Шрамайер: В България от 18 години царят безнадеждност и безалтернативност

Шрамайер: В България от 18 години царят безнадеждност и безалтернативност

© Associated Press



Дали в България не е твърде рано за манталитетен обрат? И дали не си казват думата онези 45 години БКП? - пита Клаус Шрамайер, бивш зам.-посланик на Германия в София. "Дойче веле" представи акценти от негов обширен анализ за България под затлавие "Трудно е да разбереш българите".


"Борисов III" - така е озаглавен обширният анализ на Клаус Шрамайер за списание "Европейски преглед". Авторът, бивш заместник-посланик на Германия в София и отличен познавач на българската политика, ни предостави своя текст, в който става дума за президентските избори, за предсрочните парламентарни избори и за последното правителство на Бойко Борисов. Анализът изобилства от фактология, препратки към други източници и автори, но съдържа и много коментарни пасажи. В това резюме сме подбрали тъкмо такива пасажи и цитати от публикацията на Шрамайер.


"Безнадеждност и безалтернативност"


В началото на анализа си авторът пише: "България продължава да балансира като въжеиграч: страната не може да реши в коя посока да поеме". Според него везните все пак определено клонят към два феномена. Първо: нежелание за реформи, доказателство за което са липсата на правова държава, всемогъщата прокуратура в сталинистки стил, зависимият от прокуратурата ВСС, а също така олигарсите и корупцията. И второ: връщане към миналото - тоест, към комунизма, Русия, Държавна сигурност и т.н.




"Въпреки това обаче, отбелязва авторът в частта от анализа си, която се отнася до предишното правителство на Борисов, неутралните сили и реформаторите заедно с Брюксел често съумяват да възпират ретроградните сили и да предотвратяват свличането към пълния произвол на предишните времена. Но всичко това води до политически застой и стагнация - вече близо 18 години. Можем да използваме популярното на Изток определение "инерция" или пък термина "застой" от брежневските времена. Можем обаче простичко да го наречем безнадеждност и безалтернативност. В този смисъл и по време на втория мандат на Борисов политическият живот в България вървеше мудно, но и предвидимо: за реформи много се говореше и малко се вършеше. () Тази сумрачна безцелност се допълваше от многобройните случаи на корупция, които оставаха ненаказани (най-вече неизяснения и до днес фалит на КТБ с 5 милиарда загуби), и от вечните юридически скандали, особено в прокуратурата".


На фона на протестите в Румъния Клаус Шрамайер логично се пита защо след 2013 година в България вече никой не протестира. И дава един малко неочакван отговор. Според него разликата между България и Румъния се състои в това, че докато и двете страни имат сравнително прилични закони, в Румъния има съдии, които да ги прилагат, докато в България тези съдии са малко.


Проследявайки политическите процеси в България през последните три години, Клаус Шрамайер подробно се спира и на президентските избори. Обобщението му за новоизбрания президент Румен Радев звучи така: "Той не е привърженик на БСП, а критичен политик, който тепърва ще навлиза в работата и навярно понякога все пак ще бъде принуден да се съобразява с БСП".


"Олигарсите постигнаха целта си"


За предсрочните парламентарни избори тази година и за новоизбрания парламент Шрамайер между другото пише: "След изборите възникна един чисто олигархичен парламент, понеже реформаторите не съумяха да се обединят". Към това заключение той се връща на още няколко места в анализа си: "Изборната победа на ГЕРБ е победа на по-малкото зло, независимо от факта, че новият парламент се състои изцяло от представители на олигархията. Трудно е да разбереш българския избирател. () Още по-трудно е да разбереш защо той непрекъснато гласува за партии като БСП (между 1944 и 1989 БКП) или ГЕРБ, които многократно са доказали, че не желаят да обърнат гръб на мафиотските структури и на корупцията и да се насочат към реформи, към правова държава и особено към независимо правосъдие. () Дали причина за това е страхът от новото, желанието за "сигурността" на добре познатото, дали са остатъците от "хомо совиетикус" или пък просто онези 45 години БКП все още си казват думата? А може би причината е, че много отворени към света и добре образовани млади българи напуснаха страната? () А дали пък просто не е още твърде рано за манталитетен обрат?".


Авторът многократно си задава и още един въпрос: Защо Бойко Борисов предизвика предсрочни парламентарни избори?


"Преди изборите за президент, които бяха почти безнадеждни за него, Борисов без никаква нужда на два пъти предупреди, че при неуспех ще подаде оставка. () С оставката си той предизвика една съвършено ненужна правителствена криза. Не е ясно защо Борисов стана жертва на тази заблуда. Вярно, че е импулсивен, но подобни тежки грешки не са типични за него. Може би е бил мотивиран от властническа арогантност или пък от съмнителните сметки, че с едни нови избори ще вкара повече депутати в парламента, а може би е действал по заръка на неизвестен поръчител. () Тоест, на пръв поглед изглежда, че тези избори бяха излишни, защото ако не беше подал оставка, Борисов можеше гъвкаво да управлява с дотогавашните си партньори. Сега обаче олигарсите постигнаха целта си: никой друг да не им се бърка. Всички реформаторски партии бяха елиминирани", пише Шрамайер.


"Има и една положителна тенденция"


В обширния си анализ авторът се спира и на сформирането на сегашното правителство. Според него надеждата, че Борисов ще съумее да "опитоми" "Обединените патриоти" (която изказват редица наблюдатели в България и в чужбина), е твърде слаба. Ето накрая и един пасаж от анализа му, в който изпъкват най-важните за Шрамайер акценти:


"Можем да установим и една положителна тенденция: избирателите гласуваха за ГЕРБ, а това означава - за западната ориентация на страната си и против близката до Москва БСП. () БСП и до днес не се е реформирала в посоката на една наистина лява, социалистическа партия. Към това се добавя и фактът, че за тази партия не съществува нищо друго важно освен властта, парите и верността към Москва. Преди всичко БСП открай време е против спешно необходимата съдебна реформа (най-вече по отношение на прокуратурата), като по този начин обслужва корупцията и олигарсите."


Анализът на Клаус Шрамайер за списание "Европейски преглед" има почти обема на монография, като авторът е дал близо 120 бележки под линия. В тази публикация са използвани само някои цитати и акценти.

Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 668 Неутрално

    "Трудно е да разбереш българския избирател. () Още по-трудно е да разбереш защо той непрекъснато гласува за партии като БСП (между 1944 и 1989 БКП) или ГЕРБ, които многократно са доказали, че не желаят да обърнат гръб на мафиотските структури и на корупцията и да се насочат към реформи, към правова държава и особено към независимо правосъдие. "

    То аз не мога да го разбера българския избирател гласуващ за БСП и ГЕРБ, та някакъв германец ще го разбере... абсурд!

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9781 Любопитно

    Какво пък толкова хубаво беше преди 18 години в България ???

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3468 Гневно

    Много е прав човека....45 години селташка власт,олицетворявана от един овчар,полупартизанин си казва думата!Нагаждачеството,подлоста и помиярщината станаха правило.Без цвят!!Докато има "комунисти"лапачи и хора на ДС на възлови места ще е така!

    До истината се достига с познание!
  4. 4 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2085 Весело

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Бе то дали не е печатна грешка - да речем "28 години"?

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9781 Любопитно

    До коментар [#4] от "patsis":

    Ми не знам - преди 18 години - т.е 1999 -а година Костов си уволни половината министри, без да дава обяснения и оттогава царят безнадеждност и безалтернативност може би ...
    А пък ако става въпрос за 1989 -а година , каква алтернативност имаше тогава на ЦК на БКП - ХИЧ НЕ СЕ СЕЩАМ !!!

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1046 Любопитно

    Боко Т е във властта от 16 г.

  7. 7 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    До коментар [#3] от "Messerschmitt":

    Да абсолютно прав е, но само че услужливо забравя, че след Костов дойдоха назначените масони и резултата е видим!

  8. 8 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 3050 Неутрално

    За съдиите е прав.
    За това, че заради лица като Христо Иванов и Радан Кънев реформаторите не са в Парламента също.
    Че има връщане към Русия и комунизма- това не го разбирам, в какво точно се изразява?
    Това, че не водим война с руснаците не означава, че сме в орбитата на СССР.
    Германия също поддържа добри отношения с Русия.
    И не и спират потоците от газ даже...

  9. 9 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    DW, ако беше сериозна медия, щеше да даде и оригинала, независимо дали в превод или не. Гръмко разпространените становища на Кадик говори за ляво-либерална ориентация. По-грубо и образно казано, характерът е като на медия на Моника. А по-меко казано, този тип материали са досадно еднообразни.

  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4344 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    . И второ: връщане към миналото - тоест, към комунизма, Русия, Държавна сигурност и т.н
    ========
    Виж само .....в статията пише ,че Клаус е бил много компетентен по българските въпроси , а какви ги е наговорил !
    За комунизъм говори човека ....елементарни грешки прави ....

    Bukalemun
  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    Тази песен за България Шрамайер я пее, откакто има Интернет. Не ви ли омръзна? Напомня ми нашенските пенкилери тип Татяна Дончева и Илиян Василев, дето ги знам какво ще кажат, преди да са си отворили устатата.

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на gogata1955
    gogata1955
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Отново по пътя на Царство България, това е демокрацията.
    Та какво странно има? Днес, както и преди 9 септември 1944 България е полуколония на Германия/съвместно със САЩ/Просто е оформена нова национална катастрофа.

  13. 13 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Съгласен съм с думите му.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  14. 14 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9781 Любопитно

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    Немска му работа - вместо да си гледат тяхната работа - разбрал-неразбрал, тръгнал да дава оценки и акъли , кое не му харесвало в България....

    karabastun1@abv.bg
  15. 15 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#4] от "patsis":Ми не знам - преди 18 години - т.е 1999 -а година Костов си уволни половината министри, без да дава обяснения и оттогава царят безнадеждност и безалтернативност може би ...А пък ако става въпрос за 1989 -а година , каква алтернативност имаше тогава на ЦК на БКП - ХИЧ НЕ СЕ СЕЩАМ !!!
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    Това бих искал и аз да разбера

  16. 16 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    видимо е за всички ,че след свалянето на Костов с помоща на ДС и царят марионетка ,мафията съвсем спокойно окупира и разграби цялата територия ,и така вече 17 години

  17. 17 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    "„Корупционната България“ – от Иван Костов до „спасителя“ от Мадрид"

    - Не е от Антон Тодоров. Сугарев е сред авторите. И е поне част от истината за корупцията!

  18. 18 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 938 Весело

    Преди изборите за президент, които бяха почти безнадеждни за него, Борисов без никаква нужда на два пъти предупреди, че при неуспех ще подаде оставка. () С оставката си той предизвика една съвършено ненужна правителствена криза.
    ---------------------------------------------------------------
    Те това му се вика wishful thinking.
    Баце не подава оставка, стои като Гюро Михайлов под синхронизирания обстрел на Раданча, другарката Лъжа и шофера - пРезидент и на следващите избори е история.
    Да , ама не, както казваше покойния Петко Бочаров.
    "Либерали", сър........
    :) :) :) :) :)

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  19. 19 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Е, никой не обръща внимание на миналото на вождя. Западняците го тупат по рамото, а еврофондовете си текат. От това по-голяма легитимация има ли?

  20. 20 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4344 Любопитно

    До коментар [#14] от "karabastun":

    Клаус Шрамайер логично се пита защо след 2013 година в България вече никой не протестира
    =======
    Пак питам.....на каква логика се базира въпръса на Клаос ?
    На какво основание , чужд на една държава човек да пита защо в нея не се стачкува ? Ако беше Бг гражданин , щеше да е по нормално. ...

    Bukalemun
  21. 21 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    Както винаги, думите на един загрижен и доброжелателен приятел на България предизвикват смут в племето Карабастуни...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  22. 22 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    Вкисната боза от полуистини и внушения.

    Но митът че щом някой е западняк не може да е симплификатус/манипулаторикус отдавна е развенчан така че нищо ново. Move on

    Use your Illusion
  23. 23 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#21] от "Norman Granz":

    загрижен и доброжелателен приятел на България
    -------------------------------------
    Ами глупостите които е писал (само да не излезе пак, че ДВ ги е фалшифицирала, като интервюто с Мартенс) ме накараха да поровя - човека е навършил 83 (осемдесет и три) години на 08.2017, да е жив и здрав още толкова.
    Постоянен представител към посолството в София 1990-1996, после посланик в Македония и 1999 изпратен на заслужена почивка.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  24. 24 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 450 Неутрално
  25. 25 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    С няколко думи: Не се заблуждавайте, че не сме им ясни.

  26. 26 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3097 Неутрално

    Тъжно... още по-тъжни са коментарите на защитниците на шишковците.Не осъзнават ,че и те са жертви.

  27. 27 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4808 Неутрално

    " В България от 18 години царят безнадеждност и безалтернативност"

    Някой са намерили алтернативата-Терминал 2

  28. 28 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 335 Неутрално

    "Още по-трудно е да разбереш защо той непрекъснато гласува за партии като БСП (между 1944 и 1989 БКП) или ГЕРБ, които многократно са доказали, че не желаят да обърнат гръб на мафиотските структури и на корупцията и да се насочат към реформи, към правова държава и особено към независимо правосъдие."

    И на мен ми е чудно това.

  29. 29 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Какво пък толкова хубаво беше преди 18 години в България ???
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Управляваше правителството на Иван Костов. Малко ли е?

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9781 Любопитно

    До коментар [#29] от "Един препатил":

    Ми то точно тогава правителството на Костов си смени министрите, ако помниш - без никакви обяснения .....Това ли беше хубавото правителство с Хампарцумян и Емануил Йорданов, или предното с Бакърджиев и Богомил Бонев ?
    Явно вие с автора правите някакъв вододел през есента на 1999 година, който аз не схващам!
    Бихте ли разяснили ?

    karabastun1@abv.bg
  32. 32 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    освен Радев този германски бивш зам-посланик хвали и Маргарита Попова..... ако някой иска, може да продължи да го коментира, аз приключих

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  33. 33 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    "БСП и до днес не се е реформирала в посоката на една наистина лява, социалистическа партия. Към това се добавя и фактът, че за тази партия не съществува нищо друго важно освен властта, парите и верността към Москва."

    Нищо друго да не беше написал, това стига и престига.

    Съвършено вярно!

  34. 34 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    освен Радев този германски бивш зам-посланик хвали и Маргарита Попова..... ако някой иска, може да продължи да го коментира, аз приключих
    —цитат от коментар 32 на hhhuuunnnn


    Явно е като типичния десен избирател, гласувал за Радев. Много претенции и малко акъл. Или му плащат от същото място. Да възлагаш надежди на Радев, трябва да си откачен или купен.

  35. 35 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#32] от "hhhuuunnnn":

    "ако някой иска, може да продължи да го коментира"

    Автентичните са на линия. За едно хубаво лазене по корем. А все си мислех че автентично десен би трябвало да е в комплект с критично мислещ, независим и с относително добро самочувствие

    Use your Illusion
  36. 36 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#26] от "hodounski":"Тъжно... още по-тъжни са коментарите на защитниците на шишковците.Не осъзнават ,че и те са жертви"На мен пък ми е смешно че хора ужким с некви претенции безответно лазят по корем пред всеки който пляска глупости на ангро комбинирайки полуистини с внушения само щото въпросния се казва Ханс или Оливър.Роби. После се чудете що ви е двеста евро мерезето. Вие като немате елементарно самоуважение естествено че секи ше ви цака както завари
    —цитат от коментар 30 на saint evlampi


    Свети гербер, що не кажеш кое в статията е манипулативно и глупост?
    Епитети могат да "раздават" и пет годишни деца, за троловете да не говорим,
    виж с контрааргументите е по-трудно. Дай да те видим и теб колко струваш с аргументи?

  37. 37 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Анализът е верен и точен. Като приспаднем липсата на по-остър език и категоричност в оценките поради разбираемата дипломатичност, преводът на подобен анализ в един по-нормален език би бил направо алармиращ. Кризата в българското общество е с изключителна дълбочина и огромен обхват. Тази липса на алтернатива е програмирана от модела на Прехода, зададен от КГБ и адаптиран от ДС още в първата половина на 80-те години. Ако България беше наистина Западно ориентирана, щяхме да сме вече в Шенген, Евро и земята да се продава свободно (зърнената олигархия да се конкурира на общо основание с Ханс и Мюлер), БДЖ да е част от Дойче Бан или СНСФ да речем, щяхме да имаме Съдебна Система, вместо сегашното полу-беззаконие. Бях наскоро в България и видях, че на всички нива ръководният състав е слабо компетентен и твърде умствено ограничен. Голяма част от разни холдинги за внос на техника, вериги от магазини и почти всичко, което засяга продажби на дребно към населението се държат от бивши и настоящи мутри, откровени простаци с много пари, от които зависят много работни места.
    Политиката на България е открито АНТИ-ИНВЕСТИЦИОННА не само за чужденци, но и за българи от чужбина. Много са българите от чужбина с достатъчно средства, които биха се върнали, ако има ЗАКОННОСТ и честни условия. Хидрата на ДС и нейните отрочета правят такова нещо невъзможно, понеже ако условията са честни, за 5 години народът ще създаде по-голямо богатство от това, което те държат. И ще ги измете отвсякъде. Дълбоката обвързаност с Русия на макро-равнище е блато, от което излизане няма и дърпа надолу страната, доходите на хората и възможностите за растеж.
    Има само един светъл лъч - ако Европа подложи България на достатъчно силен натиск и наложи необходимите реформи. Това е логично и ще стане. Така, както за да продаваш една стока, тя трябва да отговаря на ИСО-9001 да речем или на други световни стандарти, така целият обществен и политически живот неизбежно ще трябва да се приравни към утвърдените на Запад норми и понеже елитите в България правят всичко възможно да внедряват един абсолютен минимум от това, което Европа изисква (колкото за парлама), Западът ще бъде принуден да действа с тоягата - това е най-доброто на което можем да се надяваме. Ограничен суверенитет с по-силна роля на Запада е в интерес на 90% от населението на България. Ако не беше ЕС щяхме да сме една пълна кочина, както са много от бившите съветски територии.
    Също, забелязах, че всички, ама ВСИЧКИ хубави неща станали напоследък в България са ЕДИНСТВЕНО заслуга на Европа, а не на ръководните елити в самата България. Не вярвам в способността на българските елити да създават условия за просперитет, понеже те НЯМАТ ИНТЕРЕС от такъв.
    Друго впечатление - т.нар. елити имат провинциално-ограничен характер и забележимо ниско ниво на интелигентност - повсеместно и на всички нива!
    Ако България имаше истинско Гражданско Общество и ЧЕСТНИ законови условия, можеше днес да е сравнима с Австрия като ниво и стандарт. Потенциал има, но няма никакви условия за реализацията му. Смятайте кога и дали изобщо около 2-та милиона българи ще решат да се връщат в България - при сегашните законодателни условия - никога!

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    Ако можем да перифразираме стария виц: В България от 18 години царят безнадеждност и безалтернативност, но всички вече изпитват дълбоко удовлетворение...! :)

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#36] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Ами да започнем с тлъстата глупост:

    "Той не е привърженик на БСП, а критичен политик"

    Ханс очевидно или не е наясно колко уши има по главата или е злонамерен манипулатор. И в двата случая е жалко Българи да лазят по корем само щото пляскащия тлъсти глупости се казва Ханс

    Use your Illusion
  40. 40 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Така става, когато начело на управлението стоят безаналогови хитреци с нарочно изявени тъпирски уклон, за да се впишат в тъкънта на обществото обявявайки го за тъпо и маргинализирано.
    Примери:
    Т. Живков - 38 години, непрекъсваема управленска мандатност
    Синът на цар Борис Трети, Симеон, като междинен вариант и
    Б. Борисов, вече носител на трети управленски мандат с общо 18 години стаж, тези тримата са напълно убедени, че управляват, негоден мат'риял, с увреден чип и тъй като били и те като него прости, вярвали, че ще бъдат разбрани.

  41. 41 Профил на onp11536268
    onp11536268
    Рейтинг: Неутрално

    Какво пък толкова хубаво беше преди 18 години в България???
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Развивахме се динамично. Имаше надежда и перспектива. Нищо подобно на сегашното блато.

  42. 42 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    До коментар [#31] от "karabastun":

    Не е хубаво да се лъже. Ако майка Ви не Ви го е казвала, аз да Ви го кажа.
    - Костов смени половината министри с много ясно обяснение - "неспособност да отразят обвиненията в корупция". Това бяха точните му думи. Учтив израз за съмнения в корупция. Което никой след него не направи.
    - Хампарцумян не е бил министър. Беше зам. министър на икономиката и след това шеф на Агенцията по приватизацията. Той даде на прокуратурата ръководството на приватизираната "Балкан" за нарушения на приватизационния договор. Та изпълнителният директор Цви Франк не смееше да слезе от самолета, че да не го арестуват. И това никога по-късно не се е случвало.
    - Емануил Йорданов е най-смисленият министър на вътрешните работи досега. Той прекъсна посещението си в Румъния и отиде в 2 часа през нощта на "Орлов мост" да се обяснява с разбеснелите се шофьори на таксита. Такова нещо никой след него не е имал топки да направи.
    - Евгени Бакърджиев организира взривяването на мавзолея. Това трябваше да се случи и с паметника на Съветската армия, но още не се случило. Но ще стане.
    - Богомил Бонев се провали и беше изгонен. След това употребен - от негово интервю във в-к "Труд" започна атаката срещу Костов. Накрая помогна за избирането на Георги Първанов. Ако искате подробности попитайте Венци Димитров за Бонев, Владова и кафето "Нова Бразилия". Негов кум е Георги Гергов, който го направи шеф на Пловдивския панаир, а съпругата му Нона Йотова бе избрана за депутат от БСП. Вижте - това вече се е случвало много пъти.
    Някакви други разяснения?

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9781 Любопитно

    До коментар [#42] от "Един препатил":

    Защо В България от 18 години царят безнадеждност и безалтернативност е въпросът , а не подробности кой на кого е кум?
    Значи след като Костов си изволни министрите за "неспособност да отразят обвиненията в корупция" и назначи нови министри - СЕ Е ВЪЗЦАРИЛА безнадеждност и безалтернативност !!!
    Нали така излиза според автора ?

    karabastun1@abv.bg
  45. 45 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3059 Любопитно

    До коментар [#43] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Дотук всички некадърници се оправдаваха с Костов. Значи ли това, че още 35-36 години ще избираме все некадърници?

  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    То и аз не мога да разбера немците, що искат да приемат половината Африка и Близкия Изток, като гледат кво се случи в Швеция предната вечер.

    Кво да се случи в Швеция освен, че бомба (1 кг експлозив) е избухнала на входа на полицейски участък. Добре че е били през нощта и няма жертви. Ама това ми прилича повече на сводка от Афганистан.

  47. 47 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Анализът е верен и точен.
    —цитат от коментар 37 на transvaal


    Да де, но не представя ГЕРБ като истинска алтернатива на БСП, което е основния аргумент на герберята. Това застрашава стабиУността на суджука, затова всички герберята са на амбразурата. :)

  48. 48 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    До коментар [#3] от "Messerschmitt":

    СЕГА, защото младите не им е ясно какво, как било и защо, най-ужасното е, че те смятат, че за да си успял, трябва да си нарушител на закони, трябва да си меко казано престъпник, мутра или безочливо нахален свързан с една коруптивна административна власт, която разпределя поръчки, порции, финансови и материални, европейски или благотворителни.

    Това е истинският провал на едни посткомуно дебелооки нахалници, негодни да изработят висок национален вътрешен продукт, защото са истинските гнили плодове на нереформирано образование и в последствие разчитат на също така нереформирана закриляща анормалните им трудови изяви съдебна система с втъкана коруптивност поначало и може би завинаги.

  49. 49 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    Всъщност отговорът се съдържа в заглавието. 18 години. Осемнайсет, а не 15 или 16.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  50. 50 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    До коментар [#42] от "Един препатил":

    Нещо за Славчо Христов спомняте ли си? Или пък за Косьо Самоковеца?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8658 Неутрално

    "партии като БСП (между 1944 и 1989 БКП) или ГЕРБ, които многократно са доказали, че не желаят да обърнат гръб на мафиотските структури и на корупцията и да се насочат към реформи, към правова държава и особено към независимо правосъдие."
    Българите обичат олигархията и мафията.

  53. 53 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    До коментар [#45] от "Един препатил":

    Не всички! На някои от тях любимецът е Орешарски. Даже на повечето от управляващите некадърници.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  54. 54 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    Може ли някой да посочи линк към пълния текст? Не го виждам в European review.
    Предварително благодаря.

    Доброто е заразно
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  56. 56 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Весело

    Благодаря на кремълския котарак че ме подсети да питам автентичните десни какво мислят за тая бележита всепроницателност:

    "Той не е привърженик на БСП, а критичен политик"

    Я кажете лейдис анд джентълмен десни - разбира ли ги нещата Ханс, а?

    Use your Illusion
  57. 57 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9781 Весело

    До коментар [#51] от "Един препатил":

    Майтапчия - преди 18 години , ако може да смятате - 2017-18 = 1999 година , къв цар, к'во КТБ - точно бай Иван се е развихрил и е възцарил черна безнадеждност и безалтернативност чааак до ден днешен !
    ТАКА ПИШЕ ''ДОЙЧЕ ВЕЛЕ'' - така че с тях дискутирайте !

    karabastun1@abv.bg
  58. 58 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Като сме лошите защо вие ни приехте в НАТО и ЕС ? Заради хубавите очи на българките ли ? Нима вие нямате полза от членството на БГ в тия структури ? Малко ли боклуци си пробутахте чрез вашите вериги тука ? Точно вие най-яростно ни атакувахте за "Южен поток", а се си строите Северен поток-2. Аман и от вас. По-скоро се омитайте от България с вашите вериги и т.н. боклуци в т.ч. и коли.

  59. 59 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    Всъност именно първите 3 от тези 18 години убиха последната искрица надежда, че нещо може да се промени. Когато Косьо Самоковеца организираше паричните потоци от митниците към партийните каси, любимите готвачи придобиваха Банки, циганинът Захариев стана собственик на Кремиковци, Горубсо Мадан, ОЦК Кърджали, когато се случи БГА Балкан, когато цяла България беше парцелирана и концесионирана в полза на мутрите и последната искрица, че може да се случи нещо хубаео угасна.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  60. 60 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    Напротив по времето на Царя бяха най-оптимистичните години.

    България се движеше напред - влезнахме в НАТО, беше определена дата за влизане в ЕС. Даже ни даваха за пример на румънците и искаха да ни разделят даже. :) :) :)

    После по време на тройната - реформите спряха. Но пък тогава се беряха яко плодовете от влизането ни в ЕС - инвестиции в имоти имаше на корем.

  61. 61 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    До коментар [#60] от "realguru":

    Всъщност да. По времето на Кобурга разликата в жизнения стандарт на българина спрямо ЕС се съкращаваше с най-бързи темпове (справка Евростат за любителите на четене на бележки), държавният дълг намаляваше както в нетно изражение, така и като прицент от БВП (справка страницата на МФ за любителите на четене на бележки), а БВП растеше мджду 5 и 7% на месец (справка страницата на МВФ за любителите на четене на бележки!.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  62. 62 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Твърде мелодраматично и апокалиптично.

  63. 63 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    Много точен анализ... Какрто е казал Чудомир, когато петима души ти кажат, че си свиня, време е да излезеш от кочината...

  64. 64 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    "Шрамайер: В България от 18 години царят безнадеждност и безалтернативност"
    Защо от 18 години, от 28 години у нас царува тази безнадежност, която изгони повече от милион българи в чужбина.

  65. 65 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    До коментар [#60] от "realguru":Всъщност да. По времето на Кобурга разликата в жизнения стандарт на българина спрямо ЕС се съкращаваше с най-бързи темпове (справка Евростат за любителите на четене на бележки), държавният дълг намаляваше както в нетно изражение, така и като прицент от БВП (справка страницата на МФ за любителите на четене на бележки), а БВП растеше мджду 5 и 7% на месец (справка страницата на МВФ за любителите на четене на бележки!.
    —цитат от коментар 61 на tribiri


    Намалявал, ама друг път... Пълни глупости!

  66. 66 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Безнадеждност - да, но алтернативи има много, просто хората не ги избират от страх. Имаше Да, България, Реформаторски блок, ДСБ и т.н., но хората от страх гласуват за същите.

  67. 67 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    В България трябва алтернатива както на ГЕРБ, така и БСП, като в тези алтернативи участват и членуват активно българските турци. Само така ще бъдат елиминирани трите пипала на политическия октопод. А междувременно е добре да спрем с плащането на данъци, щото родата на герб и бсп е безкрайна и не можем да я изхраним

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  68. 68 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Не можел да разбере човекът що не били избрани "реформаторите". Защо не Кунева . Проевропейски и антикомунистически настроена отвсякъде. Даже от фамилията на съпруга си се отрече. Културна и разбрана. Разбира европейската гледна точка и винаги е съгласна с нея. Дялан камък , готова е да заема всяка длъжност стига да е началническа. А и партията и една голяма сила стотици реформатори, които са пълни антиподи на простака Борисов и абсолютно нищо общо нямаха с неговото управление.
    И другите десни, и те с техния дневен ред касаещ всичко друго, но не и проблемите на населението, което не живее на жълтите павета, как не са ги избрали родните простаци, КАК?

    Абе, няма ли да се научат, че това, че си живял някъде известно време не ти дава разбиране и право да назидаваш. Иначе за другите констатации съм съгласен. Но то, това е като да кажеш, че водата е мокра. И щом напълно заслужено плюе Борисов, дали отчита сериозната немаска подкрепа за оформянето му като политик и за изграждането на партийната му групировка. Не случайно козирува пред Меркел.

  69. 69 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4216 Неутрално

    "................ Първо: нежелание за реформи, доказателство за което са липсата на правова държава, всемогъщата прокуратура в сталинистки стил, зависимият от прокуратурата ВСС, а също така олигарсите и корупцията. И второ: връщане към миналото - тоест, към комунизма, Русия, Държавна сигурност и т.н.................."

    За съжаление г-н Шрамайер е прав!Привидно България върви нагоре ,но необходимостта от сериозни реформи/които се отлагат/ и огромната корупция дърпа държавата назад и сме "червения фенер" на ЕС.

  70. 70 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    [quote#65:"bez_ime2"][/quote]

    От къде знаете, че са пълни глупости? От партийния секретар ли?
    На страницата на МВФ се вижда с проста графика. Ако ви цитирам отчета ба МФ от 2006 та за предходните 5 години, едва ли ще имате капацитет да се ориентирате.

    General government gros debt Percent of GDP
    2000 - 73.9%
    2001 - 67.6%
    2002 - 53.8%
    2003 - 45.8%
    2004 - 38.1%
    2005 - 28.7%


    Ако все пак се чувствате достатъчно грамотен за да прочетете и отчетът на Орешарски за промените в държавния дълг от отчета на МФ за 2005 та ще прочетете на предпоследната страница, последната табличка, зеленото редче:
    Общо дълг в млн.евро.
    1999 - 10 559.3
    2000 - 10 551.6
    2001 - 10 627.6
    2002 - 9 303.4
    2003 - 8 509.8
    2004 - 7 955.2
    2005 - 6 844.4
    Ако тази официална информация ви създава душевен дискомфорт обърнете се за специализирана помощ кам партийния си секретар!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  71. 71 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Тази песен за България Шрамайер я пее, откакто има Интернет. Не ви ли омръзна? Напомня ми нашенските пенкилери тип Татяна Дончева и Илиян Василев, дето ги знам какво ще кажат, преди да са си отворили устатата.
    —цитат от коментар 11 на dogwoman




    Абе, права си ... май ...
    Татяна Дочева и Илиян Василев, наистина са пенкилери в сравнение с титана от Банкя ... май ... !
    Госпожо, не те ли е срам ???

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  72. 72 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#6] от "stenli1":

    2001 ( преди 16 години) на власт дойде Симеон Саксгобургготски. Тогава ГЕРБ не съществуваше. Партията му се създаде по времето на Станишев. Тогава Иван Костов разби СДС и ги доведе до сегашното положение. ГЕРБ влязоха във властта 2010 година. Преди 7 години. А хората гласуват за тях, защото нямат доверие на СДС в сегашният му вид и останките от предишното СДС. За хора, които не могат да се разберат помежду си и да се явят заедно на избори трудно някой ще гласува. Колкото пъти управляват комунистите България стига до национална катастрофа. Помним времената на Луканов, Виденов и Станишев. Хората гласуват за ГЕРБ като най-малкото зло. Никой не може да им представи нещо, което да ги убеди да повярват. Получи ли се, ще гласуват за него. Борисов безспорно е зло. Но другите не предлагат нищо различно. И хората не им вярват.

    Димитър Димов
  73. 73 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално


    Г-н Шеамайер:

    "Восток - дело тонкое!

    Митничарят Вершагин от филма Бялото слънце на пустинята.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  74. 74 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Благодаря на кремълския котарак че ме подсети да питам автентичните десни какво мислят за тая бележита всепроницателност:"Той не е привърженик на БСП, а критичен политик"Я кажете лейдис анд джентълмен десни - разбира ли ги нещата Ханс, а?
    —цитат от коментар 56 на saint evlampi


    Кой е тоя "кремълски котарак", другарю свети гербер ненагледни? :)

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4181 Разстроено

    Тези липса на алтернатива беше и основната цел на БКП/ДпС/Москва!
    Само така те можеха да задържат за по-дълго властта в свои ръце.
    Е, постигнаха го.
    Днес е невъзможно да наречем БСП и ГЕРБ алтернатива едни на други, но и нямаме никаква перспектива за бъдещо развитие и просперитет!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  77. 77 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    освен Радев този германски бивш зам-посланик хвали и Маргарита Попова..... ако някой иска, може да продължи да го коментира, аз приключих
    —цитат от коментар 32 на hhhuuunnnn



    Напускаш работното място с половин надница за днес ... ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  78. 78 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4181 Весело

    До коментар [#72] от "Димитър Димов":

    Много ти е глупава логиката хем Костов ти виновен защото бил разбил СДС-то, хем днес никой не вярва на същото това СДС.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  79. 79 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2353 Неутрално

    До коментар [#42] от "Един препатил":

    Начи министрите му били корумпирани, сменил ги, ама ни един не получи обвинение в съда. А щом няма обвинения в съд, всичко издиша. Т.е. или не са били корумпирани или Костов е знаел, че са корумпирани, но е "пропуснал" да сезира компетентните органи.

    Та така за Костов...

  80. 80 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    До коментар [#72] от "Димитър Димов":

    Можете ли да ме светнете за катастрофата при Станишев, по времето на правителството на когото средният годишен ръст на БВП беше 6.5%.

    Ама вие съвсем го подкарахте през просото с опорните точки!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  81. 81 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 520 Разстроено

    Стигнахме на етап някои на основата на манипулативни писания да си разработват научни трудове, да не говорим и за говорилнята на политиците.

    mihala
  82. 82 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1742 Весело

    "Обобщението му за новоизбрания президент Румен Радев звучи така: "Той не е привърженик на БСП, а критичен политик, който тепърва ще навлиза в работата и навярно понякога все пак ще бъде принуден да се съобразява с БСП".

    Мухахахах, "не бил привърженик на БСП"...
    Стигнах дотук, нататък не съм го чел.
    Само това е достатъчно за да стане ясно какъв чутовен анализатор е автора....

    Знанието е сила, информацията - власт
  83. 83 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4181 Весело

    До коментар [#44] от "karabastun":Ами това е отговорът - безнадеждност и безалтернативност царят защото го няма Костов. И тази безнадеждност и безалтернативност се възцариха след като ДС и КГБ докараха Симеон Последни за да отстранят Костов. .
    —цитат от коментар 51 на Един препатил


    Всъщност ГЕРБ са просто една модификация на проекта НДСВ.
    ДС/Москва не са измислили нещо ново. Те просто си подобряват предното творение, а основната цел е именно довеждането до липса на алтернативност.
    Фактически точно наличието на алтернатива/конкуренцията от времето преди НДСВ беше основния двигател.
    Отчетите, с които се опитват да ни покажат колко добри били НДСВ са просто резултат на направеното преди идването на Кобурготски в страната....
    След неговото...."възцаряване" България започна да губи потенциал.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  84. 84 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#23] от "qwertqwert":

    "и 1999 изпратен на заслужена почивка."

    И оттогава досега царят безнадеждност и отчаяние.

  85. 85 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 668 Неутрално

    "Обобщението му за новоизбрания президент Румен Радев звучи така: "Той не е привърженик на БСП, а критичен политик, който тепърва ще навлиза в работата и навярно понякога все пак ще бъде принуден да се съобразява с БСП".Мухахахах, "не бил привърженик на БСП"...Стигнах дотук, нататък не съм го чел. Само това е достатъчно за да стане ясно какъв чутовен анализатор е автора....
    —цитат от коментар 82 на pag


    Добре де, представи си, че трябва да убедиш не нас, а тоя германец, че Радев е привърженик на БСП. Какви ще са ти аргументите??? Въпросът ми е и към Евлампи.

  86. 86 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4042 Любопитно

    До коментар [#22] от "saint evlampi":

    "Move on" не беше ли лява (прогресивна), сега анти-тръмпистка организация? (Да, формирана беше през 1998 против импичмента на Бил Клинтън).

  87. 87 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4042 Любопитно

    Май "Щази-дипломатите" на България са си постоянна тема на др. Шрамайер - https://www.yumpu.com/de/document/view/21140234/bulgariens-stasi-diplomaten-klaus-schrameyer

  88. 88 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#85] от "Котаракът на Шрьодингер":

    какво ще рече привърженик? Поне за мен това значи да следва някакви идеи, основополагащи принципи и цели на съответната партия. Ако застанем на тази основа и погледнем българския политически живот в ретроспекция, едва ли ще намерим много политици, които да са привърженици на някоя партия. С такива масови явления като политическо номадство и люспене е ясно видимо, че политическата принадлежност е според случая. Привърженици са единствено на изгодата. В случая с Радев, предложили са му да става президент и човекът е приел.

  89. 89 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#74] от "Котаракът на Шрьодингер":

    /Кой е тоя "кремълски котарак"/

    Е питай огледалото. Как беше - огледалце, я кажи, огледалце - не лъжи! кой се прави на деснян апа всъщност е кремлян?

    И ше получиш верен отговор :)

    Use your Illusion
  90. 90 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    DW, ако беше сериозна медия, щеше да даде и оригинала, независимо дали в превод или не. Гръмко разпространените становища на Кадик говори за ляво-либерална ориентация. По-грубо и образно казано, характерът е като на медия на Моника. А по-меко казано, този тип материали са досадно еднообразни.
    —цитат от коментар 9 на plebs


    За какво ми е немски текст без превод на български? Ами на този принцип защо изобщо да превеждат, нека направо да наплющят статии на немски, френски, испански, руски, английски... Пълни глупости. Либерален бил защото истината боли - нека да позная: избирател на ГЕРБ?

  91. 91 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#75] от "niksan1":

    "Евлампи,
    направи ми една услуга : Удари си кратуната в стената и ми спести едно пътуване до България !!!"

    Е браво, вместо да кажеш - лампьо, мини да черпа ена литрова халба мюнхенско некой път щото ми отвори очите колко коварни са кремляните и играят през проксита, ше ме караш да си удрям кратуната. Здрава е, пробвано е :)

    Use your Illusion
  92. 92 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9781 Любопитно

    До коментар [#83] от "Храбър":

    Виж сега преди 18 години , ако може да смяташ - 2017 -/минус/ 18 = равно на 1999 година , къв цар, к'во НДСВ, къв ГЕРБ - точно бай Иван се е развихрил и е възцарил черна безнадеждност и безалтернативност чааак до ден днешен !
    ТАКА ПИШЕ ''ДОЙЧЕ ВЕЛЕ'' - ЗНАчИ Е ВЯРНО !!!

    karabastun1@abv.bg
  93. 93 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#74] от "Котаракът на Шрьодингер":/Кой е тоя "кремълски котарак"/Е питай огледалото. Как беше - огледалце, я кажи, огледалце - не лъжи! кой се прави на деснян апа всъщност е кремлян?И ше получиш верен отговор :)
    —цитат от коментар 89 на saint evlampi


    Разбирам, че искаш да изкараш всеки, който критикува ГЕРБ за корупцията като червен кремлян, но все пак както виждаш тук и Шрамайер е на същото мнение, да не говорим за ежегодния доклад на Европейската комисия.
    А сега, бих желал да видя поне ЕДИН мой коментар в подкрепа на политиката на Кремъл и Путин, който да докаже, че съм проКремъл? Ако не можеш да покажеш такъв,
    ще считам, че си просто смрадлив герберски трол! :)

  94. 94 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#93] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Ма те е доста яд че те осветих, а?

    Толко старателно подготвяна завеска обаче хоп - лампьото я дръпна и сега само случайните дето минават не са наясно.

    Свиквай. И с нов ник пак ше е същото :)

    Use your Illusion
  95. 95 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#93] от "Котаракът на Шрьодингер":Ма те е доста яд че те осветих, а?Толко старателно подготвяна завеска обаче хоп - лампьото я дръпна и сега само случайните дето минават не са наясно.Свиквай. И с нов ник пак ше е същото :)
    —цитат от коментар 94 на saint evlampi


    Знаех си, че няма да отговориш на въпроса ми кой мой коментар подкрепя политиката на Кремъл. Само смотан герберски трол може да нарече кремлян, човек който критикува политиката на Путин и безрезервно подкрепя санкциите срещу Русия.
    Предполагам, че си способен и сенатор Джон Маккейн да обвиниш в путинизъм в името на суджука и стабиУността.
    И първо осветли кремлянин ли е Шрамайер, щото аз само подкрепих неговите изводи, нищо повече. Дано ти плащат добре за глупостите, които пишеш, в противен случай коментарите ти много лошо говорят за теб.

  96. 96 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#95] от "Котаракът на Шрьодингер":

    "в противен случай коментарите ти много лошо говорят за теб"

    На кого? На 'народа' чийто представител се явяваш ли?

    А кремлянино ядосан :)

    Use your Illusion
  97. 97 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    ГЕРБ влязоха във властта 2010 година. Преди 7 години. А хората гласуват за тях, защото нямат доверие на СДС в сегашният му вид и останките от предишното СДС...
    —цитат от коментар 72 на Димитър Димов


    мдам, всичкото хубаво само дето, първо - годината беше 2009-та... после, гласувалите за Герб са стабилно няма и 16% клиентела и циганор вече осем години, поне според ЦИК де... от там пък следва простия извод, че основната част от хората без избор, които оплакваш очевадно ползват избора да НЕ гласуват за Герб... а що се отнася до брътвежите за СДС хахаха, вземи направо си бий един шамар, може пък и се освестиш :)

  98. 98 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#97] от "extraCACA":

    "че основната част от хората без избор, които оплакваш очевадно ползват избора да НЕ гласуват за Герб"

    Кое пречи тези хора да са Парламентарно представени?

    Щото аз съм чувал че Герб 'пречели' обаче не мога да разбера как се получава. А по-принцип мога да разбирам дори сравнително сложна материя

    Use your Illusion
  99. 99 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12731 Неутрално

    До коментар [#9] от "plebs":

    Монография със 120 бележки под линия ? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  100. 100 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    С идването на мадридското чучело през 2001 г. бе сложен край на всякакъв опит за нормалност в България. Редуващите се от тогава правителства , представляват отделни кланове на червената олигархия, чиято борба е свързана единствено с това на кого да се продадат навън и как да грабят вътре.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK