Турция съзира промяна в отношенията със САЩ при Тръмп

Турция съзира промяна в отношенията със САЩ при Тръмп

© Associated Press



В часовете след като Доналд Тръмп спечели битката за президентския пост в САЩ, поддръжници на турския президент Реджеп Тайип Ердоган триумфално влязоха в социалните медии, приветствайки избора на мъжа, който заплаши, че ще забрани на мюсюлманите да влизат в Съединените щати, разказва "Ройтерс".


На пръв поглед Тръмп изглеждаше малко вероятен герой за милиони турци, които подкрепят ислямистката Партия на справедливостта и развитието (ПСР), основана от Ердоган в преобладаващо мюсюлманската страна. В неговата победа мнозина турци видяха удар по управляващата върхушка във Вашингтон, за която казват, че е предала Турция като съюзник и е работила срещу нейните интереси.


Антиамериканските настроения в Турция, съюзник на НАТО, важен за водената от САЩ борба срещу "Ислямска държава" в съседна Сирия и Ирак, се засилиха рязко след проваления опит за преврат през юли. Ердоган и правителството винят за неуспелия преврат Фетхуллах Гюлен, ислямски проповедник, който живее в самоналожена изолация в Пенсилвания от 1999 г.




Поддръжниците на правителството са разгневени от това, което според тях е нежелание от страна на САЩ да екстрадират Гюлен, който отрича да е замесен в заговора, както и от западните критики срещу саморазправата с предполагаемите му последователи.


Не можем да скрием разочарованията, които изпитахме по време на мандата на Барак Обама, заяви високопоставен член на ПСР, който пожела анонимност, тъй като Ердоган, който определя тона на турската политика, досега не е коментирал много темата, освен да поздрави Тръмп.


Предизборните коментари на Тръмп за мюсюлманите ни разочароваха, но те ще бъдат сведени до контекста на кампанията. Реалната политика е различна. Аз мисля, че ще има много по-добър диалог между нашия президент и Тръмп, отколкото с предишната администрация, заяви служителят.


Тръмп, милиардер в недвижима собственост, и Ердоган, син на беден морски капитан, са от различни светове, но техният стил на лидерство поразяващо си прилича.

© Handout, Reuters

Тръмп, милиардер в недвижима собственост, и Ердоган, син на беден морски капитан, са от различни светове, но техният стил на лидерство поразяващо си прилича.


Но Ердоган, както и други лидери в региона, ще бъде оставен в неизвестност от републиканския президент, който все още трябва да направи ясна политиката си в Близкия изток.


Много турци са разгневени също от американската подкрепа за кюрдските милиции, които се сражават с "Ислямска държава" в Сирия, виждайки в тях продължение на бойците от Кюрдската работническа партия, които водят кървава тридесетгодишна борба в Турция.


Политиката на Тръмп по този въпрос е неясна. Той намекна обаче, че негов приоритет в многостранния сирийски конфликт ще бъде борбата с "Ислямска държава", а не да застави президента Башар Асад да напусне властта, нещо, което Анкара отдавна желае.


Това може не само да го постави в конфликт с Ердоган, но също така да помогне да бъде променен курсът на сирийската гражданска война в полза на Асад и неговите съюзници.


В коридорите на властта в Анкара малцина очакваха победата на Тръмп. В победата му обаче високопоставени служители съзират възможност да дадат отново тласък на един съюз, който бе разклатен по време на мандата на Барак Обама, с когото Ердоган имаше все по-проблематични отношения.


Турците са ядосани от нежеланието на администрацията на Обама да екстрадира посочения за организатор на опита за преврат Фетхуллах Гюлен (на снимката).

© Associated Press

Турците са ядосани от нежеланието на администрацията на Обама да екстрадира посочения за организатор на опита за преврат Фетхуллах Гюлен (на снимката).


Тръмп, милиардер в недвижима собственост, и Ердоган, син на беден морски капитан, са от различни светове, но техният стил на лидерство поразяващо си прилича - и двамата са популисти, които контролират преданите си последователи, но са дълбоко поляризиращи и не се страхуват да говорят каквото мислят.


Има голям шанс за добра химия между двамата лидери, дори и да е малко вероятно те винаги да бъдат на едно мнение. Берлускони бе отчасти от този тип, заяви заяви друг високопоставен турски служител, имайки предвид бившия италиански премиер, който поддържаше близки отношения с Ердоган.


След победата на Тръмп Хилял Каплан, известна журналистка от проправителствения вестник "Сабах", който е управляван от брата на зетя на Ердоган, написа в Туитър: "Радваме се, че американският естаблишмънт се пука".


"Турция е една от онези страни, които отхвърлят контролиращата ръка на Америка по цялото земно кълбо", заяви по-късно тя пред "Ройтерс". Избирането на Тръмп е удар по това международно статукво. Но дълбоките раазличия вероятно ще останат. Вероятно няма да има бърз напредък по въпроса за Гюлен, което би отстранило важна пречка за подобряването на турско-американските отношения.


Турският премиер Бинали Йълдъръм вече призова Тръмп да екстрадира проповедника, но това в крайна сметка ще бъде въпрос за американската съдебна система, а не за президента, и процесът на вземане на юридическо решение може да отнеме години. Разногласията около Сирия също може да подложат отношенията на изпитание.


Тръмп оспори решението да бъдат подкрепяни бунтовниците, които се сражават с Асад, и намекна за сътрудничество с Русия, най-могъщия военен съюзник на сирийския лидер срещу "Ислямска държава". И докато Хилъри Клинтън, кандидатката за президент на демократите, разбуни турския гняв по време на кампанията, като предложи да въоръжи кюрдските милиции, сражаващи се с джихадистите, Тръмп не отхвърли изрично такава стъпка.


"Ще станем свидетели на период на меден месец, който да ознаменува края на периода Обама, по време на който отношенията доста се настървиха", заяви Синан Юлген, бивш турски дипломат и анализатор в Карнеги Европа за турско-американските отношения. Вървейки напред обаче вероятно ще срещнем точки на разминаване, добави той.


Политиката на Тръмп със сигурност ще узакони режима в Сирия, приятелските към режима сили, както и Русия - обратното на това, което Турция се опитва да направи от 2011 г. по отношение смяната на режима и подкрепата на опозицията, каза той.


Подкрепата на Тръмп за Израел също ще тревожи Анкара, голям поддръжник на палестинците и донор на управляваната от Хамас Ивица Газа.


По време на кампанията Тръмп спечели подкрепа в Израел с обещанието, че Вашингтон ще признае Ерусалим за столица на Израел. Палестинците искат Източен Ерусалим, превзет от Израел през 1967 г., за столица на държавата, която те целят да създадат до Израел на Западния бряг и Ивицата Газа.


Заплахата на Тръмп да изостави съюзниците си от НАТО в Европа, ако те не харчат достатъчно за отбрана, и неговите аргументи срещу международните търговски споразумения от типа, от който Турция би имала полза, също са причина за загриженост в Анкара.


Но докато светът чака да види как Тръмп ще оформи външната си политика, официална Анкара остава предпазливо оптимистична. Като цяло турските правителства са по-спокойни с републиканските администрации в САЩ, отколкото с демократите, заяви Халил Каравели, главен редактор на политическия журнал "The Turkey Analyst". Една нова администрация е една цяла нова игра с топка, добави той. Президентството на Тръмп представлява, от турска перспектива, шанс за ново начало. (БТА)


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Излизат все повече доказателства,
    че Тръмп е агент на Путин.

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2229 Весело

    Не си измисляйте радости,че ако не се случат,разочарованията са големи.

  3. 3 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    САЩ не обичат непослушните и особенно тези които ги унижават !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  4. 4 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Всички се надяват... че Тръмп ще им върви по гайдата, а накрая пак ще има изненадАни.. Много НЕПРИЯТНО изненадани мюсулмани..

  5. 5 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Ако е умен , Тръмп може да обърне двустрйнните отношения отново в положителни . В Турция го слядят с внимание .

    Bukalemun
  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    В Турция пък двуличниците.
    Които и да са те !
    До коментар [#3] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Bukalemun
  7. 7 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1968 Любопитно

    До коментар [#5] от "eti":

    Няма как човек, който сам си е спечелил парите и е оцелял след 3 фалита, да не е умен.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    оддръжници на турския президент Реджеп Тайип Ердоган триумфално влязоха в социалните медии, приветствайки избора на мъжа, който заплаши, че ще забрани на мюсюлманите да влизат в Съединените щати
    ________
    Щом Тръмp е избран от Путин, турците може и бял ден да не видат край Босфора....рано е да се радват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Тръмп още не се е заклел като президент и не се знае какви ще ги върши след като встъпи в длъжност!

  10. 10 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3837 Неутрално

    Без да претендирам за ясновидство, приоритетна външнополитическа задача на правителството на Тръмп, освен икономиката, ще бъде атаката срещу ИДИЛ. Тази атака най-вероятно ще бъде осъществена с използването и на руснаци, и на турци като ресурс, за да не кажа "пушечно месо". От оставянето на кюрдския въпрос в статуса на "висящ" САЩ не губи, а Ердоган може да свири "победа". Предаването на Гюлен, ако това е част от уговорката, ще тръгне по обичайния за САЩ съдебен път и ще отнеме години, ако въобще се реализира. Така че реалността ще бъде далеч по--малко помпозна от речите.

  11. 11 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9721 Неутрално

    По важно е какво съзира Тръмп за отношенията ви.

  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3837 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Страхувам се че Путин може да се окаже много разочарован от Тръмп що се отнася до санкциите, а и въобще до реалните политически и икономически очаквания от тези избори. Показателно е, че и китайци, и руснаци започнаха да изтеглят държавните вложения в американски държавни облигации. За САЩ това означава намалени приходи в бюджета, нещо което няма да бъде погледнато с добро око от администрацията на Тръмп.

  13. 13 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Политиката на Тръмп със сигурност ще узакони режима в Сирия,
    =======
    Да 20 януари всичко казано е бош лаф !
    Преди да се е заклел , Тръмп може да твърди ,че е марсианец дори !

    Bukalemun
  14. 14 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Да видим Сената, а и Джулиани като държавен секретар въобще не е от полза за Турция, Русия и прочие страни. Мнозина помнят как изгони Ясер Арафат от един банкет на ООН.
    Ще има сълзи, сополи и пудра захар

  15. 15 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 225 Разстроено

    За съжаление, умните и красиви либерале, търпим загуби!
    Тръмп,Радев и Ердоган се оказаха агенти на Путин!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  16. 16 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti":

    Относно двуличието американците могат само да се учат от вас !
    В това отношение сте най-добрите наследници на Византия !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  17. 17 Профил на Korkma!
    Korkma!
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Тръмп има доста посещения в Турция, има и бизнес връзки с доста от богатите хора в страната. Да не говорим, че в един от хубавите квартали на Истанбул има свой проект, който го завършиха преди 3 години с две кули от по 145 и 155 метра- Тръмп Тауърс. Не виждам защо Турция може да се притеснява от отношението на Тръмп към Израел при положение, че Турция и Израел си изясниха отношенията спрямо Палестинците. За Сирия и Асад вече един бог знае какво може да стане и какво не. Относно отношението на Тръмп към малките членове на НАТО, които не отделят достатъчни средства за отбрана, то не знам Турция какво трябва да я притеснява.

    https://pbs.twimg.com/media/CdRBGEaXEAAyF7E.jpg

  18. 18 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#8:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Щом Тръмp е избран от Путин[/quote]
    Днес в Германия Обама заяви, че Русия е военна Супердържава, която има влияние в региона си и по целия свят.
    Предполагам, че Обамич е стигнал до този извод, като е разбрал за помощта, която Русия е дала за избирането на Тръмп.

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    До коментар [#14] от "stanislavdi":
    До коментар [#13] от "eti":
    До коментар [#12] от "daskal1":

  19. 19 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    Май нещата не опират само до Тръмп, Путин, Ердоган, Орбан и т.н. идват на власт десни и националисти и затова либералите реват.

  20. 20 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Любопитно

    Примери ?
    Или поне един....
    До коментар [#16] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Bukalemun
  21. 21 Профил на Korkma!
    Korkma!
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Пък и какъв е смисъла да си чешем езиците какво ще е управлението на Тръмп преди да е влязъл в Белия дом, преди да е минало време и т.н. Пък и той не управлява еднолично, има си Сенат, съветници, Пентагон, ЦРУ и т.н.

  22. 22 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Линдзи Греъм, сенатор републиканец, изказване от последните дни "Русия не може да бъде наш съюзник, те са хулигани и трябва да бъдат поставени на мястото им".
    И това не единствения сенатор-републиканец който мисли така. Във външната политика на Тръмп е много възможно да има фоста сериозен контрол

  23. 23 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#20] от "eti":

    Не спазвате никога договори.
    Сега говорите за промяна на Лозанският договор проявявайки апетит към земите на всички съседни държави.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  24. 24 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Тея дали не бързат малко с изводите?

  25. 25 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    До коментар [#10] от "daskal1":

    В общи линии - да. И търговия с някои статути... Иран, Украйна, Сирия ...

  26. 26 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Май нещата не опират само до Тръмп, Путин, Ердоган, Орбан и т.н. идват на власт десни и националисти
    =========
    От седмица и аз все това повтарям !
    Силните държави са принудени да си намерят силни лидери.
    Ако не го сторят , за тях настъпва крах ....икономически , политически или военен.....
    Дилма Русев е типичен пример за поправителен .
    В Украйна същата работа ....копието им няма острие !
    Дори и ингилизите го проумяха. Избраха си жребеца Джансън !
    До коментар [#19] от ".":

    Bukalemun
  27. 27 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#22] от "stanislavdi":

    Да не закарате 6-ти флот пак в някое беларуско пристанище.

  28. 28 Профил на Neophyte Believer
    Neophyte Believer
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#13] от "eti": "Преди да се е заклел , Тръмп може да твърди ,че е марсианец дори !"

    Отмина това време.Вече всяка думичка, излязла от устата му, дава сериозно отражение.

  29. 29 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#18] от "Sааlеte":

    Еееее, четох го цялото изказване, допиши го де. Освен това я нарече свръх държава, но не и военна супер държава.
    Хайде малко по-точно с цитатите

  30. 30 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Любопитно

    Не спазвате никога договори.
    Сега говорите за промяна на Лозанският
    ==========
    Виж виж виж!
    Де го чукаш , де се пука......
    Я кажи кога го нарушихме ?
    Вече 93 години го спазваме , а той е сто годишен !
    Кипър не го меси , там работата е съвсем различна. ...
    А в Хатай , местното население само се вдигна и още от времето на Ататюрк желаеше да се присъедини към Турция.
    Къде е проблема ?
    До коментар [#23] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Bukalemun
  31. 31 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#27] от "opasno_lud":

    Там е запазено място за северния флот и за ледоразбивачите......или и тях изпратихте в Средиземно море

  32. 32 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#26:"eti"]Ако не го сторят , за тях настъпва крах ....икономически , политически или военен.....
    Дилма Русев е типичен пример за поправителен . [/quote]
    На Дилма американците и спретнаха конституционен преврат, но тя вероятно ще им върне шамара.

  33. 33 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Весело

    [quote#31:"stanislavdi"]Там е запазено място за северния флот и за ледоразбивачите......или и тях изпратихте в Средиземно море [/quote]

    Мистър, това е казано от официален говорител на Департамента. Вече бивш, де. Липсва ми, честно казано.
    Инак ледоразбивачите пърпорят горе на север, а американците рекоха, че изостават там с материала по претенциите за северни територии.

  34. 34 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#30] от "eti":

    Ε, й ?
    Това което казваш,може да стане и в Гърция и в България и във всяка съседна ви страна.
    МИТ лесно ще намери турци да се ''вдигнат'' !
    Хайде не се излагай !
    Ердо става все по-агресивен.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  35. 35 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    Всеки избран демократично, но неудобен на естаблишмънта - популист. Доообре.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  36. 36 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    агресивен
    ========$
    Но това не го прави двуличник , което бе началото на приказката ни !
    Търсиш отговор на незададен все още вэпрос ....
    Не мисли за нещо друго , докато говориш за предното .
    Поне не се сймо издавай !
    До коментар [#34] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Bukalemun
  37. 37 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#34:"'ΕΡΕΒΟΣ"]МИТ лесно ще намери турци да се ''вдигнат'' ! [/quote]
    То пазарджишките мангали за по 50 лв стигат.Ма трябват и "демократичната" общност и медии...

  38. 38 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 388 Весело

    Ердоган пречи на всички замесени в грозната война, съдбата му се очертава като на Садам и на Кадафито.Трябва да се скрие някъде много скришно.

  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    На Дилма американците и спретнаха конституционен преврат,
    =========
    Хич не е важно понеже каруцата вече е съборена .
    Да си е отваряла очите на времето ....
    С прозрачни демокрацийки от тип швейцарски кантони , голяма страна като Бразилия не може да се управлява .
    Американците са виновни винаги по принцип.
    По виновен е нападнатия който не си е взел необходимите мерки.
    Те американците и на Ердо посегнаха , но видя как им го наби , четвъртит и неошлайфан ! И до нес се чудят как да подходят към Турция.
    До коментар [#32] от ".":

    Bukalemun
  40. 40 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#36] от "eti":

    Началото на разговора ни беше за.....турското двуличие !
    За да сме точни...щом това желаеш !
    Лека вечер !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  41. 41 Профил на Ivo Ivanov
    Ivo Ivanov
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#13] от "eti":

    Ха-ха-ха-ха-ха! !!! Ха-ха-ха-ха-ха! !! Ха-ха-ха-ха-ха!!! Специалистът по американска политика се изказа.

  42. 42 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Весело

    Трябва да се скрие някъде много скришно.
    ========
    Но прави точно обратното ! .
    Организира международни срещи и симпозиуми , движи се свободно по целия свят.
    Търси поводи да ходи до САЩ , когато и както си поиска !
    А Обама го отбягва дори в собствената си страна .
    Два пъти е ходил в Америка да се лекува ....още примери искаш ли , Гошо ?
    До коментар [#38] от "batgosho":

    Bukalemun
  43. 43 Профил на Ivo Ivanov
    Ivo Ivanov
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Турция винаги може да излезе от НАТО....тя е мощна държава, с втората по големина армия в НАТО, от която вече САЩ. ...няма нужда.

  44. 44 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Любопитно

    Оооо , папаз ! Ти жив ли си още ?
    Куфарите стегна ли ги ?
    Ако не си , човека на снимката е твоя гробар ..... Фащай пътя и бягай !
    От месеци те предупреждавам , мно лошо ви се е наточил този....
    До коментар [#41] от "Ivo Ivanov":

    Bukalemun
  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Лека вечер !
    =======
    И на теб юнане !
    И пак не разбах в какво се състи то ....турското двуличие ?
    До коментар [#40] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Bukalemun
  46. 46 Профил на НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Ако Тръмп и Путин искат да останат да в историята като велики държавници, то сега са времената да го сторят. Във времената на ислямския тероризъм трябва да покажат най-силните си страни, иначе няма смисъл.

    Настане вечер – месец изгрее, звезди обсипят сводът небесен; гора зашуми, вятър повее, – Балканът пее хайдушка песен!
  47. 47 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#40] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    А аргументи?

    ne mutlu türküm diyene.
  48. 48 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#12:"daskal1"]Показателно е, че и китайци, и руснаци започнаха да изтеглят държавните вложения в американски държавни облигации.[/quote]

    Неподходящо сравнение. Китай държи 1,244 милиарда долара американски държавен дълг. Русия държеше до преди година около 100 милиарда, от които останаха мижави 88 милиарда долара.
    Китай се опитва от повече от година да излезе от така наречената "доларова клопка" (където се намира според някои икономисти) и продаде облигации за почти 200 милиарда, но не може да се измъкне лесно без да предизвика значителен спад на курса и да реализира загуби.
    Китай, а с него почти наравно и Япония (1,188 милиарда), са хванати здраво и не могат да се отърват лесно от американския държавен дълг.
    Това е едно интересно развитие да се наблюдава, особено ако ФЕД реши скоро да вдигне лихвите.

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  49. 49 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#10:"daskal1"]приоритетна външнополитическа задача на правителството на Тръмп, освен икономиката, ще бъде атаката срещу ИДИЛ. Тази атака най-вероятно ще бъде осъществена с използването и на руснаци[/quote]

    Има вече медийни съобщения за скоро предстоящи сухопътни операции на руски войски в Сирия.

    Май са слухове, но ще видим!

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  50. 50 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    [quote#0:"статия"]Като цяло турските правителства са по-спокойни с републиканските администрации в САЩ, отколкото с демократите, заяви Халил Каравели, главен редактор на политическия журнал "The Turkey Analyst".[/quote]
    Дрън-дрън! Вие винаги сте били по-добре при демократите със съветници ислямофили като Бжежински! Забравихте ли какви спънки правехте на Буш при войната срещу Ирак и как хубаво си уйдисахте с мъжлето на Клинтъница да разпарчатосате Югославия и да бомбардирате Белград. Тези времена вече свършиха. Тръмп като нищо може да ви спре и военната помощ за Пакистан също. Откъде накъде ще подпомага ислямистки режими?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  51. 51 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    [quote#39:"eti"]Американците са виновни винаги по принцип.[/quote]
    В случая Мишел Темер, къде смени Дилма си е доносник на американското посолство в Бразилия от 2006 а хората къде назначи са си откровени американски поставени лица, то и протестите бяха по украински сценарии с американската мрежа в Бхазилия и всичко е ясно и откровено.

  52. 52 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#9:"Cara Mia"]Тръмп още не се е заклел като президент и не се знае какви ще ги върши след като встъпи в длъжност! [/quote]

    Вероятно ще бъде опитомен от истеблишмента. Или ще му бъдат наложени подходящи министри и съветници. Както на Никсън наложиха Кисинджър и на Картър натресоха Бжежински.
    В САЩ има приемственост и баланси в държавната политика.

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  53. 53 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    [quote#12:"daskal1"]Показателно е, че и китайци, и руснаци започнаха да изтеглят държавните вложения в американски държавни облигации.[/quote]
    Нали се сещаш ,че реалността САЩ са със $104трилиона на червено не им я е причинил Тръмп.
    Просто палачинка се обърна който не слуша РФ и Китай може да го закъса,Ердоган си науили Урока , скоро и Тръмп!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  54. 54 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 388 Любопитно

    [quote#10:"daskal1"]приоритетна външнополитическа задача на правителството на Тръмп, освен икономиката, ще бъде атаката срещу ИДИЛ. Тази атака най-вероятно ще бъде осъществена с използването и на руснаци[/quote]

    Май Тръмп и Путин вече са се разбрали по въпроса след телефонния им разговор оня ден. Снощи Думата прие на първо четене и без много дебати (типично ако е по искане свише) по инициатива на руското министерство на отбраната нов закон за военни операции в чужбина.
    Това със сигурност не е случайно. Путин бърза да използва периода преди встъпване на новия президент в длъжност докато старият е лейм дък.
    В такъв период САЩ загубиха контрола в Куба, например.

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  55. 55 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#53] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    САЩ все още си финансират държавния дълг без големи проблеми. Самият Тръмп каза, че САЩ не могат да фалират защото си печатат парите. А и Китай не може лесно да се отърве от държания американски държавен дълг без големи финансови загуби.

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  56. 56 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    До коментар [#55] от "cicero":
    Може много да се говори по този въпрос ама се отклоняваме от темата: как турците се подмазват на Тръмп!Ако САЩ решат да си оптимизират разходите за хибридни конфликти турците ше влязат в преразходи.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  57. 57 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    общо взето с всички световни злодеи ще го изкарат че си прилича Тръмп, то либералната пропаганда няма спиране в бълвочите си

    twitter.com/voxybg
  58. 58 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Весело

    Дрън-дрън! Вие винаги сте били по-добре при демократите със съветници ислямофили
    =======
    Ха хаааа , свикнахте , нали ! Само свикналия е по опасен от лудия !
    То беше валидно при ония ....; ).....нали ги помниш ..."светски" правителства....дето превратите бяха традиция и Туркията отиваше с 20 години назад. Но на 15 юни се сложи край на всичката тази унивителна за турската нация , традиция !!!
    Viva la République !
    До коментар [#50] от "Julian Mall":

    Bukalemun
  59. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8675 Неутрално

    Тръмп може да се окаже най-непредвидимият американски президент. Така че , никой да не бърза да се радва.

  60. 60 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#12] от "daskal1":

    "Показателно е, че и китайци, и руснаци започнаха да изтеглят държавните вложения в американски държавни облигации. За САЩ това означава намалени приходи в бюджета, "

    В това има повече икон., откокото полит. контекст: не само Китай и Русия намалиха позициите си в US treasuries (Япония, СА и пр.). Дългът дори в момента е неизплатим практически и математически, а ще се увеличава (fiscal stimulus, ако някак се намери финансиране извън tax breaks). Някакво преструктуриране вбъдеще е неизбежно, а никой не желае ролята на bag holder.

  61. 61 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#55] от "cicero":

    "САЩ все още си финансират държавния дълг без големи проблеми. Самият Тръмп каза, че САЩ не могат да фалират защото си печатат парите. А и Китай не може лесно да се отърве от държания американски държавен дълг без големи финансови загуби. "

    Илюзия. В момента подавляващата част от US treasuries се изкупува от Fed и ам. институц. инвеститори. Китай продава значителни позиции, за да поддържа курса на ренминби, както и да се освободи от нарастващ фин. риск. Тези $20Т са неизплатими, а реструктурирането им ще се наложи рано или късно.

  62. 62 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8727 Неутрално

    И двамата не предвещават стабилност. По-скоро ще им дълъг период на неизвестност на решенията и криволичене към сменящите се цели

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  63. 63 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Нови побратими за нашите тръмписти. Новият комунистически интернационал се заформя. "Идиоти от вси страни ...."

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  64. 64 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    От това, което съм слушал досега в речите на тръмп - приоритет му е ИД, главно като маркетингов ход. Не му пука за желанията на Турция, за "хилядите невинни избити", за Асад, за кюрдите или за каквото и да било. Ако е последователен в думите си (а може и да не е) ще разгроми ИД без да му пука особено кой ще властва после. Защото в действителност и на избирателите му не им пука. Не им пука и за Украйна.

  65. 65 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Наистина е забележително да виждаш как в реално време се промиват мозъците на хората. Предполагам, че 30-те години в Германия е било същото.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  66. 66 Профил на Цецо Цачев
    Цецо Цачев
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Тръмп е голяма капия. Обаче още е доста рано за изводи. Първо да встъпи в длъжност. После да се разпорежда и тогава ще видим каква му е реалната политика.

  67. 67 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#65] от "stupid_american":

    виждаме левите либерали как са ви промили мозъците мейнстрийм медиите, добре че си го признаваш

    twitter.com/voxybg
  68. 68 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Тръмп е голяма капия.
    =======
    Така е , но и времената в които живеем са скапани .....
    Капиите са на власт....
    До коментар [#66] от "Цецо Цачев":

    Bukalemun
  69. 69 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#47] от "hasanço": Аа повечето аргументи ги лее Четин. Изпреварил юнанина. Виж го само. 13 пъти по 13 см. ги е щракал.

  70. 70 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#67] от "voxy": Момчето нищо не си е "признал". Измисляш си ги! Преписваш му неща в които най искрено си вярваш и искаш и околните да ти повярват. Искаш, ама няма!

  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Ах Брутее , продавай ме ти , продаваай !
    До коментар [#69] от "Nazlim S":

    Bukalemun
  72. 72 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#63] от "stupid_american": Слушах на как белите са се озверили срещу всичко небяло. Защото се чувствали нещо, като някой им е отнел честта. А иначе всичко за което са си мечтали, намерили в лицето на Тръмп. Таят празни илюзии. Защото Тръмп ain't a Savior.

  73. 73 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Предполагам, че 30-те години в Германия е било същото.
    ========
    Ейтака си прецаквате всички само анализи !
    Сякаш през 30 те е имало либерал толерасти от типа Клинтън и Трюдо . Не ви омръзна да грешите , вземайки грешни примери от миналото !
    До коментар [#65] от "stupid_american":

    Bukalemun
  74. 74 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Повече от 62 милиона американци гласуваха за Хилари Клинтън. Невиждано и нечувано.

  75. 75 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#71] от "eti": Откакто комунистите ни бяха насилствено сменили имената, изпитвам неприязън към измислените имена. Ако аз не бях си дала истинското име, тогава щеше да имаш пълното право да ме наричаш "бруте". Наистина, няма нищо по страшно да се бои човек от себе си. Съчувствам ти и ти пожелавам скоро да го преодолееш. Успех.

  76. 76 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    Когато се спомене за Тръмп и Путин червените тролове веднага бързат да изтъкнат как всичко ще тръгне по мед и масло между двамата. Когато стане дума за Тръмп и Ердоган бързат да изтъкнат, че подобряването на отношенията е "привиждане".

  77. 77 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Любопитно

    Откакто комунистите ни бяха насилствено сменили имената,
    ==========
    Е добре де , каква е връзката между спора ми с юнана и това което казваш ?
    И после що мислиш, че щом някой е виновен за нещо , то той има вина за всичко ?
    Ми те и комунистите също по този начин разсъждаваха.....
    Когато някой им беше крив и неудобен за ЕДНО нещо , почваха да го обвиняват за неудачник винаги и на всякъде !
    Така ти ставаш наследница на това което заклеймяваш !
    Това е мъст.....! А хората по природа са грешници и винаги трябва да им се дава шанс за оправяне.....
    До коментар [#75] от "Nazlim S":

    Bukalemun
  78. 78 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#77] от "eti": Изискваш като правило свое, хората да поддържат същите становища в предварително начертаният черно бял квадрат. Но уви. Различни хора, различни идеали. Откъдето се раждат стълкновенията, като начало за нови хоризонти.


  79. 79 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    правило свое,
    ========
    Никакви правила не налагам.
    До коментар [#78] от "Nazlim S":

    Bukalemun
  80. 80 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 882 Весело

    Май за уреждането на проблемите в Близкия изток вснички действащи политици залагат на Тръмп.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  81. 81 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#18] от "Sааlеte": Днес в Германия Обама заяви, че Русия е военна Супердържава, която има влияние в региона си и по целия свят. Предполагам, че Обамич е стигнал до този извод, като е разбрал за помощта, която Русия е дала за избирането на Тръмп.
    ====================================

    За хората, които наистина разбират от политика, това беше ясно още от април, 2014 година. Обама не го признаваше, защото това би намалило негото международно влияние и влиянието на САЩ. А сега, изглежда, му е все едно, просто защото Тръмп наистина предлага в своята предизборна борба това, което би премахнало основните противоречия между САЩ и Русия.

  82. 82 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#19] от ".": Май нещата не опират само до Тръмп, Путин, Ердоган, Орбан и т.н. идват на власт десни и националисти и затова либералите реват.
    ====================================

    Напротив, опират до Тръмп и до Путин, просто защото те двамата са основни фигури в тези процеси.

  83. 83 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#22] от "stanislavdi": Във външната политика на Тръмп е много възможно да има фоста сериозен контрол.
    ====================================

    Това, което казваш, е прекрасна илюстрация на пословицата, която казва, че УДАВНИК И ЗА СЛАМКА СЕ ХВАЩА.

  84. 84 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#35] от "Пешката": Всеки избран демократично, но неудобен на естаблишмънта - популист. Доообре.
    ====================================

    По-вярно е да се каже, че всеки неудобен на елита (избран или неизбран) е, според елита, популист, неадекватен, путинист, краен и така нататък. По този критерий нормални са само тези личности, партии и държави, които са удобни на елитите на САЩ и на ЕС.

  85. 85 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#65] от "stupid_american": Наистина е забележително да виждаш как в реално време се промиват мозъците на хората. Предполагам, че 30-те години в Германия е било същото.
    ====================================

    Никой никогане е промивал мозъците на хората толкова масово и толкова интензивно, колкото неолибералните глобалисти. Нито комунистите, нито фашистите, нито нацистите. И сега продължават да го правят, като се надяват по този начин да блокират управлението на Тръмп и да запазят позициите си. И не им се иска да разберат, че народите вече не се влияят от техните промиваща мозъците лъжи и манипулации. И че точно това е фактът, който обяснява и брекзита в Англия, и Тръмп в САЩ.

  86. 86 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    До коментар [#85] от "glog":

    А, не е баш така. Промиването на мозъци доста успешно се прави от Алекс Джоунсовците по света. След като сериозен процент хора сляпо вярват в глупостите, че американците не били кацали на Луната, че САЩ сами взривили кулите на 9/11, че Клинтън убила над 50 агенти на ФБР и журналисти свързани с някакво "разследване" срещу нея - явно промивката е дълбока и ефективна.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  87. 87 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#86] от "vesolr": Промиването на мозъци доста успешно се прави от Алекс Джоунсовците по света.
    ====================================

    Може и така да е. Аз не отричам, че и двете страни правят промиване на мозъци. Това, което казвам, е, че то е най-масово и най-интензивно в неолибералните глобалистични държави. Особено в САЩ.

  88. 88 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    До коментар [#87] от "glog":

    Работи и в затворени консервативни диктатури. Сещам се за Северна Корея.

    А във високотехнолигични държави с по-големи свободи също е много ефективно, защото всеки може да създаде сайтче, от което да бълва пропаганда.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  89. 89 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#70] от "Nazlim S":

    ти сериозно ли не схвана, че последната част е шега

    twitter.com/voxybg
  90. 90 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#47] от "hasanço":

    Аргументи ли.... от къде да започнем....
    Кипър, Кюрди, Арменци.....

    края ви идва скоро.... поздрави от Мосул

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  91. 91 Профил на ige_koyo
    ige_koyo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#42] от "eti":

    Самият факт, че го отбягват, не ти ли говори какво мислят за него? Че е един самозабравил се нарцис! Какъвто наистина е! С тая селска пропаганда, дето се опитва да я пробутва и другаде освен в собственият си коптор Търки, става все по-смешен! Ако турчалята му се кефят (който не му се кефи, е Гюленист - това е ясно), то в белите страни не му се радваме!

  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Весело

    края ви идва скоро.
    ======
    Аха , личи си ...
    От 15 години все тази плоча я чуваме.....
    До коментар [#90] от "odyssey6195":

    Bukalemun
  93. 93 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#88] от "vesolr": Работи и в затворени консервативни диктатури. Сещам се за Северна Корея.
    ====================================

    Да, прав си. За Северна Корея бях забравил. Но там тя се базира на други принципи. И все пак, за там, а може би и за още някоя забутана държавичка, като нея, си прав.

  94. 94 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#92] от "eti":

    лятото къде си бил на почивка ли ?
    ако не можеш да отидеш до диярбаир.. и викаи че си Турцин

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  95. 95 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#1] от "Sааlеte":

    Ми нали Путин го е назначил за Губернатор в Амеврика?

  96. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    отбягват
    ========
    От два дена е в Пакистан . Преди няколко часа кацна в Узбекистан ....
    А на срещата Г 20 , от липса на програмно време си направиха обща среща с китайския , японския и още няколко лидери ....
    Що ме караш да го рекламирам ....
    До коментар [#91] от "ige_koyo":

    Bukalemun
  97. 97 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Любопитно

    Някой чувал ли е за този тип изтезания.
    https://youtu.be/e98k3aMqgqM
    Миналата година се забрани със закон повече да не се прилага, защото е нечовешко.
    Guess what! Yep! You got it.

  98. 98 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    По собствените думи на Доналд Тръмп:
    https://youtu.be/aODtnLeSDYg

  99. 99 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#5] от "eti": Турция очаква disaster in making.

  100. 100 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#10] от "daskal1": Турските войници не са пушечно месо! Оправи си речника.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK