. А сега защо, откъде? Някой ми писа във фейсбук – така е, защото системата е на практика еднопартийна и всъщност няма смяна на властта. Друг си обяснява кризата на изборния ни процес с грубите нрави на управляващите. Може би вина имат абсурдните промени на избирателната система - те уж трябваше да повишат избирателната активност, а изключиха българи от чужбина, наказват негласувалите с отпадане от списъците, въвеждат измисленото в Елцинова Русия "срещу всички". Колкото повече промени, толкова по-слабо доверие в правилата. Ако си припомним чуждестранните примери - вероятно нещо в тази форма на демокрацията вече не е достатъчно на съвременния човек. Знам ли. Но само си представете следващия ни президент, който и да е той: как ще се изправи на площада и в задните редици някой ще прошепне "да ти го...".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Дрън дрън.
    Изборите по определение не бива да се признават, защото в рамките на представителната лжедемокрация служат за лигитимиране на олигархията да управлява отново.
    Истинската демокрация е пряката. В нея не са нужни гладиаторски боеве и лицемерни жестове към "противника".

    властта ражда паразити
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9377 Неутрално

    Всъщност вече отдавна не го шепнат, а го крещят невъздържано

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Doichin Stefanov
    Doichin Stefanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Има нещо такова. Мутрата нещо се дави от злоба, на уплашен ми прилича. Със сигурност е притеснен, да се надяваме да има защо!

  5. 5 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10075 Любопитно

    Зависи, кой колко е настъпен по кокалчетата.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Doichin Stefanov
    Doichin Stefanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#6] от "AzDebil":

    Много солиден коментар!

  8. 8 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    Авторът е прав. А причината е, че ние забатачихме нашата демокрация в това как да гласуваме и забравихме за какво гласуваме.

  9. 9 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 955 Любопитно

    До коментар [#4] от "Doichin Stefanov":

    Мутрата знае че се отича в канала!
    Какво му дава основание да предполага, че на четвъртите си избори, ГЕРБ ще спечели повече депутати отколкото при първото си участие?
    2009-117 мандата
    2013-97 мандата
    2014-84 мандата
    2017-?? мандата

    Да разлая троловете!!
  10. 10 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Хубаво нещо са изборите. Маса неща се задвижват. Вдигнаха се заплатите на учителите, след това и на докторите и сестрите. Ако има всяка година избори за не повече от 10 г. всички българи ще вземат средноевропейски заплати. И много други работи ще се променят.

  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6885 Гневно

    На Ивайло Дичев все някой му е крив - щото му плащат за да пише / д на пиша ккво / !!!

    karabastun1@abv.bg
  12. 12 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 934 Неутрално

    ГЕРБ сме океан от хора. Победа, поредна и напълно заслужена.

  13. 13 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#9] от "lone_wolf":

    Манипулаторче, така ли се смята? Я напиши и кои са кметовете от ГЕРБ.

    Жалка история.

  14. 14 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Защо Бойко Методиев Борисов е голям пич:
    .."Премиерът побеснял, като му донесли как министрите се подбъзикват с него из парламента. Любимецът му „Пепи” го наричал „пиле шарено”. Лукарски се хвалел, че не му пука от премиера. Щото, както се говори, той бил назначение на Пеефски. Кунева пък упреквала премиера, че вдигнал учителските заплати предизборно. И Борисов ги почнал: „Страх ли те е, Лукарски?", "Пиле шарено ли съм, Москов?", "Кунева, искаш ли да спра парите на лекарите и на учителите при положение, че ги давам предизборно?"
    „Не може, рекъл им още, в МС да слушате и да се съгласявате с всичко, а в парламента да го играете опозиция.”
    Не, че не може, г-н премиер. Не бива. Подло е. Така постъпват само шушумигите!"..д-р Тони Филипов

  15. 15 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 4561 Неутрално

    [quote#12:"Wornoxmaniak"]ГЕРБ сме океан от хора.[/quote]
    В океана има много тайфуни...с нежни имена. Например: Ирина, Кристалина, Цецка. Първите два нанесоха доста поражения, но третият може да ви срине.

  16. 16 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Изборите са за непризнаване, защото няма желание да се правят истински избори. Има само желание да се спечели на всяка цена, с всички възможни врътки. Всички промени се правят не за да стане по-логичен и ясен процесът, а за да се постигнат някакви конкретни и ограничени във времето предимства.

    Няма как нещо, правено с идея за прецакване, да е легитимно.

  17. 17 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#7] от "Doichin Stefanov":

    От коментатор с такова име, какво друго очакваше ти?

  18. 18 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 955 Весело

    До коментар [#13] от "Wornoxmaniak":

    Ами тогава ти напиши по колко са мандатите на ГЕРБ!
    Може, пък да ги изкараш повече!
    .......................
    Тогава няма да е жалка работа!

    Да разлая троловете!!
  19. 19 Профил на Антоний Методиев
    Антоний Методиев
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#8] от "Един препатил":


    [quote#8:"Един препатил"]ние забатачихме нашата демокрация в това как да гласуваме и забравихме за какво гласуваме.
    [/quote]

    Авторът подменя формата със съдържанието и в този смисъл не е прав. Вие сте синтезирали с пределна точност проблема с горното изречение.

  20. 20 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#14] от "Арон":

    Аре, малко по-умен си да се хващаш на такива измишльотини! Даже по БНТ ги прочетоха в новините от 20 часа, но Бойко такива работи никога нема да им ги каже в очите, а ще си замълчи харабийската.

  21. 21 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#18] от "lone_wolf":

    Напиши и по колко партии са влизали в Народното събрание и колко гласове са разпределени за да си обективен.

  22. 22 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#20] от "Wornoxmaniak":

    Ама по нататък са му стоели "мирно" и много са го заобичали, нема майтап. Виж цялото:
    http://offnews.bg/news/Nashite-avtori_2490/Iz-delnitcite-na-edin-lud-10-14-oktomvri_637918.html

  23. 23 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#15] от "Fiji":

    Госпожа Цецка Цачева е много умна и строга. Дръжи под контрол всичките народни представителе все едно е дзверо-укротител, никой не смее да шъкне... Виде се като я нема каква анархия настъпва.

    Те е истински подготвена и ще победи.

  24. 24 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 934 Весело

    До коментар [#22] от "Арон":

    Дава едно рамо на кампанията, къде ша оди?

    Цеца той ни я натресе. Иначе ще яде клепендек ако загубим.

    Ама нема да загубим.

  25. 25 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#24] от "Wornoxmaniak":

    Сигурен съм, че и балотаж нема да има. Една от причините е, че аз лично се заклех, че ще гласувам, както нареди Баце. А той каза - Цецка Цачева. Хубава, лоша, това е. Роско па да не бе по убав? И ко? Мина мандатът успешно. Та и леля Цецка ще го изкара даже по.

  26. 26 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#8] от "Един препатил":

    И за какво гласуваме според теб?

    властта ражда паразити
  27. 27 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1653 Весело

    До коментар [#...] от "Арон":
    До коментар [#...] от "Wornoxmaniak":

    Да не сте посмели да злословите срещу МАМА!
    МАМО!

    !

  28. 28 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#27] от "AzDebil":

    Желанието ви е заповед за мен - заключ..и мълч!

  29. 29 Профил на rrrrrr
    rrrrrr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Защо пък квадратчето "не подкрепям никого" да е измислено в Елцинова Русия, след като повече от десетилетие преди въвеждането на руското квадратче, в щата Невада е въведено квадратчето "none of these candidates"? Всъщност нашето квадратче "не подкрепям никого" е много по-близко по смисъл до американското "none of these candidates", отколкото до руското "против всех" /опциите "не подкрепям никого от предложените" и "не избирам нито един от тези кандидати" звучат по-неутрално от "гласувам против всички"/

    По въпроса за задължителното гласуване, ще припомня на Дичев, че то беше възхвалявано не само от Симеонов и Каракачанов /като инструмент за минимизиране на турския вот/, но и от Плевнелиев, който в мотивите си за предложения от него референдум написа, че задължителното гласуване било "инструмент, с който ще противодействаме на най-порочните практики – корпоративен, манипулиран, организиран или купен вот”. Като се говори за "популистката истерия от последните години", продукт на която било задължителното гласуване, добре е все пак да се напомнят главните действащи лица в тази истерия и да не се изключва от списъка президентът Плевнелиев.

  30. 30 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1653 Весело

    До коментар [#28] от "Арон":

    А, не, приказвайте си, ама без подмятания за МАМА.
    За МАМА само истинската любов.

    !

  31. 31 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    [quote#12:"Wornoxmaniak"]ГЕРБ сме океан от хора. Победа, поредна и напълно заслужена.[/quote]

    Последната ви победа вече се е случила. На миналите избори. С майка ви Цеца сте за никъде. Кой ще гласува за тая гавра с президентската институция?!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  32. 32 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 990 Неутрално

    [quote#9:"lone_wolf"]2009-117 мандата ; 2013-97 мандата ; 2014-84 мандата[/quote] - НЕ ОТЧИТАШ СЪЩЕСТВЕНИ ДЕТАЙЛИ!
    2009 - ГЕРБ имаше 26 мажоритарно избрани -
    2013 - само 4 партии в парламента
    2014 - цели 8 партии в парламента
    а иначе процентите не са много различни!
    това заради истината - а иначе и аз очаквам сега, с тази смешна лелка - ''Как цецка'' резултатът на ГЕРБ да е по слаб!
    А и тъпите ГЕРБаджии, вместо отсега да търсят подкрепа за 2 тур, правят мръсотии на РБ - основен източник на гласове за 2 тур. щото без някакъв ясен жест на ГЕРБ към РБ - доста от РБ ще си останат в къщи за 2 тур!!


  33. 33 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#3:"Арон"]Ако Тетка спечели изборите и стане президент трябва честно и почтено да си признаем, че сме идиоти.[/quote]
    Ми то ние си го знаем... ама никога няма да си го признаем.
    Точно по тази причина се е стигнало навремето до т. нар. "Народен съд".
    И що ли ми се струва, че нещата в този аспект ще се повторят???

  34. 34 Профил на janeausten
    janeausten
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#6] от "AzDebil":

    А ТиДебил - какво направи срещу властта на милиционера
    Част от ЕнтелЕгенцията поне пише с риск да си загуби скромната хранилка
    А друга все по-нарастваща част пише оди и иска едри хранилки -и все са бивши видни демократи отгледани в сини дантели и борци срещу танковете на комунизма

  35. 35 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 915 Весело

    Дойчето веле може да не признава каквото му е угодно, освен изборите в България, както е казал един мастит политик и управленец, при изборите е важно кой брои гласовете, а Цв.Цв. вече има 10 големи избори, практика да брои гласовете!!!
    така че у нас никой нищо няма да "не признава", освен в тесен кръг на кухнята м/у две ракии!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  36. 36 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#3] от "Арон": Ако Тетка спечели изборите и стане президент трябва честно и почтено да си признаем, че сме идиоти. Или поне, че сред народа ни има къде 1 млн. идиоти, на които сме оставили да решават най-важните ни въпроси.
    ====================================

    Ако д-р Филипов и ти наистина мислите това, което сте написали, то тогава сте същите такива идиоти, каквито са и тези, които вие обявявате за идиоти. Защото няма по-голям политически идиотизъм от този, да считаш и да обяваваш за идиоти всички, които не мислят политически като теб.

    Кое е определящо за това, за кого и за каква политика на управление ще гласува даден избирател? От степента на неговата интелигентност ли или от нещо друго? И защо хора с безспорна интелигентност все пак не гласуват на избори за една и съща партия или за един и същ политик?

    Причината за това е фактът, че политиката е област, в която основно нещо са интересите. А не степента на интерлигентност или ценностите, които, като изключим реалните материални ценности, обикновено имат изцяло нравствен характер и попадат в областта на морала, а не на политиката. А там, в политиката, основни са реалните битови и социални материални и политически интереси на хората, които се определят от това, как живеят различните хора в една държава. Защото всеки нормален човек иска да живее колкото може по-добре, при колкото може по-висок жизнен стандарт. И тъй като състоянието на благоденствието в една държава до голяма степен зависи от начина, по който тя е управлявана, при избори всеки гласува за тази партия и за тези политици, които, по негово предположение, ще му осигурят, при равни други условия, най-бързо покачване на нивото на неговия жизнен стандарт.

    Но хората в една държава се делят на различни социални групи, като класи, съсловия и касти, по професии и по областта от живота, в която хората изкарват своите средства за съществуване, от които зависи техният жизнен стандарт. А те са ралични в различните сектори на обществото. И коя от тези социални групи в най-висока степен ще успее да повиши или да задържи своя жизнен стандарт, зависи от това, кой и как ще ги управлява. Какви ще бъдат законите, които определят задължителните взаимоотношения между хората, между институциите и между хората и институциите. И които определят как се разпределя между тях, между тези социални групи, нетният национален продукт на държавата.

    Когато политическите партии са нормални, всяка партия в рамките на общата защита на националните интереси отразява и защитава с предимство жизнените интереси на някаква социална група от гражданите на държавата. И респективно всяка социална група с предимство гласува за тази партия, която в най-висока степен защитава нейните интереси. И точно по тази причина, поради различието в интересите на различните социални групи, различните хора с еднаква степен на интелигентност могат съвсем разумно да гласуват за различни политически партии. И само политически идиот или политически мошеник може да ги обяви за идиоти по тази причина. Защото със своето гласуване всеки на практика се опитва колкото може по-добре да защити своите собствени интереси.

    В България партиите не са съвсем нормални, но тази тяхна особеност, да защитават с предимство интересите на една или на друга социална група от гражданите, все още е запазена. И до скоро ГЕРБ беше партията, която от всички български партии в най-висока степен защитаваше интересите на обикновените хора от народа, макар тази защита да е крайно недостатъчна. И затова печелеше изборите. А партията, която в най-висока степен защитава интересите и привилегиите на едрия бизнес за сметка на жизнените интереси на народа, беше СДС, а след неговото многократно делене е и си остава ДСБ. И затова, тъй като основната част от избирателите са обикновените хора от народа, ГЕРБ печелеше избори, а ДСБ ги губеше. А не защото, както някои пишман политици и политолози твърдят, че са идиоти всички, които не гласуват за партията, която защитава с предимство техните и на тяхната социална група жизнени интереси.

    В момента обаче ГЕРБ и неговият ББ (или обратното, ББ и неговият ГЕРБ) е в начална, но очевидна криза. Причините за това са няколко. Първо, ГЕРБ никога не е бил ярко изразен защитника на интересите на обикновените хора от народа, нито защитник на националните интереси. А ББ, който имаше и може би все още има безспорна политическа интуиция, даваща му възможност да се движи по ръба между интересите на обикновените хора от народа, на националните интереси и на интересите на световния наднационален капиталистически елит, вече трудно може да го прави. Защото кризата на неолиберализма, който в световен мащаб защитава с огромно предимство интересите на наднационалния бизнес и постоянно увеличава пренебреженвието си към интересите на обикновените хора от народите на всички държави, изисква ББ и ГЕРБ да изяснят своите позиции по този основен за световната политика проблем. И последните действия на ББ и на неговото правителство показват, че за сега той се насочва на дясно, като изоставя на произвола на съдбата защитата на интересите на обикновените българи от народа. И че престава да защитава националните интереси на държавата и на народа, дори и в ония мизерни размери, в които го правеша до сега. Фактическата капитулация по въпросите за заселване на ислямски нашественици в България и за подписването на договора на ЕС с Канада са сериозни доказателства за това.

    Процесът е в началото. За сега не знаем как ще продължи. Но ако продължи в сегашната посока на своята политика, ГЕРБ по всяка вероятност ще тръгне по пътя на БСП на Жан Виденов, на СДС на Иван Костов и на НДСВ на Царя.

  37. 37 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#36] от "glog":

    Аз само цитирах. Сега, след като те прочетох, видях, че и ти си прав. Има месец до изборите, за да избистря позицията си.

  38. 38 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    Да попитам...
    Може ли да се правят промени в ИК при положение, че до избора има по-малко от месец?

  39. 39 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    за демокрация е нужно общество.

    сбор от индивидуалисти и потенциални емигранти не е общество.

  40. 40 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Основният проблем на тези избори е, че политиците ни принуждават да избираме между червен генерал, левичарка, комунист, комунистка, патрЕот с лепкави пръсти, ляво- толераст и голямо количество други екземпляри с неустановен профил.

    И в същото време искат изборите да са задължителни.
    Все едно да те пуснат в басейн с крокодили да си избираш домашен любимец!

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  41. 41 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#38:"Добрин Велков"]Може ли да се правят промени в ИК при положение, че до избора има по-малко от месец?[/quote]

    Абсолютно резонен въпрос?

    Що за избори са тези, които до последния момент се кроят и прекрояват?

    Ама понеже Боко иска да угоди на всички.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  42. 42 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#37] от "Арон": Аз само цитирах.
    ===================================

    Знам, че сте дали цитат, без да го коментирате. Но в такива случаи това означава, че вие стопроцентово заставате зад този цитат. И точно затова ви включих в своя коментар. За което сега все пак бих могъл да се извиня, че съм попрекалил.

  43. 43 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    Г-н Дичев, някак си ми се губят изводите във Вашето писание.

  44. 44 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#31] от "quatro_4x3":

    Всички които под строй гласуваха и за предходната гавра с президентската институция, но май наистина много намаляват тази година.

    "Който търси истината, Бог вижда..."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK