Не разбирам защо българите гласуват за провалили се партии

Не разбирам защо българите гласуват за провалили се партии

© DW



"Не мога да разбера защо българите все избират партии, които неизменно се провалят в опитите си да изградят правова демокрация", посочва германският дипломат Клаус Шрамайер. Ето какво казва още той в интервю за "Дойче веле":


Г-н Шрамайер, изненада ли Ви резултатът от предсрочните избори в България?


- Резултатите от българските избори ме изненадват всеки път. Просто не мога да разбера защо българският избирател все гласува за партии, които неизменно се провалят в опитите си да изградят правова демокрация, която да осигури благоденствие и да пребори корупцията.




Провалът на БСП продължава над 70 години, а този на ГЕРБ - вече осем години. При това този път имаше възможност за алтернативен избор, насочен към бъдещето. Такъв предлагаха например "Да, България" или "Нова република".


Формирането на правителство навярно няма да е лесно. Какви са, според Вас, възможните коалиции?


- Към момента все още не разполагам с окончателните резултати и затова не ми е възможно да направя смислени предположения за бъдещето правителство.


Факт е обаче, че в парламента така и не влязоха партии, които биха били в състояние да решат проблемите на страната, да разчупят закостенелите структури и да предприемат спешно необходимите реформи. От тази гледна точка вчерашните избори бяха излишни, а може би дори и вредни.


Списание "Шпигел" написа тези дни, че в България има опасност от трайна политическа нестабилност. Споделяте ли тази оценка?


- Да, има опасност от политическа нестабилност. И със сигурност има опасност от продължение на досегашната стагнация.


"Демокрацията ни отне много" - с това изречение лидерката на социалистите Корнелия Нинова се опита да мобилизира носталгично настроените избиратели. Повечето от българите обаче реагираха с възмущение на думите ѝ, защото твърдо подкрепят европейския избор на България.


- За мен е просто непонятно как след тези думи на Нинова толкова много избиратели гласуваха в полза на партията ѝ. Да гласуваш за БСП и в същото време да си проевропейски настроен граничи с шизофрения.


Но може би все още има надежда, че българите не са безнадежден случай. Защото покрай драматичния си исторически опит те всъщност добре знаят, че завръщането в обятията на т.нар. "освободители" би било крайно неразумно.


Повод за надежда съзирам единствено в смелостта на отделни хора - като например председателя на ВКС Лозан Панов, който покани в България главната прокурорка на румънската Национална антикорупционна дирекция Лаура Кьовеши - и то срещу волята на господин Цацаров и на мнозинството във ВСС. Новият държавен глава също доказа своята независимост, след като покани г-жа Кьовеши на разговор. Възниква обаче въпросът защо в Румъния има значително по-силни правови структури, отколкото в България.


И още нещо: колкото и похвално да е създаването на новата партия "Да, България", все пак е твърде жалко, че Христо Иванов не влезе в коалиция с други сходни партии, като например "Нова република". По този начин той можеше да си осигури влизане в парламента. Сега обаче в новото Народно събрание навярно изобщо няма да има истинска опозиция.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    В България, избори не се печелят, в България избори се купуват. Повечето гласоподаватели гласуват според далаверата си,затова.

  2. 2 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Кратко, ясно и точно в десятката.
    На което сега очаквам малоумни коментари от рода на:
    "Либераст", "Соросоид", "Грантаджия", "Вижте се вас си, нас ни оставете" и т.н.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6596 Неутрално

    "Факт е обаче, че в парламента така и не влязоха партии, които биха били в състояние да решат проблемите на страната, да разчупят закостенелите структури и да предприемат спешно необходимите реформи. От тази гледна точка вчерашните избори бяха излишни, а може би дори и вредни."

    Да, вредни са! Статуквото се запази - няма да има реформи, корупцията ще продължава да се вихри, съдебната система и прокуратурата ще си спят най-спокойно, въобще застоят продължава...

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#2] от "nick_wolf1":
    ---------------------
    15 години от живота ми са в Германия /военна база/ за тоя нищо не съм чувал!...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Но пък т.нар. западни партньори изразяваха подкрепа за гърбавите, които са от тия провалени партии. И вашата шизофрения не е лесна.

  8. 8 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1962 Разстроено

    Защото само във България няма ЛУСТРАЦИЯ хер Щайнмайер и ДС фалшифицира избори и реди министрите.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  9. 9 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Факт. Българите живеят с опасната илюзия, че животът им няма да се промени съществено, без значение кой е на власт. Години наред целенасочена медийна пропаганда, отблъсква хората от политическият живот, и като избиратели и като участници, с цел да запази тази дейност за тесен кръг и политически структури, използващи властта като цел за други интереси, които разчитат основно на купен и контролиран вот. Трябва да се случи някаква катастрофа от национален мащаб, за да излезнат българите от панелните си коптори и да осъзнаят, че ако не вземат живота си в ръце, процесът на деградация на нацията и държавата може да стане необратим.

  10. 10 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1184 Разстроено

    След модела КОЙ, неизброимите примери за нарушения на изборите, купуването на гласове, подмяната на изборните кутии, лаишките манипулации, съм твърдо убеден, че изборите от последните 10 години са тотално подменени.

  11. 11 Профил на haralanov
    haralanov
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Последните 2 партии, които управляваха и подаваха оставки заради хорски протести са на първите 2 места.Това само в България може да стане.

  12. 12 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1414 Разстроено

    Избирателят иска корупция!!! Или поне мнозинството от избирателите.Иска държавна софра за себе си и за родата. Иска хранилка от обществени поръчки. Четирите власти искат същото.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  13. 13 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 575 Любопитно

    Никой не може да ни разбере , защото ние сме неразбираеми .
    "Патриотите " направиха всичко възможно ДПС да влезе в парламента , а уж са против турците .
    Партиите на ДС , БСП и ДПС спечелиха заради телевизиите които са завладели, визирам БТВ и държавната телевизия ,и огромната подкрепа от вестниците на ДПС .
    Десни партии в България няма , поне според идеологии и програми .
    Най бедните гласуват за най олигархичната партия БСП.
    Бизнесмен се прави на социалист, няма начин нормален човек да ни разбере нас българите.

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8719 Неутрално

    "този път имаше възможност за алтернативен избор, насочен към бъдещето. Такъв предлагаха например "Да, България" или "Нова република".
    Германците разбраха, българите ,не. Искат да живеят ,като германци, но не искат да мислят, като тях.

  15. 15 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Ами щото не виждат нищо по "непровалено" в алтернативите.. на сплетнята Дончева, бъркочът Ръб с боли ме г*зЪ, злъчката Радан и евроатлантикЪ Местан..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  16. 16 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2291 Любопитно

    явно от вън българия се вижда по ясно ,местните са или зомбирани или пък слепи за реалноста

  17. 17 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1366 Весело

    Не разбирам защо българите гласуват за провалили се партии

    Един немец със сигурност никога няма да разбере българския идиотизъм.

    /не се чете/
  18. 18 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dreamer69":

    Ти си българомразец.

  19. 19 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Но пък т.нар. западни партньори изразяваха подкрепа за гърбавите, които са от тия провалени партии. И вашата шизофрения не е лесна.
    —цитат от коментар 7 на nemeria


    Далеч не всички. Основно партията на Меркел. Защото жената обича пудели явно - като цяло тъпа порода кучета, страхливи и послушни :))

  20. 20 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    Защото само във България няма ЛУСТРАЦИЯ хер Щайнмайер и ДС фалшифицира избори и реди министрите.
    —цитат от коментар 8 на Танас


    - 4 + 3 !

    Минусите доказват написаното от мен в пост 8.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 555 Любопитно

    Редно е да напомним на този псевдо "дипломат", но всъщност Ердоган 2.0 е, че единствения който определя кой в България е провален политик, е единствено мъдрия български избирател.
    И той категорично се произнесе - провалени са некомунистите - наследници на сгромолясалия се фарисей Костов.
    И то за дълго...

  23. 23 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Тоя от Народна република ли е или от Дай, България. Или дайректно Прокопи плаща? Тия опорки и тук ги чувам..

    Няма шики-мики.
  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    До коментар [#19] от "idiotstavrev":

    Ти вярно си избрал правилно име!

    Коментирам само часта за пуделите!
    В тотална грешка си нещо:)

    "Пуделът е умно и жизнерадостно куче, много податливо на обучение.
    Пуделите се славят като елегантни на външен вид и любопитни по характер. Верни са на стопаните си, обичат децата, приспособяват се лесно.
    Макар че е регистрирана във Франция, по произход породата пудел е германска. Името най-вероятно произлиза от немската дума pfudel, която значи локва – една от професиите на пудела била тази на ловец на водни птици. "

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 555 Любопитно




    Не разбирам защо българите гласуват за провалили се партииЕдин немец със сигурност никога няма да разбере българския идиотизъм.
    —цитат от коментар 17 на Тони Шнайдера


    В замана това, Вашия е напълно разбран.
    както и мазохизма Ви.....

  26. 26 Профил на frequentflyer
    frequentflyer
    Рейтинг: 442 Неутрално
  27. 27 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2509 Неутрално

    Нещо за визитката на тн дойчЕксперт? Какво го прави експерт? Като дойде АфД на власт пак ще си говорим.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  28. 28 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    От интервюто останах с усещане че г-н Шрамайер или не разбире или е перманентно учуден от ситуацията тук! Чак да се чуди човек какво е правил като дипломат, при положение, че на последните избори у нас на практика отсъстваше интригата!

    I Want To Believe
  29. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3659 Неутрално

    У нас се случват странни неща. Русия си купува политици, но не с руски, а с български пари. Пари от Ю.П., АЕЦ Белене (вече над 2 млрд евро), КТБ и т.н. Милиарди изтичат в Русия, и тя връща една минимална част под формата на подкупи за политици, и субсидирани на медии у нас. И о чудо, това за тях е страшно печеливш бизнес!

  30. 30 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1550 Любопитно

    Хайде холам вчера имаше избори в СААР там що не питаш

  31. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    "Резултатите от българските избори ме изненадват всеки път. "

    Напълно естествено е трезвомислещите хора да се учудват на нашите "котловинни чудатости" (copyright Иво Беров)...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  32. 32 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    До коментар [#2] от "nick_wolf1":

    "На което сега очаквам малоумни коментари от рода на:"

    Това ли:

    До коментар [#22] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    "този псевдо "дипломат", но всъщност Ердоган 2.0..."

    Прав си да ги очакваш...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  33. 33 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    НЕ Е ТУЙ ТО.
    Меодиев го каза директно: "АЗ СЪМ ПРОСТ И ВИЕ СТЕ ПРОСТИ" Разбирайте, че съм чел само една книга, като я разгръщам отзад напред и само гледам картинките, Но знам, че вие и това не сте правили, ЗАТОВА ШЕ СЕ РАЗБЕРЕМ, и ше ме изберете до 3 пъти, а после ще ви стана и резидент 2 мандата...

  34. 34 Профил на Lamento
    Lamento
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Българите гласуват за провалили се партии, защото са овце!!!

    Комунизъм или смърт!......Каква е разликата?!?
  35. 35 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Хер Шрамайер, отстъпвайки, германците докараха Червената армия в Източна Европа ия направиха руска зона на влияние.
    Германия носи отговорност за цивлизационното, култорно - икономическо изоставяне на половината европейски континент.
    Вместо да каните арабите в Европа, вземете да стимулирате икономиките на Източна Европа с пан-европейски проекти, ако не искате Россия да си прибере вересиите рано или късно и да ви се оголят фланговете.
    Чи дядо Иван га скива разголен фланг, разбийш ли ма, дълго не се пипка.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  36. 36 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 365 Неутрално

    А за грантови протестъри ли да гласуват, финансирани от чужда държава?
    —цитат от коментар 3 на каквоставатука


    Твоя компютър български ли е или финансиран от чужда държава?

  37. 37 Профил на zarski
    zarski
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Прав си немеца за отвратителната бъркоч която се забърка у нас- обаче след Брексит и Тръмп западните експерти би трябвало да са малко по скромни с големите суперлативи...

  38. 38 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Отговора е много прост и елементарен.

    1. Липса на свобода на медиите (113/180).
    2. Умопретапително некадърни и некомпетентни медии/журналисти.
    3. Липса на образование.
    4. Неинформиран народ.

  39. 39 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    До коментар [#18] от "paf":

    БЪЛГАРОМРАЗЦИ СА:
    Единствено и само червените руско-съветски петоколоници, защото обичат Русия, много повече от България.
    Това са тъпаци, които дори и не го предполагат това, защото в нормална страна щяха да са въдворени в местата за корекция на поведенческите си реакции на национални предатели.
    Тук те развяват руски знамена и халюцинират развитие.
    Това е то шизофренията им, болес на мозъка, която е нелечима, затова и гласуват така.

  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10601 Неутрално

    Разумни мисли и въпроси, които всички желаещи доброто бъдеще на България си задават...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 523 Неутрално

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита..."

    Хр.Ботев, лето 1871-во.....

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  43. 43 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 555 Весело

    "Резултатите от българските избори ме изненадват всеки път. "Напълно естествено е трезвомислещите хора да се учудват на нашите "котловинни чудатости" (copyright Иво Беров)...
    —цитат от коментар 31 на Norman Granz


    Да, така е.
    особено като гледам как преливате от трезвомислие, и какви ги плещехте преди два дни....

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    До коментар [#19] от "idiotstavrev":Ти вярно си избрал правилно име!Коментирам само часта за пуделите!В тотална грешка си нещо:)"Пуделът е умно и жизнерадостно куче, много податливо на обучение.Пуделите се славят като елегантни на външен вид и любопитни по характер. Верни са на стопаните си, обичат децата, приспособяват се лесно.Макар че е регистрирана във Франция, по произход породата пудел е германска. Името най-вероятно произлиза от немската дума pfudel, която значи локва – една от професиите на пудела била тази на ловец на водни птици. "
    —цитат от коментар 24 на ivan_


    Имах предвид българската порода пудели от развъдника в Банкя :). А иначе, добре си преписал от Вики-то, не инфото от там далеч не е меродавно. Ако не се лъжа по едно време според уикипедия и Дейвид Бекъм беше китайски вратар от 18 век :)) Та и аз имам куче и със сигурност немските овчарки, бордър колитата и дори джак ръселите са за предпочитане пред пудел от гледна точка на интелект. Но темата не е за кучетата.

  46. 46 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2050 Весело

    "защо българите все избират партии, които неизменно се провалят в опитите си да изградят правова демокрация" - горкият ТОЙ - не чете, не разбира БГ генералът ББ - за тъпостта и нейното благотворно влияние в БГ полит, ико, еко, био и всЕкакъв живот. Трудно е, защото не е тъп, но да поостане повечко в страната и може да опознае битността и въжделенията ни.

    Коментиране на анализираното, вече...
  47. 47 Профил на shk49484512
    shk49484512
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Да гласуваш за БСП и в същото време да си проевропейски настроен граничи с шизофрения".
    Интересно е какво разбира господина под "проевропейски"?
    В политически аспект вероятно това трябва да означава "винаги зад Началника (разбирай Меркел)".

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1865 Весело

    Дойче Веле са на крачка от констатацията, че демокрацията не е приложима за всички народи.

  50. 50 Профил на shk49484512
    shk49484512
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#39] от "convince":
    "БЪЛГАРОМРАЗЦИ СА:
    Единствено и само червените руско-съветски петоколоници, защото обичат Русия, много повече от България".

    Не бе, душко, БЪЛГАРОМРАЗЦИ СА ТЕЗИ, КОИТО МРАЗЯТ И ОБИЖДАТ НАРОДА СИ.
    Това по първата част от мъдрата ти мисъл.
    По втората: не ти ли е идвало на ум, че обичат Русия не за друго, а ЗАЩОТО ОБИЧАТ БЪЛГАРИЯ?

  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    До коментар [#45] от "idiotstavrev":

    Изрично уточних, че коментирам само за кучето:)
    Не са лоши кучета просто са имали нещастието френската аристокрация прекалено да си ги хареса:)
    Цитата от Уикипедия в случая е коректен, а е най-бързото място за основна информация.

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 394 Неутрално

    И аз не разбирам този мазохизъм на българите!

  53. 53 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3182 Неутрално

    То и аз не разбирам защо западняците продължават да приемат емигранти от Африка и Близкия Изток, които лека полека им превръщат държавите в копие на това от където са дошли.

    Така че е нормално да има неразбиране.

  54. 54 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3182 Неутрално

    Дойче Веле са на крачка от констатацията, че демокрацията не е приложима за всички народи.
    —цитат от коментар 49 на Virgin


    Аа това не е политически коректно - току виж проумели, че не всички раси/народи са еднакви.

    Щото ако бяха еднакви - всички държави щяха да бъдат горе долу на едно ниво, а те не са.

  55. 55 Профил на shk49484512
    shk49484512
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#31] от "Norman Granz":

    Напълно естествено е трезвомислещите хора да се учудват на нашите "котловинни чудатости"

    Напълно естествено е менторите на провалилите се "демократи" да винят за това всички останали, но не и подопечните им. Така, де - на крива ракета космосът й е виновен.

  56. 56 Профил на Quest
    Quest
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Дивият и прост български народ не е за демократична форма на управление. Затова се получават и тези ирационални резултати. След стотина години тъпи експерименти може и са настъпи подобрение, но дотогава българите демографски ще свършат.

  57. 57 Профил на vik
    vik
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#50] от "shk49484512":

    >По втората: не ти ли е идвало на ум, че обичат Русия не за друго, а ЗАЩОТО ОБИЧАТ БЪЛГАРИЯ?

    Логика и чудо. Пълни глупости по-точно

    'progressives' is the politically correct word for communists
  58. 58 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Най-точното мнение за следизборната ситуация и политическата обстановка. В странно, че идва от чужд дипломат. Явно човекът е наясно по-добре от нас, българите.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    " От тази гледна точка вчерашните избори бяха излишни, а може би дори и вредни."

    "Българите гласуват като хуни". Така каза преди десетина години поета Румен Леонидиев. И оттогава нищо не се е променило. Само че Леониев си е българин, а мнението на немеца е нелепо. Той е чужденец, неговите немски интереси не са българските. По тази причина не може да ни поучава, защото няма как да е в наш интерес. Имаме си наша територия, история, география и култура. И наш интерес.

  60. 60 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3061 Неутрално

    Отговарям на уважавания г-н Клаус Шрамайер. Поради ред исторически причини ние, българите имаме един дълбоко подтиснат комплекс за малоценност. Ние си мислим, че го преодоляваме като избираме хора, на които да се присмиваме, но всъщност на нас не ни достигат сили да изберем личности, на които да се възхищаваме и които да следваме. Избраните от своя страна въобще не се съобразяват с нас съвсем основателно смятайки, че няма защо да го правят след като ние сме могли да изберем именно хора като тях. Надявам се, че с това съм помогнал на уважавания г-н Клаус Шрамайер да надникне в мрака на българската политика, а може би съвсем малко и на българската душевност.

  61. 61 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#59] от "Judjuk":

    ++++++
    Казал си го точно , грешките ни са поредица от фактори които немеца не разбира защото не е Българин . Мнението му е субективно

  62. 62 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Българите нямат стремежа да се борят за идеали, за свобода, за справедливост., аз принципи. Българите по скоро сътрудничат на потисниците си, като гледат да получат някоя троха за награда, да се "уредят" при Господаря(или Шефа).

    Всеки народ си заслужава съдбата.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  63. 63 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Г-н Шра и т.н. е дипломат. От най-дипломатичните. Директно ни продава партии. Защо гласуваме, пита , за провалени партии. Г-не, провалиха се партиите, които вие ни пробутвате. Значи, правилно гласуваме. Не гласуваме за провалили се!

  64. 64 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3871 Любопитно

    "Защо българският избирател все гласува за партии, които неизменно се провалят в опитите си да изградят правова демокрация, която да осигури благоденствие и да пребори корупцията."

    Някой умник може ли да даде смислен отговор на този въпрос?

  65. 65 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4503 Любопитно

    "Не разбирам защо българите гласуват за провалили се партии"

    Много добър въпрос! И аз се питам същото! :-/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  66. 66 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Да гласуваш за БСП и в същото време да си проевропейски настроен граничи с шизофрения.
    ===========================================================
    По същата логика да гласуваш за Брекзит и в същото време да обясняваш че си за тясно сътрудничество с Европа е тотална шизофрения. Германеца зао оне отиде да обясни колко е хубаво да си в Европа на англичаните и да ги нарече "шизофреници" като някаква форма на "журналистика".

  67. 67 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Аз пък винаги съм се чудил, защо германските християндемократи и ЕНП поддържат активно провалилата се партия ГЕРБ? Нещо по въпроса ще каже ли г-н Шрамайер?

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  68. 68 Профил на sokrat41
    sokrat41
    Рейтинг: 344 Неутрално

    Господинът не разбира твърде много неща.
    Това НЕразбиране само по себе си не е никакъв проблем.
    Но да пробутва внушения също не разбира как се прави това.
    Я по-добре разберете защо Меркел ОДОБРЯВА И ХАРЕСВА Борисов, или нея също така не я разбирате?

  69. 69 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Не е толкова просто, колкото го изкарва германецът. Защо се явиха три десни партии, а не една, или поне НР и ДаБГ заедно, Това разцепление беше пагубно и не малко хора гласуваха за ГЕРБ поради това. Даже няма да вземат пари, поне да подържат някаква опозиционна дейност. Пропиляха шанс да имат поне 7 или 8 процента и да са в управлението и все пак да им се чува гласът. Не съм много сигурен, какви реформи сътвориха Кунева, Москов, Лукарски като бяха министри, но това трябва да се чисти вътрешно.

  70. 70 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    Наистина ли ще се увеличи парното с 30%?
    За избори питам.

  71. 71 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Ех,защо това интервю със световноизвестния дипломат не го направиха преди дни!
    И Нова България и Да Република щяха да имат шанса да влязат в управлението.А не сега да се тюхкаме,като че сме някакви прашни непотребни каскети.

  72. 72 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#59] от "Judjuk":

    Това не е сериозно. Той може и да не разбира изцяло какво движи елвктората тук, той електората също не разбира, което прави смислен външен анализ труден, НО България и Германия не виждам защо да нямат сходни интереси, защо да не учим от супер богатата страна, в замяна на малко евтина работна ръка временно? Не си ли заслужава? Имаме история, земя и култура, но нямаме настояще и визия за бъдещето, това ни убива. Соцът ни проми с уроците за Крум и Симеон, но до там.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3061 Весело

    До коментар [#70] от "xmm":

    Наистина ли ще се увеличи парното с 30%?За избори питам.
    —цитат от коментар 70 на xmm


    Не, газът е с 30%. Парното е само с 22,7%. Затова следващите избори трябва да са най-късно до края на септември.


  75. 75 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Лелеееее .... колко невероятно прав е германският дипломат Клаус Шрамайер.
    Цитат: "- За мен е просто непонятно как след тези думи на Нинова толкова много избиратели гласуваха в полза на партията ѝ. Да гласуваш за БСП и в същото време да си проевропейски настроен граничи с шизофрения."
    Цитат: "- Провалът на БСП продължава над 70 години, а този на ГЕРБ - вече осем години. При това този път имаше възможност за алтернативен избор, насочен към бъдещето. Такъв предлагаха например "Да, България" или "Нова република".

    Аз нямам какво да допълня ....

  76. 76 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Малоумни бъртвежи... избирателят не е домашен робот на г-н Шмайзерлайнен

  77. 77 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Българинът само така може да краде от общото. Но все краден ходи.

  78. 78 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 918 Разстроено

    Така е "бай Клаус",да си българин е вид мазохисъм!
    Да си гебераст е вид тъпизъм.
    Да си комунист е вид наивизъм....няма да продължавам,че ще стане рап дрънканица.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  79. 79 Профил на shk49484512
    shk49484512
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#57] от "v2k!!!":

    "Логика и чудо. Пълни глупости по-точно".

    На умен и красив индивид явно трябва повечко да се обяснява.

  80. 80 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    "НО България и Германия не виждам защо да нямат сходни интереси, защо да не учим от супер богатата страна, в замяна на малко евтина работна ръка ..."
    До коментар [#72] от "skyfighter":
    И какво научихме от богатата държава за 10 години? Че тя ще стане още по-богата, а ние още по-бедни. Нещо друго? Те немците ако бяха алтруисти, нямаше да са богати. Като стана въпрос за Германия, сещаш ли се кой беше виновен за затварянето на 4-те реактора? А знаеш ли, че щетите от това са по-големи от всичката европомощ. Само тези щети, другите не ги броим.

  81. 81 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Не разбира , защото не е работа на тъпата шваба да разбирар разни неща , дето българите ги правим и не са швабска работа!

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  82. 82 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3880 Неутрално

    МОЧА имени Ленина

    Так просто. ГДР 0.2.

    "Не разбирам защо българите гласуват за провалили се партии,
    Емилиян Лилов и Бистра Узунова от Дойче веле"

  83. 83 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 490 Неутрално

    "До коментар [#72] от "skyfighter": ... Като стана въпрос за Германия, сещаш ли се кой беше виновен за затварянето на 4-те реактора?.[/quote]

    Франция.

    А швабата да дава мнения за Гърция , те са им протекторат...

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  84. 84 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Ма не е ли нагъл?

    Не разбирал, разбираш ли "дипломатът", нещо си.

    Не знам, от какво точно разбира, но от дипломация -със сигурност не разбира.

  85. 85 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#80] от "Judjuk":
    Хората работещи в западни и немски фирми доста са научили и не са по-бедни от преди това. Това е много по-рядко вярно за работещите за наши бизнесмени.

    А реакторите си бяха доста стари и морално остарели. Парите получени за затварянето им са доста.

  86. 86 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2168 Неутрално

    В политически незрелите общества е така. При съвокуплението м/у олигархия и медии, се получават такива извращения. А тези партии ще продължат да се провалят.

  87. 87 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 388 Разстроено

    Защото повечето българи са тъпи и прости на галош бе Хер Шрамайер!
    Защо иначе ще сме последни от всички източно европейски страни, дори зад тези в който са водени войни? Най-тъпички сме :) Чалга, ракийка, мезенце, тва онова... тъпунгерчета бе :)
    Тъжно, боли, ама като теглиш чертата... истина си е ;)

  88. 88 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Българите, природно не са по-ниско интелигентни или необразовани от други народи, но като гражданска и политическа култура се оказват пълни аборигени ! Решаването на проблема трябва да почне още от началното образование

    veni vidi fugi
  89. 89 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3097 Неутрално

    Щом германските глобалисти недоволстват, значи изборите са протекли в полза на България. Отлично е, че глобалистките партии бяха маргинализирани и не са в парламента.

  90. 90 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Този немски дипломат май че не е много информиран.

    "Нова Република" не е нищо ново, това е ДСБ маскирано зад ново име. Старото ДСБ преди това СДС съпроводено от непрекъснати провали, скандали и дрязги започвайки от 1997г.

    А ДаБГ действително са нещо ново, необвързано с провалите на старата политическа класа. Но ново не значи непременно успешно, той и Симеон беше ново пък видяхме как свърши. Пък и Христо Иванов никак не се представи успешно като правосъден министър, много приказки и големи обещания, много размотаване, предварително обречена съдебна реформа защото залагаше на сътрудничеството на ДПС, т.е. точно на олигархията срещу която уж се бори. И накрая позата на обиден и недооценен, удобно измъкване от отговорността за провала. Не ни трябват пози а резултати, може малки но поне някакви.

    Така че там имахме големи и красиви приказки но малко покритие. Хората инстинктивно усещаха това и дадоха подкрепа но не особено голяма. Те искат реални резултати не красиви приказки. Затова дори един семпъл /дори посредствен/ Марешки успя да влезе в парламента, той все пак може да покаже нещо реално.

    И така хората запушиха нос и пак гласуваха за ГЕРБ. За кой друг, с БСП по-лошо а от другите освен празна говорилня в парламента друго не може да се очаква.

    Това май не му е ясно на г-н немеца, той гледа приказките, щом са красиви значи човека е добър. И ще извърши това което обещава. А българина го лъжат вече 27 години все с красиви приказки, не вярва вече на такива.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  91. 91 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    И впрочем г-н немеца преди да съди другите народи да погледне себе си. Защото те "умните" си избраха Меркел която такъв им го натресе с тези "бежанци". Не само на тях но и на цяла Европа. И не само я избраха но и ги посрещаха с плюшени мечета докато и последният глупак тук от Балканите можеше да им каже какво ги чака - престъпност, изнасилвания, атентати... и като реакция възход на ултра националистите.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  92. 92 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Този немски дипломат май че не е много информиран. "Нова Република" не е нищо ново, това е ДСБ маскирано зад ново име. Старото ДСБ преди това СДС съпроводено от непрекъснати провали, скандали и дрязги започвайки от 1997г.
    —цитат от коментар 90 на Fred - ФИАСКОТО НА ДНЕВНИК


    Всъщност скандалите и провалите са преди това, още от самото създаване. Когато СДС се разцепиха на СДС-Център и Либерали, мисля 1991г беше. От тогава само това виждаме в дясното, скандали и разцепление. Единствено РБ беше опит то да се обедини. Който опит бързо беше миниран и провален. Знаете от КОЙ.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  93. 93 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Щом германските глобалисти недоволстват, значи изборите са протекли в полза на България. Отлично е, че глобалистките партии бяха маргинализирани и не са в парламента.
    —цитат от коментар 89 на gozambo


    Показателно е, че г-н немеца си позволява да дава указания на Христо Иванов с кого да се коалира. Това е директен политически инженеринг, т.е. опит да се диктува поведението на политически партии от чужбина. За ДОСТ се вдигна врява до небето, че са маша на Ердоган, за това какво да кажем? И после се чудят че се употребява епитета "соросоиди".

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  94. 94 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#5] от "Tod":

    а колко американци дори не са чували кой им е президент...

    בני אתה אני היום ילדתיך
  95. 95 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#68] от "sokrat41":

    защото Меркел, като един нормален външен държавник, работи с това, което вътрешно народецът пожелае да управлява. това е винаги механизмът, който бай Булгар не може да разбере: все някой отвън ни е виновен, но реално този отвън работи с този, който е дошъл отвътре, от самата държава. ЕС не се меси в изборните работи на България, разбира се. и като има Тиква, ще работи с тиква.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  96. 96 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Резултатите от изборите са очаквано разочароващи - пак от същото, моля, с гарнитура от псевдопатриотизъм и еФтин бензин.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  97. 97 Профил на ham
    ham
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#7] от "nemeria":

    Добър Коментар!Както Западняците имат интерес да подкрепят ,техните ПОСЛУШКОВЦИ НА ПОЛУОСТРОВА,ТАКА И НИЩОПРАВНИЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ ИМАТ ИНТЕРЕС ДА ПОДКРЕПЯТ ПАРТИЯТА НА СТАТУКВОТО ППГРОБ!

  98. 98 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 455 Неутрално
  99. 99 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 813 Разстроено

    Наистина...

    Как може да се гласува за неустойчиви индивиди като Радан, Ат. Атанасов , Вили Лилков и Малтин Димитлов...???

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  100. 100 Профил на Добрият войник Швейк
    Добрият войник Швейк
    Рейтинг: 1375 Весело

    До коментар [#5] от "Tod":

    Няма драма - военната база не е задължително център на просветата. От друга страна този човек беше толкова дълги години консул в България, че нищо чудно да ти е разписвал визите за Германия

    За войната ний нехаем, на война се ние шляем.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK