Време на суеверие и изкуствен интелект

Време на суеверие и изкуствен интелект

© Юлия Лазарова



"Дневник" препечатва анализа от портала "Култура".


Жреците едно време са гадаели бъдещето по вътрешностите на животни и когато не са успеели да предскажат и предотвратят суша или наводнение са били жестоко наказвани. С Просвещението Европа скъсва решително с молитвите и курбаните в политиката и тръгва по пътя на Разума. Налага се идеята за рационалния гражданин/избирател. Макс Вебер описва процеса като постепенно "разомагьосване" на света. Още неговият "легитимен ученик" Карл Шмит забелязва обаче, че политическите категории, които използваме, са светски варианти на религиозни и теологически понятия. Vox Populi, vox Dei! – което показва, че разомагьосването може би не е било напълно успешно.


Днес сме на прага на най-голямата еволюционна стъпка в човешката история – създаването на изкуствен интелект (AI), по-могъщ от този на обикновения човек и неговите общности. Това развитие сваля рационалния индивид/избирател от неговия политически пиедестал. Изкуственият интелект ще знае по-добре от този индивид както неговите собствени предпочитания, така и най-добрия начин те да бъдат удоволетворени. А може би дори ще знае дали тези предпочитания си струва да бъдат удоволетворявани или са просто безсмислени прищевки.
Днешните демократични форми на броене на гласовете на рационалните избиратели от гледната точка на изкуствения интелект ще изглеждат така, както са изглеждали курбаните и молитвите за дъжд на Имануел Кант и Джон Стюарт Мил. Накратко – нищо повече от случайна колекция от рационални аргументи, гарнирани обилно с разнообразни суеверия, чиято научна стойност е сравнима с тази на астрологията.


Залезът на рационалния избирател




Двама политолози – Ахен и Бартелс – са опитали да изпреварят времето. Те показват (без помощта на изкуствения интелект) системната липса на "рационален избор" в съвременната демокрация и високата степен на сляпа вяра и остатъчно суеверие. За целта те не се позовават на инцидентни примери (като избора на Доналд Тръмп или Брекзит), а статистически скрупольозно опровергават мита за "рационалния избирател". На базата на сериозни данни и регресии се оказва , че този избирател нито има достатъчно информация, нито дори знае какво точно иска. Най-интересното е, че той системно се проваля дори post factum да оцени дали едно управление е било добро или лошо за него.


Като цяло, хората могат да преценят донякъде дали времената са добри или лоши – ако са добри, гласуват за правителството; ако не са – гласуват за опозицията. Това показва статистиката и тя не се влияе от това дали проблемите са заради управленски грешки или земетресение. Тук не става дума за някакъв рационален икономически детерминизъм, а по-скоро за електорално наказание за събития, които често не са под контрола на правителство и управляващи. През 1918 г., например, Уилсън за малко не губи изборите в САЩ, заради поредица от атаки на акули по северното крайбрежие. Пак американски данни от средата на XIX век до ден днешен показват, че гласоподаването е статистически свързано със суша или наводнения по описания по-горе начин.


Ако се вгледаме в скорошната българска история, тази картина се потвърждава. БСП с право бяха изметени от властта през 1997 г. заради тежки управленски недоразумения, довели до срутването на цялата финансова система на страната. Но след това пък Иван Костов бе демонизиран и е тричан и до днес, въпреки че болезнените реформи, които той проведе, бяха необходими и направиха възможно еврочленството на страната от една изключително неизгодна стартова позиция. Световната криза от 2008 г. сложи край на тройната коалиция и тя бе отвята от ГЕРБ. Задълбочаването на кризата подрони доверието в Борисов през 2013 г. и т.н. и т.н.


А и в крайна сметка да не забравяме, че дори Чърчил – победителят от войната – губи изборите преди още тя да е съвсем приключила и бива заместен в Потсдам от наследникът си Атли. Изглежда просвещенският "рационален избирател" търси изкупителни жертви за несгодите си и наказва жреците си горе долу така, както са били наказвани фараоните, неспособни да осигурят достатъчно дъжд.


Изгревът на изкуствения интелект


Изборът на Тръмп ще остане в историята като първото успешно навлизане на AI в конструирането на мнозинства, както и като първият бунт на рационалния избирател срещу новите тенденции. Вече е ясна ролята на компаниите (като Cambridge Analytica), които използваха Big Data технологии и социални мрежи за почти индивидуално таргетиране на избиратели с психологически въздействащи материали. Днес много шум се вдига за това, че Русия е впрегнала сходни технологии за разпространение на подобни материали в САЩ, Великобритани, Испания и т.н. Истинската драма не е в руската намеса, а в общата тенденция обаче и т.нар. "чуждо влияние" е по-скоро страничен нюанс (вярно, сам по себе си също тревожен).


Наместо партии и идеологии това от което има нужда съвременният полит-технолог е от една страна high tech изчислителна технология за възможни (дори случайни) мнозинства; и от друга страна – low tech персона-личност, която да може да стане обединител на хора с най-различни вярвания. Тръмп предостави второто, защото той се оказа, че може да говори и на работниците в Охайо, и на супербогатите данъчни маниаци, и на любителите на огнестрелната смърт (по принцип влюбени в живота от зародиш), и на ксенофобите, и на нормалните хора по диваните пред телевизорите, и на зрителите на Фокс, и на параноиците спрямо Китай, и на любителите на джобните диктатори и т.н. Естествено за да сте приемлив на всички тези групи, трябва да сте изключително неортодоксален. Нещо, което е безспорно постижение на настоящия американски президент.


Високата технология пък беше използвана да се създаде апокалиптично очакване, да се усили чувството, че времената са лоши. Обърнете внимание на това, какво са тиражирали руските ботове: терористични актове, паника, етнически сблъсъци, насилие Всичко това убеждава "рационалния избирател", че времената са лоши, че настъпва апокалипсис, Армагедон и потоп. И "рационалният избирател" наказва управляващите с Брекзит или Тръмп.


Същевременно обаче тези две събития представляват и първите опити за бунт на рационалния избирател срещу политическата технология, която става все по-неразбираема за него. Брекзитърите се бунтуваха срещу "експертите", а избирателите на Тръмп успяха да видят (незнайно как) в него човек извън политическия естаблишмънт, говорещ просто и без "политическа коректност". С навлизането на AI в политиката тя ще става все по неразбираема за немашинното мислене, така както компютърната игра на шах е често неразбираема за човека. В подобен контекст "грешката" става белег на човековост – спонтанната грешка е това, по което можем донякъде да различим машината от рационалния индивид. Доналд Тръмп – като еманация на спонтанната грешка – всъщност се оказа подходящо знаме на уплашения рационален избирател, сблъскващ се с политическата технология. Ето защо всекидневната "дискредитираща" информация за Тръмп – от незнанието му на базови факти до непоръбеност в отношенията – не се отрази негативно на неговите рейтинги. Тази информация засили "човешкия" му образ. "Политическата коректност" бе сменена с "политическа грешност".


Парадоксално, но чудният нов свят на съвършен машинен интелект рискува да прати човечеството в ново Средновековие на предразсъдъци и суеверия. Политическите партии и политиците, както и медиите са основните медиатори между масовото съзнание и рационалността. Ако те бъдат подменяни безмозъчно и автоматично от все по-ефективни технологически решения, възможностите за манипулация на политиката от силни корпоративни интереси ще са безгранични. Затова ефектите върху политическата и публичната сфера от подобни технологични иновации трябва да е обект на непрекъснато внимание и анализ.


(Следва)

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7845 Любопитно

    Малиий,, имаше навремето ''сини шамани'', имаше - има и сега , от девет кладенеца вода ще носят, през пет пръта плет преплитат, само и само да не си признаят истината - ''ПАРАДОКСАЛНО'' Р;ИШ ЛИ -Тръмп вече една година е президент на САЩ , А Борисов - видите ли още е премиер на България!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4959 Весело

    До коментар [#2] от "lhc47540902":

    Лицето е много добре с главата,то казва че ние не сме много добре с тази си част на тялото!

    klimentm
  4. 4 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Смислов Премиер!! Даниел Премиер!! Хаайдее всичкии!! Ръцете горее!!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  5. 5 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Този път доста интересна статия от Даниел Смилов, чакаме продължението!

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    Парадоксално, но чудният нов свят на съвършен машинен интелект рискува да прати човечеството в ново Средновековие на предразсъдъци и суеверия.
    ========
    Това се е случвало не веднъж в човешката история.
    Не всички апокалипсиси са били от природно геологическо естество .
    За съжаление монотеистичните религии са пречка за да узнаем какво е ставало всъщност преди около 3500 години.

    Bukalemun
  7. 7 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    Бъдещето никога не е такова, каквото са си го представяли хората. Ако не вярвате, прочетете някой стар научнофантастичен роман или гледайте някой овехтял научнофантастичен филм.
    Наивизмът от днешна гледна точка е комичен и забавен.
    Причината е, че не можем да излезнем от мисловните категории на своето настояще.
    Та така и с този изкуствен супер интелект. Ние си го представяме, проектирайки нашите страхове и несъвършенства. Представяме си го не като нещо принципно ново, а като по могъщ ЧОВЕШКИ разум, с всичките му пороци и ограничения.
    Нима човекът желае да изтреби или подчини всички мравки, само защото е по умен от тях?
    Аз си мисля, че един самообучаващ се изкуствен интелект, чиято интелигентност нараства експоненциално въобще няма да се интересува от хората.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  8. 8 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti mehter":


    Парадоксално, но чудният нов свят на съвършен машинен интелект рискува да прати човечеството в ново Средновековие на предразсъдъци и суеверия. ========Това се е случвало не веднъж в човешката история. Не всички апокалипсиси са били от природно геологическо естество .За съжаление монотеистичните религии са пречка за да узнаем какво е ставало всъщност преди около 3500 години.
    —цитат от коментар 6 на eti mehter


    А може би ти можеш да ни просветиш тогава?

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  9. 9 Профил на Aham Brahmasmi
    Aham Brahmasmi
    Рейтинг: 229 Весело

    Дали ще има някой ден анализ на тема "Идиосинкразията и нейното пагубно влияние върху цивилизацията"?

  10. 10 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бих препоръчал на г-н Смилов да почете/погледа малко за AI aka Machine Learming първо, преди да фалусофства. Ако проявява интерес, мога да му препоръчам поне няколкостотин часа качествен матрял у УТ

    #НиКой не е по-голам от Бахура!
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2093 Любопитно

    А замислихте ли се, защо Майкрософт и Гугъл усърдно ни правят електронни досиета?

  13. 13 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#12] от "atmanpg":

    А замислихте ли се, защо Майкрософт и Гугъл усърдно ни правят електронни досиета?
    —цитат от коментар 12 на atmanpg


    Ето едно мое мнение по въпроса(на английски):

    deinstall.blogspot.bg

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  14. 14 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално
  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10172 Неутрално

    Време на кукловодите. Всеки се опитва да се присламчи към тях. Дали ще бъдат AI или обикновени консервативни практики, няма голямо значение...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1414 Весело

    Аз лично не успях да намеря някакъв смисъл в тази статия. Смилов за пореден път е наплякал някакви изречения, само като фон на стандартното "Долу Тръмп, Смърт на Брекзит, избирателите са тъпаци, сменете представителната демокрация с нещо друго, по възможност тия с дипломи от хуманитарни факултети да командваме". Добре бе - разбрахме. Айде сега ако може някоя смислена статия от смислен автор.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  17. 17 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 306 Неутрално

    "Изборът на Тръмп ще остане в историята като първото успешно навлизане на AI в конструирането на мнозинства"
    Авторът какво е пушил?

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#2] от "lhc47540902":

    За да разбереш нещо, трябва да имаш поте основни познания по темата!

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7420 Неутрално

    Бе вие не разбрахте ли, че рационален и политически грамотен е само този, който гласува за обратни, червени зелени и за болшевики?! Всички други са неграмотни суеверни, глупави и неавтентични!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3686 Неутрално

    а плод на напълно нормален интелект е да чете все по малко подобни анализи .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на jgn33471284
    jgn33471284
    Рейтинг: 232 Неутрално

    "Дани" Смилов предпочита да звучи налудно, отколкото да признае, че може някъде нещо в анализите му на реалността да е сгрешено.

  23. 23 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1414 Весело

    Бе вие не разбрахте ли, че рационален и политически грамотен е само този, който гласува за обратни, червени зелени и за болшевики?! Всички други са неграмотни суеверни, глупави и неавтентични!
    —цитат от коментар 20 на lz2


    Абсолютно! Понеже съм се подвизавал във факултета където удобно се е настанил Данката (даже трябва и да сме се засичали с него, ама не го помня), знам с какво тъпчат главите на студентите там.
    Национални държави (национализъм) - лошо; ЕС, ООН, световни правителства и т.н. - добро
    Традиционно семейство и морал - лошо, назадничаво; пе....стия, отглеждане на деца не от родителите им (а от държавата) - добро, прогресивно
    Християнство, юдаизъм, будизъм (всички омиротворени религии) - много лошо; Ислям - сакън да не кажеш нещо лошо, той учи на много хубави неща, трябва diversity и мулти-култи
    Български традиции - много лошо, пещерно, назадничаво, цървули и потури; африкански племенни безумия - добро и интересно, diversity и мулти-култи

    Горещо препоръчвам на всеки родител, чието дете прояви интерес към следване на нещо във Философския факултет на СУ, да му обясни, че това може да се случи само ако сам/а се издържа, белким се откаже. Иначе 4 години ще му набиват ей тия неща по-горе в главата докато не го оформят по свой образ и подобие. След което ще слушате на семейни събирания как Меркел е най-големия политик на света, Европа има нужда от още имигранти (нищо че младежката безработица в някои държави гони 50%), а всеки който смята че има право да притежава оръжие е нео-нацист и white supremacist. А ако сложиш народна носия за бала си, значи си неграмотен пещерен шовинист и ислямофоб и расист и трябва да ти се отнеме правото на глас.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  24. 24 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 732 Неутрално

    "...Изборът на Тръмп ще остане в историята като първото успешно навлизане на AI в конструирането на мнозинства..."

    Мисля, че преди това бе Брекзит и по-специално Фейсбук-кампанията, която се проведе в последните няколко дни преди вота...

    напр.:
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/10/24/3065167_britanski_deputati_iskat_ot_feisbuk_danni_za_ruski/

    и най-вече:
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/05/31/2980420_miliarderut_koito_stoi_zad_trump_i_brekzit/

  25. 25 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 732 Любопитно

    Всяка тълпа, в която се съдържа някакво недоволство, може умело да бъде насочено към: национализъм, ксенофобия, расизъм... И проблемът не е толкова в изкуствения интелект, а в колосалното намаляване на естествения ;)

  26. 26 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 306 Неутрално

    До коментар [#24] от "naskotop":

    Къде е този изкуствен интелект, който е повлиял за Брекзит и Тръмп да се запозная с него?

  27. 27 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1414 Весело

    Всяка тълпа, в която се съдържа някакво недоволство, може умело да бъде насочено към: национализъм, ксенофобия, расизъм... И проблемът не е толкова в изкуствения интелект, а в колосалното намаляване на естествения ;)
    —цитат от коментар 25 на naskotop


    Забравил си да сложиш "болшевизъм" и "социализъм". Иначе принципно си прав - страховете на хората лесно се манипулират. За това е добре да не се дава почва тези страхове да избуят. Левите елитисти, които управляваха доста време, направиха всичко възможно да извадят хората от равновесие и сега се чудят защо те не им вярват повече и се обръщат към крайни политически платформи. Това неразбиране е страничен ефект от живота в кула от слонова кост.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 29 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 306 Весело

    До коментар [#28] от "Моа Преател Тайпи":

    Тези не са нито изкуствен, нито интелект.

  30. 30 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 732 Неутрално

    До коментар [#26] от "Dimitar Mogilarov":

    До коментар [#24] от "naskotop":Къде е този изкуствен интелект, който е повлиял за Брекзит и Тръмп да се запозная с него?
    —цитат от коментар 26 на Dimitar Mogilarov


    Явно този линк не е бил отварян, щом се задава този въпрос:
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/05/31/2980420_miliarderut_koito_stoi_zad_trump_i_brekzit/

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 306 Неутрално

    До коментар [#30] от "naskotop":

    Това, че някакъв милиардер си рекламира програмката и я нарича интелект не означава, че има нещо общо с ИИ.

  33. 33 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Не знам кой с какво образование е, и затова ще го обясня с прост пример. Да речем, че искам да се случи Брекзит и имам доста милиони, които да вложа в това. Тогава ми трябва програма, която да анализира социалните мрежи и резултатите от търсачките (които всеки използва) и например, като открия възрастен човек, който явно има проблеми със здравето, да му пусна кратко нагледно текстче и картинка как за седмица вместо 350 милиона лири да получи британското NHS (здравно осигуряване), то тези пари в момента отиват при бюрократите в Брюксел. Много е важно точно да се таргетира публиката, защото ако мишената е богат или здрав, или млад човек, то това вероятно изобщо няма да го развълнува.
    Или пък следната ситуация – алгоритъмът анализира данните и разбира, че потребителят е с базово образование и без работа от доста време и го е закъсал финансово – тогава му пускам кратко текстче, че нелегалните мексикански емигранти отнемат работните места и как е най-добре да се направи ограда, която те няма да могат да изкатерят. Отново – ако съм (например) програмист, доктор или адвокат, това едва ли ще ме впечатли и трогне, а по-скоро ще ми стане смешно.

    И така печели този, който може да улучи болното място в десетката с един-два изстрела.

    А ако някой мисли, че големи (всъщност – огромни) данни могат ефективно да се обработват и анализират в реално време без т.нар. „изкуствен интелект“ (имитатор на невронни мрежи), то просто разговорът приключва.

  34. 34 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#33] от "naskotop":

    За всичко си прав приятелю, само че:

    - Тези системи се използват от години от рекламната индустрия в Интернет, като са разработени отдавна от Google, Facebook, Amazon и други компании, които както знаеш са твърдо на страната на прогресивно-либералните политици и въобще естаблишмънта. Не са някакво изобретение заченато в мрачната лаборатория на луд учен нео-нацист. Как мислиш - дали въпросните компании, които откликват на всяка заповед на разни като Меркел, Обама или Юнкер, не са споделили това ноу-хау с анти-брекзитърите и щаба на демократите? И последните не са се възползвали? Всъщност таргетираните политически послания бяха използвани за първи път от Обама, по-точно от неговия щаб. Смилов със сигурност го знае, щом дори аз съм чел книги по темата, без да се занимавам професионално с нея. Той се прави на луд понеже му влиза в наратива, нека не го правим и ние.
    - Всички мейнстрийм медии са на страната на прогресивно-либералната част от политическия спектър. С някои много малки и крайно недостатъчни за да се говори за плурализъм изключения - FOX News и New York Post (за други не се сещам - може да има няколко в САЩ, в Европа просто няма). Също и някои радиостанции в САЩ. Лично моето мнение е, че мейнстрийм медиите на този етап все още са многократно и несравнимо по-важни от Facebook например.

    Та при наличието на цялата тази лавина от пропаганда в едната посока, някой да обяснява как някакви руснаци с 350 000 долара са купили изборите в САЩ - това е просто смешно и говори за тотално подценяване интелекта на публиката. Нещо което Смилов прави постоянно.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  35. 35 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    "Доналд Тръмп – като еманация на спонтанната грешка – всъщност се оказа подходящо знаме на уплашения рационален избирател, сблъскващ се с политическата технология."
    Тръмп е грешка смо за тези, които грешно си бяха направили сметката и до последно вярваха в лъжи и манипулации. Американският избирател избра Тръмп, защото се обяви против статуквото и искаше по някакъв начин да реагира на предвидимостта на избора. И наистина ъспя да ги изненада и да ги стгресне, защото обърка плановете им. Затова го засипват със злостни клевети и разиграват некадърни скечове по негов адрес.

  36. 36 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Добре че е Дневник му публикува редовно лакърдиите на Смилов, че иначе ще умре от глад

  37. 37 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2579 Неутрално

    Според мен Смилов се притеснява да не зачене от изкуствен...интелект...

  38. 38 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Тръмп спечели, защото Хилари загуби, изкуствен интелект, айде сега. И където сгреши Хилари, "демонът" Стив Банън го обясни в едно интервю, който разбрал - разбрал.

    Смилов, без да взима страна, изказва представи в главите на влиятелни в политиката и бизнеса хора, които накратко можем да наречем Декартов рационализъм, при който бъдещето може да се предсказва точно. Не може, нито от човек, нито от компютър. Първо, не можем да оставим настрана квантовата механика, която е игра на случайности. Второ, дори да можехме, бъдещето пак не може да се изчисли точно, защото за такава задача няма компютри с безкраен брой разреди на представяне на числата, т.е. няма компютри, смятащи абсолютно точно. И никога няма да има такива, било с интелект или без.

    Така че, грешки стават, рискове се материализират. И трябва да се носи отговорност, не от компютър, а от човек. Неприятното за тези, които се занимават с политика е, че трябва да дават обещания, т.е. има необходимост да се прогнозира бъдеще. Улесняващото обстоятелство е, че става въпрос за ограничен във времето мандат, 4 или 5 години, в който задоволително точно може да се предвижда. Това означава, че на политиците може да се вменява отговорност за решенията им през това време. Друго улесняващо обстоятелство е, че всеки човек от собствен опит знае, че обещания на сто процента не могат да се спазят.

    Този, който се изкушава да се занимава с политика не бива да се страхува от избирателите, защото са "тъпи". Възможности за честна и ограничена във времето сделка има. Тя няма да се реализира изцяло, ясно е това, важното е действията да покажат желание да се изпълни. Това, което искам да кажа е, че демокрацията е въжможна. А замяната на волята на хората, било то със сметки на компютри, било то с решения на "просветени чиновници" в миналото, е идея, намирисваща на фашизъм. Страх от избирателите и залитане към завоалирани форми на авторитаризъм - не това е пътят.

  39. 39 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#27] от "Тюфлекчия":

    !

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но няма българи да са!
  40. 40 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#34] от "Тюфлекчия":

    !
    Поздравления!
    По тази тема мислим едно и също.
    Поздравявам Ви за това, че не Ви мързи!... ;)
    Аз отдавна съм се отказал да обяснявам надълго и нашироко тезите си. Не, не заради минусите, а защото никой-никого не може да убеди.

    Колкото и обосновани да са мненията, те - в известен смисъл - са преливане от пусто в празно... за съжаление!...

    Няма време за това. Предпочитам действието.
    Мъча се да убедя някои кръгове от необходимостта за създаване на Консервативен институт в България - противовес на многото соросоидни и извратено-либерални "съвременно" десни и леви "подобия".

    ====

    Относно статията и смиловщината/джасимовщината - нищо ново, всичко е очаквано и ВЕЧЕ ПРОЧТЕНО; тезите и авторите им се въртят в кръг по поляната на "културността" (""

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но няма българи да са!
  41. 41 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#33] от "naskotop":

    Точно така! За същото пиша и аз. Дал съм линк в коментар 14!

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  42. 42 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#34] от "Тюфлекчия":

    А Тръмп чист като сълза?

    ГЛУПОСТИ.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  43. 43 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 428 Неутрално

    ... тезите и авторите им се въртят в кръг - заради въженцето - по поляната на "културността" (""

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но няма българи да са!
  44. 44 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 428 Неутрално

    ... тезите и авторите им се въртят в кръг - заради въженцето - по поляната на "културността" (""

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но няма българи да са!
  45. 45 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#40] от "Консерватор":

    Колко интересно как хора, които имат коренно противоположни философии и ценности като мен и вас могат да живеят в една държава.

    Ако бяхме само двамата, как да е, ама сме милиони.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  46. 46 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#45] от "Боян Таксиров":

    ... тезите и авторите им се въртят в кръг - заради въженцето - по поляната на "културността" (""

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но няма българи да са!
  47. 47 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#46] от "Консерватор":

    Имате право на мнение.

    Това, което написах, е проява на толерантност.
    НЕщо, което такива като вас наричат толерастия и се гордеят, че не притежават...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  48. 48 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#45] от "Боян Таксиров":

    И държавите не са една и две.........

    Впрочем, ние не сме опасни един за друг, а милиардите от Изток и от Юг, които не споделят нито моето, нито Вашето!

    Упреците ми към Вас&подобни са, че сте фанатизирани наивници.

    ====

    Дневник, защо имам проблем с публикуването на коментарите ми?

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но няма българи да са!
  49. 49 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 428 Неутрално

    "... тезите и авторите (като Смилов) са едни и същи - нищо ново, дори предварително знаеш, какво ще прочетеш... обикалят в кръг заради въженцето, за да доопасат рехавата трева на Грантаджийска поляна...

    Дано най-сетне допълнението към коментари 40, 43, ... се публикува.
    Текстът някак си се отряза...

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но няма българи да са!
  50. 50 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#48] от "Консерватор":

    Впрочем, ние не сме опасни един за друг, а милиардите от Изток и от Юг, които не споделят нито моето, нито Вашето!
    —цитат от коментар 48 на Консерватор


    А ако опасността от това изчезне?
    Всъщност, аз не знам това в момента да е належаща опасност - строят се стени, FRONTEX расте и ще поеме защштата на европейските външни граници, бежанци се депортират... Вече няма сериозни партии, които да искат ЕС да приема безконтролно бежанци.


    Значи... има ли друго, с което да се отклонява вниманието от вътрешните проблеми или можем да помислим за тяхното решаване?

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  51. 51 Профил на crimsonbg
    crimsonbg
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#50] от "Боян Таксиров":

    Емпатията към гейове, бежанци, мигранти, малцинства и т.н. Изглежда, като лесно защитима гледна точка. За съжаление според мен е прикритие за истинските мотиви. Тези хора нямат симпатия към горепосочените групи, по-скоро мразят богатите, отколкото да обичат бедните. И целта е просто идване на власт за сметка на избирателите на кото уж симпатизират...Пример: Хилъри, Нинова, Меркел...

  52. 52 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#51] от "crimsonbg":


    До коментар [#50] от "Боян Таксиров":Емпатията към гейове, бежанци, мигранти, малцинства и т.н. Изглежда, като лесно защитима гледна точка. За съжаление според мен е прикритие за истинските мотиви. Тези хора нямат симпатия към горепосочените групи, по-скоро мразят богатите, отколкото да обичат бедните. И целта е просто идване на власт за сметка на избирателите на кото уж симпатизират...Пример: Хилъри, Нинова, Меркел...
    —цитат от коментар 51 на crimsonbg


    Дойдохме си на думата! Значи в края на краищата иде реч за социалното неравенство, а оттам и за справедливостта, правата и свободата.
    Имигранти, гейове, традиции, ценности и т.н. е прах в очите за прикритие на основното противоречие.
    Това е, което винаги е разделяло хората.
    Богатите са по малко, но организирани, подготвени и "класово осъзнати"(според Ноам Чомски). Бедните са повече, но разединени, притиснати материално, несвободни.

    Някъде обществата намират начини за туширане и смекчаване на тези противоречия. Там има прогрес.
    Някъде не намират начини. Предимно в третия свят. Там прогрес няма.
    България е в третия свят по тези критерии.


    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  53. 53 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Г-н Смилов,
    Може и да греша, но според мен основната причина и за Брекзит, и за Тръмп, не е изкуствения интелект, а неолибералната политика на всички правителства в двете държави от деветдесетте насам, независимо дали тези правителства се наричаха десни, леви или центристки. Тази неолиберална политика включваше широко отваряне на границите за имигранти - както високо образовани професионалисти, така и хора без всякакви умения. Това наличие на хора, вторите от които, но не само, са особено готови да работят без гарантирани социални права - от сорта на компенсации при съкращения, добри застраховки и, не дай боже, членство в профсъюзи, позволи на неолибералните правителства, подкрепяни от големите корпорации, да пренебрегнат работническите и средните си класи. Публичното образование стана по-некачествено и по-скъпо, както и здравните услуги. От деведесетте насам средните класи и в двете страни се свиват и социалната мобилност намалява. Антиимигрантските обещания на Тръмп и лидерите на Брекзит бяха за спирането на този поток от хора, готови да работят за по-малко или много по-малко от местните, което би накарало правителствата на тази държави отново да инвестират в собствените си граждани. Това е основната причина според мен - другото за финтифлюшки. Да не си говорим, че ЕС, ООН и пр. се дискредитираха пред европейци и американци с бюрократщина и подкрепа за отявлено провалени и корумпирани лица.
    ПП. Лично аз не подкрепям нито Брекзит, нито Тръмп. За БГ всякак е по-добре да е част от ЕС вместо от възраздащата се съветска сфера.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  54. 54 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#52] от "Боян Таксиров":

    "Имигранти, гейове, традиции, ценности и т.н. е прах в очите за прикритие на основното противоречие.
    Това е, което винаги е разделяло хората.
    Богатите са по малко, но организирани, подготвени и "класово осъзнати"(според Ноам Чомски). Бедните са повече, но разединени, притиснати материално, несвободни."

    +++! Несъгласните с това да се замислят защо в САЩ профсъюзите (обединенията на работниците и средната класа) са демонизирани, но не и лобизмът (узаконеното рушветчийство).

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  55. 55 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4959 Неутрално

    До коментар [#53] от "7777":

    Но обещанията в този смисъл от Тръмп а и от който и да е било друг са напълно неизпълними,те са като молитвата на шамана за дъжд,или за оздравяване на болния.
    Причините довели емигранти в САЩ,Канада и ЕС са съвсем други,причините за намаляването на доходите на средната класа не са само в засилената емиграция,те са и в промяната на самата структура на икономиката в развитите страни.

    klimentm
  56. 56 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#55] от "klimentm":

    Сами по себе си не са неизпълними. Тръмп обаче няма да ги изпълни, защото това би означавало да настъпи корпорациите, които представлява. Кица също според мен не би ги изпълнила.

    причините за намаляването на доходите на средната класа не са само в засилената емиграция,те са и в промяната на самата структура на икономиката в развитите страни.
    —цитат от коментар 55 на klimentm

    Точно. Причината е в основната разлика по отношение на икономиката между либерализма и неолиберализма. Според класическия либерализъм политическата намеса в пазара трябва да е минимална. При неолиберализма, политиката се намесва активно в полза на големите корпорации и големите банки. Широко подкрепеният пакет стимули на Обама (такъв имаха подготвен и републиканците в случай, че спечелят) е отявлен пример. Данъчните закони на администрацията на Буш преди това - също.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  57. 57 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3008 Весело

    Колко е сладък Данито! Угрижил се като заслужила врачка-медиатор между масовото съзнание и рационалността да не би безмозъчните технологии да го изхвърлят на бунището на историята. Не че сега не е там де според същата тази рационалност.

  58. 58 Профил на crimsonbg
    crimsonbg
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#52] от "Боян Таксиров":

    Социалното неравенство е също такава лесно звучаща дъвка. Трябва ли да са социално равни кадърния и некадърника? Работливия и мързеливия?Как иначе обществото ще създаде стимул за развитието на кадърни лекари, юристи, та дори и водопроводчици? Преди 28 годино всички бяхме социално равни, което означаваше еднакво бедни. Съвсем спокойно можем дабтърсим нежеланието на българина за борба и усилие за себе си, и така за народа си именно там..

  59. 59 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    До коментар [#38] от "Ivan Tcholakov":
    "Второ, дори да можехме, бъдещето пак не може да се изчисли точно, защото за такава задача няма компютри с безкраен брой разреди на представяне на числата, т.е. няма компютри, смятащи абсолютно точно. И никога няма да има такива, било с интелект или без."

    Ти пък! Как да не може да се изчисли бъдещето? Да не би да си паднал от Луната?
    Тия хора всичко знаят. Световната температура на планетата е известна за следващите поне 100г напред, хората си имат планове начертани как да я намаляват/ограничават с 2 градуса. Тия планове са одобрени от политици избрани най-надлежно по демократична процедура, приведени в действия и се изпълняват като финансирането им се осигурява от милиарди ежедневно.
    Пред тази гигантска задача пред човечеството целокупно, проектите по обръщането на сибирските реки да текат на юг по съветско време изглеждат като игра на плажния пясък.
    Да не се забравя - това са действия на "рационални" политици, избрани от "рационални" избиратели според автора.

  60. 60 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    Ако погледнем малко шегаджийски, предвид очевидно много ниското, да не кажа отрицателно ниво на интелекта на голяма чат от хората въобще по света, да не говорим у нас например, един изкуствен интелект дори и да не е достигнал Бог знае какви висоти, със сигурност би заместил успешно т.н. маси:).
    Но ако погледнем малко по-сериозно, наистина правилото един глас, един човек няма как да доведе до , забележете, правилна историческа оценка на кое да е правителство и управление.
    В случая автора дава справедливия пример с управлението на БСП 96-97-а и последвалото го управление на ОДС, като всички знаем, че някак удобно забравихме разрухата от първото и възстановяването от второто, отворило ни пътя към членствотов ЕС, впрочем и до днес оспорвано като добро за траната от т.н. леви.
    Е, след като дори елита не може да стигне, при това забележете десетки години след събитията, до единно мнение по техния характер и поставяне на някаква обща оценка, как може да очакваме това да го направи средно-статитическия избирател в краткото време между падането на едно и избирането на следващото управление. Т нали освен да следи и анализира политическите действия на едни или други субекти, все пак той трябва да си живее живота - да си храни семейството и възпитава децата, да работи, да прави кариера, но и да се забавлява и т.н. - с други думи, дори будната и активна част от населението може по редица причини, включително мощно пропагандни атаки, хитри подмолни, но действащи реклами да се обърка, та какво остава за масовия избирател, за когото дори един слух в кварталната кръчма е достатъчен, да му смени избора.

  61. 61 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#58] от "crimsonbg":

    До коментар [#52] от "Боян Таксиров":Социалното неравенство е също такава лесно звучаща дъвка. Трябва ли да са социално равни кадърния и некадърника? Работливия и мързеливия?Как иначе обществото ще създаде стимул за развитието на кадърни лекари, юристи, та дори и водопроводчици? Преди 28 годино всички бяхме социално равни, което означаваше еднакво бедни. Съвсем спокойно можем дабтърсим нежеланието на българина за борба и усилие за себе си, и така за народа си именно там..
    —цитат от коментар 58 на crimsonbg


    Банална и погрешна теза, опит за изместване на проблема.
    Един мафиот, политик, далавераджия по кадърен ли е от един лекар, и ако да - в какво?
    И колко пъти по кадърен, ако да кажем мафиотът печели по милион на месец, а лекаря - 1000. Хиляда пъти ли е по заслужаващ? Трябва ли той да има обществено влияние, а не лекаря?

    Да не продължавам с примерите, че ги има колкото щеш.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  62. 62 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2207 Неутрално

    Много интересн материал. Хем интелигентно написан, хем с известно остроумие. Въпросът е дали изводите са логически верни или са екстраполация на отделни събития, които по стечение на обстоятелствата имат нещо общо.
    Например дали поне при Брекзит и Тръмп са отчетени някои демографски промени в британското и американското общества?

  63. 63 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#62] от "Мондиана":

    Например дали поне при Брекзит и Тръмп са отчетени някои демографски промени в британското и американското общества?
    —цитат от коментар 62 на Мондиана


    Мдаа... срещу демографските промени изглежда нищо не може да се направи, уви....

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  64. 64 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#61] от "Боян Таксиров":

    Може да сте абсолютен селянин, но в бизнеса да ви провърви. Може да сте високообразован човек и да фалирате. Освен от качествата, които са предпоставка, успехът на човек зависи и от късмета, от случайността. Така че въпросът защо тези са така а онези - иначе, е безсмислен. Ако търсите справедливост, има смисъл да се вгледате се в правилата на икономическата игра, дали са честни, а не да категоризирате хората на имотни или професионални касти. Не е честна играта сега, знам, но е дълга тема.

  65. 65 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#59] от "k_":

    Разбирам иронията Ви и я подкрепям. Впечатлен съм, как въобще номерът върви, нахално, пред очите ни.

  66. 66 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ivan Tcholakov":

    Като цяло има правила и закономерности, които оформят обществата. Това, което вие пишете, са частни примери, невалидни при големите извадки(законът на големите числа).
    В реалността, децата на богати родители, най вероятно също ще са богати - наследство, по добро образование, различно възпитание, по малко проблеми, различни нагласи и т.н.
    Не всеки е с равни шансове в "икономическата игра", този от семейство на бачкатори има различни шансове от синчето на богати родители. И това води до олигархия, там където няма компенсиращи правила и закони.

    Ето защо те са толкова важни. Ако ги няма, олигархията свежда населението до добитък, предназначен за работа и възпроизводство. Това води до изроден прогрес и в крайна сметка до упадък.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  67. 67 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2990 Весело

    Даниел Смилов успява да потвърди думите на друг мой преподавател, че за да създаваш и ползваш изкуствен интелект трябва да имаш естествен такъв.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  68. 68 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Тъкмо реша, че този автор е стигнал дъното и той вземе, че ме изненада с достигането на нова дълбочина. Не съм вървал, че повече от година след изборите в САЩ някакви хорица ще продължават да обясняват причините за загубата на Хилъри Клинтън с всичко друго, само не и с истината, каквато е. Ей, го тоз херой Смилов чак до изкуствения интелект стигнал в напъна си да подкове бълхата:
    "Високата технология пък беше използвана да се създаде апокалиптично очакване, да се усили чувството, че времената са лоши. Обърнете внимание на това, какво са тиражирали руските ботове: терористични актове, паника, етнически сблъсъци, насилие Всичко това убеждава "рационалния избирател", че времената са лоши, че настъпва апокалипсис, Армагедон и потоп. И "рационалният избирател" наказва управляващите с Брекзит или Тръмп."

    Даже не ми се коментират глупотевини като горната. Препоръчвам на автора да отиде да си направи един тест за интелигентност, ако му стиска и след това да продължи с опитите си да прави анализи на това и онова.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  69. 69 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#66] от "Боян Таксиров":

    Статистически закономерности можете да търсите., но те са статистически - определяте вероятности да се случи дадено развитие, т.е. случайността остава. Малките случайности в дългосрочен план обаче водят до големи промени. Така че, какво точно ще се случи, не можете да познаете. Има хора, които на интуитивно ниво не правят разлика между статистически и функционални зависимости, за тях ми беше думата.

    Ако сте син на бачкатор, това не означава, че целият ви живот напред е разписан в една ексцелска таблица - толкова взел, толкова има, по месеци. Имате волята и, което е важно, трябва да имате свободата да направите полезните за вас неща, каквото сте намислили. Капитализъм за всеки е решението и тук трябва да се търси справедливостта на икономическата игра.

    Не се притеснявайте от олигархията, тя е нестабилна форма на управление, сама по себе си е много лесно решим проблем. Много трудното преди това е обществото да е наясно какво иска.

  70. 70 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    До коментар [#66] от "Боян Таксиров":
    "В реалността, децата на богати родители, най вероятно също ще са богати - наследство, по добро образование, различно възпитание, по малко проблеми, различни нагласи и т.н. "
    Със сигурност ще с по-богати, но шансът да увеличат богатството е обратно пропорционален на богатството което е дошло от родителите им.
    И в абсолютен брой и в относителен дял много повече са бедните които увеличават богатството в следващото поколение. Единици са фамилиите в света, които са успявали да увеличават богатството през повече от три няколко поколения и те дори не са на върха сред най-богатите в момента в света.

  71. 71 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#69] от "Ivan Tcholakov":

    До коментар [#70] от "k_":

    Статистиката ще покаже, че съм прав. Степента на социална мобилност и динамика може да се установи на база проучвания какъв процент от населението променя своята материална група в която индивидите са родени.

    Имаме и друго разбира се - индексът на дистрибуция на БВП. Как той се разпределя сред населението.

    Изобщо, въпросът опира до статистика. За България надали има такива данни, но за САЩ например има най различни.

    А какво иска обществото?
    Обществото иска само да решава как да живее, разбира се.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  72. 72 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Време на суеверие и изкуствен интелект?!

    До коментар [#25] от "naskotop":
    Всяка тълпа, в която се съдържа някакво недоволство, може умело да бъде насочено към: национализъм, ксенофобия, расизъм... И проблемът не е толкова в изкуствения интелект, а в колосалното намаляване на естествения ;)

    Това е добре познато още от времето на "оня с мустачките", че и преди него?!!! Но изкуствения интелект е добро оправдание за всички разчитащи на него, защото естествения интелект им куца!!!!

  73. 73 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    "На базата на сериозни данни и регресии се оказва , че този избирател нито има достатъчно информация, нито дори знае какво точно иска. "
    Нещо като дебил, така ли? Уникална прилика между бесепари и самопровъзгласили се умни и красиви представители на "градското дясно от жълтите павета"! Какво дясно? Какви жълти павета? Едното е символ на независимия предприемач, другото - на вроден аристократизъм, който задъложава. И едното, и другото е друга бира,нали, г.Смилов? А изкуственият интелект може да бъде преценен само тогава, когато не превъзхожда естествения на конкретния човек.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK