Бюджет по време на оставка

Бюджет по време на оставка

© Георги Кожухаров



Публикуваме анализа на Института за пазарна икономика.


В понеделник правителството ще подаде оставка. Това, разбира се, съвсем не е гарантирано, но за целите на тази статия ще приемем, че ще се случи. Оставяйки обществените и политически последствия от подобно действие настрана, важно е да погледнем какво би се случило с държавните финанси при оттегляне на правителството.


Напомняме, че подобен сценарий с оставка и назначаване на служебен кабинет гледахме и през 2013, и през 2014 г., като и двата пъти бюджетът беше издънен, но не по вина на служебните правителства. Особено интересно беше през 2014 г., когато служебният кабинет застъпи в бюджетно време (края на октомври и началото на ноември), което забави изключително много внасянето на Бюджет 2015 в парламента. Последното се случи чак в началото на декември при новото редовно правителство. Какво можем да очакваме сега, ако в понеделник правителството падне?




Подаването на оставка ни вкарва в сценария с връчването на мандати от президента на най-големите парламентарни партии (по ред на големината), които, съвсем очаквано, не се реализират. Сроковете обаче са от значение. Опитът с предните две служебни правителства показва, че от оставката до назначаването на служебния кабинет изминават между 2 и 3 седмици. Ако оставката дойде на 14 ноември, то в края на месеца би следвало вече да имаме служебно правителство - президентът безспорно ще форсира процедурата, както през 2014 г. Важно е да уточним, че бюджетът винаги се приема някъде през месец декември. С други думи, звучи съвсем невероятно да се тръгне към някакво скоростно приемане на бюджета още в рамките на хаоса с мандатите, тоест процесът да се затвори при текущия финансов министър. Т.е. при оставка бюджетът най-вероятно ще се приеме в рамките на краткия мандат на служебния финансов министър - някъде през месец декември.


Последното е напълно възможно, тъй като парламентът няма да бъде разпуснат - в последните три месеца от мандата си президентът не може да разпусне парламента. Това би ни поставило в уникална ситуация в новата история на страната, а именно да имаме действащ парламент и служебен кабинет, който не е производна на парламентарно мнозинство, а е назначен от президента. И то точно тогава, когато се приема бюджетът за следващата година. Тук вече идва големият въпрос - как служебен министър и стар парламент приемат бюджет?


Спорно от правна гледна точка е дали служебният кабинет може направо да изтегли законопроекта за държавния бюджет и да внесе свой собствен такъв. Политически, а и с оглед на времето за подготовка, това едва ли ще се случи. Най-вероятно и служебен министър, и парламент ще работят с вече внесения такъв. Промените, както всяка година, ще се случват между първо и второ четене. От правна гледна точка, парламентът може просто да забрави за съществуването на нови служебни министри и да си гласува бюджета така, както решат депутатите. Това е много опасен сценарий.


Конституцията много точно е описала баланса между законодателна и изпълнителна власт. Баланс, който не предполага двете да са в някаква неразрешима война. По смисъла на основния закон, правителството се крепи от парламентарно мнозинство и ако всякакви мостове между двете се изгорят, то правителството пада и се избира нов парламент. При разрив между двете власти, Конституцията ясно казва, че остава изпълнителната да действа (служебно правителство), а законотворците се разпускат. В този уникален сценарий, в който може да влезем сега, законотворците ще са в позиция да изземат и работата на финансовия министър, чиято временна позиция няма нищо общо с парламентарното представителство.


Подобен сценарий отваря вратите за много популизъм. Такъв, какъвто сме виждали през годините, но с източник правителството (и съответна отговорност) и съучастници законотворците - например актуализации на бюджета и нови разходи. Сега популизмът може временно да отиде в самите законотворци, а служебният кабинет просто да гледа безучастно. Един прост пример - всеки депутат популист би гласувал всякакви разходи, за да се хареса на хората. Това, което го спира, е че бюджетът е в ръцете на финансовия министър, а той все пак има отношение и към стабилността на държавата и бюджетното салдо. Ако фискалната политика временно отиде безконтролно в ръцете на депутатите, то опасността от популизъм и ново издънване на бюджета е много реална. Особено в условията на предизборната ситуация, в която всяка партия в парламента ще се опитва да "надцака" другите.


Няколко неща можем да отбележим и препоръчаме по отношение на бюджета при сценарии с оставка. Първо, следва да приемем, че проектът на Бюджет 2017 автоматично става проект на служебния финансов министър - той се превръща във вносител и не може да бъде с лека ръка пренебрегван. Второ, всякакво покачване на разходите по самоинициатива на депутатите и без съгласието на служебния финансов министър следва да бъде строго осъдено, като отговорността тук ще падне и върху Фискалния съвет.


Трето, служебният финансов министър има важната роля да положи грижи за бюджета, тоест да вкарва стабилност в държавните финанси. Това означава, че промените в сегашния проект на бюджета, инициирани от него, следва да водят към балансирано салдо, а не да увеличават дефицита. Всъщност няма по-неутрална политика с грижа за държавните финанси от приемането на балансиран бюджет. Освен това, все още търсещият своето място Фискален съвет би понесъл огромна отговорност в такъв сценарий, тъй като той ще бъде институционалният медиатор между временен финансов министър и отиващ си парламент.


Всичко казано по-горе може и да се окаже безсмислено при различен изход в неделя (президентските избори) или понеделник (обещанието на премиера). Шансовете от реализирането на подобен сценарий обаче са достатъчно големи, за да посочим от рано подводните камъни пред проекта на бюджет за следващата година. Въпреки нетрадиционните обстоятелства, институционалната рамка позволява да не го издъним, както се случи през 2013 и 2014 г.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    На кръговете от фирми им е най-важно да им се гарантира бюджета!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Разстроено

    Надявам се сърдитото и неразбрано момченце Бойко Борисов да даде ясен хоризонт на управлението си, дори при загуба на мама. Другото е безотговорност.

  3. 3 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Буда пак ще се извърти, оставката е само за сплашване. Няма реално намерение да я подава.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  4. 4 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Корнелия Нинова ще прави следващия бюджет... или Румен Гечев... що са притеснявате..

  5. 5 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#4] от "lynyrdS":

    Е,точно това е най-притеснителното!

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2391 Весело

    И кой го би през устата Бойко да подава оставка.Да,егото му.Такива глупости надрънка.Ако Радев стане президент,аз няма да работя с него и отиваме на избори.Избори добре,ама ако ГЕРБ ги спечели и Радев е президент,ще правим избори докато изтече мандата на Радев ли!?

  8. 8 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#7] от "chicago514":

    Има и друг вариант. Да организира пак "Умните и красивите" и да искат оставка на Радев.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  9. 9 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Държавата , става за пореден път заложник на импулсивният и неуравновесен емоционално Борисов, който за едното си его, заложи на карта и игра ва банк , освен срещу собствената си политическа съдба (което мен лично въобще не ме интересува и вълнува), но и види се срещу най-важният закон, касаещ буквално всеки един гражданин, а именно Законът за държавният бюджет.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    оставката на Борисов не изключва преназначаване на Горанов . напротив . нали е ясно , че Борисов няма представа от бюджет и Горанов не е минал през ритуалната зала с Борисов . този път Борисов ще остане изненадан . освен калинките , другите трудно биха му целунали ръка .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 704 Неутрално

    [quote#7:"chicago514"]И кой го би през устата Бойко да подава оставка.[/quote]

    Никой не го е бил, както в много случаи той първо говори, после мисли. Или по-скоро - после му казват, че е направил глупост. Въпреки, че не съм привърженик на ГЕРБ, мисля, че положението се беше позакрепило в този шарен парламент. Сега избори, ГЕРБ няма да има повече от 25% и няма с кого да се съюзява, БСП/ДПС също надали ще имат мнозинство за правителство, и ще почнат едни кризи и нови избори за дълъг период. Което е лошо за всички, не само за ГЕРБ.

  12. 12 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#5] от "Cara Mia":

    Дано Плевнелиев не назначи Близнашки за служебен премиер. Финансов министър най-вероятно ще е пак Калинчо, онзи дето с другите от БНБ проспаха КТБ.

  13. 13 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#7] от "chicago514":

    Би го задкулисието съставено от дърти ДС ченгета които му пишат сценария. Явно са ни подготвили поредните "емоции" на прехода. Предният път беше бутната банка и ни готвеха банкова ваканция. Да видим сега какво са ни подготвили.

  14. 14 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Не вярвам да е Близнашки,който се оказа скрита лимонка!
    А Калин,той нали е ""другар"" на Бокова,пак не става.
    Може би Муравей Радев?

  15. 15 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#14] от "Cara Mia":

    Аз за Муравей Радев гласувам с две ръце. Само дето Плевнелиев не би си и помислил за него. Познай защо.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8218 Неутрално

    А защо не второ правителство на ГЕРБ , без Борисов.

  17. 17 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Ясно е, че Плевнелиев не може да разпусне парламента. А самите депутати не могат ли да се разпуснат, и тогава Плевнелиев да назначи служебно правителство и да насрочи нови избори?

    vesela
  18. 18 Профил на Кучка продажна!
    Кучка продажна!
    Рейтинг: 1485 Любопитно

    [quote#16:"Роси"]А защо не второ правителство на ГЕРБ , без Борисов.[/quote]
    Вариант е, факт! Факт е също, че всички, освен Раданчо, разбират какво се случва в държавата, ако премиерът тръгне да угажда на т.н. "опозиция", зинала за власт и пари, но нежелаеща да поема отговорност. Ако т.н. "обединени патриоти" я искат, биха могли да я получат. Под крилото на ДпС(Доган), разбира се. Те са си един дол червени дренки. От друга страна, Борисов много добре разбира, че което и да е правителство на ГЕРБ няма шанс, ако ДПС+БСП+АБВ+ДСб+"патриоти+независими+бюрековидни се обединят в НС в коалиция "анти"-ГЕРБ. Както се казва, нека първо ги чуем след изборите (чухме, че само Раданчо продължава да я иска), а после Борисов да подава оставка. Това ще е най-правилното решение, на никого, освен на Файтона, не му пука колко държи на думата си. България не е кръчма или казино, в които всичко да се залага срещу "мъжка дума". Нали, Роске?

  19. 19 Профил на Светльо -  Радан, ти си нашто 🚩
    Светльо - Радан, ти си нашто 🚩
    Рейтинг: 264 Весело

    В понеделник правителството ще подаде оставка. Това, разбира се, съвсем не е гарантирано, но за целите на тази статия ще приемем, че ще се случи.
    -------------------------------------------------

    А какви са целите, 4е се оправдава една манипулация?

    Да, искате да свалите Боко за да дойдат БСП и ДПС и кръга Капитал да им подава министрите!

    Утре в седем Тръмп е новият президент на САЩ!
  20. 20 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Има ли проблем, ако само другарят Борисов подаде оставка, а правителството му остане? Тъкмо на някои много им хареса да са министри, а от друга страна, са се хванали с някакви проекти, биха искали да ги завършат, вероятно. Допускам, че оставката ще се отложи поне за след нова година заради приемането на бюджета.

  21. 21 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#2] от "V.Iliev":

    Напротив - това иска едно друго момченце,което е от групата на :АЗ ЗНАМ ВСИЧКО !То е компетентно както по въпросите за "ползата и особено вредата от ГМО - до планирани и успешно осъществени "банкови фалити "!Сигурно се сещате за кого пиша ???
    Инициалите са Р.Г. титла - професор!
    Та той много сполучливо ще се справи с "приемането на социално - справедлив бюджет ,в който да бъдат осигурени средства поне за един "троен шлем"!

  22. 22 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3286 Неутрално

    До коментар [#12] от "VR|46":


    " ..., онзи дето с другите от БНБ проспаха КТБ . "


    Никой, нищо не е проспал - ударът по КТБ не е " проспиване ", а сериозно планиран И С УЧАСТИЕТО НА БНБ !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  23. 23 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#15] от "VR|46":

    Според мен президент Плевнелиев е умен мъж и би се спрял на него.

  24. 24 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Отиващ си президент ще назначи временен финансов служебен министър, който да внесе готов, но правен не от него бюджет, за разглеждане от временен парламент.

    Противоречия от всички страни.

    Изход:

    Всички молят Боко да не подава оставка и той се съгласява с отвращение! Кризата е преодоляна, почват протестите на красивите!

    Боко подава оставка, но парламентът гласува второ правителство на ГЕРБ и партньори с премиер Боко и същия финансов министър. Оти ручахме жабетата и пак протести от красивите!

    Боко подава оставка, президентът назначава за служебен минфин Горанов, служебно правителство без Боко, парламентът я приеме бюджета , я - не! Тоя път протестират всички, и красивите, и грозните! Популизъм до шия!

    Президентът назначава изцяло нов кабинет, който внася нов, собствен бюджет, разглеждан от стария парламент.
    Направо настъпва война!

    Също като по- горното, но новият служебен кабинет внася стария бюджет на Горанов. Всичко са сърдити. Протестират красивите, грозните и дори блондинките! Но поне няма война.

    Мъка, мъка и мъка!

    Причината за нея е твърдоглавието на един премиер да си прави само това, което му е угодно на него!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  25. 25 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 801 Неутрално

    И каква би била мотивацията за оставка? Не ща тоз президент. Нещо като "младите будни американци".

  26. 26 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#24] от "mr. wonderworld.":

    В нарочно изтрития ми коментар подчертавам защо точно не трябва да подава оставка гражданинът Бойко Методиев Борисов. По време на хаоса, който ще настъпи около служебното правителство, ще трябва да разходваме/по закон/ само 1/12 от бюджет 2016, чиято разходна част е с цели 3/три/ милиарда под заложените в бюджет 2017. Няма нужда да обяснявам до какво ще доведе това неприятно събитие.

  27. 27 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#25] от "waterfall":

    Обещал е. Изтърва се, човекът. Ти не си ли се "изтървал"? Човешко е

  28. 28 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#27] от "Арон":

    Казана дума - хвърлен камък. Но той го хвърли по себе си - да му мисли.

  29. 29 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Разстроено

    [quote#28:"waterfall"]Но той го хвърли по себе си - да му мисли.[/quote]

    До коментар [#28] от "waterfall":
    Съгласен, но ми се струва, че фразата би била правилна в следния вид - БЕЗ да мисли

  30. 30 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#28] от "waterfall":

    А познай по кого го хвърли ???
    По една недоброжелателна и лицемерна "гилдия"тровеща държавицата ни само за да се налапа "като за последно"!
    Народът казва - КАКВОТО ПОВИКАЛО - ТАКОВА СЕ ОБАДИЛО!
    И на мен би ми писнало!

  31. 31 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Разстроено

    До коментар [#30] от "doroteus":

    Най-неприятното за мен е, че всичко това с е случва в момент, който е преходен. Поне да бяхме 2017 година, вее! Тогава изобщо нямаше да имам никакви притеснения, чесно))

  32. 32 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Любопитно

    До коментар [#31] от "Арон": Бойко май ша Фърли пешкира. Само не се разстройвай плиЙЗ.

  33. 33 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#32] от "Nazlim S":

    Тук става въпрос за пари. Много пари, касаещи развитието на България. Баце нема право, заради изтървана дума, да остави самолета без пилот. Сърда му са

  34. 34 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#33] от "Арон": Остави ти сега парите! Казана дума е хвърлен камък.
    Защо издигна кандидатурата на Цецка. Той така се сгаври, като издигна кандидатурата на Бокова. Играе по същият сценарий. Кога ще поумнее.


  35. 35 Профил на Радост вкъщи
    Радост вкъщи
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Ами Бойко да каже, че ще подаде оставка от Нова година и другаря Радев да се оправя със служебното правителство. Нали Орешарски така направи - определи си дата за оставка след няколко месеца.

  36. 36 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#34:"Nazlim S"]Защо издигна кандидатурата на Цецка. Той така се сгаври,[/quote]

    До коментар [#34] от "Nazlim S":

    Еми..да, съгласен съм, че не постъпи сериозно. Може би, защото беше прекалено уверен в превъзходството си. Иначе нямаше да изрече "сакралното": "магаре да сложа, президент ще стане"

  37. 37 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#35] от "Радост вкъщи":
    Има и друго "решение":
    Понеже Борисов е любител на смените в последния момент, ето едно планче. В следствие на тежката предизборна борба, др.Цачева "заболява"(с помощта на Москов) от заболяване, което не и позволява да изпълни президентския си дълг и е изпратена на дълго петзвездно лечение. Функциите и поема вицето - искате генерал, те ви генерал!Тъкмо ще си козируват с Баце. Ама не можел да кара самолет? Нищо - ще се вози!

  38. 38 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#15] от "VR|46":

    Защото всички ги е страх от хора, които си разбират от работата и поради това демонстрират високо самочувствие. Което дразни началниците

  39. 39 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#37] от "Арон": Бойко да не би да страда от attention deficit hyperactivity disorder.

  40. 40 Профил на Радост вкъщи
    Радост вкъщи
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#35] от "Радост вкъщи":

    Въпреки, че изобщо не беше нужно да залага главата на правителството с лека ръка. Ама първо говори, после мисли. А и пуста самоувереност и гордост!

  41. 41 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Любопитно

    [quote#7:"chicago514"]И кой го би през устата Бойко да подава оставка.[/quote]

    Ми вие го бихте през устата ве, съф ли не го нарекохте. Бил необразован, какви ли не прякори му прикачихте, най после и до Бай Х... стигнахте. Сега като подаде остафка духайте супата. Ноо бих искал ГЕРБ да бъде на кантар, така, че да не може да състави правителство и да остави това на ОФ-то, съставено от БСП, ДПС, ДСБ и други партии и тогава ша ва видим как ша го свалате тва правителство, като никой няма да излезне на протест иницииран от вас, така че духайте си супата квато я надрубихте

  42. 42 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#8] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!"
    Няма никакъв проблем...да предложат пак Пеевски за ДАНС...или ако искат да спретнат ново КТБ... ние сме винаги готови а и вече е отиграно...

  43. 43 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Весело

    [quote#34:"Nazlim S"]Защо издигна кандидатурата на Цецка.[/quote]

    Ми вие на Цецка кви ли не недостатъци искарахе, ако беше мъж, не знам, може би и на него щяхте да речете както на Борисов БАЙ Х. Ноо ми е интересно на Радев пък нито един недостатък не казахте, например, че като станал шеф на авиобазата одма назначи любовницата си за своя секретарка, ма за тва нито дума, да не говора за мълчанията му когато БСП беше на власт, а когато ГЕРБ за втори път дойде на власт, одма почна, тва било, онва било и за самолетите, и за армията

  44. 44 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#43] от "сидер": Сидере и двамата са ми еднакво противни и Цачева и Радев. Анлата билдим ми. ББ се излага, като кифладжия. Демек, му е все едно накъдето поеме България, поеме. Затова! А можеше иначе. Още има надежда.

  45. 45 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Весело

    [quote#40:"Радост вкъщи"]Въпреки, че изобщо не беше нужно да залага главата на правителството с лека ръка. [/quote]

    Ми чия глава да заложи, на Раданча главата ли, той Раданча га моеше да стани министер преседател (Бойко в ефир му го предложи) са скри кат мишле утрици и изцърка, че сичко предизборно било само майтап

  46. 46 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#8] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    "Умните и красивите "са контингент на Радан и разни други като него - аристократи с родословие поне да 5-то коляно с наследен от вековете интелект,красота ,предприемчивост гарнирани със завист!и накрая - БУРНО ИМИТИРАЩИ ДЕЙНОСТ ПРИ ФАКТИЧЕСКО БЕЗДЕЙСТВИЕ !
    Ако някой може да ми посочи нещо свършено от Радан" от - до "ще се закълна във вярност на Гуруто му Костов !
    Между другото това важи и за умните и интелигентни Христо/Иванов/ и Трайчо/Трайков/!

  47. 47 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#43] от "сидер":

    Не мисля, че кусура на летеца е в любовницата му. То и за това от щаба на Цачева не са правили внушения на тази тема. Щото щяха да изникнат доста въпроси за мъжа й къде и как е назначаван. Жената до действащия президент също работи на държавна заплата до него и той си я е назначил.

  48. 48 Профил на matrix
    matrix
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Боко нямаше да е Боко, ако си спазваше обещанията. ГЕРБ и РБ подписаха преди време меморандум за провеждане на историческата вече съдебна реформа, а по-късно депутатите на Боко си плюха на суратя и се изхрачиха върху избирателите.

  49. 49 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#39] от "Nazlim S":
    Характерно за всички гении е безредието или по точно - неподредеността. Може пък точно това да води до великите открития, явяващи се често генератори за човешкия прогрес. Ху ноуз))))

  50. 50 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Неутрално

    [quote#44:"Nazlim S"]двамата са ми еднакво противни и Цачева и Радев[/quote]

    А кого харесваш тогава?
    Не знаеш ли, че едно време от 8млн. народ 2млн. бяха редови партийци и още два безпартийни членове

  51. 51 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#44] от "Nazlim S":

    [quote#44:"Nazlim S"]Още има надежда. [/quote]
    Амии в парламент с БСП ,ДПС ,Патриоти, Слави ,Марешки..
    .. наистина има и то само една..БСП да е истинско и стоманено и да започне с Голям шлем..или поне Белене...колкото по -голямо насиране толкова по- добре...
    ... това е единствената надежда...това сега е мъка и трябва да свърши...и крайно необходимо е всячески да са помага на БСП то..ама истински бесепарско управление не да ми излизат с разни "необвързани"..

  52. 52 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#49] от "Арон": Не ща да 'одиме под кривата круша.))

  53. 53 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#45] от "сидер":

    Отговори с нужната сериознозт на дамата, бре! Ко са пинявиш тукана с майтапи, при толкова сериозно положение, в което сам се постави, /па и целата дръжава/, Баце. от прекалена самоувереност, че и "магаре да сложи, ще стане президент", сега ше ручаме жабетата. Галиба.

  54. 54 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#37:"Арон"]др.Цачева "заболява"(с помощта на Москов) от заболяване[/quote]

    Хихи, Цачева да земе болничен , а?

    Кво ша пише на него- длъжност- президент, месторабота- Президентство на РБ, в болнични от 2014 до 2018 г. вкл.

    Охааа, и аз искам!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  55. 55 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#41] от "сидер":

    Да я подаде, когато приемем бюджета. да изчака още малко. И без това сам си даде ена седмица до оставката. Азе му отпускам два месеца

  56. 56 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#54] от "mr. wonderworld.":


  57. 57 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Не виждам нищо страшно ако легитимните правителства са две. Дори смятам, че ще е на добро. През целия наш 27годишен преход винаги сме имали две действащи правителства - задкулистно-паразитно и легитимно с метастази от задкулистното. Тъй като легитимното е много болно ще ни е небходим и служебен главен прокурор, който да изреже туморите от Легитимното и заедно с останките на Задкулисното да ги изпрати Кой зад решетките, кой в небитието.

  58. 58 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#50:"сидер"]А кого харесваш тогава? [/quote]

    Аз харесвам Кристана Локен !

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  59. 59 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#52:"Nazlim S"] Не ща да 'одиме под кривата круша.)) [/quote]

    Под кривата круша е най- дебелата сянка!
    Лежиш и чакаш некоя круша да ти падне в устата.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  60. 60 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#58] от "mr. wonderworld.": Тоз пък кой е.

  61. 61 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#59] от "mr. wonderworld.": От там ни педя не помръдваш. Та и багер да доде, кел файда.

  62. 62 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#60] от "Nazlim S":

    http://thechive.com/2009/07/01/kristanna-loken-wants-you-25-photos/

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  63. 63 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#58] от "mr. wonderworld.":

    Засрами са, веее, не моа мисла..политически, сал ма разсейваж у толкос важен момент, изпаднал у "размисъл")))

  64. 64 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Любопитно

    До коментар [#62] от "mr. wonderworld.": В България с бежанците берабер, няма ли да идва.




  65. 65 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#64:"Nazlim S"]България с бежанците берабер, няма ли да идва. [/quote]

    Одма я настанявам в къщи и й давам подслон и топли грижи!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  66. 66 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Весело

    [quote#47:"VR|46"] То и за това от щаба на Цачева не са правили внушения на тази тема. [/quote]

    А от чий щаб правиха внушения относно г-жа Цачева, да не би от щаба на ГЕРБ

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Весело

    [quote#53:"Арон"]Баце. от прекалена самоувереност, че и "магаре да сложи, ще стане президент", сега ше ручаме жабетата. Галиба. [/quote]

    Начи ваш Раданча мое да са майтапи, а Баце не, повниш ли майтапите на Раданча, с не искам Борисов да е премиер, с извити ръки, с чупене на пръсти, ай дан говора до къде му стигна речника на ваш Раданча

  69. 69 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#65] от "mr. wonderworld.": Безсъмненно!

  70. 70 Профил на heavymetal
    heavymetal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Възможности всякакви, врътки безброй, на всичко може да се намери обяснение и оправдание. Сал едно ни липсува на всинца ни (да вляза в речника на по-горните коментари...) - достойнство, ценности и принципи!

    Who Is John Galt?
  71. 71 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#46] от "doroteus":

    Аз пък с очите си видях по тИлИвизУрът БайХ да казва: Като изтеглихме нашите хора и останаха 100 души протестиращи.
    Но щом ти знаеш по-добре от него...така да е.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  72. 72 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 657 Весело

    До коментар [#18] от "Непукистка":

    Аааа, викаш, като не можа да пробута президент на конци, поне новият премиер да е такъв.
    Всички ГЕРБави сте ми едни интелигентни... Това в гербавото АОНСУ ли ви го казаха

    "We're not gonna take it! Anymore."
  73. 73 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 420 Неутрално
  74. 74 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#71] от "widowmaker Борисов е единствената партия !?!":

    Напротив!Точно така е !
    Умните и красивите тогава бяха 2 бели автобуса хора,а сега наистина са един файтон,а съзаклятията си правят в изоставена телефонна будка !

  75. 76 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Весело

    [quote#8:"widowmaker Борисов е единствената партия !?!"]Има и друг вариант. Да организира пак "Умните и красивите" и да искат оставка на Радев. [/quote]

    Майдан...
    Нали знаеш защо в САЩ не може да се организира Майдан? Защото във Вашингтон няма американско посолство

  76. 77 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#21] от "doroteus":

    Защо плашиш със скелети? Това ли са ти аргументите!?

  77. 78 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Весело

    [quote#26:"Арон"]Няма нужда да обяснявам до какво ще доведе това неприятно събитие. [/quote]

    Ааа обясни, обясни, нъл беши секретар на г-н оришарски

  78. 79 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 778 Любопитно

    До коментар [#11] от "aralambi":

    Точно това е мерака на руската пета колона в лицето на БСП!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  79. 80 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Весело

    [quote#53:"Арон"], сега ше ручаме жабетата. Галиба. [/quote]

    Ми ручайте си ги ве, га чиляк ви думаши, ни са закачайте с урсуз дет има колан шести дан, вий ни ма слушафти, ся ривети чи ша ручати жабетата. Да сам чул от теби, чи тас година за пръф път заплатити в часния сектор са с 8% по високи от тес в държавния което показва, че икономиката върви напред

  80. 81 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#80] от "сидер":

    С тия темпове, ше гониме Михаля чак до завоя на Черна. Кал съм линк, в който има мнения на знаещи и умни хора какво трябва да е направи в България, за да няма повече "работещи бедни". Ние пак сме уникални в "откритието си" на 21 век

  81. 82 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Неутрално

    [quote#81:"Арон"]Кал съм линк, в който има мнения на знаещи и умни хора какво трябва да е направи в България, за да няма повече "работещи бедни"[/quote]

    Явно сам го пропуснал, де го линка

  82. 84 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#77] от "V.Iliev":

    Не плаша никого и то особено със скелети.Въпросното лице е живо,здраво,яко,селско,нахално ченге - професор от соца.който ще "разпредели справедливо"бюджета и приоритетите в държавата!
    Това просто ще се случи при определени обстоятелства,които ни се гласят отдавна,с цел преразпределяне на посъбралите се дивиденти в "правилните"хора!

  83. 85 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3711 Весело

    [quote#58:"mr. wonderworld."]Аз харесвам Кристана Локен ![/quote]
    давай да я избираме за сестра на нацията

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  84. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото нарушава Изборния кодекс.

  85. 87 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Ами какво толкова се притеснявате? Става президент Радев и той назначава служебното правителство! Следва широка коалиция БСП, ДПС, Атака, ВМРО, АБВ, Реформаторите (без ДСБ) и част от Герб. България излиза от НАТО и от ЕС,. Следва връщане на визите, но пък падат визите за Русия и Беларус. Построява се Белене. Който си изтегли парите и съумее да ги внесе в някоя чужда банка има шанс да оцелее, който не офтава да ходи по контрапротести за някое кебапче и бира...

  86. 88 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    [quote#84:"doroteus"]цел преразпределяне на посъбралите се дивиденти в "правилните"хора![/quote]
    И най-вече събралите се милиарди левчета депозити на балъци в банките на територията България!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  87. 89 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#7:"chicago514"]ама ако ГЕРБ ги спечели и Радев е президент,ще правим избори докато изтече мандата на Радев ли!? [/quote]
    Не,просто ще харижем властта на БСП.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  88. 90 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#88:"chichka"]И най-вече събралите се милиарди левчета депозити на балъци в банките на територията България!!! [/quote]
    А добрутро.А на бас че през безвремието на новото служебно правителство пак ще изгори някоя банка...

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  89. 91 Профил на stoedin
    stoedin
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#90] от "tqh42306221":

    Една банка, на един Цеко, шеф на една ски федерация?

    Демократ за силна България
  90. 92 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Ако Б. Б. подаде оставка, ще има следващо правителство на ГЕРБ и патриотите, най-вероятно. С друг премиер.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK