Европа на две ценности

На площадката на АЕЦ "Белене", 2013 г.

© Красимир Юскеселиев

На площадката на АЕЦ "Белене", 2013 г.



Прогонването на отец Кортези от бруталната тълпа с руски знамена ме изкушава да сравня ценностната пукнатина в Европа със схизмата от преди хилядолетие. Католиците традиционно отдадени на универсални неща като спасение и добро (самото название идва от "всеобщ"); нашите тук обясняват православието си с това, че запазило българщината - сякаш става дума не за една от големите монотеистични религии, а за племенен тотемизъм. Нали знаете, че нашата църква е била осъдена за "филетизъм" от Всеправославния събор в Константинопол през 1872 – ереста е в това, че предпочитала собствения етнос пред Царството.


Но работата не е само беленска, нито само православна. Коренът е


в бруталния егоизъм, превърнат в основна ценност на цяла Източна Европа




(с малките, буквално, изключения на Словения и Естония по краищата). Коренът е в посткомунистическата нагласа да мислиш, че обществото е игра с нулева сума и ако назначат шурея на Иванов, няма да остане щат за твоята балдъза.


Отказът да помогнем на залените с бежанци Гърция, Италия и Малта бяха една поредна капка в препълващата се чаша на западното раздразнение. Преди това имахме дълговата криза, когато източните ревнаха, че как така ще даваме на гърците като ние тук сме по-бедни. Случи се Крим, появи се решението за общи действия срещу нарушението на международното право от Путин – и почна едно мърморене, че виждаш ли ние губим от контрасанкциите, ама откъде накъде, защо пък точно ние.


Вижте, от егоизма не става етика


– дори да го наречете "патриотизъм" и "християнска Европа". Моралът в европейската традиция е свързан с точно обратното: с готовността да се погрижиш за другия, да се бориш за неща, които надхвърлят личния ти интерес, та дори противоречат на него (за християните Исус е символ тъкмо на това). Да предпочиташ своите пред чуждите е естествено, но върви против цивилизационната норма, която изисква усилието да правиш и другото.


Отец Рафаил-Стефан каза за прогонването на сирийското семейство: "Изгонихме Христос"; но в повечето развити културни системи го има този императив, Зевс например е покровител на странниците и жестоко наказва онзи, който не ги приема.


Пък и кои точно наши и кои чужди днес?


Медиите днес ни насъскват срещу бежанците точно както вчера - срещу ромите, онзи ден - срещу турците. Комунисти, фашисти, мафиоти, либерасти - остана ли някой да не е получил своята порция омраза? През 90-те имаше сериозни гласове за това да се лишат от избирателни права хората над 40 години, защото били увредени.


Основната хватка на оправдаващия се егоист е в обезсмислянето на моралния жест. Гърците значи са мързеливи, бежанците - джихадисти, а и ние нямаме общо с тая работа, нали Америка създаде проблема? Санкциите пък кога са работели? То и европейските фондове скоро свършват, пък и ЕС май е на път да се разпадне... И като избълваме омразата, олеква ни, отваряме си биричката и се чувстваме в правото си да не правим нищо. Нали си представяте един Исус с биричка как попържва пред телевизора: "Еврейска му работа, няма да се оправим никога!"


Паоло Кортези ни напомня и за това, че ценностната схизма между Запада и Изтока е в отношението към миналото. Той се мъчеше да вкара в публичния дебат темата за лагера в Белене, който в онова градче не искат да си спомнят, макар че поне половината са вършели нещо свързано с него. Не казвам, че са убийци, казвам, че нямат куража да се обърнат назад, да осмислят срамното явление.


История е нещо различно от двете страни на схизмата


В Западна Европа - след безумията на двете световни войни - към миналото се връщат все по-критично, смята се, че смисълът на възпоменанието е да влезеш в сложността на събитията, да се поучиш от грешките. От нашата страна миналото е източник на гордости и легитимация на управлавящите. Гражданите лепят черни хайдушки мустаци, размахват пластмасови саби и побеждават турците. Който пък играе антикомунист изважда репресирания си дядо, припомня онзи виц, дето го разказал веднъж на приятели в кухнята И това не е само у нас: в Полша например яростно се съпротивляват на всяка идея за това, че поляци са подпомагали Холокоста заради традиционната омраза към евреите.


Да, Съюзът е ценностно пропукан


Не казвам, че на Запад не мислят за интереса си и че са някакви ангели – всеки си пази интереса, това е ясно. Но там поне че чувстват длъжни да говорят публично по определен начин, да възпитават децата си в някакъв морал, през миналата Страстна седмица Папата изми ритуално нозете на бежанци – крака преминали хиляди километри в бягство от войната.


На Изток ние не просто се държим егоистично, ние сме зарязали всякакво приличие и тази липса на срам ни се продава като героичен бунт срещу политическата коректност, каквото и да значи това. Бруталният егоизъм вече се е превърнал в естествена норма у нас, Дикенсовият капитализъм премина в някакво първобитно ожесточение срещу всичко, което напомня на някакъв морал. Чухме попа (!) на едно от тези расистки градчета, Елин Пелин, да казва: "Не ни трябват тия натрапници, те не са толерантни като нас".


Нали не се учудвате, че зазвуча така ясно темата за Европа на две скорости? Да знаете от мен – не става дума за евра, нито за директиви. Става дума за дълбоко разочарование, което почва да клони към взаимна анатема като през 1054. Този съюз почва да бъде недоразумение: едните смятат че трябва да са солидарни, да помагат на слабите; другите – че самите те са слабите и са абонирани за помощ и привилегировано обгрижване.


Коя точно е пустата "християнска Европа" – оставям вие да решите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (227)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Прогонването на отец Кортези от бруталната тълпа с руски знамена
    ========================================
    Първо отецът си тръгна сам - отзова го църквата му, защото се намеси в неща които не са негова работа. Второ "тълпата" според Дичев - а иначе местни жители които най добре знаят с кого искат или не искат да живеят - беше с български знамена а само един очевидно неадекватен беше наметнат с руско знаме. Даддено му кой знае от кого и с каква цел. Според мен това беше провокатор за да може сега либералите преди изборите да разтягат локуми как само "запада може да ни спаси".

  2. 2 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    По принцип в Белене живеят интелигентни хора - например не искат в градчето някакво си там сирийско семейство, понеже е опасно, но пък искат да им сложат ядрени реактори - понеже са безопасни. А руските знамена просто следват това, понеже както е добре известно Русия не е националност, а диагноза.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  3. 3 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2300 Весело

    Значи от целия пасквил разбрахме само, че източноевропейците (без словенци и естонци - може би има някаква причина, университетът в Талин е бая активен по всякакви програми, та си мисля разни неща...) сме долни егоисти. Западняците също били такива, ама го криели, което ги прави по-възвисени. Предполагам, че за Дичев това е ОК - не е важно какъв си, а какви ги говориш. В неговия случай - черпил с пълни шепи от комунистическия режим син на казионен придворен писател, направил дете на своя студенткс. За това последното в тоя бленуван Запад така щяха да ги изритат от академията, че още щеше да продава звънчета по панаирите. Защо го казвам всичко това? Защото не приемам лица със съмнителен морал и семейна история да ме поучават. Въобще не ми пука какво има да казва Дичев (който ми е бил преподавател в СУ и съм му слушал глупостите много повече отколкото тия дето сега ще скочат да го защитават).

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  4. 4 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 605 Гневно

    Чухме попа (!) на едно от тези расистки градчета, Елин Пелин, да казва: "Не ни трябват тия натрапници, те не са толерантни като нас". ...............................................АБЕ,дичев,КОЙ ТИ ДАВА ПРАВО ДА ОБИЖДАШ ХОРАТА ОТ ЕЛИН ПЕЛИН,ЧЕ СА РАСИСТИ.Ако толкова милееш за сирийци що не вземеш няколко у вас и тогава да обиждаш.

  5. 5 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Прогонването на отец Кортези от бруталната тълпа с руски знамена - това начало отказва нормалните хора. Така няма начин да се събере подкрепа за влизане в парламента. Очевидно не изборите са целта, а изграждане на русофобски ЦВ-та

  6. 6 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Значи българите са най-лошите на света,а западноевропейците най-прекрасните и милосърдни хора на света.А по данни на МВР на Германия само през 2016г в Германия са извършени 3533 нападения над бежанци и бежански лагери.3533 нападения в Германия срещу нито едно в България.Ама българите са лоши и нямат морал?

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Матряла у нас е много смачкан. Върху него непрекъснато се изсипват щенията на правителство и монополи. Матряла няма сили да им наплаща и, след като го обгрижат не му остава нищо. Това състояние е много кофти, а когато си в кофти състояние всичко ти е криво. Отношението към бежанците е просто отдушник за правителството, Те ще са следващите на които матряла ще обясни цветно, че му е кофти.

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    бруталния егоизъм, превърнат в основна ценност на цяла Източна Европа
    ____________
    Който не е запленен от либерални скъпоценности и ислям е егоист или как? Периферните колонии под търговска и бюджетна обсада на които им се извършва десант са егоисти - добра шега!
    Хайдушки мустаци....

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Дичев пак се опитва да яхне вълната и пак не му се е отдало.
    Статията един невероятен тюрлюгювеч (или рататуй за истинските европейци), без ясна теза и доста непоследователна.
    Типичен Дичев .
    Дневник, трябва за такива сериозни теми да пуликувате истински анализатори,

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Много е сложно за да се обясни просто всичко случващо се покрай тези чужденци,част от които са бежанци.Конкретно за случая в Белене - определението - бруталната тълпа с руски знамена е точно и ако имахме работещи държавни институции нямаше да се случват такива неща.

  11. 11 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Моля да не се бърка ценностна система с платена, руска подривна дейност.
    С други думи - платените лумпени загърнати с руски знамена не са представители на каквато и да е била ценностна система (най-малкото православна такава), а на най-обикновен финансов интерес.

    "Да, България"
  12. 12 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    Цитат:"Този съюз почва да бъде недоразумение: едните смятат че трябва да са солидарни, да помагат на слабите; другите – че самите те са слабите и са абонирани за помощ и привилегировано обгрижване."

    Нареден до себеподобните, опрял лакти на масата, Дичев "смело" громи "нетолерантността и егоизма" на хората, които сами имат нужда от солидарност и подкрепа. Кой подаде ръка на тези, уж твои сънародници?! Преди да съчувстваш и "помагаш" на други, Дичев, погледни протегнатите около теб, за помощ ръце!

  13. 13 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Класическият Пазарен Либерализъм, познат днес още като Неолиберализъм и Пазарен Фундаментализъм, Либертарианство, Остеритетен Фетишизъм, Дясно, Реформаторство, Индивидуализъм, Обективизъм, както и сляпата вяра в Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна, самолековита, саморегулираща се сила разсипаха Европа.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  14. 14 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Виж творчеството на боготворената от десните Айн Ранд.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  15. 15 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    Г-н Дичев, кога нашето общество е било истински християнско?
    Езичниците при Борис I са покръстени с меч.
    Църквите ни се пълнят само по големи празници и по погребения и то от някакво криво разбрано "поклонение", неясно пред кого.
    Висшият клир, който многозначително замълча пред този срамен за България случай, се кланя на руския полковник в расо.
    Тук-там се среща свещеник с чувство за мисия.
    Източна Европа действително е оскотяла от мизерията, в която живее.

  16. 16 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    Не ми харесва да обобщаваме и да казваме "ние прогонихме" или "беленчани прогониха". Ако човек хвърли един бегъл поглед на подписката в подкрепа на отец Паоло, ще види, че има много беленчани. Прогониха бежанците шепа хора с руски знамена. Политизират страха шепа политикани. Трайкат си и мълчаливо поощряват страха и прогонването на бежанците такива политици като БСП, ГЕРБ или мушморока Радев. Това е.

  17. 17 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Полит- общественият консенсус беше изместен от икономическа идеология, основана на емпирично доказаната грешна Неокласика. Класическият Пазарен Либерализъм, познат днес още като Неолиберализъм, съсипа Европа.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  18. 18 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#16:"spiegel"]Прогониха бежанците шепа хора с руски знамена.[/quote]
    Знамето беше едно. Стига с либерална пропаганда. Според българските либерали има национална йерархия и не е прието българи да правят забележки или да имат претенции към "очевидно по висшите западни нации". Какво ще кажат "на запад"? Каквото решат "евроатлантиците" е истина от последна инстанция. Българите трябва да приемем всичко и да изпаднем във възторг.

  19. 19 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Аман бе Ивайло, аман бе Дичев много думи изпусани за да не кажеш нищо.Или поне нищо.стойностно.
    Къде ги видя тия тълпи с руски знамена - или на крилата на неорусофобията и ти да гракнеш.
    Казал някой си Рафаил-Стефан "изгонихме Христос" а сам Христос е казал "където двама говорят за Мен там съм и Аз"
    Говориш ми за филетизъм и как нашата църква била осъдена щото виждаш ли гледала етничността.Скъпи ми Иваило уважаеми Дичев а коя точно църква го стори това не беше ли Вселенската Патриаршия дето ни забраняваше да служим на български и по тоя начин ни откъсваше от разбирането на Бога.И не е ли тая Псевдовселенска Патриаршия осквернена от слугуването пред държавата.
    Словоблудстваш скъпоценни мой, заливаш ни с поток от думи.Давиш ни в своите идеи но сам не си склонен да чуеш другите.

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  20. 20 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#16:"spiegel"]Не ми харесва да обобщаваме и да казваме "ние прогонихме" или "беленчани прогониха".[/quote] Никой не казва, че "вие" сте ги прогонили. Не "вие", ние българите отказваме да приемем тези "бежанци", поканени от италианец мисионер, който се изниза като пръдня из гащи.

  21. 21 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#20] от "Стоян":

    Не сте "вие, българите", а "вие, рубладжиите и патреотите". В истинските българи още е останало човешко и християнско.

  22. 22 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Когато едни обедняли от Войната и бягащи от нея хора, отидат при други, обедняли от Класическия Пазарен Либерализъм, се получава описаното.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  23. 23 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#18] от "Каишков - Системен нарушител":

    Дали е същото руско знаме, на което скоро се радваше Нинова, докато се ръкуваше с увит в него привърженик? А дали е същото, което беше на Копринка, докато горяха европейското знаме пред Радев и Нинова?

  24. 24 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    няма две ценности , да наричаш българи " от бруталната тълпа " си е система . не ценностна , а парична

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  25. 25 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#18:"Каишков - Системен нарушител"] Каквото решат "евроатлантиците" е истина от последна инстанция. Българите трябва да приемем всичко и да изпаднем във възторг.[/quote] За "демократите" е пълен срам, че са се родили българи. Те затова се опитват да изтрият всичко българско, барем сме станали също като Холандия, Германия и т.н. Ама "озверялата тълпа с руски знамена" нещо не е съгласна. Най-забавното е, че те не познават добре същината и на техния мечтан Запад и постоянно се изненадват - я от "Брексит", я от Тръмп, я от някой референдум във Франция или Холандия...

  26. 26 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2300 Весело

    [quote#19:"Цъкльо"]И не е ли тая Псевдовселенска Патриаршия осквернена от слугуването пред държавата. [/quote]

    Не мисля, че Дичев не знае, че Вселенската патриаршия е институция на Османската империя. По-скоро го премълчава, понеже не му изнася - той винаги така прави.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  27. 27 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 700 Неутрално

    А ние се натискаме за НАТО "партньори", отредили ни от хитлерово време, пазачи на лелеяния концлагер за путинова Русия.

  28. 28 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Обществото в Европа е дълбоко разцепено след 30 години Класически Пазарен Либерализъм и сляпа вяра в Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна, самолековита, саморегулираща се сила, познати днес още като Неолиберализъм, Палеолиберализъм, Пазарен Фундаментализъм, Либертарианство, Остеритетен Фетишизъм, Дясно, Реформаторство и Обективизъм.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  29. 29 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#25] от "Стоян":

    Ето това сте вие, патреотите. С едно изречение отписа Васил Левски, който се бореше за "демократска република", който искаше да сме същите като европейските народи, и който гонеше руските агенти като прокажени. ой не е българин според вас, уж руските българи.

  30. 30 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#21:"spiegel"]Не сте "вие, българите", а "вие, рубладжиите и патреотите". В истинските българи още е останало човешко и християнско.[/quote] За ваш ужаст ние "рубладжиите и патреотите" сме България! Затова и умирате от страх от референдуми, избори и всякакви моменти, когато балонът, който сами си надувате, се пука. Знам, че не сте щастифт от този факт и ви се да ни изтребите физически на някой стадион, но тогава няма да остане пред кого да се правите на хубави. Или пък баш затова искате да си внесете население отвън.

  31. 31 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#29:"spiegel"] С едно изречение отписа Васил Левски, който се бореше за "демократска република", който искаше да сме същите като европейските народи, и който гонеше руските агенти като прокажени.[/quote] Хехе, не е истина. Само не каза, че и РТ-то е искал да спре. Къде ви правят такива, ве?

  32. 32 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 507 Неутрално

    "Католиците традиционно отдадени на универсални неща като спасение и добро (самото название идва от "всеобщ"; нашите тук обясняват православието си с това, че запазило българщината - сякаш става дума не за една от големите монотеистични религии, а за племенен тотемизъм"

    да припомния на автора че думата Католикос = все общ , универсален се използва и за православанта църква и може да го прочете в догмата й (Символ на вярата) .

    проблема не е на Църката или на вярата от грешно комплекрирано некомпентетно интерпретиране или изполване от всеки идиот.

    моля преди да критикувате Православието прочетете внимателно , не е Руско не е Българско изобщо не принадлежи на някоя нация а е католическо , всеобщо...

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  33. 33 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#30] от "Стоян":

    Не, не сте България. Шепа хора сте, колкото можете да се съберете на Копринка, пък и там сигурно някои отиват само заради кебапчетата. И физическото изтребване е специалитет не наш, а на руските слуги тук, които бяха терористи срещу собствената си държава от 1919 до 1944, когато съветските войски ги туриха на власт, а след това избиха 30 000 българи, а останалите смачкаха, взеха им земята и ги изпратиха по затвори и лагери.

  34. 34 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#31] от "Стоян":

    Може ли да не познаваш думите на Васил Левски и да се пишеш българин?

  35. 35 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#26:"Тюфлекчия"]Не мисля, че Дичев не знае...[/quote] Двумисъл практикува.

  36. 36 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1356 Весело

    Най- много обичам сутрин рано да ми четат морал комунистически отрочета, живеещи (неизвестно с какви доходи) из гнилия Запад.

    Знанието е сила, информацията - власт
  37. 37 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1501 Любопитно

    Да предпочиташ своите пред чуждите е естествено, но върви против цивилизационната норма
    ********************

    Да видим сега дали съм схванала идеята на Дичев - ако пламнат всички къщи на улицата, където живееш, първо трябва да отидеш да изгасиш тази, на съседа, а чак след това твоята (ако не е изгоряла дотогава) за да не си против цивилизационните норми?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  38. 38 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#33:"spiegel"] Шепа хора сте, колкото можете да се съберете на Копринка[/quote]
    Нали ви видяхме пък "десните" колко сте. Не можахте да понапълниите площада пред президенството на "протеста" за отеца.. Либералните медии трябваше да използват какви ли не похвати за да ви изкарат повече.

  39. 39 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4963 Весело

    До коментар [#22] от "socialen":

    "Пролетарии от всички страни, обединявайте се!"
    Какво стана със социалистическия интернационализъм?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  40. 40 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#33:"spiegel"]Не, не сте България. Шепа хора сте[/quote] Как реши, по какъв критерий, че сме шепа хора. Моят критерий са избори, референдуми... След две седмици пак ще видиш как "една шепа" хора са всъщност мнозинството българи.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#39:"Незнайко в Слънчевия град"]Какво стана със социалистическия интернационализъм?[/quote]
    А с либералния глобализъм?

  43. 43 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    До коментар [#14] от "socialen":
    Обидно е за България такива хора като Дичев стават да професори и лъжат тези дето искат да научат нещо, даже към тези които изучават лъжите професора е по-благосклонен! Пише присмехулно за религиозен култ към Левски, за лошите руски пехотинци и български опълченци от руско-турската война които са били агресивни с добронамерения Мехмед Али паша (който всъщност е германец и се казва Карл Дитрих),за Соломон Леви Паша да не говорим!
    Изобщо ако сме нормална държава със защитни механизми най-малкото такива ще бъдат хуманитарни работници в бежански лагери а не да преподават толерантен ентусиазъм!
    Европа се пропуква защото малко се подозира от либерално-толерантните ентусиасти - факт! Иначе бежанците не са никакъв проблем ако изпълняват европейското законодателство и се придържат към европейския начин на живот.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10873 Неутрално

    Бедните са и бедни духом, завистливи и егоистични. Не е свързано с нацията.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  46. 46 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Какво са хората пишещи неверни неща ,смачкват една ценност и "изкарват" друга напред. Няма руски знамена, а знаме носено от едно дете на 13 -14 години. Какви са мотивите да го прави - десетки (свят на юноша с много виждания за подражание) . Та детето с нищо не е по различно от децата на "КАСТАТА", които подкрепят нещо по така " сексуално ", по така наркотично и тн. Днешна България е различна от тази преди години. Различна е като интелигенция, като управляваща ВЛАСТ ( с всички грешки). Онази България няма да създаде ужасна среда ,в която животът на всеки нормален изглежда невъзможен. Онази България няма да хвърли половината си народ зад линията на бедност. Онази България нямаше да позволи налагането на такъв " арогантно просташки изказ от медии", за разлика от днешната. Та за господин Дичев, ако искаш да си водач ( да духовен ) носиш и бремето на водача към всички. Фокусът върху едно нещо (срамно е съгласен). Фокусирай се върху целият Северозападен БЪЛГАРСКИ район. Виж какво ври и кипи там, какво става с българите или по скоро как изчезват българите . Това е тема за духовен водач.

  47. 47 Профил на мили ванили
    мили ванили
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#1:"Каишков - Системен нарушител"]Второ "тълпата" според Дичев - а иначе местни жители които най добре знаят с кого искат или не искат да живеят - беше с български знамена а само един очевидно неадекватен беше наметнат с руско знаме. [/quote]

    Като може да се предположи, че протестиращите са и католици, заради простичкият факт, че Белене е населено основно с католици. Самият кмет, който отказа регистрацията на сирийците е католик.

    Отец Рафаил: Днес съм тюркофил.
  48. 48 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    "...бруталната тълпа с руски знамена..."

    Лъжа още в първото изречение!
    Върху тази лъжа Дичев построява целия си българомразки памфлет!
    Как се нарича човек, който лъже още като си отвори устата?

    ".. нашите тук обясняват православието си с това, че запазило българщината ...

    В очите на един лявотолераст това е непростим грях- вярата да спасява нацията. Той не иска религии и нации !

    По нататък следват обичайните толерастки лъжи- българите не искат клетите араби, значи не са милосърдни. Толкова пъти сме опровергавали това, че не ми се почва пак!

    Но упоритостта , с която ляво- толерастката пропаганда наслагва тази фалшива теза , показва едно- пълно идейно безсилие!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  49. 49 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Много са ляво- толерастките лъжи, но фундаментът им е един- БЪЛГАРИТЕ НЕ ПРИЗНАВАТ АРАБИТЕ ЗА БЕЖАНЦИ И НЕ ГИ ИСКАТ В ЗЕМЯТА СИ, ЗНАЧИ СА НЕТОЛЕРАНТНИ И БЕЗМИЛОСТНИ, ЗНАЧИ НЕ СА ЕВРОПЕЙЦИ!

    На тази лъжа сме отговаряли много пъти, няма да го правя пак.
    Това е главната ОПОРНА ТОЧКА!

    Виждаме , че и Дичев я използва постоянно!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  50. 50 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    [quote#47:"мили ванили"]Самият кмет, който отказа регистрацията на сирийците е католик. [/quote]
    Ивайло Дичев пак се направи на по-католик от папата,да ги води в къщи и да им мие краката, така ще му повярвам ,че е искрен за непреходните европейски ценности!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  51. 51 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    До коментар [#45] от "penetrating":

    По принцип е така. Например ако си забелязал, почти никога държавата не настанява бежанци близо до цигански гета, това не е случайно, причината е че ще се избият. Тази грешка я направиха в Харманли и трябваше жандармерия да ходи да се разправя с развилнели се мургавели от всякаква националност. Причината далеч не е расизъм, консерватизъм, желание за опазване на българските ценности каквито и да са те. Причината е чисто и просто икономическа, не търпят конкуренция. Ресурсът от данъкоплатеца е ограничен и живеещите на негов гръб нямат никаква склонност да го споделят. Та и тези дето са най-големи патрЕоти са или пенсионери, или безработни льольовци, голяма част дори не могат да осъзнаят причината за това си отношение, а има и такива които я осъзнават и понеже не е много лицеприятна, ходят да веят примерно руски знамена, понеже панславизма и православието са някак по-висша цел от просто някакво си желание да се наплюскаш на гърба на мръсния далавераджия и соросоид.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  52. 52 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    [quote#15:"Alexander97"]Г-н Дичев, кога нашето общество е било истински християнско? [/quote]
    Ами преди девети в било доста по-християнско. Майка ми е учила вероучение, на 85 още си спомня някои неща и съм сигурна, че това е помогнало на много хора да си създадат ясни критерии за различаване на добро и зло. Но ще дам един пример, който самият отец Кортези, цитирам статия от Дневник:

    Тук, пред храм-паметника "Александър Невски", където с вас разговаряме, преди 74 години на днешната дата 10 март 1943 г. са излезли митрополит Кирил и екзарх Стефан сами на площада за спасяването на българските евреи. Срещу тях са били властите, срещу тях е била и нацистка Германия. А духовниците са се изправили и са отказали да мълчат. Не са се уплашили дори от нацистите и са застанали в защита на евреите.

  53. 53 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2355 Неутрално

    Ние сме като малки деца, в статията ни казват, че сме лошички и тарикати. И затова не искаме да го чуем, вътрешно се съпротивляваме и си казваме, че това не се отнася до нас. Ама се отнася. Хулите няма да приглушат този глас. Той си ни подяжда. А за отчето в Белене - предадоха го и хората, на които се е бил отдал. Не видях овреме някой да застане зад гърба му и да каже добра дума. След като го отзоваха, може само да кажем "като умре магарето, слама много". Беленчани са представителна извадка на общото, което ни заобикаля. Това сме ние. Очевидно имаме дълъг път, за да се учим. Ако имаме сили за това. И ако има кой да ни чака.

  54. 54 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3209 Неутрално

    До коментар [#1] от "Каишков - Системен нарушител":

    В какво толкова свещено за теб се е намесил отецът? Дошъл е у вас и ти спрял любимата ти свинска телевизия?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  55. 55 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10873 Неутрално

    До коментар [#51] от "Свинчуга":

    А бедните духом освен всичко друго се кланят и на чужди богове (руските знамена са точен признак) и обявяват своите за лъжепророци.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  56. 56 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3209 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":Явно си попаднал в университета само за да изкараш "вишу" и да не работиш.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  57. 57 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#54:"Gopeто"]В какво толкова свещено за теб се е намесил отецът? Дошъл е у вас и ти спрял любимата ти свинска телевизия?[/quote]
    Колко възвишен коментар по най висшите християнско - европейски ценности каквито притежават либералите у нас, както точно е забелязал и Дичев. Прости, обикновени момчета от село като Гопето, общували с крави, прасета и кози, но приели присърце делото на европейската интеграци.

  58. 58 Профил на borismt
    borismt
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Страхотен текст. Гадничко , ама вярно. Само ,че .... "дай ми пари, я акъл си имам ", е вървежно на тия ширини. И точно в това е разликата.....НЕЩЕМЕ ДА ЧУЕМЕ , АКО НЕЩО Е ИСТИНСКО , И ОГ ГОВА ИСТИНСКОТО НИ БОЛИ ..... по добре е да се правиме на ударени ......докато изчезнеме.....

  59. 59 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    Нашата църква е на нож с Вселенската патриаршия, ние искаме към мюсюлманите да проявява грижа и солидарност.

  60. 60 Профил на мили ванили
    мили ванили
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#54:"Gopeто"]В какво толкова свещено за теб се е намесил отецът?[/quote]

    Недопустимо се меси в политическият живот в България. Иска оставка на този или онзи. Не е работа на чужд гражданин да прави това. Иначе се сърдим на един турски министър, че агитирал в полза на една партия.

    Отец Рафаил: Днес съм тюркофил.
  61. 61 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#1] от "Каишков - Системен нарушител":

    И какво точно означава да се наметнеш с българско знаме и да очакваш децата ти да ти пратят пари изработени под испанско или британско знаме. Щото като погледнеш данните на НСИ за миналата година, срива на ПЧИ, се оказва, че най-големия инвеститор у нас за 2016 са...работещите и живеещи в чужбина българи с около 500милиона преводи към близките си. Ами хайде и испанците и британците да се наметнат с по едно знаме и да натирят нашенците и ще сме квит.

  62. 62 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Невероятен текст! Моите почитания г-н Дичев. Не смея обаче да погледна коментарите. Толкова е разочароващо състоянието на хора , доброволно "калкирали" душите си.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  63. 63 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    [quote#55:"penetrating"]се кланят и на чужди богове (руските знамена са точен признак[/quote]
    Това ме подсеща за президента ни, а може би самият текст на Ивайло Дичев ме наведе на мисълта за него, за това , че изисква от ЕС солидарност и единство, но досега той, Радев, е показал тези принципни ценности само към Русия.

  64. 64 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#61] от "Yomega":
    Това в каква връзка го пишеш? Ами нали това е либерализма, да превърне по бедните страни в икономическа суровина и източник на ниско платен труд, които да използват а идеолози като Дичев да представят това като "съобразяване с висши ценности".

  65. 65 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Европа си пее последните песнички! Няма вече гювеч от колонии, свърши се кьор софрата и се започна агонията...Пръска се по всички шевове.Коръбът бавно, но славно потъва...
    И като потъва, първо бягат мишоците.Най-отпред умните мишоци-плъхове, които са достатъчно умни, че тия малко останали колонии едва ли ще стигнат за всички от коръба.Умните плъхове така с векове продължават да се самосахраняват, интересно на кой кораб ще се качат след този?

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  66. 66 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Турско-холандските събития в момента говорят, че нещата не са елементарни.

    Хората са вече ошашавени от собственото си битие и системното изискването да показват ценности при положение, че тях на запад ще ги третират втора ръка, ако отидат, а имигрантите, измежду които повечето не са бежанци, ги приемат.

    А и повечето възрастни у нас са бедни толкова, все едно ние сме във война, а не бежанците. Едно е да покажеш гостоприемство и добро отношение. Друго е да те водят на отчет и да те коментират постоянно, дали и днес си бил добър и гостоприемен и да те сочат с пръст.

  67. 67 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#62] от "достатъчно":


    [quote#62:"достатъчно"]Невероятен текст! [/quote]
    Направо ... поезия. И като такава - възвишена и размечтана...

  68. 68 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#65] от "Galata":

    Тъй ли ви разправя Ердоган?

    Европа ке падне, Туркия ке се въздигне!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  69. 69 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#63:"Fiji"] че изисква от ЕС солидарност и единство, но досега той, Радев, е показал тези принципни ценности само към Русия. [/quote]
    Какво единство, самият ЕС иска да е на различни скорости. Не да е единен.

  70. 70 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    [quote#52:"Мондиана"]преди 74 години на днешната дата 10 март 1943 г. са излезли митрополит Кирил и екзарх Стефан сами на площада за спасяването на българските евреи. [/quote]
    Е така де!!
    Нашите духовни пастири си скубаха брадите кой да владее свещоливницата! Същите тези "свети" отци мълчат позорно, а и да проговореха, народът вече е отдавна е оглушал за "опиума" на религията.

  71. 71 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#65:"Galata"]Коръбът бавно, но славно потъва...
    И като потъва, първо бягат мишоците.Най-отпред умните мишоци-плъхове,[/quote]
    Мишоците са тия, които първо се шмугват на кораба, за да ядат огризките отсанали от моряците, а после се изнизват, когато трохите свършат. В този ред на мисли имам един въпрос- защо мишоците припълзяли на кораба откъм Босфора все още не са полазили в обратна посока? Има два възможни отговора- или са тъпи мишоци или корабът просто не потъва. Та...?

  72. 72 Профил на Сталкер
    Сталкер
    Рейтинг: 225 Весело

    [quote#0:"Ивайло Дичев"]Нали знаете, че нашата църква е била осъдена за "филетизъм" от Всеправославния събор в Константинопол през 1872 – ереста е в това, че предпочитала собствения етнос пред Царството.[/quote]

    Ех, а колко хубаво щеше да е тогава да не се бяхме опъвали на гърците, сега нямаше да имаме никакви проблеми ни с бежанци, ни с нищо, щяхме да сме просто една по-разширена Северна Гърция, може би с провинции Тракия и Мизия, е Мизия можеше и румънска провиция да е, можеше даже и накаква мини България да е , ако северняците се бяхме оказали по-твърдоглави от южняците гъркомани, но така или иначе филетизъм нямаше да има и щеше да царува всеправославен мир и любов (евентуално под топлото крило на Руската империя която едва ли щеше да преживее премеждието СССР) Нали така другарю Дичев?

  73. 73 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#68] от "mr. wonderworld.":

    Не си мисли, че го желая! Ама се вижда, просто четвъртъка се разбира от срядата...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  74. 74 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#71] от "marsena":

    За кои мишоци питаш, понеже от писането ти се разбира за тия след 2007 година? )

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  75. 75 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Съвсем естествено е племето на карабастуните, галошниците и тюфлеците да не може да разбере за какво иде реч. Такива ганьовци освен да чакат някой друг да им даде и после да го псуват, като не стане на тяхната, или пък да ръбат обувките на автора поради липса на друг аргумент - няма какво друго да правят.

  76. 76 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#74] от "Galata":

    Нима топонимът " Босфор", не ти говори нищо, или просто ти е по-удобно да се правиш, че не разбираш?

  77. 77 Профил на conventi0nal
    conventi0nal
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#15] от "Alexander97":

    Тъжно, но факт. България никога не е била истински християнизирана държава (може би с малки изключения преди/след Освобождението), Писанието и учението на Исус са далеч от обикновения българин поради ред причини. Да се надяваме и вярваме, че това ще се промени .

  78. 78 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Да предпочиташ своите пред чуждите е естествено, но върви против цивилизационната норма, която изисква усилието да правиш и другото.
    --------------------------------------
    Всъщност без да иска набедения професор в това изречение сам е изложил несъстоятелността на поредените си псевдо-интелектуални драсканици.
    Естеството винаги е по-силно от изкуствено сътворените социално-инженерингови "цивилизационни норми".
    Били те камундяшки , национал-СОЦИАЛИСТИЧЕСКИ или в случая либерасто-толерастки.
    Естеството може да бъде набутано за известно време в ъгъла, обругавано, хулено, но накрая винаги тържествува.
    Срещу природата не се върви, колкото и опити да са правени.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  79. 79 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "...сега е шик да си християнин. Да даваш душа за вскякаква бежанска измет, да ругаеш по скапания, страхлив народец, дето си пази последното му останало - живот и увредено, но все пак - някакво здраве. Не е шик да си милозлив към беге баби и дядовци, но е адски яко да ходиш да носиш манджи на онази измет, която е избягала от родината си и е оставила президента си да се оправя сам с редовната си армия срещу терористи и бандити. Шик е да си християнин и да даваш на чуждите, не на нашите. Това е важно също. Иначе ще те изкарат нечовек, мразещ горките мюсюлмански фанатици, предрешени като бежанци..."
    (копирано от Фейсбук и максимално точно)
    ЕС ще оцелее,но реформиран.Ше се фокусираме върху нашите проблеми:закон,работа,пари за българите.
    Не ни интересуват нито негри,нито араби.Щом искаш да миеш мигрантски крака и задници,знаеш къде да ги намериш,чао.








    Оценка

  80. 80 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#73:"Galata"] Ама се вижда, просто четвъртъка се разбира от срядата...[/quote]

    По какво се вижда- може ли малко факти- икономически, социални, политически?

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  81. 81 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#76] от "marsena":

    Как да не потъва коръбът? Приличате на флейетистка от оркестъра на Титаник...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  82. 82 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2170 Разстроено

    "бруталния егоизъм, превърнат в основна ценност на цяла Източна Европа"

    Да, но от комунистите, не от православната църква! Същата в Гърция е милосърдна към изгнанници и преследвани.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  83. 83 Профил на deny
    deny
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#53] от "hammurabi":

    +++++++++++++++++

  84. 84 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Нали знаете, че нашата църква е била осъдена за "филетизъм" от Всеправославния събор в Константинопол през 1872 – ереста е в това, че предпочитала собствения етнос пред Царството."

    Всички които са я осъдили вече са били относително независими (поне формално автономни) държави от портата. Само тази църква е била на етнос, който още не е имал своя държава. И по нейния ферман е очератана бъдещата държава. Не познавам документите по отлъчването, но това ми е достатъчно да не и се сърдя, че е била отлъчена. Не че няма за какво да се критикува, хора са, грешат.

    Има една основна разлика между католическата и православаната църква. Помагането на бедни и т.н. е активна част от дейността и. Исторически католиците съпровождат колонизаторите и чрез мисионери се разраства църквата. Те агитират и приобщават активно, не просто помагат.
    При православието е по-различно и в наши дни. Независимо, че е наложена от държавата отначало, самата религия няма активна мисионерска практика хората да бъдат нарочно агитирани и привличани, те сами трябва да я потърсят, ако се нуждаят от вяра или помощ.

  85. 85 Профил на droidus
    droidus
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Цялата работа с воплите по обиденото отче е малко в стил "да не се излагаме пред чужденците". Даже е най-мащабната проява на този български феномен в близката история. Не виждам някои от неговите защитници да се е загрижил за българските доброволци, които от години помагат на бежанците - без да имат ресурсите а Ватикана зад гърба си. И без да искат оставки и да се огорчават дълбоко когато имат трудности. Ама те не са чужденци и съответно го няма въпроса с "излагането". Лицемери смотани! А самото отче е един жалък мърморко - опита да помогне на четирима сирийци и след това орева орталъка, че не му се получило, защото 20 човека и кмета не били съгласни с него и не разбирали светите му пмисли. И веднага сълзи и сополи и драматизации и тръшкане: "В България победи злото" и дръндрън колко съм огорчен, българия не ме обича, а аз съм ебати пича. Само фактът, че Ватикана не каза и дума в негова защита и защо го оттеглят трябва да е достатъчно красноречив, за който може да го разбере. Ебати жалката надупена история! Споко, след толкова самобичуване и рев не сме се изложили пред чужденците в случая! Вероятно малко ни се чудят на акъла, ама това е друг въпрос...

  86. 86 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#81] от "Galata":

    Въпросът ми е друг, а това, че се изхлузваш встрани от него, показва, че не можеш да измислиш достатъчно лицеприятен отговор.
    Та да те попитам директно- Защо милионите турци не се изнасят от потъващия кораб? Нима предпочитат да се издавят, вместо да се приберат под крилото на ердоган?
    Има два отговора- ...и аз ги написах по-горе.

  87. 87 Профил на m.konstantinov
    m.konstantinov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    М-да, ресурсите поприключиха и всички завиха като оркестър от флексове. Златният милиард, и той прови. А иначе, не България започна двете световни войни, макар че и в двете участва с ентусиазъм. Не България нападна Ирак под фалшив предлог. Не България разсипа Либия и Сирия. Не България каза кретенското "Елате всички!" и не България сега се чуди що й взривяват моловете (макар че и тук ще дойде). Защото българите знаят смисъла на думите и на думата "всички" в частност. Не България създаде и се възползва от робството в САЩ и в Англия. Затова, който к'вото е дробил, да си го сърба. Именно това се и случва, бай дъ уей.

    Бъдете здрави и поне понякога умни!

  88. 88 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#81:"Galata"]Как да не потъва коръбът? Приличате на флейетистка от оркестъра на Титаник...[/quote]

    Таквиз аргументи вървят пред Йетито и ердоганистките!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  89. 89 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    До коментар [#47] от "мили ванили":

    За Другаря Дичев е много по-важно да громи Православието.
    Не се посрами и да хули Българската Православна Църква, която до голяма степен е пазител на българщината.
    Ако той се срамува че е българин, по-добре да не дращи разни пасквили, ами да да хваща пътя нанякъде.
    А за населението на Белене - да - католици са. И нека те си взимат решението какви хора да приемат.

    Panta rhei....
  90. 90 Профил на lemonadejoe
    lemonadejoe
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":

    [quote#3:"Тюфлекчия"]университетът в Талин е бая активен по всякакви програми[/quote]

    Давай, все някой може да ти повярва

    Националният университет на Естония е в Тарту и е основан в 1632 година.

  91. 91 Профил на roum
    roum
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Много точно написано!
    Поздравления, г-н Дичев!
    Ако човек си направи труда да прочете писанията по-горе на запенената от неистова злоба и омраза русофилистична гмеж от мурзилки, ще разбере защо в България са е натрупала гъста тиня не само от родоотстъпници, но и от фалшиви християни и промити от комунистическата проказа безбожници!

  92. 92 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#86] от "marsena":

    Чакат децата да им свърши даскалото! )

    [quote#86:"marsena"] Защо милионите турци не се изнасят от потъващия кораб? [/quote]

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  93. 93 Профил на lemonadejoe
    lemonadejoe
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#12] от "batzdravo":

    [quote#12:"batzdravo"]Кой подаде ръка на тези, уж твои сънародници?! Преди да съчувстваш и "помагаш" на други, Дичев, погледни протегнатите около теб, за помощ ръце! [/quote]

    Всеки е протегнал ръка. И всички виждаме кой се протяга.

    Преди два-три дена вицепремиерът Златева каза, че "България е за продължаване на кохезионната политика" т.е. да ни дават помощи за да намалим своето икономическо и социално изоставане.

  94. 94 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Прекрасен текст, г-н Дичев!
    Адмирации!

    Дай Баже по-често да чета размислите Ви тук, в сайта!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  95. 95 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Не мога да повярвам, че още се използва тоя аргумент: видиш ли, християните имали задължение да действат СРЕЩУ интересите си. Сори, това е meme от Фейсбука и злобно заяждане в Бг-Мама, това, че тук ми го сервира професор ли, що ли, не го прави по-смислено.

    Няма такова нещо, че християните трябва да действат срещу интереса си.

    Щото нали, ако беше принципът "действаме срещу интереса си", то решението щеше да е, "Вижте сега, говорещи животни, тука има една Бяла Вещица, която не е от нашата Вселена, има други ценности и е доста гадничка, обаче ние ще действаме срещу интереса си, така че ще слушате нея, въвеждаме и данък, да си има пари и да не се ядосва много...". Да, ама не. Опа, това беше в другата Вселена. Преведете си го като за земната ситуация.

  96. 96 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    "бруталната тълпа с руски знамена"
    Не беше ли едно знаме?
    Пак почнахме с фалшивите новини?

    В Русия съм! В Русия съм!
  97. 97 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    [quote#18:"Каишков - Системен нарушител"]Знамето беше едно. [/quote]
    И единствено. Това е по-важно.

    Gunter glieben glauchen globen
  98. 98 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    "Случи се Крим, появи се решението за общи действия срещу нарушението на международното право"

    А за Косово не беше?
    А за Северен Кипър?
    Защо не ви виждам възмутени за Кипър?
    Там санкции защо няма?

    В Русия съм! В Русия съм!
  99. 99 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    [quote#77:"conventi0nal"]България никога не е била истински християнизирана държава (може би с малки изключения преди/след Освобождението), Писанието и учението на Исус са далеч от обикновения българин [/quote]
    Само виж потопа от мнения на "български патриоти" и ти иде да се гръмнеш от простотия и .................
    Ще ме изтрият!

  100. 100 Профил на dragon_gpo
    dragon_gpo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Коя точно е пустатар "християнска Европа" – оставям вие да решите."
    Всичко е много относително. От една страна българското православие разглежда нещата от неговата си камбанария. Това е едно по-скоро феодално общество, което казва "православието е единственият път към Бога". Православието не признава другите религии и е силно обвързано с руската и гръцката църква. Не е трудно човек да си извади извода, че голяма част от българските попове в това число и владици са отявлени русофили и заклети недроброжелатели на всичко мюсюлманско, западно-европейско и американско.

    От друга страна имаме католицизъма със своите милиард и двеста милиона последователи по цял свят. Всички те застават твърдо против разделението на расите, всички се обявяват, като защитници на човешките права и ценности. Знаем, че папата не веднъж се е изказвал в подкрепа на бежанците. Тоест католическото общество не прави разлика между мюсюлмани, будисти и християни и декларира подкрепата си за всички тях на медийно ниво.
    Но ще ви кажа и още нещо. Ако не дай си боже ви се случи някъде на Запад да се спънете, паднете и да си навехнете глезен, счупите ръка или крак и останете на тротроара, в автобуса или в асансьора в безпомощно състояние, ще откриете лицемерието на въпросното общество. Защото никой няма да ви подаде ръката си, никой няма да ви прегърне и да ви изпправи, да извика за помощ или да ви утеши. И това е така, защото тук на Запад, хората се интересуват единствено от собственото си благополучие. Всеки от въпросните наблюдатели, ще си каже "колко тъжно, но това не е мой проблем, а и точно сега бързам."
    От друга страна, в България, всеки ще се притече на помощ за да ви помогне, дори ако трябва да закъснее за ангажимент, дори и на чужденец. Точно както писахте за британеца-наркоман, който е получил подкрепа от минувачи в България.
    Та в този смисъл и аз питам: Коя точно е пустата "християнска Европа"?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK