Блянът се сбъдва: властта в България да бъде като властта в Русия

Владимир Путин и Бойко Борисов - София, 2011

© Надежда Чипева, Капитал

Владимир Путин и Бойко Борисов - София, 2011



Преди повече от 10 години в Узбекистан чух следната история. Направил един човек бизнес, доста добре му тръгнал. Дошъл обаче пратеник на щерката на диктатора: "Дай 50 процента от бизнеса на момичето". Човекът му посочил вратата. На следващия ден през нея нахлул районният прокурор с въоръжена милиция и му показал нотариален акт, според който бизнесът е на щерката. За да не стане мишена на прокурора, човекът веднага хукнал да бяга и през нощта, с пълзене и лазене, успял да мине границата. Загубил бизнеса, но поне спасил кожата.


В България може да сме всякакви, мислех си тогава, ама чак такива съветски неща не се случват. Обаче...
Преди две години в българската провинция потърпевш ми разказа следната история: "Идва в предприятието партийният гаулайтер и вика – Дай 40 процента на шефа!". Аз му посочвам вратата. На другия ден през нея влизат данъчни, ХЕИ-та, пожарникари и всякакви други. Написаха ми актове, блокираха всички сметки. Не мога да тегля пари да плащам ни заплати, ни осигуровки, ни данъци, ни – кредити". Фалираха го за два месеца. А преди това човекът беше най-видният производител в околията. Явно идеята е била: Щом не даваш на нас – и ти няма да имаш. А останалите да знаят –


щом можем този да го попилеем, можем да попилеем всеки, който не ни дава


Кражбата на фирми стана рутина по времето на "Бойко-2". Тогава вървеше по партийна линия: партията иска парите, партията мобилизира местните държавни структури да тероризират човека. Днес това е вече официална държавна политика.




Преди време държавата хвърли око на бизнеса на оръжейните заводи "Емко" и "Дунарит", в крайна сметка – собственост на един и същи човек. Не блокираха сметки, защото можеха да сторят друго – да отнемат лицензи. Отнеха ги. После държавниците – чиято основна задача, напомням, е да поддържат справедливостта и условията за нея, а не да плячкосват – се пробваха да откраднат "Дунарит" в рамките на закона, заради дългове. Само че тия дългове се оказаха платени в момента, в който осъмнаха у държавата (която ги купи от офшорка, "свързвана" с Пеевски).


Ами сега? Ами сега – както в края на 1947 година: с гола сила. Държавата не позволява на вече произведена продукция да тръгне към своя клиент в Индия. После намира начин да лиши "Емко" от вече подписани договори, които подхвърля на държавната фабрика в Сопот. За всеки случай изкарва работниците на тая същата фабрика на про-правителствена манифестация (е, има разлика с края на 1940-те години – работниците не викат, все още, "Смърт за Трайчо Костов"...). А в началото на октомври трябва да се проведе търг в Индия (която все още си чака стоката), на който заявените участници са "Емко" и... руснаците. Кой ли ще спечели търга?


Силно недолюбвам търговията с оръжие и бих бил щастлив България да не се занимава с такава. Но този случай засяга всички българи, по една проста причина.


Това в нашата политика, е "моментът Юкос"


Напомням: в началото на 2000-те години "Юкос" е една от най-големите нефтени компании в Русия, а нейният собственик, Михаил Ходорковски, е най-богатият руснак. През 2003 година е арестуван, "Юкос" е попилян, а Ходорковски прекарва следващите десет години в Сибир. Скандалът е световен.


Защо му е на Путин да прави това? Защото този тип управници не се интересуват от това, да имат развита икономика и успешни бизнеси, растящи в сигурна законова среда. На този тип управници им трябва едно: всички да ги е страх от тях, така щото в момента, в който им поискат нещо – да им го дадат. Затова мишената е винаги възможно най-големият бизнес, за да е ясно посланието: Щом можем да свалим този, то вас, ако не ни давате, каквото искаме, направо ще размажем.


Случаят "Юкос" из основи променя структурата на властта в Русия. Сигурност на договорите няма. Всеки знае, че във всеки момент бизнесът му може да бъде взет, а той самият – пратен в Сибир (няколко години по-късно Путин се хвали, че е натикал в Сибир към 50 000 предприемачи). Поставена в такава среда, икономиката започва да спира.


Стават и други неща. Събирането на цялата власт в едни ръце води до нейното, на властта, нежелание да бъде критикувана. Започват побоите и убийствата на журналисти, които продължават и до днес. Следват убийства на политици, застанали срещу Путин. Избягалите от Русия са намирани и също убивани. А в последните месеци всеки руснак, където и да се намира по света, когато се види споменат в някое американско разследване по повод руската намеса в изборите в САЩ – този руснак веднага бива снабдяван с инфаркт.


Не искам да живея в такава среда; и вие, ако се замислите, не искате. А у нас положението днес е същото, като в Русия преди 14 години.


Държавата удря виден и мощен бизнес, за да накара останалите да дават


каквото им се поиска. Можеше да бъде някакъв друг бизнес, но – паднал на прицел оръжейният, стрелят по него.


Свличането в икономиката вече е започнало, защото е неизбежно. През 2016 г., преките чужди инвестиции регистрират спад с 60 процента спрямо 2015 – при положение, че светът се е възстановил от финансовата криза и инвестициите растат. През тази година, 2017-та, инвестициите пък са с 50 процента по-малко от 2016-та. Лишена от инвестиции, обаче, една икономика спира. Сърбия, за Бога, има 2.5 пъти повече инвестиции от България...


Защо в последните две години хората не искат да инвестират тук? Е, как – защо? За да не им се изсипе на главата местният партиен лидер и да им поиска 40 процента "за шефа". Това – докато плячкосването на бизнеси вървеше по партийна линия. Как ли в момента в световните бизнес среди отеква информацията, че с плячкосване вече се е заела директно държавата?


Въпросът, който ние би трябвало да си задаваме е – какво се случва с нашата държава? Отговорът е ясен: случва се онова, за което бленуват правителствата (т.е. без служебните), откак сме в ЕС –


властта в България да бъде структурирана, както е властта в Русия


да е безбрежна, всесилна и все-взимаща.


Видяхме как, още по времето на чисто партийното плячкосване, държавните институции, вместо да вършат нашата работа, играят ролята на наказателни бригади на партията – стоварват се не върху онзи, който нарушава правилата (и така уврежда обществения интерес), а върху онзи, който се опъва на партията. После, през летните месеци на тази година видяхме, как държавни институции са мобилизирани (пак в частни интереси) да наклеветят и ликвидират зелените с помощта на нагли лъжи и мутренски намеци. В случая "Емко/Дунарит" виждаме, как министър се е запретнал, в нарушение на абсолютно всички налични закони, да отнеме и/или ликвидира голям частен бизнес.


Дали, като в Русия, някой свързан с "Емко" и "Дунарит" ще бъде тикнат в затвора за десет години? Ръководителите и на двата бизнеса са се снабдили с такива обвинения, че е ясно: властта ще направи възможното да ги тикне зад решетките.


Да вървим нататък по сценария "Юкос". В далечна Москва, по времето на скандала с Ходорковски, нито една работодателска организация не скача срещу Путин в защита на своите членове, макар да е ясно: ако номерът с "Юкос" мине, всички бизнеси ще бъдат тормозени. Как е положението у нас днес ли? Да сте чули някоя камара на работодателите да скача да пази бизнес-средата и така – бизнеса на собствените си членове? Не сте и няма. Защото нашите правят същото, което правеха навремето техните колеги в Русия: траят си, тъй като са убедени, че ще могат да се "договорят" с големите босове в правителството.


У нас положението е даже по-зле, защото профсъюзите бяха онези, които организираха срамната про-правителствена манифестация на работниците от Сопот. И профсъюзите са се договорили – за сметка на стотиците свои членове, които ще останат без работа в "Емко" и "Дунарит".


Ще бъдат ли бити и убивани, у нас, журналисти? Бити – разбира се. За убийства обаче ще трябва да почакаме – докато властта стигне до онова състояние, при което смята всеки, който не й е крепостен, за смъртен враг. Там някъде се появява и възможността за убийства на опозиционни политици.


Дали хора, които знаят прекалено много, ще бъдат снабдявани с инфаркти? Това май вече сме го гледали, покрай внезапните инфаркти на Мишо Бирата и Ваньо Танов – герои на един телефонен разговор на премиера Борисов, заради какъвто разговор на Запад се лежи...


Междувременно, по отношение на работата, която държавните институции би трябвало да вършат – тази работа я няма никаква. За справка – Иракли. Всички възможни държавни институции обявяват строеж в защитената територия за незаконен, а той си върви. Защо? Защото строителят знае нещо, което останалите се правят, че не виждат: държавата няма да го удари, ако не бъде ползвана като наказателна бригада в нечий частен интерес.


Докато става дума само за обществения интерес – страшно няма


А и местните институции, бидейки наясно, накъде е тръгнала държавата, си правят следната елементарна сметка: да не го закачаме тоя, че да не се окаже вързан някъде там, "горе", та накрая ние да го отнесем...В историята с "Емко" и "Дунарит" не става дума за икономика, а – за начина, по който е структурирана властта в обществото, т.е. – за политика.


Имайки това предвид, буди недоумение пълното мълчание на политическите партии. Да речем, парламентарно представените са "в играта" и гледат, в започналия произвол, да чопнат нещо за себе си. Защо обаче мълчат ДСБ и "Да, България", да речем? Ако не виждат, какво става – не са за тая работа. Ако виждат, но са решили и те да се договарят с главатарите – да престанат да твърдят, че представляват "демократичната общност".


След случая "Юкос" Русия стана онзи затвор, който е днес. След случая "Емко"/"Дунарит", каква ще бъде България?


Ако успеят да свалят тези две фирми, агентите на "тримата шишковци" ще могат да свалят всекиго


И ще го правят редовно, за да държи влага на останалите. Произволът, тръгнал веднъж, може само да разширява своя обхват, докато не започнат да треперят всички...


И тази държава ще председателства ЕС? И тази държава иска да влиза в Шенген? И тази държава иска да влиза в еврозоната?


С тия нрави, най-очевидната дестинация е нейде в посока Узбекистан. Там поне това, което се случва у нас днес, е отдавна установена практика и всички са свикнали...


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (215)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Господ да накаже предателите на България. Амин!

  2. 2 Профил на bkstoja
    bkstoja
    Рейтинг: 345 Неутрално

    има някои истини, но голяма част са изкривени факти използвани за да си докаже което му се иска да бъде истина. Т.е. това е пример на класическа манипулация на общественото мнение.
    Номера е, че утре ако каже нещо което е истина почти никой няма да му повярва.

  3. 3 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Значи, Михаил Ходорковски, се оказва успешен бизнесмен, разраствал се в "сигурна, законова среда", и тикнат ей така, само заради това, за десет години в затвора.
    А бе, Генчо! То бива съчинения, ама,.....
    Те и нашите "приватизатори" така "успешно се разраснаха" особено по времето на "командира". 20 милиарда активи им потънаха в джобовете. И сега подхвърлят по някой петак на Дойнов да им лъска имиджа.

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#1] от "theduloclan":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Тука е така де !!! Честните частници получиха на тепсия абсолютно безплатно от държавата тай-проспериращите и активи и, сега квичат, щото се самозабравиха и си помислиха, че всичко си е тяхно и, само те ще си блажат от него. Даже изпадат в див ужас, ако се заговори за увеличаване на минималната работна заплата.

  9. 9 Профил на Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Рейтинг: 300 Разстроено

    Е как да се "сбъдне" като те не са преставали да БЪДАТ от 1944 до ден днешен?!?!!!!

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3473 Неутрално

    и всичко това само за да стане ясно , че има добър олигарх и лош олигарх

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Бмх за Путин, Достоевски, Тлостой и брат ми Пушкин който е починал отдвна. Да стоят далеч от България! Нашоте деди и мие достатъчно сме страдали. Не ни трябва и руско страдание внос! Предпочитам Гръцко-Американска Демокрация и Анджела Меркел!!!!

  14. 14 Профил на Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Нашите Деди и Ние, Достатъчно сме Страдали!

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Напомням: в началото на 2000-те години "Юкос" е една от най-големите нефтени компании в Русия, а нейният собственик, Михаил Ходорковски, е най-богатият руснак. През 2003 година е арестуван, "Юкос" е попилян, а Ходорковски прекарва следващите десет години в Сибир. Скандалът е световен.
    ----------------------------
    Къде бил проблема в РУсия:)
    Ходорковски - измамника от 90-те :)

    А на кои е Юкос?
    Ходорковски прехвърлил акциите на ЮКОС на известния банкер Ротшилд:

    LONDON (Agence France-Presse) — Control of Mikhail Khodorkovsky’s shares in the Russian oil giant Yukos have passed to renowned banker Jacob Rothschild, under a deal they concluded prior to Mr. Khodorkovsky’s arrest, the Sunday Times reported.

    http://www.washingtontimes.com/news/2003/nov/2/20031102-111400-3720r/

    Тоест Ходорковски успява в 90-те да прилапа, по скоро е само лице на Ротшилд в прилапването, голяма част от нефта в РУсия, и иска да ги продаде на западни компании.
    Тоест например снабдаването на армията на Русия да зависи от Лондонското сити!?

    Представете си : 1941, Хитлер с армиите на Европа напада Русия, и горивото на руските танкове е собственост на фирма от Берлин !?

    Естествено , че мястото на Ходорковски е в панделата !

  17. 17 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    Няма страшно!
    Сега Чайка-та ще инструктира Цаца-та, как да преборим и олигархията и корупцията!

    Да разлая троловете!!
  18. 18 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    С тия нрави, най-очевидната дестинация е нейде в посока Узбекистан. Там поне това, което се случва у нас днес, е отдавна установена практика и всички са свикнали.
    =======
    Хубав финал на статията.
    Нрави ....порядки.....тия неща са от важност ....
    И щом те са средно азиатски , автра и читателя трябва да се помирят с това.
    Примера с Узбекистан е точен , дори и географски погледнато.
    Подобни статии са добре информиращи , но от тях не се вадят нужните заключения . И едно от тях е ,че България не може да стане държава от англосаксонски тип.....колкото и да я напъват !

    Bukalemun
  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    Е, как – защо? За да не им се изсипе на главата местният партиен лидер и да им поиска 40 процента- за суджука става дума.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Поговорка:
    Който плаща, той поръва музиката.

    ВЯрно или не?

    КОй плаща музиката на Дайнов?
    След 1989 той е на издръжка на сили извън България, един от най-върлите НПО активисти за последните 30 години.
    Следователно пропагандата на Дайнов в полза на тези сили извън България.

    В пазарна икономика борбата за пазари е основна, кой да владее и продава на един пазар е най-важното.
    Дайнов си изпълнява задачата - заклеймява българския бизнес, като го дамгосва за "неморален".

    Тоест - в България трябва да царува чуждия бизнес/капитал. Тоест в България да няма собствена силна буржоазия, а да е собственост на чужда , по-морална според тезите на Дайнов, буржоазия.

    Които плаща, той поръчва музиката !

  22. 22 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4112 Любопитно

    Задават се силни

    МАГНИТСКИ БУРИ отвъд океана....

    Появиха се и ЧАЙКИТЕ

    Зер, да не би някой тукашен да обърка конците....

  23. 23 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4112 Любопитно

    Асандж онзи ден предложи на Тръмп, че ще му предостави доказателства, в замяна спиране на преследването към него от страна на САЩ, че Русия НЯМА НИЩО ОБЩО с хакването на сърварите на демократите. !
    —цитат от коментар 15 на disclosure


    И Тръмпът кво ?
    Казал му е нещо от рода на:
    „Сори, Асанчик, обаче аз не съм Султан, като този, на който слугуваш в момента, и по тази важна причина, ако е до мен – ще спра разследването, ама САЩ е БЯЛА ДЪРЖАВА. Стой си по-добре там в Русийката, и да не дава Господ да идвам при тебе....”

  24. 24 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 6878 Неутрално

    Женя,

    Давам ти тема за следващата статия: Как дясната партия раздаде българската промишленост на комунистите.

    Първо да хванем основата а после да мислим за последствиата както пишеш в тая статия.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  25. 25 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Като че ли не се разбра, но в момента, в който започна да се налага религия в България по руски модел, трябваше да стане ясно, че се изгражда олигархична рамка на управление.

  26. 26 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Всъщност пеплитането на политиката и икономиката е много СИЛЕН подход, най-силния, с най-добри резултати.
    Англосансонците са майстори в иползването на този подход, но в същото време се изхотряват да го заклеймяват когато други го ползват.

    Пример е матиска с политически средства за всемат дял от пазара на газ в Европа. Америкснакия бизнес послва пълната политическа мощ на САЩ в тази посока. Компании и политиции са в единен строи, и нямат никакви скрупули че това е корупция.

    Пример 2: Индия е колонизирана от частна компания -Ост Индииската компания, с пълната подкрепа на държвата Англия и нейната армия. Корупция?

    Пример друг : американските политици навсякъде натискат да се спазваа така нареченото "авторско право" - тоест да се дават пари на Холивуд и америсканкия музикален бизнес.

    А на всички други се казва: много е лошо държавата да се занимава и помага на бизнеса. Оттук и "борбата с корупцията", тоест другите държави да не помагат на техните бизнесмени зашото това е "корупция"

  27. 27 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    От всичкото разбрах, че пак Путин е виновен. Ами той като е виновен за всичко, как няма да е виновен и за ЕМКО и Дунарит? А за КТБ и Цветан Василев нищо не пише. Къса памет.

  28. 28 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1911 Любопитно

    До коментар [#21] от "WWW":

    Кой плаща музиката на Петър Волгин? И какво прави това същество в държавно бг радио, а не в частно?
    Кой плаща музиката на "Движение русофили", Шипка и другите "спонтанни" клубове по интереси?

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  29. 29 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4112 Любопитно

    Женя,Давам ти тема за следващата статия: Как дясната партия раздаде българската промишленост на комунистите.Първо да хванем основата а после да мислим за последствиата както пишеш в тая статия.
    —цитат от коментар 24 на lz2


    Абсолютно си прав.
    Нека видим същността на нещата.

    „Дясна” НЕ ЗНАЧИ „АНТИКОМУНИСТИЧЕСКА” !!!!

    Точно по тази причина, след неминуемия ФАЛИТ НА ПУТИНИЗМА, както в Русия, така и в България, да се проведе
    ЛУСТРАЦИЯ
    ДЕСЪВЕТИЗАЦИЯ
    ДЕКаГеБиЗАЦИЯ
    ДЕПУТИНИЗАЦИЯ

    И да се появи ИСТИНСКА АНТИКОМУНИСТИЧЕСКА и АНТИСЪВЕТСКА ПАРТИЯ !!!!

    АНТИСЪВЕТСКА, а не антируска !!!! доколкото РУБЛОФИЛИТЕ веднага ще писнат, че мразел някой Русийката

    Ако някой мрази Русия, мрази само ИМПЕРСКА РУСИЯ.

    Нормалната бяла, ПРОЗАПАДНА БЯЛА ДЪРЖАВА РУСИЯ – нея вече я мразят РУБЛАДЖИИТЕ и ПУТИНИСТИТЕ

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1911 Весело

    До коментар [#16] от "WWW":

    Представяме си нещо по-интересно - нападението е било отложено с няколко часа, защото последните ешелони с руски бензин още не са били пристигнали.

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3711 Любопитно

    Стават и други неща. Събирането на цялата власт в едни ръце води до нейното, на властта, нежелание да бъде критикувана.
    Тоест....(към автора)...?
    Засегнал хубави идеи , но не се е доизказал автора. ....
    То навсякъде е така !
    На запад е в още по драматични размери , но там вече са "изваяни и заоблени" , и по демократично изложени на показ .....

    Bukalemun
  33. 33 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Доста верни наблюдения. Ако номерът и този път мине, горко им на непослушните бизнесмени.

  34. 34 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Всъщност явлението започна още по времето на "Борисов 1".
    И да - продължава и при "Борисов 3".
    А да попитам - с кои управляваше ГЕРБ по времето на "Борисов 2"?
    Кой бе министър на икономиката примерно?

  35. 35 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2450 Любопитно

    До коментар [#21] от "WWW":


    той е на издръжка на сили извън България
    —цитат от коментар 21 на WWW


    Русия къде е? Вътре в България?
    Като ви гледам, вие сте платен клакьор на Русия!

    Да разлая троловете!!
  36. 36 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Добре, че е Гената да ни казва, кво пак сме сгрешили.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  37. 37 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    След случая "Юкос" Русия стана онзи затвор, който е днес. След случая "Емко"/"Дунарит", каква ще бъде България?
    -----

    Това по Оруел. Войната е мир и т.н. ..
    Не случайно Дайнов там е учил,при майсторите на заблудата и измамата - англичаните.

    Преди " случая "Юкос" " 1993, Русия била добре - тоест при пияницата Еццин, и при заплатаи 100-200 долара и гражданска война в Чечня, хаос и бандитизъм, при това което в Русия казват "дивите 90-те" - това бил хубавия живот в Русия.

    След това когато заплатата в Русия стана 700-800 долара преди кризата 2014, и завърши гражданската война в Чечня, бадитизма от 90-те е овладян (подобно на България) - тогава станало лошо в Русия - "станала затвор" разбираш ли:)
    И то по време , когато след 2003-2004, руските туристи започнаха да се множат и в Бг, и по света. И търговията на Русия с Европа, Китай, Турция нарастнаха поне два пъти...

    Как ли му се иска на Дайнов, по скоро на кураторите му, да стане пак хубаво в Русия, като преди 2003 - заплата 100 долара, и гражданска война . Плюс безконтролни олигарси като Ходорковски - семибанкирщина, слаба държава и бандитизъм.
    А ако може и Русия да обяви банрут като през "свободната 1998" - това ще е върха на свободата !

  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    Дайнов, Дайнов, намери какъв пример да цитираш - "Юкос"?! Ами как е създадена, знаш ли?!

  39. 39 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3743 Неутрално

    Тази статия ме подсети, че основните приходи на Първото и Второто българско царство са от плячкосване !
    Непобедим манталитет и изконни традиции !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  40. 40 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Ако някой научава за това изнудване и унищожаване на бизнеса на непокорните сега, е изостанал с години. А ако някой си мисли, че това не е вярно, изобщо няма представа в каква държава живее! За съжаление всичко е вярно.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1911 Любопитно

    Статията не е зле написана, но осветява само част от проблема. Бизнеса с оръжие в България никога не е бил частен, а партиен. И по-конкретно под вещото ръководство на Държавна сигурност. Достатъчно е само да кажем "Кинтекс"....

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  44. 44 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 770 Весело

    Миндямен обича да свири на струните на китарата за фалшиви новини. Хем слуховете се тиражират отново и тровят интонационната среда, хем им се придава една почти легална достоверност. Бравос! "Бойко-2" унищожава частната собственост и краде фирми - туй требе да напишуваш и ше ги разбиеме тея... - са му рекли и са го поканили на някое парти на червените дУругарки.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1881 Любопитно

    Стой си по-добре там в Русийката
    —цитат от коментар 23 на Hawaii


    Асанж кога се премести в Русия?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  47. 47 Профил на Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Рейтинг: 300 Весело

    Българите сме от Иран и Афган! Ариици!

  48. 48 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    1984 година на Оруел е написана точно за приомите на пропагандната машина на Англия.

    Сърцевината и е да обявява за "хубаво" и особено важно - "морално" всичко което съспипва една държава, към която Англия има враждебно отношение.
    И да заклеймява политиките, които развиват държавта. Да ги клейми като "неморални".

    От там идва абсурда да хвалиш държава в пълна разруха и в банкрут(1998), като Русия през 90-те години, да хвалиш гражданска война като нещо положително. Бореца срещу олигархията Дайнов хвали периода когато голяма част от руските олигарси крадоха и направиха парите си - "дивите 90-те".
    А заклеймява периода след 2000, и особено след 2003, когато бе ударен и вкаран в панделата най-големия руски олигарх - Ходорковски.

    Дайнов рисува олиграха Ходорковски като уважаван бизнесмен, и твърди че той - Дайнов, е борец с/у олигархията?

  49. 49 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4112 Любопитно

    да стане пак хубаво в Русия, като преди 2003 - заплата 100 долара
    —цитат от коментар 37 на WWW


    Що ? Сега КОЛКО е руската заРплата.
    Тогава НЕФТЪТ беше 10 – ДЕСЕТ ДОЛАРА !!!! барела.
    Сега е 50 – петдесет долара.
    5-6 години беше НАД 100 – СТО !!!! ДОЛАРА барела.
    Сега 500 долара ли е заплатата ?!?!?!?!
    РУСКАТА МИНИМАЛНА ЗАПЛАТА Е ПО-НИСКА ОТ БЪЛГАРСКАТА !!!
    От заплатата на НАЙ-БЕДНАТА ДЪРЖАВА В ЕС !!!!
    Държавата която ПЛАЩА ДАНЪК „РУСИЯ” !!!!
    Ами ако беше обратното – Русийката да имаше нефта и газа на България
    И да плащаше ДАНЪК „България” ?!?!?!?!?!

    ЗА КАКВО ГОВОРИМ ИЗОБЩО ?!?!?

  50. 50 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Вижте сега, ако Емко и Дунарит или както в примера Юкос са придобити по незаконен начин, това не означава, че е правилно държавата да ги отнеме също по незаконен начин, за да ги даде на няКОЙ.
    За тази работа си има съдилища. Ползвайки институциите като бухалка срещу нежелаещите да си плащат на управляващите господари, наистина се превръщаме в узбекистанско-съветска сатрапия. Не съм съгласен с много от аргументите в статията, но изводите са доста точни.

  51. 51 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Дайнов, Дайнов, намери какъв пример да цитираш - "Юкос"?! Ами как е създадена, знаш ли?!
    —цитат от коментар 38 на hamiltonf1


    Няка как да не знае, ама сигурно НПО му се финансира от кръгове близки до тия дето са "създали" Юкос - уж Ходорковски но зад гърба му Ротшилд.
    Създадена е както се е "зюсъздавало" през 90-те - кражба на огромни държавни активи с/у жълти стотинки. Това върви с корупция и престъпност.

    А на кои е Юкос?
    Ходорковски прехвърлил акциите на ЮКОС на известния банкер Ротшилд:

    LONDON (Agence France-Presse) — Control of Mikhail Khodorkovsky’s shares in the Russian oil giant Yukos have passed to renowned banker Jacob Rothschild, under a deal they concluded prior to Mr. Khodorkovsky’s arrest, the Sunday Times reported.

    http://www.washingtontimes.com/news/2003/nov/2/20031102-111400-3720r/

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3711 Весело

    До коментар [#29] от "Hawaii":

    ДЕКаГеБиЗАЦИЯ
    =========
    Дай да се разберем , хавайски !
    Поне в понеделниците бъди малко двухстаронны.....
    Само аферата УОТЪРГЕЙТ е достатъчна да отпрати във втора лига , всички тъмни сделки на соца , до днес !

    Bukalemun
  54. 54 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 770 Весело

    4 лв за евро? Мен ме устройва...

  55. 55 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 770 Весело

    До коментар [#50] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Вижте сега (какво висшУ ораторско майсторство, апропо)... ако обсъждаме ваша близка роднина от женски пол, дъщеря на майка ви, надълго и нашироко "громим" нейните морални устои, начина й на живот, бройката на интимните й контакти и естеството на връзките й... изводите ще са доста точни. Аз лично няма да съм съгласен, но мен кой ме пита?!

    А, вие сте нямали сестра? На кого му дреме, важното е да се пишува откъм селата.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  56. 56 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    има някои истини, но голяма част са изкривени факти използвани за да си докаже което му се иска да бъде истина. Т.е. това е пример на класическа манипулация на общественото мнение.Номера е, че утре ако каже нещо което е истина почти никой няма да му повярва.
    —цитат от коментар 2 на bkstoja

    Вие и сега не му вярвате.Дайнов не е проблем.Сашо Диков също не е проблем.Проблемите са КТБ и Дунарит.Ваше право е да застанете на страната на пладнешките разбойници,за които Евгени Дайнов алармира обществото.

  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    .......Те и нашите "приватизатори" така "успешно се разраснаха" особено по времето на "командира". 20 милиарда активи им потънаха в джобовете. И сега подхвърлят по някой петак на Дойнов да им лъска имиджа.
    —цитат от коментар 3 на disclosure

    Може и да си прав. Днес по БНТ Иво Недялков и още двама коментираха предстоящата продажба на ЕРП на ЧЕЗ - кандидатите все български фирми, начело с ТЕЦ Бобов дол.
    И нещо се молеха това да не случи! Защо ли?

  58. 58 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#49:"Hawaii"][/quote]
    Държавата която ПЛАЩА ДАНЪК „РУСИЯ” !!!!
    -------

    Тоест, лошо е е купуваме нефт и газ от Русия.
    Твоита работа сигурно е да започнем да упуваме газ и нефт от братска Саудитка Арабия, та да спрем да плащаме ДАНЪК „РУСИЯ” .

    Като почнем да купуваме газ от СА, верно 50% по скъп от руския, тогава вече ше сръпне БЪлгария , така ли? А защо не американски, и той е само 50 по скъп от руския. Но е демократичен като от СА и Катар.

    Мале какво Оруелци са ви събрали по фондациите, еша си нямате !

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Вероятно е прав за Русия! Какъв е бизнеса на хората над средно ниво- тотално ( ала Пеевски) Има някаква борба ( западняци) срещу нещо като патриотичен капитал!
    Проблемът на западняците е не по различен от този на Пеевскил За ЗАПАДА е правилно Абрамович да харчи пари за отбори -яхти -къщи - харем от жени !! За фирмите и работниците в Русия откъдето идват парите и за населеното място което е с лоша инфраструктура НЕ Е СПРАВЕДЛИВО ! В България има над 40 000 имота купени от руснаци ! Това е работническа класа и дребна администрация - ниското ниво в Русия Колко Българи имат второ жилище някъде ))) Има разлика нали

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 770 Весело

    Дайнов може и да поразрови държавните поръчки. Там вече започват да печелят само фирми от определен кръг, които наемат подизпълнители. На подизпълнителите къде плащат, къде не.... понякога им превеждат колкото да платят данъците. Изобщо, мутризацията на икономиката е в пълен ход. След 2020 когато европейските пари намалеят, дълговете ще започнат да растат по-бързо. Един слънчев ден ще се окажем с неплатим дълг и бордът ще гръмне. Не знам дали Баце може да докара тъжната физиономия на Лукавия когато съобщаваше за фалита на държавата, ама за Цвък и финансовият министър съм сигурен. Дано съм лош пророк, ама имам приятели, които вече не работят с държавата и некоректни платци.

  63. 63 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 770 Весело

    Дайнов може и да поразрови държавните поръчки. Там вече започват да печелят само фирми от определен кръг, които наемат подизпълнители. На подизпълнителите къде плащат, къде не.... понякога им превеждат колкото да платят данъците. Изобщо, мутризацията на икономиката е в пълен ход. След 2020 когато европейските пари намалеят, дълговете ще започнат да растат по-бързо. Един слънчев ден ще се окажем с неплатим дълг и бордът ще гръмне. Не знам дали Баце може да докара тъжната физиономия на Лукавия когато съобщаваше за фалита на държавата, ама за Цвък и финансовият министър съм сигурен. Дано съм лош пророк, ама имам приятели, които вече не работят с държавата и некоректни платци.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4112 Весело

    Поне в понеделниците бъди малко двухстаронны.....Само аферата УОТЪРГЕЙТ е достатъчна да отпрати във втора лига , всички тъмни сделки на соца , до днес !
    —цитат от коментар 53 на eti mehter


    Тъй..тъй...
    Дойдохме си на думата, значи.
    „Вие в Америка, ЗАЩО БИЕТЕ НЕГРИТЕ”
    Ха-хааааааааа
    Само, че тавариш, след Уотъргейт американското общество излезе ОЩЕ ПО-ДЕМОКРАТИЧНО и ОЩЕ ПО-ЗДРАВО, като ВИНОВНИКЪТ ЗА Уотъргейт БЕШЕ ИЗХВЪРЛЕН ОТ ПОЛИТИКАТА.
    В РОДНАТА ТИ РУСИЙКА и ПОДОБИЕТО Й БЪЛГАРИЯ става ТОЧНО ОБРАТНОТО.
    Нещо като това да се ПРАВИШ НА ТУРЧИН и ДА РАЗСЪЖДАВАШ КАТО РУСНАК .

  66. 66 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 729 Неутрално

    по рано държавата и мътрите бяха две различни неща. въпреки че и тогава държавата беше слаба и корумпирана все пак не рекетираше бизнеса. сега вече държавата е най-голямата мутра. като се почне от туристите та до големи предприятия всички да си плащат.

  67. 67 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    Сравнението с Русия е пресилено, слава Богу.
    Но избора на страните в това сравнение е правилен. Ако сравним бившите соц държави по броя на милионерите отнесени към населението, то по достойното първото място се пада на Русия следвана от Украйна..... България не помня къде беше, но сме преди всички от Вишеградската четворка.
    Точно в същата последователност вървят вървят корупцията и беззаконието.

    подпис
  68. 68 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#57:"historama"][/quote]

    Може и да си прав. Днес по БНТ Иво Недялков и още двама коментираха предстоящата продажба на ЕРП на ЧЕЗ - кандидатите все български фирми, начело с ТЕЦ Бобов дол.
    ---------------

    О боже !
    Как е възможно български фирми да кандитастват за покупки в Бъглария !? Всеки убедн евро-атлантик като Вас е възмутен от подобна наглост !

    Трябва евро-атлантиците да се съберете и да лобирате аз един истинкси евро-атлантически закон:
    "Всяка комания с български капитал да се обяви да долна, гадна и мафиотска"
    До конкусрси в Бг, да с едопускат само "горди и достойни" компании с капитал от Западна Европа, а най-добре да е англосаксонкси - или от САЩ или оъ Англия !!!

    Всичко българско да се заклейми като мафиотско и долно-балканско!!!
    Да се даде на балканците да разберат, че мястото им е само в прислугата, а не в бизнеса, където трябва да се допускат само "горди и достойни" джентълмени !

  69. 69 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Тази статия ме подсети, че основните приходи на Първото и Второто българско царство са от плячкосване !Непобедим манталитет и изконни традиции !
    —цитат от коментар 39 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Гръцки приятелю, не знам защо още не сте разбрали, но ние българите не търпим НИКАКВА критика от чужденци, дори да са прави. Изключение може да има само ако критиките съвпадат с нечия партийна опорна точка. В случая не сте прав - основаната част от приходите на Първото Българско царство са от данъци, включително от данъка, който се е задължила да плаща Византия на България. :) :)

  70. 70 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4112 Любопитно

    В България има над 40 000 имота купени от руснаци ! Това е работническа класа и дребна администрация - ниското ниво в Русия Колко Българи имат второ жилище някъде ))) Има разлика нали
    —цитат от коментар 60 на dejmos


    Тавариш,
    Въпросните 40 000 руснаци с имоти в България съвсем не са „работническа класа” и „ниското ниво” в Русия.
    Истинското НИСКО НИВО и ИСТИНСКАТА РАБОТНИЧЕСКА КЛАСА в Русия ЖИВЕЯТ В КОМУНАЛКИТЕ си ОТ СЪВЕТСКО ВРЕМЕ !!!!
    С ОБЩА КУХНЯ, ТРАПЕЗАРИЯ и МИВКА и ТОАЛЕТНА !!!!
    Истинското НИСКО НИВО и ИСТИНСКАТА РАБ КЛАСА в Русия НЯМАТ ЗАДГРАНИЧНИ ПАСПОРТИ
    ТЕ НЯМАТ И ПАРИЧНАТА ВЪЗМОЖНОСТ ДА ПЛАЩАТ ВИЗИТЕ СИ ЗА БЪЛГАРИЯ !!!!
    Защото В РУСИЯ ИМАТ ВИЗИ
    И тези ВИЗИ СТРУВАТ ПАРИ !!!!
    Не е както тук – решава българина да се разходи из ЕВРОПАТА, хваща си шапката И ТРЪГВА БЕЗ ДА ПИТА НИКОГО и БЕЗ ДА ИСКА ВИЗИ ОТ НИКОГО !!!!
    БЪЛГАРИТЕ С ВТОРИ ИМОТ СА ПОНЕ 20 ПЪТИ !!!! повече от въпросните 40 000 руснаци.
    Ако под това „някъде” визираш съседните държави, ами
    ПОНЕ ДВА ПЪТИ ПО 40 000 БЪЛГАРИ имат имоти в Гърция, Турция, Македония, Сърбия или Румъния
    Като ПРОЦЕНТ ОТ НАСЕЛЕНИЕТО колко процента са 40 000 от 140 000 000 ?!?!?!?!?!
    И 800 000 от 7 000 000 000 ?!?!?!?!?!?!?!

    Айде стига с тези НЕДОПРЕВЕДЕНИ на български РУСКИ ХИБРИДНИ ОПОРКИ


  71. 71 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    До коментар [#67] от "Иван К":

    "Сравнението с Русия е пресилено, слава Богу."

    Никак не е пресилено, уви.

    България се оформя (бива оформяна) като 1:1 копие на Русия.

    Само мащабът е различен. И тук има много (хиляди пъти) по-малко за крадене.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  72. 72 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    Нас българите не могат да ни докарат в жалкото положение на руснаците, защото нашите политици постоянно са под натиск от запада. Дори издръжливостта на нашите властници пред западния натиск е забележителна. Ние българите все пак успяхме да прекрачим разделителната линия между КГБ и свободния свят. Сега половината българи се тюхкат къде ние мястото, но КГБ няма сила да ни подчини отново, защото са обезкървени в пряка борба със запада.

    подпис
  73. 73 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    До коментар [#59] от "George Svinarov":

    Добре де , що не прочетеш първо статията , и после. ...
    Тя казва така .

    Bukalemun
  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  75. 75 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4112 Любопитно

    [quote#69:"Котаракът на Шрьодингер"][/quote]


    Другарят грък ЗАЩО не се похвали,че

    ОСНОВНИТЕ ПРИХОДИ на ДНЕШНА ГЪРЦИЯ

    са ЗАЕМИ, КОИТО НЕ ГИ ВРЪЩА

  76. 76 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    До коментар [#70] от "Hawaii":

    "Истинското НИСКО НИВО и ИСТИНСКАТА РАБОТНИЧЕСКА КЛАСА в Русия ЖИВЕЯТ В КОМУНАЛКИТЕ си ОТ СЪВЕТСКО ВРЕМЕ !!!!
    ... НЯМАТ ЗАДГРАНИЧНИ ПАСПОРТИ
    ТЕ НЯМАТ И ПАРИЧНАТА ВЪЗМОЖНОСТ ДА ПЛАЩАТ ВИЗИТЕ СИ ЗА БЪЛГАРИЯ !!!!"

    Абсолютно вярно.

    Тези с жилищата в България (в типичния случай гарсониери по 45 квадрата с изключително ниско ниво на изпълнение - влизал съм в такава, току-що построена, та знам) са т.нар. ВЗЯТОЧНИЦИ - чиновници на държавна служба, които ползват привилегиите на номенклатурата. Всички до един са безрезервно предани на Путин (или се преструват, че са) по същия начин, по който дипломатите, външните търговци и кореспондентите на БТА по света при соца бяха предани на бае Тодар.

    Зер - при най-малко съмнение в предаността им биваха връщани и губеха всичко, до което са се докопали.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  77. 77 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    До коментар [#71] от "Norman Granz":
    "Сравнението с Русия е пресилено, слава Богу."
    Никак не е пресилено, уви."

    Пресилено е, защото не познаваш Русия и дори вече не можеш да си представиш в какъв кошмар живеят те. Това, че не можеш да си представиш как живеят руснаците е най-доброто ни постижение - вече сме толкова далеч от злото, че не виждаме неговите детайли.

    подпис
  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на vue51532540
    vue51532540
    Рейтинг: 3 Неутрално

    Нас българите не могат да ни докарат в жалкото положение на руснаците
    —цитат от коментар 72 на Иван К


    Почти в подобно сме. Просто нямаме отявлен авторитарен лидер, а скрита мрежа от елити, които де факто си правят каквото си искат.

  80. 80 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Е, как – защо? За да не им се изсипе на главата местният партиен лидер и да им поиска 40 процента- за суджука става дума.
    —цитат от коментар 19 на chicago514

    Така е, след като местният феодал има гръб - един каун, който навъртя два-три екватора обхождайки всяко населено място в страната, до последната паланка, след като медиите угодничат и непрекъснато информират благодарния български народ за поредните чутовни прояви на Бащицата, кауно-ръчицата и Партията - майка, баща, нож и сирене. Но мълчат като истукани за факта, че половината защитавани местни герберски "юнаци" са следствени.

  81. 81 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    До коментар [#15] от "disclosure":

    "Асандж онзи ден предложи на Тръмп, че ще му предостави доказателства, в замяна спиране на преследването към него от страна на САЩ, че Русия НЯМА НИЩО ОБЩО с хакването на сърварите на демократите. "

    Мунчо, на наивните историйки, които импровизираш с такава лекота, може да повярва само наивник.

    Няма такова нещо като ДОКАЗАТЕЛСТВО, че РУСИЯ НЯМА НИЩО ОБЩО. Не може да се доказва ОТСЪСТВИЕ на нещо - това се учи в гимназиалния курс.

    А пък точно Асанж да разполага с такова ДОКАЗАТЕЛСТВО, дето и Путин не може да извади - при положение, че Асанж от години е на практика АРЕСТАНТ в Русия - направо ти се чудя как ти идват на акъла подобни дивотии...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  82. 82 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кой ще седне да оборва брътвежите ви? Просто ще бъдете игнорирани за пореден път. Вийте срещу луната и те така...

  83. 83 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3050 Неутрално

    Дрън-дрън!
    Приликата на структурата на племето мумбо-юмбо с Вожд-Бащица начело с държава с тиранин (или тиран, а, Дайнов?) начело е фалшив флаг.
    Под който фалшив флаг всякакви дрънканици неизбежно са и фалшиви. И най-често ... користни.

    Да, България наистина има проблем с властта, структурата и' и упражняващите я.
    Но такива писания са по-скоро вредни, пускайки темата по пързалката на някакви външи, при това етикетни и неприложими за реалистична оценка, прилики.
    Та няма какво да коментираме ...

  84. 84 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#52] от "Norman Granz":

    Я виж ти. Познаваш се с шефа на икономическа полиция, който ти е признал за извършени от него и подопечните му престъпления? И си траеш? Бъди мъж, като Дайнов - разгласи го :)

  85. 85 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Явно Гената не е гледав видеото в тубата, където Путин тропва по масата и казва "до утре" да се изплатят заплатите на хората и нарежда да дадат химикалка на поредния "бизнесмен", който си мисли, че е над закона, да подписва документи за одържавяване на бизнеса му.

  86. 86 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Г-н Дайнов, такива писанки и твърдения се дават само със съответните доказателства! Иначе са си клюки и лъжи. Аз лично не вярвам в тях докато не чуя, че има жалби и съответно съдебни процеси! Такива глупави приказки имаше още преди 2000г например в Хасково - там за всеки по-голям обект се твърдеше от местните пенсионери, че е на Иван Костов, пък после се останови друго. Изобщо у нас е полезно такива недоказани твъдения да бъдат осъждани, но на завистливите българи мед им капе като чуват и четат, че на "лошите чорбаджии им вземат имането".

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2997 Неутрално

    Напомням: в началото на 2000-те години "Юкос" е една от най-големите нефтени компании в Русия, а нейният собственик, Михаил Ходорковски, е най-богатият руснак. През 2003 година е арестуван, "Юкос" е попилян, а Ходорковски прекарва следващите десет години в Сибир. Скандалът е световен.----------------------------Къде бил проблема в РУсия:) Ходорковски - измамника от 90-те :)А на кои е Юкос?Ходорковски прехвърлил акциите на ЮКОС на известния банкер Ротшилд:LONDON (Agence France-Presse) — Control of Mikhail Khodorkovsky’s shares in the Russian oil giant Yukos have passed to renowned banker Jacob Rothschild, under a deal they
    concluded prior to Mr. Khodorkovsky’s arrest, the Sunday Times reported.http://www.washingtontimes.com/news/2003/nov/2/20031102-111400-3720r/ Тоест Ходорковски успява в 90-те да прилапа, по скоро е само лице на Ротшилд в прилапването, голяма част от нефта в РУсия, и иска да ги продаде на западни компании.Тоест например снабдаването на армията на Русия да зависи от Лондонското
    сити!? Представете си : 1941, Хитлер с армиите на Европа напада Русия, и горивото на руските танкове е собственост на фирма от Берлин !?Естествено , че мястото на Ходорковски е в панделата !
    —цитат от коментар 16 на WWW



    Абе гении,
    Русия осъдена ли е да кихне 50 милиарда на Ходорковски, или ДА ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  89. 89 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Г-н Дайнов, такива писанки и твърдения се дават само със съответните доказателства! Иначе са си клюки и лъжи. Аз лично не вярвам в тях докато не чуя, че има жалби и съответно съдебни процеси!
    —цитат от коментар 86 на iliyapopov


    Извинете, господине, вие от Тамбукту ли пишете? От колко години не сте в България?
    Всеки, който живее в България вижда доказтелствата около себе си, освен ако не е сляп, глух или бавноразвиващ се.

  90. 90 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3711 Весело

    До коментар [#65] от "Hawaii":

    Нещо като това да се ПРАВИШ НА ТУРЧИН и ДА РАЗСЪЖДАВАШ КАТО РУСНАК .
    =========
    Ха хаааа :)......:)......:).......:)......голЕм смеХ !!!
    За теб , ако това е порок , то за мен е като карантина .....
    Като оня задокеански вирус ЗИКА , дето се смалява мозъка .......;)
    ПО ДОБРЕ така , отколкото онака ...... хи хи ...... :)

    Bukalemun
  91. 91 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2997 Неутрално

    До коментар [#27] от "Judjuk":


    " А за КТБ и Цветан Василев нищо не пише . "


    За КТБ и Цветан Василев се изписаха планини от интервюта, статии и коментари и вече е време да изчакаме развитието на закона " Магнитски " .
    Дали Чайка не идва при Цаци тъкмо по този повод ... ?!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  92. 92 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Дайнов, Дайнов, намери какъв пример да цитираш - "Юкос"?! Ами как е създадена, знаш ли?!
    —цитат от коментар 38 на hamiltonf1

    Какво друго да даде за "пример" дайнофф, като е на заплата при василефф ?
    И какво ли ще напише, ако днешната Комисия върне лиценза на Дунарит ?
    Да твърдиш, че България в НАТО и ЕС е като путиновата раша, е признак на тъжна безпомощност ... апропо, ЛУКОЙЛ също е 100% собственост на Ротшилд !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  93. 93 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9430 Неутрално

    Това е истината за съжаление, това е бъдещето на България, ако не реагираме...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  94. 94 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    До коментар [#84] от "niakoi_si":

    "Познаваш се с шефа на икономическа полиция, който ти е признал за извършени от него и подопечните му престъпления?"

    Въпросният шеф на Икономическа подаде оставка наскоро след разговора, който водихме, поради нежелание да стои безучастен и да наблюдава какви престъпления се вършат.

    И - да, познавам се с много хора, повечето от тях твърде интересни събеседници. ;-)

    PS Икономическа полиция не извършва финансови одити - това е функция на Сметната палата (Audit Office). Дори такива елементарни неща не знаете герберите.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  95. 95 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    До коментар [#27] от "Judjuk":" А за КТБ и Цветан Василев нищо не пише . "За КТБ и Цветан Василев се изписаха планини от интервюта, статии и коментари и вече е време да изчакаме развитието на закона " Магнитски " . Дали Чайка не идва при Цаци тъкмо по този повод ... ?!
    —цитат от коментар 91 на niksan1


    Аз имах предвид връзката с ЕМКО/Дунарит. Както е по темата.

  96. 96 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#48] от "WWW":

    Това звучи точно като руската пропаганда. Виж троловете. Виж бултайс брадва и тем подобните сайтове. Виж групите вчс руска пропаганда във фейсбук. Виж как начина по който руската пропаганда описва ердоган се сменя радикално, точно като по 1984. 1984 е писана за комунизма и описва днешна русия перфектно

  97. 97 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#70:"Hawaii"][/quote]
    Защото В РУСИЯ ИМАТ ВИЗИ
    И тези ВИЗИ СТРУВАТ ПАРИ !!!!
    ---------

    Мали как ли се живее без евро визи ...!?
    това трябва да е истинки кошмар !!!

    Да не може гордо да пошляпаш в чалъла на Шанселизе, или да се опънеш на каменистия лазурен Бряг! Да платих троини цени за всяко кафе там ...
    Тези толкова прехвалени и скъпи евро "дестинации" ... !

    Без да си похарчих парите да гледап досадните католически кателрали ... и гетата на Франция, и циганията на Палермо ... как ли се живее така :)

  98. 98 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#48] от "WWW": 1984 е писана за комунизма и описва днешна русия перфектно
    —цитат от коментар 96 на rdb41527334


    1984 е писана за англииската лицемерна пропаганда, не е за никакъв комунизъм.
    Комунизма е ясен - няма частна собственост защото според комуснистическта доктрина това е експлоация. Така и са направили там дето е имало комунизъм.
    Казали са че демоктацията с избори е манипулация на хората с пари , буржоазията, и са я заменили с "диктатура на пролетариата " - пак няма лицемерие.
    Послъгвали са разбиора се, то без това не може, но принципи че се ползва сила , означава че лъжата и лицемериет е на творо място.

    Докато при типичната либерална демокрация е друго - там елита/богатите/буржоазията... тряба с някакви методи да убеди масите да гласуват за нейните хора !
    Ето тук си трябва мощна пропаганда тип "Войната е мир" и подобни.

  99. 99 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 258 Неутрално

    "Преди повече от 10 години в Узбекистан чух следната история. " - И това е в рубриката "Анализи". Халал да са ни подобни "експерти". Утре може и някой виц да разкажат.

  100. 100 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#88:"niksan1"][/quote]
    Русия осъдена ли е да кихне 50 милиарда на Ходорковски, или ДА ?
    ---------
    Независимия търговски съд да Ротшилд ли?
    В Лондоснкото сити, на 10 мин от небостъргача му :)

    И сега Русия ще плаща на Ротшилд за това че той не владее някакви нефтени полета и рафинерии в Русия, на които той (Ротшилд ) има изконно право :)

    Бащиния му са му така да се каже Сибирските нефтени полета





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK