Макрон рязко губи популярност след сто дни на власт

Макрон посещава детска болница в Париж.

© Pool, Reuters

Макрон посещава детска болница в Париж.



След избирането му на 7 май за президент на Франция британското сп. "Икономист" го изобрази как ходи по вода. Сто дни по-късно Еманюел Макрон рязко губи подкрепа в допитванията и е изправен пред нарастващ скептицизъм.


Последните анкети са като аларма: само 36 процента от французите са доволни от работата на държавния си глава спрямо 62 процента преди три месеца, показват данните на института Ифоп. Подобен спад имаше само в подкрепата за Жак Ширак през 1995 г. "Еманюел Макрон излиза от "медения месец", навлиза в ежедневието и плаща политическата цена за решенията си", коментира Жером Фурке от Ифоп.


Макар че бяха спазени редица предизборни обещания, като гласуването на закона за етиката на политическия живот след изобилстваща от скандали предизборна кампания, някои мерки за ограничаване на бюджетния дефицит подразниха много французи. Чиновниците се ядосват от обявеното замразяване на заплатите им, пенсионерите се възмущават от готвеното повишаване на данък, който ще намали пенсиите им, а бедните домакинства са разочаровани от ограничаването на месечната държавна помощ за наемане или изплащане на жилище.




Намаляването на бюджета на отбраната накара началника на генералния щаб да подаде оставка след грубо скастряне от държавния глава, което предизвика напрежение сред военните.


"Французите разлюбват Макрон", гласи заглавие от съботния брой на консервативния в. "Фигаро". Почти непознатият за широката общественост допреди пет години Еманюел Макрон предизвиква както въодушевление, така и отхвърляне, откакто навлезе в политиката: едни виждат в него надежда за промяна, други го смятат за олицетворение на икономическия и политически елит. Младата му партия "Република, напред" спечели през юни мнозинство в парламента, но неопитността на депутатите й породи подигравки.


Най-младият президент на Франция, който на 39-годишна възраст победи крайнодясната кандидатка Марин Льо Пен, след като взе 24 процента от гласовете на първия тур, освен това е стъпил на крехки електорални основи.
Центристката му линия с програма, която е "хем лява, хем дясна", е критикувана и от двата края на политическия спектър. "Все още не е направено нищо трудно", казва един от водещите гласове на дясната опозиция Ерик Вьорт, а социалистите активно критикуват програмата, която по думите им "не е нито лява, нито дясна".


Всеки осъзнава


"мащабите на това, което трябва да се свърши",


но тези първи 100 дни "позволиха да се положат основите на едно дълбоко преобразяване на страната", отвърна говорителят на правителството Кристоф Кастанер в неделя във "Фейсбук".


Новият политически сезон обаче се очертава бурен, имайки предвид обявената реформа на Кодекса на труда в полза на работодателите. Два синдиката вече призоваха за протести на 12 септември, а крайната левица предвижда "народна демонстрация" за 23-и. Приемането на бюджета за 2018 г. също ще е трудно заради обещанието за намаляване с 11 милиарда на задължителните удръжки, които ще трябва да се съчетаят с нови икономии.


Лидерите на Франция, Русия и Германия - Еманюел Макрон, Владимир Путин и Ангела Меркел.

© Associated Press

Лидерите на Франция, Русия и Германия - Еманюел Макрон, Владимир Путин и Ангела Меркел.


Френският президент се представя по-добре на международната сцена, където


се наложи на страшилищата на световната дипломация


Владимир Путин и Доналд Тръмп. И двамата направиха успешни посещения в Париж въпреки някои критики.


Макрон е убеден европеец. Той афишира разбирателството си с германската канцлерка Ангела Меркел и се надява да съживи буксуващия заради Брекзит Европейски съюз. По-резервирано е отношението към прагматичната му позиция за Сирия и предложението му да се създадат "горещи точки" за мигрантите в Либия.


Франция "отново е в центъра на играта", изрази задоволство Кастанер.


Връзките с обществеността на президента, които наблягат на силата на образите, се приемат различно. След зрелищното му спускане от хеликоптер на борда на подводница появата му в стил "Топ гън" по пилотски комбинезон във военновъздушна база в Южна Франция породи подигравки в социалните мрежи.
Има риск "французите постепенно да преминат от "той е блестящ и постига всичко, с което се захване" към "всъщност всичко това е пиар", подчерта Жером Фурке.


Извеждането на преден план на нетипичното в семейната връзка на президента с 64-годишната му съпруга Брижит обаче се приема добре от французите, много от които са очаровани от първата си дама. Тениските "Брижит", които пусна в нейна чест известна марка, се продават по-добре от тениските "Бионсе". /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5883 Неутрално

    По-малкото зло.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Maкpoн e кaтo нaшия Бapeкoв.
    Cъздaдeн oт нищoтo,
    нo зa paзликa oт Бapeкoв фpaнцyзинa cпeчeли избopитe.
    Maкpoн e кpaткoтpaйнaтa paдocт зa бългapcкитe „yмни и кpacиви“.
    И пaк мнoгo мъкa зa либepacтитe.

  3. 3 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Там само популист като ББ може да вирее.
    Франсетата са си спретнали соц. кочинка по Гръцки образец ама вече такъв тип страни немогат да съществуват.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Ами така е,никой не харесва политици които правят закони да намаляват доходите.

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6989 Неутрално

    Ако се представи като популист в началото и реалист след това, рейтингът му ще падне още ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    Макрон съответства на правилото "Можеш да излъжеш много хора за малко време,но не можеш да излъжеш всички завинаги". :)


    Иначе е блестяща демонстрация на "ефекта на вълната", бързо се вдига до внушителна височина но също толкова бързо и отшумява. Просто той няма социална база. Освен това е и парадокс, разочарованите от елита си французи си избраха типичен представител на същият този корпоративен елит. Единствената разлика че е млад и непознат, но бързо ще прогледнат че калъпа е същият. Така че ще върви още по-надолу.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  7. 7 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Няма страшно - Макрон е официално поканен на посещение в България през август от Боко и Летеца- рейтингът му ще удари тавана.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  8. 8 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Макрон беше издигнат, за да се попречи на истински десният кандидат - Фийон, да спечели изборите. На когото даже спретнаха скандал, за да улеснят съвсем победата на Макрон. Та, спадането на популярността на президента не би трябвало да е изненада, просто балонът - прекалено надут по време на изборите, взе да се спихва.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    До коментар [#2] от "Nехоljhft":

    Разбирам да кажеш като царските юпита, ама чак пък Бареков...

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Само за това , че победи руската подлога , трябва да радва франсетата.Ако Марфа беше спечелила изборите по-висок рейтинг ли щеше да има? За Французина е национален спорт , да си мрази управляващите.

    SHADOWS of SOFIA
  11. 11 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#10] от "ka2":

    Льо Пен никога не е имала шанс да спечели, мо тази истерия провали един наистина качествен кандидат - Фийон.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  12. 12 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    До коментар [#11] от "Bicho Raro":

    Много е вероятно да е така. Но Французите непрекъснато не си харесват управляващите.

    SHADOWS of SOFIA
  13. 13 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    До коментар [#11] от "Bicho Raro":

    Фийон можеше и да не назначава жена си. Грандиозна издънка. Инак щеше да е добре да спечели десен кандидат..

    Доброто е заразно
  14. 14 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Нека Макрон да свърши това, което е обещал, без да го е грижа особено за популярността сред французите. Един път да се оправи с бюджетния и данъчен хаос, оттам нататък е много по-лесно.

  15. 15 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 922 Неутрално

    По времето на изборите, Макрон беше котка в торба!
    Е, французите отвориха торбата, и вместо обещаваната расова котка, се оказа котката от близкия боклукчийски казан!
    Да си я гледат!

    Да разлая троловете!!
  16. 16 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#13] от "dogwoman":

    Според френските закони не е незаконно да назначаваш членове на семейството ти. Обвиненията бяха, че тя реално не е работила, а само е вземала заплата, нещо което така и не се доказа, но беше достатъчно да провали Фийон. А иронията е, че сега Макрон е този, дето се опитва да уреди на жена си заплата на Първа Дама.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  17. 17 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 922 Любопитно

    До коментар [#2] от "Nехоljhft":


    Cъздaдeн oт нищoтo
    —цитат от коментар 2 на Nехоljhft


    Спомням си за още един, създаден от нищото!
    Появи се точно преди 1-ви Януари 2000!
    Кой ли беше?

    Да разлая троловете!!
  18. 18 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Това са нормални процеси - след време отново ще му се покачи популярността.

    Пък и не забравяйте, че алтернативата на Макрон беше нацистката Льо Пен - тя щеше да разруши модерна Франция, да я върне в средновековието.

  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bicho Raro":

    Много плоско разсъждение. Реално рейтинга на Макрон пада точно заради десни мерки които се опитва да наложи. От което следва, че един "истински" десен кандидат нямаше да има по-висока подкрепа.

    Французите са леваци с каскети по душа. Голяма част от новодошлите от колониите също са мързеливи кютеци. От което следва, че дясно правителство във Франция, няма как дългосрочно да се радва на популярност.

  20. 20 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#17] от "lone_wolf":

    А кой политик в БГ е създаден от нещото? Иван Костов? Андрей Луканов?

    Всичките са мухи еднодневки, някой обаче успяват да мутират и се задържат по - дългичко. В БГ няма родови политици както в САЩ и Англия например. Тук всеки от село, може да се докопа до властта, което в крайна сметка не е толкова лошо. Истинска демокрация.

  21. 21 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    За неговия рейтинг има специална поговорка-easy come, easy go-лесно идва, лесно си отива

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  22. 22 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Ами така е,никой не харесва политици които правят закони да намаляват доходите.
    —цитат от коментар 4 на chicago514

    Но той поне е умен и почна да го прави от ден първи! Помня как Франция имаше бюджетен дефицит от над 10% преди 6-7 години. Когато реформите му дадат резултат през втората половина на мандата, пак ще го заобичат!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  23. 23 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Нека Макрон да свърши това, което е обещал, без да го е грижа особено за популярността сред французите. Един път да се оправи с бюджетния и данъчен хаос, оттам нататък е много по-лесно.
    —цитат от коментар 14 на stein

    ++++++
    Именно! А обвиненията в популизъм са рязко безпочвени; популист никога не би си позволил да предприеме непопулярни мерки, като това, което прави сега Макрон! Да не говорим, че тези реформи си бяха част от програмата му!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  24. 24 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3482 Неутрално

    До коментар [#13] от "dogwoman":

    "Фийон можеше и да не назначава жена си. Грандиозна издънка. Инак щеше да е добре да спечели десен кандидат.. "
    ================================
    Вярно ама...... Макрон се опита да превърне жена си в институция, само че не му дадоха. С нищо не е по-добър.

    Еретик
  25. 25 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#13] от "dogwoman":

    Да, куриозът е в това че точно с което смазаха Фийон, арогантно бе опитано и от "първата дама на Франция". За мен това е беше акт на арогантност, който едва ли би се харесал на нормалните хора.

    Panta rhei....
  26. 26 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#20] от "niakoi_si":

    За съжаление, в България, влиянието на шумкаро-"аристокрацията", продължава да е значително!

    Да разлая троловете!!
  27. 27 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    Няма как да правиш реформи и да не се сблъскаш с неодобрение - да се учи от Тачър и да извие врата на т.н. синдикати, а всъщност изпечени мошеници на държавна издръжка, които си позволяват да посредничат между тези, от които наистина зависи дереджето на държавата - бизнеса и държавно управление, при това без да носят никаква отговорност за крайния резултат.

  28. 28 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Не са малко проблемите на Франция и не са лесни за решаване. Ще им се наложи да работят повече а тези които взимат помощи ще взимат по-малко. Ясно е че никой няма да го харесва. Ало можеше някой магьосник да им намали работата и да им дигне доходите .......

    California Über Alles
  29. 29 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2723 Весело

    Ха-ха-хаа!
    Имаше една детска песничка ... Балонът се надува, надувайте момчета ...

    Ех, медии, ех ... мислещи чрез медиите ...
    Франс прес, след 100 дни : Макрон рязко губи популярност след сто дни на власт
    Франс прес, преди месец, на 60-тия ден: "Франция се връща в играта" - ще засенчи ли Макрон Меркел в Европа
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/07/19/3009121_franciia_se_vrushta_v_igrata_-_shte_zasenchi_li_makron/

    При все, че си беше ясно що за балон е Микрон и как медийно го набутаха на французите, като паралелно му беше разичтстван и терена от конкуренцията. А срещу льо Пен във Франция по дифоут се сдружават всички на втория тур и, (поне засега), както каза наш Баце за един такъв продукт - и магаре да пуснеш насреща ... Което стана, но дежурният резултат беше пак по балонесто-джурнализки отразен като "феноменална победа".
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/06/18/2991551_fenomenalna_pobeda_na_partiiata_na_makron_pomrachena/

    И после рев, сополи и "вЕрвайте ни", да ви кажем ние кое как е!
    Надувайте, момчета! Дерзайте!

  30. 30 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Само за това , че победи руската подлога , трябва да радва франсетата.
    —цитат от коментар 10 на ka2


    Ами франсетата (за разлика от теб) се интересуват от стандарта си на живот, от социална политика, икономиката, екологията, здравеопазването и т.н., не от това кой е "руска подлога".
    Сега се усещат, че им бил подхвърлен заместител на Оланд. Ще съжаляват за Фийон.

  31. 31 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1435 Любопитно

    До коментар [#8] от "Bicho Raro":Много плоско разсъждение. Реално рейтинга на Макрон пада точно заради десни мерки които се опитва да наложи.
    —цитат от коментар 19 на niakoi_si


    Тези десни мерки, дето се опитва да ги прокара сега, бяха заложени в програмата му (по време на изборите Дневник пуснаха статия с резюме на програмите на френските кандидати, та знам за какво става дума) така че избирателите му не би трябвало да са недоволни, дори напротив... което ме кара да мисля, че някъде другаде е причината на този рязък спад на рейтинга му.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  32. 32 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Вече искат да изгонят с камъни недоучилата калинка Макрон, ама късно е либе за китка. Оланд с 4% одобрение не подаваше оставка и си правеше играта, та даже успя да си пробута протежето за наследник.

  33. 33 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Именно! А обвиненията в популизъм са рязко безпочвени; популист никога не би си позволил да предприеме непопулярни мерки, като това, което прави сега Макрон!
    —цитат от коментар 23 на Amot
    Макрон НИЩО не прави! От тези 100 дни 90 отидоха, за да си прави снимки за профила.

  34. 34 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3796 Неутрално

    До 2!
    Само човек учил-недоучил може да прави паралел между елитарния Макрон и бареков!

  35. 35 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Maрионетката Макрон си свърши работата. Спря Марин льо Пен.
    Тъй, като "системните партии" бяха намразени, наложи се да измислят Макрон, който да изиграе ролята на "антисистемен".
    С кого, как и по какъв начин финансовата върхушка ще управлява - не е толкова важно.
    Важното е, че ще продължи да управлява, както е било винаги.

    .
  36. 36 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    ПР на Макрон напомня на дуенето на перки на Путя и дразни силно, а опитите му да назначава жена си са неприятни. Да имаш нетипична връзка за франсетата представлява чар, но трябва да я държиш настрана, тя е само за развлечение на избирателите, не бива да се смесва с работата.

  37. 37 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 702 Любопитно

    Пилците ще се броят след пет години въз основата на резултатите! от управлението му. До тогава не само популярността му ще пада: имайки предвид реформите които е тръгнал да прави, му предстоят и огромни стачки и протести. Ако им удържи и се наложи така че да подобри конкурентноспособността на Франция ще е успешен президент, ако се огъне под натиска на сганта като Сарко, ще свърши като него.

  38. 38 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До 2!Само човек учил-недоучил може да прави паралел между елитарния Макрон и бареков!
    —цитат от коментар 34 на historama


    Би ли ми казал къде е съществената разлика? Една недоучила калинка срещу друга недоучила калинка. И двамата взети под крилото на някой олигарх или политик. Просто моментът за Макрон беше по-подходящ. Представи си ако Барека имаше ресурсите 2005 или 2009 година.

  39. 39 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    ако се огъне под натиска на сганта като Сарко, ще свърши като него.
    —цитат от коментар 37 на antikommunist


    Би ли ми обяснил как може огромна та част от населението да са "сганта"? За чий е тогава управлението на държавата ако огромната част от населението (по вашему "сганта") не се чувства добре?

  40. 40 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bicho Raro":

    Фийон сам си спретна скандал, после - кой ми изцапа гащите. Ако беше признал от самото начало - да, сгреших, оттеглям се, неговите съпартийци щяха да издигнат алтернативен кандидат. Вместо това сами се прецакаха.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  41. 41 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    нищо му няма на рейтинга, ако успее да прокара набелязаните реформи, рейтингът ще падне още, но Франция ще спечели

    то не случайно Костов дето завари пенсия $4, успя да ни откъсне от руската орбита и да ни засили към ЕС и НАТО, и пак ганьовците си гласуваха за ''царя'' да ги оправи за 800 дни, е, видяхме как ги оправи

  42. 42 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    "Френският президент се представя по-добре на международната сцена, където
    се наложи на страшилищата на световната дипломация
    Владимир Путин и Доналд Тръмп. И двамата направиха успешни посещения в Париж въпреки някои критики."

    Съзирам неточност, меко казано. Не знам дали е умишлена или не.
    Посещението на Тръмп действително беше успешно. Макрон покани американския президент за СЪВМЕСТНО честване на френския национален празник. Това е акт на специално внимание към Тръмп, защото на националния празник на Франция други държавни глави не бяха поканени. Наблюдатели твърдят , че такова специално отношение към Америка от страна на френски президент е безпрецедентно.
    Посещението на Путин в Париж беше не само неуспешно , но то беше най-унизително в историята на Русия посещение на руски държавник във Франция. Путин не стъпи в Елисейския дворец , където се посрещат гостуващите държавни глави, не беше посрещнат като държавник , а като честно лице, посетител на изложба в туристическата дестинация Версайски дворец. Това също е безпрецедентно в историята на взаимоотношенията между Франция и Русия.
    Авторите на статията , обаче слагат под един знаменател посещенията на Тръмп и Путин в Париж.

  43. 43 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    спецификата свързана с гласуването на втори тур против Льо Пен, независимо кой е съперника, създаде мита за огромната победа ,каквато просто не е имало

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  44. 44 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 883 Неутрално

    След първите сто дни винаги има сума народ, разочаровани, че новоизбраният ги е излъгал и не ще да ходи по водата.

  45. 45 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1435 Весело

    До коментар [#42] от "tacheaux":

    Ти явно не схващаш, посещението на Тръмп беше официално, като президент на САЩ. Путин беше там точно като частно лице, за откриване на изложба, а не на официално посещение, затова и посрещането е различно.
    Ти можеш да имаш колкото си искаш негативно отношение към Путин, но когато това започне да ти пречи да приемаш и оценяваш правилно събитията, то значи имаш проблем, при това - доста сериозен.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Е, не вярвам някой да е чакал за 100 дни да оправи всички проблеми на Франция. А те никак не са малки.

  47. 47 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    "всъщност всичко това е пиар"

    това казва всичко

  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3796 Неутрално

    До коментар [#38] от "Стоян":

    "...На шестнайсет години Макрон печели награда по френски език, а по-късно трета награда от конкурс по пиано на консерваторията в Амиен.
    Завършва средното си образование с матура в парижката елитна гимназия (лицей) „Анри IV“ (на френски: Lycée Henri-IV) в Париж. Следва Философия във Висшето училище по политически науки в Париж (на френски: Institut d’études politiques de Paris), където пише дипломната си работа за Макиавели и дисертацията си за Хегел. По това време, в годините 1999 до 2001, работи и като асистент на френския философ Пол Рикьор.
    След като завършва докторската си степен, се записва и изкарва допълнително обучение във Висшето училище по администрация (на френски: École nationale d’administration), където е сред отличниците в класа си...."

    Не се заяждам, Е. Макрон произхожда от богато семейство и е получил елитарно образование. Да не говорим, че завършилите École nationale d’administration са от категорията крем де ла крем (каймака на обществото). Вярно е, че Франция не може да се похвали с толкова много елитни университети като САЩ и Ю.К., и все пак.

    Лошото при нас е, че търсим саморасли гении, без дипломи (калинки). Защото точно на най-високите държавни постове у нас са точно "КАЛИНКИ" - и президента Радев, и премиерът ни Б.Б. и двамата може да са много добри в своята област, но това не значи че ще са добри държавни ръководители.

  49. 49 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#38] от "Стоян":"...На шестнайсет години Макрон печели награда
    —цитат от коментар 48 на historama


    Извинявам се, но това са пълни глупости, все едно от Facebook профила на Макрон го копирате. Ако сте любознателен прочетете някоя биография на Макрон, където няма подобни "дупки". Макрон сменя гимназията, малко преди да завърши, затова не е учил дълго в "елитната" парижка. Две поредни години се ПРОВАЛЯ на кандидат-студентските изпити и от немай къде записва философия. Като типична калинка, бакалавърът по философия записва двугодишна следдипломка администрация, където е много забавно да кажете, че бил сред най-добрите в класа. Не знам откъде превеждате, но Макрон не е писал дисертация и не е получил образователно-научната степен доктор. За Рикьор пак сте се "объркал" - Макрон НИКОГА не е бил асистент в смисъла, употребен от вас. Може да му е носил кафе, чай, баклавички, но не е бил преподавател.

    Нямам идея откъде сте го преписали това, но е пълно с "алтернативни факти" и откровени лъжи.

  50. 50 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#38] от "Стоян":"...Лошото при нас е, че търсим саморасли гении, без дипломи (калинки). Защото точно на най-високите държавни постове у нас са точно "КАЛИНКИ" - и президента Радев, и премиерът ни Б.Б. и двамата може да са много добри в своята област, но това не значи че ще са добри държавни ръководители.
    —цитат от коментар 48 на historama


    "Калинките" Борисов и Радев имат един кош дипломи и са реални доктори (по вашему phd). Дали са добри ръководители няма да дискутирам. Макрон е министър на Оланд две години, в правителство с рекордно нисък рейтинг. Дали е добър ръководител? Какво изобщо е ръководил?

  51. 51 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2705 Весело

    Признавам,не съм правил пълен анализ, но по никовете си създавам впечатление, че най-усърдно по Макрон плюят страстните почитатели на Тръмп и Путин. Ако греша, предварително се извинявам...

  52. 52 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    До коментар [#48] от "historama":

    Абе откъде ги четете тези легенди? Макрон няма докторска степен и не е писал дисертация за Хегел. Философия не е учил в Institut d'études politiques de Paris, а в съвсем друг университет Paris Nanterre University. В Institut d'études politiques de Paris е учил друга специалност - по политика и икономика.

    Зарежете сайтовете, от които се информирате, ненадежни са, меко казано.

  53. 53 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#51] от "Дон Кихот":

    "Признавам,не съм правил пълен анализ, но по никовете си създавам впечатление, че най-усърдно по Макрон плюят страстните почитатели на Тръмп и Путин. Ако греша, предварително се извинявам..."

    Ами не всички са идеологически коне с капаци като тебе, които дават общи и лесни отговори за всичко с ключовите думи "Тръмп" и "Путин".

  54. 54 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Аз не разбрах, даже и да е вярно, че свири добре на пиано и може да дискутира философията на Хегел, това с какво го прави по-образован в контекста на сегашната му работа в сравнение с някой, дето има дисертация на тема разпъване на пожарникарски маркуч в пресечена местност?

  55. 55 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    Съвсем логично е Макрон да загуби част от подкрепата на онези свои симпатизанти, които са ощетени от реформите му. И на мен да ми замразят заплатата - и аз ще се променя мнението. Но реалната власт не е като предизборната кампания. Тук вече се работи и се правят реформи, а романтичната част на митингите със симпатизанти, сладките речи и дългите пропагандни обещания вече са минало. Сега трябват само резултати и Макрон има 5 години, за да ги постигне. Човекът със властта никога не е еднозначна фигура. Всеки негов ход ощетява някой и помага на друг. Затова управленците винаги са обичани и мразени едновременно. Макрон не е изключение. Оставете го да работи и да се докаже.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  56. 56 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#12] от "ka2":

    "Много е вероятно да е така. Но Французите непрекъснато не си харесват управляващите."

    И като резултат от това нехаресване избират следващия път още по-голям головодник: Ширак > Саркози > Оланд > Макрон.
    Иначе Митеран бе последния стойностен френски президент, той имаше капацитет и визия. Не случайно изкара два мандата по 7 години. Нямаше гафове и скандали, с изключение на приеманите добродушно от французите традиционни истории с любовници и незаконни деца...

  57. 57 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4106 Неутрално

    До коментар [#15] от "lone_wolf":

    Защо, котката е много расова, но не лови мишки, а нали за това са я взели :-)
    Шегата настрана, но само преди две-три седмици коментирах за спадането на рейтинга на Макрон с 10% от 62% на 52%, а сега е 36%. Явно пазарлъците с профсъюзите не вървят, а философските етюди за оздравяването на Европейския Съюз с френските ценности не са достатъчни.
    Американските анализи са за много проблеми във финансовата основа на европейската централна банка и на националните банки. Страхувам се френската икономика да не падне жертва на немския валяк и английския развод.

  58. 58 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Макарона скоро ще стане омразен на нормалните.. щото с гейско-геронтофилските му наклонности, освен да докара Франция до още по-голяма заплаха и криза, друго няма да успее..

    Иска се мъж на поста - избраха си ... макаронче..

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  60. 60 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    секи 4ти км

    Само след 100 дни саниране... о.сиране.
    А през Втори мандат?
    Трети?

    "Макрон рязко губи популярност след сто дни на власт"

  61. 61 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    До коментар [#16] от "Bicho Raro":

    Съгласна съм, че не е незаконно, забравих да включа втората част от историята, ти си го направил- колегите й твърдяха, че не са я виждали.

    Доброто е заразно
  62. 62 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    До коментар [#25] от "Molossian":


    До коментар [#24] от "Костадин Иванов":

    Съгласна и с двамата.

    Доброто е заразно
  63. 63 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Както се казва: Вие си го избрахте...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK